Toon posts:

Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:52

Rubman

Retarded or just overjoyed!

* Rubman is blij want toch nog een hoekwoning kunnen kiezen in Bangert-Oosterpolder *O* *O*

donderdag 11 feb ingeschreven met enorme telefoondrukte en daardoor vrij laat in de loting binnen gekomen. (hoorde gisteren dus dat er mensen om 7 uur al voor de deur stonden om huizen te bemachtigen 8)7 8)7

We gingen het gesprek in met het idee er is niks meer verkrijgbaar behalve tussenwoningen (willen we niet)
en met een beetje mazzel kunnen we ons inschrijven voor een volgende fase met 2-1 kap woningen.

Na een lang gesprek van zo'n 2 uur hebben we een optie getekend voor een hoekwoning (wel de minste van de 4 maar desalniettemin erg mooi en enkel verschillend in ramen aan zijkant en geen omloop van de tuin.
Mocht er een andere hoek alsnog vrij komen verschuift de optie O-), maar zijn we 3000 euro meer kwijt aan de woning.

Nummer 7 is het geworden lege blok eronder stond eerst te koop (dus niet de nummers 20-25 maar die er tussen) maar door vel animo ook begonnen met inschrijving volgende blok.

De stijl is volledig jaren dertig en wat we gezien hebben van de bouwmaterialen ook echt kwaliteit met dakpannen die er niet na 10 jaar afrotten maar rustig 50 jaar liggen. (ouderwets gebakken keramiek pannen)

We zitten nu in een soort van roes en rush om alles te laten bezinken en binnen een week de optie te verzilveren. Daarnaast van ales uitzoeken en door rekenen wat betreft hypotheek en proberen in de NHG te blijven (is mogelijk met wat eigen geld inbrengen) en scheelt toch 0,8% rente op je hypotheek.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 16:02
murphsy schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:08:
[...]

Goede tip! Bedankt. Daar kunnen we wel wat mee.

Helaas wel net ontdekt in mijn buurtonderzoek dat er een AZC met 800 man voor minimaal 5 jaar zo'n 3 a 4 straten verderop komt. Ik weet niet hoe ik daarover denk met een kleine zoon die daar naar de basisschool moet...

Je blijft lekker bezig zo ;)
Gewoon nog proberen te vissen bij de makelaar tijdens te bezichtiging. Hoeveel last je heb is altijd afwachten zal mee vallen misschien of totaal niet. Voor mij zelf weet ik het nog net zo niet maar het is meestal voor langer dan 5 jaar en ze komen natuurlijk ook op de school bij de kleintjes waardoor de juf/meester meer tijd kwijt is met de taal bij brengen. We hebben het iets beperkt mee gemaakt toen er een vluchtelingen kind op school kwam goede ervaring maar dat het wel extra effort kost aan de school waardoor het gewoon even wennen is. Maar ben wel altijd van mening hoe diverser de kinderen hoe beter maar wel in verhouding. We hebben zelfs 2 weken lang tijdelijke opvang gehad hier behalve dat er iets meer politie zichtbaar was verder geen issues behalve goede ervaringen verder. Alleen een paar jongeren (uit ons dorp) die issue veroorzaken maar niet de vluchtelingen zelf 8)7 Zo die je maar weer dat het mee kan vallen.

Vandaag technische keuring woning ^_^ als alles goed gaat en er komt geen extreme dingen dan tekenen en gaan met alles en over 2 maanden verhuizen. Gaat hard zo die tijd zeg net verhuist naar tijdelijke woning en hup door naar onze echte woning. Ga de schapen missen in onze tijdelijke achtertuin. Straks helaas alleen maar 20km uitzicht over akkerland/weiland. In onze schattige tuin. Moet nog snel een echte grasmaaier regelen wat mijn handmaaier gaat hem toch echt niet worden :+

of en echte zit maaier. En natuurlijk een buiten keuken >:)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16:23
Rubman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Moet je denk ik af laten hangen van de controle door jullie.
Eventueel iemand met ervaring mee nemen om de "schade" te bepalen en dan mogelijk wat afspreken.

Als de verhouding goed is tussen jullie en de verkoper vooral niet op de kast jagen imho. Ze melden het iig je hoort ook vaak genoeg achteraf gezeur dus denk dat ze het zelf ook netjes op willen lossen.
Foto ontvangen:

Wel erger wat ik had verwacht en zeker niet door toedoen van enthousiast schoonmaken met aggressieve middelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 20-10 16:02
Kleine update na 6 weken stressen en heel veel werken aan schema's documenten tekenen scannen en nog meer scannen / printen (heb er bij een een toner door heen gejaagd) blij dat ik ongeliminteerd kan bellen anders had ik een mega rekening daar ook nog voor gehad. Is alles rond.

Sleutel overdrag gehad eindelijk alles rond wat kleine punten bij oplevering soort van opgelost alleen het hele weekend bezig geweest met alles netjes maken en kijken wat er moet gebeuren. Spullen / gereedschap uit de opslag gehaald en we zijn er klaar voor om er tegen aan te gaan!

Members only: Ons nieuwe huis
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nog een hoop te doen wat achterstallig onderhoud maar niet extreem veel de tuin heeft wel aardig wat werk nodig maar goed dat kan ook iets later tijdstip. Nu lekker schilderen en wat kleine klusjes en de timmerman mag wat deuren doen en wat muurtjes maar verder alles top.
SoundByte schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:10:
Wegens omstandigheden ben ik niet meer gebonden aan een stad of regio. Ik wil een nieuwouwwoning gaan kopen. Alleende vraag waar ik mee zit is, Waar?

Mijn budget is max. 150.000
Hoe kan ik erachter komen waar ik wil gaan wonen?
Kop van noord-holland dan ^_^

http://www.funda.nl/koop/...50000/woonhuis/nieuwbouw/

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-10 20:04
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Members only:

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:54:
WC in de badkamer kan op zich prima, maar zou het niet doen als dat je enige toilet is. Sowieso raar dat het huis wel 6 kamers heeft, maar geen apart toilet. Had verwacht dat dat toch wel een beetje standaard zou zijn.
Dat komt omdat Wackmack steeds incomplete informatie geeft. Dit is de begane grond:

Daar is wel een apart toilet in de hal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
JeroenE schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Members only:

[...]

Je hebt een voorstel voor de prijs die je zelf in gedachten had en je wil het heel graag hebben. Waarom heb je niet gelijk heel hard JA geroepen? 8)7

Ik denk zelf dat als je nu gaat pieren over de vraagprijs dat de andere partij je minder serieus neemt (als in "blijkbaar wil hij toch niet snel een overeenkomst").

Was je blijer geweest als je 24 keer heen en weer had moeten bieden en dan op 132K was uitgekomen over zes weken?

Ik denk dat je in de valkuil wil stappen dat "er nog meer uit te halen was geweest" omdat men zo snel een eindbod doet. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Misschien willen zij ook gewoon snel zekerheid en is dit ook voor hun de prijs waar ze op uit wilden komen (zij weten natuurlijk ook dat iedereen er wat af wil). Waarom moeilijker maken dan het is?
Members only:

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:52

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Werkgeversverklaringen en de shitzooi die daarin moet kloppen of verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Ik heb hem 3 keer opnieuw moeten laten tekenen
1ste keer was hij getekend op laatste dag proeftijd en er stond duidelijk in dat mijn contract verlengd werd na proeftijd, maar nee dat mocht echt niet. (kwamen ze pas na 3 weken achter |:()
2e keer was de kleur inkt niet goed (seriously 8)7 8)7 8)7 )
3e keer gelukkig wel goed. maar echt op alles gelet wat de adviseur had meegegeven.

On a different note, wat gaat dat bouwen idioot snel zeg. Nu weet ik dat binnenwerk het meeste tijd kost, maar alsnog gaat het heel hard.
Timeline

13 april, nog geen zand gestort of paal in de grond (bouw zal officieel ook pas 1 juni starten)

17 juni, Fundering ligt er, ze zijn uiteindelijk in mei al begonnen met alles voorbereiden en de palen slaan.

25 juni, Ruwe begane grond vloer is al klaar.

sorry beetje wazig geworden

10 juli, Ruwe eerste verdiepingsvloer is gereed en ze zijn zelfs al aan het metselen.

Ik heb zelfs al een voordeur O-)

Gaat lekker snel zo. _/-\o_ O-)

[Voor 58% gewijzigd door Rubman op 11-07-2016 09:25]

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Ruben3123
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 31-12-2017

http://www.funda.nl/koop/...85005943-keizerstraat-31/

Dit vind ik ook wel speciaal. Appartement staat sinds februari 2016 te koop en dan verhoog je na 7 maanden de vraagprijs met 8.000 euro. Als het na 7 maanden niet verkocht is, ligt het toch niet echt voor de hand om de vraagprijs te verhogen?

[Voor 16% gewijzigd door Ruben3123 op 05-09-2016 21:16]

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:07
naitsoezn schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:10:
[...]

Dat weet ik niet, daar ken ik je niet goed genoeg voor :> . Je bent in ieder geval niet de enige, want wij hebben het ook gedaan ;)

heb altijd al moeite gehad met dat stomme nederlands :+

maar jij bewaart alleen de sleutel van de geheime kluis dus? al in de kruipruimte gekeken? :9

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:24
SoundByte schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:43:
Mijn budget is niet hoog genoeg om dit spelletje meetespelen - Om iets te kunnen kopen wat télt. Liefst nieuwbouw wat later nog wat oplevert. Een woning uit 1970 is straks klaar voor de sloop. En ziet er nu al niet uit. En staat in een omgeving waar zelfs hondenniet naar omkijken. Dit doet mij wegens omstandigheden heel erg veel pijn.
Dat irriteert mij ook mateloos, de prijzen van oude huizen. Als ik iets koop dan moet dat een zekere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Als ik een gebruikt artikel koop dan moet de prijs helemaal flink omlaag. Op de huizenmarkt lijkt dit niet te gelden. Er wordt niet afgeschreven. Een huis uit de jaren 70 wordt verkocht voor een prijs alsof hij gister is opgeleverd. Er staan hier appartementen in de buurt waar 180k voor neer moet worden gelegd maar die tent is klaar om te sterven. Ik weet vrij zeker dat het binnen 20 jaar tegen de vlakte gaat. Degene die op dat moment een appartement in bezit heeft, ook al is het maar een jaar, die persoon krijgt de afschrijving van de volledige levensduur van het appartementen complex voor zijn rekening. Gewoon waanzin. Je gaat geen 20k betalen voor een Golfje uit 1980 met 3 ton op de klok. Ja de grond blijft wat waard, ja er zitten ook wat externe factoren in de prijs zoals locatie, maar je hoort af te schrijven en dat zie ik maar bij zeer weinig huizen gebeuren.

Ik ben starter en voor mij ziet de huizenmarkt eruit als een debiel piramidespel waarbij iedereen de afschrijving doorschuift naar de volgende eigenaar. Een stoelendans waarbij degene die geen plek vindt een gat in zijn portemonnee of een faillissement cadeau krijgt.

In tegenstelling tot wat ik om mij heen hoor ga ik er ook vanuit dat het over niet al te lange tijd weer finaal in elkaar gaat flikkeren. Starters hebben geen geld maar een studieschuld en een BKR registratie want die gaat er ongetwijfeld komen.
mrwolf schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:08:
[...]

Niet doen, en verder zoeken. Je geeft zelf al aardig wat argumenten die je woongenot kunnen bederven, waar niets tegen te doen valt behalve je huis hermetisch afsluiten. Zie je jezelf daar ook op een zomeravond in de tuin zitten?

Is het huis erg goedkoop? Dan is daar een reden voor, die je zelf al gevonden hebt. Is het niet erg goedkoop, ook verder zoeken. Er lijkt me dan al helemaal geen reden om de stank op te gaan zoeken.
Informatie die ik eerder had gepost kwam bij de partij voor de dieren vandaan en die haten veehouderij :P Ruwe data (MER) blijkt mee te vallen. Hotspot ligt meer naar het westen. Buurtbewoner zegt (al is die er mogelijk aan gewend) dat je het vee zelden ruikt. Wat wel sterk ruikt is wanneer het land wordt bemest maar goed dat heb ik hier ook een paar dagen per jaar en daar lig ik niet wakker van. Verder heb ik de grote stallen in de hotspot bezocht en als ik daar sta met de wind mijn kant op is het daar nu prima. Qua vliegen, op locatie niks gezien, veel open ramen en geen horren.

Waar ik mij nu meer zorgen om maak is de structuurvisie. De omgeving waar de nieuwbouw plaatsvindt zal in de toekomst mogelijk ook woongebied worden. Prima, daar is best ruimte voor en de paar kleine stallen die er staan zullen dan worden verworven door de gemeente. Helaas staat er in de structuurvisie ook een ontsluitingsweg getekend waar ik geen enkele ruimte voor zie behalve als deze zo'n beetje direct tegen mijn toekomstige achtertuin komt te liggen.

Wie/wat/waar/hoe is een goede manier om die toekomstplannen te achterhalen? Wat denken jullie?
Gaat letterlijk om dit paadje:

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-10 07:53
Markprinsen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:35:
niet waar, ik heb bij MUNT de laagste rente op de hele markt bij 90% ltv.
Ik had alleen gekeken naar de hypotheek die ik zelf zocht, met 10 jaar vast.
Maar bij 30 jaar is Munt inderdaad weer veel goedkoper.

Munt:

ASR:

Moneyyou:

TheS4ndm4n#1919

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Tja daar heb je in deze tijd alleen jezelf mee als koper. In 2013 heb ik zo'n 'gaar' huis gekocht, ben er dolblij mee :).

[Voor 25% gewijzigd door JvS op 24-03-2017 08:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:35
Loondijke schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Ja en nee.

Het is een klotemarkt waar huizen gewoon boven vraagprijs weggaan. We gaan niet ineens 10k meer bieden op een huis, maar als je weet dat je 10k meer hebt om de hypotheek mee te verlagen scheelt dat wel degelijk wat je voor een huis wilt betalen. Je voorbeeld met 100k is een extreem voorbeeld natuurlijk wat niet in verhouding staat.

De huizen vliegen binnen enkele dagen nadat ze op Funda staan van de markt voor vraagprijs en soms +10%.... Dus als je een huis hebt waar je echt verliefd op bent, ga je er wel over nadenken.
Wat me opvalt, is dat dit wel specifiek voor huizen in een bepaalde prijsklasse is (tot en met 300k?). Daar boven is er hier in de omgeving (Zwolle) wel ruimte voor onderhandeling. Bij het huis wat wij kochten, ging er zo'n 9% van de vraagprijs af.

Dat mensen akkoord gaan voor de Open Huizen Dag, is op zich ook wel logisch. Wij hebben een aantal jaren geleden meegedaan aan de Open Huizen Dag, wat ECHT niet leuk is. Je krijgt allerlei lui over de vloer, waar je nog maar moet afwachten of ze echt interesse hebben.

Om het verhaal hier af te sluiten, wij hebben ondertussen ALLES rond met betrekking tot ons nieuwe huis. Op 1 of andere manier is alles hierin gelukt, we hadden 2 huizen te verkopen, onderhandelen over het nieuwe huis, en uiteindelijk natuurlijk de financiering voor elkaar krijgen met fatsoenlijke voorwaarden.

We hebben nu een hypotheek, met een rentepercentage van 2.59%, voor 20 jaar vast. Dit percentage daalt tijdens de looptijd nog iets aangezien de LTV daalt tijdens de periode dat de hypotheek loopt.

Overdracht is op 1 augustus, dus nu hebben we tijd om dingen uit te zoeken:

- Er zit geen overkapping/veranda bij het huis. Daar ben ik ondertussen mee bezig om te 'designen'.
- Zitmaaier, want fuck dat, ik ga geen 1000m2 gras lopen maaien met zo'n duwmaaier :)
- Vloeren
- Daken en gevels laten reinigen
- Tuin indeling

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:51
ShadowLord schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:46:
Nadeel daarvan is wel dat je in een drukke markt hierdoor wel naast het huis kan grijpen als er meerdere bieders zijn.

:P

Huis stond al >2 maanden te koop, dus dat durfde ik wel aan. Het staat ze vrij voor te stellen het te laten vallen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:27
Daar heb je ook weer gelijk in. Het is gewoon erg lastig :) aangezien kopen 'pas' over een jaar speelt kan ik tegen die tijd sowieso kijken hoe het er voor staat. Nu lijkt er nog een flinke stijging te zitten en sla ik toch aan de twijfel ik nu wel iets moet kopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-10 07:53
Piet_Piraat7 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:11:
[...]

Klopt, het is ook koffiedik kijken. Niemand weet de toekomst. Al lijkt een stijging van 10 jaar lang mij wat onwaarschijnlijk.
De vorige stijging liep van 1982 tot 2008.
En de daling van 2008-2013 bracht de prijzen terug naar het niveau van 2004.
We zitten nu pas 4 jaar in een stijgende lijn. En we zitten nog onder het niveau van 2008.

Al is dit wel het gemiddelde in Nederland. De ontwikkeling verschil nogal per regio.

TheS4ndm4n#1919

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:13
Wailing_Banshee schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Toen wij onze hypotheek af gingen sluiten, heeft onze adviseur dat voor een aantal situaties doorgerekend. Wat als wij hem voor 10 jaar vastzetten en de rente is na 10 jaar x+y (waarbij x de huidige rente was en y de stijging). En dan voor 20 jaar vastzetten. Ik geloof dat we per hypotheek vorm wel zo'n 4 a 5 grafiekjes hadden :p
Deze calculaties geven voor iemand die meer doet dan puur zijn maandlasten afrekenen alleen geen volledig beeld.

Als 10 jaar vastzetten bijvoorbeeld €100,- per maand scheelt met 20 jaar vastzetten wil dat zeggen dat ik met dezelfde maandlasten na 10 jaar €12k extra afgelost kan hebben. Als ik het risico van een gestegen rente tegen die tijd wil berekenen kan ik dus kiezen te rekenen met een bedrag dat €12k lager is.

Dit is dan nog niet het hele verhaal, de annuiteitencurve verandert als gevolg van de hoogte van de rente. Bij een lagere rente betaal je relatief meer aflossing aan het begin. Als je alleen kijkt naar maandlast zie je dus niet de verhouding rente/aflossing die ook van belang is. Dit is vaak in de standaard calculaties wel te zien doordat er iets gezegd wordt over openstaande schuld na xx jaar (kijk daar dus ook naar).

Met huidige lage rentes is het effect een stuks kleiner dan het ooit was maar punt blijft dat je in de eerste jaren het grootste gedeelte rente betaalt en relatief weinig aflossing. Zet je de rente lang vast koop je dus zekerheid voor een bepaalde rente aan het einde van de looptijd (als de schuld laag is) en daar betaal je voor door een hogere rente aan het begin van de looptijd.

Edit:
Plaatje uit excel met annuiteitentabel helaas zonder labels, lijnen zijn 1%,2% etc t/m 10%
Bij huidige lage rentes zijn de verschillen dus niet zo groot en zit er dus ook niet zoveel verschil meer tussen lineair/annuitair. Vroeger met hogere rente's kon het zo zijn dat 50% van de aflossing pas in de laatste 10 jaar zat.

[Voor 24% gewijzigd door assje op 26-06-2017 14:19]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:23
Tsurany schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:09:
Dus wat wil je nou precies doen? Een bouwkundige keuring laat je op een later moment uitvoeren dus het lijkt me dat je nu voor een tweede bezichtiging gaat. Wil je dan gewoon de algemene staat van het huis controleren? Dat is een kwestie van er ruimte voor ruimte doorheen lopen.
Dit idd maar dan wel graag aan de hand van een checklist zodat ik zaken niet vergeet.
We zijn een koopprijs al overeen gekomen.

Overigens nog even met excel bezig geweest en voor mij staat vast dat een 20 jaars rente momenteel veel goedkoper is. Zelfs met een lage 10 jaars rente waarbij je het netto verschil extra aflost kun je maar een beperkte rente stijging opvangen.

Zie vooral samenvatting. (Is op basis van jaren dus lichte afwijking wanneer je op basis van maanden rekent.) Ik zie niet echt grote voordelen van 10 jaars rente nog grote verschillen.
Resterende BW na 10 jaar
H1: 181.396
H2: 185.841
HV: 178.193

Het verschil is leuk maar dekt maar minimaal een eventuele rente verhoging af. Zeker als je ziet hoeveel de rente bewogen is de afgelopen 10 jaar.

[Voor 46% gewijzigd door icecreamfarmer op 14-07-2017 11:31]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Het blijft bijzonder om dat bordje te zien bij je toekomstige huis:

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Over buurtgroen gesproken. Dit vind ik wel een heel grappig contrast.

Kwam naar voren in mijn funda-updates (die ik eigenljik niet meer nodig heb, maar toch wel leuk om bij te houden)

https://www.funda.nl/koop...062-marshallplein-2-en-4/

het huis dat in de verkoop staat is degene met een volbeplante voortuin, maar de buren heeft een strak getegelde voortuin. En de "showcase"-foto is die van de strak betegelde.

Ik kijk zelf altijd door het interieur heen, want deze ga je toch zelf overhoop gooien.
Dat huis van dropjes is de standaard VT-wonen inrichting. Zielloos zal ik het niet noemen, persoonlijke dingen zullen vast helemaal weggehaald worden. Wel makkelijk verkoopbaar interieur.

Dit is het andere uiterste
https://www.funda.nl/koop...1269-henri-dunantlaan-36/

hoop decoratiedingen. Inclusief paar gitaren.

Ik had deze ook bezichtigd ooit. Vraagprijs was toen 405.000 (zijn nu dus flink in prijs gezakt). Makelaar zei dat ze geen haast hadden,want de nieuwbouwwoning die ze hadden gekocht wordt pas in december opgeleverd. (we hebben niet eens de moeite genomen om een bod te doen. op de foto's zag het er mooi uit, maar in het echt...)

[Voor 25% gewijzigd door kmf op 30-08-2017 10:13]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:29
Nog 6 nachtjes slapen en dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis *O*

Eerst gaat de schilder er helemaal doorheen en daarna gaan we onze spulletjes over verhuizen.

Zin in! :)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SoundByte schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:37:
[...]

Je geeft toch een kopie van je volledige ID. Wat kan een bedrijf daar dan zoal mee. Vandaar de vraag.
De makelaar is verplicht een aantal gegevens op te slaan vanwege de wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Het gaat om de gegevens van zijn eigen klant en die van de wederpartij. Deze gegevens moeten vijf jaar bewaard blijven dus een kopie is hiervoor de meest eenvoudige methode.

Wat ik in zulke situaties altijd doe is een aantal gegevens maskeren en een watermerk op de kopie te plaatsen waarin erg duidelijk staat waar de kopie voor nodig is inclusief datum. Tevens streep ik mijn BSN door, die hebben ze niet nodig.

Dit kan er dan bijvoorbeeld zo uit zien:

Zorg alleen dat de tekst niet over belangrijke informatie staat. Bij sommige partijen kan het documentnummer weggestreept worden, de makelaar heeft deze informatie echter nodig dus laat dit staan.
Let op: Je BSN staat ook in de reeks tekens onderin, haal hem dan ook hier weg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:13

Osxy

Holy crap on a cracker

@Elm0 Het klopt dat het bedrag langzaam toeneemt. Maar je begint vanaf dag 1 al direct met aflossen, dus het maandbedrag is aflossing + rente component.

Het rente component begint laag en stijgt.

Voorbeeld:
Fase 1:
500 euro aflossing + 100 euro rente

Fase 2:
500 euro aflossing + 150 euro rente

Bij ons project zien de verschillende fasen er zo uit:

[Voor 41% gewijzigd door Osxy op 16-12-2017 20:20]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:28
Heeft iemand een idee wat dat witte op de muren is op deze foto?

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik merk zelf dat ik het lastig vind om online verschillende hypotheken met verschillende configuraties met elkaar te vergelijken. Nu heb ik zelf geknutseld in Excel en ik ben best tevreden met het resultaat. Ik wil het graag met jullie delen zodat er misschien meer mensen profijt van hebben.

Wat kun je ermee?
- Een overzicht maken per maand en per jaar. In deze overzichten zie je precies wat de lasten per maand zijn (zowel bruto als netto
- De tool ondersteund lineaire en annuïtaire hypotheken (geen combinatie)
- Je kunt een vergelijking uitvoeren, door twee gemaakte maandoverzichten met elkaar te vergelijken
- Als je tussentijds van plan bent extra af te lossen kun je dit invullen, je ziet dan meteen wat dit voor de maandlasten betekend

Welke gegevens heb je nodig?
In het hoofdmenu dien je een aantal gegevens in te vullen:
- Hypotheek vorm (Lineair of Annuïtair)
- Aanvangsdatum waarop de hypotheek in gaat
- De hoogte van de hypotheek
- Het rentepercentage
- De looptijd in maanden (standaard 360 - 30 jaar)
- Het percentage dat je aan inkomsten belasting betaald
- Met of zonder NHG (wordt gebruikt om de titel aan te passen, heeft geen invloed op de berekening, je dient zelf de korting op de rente door te voeren bij de ingevulde rente)
- Het aantal jaar dat je de rente vast zet, hier wordt ook weinig mee gedaan, dit wordt enkel in de berekening weergegeven.
Optioneel:
- Titel die je de nieuwe sheet (tabblad) wil geven. Voor de standaard naamgeving zie "Instellingen"

Welke instellingen kun je zelf aanpassen?
Door op de knop "Instellingen" te klikken in het menu kun je een aantal instellingen wijzigen. Hier kun je de volgende dingen wijzigen:
- De naamgeving en te gebruiken afkortingen van de hypotheekvormen
- De beschikbare belastingtarieven
- De opties voor een hypotheek met NHG
- De standaard naamgeving van een tabblad (let op, hiervoor is enige kennis van Excel formules vereist.

Hoe ziet het er uit?
Zie hieronder (klik voor originele grootte):
Menu:
https://tweakers.net/ext/f/NDBADJkfHGsUyQOQQjo1B0Ld/thumb.png
Gegenereerd overzicht per maand:
https://tweakers.net/ext/f/nJkxUrnTcOA0i6eJrmCzWwqZ/thumb.png
Scherm bij genereren van overzicht per jaar: (gegenereerd vanuit overzicht per maand)
https://tweakers.net/ext/f/kCm7vBvsbFLAaDpAYGBLamKf/thumb.png
[Gegenereerd overzicht per jaar:
https://tweakers.net/ext/f/MZyZqzhHN9jLpCfYZ6sLIy1A/thumb.png
Vergelijking per jaar: (zie de knoppen aan de rechterkant voor verschillende vergelijkingen)
https://tweakers.net/ext/f/86png3J85410H79Q5bFMMMZP/thumb.png
Vergelijking per maand:
https://tweakers.net/ext/f/IPY0HAStSPudaKezz4zexoJK/thumb.png
Instellingen:
https://tweakers.net/ext/f/Qv6UOps5hluMEnTJCAqCmrTS/thumb.png

Voor de geïnteresseerden,
Members only:
de link om het Excel bestand te downloaden. Feedback is ook welkom :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:44

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Even een domme vraag.. Maar ik begin nu te twijfelen..
Op de lijst van zaken staat het volgende:

Ik heb dit geïnterepreteerd als "alle verlichting blijft achter" (muv losstaande lampen etc). Zien jullie dit ook zo? Omdat er verder niets gespecificeerd staat leek mij dat het geval.

Dus ik kan straks verwachten dat het huis leeg is en dat deze er niet staat:

Maar dit zit er nog wel in:

https://i.imgur.com/X5xxMrL.jpg

Toch?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-10 13:21

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Saven schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:23:
[...]

Vraagje: ik ben bezig het huis te laten stucen, om er daarna overheen te spuiten. Maar ik heb het idee dat het niet helemaal strak genoeg is. Klopt het dat er altijd veel kleine oneffenheden inzitten? Of moet het zo strak zijn als een aluminium plaat.
Wat heb je afgesproken? behang- of sausklaar?

Let daarbij ook nog op dat ook bij sausklaar je het vaak zelf nog even met een schuurpapiertje moet nalopen. Dan haal je de laatste oneffenheden ook zo weg. Dat kan de stucadoor ook voor je doen met een speciale schuurmachine, maar dat is dus maar net wat je hebt afgesproken. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

blauwester schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:18:
Ik dacht dat juist een bouwkundige keuring afschrikt omdat dat extra tijd kost. Uit het verleden van mijn ouders vond ik het toen ook echt een wassen neus... meer iets om een nog iets uit de prijs te onderhandelen terwijl dat bij mij nu echt niet gaat ik overdenk dus om nu op voorhand boven de vraagprijs te bieden.
Ik ben juist erg blij met de bouwkundige keuring. De keurder heeft een heel degelijk en uitgebreid rapport opgeleverd. Bouwkundige keuring kan je ook nog tijdens je bedenktijd regelen, zodat je eventueel nog kunt ontbinden. Een aantal van die aandachtspunten zijn we nu langzaam aan het afwerken doordat we er met sparen rekening mee hebben kunnen houden. Ook hebben we de dingen in een juiste volgorde kunnen zetten.
Het gebouw dat op de kadasterviewer is geselecteerd is het woonhuis, er zit geen bijgebouw bij.
Nee hoor. Het woonhuis zit volgens de BAG in het pand 1729100001040615 en het bijgebouw is pand 1729100001041254. Op https://www.wozwaardeloket.nl/ zie je dat de WOZ waarde over beide objecten is bepaald. Je ziet het gebouw ook duidelijk op de eerste foto rechts achterin, links van het te koop bord in de tuin. Je zou dus verwachten dat het gebouw bij 9A of 9B zou horen, maar dat is dus volgens de WOZ niet zo.

Dan blijft de vraag, waarom vragen ze € 100.000 op een WOZ € 146.000? Dat bijgebouw is echt geen € 50.000 waard of er moet nog een riant perceel bij het huis horen*, maar volgens Jaap en Funda is die ook maar 60m2. Ergens zit er een adder onder het gras. Pessimistisch gedacht zou dat zomaar de onderhoudsstaat van het huis kunnen zijn.

*Inderdaad, dat perceel van het bijgebouw is met 988m2 groot. Dat verklaart die € 50.000. Wellicht dat de huidige eigenaren daar zelf nog een huis willen bouwen in de toekomst

[Voor 12% gewijzigd door CurlyMo op 11-10-2018 15:02]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:42
Wij vinden deze woning wel wat, maar zijn benieuwd naar jullie geweldige commentaar en inzichten:

https://www.funda.nl/koop/terneuzen/huis-86380204-fregat-8/

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:42
Een huis op het oog, benieuwd naar het altijd waardevolle commentaar:

https://www.funda.nl/koop...is-40069433-vogellaan-66/

Deze en andere posts verplaatst uit Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2

Je mag overigens zelf wel wat meer vertellen ipv linkdroppen met een foto en dan maar afwachten 'wat GoT ervan vindt'

[Voor 35% gewijzigd door Señor Sjon op 08-01-2019 09:51]

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Members only:

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• danslo
  • Laatst online: 19:24
perspectivebass schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:59:
[...]

Voor de rest is het een, formeel, vrijstaande woning. (al zal ik het niet zo zien gezien hoe dicht je op de buren zit...)
Verrek je hebt gelijk ook, dacht dat dat aan elkaar zat op de Funda foto.

Maar goed, voor mij zou de keuze alsnog vrij snel gemaakt zijn denk ik.

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:50

Don Quijote

El Magnifico

Ik weet niet of dit de beste plek is, maar leek ook wat te klein als vraag voor een eigen topic. Momenteel zijn wij actief aan het kijken naar een nieuwe woning. We hebben er weer eentje op de korrel, maar zitten even met een vraag.

De buren hebben een uitbouw gemaakt en dit zouden wij zelf ook willen doen. Echter is er door de buren een raam geplaatst aan de zijde van de woning waar wij interesse in hebben. Als ik daar doodleuk ook een uitbouw tegenaanzet kijken zij tegen een blinde muur aan. Plaatje laat het zien.

De vraag is dan ook. Betekent dit dikke pech en kan ik fluiten naar een aanbouw. Of hebben de buren gegokt en verloren en moeten ze leven met minder licht wat binnen komt?

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

AtleX schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:47:
[...]

Da's gek, want dezelfde makelaar heeft complete woningen in eenzelfde staat een eindje verderop in de verkoop voor hetzelfde bedrag of minder. Ik weet dat ze daar bij jouw appartement voor hoofdprijzen weggaan, en ik heb zelfs jouw appartement serieus overwegen, maar 275K? Dat zou ik er in Tiel niet voor betalen. En 250K ook niet, daar heb je een compleet woonhuis in dezelfde stad voor man. De vraagprijs hield me in ieder geval tegen om een afspraak te maken voor bezichtiging voor jouw appartement.

offtopic:
Vind je inrichting en het appartement zelf verder wel heel cool!
Thanks voor je compliment :>

Afgelopen zaterdag hadden we om 11:00 uur een bezichtiging staan. Om 14:30 hadden we een bod binnen, dat boven de vraagprijs ligt :) Heel blij mee!

Aangezien dit gaat om huizen kopen.. hebben we zelf dit hoekhuis gekocht, in Vianen (UT).

Dividend for Starters

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:21

Mystikal

It never hurts to help

Gisteren zijn ze foto's komen maken van ons huidige huis en hebben we een prijsstelling kunnen doen.
Aanstaande maandag in de verkoop. We zijn erg benieuwd en erg verrast hoe de prijsstelling tegenwoordig gaat.

Het nieuwe huis is inmiddels volledig gekocht en we zijn er erg blij mee. Half juni de sleutel, dus we hebben nog even om het huidige te verkopen.

Nieuwe huis is wel allemaal wat strakker, maar dat vinden we eigenlijk wel erg mooi. Kleuren brengen we wel aan met accenten.

Basement Bios ---- Exo-S

• alionfire
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:58
Zo, ik ben officieel huiseigenaar! *O*

Hier heb ik lang op gewacht:

[Voor 7% gewijzigd door alionfire op 07-02-2020 14:54]

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• APBaguette
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21:14
ik heb er een aantal op een rij gezet.

Neem de bedragen bij opstal en inboedel met een korrel zout, het is waarschijnlijk een mengsel van inclusief en exclusief assurantiebelasting en evt. pakketkorting. De kosten per maand is wel inclusief alles.

Waar mogelijk heb ik inboedel + opstal + aansprakelijkheid gekozen met een zo hoog mogelijk eigen risico.

Het loont ook om te kijken wat wel en niet verzekerd is, dat is niet overal hetzelfde. Soms zijn bijv. zonnepanelen wel meeverzekerd, bij anderen niet.

Het eigen risico wisselt ook sterk, vaak is er een extra eigen risico bij dure apparaten zoals smartphones en laptops.

Ook heb ik natuurlijk mijn adres gebruikt, het kan best dat er totaal andere getallen uitkomen bij andere adressen. Ik heb een heel klein 2 onder 1 kap huisje van +/- 65m2 in de buurt van Rotterdam.

Deck is de goedkoopste, gevolgd door Allianz en FBTO.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag officiele taxatieraport ontvangen. Op zich naar wens, dus we kunnen de financiering aan laten passen naar een lagere LTV.

Maar toch een puntje wat mij bevreemdt.

Onder artikel F staat het volgende:

En bij K staat hier de verklaring:

Nu is er totaal geen sprake van enige verontreiniging... Dus maar even aan de taxateur gevraagd.
Die zegt het volgende:

De oorzaak dat we bij punt F6 en J2b deze informatie toevoegen is gelegen in de kaart van bodeminformatie die is toegevoegd.
Hierin treft u aan dat de bodem is gesaneerd en voldoende onderzocht.
Een geruststellende gedachte voor iedere geldverstrekker.

Nu kan ik dit op zich volgen, maar hier lijkt toch uit de formulering te volgen dat er sprake kan zijn van verontreiniging.... :?

[Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 27-02-2020 15:31]

• danslo
  • Laatst online: 19:24
remzor schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:22:
Uit nieuwsgierigheid:
Wanneer ik kijk naar woningen die voor ons een upgrade zouden betekenen en waar wij in geïnteresseerd zijn, zouden we uitkomen op 22,4% inkomen/bruto hypotheek verhouding. Echter zullen de totale woonlasten ook een stuk hoger liggen natuurlijk.
Daar komen wij behoorlijk dicht bij in de buurt :)

Daarbij wel gezegd dat we verder vrij sober zijn met andere uitgaven. Goed te doen.

• Enforcer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de volgende zin in een taxatierapport ?

Ik tag @MikeyMan hier ook even in omdat ik zag dat hij een soortgelijke ervaring heeft (maar dan anders geformuleerd).

Het gaat hier om een taxatierapport van 5maanden geleden van het huis wat we graag zouden willen hebben, dus dit is nog niet het taxatierapport voor onze hypotheekaanvraag. Ik zit naar aanleiding hiervan met heel veel vragen om überhaupt van de koop af te zien.
- Kan de bank de hypotheek aanvraag weigeren vanwege deze zin? Dit vanwege het feit dat we meer kans denken te maken als we zonder voorbehoud een bod zouden uitbrengen
- Wat zijn (mogelijk) de gevolgen/consequenties als we de koop toch door zouden zetten?
- etc...

-edit-
Het zou gaan om een benzinestation/ondergrondse tanks krijg ik via de website van de milieudienst door, maar dit zou (destijds) wel voldoende gesaneerd zijn volgens de richtlijnen van toen, maarja hoe zit dat tegenwoordig?

[Voor 20% gewijzigd door Enforcer op 27-03-2020 19:02]

• Enforcer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:01:
[...]Heb je het bodem onderzoek er ook bij?
Dat lijkt gewoon een extract te zijn van bodemloket.nl ?

-edit-
(heb alle relevante adresinfo weggelaten)

• Helnas
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 22-06 21:05
Bedankt voor u snelle reactie.
Als ik de levering niet accepteer, kan het dan niet zijn dat ze dreigen de koop niet door te laten gaan?

Even kijken of de screenshot werkt:

Kan iemand 10.3 uitleggen? Heb het 10 keer gelezen maar snap niet wat ze precies bedoelen. Volgens mij is dit de paragraaf welke u bedoeld.

[Voor 11% gewijzigd door Helnas op 26-04-2020 17:02]

• Helnas
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 22-06 21:05
Dit is wat er in artikel 11 staat.
Ik weet niet of ik op mijn strepen wil staan.
Echter schade schutting is ontstaan tussen tekenen koopcontract en sleuteloverdracht. Opdat moment is het huis, plus het huis van de buren, nog in bezit van zelfde eigenaar.

Het gaat mij ook niet om juridisch advies perse, meer om de teksten te begrijpen en waar ik recht op heb en wat redelijk is om te vragen/eisen.
De poort was al in slechte staat, stond al op onze lijst om te vervangen en is nu echt kapot, die vervangen we zelf.
De schutting zag er prima uit en wilden we over een aantal jaar vervangen in samenspraak met buren, maar ligt nu in onze toekomstige achtertuin.

[Voor 24% gewijzigd door Helnas op 27-04-2020 14:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

fsfikke schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Als de keuken er opeens niet meer bij zit, of de CV ketel misschien. Maar gordijntjes ofzo is natuurlijk peanuts :p
Dan krijg je zoiets: :P
Bommes schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:59:
De Boretti is stuque denk ik.. :|

Of alvast overgehuisd naar het nieuwe huis 8)7

https://www.funda.nl/koop...7102135-nieuwenpolder-19/

[Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 05-05-2020 21:11]

• MoshiMoshi84
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 18-11-2020
SavageBrother schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:25:
[...]

En hoe gebruiken we die functie?

Ah, jij bent de verkopende partij.
Staat net boven de kaart, op mobiel althans. Is nog in beta dus misschien niet bij elk huis/iedereen als het niet te zien is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RzrBck
  • Laatst online: 12:50
FastFox91 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:21:
Heb nou al een aantal keer geboden en tweede keer dat ik 20k overbied, maar helaas weer niet voldoende. "Tot nu toe hebben ruim 16.000 consumenten een betaalpauze gekregen voor de aflossing van hun hypotheek. In de meeste gevallen gaat het om een pauze van één tot drie maanden." Dit helpt persoonlijk ook niet echt mee.
Volgens de Nederlandse vereniging van Banken zijn het er al 30.000 19.000 met een betaalpauze.
https://www.nvb.nl/nieuws...jna-dertien-miljard-euro/

Hoezo helpt dat niet mee?

https://www.infinance.nl/...kken-30-000-betaalpauzes/

[Voor 13% gewijzigd door RzrBck op 29-05-2020 11:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

President schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:51:
Bod gedaan op een huis, netjes de vraagprijs geboden... Vandaag belletje van de makelaar: de verkopers willen niet op het bod in gaan omdat er de komende week nog de nodige bezichtigingen in de planning staan en de verkopers verwachten dat ze het huis boven de vraagprijs kunnen verkopen. Geen tegenbod of een 'voor xxx.xxx euro willen we op dit moment het huis aan je verkopen'

Zucht, ik leg volgende week een eindbod neer van 5k hoger en daarna ben ik klaar met het huis, komt vanzelf wel weer wat op de markt. Ik ga niet mee doen aan een wedstrijd...
Niet heel verrassend toch, als je zonder te kijken een bod doet met de nodige voorbehouden? https://tweakers.net/g/s/puh2.gif

Je zit gewoon in een lastige tijd: Niet meedoen met de wedstrijd betekent gewoon dat je eindigt zonder bokaal ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Azrael
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:52
Ebayzo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:45:
[...]
Het is aangekondigd na het advies van de RvS zo te zien, dus lijkt mij dat het advies tot op heden niet is gevolgd. Fingers crossed...anders maar gewoon voor een jaartje doen om het budgettair in de klauw te houden O-)
Nee dat is niet hoe het wetgevingsproces werkt. De wetgever komt met een voorstel, daarna vindt de RvS er iets (verstandigs) van, daar doet het parlement hopelijk iets mee (maar vaak ook niet).

Verder een totaal bizar voorstel natuurlijk. Nog even los van wat je er daadwerkelijk mee bereikt (in feite is het enige effect dat je een vrij willekeurige groep een behoorlijk financieel douceurtje geeft; en dat zullen binnen korte tijd sowieso niet de starters zijn maar enkel de woningbezitters) kost het ook belachelijk veel geld:
Verder merkt de Afdeling op dat de regeling overkill bevat. Volgens de toelichting kan het totaal aantal starters dat de woningmarkt betreedt naar schatting met circa 2 tot 10% stijgen. In 2018 waren er bijna 52.000 koopstarters zoals gedefinieerd in het voorstel. (zie noot 15) Dit betekent dat in absolute aantallen het aantal extra starters dat de woningmarkt betreedt, ligt tussen de 1040 (2%) en 5.200 (10%). Het structurele budgettaire beslag van deze maatregel bedraagt € 221 miljoen. Omgerekend per extra starter belopen de kosten van deze maatregel dus ergens tussen de € 212.500 en € 42.500. (zie noot 16)

• nick93192
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22:10
Wij wonen nu in een appartement maar zijn langzaamaan opzoek naar een nieuwe woning.

Graag willen we iets meer vrijheid, zodat we bijvoorbeeld de muziek eens hard kunnen zetten als we daar zin in hebben. Uiteraard zijn we dus opzoek naar een vrijstaande woning, maar in onze omgeving zien wij veel vrijstaande, met garage 'geschakelde', woningen.

Denk hierbij aan zoiets:

Heeft iemand ervaring met zo'n woning? Ik ben erg benieuwd of zo'n geschakelde garage 'normaal' geluid doorgeeft. Ik begrijp uiteraard dat, als de buren bijvoorbeeld een muur eruit gaan breken, dit waarschijnlijk wel wordt doorgegeven :).

• Jopie035
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 11-10 09:18
Pctje91 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:17:
Edit: zie dat er veel hierboven over is geschreven. Toch ben ik wel benieuwd wat er zo nadelig is aan je rente voor 30 jaar vast te zetten?
Wat zo onvoordelig is? Je betaalt een hogere hypotheekrente voor 30-jaar (tov 20-jr) terwijl de marktrente voor 30jaar juist lager ligt dan voor 20jaar...

• honda-noob
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-10 18:36
Mensen even wat anders.
In onze zoektocht zien we bij één makelaardij in het bijzonder wel heel vaak dat zij tuinen typeren als gelegen op het 'zuid-oosten', terwijl deze tuinen m.i. toch echt ZEER op het oosten gelegen zijn

Is dit gangbaar? Lijkt mij gewoon complete bullshit om het zo aan te duiden toch

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

3 euro per 100k? Is dat echt drama?

• Metro2002
  • Laatst online: 10-09 16:08
Ik heb intussen ook al 2 keer misgegrepen (en heel wat keren niet eens de kans gekregen om te gaan bezichten vanwege grote belangstelling), 1 keer overboden en 1 keer net diezelfde ochtend verkocht.

Volgende week gelukkig weer een bezichtiging kunnen inplannen al was de belangstelling ook al weer heel groot -O- zucht. Zelfs de bezichtiging inplannen was al een uitdaging aangezien ik en mijn vrouw ook vrij van ons werk moet vragen, voor je dat geregeld hebt zijn de beschikbare plekken alweer vol en kan je weer opnieuw beginnen 8)7. Weekend en avonden doen makelaars niet meer, mensen staat toch wel in de rij om te kopen.

De gekte op de huizenmarkt is echt nog altijd absurd momenteel, we zijn intussen al bijna 4 maanden bezig en mensen buitelen echt over elkaar heen om huizen te kopen, alsof ze gratis zijn!

Dit vat de huizenmarkt wel aardig samen momenteel:

[Voor 14% gewijzigd door Metro2002 op 11-11-2020 14:54]

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:09
Haaglanden schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:24:
[...]

Het huis is gebouwd en geleverd voor een x bedrag. Jarenlang schommelt dat natuurlijk doordat het huis iets minder of iets meer waard word.Verbeter me gerust want een expert ben ik niet, en ik probeer alleen maar van te leren aangezien ik nu een huis heb gekocht.

2005 huis word nieuw opgeleverd/verkocht voor 200k 1e eigenaar
2016 1e eigenaar verkoopt zijn huis voor 240k doordat er een woningtekort is
2020 2e eigenaar verkoopt het voor 290k omdat er een woningtekort is

Is het huis dan in normale omstandigheden niet gewoon 200k waard omdat het destijds ook nieuw zo is opgeleverd? Buiten verbouwingen om. ( badkamer vernieuwd etc)
Huizenprijzen ontwikkelen zich constant, of je nu wel of niet iets verbetert aan je huis :).

• Azrael
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:52
Requiem19 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:31:
[...]

Huizenprijzen ontwikkelen zich constant, of je nu wel of niet iets verbetert aan je huis :).

[Afbeelding]
Na een paar jaar prijsstijgingen zeggen dat huizenprijzen zich constant ontwikkelen lijkt me wat optimistisch :P

Eigenlijk valt er helemaal niets over te zeggen.

Lange termijn:

• hallom
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18:04
Azrael schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:19:
[...]

Verrek je hebt gelijk, dat had ik nog helemaal niet gezien, handig!
Je kan blijkbaar ook een sms'je sturen als je de verkoopprijs van een specifieke woning wilt weten:

• RzrBck
  • Laatst online: 12:50
illuvattarr schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:19:
Ik ben al even op zoek naar een huis in Den Bosch en ik vroeg me af of iemand hier recente ervaring heeft met overbieden en hoeveel overbieden. Ik zoek namelijk in een wijk rondom/nabij het centrum, wat natuurlijk erg gewild is momenteel. Ook in Den Bosch is er flinke gekte op de woningmarkt waar bezichtigingen binnen een paar uur vol zijn en waar de vraagprijs een 'bieden vanaf' prijs is, in ieder geval voor de gewilde huizen om de locaties waar ik naar op zoek ben.

Heeft iemand hier een idee hoeveel procent ongeveer overboden wordt in de categorie die ik beschreef in Den Bosch en met prijsniveau tussen de 250k en 350k? Ik weet dat 'procent boven de vraagprijs' natuurlijk geen perfecte maatstaf is omdat de vraagprijs lang niet altijd de waarde weergeeft, maar het geeft me wel een idee.
Ik heb al koopsommen voor huizen vergelijkbaar met degene die ik op het oog heb opgevraagd bij het kadaster, maar daar was de meest recente data uit 2017 :/ compleet nutteloos dus.

Hopelijk kan iemand me hier wat meer inzicht in geven!
Mijn ervaring van de aankoopmakelaar is dat hij recent verkochte woningen erbij pakt in de buurt. Dit doet walterliving ook zie:

Daar kun je vaak kijken als je sorteert op recent (afgelopen 2-3mnd) wat de vraagprijs was en het winnende bod. Dan kun je beter inschatten wat het % of de m2 prijs gaat zijn.

Abo kost je 8.99 p/m, evt kun je me een dm sturen - dan kan ik je ze ook zo doorsturen.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:08
bitterbal_mayo schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:07:
[...]

K moet ook nog achter de gordijnen aan denk ik.
Gewoon even de stoute schoenen aan doen en een belletje doen!

Ik heb dit in het nieuwe huis dus overal. Smaak gebonden natuurlijk maar ik vind het netjes.
En ik vind het rond shoppen voor dit soort spul ook niet fijn eigenlijk.

MENTAL REBOOT

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
michie1 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:59:
[...]

Wat ik niet snap is waarom keuken en badkamer in een bouwtechnische keuring werden besproken. Of ging het echt om een casco opgeleverd appartement?
Kan het er wel bijpakken;
Members only:

[Voor 16% gewijzigd door Flix20 op 15-12-2020 11:38]

PSN: Flix20-NL

• Rzaan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16:55
Skybullet schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 03:33:
Deze week pas sleuteloverdracht om 2 redenen.
- overdrachtsbelasting voordeel ( we zijn geen starters maar wel onder de 35 )
Ik dacht dat de starters-eis juist essentieel was.

Tenminste als ik dit volg:

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Wilf schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:00:
Mij lijkt extra aflossen juist gunstig want je houdt cumulatief steeds meer geld over per maand. Met annuïtair word je maandlast elk jaar steeds hoger. Lonen stijgen al 20 jaar niet dus het idee dat je loon ineens magisch gaat stijgen vind ik nogal naïef. Ook dat na 20 jaar de rente niet hoger is vind ik ook wensdenken. Als je voor de vasterenteperiode een groot deel hebt afgelost kan je makkelijker een renteverhoging betalen. Vergeet niet dat rentes ooit 10 tot 15 % zijn geweest. De lage rente van nu betekent dat we een veel hoger bedrag hebben betaald voor het huis dus na 20 jaar heb je nog steeds een flinke schuld, veel hoger dan mensen die een huis kochten tijdens de hogerenteperiode. Daar moet je jezelf wel een beetje voor indekken lijkt mij.
:? lonen stijgen niet? Dus je bent uit ontwikkeld? Je blijft waar je bent? Geen andere functies? Nieuwe uitdagingen?

Je maandlast wordt trouwens niet hoger, je delen verschuiven ... en daarmee ook je, al karige, hypotheekrente aftrek (op die lage rente)

Gewoon even een voorbeeldje;
https://www.belastingdien...nuiteitenlening-berekenen

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:09
Bedrijven / mensen die zich bezighouden met risico's kijken (in ieder geval) naar 2 dingen:

- Kans dat het gebeurt
- Impact als het gebeurt

Die twee kun je scoren op een schaal van 1 tot 10 en vermenigvuldig je met elkaar om een risico score te krijgen.

In mijn visie is de kans dat je de financiering niet rond krijgt relatief laag als je je huiswerk goed gedaan hebt. Als je voldoende spaargeld hebt om de 10% boete te betalen, is de impact nog steeds groot, maar beheersbaar. Heb je dit spaargeld/zekerheid niet, dan is de impact in mijn ogen zeer groot omdat je in een behoorlijk onzekere situatie komt.

Voor iedereen z'n eigen risico-afweging uiteraard... :).

Edit, ziet er in versimpelde vorm zo uit:

[Voor 9% gewijzigd door Requiem19 op 08-03-2021 11:13]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 20:39
Flix20 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Ben ik toch wel benieuwd naar de voorwaarde van die terugkoop regeling hoe dat er in de praktijk uitziet.
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Uiteraard hoef je niet in de persoonlijke details te treden!
Dat wil ik wel delen hoor. Koopgarant is in het verleden vaak negatief in het nieuws geweest. Dat kwam naar mijn mening door verschillende oorzaken. Ik denk dat een gedeelte van de mensen de voorwaarden niet zo goed snapten. Je koopt het huis met korting, maar bij terugverkoop wordt die korting ook weer verrekend. Daarnaast zijn er een aantal zaken geweest waarbij de taxatiewaarde van de woning gunstig was voor de woningbouwvereniging. De woningbouwvereniging laat namelijk de woning taxeren. Bij het verkopen waren de woningen duur getaxeerd en bij aankoop goedkoop. Deze woningbouwverenigingen zijn hier later voor op de vingers getikt en er zijn andere regels opgesteld voor het laten taxeren van de woning. In mijn koopcontract staat bijvoorbeeld opgenomen dat de woningbouwvereniging een taxateur aanstelt die de waarde bepaald als ik het huis wil verkopen. Ben ik het niet met de taxatie eens dan kan ik zelf een andere taxateur aanstellen. Gezamenlijk zoeken zij nog een derde taxateur en met zijn drieën bepalen zij vervolgens de waarde.

Het huis wat ik heb gekocht was voorheen ook gekocht door de vorige bewoners. Ik heb met deze mensen om tafel gezeten om te kijken hoe bij hun het aan en verkoopproces was gegaan en of de woningbouw een beetje eerlijk was over de prijs die zij aan de vorige bewoners hadden betaalt. De taxatie waarop ze in mijn geval de prijs hadden gebaseerd, was de waarde uit het taxatierapport dat gebruikt was bij de verkoop van de vorige bewoners.

Ik heb het huis gekocht voor 80% van de taxatiewaarde. Als ik het weer wil verkopen ben ik verplicht het aan de woningbouwvereniging te verkopen. Zij kopen het terug voor 80% van de taxatiewaarde. Daarnaast delen we de winst dan wel het verlies voor 60/40 procent, 60% voor mij, 40% voor de woningbouwvereniging. Wat hier niet bij in zit zijn verbeteringen die ik zelf aan het huis heb doorgevoerd die waardevermeerdererd zijn. Die worden los getaxeerd en dat bedrag is voor mij. De vorige bewoners hadden bijvoorbeeld een uitbouw geplaatst, die staat los vermeld in het taxatierapport. Uiteindelijk bouw ik met dit huis dus minder snel vermogen op dan met een huis wat wel vrij op naam is. Als ik het huis helemaal vrij wil kopen dan wordt het opnieuw getaxeerd en betaal ik de resterende 20%.

Voor mij was het een gunstige regeling aangezien ik weinig kon kopen voor mijn budget. Toen ik dit huis kocht verdiende ik net boven modaal, en kon ik maximaal 175.000 aan hypotheek krijgen. Daar kon je ook een paar jaar geleden niet zoveel leuks voor kopen. Mijn sociale huurflat werd wat te klein, en ik betaalde daar ondertussen ook al bijna 700 euro per maand aan huur, meer dan ik nu betaal aan hypotheek. In de afgelopen paar jaar is mijn salaris behoorlijk toegenomen. Toch zou ik nu nog steeds dit huis niet kunnen kopen op de vrije markt. Toen ik het kocht was de taxatiewaarde 240.000. Het huis aan de overkant staat nu te koop voor 310.000, en dat is kleiner qua woonoppervlakte en perceel, minder gunstig gelegen, en een stuk minder luxe. Ik kan nu iets minder dan 3 ton lenen heb ik laatst berekend. Nog steeds te weinig dus voor een niet hele bijzondere tussenwoning in een niet hele bijzondere woonplaats.

Voor wie het interessant vind, dit is de formule die hiervoor gebruikt wordt:

[Voor 6% gewijzigd door Iris1234 op 12-03-2021 10:19]

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-10 15:12
@Enforcer @CrazyOne De ketel is uit 2006. Ik heb hier een paar foto's.

@m0ridin Jij wil toch in Utrecht een woning kopen? Of ergens daar in de buurt? Heb je geen familie/kennissen/vrienden die ergens wonen, waar je aan kunt vragen hoe het in die wijken is?

[Voor 7% gewijzigd door musiman op 18-03-2021 11:50]

Make music, not war

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eefje020
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 08-05 11:04
Sen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Nou die jaren 30 woning met waarschijnlijk energie label F of G zijn nu heel erg in trek en duur omdat ze zo sfeervol zijn maar ik denk dat op de middellange termijn die sfeervolheid van ondergeschikt belang gaat worden als de energie kosten nog hoger worden omdat we geen eigen gas meer oppompen en we daarvoor afhankelijk zijn geworden.

Dan verwacht ik dat huizen van max 20 jaar oud veel meer in trek gaan zijn omdat die relatief makkelijk gasloos te maken zijn.

Dus in dit opzicht denk ik juist dat die andere woning veel meer waard gaat worden dan deze jaren 30 woning.

Als jij graag in zo'n sfeervol jaren 30 huis wil wonen dan moet je dat zeker doen maar doe het niet omdat iemand anders zegt dat het een betere investering is.

Als je het kan en je vind het niet erg om in een "slechtere wijk" te zitten dan zou ik dat kiezen en de overgebleven maandlasten investeren in iets anders.
Daar is al aan gewerkt. *O*

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ppeterr
Ebayzo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Mijn WiFi AP's en overige netwerk zaken liggen ook al even klaar hoor. Zitten hier tenslotte op Tweakers.

Een van mijn belangrijkste verhuis dozen.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ppeterr
And it''s gone - geen idee of dat nou goed voelt :)

Flix20 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:52:
[...]
Ah, die heeft mijn kitter ook gehad. En de tegelzetter.
Was in geval van de tegelzetter plausibel. Bij de kitter had ik er wat meer vraagtekens bij. :X
Schandalig en oneerlijk, ik hoop echt niet dat hij mij dat flikt. Er staat een levering van materiaal
op 2 April gepland, overweeg (als hij idd corona heeft) of daarom niet aan de slag gaat)) dat gewoon
te laten leveren. Een soort van stok achter de deur..

[Voor 37% gewijzigd door ppeterr op 30-03-2021 09:13]

MENTAL REBOOT

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:12:
[...]

Gefeliciteerd :D

Ik heb al geschilderd daar. Vannochtend dus die inspectie en daarna naar notaris. Ging allemaal soepeltjes.

Helaas toen ik daar aan kwam toch gezien dat hij het echt vies heeft achtergelaten. Keukenlades vol met kruimels en vlekken., vriezer vol gelaten met overdatum ijsjes. Trok een lade open van een badkamer meubel, zat vol met haar :? :X Op de grond overal haar en stof.

Nou goed, blij met huis sowieso :D Maar begrijp niet waarom je het zo achter laat
Jij ook :) haha sorry ben wat hectisch was een drukke dag.

Inspectie gehad, notaris er achter aan ging soepel.

Wat naar dat je het vies aantrof. Kan je nog even aan de gang met de rommel. Dat is jammer. Ik daar integen trof het heel goed aan. Super schoon en netjes. Erg fijn. Gelijk eerste meubel levering al nog voordat ik getekend had. Dus eethoek staat :)

Vervolgens internet aan de gang gemaakt, kabels getrokken en gedoe.

Foto voor als je het interresant vind, ik wel :)

Glasvezel internet is ook al werkend, even met de buren gesproken. Pizza gegeten en nu weer in oude huisje.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ppeterr
@bitterbal_mayo Lekker het huis slopen op dag 2 :) Gaat het allemaal goed bij jou ?

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bitterbal_mayo
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 21-05 15:28

Foto van uitzicht

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Ik mag mij ook in dit topic gaan melden. Paar maanden terug / begin dit jaar wat kleine stapjes gezet om mij, als "thuiswonende" 30er, toch maar eens gaan te oriënteren en verdiepen in het kopen van een woning. Dit topic wat gaan volgen, Funda in de gaten houden. In eerste instantie kwam dit laatste voornamelijk neer op of veel te duur, of categorie "oud" en wat echt flink opgeknapt zou moeten worden (en vervolgens nog steeds duur, 250-300k en zonder kennis zou ik dan verwachten nog 100k er in te moeten steken om van boven tot beneden te strippen en "opnieuw te beginnen". Oftewel, een project waar ik geen ervaring / kijk op heb en idem dito voor de kosten waarbij het tot de laatste euro zou kunnen kosten).

Echter stuurde afgelopen dinsdagavond mijn broer mij (niet al te serieus denk ik zelfs) een linkje naar een "nieuw" koophuis. Verkoopprijs (excl. overbieden :p) is (net) binnen wat ik denk dat mijn budget is, en het huis is in orde. Vervolgens gistermorgen "de stoute schoenen" aangetrokken en het contact/reactie formulier ingevuld. Al is het maar om een stapje te zetten en uiteindelijk toch niet door te zetten "na verder onderzoek".
Vanmorgen telefoontje en afspraak gemaakt voor komende dinsdag.
Beetje aparte aan het gesprek vond ik enerzijds dat ik "vrije keuze" had (dinsdag of woensdag, tussen 12 en 2), maar er wel werd gesproken over gelijktijdige bezichtigen (de een kijkt boven, de ander beneden, en dan wisselen). Dus van de ene kant zou ik verwachten "druk" / veel aanvragen ("dubbel" bezichtigen ondanks corona), maar vrije keuze dus of toch niet druk of ik was de eerste die ze terugbelde.

Alleen komt er nu toch vanalles op mij af.
Financieel sta ik er persoonlijk goed voor, maar een hypotheek ontkom ik alsnog niet aan. Maar kan ik dan bv qua hypotheek gewoon even bij de Rabobank (waar ik al mijn bankzaken doe) de calculator invullen en er vanuit gaan "dat dat klopt"? Zoals gezegd is er financieel niks geks aan de hand, geen schulden (ook geen studieschuld) etc. Daarnaast een goed gevulde spaarrekening (/spaarrekeningen), waarbij ik met de eenvoudige optelsom van uitkomst hypotheek berekening + spaargeld een 65k "over houd" op de gemelde verkoopprijs. In zoverre lijkt het dus te kunnen, en riant overbieden is dan ook niet mijn bedoeling.
Maar als "thuis woner" komt er natuurlijk veel meer bij kijken, qua inboedel kom ik immers niet verder dan een bed, kledingkast, TV en PC. Er zal dus ook nog meubilair, servies, pannen, badgoed, .... bij komen. Wat ook zomaar eens redelijk in de papieren kan lopen (wilde gok: 10k?).

En daarnaast, zoals aangegeven, het huis is goed, en zoals het er uit ziet zou ik zo erin kunnen trekken en klaar. Maar toch heb ik wat twijfels om niet meteen te klussen. De keuken lijkt an zich goed, maar staat naar mijn idee wat raar. Hoek keuken met één kant tegen de buren en de andere kant tegen de binnenmuur met aan de andere kant de woonkamer, waarbij de muur niet geheel doorloopt waardoor het een beetje raar gezicht heeft omdat er wel een (brede) open doorgang is vanaf de buitenmuur vanaf oprit gezien. Mijn "wild idee" zou dan ook zijn om die muur zo goed / slecht als het kan eruit te halen zodat er een open keuken kan komen (met de keuken korter als de muur), en daarmee ook een zicht van voor naar achter door de woning. Alleen gaat het (waarschijnlijk) om de oude buitenmuur, die dus dragend zal zijn, die ook al "kruist" met een oude (dragede) binnenmuur die nu met een balk is. Oftewel, muur eruit zal wel kunnen maar er zal dan wel een pilaar moeten komen en uiteraard een doorlopende balk.
En omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden, bij deze:

Maar zoals geschreven, wild idee, hoeft niet, en financieel wellicht niet eens mogelijk. Alternatief is uiteraard zo laten en later aanpakken. Maar dat geeft uiteraard weer een berg gedoe als ik al lang gesetteld zou kunnen zijn. En dus knaagt het.
Uiteraard zijn er meer "verbeterpunten" aan het huis, zoals het plaatsen van een vaste trap naar de zolder, evt dakkapel, you name it. Maar die keuken lijkt goed, alleen zo raar geplaatst / gesloten. En meteen aanpakken kost een berg geld terwijl het "oke" is maar later doen betekent in principe dat de hele benedenverdieping in puin zou komen te liggen.

Oftewel, een spannende tijd breekt voor mij aan waarin ik veel zal moeten leren, over het kopen van een huis, en daarna het "alleen leven".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:35
Flix20 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:48:
[...]

Dat kan in de realiteit nog wel eens tegenvallen. In een markt waar enorme schaarste is en iedereen roept dat iedereen als een gek wordt overboden, krijgen zij als verkopers ineens een bod wat 10% onder vraagprijs ligt.
Denk je dat ze dan maar meteen zeggen oh, laten we het maar doen?
Of zullen ze even afwachten tot er wat meer op tafel ligt zodat ze kunnen afwegen wat ze willen?
Je zou nog wel eens teleurgesteld thuis kunnen komen.
Sterker nog, iemand die dit doet zou ik niet serieus nemen want het klinkt niet alsof ie zn zaakjes op orde heeft.

In de huidige markt 10% onderbieden en dan vervolgens wel een 'normaal' bod doen?

Snel bieden met een slecht bod en dan vervolgens 15% tot 20% boven dat bod als het puntje bij paaltje komt?

Zelfs als hij het hoogste bod heeft zit je als verkoper niet te wachten op het gedoe dat het niet rondkrijgen van een hypotheek meebrengt, ook al hangt daar 10% boete aan.

Dan snap ik wel dat verkopers zeggen 'zonder aankoopmakelaar nemen we je niet serieus" :/

Dit zijn de verkoopcijfers van die buurt. De enige manier waarop een -10% ook maar serieus word genomen is met een teletijdmachine en dan 3 jaar terug in de tijd.

[Voor 18% gewijzigd door Rmg op 20-04-2021 11:12]

• Osxy
  • Laatst online: 22:13

Osxy

Holy crap on a cracker

Rmg schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:46:
[...]

Walter living, kan je een waarde rapporten voor huizen uitdraaien. Gebruikt veel dezelfde data die je makelaar ook gebruikt. Verkopen in de buurt met bied en verkoopprijzen enzo.

Met de automatische biedbrieven geen ervaring maar voor alle andere data een fijne tool die het zware werk doet
Toffe tooling.
Huidige woning is waarde in lijn met verwachting en ook overbied percentages kloppen met mijn beeld.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:46
Mars18 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:46:
Wij gaan dinsdag hier kijken:

https://www.funda.nl/koop...816-maria-van-osstraat-6/

- 2 dakkapellen
- 2 airco's
- Woonkamer is bijna 11 meter lang van keuken tot achterkant.
- Dan nog 13 meter tuin

Wat een markt he, binnen een halve dag zijn de kijk momenten al vol.
Huis ziet er goed uit, zou alleen de badkamer nog opknappen.

340.000 staat die voor, waar denken jullie dat die voor weg zal gaan? Denk zelf al snel aan 360.000
Ik heb nog een actief WalterLiving abonnement dus heb hem daar doorheen gehaald:

En de data gesorteerd op vergelijkbaar & recent:

En de data gesorteerd op vergelijkbaar & koopsom:

(...)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:04
nemcuon schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:32:
Is dit een goed prijs voor dit nieuwbouw in De Uithof (Den Haag), dicht bij het bos en de strand.

Ik ben een bouwnummer ingeloot: 679k voor 160m2 wonen, 250m2 perceel, Dec 2021 begin bouwen en naar rond 12 maanden is het klaar. Project naam: Hof van Haag phase 2 https://www.hofvanhaag.nl...apwoning-met-garage-50246,

Maar tegelijkertijd zie ik 2 andere bestande woningen die net verkocht waren, met veel lagere prijzen, de vraag is: is dit een erg gewild gebied / project of heb ik te duur gekocht ???Hartelijk bedankt
Gefeliciteerd!! je bent ingeloot :) Tip voor je gemoedsrust: Kijk vanaf nu niet meer naar andere woningen en zeker niet naar de "gemiste" woningen van afgelopen half jaar/jaar.

Weet je toevallig hoeveel mensen mee hebben gedaan aan de loting? (toevallig vorig jaar op een soortgelijk nieuwbouwproject ingeschreven en we waren 1 v/d 150 bij 13 huizen en dat is hem voor ons helaas niet geworden.

Om je toch nog wat gerust te stellen: De woning met vraagprijs 635k is verkocht voor 705k, dus naar mij idee ligt het wel in lijn van de huidige prijzen.

Wat betreft de erfpacht is het vaak iets van: Waarde grond= (100/1,1) * jaarcanon. (Recent voorbeeld van Dames/Heren van Vroondaal - DH)

Geniet van het moment en stort je nu op het uitzoekwerk, opties, loze leidingen, keuken en alle mogelijkheden van je toekomstige huis. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Martensupport op 15-05-2021 00:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
nemcuon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:29:
Heel goed attent, jij denk het zo omdat de CV ketel in de hoek zit ? https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/351/629_2160.jpg
Ja, als je kijkt naar foto 20 dan is die metalen buis de afvoer van de CV ketel, maar die gaat in de rechterhoek over in een regenwaterafvoer. Of zo ziet het er althans uit, vandaar mijn opmerking dat je dat eens goed moet bekijken.

Een HR ketel heeft bovendien een luchtaanvoer en rookgasafvoer nodig, dat kan je niet zo maar op zo'n enkele buis aansluiten.

Wat bedoeld je ? Hij komt uit naar de terrasse naaste de keuken
Op foto 6 zie je de afvoer van de afzuigkap door de muur naast het raam naar buiten gaan.

Maar op foto 20 (dezelfde als hierboven) kan ik niet zien waar die dan precies uitkomt. Gaat die naar boven het dak van de overkapping of blaas je de lucht op je terras? Dat is op zich niet gevaarlijk, maar fijn is natuurlijk anders. Op de foto is het net of de afvoer wordt geblokkeerd door de houten balk uit twee delen die aan de rechterkant tegen het huis staat.
Wat bedoeld je, welke kamer in dit plaatje ? (graag de afmetingen noemen zo dat ik kan weten welke kamer het is) https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/351/629_2160.jpg
Het gaat om de kamer uit foto 10. Volgens mij i die afmeting 3,58 bij 2,04. Als je rechts boven aan de plattegrond begint en je gaat langs de muur naar beneden is het de deur tussen de derde en vierde slaapkamer die je tegen komt.

Als een bewaking voor haar auto of fiets ?
Ja, maar dat is toch apart? Waarom is dat dan nodig? Bovendien mag je in Nederland helemaal niet zo maar camera's op de openbare weg richten. Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn dat ik continu door de buren wordt gefilmd wanneer ik aan kom of vertrek.
Dit is in een buurte met veel zwarte verhuren aan arbeid migranten (polen, romeins, bulgarien), daarom is dit apartement naar 5 slaapkamer is gedeeld: zo dat dit kan verhuurd worden naar 5 mensen.
Aha, in dat geval is het misschien een goed beleggingsobject, maar dan verhuur je natuurlijk niet aan 5 maar aan minimaal 10 personen. Wellicht weinig WC/badkamer, maar dat is natuurlijk onderdeel van de uitbuiting.

Ik heb alleen geen idee of dat financieel dan wel uitkomt, dan had je beter zelf kunnen kopen in de oude staat en nog veel minder geld uitgeven aan de opknapbeurt. Bovendien moet je dan wel zin hebben om huisjesmelker te worden.

Ik sluit me verder wel aan bij @KRGT. Verzin eerst eens wat je nu precies wil en ga daar bij zoeken. Het lijkt nu net alsof ieder huis wat op funda wordt gepost zorgt dat jij een ander plan verzint waarbij dat huis dan de juiste keuze zou kunnen zijn. Er is wat mij betreft niets tegen voortschrijdend inzicht, maar veranderen van een nieuwbouwhuis naar een oud en vreemd verbouwd appartement is toch een aparte beweging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 21:31
Baseman77 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:41:
Pffff, een huis kopen is momenteel bijna niet te doen.
Wij wonen in een dorp langs Eindhoven, willen daar ook blijven wonen, maar het liefst in een huis dat ongeveer even groot is als ons huidige, maar vooral met meer tuin en wat meer privacy.

Het lijkt echter alsof 'iedereen' die wens heeft en geld nauwelijks een rol speelt.
Huizen die rond de half miljoen kosten vliegen eruit alsof het niets is, binnen maximaal 2 weken is het verkocht waarbij er minimaal 5% overboden wordt. En het is niet dat die huizen laag op de markt gezet worden, de huizen waarop wij geboden hebben hadden in ieder geval al meteen een hele flinke vraagprijs.

Wij hebben al meerdere malen een stevig bod gedaan waarbij we wel in het oog hielden hoeveel het huis ongeveer waard is, om niet veel te veel te betalen om het maar te winnen (te veel betalen doe je momenteel sowieso). Maar helaas nog zonder resultaat, we hebben net weer een mail ontvangen dat ons bod het niet geworden is.

Ontmoedigend dit.
De vraag is meer waarom je ineens deze wens hebt. Immers enkele jaren geleden was er keuze genoeg en lagen de prijzen een stuk lager. Sterker nog, de prijzen stijgen al structureel sinds pak hem beet 2014.

Ik vermoed dat het antwoord op deze vraag meteen de huidige prijzen/markt verklaart.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

D_Jeff schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:55:
In de TS uit 2016 zie ik alleen links staan van NL.
Ik zou graag eens "vergelijkend warenonderzoek" willen doen met onze zuiderburen: .be

Wat is de Vlaamse/Belgische variant van Funda?
https://www.immoweb.be/

:)

/edit
Ze fotograferen daar veelal nog met een Sony disk cam, dus zo strak al het meeste op Funda zal je daar niet tegenkomen.

[Voor 33% gewijzigd door KRGT op 24-05-2021 17:02]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
Señor Sjon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:15:
Either way, hak de knoop door, ga door met je leven en vat de koe bij de horens. Ik ken genoeg twijfelaars die twijfelen over kleine zaken, maar daardoor de big picture verliezen. Daar lijkt bij jou ook sprake van te zijn. Laat desnoods je partner beslissen mocht daar sprake van zijn.

Van een aankoopmakelaar ga je uiteindelijk niks aannemen, want je komt vragen die je hem moet/kan stellen hier neerzetten ipv ze aan hem te stellen. Je hebt denk ik wel genoeg meningen verzameld. Succes!

offtopic:
sorry, kon het niet laten. ben er wel beetje klaar mee

[Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 01-06-2021 12:21]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 21:31
Caelorum schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:32:
Achteraf gezien super blij dat wij al in 5 maanden een huis hebben kunnen vinden en kopen. Snel de rat race in en weer uit. Meer betaald dan het de paar maanden waard gaat zijn, maar goedkoper dan huren en vooral blij dat we niet de huizenprijzen zien stijgen en stijgen met elk bod dat we doen.

Idiote markt.

Ik hoop echt (zelfs als nieuwe huizenbezitter) Dat de markt een flinke correctie gaat krijgen.
Als half Nederland onder water komt te staan dan klapt de banken sector eruit dus lijkt me niet dat je daar op moet hopen.

Overigens is de huidige prijs trend akelig lineair, in ieder geval tot maart 2020. Zie grafiek die ik eerder had gepost sdk1985 in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"

Lijkt min of meer door te lopen, aldus cbs. Wel opvallend is dat ook het aantal transacties vooral blijft groeien. Dat impliceert dat het aanbod is toegenomen.

[Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 01-06-2021 23:42]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• noucmen
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20-10 21:42
Mens, mijn vrouw wilt dit kopen https://www.funda.nl/koop...87786279-parelgraslaan-7/, omdat ik te lang aan het twijfelen was. Zijn vindt dit 9 / 10 van alle criteria's

OK, ik moet over een goede bod denken, wat is het ?

- Te koop Juni 2 / 2021: Parel graslaan 7, 179 m2 wonen, 137 m2 perceel, tuin aan het zuid vraag 660k
- Verkocht buurhuis: Feb 1 / 2021: Parel graslaan 16, 186 m2 wonen, 167m2 perceel, tuin aan het noorde, vraag 650k, verkocht 632.5k, geindexeerd prijs voor vandaag is 663k

Mijn inschatting formulier: prijs is 15% per 365 dagen tussen nu en een jaar geleden gestegen, dus

prijs stijging na N dagen is 1.15 ^ (N/365) keer.

Van mijn formula, zie ik dat Parel graslaan 7 is ongeveer 698k, gemiddeld van alle huizen met warmtepomp in Rijswijk Buiten

Referentie (Note that "Yard size" is not correct due a bug of Walterliving)

https://docs.google.com/s...jVe6VRfA/edit?usp=sharing

[Voor 6% gewijzigd door noucmen op 02-06-2021 20:19]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

noucmen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:33:
[...]

(2) om de trend van de markt te voelen (bvb kopen het nu of kopen een goedkopere woning in het afwachten voor een verlaagd prijs
Stop hier nou eens mee, je koopt een huis om te wonen niet om te beleggen. Straks is het huis 950k, de rente 4% en kan je het niet meer betalen. En dan?

Ik zou een hele grote camper kopen en deze naast de school van je keuze parkeren. Kan je elke dag van de week je keuzes heroverwegen: gewoon starten en ergens anders heen rijden. :+

Hopelijk ga je een keer inzien hoe bizar je gedachten spinsels op ons overkomen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ethirty schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:14:
[...]

Stop hier nou eens mee, je koopt een huis om te wonen niet om te beleggen. Straks is het huis 950k, de rente 4% en kan je het niet meer betalen. En dan?

Ik zou een hele grote camper kopen en deze naast de school van je keuze parkeren. Kan je elke dag van de week je keuzes heroverwegen: gewoon starten en ergens anders heen rijden. :+
[Afbeelding]

Hopelijk ga je een keer inzien hoe bizar je gedachten spinsels op ons overkomen.
Inclusief

Warmtepomp(droger) ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Atomius schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:28:
Zijn er hier mensen met ervaring met het aanhouden van hun "oude" woning voor de verhuur?

Mijn hypotheekadviseur meldde dat dat nogal wat voeten in de aarde heeft, o.a. als je de overwaarde ervan wilt gebruiken. Daarbij moet je oversluiten naar een verhuurhypotheek (de woning is niet afbetaald) en die heeft mijn huidige huissponsor niet. Dus dat wordt ook nog boeterente betalen.

Hij deed het voorkomen alsof het "veel gedoe" was. Klopt dat of kan ik beter een andere adviseur nemen?
Ik denk dat JanHenk al een goede feedback heeft gegeven.
Recent heb ik dit zelf ook gedaan. Mijn advies is echt om een financieel adviseur in dienst te nemen die hier ervaring mee heeft. In mijn voorbereiding heb ik er meerdere gesproken waarbij ik in sommige gevallen zelf hier meer over wist dan hun…

Ter info; het volgende stappenplan heb ik doorlopen:
  • Rentevaste looptijd afgekocht (zolang je er woont kan je de boete aftrekken)
  • Aankoop nieuwe woning
  • Aanvraag hypotheek nieuwe woning, netjes bij nieuwe hypotheekaanbieder aangegeven geen gebruik te maken van overwaarde en dat een deel van de hypotheek box 3 is (let op; lagere leencapaciteit)
  • Nieuwe woning laten passeren bij notaris
  • Na passeren nieuwe woning verhuurhypotheek aangevraagd voor de oude woning (let op dat je voldoet aan de inkomenseisen en je nieuwe hypotheeklasten niet te hoog zijn voor je inkomen, gebruik bijvoorbeeld deze rekentool)
  • Verplicht oude woning laten taxeren voor potentiële huurinkomsten en verhuurbaarheid waar hypotheekverstrekker inzicht over vraagt
  • Hypotheek overgesloten naar de verhuurhypotheek bij de notaris
Hierbij ter info overzichtelijk de voorwaarden van de verschillende aanbieders:

Dit overzicht is iets gedateerd, maar is niet zoveel veranderd

[Voor 11% gewijzigd door Sander1992nl op 09-06-2021 22:00]

• noucmen
Ik was bij een woning met bouwjaar 2011, hier zijn de items van reparatie, renovatie of verbetering:

- Reparatie: Mechanische ventilatie met veel lawaai: misschien moet de ventilatie box vervangen en ventilatie kanalen reinigen. Koste 500
- Reparatie: Elektrische zonwering kan maximaal 50% openen, anders staat het vaste. Reparatie kosten is misschien tussen 500 en 3000 euro
- Verbetering: Dakkapel aan achter kant. Hoef geen vergunning vragen dus kan iedere dakkapel plaatsen. Kosten tussen 9k - 14k afhanklijk van type materiaal: hout, glasvezel, kunstof. Wachtijd: 5-7 maanden, omdat nu iedereen een dakkapel wilt plaatsen
- Verbetering: Dakkapel aan voorkant. Dit moet hetzelfd als de buren (die vaak dit hebben geplaatsen vanaf de bouw in 2011) en er is nog maar 1 bedrijf die dit exacte type nog maakt (andere bedrijven gingen failliet). Kosten rond 14k (was 9k in Nov 2020)

- Verbetering: 2 muren plaatsen om 2 werk kamers te maken op de zolder, kosten rond 3-4k.

Vraagje: denken jullie of het te warm is voor een hoekwoning met achtertuin Z-W en zijkant Z-O ?

• blackshelve
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:13
De woningen moeten ook nog getaxeerd worden met hoe de markt hier is. En een taxatiewaarde is leidend voor je hypotheek.

De waardebepalingen die je maakt via walterliving blijven toegankelijk. Je kunt dan de uiteindelijke verkoopprijs terug zien, dat blijft recent. Check volgende screenshot:

Ik woon ook zelf in Almelo en wonend in een sociale huurwoning, heb dus niet echt overwaarde of veel spaargeld. Ik kan het wel begrijpen dat als je flink overwaarde hebt dat dit wel een koopje is. Maar voor een starter zonder jubelton? haha

[Voor 13% gewijzigd door blackshelve op 23-06-2021 16:59. Reden: extra info]

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Ferra schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:32:
[...]

Ik wacht op nieuwbouw in regio Amsterdam
Ik heb koffie op mijn scherm:

https://www.amsterdamwoont.nl

Lelystad, metropoolregio Amsterdam :+

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Je zal mij niet geloven maar ik heb dat huis in oktober 2015 bezichtigd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vraagprijs was toen 350k en dat had ik er niet voor over, iets te klein naar mijn smaak :o

In die 6 jaar hebben ze er trouwens niets aan gedaan zo te zien.

Wolly schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Tip van vandaag: Wacht het EK even af zodat je weet waar de oranje vlaggetjes en buurt bbq's zitten als je Ypenburg overweegt. Lukt dit je niet dan is Oud&Nieuw ook een goed ijkpunt voor delen van deze wijk.
Ik zie trouwens dat je mijn tip niet hebt afgewacht :(

[Voor 39% gewijzigd door Wolly op 28-06-2021 18:59]

• noucmen
Is zeker mooier kwa architectuur en achter tuin, eens,

Maar niet praktisch door het schuin dak, is moeilijk voor de kasten in de hoek / muur te zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 20-10 15:39
Ebayzo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:05:
[...]
Toch is het makkelijk praten. Ik ga met je mee voor mensen die prima zitten, maar sommige mensen "moeten" iets. Wachten tot de bubbel klapt lijkt onbegonnen werk.

Als ik de verhalen lees ben ik oprecht blij dat wij vorig jaar zonder overbieding een redelijk geprijsd huis hebben kunnen bemachtigen. Ook deze is natuurlijk vrolijk meegestegen de laatste jaren maar er was niet ook nog eens tientallen duizenden euro's overbieding nodig. Eventuele klappen moeten daarom redelijk beperkt blijven.
Maar ik zie echt NIEMAND rekening houden met de volgende statistieken van het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...onge-leeftijd-uit-elkaar/
https://www.cbs.nl/nl-nl/...ail/83519NED?q=huwelijken

Waarbij iedereen maar gretig hypotheken tot de MAX op 2 personen nemen. Echter, zolang de markt omhoog gaat is het geen probleem. Dat is exact ook wat ik "delusion" noem. Het is pure "greed"/"Delusion" fase waar we in zitten.

Dit in combinatie met veel relatiebreuken statistisch gezien. Zie ik dat de mensen die NU en straks hoger op de top kopen... wanneer de rente omhoog gaat. Want dat was de OPLOSSING in 1971 destijds voor exact hetzelfde probleem waar we nu voor staan met de geldprinter going brrrr. Die oplossing komt straks weer, rente gaat hard omhoog. Prijzen zakken in, mensen gaan scheiden. Moeten huis verkopen, omdat lenen tot de max met 2 mensen. En moeten dus weer verkopen voor een veel lagere prijs dan ze hadden gekocht.

De vraag naar huizen zal het niet aan liggen, dat de markt qua prijs instort. Het is de RENTE die straks omhoog gaat die alles gaat nekken. Maar iedereen weigert statistiek te volgen, en zegt... "Nee, mijn relatie is supersterk en veel beter als andere relaties" Ja ja totdat....

(Ben zelf immers zo aan een huis gekomen, wat een moetje was. En waarbij de verkopers 40K verlies moesten nemen.)

Dat is mijn visie.

[Voor 8% gewijzigd door Immutable op 01-07-2021 08:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09:51
Voggy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:45:
Wij hebben onze eerste bezichtiging op de planning staan!

Ik vind het woningaanbod op Funda wel tegenvallen, of zou dit te maken hebben met de vakantieperiode?
Het aanbod is in het algemeen al zeer laag. Deels ook omdat de prijsstijging zo snel ging waardoor mensen die willen upgraden eerst een nieuw huis zoeken voor ze hun oude huis in de verkoop zetten. Ze willen niet geraakt worden door prijsstijging in de tussentijd. Laagste aanbod sinds sinds de meting begon.

NVM:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:48:
[...]

[-] Kleine tuin
[-] Zonder zonnepanelen
Beetje wtf als dit jouw eisen zijn tegen een huis 8)7 Zonnepanelen kosten je 5k om te laten leggen, who cares. En als je het al zo belangrijk vindt, zou je beter naar deze foto moeten kijken:

Staat ook in de tekst: 6 zonnepanelen
[-] Eigen CV ketel ipv warmtepomp
Zoals 99% van de huizen, waar je op kan selecteren is vloerverwarming of niet. Dat is makkelijker om te bouwen naar warmtepomp.
[-] Gas koken ipv inductie
ook makkelijk aan te passen.

[Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2021 22:05]

DUT Racing

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Bommes schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:38:
@KRGT nee het blijkt op jaap.nl zelf te zijn.
Voorbeeldje van een huis, onder op de pagina het kaartje.
Je kunt allerlei lagen aan en uit zetten en ook gewoon inzoomen en scrollen naar elke willekeurige locatie.
https://www.jaap.nl/te-ko...aan+84/10906657/overzicht
Mooi fijnstof-kaartje. Kennelijk moet je m.b.t. fijnstof niet in een van de grote steden of in zo ongeveer heel Brabant zijn :+

☀️🔋  18 Panelen | 5,8 kWp | SolarEdge SE6K

• Soru
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-10 15:30
Zijn er nog bepaalde rechten te ontlenen als het blijkt dat de vloer laminaat is in plaats van parket? De advertentie benoemde een laminaatvloer en de lijst van zaken een parketvloer die wordt achtergelaten. Nu heb ik het vermoeden dat het inderdaad een laminaatvloer is maar ik heb hier ook niet het beste oog voor.

Op de lijst van zaken staat parket aangevinkt en laminaat niet. Ik probeer hierover nog contact op te nemen met de verkoper. Het is allemaal geen ramp maar net en handig is het niet. Tijdens de inspectie voor de overdracht kan ik het nogmaals aankaarten als we de lijst van zaken langslopen. Mochten we dan concluderen dat het inderdaad geen parket is, wat dan?
Members only:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Proficiat @Bommes en @Richh

p.s. @Richh: ik verwacht eigenlijk wel een Funda-linkje in een PM O-)

☀️🔋  18 Panelen | 5,8 kWp | SolarEdge SE6K

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Chaoss schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:45:
15 minuten is wel erg kort, wij hebben 3 huizen bekeken en kregen altijd wel de tijd. Wat ik nog als tip kan meegeven is doe altijd een bod ook al he bje niet het idee dat je dik kunt/wil overbieden. Wij hebben ons huis uiteindelijk kunnen kopen doordat de eerste koper de hypotheek niet rond kreeg. soms moet je wat geluk hebben.

Inmiddels is onze hypotheek rond en sinds vanmorgen staat ons eigen huis online, spannend!
Gefeliciteerd!

Verkoop zou ik nog ff 2-4 weekjes wachten met online gooien, dan is iedereen terug van vakantie en haal je het maximale eruit. :)

Desalniettemin kan je wel alvast op de "voorrondes" vanuit de makelaars afspraken laten boeken.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83906NED

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:53
CrazyOne schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:14:
+2,7 is in mijn regio nog behoorlijk hoog. Vraagprijs is ook rond de verkoopprijs. Niet overal is het hoteldebotel.
Check even deze afbeelding en bedenk je dat dit Den Helder is.. Het is echt niet meer in de buurt van normaal hoor!

[Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 07-10-2021 17:00]

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Nog niet genoeg van me gehad? -> Check Met Nerds om Tafel Podcast

• noucmen
Is inderdaad lager (gemiddelde) overbiedding dan ander meer gewild gebieden.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee