Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 370 371 Laatste
Acties:

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
q-quan schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:24:
In hoeverre zou het ontbreken van een badkamer de vraag- en verkoopprijs van een woning moeten drukken? Ik kijk naar deze woning:

***members only***

De vierkantemeterprijs is lager dan gemiddeld, en hij is groter en het energielabel (C) beter dan wat dan ook voor deze prijs in de stad te koop is -- zelfs in deze ("slechtere") wijk. Daar staat vooral tegenover dat het als kantoor is gebruikt, waardoor er (naast ander achterstallig onderhoud) systeemplafonds inzitten, en er geen badkamer is. Maar wel genoeg ruimte om er een aan te laten leggen. Ik zie er wel wat in, en ben bereid zeker de vraagprijs of iets meer te bieden. De grote vraag is: ziet en is een ander dat niet ook? Hoe kijkt de gemiddelde (startende?) huizenkoper naar zoiets?
Ik denk dat dit zo weg is, zeker in die buurt zitten veel mensen met handige kennissen die hier voor weinig geld een mooie woning van maken.

En de buurt is inderdaad beroerd ;w

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:41

Kju

In hoeverre zou het ontbreken van een badkamer de vraag- en verkoopprijs van een woning moeten drukken? Ik kijk naar deze woning:

***members only***

De vierkantemeterprijs is lager dan gemiddeld, en hij is groter en het energielabel (C) beter dan wat dan ook voor deze prijs in de stad te koop is -- zelfs in deze ("slechtere") wijk. Daar staat vooral tegenover dat het als kantoor is gebruikt, waardoor er (naast ander achterstallig onderhoud) systeemplafonds inzitten, en er geen badkamer is. Maar wel genoeg ruimte om er een aan te laten leggen. Ik zie er wel wat in, en ben bereid zeker de vraagprijs of iets meer te bieden. De grote vraag is: ziet en is een ander dat niet ook? Hoe kijkt de gemiddelde (startende?) huizenkoper naar zoiets?
De vraagprijs is een uitnodiging tot het doen van een bod en, gezien de prijsstelling, hier duidelijk bedoeld om de woning snel te verkopen. De marktwaarde komt aan de hand van referenties tot stand. Het ontbreken van een badkamer zal je bij het vergelijken met andere woningen verdisconteren in je waardering.
Overigens zal je in deze bij een taxatie altijd een verbouwing moeten opnemen voor het realiseren van een badkamer omdat je anders niet kan valideren bij het NWWI. Sommige taxateurs rekenen daar iets extra voor.
Bij deze woning zou ik je bij deze nadrukkelijk adviseren om onder de vloer te laten controleren op kelderzwam en eventuele schade aan de vloerbalken.

PSN: Kjujay

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

***members only***

Je kunt daar wel iets heel moois van maken. Gang eruit zodat de woonkamer van 2.8m naar bijna 4m gaat, slaapkamer splitten zodat er 2 slaapkamers ontstaan (1 kantoor of voor n klein kind), keuken wordt badkamer, woonkamer wordt keuken.

Ik denk dat veel aannemers die potentie ook wel zien.

Locatie is niet zo heel best, maar een wijk verder vind je deze prijzen allang niet meer. Ik zou meer richting Valkenbos/Vruchtenbuurt gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 03-02-2026 23:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 370 371 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7