Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 374 375 Laatste
Acties:

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:54

Shiro

Serenity

@Toke_gt @Fr33z @PauseBreak
Helemaal mee eens met wat gezegd is.

Ik ga eerst maar de OTD opvragen wat het kost om het te ontbinden, feit is helaas wel dat hij voor twee andere huizen mee is gegaan, waarvan 1 we het niet wouden en bij de tweede was het huis verkocht binnen 5 dagen na bezichtiging(met weekend ertussen), voordat we een bod konden doen.

Ik wil niet gelijk zeggen dat het volledig zijn schuld is, maar we hadden op vrijdag bezichtiging en hebben per mail op de zelfde dag laten weten dat we interesse hebben en dat we een bod willen doen. Maandag kregen we een rapport met indicatie wat het waard is en vervolgens horen we pas op woensdag dat het al verkocht is, zonder überhaupt een advies te krijgen wat we moesten bieden, dan vind ik toch wel dat hij het ook verzuimd heeft.

In dit geval ben ik echt helemaal klaar met die vent dus… en eigenlijk de woningmarkt hier…nu nog zorgen dat ik van hem af kom met minimale inspanning/kosten.

En ja ik kan mij voorstellen dat men zich afvraagt waarom ik niet eerder de samenwerking hebt beëindigd, maar 2e woning en huidige waar ik bod op wil doen kwamen op de zelfde tijd op de markt. Tussen de bezichtigingen zaten minder dan een week ertussen.

[ Voor 11% gewijzigd door Shiro op 08-07-2026 09:09 ]

Juniper RWD

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Shiro schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:07:
@Toke_gt @Fr33z @PauseBreak
Helemaal mee eens met wat gezegd is.

Ik ga eerst maar de OTD opvragen wat het kost om het te ontbinden, feit is helaas wel dat hij voor twee andere huizen mee is gegaan, waarvan 1 we het niet wouden en bij de tweede was het huis verkocht binnen 5 dagen na bezichtiging(met weekend ertussen), voordat we een bod konden doen.

Ik wil niet gelijk zeggen dat het volledig zijn schuld is, maar we hadden op vrijdag bezichtiging en hebben per mail op de zelfde dag laten weten dat we interesse hebben en dat we een bod willen doen. Maandag kregen we een rapport met indicatie wat het waard is en vervolgens horen we pas op woensdag dat het al verkocht is, zonder überhaupt een advies te krijgen wat we moesten bieden, dan vind ik toch wel dat hij het ook verzuimd heeft.

In dit geval ben ik echt helemaal klaar met die vent dus… en eigenlijk de woningmarkt hier…nu nog zorgen dat ik van hem af kom met minimale inspanning/kosten.

En ja ik kan mij voorstellen dat men zich afvraagt waarom ik niet eerder de samenwerking hebt beëindigd, maar 2e woning en huidige waar ik bod op wil doen kwamen op de zelfde tijd op de markt. Tussen de bezichtigingen zaten minder dan een week ertussen.
Los van de reden die hij geeft als je ernaar vraagt: een makelaar die er zo in zit in een markt waar jij zo snel moet reageren, gaat jou niet je droomhuis bezorgen. Zijn gedrag kan ook voortkomen uit dat hij andere klanten heeft die hetzelfde huis willen kopen en die langer klant zijn. Mag niet, gebeurt wel.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@Shiro eens met de rest; een aankoopmakelaar moet ontzorgen, maar ook objectief advies geven en indien nodig de emotie eruit halen. Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met onze (aankoop)makelaar, maar hij doet al lang zaken voor onze familie dus dat zal helpen.

Bij het laatste huis waar we interesse in hadden belde ik hem op en stond hij er op dat hij mee ging met de bezichtiging. Wij vonden het een mooi huis en een leuke straat, maar hij was behoudender. Hij stelde de vraag: wil je wel zoveel extra hypotheek gaan nemen voor het beperkte extra woongenot (kijkende naar m2, tuin, luxe niveau etc). Uiteraard liet hij de keuze bij ons, maar zelf dacht hij dat er waarschijnlijk nog wel een keer wat beters voorbij komt.

Bovendien stipte hij, zonder dat het een bouwtechnische keuring was, toch een aantal punten aan die op (korte) termijn aangepakt moesten worden. Daar kan je dan toch rekening mee houden. Persoonlijk zie ik dat soort dingen niet zo snel, al helemaal niet als je het huis met een soort roze bril bezichtigt.

Nu een paar maanden later zijn we toch erg blij met dit advies en onze keuze om er niet verder mee door te gaan.

Join het GoT Pulse-Team!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Shiro schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:37:
Ik ben benieuwd naar wat men z’n ervaring is met aankoop makelaars.

***members only***

En ondanks alle berichten over een afkoelende markt lijkt het dorp waar ik in kijk nergens last van te hebben.
Hopelijk werkt hij gratis voor je, want hij doet helemaal niks waarvoor hij betaald zou moeten worden
Pagina: 1 ... 374 375 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7