We hebben een woning gekocht en de verkoop is al rond (geen bedenktermijn/ voorbehoudstermijn meer). Nu willen we de begane grond laten stuccen en de stukadoor wilt langskomen om de woning te bekijken. Kunnen we hiervoor direct contact opnemen met de verkopers of moet dit nog via de verkoopmakelaar lopen?
Als je geen indicatie hebt gekregen dat verkopers persoonlijk benaderd willen worden, zou ik de verkoopmakelaar vragen of het oké is als je ze benadert.LevathianNL schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:55:
We hebben een woning gekocht en de verkoop is al rond (geen bedenktermijn/ voorbehoudstermijn meer). Nu willen we de begane grond laten stuccen en de stukadoor wilt langskomen om de woning te bekijken. Kunnen we hiervoor direct contact opnemen met de verkopers of moet dit nog via de verkoopmakelaar lopen?
Bedankt! Ga ik dat doenToke_gt schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:29:
[...]
Als je geen indicatie hebt gekregen dat verkopers persoonlijk benaderd willen worden, zou ik de verkoopmakelaar vragen of het oké is als je ze benadert.
De verkoopmakelaar vroeg aan mij (verkoper) of ze langs mochten komen. Twee opties: makelaar plant afspraak met ze zonder mij, of telefoonnummers uitwisselen en zelf een afspraak maken. Voor het laatste gekozen en spijt van. Ze bleven via WhatsApp vragen stellen, ook na de overdracht.LevathianNL schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:55:
Makelaar mag niet zonder mijn toestemming telefoonnummer geven
[ Voor 4% gewijzigd door Chaki op 08-04-2026 00:18 ]
Volgens mij staat in het koopcontract gewoon je telefoonnummer. Dat was bij mij wel het in geval.
Ik zou het sowieso niet op prijs stellen. Ik betaal de verkoopmakelaar voor alles wat bij de verkoop komt kijken. Ik had er ook voor kunnen kiezen om het hem te laten afhandelenscreamhouse schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:48:
Volgens mij staat in het koopcontract gewoon je telefoonnummer. Dat was bij mij wel het in geval.
En tot de toko overgedragen is ben jij aansprakelijk als eigenaar. Nu zal even kijken niet zoveel stuk maken, maar je hoeft behoudens inspecties niets toe te staan en elke dag een inspectie ook niet.Chaki schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:01:
[...]
Ik zou het sowieso niet op prijs stellen. Ik betaal de verkoopmakelaar voor alles wat bij de verkoop komt kijken. Ik had er ook voor kunnen kiezen om het hem te laten afhandelen
Wil je meer, willen zij meer, sleutelovereenkomst maken.
Dum de dum
Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7