My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
In het tweede geval ben ik best bereid die taak op me te nemen, ik zit dagelijks wel op GoT en ben ook wel vaak met fotografie bezig.
Helaas ben ik bang dat het daar juist net niet aan ligt, maar meer aan het animo?
Overigens is er wel onlangs nog een bewerkingsopdracht geweest, zie Foto-opdracht week 52 - RAW bewerking v3. Nieuwe suggesties (RAW's) daarvoor zijn uiteraard ook altijd welkom
Zal eens nadenken over een thema...
Verwijderd
Ik zou het wel handig vinden als er ook een imagebutton komt waarbij ik de url in kan voeren van een kleine en grote foto. Nu is er alleen een button aanwezig voor 1 url.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Je kunt eerst een plaatje invoegen, de [img] code selecteren en dan op het link icoontje klikken. Eén stapje meer, maar doet hetzelfde..Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:37:
Ik weet niet of technisch forum gerelateerde feedback in dit topic mag. Maar ik doe het toch.
Ik zou het wel handig vinden als er ook een imagebutton komt waarbij ik de url in kan voeren van een kleine en grote foto. Nu is er alleen een button aanwezig voor 1 url.
Verwijderd
Ik heb inmiddels mijn vraag in het juiste topic gepost.
Hartelijk dank.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12
Want om in dit topic de halve Canon body range te zien lijkt me niet echt relevant.
|>
Eensch met Simon ^^, maar toch had het wel iets (vooral laagdrempeligs). Een week is sowieso een tikkeltje kort om iets fatsoenlijks te produceren, voor mensen met een full time job enzo. Een maandopdracht ofzo, zonder al te veel restricties, dat zou best wel weer eens leuk kunnen zijn?simon schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:17:
Dat werkt gewoon niet, ik vond de opdrachten inhoudelijk ook niet sterk genoeg. 't is al te vaak geprobeerd.
Heb ik net een (enigzins) fatsoenlijke camera gekocht en kan ik eindelijk mee doen, is het topic dood...
Imho moet de weekopdracht gewoon weer terugkomen. Ik denk ook niet dat het er om draait dat je de meest geweldige foto produceert, maar dat je met apparatuur die je op zak hebt en de opdracht in het achterhoofd, even ergens een plaatje knip, puur omdat je het tegenkomt.
Dat kun je ook gewoon zelf bedenkenMcKaamos schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:05:
Hé bah. Weekopdrachten dood?
Heb ik net een (enigzins) fatsoenlijke camera gekocht en kan ik eindelijk mee doen, is het topic dood...
Imho moet de weekopdracht gewoon weer terugkomen. Ik denk ook niet dat het er om draait dat je de meest geweldige foto produceert, maar dat je met apparatuur die je op zak hebt en de opdracht in het achterhoofd, even ergens een plaatje knip, puur omdat je het tegenkomt.
Verwijderd
Zo kan een simpel thema als "communicatie" hele diverse platen opleveren. En het zullen heus niet alleen maar platen opleveren van ieders GSM.
Komt er trouwens nog een nieuwe 'verhaal-serie' deze zomer? Dit vind ik altijd wel leuk. Je kan dan ook zelf een datum aangeven, wat het makkelijker maakt.
Verwijderd
Ja, als een maandopdracht beter te passen valt is dat natuurlijk ook goed. Misschien dat er dan ook meer animo voor komt!TranceSetter schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:19:
Die weekopdrachten werken voor mij niet, vooral door mijn full-time baan. Een maandopdracht zou voor mij beter zijn.
Verwijderd
Volgens mij valt het met de animo wel mee het is alleen de tijdsdruk bij sommige, dat las ik ook in de latere weekopdrachten volgens mij, dat een week wat kort was voor sommigen.
Erasmo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:22:
Hoe is het beleid met productkoppeling hier?
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12
Want om in dit topic de halve Canon body range te zien lijkt me niet echt relevant.
Do what you love, do it often
Ik ben zelf een enorme foton00b (net de trotse eigenaar van een 450d + kitlens) die vooral over nabewerking nog veel moet leren. Nu vroeg ik mij af: hoeveel mag er gephotoshopped worden bij een FOTO opdracht? Zijn platen zoals deze dan nog wel interessant qua fotografie of eerder qua nabewerking?:
Amplified in "\[Foto-opdracht] week 22+23 "Vervoersmiddel""
Zelf neig ik dat het zwaartepunt bij de fotografie moet liggen, en dus nabwerking qua kleur en croppen prima is, maar extra benen erin photoshoppen tever gaat. Maar wellicht heeft een modje hier een zeer wijze mening over
[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 03-06-2009 00:08 ]
* geloof
* religie
* paars
* driehoek
* politiek
* winnen
* smart
* ijs
* koud
* nieuws
* schitteren
* zwak
* melk
* gratis / free
* geniaal
* masculinity
* horde(s)
* 1 meter
* binnen 1 meter
* oogje
* glooiing
* kaas
* gaan
* blijven
* stil
* reflector
* ghetto lightning
* verlaten
ofzoiets
Wie weet heeft een modje er wat aan!
Nog een eventuele suggestie, ik ben vrij nieuw hier (niet op GoT, wel deze afdeling). Is het een idee een soort how i took it gedeelte te hebben. Ik leer namelijk een hoop van betere fotografen die mooie foto's plaatsen en vervolgens hun best doen om uit te leggen hoe ze dit is gelukt. Je kan dan denken aan: body, lens, instellingen, opzet, flitsen, nabewerking enzovoorts. Als een aantal wat betere fotografen die hier rondlopen hierin wat tijd zouden willen steken, graag!
Inspiratie: http://digital-photograph...rum/forumdisplay.php?f=25
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Persoonlijk zie ik wel wat voor de afschaffing van deze twee termen. Waarom? Nou, omdat mensen die een showcase maken ook nog echt wel wat kunnen leren. Imo ben je als fotograaf nooit uitontwikkeld.
Daarnaast hebben mensen veel meer aan (opbouwende) kritiek dan aan enkel lovende woorden.
Een ander argument, is dat het een einde zal maken aan gezeur over de 'wel of niet' showcase-waardige tag (waaraan ik zelf soms ook mee doe, ik beken).
Natuurlijk zal er wel verschil in niveau blijven bestaan, maar dat heb je binnen test- en showcases zelf ook al.
Ben benieuwd naar jullie visie
@ Lt. Marx,
De techniek kun je zelf vaak wel reverse-engineeren. Is ook een stuk uitdagender (en leerzamer) om te doen dan het simpelweg lezen.
[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 09-06-2009 13:29 ]
Een showcase is als je zelf al erg tevreden bent over de serie.. tuurlijk is er dan nog altijd wel kritiek op te verzinnen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
In mijn ogen is het 'gevaarlijk' als je een showcase maakt als je denkt dat het perfect is. Mensen zijn dan minder geneigd om kritiek te geven.ThunderNet schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:33:
Show en/of test-case bepaald vooral je doel. Is het echt het doel om er meer van te leren omdat je zelf weet dat het nog niet perfect is er verbeterpunten zijn etc.Dan is het een test-case..
Een showcase is als je zelf al erg tevreden bent over de serie.. tuurlijk is er dan nog altijd wel kritiek op te verzinnen.
En dat terwijl volgens mij mensen die op showcase-niveau werken, JUIST openstaan voor kritiek (omdat zij in veel gevallen op een hoger niveau bezig zijn met fotografie).
Ja precies... Als die hele classificeringen nou worden afgeschaft, heb je ook het gezeur niet meer van 'dit is imo geen showcasemateriaal'...Wekko schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:34:
Ik ben het met je eens. Het verschil is een grijs gebied en daarnaast worden ze ook hetzelfde behandeld. De solo-testcase en solo-showcase threads zijn exact hetzelfde in praktijk. Er staan over het algemeen mooiere foto's in, maar er wordt nog steeds feedback gegeven. Daar ben je ook op uit als je een foto plaatst op een forum lijkt mij...
Hoe zit het met de hotshots? wordt er niks bijzonders meer geschoten?
Dat vind ik dus niet. Bij showcase wel zo'n beetje, maar bij testcase niet: daar zitten soms echt juweeltjes tussen die door veel mensen waarschijnlijk gemist worden omdat zij alleen naar showcases kijken...Wilko schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:06:
Ik vind de huidige indeling wel prima eigenlijk. Weet je ongeveer wat je kunt verwachten qua kwaliteit.
* Wortelsoep mist trouwens veel foto's sinds de opsplitsing van FG naar FGA en FGS. Op de één of andere manier kijk ik er vaak overheen.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
[Showcase] USA Weidse Landschappen
Ik dacht dat we daarbij en perfecte techniek en goede compositie verwachten?
[ Voor 25% gewijzigd door wisselwerking op 04-10-2009 21:29 ]
Kan je beter aan Nomad vragen, want die maakte van de testcase een showcase:Wijnands schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:16:
Wat is hier showcase aan?
Nomad in "[Showcase] USA Weidse Landschappen"
Ik vind het wel fijne foto's om naar te kijken trouwens, zonder dat direct allelei verbeterpunten opdoemen.
Voldoende voor "showcase" dus eigenlijk, misschien juist wel omdat er weinig aan gefabriekt is imho.
ik vind de foto's beter dan wat ik van testcase verwacht, daarom de "beloning" om hem te renamen naar een showcase. Wat mij betreft voldoet hij daar aan.Wijnands schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:16:
Wat is hier showcase aan?
[Showcase] USA Weidse Landschappen
Ik dacht dat we daarbij en perfecte techniek en goede compositie verwachten?
Goed dat je het hier vraagt, dan kunnen de andere moderators daar ook even naar kijken.
Ik kan best een "foutje" gemaakt hebben, maar mijn mening is dus dat dit goed genoeg is voor showcase "tag".
We wachten even af wat de andere moderators te zeggen hebben.
Maar, laten we even kijken wat de rest ervan vind, kan heel goed dat ik weer loop te zeuren en dat ze het met je eens zijn.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 05-10-2009 12:18 ]
In het topic zijn er ook wel wat users dit blijkbaar showcase vinden, gezien het commentaar.
Maar ben het met jullie eens dat er wel wat werk tussen zit die iets meer aandacht mocht hebben in de nabewerking o.a.
Maar, showcase/testcase is geen vaste maat. Het is een verhouding tussen niveau wat gepost wordt.
Als het algehele niveau van got enorm omhoog gaat, is niet alles ineens showcase, maar verhoogt de drempel van showcase ook.
Andersom net zo goed. Showcase is dat percentage van kwaliteit van het het totaal aangebodene, wat mij betreft.
Veel users op got zijn amateur en gewoon hobbyist fotograaf. Users die al wat langer fotograferen en misschien zelfs beroepsfotograaf zijn, kunnen hier over struikelen, dat snap ik.
Dit alles is vrij subjectief en het is altijd een overweging waarin ik ook "maar mijn best doe".
Terugkijkend naar dit specifieke voorbeeld denk ik: er zitten platen tussen die het showcase waardig maken, maar ook platen die het terug trekken naar testcase.
Als TS van dat topic zijnde zou ik de serie kleiner maken en de sterke platen opnieuw bewerken om de serie significant te verbeteren
Maar ik zou het wel behóórlijk jammer vinden als dit al het predikaat showcase gaat krijgen in de toekomst. Dat het niveau (en de activiteit in FGS heb ik het idee) de laatste tijd zo-zo is, daar is niet direct wat aan te doen, maar het is misschien wel verstandig om beleid te gaan bedenken om het niveau weer wat te stimuleren
[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 05-10-2009 13:18 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dank ;-)
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
De laatste is volgensmij over week 34 en 35 gedaan, ik vind het altijd wel leuk om de resultaten te zien en als ik tijd, zin en/of insperatie heb mee te doen. Het viel me daarom op dat er een paar weken niets te zien was.
In 'opdracht' fotograferen vindt ik wel altijd erg leuk om te doen!
Kunnen wij als 'users' dit initiatief nemen of pikken we het dan af van de oprichter van dit idee?
Als user neem graag het initiatiefmtissink schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:34:
Hehe., grappig @Milo. dat was ook waar ik net aan zat te denken!
In 'opdracht' fotograferen vindt ik wel altijd erg leuk om te doen!
Kunnen wij als 'users' dit initiatief nemen of pikken we het dan af van de oprichter van dit idee?
Done!.... Nieuwe opdracht!ThunderNet schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:47:
[...]
Als user neem graag het initiatiefdit is in het verleden ook vaak gedaan. Kijk even naar de opzet van de TS van de vorige delen, en maak een vervolg
Showcase- en verzameltopics zijn om te laten zien wat je kunt, dus dat je daar geen commentaar geeft op anderen is niet zo erg, maar testcase-topics zijn bedoeld om van te leren, maar zonder commentaar valt er niks te leren.
The devil is in the details.
|>
Zijn dingen die we weer willen oppakken eigenlijk. Hopelijk vinden we binnen ons mod groepje de tijd om er weer wat moois van te maken. Het is nu inderdaad een beetje verouderd om nog bij te dragen.simon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:30:
Is dit topic FG Favourites niet overbodig/gedateerd geworden? Laatste edit 2006..
doneWijnands schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:16:
Deze [Showcase] Noorwegen voor fotowedstrijd sorry maar ik vind de titel showcase hier totaal misplaatst.
[ Voor 45% gewijzigd door Nomad op 16-11-2009 16:20 ]
dank!
Gruwelijk gejatte Icoon!
Misschien handig als je aangeeft waar "daar" is, waar je wilt dat wordt ingegrepen?RZor schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:07:
Ondanks de waarschuwing en een nieuw deel beginnen mensen toch weer foto's te posten zonder commentaar op anderen te geven. Kan daar niet wat strenger gemod worden?
Waarschijnlijk doel je op Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13
Mijn mening is overigens, dat het wel losloopt met het "dumpen" daar en verder heb ik liever geen commentaar dan allelei opmerkingen "omdat het moet".
Wow, dank Wijnands, vind ik wel een groot compliment. Ben benieuwd wat ik beter kan doen Herrick!Herrick schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:05:
Te variabel qua niveau. Zitten wel een paar mooie tussen, maar overall IMHO geen showcase.
Meld dan even ter plaatse waar jij denkt dat 't aan schort, heeft íe tenminste wat aan.Herrick schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:05:
Te variabel qua niveau. Zitten wel een paar mooie tussen, maar overall IMHO geen showcase.
Staat er hoorWijnands schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:21:
[...]
Meld dan even ter plaatse waar jij denkt dat 't aan schort, heeft íe tenminste wat aan.
Verwijderd
Wat wij nu hebben gedaan is de foto's gehost op de tweakers.net server. Indien mogelijk met zowel een kleine als een grote foto. Hiermee garanderen we dat deze foto's ook over een aantal jaren nog online staan. Als je naar oudere topics kijkt dan zie je heel vaak dat de linkjes 404's geven.
Dat je die er in dit topic niet meer tussen gaat frommelen kan ik me heel goed voorstellen, maar wellicht is het iets om mee te nemen voor een volgend hotshot topic
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Als je eenmaal een foto hebt ingestuurd blijft die dan ook de permanente foto die meedoet. Of kan je de foto altijd nog veranderen tot aan de deadline?
[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 17-05-2010 18:38 ]
Moet de foto uit 1 laag bestaan of mag je ook met fotomontage een foto maken. En moeten diti dan allemaal zelfgemaakte foto's zijn of mag het ook een montage zijn van allerlei gevonden foto's (van internet)
Wel eigen werk natuurlijk, foto's gebruiken van anderen is uiteraard niet de bedoeling. Wat je met je eigen foto's in photoshop doet, is aan jou.photofreak schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:16:
Ik heb nog een vraagje over het topic [Contest] "advertisement shots"
Moet de foto uit 1 laag bestaan of mag je ook met fotomontage een foto maken. En moeten diti dan allemaal zelfgemaakte foto's zijn of mag het ook een montage zijn van allerlei gevonden foto's (van internet)
Misschien een idee om een nieuwe solo testcase te maken als een nieuwe start. Waarbij je bij elke fotodump moet aangeven waarom jij hem mooi vind, waarom jij de foto intressant vind etc.Mobyrick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:18:
[...]
Gooi dit ook even in FGS feedback topic, dat is namelijk de plek waar dit soort dingen horen. Zo weet je zeker dat iedereen het leest
Kortom: mensen laten nadenken over hun foto en op die manier beter feedback kunnen geven. Net zoals bij het 'Ik-wil-een-dSLR,wat nu?' topic gewoon een aantal vaste vragen die je moet invullen die ons in staat stellen betere feedback te geven.
(en ik denk dat de 'wel-prima-maar-ik-had-beter-gekund-foto's' minder zullen voorkomen. -> hoger niveau testcasetopic)
Just a thought...
2 reactie´s op deze post van mij:
BobF. schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:56:
mee eens
* Scirocco meldt zich alvast om mede-TS te worden mits het nodig is
bobcom schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:11:
Leuk idee: vind testcase vaak al een beetje teveel gevraagd voor mijn foto's. Bovendien lijkt het mij (als eeuwige dilettant) erg stimulerend om van te voren alvast de sterke en zwakke punten van je eigen foto's te moeten onderkennen. Benieuwd dus naar het "Ik-hoop-dat-ik-het-goed-gedaan-heb" topic.
[ Voor 6% gewijzigd door Scirocco op 25-05-2010 12:08 ]
ik kom er op terug
Bij je vrouw.. En als het constructief is met nuttig realistisch commentaar waar ik ook echt wat mee kan kun je een DM sturen.Wijnands schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:41:
Waar kan ik een rondje "ik ben oud, chagerijnig en wil even wat mopperen" kwijt?
Of in het fotografie chatkanaalThunderNet schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:13:
[...]
Bij je vrouw.. En als het constructief is met nuttig realistisch commentaar waar ik ook echt wat mee kan kun je een DM sturen.
Een overzicht van de verzameltopics zijn daarmee vrij goed te realiseren:
http://gathering.tweakers...ics/forum/81/tag/verzamel
Als er topics missen in dat overzicht, staat het je natuurlijk vrij om tag aanvragen te doen, daar help je ons alleen maar mee
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik wil me wel als vrijwilliger opgeven om een TS op te zetten met info over de techniek e.d.
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
In de [verzamel]-topics is dit echter niet, en dat is erg jammer want nu komen die topics meer over als een dumpplaats. Is het een idee om in die verzameltopics ook zo'n waarschuwing op te nemen met de opmerking dat je commentaar moet geven op voorgaande foto's?
We hebben het even intern overlegd. Je hebt gelijk dat bij sommige verzameltopics wel een waarschuwing staat over het actief mee doen aan foto's plaatsen _en_ feedback naar anderen geven. In sommige topics was dat hard nodig en is het er toen bij gezet, met als consequentie dat het er bij de helft bij staat.marceltuit schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:38:
Bij sommige topics, zoals bijvoorbeeld het centrale testcase topic of showcase topic, staat bij de 'reageer-box' een waarschuwingstekst met enkele opmerkingen zoals bijvoorbeeld dat je commentaar moet geven op voorgaande foto's.
In de [verzamel]-topics is dit echter niet, en dat is erg jammer want nu komen die topics meer over als een dumpplaats. Is het een idee om in die verzameltopics ook zo'n waarschuwing op te nemen met de opmerking dat je commentaar moet geven op voorgaande foto's?
Als we het overal neerzetten, verliest het ook zijn kracht/waarde denk ik, maar is het misschien wel het meest duidelijk voor de user.
We zullen binnenkort de topics eens langs lopen en meer consequent topic waarschuwingen aangeven, passend bij het topic en passend bij de rest van de topics in FGS.
dank je wel.
Zou in de meeste gevallen maar 1 of 2 extra stickies opleveren en hopelijk meer respons. Ook leuk voor de mensen die de tijd er in stoppen om die dingen te regelen, vaak zakken ze te snel weg omdat mensen er even over na gaan denken om vervolgens het hele topic te vergeten.
farmertjes in "Solo testcasefoto's - om van te leren - ..."
Ligt er ergens een grens? Of kan gewoon alles erop?
Ik zie hier niet zo het probleem aan eerlijk gezegd?Wijnands schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 06:51:
Waarom kan dit gewoon in een verzameltopic?
farmertjes in "Solo testcasefoto's - om van te leren - ..."
Ligt er ergens een grens? Of kan gewoon alles erop?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dit topic is gesloten.