[Testcase] Zuid-west USA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 10:21
Beste mensen,

In augustus ben ik 3 weken in zuid-west Amerika geweest. Kort gezegd het rondje: San Francisco, Yosemity NP, Death Valley, Las Vegas, Zion NP, Bryce Canyon, Page, Monument Valley, Grand Canyon, Los Angeles en via de kust terug naar San Francisco. Geweldige vakantie gehad, en ook een paar mooie kiekjes geschoten. Maar wat is het lastig om al dat groots vast te leggen. Tips meer dan welkom. Ik hoop dat jullie het ook wat vinden, let's give it a shot.

1. San Francisco Giants vs. Colorado Rockies
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2584/4134564106_66b2597af5.jpg

2. Klein detail van de Golden Gate brug in San Francisco
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2608/4134571782_4833b84eea.jpg

3. Verdin Falls, een waterval in Yosemity National Park
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2557/4134542196_1edb04e178.jpg

4. Ghosttown Bodie, een verlaten goudzoekersdorp
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2602/4134544648_fcc5e802c9.jpg

5. Bryce Canyon, een van de mooiste dingen die ik gezien heb in mijn leven :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2574/4133798633_de36e1d837.jpg

6. Antelope Canyon in Page
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2751/4134547486_6b2d883298.jpg

7. Verticale panorama (2 foto's) van 'Horseshoe Bend' bij Page
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2720/4133840935_b4821f3b95.jpg

8. Monument Valley, toch niet voor niets om half 6 opgestaan. Bij zonsopkomst dus.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2534/4134573962_09fc16c65b.jpg

9. Monument Valley een paar uurtjes later
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2741/4134551424_43fb7de715.jpg

10. Alles met de camper gedaan, dus ook de weg even vereeuwigen, de kustroute is prachtig
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2748/4133794927_656115237e.jpg

11. Vogels op een random-strand langs de kust
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2689/4134568960_d9cfa86e41.jpg

12. Monterey Bay Aquarium
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2724/4133791289_3f78fa7353.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 00:00

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Mooie platen. Ik vind alleen de kleuren een beetje té... de achtergrond bij de golden gate bijv is té blauw naar mijn smaak...

Misschien kan die ghosttown foto wat spookachtiger maken met een zwart-wit filtertje?
Ps, heb je de laatste plaat ook in het groot ? ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wow!!! Wat een heerlijke scherpte en mooie kleuren wat mij betreft! (en dan niet te vergeten, de prachtige composities en dergelijke)

Nou goed, ik hou van commentaar geven:
De Bryce Canyon, uit de foto kan ik niet zo direct halen waarom dat het mooiste is wat je in je leven hebt gezien. Bij die foto heb ik het gevoel dat de omgeving meer te bieden heeft dan die shot. Het zou kunnen zijn dat de voorgrond het beeld wat stoort.

[ Voor 54% gewijzigd door bartvl op 25-11-2009 22:47 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Thanks!

Die blauwe achtergrond daar is geschoten met mijn polarisatiefilter. Voor het eerst dat ik echt goed zie wat dat ding nou doet. Vond het mooi. Maar, ik heb net wel met Photoshop wat curves / levels eroverheen gemikt, wat het nog wat aandikt. Misschien heb je gelijk. Ik stuur je binnenkort even de grote versie, ok? GTG nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:41

g0tanks

Moderator CSA
Prachtige kleuren! :)
bartvl schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:44:
Wow!!! Wat een heerlijke scherpte en mooie kleuren wat mij betreft! (en dan niet te vergeten, de prachtige composities en dergelijke)

Nou goed, ik hou van commentaar geven:
De Bryce Canyon, uit de foto kan ik niet zo direct halen waarom dat het mooiste is wat je in je leven hebt gezien. Bij die foto heb ik het gevoel dat de omgeving meer te bieden heeft dan die shot. Het zou kunnen zijn dat de voorgrond het beeld wat stoort.
Ik vind zelf die foto van de Bryce Canyon nogal druk, ik moest even kijken voordat ik doorhad wat ik precies zag.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:31
Hele coole foto's, maar zou je ze willen nummeren? Dat maakt commentaar geven een stuk makkelijker :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
g0tanks schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:48:
Prachtige kleuren! :)

[...]

Ik vind zelf die foto van de Bryce Canyon nogal druk, ik moest even kijken voordat ik doorhad wat ik precies zag.
Dank allemaal. Bryce is ook nogal druk ;) Op origineel formaat is het een stuk beter te zien. Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Mute schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:52:
Hele coole foto's, maar zou je ze willen nummeren? Dat maakt commentaar geven een stuk makkelijker :)
Ah chips. Doe ik gelijk! Ben benieuwd! :)

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
1. Vind ik een gave plaat, mooi moment.. Jammer dat hij de bal mist haha..
2. Doet me weinig en de kleuren zijn wel erg ovettrokken.
3. Leuk maar beetje rommelig
4. Leuk maar ook hier is de lucht wel erg blauw. Waarom heb je het wiel van het karretje er niet helemaal opgezet?
5. Leuk maar lijkt wat krap?
6. Mooie plaat :)
7. Was mijns inziens beter geweest als je van zowel links als rechts nog een extra foto had. Ondanks dat je 2 foto's gestitched hebt nog steeds te krap.. En hier zou je juist de vibrance wel wat omhoog kunnen gooien of wat met je levels spelen, oogt wat flets.
8. Mooie foto!
9. Weinig mis mee..
10. Leuk
11. Prima..
12. Leuk, zie je er veel van op oa Flickr.com. Is het glas van het aquarium daar zo schoon of? Ik heb het zelf namelijk ook geprobeerd in het San Francisco Sea Aquarium maar dat was een drama, veel vuil in het water, rare achtergrond verlichting (heel ongelijk) en de ruiten waren vies.. :(

Leuk serie, relatief herkenbaar. Probeer alleen de vibrance niet te ver omhoog te gooien of als je met levels speelt dit niet te extreem te doen. Bij de eerste foto vind ik de heldere kleuren niet storend maar op een aantal andere foto's, zoals aangegeven, is het wel erg overdreven.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Mosselmaniac
LaZZ schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:17:
7. Was mijns inziens beter geweest als je van zowel links als rechts nog een extra foto had. Ondanks dat je
Eens. Ik heb die denk ik nog ook, dus ga er wel eens mee spelen, hij is wel erg gaaf.
12. Leuk, zie je er veel van op oa Flickr.com. Is het glas van het aquarium daar zo schoon of? Ik heb het zelf namelijk ook geprobeerd in het San Francisco Sea Aquarium maar dat was een drama, veel vuil in het water, rare achtergrond verlichting (heel ongelijk) en de ruiten waren vies.. :(
Ik denk het ja, er was niets vies daar. Dat viel me wel op. Het is echt een prachtig aquarium, van Monterey Bay. Niet eens heel groot (2e van Amerika dacht ik, dat wel), maar heel mooi onderhouden en de dieren hebben grote verblijven. Er zwom zelfs een witte haai (Jaws).
Leuk serie, relatief herkenbaar. Probeer alleen de vibrance niet te ver omhoog te gooien of als je met levels speelt dit niet te extreem te doen. Bij de eerste foto vind ik de heldere kleuren niet storend maar op een aantal andere foto's, zoals aangegeven, is het wel erg overdreven.
Overall: Met vibrance bedoel je 'curves' in photoshop? Ik heb er weinig mee gedaan hoor, de meeste kleuren kwamen zo uit de camera. Ik heb idd met curves en levels wel eea gespeeld, zou ik voortaan wat minder doen dan. Maar het polar-filter neemt ook veel voor zijn rekening. Dat vind ik bij die ghosttown-foto juist erg gaaf, om dat sfeertje te creeren.

---
Zijn er andere die er wat van vinden?

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:16
Ik vind er wat van, maar heb geen deskundige mening, dus puur mn gevoel en niks over lichtinval en dat soort dingen.
Ik vind ze allemaal echt heel mooi, met een paar opmerkingen:
foto5: zoals al boven beschreven staat zie ik niet in de foto waarom juist dat 1 van de mooiste dingen is die je ooit hebt gezien.
foto6: hele coole foto!
foto9: vind ik de minste, weet niet waarom. Voor mij iets te 'normaal'

Verder echt mooie foto's. Wou dat ik eens zoiets voor mn lens kreeg!

Do what you love, do it often

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:17

Deathchant

Don't intend. Do!

Klinkt misschien wat denigrerend, maar zo is het niet bedoeld. Ik heb eerdere losse foto's van je gezien die ik persoonlijk niet zo top vond destijds, maar deze serie vind ik echt heel goed! Er zit toch wat showcasemateriaal tussen. Hier en daar zitten wat krap gekaderde foto's tussen, maar over het algemeen vind ik dat je een hele gevarieerde serie hebt neergezet met mooie, soms wat overdreven gesatureerde kleuren.

Ik zal even inhoudelijk commentaar geven.

#1: leuke shot, alleen vind ik dit soort shots vragen om iets meer closeup. Dan concentreert de foto zich namelijk echt op de actie van de slagman. Bij de shot zoals jij em geschoten hebt, zou ik dan bijvoorbeeld willen zien, hoe de reactie van de pitcher is of hoe iedereen focust op de slagman en klaar staat om te rennen.

#2: de kleuren vind ik wel goed, misschien ietjes overdone bij het rood. Vignetting mag wat mij betreft weg. Het is eens een ander shot dan de volledige brug als kiekje. Toch vind ik een interessante shot van een groter deel van de brug nog steeds wat meer hebben. Maar deze foto is verder ook goed.

#3: Schitterende foto, alleen vind ik dat hier iets meer op de foto mocht staan. Ik wil zien waar de waterval vandaan komt, ik wil zien hoe groot het poeltje is waar het vallende water terecht komt....Aan de andere kant zou een groothoek opname een beetje afbraak doen aan de aanwezigheid van de kleine regenboog. Nu is deze wel onderdeel van het onderwerp, wat wel goed is.

#4: Mooie HDR-like lucht. Misschien ietsiepietsie te donker helemaal bovenin. Wat mij betreft ook te strak gekaderd. Er mocht iets meer onderkant zijn van het huisje. Door de kadering oogt de foto ook erg druk. Je hebt het huisje, de mooie lucht, het houten wiel, de uitstekende houten paal rechts....als je een wijder shot had gemaakt, was het iets rustiger geweest denk ik. Foto is toch wel geslaagd. Mooie kleuren en diep contrast.

#5: wat een detail. Het vraagt om een pano :) Goed contrast, goeie kleuren. Als ik al kritiek moet geven, vind ik de struiken links onder te aanwezig.

#6: Super foto echt geweldig. Alleen mis ik iets van een looppad; althans, hij is te weinig zichtbaar. Voor de rest, top. Ook goed van dat kleine stukje licht bovenin, dat maakt het wel af.

#7: geweldig uitzicht, alleen jammer dat de hoef er niet helemaal opstaat rechts. Maar coole foto!

#8: vignetting duidelijk zichtbaar. kan weg hoor. verder niets op aan te merken.

#9: te donkere blauwe lucht. Ziet bijna HALO-achtig uit. Verder mooi contrast

#10: Mooie scherpte op de weg, verder niks op aan te merken.

#11: prachtige foto! Mooi zwart-grijs-rood kleurtjes in de vogeltjes. leuke DoF. Ik zou alleen de voorgrond ietsje meer croppen (dat grijzige stuk weghalen).

#12: Jammer dat de kwallen niet helemaal erop staan. Verder vind ik de compositie wel mooi. Het overduidelijk donkere randje onderaan (lijkt op vignetting) stoort mij hier niet. Integendeel, het geeft aan dat de kwallen iets meer de diepte ingaan.

Zoals ik al zei, consistente, maar gevarieerde serie. Kleur hier en daar beetje overdone, vignetting veel zichtbaar soms.
Zeer geslaagde testcase imo

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 20:42
Hele mooie foto's hoor.

Vind de blauwe luchten heel mooi, misschien een beetje te maar dat is smaak denk ik.

Met welke camera, lenzen zijn deze foto's gemaakt?

• Mosselmaniac
Panamera schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:13:

Met welke camera, lenzen zijn deze foto's gemaakt?
Met mijn Nikon D60 en 18 - 55 lens (van mijn vroegere, gestolen Nikon D40). Daarnaast heb ik ook de 55 - 200 VR. Prachtdingetje.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Ik heb even je titel veranderd... "Zuid-west Amerika" is namelijk chili, en daar zie ik zo geen foto's van ;) :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Mosselmaniac
Deathchant schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:07:
Klinkt misschien wat denigrerend, maar zo is het niet bedoeld. Ik heb eerdere losse foto's van je gezien die ik persoonlijk niet zo top vond destijds, maar deze serie vind ik echt heel goed! Er zit toch wat showcasemateriaal tussen. Hier en daar zitten wat krap gekaderde foto's tussen, maar over het algemeen vind ik dat je een hele gevarieerde serie hebt neergezet met mooie, soms wat overdreven gesatureerde kleuren.
Denigrerend? Een veel groter compliment kan ik dan juist niet krijgen toch? Betekent dat ik misschien een beetje gegroeid ben. Moet wel zeggen dat het mooi op de foto zetten van de Grand Canyon een stuk eenvoudiger is dan het Olympisch Stadion in Amsterdam, gewoonweg omdat het onderwerp een stuk spannender is.

Hartelijk bedankt voor je inhoudelijke reactie. Kan ik wat mee. Hoop dat er nog wat komen!

Paar dingetjes:
#5: wat een detail. Het vraagt om een pano :) Goed contrast, goeie kleuren. Als ik al kritiek moet geven, vind ik de struiken links onder te aanwezig.
Ik had dat bewust gedaan, dat struikje. Misschien iets minder gemoeten? Maar zonder struikje zie je al helemaal geen diepte in de foto, en het is er zo bizar groots.
#8: vignetting duidelijk zichtbaar. kan weg hoor. verder niets op aan te merken.
Hoe bedoel je, kan weg? Kan ik dat weg shoppen? En is die vignetting ook niet natuurlijk (aangezien de zon opkomt?). Ik heb vrij weinig aan die foto gedaan, qua nabewerking.
#9: te donkere blauwe lucht. Ziet bijna HALO-achtig uit. Verder mooi contrast
Dat kwam dus zo uit de camera rollen, door die polar ;) Zal het wat minder doen voortaan.

• Mosselmaniac
ThunderNet schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:51:
Ik heb even je titel veranderd... "Zuid-west Amerika" is namelijk chili, en daar zie ik zo geen foto's van ;) :)
Prima ;-) Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie reis moet dat geweest zijn Mosselmaniac! Zitten zeker een paar prachtige foto's tussen. Ik zal proberen ze per stuk van wat commentaar te voorzien.

#1: Vind ik eigenlijk een beetje uit de toon vallen tov de rest van de serie. Zowel qua kleuren wijkt hij best vele af (grauw). Ik vind hem ook qua compositie niet echt verband hebben met de rest vd foto's

#2: Mooie felle plaat, waarin rood en blauw lekker fel naar voren komen. Is weer eens wat anders dan de gehele brug.

#3: Regenboog en waterval zelf is mooi op beeld gezet, alleen de omgeving vind ik een beetje rommelig. Wellicht was dat minder geweest als de plaat wat minder krap was geweest.

#4: Mooie kleuren! Heb je hier nog veel nabewerking inzitten? Lage standpunt is ook wel tof, alleen jammer dat het geheel wat krap is afgekropt.

#5: Toffe plaat, alleen zonde dat het plantje op de voorgrond onscherp is. Hierdoor vind ik het persoonlijk een beetje storen.

#6: Gave plaat, structuur si gaaf in beeld gebracht. Alleen jammer dat de rotsen links en rechts die wat meer op de voorgrond liggen wat aan de donkere kant zijn, maar daar ontkom je in deze situatie volgens mij niet aan.

#7: Toffe plaat, niets op aan te merken eigenlijk!

#8: Klassieke plaat, gave silhouetten tegen mooie lucht!

#9: Ook een erg mooi landschap, heb ik ook niet zoveel op aan te merken eigenlijk

#10: Leuk die weglopende lijn van de weg, gods gedaan. is ook een best wel laag standpunt volgens mij?

#11: Leuk! De snavels van de vogeltjes vallen lekker op door de felle kleur. Wel jammer dat de voorgrond zo leeg is. zou ik wat meer kroppen.

#12: Gaaf! Hoe krijg je de boel zo mooi blauw bij deze foto? Ik maak ook wel best vaak aquariumfoto's, maar zo blauw heb ik ze nog niet gekregen. Of was dit een erg donkere bak met aparte verlichting oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
#1: Goed moment, mooie lijnen. Ik zou zelf denk ik 's kijken hoe deze is zonder die railing onderaan.
#2: Weer 's wat anders, zie je niet vaak.
#3: En een stukje regenboog, netjes!
#4: Vreselijk cliche maar de plaat is er niet minder om.
#5: Lastige. De minste in de serie. Ik kan me goed voorstellen dat dit heel indrukwekkend is maar zo, zeker op dit formaat, komt het plat over. Een pano van 2 of 3 foto's was al beter geweest denk ik. Verder vind ik 'm een fractie donker en onderverzadigd.
#6: Ook deze heb ik vvaker gezien maar hij is er bepaald niet minder om.
#7: Jaaa, kijk, dit bedoel ik, dit is veel ruimtelijker zo. Volgende keer horizon iets rechter trekken en misschien een fractie meer grond bij de bocht helemaal odneraan de plaat.
#8: mooi
#9: Ook deze lijkt iets aan de donkere kant.
#10: Ik had de streep in de rechterbeneden hoek laten eindigen maar of dat nou perse beter was... fijne plaat.
#11: De horizon staat een fractie scheef. erder had er iets van de beneden rand af gemogen.
#12: Iets te krap bovenaan, heerlijke kleuren

Ik had ze graag klikbaar gezien naar de grote versie.

Verder ben ik vaak een enorme zeikerd als iemand een showcase post, vaak genoeg vind ik het testcase waardig, maar ik vind dit verrekt dicht in de buurt van een showcase komen. _/-\o_

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:10
1. Erg krap aan de onderkant, maar wel een mooi moment te pakken.
2. Heeft potentie maar dan moeten nog wel de puntjes op de 'i' worden gezet (rechttrekken). Bovendien is hier de verzadiging in mijn ogen te veel opgeschroefd.
3. Ik snap dat je de regenboog mooi vindt, maar de plaat houdt mij door de rommelige compositie niet lang vast. Er zijn teveel beeldelementen die strijden om aandacht.
4. Mooie locatie maar hier heb je naar mijn gevoel ook weer wat te krap gekaderd. Bovendien is de verzadiging naar mijn smaak te veel opgeschroefd.
5. De struiken op de voorgrond leiden teveel af. Op zich is het trouwens wel goed dat je iets in de voorgrond meepakt bij landschapsfoto's, maar hier pakt het minder goed uit.
6. Nette plaat.
7. Jammer dat de plaat nog steeds te krap is. Hier had je juist de verzadiging wel iets omhoog mogen schroeven.
8. Mooie klassieke plaat.
9. Op zich een mooie plaat, maar de lucht ziet er wat raar uit. Ook komt hij iets te verzadigd over
10. Ik zou de plaat hoger hebben genomen, dan kun je beter de weglopende weg in beeld brengen. Ook zou ik de horizon nog even recht zetten.
11. Jammer dat je de vogels zo centraal hebt geplaatst. Ik denk dat het mooier was geweest als je meer lucht had meegepakt.
12. Jammer dat hij wat krap is maar de kleuren zijn heerlijk. Op de kop vind ik hem zelf trouwens mooier.

Ik hoop dat het niet te negatief is, want zo is het niet bedoeld hoor. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:29

Markie

Voorheen BBE

Mooie platen.
Composities zouden wel wat scherper kunnen. Denk aan het gebruik maken van een element op de voorgrond zodat je een fijne diepte in je foto krijgt of door gebruik te maken van lijnen die je de foto intrekken.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op een paar na wel een beetje de standaard platen voor een vakantie in die regio.

Echter wel mooi uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:15
Mosselmaniac schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:32:
[...]

[...]

Ik denk het ja, er was niets vies daar. Dat viel me wel op. Het is echt een prachtig aquarium, van Monterey Bay. Niet eens heel groot (2e van Amerika dacht ik, dat wel), maar heel mooi onderhouden en de dieren hebben grote verblijven. Er zwom zelfs een witte haai (Jaws).

[...]
Offtopic, maar toen ik dit las dacht ik, zo dan, heb ik wat over het hoofd gezien.
Dus even op de site gekeken, maar daar staat toch echt :
White shark NOT ON EXHIBIT. Kortom, ik gerustgesteld, maar i.d.d. prachtig aquarium. Ben ook in Vancouver in het aquarium geweest, (Beluga's) maar dit aquarium is mooier.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
peeth schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:43:
[...]

Offtopic, maar toen ik dit las dacht ik, zo dan, heb ik wat over het hoofd gezien.
Dus even op de site gekeken, maar daar staat toch echt :
White shark NOT ON EXHIBIT. Kortom, ik gerustgesteld, maar i.d.d. prachtig aquarium. Ben ook in Vancouver in het aquarium geweest, (Beluga's) maar dit aquarium is mooier.
Euhm, ik was er in september, en ik ben 100% zeker dat ik 'm zeker wel gezien heb. (het was nog een kleintje, maar hij was er wel....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:15
Mosselmaniac schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:49:
[...]

Euhm, ik was er in september, en ik ben 100% zeker dat ik 'm zeker wel gezien heb. (het was nog een kleintje, maar hij was er wel....)
Hmmm, ff verder zoeken en toen vond ik dat ze sinds augustus er inderdaad eentje hebben zwemmen. Dat verklaard dus jou bevindingen in september en die van mij ervoor.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07 08:53

elmoxx

xx xx xx

Gaaf, wij hebben 2 jaar geleden dezelfde ronde gemaakt met een huurauto! erg mooi en erg herkenbaar! Thanks for freshin' up my mind :D

1 het moment is wel ok. Ik ben vooral geboeid door de witte lijnen die door de plaat lopen
2 mooie kleur, wel jammer dat de 'lijnen' naar beneden niet helemaal verticaal lopen
3 jij/jullie hadden duidelijk meer water en meer zon dan toen wij er waren.. Mooie plaat. Zou evt meer willen zien van het groen aan de onderkant
4 heftig contrast op die plaat. heb geen op/aanmerkingen verders
5 dieptewerking is sterk door dof aan de voorkant te hebben. Wel zou ik die rare punten beter willen zien. (ze zijn me net te ver weg)
6 daar zijn altijd mooie platen te schieten, deze is ook mooi!
7 de kleuren zijn misschien wat flets.. netjes geschoten pano. Bij ons was het weer veeeeel slechter.
8 erg mooie kleur, zeker het opstaan waard geweest!
9 niet zo bijzonder
10 voor mij een van de mooiste wegen ooit gereden, prachtig daar! De zee loopt een beetje leeg, verder geen opmerkingen over deze
11 vingettering en dof erg sterk. enige waar ik opmerking bij heb is de donkere 'vlek' midden onder
12 wij hadden geen tijd voor het aquarium, niet gezien dus. Ik vind het een mooie foto, maar niet zo in de serie passen omdat deze feitelijk in elk aquarium geschoten had kunnen zijn.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 19:23

Barrycade

Through the...

+1 voor herkenning, ik heb zo goed als dezelfde reisgemaakt in 2007 en dus bijna van alle onderwerpen ook foto's gemaakt. Hoewel ze heftig zijn komen de Kleuren ook op me over als toen.(littlejoannes in "[Showcase] National Parks USA")

Veel is al gezegd, vind veel van je foto's wel erg krap gekaderd. Bv die van Bodie en Horseshoe voelen wat benauwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 11:59
Ik ga niet op elke foto los in maar ik vind het vooral mooi dat het echt een geheel is. Zelfs de nogal losstaande basketbal en vogel foto's passen in de serie. Je gebruik van het polarisatiefilter helpt daarbij en het heftige effect is toch niet té in deze serie. Je foto's geven me direct een 'californië' gevoel.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1