Foto bewerkingsopdracht - week 52 - RAW bewerking v3
In overleg met de liefste modjes van GoT mocht ik weer een nieuwe "RAW bewerkings week opdracht" neerzetten.Het was duidelijk de vorige keren, het bewerken van een RAW-afbeelding is in goede aarde gevallen. Daarom deze laatste week van het jaar nog even snel een bewerkingsopdracht in FGW! Zie het als kerstcadeau van GoT / mij
Ditmaal dus weer een RAW-plaat van mij (GerardHenninger). Heb je een RAW waarvan je denkt (of weet) dat hij ook in deze serie past, neem dan contact op een van de Fotografie modjes. Zonder de nieuwe RAW's verwatert de opdracht weer.
Wat is de bedoeling precies?

Bovenstaande jpg is wat Lightroom 2.2 er van maakt me alle default instellingen. Het copyright op de foto blijft uiteraard bij mij liggen. Je mag deze foto alleen gebruiken binnen deze contest.

Op verzoek de (simpele) setup van deze foto.
Klik om te downloaden (9+mb).
Jij gaat proberen d.m.v. RAW-processing hier het beste resultaat uit te halen. Deel dit -en de manier waarop je hiertoe gekomen bent- met ons, zodat iedereen er van kan leren
Een paar regeltjes
Een aantal dingen die je moet vermelden bij je foto:- Vermeld welke RAW converter je hebt gebruikt.
- Geef een stapsgewijze uitleg wat je hebt gedaan om tot het eindresultaat te komen. Vermeld hierbij de gebruikte waarden (kleurtemperatuur, exposure correction, etc.). Ga je veel met curves aan de slag, probeer die er dan ook bij te plaatsen.
- Ga je ook met Photoshop aan de slag, vermeld dan uiteraard ook wat je daarin precies doet, en waarom. Je mag er hierbij wel van uitgaan dat de basistechnieken (zoals bijvoorbeeld het gebruik van adjustmentlayers en layermasks) bekend zijn.
- Indien mogelijk, probeer het eindresultaat online te zetten zodat men het kan downloaden en de instellingen bekijken. In Lightroom bijvoorbeeld kan je een foto exporteren als DNG (Adobe's universele RAW-formaat), waardoor je als het goed is alle aanpassingen kan zien.
- Gebruik van Photoshop is (dus) toegestaan, maar vermeld daarbij wel wat je precies gedaan hebt.
- Plaats alleen het eindresultaat, geen work in progress foto's.
- Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
- Foto's zijn te posten tot woensdag (31ste) 23:59 uur. Uiteraard mag er, zeker met deze RAW opdracht, daarna nog wel verder gediscussieerd worden over de gebruikte technieken, etc.
- Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld
Winnaars?
In tegenstelling tot de maandopdracht zijn er geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen juryDit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto
Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!
Laatste opmerking van Gerard
Het lijkt misschien een simpele foto, maar ik denk dat als je eenmaal aan de slag gaat dat het dan best tegenvalt; laat je de buik van het model zo? wat doe je met het stukje achtergrond aan de rechterkant ? Laat je het studiopapier zo vies?Wil je je bewerking nou trots laten zien op je weblog/portfolio/ander forum, dan mag dat, het model en ik hebben daar geen problemen mee, zolang je :
- Maar linkt naar dit topic.
- Mijn naam vermeldt, niet doen alsof je zelf de foto hebt gemaakt
- Het ons hier laat weten als je jouw bewerking trots laat zien ergens anders op het internet.

Archief
[list=1]• Foto-opdracht week 22 - RAW bewerking v1
• Foto-opdracht week 23 - RAW bewerking v2