FVM feedback topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 19.344 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Al je feedback over FGS kan je in dit topic kwijt :) Dit jonge subforum is nog bezig z'n plek te vinden binnen de hoofdgroep Fotografie: suggesties en tips zijn welkom, maar ook als je vragen hebt kan je die hier stellen :)

Vergeet ook niet de andere feedback topics in FGA: FGA feedback topic en FGB: FGB feedback topic

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mooie oplossing, het word er veel overzichtelijker op.
Maar komt de FG Favourites ook deze kant op, of laten jullie die staan in fotoapparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:42
Ik wou een dezer dagen een topic openen om voor te stellen om de FG een keer uit de harde waren te schoppen (waar die naar mijn mening totaal niet in hoorde), en nu hebben we opeens een eigen hoofdgroep :P

Het zou helemaal geweldig zijn wanneer het mogelijk zou zijn om een soort "thumb" te kunnen posten bij elke showcase/testcase (zie hier als voorbeeld), maar ik denk dat dat binnen react totaal niet mogelijk is, en het eigenlijk een heel ander systeem is...

Verder natuurlijk top! alleen moet ik nu voortaal 2 extra subforums checken :P

Oh, en welkom terug natuurlijk (als Admin, je lijkt wel Gandalf uit LOTR, denk je dat ie weg is, komt ie groter terug :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 12-01-2006 20:10 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

justawitte schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:08:
Mooie oplossing, het word er veel overzichtelijker op.
Maar komt de FG Favourites ook deze kant op, of laten jullie die staan in fotoapparatuur?
Staat nu hier bovenaan :)

Komende dagen zal er nog wel wat geknipt en gemoved worden met de stickys, maar toch bedankt voor het melden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Mag je gelijk deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1102606 even hierheen brengen (lijkt me zo)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Het moven van topics komt vanzelf goed inquestos, daar zijn we nog wel even mee bezig :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oh, daar heb ik al het vertrouwen in, maar dat was (voorzover ik kan zien), eentje waar overheen was gekeken (enige van 2006) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Op dit moment zijn alle test/showcase topics uit FGA naar FGS gemoved (met dank aan ACM) :)

Verder nog vragen of wensen anyone? :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Of het realiseerbaar is weet ik niet, maar als je commentaar wilt geven op de foto's is het lastig om de nummers te onthouden met je eigen commentaar. Is daar iets mee te doen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

tomleeuw schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:27:
Of het realiseerbaar is weet ik niet, maar als je commentaar wilt geven op de foto's is het lastig om de nummers te onthouden met je eigen commentaar. Is daar iets mee te doen?
Quick Reply is daar toch een aardige functie voor?
Ik zet daar gewoon het nummer neer, steekwoordje en ga weer verder met de serie.
Maar als ik als nummer 345 reactie ga geven op foto's, laat ik meestal de Capt. Obvious antwoorden achterwege en dan is het sowieso wel te onthouden...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online

Zoefff

❤ 

tomleeuw schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:27:
Ik denk dat wij er weinig mee kunnen doen, maar je kan zelf natuurlijk wel het een en ander doen. Je kan bijvoorbeeld met SHIFT ingedrukt op "Post reply" drukken, het replyvenster wordt dan in een nieuw scherm geopend, wat je een beetje naast de foto's kan positioneren oid. Of (als je Firefox gebruikt) het replyvenster in een nieuwe tab openen, en af en toe even switchen. Of natuurlijk gewoon heen-en-weer scrollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Treden jullie ook op tegen showcases die van niet-showcase niveau zijn? In de policy staat nu duidelijk met foto's uitgelegd wat showcase-waardig is, en toch zijn er showcases waar men gewoon wat foto's ingooid á la "heb net een nieuwe camera, hier wat foto's die ik net gemaakt heb om de camera te leren kennen".
Valt een beetje tegen als je een showcase verwacht en je komt foto's tegen die je zelf niet eens in een testcase zou plaatsen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Treden jullie ook op tegen showcases die van niet-showcase niveau zijn?
Ja, en je mag gerust TR's plaatsen bij [showcase]topics waarvan jij het idee hebt dat die dat niet zijn. In het topic zelf graag 'normaal' reageren, ondanks de shock die je dan misschien hebt van 'bah geen showcasekwali!' ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Remy schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:26:
[...]
Ja, en je mag gerust TR's plaatsen bij [showcase]topics waarvan jij het idee hebt dat die dat niet zijn. In het topic zelf graag 'normaal' reageren, ondanks de shock die je dan misschien hebt van 'bah geen showcasekwali!' ;)
Ik vind eigenlijk de laatste tijd dat show- en testcases erg door elkaar aan het lopen zijn. Dit vind ik vooral jammer voor degene die echt showcase waardig materiaal posten.
Regelmatig zie ik showcases die dat imo niet zijn, ook niet als ik ze naast de criteria leg die in de FAQ staan. Soms zelfs [show- / testcase] :? in de topictitel.

Moet ik dan elke keer weer een topic report aanmaken als ik het niet eens ben met de keuze test of show? Topic report is voor mij een middel als het echt fout dreigt te gaan (lees flame, rant, troll, etc.) en gebruik ik liever niet om mijn mening te ventileren aangezien ik discussie over de foto's belangrijk vind en ik dit niet op een onzichtbaar niveau wil voeren.

Ook het argument om dan 'normaal' te reageren snap ik wel maar ik reageer nu eenmaal anders op een testcase dan op een showcase. Een showcase is iemands beste werk en in een testcase zit nog werk. Voor ieder type case is dus een andere reactie op zijn plaatst en dit maakt die twee-deling juist belangrijk

Showcase waardig is natuurlijk altijd subjectief maar ik ben van mening dat er best wat meer gemoddereerd mag worden op dit gebied.
Nofi naar de mods en ik begrijp dat dit een gevoelig punt is maar ik ben toch benieuwd hoe andere hier over denken, vandaar deze post.

Misschien komt mijn gevoel ook wel voort uit het feit dat sommige showcases naar mijn idee niet de aandacht krijgen die ze verdienen en ik zou bijna willen dat 'echte' showcases niet zo snel wegzakken in de topic lijsten. Ik begrijp dat dit technisch niet haalbaar is maar misschien zou FG favourites (of iets dergelijks) hier een goeie plek voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31

Garyu

WW

Een TR is imho JUIST de manier om met dit soort dingen om te gaan. Het is gewoon even een hint aan een moderator dat er misschien iets veranderd hoort te worden aan een topic. Als een topic niet in het goede subforum staat bijvoorbeeld. Het hoeft dan ook lang niet altijd negatief te zijn, maar gewoon even een modje attent maken op "iets".

Dus ik zou zeggen, vind jij iets niet showcase-waardig, meldt dat dan niet laagdunkend in het topic, maar laat een modje daarover beslissen door hem daar op te wijzen. Komt ook de sfeer hiero ten goede :). Eigenlijk precies wat Remy zegt :Y)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tjah soms kom je het wel eens tegen, ik zet er dan in ieder geval een TR bij en of ik dan nog wel of niet reageer hangt af van de inhoud van de betreffende foto's, maar ik ga niet in het topic melden dat het maar geen showcaseniveau is. Het enige wat je daarmee bereikt is dat de draad mogelijk offtopic gaat en dat het niet meer over de foto's an sich gaat.

Wat dat betreft zijn die dingen uberhaupt erg handig om even aan de mouw van de rode medemens te trekken, ik heb het ook geregeld gedaan in het agendatopic bijvoorbeeld of wanneer er ergens een stuk stond wat zowat direct een faq in kon. Nog nooit klachten over gehad, dus ik denk dat je het middel TR wat minder zwaar kan zien djengizz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
neographikal schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:47:
Tjah soms kom je het wel eens tegen
Sorry? Wel eens tegen? :? Ruim de helft van de showcases en soloshowcase-foto's zijn duidelijk onder de maat. Dan kan je dat naar mijn mening beter meteen melden (natuurlijk wel met wat uitleg waarom), zodat (1) desbetreffende persoon volgende keer wellicht iets voorzichtiger is, en (2) Je anders TR's blijft posten, en het ook volloopt met TR's. Ik zie liever ook zelf dat mijn post/topic negatief wordt becommentariseerd dan "zomaar" verplaatst/gedregradeerd/verwijderd.

Wellicht dat bij de t.net/GoT-merge (mocht die er nog ooit van komen), het systeem van de pricewatch-meldingen hier mee kan worden genomen. Kan me herinneren dat dat best snel en handig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
De laatste tijd begint het ook een trend te worden dat je in de FGS topics users hebt die eigenlijk er nooit komen ofzo, en dan plotseling ook de noodzaak zien om feedback te geven. Op zich, hartstikke fijn, hoe meer zielen hoe meer vreugde. Alleen vaak zijn het juist die users die commentaren geven die echt nergens op slaan, of inhoudelijk echt niets toevoegen.

Kan je dat concreet maken RobertJ? Ja, maar niet nu, want het is 1:14u en ik heb om 09:00 college :p Dus ik zoek de voorbeelden er lekker niet bij.

Over het algemeen vind ik de showcases wel degelijk van een redelijk niveau, de occasional user daargelaten die geen enkele FAQ doorneemt en maar gewoon zijn 3000x2000pixels foto's neerplempt. Echter dit fenomeen zie je wel meer in de solo show/testcasetopics, omdat daar schijnbaar de drempel om te posten vrij laag ligt. Vraag is dan, hoe maak je duidelijker aan de user dat er iets meer niveau gewenst is? Waarschuwingen kun je immers al vinden boven en onderaan het topic. Dus er lijkt geen andere weg dan het eindelijk modden en TR'en om zo de onwetende users op te voeden.

Dit is ook niet een fenomeen wat zich alleen in FG uit, maar ook op de rest van het forum zijn de topics en/of de posts soms onder de maat. Maarja, dat hou je toch wel denk ik?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dan nog zijn het de mods die aangeven waar de grens ligt en zij zijn ook de enigen die er wat aan kunnen doen: een titelchange. Een TR kan hiervoor zorgen zonder dat een draad offtopic gaat en wanneer de titelchange wordt gedaan wordt er normaal gesproken altijd uitgelegd waarom een topic van status wordt veranderd.

Ik zie dan persoonlijk het nut niet om daar als user op door te gaan in een topic, je bereikt er weinig tot niks mee. In een TR kun je gewoon aangeven op basis van welke argumenten je vindt dat een topic een andere status moet krijgen, de mod kan hier in meegaan of het naast zich neerleggen; dat is aan uiteindelijk toch aan hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Misschien komt mijn gevoel ook wel voort uit het feit dat sommige showcases naar mijn idee niet de aandacht krijgen die ze verdienen en ik zou bijna willen dat 'echte' showcases niet zo snel wegzakken in de topic lijsten. Ik begrijp dat dit technisch niet haalbaar is maar misschien zou FG favourites (of iets dergelijks) hier een goeie plek voor zijn?
Joh, daar zijn de FG Favourites ook voor bedoeld ;) Gewoon een TR bij desbetreffende showcase maken: is een FG-mod het ermee eens, dan komt ie in de Favourites, zo simpel is het.
Dus ik zou zeggen, vind jij iets niet showcase-waardig, meldt dat dan niet laagdunkend in het topic, maar laat een modje daarover beslissen door hem daar op te wijzen. Komt ook de sfeer hiero ten goede :). Eigenlijk precies wat Remy zegt :Y)
Yups :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Oké, lijkt me duidelijk.
Dan ga ik toch maar eens wat vaker dat knoppie opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik ga er gewoon nog een keer over zeuren :P Kan de contest weer terugkomen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ja :)

Q: Waar wachten jullie dan op?

A: De contestsite moet nog even klaargestoom worden voor 'regulier' gebruik vs het toenmalige eenmalige gebruik. Updates zullen volgen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 05-05 18:11

MBV

Kan er duidelijker in de FAQ worden gezet hoe foto's klaar voor test/showcase gemaakt moeten worden? Lijkt mij iets wat het best op zijn plaats is in de FGS FAQ. Inclusief hoe foto's linkjes moeten worden naar full-screen foto's.
Ook zou daarbij moeten staan dat je op 'check images' moet klikken. In solo show/testcase topics enzo wordt je anders erg moe van het verspringen van de pagina. Kan dat trouwens niet automatisch gedaan worden door React, grootte van het plaatje invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Misschien wat laat, maar toch nog even wat reacties van mijn kant. Heb er eerder geen tijd voor gehad omdat ik op de ski's van een berg aan het * Zoefff -en was ;)

djengizz schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:25:
[...]

Ik vind eigenlijk de laatste tijd dat show- en testcases erg door elkaar aan het lopen zijn. Dit vind ik vooral jammer voor degene die echt showcase waardig materiaal posten.
Regelmatig zie ik showcases die dat imo niet zijn, ook niet als ik ze naast de criteria leg die in de FAQ staan. Soms zelfs [show- / testcase] :? in de topictitel.

Moet ik dan elke keer weer een topic report aanmaken als ik het niet eens ben met de keuze test of show? Topic report is voor mij een middel als het echt fout dreigt te gaan (lees flame, rant, troll, etc.) en gebruik ik liever niet om mijn mening te ventileren aangezien ik discussie over de foto's belangrijk vind en ik dit niet op een onzichtbaar niveau wil voeren.

Ook het argument om dan 'normaal' te reageren snap ik wel maar ik reageer nu eenmaal anders op een testcase dan op een showcase. Een showcase is iemands beste werk en in een testcase zit nog werk. Voor ieder type case is dus een andere reactie op zijn plaatst en dit maakt die twee-deling juist belangrijk

Showcase waardig is natuurlijk altijd subjectief maar ik ben van mening dat er best wat meer gemoddereerd mag worden op dit gebied.
Nofi naar de mods en ik begrijp dat dit een gevoelig punt is maar ik ben toch benieuwd hoe andere hier over denken, vandaar deze post.
Zie ook mijn reactie verderop in deze post (ik werk even van beneden naar boven :X ), het is soms inderdaad lastig om tot een subjectief oordeel te komen. Toch heb ik niet het idee dat er enorm veel showcases (die eigenlijk testcases moeten zijn) door het net glippen.

Het is in ieder geval wel goed om gewoon normaal te reageren, of om anders een TR te zetten. Je kan in een reactie natuurlijk wel erbij vermelden dat je het meer een testcase vind, maar dat moet niet het hoofdonderwerp van je reactie worden.
Er valt voor heel veel dingen een technische oplossing te verzinnen, maar dat moet natuurlijk ook wel nuttig zijn. Er kan bijvoorbeeld een extra topictype gemaakt worden dat onder de stickies hangt, maar boven de normale topics. Een goede showcase kan je daar bijvoorbeeld een week of 2 inzetten, als "beloning" en om hem onder de aandacht te brengen. Sowieso zijn de FG favourites een goede plek, maar er worden helaas maar weinig TR's met die suggestie gezet. Het zou leuk zijn als jullie wat vaker goede showcases kunnen aandragen voor de favourites, het is namelijk een beetje raar als alleen de moderators topics toevoegen, dan krijg je imho geen doorsnee beeld van de beste showcases. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik de laatste tijd toevallig weer wat meer suggesties via de TR zie, een goede ontwikkeling :)

RobertJ schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 01:14:
De laatste tijd begint het ook een trend te worden dat je in de FGS topics users hebt die eigenlijk er nooit komen ofzo, en dan plotseling ook de noodzaak zien om feedback te geven. Op zich, hartstikke fijn, hoe meer zielen hoe meer vreugde. Alleen vaak zijn het juist die users die commentaren geven die echt nergens op slaan, of inhoudelijk echt niets toevoegen.
Het valt mij inderdaad wel eens op dat er mensen reageren op foto's die ze gewoon mooi vinden, en verder vrijwel nooit in FG komen. Daar is imho niets mis mee, zolang het commentaar natuurlijk wel normaal blijft. Is het echt compleet nutteloos of bijvoorbeeld beledigend, dan wordt dat natuurlijk gewoon gemodereerd.

Ik vind het juist leuk dat er af en toe ook "niet-technisch" commentaar op foto's komt, waarbij mensen gewoon simpel duidelijk maken welk gevoel een foto bij ze oproept. Iets waar sommige FG-bezoekers zelfs nog wel wat van kunnen leren, ik krijg soms het idee dat er té technisch naar een foto gekeken wordt, en dat kan jammer zijn.
Over het algemeen vind ik de showcases wel degelijk van een redelijk niveau, de occasional user daargelaten die geen enkele FAQ doorneemt en maar gewoon zijn 3000x2000pixels foto's neerplempt. Echter dit fenomeen zie je wel meer in de solo show/testcasetopics, omdat daar schijnbaar de drempel om te posten vrij laag ligt. Vraag is dan, hoe maak je duidelijker aan de user dat er iets meer niveau gewenst is? Waarschuwingen kun je immers al vinden boven en onderaan het topic. Dus er lijkt geen andere weg dan het eindelijk modden en TR'en om zo de onwetende users op te voeden.

Dit is ook niet een fenomeen wat zich alleen in FG uit, maar ook op de rest van het forum zijn de topics en/of de posts soms onder de maat. Maarja, dat hou je toch wel denk ik?
Zoals ik waarschijnlijk ook al wel eerder heb geschreven blijft het natuurlijk erg lastig om objectief te bepalen of iets show- of testcase waardig is. Zéker voor degene die de foto's plaatst kan ik me voorstellen dat je ze showcasewaardiger vind dan wij. We proberen met behulp van richtlijnen en voorbeeldfoto's in de FGS-policy duidelijk te maken wat we van een showcase(foto) verwachten, veel meer kunnen we niet doen. Niet showcasewaardige foto's worden dan ook regelmatig verplaatst naar het testcasetopic, en showcases worden gerenamed naar testcases. We proberen hierbij (samen) tot een zo objectief mogelijk oordeel te komen.

Je kan altijd een TR op een topic plaatsen als je de foto's niet showcasewaardig vindt, feedback waarderen we natuurlijk altijd. We zullen hier ook altijd wat mee doen, maar dat betekend natuurlijk niet automatisch dat we ook actie zullen ondernemen. Er kan bijvoorbeeld ook besloten worden om de foto's toch als showcasewaardig te bestempelen, enz. Dat betekent natuurlijk niet dat je TR overbodig is geweest :)

MBV schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:04:
Kan er duidelijker in de FAQ worden gezet hoe foto's klaar voor test/showcase gemaakt moeten worden? Lijkt mij iets wat het best op zijn plaats is in de FGS FAQ. Inclusief hoe foto's linkjes moeten worden naar full-screen foto's.
We gaan ook uit van een klein beetje eigen initiatief van mensen, op een gegeven moment is het ook niet leuk om alles voor te moeten kauwen. Er staat in de algemene UBB/RML-FAQ bijvoorbeeld heel duidelijk beschreven hoe je een plaatje + link moet maken (en dat is zelfs nog een stukje duidelijker in de nieuwe versie die samen met 1.9.4 online wordt gezet). Wat zou jij nog meer onder "klaarmaken" verstaan? Resizen van foto's?

Misschien is het toch verstandig om in de FGS-FAQ te zetten hoe je linkt, maar eigenlijk vind ik het dus overbodig. Het is wél een goed idee om mensen te wijzen op de "Check images" knop, om eerlijk te zijn dacht ik dat ik dit er al in had opgenomen - dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ook zou daarbij moeten staan dat je op 'check images' moet klikken. In solo show/testcase topics enzo wordt je anders erg moe van het verspringen van de pagina. Kan dat trouwens niet automatisch gedaan worden door React, grootte van het plaatje invullen?
Het gebeurt niet automatisch omdat er dan problemen kunnen ontstaan bij mensen die javascript uit hebben staan, of bij timeouts van niet bestaande, danwel traag ladende, foto's. Zie daarvoor ook [rml][ feat] Afbeeldingen clientside op hoogte & breedte checken[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Thnx voor de toelichting.
Zoefff schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:37:
Er kan bijvoorbeeld een extra topictype gemaakt worden dat onder de stickies hangt, maar boven de normale topics. Een goede showcase kan je daar bijvoorbeeld een week of 2 inzetten, als "beloning" en om hem onder de aandacht te brengen.
Vind ik eigenlijk best een goed idee. Zou een mooie 'stage' worden voor FGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05 13:45

janklp

FortyTwo Capital

Daar ben ik het ook zeker mee eens!

Maar wat mij de laatste tijd ook wel een beetje opvalt is dat test- maar ook showcases best weinig commentaar krijgen. Natuurlijk hangt dat ook van de kwaliteit van de case af, dat zeker. Maar ik vond het persoonlijk best jammer dat ik maar 3 reacties kreeg op mijn Showcase London. Misschien vond niet iedereen ze even goed, maar door dat te zeggen leer je ook weer dingen.

Maar dat hou je denk ik toch, je kan users (gelukkig) niet verplichten op een topic te moeten reageren. Maar dit viel mij even op. Dacht dat een topic over een stad als Londen toch iets meer reacties zou krijgen als een sneeuwcase uit Nederland waarvan iedereen de beelden thuis ook al heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Even naar aanleiding van de opdrachtentopics, ze zijn erg leuk en de opdrachten zijn ook leuk om te doen (hoewel soms misschien wat te vaag gedefinieerd, waardoor er erg ruime interpretaties op los worden gelaten), maar ik vind het leereffect tot nu toe redelijk beperkt. Er wordt wat geschoten, men wacht een beetje tot het laatste moment van de week dat men nog een foto zou kunnen nemen en plaatst deze dan online.

Nou zie je daardoor veel foto's aan het einde van de week komen, soms wordt er wel eens inhoudelijk op gereageerd, maar ik vind het wat weinig. Kan het misschien alsnog overwogen worden om work-in-progress foto's toe te laten met een showcase gehalte? Hierdoor krijgt iedereen de kans om zich te ontwikkelen in de opdracht en wordt er ook wat geleerd, zonder dat je meteen de foto's moet accepteren waaraan nog écht teveel werk is. :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 24-04-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
"help help in het opdrachtentopic week zoveel vinden ze mn WIPfoto niks, dan post ik maar helemaal geen foto voor die weekopdracht meer!"

"Bah, post ik een WIPfoto om de meningen te peilen ipv in het diepe te springen met een 'af' foto, vindt iedereen em al vet, terwijl ik eigenlijk nog eentje had die ik zelf beter vond!"

"Hmm die weekopdracht is echt lastig, ik heb hier een beetje een half/half foto, als ik die nou als WIPfoto post hoeft het niet zo'n superfoto te zijn!"

Catch my drift neo? ;) Op die manier gaat iedereen gewoon probeerseltjes posten zonder in het diepe te durven springen, dat schiet natuurlijk niet op. De weekopdrachten zijn net ruim 2 weken oud met de derde opdracht net vanochtend gestart: laat de mensen er even aan wennen, laat de mensen es kijken of er een thema van hun gading bij zit. Het leereffect hoeft natuurlijk niet alleen van de weekopdrachten te komen, bovendien! Er is natuurlijk solo testcase, en je kan altijd gewoon een testcase-topic openen met een kleine serie ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Toch ben ik het wel met neographikal eens, de feedback op foto's mist een beetje, omdat de meeste foto's op het einde pas ingestuurd worden en dan alweer een nieuw topic start. Daar zijn natuurlijk meerdere oplossingen voor behalve WIPs toestaan.

Bijvoorbeeld: dat bepaalde mensen zich opwerpen om elke foto te 'reviewen', hier zie ik uiteraard een taak weggelegd voor de modjes :Y) (maar kan door ieder willekeurig persoon op zich genomen worden, incl neographikal, of ikke, of wie dan ook).

Of, dat er een soort van evaluatie post op het einde komt waarbij alle foto's even de revue passeren incl sterke en zwakke punten.

Of, toch een waardering voor foto's, een winnaar en een goeie tweede ofzo. Dat wordt weer moeilijk, maar nodigt wel uit tot kwalitatief goeie shots.

Elke van deze dingen heeft natuurlijk wel nadelen, maar het zou wel het topic verder helpen, en daarmee ook de posters van de foto's verder helpen. En daar doen we het toch voor? (naast mooie foto's kijken dan natuurlijk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online

Zoefff

❤ 

De bedoeling van de weekopdrachten is om het gewoon plain and simple (hoewel de onderwerpen dat misschien niet zijn) te houden. Probeer een zo goed mogelijke foto binnen het thema te maken. Punt :)

Als je foto's moet gaan reviewen of winnaars uit moet gaan kiezen is meteen het 'vrije' element eraf, en komt er weer een hoop romslomp bij kijken.

Een evaluatiepost op het einde is natuurlijk prima, maar dat kan iedereen die dat wil doen. Het is je misschien niet opgevallen, maar juist om die reden zijn de topics gewoon nog open en hangt er geen slotje aan. Je eerste argument gaat imho dus niet op, ook op foto's die laat ingestuurd worden, kan nog gewoon commentaar gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
omdat de meeste foto's op het einde pas ingestuurd worden
Weet je dat zeker?

Foto-opdracht week 15 - Streetlife: 13 foto's totaal, waarvan 4 in de laatste 2 dagen.
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie: 17 foto's totaal, waarvan 8 in de laatste 2 dagen.
Van de huidige opdracht is het nog niet te zeggen omdat die nog 5,5 dag loopt.

Beetje uitkijken met uitspraken als die niet kloppen hè Garyu :)
en dan alweer een nieuw topic start
Er mag nog altijd commentaar gegeven worden in het oude topic, daarom blijft dat nog open. Het is echt niet zo dat als er op maandagochtend een nieuwe opdracht is, de oude verboden terrein is :)
Of, toch een waardering voor foto's, een winnaar en een goeie tweede ofzo. Dat wordt weer moeilijk, maar nodigt wel uit tot kwalitatief goeie shots.
Dat komt wel bij de contests, voorlopig kijken we even hoe dit gaat, het is pas net 2 weken aan de gang hè, geef het even tijd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zoefff schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:15:

Een evaluatiepost op het einde is natuurlijk prima, maar dat kan iedereen die dat wil doen. Het is je misschien niet opgevallen, maar juist om die reden zijn de topics gewoon nog open en hangt er geen slotje aan. Je eerste argument gaat imho dus niet op, ook op foto's die laat ingestuurd worden, kan nog gewoon commentaar gegeven worden.
Maar je weet ook hoe het gaat, iedereen holt naar het volgende topic toe :) Toevallig heb ik het er even met Remy over gehad, conclusie van het verhaal was dat het deels lastiger te modereren was en dat er ruimte zou zijn in de soloshowcase topics om verbeterde versies te posten.

Dit klopt, maar de kritiek die je daar krijgt is niet dezelfde als wat je zou krijgen in het opdrachttopic, je kijkt vanuit de opdracht toch anders naar foto's. :) Wanneer je de lat op showcaseniveau legt voor de WIP-foto's, verwacht ik ook weinig problemen met snapshots e.d., en als die er toevallig wel tussen staat is een post snel genoeg getrashed :) Het biedt een extra leereffect in het kader van het werken in een opdracht, maar het zal wel wat meer werk kosten om alles bij te houden voor de mods hier :)

Of het dat waard is? Dat moeten jullie fijn beslissen :P

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 25-04-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Remy schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:19:
[...]
Weet je dat zeker?

Foto-opdracht week 15 - Streetlife: 13 foto's totaal, waarvan 4 in de laatste 2 dagen.
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie: 17 foto's totaal, waarvan 8 in de laatste 2 dagen.
Van de huidige opdracht is het nog niet te zeggen omdat die nog 5,5 dag loopt.

Beetje uitkijken met uitspraken als die niet kloppen hè Garyu :)
[...]
Er mag nog altijd commentaar gegeven worden in het oude topic, daarom blijft dat nog open. Het is echt niet zo dat als er op maandagochtend een nieuwe opdracht is, de oude verboden terrein is :)
[...]
Dat komt wel bij de contests, voorlopig kijken we even hoe dit gaat, het is pas net 2 weken aan de gang hè, geef het even tijd :)
8 foto's in de laatste 2 dagen is misschien niet het meeste, maar je moet toegeven dat niet op elke dag evenveel foto's gepost worden. Laten we het houden op dat de verhouding een beetje scheef ligt en het geen rechte lijn is :+.

Wat betreft het commentaar, het lijkt ge goed dat dáár in ieder geval meer de focus op gelegd wordt. Zoals neographikal al aangeeft is het gewoon zo dat het 'oude topic' afzakt en commentaar zich op het nieuwe topic richt. Logisch, maar misschien moet daar dus wat verandering in komen.

Ik kan daar natuurlijk zelf mee beginnen, maar het zou natuurlijk leuk zijn alas die aandacht ook van anderen zou komen :).

Zoefff, het verschil tussen reviewen en gewoon commentaar geven is overigens praktisch nul hoor :). Ik zou het leuk vinden als -iemand- de moeite zou nemen om alle foto's even te bekijken en over alle foto's iets zou willen zeggen. Wie dat verder is, of dat meerdere mensen dat doen (mijzelf incluis), laat ik aan jullie over 8). Ik neem aan dat jullie het in ieder geval niet in de weg zullen staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:45:
Uh neo, dit is het solo showcasetopic hè ;) Maak dan een apart topic aan als je er meerdere hebt van een serie. Zie ook uit de TS:
[...]
:)

edit:
[...]
En dat is dus niet de bedoeling hè ;) Als je (bijna) dagelijks een foto in solo showcases post, gaat het hele principe van dit topic scheef: anderen ook de ruimte/tijd geven om foto's te posten en te becommentariëren. Zoek dan zelf gewoon die beste uit van een paar en post die, en de rest niet. Wat is er zo moeilijk aan om dat te begrijpen?
Om er hier even op te reageren, anders gaat het nogal offtopic, er staan veel meer foto's die in een tijdsbestek van 1-2-3 dagen door dezelfde poster worden gepost. Als je dit niet wil hebben, prima natuurlijk, maar wees dan wat consequenter en reageer dan niet zo richting mij; je post komt namelijk niet heel vriendelijk over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
er staan veel meer foto's die in een tijdsbestek van 1-2-3 dagen door dezelfde poster worden gepost.
Als je dat opvalt, maak dan een TR aan: nu zo'n post van 'zij doen het ook!' om je eigen posts daar te rechtvaardigen is een beetje kinderachtig hè ;)
Als je dit niet wil hebben, prima natuurlijk, maar wees dan wat consequenter en reageer dan niet zo richting mij; je post komt namelijk niet heel vriendelijk over. :)
Dat ik zo richting jou reageer komt doordat het opvalt: 2 foto's binnen 24u. Daarom postte ik even of je je aan de richtlijnen van het topic wilde houden, zo simpel is het. Niks meer, niks minder. Als je dat niet rechtvaardig vindt, moet je je a) je aan de richtlijnen van het topic houden en b) een TR aanmaken als het je opvalt dat iemand meermaals in korte tijd een foto post. Anders heeft een topic als solo showcasefoto's geen zin :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:27:
[...]
Als je dat opvalt, maak dan een TR aan: nu zo'n post van 'zij doen het ook!' om je eigen posts daar te rechtvaardigen is een beetje kinderachtig hè ;)
[...]
Dat ik zo richting jou reageer komt doordat het opvalt: 2 foto's binnen 24u. Daarom postte ik even of je je aan de richtlijnen van het topic wilde houden, zo simpel is het. Niks meer, niks minder. Als je dat niet rechtvaardig vindt, moet je je a) je aan de richtlijnen van het topic houden en b) een TR aanmaken als het je opvalt dat iemand meermaals in korte tijd een foto post. Anders heeft een topic als solo showcasefoto's geen zin :)
Het is geen kwestie van kinderachtig terugverwijzen, maar ik nam aan dat het geen probleem zou zijn wanneer het een keer in een wat korter tijdsbestek zou gebeuren. :) Er zijn namelijk geen concrete richtlijnen hiervoor, waardoor het léék te kunnen, omdat het regelmatig gebeurt. Vervolgens krijg ik dan een aai over de vingers, omdat het schijnbaar toch niet mag.

Het ging me verder om de toon in je post die niet heel vriendelijk overkwam, de toon maakt de muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153202

Deze discussie hierheen verplaatst vanaf "Foto-opdracht week 21 - Portret".
Buism01 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:50:
Het ontgaat me werkelijk waarom er zo een heisa wordt gemaakt over "showcase" waardig. Als iemand dit niet "showcase" waardig vindt; dan kan diegene zich onthouden van commentaar lijkt me. :+
jvvv schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:28:
[...]
En daarom mogen ze niet in vraag gesteld worden?
Marja, ik vind het niet echt een opdracht. Bij een opdracht verwacht ik meer iets concreet (zoals streetlife dat een beetje was). Dit is meer een richtlijn (zoals landschap dat ook was). Wie beslist eigenlijk het 'thema'?
Ja, sorry hoor. Maar dan doe je toch gewoon niet mee. Of plaats hier een suggestie voor een opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Een andere discussie is wat nou de opdracht is, ik vind "portret" meer een thema dan een opdracht eigenlijk. Misschien is het leuk om voor de volgende keer de opdracht wat verder te specificeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176588

Ja, sorry hoor. Maar dan doe je toch gewoon niet mee. Of plaats hier een suggestie voor een opdracht.

Mmm, vreemde houding! Ik respecteer je mening, maar ik kan er werkelijk helemaal niets mee.

Ik heb de afgelopen week-opdrachten bekeken en eerlijk gezegd begrijp ik werkelijk niet waar sommige mensen de arrogantie vandaan halen om anderen onderuit te halen. Ik neem aan dat je een structurele basis wil hebben voor het forum? Dan ben je ook afhankelijk van fris bloed in je gelederen. Dat betekent concreet, dat niet altijd de foto's van die kwaliteit zullen zijn die hier wordt geeist. Dat betekent neit dat deze man/ vrouw in de toekomst niet "show-case" kiekjes kan maken.

Het lijkt me een stuk constructiever om kritiek te leveren op een manier die ik zou classificeren als "show-case".

Een idee voor een week opdracht: geluid in beeld

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 176588 op 22-05-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 176588 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:17:

Mmm, vreemde houding! Ik respecteer je mening, maar ik kan er werkelijk helemaal niets mee.

Ik heb de afgelopen week-opdrachten bekeken en eerlijk gezegd begrijp ik werkelijk niet waar sommige mensen de arrogantie vandaan halen om anderen onderuit te halen. Ik neem aan dat je een structurele basis wil hebben voor het forum? Dan ben je ook afhankelijk van fris bloed in je gelederen. Dat betekent concreet, dat niet altijd de foto's van die kwaliteit zullen zijn die hier wordt geeist. Dat betekent neit dat deze man/ vrouw in de toekomst niet "show-case" kiekjes kan maken.
Dat is zeker meer dan waar, maar je komt daar door te oefenen en te oefenen en nog eens te oefenen. En dat oefenen kun je laten zien in een eigen testcase, waar meer ruimte is voor work in progress om het zo even te noemen. In de weekopdracht wordt een bepaald niveau geëist en dat moet in specifieke topics ook kunnen, er is ruimte genoeg om ergens anders de foto's te plaatsen vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
dat niet altijd de foto's van die kwaliteit zullen zijn die hier wordt geeist. Dat betekent neit dat deze man/ vrouw in de toekomst niet "show-case" kiekjes kan maken.
Daar hebben we de testcases voor: zie ook in de FGS Policy dit stuk:
Testcases zijn topics waar je als lerende fotograaf je foto's kwijt kan die je wel wil showen, maar waarvan je het idee hebt dat ze beter kunnen. Zo kan je commentaar op je techniek en creativiteit ontvangen en ervan leren.
Het lijkt me een stuk constructiever om kritiek te leveren op een manier die ik zou classificeren als "show-case".
Daar zijn de weekopdrachten niet (specifiek) voor bedoeld: dergelijke 'leerfotografie' kan je doen in de testcases of, als je maar 1 foto te posten hebt waar je feedback op wil, in het solo testcase foto topic :)

Juist in de weekopdrachten willen die showcasekwaliteit hebben om het de moeite waard te maken om naar te kijken, en dat mensen dus hun uiterste best doen voor die foto's :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zijn de weekopdrachten niet (specifiek) voor bedoeld: dergelijke 'leerfotografie' kan je doen in de testcases of, als je maar 1 foto te posten hebt waar je feedback op wil, in het solo testcase foto topic :)

Juist in de weekopdrachten willen die showcasekwaliteit hebben om het de moeite waard te maken om naar te kijken, en dat mensen dus hun uiterste best doen voor die foto's :)
Je hebt inderdaad ruimte om showcases/ testcases/ cases etc en wat voor leuke semantische discussie je er op los wil laten dan ook, te laten zien. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat ik mijn kiekjes, die ik relateer aan de week-opdracht wil tonen. Dan wil ik deze tonen in de ruimte die daarvoor is gereserveerd.

Maar, ik moet je ook gelijk geven!

Er is inderdaad ruimte om te experimenteren en te leren. En ik zou dit misschien niet zo moeten aandikken. Misschien stoor ik me ook wel teveel aan de houding van betweters en "toppers". Ik heb een bepaalde allergie voor die houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Tsja, we willen graag een bepaalde kwaliteit zien, oftewel "showcase-waardig". Foto's maken kan iedereen. De kunst en uitdaging is om er iets interessants van te maken. Kan je dat niet, dan is er geen man overboord en zal niemand je dat kwalijk nemen, maar dan is het ook niet echt interessant om je foto's hier op GoT te plaatsen. Gevalletje "schoenmaker blijf bij je leest" dus. Vergelijk het bijvoorbeeld met de Idols voorronden. Daar komen ook een hoop hele aardige mensen langs, die voor geen meter kunnen zingen. Ga dan ook niet zingen, en doe lekker je eigen ding waar je wél goed in bent :P

Daarom vragen we dus om een minimale "showcase-waardige" kwaliteit. Niet om arrogant te zijn om mensen buiten te sluiten, maar gewoon om het interessant te houden. Zowel voor jou (de fotograaf) als voor ons (de kijkers en degenen die commentaar, positief danwel negatief, geven).

Daarnaast bieden we volgens mij ook nog voldoende 'leerruimte' in de vorm van testcases, waar je zeker als beginnend fotograaf erg veel foto's in kwijt kan :)

Ik vind je thema-voorstel "geluid in beeld" overigens een hele goede, wat mij betreft komt die ook in het rijtje te staan. Wel pas over een paar weken, omdat we al een aantal andere thema's vooruitgepland hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoeff,

Ik ben niet zo kapot van het schoenmaker blijf bij je leest argument. Maar ik zal dit onderwerp laten rusten. Ik denk dat ik je begrijp en volgens mij snap je ook wel wat IK bedoel. Ook zie ik dat men hier tot deze conclusie/ randvoorwaarden is gekomen aangezien een bepaalde geschiedenis hieraan vooraf is gegaan.

Cheers,

Marc

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 176588 op 23-05-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176588 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:17:
Ik kan alleen maar over mezelf spreken. Ik heb niemand onderuit gehaald die een minder goed gelukte foto opstuurt waarvan die zelf dacht dat die best wel goed was. Ik heb slechts bepaalde mensen gevraagd waarom ze hier een foto opsturen waarvan ze zelf al melden dat ze er niet tevreden over zijn. Of er meteen zelf als excuus bij zetten dat ze net een nieuwe fototoestel hebben die ze nog niet onder de knie hebben, of dat ze nog niet zo goed zijn in het nabewerken en dergelijke. Als je dus zelf al weet dat je foto niet perfect is moet je het hier gewoon niet opsturen.
Uiteraard zijn er ook mensen die hun eigen foto wel showcasewaardig vinden terwijl het niet zo is. Wellicht was dat bij mij ook wel het geval bij opdracht 20 (ik weet het nog steeds niet, heb slechts van 2 man commentaar gekregen waarvan ik betwijfel of hun commentaar wel terecht is). In dat geval kun je het in mijn ogen niemand kwalijk nemen en dient er ook op een nette manier commentaar op gegeven te worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 23-05-2006 07:50 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niko70 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:07

Buism01 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:17:
Deze opmerking was ook bedoeld voor “jvvv”. Als die het niet eens is met de regels of zelfs de opdracht al helemaal niks vindt, dan moet die gewoon niet meedoen met deze opdracht en eventueel zelf suggesties aandragen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 23-05-2006 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoefff schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:47:...... Vergelijk het bijvoorbeeld met de Idols voorronden. Daar komen ook een hoop hele aardige mensen langs, die voor geen meter kunnen zingen. Ga dan ook niet zingen, en doe lekker je eigen ding waar je wél goed in bent :P.......
Bij Idols zijn dat soort deelnemers er vaak zelf heilig van overtuigd dat ze wel goed kunnen zingen. In dat geval worden ze er door de jury keihard op gewezen dat ze gewoon echt slecht zijn.
Dat soort gevallen kom je hier ook tegen. Ik voel me dan niet geroepen om deze mensen keihard neer te sabelen, maar gewoon netjes commentaar te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Anoniem: 153202 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:23:
[...]
Bij Idols zijn dat soort deelnemers er vaak zelf heilig van overtuigd dat ze wel goed kunnen zingen. In dat geval worden ze er door de jury keihard op gewezen dat ze gewoon echt slecht zijn.
Dat soort gevallen kom je hier ook tegen. Ik voel me dan niet geroepen om deze mensen keihard neer te sabelen, maar gewoon netjes commentaar te geven.
Ja, zo zwart-wit moet je het natuurlijk ook niet nemen ;) Ik voel ook geen behoefte om mensen keihard neer te sabelen en zal dat ook niet doen, maar je begrijpt de vergelijking wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoefff schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:22:
[...]

Ja, zo zwart-wit moet je het natuurlijk ook niet nemen ;) Ik voel ook geen behoefte om mensen keihard neer te sabelen en zal dat ook niet doen, maar je begrijpt de vergelijking wel :)
Oeps, misschien ben ik wel zo'n geval. Hoe kom ik daar dan achter? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ooops,

Ik heb de voorrondes van Idols altijd leuk gevonden.... :+

Gr.Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 09:50
Wat mij persoonlijk een goeie aanvulling aan de huidige thema's lijkt, is een korte omschrijving/uitleg van het thema. Een korte beschrijving wat de bedenker van het thema zich erbij voorstelt. Op deze manier kunnen een boel vragen al van te voren worden voorkomen (thema landschap waren wat vragen over, en bij geel heb ik zelf ook wat vraagtekens gehad). Met uiteraard als toevoeging erbij dat als iemand er op een andere manier invulling aangeeft het geen probleem moet zijn, zolang het of gewoon duidelijk is, of de invulling wordt onderbouwd.

Een ander iets waar over nagedacht zou kunnen worden is de beperking op 1 foto per persoon per week. Niet dat ik WIP's wil zien, maar geef mensen de ruimte om mensen meerdere foto's in het thema te maken, zolang ze maar duidelijk verschillend zijn. Op deze manier zullen mensen naar mijn idee minder lang wachten met het plaatsen van een foto. Wat je nu ziet is dat mensen aan het begin van de week al een foto maken, en wachten met het plaatsen tot het eind van de week. Of je krijgt gezeur dat mensen een foto hebben gemaakt, maar een paar dagen later een beter idee krijgen, wat ze dan voor het thema niet meer uit kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolfensteijn schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:27:
......
Een ander iets waar over nagedacht zou kunnen worden is de beperking op 1 foto per persoon per week. Niet dat ik WIP's wil zien, maar geef mensen de ruimte om mensen meerdere foto's in het thema te maken, zolang ze maar duidelijk verschillend zijn. Op deze manier zullen mensen naar mijn idee minder lang wachten met het plaatsen van een foto. Wat je nu ziet is dat mensen aan het begin van de week al een foto maken, en wachten met het plaatsen tot het eind van de week. Of je krijgt gezeur dat mensen een foto hebben gemaakt, maar een paar dagen later een beter idee krijgen, wat ze dan voor het thema niet meer uit kunnen werken.
Angezien het aantal ingestuurde serieuze foto's tegenvalt lijkt me dit onder bepaalde voorwaarden inderdaad een heel goed voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Toff schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:34:
Pronken met andermans veren (portret van een merel)

Karel jr, onze eigen merel - nou ja, de tuin is eigenlijk van hem - nam na het voeren van de jongen gisteren in het avondzonnetje even de tijd om zijn profiel te laten bewonderen:

[knip]

EXIF: 350D, EF70-300DO@300mm, 1/1250 sec, F/5.6, iso400

por·tret (het ~, ~ten)
1 afbeelding van het gezicht van een persoon => beeltenis, konterfeitsel

por·tret·fo·to (de ~)
1 foto met daarop de afbeelding van een persoon

Grrrrrene wijzigde dit bericht 27-05-2006 13:40 (32%)
Grrrrrene is IMO nogal met de botte bijl door de weekopdracht 21 gegaan.

Ik wil graag wijzen op het volgende:

* De door mij geportretteerde merel wordt door ons weldegelijk een persoonlijkheid toegekend, zoals ik aangaf in de begeleidende tekst. Hij heeft, zoals ik aangaf, zelfs een naam, net als zijn overleden vader, die zelfs een zeer uitgesproken karakter had.
* Mijn post was de eerste met een niet-menselijk portret, en was als zodanig origineel te noemen.
* De later erbijgehaalde engere omschrijving van het begrip "portret" stond niet in de opdracht, waardoor er ruimte voor interpretatie was. Immers, verwijzing naar één woordenboek is niet alleenzaligmakend. Zo geeft Van Dale Synoniemenwoordenboek:

portret1
® afbeelding ® weergave1
synoniem
= afbeeldsel
= beeltenis
= konterfeitsel <archaïsch>
hyponiem
van zichzelf
= zelfportret

portret2
® karakterisering ® schets2 ® beschrijving ® weergave1
hyponiem
uit een historische periode
= prosopografie

portret3
® persoon ® mens1 ® wezen1
synoniem
= figuur
= nummer
= schepsel
= type
= creatuur <formeel>

Het Woordenboek Nederlandse Taal (WNT), wat toch wel [i]het[i/] standaardwerk genoemd mag worden, geeft zelfs expliciet:

— Bij uitzondering kan de uitgebeelde ook een dier zijn. || (Zekere primitieve volken) maakten ... in hunne holen, men mag wel zeggen, uiterst nauwkeurige portretten van den mammoet, van het rendier, van den bizon, J. VETH, in Gids 1918, 4, 307.
Bij een ... bezoek aan Londen, zag ik daar ... een, men mag wel zeggen, geschilderd portret van een eend, dat mijn speciale aandacht trok, J. VETH, in Elsev.'s Maandschr. 1921, 1, 380.

Voldoende rechtvaardiging voor mijn interpretatie dacht ik, die overigens drie dagen in het topic heeft gestaan.

De knipwoede van Grrrrrene strekte zich zelfs zover uit dat een miniminithumbnailtje dat ik in commentaar op een ander foto ter toelichting op een door mij voorgestelde standpuntswijziging had geplaatst, eveneens werd verwijderd.
Voorts verwijderde Grrrrrene van andere inzenders o.a. bijvoorbeeld. een mooie plaat van een soort Afrikaans masker aan de muur en een close up van een Barbiepop. Beide zeer fijn gemaakt en volledig showcasewaardig IMO.

Mijn hemel, moet dit nu echt zo? Ik ben ervoor om de paar gestelde regels voor de foto-weekopdrachten te handhaven, want dat maakt het leuk om ermee aan de slag te gaan, maar de knipactie van vanmiddag vind ik zwaar doorgeschoten.

Voor mij is de lol van de weekopdrachten er zo volledig vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:12
'Portret' in een fotografische context gaat in 9 van de 10 gevallen over mensen:
http://images.google.nl/i...0&hl=nl&lr=&start=20&sa=N

Als je meedoet aan zo'n weekopdracht dan ga je niet meteen het meest voor de hand liggende schieten; dan haal je ook echt al je creativiteit uit de kast lijkt mij.

Meer in de context van: 1 of andere amateuristische lichtopstelling in elkaar knutselen op zolder, achtergrond erachter plakken; en voor mij part je buurmeisje als model gebruiken. Dat vind ik nou echt moeite doen voor je weekopdracht in de context van 'portret'.

Kijk, ik zeg maar wat; en het kan ook op duizend andere manieren... maar je begrijpt vast waar ik op doel.

Maar als er al foto's worden geplaatst van een konijn+kat op tig meter afstand genomen, dan moet je gewoon ff de bezem uit de kast halen; en ergens een grens gaan trekken. Eén van de prioriteiten is immers het trefwoord showcase.

[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 27-05-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Wat mij betreft hadden ook niet alle dierportretten weggehaald hoeven worden. Sommige dieren waren wel als een individu/persoonlijkheid (wat imo bij een portret hoort) op de foto gezet. Dat dit niet de eerste interpretatie van het thema is, wil nog niet zeggen dat het niet binnen het thema past.

Ik vind het wel een goed idee om niet-showcasewaardige foto's naar het testcasetopic te verplaatsen of helemaal te verwijderen.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Een groot deel van de foto's was fotografisch ver beneden het showcaseniveau, dat is de ene helft die Grrrrrne m.i. volledig terecht heeft verwijderd (ik was één van de mensen die op IRC even aan de mouw van Grrrrrrne trok). De andere helft waren foto's van een barbiepop (portret? eerder een macro van een levenloos ding) en dieren, wat niet echt onder een portret valt. Zelfs in de, nogal, vergezochte definitie van Toff staat
Bij uitzondering kan de uitgebeelde ook een dier zijn.
Waarom zo moeilijk doen? De normale definitie van een portret is iets wat op een mens lijkt, ik vind het nogal vaag om zo ver te gaan zoeken om je standpunt te rechtvaardigen. Nóg een woordenboek aanhalen én een synoniemenboek, komop :)

Ik denk niet dat je alle uitzonderingen in de regeltjes moet opnemen om een opdracht richting te geven, maar dat je ook gewoon van de "common sense" van iedereen uit mag gaan :)

[ Voor 35% gewijzigd door neographikal op 27-05-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, ik heb precies hetzelfde idee bij een portret als neographikal, een merel op een afstandje met je tele op de foto zetten is IMO nog geen portret. Sowieso denk ik bij een portret al snel aan een foto waar alleen het gedeelte vanaf je schouders op staat, daar voldeed je merel foto niet aan.

En botte bijl? Tsja, als er in het topic voor 80% foto's staan die niet aan de weekopdracht, het niveau of de "geen archief foto's" eis voldoen moet je snoeien, maar "botte bijl" doet vermoeden dat je me kortaf vond, terwijl ik IMO juist vrij duidelijk uitleg waarom bepaalde foto's niet voldoen en verwijderd zijn. Ik heb NB nog een reactie onderaan gezet dat mensen het gerust nog 's mogen proberen, maar dat we na overleg op IRC wat strenger gingen kijken wat wel en niet voldeed. Ik ga dan niet 10x in eigen woorden uitleggen dat een foto geen portretfoto is, ik vond Floris' reactie al heel veelzeggend.

Maar goed, fotografie is een subjectief iets, wat ik mooi, goed en prachtig vind hoef jij niet mooi te vinden, er is altijd ruimte voor discussie. Het is ook meteen het nadeel van een opdracht die zo kort en bondig is gedefinieerd: er is veel ruimte voor interpretatie, soms ook de verkeerde richting op.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 27-05-2006 19:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Maar een niet flatterende archieffoto, geen geweldig beeld, er zitten bergen fouten in technisch gezien (zegtiezelf) van Floris, Moderator FG mag wel blijven staan?
Schiet mij maar lek.

Overigens is het WNT voor mij niet verder zoeken dan Van Dale, dus "vergezocht" gaat mij te ver :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:12
Toff schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:03:
Maar een niet flatterende archieffoto, geen geweldig beeld, er zitten bergen fouten in technisch gezien (zegtiezelf) van Floris, Moderator FG mag wel blijven staan?
Schiet mij maar lek.
Staat toch erbij dat het niet zijn weekinzending was? Foto doet ook niet mee.
Het was gewoon een pic die als voorbeeld diende ter aanvulling van zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Schiet mij maar lek.

Overigens is het WNT voor mij niet verder zoeken dan Van Dale, dus "vergezocht" gaat mij te ver :).
Vergezocht is de uitleg die je eraan geeft, namelijk, er staat zelfs daar dat er bij uitzondering de beeltenis van een dier onder kan worden verstaan. Om ook nog een synoniemenboek aan te halen... Beetje common sense en je komt er ook :)

Overigens ben ik het verder met je eens dat de foto van Floris er ook niet echt thuishoort, maar dit terzijde, we hadden het even over het grote geheel en niet over alle individuele foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, die opm over Floris is een beetje flauw, maar ik ben danook behoorlijk "not amuzed". Zo gek is mijn interpretatie echt niet hoor.
Kijk ook eens hier. Natuurlijk is dat rechtvaardiging "achteraf", maar ik was er toen ik bewust die foto als portret voor de opdracht maakte, gewoon van overtuigd dat dit onder de definitie viel -en dat ben ik nog.
Om een met liefde en veel geduld gemaakte foto dan af te laten doen met "een merel op een afstandje met je tele op de foto zetten" vind ik stijlloos. Ik heb waarschijnlijk wel 150 foto's van Karel de Merel jr gemaakt, de afgelopen maanden en de geplaatste foto maak je echt niet zomaar even (op een afstandje van 3,5 meter trouwens).

@ Silent Thunder: Regel is 1 foto per opdracht, dus een fullsize dinnetje is echt wel zijn deelname van deze week, maar laten we het daar maar niet meer over hebben, het gaat mij om het verwijderen van mijn bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Schiet mij maar lek.

Dat is een voorbeeld, geen inzending. Je moet ook het verhaal om de foto lezen natuurlijk he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Grrrrrene schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:39:
[...]Dat is een voorbeeld, geen inzending. Je moet ook het verhaal om de foto lezen natuurlijk he? ;)
Mag jij ook wel eens doen dan lezen (nee, geen smiley), want je knipte van mij een thumbnailtje weg wat ook als voorbeeld bedoeld was, alleen omdat er een lammetje op stond!
Dit is echt het laatste wat ik hierover zeg, want je hebt mijn plezier hier aardig vergald, maar ik heb geen zin om er nog langer bij stil te staan. Hopelijk heb je er wat van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Moet ik hier wat van leren? Ik voel me in ieder geval nog gesteund door de vaste bezoekers hier. Bovendien was jouw "voorbeeld" een bewerking op iemands afgekeurde foto. OK, bij nader inzien had ik er een linkje van moeten maken, maar je tilt echt veel te zwaar op de afwijzing van je foto hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:50:...... Sowieso denk ik bij een portret al snel aan een foto waar alleen het gedeelte vanaf je schouders op staat....
Hier ben ik het overigens niet mee eens. Bij een portret kan een mens er ook helemaal op staan.

En verder: Iedere fotograaf zou toch moeten weten wat een portret is of niet. Kijk bijvoorbeeld op de diverse sites van professionele fotografen. Daar staat bijna altijd wel een onderdeel "portret" bij. Een zichzelf respecterende professionele fotograaf zal het echt niet in zijn hoofd halen om daar een merel, kat of wat voor beest dan ook op te zetten. Dan wordt hij voor gek verklaard en dat kost hem weer een hoop potentiele klanten.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Je hebt altijd wel van die extreme paarden-fielen, katten-fielen of honden-fielen die hun dier als een mens zien en daar zelfs een portret van (laten) maken.

[knip]

Laten we niet op de man gaan spelen aub :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 28-05-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:36
Ehmm ik kom ook even tussendoor. Ik zie dat heel veel mensen echt super-serieus zijn, maar was het niet de bedoeling dat de weekopdracht gewoon wat losser zou zijn? Ik ben het met jullie eens dat veel foto's niet eens showcase waardig zijn, of niet met het onderwerp te maken hebben, maar moeten we daar nu bijna ruzie over krijgen? Als iemand wat niet-showcasewaardigs post laat het hem dan weten, en vertel hoe hij het wel zo had kunnen krijgen, of vertel hem dat hij betere foto's moet maken en die mindere niet meer post. Ik heb zelf nog amper meegedaan omdat de meeste foto's van mij niet goed genoeg zijn.

Anyway laten we het gewoon gezellig houden, ik kan me herrinderen dat er ergens op GoT stond dat je medegebruikers er ook voor hun lol kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 153202 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:40:
[...]

Hier ben ik het overigens niet mee eens. Bij een portret kan een mens er ook helemaal op staan.
Mjah, formeel gezien hoort dat niet. Zoek met google maar 's op "portret" en je komt op de eerste pagina geen foto tegen waar meer dan hoofd + schouders op staat. Volgens mij zijn er dan twee definities ofzo? Kan ook zijn dat ik het gewoon mis heb.

Echter, zo strikt willen we het ook weer niet houden in dat topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 28-05-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Heaget schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:53:
Ehmm ik kom ook even tussendoor. Ik zie dat heel veel mensen echt super-serieus zijn, maar was het niet de bedoeling dat de weekopdracht gewoon wat losser zou zijn? Ik ben het met jullie eens dat veel foto's niet eens showcase waardig zijn, of niet met het onderwerp te maken hebben, maar moeten we daar nu bijna ruzie over krijgen? Als iemand wat niet-showcasewaardigs post laat het hem dan weten, en vertel hoe hij het wel zo had kunnen krijgen, of vertel hem dat hij betere foto's moet maken en die mindere niet meer post. Ik heb zelf nog amper meegedaan omdat de meeste foto's van mij niet goed genoeg zijn.

Anyway laten we het gewoon gezellig houden, ik kan me herrinderen dat er ergens op GoT stond dat je medegebruikers er ook voor hun lol kwamen.
als meer mensen dat idee nou hadden ;)
het is niet de bedoeling dat het een 'spam uw foto' topic wordt, maar het niveau moet hoog blijven.
Verder vind ik het een leuk topic omdat ik er mooie voorbeelden zie, daar kan ik wat van leren. Als ik een (slechte) foto van iemands konijn zie dan moet ik zeggen dat ik daar weinig van leer, en dat doet beetje afbreuk aan het topic.
ik vind het dus niet zo erg om serieus te zijn, alhoewel het idd niet ruzie waardig is

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Precies: je schrijft je toch ook niet zonder enige oefening in bij de Marathon van Rotterdam (om maar 's een rare vergelijking te maken)? Je oefent eerst, zo is het met fotografie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172123

[...]
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Je hebt altijd wel van die extreme paarden-fielen, katten-fielen of honden-fielen die hun dier als een mens zien en daar zelfs een portret van (laten) maken. Blijkbaar bestaan er ook merel-fielen..... Waarschijnlijk gaat hij ook nog serieus een potje janken als Kareltje opgegeten wordt door een kat....Tja, die mensen bestaan blijkbaar.
[knip]

Ten eerste is Toff niet de enige die foto's van dieren heeft gepost dus is het nogal kinderachtig om het nu op de man te spelen. Ten tweede was hij de eerste die een foto van een dier postte en daar een aardige omschrijving bij gaf (in tegenstelling tot bij een hoeveelheid schapen en die kat en konijn) en die in deze draad goed heeft verdedigd.

Als Toff de enige was die een foto van een dier postte dan was hij vast en zeker laten staan. Een uitzondering mag, niet alleen volgens het synoniemenwoordenboek maar ik vind ook voor de weekopdracht.

Ik ben groot voorstander van "snoeien", maar snoei dan niet "showcasewaardige" foto's weg (dat scheelt al heel wat) en laat foto's waarbij de opdracht wat anders geinterpreteerd is dan dat jullie als moderators dat doen gewoon staan.

Zoals ik al zei in die draad is het misschien een idee om even een wat duidelijkere omschrijving te geven. Neographikal droeg daarop iets aan dat de hoeveelheid dieren die werden gepost meer zegt over de posters dan over de weekopdracht. Vervolgens gaat meneer Neographikal er in deze draad vanuit dat men met gezond verstand precies weet wat de opdracht is. Neographikal kent blijkbaar geen uitzonderingen en juist uitzonderingen is de kern van creativiteit. Ik zou dus, bij onderwerpen waar een brede interpretatie mogelijk is, een kleine omschrijving geven bij de opdracht om ruimere interpretaties te voorkomen omdat dit blijkbaar iets is waar jullie (moderators) een hekel aan hebben. Jammer.

Ik had in jullie geval een modbreak geplaatst na een of twee dierenfoto's, in plaats van meteen actie ondernemen nadat notabene een andere moderator (Floris) protesteert tegen dierenfoto's. Vervolgens neemt de snoeimoderator een stukje uit Floris' post over en haalt alle dierenfoto's weg. En dan mag dezelfde moderator, Floris, wel een archieffoto op fullsize laten staan. Maar begrijp me goed, ik vind het alleen maar goed dat jullie moderators het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Ik moet nog zien wat er gebeurt als men na een foto die volgens hun niet in de opdracht past een archieffoto post "om het goede voorbeeld te geven".

Ook jij niet op de man spelen AUB. Als je Niko70 verwijt dat hij er te hard in gaat moet je niet zelf in de tegenaanval gaan...

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 28-05-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En dan mag dezelfde moderator, Floris, wel een archieffoto op fullsize laten staan. Maar begrijp me goed, ik vind het alleen maar goed dat jullie moderators het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Dat is echt ontzettend flauw, ik heb nota bene in dit topic al eerder aangegeven dat die foto als voorbeeld diende en geen inzending was. Dat zegt Floris zelf ook:
Floris:
Ik heb wel een archiefbeeld als voorbeeld:
Ik neem aan dat alle andere foto's van gebruikers als inzending bedoeld waren, anders hadden ze er even bij moeten zetten dat het een voorbeeld was (wat er dus niet bij stond). De enige andere foto die ik verwijderd heb is die van Toff die een bewerking op een afgekeurde foto was. Het is een showcase-achtig topic, het is dus IMO niet de bedoeling om in datzelfde topic elkaars foto's te gaan bewerken zoals het mooier had gekund. Dat is iets voor een apart topic, niet voor een contest.

Je suggereert hier dus dat er met twee maten gemeten is, da's jammer, want dat is absoluut niet het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 28-05-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Even over het stukje wat je over mij neerzet: een uitzondering kan getuige zijn van creativiteit maar op het moment dat er opeens tig foto's worden geplaatst met dieren, dan ben je bezig om het onderwerp te verschuiven van portretfotografie naar dierenfotografie waarbij het facet "portret" slechts een ondergeschoven kindje is. Wanneer er veel van deze foto's worden geplaatst, dan is het geen uitzondering meer, maar de hoofdmoot.

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 28-05-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:11:
Ik neem aan dat alle andere foto's van gebruikers als inzending bedoeld waren, anders hadden ze er even bij moeten zetten dat het een voorbeeld was (wat er dus niet bij stond). De enige andere foto die ik verwijderd heb is die van Toff die een bewerking op een afgekeurde foto was. Het is een showcase-achtig topic, het is dus IMO niet de bedoeling om in datzelfde topic elkaars foto's te gaan bewerken zoals het mooier had gekund. Dat is iets voor een apart topic, niet voor een contest.
Ik neem ook aan dat alle andere foto's als inzending bedoeld waren ja, en ik vind het merendeel ook niet in het betreffende topic passen, puur om de showcasewaardigheid. Maar wat bedoel je met "de enige andere foto die ik heb verwijderd heb"? Is het niet zo dat je alle dierenfoto's en niet-showcasewaardigefoto's weggesnoeid hebt?

Showcasewaardig is trouwens altijd aan eigen mening onderworpen. Mijn inziens kan creativiteit en originaliteit ook bijdragen een showcasewaardigheid, zélfs een leuke beschrijving. De originaliteit verdwijnt rap na één of twee herhalingen van in dit geval dieren.

Ik begrijp dat die van Floris een voorbeeld was. Echter, ik zei in mijn post: "Ik moet nog zien wat er gebeurt als men na een foto die volgens hun niet in de opdracht past een archieffoto post "om het goede voorbeeld te geven".".
Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:11:
Je suggereert hier dus dat er met twee maten gemeten is, da's jammer, want dat is absoluut niet het geval.
Dat suggereerde ik inderdaad ja, maar ik kan je geloven. Ik vond het allerminst opvallend.
neographikal schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:22:
Even over het stukje wat je over mij neerzet: een uitzondering kan getuige zijn van creativiteit maar op het moment dat er opeens tig foto's worden geplaatst met dieren, dan ben je bezig om het onderwerp te verschuiven van portretfotografie naar dierenfotografie waarbij het facet "portret" slechts een ondergeschoven kindje is. Wanneer er veel van deze foto's worden geplaatst, dan is het geen uitzondering meer, maar de hoofdmoot.
En dat is jammer ja, dat vind ik ook. En omdat niet iedereen zo'n gezond verstand heeft als jij en ik blijkbaar lijkt mij het logisch om in te grijpen na één of twee foto's die niet bij het onderwerp passen (om de originaliteit en creativiteit van de poster in zijn waarde te laten) in plaats van achteraf alles wegsnoeien als een andere moderator er wat van zegt (dat bedoelde ik Grrrrrene) én in het vervolg bij onderwerpen een duidelijke beschrijving of voorbeeld te zetten wanneer er een brede interpretatie mogelijk is waar moderators niet op zitten te wachten - jij en ik ook niet trouwens en we zijn niet de enige. Ik zeg dat dus niet als offence tegen mensen hier maar om de kwaliteit van die weekopdrachten te verhogen wat mijns inziens hard nodig is.

Nog even over de betekenis van portret (het hoofd/schouder vs. hele lijf verhaal). Dit zegt Van Dale hedendaags Nederlands over portret:

• por▪tret

〈het portret; portretten〉
1 afbeelding van het gezicht van een persoon
2 persoonsbeschrijving
3 〈vaak pejoratief〉 persoon

Maar ik blijf erbij dat creativiteit en originaliteit ook bijdragen aan de showcasewaardigheid en onder creativiteit versta ik ook uitzonderingen. Een merel met "persoonsbeschrijving" vind ik dus kunnen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172123 op 28-05-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ho effe !!!! Als je zo gaat beginnen..... Die toon staat mij totaal niet aan!!!!!! :(
Ik geef alleen maar gechargeerd aan dat hij blijkbaar erg veel voelt voor dat vogeltje. Blijkbaar bestaat dat dus, opzich niks mis mee. Maar daamee blijft het begrip "portretfotografie" wat het was. En hoort die foto hier gewoon niet thuis.
En ik neem dit als voorbeeld omdat dit het meest extreme voorbeeld was.

Dus als er iemand moet dimmen........ :(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 28-05-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172123 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:52:
...... Nog even over de betekenis van portret (het hoofd/schouder vs. hele lijf verhaal). Dit zegt Van Dale hedendaags Nederlands over portret:

• por▪tret

2 persoonsbeschrijving
Van Dale is geen handboek voor fotografie.
Ik denk dat de definitie van "portret" in de loop der eeuwen door fotografen en schilders is gezet. En daarbij gaat men verder dan alleen maar hoofd en schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:06
Ben ik nu de enige die denkt dat heel die 'opdrachten topic' flopt? Ok, ik geef modjes enzo gelijk, maar het is toch niet normaal dat er zoveel discussie moet zijn en dat er in het topic zelf zoveel gemodereerd moet worden... Het oude (van redelijk lang geleden, nog voor de FG subforum) liep perfect, er was enkel te weinig volk die er aan mee deed.

Breng gewoon het oude ding terug, en laat dit gewoon liggen ( en geef toe dat het flopt). Het oude systeem was leuker, veel minder elitair. En zie dat de mensen op een eerlijke manier de categorie kunnen kiezen (wat ook een probleem was op het einde).

[ Voor 12% gewijzigd door jvvv op 28-05-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik denk dat het in het geval van deze opdracht een slechte omschrijving van de opdracht was. Als je in het vervolg er duidelijk bij aangeeft dat het van mensen moet zijn, dan is deze hele discussie ook niet nodig. Dit staat dan wel los van de foto's die ver onder showcase niveau liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps.... Ik denk toch dat ik mijn mening over het begrip "portret" moet bijstellen.
Blijkbaar zijn er toch verschillende soorten portretten.
Tik onderstaande rijtje maar eens in in Google:
- Familieportret
- Gezinsportret
- Zelfportret (Autoportret)
- Groepsportret
- Kinderportret
- Sportportret
En dus ook - Dierenportret
En verzin er zelf nog maar een paar.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 28-05-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:06
Anoniem: 153202 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:44:
Oeps.... Ik denk toch dat ik mijn mening over het begrip "portret" moet bijstellen.
Blijkbaar zijn er toch verschillende soorten portretten.
Tik onderstaande rijtje maar eens in in Google:
- Familieportret
- Gezinsportret
- Zelfportret (Autoportret)
- Groepsportret
- Kinderportret
- Sportportret
En dus ook - Dierenportret
En verzin er zelf nog maar een paar.
wat wil je hiermee bereiken? Ik zou het onder de noemer kinderachigplaatsen, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rowanov schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:37:
Ik denk dat het in het geval van deze opdracht een slechte omschrijving van de opdracht was. Als je in het vervolg er duidelijk bij aangeeft dat het van mensen moet zijn, dan is deze hele discussie ook niet nodig. Dit staat dan wel los van de foto's die ver onder showcase niveau liggen.
Mee eens, er was alleen geen "slechte omschrijving", alleen hielden moderators geen rekening met bredere interpretaties die ze blijkbaar niet willen. Het onderwerp "Geel" was juist een uitdaging voor creativiteit en originaliteit en "Portret" blijkbaar niet, en dat was niet duidelijk. Verder mankeert er mijns inziens niets aan de weekopdrachten.

De weekopdrachten worden verziekt door mensen die menen een foto te moeten posten. Ik heb nog aan geen enkele weekopdracht meegedaan omdat ik nog niet toevallig een foto bij de opdracht had en nog geen tijd heb gehad om er speciaal moeite voor te doen - en misschien is dat een voorbeeld voor anderen.

Dat het topic vol stond met dieren vind ik ook te ver gaan. Ik vind ook dat moderators kunnen verwachten van het volk dat "konijn en kat kijken elkaar aan" ongepast is na een aantal dierenfoto's.

Maargoed, ik kijk uit naar morgen; zien wat de moderators hiervan geleerd hebben.

/edit
Ik zie dat de fullsize van Floris weggehaald is. Floris in "Foto-opdracht week 21 - Portret". Hoop dat Grrrrrene dit niet alleen om "ons" heeft gedaan maar zelf ook inziet dat dit soort dingen niet de bedoeling zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 172123 op 28-05-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
jvvv schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:33:
Ben ik nu de enige die denkt dat heel die 'opdrachten topic' flopt? Ok, ik geef modjes enzo gelijk, maar het is toch niet normaal dat er zoveel discussie moet zijn en dat er in het topic zelf zoveel gemodereerd moet worden... Het oude (van redelijk lang geleden, nog voor de FG subforum) liep perfect, er was enkel te weinig volk die er aan mee deed.

Breng gewoon het oude ding terug, en laat dit gewoon liggen ( en geef toe dat het flopt). Het oude systeem was leuker, veel minder elitair. En zie dat de mensen op een eerlijke manier de categorie kunnen kiezen (wat ook een probleem was op het einde).
Ik denk niet dat het opdrachtenidee aan het floppen is, er zijn behoorlijk wat mensen die gestimuleerd worden door de opdrachten en ook mooie foto's maken. Van die mooie foto's kan ik bijvoorbeeld weer erg genieten. Ook de creatieve manier waarmee sommigen omgaan met de opdracht, laat mijzelf ook weer meer 'out of the box' denken. Daarom vind ik een goed uitgevoerd dierenportret ook niet erg.

Het gaat naar mijn idee mis als 1: mensen foto's gaan posten die met de beste wil van de wereld niet op een showcase lijken. 2: mensen een orgineel idee als excuus gaan gebruiken om hun 'mooiste' foto's te 'spammen'.

Misschien dat wat actiever moderen aan deze punten wat kan doen. Ook al denk ik dat je voorzichtig moet zijn met het weggooien foto's die een andere interpretatie van een weekopdracht geven dat wat je vooraf zou verwachten. Als je eerst een opdracht 'Geel' geeft en daar het uiterste vraagt van het interpretatievermogen van de deelnemers, is het misschien niet heel gek dat mensen op dezelfde creatieve manier omgaan met de opdracht 'Portret'.

Als je dat wilt voorkomen, zul je met een betere omkadering van de opdracht moeten komen. De vraag is of dat wenselijk is.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 172123 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:52:
[...]
Ik neem ook aan dat alle andere foto's als inzending bedoeld waren ja, en ik vind het merendeel ook niet in het betreffende topic passen, puur om de showcasewaardigheid. Maar wat bedoel je met "de enige andere foto die ik heb verwijderd heb"? Is het niet zo dat je alle dierenfoto's en niet-showcasewaardigefoto's weggesnoeid hebt?
Toff had een bewerking op een eerder geposte (afgekeurde) foto gepost, ook die heb ik verwijderd. Dat kun je natuurlijk ook onder het kopje "niet showcasewaardig" scharen :)
Showcasewaardig is trouwens altijd aan eigen mening onderworpen. Mijn inziens kan creativiteit en originaliteit ook bijdragen een showcasewaardigheid, zélfs een leuke beschrijving. De originaliteit verdwijnt rap na één of twee herhalingen van in dit geval dieren.
Helemaal mee eens.
Ik begrijp dat die van Floris een voorbeeld was. Echter, ik zei in mijn post: "Ik moet nog zien wat er gebeurt als men na een foto die volgens hun niet in de opdracht past een archieffoto post "om het goede voorbeeld te geven".".
Dat was misschien een ongelukkige actie ja, maar het voorbeeld was meer op "portret" dan op "archief" gericht. Ik heb de foto nu als URL gepost zodat hij niet meer zichtbaar is en er ook geen twijfel is of hij meedoet, OK?
[...]
Dat suggereerde ik inderdaad ja, maar ik kan je geloven. Ik vond het allerminst opvallend.

[...]
En dat is jammer ja, dat vind ik ook. En omdat niet iedereen zo'n gezond verstand heeft als jij en ik blijkbaar lijkt mij het logisch om in te grijpen na één of twee foto's die niet bij het onderwerp passen (om de originaliteit en creativiteit van de poster in zijn waarde te laten) in plaats van achteraf alles wegsnoeien als een andere moderator er wat van zegt (dat bedoelde ik Grrrrrene) én in het vervolg bij onderwerpen een duidelijke beschrijving of voorbeeld te zetten wanneer er een brede interpretatie mogelijk is waar moderators niet op zitten te wachten - jij en ik ook niet trouwens en we zijn niet de enige. Ik zeg dat dus niet als offence tegen mensen hier maar om de kwaliteit van die weekopdrachten te verhogen wat mijns inziens hard nodig is.
Tsja, maar soms zie je als mods ook niet wat een ander als interpretatie kan hebben bij het onderwerp. Aan de ene kant wil je dat misschien voorkomen door het onderwerp overduidelijk neer te zetten, aan de andere kant is het soms ook heel tof om een breed interpreteerbaar onderwerp te kiezen (zoals dat voorbeeld van "geel"). Als we meteen het idee hadden dat het fout zou lopen hadden we het wel duidelijker verwoord.
Nog even over de betekenis van portret (het hoofd/schouder vs. hele lijf verhaal). Dit zegt Van Dale hedendaags Nederlands over portret:

• por▪tret

2 persoonsbeschrijving

Maar ik blijf erbij dat creativiteit en originaliteit ook bijdragen aan de showcasewaardigheid en onder creativiteit versta ik ook uitzonderingen. Een merel met "persoonsbeschrijving" vind ik dus kunnen ;)
Mjah, dat is ook de betekenis van "portret" die ik in m'n hoofd had, maar dat vind ik nog geen reden om allerlei dieren op de foto te gaan zetten of in ieder geval niet op deze manier. Je moet de foto ook beoordelen, niet het hele verhaal er omheen. Een goede foto heeft IMO geen verklarende tekst nodig die hem wel geschikt maakt voor de weekopdracht.

Dat ben ik niet met je eens. Dit is een onderwerp waar discussie om is ontstaan. Daar leert iedereen van, maar dit had ook kunnen gebeuren in het oude systeem, al was het daar geen onderwerp dat door de mods bedacht was.

Laat ik dan heel openlijk vragen: wat wil men in FG? Strenge controle op kwaliteit en daarmee onlosmakelijk verbonden subjectiviteit en onenigheid over beslissingen van mods of willen we veel toestaan om het topic toegankelijker te maken voor users met minder fotografische skills?

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 28-05-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Laat ik dan heel openlijk vragen: wat wil men in FG? Strenge controle op kwaliteit en daarmee onlosmakelijk verbonden subjectiviteit en onenigheid over beslissingen van mods of willen we veel toestaan om het topic toegankelijker te maken voor users met minder fotografische skills?
Er is ruimte voor beiden op dit moment: showcase en testcase materiaal, zowel in series als losse foto's in de solo-topic's. Ik ben zelf voor het stricter scheiden: voor showcasemateriaal hogere eisen stellen en die ook naleven, en dingen die in de twijfelzone vallen behoren in de testcase-topics :)

De weekopdracht valt op dit moment onder de noemer showcase, iets wat motiveert om erg kritisch naar je eigen werk te kijken voordat je het post. Ik denk dat dit zo moet blijven en dat je daar het meeste van leert, voor de losse foto waarop je commentaar wilt hebben kun je goed terecht in het solo-testcase topic denk ik :) Verplaats desnoods het testcasemateriaal in de weekopdracht naar het solo-testcasetopic, mits dat niet teveel werk op zou leveren voor de mods hier.

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 28-05-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvvv schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:01:
[...]
wat wil je hiermee bereiken? Ik zou het onder de noemer kinderachigplaatsen, maarja.
Wat is daar nou kinderachtig aan?
Ik geef notabene toe dat ik wellicht van mening aan het veranderen ben. Ik durf dat toe te geven en dat is allerminst kinderachtig te noemen...in tegendeel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:13:
Dat was misschien een ongelukkige actie ja, maar het voorbeeld was meer op "portret" dan op "archief" gericht. Ik heb de foto nu als URL gepost zodat hij niet meer zichtbaar is en er ook geen twijfel is of hij meedoet, OK?
Ik vind een voorbeeld prima, maar dan in de openingspost bij een onderwerp die even een voorbeeldje nodig heeft en niet halverwege fullsize. Ik vind een link of thumbnail prima hoor.
Tsja, maar soms zie je als mods ook niet wat een ander als interpretatie kan hebben bij het onderwerp. Aan de ene kant wil je dat misschien voorkomen door het onderwerp overduidelijk neer te zetten, aan de andere kant is het soms ook heel tof om een breed interpreteerbaar onderwerp te kiezen (zoals dat voorbeeld van "geel"). Als we meteen het idee hadden dat het fout zou lopen hadden we het wel duidelijker verwoord.
Oke. Zelf komt bij mij bij het woord "portret" niet een dier in me op. Wel een familieportret met meerdere mensen bijvoorbeeld. Maar als mensen een andere interpretatie hebben en dingen gaan posten die niet de bedoeling zijn, zoals in dit geval dieren, kan je toch meteen ingrijpen na één of twee dieren en even zeggen dat dieren niet de bedoeling zijn, of iig niet origineel meer zijn en daarom niet meer passend bij het topic? De grens is moeilijk te trekken maar in dit topic gaat "snoei geeft bloei" niet op.
Mjah, dat is ook de betekenis van "portret" die ik in m'n hoofd had, maar dat vind ik nog geen reden om allerlei dieren op de foto te gaan zetten of in ieder geval niet op deze manier. Je moet de foto ook beoordelen, niet het hele verhaal er omheen. Een goede foto heeft IMO geen verklarende tekst nodig die hem wel geschikt maakt voor de weekopdracht.
Bij portret gaat het, zoals ook in Van Dale staat, ook om een persoonsbeschrijving. Een foto hoort inderdaad voor zich te kunnen spreken, maar een portret kan een uitzondering zijn. Een beetje uitleg over waarom iemand bijvoorbeeld zo kijkt, op die plek is of net een grote prestatie heeft geleverd kan voor mij meerwaarde geven aan de foto.
Ik denk dat een goede combinatie best mogelijk is en dus de keuze tussen de een of de ander niet van toepassing hoeft te zijn. In het algemeen vind ik dat showcase en testcase nu goed onderscheiden worden en als iemand een fout maakt hierop gewezen wordt. Ik vind dat dit zeker moet blijven.

Weekopdracht bestaat uit twee woorden:

Week: de foto moet die week gemaakt zijn. Ik heb erg veel respect voor mensen die in die week een prachtige foto kunnen schieten die bij de opdracht past. Aan de andere kant is een week maar zeven dagen en kan er niet verwacht worden dat mensen met prachtige foto's aankomen die in die week gemaakt zijn en ook nog eens bij het onderwerp passen. De lat mag dus wel iets lager gelegd worden wat betreft kwaliteit.

Opdracht: Kwaliteit is iets anders dan het onderwerp. Wat betreft onderwerp, dus wát er op de foto staat, mag er best strenge controle zijn. Originaliteit (eigen interpretatie dus ook) en creativiteit moeten gerespecteerd worden. Wanneer men elkaar gaat herhalen, zoals met dieren, trekt de originaliteit weg en maakt dus de foto al wat minder gepast en kan reden zijn om hem te verwijderen. Het hangt heel erg van de bedoeling van het onderwerp af in hoeverre originaliteit gewenst is en dit moet gewoon duidelijk aangegeven worden.

Mensen die een minder kwalitatieve foto maken, of dat nou aan de camera of aan de ervaring ligt, maar zich wél aan de opdracht houden verdienen gewoon een plekje in het topic en verdienen onderbouwende kritiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172123 op 28-05-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32

djkooij

voorheen Facemodder

Pfew, wat lopen de gemoederen snel op zeg.
Laten we s.v.p. een beetje kalm blijven.
Volgens mij staat in de weekopdracht duidelijk e.e.a. omschreven over de kwaliteit van het te plaatsen materiaal. Daarnaast is de term "portret" vrij duidelijk gedefinieerd in de Nederlandse taal, wat niet betekend dat ik het zelf zo rechtlijnig intepreteer. Maar als je in de weekopdracht een foto van (laat ik objectief blijven) iets anders dan een mens plaatst, ben je de grenzen aan het opzoeken. Creativiteit is vaak aan "de grenzen" te vinden, maar daarbij loop je ook bewust een risico.
Als dan je foto verwijderd wordt heb je toch gewoon pech? Ik zou het zelfs accepteren als men de in mijn ogen "beste foto ooit" (staat hier niet, is er ook niet, te nuchter denk ik) zou verwijderen. Het is namelijk nog steeds een kwestie van smaak of iets mooi is of niet.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Je hebt altijd wel van die extreme paarden-fielen, katten-fielen of honden-fielen die hun dier als een mens zien en daar zelfs een portret van (laten) maken.

[knip]

Laten we niet op de man gaan spelen aub :)
Tjonge jonge.... Gaan we dit nu ook al verbieden?
Ik wilde hem niet beledigen of zo. Ik probeerde hier alleen maar gechargeerd aan te geven dat hij blijkbaar een emotionele band heeft met deze specifieke merel en dat het hier dus niet om een willekeurige merel ging.

"Even dimmen jij" van @negerzoen...dat vind ik pas te ver gaan!!!!

[ Voor 172% gewijzigd door Remy op 28-05-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die reactie had ik over het hoofd gezien, maar ook die is gemodbreaked. Als je het niet eens bent met zijn reactie kun je die ook gewoon aangeven met een topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bovenaan de pagina).

Jouw reactie was chargerend inderdaad, iets wat een discussie doorgaans niet ten goede komt en er werd al geirriteerd op gereageerd, dus ik heb hem maar iets aangepast zodat het vriendelijker overkwam.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 28-05-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 10:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Liep perfect? Welnee, toen hadden we discussie over wel/geen archieffoto's. En dat maandenlang.

Face it: GoT is een techforum en dat betekend dat de mensen hier (een groot deel in ieder geval) liever lullen dan foto's posten. Kijk maar hoe hard dit topic loopt ;)

Als je onvoldoende randvoorwaarden meegeeft bij een opdracht dan krijg je dus discussie, precies wat nu gebeurt. Overigens respect voor de modjes, ik kan me goed vinden in het toegepaste beleid omtrent de portret-discussie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:47:
Die reactie had ik over het hoofd gezien, maar ook die is gemodbreaked. Als je het niet eens bent met zijn reactie kun je die ook gewoon aangeven met een topicreport ([afbeelding] bovenaan de pagina).

Jouw reactie was chargerend inderdaad, iets wat een discussie doorgaans niet ten goede komt en er werd al geirriteerd op gereageerd, dus ik heb hem maar iets aangepast zodat het vriendelijker overkwam.
Oke.
Mijn oprechte excuses aan Toff. Ik probeerde hiermee alleen maar mijn statement wat kracht bij te zetten.
En "topicreport" kende ik nog niet. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
breinonline schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:02:
...

Face it: GoT is een techforum en dat betekend dat de mensen hier (een groot deel in ieder geval) liever lullen dan foto's posten. Kijk maar hoe hard dit topic loopt ;)
Yeps, gelukkig is dit subforum specifiek bedoeld voor het posten (en becommentariëren!) van foto's. Op de andere plekken kan men idd gezellig lullen, zoals je dat noemt :)
Als je onvoldoende randvoorwaarden meegeeft bij een opdracht dan krijg je dus discussie, precies wat nu gebeurt. Overigens respect voor de modjes, ik kan me goed vinden in het toegepaste beleid omtrent de portret-discussie.
Randvoorwaarden zijn bij de opdrachten idd minimaal, en als je je er niet aan houdt, heb je het verwijderen en dergelijke helemaal aan jezelf te danken :P Het is zo simpel, maar blijkbaar voor een aantal toch lastig. Vreemd toch, maar goed. De weekopdracht duurt nog zo'n 4,5u, dus dan is dat gebeuren ook weer afgehandeld ;)

Daarna hebben we weer een fijne nieuwe uitdaging om wat moois van te maken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dat er juist veel foto's gepost worden in showcase-, testcase- en verzameltopics. Dat de weekopdrachten minder lopen kan door vanalles komen: het onderwerp, het weer maar ik denk dat de lat ook vrij hoog ligt (minimaal showcasewaardig). Ik heb liever 20 middelmatige foto's (scherp, niet scheef, onderwerp duidelijk, voldoet aan opdracht) dan 5 showcase foto's - die kunnen ook wel in solo showcase of als eigen showcase.

Ik vind het juist leuk dat hier vooral wat technische mensen zitten. Die kijken anders naar foto's en zijn vaak geinteresseerd in de apparatuur :)
Ik ook, het had alleen wat eerder gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een lef heeft Fairy om na die hele discussie toch nog zo'n foto te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 28-05-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 10:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Eh, ja, nadat Negerzoen dat sarcastisch in Fairy's topic genoemd had :X

En doe dan even een Topic Report inplaats van het zo te melden :)

[ Voor 36% gewijzigd door breinonline op 28-05-2006 22:12 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 153202 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:08:
Wat een lef heeft Fairy om na die hele discussie toch nog zo'n foto te plaatsen.
Rustig rustig. Ik lees van goh leuk voor het weektopic, dus ik post het ding zonder verder veel na te denken.

Maar hij is al weg hoor...relax

Ik kon me zelfs gekkere dingen herinneren dus dacht van dan kan dit prima, maar hier bleek het e.e.a. aan discussie over te zijn geweest die ik niet heb meegekregen

[ Voor 26% gewijzigd door Fairy op 28-05-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Geen probleem, kan gebeuren, vooral als je niet door hebt dat negerzoen's reactie sarcastisch bedoeld was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:19:
Geen probleem, kan gebeuren, vooral als je niet door hebt dat negerzoen's reactie sarcastisch bedoeld was ;)
Ja ik ben nou eenmaal niet zo slim ;)
Nee was er gewoon effe met de kop niet bij :*

Hoop dat jullie me nu wel weer liev vinden anders ga'k huilen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 28-05-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik dacht dat het gewoon om een beetje sarcastische actie ging om de spanningen een beetje te breken, kon er wel om lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Niko70: Excuus niet nodig. Om mezelf te ontzien ben ik even van dit draadje weggebleven en ik heb jouw reactie niet gelezen.

@Grrrrrene: Ik zie je minstens 3x beweren dat de door jou verwijderde thumb een bewerking van een afgekeurde foto was, die ook niet showcasewaardig was. Ik vraag me af hoe je daarbij komt. Het was een (heel klein thumbnailtje van een) eigen foto, waarop een een lammetje en een schaap, in tegenstelling tot die van MissApollyon, waarop slechts 1 schaap te zien was, waarbij het ging om de kop en blik van het MissApollyon-schaap (naar boven gericht) in tegenstelling tot die van mijn lammetje (recht vooruit), veroorzaakt door mijn lage camerastandpunt. De showcasewaardigheid van een voorbeeldje staat niet ter discussie (al is betreffende foto heus niet slecht). Kijk het nog maar eens na, als je me niet gelooft. Wel netjes dat je een linkje hebt teruggezet. Dank daarvoor, je geeft iig blijk van je goede bedoelingen.

@Iedereen: Het toekennen van een persoonlijkheid aan Karel de Merel JR wil niet zeggen dat ik gaga ben ofzo hoor (hoop ik;)). Het beest (eigenlijk zijn vader of zijn opa) heeft zijn naam gekregen van de buurvrouw. Het is wel zo dat merels een vast territorium hebben en dat we al zo'n 25 jaar over Karel spreken, als we de vaste tuinmerel bedoelen. Als ik in de tuin aan het spitten ben, komt Karel kijken of er wormen voor hem naar boven komen. Gooi je dan af en toe een worm zijn kant op, dan peuzelt hij hem lekker op. Dat soort dingen. Maar als Karel ooit wordt opgegeten door een van de vele katten uit de buurt, komt er gewoon weer een nieuwe Karel, misschien deze wel:

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/2539/mereljong128043770te.th.jpg
Let op: het is maar een voorbeeld, ik ben er niet tevreden over maar ik heb nog geen betere, dus svp geen c&c op de kwaliteit ;).

Dat ik de knipactie van Grrrrrene ter discussie stelde hier was zeker niet alleen omdat mijn foto weggeknipt was (ik kan hem altijd nog in het solo show/testcasetopic zetten), maar omdat ik het zonde vo/ind van de draad, die nu bijna niet meer te volgen is. Er stonden best wel foto's tussen die met de beste wil ter wereld niet showcasewaardig te noemen waren (sommige zelfs van echte mensen), maar je kan niet zomaar foto's dagen later wegknippen en de posts plus reacties erop laten staan IMO.

Foto's die, naar het oordeel van een modje, niet passend zijn vervangen voor een linkje + modbreak is in mijn ogen een aardige tussenoplossing. Dan kunnen tweakers als ze dat willen zelf zien, wat er mis is met de betreffende foto, terwijl de grote lijn van de draad er niet door wordt verstoord.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.