[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
De laatste is volgensmij over week 34 en 35 gedaan, ik vind het altijd wel leuk om de resultaten te zien en als ik tijd, zin en/of insperatie heb mee te doen. Het viel me daarom op dat er een paar weken niets te zien was.
In 'opdracht' fotograferen vindt ik wel altijd erg leuk om te doen!
Kunnen wij als 'users' dit initiatief nemen of pikken we het dan af van de oprichter van dit idee?
Als user neem graag het initiatiefmtissink schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:34:
Hehe., grappig @Milo. dat was ook waar ik net aan zat te denken!
In 'opdracht' fotograferen vindt ik wel altijd erg leuk om te doen!
Kunnen wij als 'users' dit initiatief nemen of pikken we het dan af van de oprichter van dit idee?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Done!.... Nieuwe opdracht!ThunderNet schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:47:
[...]
Als user neem graag het initiatiefdit is in het verleden ook vaak gedaan. Kijk even naar de opzet van de TS van de vorige delen, en maak een vervolg
Showcase- en verzameltopics zijn om te laten zien wat je kunt, dus dat je daar geen commentaar geeft op anderen is niet zo erg, maar testcase-topics zijn bedoeld om van te leren, maar zonder commentaar valt er niks te leren.
The devil is in the details.
|>
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Zijn dingen die we weer willen oppakken eigenlijk. Hopelijk vinden we binnen ons mod groepje de tijd om er weer wat moois van te maken. Het is nu inderdaad een beetje verouderd om nog bij te dragen.simon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:30:
Is dit topic FG Favourites niet overbodig/gedateerd geworden? Laatste edit 2006..
doneWijnands schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:16:
Deze [Showcase] Noorwegen voor fotowedstrijd sorry maar ik vind de titel showcase hier totaal misplaatst.
[ Voor 45% gewijzigd door Nomad op 16-11-2009 16:20 ]
dank!
Gruwelijk gejatte Icoon!
Misschien handig als je aangeeft waar "daar" is, waar je wilt dat wordt ingegrepen?RZor schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:07:
Ondanks de waarschuwing en een nieuw deel beginnen mensen toch weer foto's te posten zonder commentaar op anderen te geven. Kan daar niet wat strenger gemod worden?
Waarschijnlijk doel je op Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13
Mijn mening is overigens, dat het wel losloopt met het "dumpen" daar en verder heb ik liever geen commentaar dan allelei opmerkingen "omdat het moet".
Wow, dank Wijnands, vind ik wel een groot compliment. Ben benieuwd wat ik beter kan doen Herrick!Herrick schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:05:
Te variabel qua niveau. Zitten wel een paar mooie tussen, maar overall IMHO geen showcase.
Meld dan even ter plaatse waar jij denkt dat 't aan schort, heeft íe tenminste wat aan.Herrick schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:05:
Te variabel qua niveau. Zitten wel een paar mooie tussen, maar overall IMHO geen showcase.
Staat er hoorWijnands schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:21:
[...]
Meld dan even ter plaatse waar jij denkt dat 't aan schort, heeft íe tenminste wat aan.
Anoniem: 22659
Wat wij nu hebben gedaan is de foto's gehost op de tweakers.net server. Indien mogelijk met zowel een kleine als een grote foto. Hiermee garanderen we dat deze foto's ook over een aantal jaren nog online staan. Als je naar oudere topics kijkt dan zie je heel vaak dat de linkjes 404's geven.
Dat je die er in dit topic niet meer tussen gaat frommelen kan ik me heel goed voorstellen, maar wellicht is het iets om mee te nemen voor een volgend hotshot topic
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Als je eenmaal een foto hebt ingestuurd blijft die dan ook de permanente foto die meedoet. Of kan je de foto altijd nog veranderen tot aan de deadline?
[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 17-05-2010 18:38 ]
Moet de foto uit 1 laag bestaan of mag je ook met fotomontage een foto maken. En moeten diti dan allemaal zelfgemaakte foto's zijn of mag het ook een montage zijn van allerlei gevonden foto's (van internet)
Wel eigen werk natuurlijk, foto's gebruiken van anderen is uiteraard niet de bedoeling. Wat je met je eigen foto's in photoshop doet, is aan jou.photofreak schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:16:
Ik heb nog een vraagje over het topic [Contest] "advertisement shots"
Moet de foto uit 1 laag bestaan of mag je ook met fotomontage een foto maken. En moeten diti dan allemaal zelfgemaakte foto's zijn of mag het ook een montage zijn van allerlei gevonden foto's (van internet)
Misschien een idee om een nieuwe solo testcase te maken als een nieuwe start. Waarbij je bij elke fotodump moet aangeven waarom jij hem mooi vind, waarom jij de foto intressant vind etc.Mobyrick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:18:
[...]
Gooi dit ook even in FGS feedback topic, dat is namelijk de plek waar dit soort dingen horen. Zo weet je zeker dat iedereen het leest
Kortom: mensen laten nadenken over hun foto en op die manier beter feedback kunnen geven. Net zoals bij het 'Ik-wil-een-dSLR,wat nu?' topic gewoon een aantal vaste vragen die je moet invullen die ons in staat stellen betere feedback te geven.
(en ik denk dat de 'wel-prima-maar-ik-had-beter-gekund-foto's' minder zullen voorkomen. -> hoger niveau testcasetopic)
Just a thought...
2 reactie´s op deze post van mij:
BobF. schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:56:
mee eens
* Scirocco meldt zich alvast om mede-TS te worden mits het nodig is
bobcom schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:11:
Leuk idee: vind testcase vaak al een beetje teveel gevraagd voor mijn foto's. Bovendien lijkt het mij (als eeuwige dilettant) erg stimulerend om van te voren alvast de sterke en zwakke punten van je eigen foto's te moeten onderkennen. Benieuwd dus naar het "Ik-hoop-dat-ik-het-goed-gedaan-heb" topic.
[ Voor 6% gewijzigd door Scirocco op 25-05-2010 12:08 ]
ik kom er op terug
Bij je vrouw.. En als het constructief is met nuttig realistisch commentaar waar ik ook echt wat mee kan kun je een DM sturen.Wijnands schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:41:
Waar kan ik een rondje "ik ben oud, chagerijnig en wil even wat mopperen" kwijt?
Of in het fotografie chatkanaalThunderNet schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:13:
[...]
Bij je vrouw.. En als het constructief is met nuttig realistisch commentaar waar ik ook echt wat mee kan kun je een DM sturen.
Een overzicht van de verzameltopics zijn daarmee vrij goed te realiseren:
http://gathering.tweakers...ics/forum/81/tag/verzamel
Als er topics missen in dat overzicht, staat het je natuurlijk vrij om tag aanvragen te doen, daar help je ons alleen maar mee
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik wil me wel als vrijwilliger opgeven om een TS op te zetten met info over de techniek e.d.
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
In de [verzamel]-topics is dit echter niet, en dat is erg jammer want nu komen die topics meer over als een dumpplaats. Is het een idee om in die verzameltopics ook zo'n waarschuwing op te nemen met de opmerking dat je commentaar moet geven op voorgaande foto's?
We hebben het even intern overlegd. Je hebt gelijk dat bij sommige verzameltopics wel een waarschuwing staat over het actief mee doen aan foto's plaatsen _en_ feedback naar anderen geven. In sommige topics was dat hard nodig en is het er toen bij gezet, met als consequentie dat het er bij de helft bij staat.marceltuit schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:38:
Bij sommige topics, zoals bijvoorbeeld het centrale testcase topic of showcase topic, staat bij de 'reageer-box' een waarschuwingstekst met enkele opmerkingen zoals bijvoorbeeld dat je commentaar moet geven op voorgaande foto's.
In de [verzamel]-topics is dit echter niet, en dat is erg jammer want nu komen die topics meer over als een dumpplaats. Is het een idee om in die verzameltopics ook zo'n waarschuwing op te nemen met de opmerking dat je commentaar moet geven op voorgaande foto's?
Als we het overal neerzetten, verliest het ook zijn kracht/waarde denk ik, maar is het misschien wel het meest duidelijk voor de user.
We zullen binnenkort de topics eens langs lopen en meer consequent topic waarschuwingen aangeven, passend bij het topic en passend bij de rest van de topics in FGS.
dank je wel.
Zou in de meeste gevallen maar 1 of 2 extra stickies opleveren en hopelijk meer respons. Ook leuk voor de mensen die de tijd er in stoppen om die dingen te regelen, vaak zakken ze te snel weg omdat mensen er even over na gaan denken om vervolgens het hele topic te vergeten.
farmertjes in "Solo testcasefoto's - om van te leren - ..."
Ligt er ergens een grens? Of kan gewoon alles erop?
Ik zie hier niet zo het probleem aan eerlijk gezegd?Wijnands schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 06:51:
Waarom kan dit gewoon in een verzameltopic?
farmertjes in "Solo testcasefoto's - om van te leren - ..."
Ligt er ergens een grens? Of kan gewoon alles erop?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dit topic is gesloten.