[testcase] Timelapses in Groningen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Afgelopen dinsdag heb ik wat nieuwe Timelapses gemaakt in Groningen, dit keer heb ik me vooral geconcentreerd om mijn workflow te verbeteren om zo tot een beter resultaat te komen. Helaas is het nog niet perfect, vooral op het gebied van kleur is nog veel te verbeteren.

Op vimeo zelf is hij in HD te zien (720p) klik

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52
Waarom gaat het beeld iedere keer lichtelijk omhoog of naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 23:33

KooolaNL

Hurry up noob microwave

ziet er indrukwekkend uit kleur of niet er zit vast ook heel veel tijd in ofniet ?

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
ThinkPadd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:53:
Waarom gaat het beeld iedere keer lichtelijk omhoog of naar beneden?
Dat heb ik geanimeerd, houdt het beeld boeiender imho :)
KooolaNL schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:53:
ziet er indrukwekkend uit kleur of niet er zit vast ook heel veel tijd in ofniet ?
Dankje :) timelapses zijn over het algemeen flink tijdrovend ja, en pas achteraf is te zien of het enigzins gelukt is.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
ThunderNet schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:56:
[...]

Dat heb ik geanimeerd, houdt het beeld boeiender imho :)

[...]

Dankje :) timelapses zijn over het algemeen flink tijdrovend ja, en pas achteraf is te zien of het enigzins gelukt is.
Hoeveel foto's heb je moeten nemen om tot dit te komen? Ik vind het alleszins indrukwekkend en best wel goed gelukt. Over de kleuren ben ik het eens met je, die kunnen nog net iets beter.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
freddyronny schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:05:
[...]

Hoeveel foto's heb je moeten nemen om tot dit te komen? Ik vind het alleszins indrukwekkend en best wel goed gelukt. Over de kleuren ben ik het eens met je, die kunnen nog net iets beter.
Dit zijn als ik me goed herinner zo'n 6000 foto's in totaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Opvallende dingen:
-eerste shot van de markt is imo scheef
-erg blauw qua kleur
-tweede shot (geloof ik) van de markt was dichtgelopen
-algemeen beeld is een vrij donkere opname

Verder zou ik terughoudend zijn met die animatie. Een animatie moet toegevoegde waarde hebben en die zie ik hier niet. Wanneer je bijvoorbeeld om een onderwerp heen draait snap ik dat wel, maar hier zou ik het niet doen.

Overigens, heb een beetje genade voor je sluiter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 10:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Komen wel vrij blauw op me over, maar voor de rest erg mooi gelukt, mooie 'onscherpte' in de bewegende objecten ook.

Alleen de animatie moet weg imho, ik word er zelfs een beetje misselijk van (icm met de bewegende mensen/voertuigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Is toch idd niet goed voor je sluiter dit. 6000 clicks voor 1 zo'n filmpje ;)

Wel leuk gedaan, dat dan weer wel, al wordt ik idd ook misselijk van dat effect, je wordt er bijna zeeziek van haha.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:33
Tof gedaan! Die op museumbrug is mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:48

MsG

Forumzwerver

Ik vind het bewegende beeld erbij juist wél een meerwaarde hebben, anders is het zo'n statisch beeld, met daarin alleen beweging.

Vind het trouwens erg nice gedaan. Die animaties zijn dus dat je op dat moment ook echt een tig tal foto's vanuit een andere hoek een beetje hebt gemaakt?

[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 10-06-2010 17:33 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb normaal weinig met fotografie maar vind dat je dit erg mooi gedaan heb. Zou zeker de animatie erin houden. Dus als niet-fotograaf ben ik het er niet mee eens dat het eruit moet ;)

Met MsG dus :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:33

CasGas

.

MsG schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:31:
Ik vind het bewegende beeld erbij juist wél een meerwaarde hebben, anders is het zo'n statisch beeld, met daarin alleen beweging.
Ook ik vind het toegevoegde waarde hebben, statisch is ook maar zo ehh.. statisch..

Wel vind ik het beeld over het algemeen een tikkie te donker, dat zou imo wel iets lichter kunnen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:42
Heel knap gedaan, ik vind de animatie zeker wel wat toevoegen, geeft een soort surrealistisch effect.
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om de camera op een brug te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:36

Matis

Rubber Rocket

Persoonlijk vind ik de fade-in/fade-out van elke scene naar de volgende een beetje kartelig. Het lijkt net of er na een threshold van 25%:75% ineens naar 0%:100% gesprongen wordt.
Dat gevoel heb ik zeker na de scene op de brug (kikker-perspectief) en de daarop volgende scene. Misschien is het een gevoel, maar dat vind ik niet echt lekker lopen.

Verder is het een erg mooie timelapse van de alledaagse dingen in Nederland/Groningen in het bijzonder.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hm, ik mag dit wel, zo'n crossover tussen foto en video. Ook met de muziek erbij krijg je een wat meer multimediale ervaring. Goed gebruik gemaakt van de digitale mogelijkheden, interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Matis schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:43:
Persoonlijk vind ik de fade-in/fade-out van elke scene naar de volgende een beetje kartelig. Het lijkt net of er na een threshold van 25%:75% ineens naar 0%:100% gesprongen wordt.
Dat gevoel heb ik zeker na de scene op de brug (kikker-perspectief) en de daarop volgende scene. Misschien is het een gevoel, maar dat vind ik niet echt lekker lopen.

Verder is het een erg mooie timelapse van de alledaagse dingen in Nederland/Groningen in het bijzonder.
Zag ik ook overgang rond 1:16 is echt lelijk, maar kun je zo veranderen. Andere overgangen ook onvoldoende vloeiend zoals Matis terecht al aangeeft.

Persoonlijk vind ik het busstation (?), iig eerste scene, te lang duren. Verder zou ik ook openen met scenes vroeg in de ochtend en eindigen met laat in de avond, of in elk geval scenes waarbij het laat wordt en de buitenverlichting aangaat. Nu lijkt er voor mij als niet Groninger geen systeem in te zitten. Vooral vanaf 1:35.

Btw had jij ook niet een HD filmpje gemaakt over sneeuw in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 21:55
Welke programma's heb je hier precies voor gebruikt? Ik die dit zelf meestal met Faststone resizer en Quicktime, maar dan heb je geen videocompressie en je kunt het beeld niet laten bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Devil777 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:20:
Welke programma's heb je hier precies voor gebruikt? Ik die dit zelf meestal met Faststone resizer en Quicktime, maar dan heb je geen videocompressie en je kunt het beeld niet laten bewegen.
Ik vermoed dat hij de animatie van het beeld erin brengt met een videobewerkingsprogramma zoals Sony Vegas of Adobe Premiere Pro CSx / Elements.

Edit: Kun je niet van "Brakke Timelaps" een goede Timelaps HDR maken?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2421/4535743113_665a9933ba_b.jpg
Vond deze foto wel wat hebben en dan in een Timelaps plaatsen :).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 14-06-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46

YellowCube

Wait...what?

gaaf man.
het langzaam uitzoomen/pannen geeft veel meerwaarde aan de timelapse.
top.
en misschien ligt het aan mij, maar ik vind de kleuren alles behalve tekort schieten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:14
Leuk gemaakt. Eerste shot bij de bushalte lijkt een beetje of hij pauzeert als de bus stopt, geeft een apart effect :)

[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 14-06-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:42
je ziet de klok zo mooi lopen en de luchten wat mooi!
de muziek draagt ook zeker bij aan het melangolieke sfeertje

diskeltische lurker

Pagina: 1