Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
hier kon u advertentie staan
Dat heb ik geanimeerd, houdt het beeld boeiender imhoThinkPadd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:53:
Waarom gaat het beeld iedere keer lichtelijk omhoog of naar beneden?
DankjeKooolaNL schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:53:
ziet er indrukwekkend uit kleur of niet er zit vast ook heel veel tijd in ofniet ?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Hoeveel foto's heb je moeten nemen om tot dit te komen? Ik vind het alleszins indrukwekkend en best wel goed gelukt. Over de kleuren ben ik het eens met je, die kunnen nog net iets beter.ThunderNet schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:56:
[...]
Dat heb ik geanimeerd, houdt het beeld boeiender imho
[...]
Dankjetimelapses zijn over het algemeen flink tijdrovend ja, en pas achteraf is te zien of het enigzins gelukt is.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Dit zijn als ik me goed herinner zo'n 6000 foto's in totaalfreddyronny schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:05:
[...]
Hoeveel foto's heb je moeten nemen om tot dit te komen? Ik vind het alleszins indrukwekkend en best wel goed gelukt. Over de kleuren ben ik het eens met je, die kunnen nog net iets beter.
Anoniem: 22659
-eerste shot van de markt is imo scheef
-erg blauw qua kleur
-tweede shot (geloof ik) van de markt was dichtgelopen
-algemeen beeld is een vrij donkere opname
Verder zou ik terughoudend zijn met die animatie. Een animatie moet toegevoegde waarde hebben en die zie ik hier niet. Wanneer je bijvoorbeeld om een onderwerp heen draait snap ik dat wel, maar hier zou ik het niet doen.
Overigens, heb een beetje genade voor je sluiter.
Alleen de animatie moet weg imho, ik word er zelfs een beetje misselijk van (icm met de bewegende mensen/voertuigen).
Wel leuk gedaan, dat dan weer wel, al wordt ik idd ook misselijk van dat effect, je wordt er bijna zeeziek van haha.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Vind het trouwens erg nice gedaan. Die animaties zijn dus dat je op dat moment ook echt een tig tal foto's vanuit een andere hoek een beetje hebt gemaakt?
[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 10-06-2010 17:33 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Met MsG dus
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ook ik vind het toegevoegde waarde hebben, statisch is ook maar zo ehh.. statisch..MsG schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:31:
Ik vind het bewegende beeld erbij juist wél een meerwaarde hebben, anders is het zo'n statisch beeld, met daarin alleen beweging.
Wel vind ik het beeld over het algemeen een tikkie te donker, dat zou imo wel iets lichter kunnen..
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om de camera op een brug te plaatsen?
Dat gevoel heb ik zeker na de scene op de brug (kikker-perspectief) en de daarop volgende scene. Misschien is het een gevoel, maar dat vind ik niet echt lekker lopen.
Verder is het een erg mooie timelapse van de alledaagse dingen in Nederland/Groningen in het bijzonder.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Anoniem: 16328
Zag ik ook overgang rond 1:16 is echt lelijk, maar kun je zo veranderen. Andere overgangen ook onvoldoende vloeiend zoals Matis terecht al aangeeft.Matis schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:43:
Persoonlijk vind ik de fade-in/fade-out van elke scene naar de volgende een beetje kartelig. Het lijkt net of er na een threshold van 25%:75% ineens naar 0%:100% gesprongen wordt.
Dat gevoel heb ik zeker na de scene op de brug (kikker-perspectief) en de daarop volgende scene. Misschien is het een gevoel, maar dat vind ik niet echt lekker lopen.
Verder is het een erg mooie timelapse van de alledaagse dingen in Nederland/Groningen in het bijzonder.
Persoonlijk vind ik het busstation (?), iig eerste scene, te lang duren. Verder zou ik ook openen met scenes vroeg in de ochtend en eindigen met laat in de avond, of in elk geval scenes waarbij het laat wordt en de buitenverlichting aangaat. Nu lijkt er voor mij als niet Groninger geen systeem in te zitten. Vooral vanaf 1:35.
Btw had jij ook niet een HD filmpje gemaakt over sneeuw in Groningen?
Anoniem: 16328
Ik vermoed dat hij de animatie van het beeld erin brengt met een videobewerkingsprogramma zoals Sony Vegas of Adobe Premiere Pro CSx / Elements.Devil777 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:20:
Welke programma's heb je hier precies voor gebruikt? Ik die dit zelf meestal met Faststone resizer en Quicktime, maar dan heb je geen videocompressie en je kunt het beeld niet laten bewegen.
Edit: Kun je niet van "Brakke Timelaps" een goede Timelaps HDR maken?

Vond deze foto wel wat hebben en dan in een Timelaps plaatsen
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 14-06-2010 20:43 ]
het langzaam uitzoomen/pannen geeft veel meerwaarde aan de timelapse.
top.
en misschien ligt het aan mij, maar ik vind de kleuren alles behalve tekort schieten.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 14-06-2010 20:47 ]
de muziek draagt ook zeker bij aan het melangolieke sfeertje
diskeltische lurker