Toon posts:

FVM feedback topic

Pagina: 1
Acties:
  • 16.869 views sinds 30-01-2008

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:25

Remy

Moderator Devschuur® / General Chat

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Al je feedback over FGS kan je in dit topic kwijt :) Dit jonge subforum is nog bezig z'n plek te vinden binnen de hoofdgroep Fotografie: suggesties en tips zijn welkom, maar ook als je vragen hebt kan je die hier stellen :)

Vergeet ook niet de andere feedback topics in FGA: FGA feedback topic en FGB: FGB feedback topic

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Het moven van topics komt vanzelf goed inquestos, daar zijn we nog wel even mee bezig :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Op dit moment zijn alle test/showcase topics uit FGA naar FGS gemoved (met dank aan ACM) :)

Verder nog vragen of wensen anyone? :P

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Treden jullie ook op tegen showcases die van niet-showcase niveau zijn?
Ja, en je mag gerust TR's plaatsen bij [showcase]topics waarvan jij het idee hebt dat die dat niet zijn. In het topic zelf graag 'normaal' reageren, ondanks de shock die je dan misschien hebt van 'bah geen showcasekwali!' ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Misschien komt mijn gevoel ook wel voort uit het feit dat sommige showcases naar mijn idee niet de aandacht krijgen die ze verdienen en ik zou bijna willen dat 'echte' showcases niet zo snel wegzakken in de topic lijsten. Ik begrijp dat dit technisch niet haalbaar is maar misschien zou FG favourites (of iets dergelijks) hier een goeie plek voor zijn?
Joh, daar zijn de FG Favourites ook voor bedoeld ;) Gewoon een TR bij desbetreffende showcase maken: is een FG-mod het ermee eens, dan komt ie in de Favourites, zo simpel is het.
Dus ik zou zeggen, vind jij iets niet showcase-waardig, meldt dat dan niet laagdunkend in het topic, maar laat een modje daarover beslissen door hem daar op te wijzen. Komt ook de sfeer hiero ten goede :). Eigenlijk precies wat Remy zegt :Y)
Yups :P

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Ja :)

Q: Waar wachten jullie dan op?

A: De contestsite moet nog even klaargestoom worden voor 'regulier' gebruik vs het toenmalige eenmalige gebruik. Updates zullen volgen :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
"help help in het opdrachtentopic week zoveel vinden ze mn WIPfoto niks, dan post ik maar helemaal geen foto voor die weekopdracht meer!"

"Bah, post ik een WIPfoto om de meningen te peilen ipv in het diepe te springen met een 'af' foto, vindt iedereen em al vet, terwijl ik eigenlijk nog eentje had die ik zelf beter vond!"

"Hmm die weekopdracht is echt lastig, ik heb hier een beetje een half/half foto, als ik die nou als WIPfoto post hoeft het niet zo'n superfoto te zijn!"

Catch my drift neo? ;) Op die manier gaat iedereen gewoon probeerseltjes posten zonder in het diepe te durven springen, dat schiet natuurlijk niet op. De weekopdrachten zijn net ruim 2 weken oud met de derde opdracht net vanochtend gestart: laat de mensen er even aan wennen, laat de mensen es kijken of er een thema van hun gading bij zit. Het leereffect hoeft natuurlijk niet alleen van de weekopdrachten te komen, bovendien! Er is natuurlijk solo testcase, en je kan altijd gewoon een testcase-topic openen met een kleine serie ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
omdat de meeste foto's op het einde pas ingestuurd worden
Weet je dat zeker?

Foto-opdracht week 15 - Streetlife: 13 foto's totaal, waarvan 4 in de laatste 2 dagen.
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie: 17 foto's totaal, waarvan 8 in de laatste 2 dagen.
Van de huidige opdracht is het nog niet te zeggen omdat die nog 5,5 dag loopt.

Beetje uitkijken met uitspraken als die niet kloppen hè Garyu :)
en dan alweer een nieuw topic start
Er mag nog altijd commentaar gegeven worden in het oude topic, daarom blijft dat nog open. Het is echt niet zo dat als er op maandagochtend een nieuwe opdracht is, de oude verboden terrein is :)
Of, toch een waardering voor foto's, een winnaar en een goeie tweede ofzo. Dat wordt weer moeilijk, maar nodigt wel uit tot kwalitatief goeie shots.
Dat komt wel bij de contests, voorlopig kijken we even hoe dit gaat, het is pas net 2 weken aan de gang hè, geef het even tijd :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
er staan veel meer foto's die in een tijdsbestek van 1-2-3 dagen door dezelfde poster worden gepost.
Als je dat opvalt, maak dan een TR aan: nu zo'n post van 'zij doen het ook!' om je eigen posts daar te rechtvaardigen is een beetje kinderachtig hè ;)
Als je dit niet wil hebben, prima natuurlijk, maar wees dan wat consequenter en reageer dan niet zo richting mij; je post komt namelijk niet heel vriendelijk over. :)
Dat ik zo richting jou reageer komt doordat het opvalt: 2 foto's binnen 24u. Daarom postte ik even of je je aan de richtlijnen van het topic wilde houden, zo simpel is het. Niks meer, niks minder. Als je dat niet rechtvaardig vindt, moet je je a) je aan de richtlijnen van het topic houden en b) een TR aanmaken als het je opvalt dat iemand meermaals in korte tijd een foto post. Anders heeft een topic als solo showcasefoto's geen zin :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
dat niet altijd de foto's van die kwaliteit zullen zijn die hier wordt geeist. Dat betekent neit dat deze man/ vrouw in de toekomst niet "show-case" kiekjes kan maken.
Daar hebben we de testcases voor: zie ook in de FGS Policy dit stuk:
Testcases zijn topics waar je als lerende fotograaf je foto's kwijt kan die je wel wil showen, maar waarvan je het idee hebt dat ze beter kunnen. Zo kan je commentaar op je techniek en creativiteit ontvangen en ervan leren.
Het lijkt me een stuk constructiever om kritiek te leveren op een manier die ik zou classificeren als "show-case".
Daar zijn de weekopdrachten niet (specifiek) voor bedoeld: dergelijke 'leerfotografie' kan je doen in de testcases of, als je maar 1 foto te posten hebt waar je feedback op wil, in het solo testcase foto topic :)

Juist in de weekopdrachten willen die showcasekwaliteit hebben om het de moeite waard te maken om naar te kijken, en dat mensen dus hun uiterste best doen voor die foto's :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
breinonline schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:02:
...

Face it: GoT is een techforum en dat betekend dat de mensen hier (een groot deel in ieder geval) liever lullen dan foto's posten. Kijk maar hoe hard dit topic loopt ;)
Yeps, gelukkig is dit subforum specifiek bedoeld voor het posten (en becommentariëren!) van foto's. Op de andere plekken kan men idd gezellig lullen, zoals je dat noemt :)
Als je onvoldoende randvoorwaarden meegeeft bij een opdracht dan krijg je dus discussie, precies wat nu gebeurt. Overigens respect voor de modjes, ik kan me goed vinden in het toegepaste beleid omtrent de portret-discussie.
Randvoorwaarden zijn bij de opdrachten idd minimaal, en als je je er niet aan houdt, heb je het verwijderen en dergelijke helemaal aan jezelf te danken :P Het is zo simpel, maar blijkbaar voor een aantal toch lastig. Vreemd toch, maar goed. De weekopdracht duurt nog zo'n 4,5u, dus dan is dat gebeuren ook weer afgehandeld ;)

Daarna hebben we weer een fijne nieuwe uitdaging om wat moois van te maken :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Nieuwe week, nieuw thema: Foto-opdracht week 22 - Duotone succes allemaal :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Nieuwe weekopdracht: Foto-opdracht week 24 - Minimalisme

Veel plezier en succes allen :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Waarom heb je een definitie nodig? Je mag er lekker je eigen invulling aangeven. Een voorbeeld is beter: zie hier :) Dat is al een goed voorbeeld van minimalisme, maar hopelijk kan je met een beetje inspiratie en denkwerk er zelf een leuke draai aan geven: da's het mooie van die vrijheid van zo'n thema.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
MBV schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:31:
Is wel een thema waar je foto's voor moet kunnen maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Een zomerzin-foto hoef je 'alleen' iets zomers vast te leggen, maar bij minimalisme moet je naar iets op zoek gaan :)
In -elke- foto die je maakt, ongeacht moment, situatie of onderwerp kan je minimalisme toepassen :)
Misschien kan ik iets met een zeiltje, ik ga toch even de stad in enzo :)
Succes :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Had ik eindelijk de moed verzamelt om een foto te plaatsen, het waren leuke topics om te volgen, nog leerzaam ook, maar op deze manier hoeft het niet meer, bah.
Bah, wat kinderachtig zeg, modcrew die de regels toepast!
Erkens schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:49:
....

als de foto gemaakt was door iemand die hier vaak met zijn dure cam foto's post dan gok ik dat die wel was blijven staan. Ik vind het eerder kinderachtig dat er zo enorm streng gemod word, iets wat dus niet echt uitnodigend is om nog een keer een foto te posten.
Dan doe je dat niet: we hebben heel simpele regels en die passen we toe, en ze gelden voor iedereen, ongeacht wie je bent of wat voor cam je hebt. Die onbevooroordeeldheid scheelt in moeilijkheden die er kunnen komen mbt partijdigheid. Dat jij zo moeilijk doet over dat we de regels toepassen zoals ze zijn, is dus idd kinderachtig zoals Zoefff zegt. Die aanname over 'iemand die hier vaak met zijn dure cam foto's post' is wel heel erg sneu.
waarom op het laatste moment? ik had hem al rond een uur of 11 geupload, maar werd daarna even afgeleid, en toen was het 23:55 op mijn klok.
Yep, shit happens, volgende keer beter :)

Niet zo moeilijk doen over zoiets zeg, het is een vrijblijvende weekopdracht met een paar simpele regels. Gaat er wat fout? Get over it, en move along :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
vind ik ook dat er wat strikter met het tijdstip van bekendmaking omgegaan mag worden.
Het tijdstip van bekendmaking staat voor maandagochtend vastgesteld, dus daar houden we ons prima aan.

Dat jij op maandag vrij bent en dan graag aan de slag wil met de weekopdrachten (zie je eerdere berichten hierover) is prima, maar ook van onze kant zijn de weekopdrachten vrijwillig. En idd, het is een weekopdracht, die van maandagochtend tot zondag 23:59 duurt :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Wat mij betreft mag de discussie ook wel afgelopen zijn ja: dit gaat nergens meer over, dus men (en daar bedoel ik iedereen mee zonder uitzondering) mag zijn tijd weer nuttiger en leuker gaan besteden :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Alweer 5 dagen geleden dat de Hot Shots is geupdate: de enige userinput qua suggesties tot nu toe was van 2 mensen die hun eigen foto's aan het promoten waren, dat schoot niet erg op :P

Iemand ergens nog hele stoere foto's gezien, die in de Hot Shots passen/horen? Ik heb zelf al een paar op 't lijstje staan, maar ik zie ook niet alles wat in FGS gepost wordt :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Oh, lees dit nu pas :)

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4

Hmm laatste foto's in deel 3 waren er niet zoveel: als mensen willen mogen ze van mij wel herposten in 4 hoor :)

Bwhehe :>

[Voor 3% gewijzigd door Remy op 16-06-2006 15:57]

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Niet elke week kan het niveau even hoog of gelijkmatig liggen nee, dat blijft altijd lastig hè met vrije losse opdrachten ;)

Nieuwe opdracht Foto-opdracht week 25 - Detail

Verder zullen we even de genoemde foto's voor Hot Shots bekijken en updaten :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Eusebius vroeg in hoeverre je mag soepen: ik zou zeggen, soep er op los, als het te erg is merk je dat vanzelf doordat je foto weggemikt wordt, simpel :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Even wat offtopic posts verwijderd :)

Toff: je plaat voldeed blijkbaar niet aan de eisen in de topicstart, vrij makkelijk toch? :)

Niko70: mensen zijn wel eens op vakantie / hebben het druk, dus zo'n post is vrij sneu ;) Het was ook niet in je opgekomen om een andere FG-moderator te mailen, of was het persoonlijk gericht? :)

Anyways: als er dringende zaken zijn, kan je dit beter naar fgmods@tweakers.net sturen, omdat wij ook wel eens druk zijn met studie / werk, of op vakantie zijn en dergelijke :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Yeps, en juist daarom zet ik er ook onderaan bij dat het verwachtingen zijn: ik ben me daar zeker van bewust. Als iemand daar dan toch overheen leest...tja dan ligt dat buiten mijn macht ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
omdat ik toch altijd wel posts van jou zie met 'het is zo' opmerkingen,
Vreemd, dergelijke stelligheid gebruik ik vrij weinig eigenlijk, behalve als ik zeker weet dat het om feiten gaat: dan kan ik die zekerheid namelijk overdragen aan anderen :)
Maar je zegt met 'overtuiging' Heel groot - minder dan een jaar. Photokina in september, of anders in jan/feb 2007., nouja, dan denk je toch, die heb bewijs, en ik zie niets. Snappez-vous mon gedachtegang?
Die heb bewijs - ja, en dat postte ik zelfs al in die post, als je goed leest ;) Je hoeft alleen maar naar de lens-lineup te kijken. Een Alpha 100 met een 70-200 f/2.8 van Sony: het kan prima, maar het is een lens die voor serieuzere body's/gebruik bedoeld is, vind je zelf ook niet?

Daar heb je dus al je bewijs :) Ik snap jouw gedachtengang, echter scheelt gewoon goed lezen een hoop verwarring en misverstanden ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Tips:

- panning voor als je wat 'actie' neer wil zetten: zie ook "Pannen" oftewel "Meetrekken"

- onderwerp: Transport is meer dan een truck die van A naar B rijdt, eventueel via C ;)
- beeldhoek: blik is wat saai bij het gebruik van standaard beeldhoeken, vanaf heup of hoofdhoogte: probeer wat creatiefs te doen met de beeldhoek, mik je cam een end omhoog of juist omlaag :)

Succes allemaal :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Snel, mogelijk waarschijnlijk vandaag zelfs, maar zeker deze week, er is weer veel leuks gepost. Tips voor de Hot Shots mogen ook hier trouwens, nogmaals :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Oei, nu schemert door dat we toch een leven hebben :+

Maar idd, uns allen was druk druk / afwezig, dus het is er dit keer bij ingeschoten :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Hotshots, ja :) Daar zijn er genoeg van, helaas valt het met het updaten tegen 8)7

Maar ik heb ander nieuws. Groot nieuws! :*)

Zijn de weekopdrachten te saai, geen uitdaging, niet aansporend genoeg om je cam te grijpen en lekker te gaan fotograferen?

Binnenkort een nog grotere uitdaging waar elke fotograaf van iedere klasse heerlijk zijn of haar tanden in kan zetten!

Meer details volgen snel! :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
OMG, met echte winnaars en prijzen?
Dat las je niet in mijn post :P
Spannend man !!!
Ja, heel spannend! :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Misschien te voorkomen met een weekopdracht-testcase-verzamel-topic?
Nee, we gaan het niet fragmenteren: de regels (kwaliteit!) moeten gewoon toegepast worden (door zowel uns crew als users), dan komt er meer kwaliteit dan dat men losse WIPs in een 'postaluwzuthier' gaat posten.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Al done :) Ook wat offtopic gepiep weggemikt.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
djengizz: we proberen hier in FGx zo open en 'vrijblijvend' mogelijk bezig te zijn, teneinde een goede leuke sfeer neer te zetten: het is dan ook lastig navigeren tussen 'streng' optreden en de boel z'n eigen weg te laten vinden. Een foto is door een mod of door mij nooit objectief te beoordelen helaas: het is altijd subjectief, anders kan je niet goed oordelen :P Er is overigens wel een duidelijke scheiding tussen test- en showcase kwaliteit hier, zowel in de solo- als in de serie topics :)

TomSwinnen: Foto-opdracht week 30 - Klassiek is een leuk onderwerp idd, had zelf ook al een paar leuke ideetjes, maar helaas geen tijd op het moment er wat van te maken.

Mijn tease van 17 juli krijgt een vervolg: we gaan weer beginnen met de contests!

momania heeft een mooie nieuwe versie van de contestsite gemaakt waar we naar hartelust nieuwe contests kunnen gaan organiseren. In eerste instantie zal het een maandelijks gebeuren zijn, met lekker lastige thema's, dus minder vrijblijvend dan de weekopdrachten: die weekopdrachten zelf zullen overigens nog gewoon blijven bestaan naast de contests :)

Details over hoe en wat volgen binnenkort! ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Oe oe :) en wat is binnenkort?
Dat is binnenkort :)
is dat trouwens ook de reden van het uitblijven van hotshots?
Nee, dat komt door vakantietijd + drukte/afwezigheid van de FG-crew :)
En wat is trouwens de volgende stap?
Dat is nog een verrassing :)
Een slowchat
Hebben we al: http://irc.tweakers.net/fotografie
en een album gedeelte? ;)
Hebben we al: FG Fotoalbums :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Even weer wat posts van het weekopdracht-topic hiernaartoe gemoved: le-zen mensen! Het weekopdracht-topic is alleen voor foto's en de commentaren daarop: commentaar op het thema hoort hier thuis. Ook deze even stucky gemaakt :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
een appel in dr doos wel te vinden
Ter inspiratie: aardbeien? Wel een archief-foto helaas :P

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Simon schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:37:
enige is inderdaad dat HDR geen echt thema is, maar een techniek..
Duotone is ook een techniek, en toch hebben we het als thema gebruikt eerder: toen werd er ook niet over gemiept :)

We kunnen alles als thema kiezen: een onderwerp, een fotografie-tak, een stijl, of juist een techniek. Op deze manier proberen we te variëren tussen alle mogelijkheden en mensen de kans te geven kennis te maken met -alle- aspecten van fotografie, niks uitgezonderd.

De opmerking dat HDR geen thema is maar een techniek (het is idd een techniek, maar daarom betekent dat niet dat het geen thema mag of kan zijn) is dan ook ietwat vreemd als je ziet hoeveel fotografen, zowel amateur als pro, zich hebben bekwaamd in HDR-technieken en deze toepassen op verschillende soorten foto's: landschappen, portretten, macro's, artistiek en experimenteel en nog veel meer.

En als je er niks mee kan, of je hebt geen idee hoe: no big deal :) De weekopdrachten zijn absoluut niet verplicht qua deelname gelukkig, dus als een thema een keer niet aanspreekt, doe je eens niet mee, en bij de volgende keer met een leuker thema weer wel. Iedereen blij :Y)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Dat is zeker lastig, maar dat is natuurlijk een deel van de uitdaging :)

Er is een nieuwe weekopdracht: Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Ohja, done :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Exigence schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:29:
Op het idee gekomen door de foto van relonky? :P Die foto had hier volgens mij heerlijk ingepast :) Ben benieuwd wat er deze week uit gaat komen.
Nee, dit thema had ik al veel eerder in m'n hoofd :)
0X55AA schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:50:
Heb al een paar ideetjes, en redelijk gemakkelijk uit te voeren... komt in orde :)
Mooi :P

[Voor 24% gewijzigd door Remy op 03-10-2006 10:50]

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
The Cheese: we zullen het bespreken, tnx voor het aanbrengen :)

Ondertussen een nieuwe WO: Foto-opdracht week 41 - Nep :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
neographikal schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:49:
[...]

Mja, maar het duurt nu al maanden, het zou leuk zijn als dit niet het grote-merge-verhaal-deel-2 wordt ;) :P
Dat wordt het ook niet :) Je kan je ondertussen prima vermaken met de weekopdrachten toch, of zit daar niet genoeg uitdaging in? :)

Ik kan alvast zeggen dat de thema's voor de fotocontests veel lastiger zullen worden dan voor de weekopdrachten :Y

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
neographikal schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:14:
[...]

Hier past maar 1 woord bij: geweldig _O_

Ik heb niet zoveel met die eenwoordsthema's, zelf vind ik het leuker om een invulling te geven aan bijvoorbeeld een spreekwoord of een algemene uitspraak.
We gaan dit dan ook meer variëren, zowel in de WO's als de contests :)
Dat geeft mij in ieder geval net wat meer uitdaging :) Dat soort opdrachten zijn trouwens best lastig te verzinnen: wat mij vaak helpt is om bij bijvoorbeeld Fredmiranda in de weekly assignment topics te kijken en dan juist naar de titels van foto's ipv de opdracht. Zo kom je soms op de meest leuke dingen uit :)
Yep, idd :)

Een nieuwe WO: Foto-opdracht week 43 - Herfstweer

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Ja, er wordt zeker veel tijd in gestoken - het nadeel is dat 'on the forefront' dat niet altijd te merken is :)
Dat wegwuiven namelijk hetgeen wat je volgens mij zegt: het valt allemaal wel mee, het is allemaal niet meer zo nodig. Er wordt hier echter door meerdere mensen betoogd dat het wel degelijk nodig is, niet alleen het sluiten van individuele topics, maar ook gewoon het inhoudelijk bijhouden van de grotere topics bijvoorbeeld. Wat ik persoonlijk prettig zou vinden is dat er kritisch gekeken zou worden naar hoe het op dit moment functioneert en hoe de stand van zaken verbeterd kan worden.
Daar zijn we op dit moment al mee bezig :)
En er is nu eigenlijk maar 1 iemand voor 3 subfora, en dat ben jij. En soms missen we gewoon die ietwat actievere moderatie.
Leuk dat je de rest van de FG-crew even compleet negeert Simon, fijn om te lezen :)

Op korte termijn zal de moderatie (en ook andere punten) aangepakt worden waar nodig: en dat kan eventueel betekenen dat er een nieuwe mod bij komt als dat uit 't overleg blijkt.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Nu remy, zie ik je wels modden, maar 't is alleen af en toe.
Klopt, en je weet dat dat komt doordat ik geen modfunctie heb maar een adminfunctie :)
Al weet ik dat als het gaat om nieuws-post werk je er altijd wel bent. Maar het aantal inhoudelijke mods is zo goed als nihil bij anderen, kijk zelf maar eens naar de slotjes op dit subforum. Van de 8 ofzo is er 1 of 2 van jou. De rest is van Zoefff.
Klopt :)
Maar dit is geen persoonlijke aanval, ik constateer gewoon dat zoefff meer aanwezig is dan de rest, veel meer.
Dat heb je in zoveel fora: 1 actieve mod en de rest die 'wat minder' actief is ;)
En dat dan wel op 't mod gebied. Maar ik zie het maken van nieuws posts hier niet als een typische mod functie.
Ik ook niet, maar wat probeer je daarmee te zeggen? Ik heb al gezegd dat mijn primaire taak hier niet het modereren is: dat hebben Zoefff, Floris en Grrrrrene op zich genomen. En ja, af en toe modereer ik er ook nog wat tussendoor, dat kan gewoon: maar is dus niet mijn hoofdtaak :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Waarom negeer je trouwens zoveel berichten?
Die negeer ik zeker niet: ik heb alles gelezen, en neem alles mee in't overleg. Ik pik er nu een paar stukjes uit die niet gans correct zijn en dus gecorrigeerd moeten worden :)

Ik wilde vanmiddag of vanavond op m'n gemak reageren hierop zodat ik alles volledig kan behandelen, echter als je nu een antwoord inhoudelijk wil: prima.

Over de moderatie: ja, op het moment zijn vooral Floris en Grrrrrene wat afwezig. Dit is echter tijdelijk en zullen binnen korte tijd weer normaal aanwezig zijn om te modereren. Dat het er dan wat bij in schiet dat er minder strak en direct gemodereerd wordt: dat kan gebeuren, maar dan is er nog geen man overboord. De moderatie in de HG Fotografie staat, net als andere fora van GoT, op een hoog niveau durf ik te zeggen: in andere fora in NL en wereldwijd wordt er totaal niet gemodereerd, of veel te los, of er wordt alleen gebanned als een user te lastig is.

Het probleem is dat er dan een verwachtingswaarde ontstaat, waardoor men als de activiteit en aandacht wat minder is, zoals nu blijkt teleurgesteld is en begint te mokken.

Ik vind het fijn dat jullie er zo bovenop zitten, echter moet je alsjeblieft niet vergeten dat de crew ook gewoon een leven heeft. Dat betekent dat het af en toe wat minder kan zijn met de aandacht. En ja, met het opnemen van een modtaak komen verantwoordelijkheden ook al is die taak vrijwillig: maar die verantwoordelijkheden zijn niet all-important: er zijn zaken in't leven die belangrijker zijn :) En soms vergeten mensen dat wel eens helaas.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
neo: je punt is duidelijk, en zoals gezegd zijn we hierover in overleg :)

jules: vakantiemods of litemods doen we niet meer aan: iemand is gewoon volledig mod tegenwoordig als hij aan zijn (of haar) taak begint :) Verder heb ik daar al op gereageerd:
Remy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:57:
....
Op korte termijn zal de moderatie (en ook andere punten) aangepakt worden waar nodig: en dat kan eventueel betekenen dat er een nieuwe mod bij komt als dat uit 't overleg blijkt.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
lateef schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:06:
...
verder snap ik alle commotie niet helemaal. wat is er mis met een beetje zelfregulering? vinden jullie daadwerkelijk dat het hier helemaal uit de hand loopt?
Na even peilen bij m'n FG-collega's bleek het idd mee te vallen: er zijn zeker punten die meer cq betere aandacht verdienen, waar we gewoon met z'n allen mee aan de slag gaan :)
nu ben ik wel van mening dat het goed is dat een aantal vaste bezoekers zich 'zorgen' maken over de gang van zaken en dat het moderatieteam zich dan niet te snel op zijn teentjes getrapt moet voelen, maar het fotografie gedeelde functioneert toch op zijn minst redelijk? natuurlijk zal een forum altijd voor verbetering vatbaar zijn en denk ook dat het goed is dat dat het doel is, maar als de middelen daar (even?) niet beschikbaar voor zijn, dan is dat toch - met de huidige situatie in acht genomen - niet heel problematisch!??
Klopt, het mug > olifant-syndroom komt een beetje naar boven zo, maar in't overleg bekijken we de gehele situatie eens rustig, en wat aandacht verdient, krijgt dat ook gewoon :)
jules schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:07:
zijn de beloftes die vanmorgen/middag gedaan zijn wellicht intern gecommuniceerd?
Zie hierboven :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
dat er echt een probleem is.
Als er echt een probleem is, kom met concrete voorbeelden :) Links, quotes, plaatjes, vertel op. Als ik hier in FGS kijk, zie ik ruwweg 4 TR's voor modacties mbt (de kwaliteit en/of grootte van) foto's, en verder een aantal die aangedragen worden voor de hotshots. 4 TR's op 52 actieve topics totaal. Als je dat echt een probleem vindt, tja.
Het lijkt met dit soort uitspraken of je de kritiek niet helemaal serieus neemt als ik eerlijk ben. Ik denk dat de oplossing van dit probleem begint met erkenning ervan, ofwel dat er iets dermate scheef zit dat het lijkt of er een probleem is, ofwel dat er echt een probleem is. Daarna kan er pas serieus aan een oplossing gewerkt worden.
We reageren erop aangezien jullie commentaar leveren: daarna gaan we er dus mee aan de slag om te kijken a) wat er aan de hand is en b) wat en hoe, en of we er wat aan kunnen doen.

We zijn zeker welwillend tov jullie, maar je zit er nu binnen 24u weer bovenop, alsof we totaal niks uitvoeren hiermee: geef ons de kans om hiermee aan de slag te gaan.

Het lijkt een beetje alsof je een mailtje stuurt naar iemand met de vraag om iets te fixen, en 5 minuten later die persoon belt om te vragen wat de status is. Die persoon geef je dan niet de kans om ermee aan de slag te gaan, en hou je van z'n 'werk' af door te bellen.

Snap je mijn voorbeeld een beetje? :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
jules schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:59:
[...]

Er werd beloofd dat er gisteravond gereageerd zou worden... 's middags spreek je me aan via msn met wat zoethoudertjes, maar echt concreet word het nog niet... Daarnaast blijft het stil tot vanmorgen, maar lijkt het deels weer weggewuift te worden.
Pardon, dat waren geen zoethoudertjes, ik heb gemeld wat er oa op stapel staat: niet dat dat gelijk vanochtend allemaal geregeld zou zijn. Je doet alsof je een klant bent die dik betaalt voor haastwerk wat liever gisteren dan vandaag af moest zijn, ipv een gast op een groot gratis forum met vrijwilligers die hun best doen het zoveel mogelijk mensen naar hun zin te maken.

Ja, de aandacht is nu wat minder, en ja, er zijn dingen blijven liggen: dat erken ik gewoon simpelweg. Daar gaat dus zeker wat mee gebeuren, maar elke dag hierop doorgaan schiet geen flikker op: vergeef mij de uitdrukking.

Ik vind het wel welletjes met het commentaar zo: de boodschap is duidelijk. Wacht nu alsjeblieft even af wat eruit gaat komen ipv zo op de zaken te hameren, ok?
Maar ondertussen zijn die extra's allemaal zoethoudertjes terwijl er inhoudelijk ...
Zie hierboven voor mijn reactie daarop. Wat mij betreft mag het best even minder. Op zo'n manier reageren werkt averechts ipv positief op mensen, dus ook op ons.

Normaal heb ik erg veel geduld met mensen, ook hier op GoT, maar dat begint nu toch wat op te raken.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
neographikal schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:33:
Het is uberhaupt geen onderwerp en dat was HDR ook niet imo, het zijn technieken die een doel dienen, niet een doel op zich :)
En dat betekent niet dat ze niet als thema gekozen kunnen worden voor de weekopdracht: een thema hoeft niet per se een doel te zijn, het mag ook prima een foto-techniek of principe zijn, zodat mensen hun kunnen daarin kunnen verbeteren. High key fotografie is ook geen doel, of onderwerp, maar werkt prima als thema: zo kunnen mensen dat gebied van fotografie leren kennen.

Over de tijdigheid van de weekopdrachten: Zoefff heeft hier volgens mij een auto-post scriptje voor, ik zal hem daarover eens vragen :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Heren: achter de schermen wordt al't een en ander besproken om 't geheel wederom in goede banen te leiden: voor de schermen uit zich dat al deels in verhoogde/verbeterde mod-aandacht :) Ja, de feestmaand heeft voor een behoorlijke dip gezorgd qua aanwezigheid bij heel de FG-crew incluis ikzelf, echter gaan we er nu weer tegenaan :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Hmf, ik moet even een hartig woordje spreken met iemand 8)7

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
* Remy stopt veer in momania's reet d:)b

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Hij is gelukkig niet de enige die de weekopdrachten bedenkt (we bedenken ze allemaal samen, al dan niet met userinput), maar wel normaal degene die de taak van het starten van de WO heeft. Gezien hij nu met vakantie is, is hij sinds afgelopen vrijdag niet ingelogd ;). En gister was er nog geen weekopdracht vanwege... juistem :) Vandaag komt er dus een nieuwe weekopdracht, met enige vertraging :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Die foto's aanhalen die wel de bedoeling zijn - dat staat al in de topicstart voor een deel hè, en ook in de FGS policy mbt de solo vereisten: zie hier :) Als iedereen gewoon even de FGS policy doorneemt, weet ook iedereen waar hij/zij aan toe is mbt de verwachtingen qua kwaliteit van de foto's :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik heb hem even aangemaakt: link. Moet nog wel een topic voor komen :)
Nomad schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:54:
misschien willen ze een nieuwe systeem online brengen (1 zonder de foutmelding bij het stemmen en meer luxe features ?)
We zijn inderdaad bezig met een nieuw systeem ter vervanging, echter is dat nog in een vroege fase: dat duurt nog wel even :)
neographikal schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:58:
Lijkt me niet dat dat je weerhoudt van het inkloppen van een opdrachtje.

Poultje maken wanneer?
Wat een fantastisch onzinnige opmerking neo.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Dan nog komt het erg kinderachtig over zo te posten, natuurlijk :) Dat wij als FG-crew te laat zijn met het plaatsen van de nieuwe contest betekent niet dat er gelijk zo gereageerd hoeft te worden.

Het is erg vreemd dat men zo gebrand is hier in FGS qua animo op de nieuwe opdrachten en contests als het (te) laat wordt gepost, maar dat de deelname als het er eenmaal is, behoorlijk tegenvalt: men gooit het dan op een te abstract thema of iets 'waarmee men niks kan' of zaken als 'geen tijd' of 'slecht weer'. Als de daadwerkelijke deelname gelijk zou zijn met de roep hier in FGS, zou je gelijk hebben: nu niet.

Hopelijk begrijp je hoe tegenstrijdig en vreemd dat dan overkomt :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
The Alchemist schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:57:
Naar aanleiding van de vele nuttelose tescase topics:
Waar zijn de topicreports over die vele nutteloze testcase-topics? Als het echt beneden alle peil is, mag dat gewoon gemeld worden en doen we er wat aan :)
Mischien moeten we op GOT een topic aanmaken waar mensen hun eerste fotos met hun DSLR/compact kunnen plaatsen. Mischien met de titel "Foto Speelplaats" want je ziet echt te vaak fotos voorbij komen die helemaal niets met fotografie te maken hebben.
Foto Speelplaats lijkt me geen goed plan: dat nodigt uit als dump-je-shot-hier: als je een serie hebt, kan je prima een testcase-topic maken zodat je specifiek daar op je foto's commentaar krijgt: heb je maar 1 shot dan is daar het solo testcase-topic voor :)
DPZ heeft dat ook en dat werkt wel geloof ik. Als 1 namelijk zo'n case opent dan komen er geheid meer. Het spreekwoord is niet voor niets: Als er een schaap over de dam is volgen er meer. Beetje nivo is toch wel wat je wilt.
DPZ heeft oa Snapshots als subforum, èn daarnaast voor de instappers -de Lat-: een groep met daarin Testcase en Werkplaats :) Echter zijn we hier op GoT een techforum met andere onderdelen, waarbij een van die onderdelen Fotografie is ;) Veel verder gaan met diversiferen dan zoals het nu is, zal juist averechts gaan werken voor het niveau: inhakend op jouw laatste opmerking :) We hebben al testcase en showcase, en bij testcase is de 'lat' al redelijk, maar niet superhoog.

Wordt er dus iets gepost wat zelfs niet van testcase-niveau is, meldt dat dan, dan kan daarop ingesprongen worden. Pro-actief daarop handelen werkt veel beter dan nog meer trapjes en hoekjes faciliteren :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
De_Bastaard schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:10:
Is het geen idee om voor FGS plaatjes van 800px toe te staan ? Zo komen de foto's vaak meer tot hun recht ..
Die staan we ook toe, maar dan achter het kleinere plaatje: er is dus wel een klik voor nodig om de grotere versie te openen. Voordeel is dat je meer plaatjes van max 600px in 1 keer neer kan zetten zonder dat het een volle boel wordt, en dat je achter die kleinere versies een grote kan hangen van bv 1000 of 1200px, die dan in een nieuw scherm of tab geopend worden :)

Op de volgende manier kan dit prima opgelost worden:

code:
1
[url=http://urlvangroteplaatje][img]http://urlvankleineplaatje[/img][/url]

:)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Remy

Remy

Topicstarter
Roelant schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:04:
Ik zie de laatste tijd toch met enige regelmaat mensen foto's in aRGB posten. Misschien een idee om daar (aRGB vs. sRGB) kort iets over in de FAQ op te nemen? :)
Goed plan Roelant, gaan we zeker doen: moet nog even kijken of dat in de algemene FAQ komt of voor in FGW, gezien kleurprofielen weliswaar al bij het maken van foto's een punt zijn, maar wel ook van belang zijn bij je gehele workflow.

neo: heb ik gemerkt ja, erg mooi dat: zal ik er ook in meenemen :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee