Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 116.671 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

Solo testcasefoto's - om van te leren

Deel 13
Voorgaande delen:
Solo testcasefoto's - om van te leren
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 10
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12

Zoals altijd wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door.

Het doel van dit topic
Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)

Belangrijk!
Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

• 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)

• Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!

• Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.

• Hou rekening met de layout: 640 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.

• Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.

• Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.

Tot slot
Veel plezier.

Waar waren we gebleven?
652cc schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:32:
@vinnux: het computer effect vind ik wel geslaagd; jammer dat er nog net iemand in de deuropening staat.
@paradoXical: Op mij komt je foto niet echt over; ik vind hem wat te donker en het reclamebord rechts trekt mijn aandacht ook wat teveel.

Onderstaand een van mijn foto's, gemaakt aan de kust van Cantabrie, Spanje

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3448/3871332415_eb0611a99e_o.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ThunderNet op 10-11-2009 22:30 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 19:44

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@652cc: Misschien net een tikje te donker. En ik zou het gras ervoor niet op de foto gezet hebben. Voor de rest vind ik de compositie en het lijnenspel goed gelukt.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

@652cc: Eigenlijk compleet eens met mijn bovenbuur, iets lichter en zonder gras was ie helemaal af! Vind deze al erg netjes, maar je ziet dat er iets meer in kan zitten dan wat er nu op de foto staat.

Ik doe er zelf nog maar eens een keer een foto achteraan, klik:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/g.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door RZor op 10-11-2009 22:48 . Reden: foto toegevoegd ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
652cc: ik mis wat in de foto, het is nu zo'n grijze soep.

RZor: goed uitgevoerd, maar zonder voetjes zou ik hem mooier/interessanter vinden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

universal creations schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:59:
652cc: ik mis wat in de foto, het is nu zo'n grijze soep.

RZor: goed uitgevoerd, maar zonder voetjes zou ik hem mooier/interessanter vinden.
Crop bedoel je? Zou wel kunnen in t vierkant, gaan we eens ff mee spelen!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
RZor schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:02:
[...]

Crop bedoel je? Zou wel kunnen in t vierkant, gaan we eens ff mee spelen!
Ja, wat croppen. Vierkant zou ook weleens leuk zijn voor de verandering, kwestie van even uitproberen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

universal creations schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:03:
[...]

Ja, wat croppen. Vierkant zou ook weleens leuk zijn voor de verandering, kwestie van even uitproberen inderdaad.
Even gedaan, vind em er zelf niet echt beter van worden eigenlijk. Mis iets onderaan voor mijn gevoel dan.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

@652cc: ik vind m vrij flets. Een beetje saai. Probeer eens wat andere Z/W tinten zodat ie iets spannender wordt?

@RZor: Heel, heel netjes. Ik neem aan dat ie al in een showcase is geweest :p . Alleen de onderkant van het eerste glas is niet helemaal perfect. Maar verder een prachtige ... foto/optische illusie/wat het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

J_V_D_L schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:05:
@652cc: ik vind m vrij flets. Een beetje saai. Probeer eens wat andere Z/W tinten zodat ie iets spannender wordt?

@RZor: Heel, heel netjes. Ik neem aan dat ie al in een showcase is geweest :p . Alleen de onderkant van het eerste glas is niet helemaal perfect. Maar verder een prachtige ... foto/optische illusie/wat het ook is.
Nope, nog niet geweest, post liever hier, kan em altijd die kant nog een keer opsturen als t nodig is :) Thnx voor je commentaar. Nu ga ik maffen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 18:16
RZor schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:43:
@652cc: Eigenlijk compleet eens met mijn bovenbuur, iets lichter en zonder gras was ie helemaal af! Vind deze al erg netjes, maar je ziet dat er iets meer in kan zitten dan wat er nu op de foto staat.

Ik doe er zelf nog maar eens een keer een foto achteraan, klik:
[afbeelding]
Ben zo vrij geweest om wat te spelen in photoshop
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/10/1257887007-30.jpg
wat curves/ levels

Iets meer diepte, en kleur

Misschien meer mijn smaak, maar vindt je concept zeer mooi hoe je de glazen staan !!
Vraag me af of je hier nog een derde of vierde glas achter kan zetten.
Maar zoals gezegd een zeer leuke opzet !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
@RZor: erg mooi uitgevoerd,
edit:
hoe langer ik er naar kijk hoe mooier hij wordt!

ik heb ook een keer lopen spelen met hetzelfde idee:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3367/3188925988_a14910516d_b.jpg

heel leuk om te doen!

[ Voor 9% gewijzigd door ikmattie op 10-11-2009 23:40 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:39
@RZor
Mooie plaat! Vindt hem mooi uitgewerkt. Misschien is het leuk om deze foto te maken met een witte achtergrond die tevens als ondergrond dient met zo'n bolling bij de overgang? Dan krijg je een egale witte achtergrond die overloopt naar de ondergrond, kan misschien afbreuk doen aan de foto, dat weet ik dus niet :P

Voor de optische illusie is het inderdaad wel een goed idee om alleen de bovenkant te pakken. Ik kan me wel inbeelden hoe dat eruit ziet en dan krijg ik zelf ook inderdaad het gevoel de onderkant te missen, ik zou hem dus lekker zo laten.

De foto is inderdaad wat licht, maar ik vindt het niet zo heel erg. Die aanpassing van baasandre vindt ik te donker, dit omdat het bovenste gedeelte van het glas nu veel te donker is waardoor het niet realistisch overkomt, het lijkt wel geblendeerd glas :P

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@RZor:
Met Soepstengel ^^. Heel mooie foto, maar die rand lijkt eerder te storen dan iets toe te voegen.
De bewerking van baasandre vind ik zwaar overdreven en lelijk vlekkerig.
De imitatie (?) van ikmattie laat eveneens zien, hoe moeilijk het is om subtiel te blijven. Overdaad schaadt en die flits kan echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:34

Shrien

frequent snoozer

baasandre schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:27:
[...]

Ben zo vrij geweest om wat te spelen in photoshop
[afbeelding]
wat curves/ levels

Iets meer diepte, en kleur

Misschien meer mijn smaak, maar vindt je concept zeer mooi hoe je de glazen staan !!
Vraag me af of je hier nog een derde of vierde glas achter kan zetten.
Maar zoals gezegd een zeer leuke opzet !!!!!
Kleuren zijn hier iets mooier ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Toff schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:20:
@RZor:
Met Soepstengel ^^. Heel mooie foto, maar die rand lijkt eerder te storen dan iets toe te voegen.
De bewerking van baasandre vind ik zwaar overdreven en lelijk vlekkerig.
De imitatie (?) van ikmattie laat eveneens zien, hoe moeilijk het is om suptiel te blijven. Overdaad schaadt en die flits kan echt niet...
Ik ben het met je eens dat die flits iets te veel van het goede is,
maar ik wilde wat met de schaduwen doen...
het is ook geen imitatie trouwens, hij is 11 januari van dit jaar genomen.

Hier nog een probeersel van mij van begin dit jaar, zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3588/3345550644_43fd4351da_b.jpg

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik voel me vereerd jongens :) Ik heb em ook maar nagemaakt om te kijken of ik het kon :)

Ik vind die eerste bewerking op de mijne te donker eigenlijk, ik hou zelf meer va wat frisser/lichter.
Die eerste foto van Ikmattie vind ik kwa idee erg leuk, alleen een beetje te druk door alles wat je ziet, flits is glazen, schaduw.
Die tweede van ikmattie vind ik eeeh roze... Idee vind ik misschien wel beter dan die van mij alleen moet de witbalans wel perfect zijn wil dit lekker uitpakken.

@de rest: dank voor jullie commentaar! En nu hup, meer foto's van anderen!!! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RZor op 11-11-2009 09:40 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
RZor schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:38:
Ik voel me vereerd jongens :) Ik heb em ook maar nagemaakt om te kijken of ik het kon :)

Die tweede van ikmattie vind ik eeeh roze... Idee vind ik misschien wel beter dan die van mij alleen moet de witbalans wel perfect zijn wil dit lekker uitpakken.

@de rest: dank voor jullie commentaar! En nu hup, meer foto's van anderen!!! ;)
Die 2e komt idd een stuk rozer over dan het origineel moet ik zeggen, ik zal nog eens kijken of ik die zweem er uit kan halen....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 14:02
Mooie, strakke foto Rzor!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 19:23

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@ikmattie & baasandre: mooi spul voor in de keuken of boven de eettafel. Weinig mis mee.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
Ik ben sinds kort bezig met fotograferen. Heb een foto gemaakt op Scheveningen die ik wel mooi vind. Ik weet dat een deel van het gezicht te donker is en dat dat eigenlijk misschien niet hoort maar ik vind de foto daardoor juist mooier. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Het is uiteraard de compositie van een beginner, dus wellicht wat saai voor de echte fotografen:

Afbeeldingslocatie: http://www.eyupciftci.nl/meug/DSC_0011.jpg

• RZor

RZor

Sorry!

ECiftci schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:12:
Ik ben sinds kort bezig met fotograferen. Heb een foto gemaakt op Scheveningen die ik wel mooi vind. Ik weet dat een deel van het gezicht te donker is en dat dat eigenlijk misschien niet hoort maar ik vind de foto daardoor juist mooier. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Het is uiteraard de compositie van een beginner, dus wellicht wat saai voor de echte fotografen:
Misschien eerst maar eens beginnen met het commentaar geven op andere foto's.
Daar is nou deel 12 op gesloten...

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Limbeckx
RZor schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:05:
[...]

Misschien eerst maar eens beginnen met het commentaar geven op andere foto's.
Daar is nou deel 12 op gesloten...
Mijn excuses:

@RZor: Mooie compositie naar mijn mening. Van mij had ie ook niet veel scherper gehoeven dan de eerste foto. Ik zou alleen misschien de poten van de glazen niet hebben meegenomen.

@ikmattie: De eerste foto is mooi, vooral de toevoeging van schaduw geeft de foto een plus. De tweede foto met wijn erin vind ik minder. De kleur van de foto is helemaal niet natuurlijk. De focus daarentegen is wel mooi maar de foto is geen geheel voor mij....

@

• RZor

RZor

Sorry!

En om even op jou foto terug te komen:
Ik vind de compositie goed, kleur gebruik ook, schaduw in gezicht stoort me helemaal niet eigenlijk, voegt wel spanning toe. Misschien iets teveel gras maar dat is nou eenmaal zo daar. Eigenlijk dus niks meer aan doen!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Anoniem: 95166

@ECiftci:
Mooie foto. Ik deel jouw mening dat het gezicht te donker is. Eerlijk gezegd moest ik eerst je tekst lezen voor ik door had dat het een gezicht was en dat is niet de bedoeling van een foto. Idee is prima, uitvoering goed...alleen die schaduw zorgt dat het onderwerp verloren gaat.

• Limbeckx
Bedankt voor jullie feedback. @Rzor: Jij had wel in de gaten dat het om een gezicht ging?

Ik zou het jammer vinden als het onderwerp idd verloren gaat...

• RZor

RZor

Sorry!

ECiftci schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:51:
Bedankt voor jullie feedback. @Rzor: Jij had wel in de gaten dat het om een gezicht ging?

Ik zou het jammer vinden als het onderwerp idd verloren gaat...
Ja zeker! Dat is echt wel goed te zien, ik vind em gewoon goed eigenlijk. Je zou em van mij zelfs best in showcase kunnen proberen. Weet wel dat je dan veel meer commentaar voor je kiezen krijgt als het goed is. Dan zal ik me er even niet vertonen :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Limbeckx
Ik heb niet veel meer foto's in die case, dus ik ga er geen showcase van maken. Misschien een andere keer, bedankt voor je feedback!

Ik blijf hier komen denk ik :)

• cheiron
Mijn foto is nu een paar weekjes oud, en ik ben er nog steeds best tevreden over, vandaar toch maar even hier posten ;) Verder durf ik weer na alle hoon met betrekking tot mn laatste foto

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2491/4029280501_17419bdb82.jpg
en een linkje naar groter@flickr

Natuurlijk wat opmerkingen over de foto's voor mij:

@653cc: Hij is zeker sfeervol (lucht nog wat aangedikt?), maar ik blijf er niet lang naar kijken. Daarvoor gebeurt er toch net te weinig. Het gras op de voorgrond had van mij niet gehoeven, maar stoort ook niet

@Rzor: Wat ik al zei: ik vind het er mooi en strak Nodigt uit om dit zelf ook eens te proberen. Op canvas in de keuken zou ik zeggen :P

@Ikmattie De kleuren in de 1e versie van ikmattie vind ik iets te ver doorgeslagen. Verder ook leuk gedaan
De tweede is qua wit overweldigend

@Eciftci: Toen ik hem de eerste keer zag dacht ik "WOW". Hij is strak, de kleuren zijn echt, het gras staat er mooi bewegelijk op. Super. Het is dat je zelf begint over de donkere kant van het gezicht; ja, dat is zo zwart dat het detail weg is. Of hij mooier zou zijn met dit detail weet ik niet. Maar mooie foto!

[ Voor 7% gewijzigd door cheiron op 12-11-2009 13:48 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 19:23

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@cheiron: Die lichte (metalen) strook trekt mijn aandacht van het paard weg. Afgezien dat er verder weinig mis mee is (op het technische vlak) doen het onderwerp en de compositie voor mij niets.

[ Voor 17% gewijzigd door BlaTieBla op 12-11-2009 14:22 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Limbeckx
Met welke camera is deze foto gemaakt? Ik zou iets meer diepte in de foto wel mooi vinden. De gedachte achter de foto daarentegen is wel een goede. Ik ga ook eens zo'n foto proberen denk ik!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

@ECi, ik vind het wel een boeiende foto opzich, maar ik zou inderdaad echt graag een gezicht willen zien. Het is nu links echt veel te donker. Op de een of andere manier zou ik het wel cool vinden als het gras wat "blurrier" zou zijn. Beetje mystiek erin en het onderwerp NOG meer laten uitspringen. Een iets grijzigere tint zou ik hier ook wel mooi bij vinden :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:39
@ECiftci
Tja... Het gezicht :P Er is al veel over gezegd, maar dat donkere had wel iets lichter gemogen. Goede oplossing zal wellicht een HDR zijn maar kan lastig zijn met het bewegende gras enzo. Lucht vindt ik erg mooi! Hij is een beetje licht, maar de wolken zijn redelijk goed zichtbaar. Je kan een wat dramatisch effect maken door een polorisatie filter te gebruiken, maar kans lastig zijn met bepaalde lenzen. Wel goede foto, laatste puntje (ja ik ben echt aan het mieren-neuken, maar daar is een test case voor :P ) er had wel wat meer kleur contrast in gemogen, vooral in het gras. Maar ik vindt het een mooie foto die goed gelukt is en een aparte sfeer geeft :)

@cheiron
Ik vindt de foto leuk vanwege zijn kleuren, is weer eens wat anders zeg maar. Misschien is hij wat overbelicht, misschien krijg ik dat idee vanwege de (nogal) scherpte achtergrond. Ik zal zeker eens proberen om een wat kleinere diafragma (ik zie op Flickr dat die 3.7 aankan?) te gebruiken en misschien wat meer gebruik te maken van je zoom? Extra zou kunnen zijn om deze foto te maken met een kind erop in motion, maakt de foto net wat interesanter denk ik ;) Al met al, leuke foto!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Zenyatta

Tsjakka!

@ Cheiron: Eerlijk gezegd vind ik de foto best cool, dat paard ziet er best heel hip uit. Het is een levendig beeld, mede ook door de achtergrond. Aan de andere kant maakt de achtergrond het beeld ook een beetje druk. Daardoor wordt de aandacht imo een beetje van het paard (waar het om lijkt te gaan) afgeleid. En de achtergrond lijkt een beetje overbelicht.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
@baasandre: Technisch sterk maar dit soort werk doet me altijd weinig.
@ikmattie: Kleuren zijn hier hiets prettiger maar de boel komt waziger over dan de andere glasfoto.
#2: De leukste van 't stel omdat hier iets te kijken valt.
@ECiftci: Ik vind je vlakverdeling erg goed. Wel krijg ik de indruk dat hier in de nabewerking iets meer uit te halen valt. Ik zou wat warmte toevoegen en het donkere stuk van 't gezicht een fractie lichter maken.
@cheiron: Ik ben vast een zeikerd maar ik hou er niet zo van als het gezicht van het "model" zo berschaduwd is. Verder een erg, erg statisch kijk op iets dynamisch. Verder had ik de lens toch wat verder open gezet.

Deze bevalt me wel, zeker door het licht b ij de horizon waardoor 'ie extra diepte krijgt. Graag hoor ik hoe 'ie op jullie over komt:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2782/4093095568_09f57b87e3.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

@652cc het zwart-wit vind ik wel mooi gedaan. Lijkt me goed belicht, de compositie is goed, maar ook niet berespannend. Ik mis iets waar het nu echt om gaat. Een specifiek onderwerp wat er uit springt, of een benadrukking van een bepaald gevoel of contrast/tegenstelling.
@RZor in zijn eenvoudigheid een prachtige foto. Niet te druk, stukje herhaling. Niks mis mee lijkt me.
de variant van baasandre vind ik wat te hard qua contrast.
@ikmattie, in vergelijking met de vorige vind ik hem iets te druk en wat te blauwig. Je tweede vind ik weer veels te rozig, dat leidt een beetje af van het onderwerp en de rodewijn wittewijn tegenstelling.
@ECifti, hoewel het linkerdeel wel erg donker is, komt rechts het oog mooi uit het donker. Ook is de lichtval op het beeld prima. Verteld verder ook mooi hoe het voorwerp daar in het duingras ligt. Een mooie foto. Al blijft er wel een aardig groot deel "te donker". Misschien zou je subtiel de onderkant van het oog in het donker deel op kunnen lichten zodat dat niet één groot donker vlak is.
@chieron druk beeld, maar het komt niet onrustig over. Ondanks dat je de achtergrond net zo scherp hebt gemaakt als de voorgrond. Ik denk wel dat een groter diafragma het voorste paard er mooier uit had kunnen tillen. Wellicht dat je er ook voor had kunnen kiezen om een stukje beweging in je foto op te nemen (want ik neem aan dat het rond draait). De horizontale balk rechts baadt wel iets te veel in het zonlicht waardoor het je aandacht wegtrekt.
@Wijnands mooi plaatje. Altijd mooi als de zon onder zo'n dreigende donkere hemel door komt. De horizon is mooi recht en ligt op de goede plek. Diepte zit er zeker in en je blik wordt er goed naar toe getrokken. Je zou je af kunnen vragen of de foto qua originaliteit echt iets toevoegd, maar dat doet verder niets af aan de foto zelf en in een serie zou hij ook mooi gebruikt kunnen worden

edit:
nog een van mezelf danmaar. Hij is van een paar maanden terug, maar gisteren even in photoshop afgemaakt qua sharpening e.d.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3502/4022215035_379a6beb16.jpg
Er waren wellicht spannendere composities te bedenken, maar als je het blad aanstoot ben je ze kwijt. Flitsen mocht ook niet, alleen een led-lampje was ok. Ik ben er niet ontevreden over. Het hoekje rechtsboven heb ik wat donkerder gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 16-11-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@ The_Tzar: Geen idee of deze diertjes zeldzaam c.q. moeilijk te fotograferen zijn, maar ik vind de compositie en de belichting (zaklamp?) niet echt super. Als ik dan je grote flckrfoto bekijk, lijkt het wel (grof) geschilderd ipv een foto? Misschien ben je wat doorgeschoten in de bewerking en misschien kon je door omstandigheden geen betere foto maken, maar als ik even googel kom ik tientalle foto's tegen die beter lijken (maar uiteraard veel kleiner zijn dan jouw full size pic). Het zijn wel maffe beestjes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:01:
@ The_Tzar: Geen idee of deze diertjes zeldzaam c.q. moeilijk te fotograferen zijn, maar ik vind de compositie en de belichting (zaklamp?) niet echt super. Als ik dan je grote flckrfoto bekijk, lijkt het wel (grof) geschilderd ipv een foto? Misschien ben je wat doorgeschoten in de bewerking en misschien kon je door omstandigheden geen betere foto maken, maar als ik even googel kom ik tientalle foto's tegen die beter lijken (maar uiteraard veel kleiner zijn dan jouw full size pic). Het zijn wel maffe beestjes iig.
Ik zal nog eens kijken op de nabewerking. Hij is wel op ISO 1600 geschoten, op mijn 450D met kitlens betekend dat wel wat ruis in het origineel. De belichting is inderdaad een zaklamp en de compositie is niet 100%, van flitslicht en het aanraken van één van de bladeren (ook die van planten ernaast) schijnen ze direct weg te vliegen.
Volgens de gids waren ze zeldzaam, volgens wikipedia "near threatend".
Ik zit in de nabewerking steeds een beetje te balanceren in teveel sharpening en toch wat van die haartjes benadrukken. Daarbij een tikje extra sharpening in acht genomen met in het achterhoofd dat dat voor afdrukken (fotoboek) nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Hoe komt iedereen er toch op dat de voorgrond en achtergrond even scherp zijn? Naast het feit dat de achtergrond uit de camera al out of focus was, is er ook nog wat guassian blur overheen gegaan.

Die overbelichte spot heb ik over het hoofd gezien. Is mij werkelijk nooit opgevallen

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

Hier weer eens een fototje van mij. Heb helaas weinig tijd gehad de laatste tijd om te fotogreferen.

Wat vinden jullie hier van? Dit is onze jongste britse korthaar poes.

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/5461/img3625bewerkt2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hmmm, selectief kleurengebruik.... de oren zijn qua grijsschakeringen dichtgelopen. Ik mis ook wat scherpte. Het ziet er nu vooral ook uit alsof het (heel goed) getekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300909

Anoniem: 317759 schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:07:
Hier weer eens een fototje van mij. Heb helaas weinig tijd gehad de laatste tijd om te fotogreferen.

Wat vinden jullie hier van? Dit is onze jongste britse korthaar poes.

[afbeelding]
Prachtige poes, jammer van het gedateerde effect... (dit is niet vervelend bedoeld!)

Afbeeldingslocatie: http://helemaalgoed.net/avond.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 01-03 19:44

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@cheiron: Qua compositie vind ik het een erg goede foto. Jammer dat het paard in de schaduw staat. Kun je dat nog wat meer bijtrekken? Contrast is misschien ietwat overdone (of is het de verzadiging van het blauw?). Mijn aandacht gaat meer naar de achtergrond die overbelicht is (dat in principe is geen probleem, maar het leidt af van de voorgrond). Ik zie nu dat ik andere meningen herhaal. Ik ben het ook eens dat een grotere onscherpte voor de achtergrond zou helpen.

@Wijnands: Iets te hard in het contrast naar mijn smaak. Verder zijn je zwarten ietwat dichtgelopen lijkt me. Voor de rest, wel een aardige overgang van donkere lucht naar lichte lucht. Helaas wat weinig interessante wolken of detail er in, maar goed dat is afhankelijk van de natuur.

@The_Tzar: Misschien leuk om deze vleermuisjes even om te draaien?! Nu dacht ik dat je de foto verkeerd om genomen had :P. Het effect door de zaklamp is leuk, alleen jammer dat de zijkanten ietwat te donker zijn.

@D-magic: Iets te krap gekadert IMHO. Er zou zeer zeker wat meer ruimte om de kat heen mogen zijn. Er is nu wat weinig verschil tussen kat en achtergrond. Desalniettemin heb je wel goed in de kat zelve veel verschillende grijstonen zitten van bijna zwart tot volledig wit. Weer eens wat anders dan een foto vol contrast. Het selectieve kleurgebruik is aardig en trekt de aandacht, maar het voegt niet per se iets toe in dit geval.

@ajmberg: Je mag echt wel wat langer de sluiter open zetten hoor. Hier is namelijk bijna niets meer te zien. Ik kan dus ook niets zeggen over compositie en dergelijke, want er is eigenlijk niets te zien. Sorry...

[ Voor 30% gewijzigd door PrinsEdje80 op 17-11-2009 01:53 ]

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cheiron schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:48:
Hoe komt iedereen er toch op dat de voorgrond en achtergrond even scherp zijn? Naast het feit dat de achtergrond uit de camera al out of focus was, is er ook nog wat guassian blur overheen gegaan.

Die overbelichte spot heb ik over het hoofd gezien. Is mij werkelijk nooit opgevallen
Ik zie dat je een diafragma van 4.5 hebt gebruikt. Dit is typisch zo'n foto waarin je ziet dat je eigenlijk met 2 of lager zou willen kunnen schieten.
cheiron schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:12:
[...]

Moet je maar net in je lenzen assortiment hebben zitten natuurlijk..
uiteraard, ik zeg ook "zou willen", ik zou zelf ook wel graag zo'n lens in mijn assortiment willen hebben :-) , maar je moet hem eerst steeds vaker gaan missen voordat je hem moet aanschaffen, anders is het zonde van het geld.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 17-11-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Anoniem: 43565 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 07:31:
[...]

Ik zie dat je een diafragma van 4.5 hebt gebruikt. Dit is typisch zo'n foto waarin je ziet dat je eigenlijk met 2 of lager zou willen kunnen schieten.
Moet je maar net in je lenzen assortiment hebben zitten natuurlijk..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@UC,

Dank je wel voor je comment.

@AJMberg,

Wat bedoel je precies met het gedateerde effect?
Ook bedankt voor je comment.

@Prinsedje,

Ook bedankt voor je comment.
Dat iets te krap gekadreerd zie ik nu inderdaad ook. Vooral boven, beneden en links had ik wat minder bij kunnen snijden maar aan de rechterkant ging het helaas niet want daar lag net een stukje deken wat op de foto kwam.

De verschillende grijstinten zitten ook echt in de kat zelf, het dier heeft op een bruin vlekje op haar neus na alleen maar zwart, grijs en wit.

Ik vond het selectieve kleur gebruik zelf wel leuk omdat dan inderdaad de aandacht echt naar de ogen toe getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:48

M.E.Amrani

...heeft honger

Hierbij mijn debuut. Ik heb erg weinig ervaring en heb laatst een klein beetje ingelezen in het onderwerp digitale fotografie. In de zomervakantie ben ik daarom aan de slag gegaan om een beetje te experimenteren. Waar ik bij het maken van een foto voornamelijk oplet is compositie en belichting. Ik gebruik trouwens een compactcamera, de Sony Cybershot W290, en handmatig scherpstellen is daarom niet mogelijk. Graag feedback en eventueel tips.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24ezv9s.jpg

(klikbaar)

Nou ga ik natuurlijk ook feedback proberen te geven.

D-magic: Wat als eerst in mij opkwam is dat de contrast te laag is. Niet alleen van de poes, maar ook de contrast tussen het achtergrond en het onderwerp.

The_Tzar: De kleuren zijn best mooi, ook al is het met een lamp belicht. Ik zou echter het licht vanuit een andere hoek laten schijnen.

Wijnands: Erg mooie foto. Ik zou wel minder donkere wolken in beeld nemen. Misschien zoomen bij het fotograferen, of misschien gewoon croppen.

Cheiron: Compositie vind ik niet erg spannend. Ik zou vanuit beneden een foto maken en dan een groter deel van het paard in beeld nemen. Ook vind ik het paard waar je op focust minder goed uitkomen door zowel te weinig contrast met het achtergrond als de compositie

Zoals ik al zei, ik ben geen pro en heb erg weinig ervaring, dus als mijn commentaar nergens op slaat wil ik dat graag horen : )

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

@cheiron
De foto doet me niets. Ik zie een leuke snapshot van iets waar je bent geweest. Foto technische zaken zitten er niet in voor mij.
Misschien als je je diafragma minder had geknepen dan het dan nog wellicht spannender was geweest.

@Wijnands
Mooie compo en zeer mooie lucht. Helaas is het allemaal op de voorgrond wat donkerder geworden omdat je je lichtmeting waarschijnlijk op de lucht hebt gedaan. Wel jammer want ik vind niet alleen de lucht belangrijk maar die bootjes onder in ook en die zijn nu moeilijk te zien.

@The_Tzar
Ik krijg het idee alsof ik je foto op de kop bekijk..

@D-magic
Geen feedback op anderen geven is geen feedback krijgen. Helaas!

@ajmberg
Sfeervol zo met die ondergaande zon. Persoonlijk ben ik van mening dat als je je plaat cropt op panorama size dat die dan sterker word.
Boven in zit een erg grijs-zwart vlak wat geen info meer geeft. Het onderste gedeelte daarentegen wel omdat het silhoutten worden tegen de rode lucht.

@eejtje
Mja wat moet ik er op zeggen. Je bent leuk aan het spelen met de scherpte diepte. Maar het is ook echt een foto die je inderdaad maakt om je camera te testen (qua onderwerp).
Maar oefen gerust verder zou ik zeggen want daar leer je nou eenmaal van.

Ik ook dan maar weer even een fototje plaatsen in het nieuwe testcase topic.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2619/4112337507_62e7525163.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Eejtje,

Ik heb met het contrast lopen spelen maar als ik het zou verhogen zou vooral het zwart erg dichtlopen en het resultaat werd er niet mooier van.

@F.Jacobse,

Dat is een beetje onzin wat je nu zegt want ik geef de laatste tijd regelmatig commentaar maar nu is het zeker alleen omdat ik niet in dezelfde post als mijn foto geen commentaar zet of omdat ik niks op een foto van jou heb gezegd!?

Beetje jammer dat er weer zo gereageerd wordt. Eerst wordt er veel ophef gemaakt over dat er weinig mensen commentaar geven op anderen en nu geef ik dus wel commentaar en nu krijg ik alsnog geen commentaar. Als je zo'n reactie plaatst zorg dan dat je zelf goed op de hoogt bent.

Nog iets, ik zit eigenlijk alleen overdag op dit forum en kan dus niet alle foto's zien want sommige houdt het systeem hier op mijn werk tegen. Dat is dus nog een reden waarom je eerst even na zou moeten denken.

Ik vindt het een beetje jammer dat het zo moet gaan hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ieuke toning Jacobse, beetje Mobyrick achtig........ik weet eigenlijk niet zo goed wat de foto moet uitbeelden. Ik zie een jongen tegen een bouwhaak aan en een trein op de achtergrond....Bovendien (maar dat is persoonlijk he) vind ik het redelijk grote logo toch wel wat storend. Verder vind ik de achtergrond een beetje rommelig met die auto's enzo en vind de kleren van de jongen niet echt passen bij de omgeving en het weer wat hem dus gewoon een random persoon maakt die op zo'n bouwhaak staat.....

@D-Magic, ik vind dat je gelijk hebt. Ik zie regelmatig feedback van jou langskomen en moet ook onderstrepen dat er hier veel mensen zijn die zich een beetje bot gedragen en denken dat ze alles en iedereen op snauwende manier op de regeltjes moeten wijzen. Smartasses :/

[ Voor 32% gewijzigd door Deathchant op 18-11-2009 10:31 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 20:34
Anoniem: 287184 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:01:
(...)
@The_Tzar
Ik krijg het idee alsof ik je foto op de kop bekijk..
(...)
Ik had precies hetzelfde. Wist niet hoe ik de foto moest bekijken... Misschien is-ie 90 graden CW ook wel beter..

@D-magic
Vind het niet zo'n bijzondere foto. Misschien was het leuker geweest als de poes wat meer in actie was. Mooie poes dat wel!

@ajmberg
Hier zie ik helaas niks van... Moest je zo'n korte sluiter gebruiken omdat je geen statief had? In dat geval wil ik je aanraden een statief te kopen, dat is echt een musthave voor nachtfotografie.

@eejtje
Vind dat roze op groen wel interessant, maar de foto is nog niet spannend genoeg. Misschien moet je er nog veeeel dichterop zitten ;)

@F.Jacobse
Vind de toning wel mooi, maar volgens mij zit er veel te veel contrast in de foto. Meestal vind ik dat wel gaaf, maar in dit geval misschien iets te hard. Vind het onderwerp leuk, al snap ik de bedoeling niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ D-Magic:
Met betere contrast bedoelde ik niet de nabewerking, maar dat je bij het fotograferen hier rekening mee houdt. Neem een veel lichtere achtergrond, kijk van welke kant het licht komt en speel ermee. Eventueel een lamp in je kamer aanzetten als je foto er beter op wordt. En zet je poes verder van de background en focus erop, zodat de background wat vager is en je onderwerp meer naar voren komt. En wat ik doe is herhaaldelijk fotograferen met verschillende Witbalans en EV en van verschillende hoeken. Uiteindelijk kies ik de beste.

@ Fishlip:
Bedankt voor je commentaar! Ik kan er niet dichterop zitten, dan lukt het niet om erop te focussen. Zijn er andere manieren om het spannender te maken?

@ F.Jacobse:
Jij ook bedankt!

Even een vraagje tussendoor, betekent een hogere EV automatisch een lagere sluitertijd bij camera's zonder handmatie sluitertijd instellingen?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289697

@Ajmberg:
Zoals eerder gezegd is hij inderdaad een beetje donker. Misschien dat een grotere versie er wel goed uit ziet. Ik zou hem dan ook tevens naar 16:9 croppen zodat je wat minder van de lucht overhoud. Zorg en dan wel voor dat de horizon niet al te veel naar het midden komt.

@ Eejtje:
Ik zou proberen om grashalmen niet al te dicht achter het onderwerp te houden omdat dit een hoop lijnenspel met zich meebrengt wat van het onderwerp afleid. Zoek verder op internet eens over de law of thirds. Maw, probeer onderwerpen in de foto niet gecentreerd te plaatsen maar op de lijnen die (als het goed is) in je zoeker zitten. Dan kan een foto als deze in 1 keer een stuk interessanter zijn.

@ Jacobse:
Vind het contrast wat aan de hoge kant, hoewel dat waarschijnlijk je bedoeling zal zijn. Lijkt me een goede foto voor een soort reclame in de richting van superkit oid, lekker schreeuwerig. Ik zou in zo'n geval wel proberen om het gezicht iets meer naar de voorgrond te halen, dmv wat te kroppen of een ietwat andere compositie.

Afbeeldingslocatie: http://i722.photobucket.com/albums/ww229/Mikazoid/HDRtest2Thumb.jpg
(Klikbaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 289697 op 18-11-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eetje,

Ok bedankt.
Maar je zal begrijpen dat zo'n poes uiteraard niet precies doet wat ik wil en blijft zitten waar ik wil.
Dit was overigens in mijn slaapkamer met een groene achtergrond.

Maar ik snap je tips en die zijn dan in dit geval misschien niet helemaal toepasbaar maar bij andere situaties uiteraard wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ D-magic: Dat is inderdaad waar, het blijft niet stil zitten. Ben benieuwd naar je volgende foto.

@ Mikazoid: Prachtig vind ik het. Vooral de perspectief die de bergen creeeren.

Hierbij mijn volgende foto

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/fn5vg8.jpg

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik wilde me niet focussen of 1 object, maar meerdere (maar misschien is het te chaotisch?). EV is op -0.3 en flits was aan zodat de kleuren er beter uit zouden komen. Graag jullie feedback

[ Voor 3% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-11-2009 15:43 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
@eejtje: wat vind je zelf van de compositie? er steekt een enorme donkere tak uit exact het midden van de foto, die de bovenste helft van de foto flink domineert. plus dat het landschap er vanuit dit standpunt niet interessant uit ziet..
@mikazoid: hmmmmm. ik geniet flink van het landschap. alleen zijn de kleuren nogal grijs en saai.. vooral de lucht. dat er dan helemaal links boven weer een donkerblauwe veeg te zien is maakt het er niet beter op :[
misschien met fotoshop de rode/gele/oranje kleurtjes een boost geven?

nu ik, met eerst een kort inleidend verhaaltje:
het was laatst de jaarlijkse drama-dag bij ons op school, wat inhoud dat alle brugklassers zich voor al hun ouders op het toneel in de aula voor schut mogen staan! in kleine groepjes krijgen de jonge brugpiepers een paar dagen om een stukje voor te bereiden. sommige groepjes deden toneel (vandaar officieel de naam drama, al lijkt hij voor de meeste bruggers meer betekenis te hebben).
ik werd als zesde-klasser gevraagt ook te komen om foto's te maken voor school, wat ik natuurlijk graag deed.

ik heb er flink wat foto's gemaakt en denk erover om later een testcaseje open te trekken (moet ik eerst wat meer concistentie in de verzameling brengen en er een mooie serie uitkiezen..) maar deze foto zou ik graag alvast kwijt willen:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2606/4086374028_bafe5d1cca_b.jpg

commentaar aan mezelf:
het hoofd linksonder stoort. misschien dat ik die eruit sh00p :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:28

YellowCube

Wait...what?

wow, erg strak.
De nevel en de lichtval geeft een bijzonder fraai "filmisch" effect.
filmisch is een beetje een vreemd woord, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel

één puntje van kritiek: de ruimte onderin.
Je zou 'm wat mij betreft aan de onderkant mogen croppen tot de lijn waar de bergtoppen in het water weerspiegelen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 21:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/267719/DSC_8840-klein.jpg
Groot
Ik heb nog niet eerder hier gepost. Misschien mede door angst op reacties maar ook omdat ik het idee heb alsof het meeste al binnen 3 reacties is gezegd. Maar goed. Ik doe een poging :)

Afgelopen najaar ben ik na het werk als een gek naar de maarseveenseplassen gefietst. Statief bij, camera (d50, 18-50 2.8) mee en hopen op een zuchtje avond zon. Helaas was ik nét te laat (zon was net onder) maar toch is het een mooie foto. Wel wat veel ruis (iso 200) maar dat doet die d50 nou eenmaal. De foto is geschoten op 18 mm op F8. Ik ben benieuwd!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26
@bonzz.netninja: WOW is het eerste wat in me opkomt bij die foto. De kleuren zijn prachtig, en de balk in het water zorgt ervoor dat deze foto anders is als de andere zonsondergangsfoto's. En toch verstoort hij het beeld niet. Ik vind hem lekker iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@bonzz.netninja: Ik sluit mij volledig aan bij TranceSetter. Een opmerking: je sensor lijkt smerig te zijn. (links van het eerste paaltje onder de horizontale balk zit een vlek) Het is verder gewoon een hele mooie rustgevende plaat :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TranceSetter schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:13:
@bonzz.netninja: WOW is het eerste wat in me opkomt bij die foto. De kleuren zijn prachtig, en de balk in het water zorgt ervoor dat deze foto anders is als de andere zonsondergangsfoto's. En toch verstoort hij het beeld niet. Ik vind hem lekker iig.
Hier ook eens met Trance....Ik moet wel zeggen dat ik de foto's van trancesetter net iets meer vind hebben dan deze foto. Iets pakkender in ieder geval. Misschien komt dat doordat TranceSetter iets meer kleurintensiteit heeft in zijn foto's dan deze. Maar deze is zeker niet verkeerd, misschien zelfs showcasewaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

psyBSD schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:16:
@bonzz.netninja: Ik sluit mij volledig aan bij TranceSetter. Een opmerking: je sensor lijkt smerig te zijn. (links van het eerste paaltje onder de horizontale balk zit een vlek) Het is verder gewoon een hele mooie rustgevende plaat :)
Klopt van die vlek....dat merkte ik natuurlijk pas thuis :( BOEH!!!! Maar goed, ff wegpoetsen dan maar.

Ik stond al een keer (vroegah) in de showcase stickie. Misschien moet ik maar weer eens een poging doen om daar tussen te komen te staan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Laatst online: 15-06 21:48
@bonzz.netninja, mooie rustgevende plaat inderdaad.
Zit trouwens nog een vlekje volgens mij op de foto, net onder de horizonlijn, rechterkant.

Heb je trouwens iets weggehaald vlak onder het hout, of is het een schaduw danwel watereffect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:28

YellowCube

Wait...what?

@bonzz.netninja: waarom ben je bij deze foto bang voor verkeerde reacties.
Het meest is idd wel gezegd: rustig, fraaie kleuren.
ik zou de balk vanuit de uiterste onderhoek laten lopen, ben je ook gelijk die lichtjes rechtsboven kwijt. :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Niks weggehaald. Ik crop niet of zelden. Ik heb ook een versie dat de balk precies uit de hoek komt maar dat verstoort mijn beeld eigenlijk. Dat komt er enorm veel druk te liggen op een verdeling in het beeld, tenminste dat denk ik. Vandaar.

Sjah verkeerde reacties. Het is meer dat ik graag alleen geniet van mijn foto's en vaak niet zo zit te wachten op kritiek :) Maar bij deze foto ben ik vooral benieuwd naar suggesties qua compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ECiftci schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:12:

[afbeelding]
Een interessant object waardoor dit een aparte foto is. Gezicht is inderdaad te donker. Bovendien is het gras diagonaal wat ik zelf niet zo geslaagd vind. Ook vind ik de kleur van de lucht niet zo heel fraai. Het object staat wel op een goede plaats.
bonzz.netninja schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:04:
[afbeelding]
Groot
Ik heb nog niet eerder hier gepost. Misschien mede door angst op reacties maar ook omdat ik het idee heb alsof het meeste al binnen 3 reacties is gezegd. Maar goed. Ik doe een poging :)
Een goede foto, erg rustig water en de lijnen van dat object op de voorgrond maken het een boeiendere foto dan de saaie foto die het zonder dat object zou zijn geweest.

Een foto lang, lang geleden in Rome gemaakt (Palazzo dei Conservatori, beeld van Constantijn):
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2rggdc3.jpg

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ kaesve: Het is inderdaad anders, maar ik wist niet hoe anderen er naar zouden kijken, of het als storend wordt gezien of niet. Bedankt voor je reactie.

instagram - linkedin

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Zou mijn camera de kwaliteit van de foto negatief hebben beinvloed? Ik heb het gevoel alsof er meer in had gezeten (qua ruis, kleuren, scherpte) maar de camera een beetje een bottleneck is.(d50 + sigma 18-50 2.8)

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Spruit11: Leuke foto, en de background maakt het ook helemaal af. Wat de foto misschien spannender zou maken is dat je eventueel van een andere hoek zou kunnen fotograferen. Ook lopen de lijnen van de background aan de linkerkant niet evenwijdig aan de lijnen aan de rechterkant. Kun je misschien even corrigeren.

Hier mijn volgende foto, waarbij de focus ligt op de lucht. Kan zo'n foto, of is het een no-go?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/20prind.jpg

instagram - linkedin

• DeMolT.
  • Laatst online: 13-06 15:28
@eejtje Ik vind het een wat rommelige foto, het kijkt niet fijn; het was leuker geweest zonder kraan imho

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://www.samzandbergen.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=122&g2_serialNumber=2

overigens nog bedankt voor de reacties aantal weken terug, druk geweest hehe

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

MaNdM

1000-dingen-doekje

eejtje: ik vind hem erg donker. Te donker. De lucht is mooi, maar het grootste deel van je plaat is nagenoeg zwart.

demoit.: kijkt lekker weg. Kleurkeuze past ook wel vind ik. Het ziet eruit alsof het in de nacht genomen is, klopt dat? Het geeft in ieder geval een leuk extra effect.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://got.mandm-web.nl/building.jpg
Kleine toelichting. Ik ben nog niet zo heel lang geleden overgestapt van Pentax naar Nikon. Mijn gear bestaat nu uit een D300 met de 12-24mm F4 en de 17-55mm F2.8. Vandaag werkte ik thuis en om mijn gedachten even leeg te maken ben ik met de camera gaan wandelen en ik wilde eens met de 12-24mm gaan werken. Ik heb tot nu toe nog nooit iets gedaan met architectuur dus zie deze plaat als een eerste stapje. Helaas zijn er hier niet echt spannende gebouwen in de buurt.

Als ik eerlijk ben naar mezelf is dit de enige foto uit de reeks die ik niet slecht vind.

Wat ik mezelf als kritiek geef op deze plaat is:
  • Niet echt spannend
  • Te weinig lijnenspel

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:37
Jammer van de vervorming van de lens, en het hek stoort me toch enigszins. Had t gebouw nog kleur? Wat voor lucht was t?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Het onderwerp van je foto is het gebouw. Echter komt deze er bekaaid af. Het hek trekt aandacht en aan de bovenkant is er geen ruimte meer (gebouw tegen bovenkant aan). De weglopende lijnen vind ik wel mooi. Hier is de foto trouwens erg donker en, doordat het een redelijk donker gebouw is, weinig contrasterend met de achtergrond/lucht. Het gebouw springt er zeg maar niet uit, maar valt weg in de achtergrond. Dat komt voornamelijk door het hek (waar ook nog eens zonlicht op weerspiegelt) maar ook door de donkere lucht/zwart wit.

[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 20-11-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

@Mikazoid: Prachtige foto, de manier waarop de bergen in de verte bij mekaar komen en het laagje mist maken de plaat helemaal af!
@eejtje: Leuke plaat, al vind ik de boom op de voorgrond meer storend dan dat hij wat toegevoegd.
@kaesve: Leuke foto, maar ik mis iets spannends om naar te kijken..
@bonzz.netninja: Heerlijke plaat, heeft wat aparts, rustgevends!
@Spruit 11: Leuke foto, al leidt de omgeving nogal mn aandacht af!
@DemoIT: Lekkere plaat, vooral in die kleursetting doet hij het voor me :)
@MaNdm: Lekkere strakke lijnen, mooie foto! Toch nog puntje van kritiek is het wat "verder" nemen van de foto zodat hij er niet "net-aan" oppast.

Mijn bijdrage, zwart wit compo van een landschapje:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2459/4100807973_b7a7021d7a.jpg
Groot op Flickr

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 17:49
bonzz.netninja schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:04:
[afbeelding]
Groot

Afgelopen najaar ben ik na het werk als een gek naar de maarseveenseplassen gefietst. Statief bij, camera (d50, 18-50 2.8) mee en hopen op een zuchtje avond zon. Helaas was ik nét te laat (zon was net onder) maar toch is het een mooie foto. Wel wat veel ruis (iso 200) maar dat doet die d50 nou eenmaal. De foto is geschoten op 18 mm op F8. Ik ben benieuwd!
Hele mooie plaat, heb je een filter gebruikt? zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

@Mikazoid: prachtig, bijna helemaal perfect, alleen links staat een grote boom/kerk (in ieder geval iets zwarts) wat een beetje afleidt. Iets smaller croppen misschien?

@eetje: nee, dit is het niet. Ik begrijp de bedoeling, nl. iets op de voorgrond zetten om de plaat meer diepte te geven, maar dit is niet goed gelukt. De tak is niet scherp genoeg en ook niet onscherp genoeg om goed bij de foto te passen. Ook vind ik dat je met de huisjes meer had kunnen doen.

@kaesve: lampen geven een mooi effect, onderste reflecties daarentegen niet. beetje noisy/smokey ;)

@bonzz de netninja: netjes, heel mooi. Op 100% is ie wat minder, inderdaad de noise en niet haarscherp
(ik lees nu dat je niet van kritiek houdt, maar wel van suggesties, maar qua compo is er mijns inziens niks op aan te merken! Ontzettend gaaf gezien! En daar gaat het om, niet of er wat ruis te zien is oid. Wat dat betreft heb je gelijk :) )

@spruit11: Dat is groot :o, maar dat had je duidelijker kunnen laten zien! Iets minder gecropt zou de plaat goed doen. De kleuren spreken me wel erg aan.

@eejtje: De lucht is mooi, de rest niet heel bijzonder. De kraan staat er half op. Maar nogmaals: de lichtval is prachtig

@DeMoit: Mooi, knap belicht, leuk tintje. Lampjes rechts mogen wat minder fel. Hoe issie in het groot ;)

@MaNdM: ik heb nooit echt iets met gebouwen, dus waarschijnlijk is mn reactie overbodig, maar wat me opvalt is dat het wel heel mooi en statig overkomt: een groot blok steen. Het witte vlak komt mooi uit. De foto mist aan de bovenkant wat ruimte en het is inderdaad niet echt spannend. Het hek maakt me niet veel uit, wel de lichte vlek in het witte vlak van het gebouw (links)

@domi325: goede BW conversie. De lucht blijft mooi. Waarom heb je hem links zo afgekapt? De bomen komen wel wat grillig over, heb je er een filter overheen gegooid?

Zo, bij deze een hoop reacties, ook van wat verder terug. Ik zie vaak dat mensen maar 1 of 2 foto's kort becommentariëren, zo zijn er wat foto's waar haast nog niks is over gezegd.

Ik zat eens te kijken wat voor foto ikzelf kan uploaden. Ik heb laatst (ook naar aanleiding van de eerste paar foto's in dit topic) eens geprobeerd een plaatje te maken wat voor grote afdruk geschikt zou kunnen zijn (gevalletje boven de eettafel) En das nog best lastig! Ik heb geprobeerd met van die glazen te experimenteren, maar dat werd mij toch te saai. Nu heb ik dit geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2yvt17d.jpg
klik voor GROOT

Edit: hè! Dat tinypic maakt de kleuren echt veel te flets, ik ga op zoek naar iets wat dat niet doet :(

Waarom ik hem zo scheef heb genomen, weet ik eigenlijk niet :) Het werd te statisch om hem waterpas af te beelden. Zo op een computerscherm weet ik eigenlijk niet of ik er wel goed aan gedaan heb om het zo te doen :p

Verder hoop ik niet dat mensen mij nu af gaan schieten door mn commentaar op hun foto's, ik typ wat ik zie en het is mijn smaak, je hoeft het er niet mee eens te zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26
J_V_D_L schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:43:
Verder hoop ik niet dat mensen mij nu af gaan schieten door mn commentaar op hun foto's, ik typ wat ik zie en het is mijn smaak, je hoeft het er niet mee eens te zijn O-)
Dat zou nogal dom zijn. Iedereen heeft zijn eigen mening.

Over jouw foto: Ik vind dat scheve zo maar niks. Het was leuk geweest als de koffie er dan wél waterpas in had gestaan. Dan had je een veel logischere foto gehad. Nu is het meer van waterpas is niks, dus dan maar scheef. En ik zou de koffietas een heel stuk naar rechts op de foto hebben gezet en niet precies in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Naast het commentaar van TranceSetter had het van mij ook wel wat lichter gemogen, daarnaast heb ik in principe niets tegen balkjes voor een filmisch effect... maar maak ze dan wel even groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
Bedankt voor jullie reacties!

@MaNdM Strakke foto, zoals eerder aangegeven bovenaan iets meer ruimte misschien laten
@Domi235 Mooie foto in B/W, is niet altijd even makkelijk om zo'n geslaagde foto te halen
@J_V_D_L Glas fotograferen is soms best tricky, hoewel ik het onderwerp wat saai vind vind ik hem wel goed geslaagd :)
btw de grote versie van mijn foto klik hier.
@Shrien Mooie foto! Rustige achtergrond :)

Nog maar een plaat die ik na het werk heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.samzandbergen.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=152&g2_serialNumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

DeMolT. schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:38:
Nog maar een plaat die ik na het werk heb gemaakt:
[afbeelding]
Nette plaat, al wordt ik het niet met mezelf eens wat ik van die zwarte strepen in de lucht vindt, van de ene kant heeft het wat, van de andere kant was het misschien strakker als ze weg waren, maar dan was het weer een "standaard" foto. Ik hou het op Nice!

@J_V_D_L: Nee, zit geen filter o.i.d. op. Hij is gecropped omdat degene waar hij voor is perse een vierkante foto wilde hebben, en wilde toch het riviertje erop hebben :)

[ Voor 14% gewijzigd door domi235 op 22-11-2009 14:46 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
J_V_D_L schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:43:
@kaesve: lampen geven een mooi effect, onderste reflecties daarentegen niet. beetje noisy/smokey ;)
bedankt voor je comentaar! denk je dat de foto er beter op wordt als ik de onderste reflectie eraf crop?

en is de noise en het rokerige erg storend? ik vind zelf ruis nooit zo erg (tot op zekere hoogte natuurlijk) en het rokerige vond ik juist wel sfeer aan de foto toe passen :]

even wat commentaar:

@bonzz.netninja: heerlijke plaat. niet echt iets op aan te merken :D

@spruit11: hoe oud is die foto? ik vind de foto wel een beetje een vintage-uitstraling hebben.. qua onderwerp en compositie boeit het me eigenlijk niet zo heel erg.

@eejtje: mooie lucht! misschien was het beter om meer lucht op de plaat te krijgen en dus de horizon veel lager op de foto te zetten. dan staat de hijskraan er tenminste helemaal op, wat het misschien iets minder rommelig maakt.

@demoit: leuke compositie. je ziet bijna niet meer wat het onderwerp eigenlijk is.. misschien kan je dat versterken door de bomen en lampjes op de achtergrond nog wat minder duidelijk te maken (blurren/donkerder maken).
de toning doet mij eigenlijk niet zo veel.. ik had denk ik juist voor een heel koele kleur gekozen.

@mandm: meeste is al gezegt: het hek stoord, de crop mocht boven wel een stukje ruimer.

@domi235: lekkere contrasten. de compositie doet me niet zo veel.. waarom heb je hem zo gecropped?

@J_V_D_L: ik vind stiekem het schuine zelfs storend.. verder zou ik het flintertje chocola links van het grote brok de volgende keer weg halen. het oogt een beetje rommelig

@shrien: lekkere achtergrond. leuke foto.. waar komen de zwarte randen vandaan? ze zijn eigenlijk best storend zo.

@demoit.: lekkere kleurtjes.. de onderkant is alleen maar een enorm zwart vlak. ik zou de horizon een stuk lager zetten :3

zo. heb ik ook weer commentaar gegeven. misschien dat ik vanmiddag zelf nog een foto plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268046

Mijn eerste foto die ik graag aan commentaar wil onderwerpen. Ik ben erg benieuwd wat jullie voor kritiek geven. Zo heel lang en actief fotografeer ik nog niet. De foto is overigens wel al enige tijd terug genomen.

Eerst zal ik op bovenstaande foto’s reageren.

@Shrien - De kop van de lucifer is mooi scherp en blijft afwisselend met de vlam continue mijn aandacht trekken. De zwarte rand aan de boven- en onderkant vind ik overigens matigend, maar daar kan ik niet echt een vinger op leggen.

@DeMolT - De lucht is imposant met mooie kleuren. Wat ik jammer vind is dat het onderste deel van de foto continue de aandacht trekt zonder dat er iets te zien is. Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik het toch een mooie foto vind.

Wel, hier komt mijn bescheiden bijdrage aan dit topic:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_y_P23BeVD7c/Swk6gpDdfnI/AAAAAAAAAco/Hw2mcHWGRG0/Grachten%20resized.jpg
Klikbaar

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 268046 op 22-11-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

kaesve schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:56:
@spruit11: hoe oud is die foto? ik vind de foto wel een beetje een vintage-uitstraling hebben.. qua onderwerp en compositie boeit het me eigenlijk niet zo heel erg.
De foto is 15 jaar oud of zo, ik heb geen recente foto's omdat ik geen fatsoenlijk fototoestel heb, vandaar dat ik een oude foto heb gepost. Wat je met vintage bedoelt weet ik niet. Het onderwerp moet je misschien liggen, het gaat hier om romeinse cultuur. Ik vind het zelf wel een hele goede foto, maar dat komt misschien omdat ik er zelf bij was en dus de omgeving ook heb gezien.
Hier zijn foto's van anderen, in vergelijking daarmee vind ik mijn compositie wel goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.corbisimages.com/images/42-15404821.jpg?size=67&uid=46629F38-AE00-4EA8-B58C-C6254230E158
Afbeeldingslocatie: http://img1.photographersdirect.com/img/18222/wm/pd803647.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.corbisimages.com/images/42-15452949.jpg?size=572&uid=97E0C0AF-4C64-434E-85FE-5F595B21E320

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PrinsEdje80 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 01:48:
ht. Helaas wat weinig interessante wolken of detail er in, maar goed dat is afhankelijk van de natuur.

@The_Tzar: Misschien leuk om deze vleermuisjes even om te draaien?! Nu dacht ik dat je de foto verkeerd om genomen had :P. Het effect door de zaklamp is leuk, alleen jammer dat de zijkanten ietwat te donker zijn.
hmm, het zijn wel vleermuizen. Die hangen nu eenmaal ondersteboven. Ik weet niet of ik een vleermuis rechtop moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

De lucifer zat tussen mijn venster en raam in, dat zijn de (natuurlijke) borders dus.
Ik kon ze ook wel weglaten, maar dan werd de foto zo breed :P

@DeMolT.; Mooie plaat, alleen leidt dat zwarte stuk wel erg af, misschien dat je een stukje van de onderkant af kan knippen?

[ Voor 12% gewijzigd door Shrien op 22-11-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
Bedankt voor jullie reacties, ik ben het met jullie eens dat het zwarte nogal overheerst.
Dit had ik in eerste instantie al weg willen halen, maar dat heb ik niet gedaan om dat ik het aan de andere kant ook wel wat vond hebben.

Hieronder de versie met minder zwart:
Afbeeldingslocatie: http://www.samzandbergen.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=160&g2_serialNumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 21:37

aerofreak

Steve Jobs

MaNdM: Het gebouw vind ik er mooi opstaan, het hek vind ik een minpuntje....

domi235: Doet mij niet zoveel in z/w, misschien beter in kleur?

J_V_D_L: Het scheve hoeft van mij niet. Verder vind ik het te centraal. De koffie staat er wel goed op, krijg er spontaan zin in.

Shrien: Ik vind em wel mooi. Zonder die zwarte balken zou ik em maar saai vinden.

DeMolT.: Mooie lucht, verder een groot stuk zwart. De 2e foto vind ik al veel beter :).

Hierbij nog eentje van mij. Gisteren was het mooi weer en heb een rondje gemaakt in het stadje waar ik woon...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2668/4125370252_b177f4a52a.jpg
klikbaar voor groot

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Deo_Volente schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:32:
[...]

Hele mooie plaat, heb je een filter gebruikt? zoja welke?
Nope geen filter. Alleen een (heeeel klein beetje) wat filters rechtgetrokken en het zwart (rechts onder) aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Camerafreak, jouw foto lijkt wel echt 200% gesharpnessed. Komt wat mij betreft de foto niet ten goede.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@J_V_D_L: ik ben nooit zo weg van dat schuine maar dat is persoonlijk. De foto op zich is netjes uit gevoerd. Vind de witte ondergrond wel iets te bruin en de zwarte balken zie ik ook niet zo zitten.
@Shrien: Leuke foto met een mooie bokeh, de zwarte randen vind ik niet echt mooi.
@camerafreak: Lekker Hollands plaatje maar zoals terecht opgemerkt teveel verscherpt. Een wat spannendere lucht was ook niet verkeerd geweest en je hebt flink wat stof op je sensor.
@DeMolT.: De tweede vind ik al beter maar nog niet zo spannend. Misschien helpt om de kleuren wat extra aan te zetten?
@aerofreak: Komt erg als een snapshot over en dit komt voornamelijk door de achtergrond. De bomen die boven het kanon uitkomen zien er niet fraai uit, een ander standpunt was beter geweest.

Mijn bijdrage, klein diafragma bij gebrek aan gear (lees: grijsfilter) maar toch het resultaat bereikt wat ik voor ogen had.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2527/4125159196_b4f718419d.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

MaNdM:
Ik vind het leuk dat je vanuit deze positie hebt geschoten. De hekken vind ik totaal niet storend, maar vind ik juist goed bij het geheel passen. Waar ik niet enthousiast over ben is de kleuren. Ik vind de kant van het gebouw waar de focus op hoort te liggen net iets te donker, waardoor je kijkt naar andere delen van het gebouw.

Domi235:
Erg mooie black/white foto! Niks op aan te merken.

J_V_D_L:
Wow was het eerste wat in mij opkwam. Ik vind de foto helemaal niet slecht, ondanks dat het geheld naar links is. De zwarte randen ben ik minder tevreden over.

Shrien:
Heel simpel, maar erg leuk! Niks op aan te merken

Camerafreak:
Leuke foto, en ook mooie kleuren. Toch vind ik er weinig spannends aan. De brug ook staat er maar half op. Ik heb ook het idee dat het veel te scherp is gemaakt (nabewerking?)

---------------------------------------
Bedankt voor al jullie reacties. De tips worden erg gewaardeerd! Bij bepaalde zaken die worden opgenoemd sta ik normaal niet stil, hier kan ik in het vervolg op letten.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/21d4az6.jpg
klikbaar

Graag zou ik willen weten wat jullie vinden van de standpunt, en natuurlijk tips hoe je zulke foto's spannender maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door M.E.Amrani op 22-11-2009 21:47 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 15:45
@eetje: Ik mis een deel van de tekst en de paal rechts vind ik storen. Verder zou ik het randje lucht aan de rechterkant ruimer hebben genomen, of misschien helemaal niet.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:49
@aerofreak: De boom die uit het kanon groeit is inderdaad een beetje jammer. Verder zou het misschien mooier zijn als je kan zien waar het kanon op gericht staat.
@Amstel76: Mooi effect. De plaat komt in groot formaat wat beter tot zijn recht.
@eejtje: Ik zie niet echt waar ik naar aan het kijken ben. De spiegeling in de ruiten helpt ook niet mee.

Vorig weekend een rondje door de omgeving gemaakt en met dit plaatje teruggekomen (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2485/4125175715_0afd8d38fe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
@Amstel bedankt voor je reactie, ik heb het nog iets harder gemaakt qua kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://www.samzandbergen.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=163&g2_serialNumber=2
Is dit wat je bedoelt?

Vanmiddag had ik geen tijd om comments te geven dus bij deze:
@Camerafreak leuke foto voor een ansichtkaart :9
@Aerofreak Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden, persoonlijk stoor ik me aan de bomen; verder wel erg strak
@Amstel76 Mooi effect, leuke foto :)
@Eejtje Ik ben het eens met Funs, ik mis de rest van de tekst; dit lijkt nu het onderwerp te zijn en daarvan mist een gedeelte
@PowerUp Mooie dreigende wolken, het landschap vind ik verder minder boeiend maar dat was volgens mij ook niet het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
DeMolT. schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:57:
@Amstel bedankt voor je reactie, ik heb het nog iets harder gemaakt qua kleuren:
[afbeelding]
Is dit wat je bedoelt?
Spreekt wel meteen wat meer aan, het is net wat spannender. Jammer blijft wel dat er geen licht op de voorgrond valt. Zo'n silhouet achtige voorgrond kan best heel mooi zijn als daar ook iets te zien is, een mooie kerktoren of andere gebouwen, iets wat eruit springt en het leuk maakt om wat langer naar te kijken.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Amstel76, het wordt tijd voor een ND grijsfilter zie ik ;) ik ben er ook naar opzoek, maar ben nu nog te weinig bezig om het te gebruiken. Ik zou graag zien als er wat water over die rotsen heen stroomt. ben benieuwd hoe je foto uitziet wanneer er 5 seconde sluitertijd was :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3335/3647610839_cc9c52a7a5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

MaNdM

1000-dingen-doekje

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga ze zeker toepassen.

@deathchant: Lekkere plaat, mooie kleuren. Weinig op aan te merken.
@DeMolT.: De kleuren zijn wel mooi, maar zoals Amstel76 al aangeeft is er te weinig te zien. Een silhouet van een stelletje zou in deze setting misschien ook wel leuk zijn in plaats van wat gebouwen.
@PowerUp: Het lijkt erop dat je de boerderij ook in je plaat hebt willen betrekken. Als dit zo is had je deze wat meer in beeld mogen brengen, nu staat hij te ver weg en is er dus weinig te zien op de plaat. Kleuren zijn verder netjes. Mooie lucht ook.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zo, ik kom ook maar weer eens buurten. Eerst maar eens een aantal reacties op de drie voorgaande foto plaatsers:

-PowerUp: Toffe foto, met prachtige lucht en horizon. Jammer vind ik de schaduw op de voorgrond, dit maakt het iets te donker.
-DeMoIT: Mooie plaat, met schitterende lucht. Jammer alleen van de donkere hoeken links- en rechtsboven.
-Deathchant: Mooi plaat, lekkere kleurtjes. Is dit HDR-bewerking? Kan me niet voorstellen dat het zo uit de camera is gekropen :-)

Hierbij maar eens een foto van mij, genomen afgelopen zaterdag na een rondje in de vissershaven van Stellendam:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2695/4122144181_a096e2b2b5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

marceltuit schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:40:
-Deathchant: Mooi plaat, lekkere kleurtjes. Is dit HDR-bewerking? Kan me niet voorstellen dat het zo uit de camera is gekropen :-)

Hierbij maar eens een foto van mij, genomen afgelopen zaterdag na een rondje in de vissershaven van Stellendam:
je foto oogt wat scheef en kon iets meer fill light gebruiken om de donkere delen wat meer licht te geven.
Over mijn foto.....een foto die niet lijkt alsof hij zo uit de camera komt gerold hoeft niet per definitie een HDR te zijn, maar in dit geval is het een pseudo HDR ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ja zou zomaar kunnen dat hij scheef is, of de boot ligt gewoon scheef. Is maar hoe je het bekijkt;) Maar dat had ik idd al gezien, heb ook geprobeerd in het photoshop om het recht te trekken, maar dat werd niet echt een succes bij gebrek aan een referentielijn ;)

Wat betreft fill light: bedankt voor je tip. Heb het origineel er nog eens bijgepakt en in de raw editor wat meer met de fill light zitten spelen. Als ik die een tikje verschuif ziet het er toch al iets beter uit, vooral het blauw van de boot zelf ziet er beter uit.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.