Voor dat schuine, je kan het kleine stukje 'duin' proberen te gebruiken. Je ziet daaraan ook dat de horizon scheef staat
Ik gebruik meestal de vertikale lijnen in de buurt van het centrum om foto's recht te zetten. In dit geval vind ik het niet echt veel toevoegen. Beetje scheef kan geen kwaad.
@deathchant Mooie plaat, fantastische kleuren.
@marceltuit Ik zie redelijk wat ruis op de boot (kan aan mij liggen) was dit de bedoeling of komt dit door een (te) hoge iso waarde?
Na een dag lopen op de veluwe heb ik deze plaat geschoten. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
@marceltuit Ik zie redelijk wat ruis op de boot (kan aan mij liggen) was dit de bedoeling of komt dit door een (te) hoge iso waarde?
Na een dag lopen op de veluwe heb ik deze plaat geschoten. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
DeMolT.: Je laatste versie vind ik netjes (op klein formaat in ieder geval)! Kleuren zijn lekker zo, alhoewel je wel moet gaan oppassen voor ruis door het teveel te bewerken. Uitsnede vind ik zo ook stuk prettiger, op vorige versies vond ik teveel zwart aan de onderkant, zo is het veel beter.
Deathchant: Geen commentaar van jou (aan anderen) = geen commentaar van mij
Daarna geef je wel commentaar
Dus vooruit maar: cool shot, lijkt inderdaad een (geslaagde) HDR. Diepe kleuren, I like it.
marceltuit: Groot schippie! Het stoort mij eigenlijk wel dat ie scheef lijkt te staan. En aan de onderkant mag ie wel ietsje lichter.
laurentbas: Het valt te veel op dat je rond de boom hebt zitten bewerken, de lucht tussen de takken door is een stuk lichter dan de rest van de lucht. Wat zonde is, want verder is het best een mooie foto, maar dat trekt toch (bij mij) de meeste aandacht.
Weer een portretje van m'n achternichtje van mij, deze keer toch maar weer hier, want hier wordt meer commentaar gegeven

Klik voor groter
Daarna geef je wel commentaar
marceltuit: Groot schippie! Het stoort mij eigenlijk wel dat ie scheef lijkt te staan. En aan de onderkant mag ie wel ietsje lichter.
laurentbas: Het valt te veel op dat je rond de boom hebt zitten bewerken, de lucht tussen de takken door is een stuk lichter dan de rest van de lucht. Wat zonde is, want verder is het best een mooie foto, maar dat trekt toch (bij mij) de meeste aandacht.
Weer een portretje van m'n achternichtje van mij, deze keer toch maar weer hier, want hier wordt meer commentaar gegeven

Klik voor groter
The devil is in the details.
@laurentbas: mooie plaat met goede compositie. ik heb het idee dat de boom niet helemaal scherp is, maar dat zachte kan ook door het hdr-effect komen. Wallpaper zeker?
@Mute: Ik vind het een leuke plaat, weer eens wat anders... Ook gezien de omkadering door al die voeten. Groter komt 'ie zeker meer tot z'n recht.
@Mute: Ik vind het een leuke plaat, weer eens wat anders... Ook gezien de omkadering door al die voeten. Groter komt 'ie zeker meer tot z'n recht.
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Waar zie jij die ruis dan? Op deze foto zie ik het niet om eerlijk te zijn, maar misschien op de grote versie.laurentbas schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:55:
@deathchant Mooie plaat, fantastische kleuren.
foto is trouwens geschoten met iso100. Of heb je deze versie misschien gigaver in zitten zoomen
Toffe plaat heb jij trouwens geplaatst, kijkt lekker weg. Ook ik vind die lichtblauwe waas bij de boom een beetje opvallend.
[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 24-11-2009 08:29 ]
Uh, ik wil niet vervelend doen, maar ik post niet altijd op iedereen commentaar nee, omdat alles al gezegd is. Daarbij post ik regelmatig wel commentaar op anderen, zonder dat ik uberhaupt zelf een foto neerzet. Ik kan de afgelopen posts niet zo 1,2,3 herinneren dat ik hier een post gemaakt heb (al dan niet met een foto van mijzelf) zonder dat die posts enig comments bevatte voor anderen....Mute schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:14:
Daarna geef je wel commentaarDus vooruit maar: cool shot, lijkt inderdaad een (geslaagde) HDR. Diepe kleuren, I like it.
Ik zou er ook niet zo wakker van liggen als je geen comment op mijn foto zou geven.
Maar vooruit
@laurentbas. leuke HDR. alleen is de halo IN de boom wel erg zichtbaar. De gelige kleur kan nog IETS meer verzadiging gebruiken. (persoonlijke smaak)
offtopic:
@Mute hieronder, het punt is gemaakt, niet 100% terecht, maar het is goed zo. Laten we aub voor wat het is no offence of course
@Mute hieronder, het punt is gemaakt, niet 100% terecht, maar het is goed zo. Laten we aub voor wat het is no offence of course
[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 24-11-2009 11:47 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Als je zelf een foto post dan vind ik het wel zo netjes als je dat vooraf (of achteraf) laat gaan met wat commentaar op andere foto's. En het is natuurlijk onzin dat alles al gezegd is, of heb jij geen mening van jezelf?Deathchant schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:42:
[...]
Uh, ik wil niet vervelend doen, maar ik post niet altijd op iedereen commentaar nee, omdat alles al gezegd is.
edit:
Ik snap je punt, je geeft wel vaker commentaar inderdaad, ook zonder een foto te posten (helemaal toppie [ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 24-11-2009 12:05 ]
Jup jup, zeker een wallpaperAugmentoR schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:42:
@laurentbas: mooie plaat met goede compositie. ik heb het idee dat de boom niet helemaal scherp is, maar dat zachte kan ook door het hdr-effect komen. Wallpaper zeker?
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik het met Deathchant eens ben want dit had ik de vorige keer zelf ook maar dan na een uitleg van dat ik wel degelijk reageer op andere foto's ( ook niet in de post van mijn foto zelf) kreeg ik ook geen reactie van diegene wat ik dus jammer vindt.Mute schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:44:
[...]
Als je zelf een foto post dan vind ik het wel zo netjes als je dat vooraf (of achteraf) laat gaan met wat commentaar op andere foto's. En het is natuurlijk onzin dat alles al gezegd is, of heb jij geen mening van jezelf?
edit:Ik snap je punt, je geeft wel vaker commentaar inderdaad, ook zonder een foto te posten (helemaal toppie), maar als mensen posts mét foto maar zónder commentaar zien dan zijn ze denk ik eerder geneigd om het commentaar zelf ook maar te laten zitten, omdat wel meer mensen dat doen (niet wetende dat je andere keren wel commentaar levert).
Om te reageren op jou foto, ik vindt het wel een leuke foto en inderdaad die verbaasde blik vindt ik grappig. Met al die mensen er om heen zie je inderdaad dat ze echt in het middelpunt van de belangstelling staat alleen had ik het iets leuker gevonden als het allemaal benen en voeten waren geweest ipv rechts de knieen en de handen erbij.
Moet je per se altijd commentaar terugkrijgen van degene waarop je reageert danVerwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:40:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het met Deathchant eens ben want dit had ik de vorige keer zelf ook maar dan na een uitleg van dat ik wel degelijk reageer op andere foto's ( ook niet in de post van mijn foto zelf) kreeg ik ook geen reactie van diegene wat ik dus jammer vindt.
Tja, de omgeving kan je niet altijd beïnvloeden, spontane foto's zijn veel leuker dan alles precies neer te zetten zoals je het zou willen.Om te reageren op jou foto, ik vindt het wel een leuke foto en inderdaad die verbaasde blik vindt ik grappig. Met al die mensen er om heen zie je inderdaad dat ze echt in het middelpunt van de belangstelling staat alleen had ik het iets leuker gevonden als het allemaal benen en voeten waren geweest ipv rechts de knieen en de handen erbij.
bij mij niet mutejeDeathchant schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:42:
[...]
. Op mijn monitor lijkt het voorhoofdje wel een beetje flets......
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Ontopic dan maar 
Laurentbas> Gave kleuren, lekker scherp, maar de boom heeft een beetje een halo, en die contrail leidt een beetje af.
Mute> Leuke plaat, gezichtuitdrukking en compositie zo met die benen erbij
Het gras rechts lijkt wel wat scherper dan links, maar daar doe je weinig aan denk ik
En dan een bijdrage van mij:

Had 'm misschien ietsjes licht moeten inflitsen, maar ik had de flitser er niet op, en was bang dat ik de lichtval van buiten zou verprutsen.
Laurentbas> Gave kleuren, lekker scherp, maar de boom heeft een beetje een halo, en die contrail leidt een beetje af.
Mute> Leuke plaat, gezichtuitdrukking en compositie zo met die benen erbij
En dan een bijdrage van mij:

Had 'm misschien ietsjes licht moeten inflitsen, maar ik had de flitser er niet op, en was bang dat ik de lichtval van buiten zou verprutsen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik heb niet het idee dat je foto echt scherp is en het raam is gewoon puur wit, dus dat is overbelicht. Leuk snapshotje op deze manier, maar niet meer dan dat. Is het in RAW geschoten? Dan kan je misschien met Recovery proberen het overbelichte beetje te verbeteren
Erg mooie rustgevende foto, met mooie kleuren en mooie mist. Waar heb je die gemaakt?eejtje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:13:
Nog eentje van mij dan maar. Ben benieuwd naar jullie feedback!
[afbeelding]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Verwijderd
Nee dat bedoelde ik ook niet, een reactie terug van diegene waar ik op reageer maar ik doelde op een reactie terug van diegene die mij geen commentaar gaf omdat ik zogezegd geen commentaar gaf op andere foto's.Mute schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:59:
[...]
Moet je per se altijd commentaar terugkrijgen van degene waarop je reageert dan
Dit soort dingen maken het juist voor nieuwkomers hier op het forum stukken minder interessant om hier te blijven en ik denk niet dat dat de bedoeling is maar dat het juist de bedoeling is om telkens nieuwe mensen hier te krijgen.
Maar dit is weer offtopic, mijn excuses.
@Chiron, leuke houding dat wel, maar inderdaad het overbelichte vind ik ook storend genoeg. Misschien een beetje fill light om de donkere delen links onder iets meer licht te geven.
@Eejtje, oei, dit is wel een heel coole foto. Ik vind het wel echt jammer dat het water door de zon is overbelicht en de mate van overbelichting bij de zon vind ik wel erg fel. Maar de overall-foto vind ik wel erg cool moet ik zeggen. De paarsige kleur, en de mist op de achtergrond geeft het een mysterieus effect....
@Eejtje, oei, dit is wel een heel coole foto. Ik vind het wel echt jammer dat het water door de zon is overbelicht en de mate van overbelichting bij de zon vind ik wel erg fel. Maar de overall-foto vind ik wel erg cool moet ik zeggen. De paarsige kleur, en de mist op de achtergrond geeft het een mysterieus effect....
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@Eejtje: Mooi! Geeft erg rustige indruk. Ik vind dat je de (waarschijnlijke) rust van de locatie en het uitzicht goed hebt vastgelegd.
@Chiron: Ik had dat beeld op de achtergrond iets meer naar links of rechts gedaan, maar dat is persoonlijke smaak.
Verver vind ik 'm leuk.
Mijn bijdrage:

Ik vind zelf de belichting erg leuk.
@Chiron: Ik had dat beeld op de achtergrond iets meer naar links of rechts gedaan, maar dat is persoonlijke smaak.
Mijn bijdrage:

Ik vind zelf de belichting erg leuk.
spartan, belichting is idd wel ok. Maar ik zie een pakje marlboro maar voor de rest beetje rommelig. En dat komt voor een groot deel doordat ik echt een minuut moet staren en raden wat er allemaal omheen ligt........iets meer info in de context zou denk ik beter werken.
Dank je! Ik was van de zomer op vakantie naar het noorden van Marokko. Vanuit de taxi even een aantal foto's genomen. Het zag er prachtig uit, de laaghangende wolken en mist. Van de hele serie vond ik deze het best gelukt.Erg mooie rustgevende foto, met mooie kleuren en mooie mist. Waar heb je die gemaakt?
@Eejtje: Mooi! Geeft erg rustige indruk. Ik vind dat je de (waarschijnlijke) rust van de locatie en het uitzicht goed hebt vastgelegd.
Bedankt beide! Ik moet wel zeggen dat de foto een beetje is bewerkt. De originele foto was gelig (misschien een beetje goud-achtig) van kleur. Had ik het origineel moeten houden? (zo ja, dan zal ik die vanavond posten)@Eejtje, oei, dit is wel een heel coole foto. Ik vind het wel echt jammer dat het water door de zon is overbelicht en de mate van overbelichting bij de zon vind ik wel erg fel. Maar de overall-foto vind ik wel erg cool moet ik zeggen. De paarsige kleur, en de mist op de achtergrond geeft het een mysterieus effect....
Twee weken geleden tijdens een off-road evenement een poging gedaan tot het maken van een "actie" foto.

(klik voor groter)
Gemaakt door achterop de auto te staan terwijl de auto reed dus nog best aardig resultaat. Verder niet meer nabewerkt.
Edit:
verder weinig commentaar/feedback op eerdere posts (waar ik aan dacht is al geroepen nl
)

(klik voor groter)
Gemaakt door achterop de auto te staan terwijl de auto reed dus nog best aardig resultaat. Verder niet meer nabewerkt.
Edit:
verder weinig commentaar/feedback op eerdere posts (waar ik aan dacht is al geroepen nl
[ Voor 11% gewijzigd door MTWZZ op 26-11-2009 15:43 ]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Verwijderd
@laurentbas
Mooie plaat, mooi in kleuren, grote boom juist op de positie, kleine boompje rechts had de foto mooi afgemaakt als het kleinste middelste boompje er niet op had gestaan. Nu mist hij daardoor toch wat eenvoud waarder de bedoeling van de foto een beetje moeilijk te vinden is.
@Mute
mooie plaat. Met de mensen er omheen benadruk je mooi hoe klein ze is tenmidde van al die grote mensen. De handen rechtsboven leiden wel een beetje af, maar heel erg storend is het niet.
@Chiron
De vacht van de kat staat er mooi op. Ik zag aan de ruis in het donkere deel van de vacht wel direct dat je 1600 iso had gebruikt. De ogen mogen wat mij betreft allebei wel iets lichter. Dat raam er achter kan niet. Het functioneerd mooi als lichtbron voor de kat, maar al dat licht trekt je aandacht naar zich toe en daarvoor is het simpelweg niet spannend, het is ook niet het onderwerp. De kop op de vensterbank voegt ook weinig toe aan je foto en ook het geel verder naar achter leidt ook alleen maar af. Denk goed na over je achtergrond, pas op voor veel licht en storende elementen daarin. Het is jammer dat je het er niet helemaal af kunt halen zonder iets van de oren van de kat te verliezen.
@eejtje
Mooie plaat. Zie ik nu linksonder een vierkant vlakje?
@SpartanArmada
Mooie kleuren, mooie grilligheid. Onderwerp leuk bedacht. Misschien had je het sot en de reflector er af moeten halen om het wat krachtiger in zijn eenvoud te laten zijn. Het is een pakje Malboro achter op de bagagedrager van een fiets. Ik denk dat het mooier is als je dat met minder kunt vertellen.
@MTWZZ
Mooie foto, leuk met dat modder op het spiegeltje, maakt in een klap het hele offroad duidelijk. Jammer dat het gootje rechtsboven zo licht van kleur is. Ik zal ook even kijken of je met nabewerking het spiegeltje qua contrast wat verder van de achtergrond af kunt trekken. (je moet ook eerst feedback geven, en dan pas dat van anderen lezen en daarna je eigen feedback een beetje aanpassen, meestal blijk je toch nog wel wat nieuwe dingen te kunnen bedenken
)
Mooie plaat, mooi in kleuren, grote boom juist op de positie, kleine boompje rechts had de foto mooi afgemaakt als het kleinste middelste boompje er niet op had gestaan. Nu mist hij daardoor toch wat eenvoud waarder de bedoeling van de foto een beetje moeilijk te vinden is.
@Mute
mooie plaat. Met de mensen er omheen benadruk je mooi hoe klein ze is tenmidde van al die grote mensen. De handen rechtsboven leiden wel een beetje af, maar heel erg storend is het niet.
@Chiron
De vacht van de kat staat er mooi op. Ik zag aan de ruis in het donkere deel van de vacht wel direct dat je 1600 iso had gebruikt. De ogen mogen wat mij betreft allebei wel iets lichter. Dat raam er achter kan niet. Het functioneerd mooi als lichtbron voor de kat, maar al dat licht trekt je aandacht naar zich toe en daarvoor is het simpelweg niet spannend, het is ook niet het onderwerp. De kop op de vensterbank voegt ook weinig toe aan je foto en ook het geel verder naar achter leidt ook alleen maar af. Denk goed na over je achtergrond, pas op voor veel licht en storende elementen daarin. Het is jammer dat je het er niet helemaal af kunt halen zonder iets van de oren van de kat te verliezen.
@eejtje
Mooie plaat. Zie ik nu linksonder een vierkant vlakje?
@SpartanArmada
Mooie kleuren, mooie grilligheid. Onderwerp leuk bedacht. Misschien had je het sot en de reflector er af moeten halen om het wat krachtiger in zijn eenvoud te laten zijn. Het is een pakje Malboro achter op de bagagedrager van een fiets. Ik denk dat het mooier is als je dat met minder kunt vertellen.
@MTWZZ
Mooie foto, leuk met dat modder op het spiegeltje, maakt in een klap het hele offroad duidelijk. Jammer dat het gootje rechtsboven zo licht van kleur is. Ik zal ook even kijken of je met nabewerking het spiegeltje qua contrast wat verder van de achtergrond af kunt trekken. (je moet ook eerst feedback geven, en dan pas dat van anderen lezen en daarna je eigen feedback een beetje aanpassen, meestal blijk je toch nog wel wat nieuwe dingen te kunnen bedenken
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 20:25 ]
@MTWZZ: Grappig, zo zie je dat je hardcore off-road bezig was
. Fijn dat de spiegel lekker scherp is.
Ideetje dat ik laatst had, maar ik twijfel over de uitwerking..

grootr
Ideetje dat ik laatst had, maar ik twijfel over de uitwerking..

grootr
@The_Tzar: Ik heb dit inderdaad overwogen. Maar ik vond de textuur van het slot erg mooi met dat licht.
@Deathchant: Een fiets, een slot en een pakje Marlboro onder het dek van regendruppels. Als dat geen eenvoud is.
Beiden bedankt voor de input!
Edit:
@Shrien: haha, leuk. Ik deel wel de mening met Milo dat het leuker zou zijn als er nog iets op de foto is.
@Deathchant: Een fiets, een slot en een pakje Marlboro onder het dek van regendruppels. Als dat geen eenvoud is.
Beiden bedankt voor de input!
Edit:
@Shrien: haha, leuk. Ik deel wel de mening met Milo dat het leuker zou zijn als er nog iets op de foto is.
[ Voor 24% gewijzigd door Armada. op 26-11-2009 21:18 ]
@Mute: Leuke foto! Zeker een waar met een glimlach op terug gekeken zal worden in t fotoalbum
Jammer vind ik wel dat de handen van haar vader (?) erop staan.. Dat is toch direct een tweede punt van aandacht, waardoor mijn aandacht verdeeld wordt.
@Laurentbas: Echt heel zonde van die bewerkings-inconsistenties tussen de takken van de boom.. Kan je dat nog verhelpen denk je? Dan heb je echt een topplaat te pakken!
@marceltuit: Hij staat een tikkeltje scheef? daarnaast vind ik het linksonder te donker en is het zonde dat er nog een andere boot op de foto staat.
@eejtje: Ik heb het idee dat de letters niet echt scherp zijn? Daarnaast stoort de buis me nogal, en lijkt er een beetje vervorming in te zitten.
@amstel76: Wat was nu helemaal je bedoeling dan? Ik vind het geen spannende foto als ik eerlijk ben.
@Laurentbas: Echt heel zonde van die bewerkings-inconsistenties tussen de takken van de boom.. Kan je dat nog verhelpen denk je? Dan heb je echt een topplaat te pakken!
@marceltuit: Hij staat een tikkeltje scheef? daarnaast vind ik het linksonder te donker en is het zonde dat er nog een andere boot op de foto staat.
@eejtje: Ik heb het idee dat de letters niet echt scherp zijn? Daarnaast stoort de buis me nogal, en lijkt er een beetje vervorming in te zitten.
@amstel76: Wat was nu helemaal je bedoeling dan? Ik vind het geen spannende foto als ik eerlijk ben.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Ik probeer maar eens wat te posten vanuit Madrid... Een weekendje om mijn vliegangst te overwinnen
...
First things first:
@laurentbas: Ik vind de foto op klein formaat erg geslaagd. Mooie compositie! Hetgeen ik jammer vind is het feit dat mijn aandacht snel naar de wolken en de condensstreep van een vliegtuig werden getrokken. Misschien kun je dat nog wegpoetsen.
@Mute: De uitdrukking van je achternichtje is super! De scherpte, kleur van de ogen, helemaal strak! Erg fraai. Persoonlijk zou ik hem alleen dermate croppen dat alle andere ledematen van de plaat zijn, ik denk dat ze er daardoor nog meer zou uitspringen. Al met al, erg mooie foto.
@Chiron: Katten blijven interessante dieren, helemaal om ze op de foto te zetten... Ik vind het, wat al eerder gezegd is, een beetje een snapshot. Hij is aan de raamzijde overbelicht en aan de linkerkant van het (mooie!) beestje zelf, onderbelicht. Ik moet wel zeggen dat ie lekker scherp is.
@eejtje: Mooie foto. Hij is sfeervol omdat ie "koud" lijkt. Persoonlijk zou ik proberen het paarse nog iets om te pompen, om het contrast met de ietwat overbelichting in de foto te compenseren. Erg gaaf hoor!
@SpartanArmada: Hmm.. Moeilijk. Ik vind hem opzich cool omdat ik er echt naar moest kijken om nou zeker te weten wat je nu had vastgelegd. Dat kan een pro maar ook een con zijn. Hij is wel lekker zacht in de belichting, scherp en sfeervol.
@MTWZZ: Je onderwerp (spiegel / persoon in spiegel) is goed scherp, dat maakt het een leuke foto. Het feit "actie" zit er alleen voor mij niet in. Ik mis wat dynamiek e.d. Daarbij vind ik dit soort foto's altijd wel leuk om te schieten, via de spiegel van de auto...
@Shrien: Tsja, creatief! Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Misschien ben ik er niet artistiek genoeg voor.
Wellicht pakt een volgende post van jou me meer!
Zoals ik bovenin al aangaf heb ik dit weekend mijn vliegangst overwonnen door verplicht een weekend naar Madrid te gaan. Al met al erg gaaf; we zitten in een 58 etages tellend hotel aan de rand van het centrum van Madrid. De onderstaande foto heb ik gemaakt voor het hotel, waar ze een aantal fonteinen hebben staan, die 's avonds via LED verlicht worden. Ik heb er nog niets aan gedaan, komt rechtstreeks uit de camera.

Klik voor groot.
Ik denk dat ik hem nog iets wil croppen en iets recht zetten. Verder vind ik dit wel een van de mooiere. Ik heb er nog een aantal gemaakt, maar de definitie is solo is bij mij bekend
.
First things first:
@laurentbas: Ik vind de foto op klein formaat erg geslaagd. Mooie compositie! Hetgeen ik jammer vind is het feit dat mijn aandacht snel naar de wolken en de condensstreep van een vliegtuig werden getrokken. Misschien kun je dat nog wegpoetsen.
@Mute: De uitdrukking van je achternichtje is super! De scherpte, kleur van de ogen, helemaal strak! Erg fraai. Persoonlijk zou ik hem alleen dermate croppen dat alle andere ledematen van de plaat zijn, ik denk dat ze er daardoor nog meer zou uitspringen. Al met al, erg mooie foto.
@Chiron: Katten blijven interessante dieren, helemaal om ze op de foto te zetten... Ik vind het, wat al eerder gezegd is, een beetje een snapshot. Hij is aan de raamzijde overbelicht en aan de linkerkant van het (mooie!) beestje zelf, onderbelicht. Ik moet wel zeggen dat ie lekker scherp is.
@eejtje: Mooie foto. Hij is sfeervol omdat ie "koud" lijkt. Persoonlijk zou ik proberen het paarse nog iets om te pompen, om het contrast met de ietwat overbelichting in de foto te compenseren. Erg gaaf hoor!
@SpartanArmada: Hmm.. Moeilijk. Ik vind hem opzich cool omdat ik er echt naar moest kijken om nou zeker te weten wat je nu had vastgelegd. Dat kan een pro maar ook een con zijn. Hij is wel lekker zacht in de belichting, scherp en sfeervol.
@MTWZZ: Je onderwerp (spiegel / persoon in spiegel) is goed scherp, dat maakt het een leuke foto. Het feit "actie" zit er alleen voor mij niet in. Ik mis wat dynamiek e.d. Daarbij vind ik dit soort foto's altijd wel leuk om te schieten, via de spiegel van de auto...
@Shrien: Tsja, creatief! Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Misschien ben ik er niet artistiek genoeg voor.
Zoals ik bovenin al aangaf heb ik dit weekend mijn vliegangst overwonnen door verplicht een weekend naar Madrid te gaan. Al met al erg gaaf; we zitten in een 58 etages tellend hotel aan de rand van het centrum van Madrid. De onderstaande foto heb ik gemaakt voor het hotel, waar ze een aantal fonteinen hebben staan, die 's avonds via LED verlicht worden. Ik heb er nog niets aan gedaan, komt rechtstreeks uit de camera.

Klik voor groot.
Ik denk dat ik hem nog iets wil croppen en iets recht zetten. Verder vind ik dit wel een van de mooiere. Ik heb er nog een aantal gemaakt, maar de definitie is solo is bij mij bekend
@ThAZiP Ik vind de flares van die lantaarns erg gaaf! Mooie kleuren in de foto! Ik denk ook dat als je hem iets crops er nog meer uit te halen valt..
@Shrien Wat was precies het idee dat je had? Want ik zie wel dat de uitwerking niet top is, maar ik zie niet wat precies wat je idee is dus vind het ook een beetje moeilijk om je feedback op de uitwerking te geven.
@Shrien Wat was precies het idee dat je had? Want ik zie wel dat de uitwerking niet top is, maar ik zie niet wat precies wat je idee is dus vind het ook een beetje moeilijk om je feedback op de uitwerking te geven.
Verwijderd
Dat zijn geen flares. Dat is licht dat door de diafragmabladen heen schijnt vanwege de lange sluiter.Fishlip schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:42:
@ThAZiP Ik vind de flares van die lantaarns erg gaaf!
De echte actie mist inderdaad wel een beetje maar dat komt vooral door het hoge standpunt en tele-objectief.ThAZiP schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:23:
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Het idee is dat monsters ook moeten poepenFishlip schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:42:
@shrien, misschien even je vervorming van de foto wegwerken. Dat stukje zwart linksboven stoort ook een beetje. Als de lijnen van de tegels recht zijn en dat beetje zwart weg dan kijkt de foto wat rustiger.
Hahaha, ik lag echt dubbel toen ik dit las!
@MTWZZ:
Het idee op zich is leuk. Maar om een actie-gevoel te geven, zou dat ook uit je gezichtsuitdrukking moeten blijken.
@ThAZiP:
Wow was het eerste wat in me opkwam. Compositie is naar mijn mening erg leuk en de kleuren zijn super mooi. 2 dingen echter die ik storend vind, namelijk een zwarte stip in het blauwe fonteintje en de takjes recht bovenin. Maar deze zijn weg te fotosoepen.
@link0007:
Om eerlijk te zijn vind ik deze close-up niet heel mooi. Dit zijn de punten die ik eruit kan halen als ik de grote versie van je foto bekijk.
1. het grassprietje is niet helemaal in beeld
2. andere grassprietjes die ook scherp zijn vastgelegd leiden af
3. bokeh is niet mooi
4. foto is kwartslag gedraaid.
5. linkerkant van het grassprietje is vaag en door de waterdruppels die het zonlicht reflecteren vallen die meer op.
---------------------------------------
Hier een foto gemaakt bij zonsondergang in Marokko. Was het goed om de EV op -0.3 te zetten? Graag ontvang ik kritiek en feedback over de compositie

[ Voor 12% gewijzigd door M.E.Amrani op 30-11-2009 00:30 ]
Ik schiet ongeveer standaard op - 0,3, maar of dat nou een foto maakt of breekt? Praat je over 1 of 2 hele stops, dan ga je het zien, maar zo'n minimale correctie is meer omdat het dan lekkerder nabewerkt (voor mij dan).
@chiron: Zie mijn commentaar in het beestentopic.
@eetje: Hmm... een van de weinige keren dat een uitgebeten zon nog niet eens zo slecht is. Ik heb wel de indruk dat de horizon een tikje scheef staat. Verder, heerlijk ontspannende plaat.
@SpartanArmada: Apart. Ik had iets weggekropt links denk ik. Verder mijn stijl niet maar goed gezien.
@MTWZZ: Goed scherp op de juiste plek. Wat me een beetje stoort is dat de speigel echt pal in het midden staat. Verder had wat mij betreft iets meer contrast wel gemogen.
@Shrien: Leuk vervreemdingseffect. Ik had een heel klein beetje van de bovenrand gesneden, nu zie je links net een stukje voeg ofzoiets.
@ThaZIP: Die tak rechtsboven stoort. Verder niet echt spannend, sorry.
@link007: Die verwacht ik niet in deze tijd van 't jaar. Op zich best netjes. Volgende keer zet je iso 's wat hoger, 400 kan best en dan kan je wat afstoppen nog.
@eetje: Weer zo'n leuke sfeerplaat. Ik vind dat silhouette rechts wat afdoen aan de verder zachte, organische vormen in de foto. Verder vind ik de bijna vierkante verhoudingen niet heel prettig. De vorige sprak me een stuk meer aan.
Ik vond de pose hier best geslaagd. Wat ik alleen niet goed kan verklaren is waarom dat hert links onscherp is. Volgens m'n software had ik een focuspunt pal op de neus van het lichte hert.
@eetje: Hmm... een van de weinige keren dat een uitgebeten zon nog niet eens zo slecht is. Ik heb wel de indruk dat de horizon een tikje scheef staat. Verder, heerlijk ontspannende plaat.
@SpartanArmada: Apart. Ik had iets weggekropt links denk ik. Verder mijn stijl niet maar goed gezien.
@MTWZZ: Goed scherp op de juiste plek. Wat me een beetje stoort is dat de speigel echt pal in het midden staat. Verder had wat mij betreft iets meer contrast wel gemogen.
@Shrien: Leuk vervreemdingseffect. Ik had een heel klein beetje van de bovenrand gesneden, nu zie je links net een stukje voeg ofzoiets.
@ThaZIP: Die tak rechtsboven stoort. Verder niet echt spannend, sorry.
@link007: Die verwacht ik niet in deze tijd van 't jaar. Op zich best netjes. Volgende keer zet je iso 's wat hoger, 400 kan best en dan kan je wat afstoppen nog.
@eetje: Weer zo'n leuke sfeerplaat. Ik vind dat silhouette rechts wat afdoen aan de verder zachte, organische vormen in de foto. Verder vind ik de bijna vierkante verhoudingen niet heel prettig. De vorige sprak me een stuk meer aan.
Ik vond de pose hier best geslaagd. Wat ik alleen niet goed kan verklaren is waarom dat hert links onscherp is. Volgens m'n software had ik een focuspunt pal op de neus van het lichte hert.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
@Wijnands; pose is inderdaad mooi, alleen als ik je foto bekijk in origineel formaat zie ik erg veel ruis, iso te hoog? De foto is ook niet erg scherp.
eejtje, ik zou em iets geler/meer oranje maken. voor de rest een hele mooie foto.
Wijnands. Leuke blik. Maar als ik het goed heb is dit eigenlijk wel al het zoveelste plaatje van hertjes die ik van jou zie.....niet verkeerd bedoeld overigens.
Wijnands. Leuke blik. Maar als ik het goed heb is dit eigenlijk wel al het zoveelste plaatje van hertjes die ik van jou zie.....niet verkeerd bedoeld overigens.
Heb ook een tijd geen herten meer gepost. Ik begreep hier niet wat er nou gebeurt was, hoopte dat iemand met een scherpe blik dat wel wist. Ja, ruis inderdaad, iso1600.
De herten staan niet op gelijke afstand tot jou, waardoor het lichte hert nog wel binnen het scherptegebied zit en donkere niet.Wijnands schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:37:
Heb ook een tijd geen herten meer gepost. Ik begreep hier niet wat er nou gebeurt was, hoopte dat iemand met een scherpe blik dat wel wist. Ja, ruis inderdaad, iso1600.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dat bedoel ik!Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:45:
[...]
Dat zijn geen flares. Dat is licht dat door de diafragmabladen heen schijnt vanwege de lange sluiter.
@Shrien: Als je wilt laten zien dat monsters moeten poepen, kun je dan niet beter in een monsterpak op de wc gaan zitten.. nu leek het meer alsof monsters ook spijkerbroeken dragen ofzo.. De foto maakt denk ik nog niet genoeg duidelijk wat je idee precies is. Ben wel benieuwd wat je er nog meer uit kunt halen
@Link0007, Netjes scherp, kleuren goed, maar de compositie vind ik minder, het grassprietje staat over de gehele breedte te veel in het midden, een staand sprietje had al een stuk beter geweest.
@eejtje, prachtig misschien wat deathchant zegt wat meer geel erin. maakt hem nog beter.
@Wijnands, mooi shot, weinig op aan te merken.
Gisteren deze gemaakt vanaf de Brienenoordbrug en vond hem zelf wel aardig gelukt, misschien alleen wat te druk met de vele lantaarnpalen e.d.

(klik voor beetje groter)
@eejtje, prachtig misschien wat deathchant zegt wat meer geel erin. maakt hem nog beter.
@Wijnands, mooi shot, weinig op aan te merken.
Gisteren deze gemaakt vanaf de Brienenoordbrug en vond hem zelf wel aardig gelukt, misschien alleen wat te druk met de vele lantaarnpalen e.d.

(klik voor beetje groter)
@silencedead: nette foto, vooral zonder auto's. Alleen dat witte bord rechtsonderin, misschien moet je dat iets wegpoetsen of donkerder maken, hij is erg overduidelijk aanwezig. ook vind ik de wolken niet echt mooi, maar dat is misschien meer smaak!
Shit, ik niet!Fishlip schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:25:
Ben wel benieuwd wat je er nog meer uit kunt halen
Wolken kan je nog iets aanzetten met een nd grad in photoshop ofzo. Dan wordt de aandacht van het bord wat afgeleid. Wat die palen betreft, tja, da's een nederlands landschap he?
@silencedead
Nette foto spreekt me wel aan. Leuk standpunt!
Nette foto spreekt me wel aan. Leuk standpunt!
Verwijderd
@Shrien leuke foto, niet te ingewikkeld en het zet met zo'n open broek toch wel tot nadenken wat de context misschien zou zijn. Doet verder prettig aan.
@ThAZiP Mij iets te kleurrijk. Doet wat gesatureerd over. De "sterretjes" op de achtergrond zijn wel leuk. Compositietechnisch was hij misschien iets spannender als je een stap naar rechts had gedaan?
@link0007 goed scherp, zuiver qua kleur. Achtergrond had wat waziger gemogen, maar daar heb je dure lichtgevoelige lenzen voor nodig. Qua compositie vind ik hem niet zo spannend.
@eejtje mooi foto, lekker simpel, lekker puur. Mooie zachte kleuren. Het zwarte silhouet rechts is me wel iets te scherp aanwezig.
@Wijnands, mooi op de foto. Misschien had het hert iets meer naar rechts gekund. De ruimte rechts voegt denk ik niet heel veel toe. Ik heb wel het gevoel dat hij qua witbalans wat blauw-groenig is, maar dat kan ook smaak zijn. Verder denk ik dat je een heel klein beetje bewogen hebt.
@silencedead. Mooie foto, mooi dat je de weg ook leeg hebt gekregen. Contrast is in het Z-W ook mooi. Ik weet niet of je de wolken donkerder moet maken. Ik heb al een beetje het gevoel dat je ze te donker hebt gemaakt.
@ThAZiP Mij iets te kleurrijk. Doet wat gesatureerd over. De "sterretjes" op de achtergrond zijn wel leuk. Compositietechnisch was hij misschien iets spannender als je een stap naar rechts had gedaan?
@link0007 goed scherp, zuiver qua kleur. Achtergrond had wat waziger gemogen, maar daar heb je dure lichtgevoelige lenzen voor nodig. Qua compositie vind ik hem niet zo spannend.
@eejtje mooi foto, lekker simpel, lekker puur. Mooie zachte kleuren. Het zwarte silhouet rechts is me wel iets te scherp aanwezig.
@Wijnands, mooi op de foto. Misschien had het hert iets meer naar rechts gekund. De ruimte rechts voegt denk ik niet heel veel toe. Ik heb wel het gevoel dat hij qua witbalans wat blauw-groenig is, maar dat kan ook smaak zijn. Verder denk ik dat je een heel klein beetje bewogen hebt.
@silencedead. Mooie foto, mooi dat je de weg ook leeg hebt gekregen. Contrast is in het Z-W ook mooi. Ik weet niet of je de wolken donkerder moet maken. Ik heb al een beetje het gevoel dat je ze te donker hebt gemaakt.
@Thazip: Toffe foto, mooi die verlichtte waterstralen. Puntje van kritiek: aan de rechterkant wat te krap afgekropt, en aan de onderkant zou ik die stoeprand eraf snijden.
@link007: Leuk die macro met druppeltjes. Alleen behalve de druppels is er eigenlijk niet zoveel dat mijn aandacht lang vasthoudt.
@eejtje: Mooie sfeervolle foto. Compositie is wel mooi, alleen vind ik het silhouet rechts niet bij de silhouetten van de bergen en de boom passen. Vind het te hoekig ogen. Wel tof vind ik dat de silhouetten een dieptewerking geven door verschillende tinten.
@wijnands: Leuke plaat met dito compositie. zonde dat het lichte hert niet helemaal scherp is. Verder zitten linksonder wat onscherpe grassprieten die afleiden van het hert daarachter.
@silencedead: Mooie plaat, de weg en de lijn van de gebouwen vullen elkaar goed aan. wat ik minder vind aan deze foto is de lucht. het bovenste gedeelte waar het donker is vind ik nog wel mooi, maar op een gegeven moment is de lucht knalwit. de overgang van licht naar donker is te plotseling.
@link007: Leuk die macro met druppeltjes. Alleen behalve de druppels is er eigenlijk niet zoveel dat mijn aandacht lang vasthoudt.
@eejtje: Mooie sfeervolle foto. Compositie is wel mooi, alleen vind ik het silhouet rechts niet bij de silhouetten van de bergen en de boom passen. Vind het te hoekig ogen. Wel tof vind ik dat de silhouetten een dieptewerking geven door verschillende tinten.
@wijnands: Leuke plaat met dito compositie. zonde dat het lichte hert niet helemaal scherp is. Verder zitten linksonder wat onscherpe grassprieten die afleiden van het hert daarachter.
@silencedead: Mooie plaat, de weg en de lijn van de gebouwen vullen elkaar goed aan. wat ik minder vind aan deze foto is de lucht. het bovenste gedeelte waar het donker is vind ik nog wel mooi, maar op een gegeven moment is de lucht knalwit. de overgang van licht naar donker is te plotseling.
Wat moet ik nou met die grassprietes vraag ik me vaak genoeg af. Croppen? Dat gaat meestal ten koste van poten? LAten staan? Dan leiden ze af.
Meer van de onderkant af croppen lijkt me geen optie; je mist nu al een stukje poot. Nog meer croppen en dan lijkt het alsof het hert zweeft. ik vind de tak voor de kop / het gewei storender, evenals de takken op de achtergrond (of liever: de scherpte ervan).Wijnands schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:18:
Wat moet ik nou met die grassprietes vraag ik me vaak genoeg af. Croppen? Dat gaat meestal ten koste van poten? LAten staan? Dan leiden ze af.
Maar goed, natuurfotografie is lastig en perfect is het plaatje nooit... Zelf had ik een keer eindelijk een vos goed voor de lens, maar ging het beest zitten schijten

Zijn deze herten trouwens in de AW duinen geschoten? Het is daar namelijk af en toe net een hertekamp aan het worden...
P.S. Gelukkig andere keer wel geluk gehad met een (tam) vosje: http://www.lukaskoning.nl/photos/2008_A.W._Duinen/
[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 02-12-2009 14:43 ]
Yep, AW. Vossen zijn lastig, ik tref ze zelden. Als ik er een scheitend trof had ik echt wel m'n buffer vol geknald.
AWD lijken inderdaad af en toe een hertenkamp.
Ik wil daar in januari trouwens een mini-meet organiseren, zal 2e weekend worden denk ik maar dat post ik wel in algemeen.
AWD lijken inderdaad af en toe een hertenkamp.

A.W. Duinen is een leuke plek voor een mini-meet, maar de tijd van het jaar lijkt me misschien niet optimaal. Met vorst kan er het natuurlijk prachtig zijn, maar daar kun je niet echt van op aan. Qua vogels / beesten is het in de winter vrij stil al blijft er natuurlijk wel altijd wat waterwild over. Ook kun je er ook niet op rekenen dat iedereen vroeg genoeg aanwezig kan zijn voor de beestjes. Als je in het voorjaar zou gaan, heb je altijd nog insecten en plantjes / bloemetjes waarmee je aan de slag kunt gaan.
Voordeel van januari is dat het klein gevogelte makkelijker zichtbaar is. Nou ja, ik trap 'm wel af en we zien wel.
@ wijnands, mag ik vragen waar jij woont/ waar dit is, dat jij al die beesten tegen komt ?
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
de beesten komt wijnands tegen in de Amsterdamse waterleiding duinen
zo, (mini) Natuurmeeting Amsterdamse Waterleidingduinen en nu hou ik op met het offtopic geklets
Apart dat gebouw zo met die schuine lijnen. Lijkt dat lelijke ding in Nieuw-vennep wel. Een puntje van kritiek, onderaan, dat groen, ik zou croppen.
Ik herontdekte deze omdat iemand een commentaar achterliet. Eigenlijk vind ik 'm best heel aardig.
Ik herontdekte deze omdat iemand een commentaar achterliet. Eigenlijk vind ik 'm best heel aardig.

Ehm, kweet het niet. Ik zou deze in ieder geval van een veel lager standpunt willen zien.
Hier staat tekst
Het is vooral de lucht die weinig toevoegt. Wat mooi aan deze foto is dat pad wat je ogen volgt dieper het beeld in. Laat dat pad eindigen bijna boven in je beeld, door of lager standpunt, of nu alsnog te croppen...dat geeft het meer spanning.
Het is nu iig de lucht die spanning weer weg neemt.
Verder mis ik een mooi eindpunt van het pad. Die boerderij is voor mij niet spannend genoeg om lang naar te kijken.
Het is nu iig de lucht die spanning weer weg neemt.
Verder mis ik een mooi eindpunt van het pad. Die boerderij is voor mij niet spannend genoeg om lang naar te kijken.
Daar kan ik wat mee, gents, bedankt!
Verwijderd
Je kunt gewoon met je hand het bovenste deel van je foto afhalen om te zien wat het effect is. In dit geval zou ik voor een laag standpunt hebben gekozen wanneer de lucht erg gaaf zou zijn of voor een een iets downward (ik zit in de UK dus het mag) kijkhoek wanneer je de focus wilt leggen op de weg.
Tip: kijk eens kritisch naar waar de weg in eindigt. Is dat waar jij wilt dat het oog naartoe geleid wordt?
Tip: kijk eens kritisch naar waar de weg in eindigt. Is dat waar jij wilt dat het oog naartoe geleid wordt?
Dat eindpunt zat ik niet zo mee, juist omdat het zo rommelig is.
Ik snap het wel hoor, grassprieten zijn amper te voorkomen denk ik. zeker als je met wilde(?) dieren te maken hebt en waar de kans op een misser aanwezig isWat moet ik nou met die grassprietes vraag ik me vaak genoeg af. Croppen? Dat gaat meestal ten koste van poten? LAten staan? Dan leiden ze af.
@silencedead: Toffe foto's vind ik dit altijd, de belichting vind ik altijd erg gaaf. Ook mooi vind ik die reflecties op het water. Sluit me aan bij wijnands wat betreft het gras op de voorgrond. Ook die boom links die voor twee derde is afgekapt vind ik niet zo geslaagd.
@Wijnands: Je plaat kijkt mooi weg. Ook vind ik het wel mooi dat het pad het 'onbewerkte' veld rechts en het al deels begroeide veld links een soort van symmetrisch verdeeld. Ook de brede trekkersporen helemaal op de voorgrond die hun eigen pad in het pad volgen zijn goed. nadeel vind ik dat witte vlak links op de horizon. is een schutting denk ik? vind ik te wit eigenlijk. Ook de lucht vind ik een te groot deel van de foto in nemen.
Nu zelf nog even een plaat plaatsen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Iets wat ik zelf wat minder vind nu ik de foto al vaker gezien heb, is dat de brug wel heel erg in het midden zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 03-12-2009 21:13 ]
Nou marcel, dat vind ik helemaal niet erg. Sterker nog, ik vind de foto behoorlijk lekker eigenlijk.marceltuit schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:28:
Iets wat ik zelf wat minder vind nu ik de foto al vaker gezien heb, is dat de brug wel heel erg in het midden zit.
Vind de compositie mooi. Maar - misschien komt het door mijn scherm - de foto is wel erg donker.
Ik ben spuit 1011, aangenaam!
Nee, dit is niet echt een succesvolle cropmarceltuit schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:43:
than ks voor de reacties, heb eens wat zitten prutsen met fotosoep en kom hierop uit:
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik hem nu niet zo heel speciaal meer, doordat hij minder blauw heeft lijkt het wel of de sfeer weg is. Helaas kon ik met mijn beperkte fotosoep kennis geen gulden middenweg tevoorschijn toveren
Verwijderd
Copenhagen Opera

@wijnands: Mooie foto, enorm mooie groen kleur! Ietsje lager standpunt en de foto had meer een wow-gehalte!
@silencedead: Ik vind persoonlijk de foto iets te licht. De plantjes onderaan de foto vind ik persoonlijk een beetje storend.

@wijnands: Mooie foto, enorm mooie groen kleur! Ietsje lager standpunt en de foto had meer een wow-gehalte!
@silencedead: Ik vind persoonlijk de foto iets te licht. De plantjes onderaan de foto vind ik persoonlijk een beetje storend.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 01:44 ]
Op de één of andere manier heb ik het gevoel dat deze foto het gebouw eer aan doet
Marcel, wel goed dat je inderdaad wat probeert met andermans suggesties
maar de originele was de goeie, dat heb je nu zelf ook gezien 
Transfusion, combi warm en koud is wel goed, alleen vind ik het toch TE blauw sorry. Ik vind je gebouw trouwens wel akelig recht als in weinig tot geen distortion
Transfusion, combi warm en koud is wel goed, alleen vind ik het toch TE blauw sorry. Ik vind je gebouw trouwens wel akelig recht als in weinig tot geen distortion
[ Voor 71% gewijzigd door Deathchant op 06-12-2009 10:58 ]
@J_V_D_L: verrek je hebt gelijk. lampje rechts helemaal over het hoofd gezien
Kranen stonden er op de vorige foto ook al op hoor, die krijg ik niet weg
Je hebt trouwens gelijk, is een bruggetje in Carnisse.
@Transfusion: vind dit wel een mooi plaat, alleen jammer dat hij te strak aan de zijkanten is afgesneden. Verder vind ik hem wel geslaagd, ook de blauwe tint vind ik wel mooi contrasteren met het gele licht in het gebouw zelf.
@deathchant: als er opmerkingen over licht etc geplaatst worden kan ik daar makkelijk wat mee doen natuurlijk
kwestie van wat heen weer schuiven met de schuifjes in de raw editor hehe. Ik probeer gewoon steeds betere foto's te gaan bouwen
Je hebt trouwens gelijk, is een bruggetje in Carnisse.
@Transfusion: vind dit wel een mooi plaat, alleen jammer dat hij te strak aan de zijkanten is afgesneden. Verder vind ik hem wel geslaagd, ook de blauwe tint vind ik wel mooi contrasteren met het gele licht in het gebouw zelf.
@deathchant: als er opmerkingen over licht etc geplaatst worden kan ik daar makkelijk wat mee doen natuurlijk
transfusion: maar het eerste wat ik in je foto zag was de lelijke vignettering. Dat verpest het voor mij eigenlijk. Want verder is je plaat netjes
Verwijderd

Dit is de plaat zonder vignettering, een puur persoonlijke preferentie als ik verschillende reacties hoor!
@marceltuit: Ik had rechts dat lichtje weggehaald en geprobeerd iets aan de kranen te doen. De brug zo door het beeld vind ik wel mooi eigenlijk 
@Transfusion: Ik vind de tweede met vignettering veel meer recht doen aan het gebouw.
Omdat het mijn eerste foto is hier zal ik deze keer alleen met een foto komen. Een van de eerste foto's gemaakt met 500D + EFS 18-135. Rechts iets gekropt waar nog een leeg schaaltje stond. Alleen jammer dat het waxinelichtje en de vlam een geheel zijn.

De grotere versie ziet er beter uit
@hieronder: Sorry jongens, ik zal het niet meer doen
@Transfusion: Ik vind de tweede met vignettering veel meer recht doen aan het gebouw.
Omdat het mijn eerste foto is hier zal ik deze keer alleen met een foto komen. Een van de eerste foto's gemaakt met 500D + EFS 18-135. Rechts iets gekropt waar nog een leeg schaaltje stond. Alleen jammer dat het waxinelichtje en de vlam een geheel zijn.

De grotere versie ziet er beter uit
@hieronder: Sorry jongens, ik zal het niet meer doen
[ Voor 29% gewijzigd door jip_86 op 07-12-2009 09:27 ]
Nee. Gewoon, nee. Dat je een beginner bent is geen excuus om geen commentaar op anderen te hebben.Omdat het mijn eerste foto is hier zal ik deze keer alleen met een foto komen.
+1, geen commentaar op andermans foto's, is geen commentaar op jou fotoMute schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:31:
[...]
Nee. Gewoon, nee. Dat je een beginner bent is geen excuus om geen commentaar op anderen te hebben.
@silencedead:
Gave foto ! Die flat met al die lichtjes aan het water ziet er prachtig uit. Het enige jammere vind ik de felle straatverlichting. Misschien dat je daar nog wat aan kunt doen ?
@Wijnands:
Een lager perspectief zou mooier zijn geweest. Al is het ook wel een drukke foto aan het einde van het pad. Meer ingezoomd op het pad en de boerderij erachter zou het wat minder druk hebben gemaakt.
Binnenkort zelf ook maar eens wat foto's hier plaatsen
Gave foto ! Die flat met al die lichtjes aan het water ziet er prachtig uit. Het enige jammere vind ik de felle straatverlichting. Misschien dat je daar nog wat aan kunt doen ?
@Wijnands:
Een lager perspectief zou mooier zijn geweest. Al is het ook wel een drukke foto aan het einde van het pad. Meer ingezoomd op het pad en de boerderij erachter zou het wat minder druk hebben gemaakt.
Binnenkort zelf ook maar eens wat foto's hier plaatsen
Verwijderd
@jip_86: Dit is echt een lastig onderwerp om goed op de foto te krijgen. Het waxinelichtje is veel te licht en de kerstballen zijn te donker. Misschien werkt het beter met wat omgevingslicht. Verder is het onscherp; misschien door verkeerd focussen of toch wat bewegingsonscherpte. Maar goed, blijf oefenen zou ik zeggen! Enneh de kleine en de grote versie bevatten niet dezelfde beelduitsnede. Meestal maken we hier een thumbnail van het hele beeld.
@Transfusion: Erg mooi. Het blauw en oranje vormen een mooie combinatie. Mijn voorkeur gaat uit naar de versie zonder vignettering (strak blauw tot in de hoek).
@marceltuit: Wat een interessante brug! Eens dat de eerste versie te donker is en dat de tweede versie wat sfeer mist. Misschien nog eens naar terug gaan om verschillende belichtingen uit te proberen. Kun je daar ook dichter bij het water komen? Met een lager standpunt komt de brug waarschijnlijk wat meer los van de achtergrond.
Het resultaat van een avondwandeling in Deventer.
@Transfusion: Erg mooi. Het blauw en oranje vormen een mooie combinatie. Mijn voorkeur gaat uit naar de versie zonder vignettering (strak blauw tot in de hoek).
@marceltuit: Wat een interessante brug! Eens dat de eerste versie te donker is en dat de tweede versie wat sfeer mist. Misschien nog eens naar terug gaan om verschillende belichtingen uit te proberen. Kun je daar ook dichter bij het water komen? Met een lager standpunt komt de brug waarschijnlijk wat meer los van de achtergrond.
Het resultaat van een avondwandeling in Deventer.

@TheOdyssey:
Mooie foto !
Is die lucht bewerkt of zag het er echt zo uit ?
Ik draag zelf dan ook maar bij:

Genomen vanaf een boot in Izmir , Turkije.
Ik kan de UBB code's niet vinden om een thumbnail door te linken
mocht iemand die weten pas ik het aan 
Edit:
Dank je Arjan !
Mooie foto !
Ik draag zelf dan ook maar bij:

Genomen vanaf een boot in Izmir , Turkije.
Ik kan de UBB code's niet vinden om een thumbnail door te linken
Edit:
Dank je Arjan !
[ Voor 16% gewijzigd door Megajr op 07-12-2009 10:54 ]
Jij ziet onder het Flickr plaatje de link staan naar de JPG (kunnen wij niet zien), dus eerst naar het 500px formaat gaan. Dan die static link eronder oppakken.Megajr schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:37:
Ik kan de UBB code's niet vinden om een thumbnail door te linkenmocht iemand die weten pas ik het aan
Afbeelding knopje op tweakers pakken, daarin die link gooien. Als je nu deze regel selecteert, kun je de link optie gebruiken en hierin de link die je nu gebruikt had plakken. Dan heb je een kleinformaat plaatje dat doorlinkt naar het grotere formaat.
[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 07-12-2009 10:50 ]
This footer is intentionally left blank
Transfusion: Hij kan me niet echt boeien, je hebt gewoon heel centraal en frontaal het gebouw op de foto gezet. Je had beter een detail of een deel van het gebouw kunnen laten zien. Ook is je compositie erg vlak.
Theodyssey: Lekkere plaat, hij doet me denken aan een coverfoto voor de boeken van een literaire thriller, bv. Nicky French. Lekkere strepen in de lucht en fijn dat het nog een kleurtje heeft.
Megajr: Leuke plaat, maar hij komt erg vlak over qua compositie. Ik weet hoe het is om op zee te fotograferen (volgens de regeltjes van de landschapsfotografie is je foto pas boeiend als je iets op de voorgrond hebt), en dat is geen eenvoudige opgave. Je had nog krapper kunnen kaderen , zodat alleen de contouren van het schip en de lijn van de berg zichtbaar waren.
Theodyssey: Lekkere plaat, hij doet me denken aan een coverfoto voor de boeken van een literaire thriller, bv. Nicky French. Lekkere strepen in de lucht en fijn dat het nog een kleurtje heeft.
Megajr: Leuke plaat, maar hij komt erg vlak over qua compositie. Ik weet hoe het is om op zee te fotograferen (volgens de regeltjes van de landschapsfotografie is je foto pas boeiend als je iets op de voorgrond hebt), en dat is geen eenvoudige opgave. Je had nog krapper kunnen kaderen , zodat alleen de contouren van het schip en de lijn van de berg zichtbaar waren.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Mocht ik er weer in de buurt zijn ga ik dat proberenParle85 schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:06:
@jip86: Tnx voor de comment. Lichtje rechts heb ik op de 2e versie over het hoofd gezien, op de eerste versie zit hij niet meer. Kranen heb ik zelf geen moeite mee, horen wat mij betreft gewoon bij de horizon en het landschap. Ze helemaal wegklonen vind ik ook iets te veel van het goede. Mijn hobby is fotograferen, niet tekenen 
@TheOdyssy: De brug is vlakbij mijn huis, dus ik ga hem zeker nog eens vanuit verschillende standpunten op de plaat zetten (hoger, lager, links/rechts). Uiteraard neem ik dan ook verschillende belichtingen in acht. Iig tnx voor de comment.
Wat betreft jou plaat: erg mooi, Ik vind de belichting erg subtiel! Steekt ook erg lekker af tegen de lucht(?).
@megajr: Mooie lekkere plaat, kijkt lekker weg. Alleen jammer dat de zon praktisch in het midden zit. Verder vind ik de lucht echt prachtig, evenals de silhouetten van de bergen.
@TheOdyssy: De brug is vlakbij mijn huis, dus ik ga hem zeker nog eens vanuit verschillende standpunten op de plaat zetten (hoger, lager, links/rechts). Uiteraard neem ik dan ook verschillende belichtingen in acht. Iig tnx voor de comment.
Wat betreft jou plaat: erg mooi, Ik vind de belichting erg subtiel! Steekt ook erg lekker af tegen de lucht(?).
@megajr: Mooie lekkere plaat, kijkt lekker weg. Alleen jammer dat de zon praktisch in het midden zit. Verder vind ik de lucht echt prachtig, evenals de silhouetten van de bergen.
Dank jeVerwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:08:
@jip_86: Dit is echt een lastig onderwerp om goed op de foto te krijgen. Het waxinelichtje is veel te licht en de kerstballen zijn te donker. Misschien werkt het beter met wat omgevingslicht. Verder is het onscherp; misschien door verkeerd focussen of toch wat bewegingsonscherpte. Maar goed, blijf oefenen zou ik zeggen! Enneh de kleine en de grote versie bevatten niet dezelfde beelduitsnede. Meestal maken we hier een thumbnail van het hele beeld.
@TheOdyssey: Jouw foto ziet er goed uit. Mooie lucht erachter, laat goed je onderwerp uitkomen.
@Marceltuit: De eerste versie van je foto vind ik erg lekker. 2e versie doet me minder, zoals je zelf ook al aangeeft.
@Transfusion: Lekkere plaat, alhoewel ik een beetje het idee heb dat ik er iets te dicht opzit, zou zelf wat meer ruimte aan de zijkanten laten.
@jip86: Vind hem zelf niet echt super, ik mis nogal wat detail in het schaaltje.
@TheOdyssey: HEURLIJK! Plaat waar ik enthousiast over ben! Onderwerp komt heerlijk uit tegen die lucht. Hulde!
@Megajr: Leuke plaat, alhoewel ik hem een beetje "standaard" vindt, ik heb niet echt iets spannends om naar te kijken, maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn
@Transfusion: Lekkere plaat, alhoewel ik een beetje het idee heb dat ik er iets te dicht opzit, zou zelf wat meer ruimte aan de zijkanten laten.
@jip86: Vind hem zelf niet echt super, ik mis nogal wat detail in het schaaltje.
@TheOdyssey: HEURLIJK! Plaat waar ik enthousiast over ben! Onderwerp komt heerlijk uit tegen die lucht. Hulde!
@Megajr: Leuke plaat, alhoewel ik hem een beetje "standaard" vindt, ik heb niet echt iets spannends om naar te kijken, maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Verwijderd
@Transfusion,
De 2e versie vindt ik zelf beter maar ik vindt hem sowieso iets te blauw. Het oranje en blauw zijn wel een erg goede combi. De foto had van mij wel wat wijder mogen zijn zodat je niet zo strak tegen de randen van de foto aan zit.
@Jip_86,
Een interessant onderwerp maar helaas ook erg moeilijk inderdaad. Het kaarsje is inderdaad te licht en de schaal met inhoud te donker.
Ik vindt de "schaduw" op de muur ook niet echt mooi.
Mensen let op, ik geef nu commentaar zonder dat ik zelf een foto plaats.
De 2e versie vindt ik zelf beter maar ik vindt hem sowieso iets te blauw. Het oranje en blauw zijn wel een erg goede combi. De foto had van mij wel wat wijder mogen zijn zodat je niet zo strak tegen de randen van de foto aan zit.
@Jip_86,
Een interessant onderwerp maar helaas ook erg moeilijk inderdaad. Het kaarsje is inderdaad te licht en de schaal met inhoud te donker.
Ik vindt de "schaduw" op de muur ook niet echt mooi.
Mensen let op, ik geef nu commentaar zonder dat ik zelf een foto plaats.
@ Marceltuit: Alles is eigenlijk al gezegd. Een leuk plaat, alleen wat te donker. De eerste is sfeervoller dan de tweede naar mijn mening.
@ Transfusion: Leuk vastgelegd, het gebouw. En zoals je eerder hebt gezegd, preferentie wel/niet vignettering is afhankelijk van persoon. Ik persoonlijk vind je foto met vignettering mooier.
@ jip_86: Ik weet niet precies wat ik erover moet denken. Aan de ene kant hou ik van sfeerfoto’s die overwegend blauw of geel/oranje als kleur hebben. Maar als ik het uitvergroot, zie ik sterke onscherpte. Dat vind ik dan weer jammer.
@ TheOdyssey: Aan de reacties hierboven zie je dat anderen het een geslaagd foto vinden. Mijn doet het eerlijk gezegd weinig. Achtergrond vind ik niet mooi, die wekt de indruk dat er beweging plaatsvindt terwijl een standbeeld natuurlijk statisch is. Hoe heb je die eigenlijk zo gekregen? Bewerkt? Onderwerp vind ik niet zo interessant, maar dat natuurlijk heel persoonlijk. Standpunt vind ik echter wel heel leuk, anders dan recht van voren.
@Megajr: Ik zou een stuk van de zee wegcroppen. Want dan gaat de aandacht meer naar de lucht, en die is erg mooi. Wat ik wel jammer vind is de onscherpte van de schepen en berg.
@ Transfusion: Leuk vastgelegd, het gebouw. En zoals je eerder hebt gezegd, preferentie wel/niet vignettering is afhankelijk van persoon. Ik persoonlijk vind je foto met vignettering mooier.
@ jip_86: Ik weet niet precies wat ik erover moet denken. Aan de ene kant hou ik van sfeerfoto’s die overwegend blauw of geel/oranje als kleur hebben. Maar als ik het uitvergroot, zie ik sterke onscherpte. Dat vind ik dan weer jammer.
@ TheOdyssey: Aan de reacties hierboven zie je dat anderen het een geslaagd foto vinden. Mijn doet het eerlijk gezegd weinig. Achtergrond vind ik niet mooi, die wekt de indruk dat er beweging plaatsvindt terwijl een standbeeld natuurlijk statisch is. Hoe heb je die eigenlijk zo gekregen? Bewerkt? Onderwerp vind ik niet zo interessant, maar dat natuurlijk heel persoonlijk. Standpunt vind ik echter wel heel leuk, anders dan recht van voren.
@Megajr: Ik zou een stuk van de zee wegcroppen. Want dan gaat de aandacht meer naar de lucht, en die is erg mooi. Wat ik wel jammer vind is de onscherpte van de schepen en berg.
Transfusion: De foto met vignettering vind ik wel iets toevoegen, maar in je eerste foto is het iets 'overdone'.
Wijnands: Mooie plaat, vooral de donkere wolkenband bovenin maakt dattie lekker weg kijkt.
Marceltuit: Ik vind de lichte ook wel wat hebben, maar de crop is niet zo succesvol imo.
TheOddyssey: Wow, indrukwekkende plaat.
Ik had het beeld graag van de andere kant gezien, zodat je iets meer van het gezicht te zijn krijgt.
Ik heb deze foto een tijdje terug gemaakt op zandvoort, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

@Wijnands: uit de EXIF: Metering Mode: Partial
Wijnands: Mooie plaat, vooral de donkere wolkenband bovenin maakt dattie lekker weg kijkt.
Marceltuit: Ik vind de lichte ook wel wat hebben, maar de crop is niet zo succesvol imo.
TheOddyssey: Wow, indrukwekkende plaat.
Ik heb deze foto een tijdje terug gemaakt op zandvoort, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

@Wijnands: uit de EXIF: Metering Mode: Partial
[ Voor 4% gewijzigd door psyBSD op 08-12-2009 14:32 ]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Verwijderd
Het is natuurlijk "slechts" een standbeeld en ieder zijn smaak natuurlijk. Ik vind 'm zelf interessant vanwege het bijzondere licht en het kleurencontrast. De achtergrond werd verlicht door de maan, die half door de wolken scheen en zich precies achter het standbeeld bevond. Daardoor had ik in standpunt weinig keuseejtje schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:32:
Achtergrond vind ik niet mooi, die wekt de indruk dat er beweging plaatsvindt terwijl een standbeeld natuurlijk statisch is. Hoe heb je die eigenlijk zo gekregen? Bewerkt? Onderwerp vind ik niet zo interessant, maar dat natuurlijk heel persoonlijk. Standpunt vind ik echter wel heel leuk, anders dan recht van voren.
repost?psyBSD schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:02:
Transfusion: De foto met vignettering vind ik wel iets toevoegen, maar in je eerste foto is het iets 'overdone'.
TheOddyssey: Wow, indrukwekkende plaat.Ik had het beeld graag van de andere kant gezien, zodat je iets meer van het gezicht te zijn krijgt.
[afbeelding]
Verwijderd
@silencedead. mooi qua kleuren, water mooi strak. De straat rechts is m.i. iets te licht. Verder staat het er goed op, maar er zit geen onverwacht of een speels element in de foto. Omdat ik het gebouw ook niet heel spannend vind, maakt het je foto voor mij toch een beetje saai.
@Wijnands De diepte zit er goed in en je wordt meteen goed naar achteren geleid. Ondanks dat het groen goed vertegenwoordigd is, mis ik toch iets spannends in je foto. Het bevat niet heel veel contrast, ook niet iets spannend door wat meer scherpte-diepte en de beeldhoek is ook wat basis. Wat meer door de knieën had hem denk ik al wat spannender gemaakt, en misschien was een F2.8 ook wel iets spannender geweest (als je een lens hebt die dat haalt natuurlijk).
@marceltuit Mooie foto. Je oog wordt mooi van links naar rechts geleid over een toch niet al te standaard type brug. Je blijft wel een beetje tussen het huis en de knik in de brug schakelen. Qua kleuren vind ik hem ook lekker rustig en het beetje vignetering is pecies goed. Overall misschien een tikje te donker. Je tweede versie is beter, hoewel ik nu dat spannende donkerblauw (ochtendblauw?) mis (ah, je zegt het zelf ook al). Huis is nog steeds iets te ligt en rechts zit er opeens een lamp op de rand?
@Transfusion Staat er goed op. Ik vind wel dat er een beetje erg blauw halo omheen zit. Verder lijkt het alsof je iets uit het midden staat. Beeldhoek, kleuren, lijnen, niets mis mee allemaal
. Je tweede foto is echt te hard blauw. Die blauwtint moet juist donkerder. (althans, dat vind ik dan hè
)
@jip_86 Rustig beeld, rustig qua kleur, de sfeer komt goed over. Qua scherpte is 'ie niet optimaal. Of dat door een onvaste hand of een hoog ISO komt (of beide) weet ik niet. De vlam er uit tillen kan alleen met een spotbelichting op de vlam, maar dan zie je de rest niet meer
Verder zou de foto misschien iets spannender worden als je iets meer in je onderwerp kruipt. Zoals het nu ligt zie ik het ook liggen als ik voorbij loop.
@TheOdyssey Rustige achtergrond. Zacht belicht. Ik zie wel een lichtstreepje op haar onderarm, en haar ogen hadden qua schaduw misschien iets meer diepte mogen hebben. Het bruine ding rechtsonder vind ik storend. Verder staat het er mooi op. Vooral haar jurk zit mooi in de schaduw en zacht in het licht. (O, het was buiten, ik dacht dat het een klein beeltje binnen was, in dat geval kun je er natuurlijk qua licht veel minder mee, dan heb je het mooi gespot)
@Megajr Daar is meer uit te halen. Contrast omhoog, rood wat aanzetten, dan heb je een mooie zonsondergang. De zon komt wel heel precies op het midden uit en je had misschien wat lager op het water gemogen.
@psyBSD een mooie meeuw. Niet zo heel spannend, maar staat er wel goed op. Nauwelijks overbelicht en zeker niet onscherp voor een vogel in volle vlucht. Desondanks links-achter wel iets overbelicht.
Nog eentje van mij

(volgens mij vindt 'ie die meeuw wel interessant
)
@Wijnands De diepte zit er goed in en je wordt meteen goed naar achteren geleid. Ondanks dat het groen goed vertegenwoordigd is, mis ik toch iets spannends in je foto. Het bevat niet heel veel contrast, ook niet iets spannend door wat meer scherpte-diepte en de beeldhoek is ook wat basis. Wat meer door de knieën had hem denk ik al wat spannender gemaakt, en misschien was een F2.8 ook wel iets spannender geweest (als je een lens hebt die dat haalt natuurlijk).
@marceltuit Mooie foto. Je oog wordt mooi van links naar rechts geleid over een toch niet al te standaard type brug. Je blijft wel een beetje tussen het huis en de knik in de brug schakelen. Qua kleuren vind ik hem ook lekker rustig en het beetje vignetering is pecies goed. Overall misschien een tikje te donker. Je tweede versie is beter, hoewel ik nu dat spannende donkerblauw (ochtendblauw?) mis (ah, je zegt het zelf ook al). Huis is nog steeds iets te ligt en rechts zit er opeens een lamp op de rand?
@Transfusion Staat er goed op. Ik vind wel dat er een beetje erg blauw halo omheen zit. Verder lijkt het alsof je iets uit het midden staat. Beeldhoek, kleuren, lijnen, niets mis mee allemaal
@jip_86 Rustig beeld, rustig qua kleur, de sfeer komt goed over. Qua scherpte is 'ie niet optimaal. Of dat door een onvaste hand of een hoog ISO komt (of beide) weet ik niet. De vlam er uit tillen kan alleen met een spotbelichting op de vlam, maar dan zie je de rest niet meer
@TheOdyssey Rustige achtergrond. Zacht belicht. Ik zie wel een lichtstreepje op haar onderarm, en haar ogen hadden qua schaduw misschien iets meer diepte mogen hebben. Het bruine ding rechtsonder vind ik storend. Verder staat het er mooi op. Vooral haar jurk zit mooi in de schaduw en zacht in het licht. (O, het was buiten, ik dacht dat het een klein beeltje binnen was, in dat geval kun je er natuurlijk qua licht veel minder mee, dan heb je het mooi gespot)
@Megajr Daar is meer uit te halen. Contrast omhoog, rood wat aanzetten, dan heb je een mooie zonsondergang. De zon komt wel heel precies op het midden uit en je had misschien wat lager op het water gemogen.
@psyBSD een mooie meeuw. Niet zo heel spannend, maar staat er wel goed op. Nauwelijks overbelicht en zeker niet onscherp voor een vogel in volle vlucht. Desondanks links-achter wel iets overbelicht.
Nog eentje van mij

(volgens mij vindt 'ie die meeuw wel interessant
Tzar,
Het eerste wat mij aan de foto opvalt is dat het linker oog niet scherp is. Dit komt duidelijk door je hele korte dof.
Als ik wat langer naar je foto kijk lijkt mij dat er nogal wat zwart is dicht geslipt, waarschijnlijk is dit toch om sfeer in de plaat te krijgen, het irriteert ook niet omdat het contrast wel hoog genoeg is.
Verder vind ik het helaas niet een al te spannende plaat, toch ook niet slecht. Helaas weinig commentaar waar je mee aan de slag kunt.
Het eerste wat mij aan de foto opvalt is dat het linker oog niet scherp is. Dit komt duidelijk door je hele korte dof.
Als ik wat langer naar je foto kijk lijkt mij dat er nogal wat zwart is dicht geslipt, waarschijnlijk is dit toch om sfeer in de plaat te krijgen, het irriteert ook niet omdat het contrast wel hoog genoeg is.
Verder vind ik het helaas niet een al te spannende plaat, toch ook niet slecht. Helaas weinig commentaar waar je mee aan de slag kunt.
@marceltuit :
Dank je !
Zon ga ik de volgende keer rekening mee houden , ik zet net de eerste stapjes in fotografie dus er valt nog genoeg leren.
@domi235:
Dank je ! Standaard , tja er worden vaker foto’s gemaakt van zonsondergangen denk ik
@eejtje:
Foto is gemaakt met een Samsung compact camera. Dichtbij is alles wel scherp maar zodra je dingen van een afstand fotograveert dan is het een stuk minder scherp. Mocht fotografie toch leuk blijven dan komt er wel beter spul
@The_Tzar:
Heb er net even mee gespeeld en ook met wat andere suggesties en dat ziet er wel mooi uit.
Op mijn Flickr staat een nieuwe versie er van (Omdat je maar 1 foto per keer mag posten).
Waarom heb je er trouwens voor gekozen om de ene helft zo onscherp en de andere helft zo scherp te maken ?
Weet niet of ik een 2e foto op dezelfde dag mag posten ? Als het niet mag dan haal ik hem weer weg !
Vanochtend stond ik in mijn achtertuin te roken en ik zag dat er een beeldje van mijn ouders gevallen was. Zag er wel gaaf uit
Dank je !
@domi235:
Dank je ! Standaard , tja er worden vaker foto’s gemaakt van zonsondergangen denk ik
@eejtje:
Foto is gemaakt met een Samsung compact camera. Dichtbij is alles wel scherp maar zodra je dingen van een afstand fotograveert dan is het een stuk minder scherp. Mocht fotografie toch leuk blijven dan komt er wel beter spul
@The_Tzar:
Heb er net even mee gespeeld en ook met wat andere suggesties en dat ziet er wel mooi uit.
Op mijn Flickr staat een nieuwe versie er van (Omdat je maar 1 foto per keer mag posten).
Waarom heb je er trouwens voor gekozen om de ene helft zo onscherp en de andere helft zo scherp te maken ?
Weet niet of ik een 2e foto op dezelfde dag mag posten ? Als het niet mag dan haal ik hem weer weg !
Vanochtend stond ik in mijn achtertuin te roken en ik zag dat er een beeldje van mijn ouders gevallen was. Zag er wel gaaf uit

Ik ben aan de slag gegaan met een bierflesje en een buks. En dit is het resultaat.

Helaas zat er onderaan een gat in doos waar het bierflesje in stond dus dat stoort wel een beetje.

Helaas zat er onderaan een gat in doos waar het bierflesje in stond dus dat stoort wel een beetje.
Ik vind de foto zelf niet zo boeiend, maar je timing is wel knap. Hoe heb je dat gedaan?oxfordpelican schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:02:
Ik ben aan de slag gegaan met een bierflesje en een buks. En dit is het resultaat.
[afbeelding]
De vignetting is ranzig, de fles die scheef staat is ook niks en de kleuren/belichting ziet er zo ook niet echt boeiend uit, maar de timing is echt prachtig. Ben ik ook wel benieuwd naar hoe je dat hebt gedaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!
Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!
Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.