Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 116.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Mobyrick schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:18:
[...]

Gooi dit ook even in FGS feedback topic, dat is namelijk de plek waar dit soort dingen horen. Zo weet je zeker dat iedereen het leest

[...]

Opgelost, staat nu in dat andere topic, was een foutje
ben ff aan het falen met posts, maar komt er aan :)

[ Voor 197% gewijzigd door Scirocco op 25-05-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:10
Ben van plan dit topic actief te gaan volgen en er staan een hoop mooie plaatjes in.
Heb vorige week een Canon EOS 1000D gekocht en post hieronder het eerste (hopelijk fatsoenelijke) resultaat, ben erg benieuwd naar jullie reacties (ben nog een beginneling, so please be gentle ;)...

p.s. klikken = groot

Foto van mijn vrouw
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_1YlM_isP8ls/S_kdpz6eTAI/AAAAAAABENk/ueSDtCTGp30/s400/IMG_1076.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Tovenaar op 25-05-2010 15:03 . Reden: Teveel foto's ineens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-06 06:39
Topicstart:

• 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)

• Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.

• Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.

• Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272206

een simpele dm naar mij, een TR, of een dm naar degene die een foutje gemaakt heeft, was voldoende geweest :)

[ Voor 81% gewijzigd door Nomad op 25-05-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
My bad, zal de regels eerst nog eens nalezen... Post is aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle
  • Laatst online: 22-04-2020

UnonUkle

Life is music

Tovenaar schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:04:
My bad, zal de regels eerst nog eens nalezen... Post is aangepast...
had dan het landschap laten staan O-)

D5000 || 18-55 DX VR || 55-200 DX VR || 35mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:45

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Aikon: Jammer dat de bel niet helemaal in op de foto staat. Ook de kleuren vind ik een beetje dof, zeker met die kleurige onderbroeken vind ik dat het geheel allemaal wel wat feller en frisser mag. Idee is wel leuk trouwens.

@eejtje: deze doet het hem niet. Foto vind ik niet zo fijn kijken door de toch wel wat drukke voorgrond van die takken. Ook het onderwerp vind ik te onduidelijk en te veel afwezig. pluspuntje: licht.

@kavish: Lekker simplistische plaat, houd ik wel van. De kleuren vind ik erg mooi, vooral het blauw van het water en het zand. Minpuntje: het water oogt niet zo scherp...

@D-Magic: Lekkere achtergrond. Het onderwerp zelf van je foto vind ik wat minder speciaal.

Nu maar eentje van mij, wat kan beter in deze plaat? Zal alvast zelf zeggen dat ik de boei niet weg ga halen, daar moeten jullie het maar mee doen :P Die dingen liggen nu eenmaal in de rivier, so be it :D

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3399/4639699350_24ce545c49.jpg
Exif
Exposure: 4
Aperture: f/22.0
Focal Length: 18 mm
ISO Speed: 100
Exposure Bias: +1 EV

De foto is trouwens klikbaar voor een grotere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

Dank jullie wel voor de commentaren.

@Marceltuit,

Opzich vind ik de plaat wel lekker weg kijken door de kleuren alleen op de 1 of andere manier worden mn ogen de hele tijd naar de stenen getrokken door de lichtere puntjes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@MarcelTuit, mooi plaatje maar vind het donkere gedeelte rechts wat overheersen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:06
Tovenaar schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:28:
@MarcelTuit, mooi plaatje maar vind het donkere gedeelte rechts wat overheersen...
In de kleine versie vond ik het niet storend, maar in de grote versie vind ik inderdaad het donkere stuk rechtsonder wat overheersen. De boom zelf vind ik mooi, alleen de schaduw vind ik te storend.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:45

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties. Is iig een aandachtspuntje voor de volgende keer om schaduwen wat minder opvallend in beeld te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dit topic gaat ietwat vervroegd dicht omdat er iets is veranderd aan de spelregels. Mocht er iemand een foto van de laatste pagina willen herplaatsen is dat natuurlijk geen enkel probleem. Lees de startpost even goed door en we zien je daar weer hopelijk

het nieuwe topic:
Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 26-05-2010 20:20 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.