Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 47 Laatste
Acties:
  • 366.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Deel 12 alweer van de "Solo testcasefoto's - om van te leren"
Voorgaande delen:
Solo testcasefoto's - om van te leren
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 10
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11

Zoals altijd wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door.

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
2. Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.
5. Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.

Veel plezier.

Om een kick off te geven aan dit topic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OY9ObvbAvpnT5q5EvPhNIFcD/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Opzich leuk, alleen heb ik het idee dat ie scheef is :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:00

Sharky

Skamn Dippy!

Hij is hartstikke recht hoor. Open hem maar even in PS en leg er wat guides langs.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is al even geleden dat ik meningen heb gegeven in dit topic. De laatste pagina inhalen dan maar.

@Griffin: de zon met bos spreekt aan, de uitwerking vind ik echter suboptimaal. De reden: je onderwerp, de motor, komt niet goed tot zijn recht. 1. de achtergrond met zijn fijnmazige details en scherpte leidt af. 2. de motor staat goeddeels in de schaduw (zon komt van achteren). 3. wat voor rommelige hoop wilde je vastleggen links naast de motor (en nog in het donker van de schaduw ook). Doe hetzelfde, maar dan met de motor vol in het licht en de achtergrond wat rustiger, en het is top.

@koeitje: de kleuren en de DOF vind ik prettig werken. De donkere gedeelten van de plaat doen mijn waardering wat zakken. Ik ben daarbij superkritisch, dat wel, je post het hier immers om pijnpunten te horen ;) Ook bij beesten zijn ogen 'key' wat mij betreft. Hier zijn ze wat donker zo in de schaduw. Kortom, erg lekker, maar kan beter qua belichting (heb je natuurlijk niet altijd zelf in de hand).

@Thorin: prettig aandoende plaat. Wat mij betreft had je nog iets meer van de omgeving meegenomen, nu valt wat lastig te plaatsen hoe, wat en waarom de kat daar ligt. Crop 'm iets minder richting links en boven, zou ik zeggen. Dat geeft wat rustige 'leegte' in de plaat.

@spyBSD: ik ga hard zijn: een dikke vet ingeflitste foto van in de zon gebakken kinderkes. Oftewel, je flits die kennelijk is gebruikt (zie schaduw achter hoofden) killed wat mij betreft deze foto. Dat opa (pa zal het vast niet zijn :) ) zijn gezicht en ogen niet zichtbaar zijn, is nog een tweede. Dat maakt de foto natuurlijk niet slecht, want de koppies van de kids staan er leuk op. Als testcase keur ik 'm echter echt met een dikke onvoldoende af. Dit is point-and-shoot materiaal. Flitsen is een kunst (niet dat ik daar een ster in ben, maar spaar eerst voor een goede flitser ipv een vervanger van de kitlens, trust me).

@Nedra: strakke plaat. Je zou het contrast tussen licht en donker nog wat op kunnen krikken. Wellicht dat ook B/W nog wat toevoegt.

@Nomad: goed gelukt qua belichting, tikkeltje geel (WB nog ietsje aanpassen)?

@blinkymichiel: wat kan ik hier nog over zeuren?

@Jeroenz18: een 'harde' foto, het zal vast zo bedoeld zijn. Ik zou iets van de partij onder de nek weglaten.

@2xtom: de toning komt goed over. De lijnen werken wat minder. Kan je het bosje rechts niet beter weglaten?

@BlaTieBla: de belichting kent nogal extremen: het altaar heel wit en het dak erg donker. Kan prima werken met een heel specifiek onderwerp in de foto, maar bij dit soort 'alles doet er toe' shots is het m.i. minder bruikbaar. Al met al natuurlijk een heerlijke plaat (maar ik kom hier voor kritiek, ook tot in de kleinste puntjes).

@jspr: tsja, heel lekker eigenlijk. Enige puntje: de foto staat niet helemaal recht.

@Erikie: gast, verrukkelijke foto, maar waar is die kleur?... Gooi de kleur op +10 en ik ben helemaal tevreden.

@Redhero: Nederland zoals ik het in mijn gedachten heb. Prachtige lucht, veel detail van het grasland. Een erg lekkere foto.

@Currahee: een gemengd gevoel. De setting vind ik ok. Van links naar rechts: groen.. bloem.. bij... stevige DOF. Een klassieker voor een prima plaat. Minder vind ik 1. de kleuren (spelen met PS dus) en 2. de scherpte valt tegen. Klein puntje 3. de roze vlek in de DOF onderin stoort. Probeer het tenminste met wat meer aanscherping en wat dikker aangezette kleuren (de zweefvlieg moet bv echt een 'geel' lijfje hebben).

@Erikie no2: is rood in deze foto wel rood? Ten tweede, is het een ijshockeschaats met een Imac met een gat erin in de vorm van een Apple logo? Wat doen die (ogenschijnlijke) kussens daar in de achtergrond? En links die zwarte, tjsa, 'dingen'? Al met al rommelig en onduidelijk.

@C4M1: doet erg jaren '30 aan qua grijssettings. Het pleziert mij wel. Minder plezieren mij de donkere vlekken links bovenin en het 'gruis' dat daar op lijkt te treden. Ten tweede kan je je afvragen of het wel of niet meepakken van de toppen van de kraan links en de toren rechts nog tot een beter resultaat kan leiden. Al met al een toch dikke voldoende wat mij betreft.

@BBE: op het eerste gezicht een strakke plaat. Bij verder doordenken: als het huis het onderwerp is, waarom dan van onderaf de dijk fotograferen zodat de hele onderkant van het huis (tot onderkant van de ramen aan toe) er niet opstaat?

@YC: de kleurcombinatie is supervet, maar geeft het qua het gele gedeelte eigenlijk iets neps. Wat mij betreft knip je het gehele gele gedeelte er af en laat je de ster in de ruit de 'spanning' geven aan de plaat. Dat zou m.i. een coherenter beeld geven (en rustiger), nml verweerde sponningen, hout en een ster in de ruit ipv de (kennelijk) beoogde kleurcontrasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Sharky schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:46:
Hij is hartstikke recht hoor. Open hem maar even in PS en leg er wat guides langs.
Nu je het zegt. Mijn oog werd naar het raampje getrokken en die staat wat scheefjes :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258737

Mijn eerste fotootje hier

Afbeeldingslocatie: http://i106.photobucket.com/albums/m271/taxibabe/2008Juli013klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@mannonke , de poes komt een beetje onscherp over hier.
Misschien had de compositie leuker geweest als je zelf aan de andere kant van het hek stond

[ Voor 45% gewijzigd door degroot op 06-07-2008 01:39 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Nieuw lensje + een fototje: *O*
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/CRW_1886_s.jpg
klikbaar voor 1400 breed.

Jammer dat m'n knie er net op staat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:16

Markie

Voorheen BBE

@ Wekkel: het huis is hier niet het onderwerp, maar het dijkhuis ;)

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258839

@Erikie in deel 11: Ik heb zelf nooit met een SLR geschoten dus ik weet niet hoe dat lijntje waar je het over hebt eruit ziet en precies werkt, maar komt het niet ongeveer op hetzelfde neer als de groene stip?

Wat betreft de 50mm, dat is echt een fijn lensje. Heb hem recent ook aangeschaft voor mijn D40, voornamelijk om bij concerten te gebruiken (maar hij zit nu gewoon standaard op mijn camera). Tot nu toe heb ik maar een concertje (test)geschoten, maar ik ben zeker tevreden met het resultaat (voor voorbeelden, zie Flickr-link in mijn sig, concertfoto's van Into the Arena en Lost InSanity). Die 50mm is goed te gebruiken bij slechte lichtomstandigheden/ 's nachts. En dat handmatig scherpstellen is gewoon even wennen. En ja, er zal wat prut tussen zitten, maar dat heb je bij AF ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

degroot schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:38:
@mannonke , de poes komt een beetje onscherp over hier.
Misschien had de compositie leuker geweest als je zelf aan de andere kant van het hek stond
Hij is naar mijn idee ook wel een beetje onscherp, maar hij was ook zo druk aan het spelen dat het heel moeilijk was om em er echt scherp er op te krijgen. Deze was het scherpst.

Tja en aan de andere kant van het hek staan.. het is en blijft een dier en oh zo onvoorspelbaar. ;) Het was echt een momentopname. Ik had geen tijd om aan de andere kant te gaan staan want dan is hij al weer weg bij het hek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 23:31
@YelloCube
Mooie foto, misschien iets bijsnijden aan de linkerkant.

@Manonneke
Foto is aan de donkere kant, onderwerp is leuk, alleen ik ben het eens met degroot, nu is niet duidelijk waarom het katje tegen het hek staat.

@-DG-
Leuke lens, lijkt me, maar ik snap het doel van deze foto niet helemaal, vind het meer een testfoto dan een mooie plaat.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3097/2640918177_0fa67a965a_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
@Manonneke
Een beetje spelen in photoshop met jouw foto levert onderstaand plaatje op.
Volgens mij laat je zo meer zien. (curves, highlight/shaduw, usm).
Ik ben maar zo vrij geweest dit te doen, als je het vervelend vindt, moet je het zeggen, haal ik de foto direct weg.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v684/ABreuker/2008Juli013klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@YellowCube: Leuke foto :) Goede compositie en origineel gebruik van kleuren.

@Manonneke: Vind het wel wat hebben, ik hoef niet niet perse te zien waarom de kat nou tegen dat hek staat. De compositie is ok, alleen jammer van die witte paal op de achtergrond. De versie van Kwintessens is beter, minder grauw.

@-DG-: Een treinstel met wideangle? Op zich heeft het wel wat, maar ik denk dat het eigenlijk alleen de toning is :P

@Kwintessens: Wel een aardige plaat, jammer dat het grootste deel van die bloemen in de schaduw ligt. Een betere balans tussen lichtinval en schaduw was wellicht mooier geweest. Verder is de compositie niet ontzettend origineel.

Eentje van mij. Genomen in Engeland. Was daar met m'n vriendin.
We liepen in Dover (we waren iets te vroeg voor de boot); ze was verbrand dus had een handdoek om zich heen en keek wat ongemakkelijk. Ik maakte een foto en wist direct dat ik hem gewoon dramatisch moest bewerken :P

Bewerkingen: hard light layer 50%, handmatige zwart-wit omzetting layer 40% (hier komt de toning vandaan), curves (hoog contrast) + hier en daar nog wat met de dodge tool gespeeld

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/IMG_0422.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kwintessens schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:50:
@Manonneke
Een beetje spelen in photoshop met jouw foto levert onderstaand plaatje op.
Volgens mij laat je zo meer zien. (curves, highlight/shaduw, usm).
Ik ben maar zo vrij geweest dit te doen, als je het vervelend vindt, moet je het zeggen, haal ik de foto direct weg.

[afbeelding]
Super! Ik ben nog niet zo goed met Photoshop :/ .Waar zit dat highlight/schaduw en wat is usm? Ik had de foto al wel nabewerkt, maar ben dus nog niet zo goed. Ik had niveaus, belichting en kleurtoon/verzadiging gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
@Wouter
Bedankt voor je commentaar. Ik vind het zelf juist een mooie plaat omdat maar een klein deel van de bloemen door de zon wordt uitgelicht. Wat was volgens jou een originelere compositie geweest?

Ik vind het idee achter je foto en de bewerking goed, maar het onderwerp staat naar mijn smaak teveel in het midden. Aan de rechterkant kan nog wel een asfalt weg, dat maakt de foto compositie spannender.

@Manonneke
Shadow/highlight zit onder image>adjustments. Usm is een afkorting voor unsharp mask, dit zit onder filters>sharpen. Curves zit onder image>adjustments. Ik weet zelf ook nog niet zoveel van photoshop, het is toch vooral veel doen en gaandeweg leren. :)

Zelf nog een foto van dezelfde soort bloemen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3168/2642152494_28828c0336_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ook eens één in de groep gooien. Sinds een tijdje schiet ik 't e.e.a. met een Fujifilm FinePix S5800 (ja, die last heeft van een paarse waas langs harde lijnen met sterk contrast. Ik kan er opzich prima mee leven :) ).

Never the less;

Vandaag wat wezen spelen met belichting in het bos. Opzich niet veel meer of minder dan een éénvoudige sloot tussen 2 paden met bomen in. Door de overbelichting komt er naar mijn idee toch best een aardige plaat uit (voor een beginner). Het geeft mij een beetje een fairytail achtig idee om de één of andere reden. Wel de reden om 'm hier eens neer te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/GoT/Foto-1.jpg

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:50

Ethirty

Who...me?

@YellowCube: Leuke plaat. Is deze foto origineel? Het lijkt wel alsof het geel en het rose er op zijn ge-'paint', anders een bijzondere vondst (en een bijzonder slordige schilder)
@-DG-: Mooie kleurstelling, wel in eerste instantie lastig te zien wat het was, maar uiteindelijk toch herkenning
@Wouter: die dramatische bewerking is goed gelukt. Geeft echt een somber sfeertje zo, bijna spooky, vooral door die oplichtende ogen.
@Soulfly, probeer die CA in de bomen een klein beetje te verminderen, het is nu wel erg sterk aanwezig, net of er paarse bloemen in de boom hangen. Wel een leuke compositie als je de lucht erbij kan krijgen. Misschien eens met een statief een HDR versie proberen?

Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd een foto eens met Lightroom te bewerken. Mijn vorige foto was niet helemaal goed qua compositie en ik denk ook niet dat deze een bijzonder goede compositie heeft, maar het was als beginner al uitdagend genoeg de lichtomstandigheden hier zo goed mogelijk te benutten. De auto en de wielen glanzden enorm, de zon was fel tussen de bomen door maar er was ook veel donkere schaduw. Ik heb de beste van een stuk of 10 uitgezocht en nog is er rechts nogal wat onherstelbare clipping op de achterzijde van de auto. De foto's met de zon in de rug waren gek genoeg zo donker op de achtergrond dat ik er ook weinig mee kon.

Ik ben benieuwd wat jullie (vooral van de bewerking) vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.verhulst.ws/got/testcase2.jpg

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Ethirty schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:14:
@Soulfly, probeer die CA in de bomen een klein beetje te verminderen, het is nu wel erg sterk aanwezig, net of er paarse bloemen in de boom hangen. Wel een leuke compositie als je de lucht erbij kan krijgen. Misschien eens met een statief een HDR versie proberen?
Dat is een manco met dit type camera, de S5700 had hier ook al last van.
In de meeste gevallen is het voor mij niet storend (vandaar de aanschaf), wel heb ik nu een aantal filters in bestelling staan. Ben benieuwd of het met zulke sterke contrasten ook (iets) effect heeft. De meningen in diverse topics over CA in combi met UV-filters verschilt nogal. 100% weg krijgen zal ik het vast niet.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
@DG: Ik vind 'm eigenlijk wel iets hebben, kijkt wel lekker weg...

@Kwintessens: Of de compositie nu origineel is of niet, ik vind 'm mooi. Lekkere kleurtjes, alleen de bokeh vind ik onrustig..

@Wouter: Die dramatische bewerking is mijns inziens goed gelukt. Ik vind het lijnenspel interessant, en de toning inderdaad dramatisch...

@Kwintessens: Deze foto spreekt mij wat minder aan. Ik vind je eerdere bloem interessanter, deze verliest snel mijn aandacht.

@Soulfly: Ik vind 'm een beetje flets. Wat meer contrast zou er wel inmogen van mij. Verder is er ook niet echt iets in die foto wat mijn aandacht trekt / vasthoudt.

@Ethirty:
Ik vind 'm niet eens zo slecht eigenlijk. Compositie is weinig origineel, maar toch vind ik 'm lekker wegkijken. Die clippende highlights storen mij eerlijk gezegd ook niet...

Treintje spelen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/h.hoevenaar/photos/Breda/IMG_4028.jpg

Mijn bedoeling van deze foto was om een sfeertje te creëeren alsof 't een movie-still van een of andere slechte B-film zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

@-DG- Lekkere foto!
@Kwintessens 01 Ik vind persoonlijk dat de bokeh te veel afleidend werkt.
@Wouter Mooi harde stijl, misschin dat het lichaam ietsjes definitie zou mogen hebben, nu is het zo'n zwart vlak.
@Kwintessens 02 Die vind ik al veel mooier, lekker knallend kwa kleur.
@Soulfly Misschien iets meer contrast erin gooien.

Zo uit de camera.
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/4959/img6577600rv8.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hierbij mijn eerste post, ik zal graag wat feedback willen op onderstaande foto. Foto is in RAW geschoten, wb-aangepast en vervolgens verscherpt. Vooral dit laatste vind ik lastig om te beoordelen.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakfdr op 11-07-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@hoevenaar: Ik mis de snelheid in de foto. De trein zou ook stil kunnen staan.
Probeer met photoshop de omgeving wat motion blur / trail te geven (of de trein).
Daarnaast vind ik hem wat donker, maar dat kan ook aan mijn brakke (werk)laptop liggen :)

@tweakfdr: foto lijkt niet helemaal scherp. Probeer je ISO eens wat omhoog te gooien, zodat je een snellere sluitertijd kan pakken. Ook vind ik hem wat mat (wat nabewerking in PS ofzo). Compositie vind ik wel OK (al heb ik helemaal niets met babies :) )

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:19

rGz

Ik ben pas echt sinds kort bezig met fotografie, heb ook pas een aantal weken geleden mijn eerste DSLR gekocht, nu nog een beetje oefenen.
Deze foto heb ik gisteren geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://www.severijns-geurts.nl/roel/bloem_1_klein.jpg
Zelf heb ik het idee dat ik de compositie niet helemaal goed heb, de bomen op de achtergrond leiden een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
BlaTieBla schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:43:

@tweakfdr: foto lijkt niet helemaal scherp. Probeer je ISO eens wat omhoog te gooien, zodat je een snellere sluitertijd kan pakken. Ook vind ik hem wat mat (wat nabewerking in PS ofzo). Compositie vind ik wel OK (al heb ik helemaal niets met babies :) )
@BlaTieBla bedankt voor de feedback, het klopt dat de foto in 100% scherp is.
Hoe kan ik dat mate weghalen via PS? Ik heb zelf de indruk dat mijn meeste foto's wat aan de mate kant zijn alleen ik weet niet hoe ik dit moet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

rGz schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:15:
[afbeelding]
Zelf heb ik het idee dat ik de compositie niet helemaal goed heb, de bomen op de achtergrond leiden een beetje af.
De schuine horizon lijdt nogal af, dat is denk ik het grootste probleem. Voor de rest: lekkere kleurtjes!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

@Ethirty: Ik ga mee met hoevenaar met als extra aanmerking dat ik niet het idee heb dat je precies haaks in het midden van de auto stond, volgens mij had je iets verder naar de achterkand van de auto moeten pannen.

@Hoevenaar: Leuk altijd die treinen die langs schieten, de bomen e.d. zijn wat onderbelicht en de plaat oogt wat donker alhoewel ik persoonlijk vind dat het wel iets toevoegd. Het sfeertje is lekker donker zlefs beetje spooky. De filmische balken boven en onder hoeven van mij alleen niet zo.

@Guttegut: Heerlijke kleurtjes en de belichting op het glas(?) zijn ook gaaf. Het stoort mij echter wel dat de plaat scheef staat. Voor de rest eigenlijk niet zoveel aan te merken.

@tweakfdr: Leuke emotie maar door de (slechte) belichting heb je veel bewegingsonscherpte. Ook oogt de plaat wat flets en stoort de zwarte lijk uit de hoek van de muur die uit de baby's hoofd komt. Iets meer contrast zou de plaat al goed kunnen doen. Hier een snelle photoshop klik.

@rGz: Mooi scherp maar het is wel handig als je de horizon even recht zet. Verder lijkt het mij beter om de plant niet over de horizon te laten lopen dus het gedeelte met de bloem of helemaal tegen de hemel óf helemaal onder de horizon. Voor de rest tja, opzich leuk, de saturatie/vignettering mochten van mij wel wat minder maar dat is persoonlijk.

Genoeg kritiek wel weer, hier eentje van mij.
Gisteravond geschoten, de lucht hier in het noorden was geweldig, met diep blauwe regenwolken. Deze plaat heeft er niet veel mee te maken maar ik vind het wel fijn gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2eqdvrk.jpg

40d/tamron 17-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

tweakfdr schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:21:
[...]

@BlaTieBla bedankt voor de feedback, het klopt dat de foto in 100% scherp is.
Hoe kan ik dat mate weghalen via PS? Ik heb zelf de indruk dat mijn meeste foto's wat aan de mate kant zijn alleen ik weet niet hoe ik dit moet verbeteren.
Je zou eens wat met levels/curves/brightness en contract kunnen spelen (geen idee wat de NL termen zijn :)). Als je geen ervaring heb met PS, dan zou je eens op zoek moeten naar een tutorial op het internet. Via google is er wel het 1 en ander te vinden. Daarnaast zijn er ook relatief goedkope boeken die met PS voor digitale fotografie wat uitdiepen. Vaak ik is het niet meer om een beetje wegwijs gemaakt te worden van wat nu zoal doet met een foto. Als je dat een beetje door hebt, kan je naar harte lust los gaan op je foto's.

Het matte kan o.a. veroorzaakt worden door de onscherpte van de beweging. Zit er een auto iso functie op je camera? Gooi anders je ISO eens naar 800 ofzo. Dan heb je in ieder geval een snellere sluitertijd die de onscherpte teniet kan doen (levert wel wat meer ruis op).
Een flitser kan ook helpen. Zelf ben ik geen fan van de ingebouwde flitser. Kwestie van proberen en kijken wat het resultaat is.

@pauldegroot: de linkerkant van de foto trekt op de 1 of andere manier mijn aandacht meer (licht donker partij en de mestkar). Kan komen dat er daar meer te zien is (de koe valt een beetje in het donkere van de bomen weg, maar dat kan komen door mijn brakker werklaptop). Koe zou wel wat meer af mogen steken IMO.
(zal straks nog eens op een fatsoenlijk scherm kijken :X) Op mijn MBP ziet de foto er wel al beter uit :)

[ Voor 13% gewijzigd door BlaTieBla op 07-07-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

pauldegroot schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:00:
@Ethirty: Ik ga mee met hoevenaar met als extra aanmerking dat ik niet het idee heb dat je precies haaks in het midden van de auto stond, volgens mij had je iets verder naar de achterkandt van de auto moeten pannen.
Hoe bedoel je dat? Dat ik beter haaks op de auto had kunnen staan (want dan wordt het naar mijn idee helemaal een standaard plaatje), of juist meer richting de neus en dan meer voorkant op de foto?

@Gutteguttegut: lekkere kleurtjes, voor mijn gevoel zou alleen de sluitertijd iets sneller of juist langzamer kunnen ivm het opspattende/vallende (zie het niet helemaal) water.

@tweakfdr: de foto is net niet scherp, zo te zien vanwege een bewegend onderwerp ;) Flitsen lijkt me voor de baby minder fijn, maar zoals hierboven gezegd de ISO omhoog, of iets meer omgevingslicht, dan kan je net een wat kortere sluitertijd pakken.

@rGz: wat ajhaverkamp zei

@pauldegroot: leuk zo'n nieuwsgierige koe. Mijn oog wordt alleen meer richting het wit van haar kont getrokken, dan naar de kop, misschien komt dat doordat de foto net ietsje te donker is en de nadruk teveel op de lichte delen komt te liggen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
dank voor de reacties op m'n foto.
Kleuren zijn overigens echt zo. Geen idee wat de schilder precies dacht, maar ik denk dat het het dichtste in de buurt kwam van: "...ach, het staat toch op de Maasvlakte"

@Manonneke: d'r valt nog wel e.e.a. op te krikken aan de foto. Hij is nu wat grauw en contrastloos. Wat meer contrast, belichting een beetje opkrikken, beetje verzadiging en je zult zien wat een verschil het is.

-DG- : een fisheye lens is leuk, maar gebruik 'm wel juist. Vind dit niet bepaald een interessante foto.

Kwintessens: #1: de dof en de kleuren zijn erg prettig. Vooral het blauwe met het rode doet het goed. #2: vind het veel beter dan de meeste bloemenfoto's die ik zie.

Hoevenaar: ik vind 'm bijzonder donker.
en wat is het opeens met die "breedbeeldbalken" boven en onder de foto? Zie die dingen opeens te pas en te onpas in bewerkingen verschijnen

Gutteguttegut: qua licht best een fraaie foto maar er is imo veel meer wat je er uit kunt halen. Foto leunt een beetje naar achter. Ik had denk ik een hele emmer foto's geschoten vanuit verschillende hoeken en standpunten...want het is op zich best interessant.

pauldegroot: ik zou de foto liever in kleur zien. Een zwart witte koe heeft snel de neiging om weg te vallen in een zwart wit foto :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
Sinds een maand ongeveer heb ik een dslr (40D). Dit weekend even een foto gemaakt tijdens een etentje. Vind hem wel aardig:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3108/2646097265_021929894f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
@Soulfly
Het is wel netjes als je eerst reageert op de andere foto's.
Ik denk dat er meer uit je foto te halen valt, door wat te spelen in photoshop, nu vind ik de foto aan de saaie kant. Als je RAW schiet kun je in lightroom vrij makkelijk de CA wegwerken.

@Ethirty
Ik vind het jammer dat er een verkeersbord uit de motorkap steekt. Qua kleur is de foto lekker evenwichtig en goed. Ik ben niet zo'n fan van breedbeeld balken.

@Hoevenaar
Bedankt voor je commentaar op mijn foto's. :)
Ik vind je foto aan de donkere kant en ik begrijp je bedoeling niet helemaal. Aan wat voor B-film zat je te denken?

@Gutteguttegut
Bedankt voor je commentaar op mijn foto's. :)
Ik vind de compositie van je foto rommelig, ik weet nietwaar je precies de aandacht op wil vestigen of wat de foto moet vertellen.

@tweakfdr
Het is wel netjes om eerst op de andere foto's te reageren.
De witbalans is in orde, er is nog wel bewegingsonscherpte te zien, maar het stoort niet echt. De foto is wel te donker, de compositie is goed. Volgende keer zou ik wel het mandje achter de baby weg halen, het stoort een beetje.

@rGz
Het is wel netjes om eerst te reageren op de andere foto's.
Je foto ziet er goed uit, kleuren zijn prettig. De horizon is scheef, dat kun je makkelijk rechttrekken.

@pauldegroot
Leuke foto, verdient nog iets meer contrast, let op dat de koe niet verdwijnt in de achtergrond.

@Brammel
Reageer eerst op de andere foto's voordat je zelf commentaar vraagt, is wel zo netjes. (mijn plaat blijft steken...)
Ik vind je foto prettig om naar te kijken. fijne kleurtjes en de herhaling werkt goed.

Mijn foto voor vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3204/2647428110_51122d51d0_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:03
@kwintessens, het eerste wat me opvalt aan de foto is dat naast iedere tak een mooi groen/blauw randje CA zit. Dat doet afbreuk aan de foto denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
TranceSetter schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:53:
@kwintessens, het eerste wat me opvalt aan de foto is dat naast iedere tak een mooi groen/blauw randje CA zit. Dat doet afbreuk aan de foto denk ik :)
Vreemd, ik zie het niet, en het zit ook niet in het origineel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@kwintessens: De eerste doet het hem niet voor me, de zoveelste bloemenfoto. De tweede met donkere achtergrond vind ik echter fantastisch met het zwart. Het contrast is prachtig en je weet er iets interessants van te makenvoor een bloemenfoto!
@Wouter: Goede sfeer! Vindt het wel erg jammer dat ie scheef staat, vind ik niet zo lekker kijken. Kan aan mij liggen natuurlijk!
@Soulfly: Hij is wel goed gelukt maar hij kan me niet lang boeien. Ik vind het onderwerp te saai.
@Ethirty: Goed gelukt. Ook een niet al te bijster onderwerp voor mij dan, maar het zou goed in een autoblad staan. In iedergeval een goede als je em wilt verkopen.
@Hoevenaar: Gelukt :P
@Gutteguttegutt: Fantastisch mooi licht in die dingen in het water. Jammer dat de foto een klein beetje scheef staat. Eigenlijk wil ik hier gewoon méér foto's van zien!
@tweakfdr: je hebt al goede tips gehad volgensmij
@rgz: Goed scherp zeg! Ook mooie kleuren, jammer van de compositie
@pauldegroot: Tof! Ziet er goed uit. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kleuren versie
@Brammel: technisch in orde, vind em alleen niet heel erg boeiend
@kwintessens: zodra trancesetter het zei zag ik het ook!

Misschien een beetje gaar naarbewerkt, ik wou het gele licht van de muur af hebben, dat maakte de foto nog al zacht. Nu is ie misschien een beetje flets geworden.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3020/2647522152_c283e1e8c5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bedankt voor het commentaar, zal het verkeersbord de volgende keer uit de grond trekken :+
Zwarte balken zal ik voortaan hier weglaten. Foto was bedoeld voor mijn broer als desktop (het is zijn auto), dus na de crop moest ik de verhouding weer goed krijgen. Heb hem voor hier nog iets bijgesneden, maar zal het voortaan laten.

@kwintessens: ik zie het ook een beetje, maar volgens mij niet zo heftig als TranceSetter. Net links boven de vogel.

@Nedra: mooie foto, maar achteraan zit een rare lichte halve cirkel, die daar niet thuis hoort. Ook zitten er wat rare vegen op de muur boven de mokken. Misschien door de bewerking?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

@iedereen: bedankt voor de reacties!
Het zijn inderdaad glazen objecten van Borowski.
Ik kan de foto helaas niet rechter op zetten, hij blijft scheef (lijkt misschien maar zo).

@Nedra Ik heb toen even vluchtig maar 2 foto's gemaakt...en dit is de (bewerkte)andere.
Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/1124/img6578edit6001nh4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
@pauldegroot
Hehe, hele leuke foto. Onderwerp toont veel interesse en dat is altijd belangrijk bij portretfotografie! Je hebt het over diepblauwe regenwolken. Ik zou deze foto wel eens in kleur willen zien! Met lekker wat contract erover! Je Dof is ook goed gekozen. Snoet lekker scherp en die giertank? erachter valt nog goed op. Het is jammer dat het hoofd van de koe een beetje wegvalt tegen de donkere bomen. Verder klasse.

@Brammel
Aardig foto. Het feit dat je de lijn van lampen scheef over de foto laat lopen ziet er interessant uit en geeft aan dat je over de compositie hebt nagedacht.

@Kwintessens
Ik mis een beetje scherpte in de takken. Is deze foto erg gecropped? Hij (de foto) doet het 'em niet echt voor mij. Te vaag voor mijn smaak.

@Nedra
Leuk gedaan, al maken de donkere vlakken rechts en linksonder de foto wel een beetje te duister naar mijn smaak. Dat de Dof zo klein is maakt hem wel interessant. Kleuren zien er leuk uit.

@Gutteguttegut
Hmm.. van mij mag je de kraan eraf croppen. Dan vind ik de foto beter. Ook omdat er linksboven zo'n raar wit vlak zit. Die speeltjes knallen lekker uit het beeld. Goed gedaan.

Hier weer iets van mij.

Rara wat is het!?

Wat technische info: 400d + m42 adapter en een panagor 135 f 2.8 lens van mijn pentax analoge camera. Tussen de lens en de adapter zitten nog 3 tussenringen. Dit alles zorgde ondanks de hogere f-waarde voor een zeer kleine Dof en was lastig te fotograferen met deze lange sluitertijden (1/30s). Onderwerp op de foto is 'in het echt' zo'n 2 cm groot.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/2648154142_7dd0e479d4.jpg

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Net mijn hele bericht geschreven, klik ik op iets onbekends en vervolgens is alles weg :(
Dus hierbij poging twee.

Bedankt voor alle reacties en ik zal het zeker meenemen in mijn volgende plaat! Hier is nog een kleurenversie van de stier te vinden. (ja een koe heeft nog steeds geen horens :+ ):

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/24x1ldy.jpg

De lucht was hier nog niet helemaal donker maar dat werd hier al beter, echter vind ik dat geen testcasewaardige plaat.

@Ethirty: Ik kreeg bij je plaat het idee dat je ook van plan was om een rechttoe rechtaan plaat ervan te maken. Als ik om deze een doos trek dan komt dit eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/263jz3a.jpg

En voor mij is dat net te weinig perspectief voor een schuin van voren shot. Volgende keer dus iets meer naar links pannen. Ik weet echter niet of je mijn mening zo serieus moet nemen aangezien ik ook de enige ben die je erover hoort.

@GutteGutteGut: De muur die achter je onderwerp staat is dominanter dan de horizon in mijn beleving. Het zou dus volgens mij beter lijken als je ervoor zorgt dat je die lijn (bijna) verticaal zet. Zo zou ik hem gecropt hebben.
Over je tweede foto, fijne toning maar iets uitgeschoten met de sharpening? De glazen bollen zijn wel beide scherp wat beter lijkt vind ik.

@Brammels: Welkom! Het lijnenspel doet mij ook wel wat kleuren zijn ook prima. Puntje van kritiek zou zijn dat er veel afleiding in zit. Zo zit er van alles op de muur/plafond en steekt er rechts een staafje naar voren vanuit de plank. Die dingen op de muur/plafond zijn redelijk makkelijk weg te krijgen met PS als je enige ervaring hebt. De staaf krijg je denk ik niet weg tenzij hij los op de plank lag. Verder prima plaat en hopelijk zien we meer van je hier op het Got!

@Kwintesses: Ik vind de compositie nou niet echt spannend. De vogel voegt wel iets toe maar niet genoeg nog. Verder zie ik toch echt wel cyaan/paarskleurige CA, kijk maar naar deze 300% crop.

@Nedra: Mooi plaat! Niet echt wat op aan te merken. Kleurtjes zijn fijn en de herhaling+dof zorgt voor veel diepte. Alleen het voorwerp in de achtergrond na alle kopjes leidt een beetje af. Plus dat daar een hele rare bokeh cirkel in zit rechts boven (makkelijk weg te werken natuurlijk).

@BlinkyMichiel: Zeer bijzonder, en ik kan na 5 minuten nog steeds niet ontdekken wat het is. (ok na de tiende minuut met mn neus op het scherp nog niet |:( ) Aan de ene kant is dat leuk maar aan de andere kant ook wel een beetje frustrerend. Ik ben niet de beste in herkenning van extreme macro maar ik snap deze echt niet. Het ziet er wel spookachtig uit, net alsof er allemaal spinnewebben zitten. Please explain, wat is het?

Ik voel mij wel gemeen met al dit commentaar op jullie foto's terwijl ik zelf ook genoeg rommel hier plaats. Dat van jullie is dus geen rommel maar ik wil gewoon kritisch zijn zodat we straks allemaal pro kunnen gaan x]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
@blinkymichiel: Is het toevallig een slak die tegen een raam zit, waarbij je de foto van de buitenkant hebt genomen (dus de onderkant van de slak)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Lijkt lijkt mij toch iets van metaal. Hmpf, so frustrating!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
pauldegroot schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:00:
...(ja een koe heeft nog steeds geen horens :+ ):.....
Euh, dat hebben ze van nature doorgaans wél (al worden ze er vaak afgehaald als ze nog kalfje zijn, en er zijn ook echt hoornloze rassen).

Erg leuke foto overigens, en beter dan z/w, al oogt ie op mijn scherm wat blauwig?

@blinkymichiel: Heb geen idee wat het is, maar het ziet er wel smerig uit. Nieuw Halflife-experiment in je diepvries?

@Gutteguttegut: Gave compositie en uitwerking, alleen jammer van dat paaltje linksboven, maar dat mag geen naam hebben.

@Nedra: Die knalt ook lekker, wordt wel een beetje vreemd naar achter.

[ Voor 46% gewijzigd door AugmentoR op 08-07-2008 15:10 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
@pauldegroot
Ha, zo in kleur vind ik hem zelfs nog beter dan in zwart wit!

Mijn foto van hierboven is trouwens een ijsblokje. Niet eens heel erg veel nabewerkt eigenlijk, zo kwam hij uit 't apparaat.

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

bedankt! Ik vind zelf de zwart-wit versie beter. Maar is dat niet een stukje metaal dat ik zie in die foto? Naast het ijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:24

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Kleine mod break.
Let op met wat je post, ook testcase heeft eisen aan foto's, dus verwachten we dat de DoF, scherpte en belichting gewoon in orde zijn.
Het algemene niveau van de laatste pagina mag best een beetje stuk omhoog.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:19

rGz

@Kwintessens: Mooie orginele foto, overigens wel wat druk... probeer hem eens iets meer "sinister" te laten lijken, dat zou gaaf staan met die vogel!
@Nedra: Leuke kleuren, leuke mokken :D Beetje jammer van de muur die ietwat vreemd lijkt en wat al gezegd werd; dat rondje aan de rechterkant.
@Pauldegroot: De kleurenversie vindt ik mooier, oa. door de contrastverschillen tussen de horens en de bomen. Strakke plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
@Iedereen
Bedankt voor het commentaar, ik heb de foto nog eens goed bekeken en zie her en der wel wat CA, maar ik denk dat het in de kleine versie erger lijkt vanwege de verscherping. Overigens is het geen crop, er is helemaal niks bijgesneden.

@Nedra
Ik vind de foto niet veel zeggen. De kleuren zijn wel mooi, maar er is meer uit te halen. Nu is bijna de helft van de fot een wit vlak met rare vlekken. (De muur) Dit is erg jammer.

@Gutteguttegut
De foto zegt me nog steeds niet veel, maar is wel beter dan de vorige. Volgens mij heb je nu heel veel highlight recovery gebruikt, want grote delen zijn grijs. Wat is dat grote grijze vlak aan de linkerkant bijvoorbeeld?

@blinkymichiel
Ik heb geen idee wat het is, maar vind het wel intrigerend. Lekker abstract.

@pauldegroot
Er zit een blauwgrauwe zeem over je foto en op de achtergrond zie ik een rare rand om de bomen. Zwart wit vond ik de foto mooier, maar hij verdient dan meer contrast.

Mijn foto voor vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3102/2646596715_dca1c577fb_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Hallo Mijn eerste bericht in dit fotografie forum. Ik ben zelf nog niet heel lang bezig met fotografie. Heb voor kort een S5600 van fujifilm gekocht, maar kan afgelopen weekend voor een zeer goede prijs een canon eos 350D kopen.

zodoende hieronder een probeersel:

Afbeeldingslocatie: http://fam-vanveen.nl/fotoalbum/cactus-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

breinonline

Are you afraid to be known?

@pauldegroot: Ik vind hem wat aan de donkere kant en het lijf van de koe niet zo mooi afgesneden aan de onderkant.
@pauldegroot2: de kleurenversie is duidelijk beter.

@Brammel: mooi lijnenspel, prima kleurtjes en belichting. Gewoon prima foto.

@kwintessens: het onderwerp is met niet zo duidelijk, ik zie een slecht belichte boom, weinig goed belichte lucht en een zwarte duif. Mijn ogen gaan overal heen maar vinden geen echt onderwerp.

@Nedra: jammer van de blauwe bol op de eerste beker. Misschien was het mooier geweest de DOF iets naar voren te verleggen. Wel mooie dieptewerking en vrolijke kleuren.

@Gutteguttegut: mooie toning, die beestjes springen eruit nu. Leuk!

@blinkymichiel: geen idee wat het is maar het is niet echt aangenaam om naar te kijken.

@Kwintessens: best leuk, jammer dat de boom rechts veel minder goed belicht is dan die aan de linkerkant.

@ALF: stekelige foto ;) Ik vind de afsnijding niet zo mooi en het eigenlijke onderwerp (de voorste cactus) staat niet erg geïsoleerd waardoor mijn oog snel naar de achtergrond trekt. En de flitsschaduw is ook niet erg mooi.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
@Gutteguttegut: Mooie compositie, alleen het bovenste gedeelte bij de kraan is wat overheersend. Hierdoor valt je oog niet direct op de twee glazen beeldjes.

@Kwintessens: Je hebt helemaal gelijk. Ik moet natuurlijk eerst andere foto's beoordelen. Voor "straf" zal ik er vandaag dan maar geen posten. Heb eigenlijk ook geen foto gemaakt dus...
Over je laatste foto: Mooi lijnenspel, vooral rechtsbovenin van takken daar. Jammer dat dit links wat minder is.

@Alf: Hier valt meer uit te halen! Zorg dat de voorste er wat meer uit springt. Het bruine rechts bovenin is eigenlijk een beetje storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@breinonline en Brammel: Flitsschaduw inderdaad niet echt mooi. De zwarte lijst is ook minder, maar heb de voorwerpen gefotografeerd waar ze stonden, dat was dus onder een spiegel met lijst. Brammel zegt: laat de voorste er meer uit springen, doel je daarbij vooral op de linker cactus op de achtergrond, die ik zelf nu kijk, toch wel wat aandacht trekt? Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

@kwintessens: leuk, krijg echt het gevoel dat ze naar de hemel willen groeien, de boom rechts zou wellicht iets lichter kunnen, is zo een beetje uit balans met de andere bomen

@ALF: Ik vind de foto erg koud, waarschijnlijk door het flitslicht. Een cactus associeer ik eerder met warmte. Probeer ook de achtergrond egaal te houden, het bruin is vrij storend.

@janvb: Ik krijg hier echt het gevoel dat de trein met een noodvaart voorbij komt, in tegenstelling tot de trein van een paar foto's terug. En die man staat daar rustig te wachten, zijn treintje komt nog wel...

Ik heb vanavond voor het eerst wat geschoten met mijn nieuwe 50mm. Al het commentaar is wederom welkom:
Afbeeldingslocatie: http://www.verhulst.ws/got/testcase3.jpg

edit: hmm, in LR/PS en Windows Photo Gallery heeft de foto veel meer een oranje gloed. Kan dit door IE komen? colorspace aangepast naar sRGB toch nog wat geleerd

[ Voor 25% gewijzigd door Ethirty op 28-09-2008 22:01 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/1508/afbeelding3qz3.jpg
Links Safari, rechts Firefox.
Kleurverschil is inderdaad enorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
IE kan argb niet goed weergeven, eerst omzetten naar srgb dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Stomme vraag misschien, maar hoe precies? Met LR exporteer ik in 16bits ProPhoto naar PS, daarna converteer ik naar 8bits voordat ik als JPG op kan slaan. Moet ik dan het ICC profiel 'ProPhoto RGB' uitvinken?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Na de post van Nomad banjerd iedereen gewoon vrolijk verder. Verzamel topics zijn toch niet om je nieuwe cam te testen?

ALF, Ethirty wat will je zeggen met de fotos?

*bedankt, maar doe in het vervolg even een TR als je denkt dat foto's niet op de juiste plek staan.

[ Voor 50% gewijzigd door Nomad op 09-07-2008 17:00 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Anoniem: 228428 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:38:
[afbeelding]
Links Safari, rechts Firefox.
Kleurverschil is inderdaad enorm...
Overigens kan je kleurmanagment in firefox 3 ook aanzetten maar het staat standaard uit. Als het goed is zien de foto's daarna hetzelfde uit. IE blijft het fout doen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

@The Alchemist: Ik plaats hier allerminst test-foto's, ik probeer in ieder geval mijn foto's netjes te bewerken en plaats niks zo rechtstreeks uit de camera. Ik probeer te letten op DOF, kleur en scherpte. Dit is toch een testcase, geen showcase? Waar krijg ik anders tips voor verbetering?

Ik weet dat ik een beginner ben, dus misschien ga ik nu op tenen staan, maar ik zie genoeg foto's langskomen die mij niet zoveel zeggen, maar die wel mooi zijn of die met een kleine aanwijzing mooi hadden kunnen zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25
@ALF: Hij komt veeeeeel te hard over, je hebt geflitst? Verder ja, een cactus...ehm? Hij staat iig wel erg in het midden, andere kadering had wel gemogen.

@janvb: Ik mis de slagbomen :P Verder erg leuke foto! Hij komt bij mij een beetje scheef over.

@Ethirty: Ja..... Wat wil je hiermee zeggen? Ik snap best dat je je nieuwe lens wilt uitproberen, maar dat zie je niet terug in de foto. Wat meer onderbouwing waarom je de foto wilt laten zien mag wel.
Zijn het wolken, of een weerspiegeling in het water? Ik vind hem te abstract om mooi te zijn.

Over het niveau 'probleem' heeft nomad wel een punt, mensen kwakken hun foto's hier neer met; 'Hier is mij foto', 'even mijn nieuwe lens uittesten' etc. Bij dit soort single foto's mag best een goed onderschrift, en iets meer aandacht aan de foto zelf kan ook geen kwaad.
Maar het blijft natuurlijk een testcase, mensen posten hier voor advies.

Om dat advies te krijgen moet je zelf inzet tonen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nolani op 09-07-2008 10:15 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nolani schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:14:@Ethirty: Ja..... Wat wil je hiermee zeggen? Ik snap best dat je je nieuwe lens wilt uitproberen, maar dat zie je niet terug in de foto. Wat meer onderbouwing waarom je de foto wilt laten zien mag wel.
Zijn het wolken, of een weerspiegeling in het water? Ik vind hem te abstract om mooi te zijn.
Het is de wolk, die had een bijna schilderij-achtige structuur en in combinatie met de kleur van de lucht (die niet helemaal doorkomt) vond ik dat wel mooi. Misschien dat het 180gr draaien van de foto een beetje te veel was of dat ik daarmee onduidelijkheid creëer.
Het was overigens niet zozeer een test van mijn nieuwe lens als meer een mededeling dat ik voor het eerst een andere lens heb gebruikt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267390

Hier een foto van mij, dit weekend gemaakt in de kolenkelder van Grossraumgefechtsstand Diogenes. Beetje uitproberen met mijn nieuwe toestel, de Oly E-410 met de kitlens erop. Qua digitale fotografie ben ik nog een noob, schoot eerst alles in auto met mijn oude Oly fe-170. Gemiddeld maak ik toch zo'n 300 foto's in het weekend, (zie onze website). Ik wil graag wat meer leren mbt het nabewerken in Photoshop. Ik ga maar eens op zoek naar een goed boek over digitale nabewerking.
Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/7564/p7050197sk2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

@janvb: Ontzettend gave foto, het gevoel van snelheid met de scherpte in het stilstaande gaan goed samen. De zwartwit omzetting is ook fijn!

@stahlbeton: Compositie en sfeertje is wel tof allen mis ik wat contrast. Ik zie bijvoorbeeld bijna geen schaduwen bij de stoeptegels op de grond.

Hier nog eentje van mij, gisteravond gemaakt met statief rond een uur of 11. Wel grappig als je met iso 3200 en f/1.8 toch nog 1/30 shutter eruit perst met toch zo weinig ruis dat het te verhelpen is. Binnenkort maar is meenemen naar de stad bij een leuk concert.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2h36b9z.jpg

Kritiek is welkom, hij is bewust minimaal gehouden omdat ik hem ook als achtergrond gebruik. Dus als iemand deze als achtergrond wil zeg je het maar, dan zet ik hem er groot formaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:00

Sharky

Skamn Dippy!

Ik hou wel van minimalistisch en ik vind het ook een leuke plaat terwijl hij eigenlijk totaal geen onderwerp heeft. Mijn aanbeveling heb je ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258839

@janvb: vind dit echt een hele toffe plaat!

@stahlbeton: eens met pauldegroot. Mis hier ook wat contrast...

@pauldegroot: minimaal is mooi, en deze plaat ook naar mijn mening

Vandaag weer een poging gedaan om op straat te fotograferen. Ik vind het nog steeds doodeng, maar merk wel dat ik steeds een (heel) klein stukje dichterbij durf te komen (al had ik nog niet genoeg lef om deze vent van voor te schieten).

Nikon D40 | Nikkor 50mm f/1.8 | S: 1/100 | A: f8 | ISO: 200 | MF

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3294/2653029602_d5c8504023.jpg

Tips/ suggesties/ commentaar zijn meer dan welkom voor deze beginner die graag meer wil leren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 258839 op 09-07-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 267390 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:00:
Hier een foto van mij, dit weekend gemaakt in de kolenkelder van Grossraumgefechtsstand Diogenes. Beetje uitproberen met mijn nieuwe toestel, de Oly E-410 met de kitlens erop. Qua digitale fotografie ben ik nog een noob, schoot eerst alles in auto met mijn oude Oly fe-170. Gemiddeld maak ik toch zo'n 300 foto's in het weekend, (zie onze website). Ik wil graag wat meer leren mbt het nabewerken in Photoshop. Ik ga maar eens op zoek naar een goed boek over digitale nabewerking.
[afbeelding]
moet ik toch nog ff op reageren: Heerlijke plaatje. Ik hou heel erg van dit soort foto's. Idd, er mag misschien wél wat contrast bij maar de sfeer heb je lekker vastgelegd. Deed me ook 'beetje denken aan deze: http://www.flickr.com/photos/ardenswayoflife/2635078622/ die ik een paar weekjes terug had gemaakt. Nice job!

edit: nog ff,
@gutteguttegut: Nice! VInd ze erg leuk die dingen, geeft ook zo een bizarre combinatie met die ouderwetse waterbak. Ik zou zeggen, maak er meer foto's mee! Ga eens een stad in en leg ze in een fontein, etc.!

@pauldegroot: leuk. Ik weet niet of ik em in kleur beter vind, vind zwart wit ook wel wat hebben. In ieder geval een goed gelukt plaatje!

[ Voor 15% gewijzigd door Nedra op 09-07-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ pauldegroot & blue_funk: Ik zal in photosoep eens met het contrast gaan spelen.

@nedra: Thanks! Ik hou ook echt van die afgelegen urban plekjes. Dit was tijdens een rondleiding, helaas niet echt de kans om achter te blijven om rustig wat dingen uit te proberen.

Hier nog 2 van dezelfde kelder. Uiteraard nog kaal (dus zonder bewerking) Jammer dat op de bovenste foto net iemand in beeld staat.

om even een wijs persoon te quoten: solo = 1

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 09-07-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nedra schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:04:
[...]edit: nog ff,
@gutteguttegut: Nice! VInd ze erg leuk die dingen, geeft ook zo een bizarre combinatie met die ouderwetse waterbak. Ik zou zeggen, maak er meer foto's mee! Ga eens een stad in en leg ze in een fontein, etc.!
Dat is inderdaad een goed idee..ik zal ze eens stiekem meenemen voor een shoot :)

klik voor "papa" kikker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
@ethirthy: 't is voor mij niet te abstract. 't Zou zelfs nog abstracter mogen.
Vind het een erg fijne plaat om naar te kijken. Lekker kleuren, mooie structuur en fraai licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Indrukwekkend mooie, stijlvolle foto. Mooi gecropped ook. Alleen waarom zou je de exif verwijderen (bij een testcase)?

Ethirty: Mooi wolkenluchtje, maar dat 180 kan mij helaas niet echt bekoren, en hij is ruizig.

stahlbeton:Al sta je er imo een beetje te schuin voor (als ik naar het plafond kijk?) het is zeker een mooie foto. Contrast mis ik zeker niet, maar waarom schiet je op ISO400 vanaf statief? Mooie lichtinval ook vind ik, lijken twee bundels van beide zijden. De groothoek-vervorming voegt hier ook wel wat aan het ruimtelijke gevoel.

pauldegroot: voor je doel heb je een mooie plaat vastgelegd.

blue_funk: Intrigerend portret, mooi kleurgebruik. Alleen je kader ben ik niet over uit.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AugmentoR schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:34:
[...]

Indrukwekkend mooie, stijlvolle foto. Mooi gecropped ook. Alleen waarom zou je de exif verwijderen (bij een testcase)?
Moet er uitgegaan zijn omdat hij Photoshop is gepasseerd.
Exif: 1/5s, f/13, ISO 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@augumentor: ISO 400, geen flauw idee waarom. Ben nu nog meer bezig met de f en s, alles stap voor stap hè. :) En dat schuine lijkt maar zo, in die kelder was helemaal niks recht.

Wat was in deze situatie een betere ISO instelling geweest?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 267390 op 09-07-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:03
Anoniem: 267390 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:05:
@augumentor: ISO 400, geen flauw idee waarom. Ben nu nog meer bezig met de f en s, alles stap voor stap hè. :) En dat schuine lijkt maar zo, in die kelder was helemaal niks recht.

Wat was in deze situatie een betere ISO instelling geweest?
Op statief een zo laag mogelijke ISO-waarde. 100 ofzo. Geeft minder ruis, en met een goed statief maakt die langere sluitertijd niet echt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Die ruis was me ook al opgevallen, maar het zit vooral in het donkere deel. Met ISO320, f/9 en 1/640s had de ISO naar beneden gekund, maar zo hoog stond ie nou ook weer niet. Is dat iets van de camera?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
Lucky snapshot in bobbejaanland, spijtig dat hij niet helemaal scherp is.
http://fenix.cmi.ua.ac.be/~p061803/bobbejaanland_web.jpg

*geen testcase materiaal helaas

[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 11-07-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

@zoutvat: Het feit dat je zelf al door hebt dat het een snapshot is maakt het nog niet ok dat je hem in het testcase topic plaatst. Om toch maar even commentaar te geven op de foto. Hij is ontzettend onscherp, de kleuren zijn wat flets en de compositie is mij te scheef. Ik heb zo'n vermoeden dat dit met een cameraphone gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Hij is geschoten met een ixus 60 op continu mode op een grauwe dag. Ik heb geprobeerd de kleuren wat beter te krijgen, maar dat is me niet zo heel goed gelukt. Een goede tutorial hierover heb ik nog niet kunnen vinden. Het is oook moeilijk om een camera op zo'n locatie stil te houden, vandaar de onscherpheid en de scheefheid, die mij persoonlijk niet zo stoort ,omdat de meisjes zodanig scheef zitten zodat ze op de foto wel recht uitkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Teun_2 op 10-07-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
@zoutvat: Om eerlijk te zijn vind ik het niet echt een boeiende foto voor dit topic. Het is leuk als familiekiekje dat de meisjes zitten te schreeuwen, maar er valt nog veel te leren om even de topictitel aan te halen ;)

Zoals pauldegroot al zegt: de foto is onscherp, de kleuren erg grauw (meer spelen met de sliders, zou ik zeggen - vooral trial&error) en de compositie is vreemd omdat de foto scheef staat en je eigenlijk 2 onderwerpen probeert te pakken terwijl er maar eentje echt toe doet - de meisjes.

Edit: ik zag dat je er nog een stukje bij zette over de compositie en scheefheid. Het gaat er niet alleen om dat die meisjes recht zitten, maar dat de hele foto er een beetje natuurlijk uit ziet. Je had b.v. een beetje kunnen uitzoomen (of verder weg gaan staan) om wat meer overzicht te krijgen.

Heel overdreven is de huidige compositie 'druk' een een beetje 'zeeziek makend' omdat hij zo scheef staat voor mijn gevoel.

[ Voor 28% gewijzigd door NickH op 10-07-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Die twee gecombineerd vind ik eigenlijk juist leuk. De compositie is iets wat ik aan deze foto nou net zo leuk vind. Over de kleuren en de scherpte krijgen jullie van mij ruimschoots gelijk. Ik ga daar wat mee proberen te spelen. Iemand hier die stiekem toch mijn mening deelt?

edit: Een beetje verderwegstaan in zo'n bootje dan erg snel naar beneden gaat is meestal niet zo'n heel erg goed idee. :+

Druk en misselijkmakend is nu net het doel van zo'n atractie, dus heel verkeerd vind ik dat niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Teun_2 op 10-07-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zoutvat schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:32:
Die twee gecombineerd vind ik eigenlijk juist leuk. De compositie is iets wat ik aan deze foto nou net zo leuk vind. Over de kleuren en de scherpte krijgen jullie van mij ruimschoots gelijk. Ik ga daar wat mee proberen te spelen. Iemand hier die stiekem toch mijn mening deelt?

edit: Een beetje verderwegstaan in zo'n bootje dan erg snel naar beneden gaat is meestal niet zo'n heel erg goed idee. :+
Voel je niet persoonlijk aangevallen, de foto is erg leuk, maar je post 'm natuurlijk hier om wat opbouwende kritiek te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Uiteraard, ik ben heel blij met jullie kritiek :) Ik post alleen wat ik zelf wel een beetje goed vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 10-06 10:21
@stahlbeton : Ik volg de rest - wat weinig contrast. Had wat meer gemogen en zet'm eens recht ;)
@pauldegroot: Die had ik graag wat groter gezien - op zo'n kleine breedte komt de pic niet echt tot z'n recht denk ik.
@blue_funk: wat meer naar rechts en wat lager zou een leuker perspectief geweest zijn. Nu mis je heel veel info die op z'n gezicht te lezen staat.
@zoutvat: wat ruimer kader en wat minder waterval. Ik ken de attractie en begrijp de expressie ;)

Na 2 weken 'platte rust' de cam ook nog eens vastgenomen tijdens een familie etentje.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3165/2655561330_f26bfa4790.jpg
Groter op Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door iworx op 10-07-2008 12:12 . Reden: Linkjes even aangepast. ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:11
Fijne kleurtjes, alles behoorlijk rood en dan dat blauwe parkietje erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Mooi contrast rood-blauw zoals WhiskyPhreak zegt.

Als ik de kans had gehad deze foto te schieten had ik misschien wat meer rood en wat minder van de dame geschoten. Maar zeker een mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Ben nieuwsgierig wat jullie van deze foto vinden ?
Gisteren avond genomen met mijn S100FS,
Zo heel lang maak ik nog geen foto's dus ik twijfelde of ik hem zou posten !
Plaatje is trouwens onbewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb252/Trunks1681/Solo/Zon.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Trunks81 op 11-07-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
@iworx, mooi scherp, fijne kleurtjes, mooi licht, gewoon, leuke foto.

@Trunks, erg donker, ik herken er niet zo veel op. Als je een zonsondergang wil laten zien, zet dan niet je halve foto vol zwarte bomen. Zoek een hoger standpunt, leg je horizon lager. Wacht tot de zon onder de horizon is en flits als je iets op de voorgrond hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:24

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mooie plaat iworx, fijne toning en verdeling

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

iworx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:45:
Na 2 weken 'platte rust' de cam ook nog eens vastgenomen tijdens een familie etentje.

[afbeelding]
Groter op Flickr
Erg mooi! Ik hoop wel dat Flip niet op het menu stond :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
@blue_funk: Ik vind de achtergrond wat rommelig, mede door dat witte vlak met letters/cijfers, denk dat hij met een groter diafragma interessanter was geweest.
@iworx: Fraaie plaat, goed licht en kleurgebruik en ook de compo is niet saai :)
@Trunks: Ik zie er niet echt wat in wat me boeit. Een felle zon, lantraanpalen met auto's... Ik denk dat als je de rechter helft er (bijna) helemaal af cropt het een betere plaat wordt.

Laat ik hier ook eens wat neerzetten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/large/IMG_7114a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 11:39
Deze foto heb ik gemaakt op Papendal
Was erg mooi weer.
gemaakt met Canon 400D + 10-22 EFS 3.5-4.5
Afbeeldingslocatie: http://sparkone.nl/tweakers/verkleindIMG_3148.JPG

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:16

Markie

Voorheen BBE

@iworx: goed moment, prima belichting.
@Trunks81: ik zie een vies raam/lens, een heleboel zwart, een saaie compositie en een fel licht met 'flare'. Dat alles maakt de foto voor mij niet zo geslaagd. En o ja, hier op GoT worden foto's op 600px gepost.
@laurens: Mooie toning. Ik vind de auto door het gebruik van de uwa er wel een beetje lomp op staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Markie op 11-07-2008 18:08 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@laurens: Lekker plaatje. Auto's passen bij de bouwstijl van het huis. Alleen jammer van de schotel aan de muur :). Misschien de foto wat 'ouder' maken om nog wat meer sfeer te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
@iworx: erg leuke foto.
Ik zou denk ik nog overwegen een beetje te kroppen.
Links en rechts kan er nog best wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
YellowCube schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:40:
@iworx: erg leuke foto.
Ik zou denk ik nog overwegen een beetje te kroppen.
Links en rechts kan er nog best wat af.
Een vierkante crop zou niet misstaan inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Muse schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:36:
[...]

Een vierkante crop zou niet misstaan inderdaad!
100% mee eens, volgens mij heb je dan een topplaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 10-06 10:21
@Trunks81: Veel vuil op je lens of zat je achter een raam? Komt niet echt over.
@Laurens: Echt leuke toning, doet de wagens recht. Ik persoonlijk had iets minder lucht en wat meer nadruk op de wagens gelegd. Dat schoteltje soep je er zo uit. Toppertje.

Bij popular request, de crop ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2361/2659563618_dacfd09135.jpg

Zo dan?

[ Voor 63% gewijzigd door iworx op 11-07-2008 22:30 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:14

bobcom

Dedicated dabbler

@iworx: prachtprent! Vond de oerversie al prima, maar niet te geloven wat die paar cm doen!
@Laurens: mis wat. Blijf in dubio staan of het nou om jaren dertig huizen of jaren zestig auto's gaat.
@Sparkone: eigenlijk idem. Het rommelige gebouw doet eerder afbreuk aan de beweging van de bronsjes dan dat het er wat aan toevoegt. En de scheefte draagt ook niet echt bij...

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 19:44

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@iworx: Leuk gedaan! Ik heb de voor en na gezien. De crop maakt het zeker een stuk beter!

@janvb: schitterende foto! Mooi hoe je de snelheid van de trein laat zien.
breinonline schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 06:30:
[...]

Overigens kan je kleurmanagment in firefox 3 ook aanzetten maar het staat standaard uit. Als het goed is zien de foto's daarna hetzelfde uit. IE blijft het fout doen.
Waar? Kon het niet vinden in de Linux versie... Misschien verkeerd gekeken...

@pauldegroot: als je bedoeling een achtergrond was, dan is dat gelukt. Ander is het een beetje te rustig ;)

@blue_funk: misschien een iets ruimere crop? Rest mooie foto!

@Trunks81: de zon is te overweldigend. Je ziet niets van de achtergrond. De kleuren zijn wel mooi warm.

@Laurens: was het de bedoeling om een wat sombere foto te maken? Zelf ben ik niet zo'n voorstander van de vervorming, maar dat krijg je met een korte lens :) Helaas doet deze foto mij weinig, maar da's natuurlijk persoonlijk! Compositiegewijs goede foto.

@SparkOne: Kleuren zijn te flets. De poppetjes staan niet echt recht...

Ben net in Nieuw Zeeland geweest. Zal binnenkort eens een paar plaatsen :)

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

PrinsEdje80 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 06:43:
[...]

Waar? Kon het niet vinden in de Linux versie... Misschien verkeerd gekeken...
Als je in de adresbalk about:config tikt, dan krijg je de instellingen te zien. Als je nu filtert op color dan staat er een instelling gfx.color_management.enabled, standaard staat deze op false, even op true zetten zou moeten werken (onder OS X in ieder geval, geen ervaring met de Linux versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Mijn eerste reply in een voor mij nog onbekend gebied.
Heb dus nog niet zoveel verstand van compositie.

@Trunks
Jammer dat deze foto zo donker is.

@Laurens
Ik vind de toning erg mooi.

@Iworx
Een erg leuk moment.

Voor de rest heb ik pas sinds een week of 2 mijn S5800. De eerste echte camera, waarbij je het een en ander kan instellen. Dit krijg ik na 2 daagjes spelen, focus stond op semi auto, witbalans op shaduw. Ingezoomd en uit de losse hand geschoten

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/xoraq1/SHPc9wVH9eI/AAAAAAAAANw/GrsGHt9cjT0/s400/2008_07050109.JPG

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Pagina: 1 2 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.