FVM feedback topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 19.451 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

Zoefff

❤ 

De activiteit in FGS is sowieso altijd al een grote golfbeweging geweest met duidelijke pieken na bijvoorbeeld de zomervakantie of andere vakanties. Hoewel ik op dit moment geen statistieken heb om dit hard te maken is de activiteit op dit moment, hoewel misschien enigzins ingekakt, wel hoger dan vorig jaar rond dit tijdstip. Wat dat betreft zit er dus een stijgende lijn in en maak ik me er niet zo heel druk om.

We zijn verder natuurlijk gewoon afhankelijk van de zin om te fotograferen, je kan moeilijk mensen dwingen om showcases te plaatsen ;) Goede motivators zijn week- en maandopdrachten, maar ook daar blijkt dat de animo ook enorm terug loopt als dit te vaak wordt gedaan :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

breinonline

Are you afraid to be known?

BBE schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:39:
Ik heb het idee dat er de laatste tijd uberhaupt nauwelijks meer tips en reacties op foto's worden gegeven. Het is meer een soort dump-je-foto show geworden (getuige ook de moeite die mensen nemen om een foto in bijvoorbeeld een normaal formaat te presenteren).
Maar ook dat is al sinds het begin zo. Het is een tijdje beter gegaan maar de meeste mensen kijken niet naar andere foto's en dumpen inderdaad hun eigen foto. Ik post nu ook alleen commentaar in zeldzame gevallen, iedereen die alleen dumpt krijgt ook geen commentaar.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251623

Zoiets kan je volgens mij al heel makkelijk op lossen door even in de start post te zetten dat het wel zo netjes is (of dat het zelfs moet) om even op je voorganger(s) te reageren/feedback te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Denk dat dat eerder een mentaliteitskwestie is dan een kwestie van regels opleggen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet verplichten dus maar gewoon even aanzetten tot goed gedrag ;)
Een goede mentaliteit kan aangeleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
Goede mentaliteit aanleren is een van de moeilijkste dingen, makkelijker is 't om het systeem logisch te houden zodat men het automatisch goed doet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

simon schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:57:
Goede mentaliteit aanleren is een van de moeilijkste dingen, makkelijker is 't om het systeem logisch te houden zodat men het automatisch goed doet.
eensch, onder de oude garde (en uit dit topic) zijn vele 'manieren' wel bekend maar het is niet te betuttelend om mensen te verzoeken (niet alles hoeft een regel te zijn maar verwachtingen vermelden is eigenlijk ook wel zo zo gemanierd). Gewoon mensen even met de neus in de juiste richting zetten kan al kleine wonderen verrichten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Als ik mij niet vergis heeft dat verzoek ook al eens in de topic-warning gestaan en anders in ieder geval in een modbreak. Maar echt helpen deed het niet. Het is en blijft niet dwingend natuurlijk. Zoals Simon al aangeeft: mentaliteit kan je moeilijk veranderen, gedrag sturen is vele malen makkelijker. Helaas zit je dan op een forum vaak aan technische oplossingen vast (je moet 2 foto's becommentariëren voor je zelf mag posten o.i.d.) of aan veel modwerk (vriendelijk verzoek tot en controle of mensen commentaar geven en dan pas hun eigen foto posten en zo niet steeds weer consequent wegmodden).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
Ik zie juist de laatste tijd weer wat nieuwe (jonge) mensen, zoals Saga_Envi , die proberen hun commentaar te leveren. Misschien niet het "niveau" van de oude garde, maar ook commentaargeven moet je leren. Ik heb nog wel hoop dat het goedkomt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ik er ga letten valt me dit op:
-Mensen posten gewoon hun foto's en geven geen commentaar, niet expres, maar ze doen het niet.
=Een simpele herinnering bij elke pagina (topic 'waarschuwing') zou al veel doen, het is in elk geval het proberen waard. (dus gewoon bij de topic waarschuwing bijv. neerzetten: Wel zo gepast om even op je voorganger(s) te reageren.
-2de probleem is dat de trouwe en goede FGSers niet/weinig posten (en vooral geen case's, show/test, meer maken)
=Dit is niet zo makkelijk te verhelpen denk ik. Wat al gezegt word: dit seizoen gebeurd er gewoon niet zoveel, maar in een paar maanden is dat veranderd. Dus wie weet: De tijd doet wonderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik heb wel een idee voor het thema van de volgende weekopdracht:
foto's waarvan je gaat lachen _O- (omdat het onderwerp leuk is, niet omdat ze slecht zijn) en dus het thema "grappig"

ook vind ik dat je niet perse aan de "showcase" waardige eisen hoeft te voldoen, dus perfecte belichting, compositie, scherpte etc.
als je er een lach van op je gezicht krijgt, dan voldoet de foto perfect d:)b
en misschien 2 weken de tijd ipv 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
hmja... toch he, loopt 't op DPZ wel relatief storm he qua show/test cases.. Ik post daar (ik post deze tijd sowieso erg weinig fotos) wel vaker fotos dan hier.. Weet niet hoe 't komt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:20

YellowCube

Wait...what?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even tussendoor:
Hebben de Mods de week opdracht nu helemaal naast zich neergelegd?
Of komt die later vandaag?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Ik zie de laatste tijd toch met enige regelmaat mensen foto's in aRGB posten. Misschien een idee om daar (aRGB vs. sRGB) kort iets over in de FAQ op te nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mooie selectie. Een aantal foto's had ik nog helemaal niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Roelant schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:04:
Ik zie de laatste tijd toch met enige regelmaat mensen foto's in aRGB posten. Misschien een idee om daar (aRGB vs. sRGB) kort iets over in de FAQ op te nemen? :)
En daarbij gelijk op Firefox3 te wijzen die kleurenmanagement ondersteunt! \o/ Kan voor veel mensen hier handig zijn, er zijn er nogal wat met een Spyder of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Roelant schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:04:
Goed plan Roelant, gaan we zeker doen: moet nog even kijken of dat in de algemene FAQ komt of voor in FGW, gezien kleurprofielen weliswaar al bij het maken van foto's een punt zijn, maar wel ook van belang zijn bij je gehele workflow.

neo: heb ik gemerkt ja, erg mooi dat: zal ik er ook in meenemen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23

momania

iPhone 30! Bam!

Zeg foto moderators O+

Jullie zijn je er van bewust dat je de waarschuwing die je ziet, bovenin je scherm, bij het aanmaken van een nieuw topic, per subforum specifiek kan invullen?

Sinds ik in het buitenland zit, evenoed wel ter beschikking van flitsend snel internet, het toch vaker voor komt dat de in NL gehoste foto's soms wat langzaam binnen komen. Door het structureel vergeten te gebruiken van de 'check images' functionaliteit raak ik dus af en toe helemaal de weg kwijt in een topic.

Aangezien default uitvoer van de 'check images' al 162 keer is voorgesteld, maar denk pas komt als pasen en piksteren op 1 dag vallen, kan iemand dan iig die waarschuwing bij een nieuw topic even (laten) aanpassen?

Hoeven eigenlijk maar 2 regels in (liefst in font grootte 30pt oid :+):
- foto's niet breder dan 600px
- gebruik 'check images'

Dank voor uw aandacht :*

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ga dan ook niet tussen de rosti-eters wonen man :P

* neographikal verder eens is :Y) . Met name foto's op Imageshack e.d. laten de boel nogal in de soep lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Op Fok! loopt een topic waar je de foto voor je beoordeeld(plus- en minpunt) alvorens je zelf een foto in dat topic post, is dat niet wat voor hier? :)

Link naar fok

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

er zijn weer Hollandse nieuwe

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Mooi mooi :)

Leuk dat je weer de moeite hebt genomen om er een aantal neer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ik vraag me af hoe het zit met exif data bij showcases. Als ik een foto zie dan wil ik die graag ontleden, weten wat voor sluitertijd, focallength, welk diafragma e.d. is gebruikt.

In de FAQ en andere "inleidende" posts (die met blauw icoontjes) hier in FGS kon ik er niets over vinden, maar is het een idee om mensen te "vragen" (subtiele hint geven bij het posten van een showcase?) om foto's met exif te posten? Ook in geresizede plaatjes zou dat volgens mij geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Misschien komt 't omdat ik al vrij lang 'technisch' meedraai, maar wat leer je eigenlijk van die Exif? Je wordt er zelf (in mijn optiek) niet zoveel wijzer van dat 't daadwerkelijk een 'subtiele hint' in het forum moet zijn...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Met simon. Ik begrijp dat iedereen op GoT nou eenmaal een wat meer technische kijk op dingen heeft, maar bij show- en testcases gaat het toch echt op de eerste plaats om de foto's zelf. Als je vervolgens echt nieuwsgierig bent naar de EXIF kan je die altijd uit de foto halen als de data daar nog in zit (zijn leuke plugins voor Firefox voor). Bevat de foto geen EXIF informatie meer dan heeft de poster die waarschijnlijk met opzet achterwege gelaten en kan je er eventueel nog wel naar informeren in het topic zelf.

Verplicht stellen of hinten om de EXIF informatie bij een foto te posten vind ik wel wat ver gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Ik heb het verkeerd verwoord zie ik. Een paar van de test- of showcases die ik heb bekeken hadden foto's zonder exif data erin. Of ze met opzet eruit zijn gehaald? Ik denk het zelf niet, maar het is zo'n kleine moeite om ze erin te laten zitten en het helpt, denk ik, wel wat mensen om bepaalde foto's beter te begrijpen.

Dus: ik bedoelde niet mensen "verplichten" om exif data te posten, maar om mensen aan te sporen om het erin te laten zitten zodat er beter kan worden gekeken naar de test- en showcases.

Meer als "good practice" dan als verplichten, dus.

[ Voor 5% gewijzigd door NickH op 05-07-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:01
Maar wat leer je nu van de exif? Compositie of een moment is veel belangrijker dan de technische informatie van een foto. Dus ga eens wat boeken lezen over fotografie en natuurlijk veel plaatjes kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

momania schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:26:
Zeg foto moderators O+

Jullie zijn je er van bewust dat je de waarschuwing die je ziet, bovenin je scherm, bij het aanmaken van een nieuw topic, per subforum specifiek kan invullen?

Sinds ik in het buitenland zit, evenoed wel ter beschikking van flitsend snel internet, het toch vaker voor komt dat de in NL gehoste foto's soms wat langzaam binnen komen. Door het structureel vergeten te gebruiken van de 'check images' functionaliteit raak ik dus af en toe helemaal de weg kwijt in een topic.

Aangezien default uitvoer van de 'check images' al 162 keer is voorgesteld, maar denk pas komt als pasen en piksteren op 1 dag vallen, kan iemand dan iig die waarschuwing bij een nieuw topic even (laten) aanpassen?

Hoeven eigenlijk maar 2 regels in (liefst in font grootte 30pt oid :+):
- foto's niet breder dan 600px
- gebruik 'check images'

Dank voor uw aandacht :*
Nou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 09:57

ThunderNet

Flits!

Vragen om exif uit foto's vind ik zelf niet interresant, ik let er eigenlijk ook nooit op of het er in zit of niet. Enige manier dat het me soms opvalt is dat op Flickr er nog bij staat met welke camera het gemaakt is.
Je kunt zelf uit de foto al ontleden hoe de foto gemaakt is, en dat is nog leuker ook.
Let op scherptediepte, sluitertijd, waar en hoe en of er flitsers gebruikt zijn etc. etc. :) Als je bewust dat soort dingen ontleed, dan leer je er ook nog eens meer van.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat fav's topic hiero, is dat niet nodeloos verouderd? Vooral de showcases erin..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:28
Is het niet weer tijd voor een update van de Hot Shots? Of zijn jullie daar al druk mee bezig?

DJI Mini 2

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@Simon: sorry voor de late reactie :$
zou inderdaad moeten. Moet eens gaan zoeken naar goede showcases of vanaf nu in de gaten houden.

@hierboven:
Hotshots moet idd ook, ga ik dit weekend naar kijken.

dank.

• Toff

Toff

FP ProMod
YellowCube schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:19:
@hierboven:
Hotshots moet idd ook, ga ik dit weekend naar kijken.
Als je nog heel even wacht, kan je meteen oktober meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Toff schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:58:
[...]

Als je nog heel even wacht, kan je meteen oktober meenemen. :)
En ondertussen zijn we alweer een maand verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

We doen ons best om binnenkort weer hotshots neer te zetten. Jullie hulp kunnen we daar goed bij gebruiken, gebruik de topic report om een foto voor te leggen als hotshot :) (mail/dm mag ook).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Erasmo schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:31:
[...]

En ondertussen zijn we alweer een maand verder :P
met alle respect en nofi, het aantal nominaties was (en is) er niet echt naar en dat helpt behoorlijk bij het verzamelen van de hotshots.
Ik vind het helemaal niet erg om daarin de moderator taak op me te nemen en zelf door de topics te grutten, maar dan hangt het allemaal zo van wat ik mooi vind af. Imo is dat ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 15:57

MBV

Gewoon doen met 2 moderators, als mensen het niet met je eens zijn moet je maar terugzeggen dat ze meer nominaties moeten geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hey, ziet er goed uit :). Sowieso lijkt er in oktober een hoop mooie platen gepost te zijn...well done YC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Op 2 na vind ik het echt hot-shots :) (die van nedra en urban groningen vind ik zelf niks) Well done YC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Word ik nou (nog meer) een ouwe zeur? Of wordt er heel snel naar showcase gegrepen de laatste tijd?

Neem nou deze weer: [showcase] sarah best een goeie serie hoor maar bij showcase verwacht ik wat speciaals, iets wat er kwalitatief uitspring, hotshot potentie zegmaar en hier zie ik dat niet.
Nou is dit maar een voorbeeld maar ik zie 't vaker tegenwoordig. ([showcase] Winter in de Achterhoek en [showcase]Rubatong: Hans Buhrs )

Showcase horen, vind ik, dit niveau te hebben:
[showcase] Kasteel van Mesen [Showcase] Ghana en het grootste deel van [Showcase] Myrthe #2 om er een paar te noemen.

Dus.. zeg 't maar, word ik een ouwe zeur?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik denk dat je smaak een probleem is ;) Ik vind die Rubatong behoorlijk goed eigenlijk, lekker eigenwijs. Bij kasteel van Mesen mag wat mij betreft qua showcase vragen worden gesteld. Wat betreft Sarah ben ik 't wel beetje met je eens ja. Ook winter in de Achterhoek kan beter.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik ben het wat mijn topic betreft wel met je eens. Heb ook al om een titelchange gevraagd. Ik was even wat te enthousiast met plaatsen, maar stoor mij nu voornamelijk aan de hoek waaronder ik elke foto heb geplaatst. Mijn fout dus. De reden dat ik het als showcase heb geplaatst heeft waarschijnlijk te maken met het algemene niveau op GoT wat momenteel niet heel hoog is. Als je dan inderdaad ziet wat er geplaatst wordt als showcase ben je zelf ook eerder geneigd om jouw eigen topic als showcase te bestempelen. Vandaar mijn verkeerde tag.

De voorbeelden die jij aandraagt die geen showcase niveau hebben, daar ben ik het ook wel mee eens. Maar die jij wel als showcase aanduidt heb ik over Kasteel van Mesen mijn twijfels, maar dat heeft ook deels met eigen smaak te maken.

Maar ben het wel met je eens dat er wellicht wat strenger (voornamelijk door de topicstarters zelf) gekeken mag worden qua niveau van de case.

En ja, je bent een oude zeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Smaak speelt uiteraard een rol. Da's ook logisch. Daar probeerde ik het als mijn mening te presenteren en was het niet mijn bedoeling om op de persoon te spelen. Maar ja, ik vind ook dat er wat kritischer door de TS gekeken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:44

Markie

Voorheen BBE

Mooie serie. En ik voel me vereerd.
Nu nog even de juiste naam bij de een-na-laatste foto ;)

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

meerdere linkjes gaan niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

voor hen die het interessant vinden:

Hotshots 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Hoe zit het met de wekelijkse/2-wekelijkse/maandelijkse/whatever opdrachten? Is er zo weinig animo voor, of is er gewoon niemand die het organiseert?

In het tweede geval ben ik best bereid die taak op me te nemen, ik zit dagelijks wel op GoT en ben ook wel vaak met fotografie bezig.

Helaas ben ik bang dat het daar juist net niet aan ligt, maar meer aan het animo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

De weekopdracht in FGS is inderdaad een wat stille dood gestorven met als hoofdreden inderdaad het animo (of juist het ontbreken daarvan). Maar ik wil aanstaande maandag best wel weer een gooi doen. Slaat het aan dan zetten we dit gewoon weer wekelijks voort. Thema's zijn welkom, graag wel met de oude thema's in het achterhoofd om dubbelen te voorkomen :)

Overigens is er wel onlangs nog een bewerkingsopdracht geweest, zie Foto-opdracht week 52 - RAW bewerking v3. Nieuwe suggesties (RAW's) daarvoor zijn uiteraard ook altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Klinkt goed, ik ga er dan zeker op uit om plaatjes te schieten voor de opdracht :-). Zodra ik een linkje heb gooi ik 'm in mijn sig ter promotie ^_^

Zal eens nadenken over een thema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Ik weet niet of technisch forum gerelateerde feedback in dit topic mag. Maar ik doe het toch.
Ik zou het wel handig vinden als er ook een imagebutton komt waarbij ik de url in kan voeren van een kleine en grote foto. Nu is er alleen een button aanwezig voor 1 url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat moet je in Lieve Devvers melden, de foto-crew kan daar niks mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51
Anoniem: 287184 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:37:
Ik weet niet of technisch forum gerelateerde feedback in dit topic mag. Maar ik doe het toch.
Ik zou het wel handig vinden als er ook een imagebutton komt waarbij ik de url in kan voeren van een kleine en grote foto. Nu is er alleen een button aanwezig voor 1 url.
Je kunt eerst een plaatje invoegen, de [img] code selecteren en dan op het link icoontje klikken. Eén stapje meer, maar doet hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dat wist ik niet.
Ik heb inmiddels mijn vraag in het juiste topic gepost.
Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zal een enorme zeikerd zijn maar... de verzameltopics vind ik een hoog post and run gehalte krijgen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoe is het beleid met productkoppeling hier?

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12

Want om in dit topic de halve Canon body range te zien lijkt me niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch jammer dat de weekopdracht alweer overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat werkt gewoon niet, ik vond de opdrachten inhoudelijk ook niet sterk genoeg. 't is al te vaak geprobeerd.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
simon schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:17:
Dat werkt gewoon niet, ik vond de opdrachten inhoudelijk ook niet sterk genoeg. 't is al te vaak geprobeerd.
Eensch met Simon ^^, maar toch had het wel iets (vooral laagdrempeligs). Een week is sowieso een tikkeltje kort om iets fatsoenlijks te produceren, voor mensen met een full time job enzo. Een maandopdracht ofzo, zonder al te veel restricties, dat zou best wel weer eens leuk kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hé bah. Weekopdrachten dood? :(
Heb ik net een (enigzins) fatsoenlijke camera gekocht en kan ik eindelijk mee doen, is het topic dood...

Imho moet de weekopdracht gewoon weer terugkomen. Ik denk ook niet dat het er om draait dat je de meest geweldige foto produceert, maar dat je met apparatuur die je op zak hebt en de opdracht in het achterhoofd, even ergens een plaatje knip, puur omdat je het tegenkomt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
McKaamos schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:05:
Hé bah. Weekopdrachten dood? :(
Heb ik net een (enigzins) fatsoenlijke camera gekocht en kan ik eindelijk mee doen, is het topic dood...

Imho moet de weekopdracht gewoon weer terugkomen. Ik denk ook niet dat het er om draait dat je de meest geweldige foto produceert, maar dat je met apparatuur die je op zak hebt en de opdracht in het achterhoofd, even ergens een plaatje knip, puur omdat je het tegenkomt.
Dat kun je ook gewoon zelf bedenken :P Het waren vaak toch thema's als 'Lente' aan het begin van de lente... Beetje voor de hand liggend dus. Doe dan 'winter' midden in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toch is het leuk om op een laagdrempelig niveau een foto te maken dat aansluit bij een onderwerp en thema. En daarbij is het mooi om te zien hoe iedereen zijn eigen invulling en interpretatie er aan geeft.
Zo kan een simpel thema als "communicatie" hele diverse platen opleveren. En het zullen heus niet alleen maar platen opleveren van ieders GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Volgens mij is het geen punt als je zelf de weekopdrachten start? Helemaal als je vooraf even een Mod inlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:32
Die weekopdrachten werken voor mij niet, vooral door mijn full-time baan. Een maandopdracht zou voor mij beter zijn.

Komt er trouwens nog een nieuwe 'verhaal-serie' deze zomer? Dit vind ik altijd wel leuk. Je kan dan ook zelf een datum aangeven, wat het makkelijker maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik zal er vanavond een nieuwe weekopdracht in slingeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TranceSetter schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:19:
Die weekopdrachten werken voor mij niet, vooral door mijn full-time baan. Een maandopdracht zou voor mij beter zijn.
Ja, als een maandopdracht beter te passen valt is dat natuurlijk ook goed. Misschien dat er dan ook meer animo voor komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Ik heb begin dit jaar een 450D aangeschaft, ik heb nu reeds wat vertrouwen in mijn kunnen :) Ik ben nog niet toe aan testcases, daar ik niet verder kom dan bloemetjes en mijn computerkast en afwasborstel. Een uitdaging van een weekopdracht leek me nou echt leuk eens te proberen. Ik zou als er weer wat word opgestart ook van de partij zijn.

Volgens mij valt het met de animo wel mee het is alleen de tijdsdruk bij sommige, dat las ik ook in de latere weekopdrachten volgens mij, dat een week wat kort was voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Is het een idee om een topic op te zetten voor aankomende evenementen waar GoT fotografen (al dan niet als mini meet, samen) heen zouden kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Erasmo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:22:
Hoe is het beleid met productkoppeling hier?

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12

Want om in dit topic de halve Canon body range te zien lijkt me niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treedo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:05
Is er al meer bekend over de maandopdracht? Aangezien ik net begonnen ben met fotograferen lijkt het mij wel leuk om daar aan mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 23:12
Ik wil graag meedoen met de Foto-opdracht, maar zoals ik daar al aangeef, weet ik niet of mijn foto's testcasewaardig zijn. Kan ik die hier posten, zodat iemand mij daar wat op en aanmerkingen kan geven? (of natuurlijk zeggen dat ze perfect zijn :p )

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 05-06 14:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Leuk er zijn weer fotoopdrachten. tijden lang meegekeken en nu is het de bedoeling zelf mee te doen.
Ik ben zelf een enorme foton00b (net de trotse eigenaar van een 450d + kitlens) die vooral over nabewerking nog veel moet leren. Nu vroeg ik mij af: hoeveel mag er gephotoshopped worden bij een FOTO opdracht? Zijn platen zoals deze dan nog wel interessant qua fotografie of eerder qua nabewerking?:
Amplified in "\[Foto-opdracht] week 22+23 "Vervoersmiddel""

Zelf neig ik dat het zwaartepunt bij de fotografie moet liggen, en dus nabwerking qua kleur en croppen prima is, maar extra benen erin photoshoppen tever gaat. Maar wellicht heeft een modje hier een zeer wijze mening over :)

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 03-06-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 05-06 14:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Mogelijk onderwerpen voor komende keren:
* geloof
* religie
* paars
* driehoek
* politiek
* winnen
* smart
* ijs
* koud
* nieuws
* schitteren
* zwak
* melk
* gratis / free
* geniaal
* masculinity
* horde(s)
* 1 meter
* binnen 1 meter
* oogje
* glooiing
* kaas
* gaan
* blijven
* stil
* reflector
* ghetto lightning
* verlaten

ofzoiets :P
Wie weet heeft een modje er wat aan!

Nog een eventuele suggestie, ik ben vrij nieuw hier (niet op GoT, wel deze afdeling). Is het een idee een soort how i took it gedeelte te hebben. Ik leer namelijk een hoop van betere fotografen die mooie foto's plaatsen en vervolgens hun best doen om uit te leggen hoe ze dit is gelukt. Je kan dan denken aan: body, lens, instellingen, opzet, flitsen, nabewerking enzovoorts. Als een aantal wat betere fotografen die hier rondlopen hierin wat tijd zouden willen steken, graag!
Inspiratie: http://digital-photograph...rum/forumdisplay.php?f=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

En wat als ik diezelfde foto waarnaar jij linkt, in een enkele belichting maken.. Met hetzelfe effect, vind het het dan wel geoorloofd? Het is niet perse journalistieke fotografie, dus de waarheid is ondergeschikt aan de kunst, het beeld, de boodschap die je wilt uitbrengen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik vraag me af wat jullie over de show- en testcases denken.

Persoonlijk zie ik wel wat voor de afschaffing van deze twee termen. Waarom? Nou, omdat mensen die een showcase maken ook nog echt wel wat kunnen leren. Imo ben je als fotograaf nooit uitontwikkeld.

Daarnaast hebben mensen veel meer aan (opbouwende) kritiek dan aan enkel lovende woorden.

Een ander argument, is dat het een einde zal maken aan gezeur over de 'wel of niet' showcase-waardige tag (waaraan ik zelf soms ook mee doe, ik beken).

Natuurlijk zal er wel verschil in niveau blijven bestaan, maar dat heb je binnen test- en showcases zelf ook al.

Ben benieuwd naar jullie visie :)

@ Lt. Marx,
De techniek kun je zelf vaak wel reverse-engineeren. Is ook een stuk uitdagender (en leerzamer) om te doen dan het simpelweg lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 09-06-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Show en/of test-case bepaald vooral je doel. Is het echt het doel om er meer van te leren omdat je zelf weet dat het nog niet perfect is er verbeterpunten zijn etc. :) Dan is het een test-case..
Een showcase is als je zelf al erg tevreden bent over de serie.. tuurlijk is er dan nog altijd wel kritiek op te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maar dan nog zal een beginnend fotograaf al veel sneller tevreden zijn met zijn serie en hem volgens die beredenering dus als showcase kunnen presenteren. Terwijl er ook sprake is (of zou moeten zijn) van een kwalitatief verschil tussen de twee. Maarja, wie bepaalt dat... het blijft voortdurend een discussiepunt in vele show/testcase topics. Ik vind het maar lastig; ik heb sowieso altijd wel het idee dat ik nog een hoop te leren heb, dus de drempel voor het maken van een showcase is voor mij persoonlijk voorlopig nog veel te hoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dan maak je toch lekker een testcase aan? :) Het is niet verplicht om showcase topics aan te maken ofzo.. En misschien is die hoge lat voor je ontwikkeling ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:33:
Show en/of test-case bepaald vooral je doel. Is het echt het doel om er meer van te leren omdat je zelf weet dat het nog niet perfect is er verbeterpunten zijn etc. :) Dan is het een test-case..
Een showcase is als je zelf al erg tevreden bent over de serie.. tuurlijk is er dan nog altijd wel kritiek op te verzinnen.
In mijn ogen is het 'gevaarlijk' als je een showcase maakt als je denkt dat het perfect is. Mensen zijn dan minder geneigd om kritiek te geven.

En dat terwijl volgens mij mensen die op showcase-niveau werken, JUIST openstaan voor kritiek (omdat zij in veel gevallen op een hoger niveau bezig zijn met fotografie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51
Ik ben het met je eens. Het verschil is een grijs gebied en daarnaast worden ze ook hetzelfde behandeld. De solo-testcase en solo-showcase threads zijn exact hetzelfde in praktijk. Er staan over het algemeen mooiere foto's in, maar er wordt nog steeds feedback gegeven. Daar ben je ook op uit als je een foto plaatst op een forum lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wekko schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:34:
Ik ben het met je eens. Het verschil is een grijs gebied en daarnaast worden ze ook hetzelfde behandeld. De solo-testcase en solo-showcase threads zijn exact hetzelfde in praktijk. Er staan over het algemeen mooiere foto's in, maar er wordt nog steeds feedback gegeven. Daar ben je ook op uit als je een foto plaatst op een forum lijkt mij...
Ja precies... Als die hele classificeringen nou worden afgeschaft, heb je ook het gezeur niet meer van 'dit is imo geen showcasemateriaal'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik vind de huidige indeling wel prima eigenlijk. Weet je ongeveer wat je kunt verwachten qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nou, als bijv. simon hier een testcase aanmaakt, is dat soms beter van kwaliteit dan de gemiddelde showcase.

Hoe zit het met de hotshots? wordt er niks bijzonders meer geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wilko schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:06:
Ik vind de huidige indeling wel prima eigenlijk. Weet je ongeveer wat je kunt verwachten qua kwaliteit.
Dat vind ik dus niet. Bij showcase wel zo'n beetje, maar bij testcase niet: daar zitten soms echt juweeltjes tussen die door veel mensen waarschijnlijk gemist worden omdat zij alleen naar showcases kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Natuurlijk, het is ook niet altijd zo, maar als de kwaliteit van een testcase zodanig hoog is dat het een showcase "hoort" te zijn, wordt er meestal ook wel een titelfix gedaan door de modjes.
* Wortelsoep mist trouwens veel foto's sinds de opsplitsing van FG naar FGA en FGS. Op de één of andere manier kijk ik er vaak overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Het "[Verzamel] HDR" topic mag wel een titelchange naar het "[Verzamel] HDR en tonemap" topic krijgen denk ik. Veel foto's daar zijn geen HDR of hebben er heel weinig mee te maken.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat is hier showcase aan?

[Showcase] USA Weidse Landschappen

Ik dacht dat we daarbij en perfecte techniek en goede compositie verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Naar mijn idee wat beperkt gedacht dat iets alleen showcase kan zijn als de techniek perfect is. Maar qua compo's ben ik het zeker met je eens.

[ Voor 25% gewijzigd door wisselwerking op 04-10-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Kan je beter aan Nomad vragen, want die maakte van de testcase een showcase:
Nomad in "[Showcase] USA Weidse Landschappen"

Ik vind het wel fijne foto's om naar te kijken trouwens, zonder dat direct allelei verbeterpunten opdoemen.
Voldoende voor "showcase" dus eigenlijk, misschien juist wel omdat er weinig aan gefabriekt is imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:16:
Wat is hier showcase aan?

[Showcase] USA Weidse Landschappen

Ik dacht dat we daarbij en perfecte techniek en goede compositie verwachten?
ik vind de foto's beter dan wat ik van testcase verwacht, daarom de "beloning" om hem te renamen naar een showcase. Wat mij betreft voldoet hij daar aan.
Goed dat je het hier vraagt, dan kunnen de andere moderators daar ook even naar kijken.
Ik kan best een "foutje" gemaakt hebben, maar mijn mening is dus dat dit goed genoeg is voor showcase "tag".

We wachten even af wat de andere moderators te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vind 't ook niet zo vriendelijk om het in het topic zelf te vragen, die poster is waarschijnlijk al apetrots.

Maar, laten we even kijken wat de rest ervan vind, kan heel goed dat ik weer loop te zeuren en dat ze het met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ben het eens met Wijnands, het zijn fijne kijkplaten maar ik vond ze niet overweldigend, het zijn meer ietwat oppervlakkige observaties van een mooie omgeving. Nou geef ik ook vaak genoeg de verkeerde tags aan mijn cases dus ik heb geen recht van spreken denk ik. Ook ben ik geen mod maar ja.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Eens, ondanks dat het best mooie platen zijn vind ik de technische afwerking te ondermaats voor een showcase. Dan verwacht ik dat allereerst de techniek in orde is en daarna dat het echt mooie platen zijn. Met wat werk kan het een showcase worden (zij het dat de composities wel erg centraal zijn), maar dan moet er imho meer energie in gestoken worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 05-10-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als ik nog een kritisch kijk zitten er inderdaad wel platen tussen die ik niet als showcase zou bestempelen, maar ook een paar die ik wel gewoon showcase vind.
In het topic zijn er ook wel wat users dit blijkbaar showcase vinden, gezien het commentaar.
Maar ben het met jullie eens dat er wel wat werk tussen zit die iets meer aandacht mocht hebben in de nabewerking o.a.
Maar, showcase/testcase is geen vaste maat. Het is een verhouding tussen niveau wat gepost wordt.
Als het algehele niveau van got enorm omhoog gaat, is niet alles ineens showcase, maar verhoogt de drempel van showcase ook.
Andersom net zo goed. Showcase is dat percentage van kwaliteit van het het totaal aangebodene, wat mij betreft.
Veel users op got zijn amateur en gewoon hobbyist fotograaf. Users die al wat langer fotograferen en misschien zelfs beroepsfotograaf zijn, kunnen hier over struikelen, dat snap ik.

Dit alles is vrij subjectief en het is altijd een overweging waarin ik ook "maar mijn best doe".

Terugkijkend naar dit specifieke voorbeeld denk ik: er zitten platen tussen die het showcase waardig maken, maar ook platen die het terug trekken naar testcase.
Als TS van dat topic zijnde zou ik de serie kleiner maken en de sterke platen opnieuw bewerken om de serie significant te verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat ik al op msn zei, ik zou het nu maar zo laten, 't is wel erg sneu om nu de veer uit de reet van de poster te trekken :P Overigens verdenk ik de TS van een foutieve kalibratie van de monitor, bijna alles zit 2/3de stop te laag in de belichting :)

Maar ik zou het wel behóórlijk jammer vinden als dit al het predikaat showcase gaat krijgen in de toekomst. Dat het niveau (en de activiteit in FGS heb ik het idee) de laatste tijd zo-zo is, daar is niet direct wat aan te doen, maar het is misschien wel verstandig om beleid te gaan bedenken om het niveau weer wat te stimuleren :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 05-10-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ideetje voor de mods. Neuzel 's wat in de test cases en moedig de mensen aan om die enkele showcase plaat die er regelmatig tussenzit in het verzameltopic te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ander ideetje (of vraagje) voor de mods: worden de Hotshots een jaarlijks terugkerend fenomeen, of wordt daar binnenkort nog eens wat tijd aan geschonken?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.