om nog even door te zeuren over die horizon, de gebouwen lijken ook uit het lood en uit perspectief te zijn, vooral te zien op de foto's zonder sneeuw (ok, het kan ook zijn dat ik scheef in mijn stoel zit - dat is namelijk zo) gebruik je een kekke lens met deeluitsnedes oid? (ik heb op deze laptop geen exif viewer, sorry).
Daarnaast en daarbuiten best wel mooie foto's maar zoals al gezegd speel met lijnen, zoek dat ene hekje oid dat net die hoek van het gebouw laat opvallen of maak gewoon een lekker doorkijkje (ondergewaardeerd zijn de doorkijkjes tegenwoordig - vinden mensen ze te Poortvliet?).
edit:// foto 3 vind ik dus wel leuk, met een wat ander kader zou ie wel sterker zijn (misschien iets meer naar links gericht maar ik weet natuurlijk niet wat daar staat).
edit://2/ foto 9 met de pony is goed op die boom die op de rug staat na. Was op te lossen met meer scherpte diepte of beter door twee meter naar
links rechts te lopen om dat beesie tussen de bomen te kaderen misschien? de kleuren lijken teveel op elkaar om gelijk de twee uit elkaar te halen.
edit://3/ hoe meer ik naar je foto's kijk hoe meer ik denk dat je lens scheef/defect is - of ik had dat laatste glas wijn niet moeten nemen - maar links aan de foto lijkt het wat teveel van links-onder naar rechts-boven te lopen? Aan de rechterkant is dat effect minder.
[
Voor 37% gewijzigd door
franssie op 28-11-2008 00:18
]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar