[Showcase] Myrthe #2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39
een last minute (fashion) shoot bij de oude stadsmuur van Ijsselstein met Myrthe:

1:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_ijsel/img_8161-edit.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_ijsel/img_8020-edit_0.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_ijsel/img_7986-edit.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_ijsel/img_8078-edit.jpg

bonus (er kwam even gezellig een hond bij zitten :P (al gepost in t verzameltopic)
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_ijsel/img_8135-edit-2-3.jpg

Enoy en kritiek is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 18:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Heerlijke foto's.

Ik heb ze ookal op dpz gezien en vind ze daar beter uitkomen met die donkere achtergrond. ik zit nu op mijn werk en heb hier geen exif viewer. Welke lens heb je hiervoor gebruikt?

Ik vind dat je veel progressie hebt geboekt en blijft boeken. Ook ontstaat er al een beetje een typische Savale bewerking.

ik vind 5 iets te hard en bij 3 jammer van de molenwiek. voor de rest heb ik er nog niet zoveel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ja op een donkere achtergrond doen ze het een stuk beter, bedankt voor je complimenten. Ik merk ook dat ik een beetje naar een bepaalde stijl met mijn shoots ga.
Het is trouwens de non IS kitlens van mn 400d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zich hele mooie foto's, alleen jammer dat de eerste foto rechtsboven een wat verlicht stukje heeft ter hoogte van het haar van Myrthe. Niet dat het storend is, maar het valt wel op.

Voor de rest: mooie platen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Pas een beetje op met halo's, vooral nummer 2 is echt te erg rond het shirtje en de muur.
Voor de rest vind ik ze qua beeld wel leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Erg mooie foto's, ik vind de contrasten op de eerste en de laatste foto's érg gaaf!
Ook vraag ik me af hoe je die gave nabewerking gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Meulugar schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:05:
Ik heb ze ookal op dpz gezien en vind ze daar beter uitkomen met die donkere achtergrond.
dpz kan ook met een witte achtergrond >:)

anyway, lekker frisse foto's. als ik toch wat moet noemen:
ik zie nog best wel wat inconsistentie qua verlichting en contrast tussen de foto's:
1 is een klein beetje flets tov de rest en bruggetje in de achtergrond had niet gehoeven (camera een tikkie lager plaatsen en die is buiten beeld).
2 nice, wel is de overgang tussen muur/lucht overduidelijk geshopt.
3 ook die overgang en haar gezicht een beetje donker.
4 hier is haar gezicht nogal donker tov haar arm.
5 valt de zwarte hond weg in de donkere achtergrond, da's erg jammer. Een flitsje van achteren (ziet er wel vaak 'nep' uit) of een iets lichtere achtergrond zou wat beter werken.

maar goed aan 't groeien!

[ Voor 13% gewijzigd door abrakadaver op 14-10-2008 15:59 . Reden: aanvullen ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Top reactie! Zit goede kritiek tussen dat ik ga proberen mee te nemen voor n volgende shoot. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
2 en 3 zijn mijn persoonlijke favo's: waarom? omdat je model hier heel goed uitkomt. Op andere foto's iets minder. Let wel op je photoshop/dodge en burnacties. Dit staat heel rommelig. Koop een wacompen, en neem er je de tijd voor. ;)

Was dit trouwens met of zonder visagie? Ik gok op zonder? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 14-10-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Thanks Timo, ik gebruikte voorheen nooit dodge & burn maar gewoon de "vignetting" optie voor de donkere randjes, maar toch maar wilde het eens met de hand proberen voor wat meer controle, maar dat is nog erg lastig :P Wat helpt n wacom daarbij?

Zonder idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zachtere overgangen. Zodat je doordruk en tegenhou werk minder opvallend overkomt. Je kan er ook met wat andere trucjes (gebruik een radial gradiant van zwart naar doorzichtig of wit naar doorzichtig, en dan stukjes doen) gebruiken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43
Savale, hoeveel materiaal sleep je nou mee voor zo'n shoot? Eén statief/softbox/flitser combi of meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ahhh leuke vraag :) Ik heb van het begin af aan het streven gehad om alles zelf te kunnen dragen en dat lukt nog prima. Ik heb een rugtas met daarin mn 3 metz-45 flitsers + extra batterijen, remote triggers (cybersyncs), extra lens, kleurenfilters, tape, bevestigingsmateriaal, zaklampje (voor focushulp), polarfilters, reflectiescherm, karton (om tegenlicht te blokken), batterijlader(12v) + mn 400d.
Verder heb ik 3 hele fijne alu statieven gevonden waarbij ik bij één van die statieven n draagband aan heb gemaakt. Die bind ik samen met 3 pluutjes allemaal bij elkaar met een soort elastiek.
That's it: dan heb ik dus ook mn handen gewoon vrij tijdens de wandeling naar de locatie enzo.
Opzetten van het hele zaakje kost me wel n kwartiertje meestal, maar daarna sleep ik meestal gewoon op de plek zelf n beetje met de statieven of ik zet het model of toeschouwers aan t werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43
Dat zal dan ook wel aardig wat bekijks opleveren, als je daar je hele handel op gaat zetten he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Morgion schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:48:
Dat zal dan ook wel aardig wat bekijks opleveren, als je daar je hele handel op gaat zetten he? :P
Ja daar moet het model wel tegen kunnen, vooral deze shoot en die in Utrecht stad leverde wel wat bekijks op, dat was wel grappig (vond ik dan).
Myrthe is zelfs ten huwelijk gevraagd :')

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 14-10-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Idd een wacom werkt veel fijner en PS heeft pen pressure support. Daarnaast gebruik geen dodge en burn maar gewone curves ofzo. Dodge en burn is destructief, met adjustment layers kan je altijd terug. Filters werken ook gewoon op masks dus je kunt je mask bv. blurren voor een betere overgang.
Tegenwoordig zet ik het grove werk al op in Lightroom m.b.v. local adjustment brushes en doe ik de fijne aanpassingen in PS. Je hebt nml. veel meer headroom in je RAW.

Over je foto's:
#1: Iets teveel opgelicht en pose vind ik niet heel spannend.
#2: het standpunt en het wide effect (ze wordt een beetje reusachtig) is eigenlijk not done maar ik vind het weer eens wat anders en mooi uitpakken.
#3: Leuk en opnieuw een beetje out-of-the-box. Je compo vind ik niet zo sterk.
#4: Wilde haar en de blik doen het goed. Voor mij de beste.
bonus: Hond is een leuke toevoeging al is het jammer dat hij zo weggedraaid zit. Contrast is hier wat onnatuurlijk.

Disclaimer: ik zit nu echt achter de meest brakke monitor ooit die veel te fel staat afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
DG: hoe komt "halo" en hoe kom ik er vanaf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:03

Exigence

dnkroz

savale schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:53:
Vaak filllight icm. recovery. Of te veel lokaal contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Foto 4 is mijn favoriet. Die blik die ze uitstraalt waarbij slechts 1 oog echt zichtbaar is omdat de andere achter haar schuil gaat. En dan de houding met haar arm, dat plus mooie kleurweergave en lekker contrasterend verschil tussen de witte blouse, het donkere haar en de muur maakt het af. De rest van de foto's trekken me niet. Komt door waarschijnlijk de nabewerking (denk ik) maar iig waarom ze me niet trekken is omdat ik die benen en armen zo onnatuurlijk qua kleur vind. De contrasten in foto 2 en 3 vind ik dan wel weer zeer mooi om naar te kijken.

Maarja, kwestie van persoonlijke smaak. Foto 4 is yay, foto 1,2,3 3x nay voor mij. Zou die 4de foto zo op canvas afgedrukt hebben, kan mooi staan als "schilderij" in een ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

savale schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:53:
Is het geen clarity (lightroom)? Daarbij maakt hij de delen met een hoog contrast tegen het naastliggende deel extra donker of juist extra licht. of schaduwen van d'r vleugeltjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Yups dat "halo" is gekomen doordat ik de clarity zo omhoog heb gegooid ben ik nu achter :) Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

me is wel jaloers, je hebt in korte tijd (vanaf april) zeer professionele plaatjes weten te schieten.

3 vindt ik zeer goed gelukt, zulke foto's willen bij mij nog niet lukken. Model goed in beeld, lucht overbelicht. Lucht goed belicht, model is niet te zien zo donker, dus vandaar dat ik jaloers ben :) (sinds juli 2008 eos450d in bezit).

foto 4 zou zo in een jongeren blad kunnen staan.

Andere foto's doen mij niet echt iets.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

Japie.G

Colour Classic

zo zie je maar, met verstand van belichting/post proc kun je met een standaard kitlens ook al hele mooie resultaten halen. Ben onder de indruk!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 18:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

vandeMeulenhof schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:35:
me is wel jaloers, je hebt in korte tijd (vanaf april) zeer professionele plaatjes weten te schieten.

3 vindt ik zeer goed gelukt, zulke foto's willen bij mij nog niet lukken. Model goed in beeld, lucht overbelicht. Lucht goed belicht, model is niet te zien zo donker, dus vandaar dat ik jaloers ben :) (sinds juli 2008 eos450d in bezit).

foto 4 zou zo in een jongeren blad kunnen staan.

Andere foto's doen mij niet echt iets.
Al ingelezen in filters? ik weet niet of het met model fotografie werkt maar de dingen die jij aangeeft kan je mooi verhelpen met een zogenaamd grijsverloop filter. in de photodigitaal van deze maand staat hier een heel stuk over in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
woohaa, wat een vooruitgang! Als ik dan bedenk dat ik ergens las dat je pas sinds april serieus bezig bent met fotografie vind ik dit wel heel erg heftig! MIsschien komt dat ook heel erg omdat je jezelf helemaal op model fotografie stort! Ik ben ongeveer even lang bezig maar heb niet het gevoel dat ik ergens zo in uitblink als jij dat doet.

Nog even wat commentaar..

1: Mooie pose en compo (jammer van het bruggetje wel). Ook jammer dat haar benen ongelofelijk heftig naar voren komen terwijl haar gezicht nogal flets is (door nabewerking?). Houding van het model is wel mooi.

2. Erg mooi, mooie blik, mooie nadruk op haar benen door de compositie en vooral heel mooi licht. (als je op de grond kijkt lijkt het alsof ze in een cirkel van licht staat). Wel jammer van die bizarre schaduw om haar heen, het lijkt net alsof ze schaduw afgeeft op de lucht!

3. Heftige bewerking, mooie compo, mooie kleuren, pose van het model doet me daarintegen weer niet zo veel (iets te artsy fartsy voor mijn smaak).

4. Heerlijk, lekker door de war! Structuur van de muur draagt daar imo alleen maar aan bij!

Bonus: Is leuk, maar misschien leuker om een shoot te doen met een hond in gedachten zodat je goed de tijd hebt om na te denken over poses, etc.

Al met al vind ik wel dat je het heel goed doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Hoe bevallen die alienbees triggers?
Ik gebruik niet zo vaak radiotriggers (dus pocketwizards is wat over de top), maar als ik ze nodig heb moet 't wel goed werken (dus m'n ebaytriggers komen me de keel uit).

Is anders misschien een leuk sinterklaascadeautje voor mezelf ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Geen misfires in ieder geval! Goed bereik! Scheelt flink tov pocketwizards, maar de kwaliteit van de behuizingen zijn niet zo bijzonder helaas: niet waterdicht, hard plastic spul: ontvangers redelijk robuust maar vooral de transmitter zie ik nog wel n keer afbreken ofzo als je met je camera ergens tegen aan stoot...
Pagina: 1