My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
|>
[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 03-09-2007 19:25 ]
* Wortelsoep neemt zich voor om weer eens meer foto's te kijken en hotshots te submitten
Oh en waarom staat de contest van mei/juni nog als sticky, die kan onderhand toch ook wel weg?
No worries m8
Een topicwaarschuwing is onderweg.
Geachte heer YellowCube,
Gij zult eerscht foto'sch beoordelen eer gij zelf foto'sch tentoon stelt!
[/dienst mededeling]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Als ik voor mezelf spreek: ik krijg op IRC vaak nuttiger en directer commentaar op foto's dan hier op het forum (uitzondering is trouwens de Noorwegencase, dat ging prima). Dit hoor ik van wel meer mensen op IRC, maar wat denkt men er hier van?
Dit is trouwens geen verwijt ofzo, eerder gewoon een constatering van mijn kant
[ Voor 37% gewijzigd door neographikal op 24-09-2007 00:46 ]
geen idee wat je er aan moet doen. We kunnen mensen uiteraard wel gaan dwingen om commentaar te geven, maar ik denk dat je dan eindigd met eenzelfde verschijnsel.
Nou moet ik zeggen dat het weer en jaargetijde nu ook niet echt inspirerend was de laatste tijd, wellicht heeft het daar ook mee te maken?
Commentaar afdwingen zal niet werken denk ik, dan krijg je het Zoom.nl effect.
Wanneer de thema's wat meer tastbaarder zijn denk ik dat meer mensen een foto zullen schieten. Dit brengt wel met zich mee dat er misschien kwalitatief mindere foto's voorbij komen omdat het ff snel geschoten is en er veel minder over is nagedacht. (over wat meer voor de hand liggende onderwerpen kun je natuurlijk ook nadenken en er een aparte foto van maken)
No worries m8
Foto-opdracht week 39 - "Mijn straat"
persoonlijk heb ik liever een onderwerp dat niet tastbaar is, dan lok je wat meer vrijheid in interpretatie uit. Maar zoals ik al aangaf kan ik me voorstellen dat een hoop mensen dan al geen zin meer hebben om iets te doen. Onderwerp van deze week lijkt me een leuke ( heb al een idee ) maar ik vind het lastig om te schatten of deze wel beter zal lopen. Ik hoop van wel!YellowCube schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:29:
dat had ik ook al bedacht: is het onderwerp van de nieuwe weekopdracht al beter?
Foto-opdracht week 39 - "Mijn straat"
No worries m8
Ik hoop alleen dat het bezoek inderdaad maar tijdelijk aan het dalen is, 't is jammer van het niveau zo.
ik denk dat je met dat soort onderwerpen iedereen wegjaagt hier. Ik moet zeggen dat het makkelijk is om niet meer aan het topic te denken wanneer er bij de eerste kennismaking met het thema je niets te binnenschiet. Dat gebeurt wat sneller met abstracte onderwerpen waardoor een hoop mensen gelijk afhaken.neographikal schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:44:
Okay, men wil wat abstracters? Wat dacht je van "een bijzonder leider"? "leren leren"? van dat soort dingen
Ik hoop alleen dat het bezoek inderdaad maar tijdelijk aan het dalen is, 't is jammer van het niveau zo.
No worries m8
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb ook nog een klein verbeteridee: Het eerste jaar of meer onder één link elders wegzetten, om die eindeloze lijst wat in te korten?
Door het raam naar binnen
vertigo
geest van zout
de man die teveel wist
dixi land
etc etc..Lijkt mij leuker
|>
en denk je dat zoiets geschikt is voor hier?
Ennuhm kunnen in de favs de favo topics af en toe nog bijgewerkt worden? Deze beginnen nu erg oud te worden
|>
zal zodra ik er wat meer tijd voor heb wat mee gaan doen.
@Melkbus: ga vooral je gang.
Is het een idee om een [Seizoen Verzamel] <Seizoen> er van te maken?
Nu wordt er hier in fotografie ongelooflijk veel mooi spul gepost, maar vooralsnog is er geen enkele nominatie.
Dus laat de nominaties maar komen in GoT-verkiezingen 2007 - de nominaties. (SG toegang vereist). Stemmen kan tot 1 december, dus we hebben nog maar 2 weekjes te gaan.
daar ga ik aan werken.neographikal schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:08:
Daarvoor hebben we eigenlijk wel een historisch overzicht nodig
Hot Shots! - Laatste update: 15 November 2007
er komt later vandaag ook nog een topic met daarin de hotshots van januari t/m oktober (dit in verband met de GoT nominaties).
Hotshots 2007
de hotshots van 2007 t/m oktober.
Die van November volgt nog (begin December).
Ach, er is nog tijd. De nominaties lopen nog 2 weken (tot 1dec) dus wat dat betreft moet er genoeg tijd zijn om het eens te bekijken.Herrick schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:07:
Misschien laat, maar wel een fijne selectie!
Ik doelde op de nieuwe hotshots en niet op het hotshotsoverzicht.Terw_Dan schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:06:
[...]
Ach, er is nog tijd. De nominaties lopen nog 2 weken (tot 1dec) dus wat dat betreft moet er genoeg tijd zijn om het eens te bekijken.
Inderdaad, leuke selectie. Nu weer iets beter mijn best doen, om er de volgende keer in te komenYellowCube schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:08:
de hotshots van November staan er.
Alleen heb je in het berichtje in het hotshots-topic gezegd dat je (nogmaals) 10 foto's voor de maand oktober heb neergezet.
Nog 1 vraagje: Komt er nog een contest? Dat systeem van Neographical werkt toch goed? Of is er geen animo voor? Of heb ik wat gemist?
Waar wil ik naartoe? Het samenstellen van een test- of showcase is een vak apart. Is er niet iets mogelijk als een topic voor photopicking, waarbij je b.v. een link naar een gallery geeft en anderen in een reactie nummers strooien van hun favorieten of een suggestie doen waarom welk type foto's aardig bij elkaar past?
Het in de smaak vallen van foto's is een kwestie van... smaak! Je kán je laten lijden door de voorkeuren van anderen bij het samenstellen van zo'n case. Er zullen vaak genoeg prachtige foto's de case niet halen omdat jij als een van de weinigen 'm niet voldoende waardeert.
Ik zie het niet voor me dat dit subforum wordt overspoeld met afzonderlijke topics over dit onderwerp, maar misschien is er wel draagvlak voor 1 topic waarin dit aan de orde kan komen? Als je dan alleen de eindresultaten wil zien, sla je dat topic gewoon over.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Nieuwe staat nu alsnog @ Foto-opdracht week 50 - "Snapshot", beter laat dan nooit toch
- voor de 100ste opdracht: "100" (døh);
- De markt;
- Door katte-ogen;
- Staal
- De fotograaf
- Een letter uit het alfabet ("C" bijvoorbeeld)
Ik heb vluchtig door de opdrachten van het verleden heengekeken, maar het kán zijn dat er toch een dubbele tussenzit welke ik gemist heb... Mocht ik nog andere creatievere uitspattingen hebben, zet ik ze er wel bij.
staan genoteerd.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Wanneer open je een felicitatieregister?Mobyrick schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:48:
Ik zie nu pas dat ik een hotshot ben. Ik wil alleen even zeggen dat ik zeer vereerd ben. Wat een verschrikkelijke post dit maar ja je bent vereerd of niet natuurlijk
Edit:
Staat dit nog in de planning want ik vind dit ook een zeer frustrerend punt namelijk.littlejoannes schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:28:
Ik vind het solotestcase topic een beetje dumperig overkomen de laatste tijd, met alleen een foto plaatsen en weinig commentaar op voorgaande foto's. Het stimuleert niet echt om op de geplaatste foto's te reageren. Wellicht een verzoekje in het modwaarschuwingsveldje om ook eens wat te zeggen op de voorgangers?
[ Voor 65% gewijzigd door Moby op 13-02-2008 19:57 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
't mag van mij wel wat uitdagender
|>
ja dag!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
't Lijkt mij een leuk onderwerp omdat het vrij breed is, denk aan de ochtendspits, spits qua vorm, krant
En gezien het gemiddelde aantal inzendingen denk ik dat een onderwerp waar je wat meer mee kan geen slechte zaak is...
|>
Ik kreeg een verzoek van YouKnow om een ieder die in de Hotshots staat een DM/mail/PM te sturen.
Als ik eerlijk moet zijn, zie ik dat niet zo zitten, tenzij meerdere mensen dit een goed idee vinden.
Enjoy.
Shit, totaal vergeten, sorryYellowCube schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:58:
er zijn weer nieuwe hotshots. Geen nominaties deze maand, dus alles naar eigen inzicht. Voel je vrij om commentaar te leveren.

Lijkt me een pak onnodig werkIk kreeg een verzoek van YouKnow om een ieder die in de Hotshots staat een DM/mail/PM te sturen.
Als ik eerlijk moet zijn, zie ik dat niet zo zitten, tenzij meerdere mensen dit een goed idee vinden.
Enjoy.
En DM/mail/PM lijkt mij niet nodig hoor YC. Dat kunnen de mensen wel zelf in de gaten houden. Zeker gezien het feit dat hier de nieuwe hotshots keurig worden aangekondigd.
Allemaal Mooie platen !
Bericht hierboven
er is weer een nieuwe hotshot. Zoals uitgelegd in het HotShots topic kan ik het mijzelf qua tijd niet meer veroorloven om de verschillende topics in de gaten te houden en zo de hotshots er uit te vissen. Het gaat dus allemaal weer afhangen van nominaties. Voor april zag ik er alvast 1 staan, dus het zal wel goed komen
[ Voor 15% gewijzigd door YellowCube op 05-04-2008 14:08 ]
Kon niet zo snel vinden hoe ik geacht werd te nomineren, dus heb topic report gebruikt

Gebruik volgende keer wel een PM
|>
Die staan we ook toe, maar dan achter het kleinere plaatje: er is dus wel een klik voor nodig om de grotere versie te openen. Voordeel is dat je meer plaatjes van max 600px in 1 keer neer kan zetten zonder dat het een volle boel wordt, en dat je achter die kleinere versies een grote kan hangen van bv 1000 of 1200px, die dan in een nieuw scherm of tab geopend wordenDe_Bastaard schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:10:
Is het geen idee om voor FGS plaatjes van 800px toe te staan ? Zo komen de foto's vaak meer tot hun recht ..
Op de volgende manier kan dit prima opgelost worden:
1
| [url=http://urlvangroteplaatje][img]http://urlvankleineplaatje[/img][/url] |
Verwijderd
Maar is dit wel de bedoeling?
Is er niet een hele lijst met onderwerpen ergens?
Is het wel mijn taak om die opdracht te starten?
Zoja, doe ik het dan wel zoals het zou moeten?^_^
Aan de andere kant doe je er niemand kwaad mee, dus waarom niet?
Als "technische" opmerking: je moet wel het archief bijwerken in de TS met de opdracht van de vorige week.
Op mij komt dat ^_^ van je in zowat iedere post nogal infantiel over. Nu weet ik dat je erg jong bent, maar toch niet meer zo klein?
Verwijderd
^_^ is gewoon als vervanging van
Edit: Hoe vind ik het topic nummer? >_>
Edit2: @ Hieronder: Goed idee.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 00:53 ]
Ik heb alleen het gevoel dat FGS een beetje aan het doodbloeden is? Weinig showcases en dat is imHo niet omdat er nu zoveel testcases worden geopend die eigenlijk showcases hadden moeten zijn. Ik zie weinig van de bekende namen nog showcases posten (Tonio, Jasper, Simon, Nomad om wat mensen te noemen). Ook het aantal testcases loopt niet heel hard heb ik het idee?
Misschien is het een idee voor een inhoudelijke discussie over de oorzaak en hoe we een actievere deelname kunnen stimuleren?
[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 06-05-2008 01:02 ]
Draadje openen en in je adresbalk kijken?Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:46:
Edit: Hoe vind ik het topic nummer? >_>
Week 17:
1
| http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1289448 |
Als je het over de weekopdracht hebt: lekker dood laten. Op een forum van 100.000 man waar er een misschien 50-tal aan de weekopdracht fotografie meedoen en slechts 20 frequent kan je alleen maar concluderen dat er geen belangstelling voor is.neographikal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:48:
Misschien is het een idee voor een inhoudelijke discussie over de oorzaak en hoe we een actievere deelname kunnen stimuleren?
FGS is verder niet echt drukbezocht nee, maar de solo test/showcase topics lopen dan wel weer aardig. Blijkbaar schieten veel GoTters geen series (ik ook zo goed als nooit) en dus is een test-/showcase onzin voor mij.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
De vraag is dus waarom er eerst wel meer showcases waren en waarom de trouwe en goede GoTers eerst wel actiever waren. Daar komt nog bij dat als de mensen die er echt wat van af weten langzaam weg druppelen er dus minder goede/betrouwbare comments worden gegeven bij testcase foto's (eigenlijk bij alle foto's). Zo komen we in een neerwaartse spiraal terecht (of hoe dat ook moge heten) en gaat, als het ff tegen zit, dit forum echt dood.breinonline schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 06:32:
[...]
FGS is verder niet echt drukbezocht nee, maar de solo test/showcase topics lopen dan wel weer aardig. Blijkbaar schieten veel GoTters geen series (ik ook zo goed als nooit) en dus is een test-/showcase onzin voor mij.
De mensen die hier namelijk graag wat willen leren zitten niet te wachten op een tip/reactie die eigenlijk nergens op slaat. Hier bedoel ik mee dat mensen die er eigenlijk helemaal niet zoveel van af weten wel de wijsneus gaan uithangen (hier kan ik mezelf ook wel eens op betrappen), zodat het hele niveau van het forum omlaag gaat.
Of zit ik dan te overdrijven?
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Daar waar FG lekker levendig is, is FGS aan het doodbloeden inderdaad.
Ik zelf kom hier graag om over tech dingetjes door te zagen.
Maar op fotografiecommentaar vlak heb ik mijn heil ergens anders gezocht.
Omdat het hier zo technisch is, krijg je hier vooral technisch commentaar en dan niet van het opbouwende soort: oei ik zie ruis in de donkere gedeeltes, hé tonvormige vertekening, met welke lens heb je dit gemaakt? Terwijl er dan wanneer er een rammelende compositie staat waarvan je tenen kromtrekken maar er geen ruis te zien is, de complimenten je om de oren vliegen.

Dat alles stimuleert niet echt om hier een serie-tje te planten.
Ik had het eigenlijk over FGS in zijn algemeenheidbreinonline schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 06:32:
Als je het over de weekopdracht hebt: lekker dood laten. Op een forum van 100.000 man waar er een misschien 50-tal aan de weekopdracht fotografie meedoen en slechts 20 frequent kan je alleen maar concluderen dat er geen belangstelling voor is
Ik maak mezelf er overigens ook schuldig aan, wegens tijdgebrek, maar ook doordat de reacties vaak technisch zijn zoals littlejoannes aanhaalt. Tenzij ik het technisch compleet vernaggel zit ik meer te wachten op commentaar waarom een foto wel werkt of niet werkt voor iemand. Dat hoor ik alleen vrij weinig en meestal krijg je kritiek over je heen waarom een serie geen showcase zou moeten zijn. Dat doe ik ook soms, maar dat is omdat veel mensen weinig kritisch op zichzelf zijn en de foto's vrij gemakkelijk presenteren zoals BBE al zegt.
Mijn vraag/hersenspinsel is hoe we dit kunnen doorbreken en hoe we het weer interessanter kunnen maken voor iedereen.
|>
Dit topic is gesloten.