Ik vind de drempel voor de testcase soms al laag, hoeveel lager je het moet willen? Er mag toch wel enig niveau geëist worden van de posters
Verwijderd
toch ben ik wel voor een gedeelte met karel V eens. het niveau van de gemiddelde bezoeker wordt vaak te hoog ingeschat. Wanneer ik kijk naar het begin van dit forum ([Verzamel] Macro Foto's) zie ik dat toen lang niet zoveel geeist wordt van de leden als nu. Het kan dan wel zo zijn dat de wat langer meelopende leden een hoger niveau hebben bereikt, maar om dit gelijk al van de nieuwe mensen te verwachten vind ik niet gepast. Een nieuw gradatie in de cases hoeft van mij niet zo nodig, maar een goede gelegde drempel bij testcases en de duidelijk afscheiding met showcases kan het een en ander flink verbeteren. Zo is nu de grens daartussen totaal niet duidelijk. Van mij mogen de mods vaker cases van gradaties laten verwisselen zodat bij meer mensen een goede inschatting kan onstaan
Je moet natuurlijk wel oppassen dat je geen appels met peren vergelijkt. Het topic wat je noemt komt in ieder geval nog uit de tijd dat er geen aparte hoofdgroep fotografie was. Sterker nog, er bestond in januari 2003 nog niet eens een apart fotografie forum. Foto-gerelateerde topics (en dus dat verzameltopic ook) stonden verspreid onder SG, GT, etc. In oktober 2003 is daarvoor een themaforum fotografie in het leven geroepen, wat in december 2003 is omgezet in een vast forum.
Met die 'evolutie' is het niveau ook mee geëvolueerd, of misschien is het stijgende niveau juist wel de reden van de evolutie geweest. In ieder geval is het niveau gestegen en stijgt dat nu nog steeds. We hebben ook zeer bewust voor deze koers gekozen. Een deel van de bezoekers is daardoor misschien afgehaakt omdat ze niet aan het niveau kunnen (of willen) voldoen. Dat is jammer, maar aan de andere kant trekt het ook weer bezoekers aan die juist wél aan dat niveau kunnen voldoen.
Zoals de eisen voor show- en testcases zijn denk ik dat ze goed zijn. We bieden voor de gevorderde fotograaf een goede plek om zijn / haar foto's te laten zien en te beoordelen. Daarnaast kan de beginnende (maar niet volledig 'n00b') fotograaf goed zijn ei kwijt in de testcases, en daar van leren. Het eisenpakket voor een testcase versoepelen lijkt me dan ook absoluut geen goed idee en ongewenst
Je zegt overigens dat je de grens tussen show- en testcases "totaal niet duidelijk" vindt, mag ik vragen wat je daar dan niet duidelijk aan vind? Het is natuurlijk een lastig af te bakenen gebied, maar ik had het gevoel dat we het verschil in de FGS Policy vrij duidelijk hebben beschreven, met daarbij voorbeelden van showcasewaardige foto's. Laat het me weten (hier of per DM) als je er verbeteringen / toevoegingen voor hebt!
Met die 'evolutie' is het niveau ook mee geëvolueerd, of misschien is het stijgende niveau juist wel de reden van de evolutie geweest. In ieder geval is het niveau gestegen en stijgt dat nu nog steeds. We hebben ook zeer bewust voor deze koers gekozen. Een deel van de bezoekers is daardoor misschien afgehaakt omdat ze niet aan het niveau kunnen (of willen) voldoen. Dat is jammer, maar aan de andere kant trekt het ook weer bezoekers aan die juist wél aan dat niveau kunnen voldoen.
Zoals de eisen voor show- en testcases zijn denk ik dat ze goed zijn. We bieden voor de gevorderde fotograaf een goede plek om zijn / haar foto's te laten zien en te beoordelen. Daarnaast kan de beginnende (maar niet volledig 'n00b') fotograaf goed zijn ei kwijt in de testcases, en daar van leren. Het eisenpakket voor een testcase versoepelen lijkt me dan ook absoluut geen goed idee en ongewenst
Je zegt overigens dat je de grens tussen show- en testcases "totaal niet duidelijk" vindt, mag ik vragen wat je daar dan niet duidelijk aan vind? Het is natuurlijk een lastig af te bakenen gebied, maar ik had het gevoel dat we het verschil in de FGS Policy vrij duidelijk hebben beschreven, met daarbij voorbeelden van showcasewaardige foto's. Laat het me weten (hier of per DM) als je er verbeteringen / toevoegingen voor hebt!
Sorry, maar het eerste wat me opviel toen ik de Fotografie categorie bezocht is dat een foto aan het begrip 'waardig' moet voldoen. Dat is totaal niet duidelijk, maar ik denk ook niet dat het mogelijk is om dit duidelijker te omschrijven.ik had het gevoel dat we het verschil in de FGS Policy vrij duidelijk hebben beschreven
In het solo testcase topic (en in dit feedbacktopic) werd door ervaren gebruikers gevraagd om input van de beginnende gebruikers wanneer je een foto plaatst. Dit werd in mijn ogen door veel gebruikers opgepakt, maar als ik de posts na de modbreaks bekijk zijn het alleen nog maar 'show je single testcase-foto' posts. Feedback, waar wij als beginners ook wat aan hebben als we de foto zelf niet maken, blijft uit.
Ik snap natuurlijk wel dat jullie een bepaald niveau verlangen van de foto's die geplaatst worden. En voor de modbreaks werden ze soms te snel geplaatst (me including), maar het beleid wat nu heerst komt imho niet ten goede aan de sfeer in het topic en aan het opleidende effect wat het solo testcase topic had. Ik stem niet voor een nieuwe gradatie, maar ik zou liever zien dat men elkaar wat leert in het testcase topic.
Toen ik voor het eerst achter linux zat wist ik ook niet hoe ik ermee om moest gaan en nu werk ik met niks anders.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Tsja, dat zei ik inderdaad al, het is erg lastig te definieren. Een showcasefoto moet technisch helemaal in orde zijn, en daarnaast ook qua compositie sterk zijn om 'waardig' te zijn. Voor de rest zijn we 'overgeleverd' aan ieders eigen interpretatie van 'waardig', en op het moment dat die niet strookt met wat wij daar van vinden (modjes FG) zullen we dat kenbaar makenAlainS schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:20:
[...]
Sorry, maar het eerste wat me opviel toen ik de Fotografie categorie bezocht is dat een foto aan het begrip 'waardig' moet voldoen. Dat is totaal niet duidelijk, maar ik denk ook niet dat het mogelijk is om dit duidelijker te omschrijven.
Tot nu toe vind ik dat best goed gaan
Dat valt toch wel mee? Als ik de laatste 100 posts snel doorscroll zie ik vaak per foto toch best een aantal reactiesIn het solo testcase topic (en in dit feedbacktopic) werd door ervaren gebruikers gevraagd om input van de beginnende gebruikers wanneer je een foto plaatst. Dit werd in mijn ogen door veel gebruikers opgepakt, maar als ik de posts na de modbreaks bekijk zijn het alleen nog maar 'show je single testcase-foto' posts. Feedback, waar wij als beginners ook wat aan hebben als we de foto zelf niet maken, blijft uit.
De beide solo topics zijn natuurlijk wel een vreemde eend in de bijt. Een eigen test- of showcase krijgt natuurlijk veel meer aandacht, dus als je graag feedback op je foto's wilt krijgen is het altijd aan te raden om te wachten totdat je een leuke serie kan posten. De solo topics zijn meer bedoeld om zo nu en dan een losse plaat te laten zien, met inderdaad het onvermijdelijke risico dat iemand anders er een foto 'overheen' plaatst, en er dus geen commentaar op jouw foto komt.Ik snap natuurlijk wel dat jullie een bepaald niveau verlangen van de foto's die geplaatst worden. En voor de modbreaks werden ze soms te snel geplaatst (me including), maar het beleid wat nu heerst komt imho niet ten goede aan de sfeer in het topic en aan het opleidende effect wat het solo testcase topic had. Ik stem niet voor een nieuwe gradatie, maar ik zou liever zien dat men elkaar wat leert in het testcase topic.
Toen ik voor het eerst achter linux zat wist ik ook niet hoe ik ermee om moest gaan en nu werk ik met niks anders.
Dus het is vrij duidelijk en totaal niet duidelijk tegelijkertijd? Sorry, maar ik volg je niet meer ...Zoefff schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:50:
[...]
Tsja, dat zei ik inderdaad al, het is erg lastig te definieren.
Van een showcase foto of topic kan ik nog enige duidelijkheid vinden en kan er iets van een foto verlangt worden omdat het duidelijk in de policy staat. Aan een testcase foto hangen simpelweg geen voorwaarden en dus is het ook niet duidelijk wat testcasewaardig is.
En dat is precies de reden dat ik hier reageer. Ik vind het jammer dat sommige mensen hier weggejaagd worden naar de 'ow wat een mooie foto's'-forums. Dit terwijl ook beginners elkaar leken te helpen, met behulp van meer ervaren publiek. Ik vind het erg jammer dat de modjes van FG dit niet goed vinden.Voor de rest zijn we 'overgeleverd' aan ieders eigen interpretatie van 'waardig', en op het moment dat die niet strookt met wat wij daar van vinden (modjes FG) zullen we dat kenbaar maken
Een hoog niveau staat hier op GoT altijd centraal, maar je kunt het ook overdrijven. Het is niet zo dat in FG alleen profs rondhangen, hoe graag jullie het misschien willen.
Ik vind het dus jammer hoe jullie het 'solo testcase' topic hebben omgevormd tot een 'show je testcase' topic.Tot nu toe vind ik dat best goed gaan
Dan heb je er duidelijk snel doorgescrolled. Een tegenvraag: Wat voor lering valt uit die posts te halen?Dat valt toch wel mee? Als ik de laatste 100 posts snel doorscroll zie ik vaak per foto toch best een aantal reacties
Daarbij hebben de ervaren gebruikers die veel tips postten het af laten weten lijkt het.
Eensch, solo topics zijn een speciaal geval. Maar juist het solo testcase topic kan zoveel bieden aan beginners. En daarvoor hoef(de) je nog niet eens wat te posten!De beide solo topics zijn natuurlijk wel een vreemde eend in de bijt. Een eigen test- of showcase krijgt natuurlijk veel meer aandacht, dus als je graag feedback op je foto's wilt krijgen is het altijd aan te raden om te wachten totdat je een leuke serie kan posten. De solo topics zijn meer bedoeld om zo nu en dan een losse plaat te laten zien, met inderdaad het onvermijdelijke risico dat iemand anders er een foto 'overheen' plaatst, en er dus geen commentaar op jouw foto komt.
Vertel de mensen dat! Ik zie nu ineens 'rare' beslissingen verklaard worden. Zet zoiets eens duidelijk in de policy neer. Ik neem aan dat jullie net als de rest van GoT een zo transparant mogelijk mod-beleid willen voeren. Wijs mensen hier dan op als het niveau niet voldoet.Zoefff schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:43:[...]
Als dat de richting is die jullie hebben gekozen dan niet. Ik zie alleen niet goed in waarom die richting is gekozen. Als ik echt goed was zat ik wel op DPZ, niets te nadele van dit prachtige forum overigens. Maar als ik de goede fotografen hier bekijk, die zijn allemaal tevens lid van DPZ.Zoals de eisen voor show- en testcases zijn denk ik dat ze goed zijn. We bieden voor de gevorderde fotograaf een goede plek om zijn / haar foto's te laten zien en te beoordelen. Daarnaast kan de beginnende (maar niet volledig 'n00b') fotograaf goed zijn ei kwijt in de testcases, en daar van leren. Het eisenpakket voor een testcase versoepelen lijkt me dan ook absoluut geen goed idee en ongewenst
Het gaat mijn inziens juist om het minimale niveau wat niet duidelijk is: een voorbeelden, geen duidelijke eisen:Zoefff schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:43:Je zegt overigens dat je de grens tussen show- en testcases "totaal niet duidelijk" vindt, mag ik vragen wat je daar dan niet duidelijk aan vind? Het is natuurlijk een lastig af te bakenen gebied, maar ik had het gevoel dat we het verschil in de FGS Policy vrij duidelijk hebben beschreven, met daarbij voorbeelden van showcasewaardige foto's. Laat het me weten (hier of per DM) als je er verbeteringen / toevoegingen voor hebt!
Waar lees ik over een minimale kwaliteit en wat dit inhoud?Vereisten
De eisen voor een testcase:
Minimaal 2, maximaal 12 foto's.
Foto's nummeren!
Beschrijving van de situatie (welke cam/lens, locatie/onderwerp, etc.)
Geef zelf commentaar op je foto's, wat denk je dat er beter had gekund, en hoe?
Houdt rekening met de forumbreedte. Foto's van maximaal 600px breed, met eventueel een link naar een grotere foto of origineel.
Vertel of de foto al wel of niet bewerkt is en wat je ermee wil doen.
Klik -als je topic helemaal klaar is- even op de check images knop voor het versturen!
Overigens doen een aantal linkjes uit de policy's het niet meer, misschien iets om aan te passen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
even voor mezelf sprekend:
Iemand die in het testcase topic voor het eerst een foto post, bijv. van een doodgeflitste fruitmand of bos bloemen post en zegt: "Wat vinden jullie ervan"...zouv an mij eerder een modbreak krijgen dan iemand die dezelfde foto post en begint op te noemen wat ie er wel mooi aan vind en wat niet. Het geeft i.i.g. aan dat ie er over nagedacht heeft. 't Zou natuurlijk helemaal mooi zijn dat ie er zover over nadenkt dat ie de foto gewoon niet post, maar da's dan misschien iets voor een volgende keer.
Het gaat idd niet over de inhoudelijk eisen waar een foto aan moet voldoen, maar ik vind dit een vrij belangrijke regel.Geef zelf commentaar op je foto's, wat denk je dat er beter had gekund, en hoe?
Iemand die in het testcase topic voor het eerst een foto post, bijv. van een doodgeflitste fruitmand of bos bloemen post en zegt: "Wat vinden jullie ervan"...zouv an mij eerder een modbreak krijgen dan iemand die dezelfde foto post en begint op te noemen wat ie er wel mooi aan vind en wat niet. Het geeft i.i.g. aan dat ie er over nagedacht heeft. 't Zou natuurlijk helemaal mooi zijn dat ie er zover over nadenkt dat ie de foto gewoon niet post, maar da's dan misschien iets voor een volgende keer.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Bedenk wel dat zoiets als dit niet te kwantificeren valt en je dus het inzicht van de rode mensen hier gewoon moet vertrouwen. Dat er vaak een consensus bestaat over de kwaliteit van een set foto's wil nog niet zeggen dat iets meteen objectief zou zijnAlainS schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 02:33:
[...]
Dus het is vrij duidelijk en totaal niet duidelijk tegelijkertijd? Sorry, maar ik volg je niet meer ...
Van een showcase foto of topic kan ik nog enige duidelijkheid vinden en kan er iets van een foto verlangt worden omdat het duidelijk in de policy staat. Aan een testcase foto hangen simpelweg geen voorwaarden en dus is het ook niet duidelijk wat testcasewaardig is.
dat laatste zou ik idd aan willen moedigen en is iets wat nu ook al vaak gebeurt.
Nagenoeg alle keren (in mijn korte loopbaan) dat ik een Show naar Testcase veranderde of een opmerking over de kwaliteit van een foto plaatste was dit naar aanleiding van een TR.
Nagenoeg alle keren (in mijn korte loopbaan) dat ik een Show naar Testcase veranderde of een opmerking over de kwaliteit van een foto plaatste was dit naar aanleiding van een TR.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Er is een verschil tussen "lastig te definieren" (mijn woorden) en "totaal niet duidelijk" (jouw woorden)AlainS schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 02:33:
[...]
Dus het is vrij duidelijk en totaal niet duidelijk tegelijkertijd? Sorry, maar ik volg je niet meer ...
Wat ik bedoel is dat we, voor zover mogelijk, een zo duidelijk mogelijke definitie van "showcasewaardig" geven.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in, er staat nergens echt een duidelijke omschrijving wat een testcasefoto is. Zoals ik het zie zijn testcasefoto's technisch in orde of bijna in orde, maar kan er qua compositie, nabewerking, etc. nog wat aan missen. Het is sowieso tijd om weer eens door de policies heen te lopen, ik zal dit daarbij zeker meenemenVan een showcase foto of topic kan ik nog enige duidelijkheid vinden en kan er iets van een foto verlangt worden omdat het duidelijk in de policy staat. Aan een testcase foto hangen simpelweg geen voorwaarden en dus is het ook niet duidelijk wat testcasewaardig is.
Wederom geldt echter wel dat iets als 'showcasewaardig' of 'testcasewaardig' gewoon niet 100% te definieren is. Fotografie is een kunst, je kan er 1000 verschillende kanten mee op, creativiteit is simpelweg niet aan banden te leggen (en gelukkig maar)
FG is inderdaad geen "ow wat een mooie foto's" forum, gelukkig maar. Bezoekers hier schromen niet om onderbouwd commentaar te geven, en dat komt imho de kwaliteit alleen maar ten goede. Maar of wij bezoekers wegjagen durf ik te betwijfelen?[...]
En dat is precies de reden dat ik hier reageer. Ik vind het jammer dat sommige mensen hier weggejaagd worden naar de 'ow wat een mooie foto's'-forums. Dit terwijl ook beginners elkaar leken te helpen, met behulp van meer ervaren publiek. Ik vind het erg jammer dat de modjes van FG dit niet goed vinden.
Een hoog niveau staat hier op GoT altijd centraal, maar je kunt het ook overdrijven. Het is niet zo dat in FG alleen profs rondhangen, hoe graag jullie het misschien willen.
Ik snap ook niet hoe je kan zeggen dat wij het niet goed vinden dat beginners elkaar -met behulp van meer ervaren publiek- helpen? Dat is juist prima, en gebeurt ook enorm veel. Niet alleen in de solo-topics en eigen cases, maar ook in topics als het partyfotografietopic. Zolang iemand maar met een redelijke foto komt is het geen probleem om elkaar te helpen hoor
Dat is niet waar? Met o.a. de modbreak van YellowCube hebben we juist aangegeven dat het ook de bedoeling is om commentaar op andermans foto's te geven, en níet alleen je eigen foto's te 'showen'.[...]
Ik vind het dus jammer hoe jullie het 'solo testcase' topic hebben omgevormd tot een 'show je testcase' topic.
Hoeveel lering er uit een post te halen is hangt natuurlijk ook af van je initiële post. Als je daarin al duidelijk een vraagstelling neerzet krijg je vaak heel ander commentaar dan wanneer je alleen een foto laat zien.[...]
Dan heb je er duidelijk snel doorgescrolled. Een tegenvraag: Wat voor lering valt uit die posts te halen?
Daarbij hebben de ervaren gebruikers die veel tips postten het af laten weten lijkt het.
Ik heb de laatste paar foto's en het commentaar wat beter bekeken dan gisteravond, en ik kom tot dezelfde conclusie, dat er per foto vaak minimaal 3 reacties zijn en dat deze reacties vaak niet alleen bestaan uit "mooie foto", maar ook (uitgebreid) inhoudelijk ingaan op de foto, en tips ter verbetering.
Toch blijf ik het gevoel hebben dat sommige mensen meer waarde aan de solo-topics hangen dan dat ze eigenlijk waard zijn. Nogmaals, als je een eigen topic opent krijg je daar vaak meer, diepgaander, en persoonlijker commentaar op[...]
Eensch, solo topics zijn een speciaal geval. Maar juist het solo testcase topic kan zoveel bieden aan beginners. En daarvoor hoef(de) je nog niet eens wat te posten!
We proberen inderdaad een zo transparant mogelijk beleid te voeren. Hoewel het vaak een gevoelig punt is, bestempelen we showcases redelijk vaak als testcase of verplaatsen / verwijderen we foto's uit de solo topics. Het merendeel overigens onder andere doordat dit gesuggereerd is in een TR.breinonline schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 06:39:
[...]
Vertel de mensen dat! Ik zie nu ineens 'rare' beslissingen verklaard worden. Zet zoiets eens duidelijk in de policy neer. Ik neem aan dat jullie net als de rest van GoT een zo transparant mogelijk mod-beleid willen voeren. Wijs mensen hier dan op als het niveau niet voldoet.
Wat betreft mijn eerdere opmerking omtrend het beleid ("We hebben ook zeer bewust voor deze koers gekozen."), dat is bij nader inzien misschien niet helemaal waar. "Wij" (moderators) hebben daar namelijk niet alleen voor gekozen, maar "we" hebben dat met z'n allen (moderators + FG-bezoekers) gedaan, al dan niet onbewust
Dat is toch positief?[...]
Als dat de richting is die jullie hebben gekozen dan niet. Ik zie alleen niet goed in waarom die richting is gekozen. Als ik echt goed was zat ik wel op DPZ, niets te nadele van dit prachtige forum overigens. Maar als ik de goede fotografen hier bekijk, die zijn allemaal tevens lid van DPZ.
Yup, daar heb je inderdaad gelijk in. Zie ook hierboven, dat zullen we aanpassen.[...]
Het gaat mijn inziens juist om het minimale niveau wat niet duidelijk is: een voorbeelden, geen duidelijke eisen:
[...]
Waar lees ik over een minimale kwaliteit en wat dit inhoud?
Overigens doen een aantal linkjes uit de policy's het niet meer, misschien iets om aan te passen.
Dat lijkt me niet makkelijk te omschrijven omdat het toch deels een kwestie van smaak en inzicht is.AlainS schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:20:
[...]
Sorry, maar het eerste wat me opviel toen ik de Fotografie categorie bezocht is dat een foto aan het begrip 'waardig' moet voldoen. Dat is totaal niet duidelijk, maar ik denk ook niet dat het mogelijk is om dit duidelijker te omschrijven.
Vooral dat laatste is iets wat je in de loop van de tijd opdoet. Toen ik begon met fotografie had ik ook een totaal andere blik op foto's. Die blik hebben veel beginners denk ik, want als je naar de beginners foto's kijkt, zie ik gewoon mijn eigen foto's terug. Maar door veel naar andere foto's te kijken, ga je inzicht krijgen in wat nou wel en geen kwaliteit is. Dat omschrijven is imo gewoon lastig maar ik doe een poging.
Een testcase is voor mij een serie foto's waar nog genoeg ruimte voor verbetering is. Maar zeker niet de eerste en beste snapshots van mensen die net de camera hebben gekocht. Voor zo'n topic moet je imo echt wel moeite hebben gedaan voor je compositie etc. Dat er uiteindelijk dan nog ruimte voor verbetering is is niet erg.
Een showcase is een serie foto's waarbij de serie in z'n geheel, of alle foto's afzonderlijk gewoon lekker wegkijkt, zonder dat je continu zoiets hebt van "dat had wel anders gemogen".
Het verschil imo is dat nu gewoon verwacht word dat een foto die geplaatst word ook echt wat toevoegt aan het topic. Niemand heeft er wat aan als er 100 foto's staan van rotte appels, schroevendraaiers en uitknopjes, die elke totaal geen uitstraling hebben als zijnde mooie foto.[b][message=27586244,noline]MIJ schreef op woensdag 28 februari 20Wanneer ik kijk naar het begin van dit forum ([Verzamel] Macro Foto's) zie ik dat toen lang niet zoveel geeist wordt van de leden als nu.
Verwijderd
Ik heb geprobeerd alle reacties zo'n beetje te lezen. (onverwachts kwam er ineens een stortvloed aan commentaar) Mijn excuses voor het foute voorbeeld. Ik had dat macro foto topic gevonden terwijl het hier in FGS stond, en zo'n lang loop ik nog niet mee, dat dit forum ooit niet zou hebben bestaan
. Misschien is een oplossing voor het "probleem" dat meer leden in hun TR's aangeven welke foto's show- of testcasewaardig worden bevonden en dusdanig meer topic worden verplaatst. Het feit dat fotografie een kunst is, en het feit dat je over smaak, liefde en vermaak niet kunt twisten
maken dit wel enorm lastig. Mod-breaks vind ik goed wanneer duidelijk wordt dat mensen die foto's plaatsen zelf totaal geen moeite willen doen om ofwel anderen foto's te beoordelen of die van hun zelf. Op kwalitatief gebied valt over dat punt weinig te zeggen.
Daarnaast is het natuurlijk een feit dat de meeste mensen enorm groeien op foto-technisch gebied wanneer ze een beetje actief met dit forum meehelpen, maar hierdoor mag niet verwacht worden dat ze van begin af aan met een "fotografische" blik de foto's beoordelen. Het enorm goede idee van de fotografie-curses heeft hierin wel een belangrijke taak.
Als het een en ander hierboven een beetje warrig klinkt komt het waarschijnlijk omdat ik op dit moment echt wat slaap nodig heb
Daarnaast is het natuurlijk een feit dat de meeste mensen enorm groeien op foto-technisch gebied wanneer ze een beetje actief met dit forum meehelpen, maar hierdoor mag niet verwacht worden dat ze van begin af aan met een "fotografische" blik de foto's beoordelen. Het enorm goede idee van de fotografie-curses heeft hierin wel een belangrijke taak.
Als het een en ander hierboven een beetje warrig klinkt komt het waarschijnlijk omdat ik op dit moment echt wat slaap nodig heb

en voor hen die een kleine samenvatting van afgelopen maand willen hebben: er is weer een update van de hotshots.
Hot Shots! - Laatste update: 3 Maart 2007
en blijf vooral nomineren, beter teveel dan te weinig.
en nog een laatste noot:
als jullie om wat voor 'n reden dan ook commentaar hebben op mijn keuzes, dan hoor ik dat graag.
en nog een laatste noot:
als jullie om wat voor 'n reden dan ook commentaar hebben op mijn keuzes, dan hoor ik dat graag.
[ Voor 34% gewijzigd door YellowCube op 03-03-2007 09:00 ]
Ik vind de hotshots erg mooi, ik zou dan ook wel eens terug willen zoeken. In het topic staat dat dit in FG Favourites staat. Ik ben waarschijnlijk heel scheel, maar waar kan ik deze foto's vinden?
Nu ik het toch over FG Favourites heb. De grote topics kloppen niet meer en er missen een paar. Als jullie hier hulp bij willen, wil ik alle topics wel eens bij langs gaan om het weer up2date te maken.
Nu ik het toch over FG Favourites heb. De grote topics kloppen niet meer en er missen een paar. Als jullie hier hulp bij willen, wil ik alle topics wel eens bij langs gaan om het weer up2date te maken.
De FG Favourites moet nog bijgewerkt worden. Alle voorgaande hotshots staan tijdelijk geparkeerd en moeten ook nog een keer toegevoegd worden.
het is bekend dat de contestsite het niet doet?...dat je dus niet de ingezonden foto's kan zien en ook niet zelf in kan sturen?
Ziet er naar uit de dat mysql even op z'n gat ligt. Zal eens een server dude porren
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik had persoonlijk, uit de testcase geliefden, eerder die andere foto, waarbij de dame de toeschouwer aankijkt, genomen. Zou je (als je tijd hebt) even de redenering achter het kiezen van deze foto kunnen geven? Kwestie van bij te leren wáár "hét" nu juist in zitYellowCube schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 08:49:
en voor hen die een kleine samenvatting van afgelopen maand willen hebben: er is weer een update van de hotshots.
en nog een laatste noot:
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
De contest-site waar ik wilde stemmen, geeft na elke keer cijfer geven, commentaar invullen en op opslaan drukken een foutmelding:
Hij slaat het schijnbaar wel op, maar het is een knap irritante melding iedere keer.Er is een onbekende fout opgetreden
Error detail: org.hibernate.UnresolvableObjectException: No row with the given identifier exists: 0, of class: tca.hibernate.photo.PhotoCategory
[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 25-03-2007 12:30 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Is het of wordt bij de maandcontest mogelijk dat na de contest ook al het commentaar voor iedereen na te lezen is? Ik las dat de deelnemers het wel van hun eigen foto kunnen nalezen.
Ik vind namelijk intressant en leuk om dat soort dingen door te lezen. Ook heb ik gemerkt dat ik daar toch onbewust best wel een hoop opsteek en ook toepassen bij het maken van foto's.
Ik vind namelijk intressant en leuk om dat soort dingen door te lezen. Ook heb ik gemerkt dat ik daar toch onbewust best wel een hoop opsteek en ook toepassen bij het maken van foto's.
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Bij de maand contests worden geen borders etc. gebruikt vanwege anonimiteit van de makers om de objectiviteit van de beoordelingen te bevorderen.
Nu viel het mij op dat er dit keer een aantal foto's die voor de contest gebruikt zijn ook in een test / showcase door de maker van de foto's zijn gezet.
Om maar even wat voorbeelden te geven:
- Foto #2 uit deze tescase
- Foto #3 uit deze testcase
Hiermee verbreek je dus eigenlijk de anonimiteit van de fotograaf. Over dit "probleem" heb ik verder niks terug gevonden in dit topic of in de regeltjes van de contest dus vandaar mijn vraag, hoe word hiermee omgegaan? Mag het, word het gedoogd, is het over het hoofd gezien ...
Disclaimer: Dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval of iets dergelijks, het is gewoon een observatie van mij.
Nu viel het mij op dat er dit keer een aantal foto's die voor de contest gebruikt zijn ook in een test / showcase door de maker van de foto's zijn gezet.
Om maar even wat voorbeelden te geven:
- Foto #2 uit deze tescase
- Foto #3 uit deze testcase
Hiermee verbreek je dus eigenlijk de anonimiteit van de fotograaf. Over dit "probleem" heb ik verder niks terug gevonden in dit topic of in de regeltjes van de contest dus vandaar mijn vraag, hoe word hiermee omgegaan? Mag het, word het gedoogd, is het over het hoofd gezien ...
Disclaimer: Dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval of iets dergelijks, het is gewoon een observatie van mij.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Hmja, ik twijfelde er nog over maar 't kwaad was eigenlijk vrij snel geschied, ik weet wel dat 't bij de echte grote contest niet mocht.. Maar dat was beetje enige wat ik die tijd had gemaakt met 't thema
|>
Mensen die hier wat langer rondlopen herkenenn sowieso de meeste foto's wel, qua stijl, qua gebruikte camera, lens etc....
De helft van de foto's kan ik wel een eigenaar van noemen, maar wat maakt het uit. Ik zal er niet anders door stemmen. Simon staat bekend om goede fotografie, maar als ik iets niet mooi vind durf ik hem net zo goed een 3 te geven (tis maar een voorbeeld simon
). En andersom, als ik iemand heel erg mag dan krijgt hij geen druppel hoger daardoor
.
Kortom, zie het probleem niet zo....gewoon lekker fotograferen, inzenden en stemmen, het is niet alsof er geld te winnen is
De helft van de foto's kan ik wel een eigenaar van noemen, maar wat maakt het uit. Ik zal er niet anders door stemmen. Simon staat bekend om goede fotografie, maar als ik iets niet mooi vind durf ik hem net zo goed een 3 te geven (tis maar een voorbeeld simon
Kortom, zie het probleem niet zo....gewoon lekker fotograferen, inzenden en stemmen, het is niet alsof er geld te winnen is
ik zat er al aan te denken om bij de volgende hotshots (die ik hopelijk morgen neer kan zetten) mijn keuzes toe te lichten.DexterBelgium schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:05:
[...]
Ik had persoonlijk, uit de testcase geliefden, eerder die andere foto, waarbij de dame de toeschouwer aankijkt, genomen. Zou je (als je tijd hebt) even de redenering achter het kiezen van deze foto kunnen geven? Kwestie van bij te leren wáár "hét" nu juist in zit
Althans, ik ga het proberen. Soms vind ik een foto gewoon mooi zonder dat ik echt kan bedenken waarom.
over de hotshots: die laten nog heel even op zich wachten.
Krijg deze week een nieuwe vloer in m'n huis en het is hier nogal hectisch en chaotisch.
Excuses voor het ongemak.
Krijg deze week een nieuwe vloer in m'n huis en het is hier nogal hectisch en chaotisch.
Excuses voor het ongemak.
even naar aanleiding van: Verwijderd in "[Testcase] Mercedes-Benz C350 Avantgarde"
over het hoe en waarom van het aanpassen van Showcase naar Testcase topics:
dat zelf weten gaat wel op, maar er zitten grenzen aan
Als iemand hier een showcase genaamd "Mijn vakantie" met 12 verschrikkelijk doodgeflitste foto's van de verschillende etentje in de verschillende verschrikkelijk themarestaurants neerzet (kan uiteraard ook interessant zijn, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel) dan vind ik dat geen kwestie van zelf weten. Dan voldoet het gewoon niet aan de kwaliteitseisen zoals die in de FAQ FGS staan en wordt het een testcase.
bij het topic van ChrisW ligt dat wat moeilijker aangezien hier behoorlijk veel kwaliteit in zit. Maar je ziet zelf dat er door het topic heen toch nog best wel wat op en aanmerkingen zijn.
Bovendien hebben we ook nog TR's over het showcasewaardig zijn en dat neem ik dan ook mee in m'n beslissing. En op het moment dat er genoeg mensen zijn die vinden dat ik het helemaal verkeerd zie (dat kan) en dit toch echt WEL showcase materiaal is dan kun je dat ook via een TR laten weten.
Andersom gebeurt het overigens ook: testcases waarbij mensen vinden dat het Showcase materiaal is.
Hopelijk heb ik e.e.a wat verduidelijkt.
over het hoe en waarom van het aanpassen van Showcase naar Testcase topics:
aangezien ik een eventuele discussie niet in dat topic wilde starten:Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:08:
Als TS daar voor kiest, dat moet ie zelf dan maar weten .. maar ik blijf me afvragen
hoe je dat dan toepast?
dat zelf weten gaat wel op, maar er zitten grenzen aan
Als iemand hier een showcase genaamd "Mijn vakantie" met 12 verschrikkelijk doodgeflitste foto's van de verschillende etentje in de verschillende verschrikkelijk themarestaurants neerzet (kan uiteraard ook interessant zijn, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel) dan vind ik dat geen kwestie van zelf weten. Dan voldoet het gewoon niet aan de kwaliteitseisen zoals die in de FAQ FGS staan en wordt het een testcase.
bij het topic van ChrisW ligt dat wat moeilijker aangezien hier behoorlijk veel kwaliteit in zit. Maar je ziet zelf dat er door het topic heen toch nog best wel wat op en aanmerkingen zijn.
Bovendien hebben we ook nog TR's over het showcasewaardig zijn en dat neem ik dan ook mee in m'n beslissing. En op het moment dat er genoeg mensen zijn die vinden dat ik het helemaal verkeerd zie (dat kan) en dit toch echt WEL showcase materiaal is dan kun je dat ook via een TR laten weten.
Andersom gebeurt het overigens ook: testcases waarbij mensen vinden dat het Showcase materiaal is.
Hopelijk heb ik e.e.a wat verduidelijkt.
Misschien zeg ik domme dingen, maar waarom maken we het onderscheid precies? Iemand kan prachtige foto's nemen (in zijn opinie en die van anderen) maar ik kan het niets vinden. Voor mij is het dan geen showcase, ook al staat het er wel boven. Laat iedereen lekker zelf uitmaken wat hij/zij van andermans foto's vind. Als je het zelf heel goed vind, dan kan je wél om zwaarder commentaar vragen natuurlijk.
* Henk trekt GeleKubus even aan zijn mouw...
YellowCube in "FGS feedback topic"
Of is het nog steeds hectiek galore in huize YC?
YellowCube in "FGS feedback topic"
Of is het nog steeds hectiek galore in huize YC?
* YellowCube doet z'n mouw weer goed.
min of meer.
Verder ben ik tijd aan het steken in dit hier:

moet toch ergens laten weten dat ik 'm hier thuis heb staan
Ik knikker ze samen met de HS van april in het HS topic.
min of meer.
Verder ben ik tijd aan het steken in dit hier:

moet toch ergens laten weten dat ik 'm hier thuis heb staan
Ik knikker ze samen met de HS van april in het HS topic.
Leuk speelgoed, hoorde al dat je hem had... Vewwy nice 
maarrrr, succes met uitzoeken dan maar
Idem en ook het voten op een reeks foto's werkt nog steeds niet.breinonline schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:30:
De contest-site waar ik wilde stemmen, geeft na elke keer cijfer geven, commentaar invullen en op opslaan drukken een foutmelding:
[...]
Hij slaat het schijnbaar wel op, maar het is een knap irritante melding iedere keer.
Ach het went, want het was de vorige maanden ook al zo. 
* Oxi stemt wel wanneer het goed werkt.
* Oxi stemt wel wanneer het goed werkt.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik weet even niet zeker of dit niet in een TR moet, maar dat hoor ik wel...
Komt er eigenlijk nog een topic Foto-opdracht week 18 - ?. Er worden nu ook nog foto's in het topic voor WK17 geplaatst.
Overigens vraag ik me af of Zoeff de enige van de FG modjes is die de weekopdrachten bedenkt, aangezien hij niet meer ingelogd is sinds afgelopen vrijdag. (Niet dat mijn leven er van af hangt, maar toch..)
Komt er eigenlijk nog een topic Foto-opdracht week 18 - ?. Er worden nu ook nog foto's in het topic voor WK17 geplaatst.
Overigens vraag ik me af of Zoeff de enige van de FG modjes is die de weekopdrachten bedenkt, aangezien hij niet meer ingelogd is sinds afgelopen vrijdag. (Niet dat mijn leven er van af hangt, maar toch..)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Hij is gelukkig niet de enige die de weekopdrachten bedenkt (we bedenken ze allemaal samen, al dan niet met userinput), maar wel normaal degene die de taak van het starten van de WO heeft. Gezien hij nu met vakantie is, is hij sinds afgelopen vrijdag niet ingelogd
. En gister was er nog geen weekopdracht vanwege... juistem
Vandaag komt er dus een nieuwe weekopdracht, met enige vertraging
Ow gelukkig, was al bang dattie onder een bus lag.. Is op vakantie toch een stuk prettigerRemy schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:11:
Hij is gelukkig niet de enige die de weekopdrachten bedenkt (we bedenken ze allemaal samen, al dan niet met userinput), maar wel normaal degene die de taak van het starten van de WO heeft. Gezien hij nu met vakantie is, is hij sinds afgelopen vrijdag niet ingelogd. En gister was er nog geen weekopdracht vanwege... juistem
Vandaag komt er dus een nieuwe weekopdracht, met enige vertraging
Ik ben benieuwd wat deze week weer zal brengen..
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
geheel in de stijl van 5 mei.
Goed...de nieuwe Hotshots staan er.
Wegens drukte maar 10 stuks uit de laatste 2 maanden. Zoals ik het HS topic ook al gezegd heb, mocht je een vraag hebben over mijn keuze(s) dan hoor ik dat graag en zal ik proberen e.e.a toe te lichten.
Nomineer er ook vooral op los, dat maakt het voor makkelijker en minder tijdrovend.
Wegens drukte maar 10 stuks uit de laatste 2 maanden. Zoals ik het HS topic ook al gezegd heb, mocht je een vraag hebben over mijn keuze(s) dan hoor ik dat graag en zal ik proberen e.e.a toe te lichten.
Nomineer er ook vooral op los, dat maakt het voor makkelijker en minder tijdrovend.
[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 02-05-2007 15:51 ]
nieuwe hotshots zijn erg mooi, prima keuze voor het grootste gedeelte 
Om Lateef even voor te zijn. Crashcat had een foto in Solo showcase gezet, maar die is veranderd in een linkje. Hij zou niet goed genoeg geweest zijn.
Ik vind die foto dus wel wat hebben en hoewel het zeker niet de beste showcase foto is, is het ook niet de minste die je op de laatste pagina ziet staan. Die vlaggetjes / tafeltennisser vind ik een stuk(!) minder. Lateef gaf het al in dat topic aan, maar het hoort (zoals redxrad al zei) in dit topic.
Ik verwacht dat hij zelf ook nog wel reageert hier, maar ik geef dus aan dat ik het wel met hem eens ben.
Om Lateef even voor te zijn. Crashcat had een foto in Solo showcase gezet, maar die is veranderd in een linkje. Hij zou niet goed genoeg geweest zijn.
Ik vind die foto dus wel wat hebben en hoewel het zeker niet de beste showcase foto is, is het ook niet de minste die je op de laatste pagina ziet staan. Die vlaggetjes / tafeltennisser vind ik een stuk(!) minder. Lateef gaf het al in dat topic aan, maar het hoort (zoals redxrad al zei) in dit topic.
Ik verwacht dat hij zelf ook nog wel reageert hier, maar ik geef dus aan dat ik het wel met hem eens ben.
Ik vind de laatste pagina van het showcase topic qua niveau niet boven het testcase topic uitstijgen (de uitzonderingen daar gelaten). En het gaat idd niet alleen om de foto van Crashcat.
Ik ben het met nomad en lateef in die zin eens, dat er meer foto's wegge-edit hadden mochten worden. Maar Crashcat zijn foto verdient het imho net zo hard als bijvoorbeeld de vlaggetjes of de foto van fooker. Van de tafeltennisser kan ik nog wel begrijpen dat die in showcase terecht kwam, hij had in het solo testcase topic immers flink wat complimenterende kritiek gehad.
Het probleem is volgens mij ook deels dat soms het showcase topic als een test-case topic gezien wordt, omdat het testcase topic op dat moment dan net even wat verder afgezakt is. In zekere zin heb ik zelfs het idee dat Bits! zijn foto (welke imho wél showcasewaardig is, laat daar geen twijfel over bestaan) ook eigenlijk als een testcase-foto bedoeld was, gezien de "no comments?" post.
Ik vind trouwens de solo show/testcase topics trouwens best wel topics om stucky te zijn, of een ander kleurtje te krijgen oid, zodat ze net wat meer in het oog springen, al hoop ik dat dat dan niet alleen resulteert in meer foto's, maar ook in meer comment
Het probleem is volgens mij ook deels dat soms het showcase topic als een test-case topic gezien wordt, omdat het testcase topic op dat moment dan net even wat verder afgezakt is. In zekere zin heb ik zelfs het idee dat Bits! zijn foto (welke imho wél showcasewaardig is, laat daar geen twijfel over bestaan) ook eigenlijk als een testcase-foto bedoeld was, gezien de "no comments?" post.
Ik vind trouwens de solo show/testcase topics trouwens best wel topics om stucky te zijn, of een ander kleurtje te krijgen oid, zodat ze net wat meer in het oog springen, al hoop ik dat dat dan niet alleen resulteert in meer foto's, maar ook in meer comment
point taken.
Heb Floris even geattendeerd op bovenstaande.
Heb Floris even geattendeerd op bovenstaande.
Als aanvulling op mijn post: wellicht is het wel zo netjes (en gebruikelijk?
) dat er na een aantal van die mod-breaks ook in een post van betreffende mod nog even wordt verteld wáárom de posts aangepast zijn. Dat de foto's niet showcasewaardig zijn was duidelijk, maar misschien wel een idee om dan ook wat foto's aan te halen die wél de bedoeling zijn oid
Die foto's aanhalen die wel de bedoeling zijn - dat staat al in de topicstart voor een deel hè, en ook in de FGS policy mbt de solo vereisten: zie hier
Als iedereen gewoon even de FGS policy doorneemt, weet ook iedereen waar hij/zij aan toe is mbt de verwachtingen qua kwaliteit van de foto's
Maar áls er dan posts ge-edit moeten worden is het toch kleine moeite om dáár even naar te verwijzen?Remy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:11:
Die foto's aanhalen die wel de bedoeling zijn - dat staat al in de topicstart voor een deel hè, en ook in de FGS policy mbt de solo vereisten: zie hierAls iedereen gewoon even de FGS policy doorneemt, weet ook iedereen waar hij/zij aan toe is mbt de verwachtingen qua kwaliteit van de foto's
omdat ik toch een beetje deze discussie ben gestart, ga ik hier maar verder.
daar ben ik het niet mee eens. in tegendeel zelfs. naar mate ik meer naar de foto van Crashcat kijk, hoe beter ik hem vind worden. Ja, natuurlijk zijn er nog genoeg punten die verbeterd kunnen worden, maar in de context van dit forum, vind ik het zeker een showcase-waardige foto. Naast dat ik vind dat wanneer deze foto niet showcase-waardig zou zijn er véél meer foto's verwijderd zou moeten worden zou ik graag willen weten waarom 'wij' vinden dat de foto van Crashcat niet wat heeft...RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:56:Maar Crashcat zijn foto verdient het imho net zo hard als bijvoorbeeld de vlaggetjes of de foto van fooker.
'wat' hebben en showcasewaardig zijn, zijn twee dingen. Er mist imho gewoon e.e.a. aan, de foto doet mij absoluut niets. Nou zijn dat meningen, maar juist als een foto zulke verdeelde gevoelens oproept, en de poster zelf al:"by no means pretty" zegt, moet je je toch afvragen of zoiets niet veel beter in solo test-case staat.
Natuurlijk is er geen harde streep te trekken wanneer een foto test of showcase is, als dat zou kunnen zou fotografie namelijk 'bevangen' kunnen worden in diezelfde regels, maar als je het mij vraagt, en kennelijk de FG-mods (of iig Floor) ook, hoort de foto er gewoon niet. Er mist iets teveel techniek in de foto om de meningen dat hij wél in solo showcase zou horen, te onderbouwen.
Natuurlijk is er geen harde streep te trekken wanneer een foto test of showcase is, als dat zou kunnen zou fotografie namelijk 'bevangen' kunnen worden in diezelfde regels, maar als je het mij vraagt, en kennelijk de FG-mods (of iig Floor) ook, hoort de foto er gewoon niet. Er mist iets teveel techniek in de foto om de meningen dat hij wél in solo showcase zou horen, te onderbouwen.
deze foto roept iig nog gevoelens op. dat alleen al zou een reden kunnen zijn om hem showcase-waardig te vinden...RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:39:
maar juist als een foto zulke verdeelde gevoelens oproept
moet een foto dan "pretty" zijn?RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:39:
en de poster zelf al:"by no means pretty"
en ik vind het in aanleg (één van) de beste foto('s) van het huidige solo showcase topic. dat er dan wat techniek mist, vind ik niet zo belangrijk. techniek kan (bijna) iedereen leren...RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:39:
Er mist iets teveel techniek in de foto om de meningen dat hij wél in solo showcase zou horen, te onderbouwen.
Ik ga eigenlijk wel mee met lateef. Qua techniek en esthetiek misschien niet helemaal geweldig maar wel een mooie symboliek. In eerste instantie bekeek ik hem maar vluchtig maar toen ik hem later nog een keer zag ben ik toch blijven hangen.
De foto straalt droefheid uit en de geborgen sfeer die normaal in huis heerst is hier afwezig. De tegenstelling binnen vs. buiten aangevuld met de twee bomen (binnen nep en gemanipuleerd, buiten echt) en het weer (binnen nep en winters, buiten echt en herfstig) versterkt de symboliek en het droevige voor mij.
Geen geborgenheid binnen en geen ontsnapping hieraan door naar buiten te staren.
Droevig plaatje voor mij maar iig roept het wel deze emotie op en hierin ga ik mee met lateef: veel foto's in dit topic hebben dit niet en zijn hooguit esthetisch of technisch aardig. Ik zie liever het eerste.
Ik vind het niet één van de beste foto's in dit topic maar dit punt mag best wel zwaarder wegen als je dan toch selecteert op showcasewaardigheid. Sterker nog: voor mij mag het zwaarder wegen dan techniek of esthetiek.
Wat wel lastig is is het feit dat dit een zeer subjectieve waarde is die bijna niet te bediscussiëren valt en verschilt van persoon tot persoon.
De foto straalt droefheid uit en de geborgen sfeer die normaal in huis heerst is hier afwezig. De tegenstelling binnen vs. buiten aangevuld met de twee bomen (binnen nep en gemanipuleerd, buiten echt) en het weer (binnen nep en winters, buiten echt en herfstig) versterkt de symboliek en het droevige voor mij.
Geen geborgenheid binnen en geen ontsnapping hieraan door naar buiten te staren.
Droevig plaatje voor mij maar iig roept het wel deze emotie op en hierin ga ik mee met lateef: veel foto's in dit topic hebben dit niet en zijn hooguit esthetisch of technisch aardig. Ik zie liever het eerste.
Ik vind het niet één van de beste foto's in dit topic maar dit punt mag best wel zwaarder wegen als je dan toch selecteert op showcasewaardigheid. Sterker nog: voor mij mag het zwaarder wegen dan techniek of esthetiek.
Wat wel lastig is is het feit dat dit een zeer subjectieve waarde is die bijna niet te bediscussiëren valt en verschilt van persoon tot persoon.
Als ik morgen een lelijk webcamshot post, roept die ook gevoelens op, maar showcasewaardig, neuh...lateef schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:50:
[...]
deze foto roept iig nog gevoelens op. dat alleen al zou een reden kunnen zijn om hem showcase-waardig te vinden...
Moet niet, absoluut niet zelfs. Maar ik heb het idee dat de fotograaf hier meer bedoelt dat de uitwerking niet 100% is, maar de foto 'toch wel lekker' ipv dat de foto een soort ranzigheid uitbeeldt. Een supershot uit irak met bebloede mensen, militairen, tanks etc is ook niet 'mooi', maar wel een prachtig shot. Gaat imho voor deze foto niet op.moet een foto dan "pretty" zijn?
Dat is dus het hele issue in dit probleem (en ook gelijk als reactie op Djengiz): op het moment dat een foto zulke gemengde gevoelens oproept is het wellicht een idee om hem te gaan beoordelen op puur techniek, en al dan niet besluiten om hem te verplaatsen naar solo testcase. Dat er hier een mod-break uitgevoerd werd is, versterkt door het niet posten van een bericht over het hoe en waarom, mijns inziens gewoon een tijdsgebrek geweest van de mod oid. Ik kan niet in Floor zijn privé leven kijken, maar dit lijkt gewoon een snelle handeling geweest te zijn om e.e.a. even in goede banen te leiden, om later op terug te komen. Wellicht dat deze gang van zaken inderdaad niet de beste is, en de volgende keer gewacht moet/kan worden met eventueel ingrijpen tot er wél genoeg tijd is om berichten te verplaatsen en een toelichting te plaatsen. Maar nogmaals, dat is enkel gissen mijnerzijds, ik denk dat we even Floor zijn reactie af moeten wachten over het hoe en waarom.en ik vind het in aanleg (één van) de beste foto('s) van het huidige solo showcase topic. dat er dan wat techniek mist, vind ik niet zo belangrijk. techniek kan (bijna) iedereen leren...
Waarom? Waarom is gear basis van de kwaliteit van de foto? Dat vind ik een benepen visie op fotografie.RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:41:
[...]
Als ik morgen een lelijk webcamshot post, roept die ook gevoelens op, maar showcasewaardig, neuh...
Want? Ik vind dat zo'n kortzichtige manier van kijken, techniek is ondergesteld aan de rest hoor.[...]
Moet niet, absoluut niet zelfs. Maar ik heb het idee dat de fotograaf hier meer bedoelt dat de uitwerking niet 100% is, maar de foto 'toch wel lekker' ipv dat de foto een soort ranzigheid uitbeeldt. Een supershot uit irak met bebloede mensen, militairen, tanks etc is ook niet 'mooi', maar wel een prachtig shot. Gaat imho voor deze foto niet op.
[...]
Dat is dus het hele issue in dit probleem (en ook gelijk als reactie op Djengiz): op het moment dat een foto zulke gemengde gevoelens oproept is het wellicht een idee om hem te gaan beoordelen op puur techniek, en al dan niet besluiten om hem te verplaatsen naar solo testcase. Dat er hier een mod-break uitgevoerd werd is, versterkt door het niet posten van een bericht over het hoe en waarom, mijns inziens gewoon een tijdsgebrek geweest van de mod oid. Ik kan niet in Floor zijn privé leven kijken, maar dit lijkt gewoon een snelle handeling geweest te zijn om e.e.a. even in goede banen te leiden, om later op terug te komen. Wellicht dat deze gang van zaken inderdaad niet de beste is, en de volgende keer gewacht moet/kan worden met eventueel ingrijpen tot er wél genoeg tijd is om berichten te verplaatsen en een toelichting te plaatsen. Maar nogmaals, dat is enkel gissen mijnerzijds, ik denk dat we even Floor zijn reactie af moeten wachten over het hoe en waarom.
|>
Mee eens dat een toelichting wel op zijn plaatst was geweest.RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:41:
Maar ik heb het idee dat de fotograaf hier meer bedoelt dat de uitwerking niet 100% is, maar de foto 'toch wel lekker' ipv dat de foto een soort ranzigheid uitbeeldt.
Als de fotograaf dit even had toegelicht hadden andere misschien ook anders naar de foto gekeken. Ik was iig wel benieuwd naar wat hij als maker er dan goed aan vond.Crashcat schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:19:
By no means pretty, maar ik vond het wel wat hebben.
De modbreak zit ik helemaal niet over in. Ik vind dat er over het algemeen goed gemodderd wordt (zeker gezien het subjectieve onderwerp) en gebeurd dit niet krijg je ook klachten.Dat is dus het hele issue in dit probleem (en ook gelijk als reactie op Djengiz): op het moment dat een foto zulke gemengde gevoelens oproept is het wellicht een idee om hem te gaan beoordelen op puur techniek, en al dan niet besluiten om hem te verplaatsen naar solo testcase.
Beoordelen op puur techniek is nu juist de reden van mijn reactie en ik hoop niet dat dit gaat gebeuren. Het feit dat een foto gemengde gevoelens oproept is veel interessanter dan techniek en de reden hiervoor heeft meer te maken met de 'echte' basis voor goede fotografie.
Ik zie het alleen kijken naar techniek en esthetiek al veel te vaak gebeuren in commentaar op cases en foto's.
Het verplaatsen is een makkelijke optie maar een discussie als deze n.a.v. van een modbreak is toch veel waardevoller?
edit:
Ik was een beetje laat maar sluit me dus aan bij ^^^ met wat meer woorden
.
Ik was een beetje laat maar sluit me dus aan bij ^^^ met wat meer woorden
Even een heel ander onderwerp: als ik me niet vergis (maar ik kan het niet terugvinden) was er laatst sprake van dat de maximale breedte voor een foto misschien zou worden vergroot naar 800 pixels in plaats van 600 pixels. Wordt dat nog wat?
Ik hoop het wel namelijk. Die 200 pixeltjes extra kunnen de beleving van een foto best sterk beïnvloeden (vaak in positieve zin).
Ik hoop het wel namelijk. Die 200 pixeltjes extra kunnen de beleving van een foto best sterk beïnvloeden (vaak in positieve zin).
Inderdaad, 600 pixels is wel wat outdated..
|>
Dat zou inderdaad wel prettig zijn, maar ik meen mij te herinneren dat dit niet kon vanwege de opzet van het hele forum.
Ik neem aan dat je ook wel snapt dat 'lelijk webcamshot' was genomen om aan te geven dat de foto dan in geen enkele vorm nog kwaliteit had. Ook gear-technisch niet meer, gewoon op géén manier. Jammer dat je woorden zo letterlijk opvat.Simon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:02:
[...]
Waarom? Waarom is gear basis van de kwaliteit van de foto? Dat vind ik een benepen visie op fotografie.
[...]
Want? Ik vind dat zo'n kortzichtige manier van kijken, techniek is ondergesteld aan de rest hoor.
En techniek is inderdaad ondergesteld aan de rest, daarom stel ik het ook als laatste middel, in een geval als dit dus.
En die 600px pastte idd niet met de GoT-layout an sich, waren ze achter de schermen geloof ik forum-breed al over bezig. Een tijdelijke FGS-only 800px breed was geen optie.
[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 03-05-2007 22:46 ]
Euhm voordat we met zijn allen helemaal losgaan 
Ik kan me de hele modbreak niet meer herrineren, in die zin dat ik me de foto zelf niet herrineren kan. Ja ik vind het geen geweldige foto, hij is flets en eigenlijk vind ik hem best saai, maar hij heeft wel iets. In die zin begrijp ik niet dat ik klaarblijkelijk het dermate oneens was met de foto dat ik hem heb weggemod. Mijn excuses daarvoor, zal het in het betreffende topic ook even rechtbreien, wel zo netjes.
Ik kan me de hele modbreak niet meer herrineren, in die zin dat ik me de foto zelf niet herrineren kan. Ja ik vind het geen geweldige foto, hij is flets en eigenlijk vind ik hem best saai, maar hij heeft wel iets. In die zin begrijp ik niet dat ik klaarblijkelijk het dermate oneens was met de foto dat ik hem heb weggemod. Mijn excuses daarvoor, zal het in het betreffende topic ook even rechtbreien, wel zo netjes.
Bericht hierboven
Dan wachten we geduldig afRedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:46:
En die 600px pastte idd niet met de GoT-layout an sich, waren ze achter de schermen geloof ik forum-breed al over bezig. Een tijdelijke FGS-only 800px breed was geen optie.
Maandopdracht voor Mei zie ik ook nog nergens staan, komt die nog wel?
misschien willen ze een nieuwe systeem online brengen (1 zonder de foutmelding bij het stemmen en meer luxe features ?)
Lijkt me niet dat dat je weerhoudt van het inkloppen van een opdrachtje.
Poultje maken wanneer?
Poultje maken wanneer?
Ik heb hem even aangemaakt: link. Moet nog wel een topic voor komen
We zijn inderdaad bezig met een nieuw systeem ter vervanging, echter is dat nog in een vroege fase: dat duurt nog wel evenNomad schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:54:
misschien willen ze een nieuwe systeem online brengen (1 zonder de foutmelding bij het stemmen en meer luxe features ?)
Wat een fantastisch onzinnige opmerking neo.neographikal schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:58:
Lijkt me niet dat dat je weerhoudt van het inkloppen van een opdrachtje.
Poultje maken wanneer?
Niet minder onzinnig dan een "die komt nog wel" te roepen wanneer het al acht dagen te laat is én het vervolgens nog drie dagen op zich laat wachten.
Dan nog komt het erg kinderachtig over zo te posten, natuurlijk
Dat wij als FG-crew te laat zijn met het plaatsen van de nieuwe contest betekent niet dat er gelijk zo gereageerd hoeft te worden.
Het is erg vreemd dat men zo gebrand is hier in FGS qua animo op de nieuwe opdrachten en contests als het (te) laat wordt gepost, maar dat de deelname als het er eenmaal is, behoorlijk tegenvalt: men gooit het dan op een te abstract thema of iets 'waarmee men niks kan' of zaken als 'geen tijd' of 'slecht weer'. Als de daadwerkelijke deelname gelijk zou zijn met de roep hier in FGS, zou je gelijk hebben: nu niet.
Hopelijk begrijp je hoe tegenstrijdig en vreemd dat dan overkomt
Het is erg vreemd dat men zo gebrand is hier in FGS qua animo op de nieuwe opdrachten en contests als het (te) laat wordt gepost, maar dat de deelname als het er eenmaal is, behoorlijk tegenvalt: men gooit het dan op een te abstract thema of iets 'waarmee men niks kan' of zaken als 'geen tijd' of 'slecht weer'. Als de daadwerkelijke deelname gelijk zou zijn met de roep hier in FGS, zou je gelijk hebben: nu niet.
nou zoveel werk is het niet om een contest online te gooien en als je al 8 dagen te laat bent zonder iets erover te zeggen dan kun je wachten op een reactie. Ik vroeg het gewoon normaal en krijg ook een prima vriendelijk antwoord terug, die helaas inhoudelijk niks betekent. "die komt nog wel", maar inderdaad 3 dagen later nog niks. Nu is die gemaakt in schijnbaar 1 minuutje werk.
Dat er geen animo voor is ben ik het ook niet mee eens, de laatste 2 maanden hebben we een goed aantal inzendingen gehad.
Dat er geen animo voor is ben ik het ook niet mee eens, de laatste 2 maanden hebben we een goed aantal inzendingen gehad.
Volgens mij valt het met de deelname ook behoorlijk mee. En dat je een prima antwoord krijgt ben ik het niet mee eens; als je acht dagen te laat bent, dan verwacht ik eerder een antwoord als "ow crap, tussendoor geschoten, hij komt er met een uur/middag/dag/whatever aan".
"Komt hij er nog aan?" - "Ja hoor hij komt er aan". Tja, 't is dat ik Zoefff beter ken, maar het neigt naar het afserveren van iemand.
Daar reageer ik dan ietwat allergisch op ja als het dan weer drie dagen moet duren. Misschien niet subtiel, maar ik hoop dat jij dat dan weer kunt begrijpen
"Komt hij er nog aan?" - "Ja hoor hij komt er aan". Tja, 't is dat ik Zoefff beter ken, maar het neigt naar het afserveren van iemand.
[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 11-05-2007 17:46 ]
te abstract? Ik vind rondingen niet abstract, sorry hoor, maar ronding is juist iets wat niet naar abstracte zaken verwijst.. Denkprocessen, emoties etc, iets van meer dan zomaar 1 woord. Rondingen kom je overal tegen en nodigt niet tot denken uit, sorry, maar ik vind deze niet zo boeiend. Vorige was veel leuker. Maar om dat commentaar vroeg je eigenlijk nietRemy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:32:
Dan nog komt het erg kinderachtig over zo te posten, natuurlijkDat wij als FG-crew te laat zijn met het plaatsen van de nieuwe contest betekent niet dat er gelijk zo gereageerd hoeft te worden.
|>
rondingen is wel een toegankelijk onderwerp. Vind het zo slecht nog niet. Je kan de obviouse dingen fotograferen, maar vast zelf ook iets origineels bedenken. Genoeg mogelijkheden, dus je fotografische skills moeten het doen, niet je onderwerp. Dat vind ik goed.
En de Hollandse Nieuwe Hotshots zijn er weer. Komt dat zien, komt dat zien!
Hot Shots! - Laatste update: 5 juni 2007
Hot Shots! - Laatste update: 5 juni 2007
Misschien kijk ik er overheen, maar ik kan de nieuwste weekopdracht nergens vinden?
Nope, dat klopt en is mijn schuld. Heb nu een nieuwe geopend, te vinden @ Foto-opdracht week 24 - Vluchtig
Verwijderd
Ziet er overzichtelijk uit!
Ik kan echter nergens vinden hoe ik een foto upload, ik heb zelf geen site dus kan ik ook geen url opgeven
Ik kan echter nergens vinden hoe ik een foto upload, ik heb zelf geen site dus kan ik ook geen url opgeven
Behalve bij de maandopdracht zal je inderdaad zelf je foto online moeten zetten, als je wilt dat wij hem kunnen zien. Als je zonder gezeur over inschrijving of lidmaatschap ofzo, af en toe een enkele foto online wilt zetten, kan ik ImageShack aanbevelen (max 1,5 MB). Gebruik hier alsjeblieft de onderste link, zonder php-popupshit, en zorg dat je pic max 600px breed is, dan zijn we over een maand ofzo vergeten dat je te lui was om dit zelf uit te zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:29:
Ziet er overzichtelijk uit!
Verwijderd
Bedankt, ik dacht ook eerst aan imageshack maar misschien was er de mogelijkheid ze op deze site te zetten.
Je kan natuurlijk voor € 2,50 pm een "full" abonement nemen hier, met 500MB fotoopslag en andere featuresVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:09:
Bedankt, ik dacht ook eerst aan imageshack maar misschien was er de mogelijkheid ze op deze site te zetten.
Volgensmij is het topic: "favorieten" een beetje outdated. Enkele topics zijn al gesloten en anderen zijn hun foto's kwijtgeraakt (offline gehaald o.i.d.). Misschien iets om even te updaten!
Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl
Naar aanleiding van de vele nuttelose tescase topics:
Mischien moeten we op GOT een topic aanmaken waar mensen hun eerste fotos met hun DSLR/compact kunnen plaatsen. Mischien met de titel "Foto Speelplaats" want je ziet echt te vaak fotos voorbij komen die helemaal niets met fotografie te maken hebben.
DPZ heeft dat ook en dat werkt wel geloof ik. Als 1 namelijk zo'n case opent dan komen er geheid meer. Het spreekwoord is niet voor niets: Als er een schaap over de dam is volgen er meer. Beetje nivo is toch wel wat je wilt.
Mischien moeten we op GOT een topic aanmaken waar mensen hun eerste fotos met hun DSLR/compact kunnen plaatsen. Mischien met de titel "Foto Speelplaats" want je ziet echt te vaak fotos voorbij komen die helemaal niets met fotografie te maken hebben.
DPZ heeft dat ook en dat werkt wel geloof ik. Als 1 namelijk zo'n case opent dan komen er geheid meer. Het spreekwoord is niet voor niets: Als er een schaap over de dam is volgen er meer. Beetje nivo is toch wel wat je wilt.
Volgens mij is "Foto Speelplaats" niet echt een oplossing daarvoor. Ik zou er in ieder geval nooit in kijken, en netzomin waarschijnlijk de meeste regulars hier. Daarmee is waarschijnlijk ook het commentaar minimaal met als gevolg dat het gewoon een topic is met allemaal nutteloze slechte foto's. Dat kan je m.i. net zo goed weglaten.
Wil je niet reageren, reageer dan niet, of geef je mening 1x onderbouwd in een topic, of spreek een policy af dat er een minimale ondergrens voor een testcase is (en indien niet gehaald -> slotje). Het is net zoiets als PMG (of $random_GOTsubforum) uitbreiden met een "newbie-helpdesk-topic". Gebeurt toch ook niet? Daar gaan newbievragen ook op slot met een verwijzing naar beginnersweb. Zou hier net zo goed moeten kunnen.
Wil je niet reageren, reageer dan niet, of geef je mening 1x onderbouwd in een topic, of spreek een policy af dat er een minimale ondergrens voor een testcase is (en indien niet gehaald -> slotje). Het is net zoiets als PMG (of $random_GOTsubforum) uitbreiden met een "newbie-helpdesk-topic". Gebeurt toch ook niet? Daar gaan newbievragen ook op slot met een verwijzing naar beginnersweb. Zou hier net zo goed moeten kunnen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Waar zijn de topicreports over die vele nutteloze testcase-topics? Als het echt beneden alle peil is, mag dat gewoon gemeld worden en doen we er wat aanFrank|A schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:57:
Naar aanleiding van de vele nuttelose tescase topics:
Foto Speelplaats lijkt me geen goed plan: dat nodigt uit als dump-je-shot-hier: als je een serie hebt, kan je prima een testcase-topic maken zodat je specifiek daar op je foto's commentaar krijgt: heb je maar 1 shot dan is daar het solo testcase-topic voorMischien moeten we op GOT een topic aanmaken waar mensen hun eerste fotos met hun DSLR/compact kunnen plaatsen. Mischien met de titel "Foto Speelplaats" want je ziet echt te vaak fotos voorbij komen die helemaal niets met fotografie te maken hebben.
DPZ heeft oa Snapshots als subforum, èn daarnaast voor de instappers -de Lat-: een groep met daarin Testcase en WerkplaatsDPZ heeft dat ook en dat werkt wel geloof ik. Als 1 namelijk zo'n case opent dan komen er geheid meer. Het spreekwoord is niet voor niets: Als er een schaap over de dam is volgen er meer. Beetje nivo is toch wel wat je wilt.
Wordt er dus iets gepost wat zelfs niet van testcase-niveau is, meldt dat dan, dan kan daarop ingesprongen worden. Pro-actief daarop handelen werkt veel beter dan nog meer trapjes en hoekjes faciliteren
Een slotje vind ik ook wat overdreven. Mijn punt is dat je mensen wilt helpen met hun fotografie, ik heb het ook altijd op prijs gesteld om kritiek te krijgen op mijn fotos, dat helpt je gewoon verder. Ik ben alleen bang, nu dat er zoveel mensen een DSLR aanschaffen en daarmee denken dat ze kunnen fotograferen, dat je op een gegeven moment de echt goeie fotos moet gaan zoeken tussen alle kiekjes. De mensen die gewoon al wat beter zijn zullen minder gaan posten en zo zorg je voor een negatieve spiraal. Als je daarentegen de mensen die nieuw zijn "opleid" tot betere fotografen dan zul je alleen maar meer goeie fotos krijgen. Zie bv. het macro fotografie topic, daar word altijd stevig beoordeeld wat zeker heeft geleid tot een hoger nivea en meer fotografen.
Dumpen zullen mensen toch wel (blijven) doen dus een speciaal topic daarvoor is toch niet zo erg?
Zie ook de reacties in
[Testcase] Eerste foto's met dSLR
[Testcase] belichting
[Testcase] Eerste testcase
[Test] Speelgoed hijskraantje en Porsche 911 Turbo
[Testcase] Voor de eerste keer
[TestCase] Teakwondo demonstratie
Meestal nemen ze niet eens tijd om de fotos goed te rezisen.
Lees dit dan! uit [Testcase] belichting:
Klopt, maar bedenk wel dat het foto's zijn die gemaakt zijn na een ingeving. Snelle foto's met een simpel resultaat welke bedoelt zijn om puur aan te tonen wat voor soort foto's ik bedoel te maken, maar dan wel met een rete slechte setup. Omdat ik nu weet wat ik fout doe kan ik daarop mijn setting aanpassen en een echte testcase opbouwen.
Relatief gezien heb ik van dit topic dus meer geleerd dan van de 23 (snel genomen) foto's die ik gemaakt heb in 20 minuten tijd inc. verkleinen foto's en opstarten pc
Goed ik heb m'n punt wel gemaakt geloof ik..
Dumpen zullen mensen toch wel (blijven) doen dus een speciaal topic daarvoor is toch niet zo erg?
Zie ook de reacties in
[Testcase] Eerste foto's met dSLR
[Testcase] belichting
[Testcase] Eerste testcase
[Test] Speelgoed hijskraantje en Porsche 911 Turbo
[Testcase] Voor de eerste keer
[TestCase] Teakwondo demonstratie
Meestal nemen ze niet eens tijd om de fotos goed te rezisen.
Lees dit dan! uit [Testcase] belichting:
Klopt, maar bedenk wel dat het foto's zijn die gemaakt zijn na een ingeving. Snelle foto's met een simpel resultaat welke bedoelt zijn om puur aan te tonen wat voor soort foto's ik bedoel te maken, maar dan wel met een rete slechte setup. Omdat ik nu weet wat ik fout doe kan ik daarop mijn setting aanpassen en een echte testcase opbouwen.
Relatief gezien heb ik van dit topic dus meer geleerd dan van de 23 (snel genomen) foto's die ik gemaakt heb in 20 minuten tijd inc. verkleinen foto's en opstarten pc
Goed ik heb m'n punt wel gemaakt geloof ik..
[ Voor 52% gewijzigd door Frank|A op 27-06-2007 12:14 ]
Verwijderd
Zou het niet veel beter zijn de TS'ers van de topics die je aanwijst een link te geven naar een tutorial over de basis fotografieregels? [met deze link als voorbeeld] De topics waarbij men kan zien dat de TS deze regels niet gelezen heeft (naast de algemene FAQ natuurlijk) kan dan gewoon na een TR op slot worden gedaan.
't is alweer begin juli en dat houdt in dat het tijd is voor nieuwe hotshot.
Om er even een anti-climax van te maken...die komen morgen.
Om er even een anti-climax van te maken...die komen morgen.
niet morgen, maar een dagje later:
Hot Shots! - Laatste update: 4 juli 2007
en alvast een huishoudelijke mededeling:
Hotshots Juli blijft nog even onder voorbehoud aangezien er op vakantie gegaan wordt door ondergetekende. Schroom echter niet de foto's die je mooi vind te nomineren.
Hot Shots! - Laatste update: 4 juli 2007
en alvast een huishoudelijke mededeling:
Hotshots Juli blijft nog even onder voorbehoud aangezien er op vakantie gegaan wordt door ondergetekende. Schroom echter niet de foto's die je mooi vind te nomineren.
Nice
Jammer dat ik er niet tussen zit, maarja, dan nog maar wat beter m'n best doen 
Fijne vakantie trouwens
Fijne vakantie trouwens
Volgende keer als je een op/aanmerking hebt voor een topic, stuur degene die het topic gemaakt hebt eens een prive berichtFrank|A schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:57:
-lang verhaal, nutteloos om te quoten, staat toch hierboven
Het mooie van zulk soort topics is inderdaad dat mensen graag laten zien wat zij denken dat goed is/mooi is, sommige mensen openen topics om zelf van te leren (in mijn geval dus, met het topic belichting
Als er dan een reactie komt van een persoon die vind dat dit niet kan, terwijl dit persoon in kwestie zelf misschien niet zo gek veel verstand heeft van fotograveren of foto's bewerken.
Wel even te vermelden dat ik een hoop geleerd heb van dat ene topic wat ik geopent heb. Neem hiervoor een voorbeeld aan het testcase topic waarin mensen zomaar hun foto's kunnen plaatsen. Hier staan enkele foto's van mij (welke NIET genomen zijn met een dSLR in elk geval, aangezien ik nu nog foto's maak met een powershot A540 compact camera met beduidend minder opties dan een spiegelreflex en al zeker niet de lensen van een spiegelreflex) welke WEL voldoen aan criteria van mensen hun persoonlijke (lees dat woord goed) mening.
Ja ik ben aan het experimenteren met foto's, belichtingsmethodes, ministudio's, lokaties etc..etc.. Maar zijn wij allen niet zo begonnen? Nadat je je eerste digitale foto gemaakt had, had je toen niet gevraagd aan andere wat zij er van vonden? Nam je hun mening in acht maar bedacht je daar zelf niet bij dat jij de foto wel mooi vond, ongeacht hun mening?
Je hoeft desnoods niet eens te antwoorden, want ieders antwoord komt op hetzelfde neer
Nou ja, dat wou ik dus even kwijt
[ Voor 35% gewijzigd door KatirZan op 11-07-2007 14:20 ]
Wabbawabbawabbawabba
Mja, niet om het een of ander, maar we vereisen op heel GoT een grote mate van initiatief en zelfredzaamheid. In het kader van fotografie versta ik hier een gezonde mate van zelfkritiek en gezond verstand onder. De eerste frutsels vallen daar imo niet onder; het is leuk als je Windows net hebt weten te installeren als beginner, maar je zit hier op GoT dan toch echt in de verkeerde doelgroep denk ik dan 
Een dSLR lijkt me hierbij absoluut geen verplichting, maar een beetje moeite en inzet wel
Een dSLR lijkt me hierbij absoluut geen verplichting, maar een beetje moeite en inzet wel
Dat is dus precies wat ik bedoelneographikal schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:26:
Mja, niet om het een of ander, maar we vereisen op heel GoT een grote mate van initiatief en zelfredzaamheid. In het kader van fotografie versta ik hier een gezonde mate van zelfkritiek en gezond verstand onder. De eerste frutsels vallen daar imo niet onder; het is leuk als je Windows net hebt weten te installeren als beginner, maar je zit hier op GoT dan toch echt in de verkeerde doelgroep denk ik dan
Een camera instellen kan iedereen, een foto schieten kan ook iedereen, het is alleen een kunst om zulke dingen goed te doen en al spelender wijs leert men
Zonder kritiek komt echter niemand verder, kijk maar een naar de opleidingen in fotografie. Je krijgt hierbij opdrachten foto's te schieten in een bepaalde setup. Doe je dit niet goed genoeg, dan krijg je te horen wat je fout doet en moet je het over doen, zoals bij elke opleiding. Echter, de meeste mensen die foto's plaatsen hier op GoT zijn amateurs die alles zelf ondervonden hebben zonder een persoon die kritiek levert om zich heen.
Denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb zo
Wabbawabbawabbawabba
@ Toff, complimenten voor de stiptheid van het posten van de weekopdracht!
Kleine opmerking, een van de eerste regels is:
Kleine opmerking, een van de eerste regels is:
Zal wel iets van acht-en-zestig moeten zijn.Weekopdracht nummer achtzestig.
No worries m8
Hey,
Ben nieuw op dit forum, en ben afgelopen week naar parijs op stedentrip geweest. Nu heb ik een aantal erg mooie foto's die ik graag met jullie zou delen! Onder andere van de catacombes onder parijs.
Echter weet ik niet waar ik deze fatsoenlijk kan uploaden? Heeft iemand een site, anders dan imageshack.....?
Ben nieuw op dit forum, en ben afgelopen week naar parijs op stedentrip geweest. Nu heb ik een aantal erg mooie foto's die ik graag met jullie zou delen! Onder andere van de catacombes onder parijs.
Echter weet ik niet waar ik deze fatsoenlijk kan uploaden? Heeft iemand een site, anders dan imageshack.....?
Er zijn legio sites die het uploaden van foto's gratis aanbieden, voldoende hits bij Google met een zoekopdracht op free image upload. Een ander alternatief is een t.net abonnement nemen voor maar een paar euro per maand waarbij je ook een hoop ruimte krijgt die je kan gebruiken om afbeeldingen te uploaden
over de hotshots van de maand juli.
Die zijn er helaas niet, ik ben een aantal weken afwezig geweest en heb derhalve te weinig tijd gehad om de geposte foto's te bekijken/selecteren.
Ik ga waarschijnlijk augustus en juli combineren.
Die zijn er helaas niet, ik ben een aantal weken afwezig geweest en heb derhalve te weinig tijd gehad om de geposte foto's te bekijken/selecteren.
Ik ga waarschijnlijk augustus en juli combineren.
hoe zit het met de contest, misschien via irc al uitgelegd, maar ik heb er nog niks over mee gekregen. Er is een juli contest geweest, maar daar is nooit een linkje naartoe geweest en niemand heeft ingezonden. Augustus staat er niet bij, maar er zou ook een nieuw systeem komen. Kunnen jullie er iets over zeggen zodat we niet in het duister tasten hierover?
Voor het probleem van mensen die niet kunnen lezen en fotos toch groter posten dan 600px, kunnen die niet in linkjes worden veranderd. Ik denk dat de meeste mensen posters dat niet echt grappig zullen vind als dat gebeurt en hun foto aanpassen.
Nog ff wat thema's voor de week challange.
simpele brede thema's doen het naar mijn idee altijd beter.
Product fotografie
Eten en Drinken
Jouw stad (schiet een foto direct herkenbaar als jouw stad)
Kleur thema's
straat fotografie
urban/grunge
Vevreemding (voorwerpen in hun niet gebruikelijke gebruik)
Nog ff wat thema's voor de week challange.
simpele brede thema's doen het naar mijn idee altijd beter.
Product fotografie
Eten en Drinken
Jouw stad (schiet een foto direct herkenbaar als jouw stad)
Kleur thema's
straat fotografie
urban/grunge
Vevreemding (voorwerpen in hun niet gebruikelijke gebruik)
Dit topic is gesloten.