[Testcase] Eerste foto's met dSLR

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelST
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik ben nu eindelijk in het bezit van Canon EOS 400D, en ik ben er een beetje mee aan het spelen gegaan en al een boel foto's gemaakt. Nu wil ik diegene die ik (tot nu toe) de mooiste vind, door jullie vakkundig aan stukken laten schieten :P
Alle foto's zijn gemaakt met de eerder genoemde EOS 400D en foto 1 en 2 met een Tamron 18-200 en foto drie met een onbekende lens (maar vijf minuten erop gehad, niet van mij).

1
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1169/633983848_e91c610837_o.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1120/633983864_6c7ddd037d_o.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1269/633983874_e8b6ec4365_o.jpg

Foto 2 en 3 zijn eigenlijk te klein, maar iPhoto vind het blijkbaar nodig om ze allemaal te verkleinen.

Laat maar horen wat jullie er van vinden ;)

MBP 2.4 C2D / MB 2.0 C2D - iPhone 3G 16 GB - EOS 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeeerts
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2021

Jeeerts

Say Cheeeese!

Je eerste foto vind ik wel mooi, maar nummer 2 en 3 vind ik iets minder spannend. De onderwerpen zijn niet zo spectaculair zegmaar.

Een bloem die in bloei staat met wat frissere kleuren was mooier geweest misschien. Je zou deze foto's eventueel nog wat lichter kunnen maken of wat contrast kunnen toevoegen. Maargoed, je hebt de camera net, dus schiet voort en leert zou ik zeggen!

Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelST
Jeeerts schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:31:
Je eerste foto vind ik wel mooi, maar nummer 2 en 3 vind ik iets minder spannend. De onderwerpen zijn niet zo spectaculair zegmaar.

Een bloem die in bloei staat met wat frissere kleuren was mooier geweest misschien. Je zou deze foto's eventueel nog wat lichter kunnen maken of wat contrast kunnen toevoegen. Maargoed, je hebt de camera net, dus schiet voort en leert zou ik zeggen!
Klopt, ze zijn inderdaad niet erg spectaculair, maar ik had maar weinig onderwerpen voorhanden. Maar die komen nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelST
Nog meer mensen met commentaar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
#2 en #3 zijn te klein om er veel over te kunnen zeggen behalve dat ze frisheid en helderheid missen.
#1 is goed gezien en heel aardig, zeker voor een superzoom. Zou er zelf een tikje meer contrast aan hebben gegeven.

Wel 's aan een gratis flickr account gedacht om foto's voor hier te hosten?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Je foto's zijn scherp, maar daar is het eigenlijk ook wel zo'n beetje mee gezegd. Je foto's zijn niet bijzonder spectaculair, zoals Jeeerts al aangeeft. Dat komt door gebrek aan inhoud en compositie.

Het onderwerp is wel te zien, maar aan de compositie moet nog (heel) veel gebeuren.

Wat staat daar bij 3 op de achtergrond bijvoorbeeld? Op het moment dat je door de zoeker kijkt, probeer dan niet alleen je onderwerp helemaal in beeld te krijgen, maar kijk ook wat er nog meer op de foto terecht gaat komen. Dus wat gebeurt er achter je onderwerp, boven je onderwerp, links ervan, rechts ervan, en stel je dan de vraag: wil ik dat op mijn foto hebben? Zoniet, kijk dan wat je wél op de foto wilt hebben, en pas de boel zo aan dat dat ook lukt.

Kijk hoe je je onderwerp wilt kaderen, etc. Maar nog belangrijker: wat wil je eigenlijk met een foto vertellen? Misschien is een boek over fotografie eens een aanrader ;). En natuurlijk veel plaatjes kijken.

Als je die eerste stappen onder de knie hebt, dan kan je ook naar kleur en dergelijke kijken. Foto 2 en 3 zijn vrij flets bijvoorbeeld, daar kan je nog wel het een en ander aan verbeteren. Maar in dit geval is het eigenlijk niet de moeite waard, omdat het onderwerp niet aanspreekt en niet goed in beeld is gebracht.

Bij 1 kan ik me nog het beste iets voorstellen, maar dan weer eerder in de vorm van een serie: wat is er gebeurd dat die fiets zo smerig is? Waar is de actie? Etc.

Phew. Veel kritiek, hoop dat je er wat mee kan ;).

overigens is een kick van je eigen topic binnen 24u een beetje overdreven.. kommentaar komt vanzelf wel

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 27-06-2007 10:30 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
RoelST schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:33:
[...]

Klopt, ze zijn inderdaad niet erg spectaculair, maar ik had maar weinig onderwerpen voorhanden. Maar die komen nog wel ;)
wat verwacht je van dit topic?

je zegt zelf dat je foto's niet spectaculair zijn. Wat moeten wij er dan mee? feedback geven op iets waarvan jij al weet dat er van alles aan schort?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelST
Garyu schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:29:
Je foto's zijn scherp, maar daar is het eigenlijk ook wel zo'n beetje mee gezegd. Je foto's zijn niet bijzonder spectaculair, zoals Jeeerts al aangeeft. Dat komt door gebrek aan inhoud en compositie.
Foto 2 en 3 zijn eigenlijk alleen genomen om scherp te zijn, niet speciaal voor de compositie, want daar moet ik idd nog (veel) over leren.
BasieP schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:41:
[...]

wat verwacht je van dit topic?

je zegt zelf dat je foto's niet spectaculair zijn. Wat moeten wij er dan mee? feedback geven op iets waarvan jij al weet dat er van alles aan schort?
Ik had ze achteraf beter in het solo-testcase topic kunnen plaatsen, maar ik heb wel geleerd hoe belangrijk compositie is. :)
Toch bedankt voor jullie reacties :*)
Mag van mij wel een slotje op hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vind dit meer foto's voor een post in het grote testcase topic eigenlijk....
Pagina: 1