FVM feedback topic

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 19.644 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Sorry hoor, ik snap al die afko's ("FGS", "LA"?) niet zo en ik kom zeker niet overal, laat staan dat ik elders klikbare foto's zet. Ik hoef niks te doen tegen popups, want ik krijg of maak ze niet. Ik merk alleen dat in "fotografie" mijn thumbs gemold zijn en mijn posts dus virtueel onleesbaar. Gewoon jammer.
Als hij verkeerd staat, verplaats hem dan maar, maar dan graag wel met een linkje zodat ik hem weer kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik wou het niet in het topic zelf zetten, dus hier maar:
En daar las ik dit:
Zei iemand dat high-key eenvoudig en goedkoop was dan? Dat is waarschijnlijk de reden dat je het hier weinig ziet; het is een vrij lastige techniek en je moet er de gear voor hebben.
Ik ben normaal echt de laatste die je hoort "bitchen" over een weekopdracht, maar ik vind Highkey nu niet bepaald een geslaagd "onderwerp". HDR was nog te doen voor de meeste mensen, maar met Highkey sluit je gewoon de meeste uit. Kan je nog inventief zijn zoveel je wilt, een overbelichte foto in een studiosetting is (blijkbaar) al niet goed genoeg, als ik zo de comments lees.

Ik ga alvast mijn best doen om met iets uit de bus te komen maar ik vind het een beetje spijtig dat dit soort onderwerpen gekozen wordt, het lijkt wel alsof er echt gekozen wordt voor weinig inzendingen te krijgen aan het einde van de week. :+

Volgende week: "Dodelijke auto-ongevallen". Als je er geen kan vinden, veroorzaak er dan zelf eentje. 8)7

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is uberhaupt geen onderwerp en dat was HDR ook niet imo, het zijn technieken die een doel dienen, niet een doel op zich :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 28-11-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik vind het eigenlijk jammer dat de weekopdrachten steeds later worden gepost. Ik kan me niet voorstellen dat een modje niet ergens 3 minuten tijd op maandag heeft om die post te maken.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 20:55

Arno

PF5A

Misschien dat een vaste user het kan oppakken als maandag avond het nog door een crewlid is gedaan?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja, aan de andere kant moet je je afvragen of je daarmee de oorzaak aanpakt. Zoals DeoDupke al meldt: die paar minuten mogen het probleem toch niet zijn met drie man aan modkracht en een HGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Mensen, zit die modjes niet zo op hun huid, ze hebben het erg druk met het voorbereiden van de grote Tweakers fotocontest :P

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:34

breinonline

Are you afraid to be known?

neographikal schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:20:
Mja, aan de andere kant moet je je afvragen of je daarmee de oorzaak aanpakt. Zoals DeoDupke al meldt: die paar minuten mogen het probleem toch niet zijn met drie man aan modkracht en een HGA.
Aan de andere kant begrijp ik niet waarom iedereen zo hard die weekopdracht nodig heeft om een foto te kunnen maken. De verhouding klagen en goede foto's posten in het weekopdrachttopic is ook nog steeds behoorlijk uit balans imho. Als fotografie je hobby is kan je toch genoeg inspiratie elders vinden? Wat maken die paar uur of voor mijn part een dag dan uit?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is een heel ander verhaal imo: mensen vinden het overduidelijk leuk om ermee bezig te zijn en ze leren er wat van. Als je zo'n intiatief start met een belofte die vaker niet nagekomen wordt, dan moet je imo ook niet vreemd kijken wanneer mensen hiernaar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

neographikal schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:37:
Dat is een heel ander verhaal imo: mensen vinden het overduidelijk leuk om ermee bezig te zijn en ze leren er wat van. Als je zo'n intiatief start met een belofte die vaker niet nagekomen wordt, dan moet je imo ook niet vreemd kijken wanneer mensen hiernaar vragen.
Maar waarom zo zeuren over het precieze tijdstip?
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:11:
Ow heb eigenlijk best een leuk idee. Maar het is hier geen zonnig weer :P
Dan maar kijken of ik nog iets anders kan verzinnen :)
Eusebius schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:23:
Gna gna ... ik heb een leuk idee ... jammergenoeg heb ik pas later deze week de tijd. Hopelijk is niemand mij voor.
lex schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:50:
Hier beginnen de blaadjes eindelijk bruin te worden :) Dit weekend nog maar een keer het bos in om wat geschikt materiaal te zoeken! Het weer gaat alleen niet echt meewerken vrees ik :/
^ dat soort reacties zie je ook vaak. Mensen gaan echt niet meteen beginnen met fotograferen. Diegenen die dat wel doen hebben vaak geen show-waardig materiaal. De meeste foto's worden trouwens ook aan het eind van de week gepost, dus stop met zeueren :p

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
misschien dat ik dan anders met een weekopdracht bezig ben dan jou, in mijn geval start een nieuwe week met een nieuwe opdracht, je maakt een foto aan de hand van die opdracht ( dat heeft imo niks te maken met mijn mogelijkheid tot het zelf verzinnen van iets of niet ). Op het moment dat ik een foto op zondag, 10 minuten voor de deadline plaats wil dat niet zeggen dat ik er niet eerder mee bezig ben geweest. Ik ben namelijk gedurende die week bezig met brainstormen over een passende foto bij het onderwerp. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik die ga verwezenlijken aan het einde van de week.

Ik ben dan ook vrij selectief met het uitvoeren/plaatsen van mijn foto's. Soms spreekt het thema mij aan en heb ik iets creatiefs kunnen verzinnen, soms niet. Maar als de deadline zondagavond is, moet de nieuwe week ook starten met een nieuwe opdracht.

edit: en over dat preciese tijdstip, het is van zondagnacht 0:01 naar maandagmorgen( van mijn part still ok) naar maandagmiddag, naar maandagavond, naar dinsdagmorgen naar..

[ Voor 12% gewijzigd door DeoDupke op 12-12-2006 15:28 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

breinonline schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:50:
^ dat soort reacties zie je ook vaak. Mensen gaan echt niet meteen beginnen met fotograferen. Diegenen die dat wel doen hebben vaak geen show-waardig materiaal. De meeste foto's worden trouwens ook aan het eind van de week gepost, dus stop met zeueren :p
Eens, maar mensen missen nu al wel anderhalve dag om creativiteit zijn werk te laten doen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
breinonline schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:50:
[...]

Maar waarom zo zeuren over het precieze tijdstip?
Ik zal vast veel te principieel en te precies zijn hoor :) Het antwoord is voor mij heel simpel: omdat je het belooft :) Daarbij komt dat we laatst een flinke discussie over de gang van zaken hebben gehad, dan valt het gewoon nog meer op. That's all :)

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 12-12-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
neographikal schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:33:
Het is uberhaupt geen onderwerp en dat was HDR ook niet imo, het zijn technieken die een doel dienen, niet een doel op zich :)
En dat betekent niet dat ze niet als thema gekozen kunnen worden voor de weekopdracht: een thema hoeft niet per se een doel te zijn, het mag ook prima een foto-techniek of principe zijn, zodat mensen hun kunnen daarin kunnen verbeteren. High key fotografie is ook geen doel, of onderwerp, maar werkt prima als thema: zo kunnen mensen dat gebied van fotografie leren kennen.

Over de tijdigheid van de weekopdrachten: Zoefff heeft hier volgens mij een auto-post scriptje voor, ik zal hem daarover eens vragen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Domme vraag... Maar wanneer komt er nu eindeijk eens de ECHTE contest zoals die vroeger was? Want:
De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests,
Dat begint niet echt meer geloofwaardig te klinken... Ik vond de contest van vroeger altijd héél leuk. En ik ben zeker dat mits goed in elkaar gezet (eenvoudigere manier van fotos toe te voegen!) en met goede reclame (binnen GoT) het véél leuker kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het is toch wel erg jammer dat er niet gereageerd wordt op de bovenstaande berichten na bijna drie dagen, terwijl de weekopdracht weer te laat was en er een terechte kanttekening wordt geplaatst. Met alle respect, het wordt nu onderhand al negen maanden geroepen met geregelde beloften dat het er "binnenkort" aan zou komen. Laatste puntje: de hotshots kunnen ook wel weer eens een update gebruiken.

Zo dat moest er even uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Ach, in mijn ervaring is bij sommige mensen "morgen" al een enorm rekbaar begrip, laat staan hoeveel vaagheid je kan verwachten bij een begrip als "binnenkort". Ik zou er voor het eind van het jaar in ieder geval niet meer hopen ;).

en dan laat ik even in het midden -welk- jaar ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

franssie

Save the albatross

vraagje: mag week 52 even iets eerder dan later geplaatst worden? dan kan ik proberen deze week iets te doen al heb ik waarschijnlijk geen inet bij me altijd. (en Got werkt niet zo goed op mijn pda). Haalt het gemiddelde ook weer iets op dacht ik zo (vwb startdata, niet mijn foto's)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 23-12-2006 01:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:59:
Het is toch wel erg jammer dat er niet gereageerd wordt op de bovenstaande berichten na bijna drie dagen
Bijna zes dagen inmiddels....

Wat me wel stoort is het gebrek aan proactief reageren, of in dit geval uberhaupt het reageren. :) Dat er dingen niet lukken binnen de gestelde tijd, prima, maar dan kun je ook even zelf een berichtje plaatsen: jongens, we redden het niet. Ik snap dat jullie meer te doen hebben dan alleen GoT modereren, maar even een weekopdrachtje plaatsen of een berichtje plaatsen dat / waarom iets uitstel oploopt moet met drie man toch wel lukken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 07:24

janklp

FortyTwo Capital

Ik ben het volstrekt met Neo eens dat er best gereageerd kan worden na 6 dagen, vind dit niet echt de manier waar je met meedenkende en behulpzame users omgaat. Daarnaast sluit ik me ook aan bij Garyu, wanneer het gewoon nog een jaar duurt met die contest, zeg het dan gewoon! Geen probleem maar nu hou je mensen een vette worst voor waar ze niet bij kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
oh, lekker... nog steeds geen reactie...

Zou het modden wel op niveau zijn in FG? Of heb ik hier een te gevoelige en ongepaste vraag gesteld (dit kan zowel voor de vraag in deze most als voor devraag in mijn vorige post van toepassng zijn)?

[ Voor 25% gewijzigd door jvvv op 23-12-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ongepast? Nee, imo niet.

Ik gooi in ieder geval de handdoek in de ring, om het zo eens te zeggen. Het geven van feedback leidt tot weinig verbetering. Na de minirel een tijdje terug waarbij veel mensen aangaven problemen te hebben met de gang van zaken is er beterschap beloofd; het heeft op een aantal punten ook even geholpen maar het lijkt wel of de fut eruit is.

Doordat er weinig met de feedback wordt gedaan vind ik het ook niet meer zinvol om deze te blijven geven. Ik zal daarom nog maar weinig in de feedbackdraadjes reageren, ik bewaar die tijd wel om inhoudelijk in topics te reageren en hier en daar een TR te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Krijgen we binnenkort ook weer nieuwe hotshots?
Ik een hele tijd veel hotshots aangedragen met de gedachte dat er iig genoeg leuke foto's waren om de hotshots regelmatig te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Foto-opdracht week 52 - The end is near

* neographikal zal hem maar weer starten aangezien er anders weer weinig van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

*O*

Leuk creatief onderwerp ook :P

edit:
Over feedback en andere zaken, misschien een idee om in LA een discussie te starten? Mogelijk dat er dan wat volk ontwaakt ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Arno op 25-12-2006 15:06 ]

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41

Zoefff

❤ 

Dat volk is deels wel wakker, maar heeft gewoon andere dingen te doen. Ik heb bewust nog niet gereageerd omdat ik niet weet of ik direct kan reageren als er een reactie op komt.

Wat betreft de foto-opdracht, ik heb er geen moment bij stilgestaan dat het vandaag maandag is, echt niet :X

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Zoefff schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:10:
Dat volk is deels wel wakker, maar heeft gewoon andere dingen te doen. Ik heb bewust nog niet gereageerd omdat ik niet weet of ik direct kan reageren als er een reactie op komt.

Wat betreft de foto-opdracht, ik heb er geen moment bij stilgestaan dat het vandaag maandag is, echt niet :X
Maar is het misschien niet nodig om naast YC nóg een mod aan te trekken? Sommige dingen duren gewoon érg lang, zoals bijvoorbeeld het bijhouden van de grote ....- topics en de niet-policy-conforme topics sluiten. Ik snap dat het een hoop werk is, maar soms het ik het idee dat ik meer tijd in TR's aan het steken ben dan dat mods bezig zijn met modereren. Ik zeg wel: het blijft een gevoel en ik weet dat modden meer inhoudt dan enkel een slotje en een topic-merge hier en daar, maar FG is weer aan het afglijden, en dat is zo zonde...

En dat je dr geen erg in had dat het vandaag maandag is vind ik niet zo heel gek, ik weet op het moment ook van voren niet dat ik van achter nog leef ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 25-12-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

jvvv schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:56:
Domme vraag... Maar wanneer komt er nu eindeijk eens de ECHTE contest zoals die vroeger was? Want:
[...]
Dat begint niet echt meer geloofwaardig te klinken... Ik vond de contest van vroeger altijd héél leuk. En ik ben zeker dat mits goed in elkaar gezet (eenvoudigere manier van fotos toe te voegen!) en met goede reclame (binnen GoT) het véél leuker kan zijn!
Tsja, nadat die site dit jaar was verbouwd door momania omdat men weer zo'n contest wilde starten bleef het heel erg lang eng stil, zelfs nadat ik vroeg wat ze nou in godsnaam van plan waren. En toen heb ik die site maar offline gehaald, zonde van de load en het geheugen van de server Asclepius, ik bedoel, als hij nou gebruikt zou worden zou het wat anders zijn..

Oftewel: zonde van mijn en momania's tijd geweest. Best jammer, het was een mooie site :)

Maar is het misschien niet nodig om naast YC nóg een mod aan te trekken?
Nog een mod :o
Ze hebben al meer mods dan Tweakers Huiskamer, Windows Clients die echt veel meer topics per dag hebben dan de hele fg hoofdgroep 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door moto-moi op 25-12-2006 15:20 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
moto-moi schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:19:
[...]

Tsja, nadat die site dit jaar was verbouwd door momania omdat men weer zo'n contest wilde starten bleef het heel erg lang eng stil, zelfs nadat ik vroeg wat ze nou in godsnaam van plan waren. En toen heb ik die site maar offline gehaald, zonde van de load en het geheugen van de server Asclepius, ik bedoel, als hij nou gebruikt zou worden zou het wat anders zijn..

Oftewel: zonde van mijn en momania's tijd geweest. Best jammer, het was een mooie site :)

[...]

Nog een mod :o
Ze hebben al meer mods dan Tweakers Huiskamer, Windows Clients die echt veel meer topics per dag hebben dan de hele fg hoofdgroep 8)7
en toch loopt de moderatie niet lekker... wat is er dan aan de hand? want zelfs met die berg mods moeten er met regelmaat door NeoGraphikal FGS - weekopdrachten gestart worden, en duurt het soms erg lang voor er gemodereerd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 25-12-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zoefff schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:10:
Jij bent niet de enige die zou kunnen reageren, dus je hoeft het naar mijn mening niet persoonlijk op te pakken.
Vorige week was het helaas niet anders en jij bent niet de enige die het zou kunnen doen, ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat alles stil komt te liggen wanneer jij en YC er even niet zijn. Daarnaast is er al een week niet in dit topic gereageerd terwijl er concrete punten werden aangedragen.

Met betrekking tot die contests: mag hier dan officieel m'n broek officieel van af zakken? Die site ligt al vanaf eind juli te wachten op de start van een contest begrijp ik. Er is ons tijden beloofd dat ze eraan kwamen maar er is nog steeds niks mee gedaan. Er is mij in de tussentijd op irc of op het forum meegedeeld (vergeef mij even dat ik geen kant en klare bron heb) dat het gewoon nog niet af was en dat het daarom nog niet gestart was.

Ik begrijp nu dat moto de boel maar offline heeft getrokken (terecht) omdat er niks met het product gedaan is.

edit: Ik besef trouwens dat ik hiermee tegen mijn eerdere post in ga waarin ik schreef dat ik weinig meer zou posten in het feedbacktopic, maar dit is gewoon behoorlijk jammer aan het worden.

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 25-12-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
neographikal schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:35:
[...]

Jij bent niet de enige die zou kunnen reageren, dus je hoeft het naar mijn mening niet persoonlijk op te pakken.

[...]

Vorige week was het helaas niet anders en jij bent niet de enige die het zou kunnen doen, ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat alles stil komt te liggen wanneer jij en YC er even niet zijn. Daarnaast is er al een week niet in dit topic gereageerd terwijl er concrete punten werden aangedragen.

Met betrekking tot die contests: mag hier dan officieel m'n broek officieel van af zakken? Die site ligt al vanaf eind juli te wachten op de start van een contest begrijp ik. Er is ons tijden beloofd dat ze eraan kwamen maar er is nog steeds niks mee gedaan. Er is mij in de tussentijd op irc of op het forum meegedeeld (vergeef mij even dat ik geen kant en klare bron heb) dat het gewoon nog niet af was en dat het daarom nog niet gestart was.

Ik begrijp nu dat moto de boel maar offline heeft getrokken (terecht) omdat er niks met het product gedaan is.
En dat is erg... het fotogedeelte van GoT is nog steeds in opbouw (wat ook vaak door de modjes zelf gezegd wordt), en begint de laatste tijd wat meer te groeien. Met name in die opbouw is iets als een contest verschrikkelijk interessant, omdat dat mensen over de streep kan trekken posts te maken, foto's te gaan maken om in te zenden en ook nieuw publiek (o.a. van bijvoorbeeld DPZ) aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Dus als ik het goed begrijp...

Er zijn een hoop oplossingen en nieuwigheden op de ideeënplank, maar niemand heeft er tijd voor en de schuld wordt altijd op een ander geschoven. En uiteindelijk zijn er geen enkele concrete toekomstplannen?

Ik heb in een duister vereleden ook nog aan moderatie gedaan en kan begrijpen dat het echt een kutjob. Je krijgt weinig voor je werk en al snel zit men op je kap. De enige oplossing hiervoor is om goed afspraken te maken en nooit te ver vooruit te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

RedXraD schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:41:
[...]
En dat is erg... het fotogedeelte van GoT is nog steeds in opbouw (wat ook vaak door de modjes zelf gezegd wordt), en begint de laatste tijd wat meer te groeien. Met name in die opbouw is iets als een contest verschrikkelijk interessant, omdat dat mensen over de streep kan trekken posts te maken, foto's te gaan maken om in te zenden en ook nieuw publiek (o.a. van bijvoorbeeld DPZ) aan te trekken.
Waarom zouden we DPZ publiek aan willen trekken? Dit is nog steeds in essentie een computerforum en ik weet niet of we op een horde mensen zitten te wachten die alleen met fotografie bezig zijn. Het staat natuurlijk iedereen vrij te joinen en alleen in FG te posten, maar het zou misschien leuk zijn als men overal komt :)
Bovendien denk ik niet dat het werkt: bij de vorige contest was er ook een draadje op DPZ geopend dat wij een enorme contest hadden en dat heeft vast wel deelname van die kant opgeleverd, maar mensen die daarna ook op dit forum zitten denk ik nauwelijks.

Is het overigens niet handiger deze discussie over het FG mod beleid voort te zetten in LA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

breinonline schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:23:
[...]

Is het overigens niet handiger deze discussie over het FG mod beleid voort te zetten in LA?
Lijkt me wel aangezien dit draadje als titel puur fgs feedback heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
breinonline schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:23:
[...]

Waarom zouden we DPZ publiek aan willen trekken? Dit is nog steeds in essentie een computerforum en ik weet niet of we op een horde mensen zitten te wachten die alleen met fotografie bezig zijn. Het staat natuurlijk iedereen vrij te joinen en alleen in FG te posten, maar het zou misschien leuk zijn als men overal komt :)
Bovendien denk ik niet dat het werkt: bij de vorige contest was er ook een draadje op DPZ geopend dat wij een enorme contest hadden en dat heeft vast wel deelname van die kant opgeleverd, maar mensen die daarna ook op dit forum zitten denk ik nauwelijks.

Ik zeg niet dat we per sé het DPZ publiek aan moeten trekken (of weg moeten trekken :+ ) maar het is volgens mij toch de bedoeling van een forum dat er gediscussieerd kan worden, op niveau weliswaar, maar als dat hier kan maar met wat meer members is dat toch alleen maar goed? Ook als je het puur zakelijk bekijkt voor T.net is meer bezoekers beter, want meer ad-inkomsten ;)

En w.b.t. de moderatie die niet lekker loopt, neem bijvoorbeeld in dit topic, hoewel er toch een paar flinke punten zijn aangedragen wordt er gewoon níet op gereageerd...

En dat is jammer, want ik vind dit forum inmiddels het leukste van heel GoT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jvvv schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:11:
Dus als ik het goed begrijp...

Er zijn een hoop oplossingen en nieuwigheden op de ideeënplank, maar niemand heeft er tijd voor en de schuld wordt altijd op een ander geschoven. En uiteindelijk zijn er geen enkele concrete toekomstplannen?
Het product waarmee de contest gerealiseerd zou kunnen worden is gewoon af en het heeft gedraaid aldus moto. Omdat er niks mee is gedaan heeft moto het weer offline gehaald omdat Tomcat nou niet de meest zuinige software is qua recourses. Dit hele verhaal speelde terwijl er hier werd gezegd "we zijn ermee bezig" en tegen mij persoonlijk werd er in de tussentijd geroepen "het is nog niet af".
Ik heb in een duister vereleden ook nog aan moderatie gedaan en kan begrijpen dat het echt een kutjob. Je krijgt weinig voor je werk en al snel zit men op je kap. De enige oplossing hiervoor is om goed afspraken te maken en nooit te ver vooruit te lopen.
Dat is iets waar de vorige keer ook de aandacht op is gevestigd: maak duidelijke afspraken. Daar wilde men toen niet aan, "binnenkort" is het enige wat er dan uitkomt.
Januszjes schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:26:
[...]

Lijkt me wel aangezien dit draadje als titel puur fgs feedback heeft :)
Normaal ben ik er terughoudend mee, de vuile was en publique buiten hangen is niet echt m'n stijl, maar zo schiet het ook voor geen meter op. Mocht iemand vandaag tijd hebben om het te starten, heel graag, ik ga het vandaag niet redden om een nette startpost in elkaar te rammelen vrees ik. :)

Vriendin moet nog douchen, ik zal eens kijken wat ik ervan kan brouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Draadje in LA:

Moderatie FG-hoofdgroep

Als hier niks meer uit komt, dan weet ik het ook niet meer en dan gaat de handdoek defintief in de ring. Enige support van de mensen hier is wel nodig (ondanks mijn vele gelink), dus reageer aub daar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Tnx Neo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
In plaats van 'commentaar' even een positieve input. Op het moment word er in FGS meer en meer commentaar geleverd op foto's van anderen. In het verleden werd er slechts door een select gezelschap commentaar geleverd, maar nu wordt dit door een steeds grotere groep mensen gedaan en daar ben ik erg blij om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Ik ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
En nog een positief stukje: Ik ben inmiddels meer dan tevreden over hoe er gemodereerd wordt. Wat het met de weekopdracht en/of contest wordt wacht ik nog af, maar ik denk dat het gewoon de feestmaand is geweest.

Ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Heren: achter de schermen wordt al't een en ander besproken om 't geheel wederom in goede banen te leiden: voor de schermen uit zich dat al deels in verhoogde/verbeterde mod-aandacht :) Ja, de feestmaand heeft voor een behoorlijke dip gezorgd qua aanwezigheid bij heel de FG-crew incluis ikzelf, echter gaan we er nu weer tegenaan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Remy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:54:
[...] echter gaan we er nu weer tegenaan :)
Als dat geen goed voornemen is! Happy modding in 2007 en lang daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Remy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:54:
Heren: achter de schermen wordt al't een en ander besproken om 't geheel wederom in goede banen te leiden: voor de schermen uit zich dat al deels in verhoogde/verbeterde mod-aandacht :) Ja, de feestmaand heeft voor een behoorlijke dip gezorgd qua aanwezigheid bij heel de FG-crew incluis ikzelf, echter gaan we er nu weer tegenaan :)
Je nieuwe tag belooft alvast veel goeds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Hmf, ik moet even een hartig woordje spreken met iemand 8)7

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
RedXraD schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:30:
En nog een positief stukje: Ik ben inmiddels meer dan tevreden over hoe er gemodereerd wordt. Wat het met de weekopdracht en/of contest wordt wacht ik nog af, maar ik denk dat het gewoon de feestmaand is geweest.

Ga zo door :)
Het is weer behoorlijk verbeterd idd :) Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:26
Foutje in de inleiding van foto opdracht week 2:
Welkom bij de negenendertigste, en eerste van dit jaar, foto-opdracht!
negenendertigste -> moet zijn veertigste
eerste -> moet zijn tweede

Leuk onderwerp trouwens, 'k ga me weer inspannen deze week!

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hm, dan ben ik al eerder de mist in gegaan, want ik heb gewoon achtendertig + 1 gedaan :P

Maargoed, bedankt voor het melden. Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik vrees dat ik dat ben geweest, ik kan me niet herinneren dat ik daarop heb gelet :$ Excusez moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Och, geeft het wel weer een human touch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Is het trouwens niet leuk om binnenkort een weekopdracht te maken met een tweewekelijkse termijn? Misschien dat op die manier meer mensen mogelijkheid zien hun ideeën tot uitvoer te brengen, want het is al vaak geopperd. Desnoods parallel aan de één-wekelijkse opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Persoonlijk vind ik van niet.

Als ik de huidige weekopdrachten en het aantal inzendingen zo bekijk heb ik het gevoel dat het best leuk loopt. Een weekopdracht met meer dan 10 inzendingen is geen uitzondering, wat mijns inziens aangeeft dat er voldoende tijd is om iets met het thema te bedenken en (goed) uit te voeren.

Daarnaast hoeft natuurlijk ook niet iedereen altijd aan een weekopdracht mee te doen? Heb je een keer geen tijd of geen inspiratie, dan laat je het gewoon een week wachten? Er komt na 7 dagen gegarandeerd weer een nieuwe weekopdracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Ideeen genoeg nog voor de week opdracht:

Zwart/wit
Stock fotografie
Vintage
Potret fotografie
contrast
tijd

dus 1 week denk ik is leuker. Als mensen dan niet weten wat ze met het thema moeten dan hoeven ze maar 7 dagen te wachten.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Frank|A schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:59:
Ideeen genoeg nog voor de week opdracht:

Zwart/wit
Stock fotografie
Vintage
Potret fotografie
contrast
tijd
kleuren (zoals bv de kleur rood als thema)
spiegelingen
snelheid

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Is het ook een idee om een soort van topic-'warning' onderaan het show-/testcase-topic te plaatsen met het vriendelijke verzoek dat mensen niet alleen hun eigen foto posten maar ook eens reageren op hun voorgangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
relonky schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:49:
Is het ook een idee om een soort van topic-'warning' onderaan het show-/testcase-topic te plaatsen met het vriendelijke verzoek dat mensen niet alleen hun eigen foto posten maar ook eens reageren op hun voorgangers?
djengizz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:37:
Het zou misschien leuk zijn dat als je een foto plaatst je ook even wat commentaar geeft op wat foto's boven je. Ik denk dat iedereen graag commentaar krijgt op zijn foto's en op deze manier voorkom je een draadje vol met foto's waarop niemand reageert.
Oftewel: ik ben het er wel mee eens :Y.
Het hoeft natuurlijk geen verplicht nummer te worden maar nu gebeurd het wel heel weinig. Zeker in het testcase topic lijkt het mij een mooie aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Bedankt voor de suggesties voor de weekopdrachten, we zullen ze iig meenemen in onze keuze voor nieuwe opdrachten :)

Wat betreft die topicwarning onderaan het show- en testcasetopic, ik zou het eigenlijk jammer vinden als dat er expliciet bijgezegd moet worden. Er wordt op dit moment toch wel redelijk gereageerd op geplaatste foto's? Ik denk in ieder geval dat mensen die nu alleen maar hun eigen foto plaatsen, niet ineens zullen gaan reageren als het in de topicwarning staat. Of je krijgt een soort algemeen commentaar waar je eigenlijk niets aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zoefff schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:26:
Wat betreft die topicwarning onderaan het show- en testcasetopic, ik zou het eigenlijk jammer vinden als dat er expliciet bijgezegd moet worden. Er wordt op dit moment toch wel redelijk gereageerd op geplaatste foto's? Ik denk in ieder geval dat mensen die nu alleen maar hun eigen foto plaatsen, niet ineens zullen gaan reageren als het in de topicwarning staat. Of je krijgt een soort algemeen commentaar waar je eigenlijk niets aan hebt...
Klopt ook wel weer. Een topic warning is idd misschien een wat zwaar middel voor een suggestie en commentaar om het commentaar zit niemand op te wachten.
Het viel mij gewoon op dat er al een paar pagina's geen commentaar werd gegeven door posters en hier wel om gevraagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Tsja, het ligt misschien ook aan de foto's die er geplaatst worden. Als ik de laatste pagina van de solo showcasefoto's bekijk, ziet het er niet verkeerd uit, met pak 'm beet 4 reacties per foto ofzo? Dat is natuurlijk minder dan het gemiddeld aantal reacties op een showcase, maar dat komt natuurlijk ook omdat het om 1 enkele foto gaat, en er waarschijnlijk minder (verschillende) mensen zijn die de solo topics bekijken dan volledige test- en showcases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Lekker onderwerp; 'van vroeger'.

Ik heb sinds afgelopen week een EOS 400D, en was een beetje bezig met Massa, maar helaas was het veeel te rustig voor het idee wat ik wou gaan uitvoeren..

Ik hoop deze week een photocontest-waardige foto te kunnen plaatsen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zag door de FGS policy heen te bladeren, maar als je daar bij algemeen op de algemene policy wilt klikken krijg je een foutmelding. FGS Policy

Stukje verder in de tekst bij verzamel topics, krijg ik de zelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik vind het op het moment in het testcase topic niet helemaal lekker gaan. Een aantal posters die veel (ook snel achter elkaar) post, maar weinig of geen feedback op andere geven. Kwalitatief gezien houdt het ook niet echt over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Vind ik ook. Het is de laatste tijd steeds meer een "dump een foto"-topic geworden. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Het is een aantal posts geleden ook al naar voren gebracht, en heb daar ook op gereageerd. Mijn mening daarover is nog niet veranderd om eerlijk te zijn, maar ik ben natuurlijk wel benieuwd naar tegenargumenten :)

Er wordt inderdaad niet enorm veel feedback op andermans foto's gegeven, en als dit gebeurt zijn het vaak dezelfde mensen. Dat klopt, maar de oplossing daarvoor is imho niet het plaatsen van een topicwarning dat je verplicht moet reageren voordat je een foto plaatst o.i.d. Als we zoiets verplicht gaan stellen komt het er op neer dat er een hoop foto's weg-geëdit gaan worden, en daar heb ik simpelweg geen zin in :P

Het is denk ik aan de fotografen om foto's te maken waar je wel op móet reageren, en aan de mensen die zomaar binnen komen vallen met hun foto's om zich te realiseren dat er uiteindelijk ook geen feedback op hun foto's komt als zij nooit feedback op anderen geven :)

Overigens, dit is mijn persoonlijke mening, niet een mening van de gehele FG-crew. Hoewel die natuurlijk best wel eens hetzelfde zou kunnen zijn, maar we hebben elkaar hier nog niet over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Wellicht een limiet aan de hoeveelheid posts per week vaststellen? Zeg maximaal 3. Niet afdwingen met een ban ofzo, maar wel met een boze moderator aan de broekspijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zoefff schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:57:
<knip>
Het is denk ik aan de fotografen om foto's te maken waar je wel op móet reageren, en aan de mensen die zomaar binnen komen vallen met hun foto's om zich te realiseren dat er uiteindelijk ook geen feedback op hun foto's komt als zij nooit feedback op anderen geven :)
<knip>
Ik ben juist bezorgd dat je hierdoor een kliekvorming krijgt, waardoor het voor nieuwe deelnemers steeds moeilijker wordt om binnen te komen. Er wordt toch al erg positief gereageerd op foto's van vaste klanten die, als ze onder een andere naam geplaatst waren, geen of minder positieve aandacht zouden krijgen, zo is mijn oprechte en hopelijk objectieve mening.
"Zomaar binnen komen vallen" met commentaar zal ook niet altijd lekker vallen, want wie ben je dan wel, dat je zomaar kritiek durft te geven? Eigenlijk denk ik dat het nog beter is om "zomaar binnen te vallen" met een foto. Dan krijg je ongezouten kritiek, waardoor je leert hoe hard kritiek kan aankomen.

overigens ben ik tegen allerlei extra regelementen en beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

@ littlejoannes, dat doen we toch al? Het staat niet keihard in de policy, maar op het moment dat iemand (te) veel foto's op korte termijn na elkaar plaatst spreken we diegene daar wel op aan.

@ Toff, gefundeerde kritiek is gefundeerde kritiek, die moet je ook als 'nieuweling' kunnen geven zonder daar op aangekeken te worden ("wie ben jij dan wel?"), zolang het maar goed onderbouwd is. Dat is in de praktijk misschien niet helemaal zo, maar dat ligt eerder aan de tolerantie van degene waarnaar de kritiek is gericht, dan aan de 'nieuweling'.

Er ligt voor de 'gevestigde orde' natuurlijk ook een taakje om 'nieuwelingen' positief op te vangen (al dan niet met commentaar op foto's), om zo voor te doen hoe het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zoefff schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:48:

@ Toff, gefundeerde kritiek is gefundeerde kritiek, die moet je ook als 'nieuweling' kunnen geven zonder daar op aangekeken te worden ("wie ben jij dan wel?"), zolang het maar goed onderbouwd is. Dat is in de praktijk misschien niet helemaal zo, maar dat ligt eerder aan de tolerantie van degene waarnaar de kritiek is gericht, dan aan de 'nieuweling'.
Even hierop voortbordurend:

Ik heb de kritiek op het niet geven van commentaar in het testcase topic ook wel meegekregen en bij de laatste foto heb ik geprobeerd wat kritiek te geven aan anderen. Het probleem is alleen dat ik de foto's niet voor niets in het solo testcase topic plaats. Als ik erg goed was in fotograferen had ik wel een test- of showcase topic geopend met een reeks goed gelukte foto's. Dit is misschien wel te zwart wit, maar als nieuweling kan ik wel zeggen of ik een foto mooi vind - maar niet direct hoe het beter kan. Ik vraag mij dan af wat iemand er aan heeft dat ik zijn of haar foto mooi vind.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
AlainS schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:01:
[...]
Ik vraag mij dan af wat iemand er aan heeft dat ik zijn of haar foto mooi vind.
Weinig, zoals ook in de TS aangegeven wordt, maar je bent op de goede weg als je jezelf gaat afvragen WAAROM je een bepaalde foto mooi of lelijk vindt. Dat proberen te verwoorden is niet alleen leerzaam voor de ontvanger van de kritiek, maar ook voor de kritiekgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Ik weet niet of deze discussie hier wel hoort, maar ik wil toch even reageren om wat duidelijkheid te scheppen.
Toff schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:15:
[...]
je bent op de goede weg als je jezelf gaat afvragen WAAROM je een bepaalde foto mooi of lelijk vindt.
Je hebt helemaal gelijk en dat is ook iets waar ik veel van leer. Ik bekijk veel topics en probeer ook in te schatten wat ik mooi of lelijk vind. Ik hoef voor mezelf niet op te schrijven wat ik er mooi aan vind. Ik zal het iets anders stellen: Wat heeft iemand er aan dat ik vertel waarom ik het mooi of lelijk vind, als ik niet kan vertellen hoe het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

AlainS schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:28:
[...]

Wat heeft iemand er aan dat ik vertel waarom ik het mooi of lelijk vind, als ik niet kan vertellen hoe het beter kan.
Wellicht weet die persoon (of weer een ander) dát wel, maar hebben ze het gewoon niet gezien / aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@zoefff: geen tegenargumenten van mijn kant. Heb het nog even teruggekeken en doordat er weinig door anderen tussen door was gepost, leek het even of er heel veel door dezelfde mensen werd gepost. Maar het blijft toch jammer dat niet meer mensen even commentaar geven op een paar voorgangers (is slechts mijn mening en daar hoeft ook niks mee gedaan worden, zolang het maar niet al te gortig wordt, maar daar zijn jullie dan voor :P).

@alains: je hoeft ook niet perse te vertellen wat er beter zou kunnen, maar je kunt wel proberen om te vertellen waarom je iets niet mooi vind. Daar kan de andere dan misschien wel uit op maken hoe hij het misschien beter/anders zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
*O* Foto-contest februari - Geliefden d:)b
Leuk dat het weer wordt opgezet, complimenten! Ik hoop dat er mooie dingen komen uitrollen. Al ben ik niet een goede fotograaf, vind het altijd leuk om te zien wat anderen er van bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Is het ook een idee om bordergebruik helemaal te verbieden? Ik heb zelf altijd dezelfde border en daar kun je wellicht uithalen dat het om een foto van mij gaat. Uiteraard zal ik de foto zonder border uploaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Het is tijd voor de spreekwoordelijke veer in de kont van de FG-crew! _/-\o_

Ik heb best veel kritiek geuit ruim een maand geleden, daar ben ik eerlijk in. Maar er is wat mee gedaan en dat is top! De laatste weken ging het al lekkerde in de FG en met de komst van de contest zal dit alleen nog maar verbeteren, daar ben ik van overtuigd.

Wat ik ook fijn vind is die anonimiteit van de contest. Ik denk dat de drempel voor mensen buiten de FG een stuk lager wordt om ook een te proberen mee te doen. Zo zullen meer mensen actief raken binnen de FG en fotografie in het algemeen denk ik. Dat is een zeer goede zaak!

Nogmaals mijn complimenten! :)

Vervalt de weedopdracht nu ook trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door janklp op 01-02-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ow, en de FG regels zijn nog leeg. Beetje mierenneuken, maar de regeltjes uit het topic kunnen volgens mij zo geplakt worden in die site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wat nog niet duidelijk blijkt uit de maandcontestregeltjes is het maximaal aantal foto's per deelnemer per contest. Is daar over nagedacht?
Kan wel lastig zijn ivm de anonimiteit. Hoe anoniem is dat eigenlijk? Ik neem aan dat de namen van de winnaars wel bekendgemaakt zullen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je mag maximaal 1 foto insturen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat we daar niet echt bewust over na hebben gedacht, maar dat we dat meer als vanzelfsprekend hebben aangenomen. Het is tevens ook een technische limiet, dus niemand zal er ooit overheen gaan :P

Wat betreft de anonimiteit en bekendmaking, de namen van de inzenders blijven ook achteraf onbekend zoals je kan zien @ de tweakers.net fotocontest. Uiteraard zullen de namen van de 3 winnaars wel bekend worden gemaakt :)

Ik heb in de regels opgenomen dat iedereen 1 foto per maand mag inzenden, bedankt voor het attenderen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 01-02-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Naar aanleiding van MartijnGizmo's Showcase en de noodzaak daarbij tot copyright bescherming van zijn foto's omdat ze overal op internet opduiken. Viel me eigenlijk op dat er nergens op FGS wordt vermeld dat op de geplaatste foto's copyright van de fotograaf zit.
Is het een idee om het te vermelden in de policy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
relonky schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:43:
@alains: je hoeft ook niet perse te vertellen wat er beter zou kunnen, maar je kunt wel proberen om te vertellen waarom je iets niet mooi vind. Daar kan de andere dan misschien wel uit op maken hoe hij het misschien beter/anders zou kunnen doen.
Sorry dat ik zo laat reageer (paar dagen buitenland zonder internet)

Dit is dus precies wat ik bedoel. Iedereen kan zeggen dat hij of zij een foto mooi of niet mooi vind om <insert_reden>. Dat heeft in mijn ogen helemaal geen zin, want de ene vind dit mooi en de andere dat.

Het gaat er om - vooral in het solo testcase topic - dat je een reactie krijgt waardoor je iets leert en het de volgende keer beter doet. Een opmerking als 'die kerktoren staat er mooi op' kan voor een ander betekenen 'probeer de kerktoren wat scherper te krijgen'. Nu noem ik een heel simpel (fictief) voorbeeld, maar de laatste opmerking hebben wij als amateurs wat aan. Ik heb respect voor degenen die zulke antwoorden geven.

Laten we het eens van de andere kant bekijken (belichten :P). Jij maakt een foto van een brug die erg goed geslaagd is qua compositie. Dan komt er een of andere nono (like me) die de compositie niet mooi vind. Ben jij ermee geholpen als ik zeg dat ik de compositie niet mooi vind? Beter lijkt me dat iemand komt die zegt: 'Als je nu net 2 meter naar links had gestaan was het beter geweest'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@AlainS: Om bij jouw voorbeeld te blijven: Als je een beetje naar links of naar rechts had gestaan, hadden de tuidraden van de linker- en rechterkant van de brug elkaar mooi gekruist, terwijl ze nu net niet parallel lopen.
Dat had jij ook kunnen bedenken. Zo kan je ook bedenken dat de brug mooier uitkomt tegen een wolkenlucht (lager standpunt) of een donkere achtergrond (ga eens een uurtje later). Je kan ook vinden dat de achtergrond scherper moet zijn, of juist niet. Als jij niet zou weten hoe je dat moet doen, is er altijd wel iemand die over diafragma en DOF begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14

YellowCube

Wait...what?

voor hen die het lezen en belangrijk vinden.
Morgen is er een update op de hotshots. Die zullen vanaf nu aan het begin van elke maand een update krijgen.
Er waren een hoop achterstallige foto's en daar heb ik er slechts 10 van geselecteerd. Mocht je genomineerde foto er niet tussen staan dan in ieder geval bedankt voor je bijdrage en nomineer er komende maand gezellig op los

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Beetje late reactie maar....Leuk dat er weer hotshots zijn :). En bedankt voor het doorharken van de TR's. Zal mijn best weer doen om de pareltjes van de GoT-ers onder de aandacht te brengen van de modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ben ik dan echt de enige die een foutmelding krijgt wanneer hij de upload pagina van de fotocontest probeert te openen? Niet dat ik al een goeie foto heb, maar ik wil op zijn minst toch zeker weten dat ik kan uploaden als ik wel wat heb.

De foutmelding die ik krijg:
Fout opgetreden
Er is een onbekende fout opgetreden
Error detail: java.lang.Exception: user not allowed
Deze error krijg ik wanneer ik naar http://tca.gathering.twea...nsertPhotoUpload.do?id=19 probeer te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hm. Dat is me eerder nog niet opgevallen, en bij het testen (crew-contest) kreeg ik die foutmelding niet. Ik krijg nu wel een andere foutmelding, ook bij andere acties (bekijken van een categorie), maar daar heb ik het met momania ook al over gehad.

Wellicht is er een fout ontstaan bij het migreren van de userprofiles, ik weet niet hoe dat precies in z'n werk is gegaan? Heb je toevallig ook meegedaan aan een eerder contest, dus de tweaker.net photocontest?

Kan er zelf helaas weinig aan doen, maar we proberen dit zo snel mogelijk te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Wolfensteijn schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:59:
Ben ik dan echt de enige die een foutmelding krijgt wanneer hij de upload pagina van de fotocontest probeert te openen? Niet dat ik al een goeie foto heb, maar ik wil op zijn minst toch zeker weten dat ik kan uploaden als ik wel wat heb.

De foutmelding die ik krijg:

[...]

Deze error krijg ik wanneer ik naar http://tca.gathering.twea...nsertPhotoUpload.do?id=19 probeer te surfen.
Uhm.. de code kijkt of je al foto's in de database hebt en dan of je er al max 5 hebt. Ook wordt er gekeken of je in een bepaalde categorie al een foto hebt staan.
Lullige is alleen dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de contests. De code denkt nu dus (omdat je al mee hebt gedaan in de vorige contest) dat je al foto's hebt ingestuurd en sluit je daarom uit van deelname :$ :X

*working on it* :Y)

*fixed local, waiting for t.net server dude...* :P

[ Voor 3% gewijzigd door momania op 08-02-2007 23:07 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Snelle service! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Snelle service van momania, maar wat minder snelle service van de t.net server dude ;)

Beetje stom eigenlijk he? :o Maar goed, blij dat ik een bugje heb gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
* Remy stopt veer in momania's reet d:)b

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Wolfensteijn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:02:
Snelle service van momania, maar wat minder snelle service van de t.net server dude ;)
Dat zijn ook gewoon mensen met ander werk enzo... :+
Remy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:05:
* Remy stopt veer in momania's reet d:)b
*auw* }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Update:

De update is uitgevoerd (tnx to ACM en moto-moi O+), dus het zou nu weer moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Misschien een ideetje trouwens om check images bij een startpost in FGS automagisch uit te laten voeren of een soort van 'waarschuwing' oid meegeven dat 'men' daar op moet drukken? Omdat de meeste topic-starts hier toch images bevatten en vaak nog wel een reeks ook, leek het me wel nuttig... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
RedXraD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:31:
Misschien een ideetje trouwens om check images bij een startpost in FGS automagisch uit te laten voeren of een soort van 'waarschuwing' oid meegeven dat 'men' daar op moet drukken? Omdat de meeste topic-starts hier toch images bevatten en vaak nog wel een reeks ook, leek het me wel nuttig... :P
Tja, dat is vervelend, maar nog wel overheen te komen (imho). Ik erger me meer aan een verzameltopic, aangezien daar je vaak de laatste (2) foto('s) wil zien, en dan verschuift de hele pagina omdat een aantal *** users die check images niet gebruikt. Dan zit je ineens halverwege de pagina (en met 100p/p is dat érg irritant). Maar er was al eens eerder naar gevraagd geloof ik en er zou afaik over nagedacht worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander ding waar ik mij aan erger in test/showcase-topics is het volgende:

Stel iemand post een architectuur foto met een goede compositie, goede scherpte en geslaagde kleuren (is subjecief, maar jullie begrijpen wat ik bedoel). Dan zijn er bijna altijd wel mensen die replyen in de trant van:
Geslaagde foto, maar wel jammer van die prullenbak, die zou ik er nog even afsoepen.
Ben ik nou echt de enige die zich hier groen geel aan ergert. Ik ga helemaal NIETS van fotos "afsoepen". De wereld is nou eenmaal niet maakbaar, dat is juist de uitdaging van fotografie. Dat zij dat persoonlijk zouden doen, prima, maar het wordt constant ingezet als (in hun ogen dus nuttige) kritiek bij een foto. Als dit daadwerkelijk het enige kritiekpunt van een poster is, kan deze post wat mij betreft weggemod worden. Dit forum draagt nog altijd de naam Fotografie, en niet Photoshoppen.
@hier onder: het is bewust een beetje onsubtiel gezegd allemaal, het is ook bedoeld om discussie uit te lokken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:45:
Een ander ding waar ik mij aan erger in test/showcase-topics is het volgende:

Stel iemand post een architectuur foto met een goede compositie, goede scherpte en geslaagde kleuren (is subjecief, maar jullie begrijpen wat ik bedoel). Dan zijn er soms mensen die zeggen:
[...]

Ben ik nou echt de enige die zich hier groen geel aan ergert. Ik ga helemaal NIETS van fotos afsoepen. De wereld is nou eenmaal niet maakbaar, dat is juist de uitdaging van fotografie. Dat zij dat persoonlijk zouden doen, prima, maar het wordt constant ingezet als (in hun ogen dus nuttige) kritiek bij een foto. Als dit daadwerkelijk het enige kritiekpunt van iemand is maakt dat in mijn ogen de post compleet overbodig.
In mijn ogen niet. Iedereen heeft een eigen stijl en smaak. Dat zie je niet alleen terug in de foto's die gepost worden maar ook in het commentaar. Zolang het commentaar inhoudelijk wat aangeeft (zoals in jouw voorbeeld) dan is daar niks mis mee. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het is wat een ander opvalt. Als je daar niet tegen kan moet je gewoon geen foto posten :) Het kan soms verassende verbeteringen aan een foto(bewerking) opleveren doordat iemand met een idee komt waar je helemaal niet aan dacht en daarom ook erg nuttig zijn.

Oja: nabewerken hoort bij fotografie. Er zijn weinig echte fotografen die vroeger hun rolletje bij het kruidvat dumpten en hem een paar dagen later ontwikkeld ophaalden. Ook in het analoge tijdperk werd er geknutseld aan foto's. Helemaal niks mis mee. Punt is wel dat het nu, digitaal, nog veel makkelijker is om uit te voeren en in principe voor iedereen bereikbaar is. Vandaar dat mensen daar ook op letten. om jou vergelijking door te trekken: Fotografie =! snapshots maken.

[ Voor 14% gewijzigd door breinonline op 13-02-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14

YellowCube

Wait...what?

Het aardige van kritiek is dat het uiteindelijk aan jezelf is of je er wat mee wilt doen of niet. Ik snap je probleem wel, maar regels in gaan stellen over hoe constructief commentaar moet zijn is wat moeilijk, want commentaar is nogal subjectief. Als iemand die prullenbak echt hinderlijk vind, kun je 'm niet kwalijk nemen dat ie er iets over zegt.
Je kunt eventueel nog eens nadenken over het feit of die prullenbak echt hinderlijk is. Zoniet, dan laat je het commentaar toch gewoon voor wat het is?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is dit in mijn ogen fundamenteel anders dan andere kritiek. Het gaat hier niet om kritiek op de foto zelf (het moment van maken van de foto, richting en focal length van de camera+lens, alle andere instellingen) en in feite ook niet over de nabewerking (in de zin van: kleuren, contrast, sharpen, of anders gezien: het klassieke ontwikkelen van een analoge foto) maar om iets dat simpelweg daar stond/staat toen de foto werd genomen. Je zou het kunnen zien als kritiek op de wereld, dat zij is zoals zij is :D, en dat lijkt mij dus niet speciaal nuttig.

Nu ik erover nadenk, mijn criterium lijkt een beetje te zijn: als de kritiek in het analoge tijdperk niet van toepassing zou zijn is deze overbodig.

Verder ben ik het 100% met jullie eens. Tuurlijk, gewoon lekker negeren als je het er niet mee eens bent. Ik was echter wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan zouden kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ben benieuwd wat de nieuwe weekopdracht is :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Is het misschien een idee om naast de show en testcase topics ook een learncase mogelijkheid in te voegen? Mogelijk zowel het grote ''solo learncase foto's topic'' als tags met [Learncase - bepaald onderwerp] net zoals we dat al kennen met testcase en showcase. Als een soort opstapje voor de n00bs :)
Een heel enkele keer post ik wel eens wat waarover ik kritiek hoop te krijgen om daarmee weer aan het werk te kunnen. Dat wil niet per definitie zeggen dat het een degelijke testcase kwaliteit is. Dit n.a.v. deze post van een van de mods. Misschien dat dit idee in een behoefte kan voorzien?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.