Moderatie FG-hoofdgroep

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Normaal ben ik er niet zo van om naar LA te rennen, sterker nog, ik had mezelf deze week voorgenomen om eigenlijk maar te stoppen met het leveren van feedback in FG. Ik kan het toch niet laten, so to speak, omdat het de hoofdgroep is waar ik het meeste rondhang. De reden dat ik dan toch maar richting LA ga is omdat de mensen die feedback / opbouwende kritiek geven niet gehoord lijken te worden in de feedbackdraadjes daar. Ik zal proberen om een zo duidelijk mogelijk verhaal neer te zetten, maar het speelt al langer, excuses als het wat warrig over gaat komen.

Al langere tijd (lees vanaf de zomer grofweg) heerst er met name bij een aantal regulars onvrede over de moderatie in de subfora van FG. Zoefff was eigenlijk de enige mod die de boel echt bijhield, daardoor bleven er zaken liggen, zoals het bijwerken van de hotshots, het organiseren van de contests (reeds beloofd vanaf april 2006), het plaatsen van de weekopdrachten en het inhoudelijke modereren in met name de grotere topics. Ook de beloften die worden gedaan, maar vervolgens niet nagekomen leiden tot onvrede. Er is in de zomer tot vier keer toe gevraagd waar de update van de hotshots blijft ( Zie hier ), waarop wel een reactie, maar lange tijd geen update volgt; dit als voorbeeld.

In oktober is daarop door een aantal mensen kritiek geleverd, maar omdat men het gevoel had niet gehoord te worden ( Hier ) onstond er een kleine rel; in eerste instantie werd de kritiek zelfs weggewuifd, maar na wat doorzagen kwam er een belofte van beterschap. Het ging inderdaad een tijd even wat beter (hier), met name ook toen Yellow Cube werd aangetrokken (die goed werk verricht).

De afgelopen week ging het helaas mis: de weekopdracht werd niet eens geplaatst, waarop ik die heb geplaatst. Hierop en op andere punten werd vervolgens niet gereageerd, zelfs na een week was er nog geen beweging te bespeuren terwijl men wel aanwezig is geweest op het forum. Ook deze week werd de weekopdracht weer niet geplaatst, waarop Zoefff verontschuldigend reageert, maar wat imo niet volledig terecht is: hij is niet de enige mod die de taken op zich zou kunnen nemen natuurlijk.

jvvv vraagt tussendoor maar weer eens hoe het met die contests zit die al tijdennnn worden beloofd, maar waar maar geen schot in lijkt te komen. Daarop reageert moto-moi dat de site allang en breed af was, maar dat die uiteindelijk offline is gehaald omdat er niks door werd gedaan door de FG-crew.

Ik ben dan ook benieuwd wat de andere users hiervan denken en wat de FG-crew hiermee gaat doen? Dat het een tijdje wat minder gaat, ala, maar dit speelt inmiddels al zo lang (zowel de moderatie als het niet nakomen van beloften) dat het niet leuk meer is. Meerdere regulars ergeren zich aan de gang van zaken, zowel op het forum als op irc.

Tot zover het deel wat ik, voor zover mogelijk, objectief heb proberen neer te zetten. Wat me persoonlijk echt stoort is ook het gebrek aan het nakomen van beloften en een stuk proactiviteit; mensen moeten constant achter dingen aanzitten voordat er een keer reactie komt (laat staan dat er wat gebeurt). Voor wat betreft het verhaal van de contestsite: daar zakt mijn broek in ieder geval van af, er wordt gewoon niks met het harde werk van moto en momania gedaan terwijl er zeer geregeld door users naar werd gevraagd en er even zoveel beloften kwamen: ja, binnenkort.

Ik hoop dat het zo een beetje over komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

neographikal schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:53:
Ik hoop dat het zo een beetje over komt
Ik kan me goed vinden in dit verhaal. Het interesseert me geen lor of er een contest komt of niet, maar als het beloofd is dan moet hij er wel komen.

Waar ik mij meer aan erger is dat er geen terugkoppeling komt op vragen in het FGS feedback topic die daar juist voor is bedoeld. Topics blijven verder lang open staan, TR worden vaak wel gezien maar lang niet zo snel als in andere fora.
Zoals moto-moi hier al aangeeft zou FG genoeg modjes moeten hebben om het werk aan te kunnen. Kan men dat niet, zeg het dan, zoek versterking/vervanging. Het is niet erg als je het druk hebt met andere zaken, maar geef dat dan aan zodat er wat aan gedaan kan worden :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Ik kan eigenlijk niet meer doen dan instemmend knikken, mijn mening over het hele spul staat ook al in FGS feedback topic. Met name de reactie van moto-moi op mij dat als er nóg een mod komt in FG meer mods rondlopen dan in Windows Clients en de HK, terwijl er daar véél meer topics/posts per dag zijn is typerend.

Ik stond daar namelijk niet stil bij het aantal mods, maar bij de aanwezigheid van die mods en koppelde dat terug naar het aantal. Zoals ook al in het FGS feedback topic gezegd, ik heb het idee dat ik meer tijd spendeer aan het maken van TR's dan dat de modjes bezig zijn met modereren...

En dan héb ik het dus niet eens over de contest.

en nee, ik ben normaal gesproken ook niet van het 'schoppen' of 'trappen' maar ik vind het gewoon zonde van FG.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 26-12-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

breinonline schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:07:
[...]
Zoals moto-moi hier al aangeeft zou FG genoeg modjes moeten hebben om het werk aan te kunnen. Kan men dat niet, zeg het dan, zoek versterking/vervanging. Het is niet erg als je het druk hebt met andere zaken, maar geef dat dan aan zodat er wat aan gedaan kan worden :)
Daarmee sla je de spijker wel op de kop. Wanneer er gewoon geen tijd is dan moet men dat aangeven, dan kan er wat aan gedaan worden.

In ieder geval ben ik het volledig met neo eens dat de huidige gang van zaken niet goed gaat. Wanneer er vanuit de users zo'n vraag is naar een contest en die is al zo lang beloofd dan moet hij er komen. En snel ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Ik heb hier weinig aan toe te voegen.
Enkel hoop ik dat er eens duidelijk afgesproken wordt hoe het beter kan en waar de knelpunten liggen. Ook hoop ik dat er een paar beloftes naar de users toe komen. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn, toch?

Ik hoop dat er hier gerageerd zal worden door de aangesproken personen.

ps: nice job neographikal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Tsja, ik weet 't niet, soms gaat 't goed, soms niet, moderatie loopt altijd wel ok, ik merk 't niet zo, maar als 't misgaat is er niet zoveel gehoor, dat vind ik eigenlijk belangrijker. Relatie mods tussen users in FG is volgens mij beetje scheef geworden, dat is gewoon niet helemaal goed..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De normale gang van zaken vind ik ook wel goed gaan.
Het wegwuiven of niet reageren op feedback vind ik wel vervelend evenals het beloven maar niet doen.
In mijn ogen zijn de hotshots, weekopdrachten en de contest juist leuke toevoegingen die wat extra exposure en impuls kunnen geven aan FG. Als dit te veel werk is moet je het niet beloven, afschaffen of zorgen dat het werk gedaan wordt door anderen.
Over het algemeen ben ik dus wel tevreden maar ik denk ook dat neo een paar valide punten aandraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik vond het al vreemd dat de afgelopen weekopdrachten door neo werden aangemaakt. Ik dacht dat hij 't 'geinig' vond om te doen ofzo; maar de echte reden is uiteraard verontrustend. Als je kiest mod te zijn moet je er ook voor gaan vind ik; although FG in zekere zin ook wel een zelfregulerend systeem is, dus het hoeft ook weer niet gebabysit te worden. Maar zoals gezegd, stilletjes kijk ik ook wel uit naar de beloofde extraatjes (zoals de contest); afspraak = immers afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Guys, het is kerst, nu zullen we dus niet zo lekker reageren als we eigenlijk zouden willen, erger nog: we zijn nauwelijks aanwezig op het forum; wat niet heel absurd lijkt ;)

In ons crewhokje hebben we gesproken over de contests, over hotshots, over de FGS-feedback etc. Maar er lijkt niet echt een knoop te worden doorgehakt. Denk dat deze thread hierin zal helpen, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dat pas morgen (of nog later) mee zal maken gezien ik sociale verplichtingen en werk heb...
In ieder geval bedankt voor de spreekwoordelijke schop onder onze kont ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik had ook niet vandaag meteen een pasklaar antwoord verwacht hoor, ik moet zo ook richting de familie ;) Toevallig had ik nog even tijd om deze startpost in elkaar te rammelen tussen de bedrijven door, de aanleiding was dat er gewoon een week niet gereageerd werd op de aangedragen punten. Maar een "bedankt voor de schop en we zullen er naar gaan kijken" lijkt me nu niet meer gepast.

Anyway, iedereen een fijne kerst bij de familie gewenst, neo is ook weg :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Mijn voorstel wat betreft de wekelijkse contests: maak er een twee-wekelijkse contest van. Want ondanks het feit dat je na die betreffende week ook nog in zo'n topic mag posten, zal de interesse al snel richting het nulpunt duiken wanneer er al binnen korte tijd een contest voor een volgende week achteraan komt. In veel gevallen beperken die topics zich tot 2 á 3 pagina's, vaak met niet meer dan hooguit 10 foto's, op een enkele uitzondering na.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Hahn schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:39:
Mijn voorstel wat betreft de wekelijkse contests: maak er een twee-wekelijkse contest van. Want ondanks het feit dat je na die betreffende week ook nog in zo'n topic mag posten, zal de interesse al snel richting het nulpunt duiken wanneer er al binnen korte tijd een contest voor een volgende week achteraan komt. In veel gevallen beperken die topics zich tot 2 á 3 pagina's, vaak met niet meer dan hooguit 10 foto's, op een enkele uitzondering na.
Is een mogelijkheid, maar opzich maakt dat voor deze discussie niet gek veel uit. Contest deelname is niet erg van belang op het moment. Wat mij betreft gaat het om het functioneren van de FG als geheel.

Een punt dat mij misschien nog wel het meest dwars zit is de update van de hotshots. Het is heel weinig werk om die even te updaten en het is gewoon hartstikke leuk om daar eens even in te kijken. Het is ook een soort uithangbord voor de kwaliteit van foto's die gemaakt wordt door FG members.

Maar opzich is dit allemaal wel gezegd. Het is even wachten op een inhoudelijke reactie van een moderator. Daarna hebben we pas meer duidelijkheid. Zeker is in ieder geval dat er nogal wat wroeging heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat hier nu aangedragen wordt is bestrijding van een symptoom, niet het aanpakken van de oorzaak ervan. Ook het updaten van de hotshots is een onderdeel van een structureler probleem denk ik en ik denk dat we ons in deze discussie ook op dat structurele probleem moeten focussen.

Ik ben het verder met Januszjes eens; laten we even een inhoudelijke reactie afwachten. Dingen die het verhaal ondersteunen dan wel relativeren lijken me nog wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hahn schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:39:
Mijn voorstel wat betreft de wekelijkse contests:
Als ik naar FGS feedback topic kijk is er alle mogelijkheid om zulke zaken daar aan te kaarten. De vraag hier in LA is dan ook niet wat de FG-crew moet veranderen aan de contests, maar hoe zij tegemoet kunnen komen aan de verzoeken vanuit de FG-communitie die schijnbaar niet opgepakt worden in het daarvoor bestemde draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Ik denk dat juist dingen als de Hotshots een goeie input geven op FG. Je ziet de echt leuke platen, en klikt door naar de series. Lekkere inspiratie. En leuk surfen binnen de soms geweldige platen die in FGS ronddwarrelen.

De contests lijken mij ook goede inspiratie/motivatie om voor sommigen lekker creatief te gaan fotograferen.

De users die veel binnen FG bezig zijn. Zijn een aparte groep mensen. Je heb hier niet zo als binnen andere hoofdgroepen, veel problemen met apparatuur. Of als er iets niet wil. Juist het resultaat is zo leuk.

Dat gezegt hebbende, is voor de mods, naar mijn idee ook een totaal andere aanpak nodig dan binnen de andere hoofdgroepen. Hier moeten mensen gestimuleerd worden. Er moet enthiousasme van de mods komen, en een proactieve aanpak. Ipv een achteraffe aanpak zoals bij andere hoofdgroepen zou kunnen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
SmartDoDo schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:10:
[...]

Als ik naar FGS feedback topic kijk is er alle mogelijkheid om zulke zaken daar aan te kaarten. De vraag hier in LA is dan ook niet wat de FG-crew moet veranderen aan de contests, maar hoe zij tegemoet kunnen komen aan de verzoeken vanuit de FG-communitie die schijnbaar niet opgepakt worden in het daarvoor bestemde draadje :)
Dacht dat ik het daar al een keer had voorgesteld, wat niet zo blijkt te zijn... Ik had het iig wel in een ander topic voorgesteld en daar werd ook vrij weinig mee gedaan door de modjes, dus ik denk ik probeer het hier eens ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Wel een kleine verduidelijking met wat er bedoeld wordt met de term 'contest'..

Men bedoelt dus

De Grote GoT FotoContest 37 - September 2005 - Muziek

en de vele anderen uit deze leuke reeks! Ik kan me niet meer herinerren waarom deze uitstierf (ik dacht iets met rellen omdat de opdrachten niet al te spannend waren...).

Velen hebben die topics wss niet gekend en snappen wss niet wat al die 'beloftes' zijn. De 'Got FotocContest' wil ik (en ik denk dat ik voor sommige anderen ook spreek) terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik kan me eigenlijk geen concrete toezegging over een contest herinneren - en de weekopdracht is nadrukkelijk NIET als contest bedoeld.
Gezien mijn persoonlijke aan/ervaringen met diverse mods in de FG lijkt het er echter wel op dat de geachte mods, mogelijk geheel buiten hun schuld, niet voldoende tijd kunnen besteden aan de aangenomen taken. De vraag is, wie controleert de mods? Misschien moet de moddervergoeding omhoog, of moeten er meer mods komen? Mijn persoonlijke indruk is, dat het niveau momenteel zowel kwalitatief als kwantitatief te laag ligt, hoewel de individuele mods doen wat ze kunnen en van goede wil zijn. Ik beschouw mezelf als een meer dan gemiddeld serieuze bezoeker van met name de FG en ik betrap me er steeds vaker op dat ik het de moeite niet meer waard vind om te reageren of TR's te maken.
Nogmaals, ik wil NIET de individuele mods aanvallen, maar "over all" loert het verval door achterstallig onderhoud en mogelijk (zoals eerder door anderen aangegeven) door gebrek aan toekomstvisie c.q. doorontwikkeling. Stilstand is achteruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Toff: Om met de deur in huis te vallen:
1. De admin behoort de mods in de gaten te houden.
2. De mods krijgen geen vergoeding
3. TR's zijn welkom, zeker omdat het bijna ondoenlijk is om alles bij te lezen. (Voor mij iig wel, tenzij ik -zoals vandaag- eigenlijk niet zoveel te doen heb.)

Wat ik wel een goede vind is het stukje pro-activiteit dat genoemd wordt. Wij als mods hebben ene forum waar we mensen moeten triggeren en uitdagen om te laten zien wat ze doen en kunnen. Naar mijn mening moet het gezellig zijn, moeten we elkaar helpen waar mogelijk en elkaar uitdagen om nieuwe dingen te proberen, te laten zien wat we doen zegmaar. :)

De contest is indertijd helaas een stille dood gestorven inderdaad, wat ik ook betreur. En voor de weekopdrachten zouden we een oplossing moeten zoeken zodat er niet iemand daadwerkelijk online en wakker moet zijn om de contest online te zetten. Het idee van een tweewekelijkse opdracht trekt mij hierin wel aan trouwens, ik heb het idee dat er nu niet actief genoeg wordt meegedaan omdat "het toch maar een week duurt voordat de nieuwe opdracht er is". Vaak zijn er nog geen 15 inzendingen. En ja daar moeten wij als mods misschien ook actiever in meedoen: uitdagen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Floris: That's the spirit :D

Ik denk dat het vooral een kettingreactie is :) Meer activiteit vanuit de mods -> meer activiteit vanuit de users :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Floris schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:35:
Vaak zijn er nog geen 15 inzendingen. En ja daar moeten wij als mods misschien ook actiever in meedoen: uitdagen ;)
Wellicht zijn het jullie eigen regeltjes dat er zo weinig inzendingen zijn? Ik bedoel, mensen die moeite doen om een foto te maken speciaal voor zo'n contest en vervolgens weggemod worden omdat ze een paar seconden te laat zijn met posten zorgt er immers voor dat die personen vervolgens weg blijven, en geef ze eens ongelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Erkens schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:45:
[...]

Wellicht zijn het jullie eigen regeltjes dat er zo weinig inzendingen zijn? Ik bedoel, mensen die moeite doen om een foto te maken speciaal voor zo'n contest en vervolgens weggemod worden omdat ze een paar seconden te laat zijn met posten zorgt er immers voor dat die personen vervolgens weg blijven, en geef ze eens ongelijk ;)
En waar wou jij dan de lijn trekken als het gaat om dit soort regeltjes? Een paar seconden? Een paar minuten? Of een dag? De 'regeltjes' zijn er voornamelijk om er voor te zorgen dat weekopdracht nog een beetje in goede banen verloopt; dit is wel aan te raden met de hoeveelheid users dat toegang heeft tot de weekopdracht. Dat er streng gemodereerd wordt is imho alleen maar goed: te veel users maken zich het maar makkelijk door simpelweg weinig of geen moeite te doen voor de weekopdracht (geen contest!), gedrag dat het niveau enorm laat kelderen. Dit terwijl het echt niet moeilijk is om een in de weekopdracht passende foto te maken; daar heb je echt geen SLR of jaren ervaring voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Naar mijn mening moet het gezellig zijn, moeten we elkaar helpen waar mogelijk en elkaar uitdagen om nieuwe dingen te proberen, te laten zien wat we doen zegmaar. :)
Ik krijg de indruk het met name om
het gebrek aan het nakomen van beloften en een stuk proactiviteit; mensen moeten constant achter dingen aanzitten voordat er een keer reactie komt (laat staan dat er wat gebeurt).
te doen is. Feedback op FG en dan met name FGS komt volgens mij voldoende ter sprake in FGS feedback topic. Ik zie in de topicstart en de replies daaronder een verzoek om andere communicatie en vooral completer en correcter :) Er ligt dus een verzoek aan de FG-crew om op de huidige vorm van communicatie te reageren en niet inhoudelijk op beleidswijzigingen in FG(S) want daar is het specifieke feedbackdraadje voor bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LoneGunman schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:56:
[...]

En waar wou jij dan de lijn trekken als het gaat om dit soort regeltjes? Een paar seconden? Een paar minuten? Of een dag? De 'regeltjes' zijn er voornamelijk om er voor te zorgen dat weekopdracht nog een beetje in goede banen verloopt; dit is wel aan te raden met de hoeveelheid users dat toegang heeft tot de weekopdracht. Dat er streng gemodereerd wordt is imho alleen maar goed: te veel users maken zich het maar makkelijk door simpelweg weinig of geen moeite te doen voor de weekopdracht (geen contest!), gedrag dat het niveau enorm laat kelderen. Dit terwijl het echt niet moeilijk is om een in de weekopdracht passende foto te maken; daar heb je echt geen SLR of jaren ervaring voor nodig.
Regeltjes zijn natuurlijk goed, en natuurlijk moet je ergens een grens trekken. Als de foto echt kwalitatief slecht is dan is dat de grens, maar als je begint te "zeuren" dat er te weinig gepost is, terwijl je de "helft" al afwijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Erkens schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:01:
[...]

Regeltjes zijn natuurlijk goed, en natuurlijk moet je ergens een grens trekken. Als de foto echt kwalitatief slecht is dan is dat de grens, maar als je begint te "zeuren" dat er te weinig gepost is, terwijl je de "helft" al afwijst...
regeltjes goed? Je moet 't wel natuurlijk laten gaan, GoT is groot, ok, en behoeft regels, maar door een proactieve houding van mods in topics kun je vaak met minder regels af, en dat is beter voor de sfeer.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat ik wel een goede vind is het stukje pro-activiteit dat genoemd wordt. Wij als mods hebben ene forum waar we mensen moeten triggeren en uitdagen om te laten zien wat ze doen en kunnen. Naar mijn mening moet het gezellig zijn, moeten we elkaar helpen waar mogelijk en elkaar uitdagen om nieuwe dingen te proberen, te laten zien wat we doen zegmaar. :)
200% mee eens en niets op toe te voegen. :)
De contest is indertijd helaas een stille dood gestorven inderdaad, wat ik ook betreur. En voor de weekopdrachten zouden we een oplossing moeten zoeken zodat er niet iemand daadwerkelijk online en wakker moet zijn om de contest online te zetten. Het idee van een tweewekelijkse opdracht trekt mij hierin wel aan trouwens, ik heb het idee dat er nu niet actief genoeg wordt meegedaan omdat "het toch maar een week duurt voordat de nieuwe opdracht er is". Vaak zijn er nog geen 15 inzendingen. En ja daar moeten wij als mods misschien ook actiever in meedoen: uitdagen ;)
Je noemt hier een aantal losse zaken, terwijl ik meer op zoek ben naar de grote lijnen, het structurelere probleem. Die individuele punten pakken we in de feedbackdraadjes -tenminste, dat is de bedoeling- wel aan zoals SDD terecht opmerkt. Er is naar mijn mening een flink communicatieprobleem en ook het niet nakomen van beloften is een kwalijke zaak imho.

Zoals ik al vaker heb geroepen in de feedbackdraad: dat er een keer iets niet lukt voor de afgesproken deadline (als die al is genoemd) zal niemand moeilijk doen, plaats dan gewoon even een berichtje: mensen het lukt nu even niet, in plaats dat mensen er zelf weer achteraan moeten gaan. Dingen blijven nu echter veel te lang liggen en wanneer dit wordt aangestipt, dan wordt het weggewuifd. Pas na lang doorzagen wordt er dan een keer "binnenkort" geroepen, maar vervolgens gebeurt er vaak weinig of niks.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik kan me geheel vinden in Floris' beide posts hier :) De topictitel hier is eigenlijk in het geheel niet correct: gezien de moderatie van de FG-subfora vrij goed verloopt op het moment. Zowel Zoefff, Floris als YellowCube pakken het allemaal vrij goed aan, en over hun daden (of juist luiheid) heb ik eigenlijk niks gehoord/gelezen waar dan ook.

Mbt de beloften: ja, het is rot dat we die niet hebben kunnen waarmaken, dat is niet anders. We gaan dit anders aanpakken om te zien hoe dit beter kan: uiteindelijk willen we natuurlijk zoveel mogelijk tevreden bezoekers hebben. Er is echter een scheiding tussen de reguliere moderatie en extra's, en die wordt hier in dit topic helaas niet correct geplaatst.

Ik zou graag uitgebreider ingaan op alle punten (en ook uitgebreid de tijd nemen om het te bespreken met mijn modcrew) echter is de timing van dit topic op z'n zachtst gezegd onhandig, wat dat betreft: zogauw iedereen normaal aanwezig is, zal dit een vervolg krijgen.

LinkedIn
Instagram

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik heb in het verleden wel TR's gedaan, maar dat doe ik nu niet meer, vooral omdat er alleen wat wordt gedaan als ik een TR doe, zo heel veel staat er niet in FG te lezen, dus even skimmen of de topics gerechtvaardigt zijn vind ik een kleine moeite, veel topics die aangemaakt worden vind ik echt niet nodig.
Feedback topic wordt trouwens niet veel mee gedaan hoor, er staan zat vragen in die of heel laat of niet beantwoord worden.
Daarnaast ben ik nu ongeveer een jaar actief in FG (zeg maar echt actief), waarin het heel duidelijk is geworden dat in het begin de moderators ook gewoon users waren, ze posten interessante dingen, links en hebben vragen. Praten mee over lenzen of review, body's en andere dingen. Eveneens lieten ze testcases en showcases zien. Kortom, naast moderaten waren ze ook users.
Dat is nu gewoon niet meer zo. Af en toe nog een post van Floris in Party topic en ook pas sinds kort weer eigenlijk, verder zijn de moderators eigenlijk niet te vinden meer als users. Waar is Remy die allerlei lenzen ging testen e.d. (heb er iig niks van gezien meer, maar dat kan aan mij liggen). Waar zijn de andere moderators die ook gewoon lekker aan het spammen waren in de topics en aan het mee kletsen waren. YellowCube is nog wel te vinden als user, maar misschien treft hem over een half jaar wel hetzelfde lot.
Wat gezegd werd als pro-actieve houding is precies wat ik hier bedoel. Jullie kijken alleen meer rond naar de grote foute dingen, maar zijn zelf geen users meer. Stimuleer door mee te doen, alle moderators hier zijn ook redelijke fotografen (zo niet gewoon goed), laat eens wat zien in de weekopdracht, post eens een showcase.
Als jullie verder helemaal niet meer fotograferen dan is het misschien tijd om het stokje door te geven, ondanks dat je goed als moderator bent. Ik vind dat je als moderator meer moet zijn, je moet ook actief zijn als user.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• neographikal
  • Niet online
Hier kan ik weinig mee Remy, je gaat amper inhoudelijk op de aangedragen punten in en weer krijg ik het gevoel of de zaken wegwuift: tja, dingen niet nakomen, het is niet anders en de rest gaat wel goed, we zullen er binnenkort naar kijken.

Je geeft daarnaast aan dat je het volledig eens bent met Floris, helaas pakt Floris ook maar één puntje inhoudelijk op zoals SmartDoDo al aangaf. En de timing: De eerste berichten die weer verschenen in het FGS-feedbackdraadje stammen van 18 december, waarop niet eens wordt ingegaan als er op 25 december eens een reactie van een crewlid komt.

Ik ben dan ook benieuwd naar de inhoudelijke reactie waarover we echt kunnen praten :)

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 28-12-2006 12:23 ]

• Henk
Dat met die TR's ben ik met je eens, zeker als het om een post in een 'groot' topic gaat. Daar wordt vaak gewoon niet op gereageerd of niets mee gedaan.

Een voorbeeldje van een topic waar, ondanks de TR's, gewoon een dag lang niets aan gedaan is is deze: Digitale fotolijst \[ liveshop.nl ]

En natuurlijk is het kerstdrukte, maar aan de andere kant is het voor een moderator toch ook niet onmogelijk om even je sub-forum te openen en kijken waar de rode-TR-kruisjes staan (of hoe het dan ook werkt met TR's).

[ Voor 55% gewijzigd door Henk op 28-12-2006 12:14 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik zou graag uitgebreider ingaan op alle punten (en ook uitgebreid de tijd nemen om het te bespreken met mijn modcrew) echter is de timing van dit topic op z'n zachtst gezegd onhandig, wat dat betreft: zogauw iedereen normaal aanwezig is, zal dit een vervolg krijgen.
Ik zie echter niet in waarom dit een onhandig moment is? De kerst is afgelopen, het overgrote gedeelte van Nederland heeft vakantie en dus zou je kunnen redeneren dat het grootste gedeelte van de mods ook vakantie heeft en dus lekker met hun eigen forum aan de slag gaat. :?
Een voorbeeldje van een topic waar, ondanks de TR's, gewoon een dag lang niets aan gedaan is is deze:
1 dag is redelijk normaal. Je zou kunnen beargumenteren dat er hier 4 mods rondlopen waarvan geen een op die dag is langs gekomen, echter is dat niet echt waar het hier omgaat denk ik. Het gaat, zoals neo dat verteld, om de grote lijnen waar niet iedereen mee happy is. En daar wil iedereen graag een reactie op die tot nu toe is uitgebleven. :)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik begrijp best dat het een drukke feesttijd is en dat er daardoor even niet veel gereageerd wordt. Totaal geen punt, dat is heel normaal.

Maar waar ik me gigantisch aan stoor is het laconieke gedrag van de moderators. Er wordt in dit draadje en ook in het fgs-feedback topic aangegeven dat er ontevredenheid heerst bij een nogal trouwe schare gebruikers. Dit wordt zoals Neo aangeeft gewoon weggezwaaid.
Remy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:14:
Ik kan me geheel vinden in Floris' beide posts hier :) De topictitel hier is eigenlijk in het geheel niet correct: gezien de moderatie van de FG-subfora vrij goed verloopt op het moment. Zowel Zoefff, Floris als YellowCube pakken het allemaal vrij goed aan, en over hun daden (of juist luiheid) heb ik eigenlijk niks gehoord/gelezen waar dan ook.
Met zo'n post kunnen we dus helemaal niets. Aan de kritieken wordt totaal geen aandacht besteed en Remy doet het af met zijn mening dat het wel goed loopt.

Over de contest:
Remy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:14:
Mbt de beloften: ja, het is rot dat we die niet hebben kunnen waarmaken, dat is niet anders.
Ja inderdaad erg rot. Vooral omdat user continu aan het lijntje worden gehouden. Binnenkort komt de contest etc etc. Nu blijkt dat het intern al lang duidelijk was dat heel die contest er nooit zou komen. Tja, ik heb er geen woorden voor. Maar wellicht dat het aan mij ligt.

• Remy

Remy

DaannO schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:24:
[...]

Ik zie echter niet in waarom dit een onhandig moment is? De kerst is afgelopen, het overgrote gedeelte van Nederland heeft vakantie en dus zou je kunnen redeneren dat het grootste gedeelte van de mods ook vakantie heeft en dus lekker met hun eigen forum aan de slag gaat. :?
Vakantie betekent voor sommigen ook, dat ze niet met hun hoofd bij het forum zitten, zoals bv met YellowCube die vakantie heeft. Ik hoor helaas niet bij die gelukkigen, maar reageer wel zodat men iig weet dat dit topic in't vizier is: op het moment heb ik de tijd niet om goed inhoudelijk te reageren, en wil daarnaast zoals gezegd dit eerst ook bespreken met de FG-mods: ik wil beide kanten van het verhaal weten. Maar blijkbaar is ook dat niet goed voor neographikal, dan wordt het lastig.

LinkedIn
Instagram

• DaannO
Remy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:12:
[...]
Vakantie betekent voor sommigen ook, dat ze niet met hun hoofd bij het forum zitten, zoals bv met YellowCube die vakantie heeft. Ik hoor helaas niet bij die gelukkigen, maar reageer wel zodat men iig weet dat dit topic in't vizier is: op het moment heb ik de tijd niet om goed inhoudelijk te reageren, en wil daarnaast zoals gezegd dit eerst ook bespreken met de FG-mods: ik wil beide kanten van het verhaal weten. Maar blijkbaar is ook dat niet goed voor neographikal, dan wordt het lastig.
Je zou dan dat kunnen uitleggen en tot een compromi komen door iets met de fg-users aftespreken:

Mijn voorstel:

Ik zou overleg plegen met je voltallige FG-crew en kijken waar volgens hun de knelpunten liggen. Vanuit de users kant is het duidelijk denk ik. Aangezien niet iedereen aanwezig is, zou je kunnen zeggen dat je uiterlijk eind volgende week met een algemeen antwoord komt vanuit de FG-crew. Met daarin ook een oplossing voor het probleem en een plan van aanpak. Verder kunnen users hier hun gedachten ventileren omdat misschien niet alle oude rotten aanwezig zijn.

Ik denk dat iedereen zich daar wel in kan vinden on such short notice. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 28-12-2006 13:23 ]

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:12:
Maar blijkbaar is ook dat niet goed voor neographikal, dan wordt het lastig.
neographikal schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:11:
Ik ben dan ook benieuwd naar de inhoudelijke reactie waarover we echt kunnen praten :)
Ik reageer alleen op datgene wat er nu staat, ik krijg weer het gevoel of je de zaken nu al wil relativeren / wegwuiven en ja: daar ben ik wat allergisch voor geworden.

Ga er dan helemaal niet op in en geef aan dat je voor zaterdag (bijvoorbeeld) inhoudelijk reageert. Maar doe het niet half / half om dan vervolgens iemand het verwijt te maken dat het niet goed genoeg voor hem zou zijn. Dat vind ik niet correct om eerlijk te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 28-12-2006 13:31 ]

• Remy

Remy

Argl wegwuiven:
Ga er dan helemaal niet op in en geef aan dat je voor zaterdag (bijvoorbeeld) inhoudelijk reageert.
Als ik in het geheel niet zou reageren, zou dat overkomen als 'hmf het wordt genegeerd': nu reageer ik met 'het is in het vizier maar inhoudelijk reageren kan nu net even niet' en dat is dus ook niet goed, blijkbaar.

Wat ik niet correct vind, is deze manier van pushen terwijl ik juist duidelijk maak dat ik niet inhoudelijk kan reageren op dit moment.

LinkedIn
Instagram

• neographikal
  • Niet online
Zullen we maar gewoon wachten tot je wel genoeg tijd hebt? Lijkt me verstandiger, dit gehakketak leidt nergens toe :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Remy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:38:
Wat ik niet correct vind, is deze manier van pushen terwijl ik juist duidelijk maak dat ik niet inhoudelijk kan reageren op dit moment.
Ik denk dat je het pushen in het licht van onderstaande quote moet zien
neographikal schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:53:
Wat me persoonlijk echt stoort is ook het gebrek aan het nakomen van beloften en een stuk proactiviteit;
en de "vrees" dat er geen antwoord zal komen op de vraag.

Wat dat betreft is het wellicht fair om wat concreter aan te geven wanneer er een inhoudelijke reactie komt op de vragen in dit topic? Dat schept gelijk ook een stuk meer duidelijkheid en daaraan is zichtbaar behoefte :)

• Remy

Remy

neographikal schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:39:
Zullen we maar gewoon wachten tot je wel genoeg tijd hebt? Lijkt me verstandiger, dit gehakketak leidt nergens toe :)
Lijkt me een goed idee ja.
SmartDoDo schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:46:
...
Wat dat betreft is het wellicht fair om wat concreter aan te geven wanneer er een inhoudelijke reactie komt op de vragen in dit topic? Dat schept gelijk ook een stuk meer duidelijkheid en daaraan is zichtbaar behoefte :)
Ik zou dat dolgraag concreter willen aangeven - oa YellowCube is pas weer in januari in het land, dus als je het zo concreet mogelijk wil hebben: januari, iets beters kan ik er niet van maken helaas.

LinkedIn
Instagram

• neographikal
  • Niet online
Ter uitleg: Dat was het nog niet eens, ik wilde niet pushen, maar Remy wilde er niet inhoudelijk op in gaan zei hij; Op het moment dat je begint met aangeven dat je geen klachten hebt gehoord, dat dingen vervelend zijn maar dat ze nou eenmaal zo zijn en dat er een scheiding is tussen het reguliere werk en de extra's; dan ben je al inhoudelijk bezig en dan moet je niet vreemd staan te kijken dat iemand daarop in gaat in het kader van de discussie.

Laat je daar dan niet toe verleiden, noem een dag waarop je reageert en ga dan op alles tegelijk in. Zoals ik al aangaf: ik ga nu verder wachten tot je de tijd hebt gevonden om wel op dingen in te kunnen gaan, maar verwijt dan iemand niet dat hij geen geduld heeft en dat het niet goed genoeg voor hem is :) Ik hoop dat je nu ook snapt waarom ik die reactie gaf Remy :)
Remy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:52:
[...]
[...]
Ik zou dat dolgraag concreter willen aangeven - oa YellowCube is pas weer in januari in het land, dus als je het zo concreet mogelijk wil hebben: januari, iets beters kan ik er niet van maken helaas.
Prima, * neographikal wacht geduldig en wenst iedereen alvast een goed nieuwjaar :)

[ Voor 30% gewijzigd door neographikal op 28-12-2006 13:59 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En voor de weekopdrachten zouden we een oplossing moeten zoeken zodat er niet iemand daadwerkelijk online en wakker moet zijn om de contest online te zetten.
De volgende keer dat Zoefff me @ werk ziet mag hij me ff aanschieten en help ik hem wel ff met zijn automatische periodieke opdracht script (hebben we het al ooit over gehad). En anders kan ik het wel doen, maar ik gun hem wel de eer. :)

Overigens heb ik behalve de 'FG extraatjes' niet zo veel aan te merken op de crew hoor.

{signature}

• Alain
  • Niet online
Ik lees FG nog maar een weekje (heb net een camera gekocht), maar de FG-users worden in mijn ogen zelfs verwend. Zeker de FG-extraatjes zou in mijn ogen door de gebruikers opgepakt moeten worden. Je hebt geen 'sluit-knopje' nodig om een weekopdracht te plaatsen.

Alles overigens met hulde voor de informatie in de FG. Ik heb er al veel geleerd. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik ben geen zware poster in FG, maar ik lees wel mee en ben actief in het IRC kanaal. En ik sluit mij volledig aan bij neographikal.

Er worden een aantal voorbeelden aangehaald, maar ik denk dat het niet iets specifieks is. Het is meer een gevoel dat de modjes dingen beloven die niet waargemaakt kunnen worden. Dat er onvoldoende wordt gecommuniceerd, dat er geen hulp wordt ingeschakeld wanneer dat nodig zou kunnen zijn.

Dat de users kunnen helpen door het zelf plaatsen van de weekopdrachten klopt, en dat gebeurt ook wel eens. Maar inplaats van dat de modjes hierom vragen omdat ze weten dat het niet gaat lukken, laten ze niets van zich horen. Er wordt commentaar geplaatst in een feedback topic, en het duurt een tijd voordat er een reactie op komt, en dan vaak niet eens inhoudelijk.

Het gevoel is niet goed, de modjes zijn uit het zicht verdwenen, en de users (vooral de regulars) voelen zich te kijk gezet.

De hoeveelheid verwenning valt ook wel mee, als je kijkt naar wat er belooft is en wat we hebben gekregen. Daarnaast heeft een succesvol fotografie forum meer nodig dan ruimte om te discusieren over de laatste camera's en lenzen. Een stuk stimulatie vanuit het modteam door opdrachten, wedstrijden en door het zelf plaatsen van foto's mag volgens mij wel verwacht worden. Puur om te zorgen dat nieuwe gebruikers zien hoe het ook kan, en daar naar proberen te streven.

Voor zover mijn input, ik hoop echt van harte dat er iets mee gedaan wordt. En mochten er een aantal dingen door users overgenomen kunnen worden, dan wil ik zeker wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik hoop dat dit topic niet volledig naar de diepe krochten van de GoT db verdwijnt, dus een subtiel kickje, ter reminder ;) :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
[...]
[...]
Simon schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:11:
Ik hoop dat dit topic niet volledig naar de diepe krochten van de GoT db verdwijnt, dus een subtiel kickje, ter reminder ;) :P
Ik denk dat iedereen even daarop wacht. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DaannO op 02-01-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jvvv schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:31:
Wel een kleine verduidelijking met wat er bedoeld wordt met de term 'contest'..

Men bedoelt dus

De Grote GoT FotoContest 37 - September 2005 - Muziek

en de vele anderen uit deze leuke reeks! Ik kan me niet meer herinerren waarom deze uitstierf (ik dacht iets met rellen omdat de opdrachten niet al te spannend waren...).
Ik ben ermee gestopt omdat er vanuit GoT een "betere" contest en site beloofd werd. Contest in de oude vorm organiseren werd vrij lastig, alles werd vergeleken met de utopie van "de nieuwe contests".. Voor dat ik de een na laatste contest gestart heb heb ik een modje gevraagd of het nog nodig was een "oude" contest te starten. Het antwoord dat "voor de zekerheid nog maar 1 contest" heb ik opgevat als de nieuwe contest komt eraan, nog 1 maand de oude dan de nieuwe.. En zoals gezegd, de constante vergelijking van de oude contest met de utopische nieuwe verpeste de sfeer in mijn ogen teveel..
Ik begrijp ook niet waarom de deelnemers een worst werd voorgehouden dat er "een betere contest zou komen", had dit gewoon stilletjes geregeld en als het klaar was online gezet, dan was er nooit zoveel onvrede geweest.
Overigens ben ik het er 100% mee eens dat een contest veel beter vanuit got georganiseerd kan worden. Die topics hebben domweg moderatie nodig/verwijderen van foute pics etc. Dat kan je als simpele user niet doen.

edit:
Ik zie nu ineens ook dat het hele topic in de vernieling ligt.. Duh.. ik heb een nieuwe server en niet de moeite genomen de contest weer online te zetten. Als er belangstelling is kan ik de oude images wel weer uploaden zodat de topics er in elk gevaal weer toonbaar uitzien (tot de volgende server move), of alle foto's ergens uploaden zodat got de urls aanpast en de images/foto's zelf gaat hosten)

[ Voor 28% gewijzigd door Norjee op 02-01-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

franssie

Save the albatross

En waar wou jij dan de lijn trekken als het gaat om dit soort regeltjes? Een paar seconden? Een paar minuten? Of een dag?
gaat er niet om wie dit gepost heeft, niet belangrijk mischien maar waarom wordt zulke precisie toegepast als men niet in staat blijkt om op tijd een weekopdracht te starten?
Als je voorstelt om de weekopdracht uit te rekken,naar twee weken oid zodat mensen ten miste een week hebben om een foto te maken? Dan wordt je uitgelachen maar is blijkbaar geen reden voor hen om te presteren of om na te denken... prima als de heren hier willen uitslapen tot dinsdag maar ga dan niet zeiken over dagen, laat staan minuten.

let wel, ik vind ze leuk die week dingen maar niet als er zogenaamd precies moet worden gedaan en men met twee maten denkt te moeten meten en weten...

...
28DEC2006 : Wat ik niet correct vind, is deze manier van pushen terwijl ik juist duidelijk maak dat ik niet inhoudelijk kan reageren op dit moment.
maar wanneer dan wel? de discussie loopt al wel even.

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 03-01-2007 01:33 . Reden: leuk toch? ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nu dit topic toch een kick krijgt wil ik wél even melden dat het wat betreft moderatie (dus het gooien van slotjes, opmerkingen en het binnen goede banen leiden van dingen) een stuk beter gaat nu.

Dat wil niet zeggen dat we contests enzo moeten gaan vergeten, maar alleen maar klagen is ook niet goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 01:06:
[...]

gaat er niet om wie dit gepost heeft, niet belangrijk mischien maar waarom wordt zulke precisie toegepast als men niet in staat blijkt om op tijd een weekopdracht te starten?
Als je voorstelt om de weekopdracht uit te rekken,naar twee weken oid zodat mensen ten miste een week hebben om een foto te maken? Dan wordt je uitgelachen maar is blijkbaar geen reden voor hen om te presteren of om na te denken... prima als de heren hier willen uitslapen tot dinsdag maar ga dan niet zeiken over dagen, laat staan minuten.

let wel, ik vind ze leuk die week dingen maar niet als er zogenaamd precies moet worden gedaan en men met twee maten denkt te moeten meten en weten...
Ik ben het redelijk eens met je, maar ook dit hoort imo in het feedbackdraadje. Dit zijn losse punten terwijl we ons hier meer concentreren op de grotere lijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik kan alleen maar zeggen, is het alweer zo ver dat er posts over komen? Volgens mij kan beter een gewone user die contests en weekopdrachten gaan doen, dat ontlast de FG crew en laat ze meer doen waar ze eigenlijk voor aangesteld zijn; modereren. Geen bijzaken meer, en liever nog; zelf actief meedoen met bijdragen leveren. De community weer een community maken ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik lees LA weer eens een keer bij en er is ook geen bal veranderd sinds ik gestopt ben als crew ;)

In short: de users willen graag vermaakt worden, en de mods ook, maar die komen er vervolgens achter dat dat best wel veel werk is om in hun onbetaalde functie er ook nog bij te doen terwijl ze al zoveel taken voor en achter de schermen hebben die niet kunnen blijven liggen, zoals simpelweg het dagelijkse bijlees- en modwerk.

Tip voor de mods: trek niet alles naar jezelf toe, maak geen beloftes die je realistisch niet waar kunt maken, en stimuleer de users die graag iets gedaan willen hebben om daar zelf een proactieve of zelfs organiserende rol in te spelen. Tip voor de users: proactief is een woord dat je niet richting de crew moet slingeren, zij zijn in beginsel al druk genoeg met het forum leefbaar houden voor jou, en alles wat ze meer kunnen is bonus. Proactiviteit komt van alle kanten: als jij als user iets leuks in mekaar draait in samenwerking met de crew, zullen zij er van harte voor zorgen dat jouw idee goed loopt en alle support en aandacht krijgt die het verdient.

Ik proef in dit topic een groot 'de mods moeten ons vermaken'-gehalte. Kijk voor de lol eens in Spielerij - Games & Discussies hoeveel topics er door de crew worden gestart en bijgehouden? Inderdaad: alleen de stickies, die zijn van hun, en de rest is van de community voor de community ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik denk ook dat er bij de topics in fg meer door users zelf kan worden gedaan. Zoals Neo de weekopdracht al 2x heeft gepost, zo zouden de hosthots ook door een user gedaan kunnen worden eventueel in overleg met de crew.

Toch heb ik op een of andere manier het idee dat de fg crew dat soort dingen zelf in de hand wil hebben. Er is al eens een voortstel gedaan om de contest door een user te laten starten op maandag, en dat is toen ook niet verder op gereageerd.

Verder vind ik het wel opvallen dat er op dit moment zeer actief gemod word, en heb ook het idee dat er snel word gereageerd na een topic report.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik ben niet zo actief meer in bepaalde draadjes, maar in het verleden werd er wel eens erg hardhandig gemod. Niet dat ik daar op terug wil komen. Liever waarschuwingen en als het niet anders meer kan dan pas verwijderen.

Anyway, zoals curry het al aangeeft, ben liever voorstander ervan om de community weer van de community te maken. Die cursus fotografie is bijv wel grappig. Hotshots zou ook een mooie zijn, alleen loop je het risico dat als er een topic speciaal voor gemaakt word waarin de user zelf wil editten, er daaronder te veel "rotzooi" komt. Wellicht is het idee om iemand aan te stellen om er een maandelijks topic voor te openen incl reacties daarop. Met in iedere topic start links naar voorgaande delen. Er komen ongetwijfeld maandelijks verschillende gave pics langs. Regelmatige bezoekers zouden foto's bijvoorbeeld van andere users in weer een ander topic kunnen aandragen. Of wellicht hetzelfde topic.

Hetzelfde met die contest. Er word al tijden beloofd, maar zoals ik iedere keer kan teruglezen word er te lang gestegeld over het hoe en wat, wat voor vorm het moet aannemen of de opzet ervan. Hoe dan ook, het resultaat blijft uit.

Voor zover ik de verschillende mods en admin ken hebben ze het best druk gekregen prive, nadat ze aangesteld zijn in hun functie. Volgens mij zouden die TR's prima moeten werken, daarnaast kunnen mods ook weer meer gaan deelnemen in de community als ze de bijzaken meer aan de community zelf overlaten. Ik kan me iets herinneren van het canon lenzen topic dat neo in elkaar heeft geknutseld. Prima alternatief! Zo komt de belofte, de schuld en de ergernis veelal niet meer bij de crew te liggen, maar bij de community zelf als er es iets niet gebeurd (op het modwerk na). Probleem opgelost, of zie ik nu iets over het hoofd? Als dat laatste zo is dan hoor ik dat graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Willen we vermaakt worden? Natuurlijk, maar ik denk niet dat daar het probleem zit, er lopen een aantal initiatieven vanuit de users die verder prima lopen. Ik noem even de starters cursussen en de objectieven topics die ook worden onderhouden door users.

De rest van de zaken, de weekopdracht en de hotshots, hoeven je de kop qua tijd echt niet te kosten. De contests kan ik moeilijk over oordelen, maar momania heeft daar het meeste werk verzet en ik begrijp van moto dat er een kant en klaar product lag wat gebruikt kon worden. Ik kan dan ook moeilijk begrijpen dat je met drie (vier als je Remy meetelt, maar dat is niet fair, hij is HGA) dat er niet iemand is die even op een maandag een copy/paste kan doen met drie aanpassingen. Voor de hotshots idem.

Maar er ontstaat frictie wanneer verwachtingen consequent niet worden waargemaakt en die frictie komt hier nu naar boven. Overigens niet voor de eerste keer, anderhalve maand terug hebben we een zelfde soort discussie gehad waarin de gemoederen vrij hoog opliepen en waar na veel zeveren een vage belofte van beterschap kwam. Die is ten dele waargemaakt met het aantrekken van YC die uitermate goed werk verricht, het modwerk is aanzienlijk verbeterd _O_ ,maar de rest is net zo goed blijven liggen.

@ Jules: ik denk dat het probleem wat dieper ligt en dan met name op het communicatieve vlak. Het afstoten van initiatieven die relatief weinig tijd kosten klinkt mij meer in de oren als symptoombestrijding om heel eerlijk te zijn.
DaannO schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:12:
Ik denk dat iedereen even daarop wacht. ;)
Ik heb de heren allemaal alweer op het forum gezien, gelukkig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 03-01-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
neographikal schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:20:
Ik heb de heren allemaal alweer op het forum gezien, gelukkig ;)
En dit is precies typerend voor het probleem wat hier wordt aangedragen, gek genoeg. Als ze er zijn, neem ik aan dat dit topic nog wel eens ter sprake komt. Ik heb het er dus niet gelijk over dat er een oplossing wordt aangedragen. Alleen een korte post "dat iedereen binnen FG weer bij elkaar is en dat ze er even gezamelijk over willen babbelen", om daarna een goede reactie te kunnen plaatsen. Want dat is imho genoeg.

Ik ben het wel compleet met curry eens dat de specials binnen FG voornamelijk vanuit de community moeten komen. Hierbij hoeven de mods alleen te assisteren (want daar zijn ze voor: wankelende users weer op het midden van de weg zetten). En dan wil ik zelf ook wel hulp bieden (al denk ik niet dat ik veel kan, maar dat terzijde).

Ik denk wel dat 'grote projecten' als een contest niet alleen door users opgezet kunnen worden. Als het een GoT contest is, zal er (minimaal) een topic in FG daarover lopen. En dat zal een groot topic zijn waar makkelijk verkeerde dingen in terecht komen.
offtopic:
Zie bijvoorbeeld de weekopdracht, daar is altijd wel een user die een archieffoto plaatst

Kortom: er kan veel vanuit de community gebeuren, maar er moet een belangrijke communicatielijn lopen terug naar de mods van FG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
at iedereen binnen FG weer bij elkaar is en dat ze er even gezamelijk over willen babbelen", om daarna een goede reactie te kunnen plaatsen. Want dat is imho genoeg.
Daar zijn ze nu wel mee bezig. Intern zitten ze geloof ik het een en ander te bespreken, het lijk mij dan ook niet nodig om gelijk te melden dat ze er allemaal zijn. Lijkt net of ze dan iets verkeerd hebben gedaan en dat wij ze in de gaten moeten houden!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Geef de heren moderators FG ook even de tijd om te reageren :)

GoT is soms net ambtenarij, al dat overleggen kost nu eenmaal wat tijd ;) En daarbij, beter een degelijk antwoord waar je even op moet wachten dan een antwoord dat in de haast is gegeven en niet nagekomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Very true, ik had niet zo moeten reageren, excuses van mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jules schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:06:
Ik kan alleen maar zeggen, is het alweer zo ver dat er posts over komen? Volgens mij kan beter een gewone user die contests en weekopdrachten gaan doen, dat ontlast de FG crew en laat ze meer doen waar ze eigenlijk voor aangesteld zijn; modereren. Geen bijzaken meer, en liever nog; zelf actief meedoen met bijdragen leveren. De community weer een community maken ;)
Laat de mods weer users zijn die zelf mee doen in de gezelligheid :), zoals ik ook al zei in mijn post een stukje terug dus. Eens dus :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
SmartDoDo schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:29:
Geef de heren moderators FG ook even de tijd om te reageren :)

GoT is soms net ambtenarij, al dat overleggen kost nu eenmaal wat tijd ;) En daarbij, beter een degelijk antwoord waar je even op moet wachten dan een antwoord dat in de haast is gegeven en niet nagekomen kan worden.
tsja, we kunnen ze eeuwig de tijd geven, maar het lijkt zo wel of er moed willig niet gereageerd wordt, niet eens een aankondiging met we komen met een antwoord....

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, dat er 2 weken na TS nog niet echt gereageerd is, is eigenlijk wel een reactie. Men heeft het druk, men heeft een sociaal leven enzo. En ook als een reactie komt, dan zal dat druk wezen zo blijven.
IK kan mij dus voorstellen dat de reactie zal bestaan uit het onderkennen van die drukte waarna men een oplossing gaat zoeken waarbij users en crew een herverdeling van de taken gaat doen, zodat iedereen z'n plekje vind: users doen actief en crew begeleidt dan louter nog, zoals Curry schrijft.

Het lijkt me dat het de onvermijdelijke uitkomst gaat worden, dus ergens zou de FG-crew dat kort kunnen neerzetten. Dan kan men direct beginnen met hergroeperen. :)
curry684 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:42:
Tip voor de mods: trek niet alles naar jezelf toe, maak geen beloftes die je realistisch niet waar kunt maken, en stimuleer de users die graag iets gedaan willen hebben om daar zelf een proactieve of zelfs organiserende rol in te spelen. Tip voor de users: proactief is een woord dat je niet richting de crew moet slingeren, zij zijn in beginsel al druk genoeg met het forum leefbaar houden voor jou, en alles wat ze meer kunnen is bonus. Proactiviteit komt van alle kanten: als jij als user iets leuks in mekaar draait in samenwerking met de crew, zullen zij er van harte voor zorgen dat jouw idee goed loopt en alle support en aandacht krijgt die het verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hergroeperen, maar waarvan? Van taken die krap een paar minuten per week aan tijd kosten? Ik vind het prima om een helpende hand te bieden, maar ik vraag me wel af of we dan de problemen aan het oplossen zijn, of dat we ze aan het verschuiven zijn.

Eigenlijk zouden de mods met een reactie + voorstel moeten komen, we zitten nu dingen te bedenken waarvan we niet eens weten of we daarmee het probleem oplossen wat er volgens hen bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ecteinascidin schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:43:
Tja, dat er 2 weken na TS nog niet echt gereageerd is, is eigenlijk wel een reactie. Men heeft het druk, men heeft een sociaal leven enzo. En ook als een reactie komt, dan zal dat druk wezen zo blijven.
IK kan mij dus voorstellen dat de reactie zal bestaan uit het onderkennen van die drukte waarna men een oplossing gaat zoeken waarbij users en crew een herverdeling van de taken gaat doen, zodat iedereen z'n plekje vind: users doen actief en crew begeleidt dan louter nog, zoals Curry schrijft.

Het lijkt me dat het de onvermijdelijke uitkomst gaat worden, dus ergens zou de FG-crew dat kort kunnen neerzetten. Dan kan men direct beginnen met hergroeperen. :)

[...]
daar gaat 't mij helemaal niet om, je bent mod, dan heb je een taak toch? Je accepteert dat je vrijwillig wat wilt inzetten voor dit eigenlijk enorm vette forum. Dan kun je op z'n minst zeggen dat je er naar kijkt. Maar na SDD's post heeft de crew niet eens gezegd we kijken er naar of we komen met een reactie. Voor mij illustreert dat het probleem, tuurlijk, je kan op vakantie zijn, maar als 1 van de zoveel nu even zegt, er komt wat, dan is dat al een teken. Tuurlijk moeten users ook pro actief mee doen, en dat willen ze ook, maar zoiets komt van 2 kanten, en eigenlijk zou er meer eenheid in dat 2 kanten gedoe moeten zijn. Mods zijn ook maar users, dus als je van de users pro-activiteit verwacht, verwacht je 't ook van de mods...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Simon schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:43:
[...]

daar gaat 't mij helemaal niet om, je bent mod, dan heb je een taak toch? Je accepteert dat je vrijwillig wat wilt inzetten voor dit eigenlijk enorm vette forum. Dan kun je op z'n minst zeggen dat je er naar kijkt.
Persoonlijk is dit een punt waar ik persoonlijk ook erg aan hecht.

Ik denk niet dat een mod er voor is om al het werk binnen zijn forum te ontplooien en uit te voeren maar als je geen tijd hebt om te modden of de users te stimuleren initiatieven te ontplooien moet je het balletje doorgeven aan iemand die het wel kan/wil.
Een levend forum is een leuk forum !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
daar gaat 't mij helemaal niet om, je bent mod, dan heb je een taak toch? Je accepteert dat je vrijwillig wat wilt inzetten voor dit eigenlijk enorm vette forum. Dan kun je op z'n minst zeggen dat je er naar kijkt.
Nee, dat is een mod niet. Een mod is een user die pro-actief bezig is en waakt over het niveau van de diverse fora. Maar de inbreng in deze fora, de assen waar alles om draait zijn de pro-actieve users en niet perse de moderatoren. Een moderator die alleen aanwezig is om modbreaks neer te zetten en een enkel slotje neerzet is in principe al voldoende moderator.
Niet wat je wenst, wel wat de praktijk is. Een moderator zal niet blij zijn als er ook een vermaaksverplichting bij zit.

Maar zodra een mod toezegt iets te doen (reageren, organiseren, regelen) dan is het idd wel redelijkerwijs logisch dat het dan pro-actief wordt uitgevoerd......

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 06-01-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ecteinascidin schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:20:
[...]
Nee, dat is een mod niet. Een mod is een user die pro-actief bezig is en waakt over het niveau van de diverse fora. Maar de inbreng in deze fora, de assen waar alles om draait zijn de pro-actieve users en niet perse de moderatoren. Een moderator die alleen aanwezig is om modbreaks neer te zetten en een enkel slotje neerzet is in principe al voldoende moderator.
Niet wat je wenst, wel wat de praktijk is. Een moderator zal niet blij zijn als er ook een vermaaksverplichting bij zit.
Wie gaat er dan over de futers van het desbetreffende forum? Het MT van tweakers? Of diegene die het forum in handen hebben? Het lijkt mij een beetje raar dat je iemand de controle geeft, maar dat diegene alleen als politie hond optreedt en dat de rest ervoor moet zorgen dat er wat leven in de brouwerij komt. Ik denk niet dat dit de gedachte achter een mod is. Wat Pim probeert te vertellen, daar kan ik mij wel in vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ecteinascidin schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:20:
[...]
Daar heb je wel gelijk in, maar het lijkt mij _persoonlijk_ toch wel wenselijk dat een mod ook een bepaalde passie voor het forum heeft, en niet puur en alleen wat slotjes en modbreaks op het forum kwakt. Dat lijkt mij persoonlijk nogal een ongeïnteresseerde mod... Het mag van mij wel iets meer zijn dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Let op dat ik de forumdynamiek plaatste onder de pro-actieve users. En dat een moderator uit diezelfde hoek komt. Ik zeg dus niet dat een moderator niet actief bij hoeft te dragen, hij is immers uit dezelfde actieve groep voortgekomen als de overige actieve users. Ik wil alleen aangeven dat het niet als de plicht van een moderator gezien moet worden om pro-actief te zijn. Andere pro-actieve users zullen immers onder de plicht-ruk breken.

Voor ongeinteresseerde moderatoren zijn andere routes, maar die zijn in dit topic geheel niet relevant. IMHO lijkt het er meer op dat enkele pro-actieve users iets teveel hooi op de vork hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Maargoed, als de gehele crew na meer dan een week nog geen reactie kan geven dan lijkt mij dat dit het probleem prima onderstreept. Ik heb best wat geduld maar vind een week wachten op een reactie toch maar zo zo.

Wat dat betreft ben ik het ook met Pim eens die mijn gedachtes vrij aardig verwoord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Mods zijn ook maar users, dus als je van de users pro-activiteit verwacht, verwacht je 't ook van de mods...
In feite is de taak van de moderator de volgende:
De Moderatoren zijn verantwoordelijk voor het reilzen en zeilen binnen hun forum. Ze zorgen voor de aanwezigheid en actualiteit van een FAQ, sturen users en delen desnoods waarschuwingen en/of sancties uit. Ook houden ze zich natuurlijk bezig met het sluiten van topics, het wijzigen van topictitels, en dergelijke. Alle moderatoren houden het subforum Schop een Modje in de gaten om eventuele misstanden in zijn of haar forum(s) op te kunnen pikken.
Dus als we het hebben over pro-activiteit zoals ik denk dat jij die bedoelt, dan valt dat nog te bezien. Daarentegen is een Fotografie een subforum waar veel creativiteit en activiteit plaatsvind, dan zie je dat uiteraard ook graag terug bij de moderators die daar bezig zijn :) De kwaliteiten voor een moderator FG zijn in mijn ogen ook anders dan voor bijvoorbeeld die van moderator SG.

Mogelijk dat dit draadje uit zicht is geraakt dus heb ik Remy verzocht alsnog te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SmartDoDo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:29:

Mogelijk dat dit draadje uit zicht is geraakt dus heb ik Remy verzocht alsnog te reageren :)
Oftewel: mogelijk dat Remy het vergeten is? Lijkt me toch een slechte zaak als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:35:
[...]

Oftewel: mogelijk dat Remy het vergeten is? Lijkt me toch een slechte zaak als dat zo is.
Dat kan, of mogelijk wordt er intern actief overlegd en schiet het reageren in LA er dan net even bij in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norjee schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:43:
edit:
Ik zie nu ineens ook dat het hele topic in de vernieling ligt.. Duh.. ik heb een nieuwe server en niet de moeite genomen de contest weer online te zetten. Als er belangstelling is kan ik de oude images wel weer uploaden zodat de topics er in elk gevaal weer toonbaar uitzien (tot de volgende server move), of alle foto's ergens uploaden zodat got de urls aanpast en de images/foto's zelf gaat hosten)
offtopic:
Ik vraag me wel eens af waarom niet iedereen gewoon op GoT foto's kan uploaden i.p.v. hiervoor vage sites of eigen webservers te gaan gebruiken. Ik kan zelf 500 MB aan foto's uploaden omdat ik een account heb. Maar omdat niet-abbo's hun foto's ergens anders kwijt moeten gaat elk topic uiteindelijk kapot.

Hoeveel foto's staan er op GoT? Minder dan 100.000 neem ik aan. Dit zal toch niet meer dan 30 GB aan data zijn? Kunnen foto's niet gecached worden zodat ze beschikbaar blijven? En dan bijvoorbeeld zeggen: groter dan 250 kB = niet gecached (o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

SmartDoDo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:44:
[...]
....., of mogelijk wordt er intern actief overlegd en schiet het reageren in LA er dan net even bij in :)
Mjah... communicatiefout nr. 1 :)

Ook al ben je achter de schermen druk bezig om de ultime oplossing te vinden, af en toe feedback geven is een must. Enkel en alleen een berichtje in de geest van 'we zijn achter de schermen druk aan het overleggen' is al voldoende. Dit na laten veroorzaakt een hoop irritatie's en onbegrip :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:20:
[...]

offtopic:
Ik vraag me wel eens af waarom niet iedereen gewoon op GoT foto's kan uploaden i.p.v. hiervoor vage sites of eigen webservers te gaan gebruiken. Ik kan zelf 500 MB aan foto's uploaden omdat ik een account heb. Maar omdat niet-abbo's hun foto's ergens anders kwijt moeten gaat elk topic uiteindelijk kapot.

Hoeveel foto's staan er op GoT? Minder dan 100.000 neem ik aan. Dit zal toch niet meer dan 30 GB aan data zijn? Kunnen foto's niet gecached worden zodat ze beschikbaar blijven? En dan bijvoorbeeld zeggen: groter dan 250 kB = niet gecached (o.i.d.)?
offtopic:
Daar is al eens een discussie over geweest, zie Bijlages toevoegen bij posts
Han schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:23:
[...]

Mjah... communicatiefout nr. 1 :)

Ook al ben je achter de schermen druk bezig om de ultime oplossing te vinden, af en toe feedback geven is een must. Enkel en alleen een berichtje in de geest van 'we zijn achter de schermen druk aan het overleggen' is al voldoende. Dit na laten veroorzaakt een hoop irritatie's en onbegrip :)
Inderdaad. Feedback geven lijkt mij niet meer dan logisch als je intern iets aan het bespreken bent wat door users zelf aangedragen wordt en hierop een reactie verwachten. Het lijkt mij _persoonlijk_ onmogelijk om zoiets te vergeten, je bespreekt het doordat het ergens in LA aangedragen wordt en dan vergeet je om een reactie te geven nadat je het intern besproken hebt?

Nouja het zal wel aan mij liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 06-01-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Simon schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:15:
[...]

tsja, we kunnen ze eeuwig de tijd geven, maar het lijkt zo wel of er moed willig niet gereageerd wordt, niet eens een aankondiging met we komen met een antwoord....
Lezen is een vak he:
[...]
[...]
Op dit moment zijn we over het geheel in overleg gezien we er allemaal zijn: asap zullen we met inhoudelijke reactie en info komen over de verder gang van zaken.
RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:24:
...
Daar heb je wel gelijk in, maar het lijkt mij _persoonlijk_ toch wel wenselijk dat een mod ook een bepaalde passie voor het forum heeft, en niet puur en alleen wat slotjes en modbreaks op het forum kwakt. Dat lijkt mij persoonlijk nogal een ongeïnteresseerde mod... Het mag van mij wel iets meer zijn dan dat.
Gelukkig is niemand van de FG-crew er alleen voor de slotjes en modbreaks, en hopelijk geen enkel crewlid op GoT.
SmartDoDo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:29:
[...]
In feite is de taak van de moderator de volgende:

[...]
Dus als we het hebben over pro-activiteit zoals ik denk dat jij die bedoelt, dan valt dat nog te bezien. Daarentegen is een Fotografie een subforum waar veel creativiteit en activiteit plaatsvind, dan zie je dat uiteraard ook graag terug bij de moderators die daar bezig zijn :) De kwaliteiten voor een moderator FG zijn in mijn ogen ook anders dan voor bijvoorbeeld die van moderator SG.

Nee, dit draadje is zeker niet uit het zicht geraakt: integendeel zelfs. Ik heb echter nog niet van alle FG-mods hun verhaal gehoord, zodoende.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Remy schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:27:

Gelukkig is niemand van de FG-crew er alleen voor de slotjes en modbreaks, en hopelijk geen enkel crewlid op GoT.
Dat probeerde ik ook zeker niet te zeggen. Ik zou het alleen nogal slecht vinden als wat ecteinascidin aangaf de werkelijkheid bleek te zijn. Maar gelukkig geef je zelf al aan van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Nou nou, das ook wel erg star.
Het kan toch geen kwaad om dat tussentijds nog ff te benadrukken. Zo van 'we zitten nu al wel ruim in de maand JAN, maar ik heb nog niet iedereen kunnen spreken; dus nog even geduld'.

Of ben je bang om een nutteloze kick te doen; ik denk dat mensen juist in dit topic het fijn vinden als er vanuit de crew een beetje meer word gegeven :)

Het kost je maar een paar regels; en het ergste wat er kan gebeuren is dat mensen het op prijs stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 06-01-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
daar gaat t niet om, je kan gewoon een lijntje neerzetten van we zijn er nog mee bezig. Ook dit laat weer de relatie mods en users zien. Je kan ook er vriendelijk op in gaan ipv meteen iemand neer te sabelen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Ik denk niet dat we ons uitermate druk moeten gaan maken over het feit dat er hier nu geen reactie is geweest :) . * Remy heeft inmiddels meermaals aangegeven dat een antwoord onderweg is, dus dat zal er deze maand vast nog wel zijn. Dat er misschien nogmaals geroepen had kunnen worden dat ze er mee bezig zijn is op zich waar, maar aangezien hij 10 dagen geleden nog had aangegeven dat het ergens in januari zal worden betwijfel ik of dat veel meerwaarde zou hebben. Ja, misschien is het gebrek aan deze 'extra' / herhaalde communicatie over work in progress wel een deel van het probleem, maar ik denk dat het wat raar is om te 'eisen' dat er elke week herhaald wordt dat het er ergens deze maand een antwoord komt :) .

Met betrekking tot de rol van een moderator: Nee, deze is in mijn ogen zeer zeker niet alleen verantwoordelijk voor het houden van orde. Een moderator zou in zijn ogen zijn taak breder dan dat op moeten vatten, maar ik betwijfel ten zeerste of er moderatoren zijn die daar anders over denken :) . Júíst het sturen en stimuleren van topics is in mijn ogen een modtaak. In dat opzicht is de devschuur volgens mij een uitstekend voorbeeld. Ik heb het idee dat ze daar ergens in het afgelopen jaar, of misschien nog wel eerder, overgegaan zijn van een meer repressief naar een stimulerend systeem. Gebruikers worden niet alleen gestimuleerd goede topics te openen door ze af te straffen als ze dat niet doen, maar ook (juist) als er bevorderende vragen e.d. gesteld worden.

Fotografie is in dat vlak wel nog wat moeilijker dan andere fora, denk ik. Het stimuleren van mensen tot het proberen te maken van een goede foto, die te posten, en elkaar van onderbouwend commentaar te voorzien gaat denk ik enigzins verder dan het stimuleren van het maken van een goed topic. Wat dat betreft is het denk ik erg belangrijk dat juist daar fijn meegereageerd wordt door de moderatoren.

Daarnaast zijn er de initiatieven die mensen aan moeten zetten het beste uit zichzelf te halen, zoals de contest. Dat is echter een secundaire taak, en die activiteiten moeten ook zeer zeker gestimuleerd woorden door de FG-crew, maar zoals * JHS zo treffend zegt is het denk ik belangrijk dat ze zichzelf niet te verantwoordelijk maken voor de initiatieven zelf. Als er nu een gebrek aan dergelijke initiatieven zou zijn, zou het denk ik wél goed zijn om als crew dat soort dingen in eigen hand te nemen, maar anders niet. Of iniedergeval niet volledig.

Het is echter niet eerlijk te suggereren dat de contest gewoon in handen van de users had moeten blijven. De opkomst voor die contests was tanende, had ik het idee, en het was volgens mij inderdaad nodig dat er iets nieuws kwam. De weekopdrachten waren in mijn ogen een keurige oplossing daarvoor. Natuurlijk is het erg jammer dat er wel beloofd is dat de contest site er zou komen, maar dat dat niet gebeurt is. Als dat echt met zoveel woorden beloofd is, is dat denk ik inderdaad niet een handige manier geweest. Zoals hierboven al is geroepen: beloof alleen dingen die je kan waarmaken. En zolang dat niet beloofd kan worden lijken me de weekopdrachten niet echt een probleem. Wat misschien echter wél een goed plan was geweest, was het communiceren van het feit dat de contest site er niet meer zou komen, en de bal weer bij de users leggen.

De discussie omtrend het op tijd posten van de weekopdrachten gaat mij eerlijkgezegd wat ver. Natuurlijk is het zo dat als die pas 's middags worden gepost, een aantal users daar de dupe van zullen zijn. Maar dat lijkt me echter zo een beperkte groep, dat dat nu niet echt iets is waar je je heel druk over zou moeten maken. Misschien was het wel verstandig geweest om er een tweeweekse opdracht van te maken, alhoewel dat lang niet zo goed klinkt :P . Op die manier zou er meer gelegenheid zijn geweest tot het maken van die posts, en had die halve dag al helemaal niet zoveel meer uitgemaakt.

Veel belangrijker is denk ik echter dat het plaatsen van de weekopdrachten helemaal geen verantwoordelijkheid van de crew zou moeten zijn, maar meer van de community als geheel. Dat de FG-crew de onderwerpen bepaald kan ik me nog voorstellen, maar een poll lijkt me ook niet een erg slecht idee. Als dan op een gegeven moment een user op het juiste moment een nieuw topic opent, is alles opgelost. En alleen als het fout gaat is er dan een noodzaak voor de crew om in te grijpen.

Naast dit alles is denk ik het geven van feedback en het aanwezig zijn in de fora het voornaamste probleem. Het proberen te helpen en het niet ontvangen van een reactie, zelfs niet in de trand van "we kijken ernaar" is bijzonder vervelend. Het moet dan natuurlijk wel zo zijn dat er vervolgens een reactie komt :P .

Kortom: Er is in de afgelopen tijd voor zover ik dat enigzins in kan schatten misschien wat teweinig gereageerd in de topics en de feedbackdraadjes, en misschien wat teveel beloofd, en teweinig gedaan. Aan de andere kant is het denk ik zo dat de users wat teveel naar de crew kijken, en tegelijkertijd de FG-crew teveel naar zich toetrekt.

En verder wachten we natuurlijk de reactie van * Remy af :) .

edit:
Om onduidelijkheid te voorkomen: ^^ is een reactie als user, ik lees nl. wel graag in de FG fora, en zeer zeker niet als crewlid :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Simon schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:38:
[...]

daar gaat t niet om, je kan gewoon een lijntje neerzetten van we zijn er nog mee bezig. Ook dit laat weer de relatie mods en users zien. Je kan ook er vriendelijk op in gaan ipv meteen iemand neer te sabelen.
Neersabelen zou ik het niet noemen. Tis gewoon de stijl van Remy, kort en direct. Als je dat in je achterhoofd houdt weet je dat hij het niet zo 'naar' bedoelt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ik ben zeker ook geen naar persoon hoor :P

En nee, het was niet neersabelen, maar meer een reactie op die loze kick :)

Even een tussen-update: so far mbt het overleg gaat het goed, en komen er positieve dingen uit: en misschien hebben we zelfs nog een aangename verrassing (of meer dan 1) voor het FG-publiek.

Zogauw er meer dingen zeker zijn, zal ik (of een andere FG'ert) het posten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dank voor het op de hoogte houden, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

neographikal schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:27:
Dank voor het op de hoogte houden, ben benieuwd :)
Inderdaad, leuk! Ben ook zeer benieuwd, fijn dat er wat met de opbouwende kritiek gedaan wordt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik geef toch een slinger aan dit topic. Niet om de FG crew achter de broek te zitten, maar aan te geven dat ik merk dat het beter gaat. Of het nu komt dat dit "probleem" is opgelost:
Remy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:02:
[...]

En ja, de modcrew is op dit moment vrijwel 'weg' incluis mijzelf:[...]
Ik weet het niet, maar er wordt weer goed gemodderd, in het feedbacktopic wordt snel gereageerd en ook de opdrachten zijn weer goed op tijd.

Kennelijk heeft het beraadslagen van de crew binnen FG wel succes, ook al zal het misschien nog even duren voordat het hier gepost wordt. Maar dat "wij" merken dat het weer beter gaat mag best gezegd worden, na de kritiek die is geuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

^ Met stom :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

mithras schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:25:
...

Kennelijk heeft het beraadslagen van de crew binnen FG wel succes, ook al zal het misschien nog even duren voordat het hier gepost wordt. Maar dat "wij" merken dat het weer beter gaat mag best gezegd worden, na de kritiek die is geuit :)
Ja klopt :) Sowieso hebben we kortgeleden een gezellige zuipavond vergadering belegd, en daar het een en ander besproken over de (nabije) toekomst van FG. Daar is veel goeds uitgekomen, wat nu al in de achtergrond verder uitgewerkt wordt cq voorbereid wordt. Over ruim 7 dagen heb ik meer nieuws om te melden: op dit moment ben ik nog gebonden door een NDA :+

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Altijd koel natuurlijk en het gaat een stuk beter, dat mag ook eens gezegd worden. Het modden gaat beter, de activiteiten lopen, etc. Kortom top :)

Maar kan jij / kunnen jullie hier ook inhoudelijk reageren? Dat er nu zaken worden aangepakt is prachtig (zonder gezeik!), maar mijn hoop is dat er ook voor de toekomst iets uit geleerd kan worden. Dan hoeven we in de toekomst niet weer een draad als deze te zien of een berg reacties in FGS-feedback te zien over hetzelfde onderwerp :)

Ik denk dat hier meer mensen al een behoorlijke tijd op wachten tbh :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 24-01-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

neographikal schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:26:
...

Maar kan jij / kunnen jullie hier ook inhoudelijk reageren? ...
In deze opmerking van mij:
Over ruim 7 dagen heb ik meer nieuws om te melden
Ligt ook het inhoudelijk reageren besloten :) Daarna kan de relevante feedback en de reacties vanuit de crew gewoon weer in de relevantie subfora gebeuren, aangezien de vorm en 'sfeer' in het topic hier (zoals ik hier al postte), me ietwat tegenstaat: hierdoor heeft bv Zoefff hier ook niet gereageerd tot nu toe.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Oke, dan wachten we nog even, ben benieuwd wat er staat te gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

1. De contests. Zie Foto-contest februari - Geliefden.
2. Hot Shots. YellowCube heeft deze taak vanaf nu op zich genomen, en zal deze regelmatig (begin van elke maand) updaten: de eerste update komt binnen nu en een paar dagen.
3. FG-crew activiteit. Zoals jullie al gemerkt hebben, is in de afgelopen maand die activiteit al een stuk meer geworden: blij dat mensen daar ook wat van gemerkt hebben, zoals ze hier en in de feedback topics al gepost hadden.
4. De weekopdrachten: Zoefff gaat een tooltje maken cq verder uitwerken zodat deze elke week gewoon gepost kan worden op tijd: zodat iedereen die daar op let zich geen zorgen hoeft te maken.
5. De relevante feedback over de topics, modacties etcetera kunnen vanzelfsprekend in de daarvoor bestemde topics:
Fotografie feedback topic v2.0
FGW feedback topic
FGS feedback topic
Deze worden door de modcrew gewoon weer bijgehouden, en waar nodig cq gewenst actie op ondernomen.

Verder valt er vrij weinig inhoudelijk over te zeggen, want zoals ze zeggen: action speaks louder than words :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

En de acties spreken :D
Modjes (en admin) bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Goed om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Goed werk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Met bovenstaande.
Mag dan ff hebben geduurd, maar het resultaat mag er wezen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geweldig dat het nu wordt aangepakt, serieus, hulde _O_ *O* :Y De contestsite ziet er erg vetjes uit, ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen :)

Maar waar het in deze thread met name om ging was de procesgang die al vaker niet optimaal verliep, en daar zie ik weinig van terug in deze reactie als ik eerlijk ben. De individuele punten worden na het luiden van de noodbel weer aangepakt, maar hoe kunnen we draadjes als deze in de toekomst voorkomen? :)

Dat was eigenlijk het punt denk ik, en niet alleen dat van mij, maar ook die van een aantal anderen als ik het goed heb gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 02-02-2007 00:59 . Reden: Nog maar een paar smileys toegevoegd, het is wel toppie natuurlijk dat boel nu weer beter loopt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ik geef neo daarin wel gelijk. Meer als in dat de spirit ook blijft hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
neographikal schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:50:
Maar waar het in deze thread met name om ging was de procesgang die al vaker niet optimaal verliep, en daar zie ik weinig van terug in deze reactie als ik eerlijk ben. De individuele punten worden na het luiden van de noodbel weer aangepakt, maar hoe kunnen we draadjes als deze in de toekomst voorkomen? :)
De individuele punten worden toch aangepakt en de procesgang loopt toch beter (en er zijn stappen genomen om dit zo te houden). In mijn ogen is er dus geluisterd en actie ondernomen.
Wat wil je nu precies horen dan? Wil je een belofte dat dit nooit meer gaat gebeuren of wil je uitleg over hoe dit had kunnen gebeuren?

Let bygones be bygones en kijk gewoon hoe het gaat lopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

neographikal schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:50:
...
Maar waar het in deze thread met name om ging was de procesgang die al vaker niet optimaal verliep, en daar zie ik weinig van terug in deze reactie als ik eerlijk ben. ...
Ik kan zeggen, die gaat nu een stuk beter verlopen, echter dacht ik dat mijn opmerking 'action speaks louder than words' al duidelijk genoeg was neo. Door zaken vlotter en beter op te pakken, zorgen we dat de tweeweg-communicatie beter verloopt.

Het leek mij dus dat actie meer effect en genoegdoening zou geven dan hier een ellenlang verhaal houden zonder dat men echt -ziet- wat er nou gebeurt. Blijkbaar is dat niet duidelijk genoeg, en da's jammer.

Laat ik het erop houden dat die procesgang nu wel optimaal verloopt, verhoudingsgewijs, en dat ik daar verder geen woorden aan vuil wil gaan maken - dat voegt niks toe namelijk in vergelijking met de daadwerkelijke uitvoering van de crew-taken.
Wat wil je nu precies horen dan? Wil je een belofte dat dit nooit meer gaat gebeuren of wil je uitleg over hoe dit had kunnen gebeuren?
Dat vraag ik me dus ook af, het komt zo toch een beetje ondankbaar over, dergelijk hameren op iets dat eigenlijk nu wel afgehandeld is: we zijn bezig met de uitvoering van allerhande zaken, er is weer meer aanwezigheid en betrokkenheid: ik vraag me af wat men nou nog meer verwacht van de FG-crew: champagne en blonde rondborstige strippers?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik denk neo dat je nu niet kan zeggen dat deze acties niet helpen. Wat jij aankaartte was een structureel probleem, iets wat de FG crew erkent. "Hoe kan hierin verbetering worden aangebracht?" Door betere communicatie en de dingen doen die er worden beloofd. En dat is nu het geval :)

Stel, het modderen zakt weer af, de weekopdrachten komen weer te laat, dán heb je recht om te zeggen dat deze acties "zoethoudertjes" waren. Alleen: de crew _heeft_ inzet getoond, ze zeggen dat het nu beter zal gaan.
Hoeveel meer bevestiging wil je dan hebben? De algemene procesgang zoals jij het noemt kan wel verbeterd zijn, maar dat duurt dan even voor je het ziet. Je kan niet al na 1 dag (!) zeggen dat deze initiatieven van de crew niet helpen: het kost tijd en ik persoonlijk heb het grootste vertrouwen in ze ;)
Pagina: 1 2 Laatste