< dit stukje webruimte is te huur >
Bijvoorbeeld topics over wat oudere hardware met bijbehorende benchmarks, in dat geval zegt een grafiekje meer dan 1000 woorden.
[q=http://tweakers.net/reviews/331/7]
• Fotoalbum
Met de fotoalbum en -uploadtool kan je snel en simpel webbased afbeeldingen uploaden voor gebruik op het forum. Abonnees met een Full abo kunnen maximaal 500MB uploaden. Je kunt naar eigen wens mappen aanmaken in je fotoalbum. De mappen die gekenmerkt zijn als publiek toegankelijk kunnen door andere bezoekers bekeken worden op je Tweaker gallery-pagina. De filegrootte heeft een maximum van 2MB.
• Private File Storage
De private filestorage-tool is een soort van online floppy-vervanger. Met behulp van de tool kun je via een webbased-interface bestanden uploaden en downloaden. Zoals de naam al zegt, is de private filestorage uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik, bijvoorbeeld om Word-documenten thuis en op school toegankelijk te maken. De bestanden kunnen niet door anderen gedownload worden. De opslagcapaciteit van 150MB voor Full-abonnees staat los van het fotoalbum. De filegrootte heeft een maximum van 15MB.
Je kunt niet van T.net verwachten dat ze maar storage voor Jan en alleman beschikbaar stellen, daar mag best iets tegenover staan (lees: ka-ching
[ Voor 70% gewijzigd door RobIII op 25-08-2006 03:56 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Enfin, doe je voordeel met de op het Internet beschikbare pictoko's
[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 25-08-2006 08:30 ]
Geldt ook trouwens voor je abo bij $provider, dus ik zie je probleem niet zo.aex351 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 06:06:
Zodra je namelijk je tweakers abonnement opzegt verdwijnen dus ook meteen al die fotos die je op het forum ooit hebt toegevoegd terwijl ik het dus over bijlages in de posts zelf heb.
Daarnaast weet je wanneer je abo afloopt en kan je voor die tijd je files weghalen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
of je ze nu zelf weghaalt of dat dat automagisch gaat maakt natuurlijk niks uit, het effect is hetzelfde: plaatjes niet meer zichtbaar in diverse topics.BackSlash32 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:04:
Daarnaast weet je wanneer je abo afloopt en kan je voor die tijd je files weghalen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Uiteraard, dat is ook het hele probleem, alleen dat ga je nooit op kunnen lossen. Vervelend is het iig wel. (in de tech forums dan)BackSlash32 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:21:
och... ik kom zo vaak dode links tegen in topics....
Je zal het altijd houden dat pics het niet meer doen
Maar wil je dan een benchmark chart zien van cpu's uit 1999 dan

Storage is niet gratis, dat heb je toch wel door na zoveel replies ?aex351 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:27:
En dat is dus ook het hele punt achter deze thread.
dus de kans dat t.net dat aan gaat bieden is zo goed als nihil, dus ik snap niet zo goed wat je nou precies verwacht van deze thread.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Is niet geheel waar: Je foto's blijven nog bestaan voor een paar maanden als je je abo opzegt. Neem je daarna weer een abo dan heb je je foto's ook weer en alle dingen die je hebt geuploadMithras86 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:33:
Maar eeuwige storage vind je nergens. Bij je provider en t.net is het weg zodra je je abbo opzegt, gratis pichosters ala imageshack and photobucket verwijderen de images na een bepaalde tijd.
Je zal het altijd houden dat pics het niet meer doen
offtopic:
Maar wil je dan een benchmark chart zien van cpu's uit 1999 dan*bij wijze van spreke*
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
+ dataverkeer ook niet
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Kost je een eigen domeintje (a 10 euro ofzo om en nabij) en daarbij zou het fijn zijn als je zelf de DNS kunt beheren (maar geen must). En als je dat nog te duur vindt zou je naar PURL's kunnen kijken (Persistent URL's), die blijven in principe ook bestaan (totdat purl.org ermee ophoudt
Samengevat: Je zorgt ervoor dat je een plek hebt waar je van weet dat iig de URL's (kunnen) blijven bestaan. Daarachter hang je een eigen (of beheerd) redirect systeempje en je kunt zo locaties wijzigen van je images zonder al je posts te hoeven aanpassen.
[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 29-08-2006 23:45 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Verwijderd
Ietwat kort door de bocht. Wanneer dat de waarde van het forum als technologische kennisbase (door plaatjes die behouden worden) vergroot kan het best als nuttige investering gezien worden. De dooddoener "storage en traffic zijn niet gratis" is ook (al zij het in mindere mate) van toepassing op het standaard gebruik van het forum, en dat is bij mijn weten nog steeds mogelijk zonder ook maar een cent aan t.net over te maken.
Wellicht is het een idee om de imagefunctie aan te bieden op een select aantal fora waar het daadwerkelijk een aanvulling op technisch inhoudelijke posts is.
Je kan toch niet serieus van t.net verwachten dat ze gratis een service beschikbaar stellen waarmee je bijlagen aan posts kan toevoegen? Al zou je dit limiteren op iets van 10MB (wat bijzonder weinig is, zeker als deze functie voornamelijk als doel zou moeten hebben dat afbeeldingen nooit meer verdwijnen uit een post), dan kom je alsnog al snel op zeer hoge aantallen aan opslag uit, om nog maar niet te spreken over het dataverkeer.aex351 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:27:
En dat is dus ook het hele punt achter deze thread.
Bovendien wordt er al een functie aangeboden die praktisch gelijk is aan wat jij voorstelt, voor het bijzonder lage bedrag van maar €2,43 per maand.
image hosting
file hosting
Dat doe ik altijd als ik hier iets wil toevoegen (ook al heb ik sinds een week full-abb) zal ik dat blijven doen. Lekker makkelijk en snel (+gratis)
Net zo kort door de bocht.
Zoals eerder aangegeven door BalusC, RobIII en Harm, dit zijn features die beschikbaar zijn voor Abo's. Wanneer ze dit plotseling voor iedere bezoeker van T.net gaan doen, ook al is het maar in bepaalde forums, heeft een Abo verder weinig meerwaarde.
Zoals moto-moi aangeeft, is ook de storage niet gratis. Over een korte tijd (denk een jaar, 2 jaar) kan dit soort opslag al gauw enkele honderden gigabytes in beslag nemen, om nog maar te zwijgen van het dataverkeer en serverloads die het oplevert. Ook bij dit punt komt het abo weer in beeld. Als Abo betaal je elk jaar een beetje aan die opslag van je fotos.
De vraag is dan dus eigenlijk; Waarom zou je diensten, waar je momenteel mensen voor laat betalen, gratis aan gaan bieden aan iedere bezoeker? Dan raken die mensen over de zeik, want zij betalen voor iets wat de rest ook gratis krijgt. Vervolgens moet T.net óf de prijs van de Full abo gaan verlagen, waardoor ze inkomsten verliezen, óf iets anders gaan verzinnen voor de Abo's. Bij de laatste optie kost het T.net nog steeds veel knaken, dus dat zal niet gaan gebeuren gok ik zo.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
In bovenstaand geval betekent een werkend plaatje dus een waardetoevoeging aan een post en dus ook aan GoT. Het zou de moeite waar kunnen zijn om te onderzoeken of een investering in traffic en storage opweegt tegen de veronderstelde meerwaarde van werkende plaatjes (en daarmee de reputatie van GoT als betrouwbare en uitgebreide knowledgebase).
Het argument dat het al in abbo's zit en daarom niet gratis aangeboden kan worden is mijns inziens volledig irrelevant. Abbo's kunnen functies bijkopen die niet essentieel worden geacht voor functioneren op dit forum. Het bewaren van plaatjes werd blijkbaar niet essentieel geacht, maar mocht dit nou toch een bepaalde meerwaarde hebben dan kan men voorgaande beslissing beschouwen als een dwaling en dankzij voortschrijdend inzicht besluiten om er dan toch maar een gratis functie van te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 00:58 ]
Euh, ik heb een abbo en zo zie ik het zeker niet. Die plaatjes krijg jij (als non-abbo) toch wel te zien; of ik ze op imageshack pleur of op t.net. Voor mij is het voordeel dat ik een plaatje bij een post kan uploaden en alles wat ik @T.net post makkelijk bij elkaar heb in een "album". Met als bijkomend voordeel dat ik geen errorsafe pop-ups hoef weg te klikken bij imageshack en consorten.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:52:
Daarnaast vraag je abbo's te investeren in functionaliteit die uiteindelijk de community als geheel ten goede komt. Het plaatsen van plaatjes bij techtopics (zeker bij how-to's en replies) is in dienst van de volledige community.
Ik betaal niet voor jou, ik doe dat voor mijn eigen plezier (en uit "nobele doelen" voor t.net) en om mijn eigen luiheid af te kopen
Over mij
[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 30-08-2006 01:33 ]
Tja, ik zie het niet hooraex351 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:32:
Maar het gaat nog altijd over het meegeven van bijlages in de posts zelf.
Als T.net bijlagen zou "toestaan" / "accepteren" / whatever dan zou dat betekenen dat dat op t.net storage en t.net bandbreedte gaat. En daar mag je dan gewoon voor betalen. Wil je dat niet, even dikke vrienden. Dan host je je bestand zelf ergens (ISP / Imageshack / Rapidshare whatever) en post je een linkje in je post. Zelfde effect, verschil is waar het vandaan komt.aex351 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:32:
En wanneer iemand een online opslag plek wilt hebben zijn er genoeg webhosting bedrijven welk deze aanbieden, daar is een t.net abbo niet voor nodig.
Over mij
Bedoel je dan wellicht een "bijlage" met externe link ofzo? Dat je een URL als "bijlage" kunt toevoegen? Want ik kan er niet echt met mn kop bij dat je nog steeds niet snapt dat T.net niet van plan is extra binaire data bij posts toe te voegen.aex351 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:32:
T.net abo is inrelevant in mijn verhaal, allemaal leuk en aardig de reclame dat ervoor word gemaakt, maar staat totaal los van mijn oorspronkelijk suggestie. Ik neem ook aan dat mijn suggestie niet zo heel moeilijk te begrijpen is met de kern gedachte erachter. zie anders ook : aex351 in "Bijlages toevoegen bij posts" Het is gewoon handig wanneer je bestanden in posts dus kan meegeven, met name op een tech board. En wanneer iemand een online opslag plek wilt hebben zijn er genoeg webhosting bedrijven welk deze aanbieden, daar is een t.net abbo niet voor nodig. Maar het gaat nog altijd over het meegeven van bijlages in de posts zelf.
Dus als ik het zo begrijp, jij verteld dat je denkt te weten dat ik iets niet snap om vervolgens zelf een vraag over het onderwerp te stellen. Misschien begrijp je hier wel iets van "het is slechts een suggestie in een forum sectie waarvoor deze bedoeld is waarbij ik in ga op reacties van andere forum gebruikers welk ook ingaan op mijn reacties en elkaar"Osiris schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:42:
[...]
Bedoel je dan wellicht een "bijlage" met externe link ofzo? Dat je een URL als "bijlage" kunt toevoegen? Want ik kan er niet echt met mn kop bij dat je nog steeds niet snapt dat T.net niet van plan is extra binaire data bij posts toe te voegen.
[ Voor 30% gewijzigd door pasta op 30-08-2006 01:53 ]
Signature
tuurlijk niet, het enige wat je kan doen is een link meegeven naar de locatie van het bestand. Dat zijn geen directe bijlages in de post zelf. En dat is nu ook al mogelijk met zo'n t.net abo (verijdelde data opslag) of bij een webhosting bedrijf.pasta schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:50:
En daarbij, wordt het T.net abo verhaal er continue bij getrokken omdat dit juist de functionaliteit biedt die jij wilt.
[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 30-08-2006 01:53 ]
Toch grappig. Ik zou toch echt zweren dat die functionaliteit voor abonee's in het forum geïntegreerd is.aex351 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:52:
[...]
tuurlijk niet, het enige wat je kan doen is een link meegeven naar de locatie van het bestand. Dat zijn geen directe bijlages in de post zelf. En dat is nu ook al mogelijk met zo'n t.net abo (verijdelde data opslag) of bij een webhosting bedrijf.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Even ter verduidelijkingaex351 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:52:
[...]
tuurlijk niet, het enige wat je kan doen is een link meegeven naar de locatie van het bestand. Dat zijn geen directe bijlages in de post zelf.
In post reply zie ik dit:

Als ik dan op fotoalbum klik krijg ik dit venster:

Foto's kan je direct uploaden als bijlages, wat een onderdeel is van een Tweakers.net Full abonnement.
Signature
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Niet al te duidelijk, moet ik inderdaad toegeven, maar het staat er wel.Met de fotoalbum en -uploadtool kan je snel en simpel webbased afbeeldingen uploaden voor gebruik op het forum.
Signature
Wat is hier dan niet duidelijk aanaex351 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 02:08:
Dat staat dus nergens aangegeven, wat voor mij alleen al een reden is om zo'n dienst niet af te nemen als men nieteens in staat is om de betreffende dienst op voorhand goed te omschrijven. Of zou iemand mij een link kunnen geven welk ik niet heb kunnen vinden van de Full abonnement waar dit wel in staat beschreven, uit interesse.
@pasta: Ik vind het duidelijk (genoeg) zo hoor
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 30-08-2006 02:14 ]
Over mij
En als het betalen ophoud dan zijn alle foto's uit de lucht, dus ook in de topics.
Iedereen gaat aan dit punt voorbij!
De TS bedoelt dat een MOD oid. een foto als "waardevol", "verrijking van het forum" ziet en deze foto dan in het GOT cache ofzo zet zodat GOT niet meer afhankelijk is van externe site's etc. als het om echt goed spul gaat.
Je kan de situatie ook omdraaien, door ipv. "plaatjes" "tekst" neer zetten in het verhaaltje hierboven. Dan heeft iedereen een eigen site of SQL server en iedereen zet zijn post op internet en plaatst een verwijzing in dit forum naar zijn bericht. (dus eigenlijk zoals nu bij een plaatjes gebeurt).
Na een tijdje vallen de berichten weg omdat ze op gratis ruimte staan of servers uit de lucht gaan en na een tijdje doen nog maar een paar post's in de topics op het forum en de rest heeft geen tekst. Lastig hé?
Dus wat doet tweakers, die zetten hun eigen SQL server neer waarop het forum met al zijn inhoud staat! (dus in annalogie naar plaatjes FTP server oid.)
En het mooie is, de tekst en topics die je geopent hebt en in hebt gereageert blijven staan ook al word je account verwijdert of stop je met betalen!
Waarom dus niet met plaatjes?
En dat alleen de nuttige worden bewaard, mischien iets voor mods of met een rating systeem?
Voor simpele probleem/oplossing-posts gaat dat niet op natuurlijk
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Waarom niet? Simpel, de TS gebruikt de attachment/het plaatje vaak alleen maar om zijn probleem uit te leggen, waarbij de tekst het meeste uitlegt.
De oplossing van het probleem wordt in 99,9% van de gevallen compleet in tekst uitgelegd.
Je gaat niet voor die 0,1% een flinke investering doen, als je ook weet dat de kans op misbruik van deze functionaliteit veel groter is.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik kan me volledig in deze redenatie vinden eerlijk gezegd. Ja, ik heb zelf een abonnement dat er misschien voor zorgt dat de plaatjes die ik post blijven bestaan. Maar hoe goed ik ook voor mijn eigen plaatjes zorg, ik kom nog regelmatig interessante topics tegen die compleet waardeloos geworden zijn omdat de images ontbreken. En dat vind ik toch jammer...Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:52:
Goed, mijn hele redenatie gaat uit van de veronderstelling dat techposts met werkende relevante plaatjes meer bijdragen aan de doelstellingen van GoT dan techposts die compleet waardeloos worden door niet werkende (maar in instantie wel relevante plaatjes). Mocht je die veronderstelling niet delen, dan is m'n hele betoog niet zinvol.
In bovenstaand geval betekent een werkend plaatje dus een waardetoevoeging aan een post en dus ook aan GoT. Het zou de moeite waar kunnen zijn om te onderzoeken of een investering in traffic en storage opweegt tegen de veronderstelde meerwaarde van werkende plaatjes (en daarmee de reputatie van GoT als betrouwbare en uitgebreide knowledgebase).
Het argument dat het al in abbo's zit en daarom niet gratis aangeboden kan worden is mijns inziens volledig irrelevant. Abbo's kunnen functies bijkopen die niet essentieel worden geacht voor functioneren op dit forum. Het bewaren van plaatjes werd blijkbaar niet essentieel geacht, maar mocht dit nou toch een bepaalde meerwaarde hebben dan kan men voorgaande beslissing beschouwen als een dwaling en dankzij voortschrijdend inzicht besluiten om er dan toch maar een gratis functie van te maken.Daarnaast vraag je abbo's te investeren in functionaliteit die uiteindelijk de community als geheel ten goede komt. Het plaatsen van plaatjes bij techtopics (zeker bij how-to's en replies) is in dienst van de volledige community.
Zodra ik een abonnement kan afsluiten dat er voor zorgt dat ik alle door anderen geposte pics blijf zien zou ik het direct doen. Dit zie ik alleen niet snel gebeuren.
Ik als abonnee zou me er trouwens niet druk over kunnen maken dat mijn abonnement minder extra's biedt als zoiets ingevoerd zou worden; ik profiteer er namelijk ook van mee! Plaatjes in topics die ik interessant vind om terug te lezen blijven nu namelijk bestaan...
Ik kan me trouwens best voorstellen dat tweakers.net geen zin heeft om zo'n dienst aan te bieden. Dat is een keuze die vast afgewogen zal zijn en die kan ik accepteren. Ik snap alleen niet dat sommige mensen zo kort door de bocht het probleem van de topicstarter beantwoorden met "neem een abonnement, of gebruik gratis uploaddiensten". De probleemstelling is volgens mij namelijk niet "Ik heb een plaatje, en kan het niet aan mijn post toevoegen" maar meer "Ik kom posts tegen met dode plaatjes". En volgens mij kan de TS er ook niets aan doen om te zorgen dat de mensen die die plaatjes posten een abo nemen of een goede uploaddienst gebruiken. Tweakers.net zou imo wel invloed kunnen uitoefenen op de manier waarop mensen pics posten... bijvoorbeeld door gratis storage aan te bieden.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
En dat is iets dat niet structureel zal gebeuren, omdat het gewoon te veel kost en te weinig oplevert. Dode plaatjes zijn vervelend, maar als het om een probleem/oplossing-topic gaat, gebeurt het maar héél héél zelden dat de oplossing niet duidelijk is zonder een plaatje. In FAQ's, Howto's en dergelijke documenten (ook indien deze door een user geschreven zijn) kan volgens mij best gebruikgemaakt worden van faq.tweakers.net. Alleen moet dan even een modje gevraagd worden om de plaatjes daar te plaatsen. Dat lijkt me een billijke en goed werkende oplossing voor het probleemXander schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:19:
bijvoorbeeld door gratis storage aan te bieden.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ik zou me er als abo-houder wel druk over maken. Meerendeel van de plaatjes wordt namelijk gebruikt voor ongein topics.Xander schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:19:
[...]
Ik als abonnee zou me er trouwens niet druk over kunnen maken dat mijn abonnement minder extra's biedt als zoiets ingevoerd zou worden; ik profiteer er namelijk ook van mee! Plaatjes in topics die ik interessant vind om terug te lezen blijven nu namelijk bestaan...
Ik snap het wel dat men zo 'kort door de bocht gaat'. Een abonnement biedt namelijk de functionaliteit en meer en zegt gelijk ook: We gaan eenzelfde functionaliteit niet gratis aanbieden.Ik snap alleen niet dat sommige mensen zo kort door de bocht het probleem van de topicstarter beantwoorden met "neem een abonnement, of gebruik gratis uploaddiensten". De probleemstelling is volgens mij namelijk niet "Ik heb een plaatje, en kan het niet aan mijn post toevoegen" maar meer "Ik kom posts tegen met dode plaatjes". En volgens mij kan de TS er ook niets aan doen om te zorgen dat de mensen die die plaatjes posten een abo nemen of een goede uploaddienst gebruiken. Tweakers.net zou imo wel invloed kunnen uitoefenen op de manier waarop mensen pics posten... bijvoorbeeld door gratis storage aan te bieden.
Voor de TS: geef eens een paar GOT-linkjes waarin het nut van attachments werkelijk zin heeft.
Ik heb even geen linkjes voor je, maar weet nog wel 2 voorbeelden waarbij ik zelf plaatjes mistte...Rob schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:27:
[...]
Voor de TS: geef eens een paar GOT-linkjes waarin het nut van attachments werkelijk zin heeft.
• Ik had een nieuwe HDD en vond de accesstimes hoog. Wat zoeken op GoT leverde me een post op van iemand met dezelfde HDD op dezelfde controller, mooi vergelijkingsmateriaal toch? Als het screenshotje van de benchmark ook gewerkt had dan...
• Ik had een keer problemen met mijn winamp soundoutput, de oplossing kwam ik ook hier ergens tegen. Een screenshotje van een schermpje ergens 5 menutjes diep met de juiste optie in een combobox geselecteerd... kennelijk. Alleen deed ook hier het plaatje het niet.
Ik ben het nogsteeds met iedereen eens dat de posters van deze plaatjes ook zelf voor een abo of andere uploadmogelijkheden hadden kunnen zorgen. In deze twee gevallen hadden ze de complete inhoud van het plaatje zelfs in tekst neer kunnen zetten. Maar dat deden ze niet, en ik heb er toch 'last' van.
Again, ik kan me voorstellen dat men bij tweakers.net geen zin heeft om het aan te bieden. Maar dat wil niet zeggen dat het niet handig zou kunnen zijn, ook voor de mensen die wel ruimte hebben voor het neerzetten van hun eigen pics...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik onken ook niet dat het handig zou zijn, ik zeg alleen maar dat opslaan/serveren/backuppen van zoveel data totaal niet haalbaar is voor nop, iets wat je ook merkt aan elke uploadsite die je kunt vinden, overal zie je meer banners dan bij ons, of zelfs popups/popunders.Xander schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:36:
Again, ik kan me voorstellen dat men bij tweakers.net geen zin heeft om het aan te bieden. Maar dat wil niet zeggen dat het niet handig zou kunnen zijn, ook voor de mensen die wel ruimte hebben voor het neerzetten van hun eigen pics...
Verder heeft vroeger eudoria al eens bij ons in het rek gehangen en daar ging voor zover ik weet net zoveel data doorheen als bij onszelf, en dat is wel een vrij fors verschil
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
In een fatsoenlijke techposit horen die resultaten gewoon als text. Een pic kan illustrerend werken, maar het dient nooit de enige bron van informatie te zijnXander schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:36:
[...]
Ik heb even geen linkjes voor je, maar weet nog wel 2 voorbeelden waarbij ik zelf plaatjes mistte...
• Ik had een nieuwe HDD en vond de accesstimes hoog. Wat zoeken op GoT leverde me een post op van iemand met dezelfde HDD op dezelfde controller, mooi vergelijkingsmateriaal toch? Als het screenshotje van de benchmark ook gewerkt had dan...
Ook hier kun je menustructuur prima weergeven als Menu1 > Menu3 > Submenu6 - ook hier had die info in text gemoeten.• Ik had een keer problemen met mijn winamp soundoutput, de oplossing kwam ik ook hier ergens tegen. Een screenshotje van een schermpje ergens 5 menutjes diep met de juiste optie in een combobox geselecteerd... kennelijk. Alleen deed ook hier het plaatje het niet.
Deze voorbeelden zijn geen voorbeelden van het nut van pics in-forum te bewaren maar voorbeelden van slechte techposts
Juist. 9 van de 10 keer is Copy/Paste meer dan toereikend, die ene keer dat dat niet is zou je minimaal een samenvatting in platte text moeten zetten (denk aan de uitdraai van een Atto HDD benchmark met als samenvatting de waarde bij de grootste filesize in text).Ik ben het nogsteeds met iedereen eens dat de posters van deze plaatjes ook zelf voor een abo of andere uploadmogelijkheden hadden kunnen zorgen. In deze twee gevallen hadden ze de complete inhoud van het plaatje zelfs in tekst neer kunnen zetten. Maar dat deden ze niet, en ik heb er toch 'last' van.
Zeer belangrijke reden waarom dit echt als text moet: de GoT search is niet slecht, maar heeft vooralsnog geen OCR-functie, dus info dat alleen in plaatjes staat is volstrekt verloren voor de knowledgebase van GoT

Tja, zoals al zo vaak genoemd is er de mogelijkheid tot abboAgain, ik kan me voorstellen dat men bij tweakers.net geen zin heeft om het aan te bieden. Maar dat wil niet zeggen dat het niet handig zou kunnen zijn, ook voor de mensen die wel ruimte hebben voor het neerzetten van hun eigen pics...

Maar beter nog is gewoon mensen ervan te doordringen dat text info als text gepost dient te worden
Oslik blyat! Oslik!
Dan moet daar meer op gelet gaan worden dat dergelijke plaatjes alleen ter ondersteuning van de tekst gebruikt worden, maar zolang niemand erop aangesproken wordt gebeurd dat dus ook niet.dion_b schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:26:
Ook hier kun je menustructuur prima weergeven als Menu1 > Menu3 > Submenu6 - ook hier had die info in text gemoeten.
Deze voorbeelden zijn geen voorbeelden van het nut van pics in-forum te bewaren maar voorbeelden van slechte techposts
niet alle nuttige plaatjes bevatten tekst waarop je moet zoekenZeer belangrijke reden waarom dit echt als text moet: de GoT search is niet slecht, maar heeft vooralsnog geen OCR-functie, dus info dat alleen in plaatjes staat is volstrekt verloren voor de knowledgebase van GoT
dat is dus oa jullie taakMaar beter nog is gewoon mensen ervan te doordringen dat text info als text gepost dient te worden
Volgensmij heb je zo'n draadje al eens geopend, maargoed.aex351 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 03:26:
Soms wil je een post wel eens wat duidelijker maken door middel van een afbeelding o.i.d. zou het daarom niet makkelijk zijn als we gewoon bijlages bij posts kunnen toevoegen.
Neem 150.000 users, hoeveel upload-mogelijkheden moet een user dan hebben? 10mb? 100mb? Sponser maar een paar GB's aan tweakers dan. Mik d'r ook gelijk een lading euro's heen, voor de bandbreedte kosten.
Als jij tweakers sponsered voor die kosten, zullen ze het vast doen.
Daarbij was in het andere draadje wat je een tijdje terug had geopend ook al gewezen op de 'gratis' hosting van plaatjes e.d.
Tekst kan je prima invoegen hier, maar dat lijkt me logisch. Ten tweede zit je op het internet, dus heb de mogelijkheid om je eigen dingen daar te uploaden en hier te delen.
Wil je gratis hosting voor bestanden die je wilt delen, rapidshare, angelfire, lycosmembers.
Jouw idee is leuk, maar als alle plaatjes, zipjes oid van tweakers moet komen, gaat dat ten koste van het surf-genot hier. nu komen de meeste plaatjes ergens anders vandaag, en is dat de vertragende factor. Dat een plaatje er 10 seconden over doet vanaf een host die gratis is, boeit niet. Als tweakers daardoor 10 seconden doet op te laden zou ik dat minder tof vinden.
Ey!! Macarena \o/
Iemand die een topicstart post dat alleen maar uit plaatjes bestaat wordt wel degelijk erop aangesprokenErkens schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:31:
[...]
Dan moet daar meer op gelet gaan worden dat dergelijke plaatjes alleen ter ondersteuning van de tekst gebruikt worden, maar zolang niemand erop aangesproken wordt gebeurd dat dus ook niet.

Verschilt natuurlijk per subforum, ik kan me levendig voorstellen dat in CM, E, FG of Graphics het percentage nuttige plaatjes hoger ligt. Die "9 van de 10" is vooral uit eigen ervaring in PMG/VB gehaald, waar bijna alle plaatjes screenshots van Everest of Sandra zijn (waarbij zowel copy/paste als report in text file mogelijk zijn)[...]
niet alle nuttige plaatjes bevatten tekst waarop je moet zoeken
Uiteraard[...]
dat is dus oa jullie taak

Oslik blyat! Oslik!
Voor plaatjes in FAQ's en andere hele nuttige zaken (grote topicstarts bijvoorbeeld) kan je bij mods aankloppen om het op een crew webspace te plaatsen, daar wordt niet moeilijk over gedaan.
eax351: Dus ja, het kan inderdaad handig zijn en nee het is niet echt relevant genoeg om dit aan te gaan bieden. Probeer je in de argumenten te vinden en stop eens met alles zo negatief mogelijk te benaderen. We zien dat het handig kan zijn en dat er situaties zijn waarin het een welkome functie zou zijn, maar zijn van mening (met argumenten en redenen!) dat er genoeg alternatieven zijn op deze request.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp