Alvast een reactie van mijn kant, we bespreken het nog binnen de crew
Het laatste voorbeeld, een 'photowork floor' lijkt me in ieder geval niet zo'n goed idee. Ondanks dat het natuurlijk duidelijk mag zijn dat er wel wat eigen inzet verwacht wordt, ben ik bang dat mensen al snel naar het topic grijpen als er iets niet lukt. Individuele topics met specifieke problemen lijken me veel geschikter (en ook geen probleem) dan een groot probleemverzameltopic.
Wat betreft de tutorials, het staat iedereen natuurlijk vrij om een tutorial te ontwikkelen die wij dan graag opnemen in
FGW Tutorials. Als het een enigzins boeiend onderwerp is mag je die gewoon zonder overleg openen, wij zullen dan besluiten of we hem ook in de tutorials-lijst opnemen. Die mag best wel eens verder gevuld worden namelijk
Een dergelijke tutorial kan natuurlijk prima gebruikt worden als 'cursustopic' op het moment dat er dingen nog niet helemaal duidelijk zijn, of wanneer je opmerkingen danwel aanvullingen op de tutorial hebt.
Je noemt ook een soort contesttopic in FGW. We (FG-mods) waren vanavond even bij elkaar om het e.e.a. door te praten, daarbij kwam onder andere de weekopdracht en de invulling daarvan ter sprake. We willen die in de toekomst nog wat gevarieerder qua onderwerp maken, waarin we bijvoorbeeld ook het Photoshop aspect in 1 van de opdrachten uit kunnen lichten (zoals dat bijvoorbeeld al eerder in lichte mate is gedaan met de HDR-opdracht). Het lijkt mij dus beter om 'een FGW contest' te integreren in de huidige weekopdracht, dan er een aparte topicserie voor te starten.