Ervaring met bedrijven die foto's op canvas doek drukken

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 101.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Wat vrienden van mij hebben voor een demonstratie van hun eigen bedrijf wat foto's genomen en die (door hunzelf bewerkt) afgedrukt op een canvas doek dat op een frame was gespannen. Dat zag er echt heel erg gaaf uit en was door een goede drukker gedaan, alleen de prijs lag met 70x100cm voor 250-300 euro nogal aan de hoge kant. Dit is overigens met 6MP foto's gedaan (genomen met een D30 geloof ik), dat is blijkbaar voldoende resolutie voor zulke formaten op doek.

Afbeeldingslocatie: http://www.digidoek.nl/images/popup/doek_canvas.jpg

Nou ben ik voor mijn eigen kamer op zoek naar een drukkerij die dat wat goedkoper kan, die zijn heel makkelijk te vinden met [google=foto op canvas drukken] en daar vind je bij bijvoorbeeld digidoek dat je al voor 100-140 euro op dat formaat af kan drukken!

Nou hoorde ik alleen van de jongen waarbij ik het gezien had, dat de kwaliteit nogal weleens wil verschillen en bij die webshops kan je niet even langsgaan om de kwaliteit te beoordelen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaring met dit soort print-service bedrijven is. Ik ben best bereid meer uit te geven, maar dan wil ik ook wat moois hebben! Het betreft overigens deze foto die ik echt heel erg mooi vind :). Deze is gemaakt met een 300D door een vriend van me (copyrights is zegmaar geregeld :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 05:27
Geen ervaring, maar ik zou eens navragen aan die bedrijven of ze geen Samples (voorbeeldstukjes) willen sturen (zeg maar dat je wel eens een grote bestelling zou kunnen doorgeven, ff stoer doen hé).

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:54

KingCrash

Angry Rabbit

Ik wist niet dat dit kon.Maar vind het een mooie techniek. Ik ga me hier ook eens in verdiepen

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Wij hebben een paar dagen geleden canvas binnen gekregen voor onze epson 7600 en de eerste prints daarmee waren echt geweldig! Exacte prijs kan ik nog niet zeggen maar een digitale foto op een canvas van 60x90 (60cm is helaas wel max breedte) komt denk ik niet boven een euro of 80/90 uit :)

(exlusief opspannen)

voorbeeldje van mezelf: (klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://www.borghstijnfoto.nl/oraalafval/up/canvastotaalt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.borghstijnfoto.nl/oraalafval/up/canas1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.borghstijnfoto.nl/oraalafval/up/canvascloset.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.borghstijnfoto.nl/oraalafval/up/canvasachterkantt.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door BaRF op 12-02-2005 10:17 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Even geen site maar er bestaat de canvas company. Ik heb daar ongeveer 2 weken geleden een doek besteld voor verjaardag van broer. Met bewerking ala andy worholl. Die waren geloof ik een stuk minder duur. (zal even voor je zoeken)

http://www.canvascompany.nl/
prijslijstje:

Formaat Prijs
30 x 30 cm € 39,00
30 x 45 cm € 49,00
45 x 45 cm € 55,00
45 x 70 cm € 74,00
60 x 80 cm € 89,00
70 x 70 cm € 89,00
80 x 80 cm € 109,00
80 x 120 cm € 139,00

Ik kan je dus over een tijdje de kwaliteid zeggen we hebben het namelijk nog niet binnen :+.

[ Voor 46% gewijzigd door Micha op 12-02-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

http://www.plm.nl > prijslijst > digitaal > XXL prints.

30 euro opstartkosten
10 euro voor omzomen
70 euro per m2

Is redelijk netjes geprijst lijkt me. Ze zitten wel in Tilburg en dat is niet naast Utrecht, maar als de kwaliteit werkelijk slecht is dan kun je het gewoon terugsturen en om een nieuwe vragen lijkt me.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik weet dat Dereumaux in Eindhoven/Tilburg dat ook kan. Ziet er echt ongelofelijk mooi uit, die lui doen ook haast al het drukwerk voor de Cebit. Kijk maar eens op www.dereumaux.com.

Veel succes verder!

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137544

Voor een bruiloftsverassing willen we een canvasprint laten maken. Op aanraden van tweakers.net hebben we bij google gezocht naar 'foto op canvas drukken'.
Yorart, www.yorart.nl kwam als eerste op de lijst.
Op hun site zagen we een aantal afmetingen... na een e-mail bleek dat er meer mogelijk was! 20x20 cm, 30x30 cm, en zelfst 100x150 en 100x200cm! De prijzen zijn all-in! geen transport of opstart kosten!
Het team van Yorart zijn ook erg behulpzaam. De eerste foto was van een online album, het team van Yorart heeft ons er op geattendeerd dat er te veel compressie op de foto was toegepast ( JPG compressie) een vergroting van de foto was mogelijk maar niet aan te raden. De foto direct van de digitale camera was OK om te vergroten.Van het origineel hebben we 1m x 1 m laten vergroten op canvas.

Vandaag het schilderijtje binnen gehad... TOP kwaliteit !! En 2 jaar garantie, zonder extra UV coating.
Ik heb met een natte spons flink eroverheen geboend...(stukje in de hoek) RESULTAAT: geen strepen!!

Ik ben er erg blij mee!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 137544 op 19-02-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0m0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2020
Anoniem: 137544 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:58:
Op hun site zagen we een aantal afmetingen... na een e-mail bleek dat er meer mogelijk was! 20x20 cm, 30x30 cm, en zelfst 100x150 en 100x200cm! De prijzen zijn all-in! geen transport of opstart kosten!
Het team van Yorart zijn is ook erg behulpzaam.
Is dit de tekst uit de reclamefolder of zo? Als dat niet zo is, zou je kunnen overwegen de reclamefolder-business in te gaan... ;)
Anoniem: 137544 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:58:
Ik heb met een natte spons flink eroverheen geboend...(stukje in de hoek) RESULTAAT: geen strepen!!
Met een natte spons over het canvas boenen? Is dat de normale reactie wanneer je zo'n geweldige (en dure) canvas-print afgeleverd krijgt? :X Ik zou voorzichtig doen en hem gewoon ophangen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sj0m0 op 19-02-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22591

Qua formaat zijn er meer mogelijkheden maar daarhangt weer en prijskaartje aan. Er zijn 'printers' met een breedte van zo'n 120cm daar kun je heel veel verschillende materialen doorheen halen best wel gaaf! en de lengte is naar eigen zin zeg maar. Ik had ooit eens zeildoekprints nodig met van die grote ringen zeg maar en er kan ook behang en posterpapier etc doorheen.
mail eens naar canvasprints@ejpdesign.com ik weet geen prijzen helaas. Site is momenteel onder constructie alleen En neen... :) dit is niet mijn eigen bedrijfje maar ik heb ooit eens een offerte aangevraagd. succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij Studio America www.america.nl kunnen ze tot 160 x 244 x 4 cm afdrukken.

Het zal wel aan de prijs zijn, maar wat ik daar in de werkplaats gezien heb zag er ook echt supermooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137690

Hebben jullie al bij maxxprint.nl gekeken. Ik heb daar een foto laten drukken op canvas 100x100. Is genomen met een 3,2 megapixel camera. Resultaat super. Het is overigens ook heel mooi opgespannen op spielatten. Mocht het ooit in de toekomst gaan slap hangen dan kan ik hem nog zonder moeite wat opspannen. Zeer viendelijk en professioneel bedrijf. (en niet duur) Echt een aanrader!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137544

Sj0m0 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:40:
[...]

Is dit de tekst uit de reclamefolder of zo? Als dat niet zo is, zou je kunnen overwegen de reclamefolder-business in te gaan... ;)

De tekst is van de e-mail die ik kreeg op mijn vraag over andere formaten ... Ik ben zelf dus geen goede tekst schrijver. ;)

[...]

Met een natte spons over het canvas boenen? Is dat de normale reactie wanneer je zo'n geweldige (en dure) canvas-print afgeleverd krijgt? :X Ik zou voorzichtig doen en hem gewoon ophangen! :)
...en toen kwam de werkster.... en die veegt met een semi-natte doek je canvas schilderij schoon... waaah!! Ik heb een aantal bedrijven gevraagd of hun product wel watervast is, van geen enkel bedrijf kreeg ik 100% garantie, wel bij Yorart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128378

top leverancier online:
Ik heb hier besteld en alles ging perfect!
Goede prijs ook trouwens, an alles via de website, tot betaling aan toe!

http://www.grootfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Nou mensen, bedankt voor de reacties :). Ik heb mijn keus op yorart laten vallen, mede omdat je daar vantevoren de foto kan laten testen (of omdat ik van hun in elk geval op de site kon vinden dat dat kon ;)). Het doek is gemaakt en ik vind het een mooi doek. Het is op een wat minder spiegelende ondergrond iets minder 'sepia' en helaas iets donkerder dan ik gedacht had, maar het is wel een heel mooi doek geworden.

Plaatjes uiteraard:
Zo hangt-ie erbij (klik voor een completer beeld :))
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/fotodoekthumb.jpg

En een close-up van het doek:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/fotodoek2.jpg

Deze foto is een foto van 1000x1500 pixels, het doek ziet er niet superfijn uit als je er met je neus bovenop gaat hangen, zegmaar hetzelfde als je met je neus op een abri poster kijkt, ziet er ook mooi uit. Ik vind het knap dat ze met zo'n lage resolutie nog op een dergelijk formaat iets moois kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0m0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2020
Heel erg mooi, JvS! Nu alleen nog even het plankje erboven opruimen, en je bent er! :+

Op welk formaat heb je die plaat laten maken? 70x100 cm, zoals in je eerste post stond? Dan is het inderdaad knap dat ze met 1000x1500 pixels zulk werk kunnen afleveren!! :)

Edit: oh ja, en wat heeft het je uiteindelijk gekost? (als ik dat mag vragen? :X :) )

[ Voor 15% gewijzigd door Sj0m0 op 07-03-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Het is 100x70 en dat kost 109 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 13:24
70 bij 100 op canvas = 84,92 x 19% = 101.05 excl. opspannen.

bij Emce reprocentrum b.v.
tel 030-2333133

te utrecht.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor een opdracht heb ik enkele afdrukkers vergeleken. Ik heb proefdrukken opgevraagd op A5. Ik ben niet voor Yorart gegaan omdat ik daar een soort toplaag miste en ik het materiaal van Grootfoto fraaier vondt (minder grof).

De ingezonden fotos:
Afbeeldingslocatie: http://www.leicher.nl/got/ORIG_0983.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leicher.nl/got/ORIG_0295.jpg

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.leicher.nl/got/RESULT_1874.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leicher.nl/got/RESULT_1876.jpg

De resultaat fotos zijn snapshots en niet een bijzonder goede weergave van het resultaat.

Het verwerken van de opdracht koste bijna twee weken. De 3:2 is gedrukt als 75x120 en de 1:1 als 70x70. Het enige wat ik miste is degelijk bevestigings materiaal dus dat heb ik van een IKEA print gehaald :D

[ Voor 19% gewijzigd door twixx op 12-10-2005 09:36 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

Zoefff

❤ 

De 2e ziet er qua kleur goed uit, maar op de 1e vind ik het gras wel erg flets hoor? Of ligt dat aan de foto die je van het doek hebt gemaakt? Wel een heel leuk idee trouwens, kwam er toevallig laatst mee in aanraking, en denk dat ik ook wel eens een plaat ga laten afdrukken op doek. Of op linnen, dat lijkt me helemaal mooi :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoefff schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:59:
De 2e ziet er qua kleur goed uit, maar op de 1e vind ik het gras wel erg flets hoor? Of ligt dat aan de foto die je van het doek hebt gemaakt?
100% aan de foto welke ik van het doek gemaakt heb. Een beetje donker binnen. De kleuren zijn levendig. De originelen trouwens nog meer dus je verliest wel wat saturation.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 23:42
Kick...

heeft iemand al ervaring met Imago? http://www.prints.nu/grootformaat.htm
Onze plotter kan A1 en A2 tot de rand printen in hoge resolutie 2400 x 1200 dpi.
We printen met UV-bestendige gepigmenteerde inkt.
We printen standaard op 190 grs papier. Tegen meerprijs is het ook mogelijk op canvas te printen.
Papier 160grs:
A1 = € 21,01
A2 = € 12,61

Canvas:
A1 = € 42
A2 = €25,22

prijzen zonder opstartkosten(€ 4,16) en opspannen (ik denk niet dat ze ook opspannen in die zaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

**bookmarked*** om mijn eigen werk eens te vereeuwigen :P

Wellicht ook voor mijn werk nog interessant :o

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Ikzelf ook op zoek naar aanbieder voor canvas prints. Canvas Company heb ik 2 referenties van die allebei erg tevreden waren; profotonet.nl doet het ook op canvas. Bijkomend voordeel: zij kunnen ICC profielen leveren. Heb je dus een hardware gecalibreerde monitor, dan kun je soft proofen met dit profiel (of converteren). Scheelt onaangename verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Die is zeker genomen op de bibliotheek van de TU Delft?

Interessant topic, het is alleen wel duur vind ik.
Een alternatief voor de doe het zelf'er zou de rasturbator kunnen zijn, hoewel dat natuurlijk veel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 09:45

Zoefff

❤ 

-> FGW

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb zelf een paar weken geleden een foto op canvas laten drukken bij http://www.foto.com . Ik ben er best over te spreken. Alleen de foto is niet water bestendig. Afnemen met een vochtige doek moet je niet doen dus.

Het is een 40*30 foto geworden. Kosten waren iets meer dan 57 euro incl opspannen en verzendkosten.

[ Voor 3% gewijzigd door bolke op 09-07-2006 22:11 ]

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Iemand ervaring met 123schilderij.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

bolke schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:02:
Alleen de foto is niet water bestendig. Afnemen met een vochtige doek moet je niet doen dus.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben ? Ik wil een foto op canvas bestellen om in de keuken boven de spoelbak te hangen en ik heb niet de illusie dat er nooit een spatje water op komt.

Kan iemand aangeven of alle foto's op canvas niet water bestendig zijn ? Kan je de foto ook inspuiten met zo'n spray waarmee je je kleding waterproof maakt ?

Iemand suggesties ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ik zou niet die spray voor kleding gebruiken, maar er gewoon een finish overheen smeren die ook gebruikt wordt voor een schilderij (uiteraard eerst op een klein hoekje proberen.)

Voor dergelijke zaken zou ik je verwijzen naar een goed gesorteerde hoby of schilder winkel. (Dus niet een verf/behang winkel, maar zo eentje waar ze olieverf en dat soort zaken verkopen.) Daar kunnen ze je ongetwijfeld een goed advies geven, ook over de kwast die je daar het beste voor kan gebruiken.
Het wordt dan wel een nauwkeurig werkje, maar tja.... De laag die je er met de kwast op zet, wordt wel van een andere kwaliteit als die van een spray.
Als er een goede spray is, weten ze dat in een dergelijke winkel ook wel.

Oh, ja, boven de wasbak is niet echt een fijne plek. Daar zal namelijk het houten frame van een dergelijk schilderij ook gaan trekken. Dat betekent dat je ook aan de achterkant van je schilderij de nodige aandacht zal moeten besteden. Denk daarbij ook vooral aan het randje waar het canvas op het frame aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Welke resolutie heb ik nodig voor een grote print? Ik wil graag 1 x 1.5 meter hebben. Welke resolutie foto heb ik daarvoor nodig? Mijn eigen cam is een panasonic FX01 met 6 MP. Is dat voldoende?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Zat. Je bekijkt de afdruk toch niet van 10cm dicht op het doek.
Sj0m0 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:06:
Heel erg mooi, JvS! Nu alleen nog even het plankje erboven opruimen, en je bent er! :+

Op welk formaat heb je die plaat laten maken? 70x100 cm, zoals in je eerste post stond? Dan is het inderdaad knap dat ze met 1000x1500 pixels zulk werk kunnen afleveren!! :)

Edit: oh ja, en wat heeft het je uiteindelijk gekost? (als ik dat mag vragen? :X :) )
En het is al eerder langs gekomen dat dat wel lukt dus.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik heb net voor mijn vriendin een plaat laten afdrukken, een foto die ik gemaakt heb een tijd geleden.
40x30 cm, kosten 32 euro. Kwaliteit viel me echt 100% mee, doek zit mooi strak bespannen en prima afwerking verder.
Ik heb het laten doen bij Canvas & Co (wel te vinden via google, betaalde link geloof ik)

Resolutie van foto's hoeft niet zo heel hoog te zijn heb ik gemerkt. 6mp is erg veel, zeker wanneer de foto ook echt goed scherp is verder met weinig ruis.....dan kan dat ook best op groot formaat zoals jij dat wilt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit vraagt om een vergelijkingstabel ... is er geen GoT-gerelateerde site waar je dit soort tabellen 'on the fly kunt invoeren? net zoiets als dat poll-systeem wat binnen Got gebruikt wordt, maar buiten Got om wordt gehost?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211751

bolke schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:02:
Ik heb zelf een paar weken geleden een foto op canvas laten drukken bij http://www.foto.com . Ik ben er best over te spreken. Alleen de foto is niet water bestendig. Afnemen met een vochtige doek moet je niet doen dus.
Ik zelf ben heel erg te spreken over Kadoek.nl. Naast foto op doek doen zij ook nog allerlei popart foto bewerkingen. De kwaliteit is echt subliem en hun canvas kun je gerust met een vochtige doek afnemen. De link naar hun website is: www.kadoek.nl.. echt een aanrader dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Een paar weken geleden een keer een foto aflaten drukken bij herinneringenoplinnen.nl

Tja, ik vind hem niet zo mooi, maar mijn vrouw vind hem geweldig. Ze vond de originele foto wat flets, dus heb ik de saturation maar een beetje omhoog gegooid.

Kwalitatief is het overigens een schitterend 60*40 doek geworden, dat inclusief verzenden, opspannen en blablabla (alleen geen ophanghaakje, maar dat zat er zo aan en goed ook met een frame van 3*3 cm houten balkjes) voor het schokkende bedrag van 31 euro.

Nou, dat is nog een keer een leuk valentijnscadeau. Ik denk dat ze het een beetje druk hadden, want de levertijd was uiteindelijk iets meer dan een week, terwijl ze aangeven dat dit normaal binnen een week zou moeten zijn.

Even afgezien van mijn "eigen" fouten, is het dus een prima schilderij geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

Anoniem: 211751 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:52:
[...]

Ik zelf ben heel erg te spreken over Kadoek.nl. Naast foto op doek doen zij ook nog allerlei popart foto bewerkingen. De kwaliteit is echt subliem en hun canvas kun je gerust met een vochtige doek afnemen. De link naar hun website is: www.kadoek.nl.. echt een aanrader dus
Uh huh. Dit riekt wel heel erg naar reclame.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
ik zou zeggen probeer www.profotonet.nl ik heb daar geen ervaring met canvas maar de gewone afdrukken zijn super! Is me destijds ook aanbevolen door een pro-fotograaf

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100592

Heeft iemand ervaring met het afrdukken van een foto op canvas via de kruidvat?

Die zijn namelijk wel erg goedkoop heb ik het idee...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 26-05-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 17:02

Marientjuh

Fullstack developer

Probeer er achter te komen of het bedrijf aan color management doet. Dit is namelijk een erg belangrijke stap bij het digitale printen. Zoals bijvoorbeeld: gebruiken ze het standaard meegeleverd profiel bij de printer/media of maken ze deze zelf, kopen ze die? Hiermee kan je al een behoorlijke kwaliteitsverschil bemerken.

Hierbij is de laatste optie dan natuurlijk weer het beste :)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Laatst online: 12:19

GaMbiNo

1337

Ik heb onlangs twee doeken laten drukkeb via www.canvassite.nl.

Je stuurt dan online een foto op waarna je formaat enz. uitkiest. Vervolgens kreeg ik heel vlot een voorstel binnen via de mail van hoe het zou worden. Vervolgens gaf ik akkoord en had ik het een paar dagen later binnen. En het ziet er echt ongelooflijk gaaf uit. _/-\o_

Ik kan ze je echt aanraden en ze zijn ook alles behalve duur.

edit: wel een lekker oud topic btw. :z

[ Voor 5% gewijzigd door GaMbiNo op 06-06-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@gambino: kun je misschien een foto posten van de doeken? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Laatst online: 12:19

GaMbiNo

1337

CRiSiS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:40:
@gambino: kun je misschien een foto posten van de doeken? Ik ben wel benieuwd.
Bij deze 3 foto's ervan. Ik heb de foto's niet verkleind zodat je de kwaliteit echt goed kan zien.

http://www.heerrums.nl/Arnoud/GoT/Canvas1.JPG
http://www.heerrums.nl/Arnoud/GoT/Canvas2.JPG
http://www.heerrums.nl/Arnoud/GoT/Canvas3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222309

Kent een van jullie een bedrijf dat grote vierkant prints maakt? dus 180x180cm of 200x200cm?

Ik wil namelijk deze graag aan de muur: The Beginning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb ze nog niet besteld, maar ga dat binnenkort waarschijnlijk wel doen. En dan waarschijnlijk bij webprint.nl.

http://www.webprint.nl/

Hier hebben ze ook panoramaformaten (30x60, 30x80 en 40x80) en de grootste maat op dit moment is 60x80 voor 69,95. Allemaal op een massief houten frame, 420 grams canvas en inclusief een set spiesjes om zelf af te kunnen spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 10:27
hars73 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:23:
Ik heb ze nog niet besteld, maar ga dat binnenkort waarschijnlijk wel doen. En dan waarschijnlijk bij webprint.nl.

http://www.webprint.nl/

Hier hebben ze ook panoramaformaten (30x60, 30x80 en 40x80) en de grootste maat op dit moment is 60x80 voor 69,95. Allemaal op een massief houten frame, 420 grams canvas en inclusief een set spiesjes om zelf af te kunnen spannen.
Ik heb inmiddels al 3 canvas doeken besteld bij Webprint.nl (30*40). Levering elke keer binnen 5 werkdagen. Kleuren worden wel wat flets. Ik had voetbalfoto's, met gewoon groen gras, maar die kwamen er wel een beetje lichtgroen uit. Maar al met al waren ze heel mooi! Let wel op de rand, maar dat zie je met het bestellen ook wel.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224763

Ik heb maandag een foto op canvas opgehaald bij Canvasdirect...

Buiten het feit om dat ik ze iedereen kan aanraden omdaty ik zeer tevreden ben over de kwaliteit en de service, wil ik jullie informeren over de mogelijkheiden die zij bieden om je foto te printen op ander materiaal als hout, metaal, alu, glas, multiplex etc. etc.

In hun showroom zag ik diverse voorbeeldenn staan waardoor ik nieuwsgierig werd en gevraagd heb om de machine eens te bekijken. Het is als ik het goed zeg een UV printer.

Ik heb direct gevraagdd of ze m'n foto die ik had laten printen op canvas ook op hout konden printen, echt super super gaaf en hij hangt nu op m'n tuinhuisje (tja, jammer van dit weer). Ik vind het echt een aanrader, helaas is er nog geen website van beschikbaar maar wat ik begreep is dat binnenkort de website tuinafbeeldingen.nl online gaat... wie weet eens wat om te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

-onnodig-

[ Voor 98% gewijzigd door Nomad op 29-06-2007 21:23 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onnodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237276

Modbreak:spam

[ Voor 102% gewijzigd door YellowCube op 22-10-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De Hema kan het ook al een tijdje. Kwaliteit verbaasde mij in positieve zin, 8 megapixel op 40x60 is heel erg mooi.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb ook 2 x 30 x 30 cm canvasdoekprint besteld bij de Hema, ik was eigenlijk wel blij verrast met het resultaat :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb goede ervaringen met Canvascompany. Is goedkoper dan de Hema en volgens de consumentenbond erg goed (de Hema scoort alleen beter op het onderdeel opspannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Goede resultaten met profotonet.nl hier. Vooral de kleuren zijn net als verwacht (AdobeRGB profiel meegestuurd).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 04-06 23:46

jvdb1975

tsja.........

Heeft iemand al ervaring met de kwaliteit van de doeken bij de actie van Honig? Heb er vandaag een besteld, ben wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 28-05 16:19
Ik ben vrijdag teruggekomen van ruim twee weken in Amerika en na het stitchen van m'n panorama's was ik vooral erg te spreken over één foto van Manhattan by night in een mistbewolking, en meteen rees mij het idee om deze op canvas te laten afdrukken. Ik heb al wat prijzen opgevraagd bij verschillende toko's, de goedkoopste was 80 Euro voor een doek van 40x140cm (150cm kan ook nog). Nou zit ik een beetje met de randen. Heeft iemand er ervaring mee om de randen in een aparte kleur te maken (ik zat dan te denken aan zwart), exact in de aangegeven maat van het frame (in mijn geval 4 cm)? Hoe keurig netjes komt de rand dan ook echt op het frame?

Het gaat om deze foto (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/pano_manh_small.jpg

Uiteraard heb ik 'm in een behoorlijk hogere resolutie, volgens één van de toko's zou de afdruk op het canvas met mijn resolutie 150dpi worden. Ik zou het echter jammer vinden als er aan de boven en onderkant 4 cm zou verdwijnen. Dan valt de onderste paal in het water op de voorgrond namelijk buiten de rand en valt een deel van de Brooklyn Bridge weg. Ik vind 't juist mooi dat je nog een stuk van die tweede toog ziet.

edit: Oh ja, wanneer hij 140cm breed wordt dan valt het stukje kade wat je rechts ziet met de mensen erop er volledig vanaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter! op 24-10-2007 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wouter! schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 02:15:
Hoe keurig netjes komt de rand dan ook echt op het frame?
Bij de Hema zit het doek met een x aantal nieten vast op het houten frame. Als je dan aan de achterkant kijkt, zie je dat het een klein beetje golf. Het doek zit er strak op, en trekt dus tussen de nieten een stukje omhoog. Aan de voorkant is niet te zien omdat het minimaal is, bij een "normale foto". Als jij nu een kader wilt maken dat helemaal strak op de rand moeten komen te liggen, zul je het wel een klein beetje kunnen zien. Ik ben bang dat het bij deze techniek altijd zo zal zijn als je kiest voor een extra rand om de foto.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238665

Spam.

[ Voor 90% gewijzigd door Zoefff op 12-11-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 20:23

Rudedadude

Maybe we were born to run

Wat is dat toch met dit topic dat er diverse mensen langskomen die zich speciaal aanmelden bij GoT om 1 berichtje achter te laten over een bepaalde aanbieder. Kansloos is daar denk ik wel een mooi woord voor. Het maakt de selectie wel makkelijker, want dat zijn niet de winkels die ik nog ga bekijken :)

Ik heb zelf de volgene vraag over afdrukken op Canvas / linnen: Hoe is het detailniveau in vergelijking met een foto afdrukken op normaal fotopapier? Ik zie tot nu toe alleen verhalen van mensen die 1 enkele foto hebben afgedrukt op een groot formaat en waarbij de meest kleine details op dat formaat er niet toe doen. Zelf wil ik een collage maken van een stuk of 100 foto's (van mogelijk elk 10 megapixel), oftewel de details in de foto's worden een stuk belangrijker. Daarom wil ik wel weten of dergelijke details ook mogelijk zijn op linnen/canvas, of dat het geheel er dan toch wat meer 'geblurred' uit komt te zien. Dat zou namelijk niet de bedoeling zijn met veel foto's van mensen/gezichten...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 10:58
Rudedadude schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:00:
Daarom wil ik wel weten of dergelijke details ook mogelijk zijn op linnen/canvas, of dat het geheel er dan toch wat meer 'geblurred' uit komt te zien.
Ik was zeer aangenaam verrasd met mijn canvas doek van profotonet, de details zijn zeker nog aanwezig, het enige wat het detail eningszins aanpast is het relief van het doek; het is niet helemaal glad, maar de afdruk zelf is voor mijn doen erg scherp, zelfs op circa 20 cm afstand (ik heb een canvas van 40 bij 60)
als je wil kan ik wel een totaal shot en een detail shot posten, om je een beter beeld te geven.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
vandermark schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:03:
[...]

Ik was zeer aangenaam verrasd met mijn canvas doek van profotonet, de details zijn zeker nog aanwezig, het enige wat het detail eningszins aanpast is het relief van het doek; het is niet helemaal glad, maar de afdruk zelf is voor mijn doen erg scherp, zelfs op circa 20 cm afstand (ik heb een canvas van 40 bij 60)
als je wil kan ik wel een totaal shot en een detail shot posten, om je een beter beeld te geven.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, dus ik zou ook graag even een voorbeeld zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Toch nog even weer een leverancier: ik heb vorig jaar een doek van 90x90cm besteld bij www.herinneringenoplinnen.nl en ben daar zeer tevreden over. Ze claimen zelf de goedkoopste van NL te zijn. Of dat zo is weet ik niet maar ze zijn erg goedkoop (bovenstaand formaat voor 69 euro).

Bezorgkosten zijn inbegrepen, de boel wordt verstuurd in een stevige kartonnen doos.

Kleuren zijn zeer goed en zijn dat na een jaar nog steeds. Scherpte is verrassend goed, niet anders dan van een poster van zo'n formaat.

En niet onbelangrijk; ze hebben een niet-goed-geld-terug garantie (maar daar heb ik gelukkig geen gebruik van hoeven maken).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Canvas is aan het hypen de laatste tijd (wat wil je met de feestdagen voor de deur). Vandaag stond er eentje paginagroot in een gratis dagkrant.

Laatst heb ik bij de Hema een 6 mp foto opgeblazen tot 100 * 70 (oa door m eerst softwarematig op te blazen). Zag er perfect uit. Door de structuur van het doek zag je niet dat het 'maar' een 6MP is.

Weet iemand hoeveel drukkers er werkelijk zijn in Nederland? Of kan iedere malloot (met poen uiteraard) tegenwoordig een canvas-drukkerij beginnen net zoals je vroeger overal 1 uur service had?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

heb die van mij bij CanFast.nl laten drukken, ziet er verschrikkelijk mooi uit. Zal hier snel een foto van plaatsen, kan nu eventjes niet ivm dat het een kado voor mijn werkgever is (van alle collega's).

Eens even kijken of ik dit vanavond kan versieren :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Prijzen
   Afmetingen Prijs 
25 x 30 € 16,99 
30 x 30 € 19,99 
30 x 40 € 25,99 
30 x 45 € 28,99 
35 x 35 € 26,99 
35 x 45 € 33,99 
40 x 40 € 33,99 
45 x 45 € 41,99 
40 x 60 € 47,99 
45 x 60 € 52,99 
50 x 50 € 49,99 
50 x 60 € 57,99 
50 x 70 € 64,99 
60 x 60 € 65,99 
50 x 80 € 70,99 
60 x 80 € 80,99 
70 x 70 € 81,99 
70 x 90 € 94,99 
70 x 100 € 99,99 
80 x 80 € 95,99 
80 x 120 € 115,99 
100 x 100 € 117,99 
100 x 120 € 125,99 
100 x 150 € 134,99 
100 x 200 € 149,99

De prijslijst btw :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Albumprinter laat momenteel redelijk verstek gaan in mijn geval. Voor één van onze directeuren een privé-klusje naar Albumprinter verzonden op 13/10, is het nóg niet binnen. Kennelijk kunnen ze niet verzenden naar een Postbusnummer o.i.d. :/

Het is overigens ook op 13/10 betaald. Al die correspondentie nu om dat alsnog afgeleverd te krijgen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238665

Knip. Neem maar een reclamebanner als je reclame wilt maken ;)

[ Voor 83% gewijzigd door F_J_K op 17-11-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik heb een doek besteld bij profotonet.nl. Echt goede kwaliteit en snelle levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Anoniem: 238665 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:02:
SPAMMEERDESPAMAMAMAMSPAMAMAMA

Gr. Henk
En je denkt werkelijk dat dit iets uithaalt? Wedden dat ik nu juist niet naar dit bedrijf ga.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Dat die spam al één keer is verwijderd maakt blijkbaar niet uit (net zoals dat bij hardnekkige spam ook altijd zo is). Ze spammen zelfs op hun eigen site, want de persoon die op 31 oktober 2007 op die site een reactie heeft geplaatst over die drieluik van Technics is de domeinhouder zelf (en van nog 3 andere domeinen m.b.t. posters e.d. ... die naam levert nog wel meer hits op trouwens). De rest van de reacties en de foto's die daar bij staan zijn ook erg dubieus en erg op mekaar lijkend trouwens ... doe 't dan allemaal niet zo opzichtig :')

Ik hoop morgen of overmorgen m'n doek van 140x40cm te ontvangen en ben er erg benieuwd naar :). Als ik 'm heb ontvangen zal ik er een foto van maken en m'n bevindingen posten.

Ik heb 'm besteld bij www.canvasdirect.nl (PulseMedia) voor 80 Euro inclusief verzendkosten. Hij wordt gespannen op een dikker frame als het goed is (4 cm).

[ Voor 32% gewijzigd door Wouter! op 14-11-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Vandaag m'n doek ontvangen, en ik ben er enorm over te spreken :). Hij zit op een dikke lijst, dat past ook mooi bij dit formaat, en de afdrukkwaliteit is gewoon prima. Hij was netjes in folie en karton verpakt en verstuurd, en is zonder beschadigingen overgekomen. Ik zal morgen even een foto plaatsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik zou nog een voorbeeld laten zien van een canvas van profotonet. De foto is onder lastige lichtomstandiogheden genomen en qua kleur en contrast is het geen goede weergave van de werkelijkheid, van het detail en scherpte wel. Hier een foto van de gehele canvasposter, 40 bij 60 cm, klikbaar voor 8 MP formaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~vandermark-idzinga/tweakers/boaz.jpg

en hier twee detailfoto's om te zien hoeveel detail er nog in zit, nogmaals de kleurverzadiging en contrast is niet mooi, die is in het echt veel natuurlijker, ik hoop dat jullie een idee krijgen van de scherpte en detail die je krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~vandermark-idzinga/tweakers/oog.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~vandermark-idzinga/tweakers/oor.jpg

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

goed om crops te zien op deze manier.. ik zie wat moire op de foto.. heb je dat op het canvas ook?
Ik heb goede ervaringen met afdrukken van fotos van profotonet.. maar van dit ben ik nog niet overtuigd.
Komen de kleuren en contrast overeen met wat je op in eerste instantie op het scherm zag met de orginele foto?

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

@ Wouter; is het misschien mogelijk dat je een foto van de canvas plaatst?

Heb zelf ook een panorama (weliswaar verouderd) van Rotterdam, een mooi overzicht van de maas en erasmusbrug en gebouwen @ night. Wil in de toekomst een vernieuwde panorama maken en deze op canvas laten drukken, het zelfde idee als die van jouw. Ben errug benieuwd naar het resultaat van jouw canvas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb een paar dagen geleden al wat foto's gemaakt, ik zal ze morgen even online zetten als ik 't niet vergeet.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 23-11-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
henkleerssen schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:03:
goed om crops te zien op deze manier.. ik zie wat moire op de foto.. heb je dat op het canvas ook?
Ik heb goede ervaringen met afdrukken van fotos van profotonet.. maar van dit ben ik nog niet overtuigd.
Komen de kleuren en contrast overeen met wat je op in eerste instantie op het scherm zag met de orginele foto?
Ik denk dat de moire die je bedoeld het relief van het canvas materiaal is, dat heeft namelijk allemaal lijntjes (is niet glad), op de crop ziet het er minder mooi uit dan in het echt, daar geeft het het canvas z'n charme imo.

Ik heb mijn monitor zo goed als het kan gecalibreerd en de canvas was qua kleur en contrast nagenoeg zoals ik hem had voorgesteld (leek dus erg op de monitor weergave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
't Kan ook een beetje ruis van de camera zijn, vanwege de ISO-waarde (in de foto's van het doek, niet de foto op het doek zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:55
Wouter! schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:05:

Ik hoop morgen of overmorgen m'n doek van 140x40cm te ontvangen en ben er erg benieuwd naar :). Als ik 'm heb ontvangen zal ik er een foto van maken en m'n bevindingen posten.

Ik heb 'm besteld bij www.canvasdirect.nl (PulseMedia) voor 80 Euro inclusief verzendkosten. Hij wordt gespannen op een dikker frame als het goed is (4 cm).
Ik zie dat formaat niet op de site staan. Heb je daar speciaal om gevraagd? Ik wil nml. ook een panorama af laten drukken in een vergelijkbaar formaat.

Overigens heb ik bijna half jaartje geleden een 80*120 bij Profotonet besteld, ben er erg content mee :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Abbadon schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:08:
[...]

Ik zie dat formaat niet op de site staan. Heb je daar speciaal om gevraagd? Ik wil nml. ook een panorama af laten drukken in een vergelijkbaar formaat.

Overigens heb ik bijna half jaartje geleden een 80*120 bij Profotonet besteld, ben er erg content mee :)
Ja, inderdaad allemaal per mail geregeld. Ik heb ze gemaild met m'n wensen en een voorbeeldfoto (juiste formaat met hele hoge JPEG-compressie) en ik kreeg een offerte terug. Toen heb ik aangegeven dat ik op de offerte wilde ingaan en heb het originele bestand opgestuurd. M'n lijst was niet op voorraad en moest dus worden besteld. Toen deze bij hen was binnengekomen heb ik het geld overgemaakt en 2 dagen later m'n doek thuis ontvangen :). Al met al heb ik vanaf m'n eerste mailtje een kleine twee weken moeten wachten tot ik het resultaat zelf kon bekijken, maar ik vond 't dat (zeker achteraf) waard!

Het enige waar ik van baal ... maar da's mijn eigen schuld ... is dat ik van de linkerkant iets te veel heb afgeknipt. Omdat het doek wordt omgevouwen (wat ik uiteraard van tevoren wel wist) komt 't op de voorkant nèt niet zo uit als ik had gehoopt. Volgende keer moet ik dus iets minder enthousiast croppen :| .

edit: Ik had nog wat fotootjes beloofd. Helemaal mooi kon ik 't doek er niet opkrijgen, maar ik denk dat het wel een indruk geeft :).

De gerepareerde scheur in de muur is op deze foto's trouwens belachelijk goed te zien ... dat is in werkelijkheid helemaal niet zo :?

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/canvas_small_0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/canvas_small_0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/canvas_small_0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/canvas_small_0004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/canvas_small_0005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/canvas_small_0006.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Wouter! op 26-11-2007 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Oh, ziet er best wel goed uit. Hij lijkt wel een beetje klein in verhouding met de overige spullen in je kamer though maar ik denk dat 140x40cm toch wel voldoende is.

Als ik zo lees is je leverancier ook zeer goed en de prijs is ook wel redelijk. Grote kans dat ik hem daar bestel zodra het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Hij is inderdaad een beetje klein op die plek waar hij nu hangt, al vertekent dat op de foto ook nogal, maar dit is ook niet de plek waar hij blijft hangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:55
Thnx voor je reactie. Ziet er goed uit, zal er ook eens een mail aan wagen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spam.

[ Voor 97% gewijzigd door Zoefff op 24-12-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustafa
  • Laatst online: 29-11-2024
Heeft iemand ervaringen met het op canvas laten zetten van een 8MP (Canon EOS-1D Mark II) foto op 60x90cm via profonet? De website geeft aan dat de foto er niet goed uit gaat komen. maar alle andere websites (hema, blokker, kruidvat en webprint) lijken het geen probleem te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Profotonet is een heel goede toko imho, maar dit is een manco in de software die ze gebruiken. Het systeem gaf dat bij mij ook aan (20D, 8.2MP @ 40 x 40 cm). De afdrukken zijn echter prachtig.
In jou geval zit je rond de 100dpi (900/25.4mm=35", 3504px/35" = 100 dpi) en dat is niet heel veel. Voor een doek aan de muur lijkt het mij echter genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ja, als je bedenkt dat ik een foto van 1536x1024 op 70x100 heb afgedrukt... Dat ziet er voor aan de muur gewoon prima uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustafa
  • Laatst online: 29-11-2024
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het doek bestellen en wat foto's posten zodra ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vergeet niet dat je met zo'm afdruk je niet met je neus er bovenop zit. Vergelijk het met een foto op een bushokje, die is van dichtbij bijna onherkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-06 16:31
(o.a. een kick)

weet iemand waar je voor een niet AL te hoge prijs een afbeelding op canvas kan laten drukken van 200x100cm of 150x75 cm (BxH)?
Ik heb namelijk een zeer mooie foto van de Carina Nevel, die ik graag op canvas zou willen hebben. en de foto is ook groot genoeg (16000x8000 pix) dus ook geen probleem met slechtere kwaliteit (@200x100cm => 220 ppi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Lees even mijn ervaringen hierboven ergens. Ik denk dat het betreffende bedrijf ook wel de door jou gewenste afmetingen kan verzorgen.

Reken wel op minstens 100 Euro ... maar dat ben je denk ik bij iedere toko zo ongeveer wel kwijt voor deze afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Ik ben op zoek naar een goede en betaalbare drukker die afbeeldingen op redelijk groot formaat kan drukken op canvas of doek. Ongeveer 1 meter bij 1 meter of groter.

Ik heb uiteraard al uitgebreid op het web gezocht maar zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zo veel aanbieders. Het prijsverschil ligt ook tussen de 60 en de 600 euro op dit formaat! Ik heb daarom gezocht naar gebruikerservaringen maar die verschillen sterk. Alleen over de Hema (winnaar Kassa-test) lijkt voor iedereen goed, alleen de Hema drukt niet op groot formaat. Datzelfde geldt voor de meeste bekende aanbieders zoals Mediamarkt, Kruidvat en Albert Heijn.

Kortom iemand ervaring met een goede drukker op groot formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik weet iig dat veel (semi-)professionele fotografen hier laten afdrukken: http://www.profotonet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Ik heb 2 keer een cavas doek laten afdrukken bij http://www.uwmooistefoto.nl/
En eigelijk best tevreden over. Zeer snelle levering goedkoop en de kwaliteit is ook prima.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

13art

Moderator Mobile
In de Consumentengids heeft ooit een test gestaan van drukkers, die op canvas drukken. Je zou daar eens kunnen kijken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb laatst een foto op canvas laten drukken (1m bij 80cm) bij CanvasCompany. Ziet er goed uit en toen het canvas zwaar beschadigd aankwam werd er dezelfde dag nog een nieuwe opgestuurd, keurige service.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003

samo

yo/wassup

Ik heb van de week een foto op 40x40 laten drukken bij CanvasCompany. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en service.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the___butcher
  • Laatst online: 09:58
Ik heb zelf een doek besteld bij canvas company. Zag er prima uit, geleverd binnen de beloofde tijd. Doek is netjes opgespannen op een houten frame. Laat je alleen niet verleiden tot het bijbestellen van hun "speciale" ophangsysteem, meer dan een getande strip met twee schroefjes is dat niet.
Het doek dat ik besteld heb was trouwens 40x120 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

zelf iets laten doen bij digidoek.nl, maar die toko kan ik niet aanraden, vond de kwaliteit niet geweldig (lelijke nieten aan de achterkant, doek niet mooi gevouwen en de print had wel erg veel overlap naar de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:49

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Waarom ga je niet langs de lokale fotolab? Dat zijn speciaal zaken die je hierover kan adviseren. Met voorbeelden en al. Ik weet niet waar je woont, maar mijn oom heeft een zaak in Heerenveen die dit doet. Prima kwaliteit en betaalbaar. Weet niet precies hoe duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 13:55

Goverman

not loaded

Mijn kerstpakket bestond uit een keuzelijst voor een aantal cadeautjes, waaronder een afdruk op canvas. De afdruk werd gemaakt door www.itsart.eu. Zelf kon je nog de positionering etc. regelen op de site, dat werkte goed. De afdruk werd aangeleverd als bouwpakketje: raamwerk en canvasdoek wat uitgeknipt moest worden, best praktisch eigenlijk. Het in elkaar zetten was niet moeilijk.

Over de kwaliteit van de afdruk ben ik niet echt tevreden: de foto bestond uit nogal oranje en blauwe vlakken (Bryce canyon onder een strakblauwe hemel...). In het midden van de foto, waar een gedeelte strakblauwe lucht zit, lijkt het alsof de blauwe inkt een beetje op was: een beetje een oranje baan was zichtbaar. Het bedrijfje zelf is verder slecht bereikbaar: alleen een e-mailformulier op de site (natuurlijk geen reactie op mijn vraag over de kwaliteit gehad) en aan telefoonnummers doen ze niet.

Laat ik het er op houden dat ik bij deze toko niet zelf mijn printjes meer zou onderbrengen. Maar, als er komend jaar weer een afdruk gemaakt kan worden (i.h.k.v. kerstpakket), dan zou ik wellicht wel weer een canvasafdruk maken.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Pagina: 1 2 3 4 Laatste