Sorry, maar dit is echt niet overdreven.
Die vraag stel ik louter als test. Weten zij wat ik bedoel, dan zijn ze er echt mee bezig. Zoniet, tjah...
Jij betaalt dus jij bepaalt
Als jouw foto in srgb aangeleverd wordt, dan is het toch je goede recht om te weten welke conversies er gebeuren. Indien zij naar cmyk omzetten, dan verlies je heel wat van je originele kleuren.
Wat betreft het uitvoerprofiel, Ik ga niet echt gaan softproofen, maar het is aftasten of zij weten wat ik bedoel en een manier om het uitvoerprofiel te verkrijgen. Zij moeten over een uitvoerprofiel beschikken dat bij het canvas hoort. Is dit niet het geval dan zijn er serieuze kleurverschuivingen (extremen in rgb kleuren). Als een foto te rood is, valt dit meteen op zelf zonder vergelijkingstest.
Ik zou zeggen doe eens een vergelijkende test
Vraag aan een canvasprinter zonder uitvoerprofiel voor hun canvastype een zwart-witje te printen, een mooi verzadigde foto of huidtinten. Bestel dezelfde foto bij iemand die dit wel heeft. Beiden moeten wel dezelfde conversie uitvoeren. Ben je een gewone klant, dan is de voorkeur srgb. Je foto staat wellicht ook in srgb en je monitor kan srgb vrijwel zeker volledig weergeven (ik zeg niets over de juistheid van weergave).
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 08-04-2010 10:50
]