Ervaring met bedrijven die foto's op canvas doek drukken

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 101.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Bedankt voor de snelle replies!

Veel positieve reacties op Canvascompany zo te zien. Met 110 euro zijn ze ook netjes geprijsd. Profotonet ziet er ook goed uit.

De afbeelding die ik wil laten afdrukken is voor een groot deel pikzwart, de kwaliteit van de afdruk zelf vind ik dus belangrijker dan het frame of iets dergelijks omdat je bij egale vlakken bij de mindere drukker vaak strepen en dergelijke ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

de topics zijn samengevoegd, dus nu staat het wel een beetje raar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ervaring met de CanvasCompany.

Laatst een foto op canvas laten drukken door de Canvas Company en zie het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3073/2984426118_cb857073a6.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3227/2983574249_b4e2ff80e8.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3250/2984431048_d748385893.jpg

(grotere fotos op http://www.flickr.com/photos/canvascompany/ )

Je ziet gelijk waar de 2 problemen zitten.
1.) Het houten frame drukt door het canvas doek heen.
2.) De foto is voor de helft op de zijkant van het frame gedrukt.

Het gaat hier om een 40 X 70cm canvas (dus nog duur ook), die wij geheel volgende de specificaties van de CanvasCompany hebben aangeleverd.
zie http://canvascompany.nl/inhoud.php?inhoud=aanleveren

Onze klacht legt ze gewoon naast zich neer en zijn op geen enkele wijze bereid om naar een passende oplossing te zoeken.
Hun reactie: "We hebben altijd extra speling nodig en hout blijft een natuurproduct en kan hier en daar een mm verschil inzitten"

En het domme is dat de aanleverspecificaties niet eens kloppen, op de website zeggen ze: Er komt 2,25 cm op de zijkant van het frame.
Dit kan zo wie zo niet, want het frame is maar 1,4cm dik.

Op de website staat als garantie : "Niet goed? Geld Terug!" zie http://canvascompany.nl/inhoud.php?inhoud=garantie
Helaas is zit een loze belofte en is helemaal niet waar, ze willen niks doen.

Ben erg teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237276

Al eens een foto op canvas besteld bij Fotogeschenk.nl? Daar worden dit soort problemen voorkomen, doordat de grotere maten via hun eigen transport dienst worden bezorgd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microwave_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05 08:12
Origineel schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:08:
Ervaring met de CanvasCompany.

Laatst een foto op canvas laten drukken door de Canvas Company en zie het resultaat
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

(grotere fotos op http://www.flickr.com/photos/canvascompany/ )

Je ziet gelijk waar de 2 problemen zitten.
1.) Het houten frame drukt door het canvas doek heen.
2.) De foto is voor de helft op de zijkant van het frame gedrukt.

Het gaat hier om een 40 X 70cm canvas (dus nog duur ook), die wij geheel volgende de specificaties van de CanvasCompany hebben aangeleverd.
zie http://canvascompany.nl/inhoud.php?inhoud=aanleveren

Onze klacht legt ze gewoon naast zich neer en zijn op geen enkele wijze bereid om naar een passende oplossing te zoeken.
Hun reactie: "We hebben altijd extra speling nodig en hout blijft een natuurproduct en kan hier en daar een mm verschil inzitten"

En het domme is dat de aanleverspecificaties niet eens kloppen, op de website zeggen ze: Er komt 2,25 cm op de zijkant van het frame.
Dit kan zo wie zo niet, want het frame is maar 1,4cm dik.

Op de website staat als garantie : "Niet goed? Geld Terug!" zie http://canvascompany.nl/inhoud.php?inhoud=garantie
Helaas is zit een loze belofte en is helemaal niet waar, ze willen niks doen.

Ben erg teleurgesteld.
toon volledige bericht
De reactie van hun slaat natuurlijk nergens op. Deze kwaliteit is gewoon bedroevelijk. het hout dat er doorheen drukt is afschuwelijk, en de witte rand op de zijkant kan echt niet voor het geld dat je ervoor hebt betaald!
Als ik jou was zou ik het hier niet bij laten zitten en even langs gaan bij dit bedrijf en een nieuwe eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Microwave_NL schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:07:
[...]
De reactie van hun slaat natuurlijk nergens op. Deze kwaliteit is gewoon bedroevelijk. het hout dat er doorheen drukt is afschuwelijk, en de witte rand op de zijkant kan echt niet voor het geld dat je ervoor hebt betaald!
Als ik jou was zou ik het hier niet bij laten zitten en even langs gaan bij dit bedrijf en een nieuwe eisen.
De witte rand is bewust gedaan door 'Origineel'. Het geschil is trouwens opgelost voor zover ik weet. Zie hier het complete verhaal: CanvasCompany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280801

spam

[ Voor 97% gewijzigd door ThunderNet op 21-11-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik het goed lees heb je dus alvaker hier wat laten drukken? En bevalt dat goed? Want ik wil van een rits van me foto's ook de mooiste op canvas laten printen en deze door me huis en in de gang ophangen. Maar moet wel beetje goede kwaliteit zijn. Volgens mij kan de Hema ook zo iets maar dont know of dat goed is. De fotoboeken van de Hema zien er wel goed uit.

[ Voor 30% gewijzigd door ThunderNet op 21-11-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 28-05 16:19
Goh, wat grappig dat de domeinnaam waar je e-mail adres bij hoort en de site die je hier noemt van dezelfde eigenaar zijn ...

Volgens mij heet zoiets 'spam'. Niet de eerste keer in dit topic ...

[ Voor 44% gewijzigd door ThunderNet op 21-11-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Ik ben blij dat dergelijke spamruns gedaan worden. Weet ik meteen welke bedrijven ik op mijn blacklist moet zetten.

Ik heb een testdruk laten maken bij Hema (de Belgische variant), met als bedoeling (als dit allemaal lukt) een zevental canvassen te drukken om ons huisje uiteindelijk wat aan te kleden. Ik zal mijn ervaringen in dit topic melden. Tot nu toe lijkt het allemaal ok (goede bestelsoftware met preview, houden zich aan de afgesproken termijn (tot op de dag)).

Mag de print waarschijnlijk vrijdag gaan halen, ik laat dan meer weten.

Het gaat trouwens om deze source image op 50x75
Afbeeldingslocatie: http://www.pixagogo.com/S5BA3DEqpO8wYywCXG-4R!XdeHMHevBzIAcxYWVCghDqOcA8tLigEM20qAktVwLmJO6QGsvIC4dtnmV2my184mj!7JLp9-k9uu6pxUxJ5OPXbfY!tKtCgXNgD9RfwlXthy/20060920_Safari_2131.jpg

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ik heb begin september een doek van 45x50 af laten drukken bij Canvas Company wegens de goede berichten en de goede prijs (35,- incl. verzending).

De levertijd bedroeg 6 dagen en het resultaat is goed zat. Nu ik de klacht van Origineel hierboven zie moet ik zeggen dat ook bij mij, zij het wel in mindere mate, het doek ook iets door het houten frame drukte.

Wat ik echter vreemder vond is dat het doek enkel in bubbeltjesfolie verpakt werd afgeleverd, totaal niet discreet dus.

Ik heb ze erover gemaild en het zou in een volgende vergadering mee worden genomen. Iemand nog ervaringen met hoe de doeken nu worden bezorgd?

Voor Sinterklaas heb ik er nu 1 bij de Hema besteld (30x45, 30,-) vanwege de lagere prijs dan bij CC en omdat ik het doek dan vlak bij m'n werk op kan pikken. Verder ben ik ook benieuwd naar hun kwaliteit. Een andere keer is www.herinneringenoplinnen.nl aan de beurt.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 18:23

Nic

Vrij

Sirius schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:45:
Ik heb ze erover gemaild en het zou in een volgende vergadering mee worden genomen. Iemand nog ervaringen met hoe de doeken nu worden bezorgd?
Canvascompany verpakt nog steeds alleen in bubbeltjesfolie. Op zich geen probleem: meestal komt dat goed, maar bij eventuele beschadigingen reageren ze adequaat naar mijn ervaring (al veel canvassen daar laten maken)
Voor Sinterklaas heb ik er nu 1 bij de Hema besteld (30x45, 30,-) vanwege de lagere prijs dan bij CC en omdat ik het doek dan vlak bij m'n werk op kan pikken. Verder ben ik ook benieuwd naar hun kwaliteit. Een andere keer is www.herinneringenoplinnen.nl aan de beurt.
Hema: geen ervaring mee.
Herinneringenoplinnen heb ik vorige week geprobeerd: kleurweergave goed, resolutie slecht (ik telde met het blote oog 60 dpi, bij navraag daarover hebben ze het doek opnieuw voor me geprint: wederom 60 dpi, aangeleverde resolutie was 4x zo hoog dus het kon echt beter, al zullen de meeste klanten het verschil niet zien). De gebruikte 'spielatten' waren gewoon 3cm houten balkjes, met een plaatje karton om doordrukken tegen te gaan (werkt op zich effectief, maar het staat niet zo professioneel). Naspannen kan niet omdat er geen echte spielatten zijn gebruikt, en dat is jammer. Normale ('echte') spielatten (die de meeste aanbieders gebruiken) hebben een opstaand randje om doordrukken tegen te gaan (dus geen plaatje karton nodig) en daarbij kun je het doek wel extra aanspannen door de spietjes aan te slaan.
Verzending: erg netjes (in kartonnen doos. Het ging om een 40x40 canvas, geen idee hoe ze het doen met de grotere maten). Levertijd: snel. Prijs: laag. Klantenservice: goed (zelfde dag nog antwoord op mijn vraag)

Al met al vind ik de prijs/prestatieverhouding van herinneringenoplinnen goed, maar canvascompany blijft mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Dit weekend ook mijn canvas kunnen gaan ophalen bij Hema.

Ziet er best wel geweldig mooi uit vanop een afstand. Close-up was het mss ietwat wazig, maar ik kan eigenlijk niet zeggen of dat aan de bronfoto of aan de print (of aan het reliëf van het materiaal) lag. Ik ben zeer content van het gebruikte materiaal (echte spielatten), de kleurweergave en de verpakking. Ik ga dus de rest van mijn setje ook bij Hema laten maken. Was ongeveer 55 € kwijt voor 50*75.

Ik zal als ik er thuis aan denk nog eens een fotootje maken van het product.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand die m'n vraag kan beantwoorden...
Heb via een 'Tinteling' een voucher aangevraagd voor een foto op canvas van Herinneringenoplinnen.nl

Ik wil graag een doek van 90x60cm laten afdrukken oftewel de 3:2 verhouding...

Is het eigenlijke doek dan 3+90+3 x 3+60+3 = 96x66 centimeter groot?

Dit ivm het croppen van de foto's...

Wat voor resolutie foto moet ik dan inleveren?
- Een foto van precies 90x60cm oftewel 3:2 oftewel (als voorbeeld) 3072x2048 pixels
- Een foto van precies 90x60cm oftewel 3:2 oftewel (als voorbeeld) 3072x2048 pixels maar dan met aan alle kanten een rand van 3 centimeter oftewel 102,4 pixel? Wat een uiteindelijke plaat oplevert van 102,4+3072+102,4 x 102,4+2048+102,4 = 3276,8 x 2252,8 pixel
- Of zit ik nu verkeerd te denken en hoeft 't allemaal niet zo moeilijk?

Mail is ook al verstuurd naar herinneringenoplinnen zelf, maar misschien weet iemand 't hierzo :)

't Gaat om deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/69g9e0.jpg

Dus de voeten van de personen en de bergtoppen + stukje lucht MOETEN op 't doek en niet op de omvouw

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
[b][message=31300215,noline]

Dus de voeten van de personen en de bergtoppen + stukje lucht MOETEN op 't doek en niet op de omvouw
Niet makkelijk! wat er gaat gebeuren (en in de meeste gevallen is dat ook zeer mooi) is dat inderdaad een deel van de foto die je indient "op de rand/omvouw" gaat komen. In dit geval zou dat dus idd tot ongewenste resultaten kunnen leiden. Ik weet niet of herinneringenoplinnen een "previewfunctie" biedt waarop de omvouw wordt aangeduid, maar indien dat zo is, kan je daar al eens kijken, en dan wél per e-mail laten bevestigen dat hun preview 100% accuraat is. Zelf een rand toevoegen is bijna onbegonnen werk, aangezien er altijd een klein beetje speling op zit, en als je bijvoorbeeld een witte of zwarte rand neemt, je die rand altijd nét op de verkeerde plek zal krijgen.

Beste oplossing in dergelijke gevallen is (als dat mogelijk is) een iets wijdere crop nemen, maar dat kan natuurlijk alleen als je foto ook een crop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 09:15

ralpje

Deugpopje

En anders is het bij deze foto nog wel mogelijk om de onderrand bj te klonen, volgens mij :)
In ieder geval, wacht even het antwoord van Herinneringoplinnen af, zij hebben mij een gelijke situatie prima kunnen adviseren. Waarschijnlijk kunnen ze, als je de foto doormailt, er voor zorgen dat het allemaal prima gaat passen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:07

Eboman

Ondertitel

CLB schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:29:
Iemand die m'n vraag kan beantwoorden...
Heb via een 'Tinteling' een voucher aangevraagd voor een foto op canvas van Herinneringenoplinnen.nl

Ik wil graag een doek van 90x60cm laten afdrukken oftewel de 3:2 verhouding...

Is het eigenlijke doek dan 3+90+3 x 3+60+3 = 96x66 centimeter groot?

Dit ivm het croppen van de foto's...

Wat voor resolutie foto moet ik dan inleveren?
- Een foto van precies 90x60cm oftewel 3:2 oftewel (als voorbeeld) 3072x2048 pixels
- Een foto van precies 90x60cm oftewel 3:2 oftewel (als voorbeeld) 3072x2048 pixels maar dan met aan alle kanten een rand van 3 centimeter oftewel 102,4 pixel? Wat een uiteindelijke plaat oplevert van 102,4+3072+102,4 x 102,4+2048+102,4 = 3276,8 x 2252,8 pixel
- Of zit ik nu verkeerd te denken en hoeft 't allemaal niet zo moeilijk?

Mail is ook al verstuurd naar herinneringenoplinnen zelf, maar misschien weet iemand 't hierzo :)

't Gaat om deze foto:
[afbeelding]

toon volledige bericht
mocht je blijven twijfelen over het juiste formaat, ga bij ze langs dit doen wij zelf meestal dan zie je meteen het resultaat voor ze drukken en mocht het tegenvallen kun je meteen reclameren.

Hun kennende zal het idd ook wel via de mail opgelost kunnen worden, maar ga je langs dan ontwerpen ze het waar je bij bent en passen bv nog de kleuren een beetje aan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DexterBelgium schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:19:
[...]
Niet makkelijk! wat er gaat gebeuren (en in de meeste gevallen is dat ook zeer mooi) is dat inderdaad een deel van de foto die je indient "op de rand/omvouw" gaat komen. In dit geval zou dat dus idd tot ongewenste resultaten kunnen leiden.
Dat valt weer op te lossen door een extra rand bij te voegen, waarbij je wel weer kans hebt op wat je later zegt: net een stukje wit of zwart ofzo wat dan op 't 60x90 doek wordt gedrukt en wat weer erg lelijk is...
Ik weet niet of herinneringenoplinnen een "previewfunctie" biedt waarop de omvouw wordt aangeduid,
Nee helaas niet, wat ik erg jammer en vaag vind..
Je vult de grootte van je doek in, je upload 'n foto and that's it..
Maarja voor mij is 't maar 'n gratis try-out dus kan niet even naar bv de Canvascompany :)
Zelf een rand toevoegen is bijna onbegonnen werk, aangezien er altijd een klein beetje speling op zit,
en als je bijvoorbeeld een witte of zwarte rand neemt, je die rand altijd nét op de verkeerde plek zal krijgen.
Misschien stukken randen mooi klonen zoals hieronder werd aangegeven, dat is denk nog wel de beste optie...
Beste oplossing in dergelijke gevallen is (als dat mogelijk is) een iets wijdere crop nemen,
maar dat kan natuurlijk alleen als je foto ook een crop is.
Foto die hier geuploadet staat is eigenlijk een 7MP foto met 'n resolutie van 3072x2304
en daar valt dus niks uit te croppen aangezien die grond en die lucht dus al erg nihil zijn..
ralpje schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:25:
En anders is het bij deze foto nog wel mogelijk om de onderrand bj te klonen, volgens mij :)
Goed idee! Zat al te klootviolen met een witte rand enzo O-)
In ieder geval, wacht even het antwoord van Herinneringoplinnen af, zij hebben mij een gelijke situatie prima kunnen adviseren. Waarschijnlijk kunnen ze, als je de foto doormailt, er voor zorgen dat het allemaal prima gaat passen.
Doe ik ook even, maar ik dacht misschien zit hier net 'n Herinneringenoplinnen-dude ofzo :)
Eboman schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:06:
[...]
mocht je blijven twijfelen over het juiste formaat, ga bij ze langs dit doen wij zelf meestal dan zie je meteen het resultaat voor ze drukken en mocht het tegenvallen kun je meteen reclameren.

Hun kennende zal het idd ook wel via de mail opgelost kunnen worden, maar ga je langs dan ontwerpen ze het waar je bij bent en passen bv nog de kleuren een beetje aan.
Hmm is in Utrecht... of vlakbij dan.. is ook nog te overwegen inderdaad..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm ik heb nog 1 vraagje over de afbeelding die ik instuur...

Vriend van me heeft gefotoshopped en 'n afbeelding voor mij geregeld van 22MB. (10630x7087 pixels)
Helaas kan ik maar tot 15MB grote afbeeldingen uploaden, maar ik wil wel de beste kwaliteit insturen..

Als ik die 22MB afbeelding open in iPhotoPlus4 en gelijk weer opsla, onder 'n andere naam
krijg ik een afbeelding van 4MB die ik dan uiteraard wel kan mailen.. Maar waar is die 18MB gebleven?

Als ik bij eigenschappen kijk zie ik wat verschillen: rechts 22MB versie / links 4MB versie
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cxfhp2.jpg

Hem en mij zegen die verschillen van eenheid van resolutie en dergelijke niks...

Ik wil natuurlijk de beste afbeelding insturen, maar voldoet die 4MB versie gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Ethirty

Who...me?

Gaat dat om een jpg bestand? Want dan ben je gewoon een hoop detail kwijt door de (her)compressie van de foto. Ik vermoed dat je dat op een grote afdruk duidelijk gaat zien. Probeer eens tijdens het opslaan te kijken of je de jpg compressie kan aanpassen. In photoshop bijvoorbeeld kan dat in 12 niveau's van zeer lage tot zeer hoge kwaliteit. Dan kan je mikken op die 15MB.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het is inderdaad een .jpg bestand...
Hmm wist ik niet.. en die vriend heeft vandeweek geen tijd meer..

Zou iemand anders dat kunnen proberen voor mij, als ik diegene heel lief aankijk :9

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 09-01-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

paint.net en gimp kunnen beide dynmaisch de compressie van jpg veranderen. Beide gratis. komop, je bent een tweaker.

Daarmee zou je het moeten kunnen redden. Als je de compressie te hoog moet zetten moet je de image maar eens rescalen zodat het op 200dpi uitkomt, de resolutie van veel voorkomen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben een Tweaker ja maar in Fotoworkflow post ik nooooit O-)
Inmiddels is 't via 'n behulpzame Tweakers al gelukt!
Heb nu afbeelding met compressielevel 11 en die is 13,4MB groot, dus precies goed :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o4aV4ymTZcoGFsyT2DDaiTc3/full.jpg

Links zoals opgestuurd en bedoeld, rechts ongeveer zoals die door de Hema op canvas is gezet :(

Morgen maar even bellen wat ze er aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm dat is idd niet al te netjes zeg...
Misschien dachten ze wel: So die is donker, we doen de klant 'n plezier en enlightenen 'm..

Ik wacht nog steeds op m'n gratis canvas van herinneringenoplinnen.nl..
Had 'm eigenlijk een dezer dagen wel verwacht, maar ik zal wel te ongeduldig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:54:
[...]

Doe ik ook even, maar ik dacht misschien zit hier net 'n Herinneringenoplinnen-dude ofzo :)
HerinneringenOpLinnen-dude meldt 8). Als je een doek zelf op wilt maken moet je rekening houden met een omslag van 4 centimeter rondom. Dus een 60x90 is feitelijk 68x98, waarbij er 4 centimeter rondom weg valt. Drie centimeter valt aan de zijkant, één centimeter valt aan de achterzijde van het doek.
CLB schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:34:
Hmm dat is idd niet al te netjes zeg...
Misschien dachten ze wel: So die is donker, we doen de klant 'n plezier en enlightenen 'm..

Ik wacht nog steeds op m'n gratis canvas van herinneringenoplinnen.nl..
Had 'm eigenlijk een dezer dagen wel verwacht, maar ik zal wel te ongeduldig zijn..
Door de grote belangstelling voor de cadeaubonnen (van o.a. Tintelingen) is de levertijd van doeken die daarmee besteld zijn langer dan gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ach leuk om ergens op te wachten, maakt 't spannender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
14 Januari ook een bestelling geplaatst bij herinneringenoplinnen. Formaat 60x90.

Gisteren, 29 Januari kreeg ik de bestelling dan eindelijk thuis (volgens de website zou ik hem binnen 7 dagen thuis hebben)

Bij het uitpakken viel me gelijk al op dat er een hele grote glimmende horizontale streep door het schilderij heen loopt. Het lijkt net een soort lijm. Vooral als je er schuin tegen aan kijkt valt het heel erg op. Hier ben ik niet zo blij mee eigenlijk. Zo maar is een e-mailtje sturen.

Iemand dit ook weleens gehad of weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm lijm denk ja... gewoon emailen, ze reageren best adequeaat, netjes en snel vind ik..

Ik wacht al sinds 9 januari op m'n canvasdoek.. Okee okee hij was gratis via 'n Tinteling, maar toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hier een foto ervan. Sorry voor de brakke kwaliteit, maar het is hier al best donker en zo is het wel aardig te zien. Als de zon naar overdag binnen schijnt dan is het een nog erger gezicht.

*weg*

[ Voor 42% gewijzigd door Executor16 op 15-06-2009 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Executor16 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:30:
Hier een foto ervan. Sorry voor de brakke kwaliteit, maar het is hier al best donker en zo is het wel aardig te zien. Als de zon naar overdag binnen schijnt dan is het een nog erger gezicht.

Foto is klikbaar!
Zo te zien is je doek waarschijnlijk de laatste op een rol linnen geweest. Aan het einde van de rol wil bij uitzondering soms wel eens een productie-foutje in het materiaal zitten. Het zou ook lijm kunnen zijn aan het einde van de rol, waarmee het canvas aan de harde binnenrol vastgeplakt zit, maar dat denk ik eigenlijk niet. Hoort in ieder geval niet thuis op je doek, dus als je e-mailt word het zeker opgelost ^O^.

[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 30-12-2013 17:16 . Reden: Op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wordt er dan eigenlijk wel een kwaliteitscontrole op de doeken uitgevoerd? Het moet toch niet kunnen dat zulke dingen richting klant gaan...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Momenteel zijn er duizenden extra aanvragen voor canvasdoeken (door allerlei kerstkado's: Tintelingen)
En dan kan er wel is eentje door de controles glippen denk ik zo.. Waar mensen maken worden foutjes gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Erasmo schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:16:
Wordt er dan eigenlijk wel een kwaliteitscontrole op de doeken uitgevoerd? Het moet toch niet kunnen dat zulke dingen richting klant gaan...
Maar natuurlijk wordt daar naar gekeken, meerdere malen door verschillende personen zelfs. Ik vermoed dat deze er doorheen geglipt is in de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik wil ook een canvasprint gaan maken.. Ik heb nog wel een aantal leuke vakantiefoto's... maar goed, ik heb helaas maar plaats voor 1 foto.. dus ik moet eerst maar eens zien uit te vechten met de vriendin welke foto het worden zal. Ik wil hem in ieder rond de 80x100 hebben.

Nu heb ik zojuist eens gegoogled en ik zie door de bomen echt het bos niet meer.. Volgens mij zijn er meer canvasprinters dan werkelozen haha. :p

Ik heb er nu eentje gevonden die wel een heel gunstige prijs heeft.. (stond tussen de betaalde reclames op google):

80x100 voor €50,-
Hier zitten de verzendkosten enzo al bij inbegrepen.

Maar nu kan ik voor de rest helemaal niks over dit bedrijf vinden.. volgens mij zijn ze nieuw. Ze staan op geen enkele recensie site genoemd en ik kan hun site nog niet vinden in Google.. alleen in de reclame linkjes dus.
Wat zouden jullie doen? Bestellen? Even wachten? Of een ander bedrijf nemen?

Ik zie herinnering op linnen en canvascompany ook vaak voorbij komen op de diverse forums.

[edit]
Ik zit zojuist hun FAQ te bekijken.. ze geven aan dat voor een optimale kwaliteit je foto zo'n 50pixels per centimeter moet zijn... omgerekend is dat dan zo'n 128pixels per inch.. Maar ik dacht dat drukwerk altijd op 300dpi was... ? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Dacide op 03-02-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
300 dpi is alleen nodig als je op fotopapier drukt. Voor een canvas doek dat je aan je muur hangt is zo'n resolutie totaal overbodig. 100 dpi is geen enkel probleem en veel mensen vinden een nog latere resolutie ook niet erg, visueel is dat niet zichtbaar als je enige afstand bewaart tot het doek. Dus niet met je neus er op gaan zitten, maar er 2 of 3 meter vanaf staan als hij aan de muur hangt. Dan zie je dat echt niet.

Het materiaal heeft daarnaast ook nog structuur, in tegenstelling tot een perfect glad fotopapiertje. Canvas is een redelijk grof materiaal, waardoor je een scherpte van 300 dpi sowieso nooit gaat halen.

Let trouwens goed op welke dikte spielatten je bij hun bestelt, voor een 80x100 zijn latjes van 2 cm niet aan te raden. Het frame kan dan erg onstabiel worden en in vergelijking met het oppervlak ziet de dikte er dan erg magertjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:06
Mwah, ik heb hier een 50x150 met 2cm spielatten, en dat zit toch prima in elkaar hoor... je hangt het spul op een vlakke muur en hoeft er niet op te funderen, scheelt wel :)

80x100 is wel wat anders natuurlijk, maar zelfs áls dat instabiel aandoet, is een stel touwtjes of katoenen bandjes die je van hoek tot hoek spant (als windverband) genoeg om de stabiliteit terug te brengen in het 2-dimensionale vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb 't toch liever in 1x goed en stevig dan dat ik zelf mn doek moet gaan fixen hoor! Zelf wacht ik nu al 3,5 week op mn doek van herinneringenoplinnen.nl, maar dat komt omdat 't een gratis doek was via een 'Tinteling'. Vandeweek werd er hier op Tweakers een foto van een bloem in macromodus van hun gepost en dat zag er toch wel erg geil uit. Dusja ik wacht nog maar geduldig! En 't leuke is, is dat ik nog zo'n bon heb liggen dus dat komt helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb 40x140 met 4cm spielatten. Ik moet zeggen dat het er ook gewoon een stuk mooier uit ziet :). Het 'lijkt' zo een hoogwaardiger doek :P. Met 2cm spielatten lijkt het net zo'n goedkoop kant en klaar schilderijtje van de Ikea ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wouter! schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:54:
Ik heb 40x140 met 4cm spielatten. Ik moet zeggen dat het er ook gewoon een stuk mooier uit ziet :). Het 'lijkt' zo een hoogwaardiger doek :P. Met 2cm spielatten lijkt het net zo'n goedkoop kant en klaar schilderijtje van de Ikea ofzo.
Ik vond 4CM juist zo'n 'blok' aan mijn muur...

Schilderijtje-stijl van de ikea ligt gewoon aan je foto's >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Update: Ook maar even vermelden dat de service bij herinneringoplinnen.nl super goed is aangezien ze kosteloos mijn schilderij gaan vervangen O+

Wil natuurlijk niet alleen klagen hier :D
Hopelijk komt ie nou wel mooi eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Henk schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:02:
[...]

Ik vond 4CM juist zo'n 'blok' aan mijn muur...

Schilderijtje-stijl van de ikea ligt gewoon aan je foto's >:) ;)
Wouter! in "Ervaring met bedrijven die foto's op can..."

Toch niet echt een Ikea-foto :P
(of eigenlijk wel een beetje ;), maar deze is zelf gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
dank voor jullie reply's en tips.

Heb inmiddels een bestelling bij die top-canvasfoto gedaan.
Ik probeer eerst eens een goedkoop kleiner formaatje als test. Als deze goed is kan ik altijd nog mijn echte (grote) foto bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En dan heb je dus geen goedkoop doek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55
Zelf afgelopen maand 2 keer bij profoto.net een doek 90x60cm besteld. Tevreden over de kwaliteit en levering. Kleuren ook ok en gewoon overal goed en mooie kwaliteit. Ik zal nogwel vanavond een foto erbij plaatsen van het geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:05
Rafe schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:58:
[afbeelding]

Links zoals opgestuurd en bedoeld, rechts ongeveer zoals die door de Hema op canvas is gezet :(

Morgen maar even bellen wat ze er aan gaan doen.
Vrienden van mij hadden een fotobesteld van hun kleine.
Gevraagd aan de HEMA of ze kunnen kijken naar de foto voordat deze groot zou worden afgedrukt.ivm onevenheden,
Dat zou geen probleem zijn.

Krijgen ze de foto terug. meisje heeft blond glanzend haar, dat refelcteert in de zon. op klein formaat valt dat niet op. maar als je zo'n foto op 150 gaat afdrukken.....

Die lok midden in het gezicht trekt alle aandacht van de foto weg. Beetje jammer dat daar niet op gelet wordt en eventuel foto terug gegeven wordt met de melding dat het niet mooi wordt en de foto aangepast moet worden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

To_Tall schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:05:
Beetje jammer dat daar niet op gelet wordt en eventuel foto terug gegeven wordt met de melding dat het niet mooi wordt en de foto aangepast moet worden.
Beetje jammer? Dat is juist hartstikke netjes |:(
De klant levert de foto zo in and that's it.. De Hema gaat je foto toch niet corrigeren zeg..

En als ze dat doen zijn de klanten niet blij:
http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/31392952/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Krijgen ze de foto terug. meisje heeft blond glanzend haar, dat refelcteert in de zon. op klein formaat valt dat niet op. maar als je zo'n foto op 150 gaat afdrukken.....

Die lok midden in het gezicht trekt alle aandacht van de foto weg. Beetje jammer dat daar niet op gelet wordt en eventuel foto terug gegeven wordt met de melding dat het niet mooi wordt en de foto aangepast moet worden.
Hoe kun je nou van de Hema verwachten dat ze serieus op compositie en dergelijke gaan letten bij het afdrukken? :z

Mensen sturen zelf die foto op en een gekke compositie of overbelichting ziet iedereen van tevoren op een 19" tft. Als het echt iets is dat alle aandacht trekt in een foto dan zie je dat niet pas als het 150cm groot is :P

Verder is het ook vrij subjectief natuurlijk, een deel van wat ik in dit topic zie staan zou ik dus echt niet groot af laten drukken en toch zijn mensen er blij mee. Moet je dan als afdrukdienst zeggen dat je de foto niet mooi genoeg vindt en vragen of mensen wel goed nagedacht hebben over de fotokeuze?

Zeker als je naar de doelgroep kijkt. Het is toch een beetje kitsch allemaal, zeker nadat ze er bij programma's als 'eigen huis & tuin' iedereen mee doodgegooid hebben, opeens moet iedereen het. Ik durf me haast niet voor te stellen hoeveel matige foto's van huisdieren en baby's die canvasmensen elke dag onder ogen krijgen. En dan moeten ze zich druk gaan maken over een lok op een foto die mensen zelf willen laten afdrukken?

Dat ze iets over te lage resoluties zeggen: agree. Voor de rest hebben mensen hun eigen verantwoordelijkheid en smaak.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Gizz schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:29:
[...]

Hoe kun je nou van de Hema verwachten dat ze serieus op compositie en dergelijke gaan letten bij het afdrukken? :z
Tzou mooi wezen... stuur je een foto op, en ben je eerst 5 e-mails aan het corresponderen over het feit dat je de belichting, witbalans, compositie etc. écht zo wilt hebben :+ Leuk als je even een canvas voor een verjaardag wilt hebben (iets wat ik toevallig afgelopen week nog gedaan heb; donderdag foto schieten, zaterdag bestellen, eergister bezorgd, zaterdag pas nodig :P ).
Mensen sturen zelf die foto op en een gekke compositie of overbelichting ziet iedereen van tevoren op een 19" tft. Als het echt iets is dat alle aandacht trekt in een foto dan zie je dat niet pas als het 150cm groot is :P

Verder is het ook vrij subjectief natuurlijk, een deel van wat ik in dit topic zie staan zou ik dus echt niet groot af laten drukken en toch zijn mensen er blij mee. Moet je dan als afdrukdienst zeggen dat je de foto niet mooi genoeg vindt en vragen of mensen wel goed nagedacht hebben over de fotokeuze?
Behalve dat het dus een arbeidsintenstief en vertragend traject is, is het idd ook nog eens stevige tenentrapperij :+ Ik zou me wel 4x bedenken eer ik daar nog een canvas zou bestellen...
Zeker als je naar de doelgroep kijkt. Het is toch een beetje kitsch allemaal, zeker nadat ze er bij programma's als 'eigen huis & tuin' iedereen mee doodgegooid hebben, opeens moet iedereen het. Ik durf me haast niet voor te stellen hoeveel matige foto's van huisdieren en baby's die canvasmensen elke dag onder ogen krijgen. En dan moeten ze zich druk gaan maken over een lok op een foto die mensen zelf willen laten afdrukken?

Dat ze iets over te lage resoluties zeggen: agree. Voor de rest hebben mensen hun eigen verantwoordelijkheid en smaak.
True... Maar we leven 'helaas' in een tijdperk dat mensen het gemak voor het grijpen hebben, alleen vergeten dat op sommige punten wat eigen inzet nodig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb mijn canvasprint binnen (besteld bij top-canvasfoto ).. Ik ben aangenaam verrast. :)

Ik heb een 50x70 foto besteld van mijn vakantie. (kan hem hier niet neerzetten.. tis een foto van mijn vriendin op het strand en ze wil niet op een forum gepost worden :P )

Anyway.. Foto dinsdagavond besteld, vandaag al in huis.

Aangezien ze extreem goedkoop zijn waren mijn verwachtingen niet echt hoog. De foto was 28 eurootjes en dat is dan inclusief het verzenden.

Blijkbaar kan het nog goedkoper want ze hebben ook een of andere budget serie.. maar die hoef ik niet, want daar zijn de zijkanten niet meebedrukt.. (wel erg cheap... €23,50 voor een 50x70 ook incl verzend)

De foto is haarscherp afgedrukt.. Maar mijn bronfoto was dan ook erg goed (profi canon dslr).
Verpakking was ook prima... royaal in de noppenfolie en dat weer in een doos.

Ik ga nu een andere foto laten afdrukken.. maar dan een echte grote van 80x100. Wordt een foto voor in mijn werkkamer.. dus iets met architectuur denk ik. Als ik hem binnen heb zal ik direct een foto maken en dan post ik hem hier.

• Executor16
  • Niet online
Vandaag opnieuw (2e keer) mijn doek binnen gekregen van herinneringenoplinnen. Formaat 60x90. Zie boven voor het mislukte doek.

Dit keer is het doek er nog slechter aan toe dan de eerste keer :( De streep in de wolken is wel verdwenen, maar er zitten overal echt weer van die glimmende vlekken. Alsof een klein kind dat net patat heeft gegeten even over het doek is gegaan met zijn vette vingers. Dit is echt niet normaal lijkt mij. Volgens mij worden die doeken ook niet gecontroleerd voordat ze de deur uit gaan?

Ik ga toch maar weer mailen denk ik, of ben ik dan een zeikerd? :)

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door Executor16 op 15-06-2009 02:42 ]

• Dacide
In een woord: waardeloos...

Nee ik vind je zeker geen zeikerd. Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat er een krasje of vlekje op je foto zit. Dat is ook niet erg. Maar dit zijn wel grove fouten hoor. Blegh. Ik hoop voor je dat je foto nogmaals vervangen wordt. Ik pas in ieder geval voor herinnering op linnen...

Ik heb mijn nieuwe canvasfoto van top-canvasfoto inmiddels ook binnen, maar ben vanwege mijn werk nog niet thuis geweest. Mijn vriendin heeft me in ieder geval gezegd dat ie er prachtig uitziet. Ik ben erg benieuwd. Ik knal de foto's dit weekend hier neer.

• Wouter!
Executor16 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:31:
Vandaag opnieuw (2e keer) mijn doek binnen gekregen van herinneringenoplinnen. Formaat 60x90. Zie boven voor het mislukte doek.

Dit keer is het doek er nog slechter aan toe dan de eerste keer :( De streep in de wolken is wel verdwenen, maar er zitten overal echt weer van die glimmende vlekken. Alsof een klein kind dat net patat heeft gegeten even over het doek is gegaan met zijn vette vingers. Dit is echt niet normaal lijkt mij. Volgens mij worden die doeken ook niet gecontroleerd voordat ze de deur uit gaan?

Ik ga toch maar weer mailen denk ik, of ben ik dan een zeikerd? :)
Het lijkt wel alsof er een vouw in het doek zit :?
Absoluut geen zeikerd inderdaad. Dit zou ik ook echt niet accepteren!

• Executor16
  • Niet online
Nou, hopelijk is 3 keer scheepsrecht, want ze willen hem toch weer opnieuw gaan maken. Ik hoop echt dat het nu wel goed wordt, anders blijf je maar bezig en daar worden beide partijen niet zo blij van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik vond zojuist een handige canvas prijsvergelijker (via een ander fotografie forum: zoom)...

Geen reclame of aandelen of what so ever... gewoon een handige tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 09:46
Ik heb nu 2x een doek laten drukken bij canvassite.nl, zeer tevreden over, kwaliteit is top gewoon.

Deze hangt nu midden in de woonkamer in ons nieuwe huis (foto is van oude huis), 80x120cm, vakantie NY in 2006:

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/1209/nywallsq7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 14-02-2009 10:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zelf pas 1 ervaring met een bedrijf icm zo'n canvasfoto: Herinneringenoplinnen.nl, en dat was in 1 woord: GEWELDIG! Heb er wel 'n tijdje op moeten wachten, omdat het gratis was via een 'Tinteling' van m'n kerstpakket, maar 't doek is echt prachtig! Goede kwaliteit, mooie print en ze hebben me enkele keren zeer goed te woord gestaan via de email. Had ook wat specifieke opmerkingen over wat er absouluut niet mocht gebeuren met de print en daar hebben ze uitstekend aan voldaan!! Zal morgen even wat foto's posten, want het resultaat vind ik echt 100% top! En 't leuke is, is dat ik nog zo'n 'Tinteling' heb liggen voor 'n volgende canvas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 11:12
Via herinnering op linnen vorig jaar middels een 'pluim'/tinteling een canvas/linnen schilderij besteld van een eigen foto. Beetje bijbetalen, en nu prijkt hier formaat 160 x 90 cm (zo uit mijn koppie) hier.
Transport is goed verlopen, zonder schade keurig thuis afgeleverd door TPG/PTT. Verpakt in stevig karton.
en afwerking is gewoon goed :)
zou zo weer bestellen, maar de muren hangen hier al vol ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

M'n canvasdoek van Herinneringenoplinnen.nl
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/n2n9xy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/116qauq.jpg

Kan nog wel wat betere foto's schieten als 't moet, close-upjes ofzo...

Deze afbeelding wordt de volgende bestelling:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/29fz8n6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
Aardige ervaring met canvas laten drukken bij drukwerkdeal.nl;
Nette prijzen, snelle levering en goede (kleur) kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:18

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

willem169 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:59:
Aardige ervaring met canvas laten drukken bij drukwerkdeal.nl;
Nette prijzen, snelle levering en goede (kleur) kwaliteit. :)
Ik heb even zitten kijken daar....

Maar moet voor de canvas drukwerken ook een Certified High Resolution PDF worden aangeleverd met snijranden? :?
Of is enkel een foto in hoog kwaliteitsformaat voldoende?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik heb geen ervaring met het uploaden van foto's, deze website gebruik ik wel vaker om drukwerk te laten verzorgen en dat heeft er in geresulteert dat ik altijd al hi-res PDF's upload (opgemaakt in InDesign met de juiste afloop en afmetingen). Ik kan me voorstellen dat het voor 'de leek' misschien wel een iets onhandig aanleversysteem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:05

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Na het lezen van wat ervaringen hier, heb ik besloten om bij canvasdirect.nl een mooie zonsondergang op 60x90 te laten afdrukken.
Kosten: € 40,- (aanbieding tot 28 februari, al staat het nu nog steeds op hun site)
Levertijd: 4 dagen (vind ik snel)

'k Heb er gelijk wat foto's bij gemaakt.

Canvas was goed verpakt in karton. Zelfs een dubbele laag karton, waardoor je bij het opensnijden niet snel het canvas raakt. Daarnaast zit er ook nog een plastic verpakking omheen.
Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/canvas_verpakking.jpg

Het canvas is stevig op de latten vast geniet, al voelt het geheel niet enorm solide aan. Dat hoeft misschien ook niet als het eenmaal hangt... Er zijn zelfs nog accesoires meegeleverd waarmee het canvas strakker is te spannen, al is dat in mijn geval niet nodig.
Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/canvas_achterkant.jpg

Kleur en contrast zijn boven verwachting. Zwart is echt zwart, maar overgangen in kleur en helderheid zijn mooi geleidelijk.
Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/canvas_voorkant.jpg

De kwaliteit van het doek en de print vind ik goed. Er zit minder reliëf in dan ik had verwacht; het doek is vrij glad.
Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/canvas_doek.jpg
(klik voor vergroting)

En hier hangt ie dan...
Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/canvas_resultaat.jpg

Edit: Heb het nog even vergeleken met een canvas print die mijn ouders bij de Blokker hadden besteld. De Blokker print is steviger en het doek is dikker en heeft meer de structuur van echt canvas. Ik heb de indruk dat qua kleuren en contrast de print van canvasdirect weer mooier is, maar het doek meer een soort kunststof is dan echt canvas. De blokkerprint is op hetzelfde formaat dan ook dubbel zo duur en heeft bij de grotere formaten alleen 4:3 verhouding i.p.v. 3:2

[ Voor 13% gewijzigd door antonboonstra op 18-03-2009 16:40 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295721

Hi!
Sorry voor mijn Nederlands maar Ik wil absoluut mijn ervaring met uwmooistefoto met u delen!

De service is heel slecht! Ik heb snel een antwoord gekrijgen maar om te zeggen dat ze niks kunnen doen voor de slechte kwaliteit van mijn 3 doeken!
Ik heb 4 foto's op doeken besteld en 3 doeken waren heel te donkel. Ze heben het contrast, helderheid en kleuren veranderd! De archtergrond van de doek is te donkel on iets te zien!
Het antwoord van de mevrouw is: "Als u een doek met goede kwaliteit wil, moet u bij een fotograaf gaan!" of "Op onze site staat duidelijk vermeld dat het 10% kan verschillen met het originele bestand!"...
Ik wilde ook de 3 canvasdoeken terug sturen met de recht op de 7 dagen bedenktijd maar de mensen van uwmooistefoto.nl hebben niet aanvaard om ze terug te nemen en zei dat ze zullen sturen de 3 doeken naar mij terug!

Ik heb 125 Euros verloren... :(

Geef je niet uwmooistefoto aan deze bedrijf of het wordt de uwslechterfoto!

Bijvoorbeeld...

Origineel

Afbeeldingslocatie: http://llrealeyes.xtreemhost.com/Original22.JPG

Resultaat!

Afbeeldingslocatie: http://llrealeyes.xtreemhost.com/Copy22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
je plaatjes doen het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 295721 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:23:
Het antwoord van de mevrouw is: "Als u een doek met goede kwaliteit wil, moet u bij een fotograaf gaan!"
Heb je haar erop gewezen wat er op de site staat?
Laagste prijs! Beste kwaliteit! Vindt u bij UwMooisteFoto.nl
Vreemd dat ze je doorverwijzen naar een fotograaf als ze zelf al de beste kwaliteit leveren.
Ik wilde ook de 3 canvasdoeken terug sturen met de recht op de 7 dagen bedenktijd
Waarom heb je 7 dagen bedenktijd volgens jou? Op hun site zie ik niks staan.
Origineel

[afbeelding]

Resultaat!

[afbeelding]
Eerlijk gezegd zie ik niks geks. De kleurtemperatuur is iets anders, maar dat kan ook aan je foto van het canvas liggen. Verder extra ruis, maar dat lijkt me ook niet te komen door de print zelf.

Verder heb je het over te donkel (donker neem ik aan? ;) ) afgedrukt, maar de helderheid van het shirt van de man op de voorgrond komt aardig overeen met de helderheid in je origineel. Met de helderheid is dus niks mis. Wel lopen de donkere partijen een fractie eerder dicht dan je origineel, maar canvas kan nou eenmaal een kleinere contrastomvang bevatten dan een beeldscherm.

Al met al heb je met deze foto weinig reden tot klagen. Vind je toch dat je klacht onjuist wordt behandeld, dan kun je een klacht indienen bij het keurmerk waar ze bij aangesloten zijn. Al heb ik nog nooit van de keurmerk gehoord..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Er is een regeling dat je internetaankopen binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden kunt retourneren, waarbij je het volledige bedrag terug gestort krijgt. Dat is een soort bedenktijd die je hebt, omdat de aankoopdrempel via internet erg laag is en je ook het product van te voren niet kunt beoordelen.

Echter geldt deze regeling niet voor maatwerk, wat een foto op canvas is. Een boek, van bijvoorbeeld bol.com, kun je kopen en weer retour sturen. Bol.com kan daarna het boek eventueel weer doorverkopen, het heeft namelijk nog steeds waarde. Een foto op canvas is echter maatwerk en is niet weder te verkopen na retourneren, vandaar dat de regeling daarvoor niet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Anoniem: 295721 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:23:
Hi!
Sorry voor mijn Nederlands maar Ik wil absoluut mijn ervaring met uwmooistefoto met u delen!

De service is heel slecht! Ik heb snel een antwoord gekrijgen maar om te zeggen dat ze niks kunnen doen voor de slechte kwaliteit van mijn 3 doeken!
Ik heb 4 foto's op doeken besteld en 3 doeken waren heel te donkel. Ze heben het contrast, helderheid en kleuren veranderd! De archtergrond van de doek is te donkel on iets te zien!
Het antwoord van de mevrouw is: "Als u een doek met goede kwaliteit wil, moet u bij een fotograaf gaan!" of "Op onze site staat duidelijk vermeld dat het 10% kan verschillen met het originele bestand!"...
Ik wilde ook de 3 canvasdoeken terug sturen met de recht op de 7 dagen bedenktijd maar de mensen van uwmooistefoto.nl hebben niet aanvaard om ze terug te nemen en zei dat ze zullen sturen de 3 doeken naar mij terug!

Ik heb 125 Euros verloren... :(

Geef je niet uwmooistefoto aan deze bedrijf of het wordt de uwslechterfoto!

Bijvoorbeeld...

Origineel

[afbeelding]

Resultaat!

[afbeelding]
toon volledige bericht
Ik heb even de vrijheid genomen om je plaatjes te hosten zodat ze hier wel zichtbaar zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/208go43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5u0pph.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295721

Dank u Erasmo!

Gizz, je heb de test geslaagd om voor uwmooistefoto.nl te werken! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier een bijdrage van mij.
Ik heb 4 stuks van 30x30 laten maken bij profotonet.
(die in het midden heb ik dubbel)

Dit waren de originele bestanden: (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderkelen.nl/images/origineel_klein.jpg

Dit is het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderkelen.nl/images/profotonet_1.jpg
(kleurverschil is door kleurtemperatuur van de foto, er is geen kleurzweem op het canvas zichtbaar)

1 canvas
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderkelen.nl/images/profotonet_2.jpg

Details
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderkelen.nl/images/profotonet_3.jpg

Details
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderkelen.nl/images/profotonet_4.jpg

De lijsten zien er stevig uit en zijn netjes afgewerkt.
De foto's vallen een klein beetje lichter uit (op deze foto's lijkt het verschil groter dan het is).
Al met al ben ik erg tevreden.

levertijd:
zondag avond besteld, woensdag ochtend geleverd. op vrijdag erna pas de factuur ontvangen.
(betaling kan achteraf)

kosten:
28 per stuk voor 30x30. + 0,99 verwerkingskosten +5,5 verzenskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo, afgelopen weekend weer een aantal canvases besteld. Het blijven ideale verjaardagscadeau's voor opa en oma enzo.

Ik zag trouwens dat mijn vaste aanbieder (top-canvasfoto) standaard geen panoramaformaten verkoopt. Ik heb ze een mail gestuurd met daarin een prijsaanvraag van afwijkende formaten. ben erg benieuwd. (heb een mooie panorama van Las Vegas "gestitched" en wil deze op zo'n megaformaat, 200x50 cm ofzo..

geen reclame.. maar wel handig..
Je kunt nu een foto op canvas winnen bij hun. Gewoon ff mailadres achterlaten en dan maak je kan op een 70x50 canvas doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
SaphuA schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:32:
Dag mensen,
Zojuist terug van vakantie en mijn eerste panorama foto ooit met PS in elkaar weten te zetten. Nu ben ik wel tevreden over het resultaat en zou ik hem graag drukken. Echter zijn er een paar zaken waarover ik graag contact zou hebben met de drukker, aangezien ik zelf geen PS pro ben. Dus mijn vraag; weet iemand een drukker die niet te verlegen is zijn klanten te helpen? Het betreft overigens een foto van ongeveer: 30x90 tot 30x150.
Dank!
Gewoon even een telefoontje aan wagen zou ik zeggen. Je merkt gauw genoeg of ze welwillend zijn om je te ondersteunen :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 107% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 100% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik moest 't even opzoeken maar ik heb m'n panorama van 140x40 destijds bij www.canvasdirect.nl besteld. Over vernis is nooit gesproken, geen idee wat het effect daarvan precies is.

Wat ik me nog wel kan herinneren is dat dit formaat door de verschillende leveranciers op verschillende lijsten gespannen wordt. De lijst van mijn panorama is 4 cm dik, dikker dan gebruikelijk. Ik ben er nog steeds erg tevreden over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263930

Als je panorama 140x30 is, zal je hem waarschijnlijk lastig op 120x40 kunnen krijgen, maar daarbij kunnen de prijzen weer een stuk lager zijn (top-canvasfoto heeft bijvoorbeeld op dit moment introductieprijsen, deze maat kost dan 45 euro en bij canvasprinters is hij 65).
120x30 zou bij canvasprinters.nl 53 euro zijn. 140x30 heb ik helaas niet in mijn prijsvergelijker staan ;).
Deze prijzen zijn trouwens wel op 2cm latten. 4cm latten is dan weer iets duurder.

Wat betreft de vernis. Tja, dat is ook een beetje een kwestie van smaak denk ik. Ik heb er zelf eentje met vernis hangen en ik vind het fijner. Sommigen vinden die laag echter lelijk.
Omdat je keuze nu uit gaat naar herinneringenoplinnen wil ik je toch even hierop wijzen : http://www.canvas-prijzen.nl/canvas_aanbieder.php?id=48 - niet iedereen is hier positief over de duurzaamheid van het canvas van herinneringen op linnen te spreken.

Vandaag is trouwens de laatste dag dat je op http://www.canvas-prijzen.nl kans maakt op een gratis canvas van 50x70cm. Alles wat je hoeft te doen is je e-mail adres achter te laten op http://www.canvas-prijzen.nl/actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Anoniem: 263930 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:49:

Omdat je keuze nu uit gaat naar herinneringenoplinnen wil ik je toch even hierop wijzen : http://www.canvas-prijzen.nl/canvas_aanbieder.php?id=48 - niet iedereen is hier positief over de duurzaamheid van het canvas van herinneringen op linnen te spreken.
Er staan helaas geen datums vermeld bij de commentaren, waardoor ik niet kan zien hoe oud ze zijn. Maar een paar jaar geleden is HerinneringenOpLinnen overgestapt op een nieuwer en duurzamer materiaal canvas. Die betreffende Frank geeft aan een oud doek te hebben en wellicht is zijn reactie ook oud. Ik vermoed dat hij dus nog het oude soort canvas heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo oud is die canvas-prijzen volgens mij nog niet hoor...

anyway... maar wat is duurzaamheid bij een canvasfoto?

De kleuren?
Het canvas doek?
De bespanning?
De spielatten?

Sommige aanbieders gebruiken kant en klare houten frames... deze zijn echter geniet waardoor je ze na een jaar niet nog ff opnieuw kan bijspannen...

De kleuren? Dit is voor 80% afhankelijk van de gebruikte pigmenten... (uv stabiliteit etc).. Echter als je een doek gebruikt dat niet zuurvrij is dan kan ook een uv pigment aangetast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263930

Canvas-prijzen zelf is pas een paar maanden oud, vroeger waren de canvas-prijzen onderdeel van fotoboeken.net (nu ongeveer 1 jaar oud).
Ik heb de datums van de recensie er direct maar even bij gezet..die van Frank was op 12 december 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 06:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Anoniem: 263930 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:49:
Vandaag is trouwens de laatste dag dat je op http://www.canvas-prijzen.nl kans maakt op een gratis canvas van 50x70cm. Alles wat je hoeft te doen is je e-mail adres achter te laten op http://www.canvas-prijzen.nl/actie
Sylvia, nog bedankt voor de tip. Bij deze meldt de winnaar zich dus :P Vandaag heb ik mijn canvas mogen ontvangen.

Ik moet zeggen, de kwaliteit is behoorlijk goed!

Mijn foto had rondom niet genoeg marge, maar ik wilde wel graag deze foto op canvas hebben omdat die bijzonder voor me is. Hierom heb ik er met Photoshop een witte rand omheen gemaakt, zodat de zijkanten niet zouden doorlopen, maar helemaal wit zouden zijn. Dat is best mooi geworden, hoewel het waarschijnlijk nóg mooier zou zijn als de zijkanten ook gewoon bedrukt zijn. Maar een ding is zeker, zodra ik weer ruimte aan de muur heb om een canvas op te hangen, bestel ik er zeker vaker. :) (Bij http://www.top-canvasfoto.com/ dus)

Oh ja, de levertijd: ik had de foto dinsdagavond rond 22:00u geupload, en vandaag ontvangen. Erg snel dus! :)

Foto's volgen later, als het doek hangt

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-09-2009 18:34 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandeweek een doekje van herinneringenoplinnen.nl binnengekregen, 20x30x2cm voor 12,-
Kwaliteit is net zoals het grote doek weer heerlijk! Strak, mooie kleuren, netjes aangeleverd!

Nu nog die ene foto bestellen, heb nog zo'n kerstpakketbon liggen.. Vind het een goede snelle toko!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Afgelopen week wou ik een foto bestellen bij herinneringenoplinnen en zag toen op de website dat ze garantie geven op verkleuren in de zon. Nu had ik 3 jaar geleden een foto bij ze besteld en die was ondertussen flink verkleurd.
Via de mail contact opgenomen met herinneringenoplinnen en het probleem uitgelegd. Ik had geen oredernummer o.i.d. meer, alleen een mailtje voor een fotocontrole die ik ze toen de tijd heb gestuurd (met de originele foto er bij). Ik kreeg meteen een code gemaild waarmee ik de foto kostenloos kon her-bestellen.

Dit heb ik dan ook afgelopen woensdag gedaan en afgelopen zaterdag de nieuwe foto al in huis, de oude mocht ik houden, omdat ze er niks mee konden.

Top service dus bij herinneringenoplinnen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320018

[knip]

[ Voor 97% gewijzigd door Nomad op 09-10-2009 12:18 . Reden: klinkt als spam, als het zo is mag je me overtuigen via de mail. ]

• Dacide
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:25:
[...]

Sylvia, nog bedankt voor de tip. Bij deze meldt de winnaar zich dus :P Vandaag heb ik mijn canvas mogen ontvangen.

Ik moet zeggen, de kwaliteit is behoorlijk goed!

Mijn foto had rondom niet genoeg marge, maar ik wilde wel graag deze foto op canvas hebben omdat die bijzonder voor me is. Hierom heb ik er met Photoshop een witte rand omheen gemaakt, zodat de zijkanten niet zouden doorlopen, maar helemaal wit zouden zijn. Dat is best mooi geworden, hoewel het waarschijnlijk nóg mooier zou zijn als de zijkanten ook gewoon bedrukt zijn. Maar een ding is zeker, zodra ik weer ruimte aan de muur heb om een canvas op te hangen, bestel ik er zeker vaker. :) (Bij http://www.top-canvasfoto.com/ dus)

Oh ja, de levertijd: ik had de foto dinsdagavond rond 22:00u geupload, en vandaag ontvangen. Erg snel dus! :)

Foto's volgen later, als het doek hangt
Bofkont... heb jij lekker een gratis doek gekregen... Zo zie je maar waar tweakers wel niet goed voor is :p
Ik ga ook eens googlen of er nog meer weggeef akties ergens zijn.. wil ook wel zo'n doek winnen haha.

Je moet trouwens uitkijken met zelf een witte rand maken. Ik heb dat ook eens gehad bij het bestellen van een canvas. Stel dat de zijkanten 2cm zijn, dan heb je rondom iets van 2,5 tot 3 cm nodig... Dit komt doordat het beeld vaak ook nog beetje op de achterkant doorloopt. Als je het dan precies 2cm maakt, dan zul je zien dat er toch nog een deel van de foto op de zijkanten komt.

Hoe is de afdrukkwaliteit trouwens? Is de foto mooi scherp geprint?
Was het zwart/wit of kleur? (bij zwart wit heb je heel vaak dat het zwarte een beetje een paarse of bruinige tint heeft. (hema bijvoorbeeld.. dat is echt (heel) donkerbruin).. Voor een goede print op zwartwit heb je namelijk ook printers nodig met meerdere zwarttinten.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 06:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ze raden een resolutie aan van 50 pixels per centimeter. Voor een afdruk van 50x70 wordt dat dus 2500x3500. Op de site stond dat ze marges hanteren van 2,7 cm. Dit heb ik vervolgens nog eromheen getekend door het canvas (het werkvlak van Photoshop) te vergroten. De afdruk is net zo scherp als op het beeld.

De printkwaliteit is gewoon goed te noemen. De afdruk was in zwart wit. Het origineel was al een zwart-wit foto, dus daar had ik niet veel aan te willen. Die heb ik ingescand, maar die scanner heeft soms de neiging om bij glanspapier een blauwe waas over de foto te leggen, dus daarom heb ik Photoshop vervolgens gebruikt om de foto echt zwart-wit te maken, en minimaal te retoucheren. Daarna wel opgeslagen als RGB Jpeg. (zoals gevraagd in de aanleverspecificaties)

Vervolgens heb ik op de site ook nog eens voor zwart-wit gekozen. Voor de zekerheid. :P Een volgende keer wil ik absoluut ook een kleurenfoto proberen.

Wel een klein korreltje zout nemen bij mijn post. Simpelweg omdat dit mijn eerste ervaring is met foto's op canvas. Ondanks dat ik het heb gewonnen heb ik toch geprobeerd kritisch proberen te zijn. Het is me niet gelukt een minpuntje te vinden. Oh jawel, toch: een mogelijkheid om bevestigingsmaterialen mee te bestellen zou wel fijn zijn, haakjes of zo. Nu heb ik nog steeds niks om het doek op te hangen. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:43
Subtiel schopje :)

Ik heb zojuist ook een foto op canvas besteld bij TOP-canvasfoto.com

Ik vraag me echter wel hardop af of de resolutie wel goed genoeg was.
Op meerdere sites lees ik dat voor optimale druk je op 50 pixels per centimeter moet zitten.

Ik zit met een resolutie van 3000 bij 2000 op 33,3 voor een 90x60 afdruk en als absoluut minimum lees ik vaak 28 pixels per centimeter.

Nouja, we zien het wel hoe het wordt.
Ik neem aan dat het niet zo een probleem zal zijn, want het is een bewerkte foto die er nu min of meer uit ziet als een met de hand geschilderd ehmzz, schilderij zegmaar ;)

Ik ben in ieder geval benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Canvas is erg vergevingsgezind. uit ervaring kan ik je vertellen dat een resolutie van boven de 127 dpi (50 pixels p/cm) onnodig is. JE ziet het verschil simpelweg niet. Dus die 50 pixels is absoluut de optimale waarde.

Uiteraard heeft niet iedereen een foto die aan dit aantal pixels voldoet. stel je wilt een 100x150cm hebben. Dan heb je echt heel erg veel pixels nodig.

Die 28 pixels die veel sites als onderwaarde hanteren levert ook nog goede beelden op. Weliswaar minder dan 50 pixels p/cm (duh). Maar toch zeker nog acceptabel. (als de foto an sich maar mooi en scherp is)

Dan heb je nog het stukje kijkafstand. Stel je neemt een foto van 30x40cm.. die bekijk je vaak van dichtbij. Dan mag je best wel voldoende pixels gebruiken.

Koop je een grote 150x100cm, dan bekijk je die vaak van 1 a 2 meter kijkafstand. In dat geval is vaak een foto met maar 20 pixels p/cm nog voldoende.

Ik heb laatst nog als kadootje (geboren baby) een canvas (30x40cm) laten maken voor een vriend. Helaas was de foto klote (16 pixels p/cm).. Het uiteindelijke resultaat vond ik persoonlijk niet mooi (ik heb een (foto)grafische achtergrond.). Maar de vriend was er ongelofelijk blij mee en vond hem prachtig..

dusja...

kwaliteit is zeer objectief.

terugkomend naar jouw vraag... die 33 p/pm zijn wel voldoende voor een mooie foto hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vosss schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:32:
Subtiel schopje :)

Ik heb zojuist ook een foto op canvas besteld bij TOP-canvasfoto.com

Ik vraag me echter wel hardop af of de resolutie wel goed genoeg was.
Op meerdere sites lees ik dat voor optimale druk je op 50 pixels per centimeter moet zitten.
En, hoe is ie geworden? Of heb je hem nog niet gekregen?

(ik wil het natuurlijk niet op mijn geweten hebben dat de foto niet mooi is, nadat ik je doodleuk vertel dat 33 p/pcm wellicht voldoende is voor een mooie foto :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

http://www.canvassite.nl/
Is een hele goeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dacide schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:53:
kwaliteit is zeer objectief subjectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kwaliteit is gewoon meetbaar en objectief. Als de drukker de kleuren compleet verkloot door verkeerd ingestelde printers, de latjes door je doek heenkomen etc. kun je niet anders dan zeggen dat de kwaliteit laag is. Wel is niet iedereen even kritisch, maar dat maakt een doek waarbij de kleuren nergens op slaan nog niet meteen van hoge kwaliteit als oom Piet het niet erg vindt :P

Heb zelf een doek besteld bij herinneringoplinnen.nl. Cadeautje voor familie, zelf heb ik totaal niks met canvas. Zal nog even laten weten wat ik van het doek vind. Bij het bestellen moest ik wel even op mijn kalender kijken om het jaar te checken: het was toch echt 2009. Waarom dan als enige betalingsmogelijkheid een mailtje met een rabobankrekening waarheen je geld over moet maken? Het is 2009 heren en dames! iDeal, creditcard, paypal? Wel eens van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Bedankt voor de verbetering.. ik bedoelde inderdaad subjectief...

Een misbaksel van een canvas doek met vieze kleuren kan (mits het beeld een bepaalde emotie oproept) geweldig gevonden worden door de ontvanger...

Objectief gezien is de kwaliteit ruk.. Maar door de roze zonnebril van de ontvanger wordt dit compleet ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb onlangs 3x 40x40 besteld bij herinnering op linnen.
Ik ben er blij mee, goed verpakt en netjes afgedrukt en opgespannen.
Kwaliteit ziet er ook goed uit. Over 3 jaar eens kijken of ie verkleurd is.
Alleen geen ophanghaakjes, maar die heb ik nog wel.

Service is ook prima. ik wilde op het laatste moment toch 60x60 en dat was geen probleem.
Toen ging er intern iets niet goed en was de 40x40 toch al gemaakt en die hebben ze ook
opgestuurd. Dus ik heb niks te klagen ;)

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 29-04 09:29
Leuk draadje dit. Ben bezig met wat onderzoek om ook iets op canvas te laten printen. Heb een formaat tabel gemaakt om te zien wat de max grootte is waarop ik iets kan printen. Ik dacht, lijkt me handig om dat hier ook te delen.
Ik heb de veel voorkomende maten genomen, maar ik sta open voor andere standaard resoluties.

1 inch = 2,54 cm
30 dots per inch = 11,8 dots per cm
75 dots per inch = 29,5 dots per cm <-- min
100 dots per inch = 38,8 dots per cm
127 dots per inch = 50 dots per cm <-- max voldoende
300 dots per inch = 118,1 dots per cm

Resolutie30 DPI75 DPI100 DPI127 DPI300 DPI
1024 px86,7 cm34,7 cm26 cm20,5 cm8,7 cm
1080 px91,4 cm36,6 cm27,4 cm21,6 cm9,1 cm
1920 px162,6 cm65,0 cm48,8 cm38,4 cm16,3 cm
2048 px173,3 cm69,4 cm52,0 cm41,0 cm17,3 cm
2560 px216,6 cm86,7 cm65,0 cm51,2 cm21,7 cm
3072 px260,1 cm104,0 cm78,0 cm61,4 cm26,0 cm
4096 px346,8 cm138,7 cm104,0 cm81,9 cm34,7 cm

groet

ido

[ Voor 6% gewijzigd door ido_nl op 21-10-2009 14:52 . Reden: 30 dpi toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Je kunt ook lager dan 75 dots per inch hoor, maar dan ligt het er aan of je meer op de kwaliteit gaat letten of wat er op het doek te zien is. Iets dat je op 30 DPI afdrukt vinden heel veel mensen nog steeds prachtig. Als je echt goed gaat kijken zie je dan wel enorme kwaliteits-verschillen met 75 of 150 DPI, maar voor veel mensen maakt dat niet uit.

Dus voor de volledigheid zou ik 30 DPI ook nog opnemen in je lijstje, al is minimaal 75 wel aanbevolen. Maar het is geen harde ondergrens, die 75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
zoals ik al eerder zei:

Vriend van me werd vader.. had foto (slechte foto) gemaakt met mobiele telefoon.. en wilde deze op canvas.

Heb dit geregeld voor hem en het eindresultaat was een foto van 16 px p/cm (40 dpi)

Ik vond het niet mooi.. maar die vriend was er superblij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Disclaimer: mijn pc is stuk en ik werk nu op een laptop die totaal niet klopt qua kleuren. Alsnog zal het wel duidelijk zijn dat de afdrukken niet kloppen hoop ik. Ik zal later met mijn gekalibreerde systeem foto´s plaatsen die wel goed zijn

Review herinneringenoplinnen.nl
Mijn vriendin had voor een expositie wat grote afdrukken nodig. Het liefst was ze voor afdrukken van een vaklab gegaan die dan op dibonb of aluminium waren geplakt, maar daar was echt geen budget voor.

Canvas dus!

Na positieve ervaringen van mensen met herinneringenoplinnen.nl heb ik haar aangeraden voor dit bedrijf te kiezen. Ze heeft daar vijf doeken laten afdrukken.

Over het algemeen is de kwaliteit van het doek goed, de doeken voelen stevig aan. Qua afdrukken is er echter bij 2 van de 5 doeken iets niet helemaal lekker gegaan..

Doek 1
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QpLynPRWFsofD0isAfPDCMyU/full.jpg
De afbeelding zou gewoon gecentreerd moeten zijn, met boven en onder een heel dun wit randje. Nu is er bovenaan één grote balk en onderaan niks.

Doek 2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kRPTz6RRc9KDrH0DE3z2gHHA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Lc6rBtTsc0wCeflXzN5tffz4/full.jpg

Rose banden over een foto die gewoon blauw is.. Deze banden/lijnen lopen over de gehele breedte van de foto, 160 cm breed.

Dit is het bestand zoals hij op haar site staat, ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SYjW1f2aw097zUN1Iecdo0LF/full.jpg

Dat is dus behoorlijk verkeerd gegaan. Jammer genoeg had ze ook geen tijd om vervangende exemplaren te bestellen voordat de expositie opende. Aan de andere kant ook handig, want als je zelf wil zien wat de kwaliteit is kun je in Amsterdam gewoon even langs de gallery lopen (Prinsengracht 737).

Maar voor de verkoop is het niet handig. Ze zal dus ook zo snel mogelijk vervangende exemplaren gaan aanvragen. Natuurlijk laat ik ook weten hoe die aanvraag verloopt qua service.

Al met al zou ik dit bedrijf niet aanraden, gezien het feit dat binnen onze bestelling 40% foutief is! Of je moet geen haast hebben en op vervangende exemplaren kunnen/willen wachten als dat verder goed geregeld is.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste