CanvasCompany

Pagina: 1
Acties:
  • 4.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Laatst een foto op canvas laten drukken door de Canvas Company en zie het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3073/2984426118_cb857073a6.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3227/2983574249_b4e2ff80e8.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3250/2984431048_d748385893.jpg

(grotere fotos op http://www.flickr.com/photos/canvascompany/ )

Je ziet gelijk waar de 2 problemen zitten.
1.) Het houten frame drukt door het canvas doek heen.
2.) De foto is voor de helft op de zijkant van het frame gedrukt.

Het gaat hier om een 40 X 70cm canvas (dus nog duur ook), die wij geheel volgende de specificaties van de CanvasCompany hebben aangeleverd.
zie http://canvascompany.nl/inhoud.php?inhoud=aanleveren

Onze klacht legt ze gewoon naast zich neer en zijn op geen enkele wijze bereid om naar een passende oplossing te zoeken.
Hun reactie: "We hebben altijd extra speling nodig en hout blijft een natuurproduct en kan hier en daar een mm verschil inzitten"

En het domme is dat de aanleverspecificaties niet eens kloppen, op de website zeggen ze: Er komt 2,25 cm op de zijkant van het frame.
Dit kan zo wie zo niet, want het frame is maar 1,4cm dik.

Op de website staat als garantie : "Niet goed? Geld Terug!" zie http://canvascompany.nl/inhoud.php?inhoud=garantie
Helaas is zit een loze belofte en is helemaal niet waar, ze willen niks doen.

Ben erg teleurgesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door Origineel op 30-10-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Je foto's zijn stuck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:48

ThunderNet

Flits!

Naast dat je foto's stuk zijn past dit topic beter in het shopping forum.
FGW->SF

[ Voor 4% gewijzigd door ThunderNet op 30-10-2008 14:45 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
ThunderNet schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:45:
Naast dat je foto's stuk zijn past dit topic beter in het shopping forum.
FGW->SF
Probleem met de images opgelost ;)
Ik zie dat er een speciaal ervaringentopic is, zet ik de posting daar wel neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:52
Origineel schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:40:
Laatst een foto op canvas laten drukken door de Canvas Company en zie het resultaat
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

(grotere fotos op http://www.flickr.com/photos/canvascompany/ )

Je ziet gelijk waar de 2 problemen zitten.

Het gaat hier om een 40 X 70cm canvas (dus nog duur ook), die wij geheel volgende de specificaties van de CanvasCompany hebben aangeleverd.
zie http://canvascompany.nl/inhoud.php?inhoud=aanleveren

Onze klacht legt ze gewoon naast zich neer en zijn op geen enkele wijze bereid om naar een passende oplossing te zoeken.
Hun reactie: "We hebben altijd extra speling nodig en hout blijft een natuurproduct en kan hier en daar een mm verschil inzitten"

En het domme is dat de aanleverspecificaties niet eens kloppen, op de website zeggen ze: Er komt 2,25 cm op de zijkant van het frame.

Op de website staat als garantie : "Niet goed? Geld Terug!" zie http://canvascompany.nl/inhoud.php?inhoud=garantie
Helaas is zit een loze belofte en is helemaal niet waar, ze willen niks doen.

Ben erg teleurgesteld.
Hoelang heb je de foto al? Paar dagen of maanden?

Lijkt me dat er gewoon iets mis is gegaan, pak de telefoon eens ipv te mailen en leg het nogmaals uit.
Bedrijf komt in eerste instantie pro over dus lijkt me vreemd als ze het niet oplossen --> shopsurvey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Dat hoort idd niet!
Maar daar overdrijf je toch een beetje, dat de foto oversteekt is normaal. Wat wil je anders, witte randen?

Bovendien, het steekt minder over dan ze zelf zeggen:
:?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Lijkt me dat ze hier gewoon een veilige marge hanteren. Wellicht gebruiken ze ook weleens andere houtsoorten/formaten voor het frame zodat er afwijkingen kunnen optreden. Heb je uberhaupt wel rekening gehouden met 2,25cm marge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
tm030614 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:05:
Hoelang heb je de foto al? Paar dagen of maanden?

Lijkt me dat er gewoon iets mis is gegaan, pak de telefoon eens ipv te mailen en leg het nogmaals uit.
Bedrijf komt in eerste instantie pro over dus lijkt me vreemd als ze het niet oplossen --> shopsurvey?
We hebben deze foto vorige maand laten afdrukken.

En nogmaals uitleggen heeft gewoon geen zin.
Ik heb een aardige emailwisseling gehad met een medewerkster van de CanvasCompany en ze willen gewoon niets doen.
De fotos die ik hier laat zien heb ik haar ook gemailt (in 100% formaat), aangezien een foto meer zegt als 1000 woorden. Bellen heeft dan mijns inziens geen toegevoegde waarde.

Dat ze pro overkomen zegt niets, dat blijkt maar weer.

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 03-11-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:43
Jammer dat het zo vaak hard tegen hard gespeeld moet worden. Iedereen kan fouten maken, ook de CanvasCompany, en als je een fout hersteld kweek je alleen maar goodwill en positieve reclame. Iedereen die naar ervaringen van de CanvasCompany zal googlen zal deze negatieve ervaring zien en concluderen dat afspraken en garanties blijkbaar geen waarde hebben voor dit berdijf.

Mijn advies (mits je binnen de gestelde 10 dagen na levering aangegeven hebt dat het produkt niet goed was): maak foto's en stuur de zaak aangetekent naar de de CanvasCompany. Geef in de begeleidende brief aan dat je binnen 10 dagen na ontvangst de tekortkomingen gemeld hebt en graag van hun garantie gebruik maakt en het aankoopbedrag terugziet.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:11:
Maar daar overdrijf je toch een beetje, dat de foto oversteekt is normaal. Wat wil je anders, witte randen?

Bovendien, het steekt minder over dan ze zelf zeggen:
Wij wilden expres een witte rand hebben omdat we het hoofd van de linker pelikaan vol op de voorkant wilden hebben.
Daarom hadden we bij het aanleveren van de foto zelf al een witte rand extra om de foto gemaakt om dit te bewerkstelligen.

De specificaties die de CanvasCompany opgeeft zijn:
  • Het doek wordt om een houten frame gespannen. Dit frame is 2 cm dik + ronding van 0,25 cm. Maak daarom je bestand 4,5 cm groter.
  • Een 30 cm x 45 cm wordt dan dus 34,5 cm x 49,5 cm.
  • Zet de afbeelding op 100 DPI en de kleur op sRGB.
  • Een bestand voor een 30 cm x 45 cm wordt dan 1358 pixels x 1949 pixels groot.
  • Wanneer je de inzoomfunctie op 100% zet en je denkt dat dat er goed uit ziet, dan komt het op canvas ook goed.
En op basis daarvan hebben wij netjes rondom een witte rand gemaakt van 2,25cm
Per saldo was de aangeleverde foto exact 44,5cm x 74,5cm, zodat het doek van 40cm X 70cm de foto zou zijn en het hoofd van de pelikaan er vol op zou komen te staan.

Maar ja, als ze de foto dan gaan opspannen op een frame wat slechts 1,4 cm dik is, dan klopt er al weinig meer van.
En dan heb ik het er nog niet eens over dat het frame 39cm breed is ipv 40cm breed.

Enige reactie die je van ze krijgt is "We hebben altijd extra speling nodig en hout blijft een natuurproduct en kan hier en daar een mm verschil inzitten"

Als ze niet op de mm naukeurig kunnen werken, moeten ze niet in hun specificatie over 2,25cm praten.
Dat is notabene op 1/10 mm naukeurig.

Als wij vooraf hadden geweten dat ze niet in staat waren geweest om te zorgen dat het hoofd van de linker pelicaan vol op de voorkant komt, hadden we wel een andere foto gekozen.

Hier de foto (verkleint) zoals deze is aangeleverd, let op de witte rand !!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3253/2989236834_47338034aa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Noork schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:34:
[...]

Lijkt me dat ze hier gewoon een veilige marge hanteren. Wellicht gebruiken ze ook weleens andere houtsoorten/formaten voor het frame zodat er afwijkingen kunnen optreden. Heb je uberhaupt wel rekening gehouden met 2,25cm marge?
Zie mijn reactie hier boven, we hadden de foto netjes aangeleverd volgens hun specificaties met een rand van 2,25cm (bij 100DPI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik gok dat je in dit geval gewoon het verhaal dat je hierboven stelt netjes in briefvorm aangetekend moet versturen. Waarin je dus de bal bij hun legt om het probleem op te lossen. Gewoon op de feiten blijven hameren (bijv ook die 39 ipv 40 cm enz), in mijn optiek heb je gewoon een product gekregen wat je niet aan je verwachting voldoet wat ook nog eens gebreken (dat houten frame) bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Met alle respect, maar ik vind dit wel een beetje vragen om problemen om zo'n kleine foutmarge te hanteren (kop dicht langs de rand).

Maar goed, het hout zien door het canvas, en het canvas kleiner maken dan vooraf afgesproken (39 vs 40cm) zou sowieso niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
coyote1980 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:43:
Jammer dat het zo vaak hard tegen hard gespeeld moet worden. Iedereen kan fouten maken, ook de CanvasCompany, en als je een fout hersteld kweek je alleen maar goodwill en positieve reclame. Iedereen die naar ervaringen van de CanvasCompany zal googlen zal deze negatieve ervaring zien en concluderen dat afspraken en garanties blijkbaar geen waarde hebben voor dit berdijf.

Mijn advies (mits je binnen de gestelde 10 dagen na levering aangegeven hebt dat het produkt niet goed was): maak foto's en stuur de zaak aangetekent naar de de CanvasCompany. Geef in de begeleidende brief aan dat je binnen 10 dagen na ontvangst de tekortkomingen gemeld hebt en graag van hun garantie gebruik maakt en het aankoopbedrag terugziet.
Fouten worden overal gemaakt en dat is ook helemaal niet het probleem, zolang ze maar worden erkend.
Probleem hier is gewoon dat de CanvasCompany gewoon hun fouten niet willen toegeven.

Wij hebben DIRECT na ontvangst contact opgenomen met de CanvasCompany.
Op hun verzoek hebben we foto's gemaakt (die hier dus ook geposts zijn en die duidelijk laten zien dat e.a.a. niet netjes is uitgevoerd.
Zeker 5 emailtjes hebben wij er aan besteed, maar ze houden de boot gewoon af.

Dat moet toch voldoende zijn?
Heeft toch geen zin om dan nog eens de boel aangetekent te gaan versturen?
Geef dat geld dan liever uit om de foto ergens anders te laten herdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Noork schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:02:
Met alle respect, maar ik vind dit wel een beetje vragen om problemen om zo'n kleine foutmarge te hanteren (kop dicht langs de rand).
Als ik vooraf had geweten dat ze niet zo precies konden werken had ik gewoon deze foto niet af laten drukken.
Dit was ons eerste canvas, en hebben daar verder zelf ook niet over nagedacht en zijn uit gegaan van de specificaties die zij opgeven.

Je kunt natuurlijk ook de boel omdraaien en zeggen dat de CanvasCompany gewoon netjes op hun website moet vermelden dat ze niet op de mm precies kunnen werken ipv van de specificaties die ze nu hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Origineel schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:55:
[...]

Wij wilden expres een witte rand hebben omdat we het hoofd van de linker pelikaan vol op de voorkant wilden hebben.
Daarom hadden we bij het aanleveren van de foto zelf al een witte rand extra om de foto gemaakt om dit te bewerkstelligen.
Kijk. Dit is dan wel hele nuttige informatie die je zomaar vergeet te vermelden in je startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Xander schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:14:

Kijk. Dit is dan wel hele nuttige informatie die je zomaar vergeet te vermelden in je startpost...
Ik maak ook wel eens fouten ;)
Had ik idd beter kunnen doen, samen met de aangeleverde foto.

Maar in de email wisseling met de CanvasCompany is dit duidelijk aangegeven.
En als jullie het willen, wil ik best wel de emailwisseling met de CanvasCompany hier posten hoor.
Daarin staat netjes, duidelijk en vooral fatsoenlijk onze klacht beschreven.

Nu ik er over nadenk is dat het misschien wel, misschien moet je gewoon associaal schelden om je gelijk tegenwoordig duidelijk te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Origineel schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:04:
[...]
Dat moet toch voldoende zijn?
Heeft toch geen zin om dan nog eens de boel aangetekent te gaan versturen?
Geef dat geld dan liever uit om de foto ergens anders te laten herdrukken.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn (helaas) twee totaal verschillende zaken. Je staat nu voor de keuze: ga ik geld spenderen aan het halen van mijn gelijk of laat ik ze ermee wegkomen en plaats ik een nieuwe opdracht bij een andere leverancier. Deze keuze zul je zelf moeten maken. De verzendkosten vallen wel mee imo, als je plezier in _dit_ canvas toch al verpest is zou ik de garantieclaim gewoon indienen. Je hebt binnen de door hun gestelde termijn aangegeven niet tevreden met het produkt te zijn. Zolang er verder niets uitgesloten wordt bij 'niet goed, geld terug' kun je zo gewoon je geld terugeisen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Als je dan toch besluit om er geen aandacht meer aan te besteden en ergens anders te gaan bestellen... kun je misschien eens proberen of je het doek netjes van de lijst kunt krijgen? Ligt er een beetje aan hoe ze de hoekjes gedaan hebben (enkel gevouwen of ook ingesneden) en hoe ver de nietjes van de rand afzitten. Misschien kun je hem zelf netjes op een andere lijst spannen?

Houten lat + verstekzaag + nietpistool en je komt een heel eind. Misschien een extra doek erachter doen om die doorgedrukte latten te voorkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 31-10-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
coyote1980 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:21:
[...]

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn (helaas) twee totaal verschillende zaken. Je staat nu voor de keuze: ga ik geld spenderen aan het halen van mijn gelijk of laat ik ze ermee wegkomen en plaats ik een nieuwe opdracht bij een andere leverancier. Deze keuze zul je zelf moeten maken. De verzendkosten vallen wel mee imo, als je plezier in _dit_ canvas toch al verpest is zou ik de garantieclaim gewoon indienen. Je hebt binnen de door hun gestelde termijn aangegeven niet tevreden met het produkt te zijn. Zolang er verder niets uitgesloten wordt bij 'niet goed, geld terug' kun je zo gewoon je geld terugeisen. Succes!
Dwingen kun je ze toch niet, dus wij laten het er bij.
Ervaring rijker, Illusie armer.....zoals het zo mooi heet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Xander schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:24:
Als je dan toch besluit om er geen aandacht meer aan te besteden en ergens anders te gaan bestellen... kun je misschien eens proberen of je het doek netjes van de lijst kunt krijgen? Ligt er een beetje aan hoe ze de hoekjes gedaan hebben (enkel gevouwen of ook ingesneden) en hoe ver de nietjes van de rand afzitten. Misschien kun je hem zelf netjes op een andere lijst spannen?

Houten lat + verstekzaag + nietpistool en je komt een heel eind.
Had ik al overwogen, maar helaas zijn de vouwen dermate scherp dat die er niet meer uit te krijgen zijn.
Het doek zelf is gewoon 'kapot' hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn canvasafrdukken heb ik door de HEMA laten doen, omdat het doek is dat onder spanning staat is het eigenlijk gewoon onmogelijk om et zo op te spannen dat de witte rand precies aansluiten op de hoek. Omdat normaal gesproken de opdruk doorloopt over de zijkanten en zelfs de achterkant (vandaar dat je meer cm verliest dan de dikte van het frame) heb je daar geen last van.
De HEMA zet tevens een rand karton (?) om de lijst. Dat steekt dus iets uit tov het houten frame. Daardoor staat het canvas los van het frame en heb je geen last van een frame dat in de foto drukt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zal een strook hardboard zijn lijkt me. Karton gaat buigen als je er canvas overheen gaat spannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Dat van een extra stuk karton of hardboard klinkt goed en is iets wat de CanvasCompany niet gebruikt. Daar zit het canvas gewoon direct op het houten frame gespannen.

Ik heb al meer goede verhalen gelezen over de Hema en laat mijn volgende canvas daar gewoon afdrukken.
Hopelijk levert de Hema :) een beter resultaat dan de CanvasCompany...

[ Voor 6% gewijzigd door Origineel op 31-10-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 09:23
Origineel schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:52:
Dat van een extra stuk karton of hardboard klinkt goed en is iets wat de CanvasCompany niet gebruikt. Daar zit het canvas gewoon direct op het houten frame gespannen.

Ik heb al meer goede verhalen gelezen over de Hema en laat mijn volgende canvas daar gewoon afdrukken.
Hopelijk levert de Hema :) een beter resultaat dan de CanvasCompany...
Ik heb 3 canvas doeken laten drukken bij CanvasCompany 4 jaar geleden, die waren goed afgeleverd en nog steeds is het frame niet zichtbaar door het doek heen.

Echter tegenwoordig druk ik alles af bij Herinneringen op linnen (www.herinneringenoplinnen.nl), hun plaatsen een cardboard plaat tussen het frame en canvasdoek zodat het canvasdoek gespannen is en niet zo snel lelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

overigens: kassa heeft een paar maanden geleden een test gehouden, waarin de HEMA als beste uit de bus kwam. Ze waren overigens ook het duurste van de geteste bedrijven.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Het is toch eigenlijk van den zotte, zoals ik het lees. Dat je witte rand mislukt is, ok... een ervaring rijker zou ik zeggen. Maar dat het houten frame er doorheen gedrukt wordt vind ik rond uit belachelijk.

Persoonlijk zou ik het er niet bij laten zitten. Ik zou ervoor zorgen dat ik het opnieuw krijg, zonder dat je die houten frame er doorheen ziet, want dat hoort absoluut niet. Verder zou ik mijn lesje geleerd hebben en er nooit meer bestellen... en bijvoorbeeld lekker naar de Hema gaan.

Maar de CanvasCompany kan en mag hiermee niet weg komen lijkt mij? Als consument ben je toch 'zo goed verzekerd (aka beschermd)' ?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:38:

Ik heb 3 canvas doeken laten drukken bij CanvasCompany 4 jaar geleden, die waren goed afgeleverd en nog steeds is het frame niet zichtbaar door het doek heen.

Echter tegenwoordig druk ik alles af bij Herinneringen op linnen (www.herinneringenoplinnen.nl), hun plaatsen een cardboard plaat tussen het frame en canvasdoek zodat het canvasdoek gespannen is en niet zo snel lelijk wordt.
Misschien dat de CanvasCompany vroeger een andere methode had?
Onze print is van vorige maand, dus heel recent.

Ik ga eens even kijken naar www.herinneringenoplinnen.nl , bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
webmail schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:55:
Het is toch eigenlijk van den zotte, zoals ik het lees. Dat je witte rand mislukt is, ok... een ervaring rijker zou ik zeggen. Maar dat het houten frame er doorheen gedrukt wordt vind ik rond uit belachelijk.

Persoonlijk zou ik het er niet bij laten zitten. Ik zou ervoor zorgen dat ik het opnieuw krijg, zonder dat je die houten frame er doorheen ziet, want dat hoort absoluut niet. Verder zou ik mijn lesje geleerd hebben en er nooit meer bestellen... en bijvoorbeeld lekker naar de Hema gaan.

Maar de CanvasCompany kan en mag hiermee niet weg komen lijkt mij? Als consument ben je toch 'zo goed verzekerd (aka beschermd)' ?
Je hebt helemaal gelijk, maar moet je ze dan voor de rechter slepen om je gelijk te halen?

Zoals ik al eerder aan heb gegeven, wij hebben een behoorlijke email wisseling gehad waarin wij iedere keer netjes, duidelijk en vooral fatsoenlijk onze klacht hebben aangegeven.
Als ze dan geen oplossing bieden, dan houd het voor ons op.

Ik vind dat juist de reactie op een klacht aangeeft wat voor service een bedrijf biedt.
Als het ik dan bijvoorbeeld naar een rechter moet stappen om alsnog een nette oplossing af te dwingen vind ik dat geen service meer.

De foto's spreken voor zich en de CanvasCompany kan zelf heel eenvoudig zien dat ze een steekje hebben laten vallen.....als je dan om je gelijk te halen het al hogerop moet gaan zoeken, laat ik liever ergens anders een print maken.
Veel beter voor de hartkleppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07

Nic

Vrij

Voor de TS:
Ik had dit topic even aan Canvascompany doorgespeeld (ik werk er niet, maar heb wel regelmatig contact me ze). Het is inderdaad niet de bedoeling dat het frame door het doek heen drukt. Neem even met ze contact op, dan maken ze een nieuwe voor je. Ze weten er van nu.

Overigens, die witte rand lijkt me erg moeilijk om goed te krijgen. Vanwege toleranties bij het opspannen en in het hout, en ook nog eens de ronde hoeken, lijkt het me dat dat gewoonweg niet goed kan gaan. Als ik jou was zou ik de rand uitbreiden door deze in dezelfde kleur bij te tekenen, dus niet in het wit (maar da's mijn eigen mening :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

dsltv schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:00:
Voor de TS:
Ik had dit topic even aan Canvascompany doorgespeeld (ik werk er niet, maar heb wel regelmatig contact me ze). Het is inderdaad niet de bedoeling dat het frame door het doek heen drukt. Neem even met ze contact op, dan maken ze een nieuwe voor je. Ze weten er van nu.
Volgens mij wisten ze er al 5 e-mailtjes lang van.. Nu ze dit weten gaan ze ineens wel wat doen? :X

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Angeloonie schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:06:
[...]

Volgens mij wisten ze er al 5 e-mailtjes lang van.. Nu ze dit weten gaan ze ineens wel wat doen? :X
Welkom in de wondere wereld van de commercie. Als je vaker zaken met ze doet ben je kostbaarder voor hun dan als dit je 1e canvas is...

Sowieso gok ik dat die 5 mailtjes lezen + beantwoorden al meer dan 40 euro gekost heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

dat zou echt een zure bedoeling zijn. Dergelijke praktijken :x

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Mooi voor de TS natuurlijk, maar toch jammer dat het zo ver moet komen. Het staat Canvas Company niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Tja, heb een paar van mijn vakantiefoto's af laten drukken op papier, groot formaat (40x60) als proef voor een (paar) linnen afdrukken.
Weet nu al dat CanvasCompagny af gevallen is, de Hema & Herinneringenoplinnen lijken me goede kanshebbers, via internet komen ook dit soort negatieve ervaringen boven, niet zo verstandig van een bedrijf imo.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Je zou nog een aangetekende brief kunnen proberen, met daarin de verwijzing naar de 'Niet goed, geld terug'-garantie en je eerdere e-mailcontact. En dat je verdere stappen gaat ondernemen vanwege het ondeugdelijk geleverde product en de voornoemde garantie, als er niet binnen xx dagen gereageerd wordt.

Daar gaan ze al wat anders mee om dan met e-mails.

En de naam van de medewerker bij Canvas Company even verwijderen, dat wordt niet zo op prijs gesteld. Het gaat dan ook om het bedrijf, niet over deze mevrouw specifiek.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:06:Volgens mij wisten ze er al 5 e-mailtjes lang van.. Nu ze dit weten gaan ze ineens wel wat doen? :X
Precies, onzin natuurlijk.
Ik heb gewoon mijn lesje geleerd en ga er verder ook geen tijd meer aan besteden.
Bedankt voor de reacties.

Ik heb mijn keuze als al gemaakt waar ik in het vervolg mijn canvas laat afdrukken, Echt Hema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Origineel schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:40:
[...]

Precies, onzin natuurlijk.
Ik heb gewoon mijn lesje geleerd en ga er verder ook geen tijd meer aan besteden.
Bedankt voor de reacties.

Ik heb mijn keuze als al gemaakt waar ik in het vervolg mijn canvas laat afdrukken, Echt Hema :)
Had zelf nog een email gestuurd naar de CanvasCompany met een link naar dit topic. Ik wil voor m'n zus een canvas laten afdrukken, maar als hun het doordrukken van het hout niet als probleem beschouwen en het dus niet oplossen kijk ik wel verder. Vind hunrectie namelijk erg vreemd.

Overigens maile CanvasCompany terug dat het probleem van de TS niet normaal was en door CanvasCompany in dergelijke gevallen opgelost zou worden, ik zou dus gerust kunnen bestellen aldus CanvasCompany. Niet dus zo blijkt hier.

Maar ik lees hier dat Hema erg goed uit de test komt, dus CanvasCompany :w Hema *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tm030614 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:07:
Overigens maile CanvasCompany terug dat het probleem van de TS niet normaal was en door CanvasCompany in dergelijke gevallen opgelost zou worden, ik zou dus gerust kunnen bestellen aldus CanvasCompany. Niet dus zo blijkt hier.
Als ik het hier zo lees heeft CC niet echt de bedoeling om het op te lossen? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Jammer (voor ze), ik zoek nog een mooi breed canvas (140x50) voor boven mijn bed. Maar na het zien van deze fotos en gang van zaken bij de aftersales ga ik maar naar herinneringenoplinnen.nl of Hema. Ik heb ze in het begin ook via de mail nog even geattendeerd op deze draad, wellicht dat dat je kon helpen, maar het lijkt ze niets uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Gunner schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:11:
[...]

Als ik het hier zo lees heeft CC niet echt de bedoeling om het op te lossen? :?
Vandaar dat ik er ook niet bestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 23:31

paQ

Best wel apart dit effect :D
Ze weigeren je behoorlijk te helpen, dan worden potentiele kopers toch wat argwanend, melden hun argwaan bij Canvascompany en dan kan het ineens wél 8)7
Het averechtse effect is dus nu bereikt, als ik de potentiele kopers zo mag geloven.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07

Nic

Vrij

paQ schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:49:
Best wel apart dit effect :D
Ze weigeren je behoorlijk te helpen, dan worden potentiele kopers toch wat argwanend, melden hun argwaan bij Canvascompany en dan kan het ineens wél 8)7
Het averechtse effect is dus nu bereikt, als ik de potentiele kopers zo mag geloven.
Grotere bedrijven zoals Vodafone hebben een aparte afdeling 'web relations' die alleen maar forums en blogs aan het afstruinen zijn naar problemen, om die vervolgens op te lossen en het imago van het bedrijf te bewaken. Ieder bedrijf laat wel eens een steekje vallen, en hoe groter het bedrijf is, hoe meer klanten en medewerkers, dus hoe meer er mis kan gaan. Dat is echt geen onwil van zo'n bedrijf! Het is dus juist goed dat zoiets op forums terecht komt, maar wat ik niet begrijp is dat er vervolgens gezeur komt als zo'n bedrijf het oppakt en alsnog netjes probeert op te lossen...

Ik heb geen relatie met Canvascompany behalve dat ik een goede klant van ze ben, maar mijn ervaring is dat ze netjes en snel reageren en dat problemen ook netjes worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 23:31

paQ

Dan zullen we daarin van mening verschillen. Als TS tot 5 maal toe netjes aangeeft in zijn recht te staan en ze laten hem in de stront zakken ben ik het met hem eens dat een reactie van zo'n bedrijf veel meer zegt over het serviceniveau dan dat het uiteindelijk(!) misschien alsnog zou 'opgelost' kunnen worden.

De reacties in dit topic van sommige potentiële kopers zijn daar het levende bewijs van, want die zijn ze dus op grond daarvan al kwijtgeraakt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsltv schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:14:
Grotere bedrijven zoals Vodafone hebben een aparte afdeling 'web relations' die alleen maar forums en blogs aan het afstruinen zijn naar problemen, om die vervolgens op te lossen en het imago van het bedrijf te bewaken. Ieder bedrijf laat wel eens een steekje vallen, en hoe groter het bedrijf is, hoe meer klanten en medewerkers, dus hoe meer er mis kan gaan. Dat is echt geen onwil van zo'n bedrijf! Het is dus juist goed dat zoiets op forums terecht komt, maar wat ik niet begrijp is dat er vervolgens gezeur komt als zo'n bedrijf het oppakt en alsnog netjes probeert op te lossen...
Hmzz sowieso: een bedrijf kan geen fout maken, alleen een personeelslid kan een fout maken.

Dat CS pas wil tegemoedkomen op het moment dat je er een topic over maakt en meerdere mensen contact opnemen, dat klopt natuurlijk niet. Op de foto's was duidelijk te zien dat dit er niet uit zag, een goed bedrijf zou dan meteen na het 1e mailtje al hebben geconstateerd dat ze er wat aan moeten doen.

Feit is en blijft dat we hier natuurlijk maar 1 kant van het verhaal lezen en dat de emails van TS misschien niet geheel duidelijk waren. Maargoed, aangezien CS nog niet de moeite heeft genomen hier een account aan te maken en te reageren neemt de gemiddelde tweaker denk ik ook niet de moeite TS in twijfel te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een reactie van de CanvasCompany:

Zoals eerder aangegeven willen we de klant altijd helpen. Als wij een fout
hebben gemaakt (of het vervoerdersbedrijf) dan moet deze opgelost worden.
We hebben vriendelijk gevraagd om de 'spietjes' in de hoeken aan te slaan.
Hierdoor gaat het doek weer strakker staan. De klant heeft duidelijk
aangegeven dat hij dit niet wil doen. Dit is onze standaardprocedure, omdat
in 9 van de 10 gevallen het probleem dan is opgelost. Lukt het dan niet dan
maken wij uiteraard een nieuw doek.

Als de klant dit had geprobeerd dan was het probleem volledig opgelost!

Ik wil de klant dus nogmaals vragen om de spietjes aan te slaan in de hoeken, lukt dit niet, neem dan contact met ons op. Dan maken wij een nieuw doek.

Wij hebben hier ook al een aantal mailtjes over ontvangen (van tweakers) dan we dit dan 'ineens' zouden doen. Als het onze fout is (dus niet goed gespannen, frame doorgedrukt) dan maken wij al 4 jaar lang een nieuw doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:22:
..
Dat is in elk geval weer wat anders als wat ik van de TS had begrepen. Ben benieuwd wat de reactie van 'Origineel' hierop is. Vreemd dat hij zoveel moeite doet om hier een topic te openen, foto's te maken e.d., maar niet de moeite neemt op 'spietjes' in de hoekjes te slaan. Wellicht is dit niet goed gecommuniceerd?

Maar een ander punt waar ik benieuwd naar ben is de afmeting van het canvas. Het doek uit dit topic schijnt 1 centimeter kleiner te zijn dan vooraf is gespecificeerd. Kan dit kloppen en is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:22:

We hebben vriendelijk gevraagd om de 'spietjes' in de hoeken aan te slaan.
Hierdoor gaat het doek weer strakker staan. De klant heeft duidelijk
aangegeven dat hij dit niet wil doen.

Er is NOOIT iets over SPIETJES gezegd in geen enkele email die wij van de CanvasCompany hebben gehad !!!!

Wellicht verwisselt u onze klacht met die van iemand anders, onze bestelling is 081251849
Wij hebben ALLE emails van onze conversatie nog en onderstaand een chronologisch overzicht van de complete email wisseling.

In het blauw onze emails en in het rood de emails van de CanvasCompany
Let ook even op de trage responcetijd van de CanvasCompany !!!

Woensdag 13 Augustus, 09:50 - Bestelling geplaatst
Woensdag 13 Augustus, 13:26 - Email dat het canvas geprint is
Vrijdag 15 Augustus, 09:33 - Vermoeden fout CC betaling, gemeld aan info@canvascompany
Vrijdag 15 Augustus, 15:20 - Wederom gevraagd, dit keer aan bestelling@canvascompany
Maandag 18 Augustus, 08:45 - Antwoord dat de betaling fout was gegaan.
Maandag 18 Augustus, 09:26 - Gemeld dat het geld via internetbankieren is overgemaakt.
Maandag 18 Augustus 13:32 - Bevestiging dat bestelling betaald is.
Dinsdag 26 Augustus 06:41 - Email dat het canvas geprint is. Dezelfde email ook al op de 13e gehad!!!
Dinsdag 26 Augustus, 11:46 - Email dat het canvas verzonden zal worden.

Donderdag 28 Augustus - Canvas ontvangen

Vrijdag 29 Augustus, 11:03 - Klacht verstuurd.
Vrijdag 5 September, 10:41 AM - Herinnerings email gestuurd ivm uitblijven reactie CanvasCompany.
Maandag 8 September, 13:10 - 1e reactie naar aanleiding klacht, verzoek om foto's van het doek te maken.
Maandag 8 September, 14:57 - Antwoord gestuurd incl. 3 foto's van het doek.
Donderdag 11 September, 12:10 - Herinnerings email gestuurd ivm uitblijven reactie CanvasCompany
Vrijdag 12 September, 11:31 - Reactie CanvasCompany
Sorry voor de late ractie, ik heb je klacht intern besproken.
Helaas is er geen andere oplossing, we hebben altijd extra speling nodig en hout blijft een natuurproduct en kan hier en daar een mm verschil intzitten.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben ingelicht, mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.
vrijdag 12 September 2008 17:05 - Reply gestuurd naar de CanvasCompany
Dinsdag 16 September, 14:06 - Reactie CanvasCompany
Donderdag 18 September 11:03 - Onze laatste reactie.
Donderdag 18 September 13:51 - Laatste reactie CanvasCompany

Mocht het nodig zijn dat wil ik zonder problemen alle emails hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Noork schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:07:
Maar een ander punt waar ik benieuwd naar ben is de afmeting van het canvas. Het doek uit dit topic schijnt 1 centimeter kleiner te zijn dan vooraf is gespecificeerd. Kan dit kloppen en is dit normaal?
Als de CanvasCompany hier dan toch aanwezig, dan zie ik ook graag hun mening over de opmerking van Jeroenz18 betreffende de cardboard plaat die de Hema en herinneringenoplinnen.nl gebruiken.
(zie quote hieronder)
Jeroenz18 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:38:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Hier ging dit topic eigenlijk al de verkeerde kant op aangezien er geen enkel punt voor discussie wordt aangedragen. (Ervaringen zijn toegestaan als deze nergens anders beter op zijn plaats zijn, maar moeten bij voorkeur wel een discussieelement bevatten.)

Omdat het nu begint te lijken op het online afhandelen van een individueel probleem sluit ik dit topic. TS en het bedrijf zullen hun probleem onderling moeten oplossen.

SF Beleid

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 11-11-2008 19:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.