"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
[ Voor 9% gewijzigd door rmfloris op 21-01-2010 09:17 ]
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl
Ik kijk altijd op www.canvas-prijzen.nl (de beheerder van die site zit ook op tweakers. Dacht dat ze Sylvia heette)
[ Voor 15% gewijzigd door Paquito op 06-01-2010 22:37 ]
Heb bij herinneringenoplinnen.nl een 80x80 canvas besteld. Daar de foto over de rand laten gaan omdat het toch om het centrale gedeelte ging. Vind dit zelf ook mooier, heb er ook 1 waar ik perse niks om de rand wou om zo de foto te behouden, maar die witte randen zijn toch minder fraai als je daar op kijkt imho. Wat betreft het canvas van herinneringenoplinnen ben ik erg tevreden, eigenlijk boven verwachting zelfs voor de 50 euro (incl verzenden via ups!) die het gekost heeft. Fijne structuur en een stevig frame, doek zit er ook netjes op gespannen, ook in de hoeken.Paquito schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:43:
Bedekken jullie altijd het hele canvas? Ik wil eigenlijk dat er niets van de foto afvalt. Bij www.canvasdeal.nl kun je opgeven hoe je hem gepositioneerd wil hebben. Maar ja, of het dan lelijk gaat worden als de zijkant (dus vanaf het gedeelte waar je hem over het hout heentrekt. om achter vast te maken) wit/grijs is
Kwa kleur kan ik helaas weinig zeggen, betrof een zwartwit afdruk van een afbeelding die al vrijwel helemaal grijs was.
Ik wil eventueel deze laten afdrukken maar ik weet niet of het een beetje slap qua kleur gaat worden...
Fotopapier is glad en glanzend....
Canvas is mat en heeft een vezelstructuur...
Sommige aanbieders bieden de mogelijkheid aan voor een vernis laag... Ik zou dat zelf niet doen. Heb daar een hekel aan.
waarom? Omdat je dan (laten we zeggen) een 80x60cm foto aan de muur hebt hangen die glanst... en door die glans zie je soms niks van de foto als er een lamp, raam of zon in relecteerd.
Canvas hoort mat te zijn mijns inzien...
Anders kan je beter kijken naar een print op Dibond ofzo.
Nee geen ervaring mee. Ik kan me vergissen, maar dat heeft toch niks te maken met een foto op canvas doek. (zoals in dit topic besproken)..
giclee is een compleet ander druk/print procedé. (volgens mij alleen gebruikt bij zeer hoogwaardige kunst reproducties)
Anoniem: 188945
Helemaal vergeten om hierop terug te komenGizz schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:55:
Ze zal dus ook zo snel mogelijk vervangende exemplaren gaan aanvragen. Natuurlijk laat ik ook weten hoe die aanvraag verloopt qua service.
Ze heeft binnen een week een vervangend exemplaar gekregen. Hierop waren de printbanen (vergelijkbaar met als je je eigen printer op economie zet en je duidelijk ziet welke banen de printkop heeft bewogen) en de rode/paarse zweem minder duidelijk aanwezig, maar nog steeds zichtbaar.
Vervelend was ook dat de verpakking een beetje in elkaar geknutseld was (twee losse dozen over elkaar heen, veel tape), waardoor het doek niet helemaal bescherm was. Daardoor zit één zijkant van het doek onder de lijmresten.
Ze heeft het er verder maar bij gelaten, de expositie is ook alweer voorbij. Het werk is wel verkocht trouwens, maar dan op mooi fotopapier gedrukt door profotonet. Perfect, zoals altijd
Maar herinneringenoplinnen.nl? Doen als je vaak ruilen of zichtbare printbanen op effen stukken van je foto niet erg vindt en een lage prijs belangrijk is. Anders zou ik toch iets anders opzoeken.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
zal binnenkort een fototje posten.
Handige site. Thanks.Anoniem: 188945 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:24:
We hebben een website opgezet waarop ik de prijzen vergelijk van alle aanbieders van een foto op canvas, www.vergelijkcanvas.nl. Op deze website wordt nog niet de kwaliteit van de canvassen meegenomen in de vergelijking, maar dat komt er wel aan. Misschien dat jullie hier ook wat aan hebben.
Ik laat zeer regelmatig canvas doeken afdrukken voor mijn klanten. (ben freelance fotograaf). Ben daarom altijd op zoek naar de goedkoopste aanbieders in Nederland (zonder daarbij in te moeten leveren op gebied van kwaliteit).
Dus ben altijd blij als er een nieuwe prijsvergelijker op de markt is.
Ik zie trouwens dat er nog best veel aanbieders ontbreken op je site. De laatste paar maanden heb ik telkens gebruik gemaakt van top-canvasfoto en Canvassite. Beide aanbieders ontbreken nog op jouw site.
Foutje.. Canvassite staat er wel op. TOP-Canvas ontbreekt echter wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Dacide op 08-02-2010 16:09 ]
Wat meer formaten aanwezig en meerdere aanbieders, inclusief ervaringen van gebruikers om toch nog enigzins de kwaliteit mee te kunnen nemen.
[ Voor 34% gewijzigd door Nomad op 23-01-2013 17:00 ]
Anoniem: 188945
Top-Canvasfoto miste inderdaad nog op de website. Deze was nog niet bij mij bekend. Ondertussen wel toegevoegd. Ook contact gehad met Top-Canvasfoto, zij garanderen namelijk altijd de laagste prijs. Gelukkig voor hen bleek dit ook, Op alle formaten die worden vergeleken op www.vergelijkcanvas.nl is Top-Canvasfoto de goedkoopste. En volgens mij zijn veel mensen ook erg tevreden over de kwaliteit en service (zoals ik eerder heb gelezen op het forum ten minste).Dacide schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:08:toon volledige bericht
[...]
Handige site. Thanks.
Ik laat zeer regelmatig canvas doeken afdrukken voor mijn klanten. (ben freelance fotograaf). Ben daarom altijd op zoek naar de goedkoopste aanbieders in Nederland (zonder daarbij in te moeten leveren op gebied van kwaliteit).
Dus ben altijd blij als er een nieuwe prijsvergelijker op de markt is.
Ik zie trouwens dat er nog best veel aanbieders ontbreken op je site. De laatste paar maanden heb ik telkens gebruik gemaakt van top-canvasfoto en Canvassite. Beide aanbieders ontbreken nog op jouw site.
edit:
Foutje.. Canvassite staat er wel op. TOP-Canvas ontbreekt echter wel.
Ik weet niet tot welke afdrukgrootte deze resolutie acceptabel is. Bij 50x80 cm of 40x80 cm kom ik om een ppi van rond de 80, als ik het goed heb begrepen. Een lager formaat wil ik niet hebben, maar 80 ppi is niet al te best. Iemand die hierover kan adviseren?
Ik zat overigens te denken om te bestellen bij http://www.herinneringenoplinnen.nl/ vanwege de afwijkende afmeting en prijs.
Ik zal ook proberen de fotograaf te contacteren voor een groter formaat.
EDIT: Fotograaf heeft me gewezen op zijn foto op fotolia en daar heb ik 'm dan ook gekocht in 8 mp (3888x 2131). Hiermee heb ik een 50x100 canvas bestelt bij herinneringenoplinnen.nl en met een 10% kortingscode ('jandewit') kwam het eindbedrag op 50 euro. Zal mijn verdere ervaring over deze bestelling plaatsen als ik eraan denk.
EDIT2: Aantal dagen geleden geleverd, dus ongeveer een week tussen bestelling en bezorging. Doek ziet er mooi uit en het frame is ook lekker stevig. Wel zie ik bij bepaalde lichtinval van de zijkant nog strepen alsof het doek niet helemaal strak is. Ik denk dat het door de kartonnen omverpakking is gekomen die op die plaatsen wat harder tegen het doek heeft gedrukt of zo. Ik laat 'm nog even hangen en kijk wel of het zichzelf nog gladstrijkt.
[ Voor 40% gewijzigd door Bulldock op 07-03-2010 17:40 ]
Een Aston Martin DBS sportauto op 60x40cm.
Kostte me 22 euro bij top-canvasfoto. Zie op hun site dat ze nu een voorjaarsactie hebben.
Hoop dat ik hem morgen of zaterdag nog in huis heb. Want zaterdagavond is de verjaardag.
Anoniem: 188103
Mijn eerste doek bij uwmooistefoto.be (eigenlijk een nederlands bedrijf) was wel ok, maar van dichtbij zag je toch wel wat strepen van de printkop (printbanen zoals Gizz meemaakte bij herinneringenoplinnen.nl?)) en was de inkt in de hoeken precies wat afgegaan. Als je niet veel wil uitgeven aan een doek zit je daar wel goed, maar verwacht dan geen super resultaat.
Mijn tweede ervaring met canvasdoek was bij www.e-printshop.be. Wat me opviel, was dat je kan kiezen op welke canvassoort je de foto wil.
Het resultaat? Netjes verpakte zending, mooie stevige kader en goede weergave van de foto. Gebruiksvriendelijkheid van de website (aspect formaatkeuze) kon beter.
Maar uiteindelijk is het het product dat telt en dat was top!
edit : Ik zie nu net dat ze hun site aan het herwerken zijn...
Ik moet zeggen dat het er geweldig uitzag.
www.scolor.nl
Heb je wat meer informatie? Wat heb je laten afdrukken, op welk formaat en in welke kleurstelling? Waarom zag het er geweldig uit, kun je wat argumenten geven? Dit is wel een erg subjectieve reactie, hier kunnen we natuurlijk niet zoveel meeKjirr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:46:
Ik heb laatst een canvas print van mijn dochter laten maken bij scolor in amsterdam.
Ik moet zeggen dat het er geweldig uitzag.
Hecht maar niet veel waarde aan kjir's reactie. Is hoogstwaarschijnlijk spam.Wouter! schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:04:
[...]
Heb je wat meer informatie? Wat heb je laten afdrukken, op welk formaat en in welke kleurstelling? Waarom zag het er geweldig uit, kun je wat argumenten geven? Dit is wel een erg subjectieve reactie, hier kunnen we natuurlijk niet zoveel mee.
Samen met Kleurgamma is het één van de grootste vaklabben in Amsterdam, met als klanten professionele fotografen, musea, prints voor op gebouwen, ontwikkelen en scannen van grootformaat film etc.
Zelf geen ervaring met hun canvas. Maar het ontwikkelen wat ik bij ze heb laten doen en het afdrukken (prints op gatorfoam met UV-lak) was altijd perfect.
Ontopic: heb deze week papieren spam ontvangen van http://www.vakfotocanvas.nl/ . Zij claimen beter canvas, betere inkt etc te gebruiken dan de canvasdrukkers die zich op consumenten richten.
Ken ze verder niet, maar misschien interessant om uit te proberen? Eerste twee canvassen zijn 50% van de prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 03-04-2010 15:27 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Daarom vroeg ik ook om meer informatieAnoniem: 188103 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:02:
[...]
Hecht maar niet veel waarde aan kjir's reactie. Is hoogstwaarschijnlijk spam.
Kan wel zijn, maar de topicreply is een beetje verdacht. Een user die diezelfde dag is aangemaakt, zonder ingevuld profiel, met slechts één reactie en dan ook nog zo'n nietszeggende reactie die eruit ziet alsof ie is om klanten te werven. Daarom vroeg ik volgens mij enigszins onopvallend om meer informatieGizz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:26:
Scolor hoeft echt geen reclame te maken op een consumentenforumpje voor hun canvasafdrukken
Samen met Kleurgamma is het één van de grootste vaklabben in Amsterdam, met als klanten professionele fotografen, musea, prints voor op gebouwen, ontwikkelen en scannen van grootformaat film etc.
Zelf geen ervaring met hun canvas. Maar het ontwikkelen wat ik bij ze heb laten doen en het afdrukken (prints op gatorfoam met UV-lak) was altijd perfect.
Enig idee van de prijzen daar? Ik kan een prijslijst aanvragen maar moet dan al m'n NAW-gegevens achterlaten, en dat vind ik niet echt nodig (bijv. met het oog op papieren spamOntopic: heb deze week papieren spam ontvangen van http://www.vakfotocanvas.nl/ . Zij claimen beter canvas, betere inkt etc te gebruiken dan de canvasdrukkers die zich op consumenten richten.
Ken ze verder niet, maar misschien interessant om uit te proberen? Eerste twee canvassen zijn 50% van de prijs.
Onze formaten: van 20 x 20 cm tot 140 x 250 cm.
Alles daartussen dus? Ik zit denk ik rond de 200 x 60 cm.
De vraag :
Met het oog op het bestellen van een canvasdoek had ik graag vernomen in welke kleurenruimte jullie afdrukken. Ik had mijn canvasdoek ook willen softproofen op mijn monitor om eventuele kleurcorrecties te kunnen uitvoeren. Hiervoor heb ik het uitvoerprofiel van het gebruikte canvastype nodig. Kunt u dit als bijlage emailen?
Het antwoord hierop zegt écht wel heel veel over de vakkennis én de kwaliteit van het materiaal.
Mogelijke correcte antwoorden :
Kleurenruimte :
sRGB, AdobeRGB of cmyk. cmyk vermijd ik persoonlijk. De afdrukken zijn donkerder en er moet een conversie gemaakt worden van een 3D kleurenruimte naar 4D.
uitvoerprofiel :
Als men hier een standaard kleurenprofiel (sRGB, ARGB, genericRGB, ISOCoated...) opstuurt, dan weet ik genoeg. Bestel in geen geval bij die aanbieder.
Voor elke drukdrager moet een apart profiel aangemaakt worden in functie van de printer. Is dit niet het geval dan kunnen de kleuren niet correct weergegeven worden en is een identieke herdruk quasi onmogelijk (wegens ontbreken van profileer/kalibreer systemen).
Ik heb deze vraag gesteld aan verschillende canvasdrukkers, fotodrukkers. De antwoorden.... een heel klein aantal wist waarover het ging, merendeel niet. Sommigen hadden de klok horen luiden, maar waar hing de klepel nu ook alweer? Anderen verhulden zich in stilzwijgen.
Die vraag stel ik louter als test. Weten zij wat ik bedoel, dan zijn ze er echt mee bezig. Zoniet, tjah...
Jij betaalt dus jij bepaalt
Als jouw foto in srgb aangeleverd wordt, dan is het toch je goede recht om te weten welke conversies er gebeuren. Indien zij naar cmyk omzetten, dan verlies je heel wat van je originele kleuren.
Wat betreft het uitvoerprofiel, Ik ga niet echt gaan softproofen, maar het is aftasten of zij weten wat ik bedoel en een manier om het uitvoerprofiel te verkrijgen. Zij moeten over een uitvoerprofiel beschikken dat bij het canvas hoort. Is dit niet het geval dan zijn er serieuze kleurverschuivingen (extremen in rgb kleuren). Als een foto te rood is, valt dit meteen op zelf zonder vergelijkingstest.
Ik zou zeggen doe eens een vergelijkende test
Vraag aan een canvasprinter zonder uitvoerprofiel voor hun canvastype een zwart-witje te printen, een mooi verzadigde foto of huidtinten. Bestel dezelfde foto bij iemand die dit wel heeft. Beiden moeten wel dezelfde conversie uitvoeren. Ben je een gewone klant, dan is de voorkeur srgb. Je foto staat wellicht ook in srgb en je monitor kan srgb vrijwel zeker volledig weergeven (ik zeg niets over de juistheid van weergave).
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 188103 op 08-04-2010 10:50 ]
sorry, maar als je zo kritisch bent tav je foto's ga je ze toch niet op canvas afdrukkenAnoniem: 188103 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:36:
Sorry, maar dit is echt niet overdreven.

het is allemaal reuze interessant dit soort vragen, maar ongeacht het antwoord blijft de uitvoer matig

De weergave wordt sterk bepaalt door het gebruikte canvastype. Kleuren kunnen fletser overkomen, maar de kleurverhouding blijft belangrijk.lateef schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:46:
[...]
sorry, maar als je zo kritisch bent tav je foto's ga je ze toch niet op canvas afdrukken![]()
![]()
het is allemaal reuze interessant dit soort vragen, maar ongeacht het antwoord blijft de uitvoer matig
Het niveau waarop jij vragen gaat stellen heeft niks meer te maken met een consumenten canvas print bedrijf.
Als jij top kwaliteit wilt, dan ga je naar een vaklab toe. Daar kunnen ze jou precies verder helpen. Dat je dan 275 euro betaald voor een 60x40cm moet je dan ook maar voor lief nemen.
Ik laat een 60x40cm afdrukken bij mijn vaste leverancier.. Ik betaal daar iets in de prijsklasse 20-30 euro. En ik weet dat het bedrijf in kwestie een persoon in dienst heeft die de hele dag niks anders doet dan de kleuren corrigeren voor een zo neutraal mogelijke uitvoer op de printers.
Het zal me worst wezen welke profielen er gebruikt worden. Ik zie alleen maar het resultaat (dat ik namens klanten bestel)... En tot op heden is elke klant laaiend enthousiast geweest. Is er een klant minder tevreden, dan bel ik het bedrijf op en dan maken ze een nieuwe print voor me waarbij ze goed luisteren naar mijn input.
Zelfde als je brood koopt in de supermarkt maar wel alles wilt weten over het complete productieproces en soort gisting en weet ik veel wat. Als je dat allemaal wilt weten (en het is ook voor jou van belang) dan ga je maar naar een echte vak bakkerij.
Kijk hier geef je zelf aan dat het bedrijf waar jij bestelt, gebruik maakt van een dergelijke workflow. Logisch dat je dan tevreden bent en het bewijs dat kleurenkwaliteit niet duur is.Dacide schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:57:
En ik weet dat het bedrijf in kwestie een persoon in dienst heeft die de hele dag niks anders doet dan de kleuren corrigeren voor een zo neutraal mogelijke uitvoer op de printers.
Het is een vraag waarop elke goede print aanbieder (canvas, fotoboeken, drukwerk...) het antwoord moet weten. Dit is een standaard werkwijze, maar niet overal gehanteerd.
Een standaard werkwijze net zoals de supermarkt en de vakbakker hun brood op gelijkaardige temperatuur bakken en ingrediënten op het gepaste ogenblik bij het deeg voegen.
De McDonalds heeft ook een standaard werkwijze met vaste temperaturen en vaste tijden, maar het blijven ranzige fastfood burgers. en zo is het ook met canvas prints, het ene bedrijf heeft wellicht betere procedures dan het andere, het blijft een inferieur product. Als je kritisch bent tov je eten ga je niet naar de McDonalds of een andere fastfoodtoko en als je kritisch bent tov je foto's laat je ze niet op canvas afdrukken.Anoniem: 188103 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:05:
[...]
Een standaard werkwijze net zoals de supermarkt en de vakbakker hun brood op gelijkaardige temperatuur bakken en ingrediënten op het gepaste ogenblik bij het deeg voegen.
grotere versie
[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 188103 op 13-04-2010 13:04 ]
Volgens mij is dat precies wat césaar duidelijk probeert te maken maar de discussie wordt meteen alweer gekanteld richting de inhoud van het antwoord en de keuze voor canvas als product. Daar gaat het hier nu helemaal niet om.
[ Voor 25% gewijzigd door Wouter! op 09-04-2010 00:07 ]
Klopt toch niet helemaal. Ik weet dat het bedrijf in kwestie zoals gezegd iemand in dienst heeft die foto's corrigeert alvorens ze gedrukt worden.Anoniem: 188103 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:05:
[...]
Kijk hier geef je zelf aan dat het bedrijf waar jij bestelt, gebruik maakt van een dergelijke workflow. Logisch dat je dan tevreden bent en het bewijs dat kleurenkwaliteit niet duur is.
Het is een vraag waarop elke goede print aanbieder (canvas, fotoboeken, drukwerk...) het antwoord moet weten. Dit is een standaard werkwijze, maar niet overal gehanteerd.
Maar ik weet ook dat als ik hun vraag voor het uitvoerprofiel of wat dan ook, dat de klantenservice wellicht met de oren gaat klapperen. Of ik krijg netjes een mail terug waarin ze aangeven geen vaklab te zijn, maar slechts een standaard consumenten canvas print bedrijf (ik heb ze namelijk al eens ooit een soortgelijke vraag gesteld). Ze gaven toen netjes aan dat ze hun best doen om de hoogst mogelijke kwaliteit te krijgen zonder daarbij te werken als een vaklab.
achja, lang verhaal... Maar wat ik wil aangeven is:
Ook goedkope canvas printbedrijven die op het eerste gezicht geen idee hebben waar je het over hebt kunnen een meer dan bevredigend resultaat afleveren.
[ Voor 104% gewijzigd door PowerUp op 22-01-2013 20:34 ]
M'n eis was dat je van te voren in ieder geval goed kon zien (en bij kan stellen) wat van je foto af valt als gevolg van het om het frame vouwen van het canvasdoek.
Wat me vooral beviel is dat ze voor het bevestigen nog even een voorbeeld pdf je kant opsturen die de kleurweergave van het eindresultaat zo veel mogelijk benaderd. Zonder dat was m'n eerste poging ietwat onderverzadigd geweest. Goede zaak dus.
het uiteindelijke resultaat bevalt me prima. Kleuren/contrast komen prima overeen met wat de pdf van te voren toonde (een gecalibreerd scherm helpt kennelijk ook). Scherpte is ook prima (bron was een 10MP bestand). Buiten dat ook nog eens snel geleverd (3 dagen).
Voor 40 euro kan je jezelf er geen buil aan valllen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Een mooie foto op canvas lijkt me namelijk erg leuk om m'n kamer wat op te fleuren, alleen heb ik zelf niet meteen inspiratie wat ik als foto zou nemen, en hoe het eindresultaat er dan uit komt te zien.
Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6
[verzamel] Landschappen
[Verzamel] Autofotografie
en als je een foto ziet waarvan je denkt: "dat lijkt me wel wat", neem je contact op met de persoon in kwestie en vraag je om het origineel.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Anoniem: 362143
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 362143 op 07-06-2010 15:08 ]
Anoniem: 351560
Je kan hem ook zelf opnieuw proberen te schilderenAnoniem: 351560 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:18:
Misschien ben ik wel veel te laat met een reactie hierop. De lijnen in het doek zou je mogelijks kunnen oplossen door een vochtig doek tussen de canvas en het frame te plaatsen. Dit mag zeker niet kletsnat zijn! en moet toch wat druk geven aan het doek. Een nachtje zo laten en de dag nadien dit wegnemen. Met een strijkijzer aan de binnenkant van het doek wat strijken. Niet te warm ! De latjes in de hoeken wat aankloppen. Indien dit niet volledig weg is, desnoods herhalen maar dit zou toch een beter resultaat moeten geven.
Hoe wou je anders laten printen? Praktisch alle consumentenprintbedrijven printen in CMYK, dus er moet altijd een conversie plaatsvinden hoe je het ook wendt of keert.Anoniem: 188103 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:12:
Kleurenruimte :
sRGB, AdobeRGB of cmyk. cmyk vermijd ik persoonlijk. De afdrukken zijn donkerder en er moet een conversie gemaakt worden van een 3D kleurenruimte naar 4D.
En waarom CMYK vermijden? Als je een goed gekalibreerd systeem thuis hebt, heb je zelf nog grip hoe de CMYK er uit ziet. Anders wordt het voor jou gedaan met eventuele gevolgen van dien.
Als je zes- of meerkleurendruk wil hebben dan kun je alleen bij vaklabs terecht, en zo'n druk voor een enkele canvas is niet goedkoop kan ik je zeggen.
Dit is niet helemaal waar. De meeste grootformaatprinters worden aangestuurd vanuit een rgb ruimte, de inkten in de printer zijn wel cmyk.Fireshade schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:35:
[...]
Hoe wou je anders laten printen? Praktisch alle consumentenprintbedrijven printen in CMYK, dus er moet altijd een conversie plaatsvinden hoe je het ook wendt of keert.
En waarom CMYK vermijden? Als je een goed gekalibreerd systeem thuis hebt, heb je zelf nog grip hoe de CMYK er uit ziet. Anders wordt het voor jou gedaan met eventuele gevolgen van dien.
Als je zes- of meerkleurendruk wil hebben dan kun je alleen bij vaklabs terecht, en zo'n druk voor een enkele canvas is niet goedkoop kan ik je zeggen.
Dit gaat op voor inkten op pigment basis. Solvent inktjetprinters werken dan wel weer met een cmyk ruimte. Dit type printer heeft meestal maar vier inktpatronen.
Waarom cmyk vermijden? Simpel de kleurenruimte is veel kleiner rgb. Als jouw foto geconverteerd wordt van rgb naar een printer met een cmyk werkruimte, dan heb je kleurverlies.
Als je een gekalibreerd systeem hebt, dan heb je altijd controle (cmyk of rgb) hoe het er uit ziet.
Jouw foto in : | Liefst geprint als : |
sRGB | sRGB |
AdobeRGB | AdobeRGB |
menig ander niet-standaard RGB | sRGB |
sRGB, AdobeRGB, niet-standaard RGB | IsoCoated, enkel als dit een cmyk printer is |
Zeskleurendruk is ook standaard en is niet alleen voor vaklabs.
Anoniem: 389733
Wij hebben net onze woonkamer ingericht, waardoor ik nu een grote muur heb van 4 meter lang. Op deze muur wilde ik graag een grote foto op canvas, maar dan uiteraard wel van mijn eigen foto collectie. Heb de foto's op hoge resolutie. Heb goede ervaring met een bepaald bedrijf
Nu zijn er verschillende leveranciers van foto's op canvas. Aangezien het een groot doek wordt willen we zeker goede kwaliteit.
Moet ik de foto's dan RGB aanleveren? Hebben jullie tips?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Vera
[ Voor 10% gewijzigd door Moby op 31-12-2010 17:56 . Reden: Linkjes weg gehaald ]
Overigens is het meestal gewoon sRGB, mail of bel en je weet het zeker.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Anoniem: 159998
Het ICC profiel wordt gebruikt bij het afdrukken en zorgt ervoor dat de printer wordt verteld hoe de juiste afdruk te maken op het gebruikte materiaal. Hierbij wordt een correctie toegepast tov de colorspace in de aangeleverde bestanden.
Prachtige canvasdoeken, op een mooi frame, en het kost echt werkelijk niks daar.
Doek van TS kost maar ±65 euro
Echt een topper, maar relatief onbekend. Kijk er eens naar!
Torrentus
[ Voor 6% gewijzigd door Torrentus op 19-01-2011 11:04 ]

Na flink rondzoeken kwam ik bij Image-to-Art terecht (www.imagetoart.nl)
Uit een Kassa-test kwamen zij als tweede uit de bus. Hema was nummer 1 qua kleur en afwerking, maar daar was de maat 70cm x 140cm niet mogelijk.
Foto welke ik zelf al had bewerkt (horizonrecht, kleuren iets aanpassen etc) naar Imagetoart gemaild.
Na enkele mailwisselingen het origineel gemaild. Ik wilde de maan namelijk behouden aan de voorzijde.
Kosteloos werd het origineel bewerkt en telkens ter goedkeuring terug gemaild. Na nog enkele aanpassingen in de kleuren akkoord gegeven.
Kosten: 140,- incl een ophangsetje.
Zal waarschijnlijk volgende week bezorgd worden, maar daar volgt nog een Track&Trace email over.
Tot nu toe erg tevreden dus, en erg benieuwd naar het eindresultaat.
Zal me weer melden, incl. foto als de boel aan de wand hangt
Neen, dit is niet zinloos. Met behulp van het printerprofiel kan je een softproof maken. Dit betekent dat je via jouw gekalibreerde monitor een realistische indruk verkrijgt van de afdruk. Op die manier kan je kleurcorrecties maken en kan je ook, in dit geval, de canvasproducent selecteren waarbij de kleuren van jouw foto optimaal vertoont worden.Anoniem: 159998 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:08:
Niet zo vreemd dat je geen reacties terugkrijgt. Het toesturen van ICC printprofielen is namelijk volstrekt zinloos.
Het ICC profiel wordt gebruikt bij het afdrukken en zorgt ervoor dat de printer wordt verteld hoe de juiste afdruk te maken op het gebruikte materiaal. Hierbij wordt een correctie toegepast tov de colorspace in de aangeleverde bestanden.
Bijvoorbeeld : een foto met veel blauw partijen zal beter geprint worden indien de printer van de canvasdrukker een groot bereik heeft in de blauwe zones. Je kan dit achterhalen met behulp van het profiel.
Maar voor de gewone consument is dit alles overkill. Alleen weet je nu adhv het toegestuurde antwoord hoe professioneel het printbedrijf alles aanpakt en wat ze er zelf van af kennen. Deze kleurmaterie is echt de kern van hun bedrijf. Kleurenweergave staat in relatie met de kwaliteit van een afdruk. Als zij niet weten wat er bedoelt wordt, dan zegt dat genoeg.
De gewone consument wordt dan van hun 'onkunde' slachtoffer. Denk dan maar aan een afdruk waarbij lucht wat paars uitvalt, gras dat er uit ziet alsof het in weken geen water gehad heeft, gezichten nogal rood, geen goede sepia weergave....
Softproofen doe je bv. met photoshop. De kleurenmotor van ps is een van de redenen waarom het programma zo duur is, niet omwille van de vele effecten en filters.
[ Voor 123% gewijzigd door Anoniem: 188103 op 05-12-2011 20:00 ]
Hier staat tekst
Betaling is verwerkt, doek zal dan binnen 5 tot 10 werkdagen afgeleverd worden.
Echter, omdat ik bij levering die dag thuis moet werken heb ik even gemaild of er een dag af te spreken was voor levering.
9 februari wordt het doek (in grote schilderijdoos+beschermfolie etc. etc.) verstuurd met UPS en donderdag 10 februari geleverd.
Foto's volgen
Ik heb veel mailcontact gehad en officieel leveren ze pas vanaf 7 februari weer doeken uit ivm een verbouwing.
Omdat ik het doek heb besteld als verjaardagskado (12-02) heb ik eerder contact gezocht en het was mogelijk om het doek op tijd te hebben.
Ben dan ook érg benieuwd naar het resultaat donderdag.
Als alles top is, bestellen we meteen nog 3 doeken (1x 80*60 en 2x 40*40) voor op de slaapkamer (dolfijnen tijdens show, en 2x het zwemmen met de dolfijnen)
Edit:
Inmiddels is het donderdag en is het doek volgens de UPS-tracking onderweg om afgeleverd te worden
[ Voor 7% gewijzigd door adinsx op 10-02-2011 11:33 ]
Ik ben zeer tevreden over het resultaat. De kleuren zijn echt mooi geworden, zwart is ook echt zwart. Geen blokjes, maar echt goede afdrukkwaliteit. Ook het frame zit goed in elkaar, mooi opgespannen etc.
Alles werd geleverd omhuld met 2 lagen bobbeltjes plastic, en een grote stevige doos.
Enkele foto's

En opgehangen:

Anoniem: 397073
1. Is de foto niet te donker of te licht?
2. Heb je het juiste formaat voor het bestelde canvasdoek
3. Staat de belangrijkste informatie van de foto niet te dicht bij de rand van het doek
4. Zorg altijd voor genoeg overloop (in verband met omslag om het frame)
Onlangs is er een onderzoek geweest vanuit ons reclamebureau welke leveranciers het beste canvas doek leveren. Hierbij is gekeken naar de prijs, kwaliteit en levertijd. Hieruit is deze top 3 naar bovengekomen.
*snip* weggehaald in afwachting van een linkje naar het onderzoek.
Mocht je een canvasdoek willen drukken en je twijfelt over de kwaliteit van je foto vraag dan of de betreffende leverancier de foto wilt checken op de eerder genoemde checkpunten. Dan weet je altijd dat je krijgt wat je wenst!
gr. Huub
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 21-02-2011 18:41 ]
De prijs daar en tegen staat bij mij een stuk lager dan de kwaliteit van het frame, kleuren op het doek, etc.
Uit de test van Kassa bleek Hema het beste te scoren en vervolgens Image-To-Art.
Omdat Hema het gewenste formaat niet levert, heb ik voor Image-To-Art gekozen.
Zijn deze ook in jullie onderzoek meegenomen Huub?
Anoniem: 22659
Hoi Huub,Anoniem: 397073 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:27:
Onlangs is er een onderzoek geweest vanuit ons reclamebureau welke leveranciers het beste canvas doek leveren. Hierbij is gekeken naar de prijs, kwaliteit en levertijd. Hieruit is deze top 3 naar bovengekomen.
[..]
Mocht je een canvasdoek willen drukken en je twijfelt over de kwaliteit van je foto vraag dan of de betreffende leverancier de foto wilt checken op de eerder genoemde checkpunten. Dan weet je altijd dat je krijgt wat je wenst!
welkom op GoT. Ik heb de namen van die websites even uit je bericht weggehaald aangezien je aangeeft dat deze naar voren zijn gekomen aan de hand van een vergelijkend onderzoek en je geen bron voor dit onderzoek geeft. Noch geef je aan welke criteria gehanteerd zijn waardoor de lijst met aanbevelingen niet is te verifieren. Op een open discussie forum willen we dergelijke zaken graag goed kunnen beoordelen. Ik zie uit naar een linkje naar het onderzoek
Ook omdat de genoemde sites minder goed scoorden bij het onafhankelijke onderzoek van Kassa.
Na wat onderzoek gekozen voor top-canvasfoto.
Deze waren goedkoop en ik las veel goede berichten.
Dinsdagavond 3 canvassen besteld, Zojuist zijn er al 2 geleverd!!
De kwaliteit is prima.
Ik heb 3 doeken besteld, 2 maal 60x90 en 1 maal 60x60 (2cm dikke latten)
totaalprijs incl. ophangsysteem: € 117,-
(de 60x60 moet nog komen)
Bedoeling is bij een flink aantal bedrijven 2 doeken gratis te laten printen van 1 foto in kleur en 1 foto in zwart/wit. Zodoende kunnen we ze goed beoordelen op o.a. kleurweergave, scherpte, mate van opspanning, met en zonder rand meedrukken en de verpakking. Hoe we het gaan testen zijn we nog aan het onderzoeken. We zullen met 3 mensen dit uiteindelijk beoordelen, en met de nodige apparatuur.
De doeken zullen uiteindelijk geschonken worden aan een goed doel, b.v. Cliniclowns of een ander goed doel. De foto's voor de doeken worden speciaal voor het goede doel ook gemaakt, zodat ze zowel bruikbaar zijn voor de test als voor het goede doel.
We hebben inmiddels het volgende lijstje aanbieders wat we gaan aanschrijven. Heeft iemand verder nog suggesties?
- http://www.herinneringenoplinnen.nl/
- http://www.canvas.nl/
- http://www.canvascompany.nl/
- http://www.uwmooistefoto.nl/
- http://www.canvassite.nl/
- http://www.canvasvoordeel.nl/
- http://www.canvasdeal.nl/
- http://www.hema.nl/
- http://www.fotokado.nl/
- http://www.photogifts.nl/
- http://www.top-canvasfoto.com/
- http://www.profotonet.nl/
- http://www.cityfoto.nl/
- http://www.vakcolor-printservice.nl/
- http://www.plm.nl/
- http://www.fifocolor.nl/
- http://www.reprowk.nl/
- http://www.fotolabxl.nl/
- http://www.drukwerkdeal.nl/
- http://www.webprint.nl/
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 30-06-2011 11:20 ]
http://www.webprint.nl/producten/foto-canvas/
Snap ikSteV1986 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:45:
Ja, nog wel een suggestie. Waarom schenk je de canvassen aan het goede doel? Je kan ze toch ook per opbod verkopen? Vraag hier op tweakers eens rond aan mensen die showcase waardige foto's hebben gemaakt. Wellicht zijn die wel bereid een actie op te zetten om kwalitatief goed fotomateriaal aan te leveren wat vervolgens (na print op doek) middels een veiling kan worden verkocht.
Denk nie dat je er echt op zit te wachten ...
Anoniem: 415052
Anoniem: 415738
[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 19-07-2011 15:08 . Reden: Registreren om specifiek dit te posten doet mij teveel denken aan spam :) ]
Op de website zie ik bij 60x40cm het volgende formaat staan: 4724 x 3150 pixelsAnoniem: 415052 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:09:
ik heb net een canvasprint bij Vistaprint besteld en binnen gekregen. formaat 40x60, foto genomen met een spiegelreflex 10.0 megepixel camera. ik ben absoluut niet tevreden over de kwaliteit! aan de zijkanten heb ik een dikke witte rand zitten. toen ik de foto uploade, kwam er in beel te staan: kwaliteit niet gewaarborgt, te weinig megapixels. maak de upload passend aan canvas. dus dat deed ik, met als resultaat dikke witte randen! kosten doek: € 60,00 excl verzendkosten! Bij de hema kost een zelfde doek € 40,00 en heb je de witte rand niet!
En dat is een resolutie die jij gewoonweg niet haalt met jouw camera, dus je kunt hem nooit passend hebben gemaakt, tenzij je hebt vergroot. Maar het is wel vreemd dat zij de pixels niet uitsmeren en gewoon maar een deel van het oppervlak gebruiken.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
ik bestel voor klanten vaak canvasfoto's en vaak kan je in de upload software van zulke bedrijven aangeven of de foto ook om de rand moet lopen. Ik vermoed dat je dat eerder vergeten bent aan te vinken dan dat zij stoïcijns maar een deel wit laten. Check dat even zorgvuldig voordat je gaat afgeven op een bedrijfAnoniem: 415052 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:09:
ik heb net een canvasprint bij Vistaprint besteld en binnen gekregen. formaat 40x60, foto genomen met een spiegelreflex 10.0 megepixel camera. ik ben absoluut niet tevreden over de kwaliteit! aan de zijkanten heb ik een dikke witte rand zitten. toen ik de foto uploade, kwam er in beel te staan: kwaliteit niet gewaarborgt, te weinig megapixels. maak de upload passend aan canvas. dus dat deed ik, met als resultaat dikke witte randen! kosten doek: € 60,00 excl verzendkosten! Bij de hema kost een zelfde doek € 40,00 en heb je de witte rand niet!
Anoniem: 419914
Ik had hier nog nooit van gehoord maar zag een leuke aanbieding staan.
Wij hebben 3 golden retrievers en die wilde ik graag op canvasdoek aan de muur hebben.
3 uur nadat ik mijn bestelling had geplaatst kreeg ik een reactie van een van de medewerkers dat ze de foto iets hebben bewerkt omdat er anders delen van de foto af zouden vallen (stuk van de oortjes en pootjes) ivm met het opspannen om het frame. Daarbij stuurden ze mij een voorbeeld toe, waarop ik precies kon zien wat er van de foto af zou vallen.
Gistermiddag kreeg ik mijn doekje binnen. Ik ben er heel erg blij mee!
[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 23-08-2011 10:16 . Reden: Niet stiekem veranderen he. Spam is spam ]
Sinds twee weken de canvassen in huis en per ongeluk ook een canvas van een andere klant ontvangen. Meteen gemaild maar nog steeds geen reactie terug hierover
Vandaag ook kastjes schoongesopt en met licht vochtige vingers een canvas opgetild. Helaas meteen de inkt opgelost en nu dus een kleine witte vlek op de canvas
Overall experience PixCanvas: matig, dus zal er zelf nooit meer bestellen.
Anoniem: 458687
[ Voor 98% gewijzigd door Nomad op 14-05-2012 17:13 . Reden: totdat tegendeel bewezen is, ga ik er vanuit dat dit spam is ]
Heb inmiddels meerdere resultaten gezien en het ziet er zowel groot als klein erg mooi uit. Een klein nadeel is de reflectie als je de acrylglas laag er overheen laat doen, maar dat is iets waar je bij het ophangen rekening mee kan houden. Het geeft net even een wat exclusiever gevoel dan de inmiddels standaard canvas prints
Afdruk wordt overigens centraal in Nederland verzorgd door Fuji.
Het resultaat, ik ben er blij mee:

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Anoniem: 511280
Mijn laatste bestelling resulteerde echter in een afdruk die naar mijn mening toch echt te donker was. Ik heb hierover een klacht ingediend en krijg nu van "Herinneringoplinnen" geheel kostenloos een nieuwe afdruk toegestuurd. Fouten maken doen we van tijd tot tijd allemaal maar als een bedrijf meteen aanbiedt om de gemaakte fout kostenloos te herstellen dan getuigt dit voor mij van de betrouwbaarheid van dit bedrijf.
Ik zal dus in de toekomst met alle vertrouwen mijn bestellingen bij dit bedrijf blijven plaatsen.
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Anoniem: 167065
Anoniem: 258032
[ Voor 94% gewijzigd door Universal Creations op 10-07-2013 10:17 . Reden: spam ]
[ Voor 95% gewijzigd door Universal Creations op 10-07-2013 10:17 ]
Anoniem: 541824
[ Voor 92% gewijzigd door Universal Creations op 20-09-2013 14:59 . Reden: Spam ]
Wij hebben vandaag een foto op canvas (80x120) van Webprint binnengekregen.
Service was prima, maar ...
De zwarte inkt reflecteert enorm, daardoor is de kijkhoek erg klein: bij ca. 45 graden zie je een behoorlijke reflectie.
Deze foto is genomen bij ca. 60 graden kijkhoek:

Enig idee of dit specifiek aan de gebruikte zwarte inkt te wijten is?
Heeft één van jullie soortgelijke ervaringen bij Webprint of elders?
Een andere foto op canvas die we jaren geleden bij Hema bestelden voor iemand anders, had dit probleem volgens ons niet.
Webprint biedt aan het canvas opnieuw te drukken (ook omdat er een duidelijke vouw in zit, onder de kin van de jongen), maar ik voel daar niet veel voor als de inkt hetzelfde effect oplevert.
Ik heb ook al flink gezocht naar soortgelijke ervaringen, maar niet gevonden.
[ Voor 16% gewijzigd door ByteDelight op 02-07-2015 14:00 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
This footer is intentionally left blank
Zeker, daar kan het niet aan liggen.ajhaverkamp schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:14:
Heeft dat canvas wel een voelbare structuur? Want het lijkt inderdaad een gevolg te zijn van een glad oppervlak.
Heb ik al gedaan: kon het naar een antwoordnummer terugsturen en kreeg netjes m'n geld terug (incl. het deel van de verzendkosten voor het canvas).cedras schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:24:
Dit product zou ik terug sturen. Dit voldoet niet aan de verwachtingen. Heb het ook nog nooit gezien.
Nu de vraag waar ik 'm dan ga bestellen.
Ik overweeg het Kruidvat vanwege de aanbieding daar. Iemand ervaringen met een canvas van hen?
Anders ga ik weer naar de Hema.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com