FVM feedback topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 19.643 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En ik durf het bijna niet te vragen, maar zit de contestsite er al een beetje aan te komen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

neographikal schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:19:
En ik durf het bijna niet te vragen, maar zit de contestsite er al een beetje aan te komen? :$
dat was is toch ' geduld' ? alleen blijkt de TopicStart te missen >:)
nah, lees het morgen wel hoop ik 8)

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 16-10-2006 20:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
franssie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:51:
[...]

dat was is toch ' geduld' ? alleen blijkt de TopicStart te missen >:)
nah, lees het morgen wel hoop ik 8)
Dat gaat je waarschijnlijk niet lukken :P zie ook Tweakers.net & GoT userbase-merge: 17-10-2006
Verder was het antwoord van zoefff volgens mij eerder sarcastisch bedoeld dan serieus.

En eigenlijk zou ik de zelfde vraag als neo stellen, maar da's dus al niet meer nodig.
Edit: hier staat toevallig meer over de contest site. momania in "GoT verkiezingen 2006: nominaties en cat..."

[ Voor 11% gewijzigd door Justawitte op 16-10-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41

Zoefff

❤ 

Nieuwe foto-opdracht er @ :)

W.b.t. de fotocontests, dat zit nog steeds in de pijplijn. "Wat in het vat zit, verzuurt niet"; aldusch een oud hollandsch spreekwoord ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

justawitte schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:56:
[...]

Dat gaat je waarschijnlijk niet lukken :P zie ook Tweakers.net & GoT userbase-merge: 17-10-2006
Verder was het antwoord van zoefff volgens mij eerder sarcastisch bedoeld dan serieus.
[/MESSAGE]
weet ik ;)

maar er is er eene dacht ik te zien dus ik ga nu kijken : moire dus :D leuke opdracht!
* franssie bedwingt eerste neiging de dichst bijzijnde bases te bellen

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 16-10-2006 22:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zoefff schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:31:
Nieuwe foto-opdracht er @ :)

W.b.t. de fotocontests, dat zit nog steeds in de pijplijn. "Wat in het vat zit, verzuurt niet"; aldusch een oud hollandsch spreekwoord ;)
Mja, maar het duurt nu al maanden, het zou leuk zijn als dit niet het grote-merge-verhaal-deel-2 wordt ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me pauluzzz verwacht deze week foto's van hele dikke mitrailleurs >:) :+

ontopic: ik zal eens zien of ik wat leuks kan vinden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik verwacht eigelijk alleen een zooi weinig orginele abstracte platen. Maargoed, ben waarschijnlijk pessimistisch.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ben ook een beetje pessimistisch over deze week, de opdracht is prima, maar betwijfel ofwat mensen op de foto gaan zetten origineel zal zijn, zoals hierboven ook gezegd werd.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik heb een leuk (hopelijk nog origineel) idee. :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik zou zeggen, wees de eerste om deze pessimisten het tegendeel te bewijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42
Ik heb ook een leuk idee, prima te doen, nu nog even tijd maken en kijken of ik 't ook op een mooie manier kan vastleggen. :) Leuk thema iig :Y

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
Ik vind het een leuke opdracht. Ongetwijfeld dat je weer veel dezelfde type foto's krijgt, maar ik heb al wel wat minder standaard ideeen (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
neographikal schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:49:
[...]

Mja, maar het duurt nu al maanden, het zou leuk zijn als dit niet het grote-merge-verhaal-deel-2 wordt ;) :P
Dat wordt het ook niet :) Je kan je ondertussen prima vermaken met de weekopdrachten toch, of zit daar niet genoeg uitdaging in? :)

Ik kan alvast zeggen dat de thema's voor de fotocontests veel lastiger zullen worden dan voor de weekopdrachten :Y

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:11:
[...]
Ik kan alvast zeggen dat de thema's voor de fotocontests veel lastiger zullen worden dan voor de weekopdrachten :Y
Hier past maar 1 woord bij: geweldig _O_

Ik heb niet zoveel met die eenwoordsthema's, zelf vind ik het leuker om een invulling te geven aan bijvoorbeeld een spreekwoord of een algemene uitspraak. Dat geeft mij in ieder geval net wat meer uitdaging :) Dat soort opdrachten zijn trouwens best lastig te verzinnen: wat mij vaak helpt is om bij bijvoorbeeld Fredmiranda in de weekly assignment topics te kijken en dan juist naar de titels van foto's ipv de opdracht. Zo kom je soms op de meest leuke dingen uit :)

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 17-10-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niet uit het onderwerp voor de weekopdracht kunnen komen? :P Maar om het even wat serieuzer te houden: ik zal niet gaan lopen zeuren over een weekopdracht die een keer te laat is, maar het gebeurt helaas heel wat vaker dat er dingen blijven liggen (hotshots updates, contest, weekopdrachten). Zodra met name Zoefff even geen tijd heeft blijven die dingen liggen totdat hij wel een keer tijd heeft.

Iets anders wat er naar mijn gevoel speelt is dat er minder inhoudelijk wordt gemod in topics. Dit is vrij moeilijk te onderbouwen en te kwanitificeren, vandaar dat ik benieuwd ben wat andere users hiervan denken. Ligt dit aan mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

neographikal schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:40:
Dit is vrij moeilijk te onderbouwen en te kwanitificeren, vandaar dat ik benieuwd ben wat andere users hiervan denken. Ligt dit aan mij? :)
Ik denk dat het wel klopt ;)

Ik noem een SmartDoDo in "Fotografie feedback topic v2.0" en een SmartDoDo in "Fotografie feedback topic v2.0", daar is vooralsnog niets mee gedaan terwijl het wel een essentieel deel van FG betreft: de policy/faq. Ik kan me voorstellen dat zo'n posting in een feedbackdraad over het hoofd gezien wordt maar niet dat het na een half jaar nog niet is gefixt.

Heeft het geen prioriteit of is daar gewoon weinig tijd voor? Vind het namelijk jammer om te zien, omdat FG volgens mij heel veel heeft te bieden ook aan nieuwe mensen. Zulke dingen zouden dan iets vlotter opgepakt mogen worden imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Het enige wat mij opvalt is dat er in de showcase-topic veel foto's staan die eigenlijk in de testcase horen, en ook vica versa. Dat mag wat mij betreft wat strenger bekeken worden. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
TomSwinnen schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:51:
Het enige wat mij opvalt is dat er in de showcase-topic veel foto's staan die eigenlijk in de testcase horen, en ook vica versa. Dat mag wat mij betreft wat strenger bekeken worden. :)
Mja, een van de redenen dat ik heel weinig in FGS kijk nog... er zit een werkelijk enorm verschil in het niveau van zelfkritiek. Wat Tom dus ook zegt: Er wordt materiaal in showcase gepost wat naar mijn mening niet eens in testcase moet, en in testcase zie je spul van mensen die heel veel kritischer over hun werk zijn wat met gemak showcase materiaal is. Hier zou meer gestuurt mogen worden wat mij betreft.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
neographikal schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:14:
[...]

Hier past maar 1 woord bij: geweldig _O_

Ik heb niet zoveel met die eenwoordsthema's, zelf vind ik het leuker om een invulling te geven aan bijvoorbeeld een spreekwoord of een algemene uitspraak.
We gaan dit dan ook meer variëren, zowel in de WO's als de contests :)
Dat geeft mij in ieder geval net wat meer uitdaging :) Dat soort opdrachten zijn trouwens best lastig te verzinnen: wat mij vaak helpt is om bij bijvoorbeeld Fredmiranda in de weekly assignment topics te kijken en dan juist naar de titels van foto's ipv de opdracht. Zo kom je soms op de meest leuke dingen uit :)
Yep, idd :)

Een nieuwe WO: Foto-opdracht week 43 - Herfstweer

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om welke reden zijn er 2 foto's verwijderd uit het Foto-opdracht week 43 - Herfstweer topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Omdat het archieffoto's zijn. En we hebben toch wel bijzonder duidelijk gemaakt dat we die niet willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de regels staat toch echt duidelijk vermeld dat op maandagochtend de nieuwe weekopdracht wordt gestart. De foto die ik heb geplaatst is maandagmiddag gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat klopt, maar in dit geval is de weekopdracht pas op dinsdag gestart. Het hele doel van de weekopdracht is dat je op stap gaat met het thema in je hoofd. Jij hebt nu een passende foto bij het thema gezocht, en dat is dus juist níet de bedoeling :)

Bovendien stond er in de EXIF volgens mij de datum "2006-10-22", afgelopen zondag dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 24-10-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet dat dan a.u.b. duidelijk in de regels of start het topic op tijd.

In de EXIF data van mijn foto staat geen 2006-10-22 maar 2006-10-23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:18:
Zet dat dan a.u.b. duidelijk in de regels of start het topic op tijd.

In de EXIF data van mijn foto staat geen 2006-10-22 maar 2006-10-23.
Dan vergis ik me met de andere foto die ik verwijderd heb, excuus :)

Wat betreft het starten, het is natuurlijk de bedoeling om de weekopdracht op maandagochtend te starten, maar soms lukt dat gewoon niet. In de topicwaarschuwing -mijns inziens niet te missen- staat "Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.". Volgens mij is dat toch best duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

TomSwinnen schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:51:
Kan ik ook beamen. Showcase materiaal lijkt meer neer te komen op dat mensen iets willen laten zien, iets waar ze trots op zijn. Wellicht is de naam ook verkeerd gekozen. Een testcase vind men alleen nuttig als men feedback wil hebben op de foto's en het duidelijk om een proef gaat. Wat ik me ook uit het verleden kan herinneren is dat sommige testcases ook als zodanig bedoeld zijn maar opeens tot een showcase opgewaardeerd worden.

Naar mijn idee mag er idd ook wel strenger op toegezien worden, maar nog beter, ook goed nagedacht worden over een betere naam dan show- en testcases. Of wellicht een ander systeem waar in één oogopslag de wat betere foto's er zo uitgepikt kunnen worden. Heb namelijk het idee dat daar wel behoefte naar is.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:27:
[...]

Dan vergis ik me met de andere foto die ik verwijderd heb, excuus :)

Wat betreft het starten, het is natuurlijk de bedoeling om de weekopdracht op maandagochtend te starten, maar soms lukt dat gewoon niet. In de topicwaarschuwing -mijns inziens niet te missen- staat "Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.". Volgens mij is dat toch best duidelijk.
Er wordt nergens vermeld dat de startdatum van de huidige weekopdracht de datum is waarop het topic wordt geopend. Er staat dat de startdatum van de weekopdracht op de maandag van de desbetreffende week valt.

Het lijkt mij een kleine moeite om dat duidelijk(er) te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Zoefff schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:15:
Het hele doel van de weekopdracht is dat je op stap gaat met het thema in je hoofd. Jij hebt nu een passende foto bij het thema gezocht, en dat is dus juist níet de bedoeling :)
@attackno1: dit lijkt mij toch duidelijk genoeg.

Ik ben van mening dat het niet extra in de startpost vermeld hoeft te worden. De weekopdracht is niet zo zeer bedoeld als contest, maar als uitdaging voor jezelf om aan de hand van de opdracht een foto te gaan schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:56:
[...]
We gaan dit dan ook meer variëren, zowel in de WO's als de contests :)
[...]
Yep, idd :)

Een nieuwe WO: Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Ik ben benieuwd naar die opdrachten :)

Maar waarom wordt er voorbij gegaan aan de dingen die ik en de anderen opmerken? Het zijn namelijk vrij essentiele punten, namelijk dat er zaken blijven liggen op het moment dat er één iemand niet aanwezig en dat de inhoudelijke moderatie op sommige punten beter zou kunnen. Uit de reacties blijkt dat ik niet de enige ben die dit is opgevallen. En dat er een keer even iets blijft liggen zoals de weekopdracht, kan gebeuren natuurlijk: jullie hebben ook een sociaal leven.

Maar er blijven vaker zaken liggen, waarbij er beloften niet nagekomen worden. Dát is hetgene wat er op dit moment mis lijkt te gaan, niet een incidentele misser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb er nu geen tijd voor, maar zal zeker op bovengenoemde punten terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik ben het volledig met Neo eens. Het viel mij eerder ook al op dat er veel dingen later komen dan gezegt, of dat er imho bijna niet word gemod in sommige topics. Waarschijnlijk zal er wel een reden voor zijn, maar nu het toch ter sprake is gekomen wil ik vanuit mij kant ook te horen geven dat Neo iig niet de enige is die het was opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zoefff schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:22:
hmm, beste Zoefff, dat is misschien het punt. Dat jij daar toch op terug moet komen.

Ik vind 't hier echt gezellig in de FG, en elke meet weer ontmoet ik van die gezellige FG-ers, hartstikke leuk. Maar soms hebben topics net dat ene duwtje nodig, of die ene knal. En er is nu eigenlijk maar 1 iemand voor 3 subfora, en dat ben jij. En soms missen we gewoon die ietwat actievere moderatie. En ik dat daar naar jou als mod niets te verwijten valt, en 't zal ook niet te verwijten zijn aan de anderen, maar een beetje extra management zou erg gewardeerd worden, gewoon soms die ene irritante user een knal geven.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zoefff schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:22:
Als ik eerlijk ben is dit toch uber pijnlijk om te lezen? Het gaat er om dat er meer aandacht gegeven moet gaan worden aan FG. En dan krijgen we zo'n antwoord... Zoefff, echt, ik ben ontzettend blij met je, je bent zo ongeveer de actiefste mod hier. Maar vind het gewoon niet echt kunnen van sommige anderen dat ze zich niet of nauwelijks aangesproken voelen vanwege hun in activiteit.
Het speelt al langer, beloftes worden gedaan, maar er gebeurd te weinig. Loop niet te veel op je tenen, maak geen beloftes die je niet waar kan maken. Gooi er wellicht een vacature uit voor nieuwe mods....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik durf met zekerheid te zeggen dat mijn collega-mods Remy, Grrrrrene en Floris zich het wel degelijk aantrekken, maar dat ze alledrie een goede reden hebben om (tijdelijk) wat minder aanwezig / actief te zijn. Het is dan verder ook niet mijn pakkie-an hoe en waarom zij wellicht wat minder aanwezig zijn.

Maargoed, het is wel duidelijk dat er het gevoel heerst dat er soms (te) weinig wordt gemodereerd. Ikzelf vind dat op zich nog wel meevallen namelijk. Het is inderdaad zo dat de responstijd soms wat langer is omdat 'we' niet aanwezig zijn, maar over het algemeen heb ik niet het idee dat dit echte problemen oplevert. Als ik op een gemiddelde dag even door FGW, FGS en FGA scroll zie ik prima lijsten met leuke topics en hoogstens af en toe een rotte appel, maar die zal je blijven houden.

De (inmiddels) hoofdgroep FG is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. In het begin is er behoorlijk veel sturing geweest -en ook nodig geweest-, maar dat word nu alleen maar minder en minder. Het is imho een positief ding dat veel topics vrij zelfregulerend zijn en alleen her- en der een duwtje van een moderator nodig hebben. Dat is ook precies waar we naartoe willen, het zou natuurlijk mooi zijn als er helmaal niet meer gemodereerd hoeft te worden (maar dat is helaas een utopie) ;)

Daarnaast zijn er inderdaad wel een aantal dingen die al wat langer liggen, dat weten wij ook. Ik noem de fotocontest, (technische) FAQ, etc. Het is bij deze genoteerd en ik zal er intern een balletje over opgooien :)

Ik ben in ieder geval blij dat dit topic gevonden word om eventuele 'onvrede' kenbaar te maken, blijf dat dan ook zeker doen, natuurlijk wel met een goede onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hoewel ik mijn twijfels heb bij de tijdelijke aard van de afwezigheid, kijk eens naar het aantal posts / slotjes van de afgelopen 300 dagen (vanaf begin dit jaar dus) for that matter, ben ik het met je eens dat dit verder hun eigen pakkie an is. Maar wanneer er hier meerdere zeer frequente bezoekers zeggen het niet alleen jammer te vinden dat er dingen blijven liggen, maar dat er ook weinig inhoudelijk gemod wordt, dan denk ik niet dat je dit op deze manier moet wegwuiven. De reden dat de afwezigheid er dan bij wordt gehaald is omdat het een verband lijkt te houden met de moderatie die plaats vindt. De users die hun zorgen uiten zijn niet de minsten in deze subfora; het zijn degenen die het meeste aanwezig zijn en die over het algemeen bereid zijn om de anderen te helpen; het zijn niet de vragenstellers of lurkers, maar de users waar je het naar mijn mening van zou moeten hebben :)

Dat wegwuiven namelijk hetgeen wat je volgens mij zegt: het valt allemaal wel mee, het is allemaal niet meer zo nodig. Er wordt hier echter door meerdere mensen betoogd dat het wel degelijk nodig is, niet alleen het sluiten van individuele topics, maar ook gewoon het inhoudelijk bijhouden van de grotere topics bijvoorbeeld. Wat ik persoonlijk prettig zou vinden is dat er kritisch gekeken zou worden naar hoe het op dit moment functioneert en hoe de stand van zaken verbeterd kan worden. Ligt het daadwerkelijk niet aan de moderatie, dan zou je in ieder geval eens kunnen nadenken over hoe je deze beeldvorming zou kunnen voorkomen, dit leidt namelijk in ieder geval bij mij soms tot een stuk demotivatie om nog te reageren of te kijken in sommige draadjes, waar best goed spul tussen zit.

Over de zaken die blijven liggen: ik denk dat het goed is wanneer jullie voor jezelf gewoon een datum prikken waarop iets af moet zijn en dit ook naar buiten communiceren. Zo ben je duidelijk naar de buitenwereld, kun je aangeven waarom iets niet wil lukken en heb je een stuk extra motivatie. :) Met uitspraken als "we zullen wel eens een balletje opgooien", "binnenkort gaan we", etc stimuleer je jezelf ook niet echt is mijn eigen ervaring; er worden overal planningen gemaakt, zowel op scholen / universiteiten als in het bedrijfsleven, om de voortgang in projecten te houden zodat ze niet versloffen. Ik denk dat dit een goede eerste stap zou zijn om zowel een stukje openheid te geven als jezelf te motiveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

De modjes zijn vrijwilligers (correct me if i’m wrong). Dus de eisen die je die mensen op kan leggen zijn anders dan die aan betaalde krachten.

Dus een tijdelijke dip in het moderatorschap vind ik niet zo problematisch. Ik kan me voorstellen dat GoT soms niet op de 1e plaats komt aangezien de modjes ook nog andere verantwoordelijkheden hebben in het leven buiten GoT.

Maar aangezien de modjes toch zichzelf verkiesbaar hebben gesteld zijn ze wel een bepaalde verantwoordelijkheid aangegaan. Mochten ze daar op de een of andere manier niet aan kunnen voldoen dan moet je reëel zijn en je plaats aan andere mensen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Laat ik ook nog even snel mijn mening ventileren.

Qua hoeveelheid moderaties vind ik het wel goed gaan; de grote topics lopen wel en daar is genoeg zelfregulering om het een beetje in de hand te houden. Het gebeurt zelden dat het *echt* off-topic gaat, en dan wordt er meestal wel gestuurd door de vaste users of de mods. Het typische nieuwe n00b topic (om het maar even bot te zeggen) wordt in het algemeen voldoende snel gesloten, of zakt eenvoudigweg weg. No worries there, en ik denk dat we ons hier moeten realiseren dat de mods ook een leven hebben en dus niet altijd tijd hebben om even uitgebreid te modereren.

Wat me daarentegen wel stoort, en daarin sluit ik me van harte aan bij de laatste alinea van neo, is dingen die wel "beloofd" worden maar die vervolgens lang blijven liggen (de hotshots het overduidelijke voorbeeld). Als ik het goed heb leiden zaken die wel beloofd worden maar niet gedaan worden tot meer irritatie dan zaken die gewoon niet gedaan hebben. (De gemakkelijkste oplossing is niets meer beloven, maar of dat een echte oplossing is ;) ). Ik ben voor deadlines, maar kan me ook goed voorstellen dat de crew die, in een drukke tijd, helemaal niet voor zichzelf willen zetten.

Ik weet niet of het echt iets toevoegt, maar ik wilde in ieder geval qua modereergedrag even justawitte en neographikal nuanceren...

Oh, en (voor de goede orde) laat ik vooral niet de indruk geven dat ik jullie werk niet waardeer. Ik realiseer me terdege dat dit "gezeur" heel vervelend kan overkomen, en ik kan me voorstellen dat jullie er als crew heel veel tijd insteken, en dat wil ik op geen enkele manier bagatelliseren (lang leve spellingcorrectie in FF ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ja, er wordt zeker veel tijd in gestoken - het nadeel is dat 'on the forefront' dat niet altijd te merken is :)
Dat wegwuiven namelijk hetgeen wat je volgens mij zegt: het valt allemaal wel mee, het is allemaal niet meer zo nodig. Er wordt hier echter door meerdere mensen betoogd dat het wel degelijk nodig is, niet alleen het sluiten van individuele topics, maar ook gewoon het inhoudelijk bijhouden van de grotere topics bijvoorbeeld. Wat ik persoonlijk prettig zou vinden is dat er kritisch gekeken zou worden naar hoe het op dit moment functioneert en hoe de stand van zaken verbeterd kan worden.
Daar zijn we op dit moment al mee bezig :)
En er is nu eigenlijk maar 1 iemand voor 3 subfora, en dat ben jij. En soms missen we gewoon die ietwat actievere moderatie.
Leuk dat je de rest van de FG-crew even compleet negeert Simon, fijn om te lezen :)

Op korte termijn zal de moderatie (en ook andere punten) aangepakt worden waar nodig: en dat kan eventueel betekenen dat er een nieuwe mod bij komt als dat uit 't overleg blijkt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
littlejoannes schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:23:
De modjes zijn vrijwilligers (correct me if i’m wrong). Dus de eisen die je die mensen op kan leggen zijn anders dan die aan betaalde krachten.
Het zijn vrijwilligers, maar op het moment dat je een taak op je neemt (vrijwillig of niet) dan horen daar bepaalde verantwoordelijkheden bij die je zult moeten dragen. :)
Dannr schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:40:
Laat ik ook nog even snel mijn mening ventileren.

Qua hoeveelheid moderaties vind ik het wel goed gaan; de grote topics lopen wel en daar is genoeg zelfregulering om het een beetje in de hand te houden. Het gebeurt zelden dat het *echt* off-topic gaat, en dan wordt er meestal wel gestuurd door de vaste users of de mods. Het typische nieuwe n00b topic (om het maar even bot te zeggen) wordt in het algemeen voldoende snel gesloten, of zakt eenvoudigweg weg. No worries there, en ik denk dat we ons hier moeten realiseren dat de mods ook een leven hebben en dus niet altijd tijd hebben om even uitgebreid te modereren.
Niet altijd even veel tijd hebben kan natuurlijk, daar zal ook niemand over mopperen of zeuren. Maar toch zie je dat er vrij weinig inhoudelijk gemod (het groffe modwerk wordt zeker wel gedaan) wordt en gelukkig sturen de users elkaar dan ook bij, maar ze kunnen niet alles blijven bijsturen. Soms geef ik zelf ook wel eens een tikje de goede kant uit, maar ik vind het eigenlijk niet echt aan mij, ik heb die autoriteit ook niet. :)
Wat me daarentegen wel stoort, en daarin sluit ik me van harte aan bij de laatste alinea van neo, is dingen die wel "beloofd" worden maar die vervolgens lang blijven liggen (de hotshots het overduidelijke voorbeeld). Als ik het goed heb leiden zaken die wel beloofd worden maar niet gedaan worden tot meer irritatie dan zaken die gewoon niet gedaan hebben. (De gemakkelijkste oplossing is niets meer beloven, maar of dat een echte oplossing is ;) ). Ik ben voor deadlines, maar kan me ook goed voorstellen dat de crew die, in een drukke tijd, helemaal niet voor zichzelf willen zetten.

Ik weet niet of het echt iets toevoegt, maar ik wilde in ieder geval qua modereergedrag even justawitte en neographikal nuanceren...
Ik denk dat het sowieso vrij genuanceerd wordt gebracht en dan niet alleen door mij of justawitte; op de meeting ging het er in ieder geval wat heftiger aan toe :P Het niet meer stellen van deadlines is natuurlijk symptoonbestrijding, daarmee pak je de oorzaak niet aan. Dat er overigens niet voor alle kleine dingen deadlines gesteld worden, prima natuurlijk :)

Ik bedenk me net dat er wel degelijk deadlines zijn gesteld in het verleden, maar dat men die dan laat schieten zonder tegenbericht (Nikonmount startpost, hotshots), tenzij de users erom vragen. Als je het dan over beeldvorming hebt: ik zou zorgen dat je bij het niet halen van een deadline in ieder geval zelf proactief reageert, dan kom je in ieder geval nog wel betrokken over. :)
Oh, en (voor de goede orde) laat ik vooral niet de indruk geven dat ik jullie werk niet waardeer. Ik realiseer me terdege dat dit "gezeur" heel vervelend kan overkomen, en ik kan me voorstellen dat jullie er als crew heel veel tijd insteken, en dat wil ik op geen enkele manier bagatelliseren (lang leve spellingcorrectie in FF ;) ).
Niemand doet wat af aan de waardering voor het gedane werk of aan de waardering voor de persoon die het uitvoert, maar daarom kan er wel opbouwende kritiek worden gegeven. :) Ik vind ook dat men dit gewoon moet kunnen hebben en meestal gaat dat ook goed :) Het is in ieder geval geenszins kritiek op de personen, maar gewoon kritiek op de uitvoer van een functie.
Remy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:57:
Ja, er wordt zeker veel tijd in gestoken - het nadeel is dat 'on the forefront' dat niet altijd te merken is :)
[...]
[...]
Leuk dat je de rest van de FG-crew even compleet negeert Simon, fijn om te lezen :)

Op korte termijn zal de moderatie (en ook andere punten) aangepakt worden waar nodig: en dat kan eventueel betekenen dat er een nieuwe mod bij komt als dat uit 't overleg blijkt.
Nadat je eerst niet reageerde in deze draad, vind ik, als ik eerlijk ben, deze reactie wat karig Remy. Eigenlijk zeg je hier precies waar het om lijkt te gaan, "er wordt aan gewerkt"... Vervolgens ga je niet in op wat er aangegeven wordt, waarmee het ook door jou weggewuifd lijkt te worden. Daarnaast worden Grrrrrrene en Floris absoluut niet genegeerd, er wordt slechts geconstateerd dat Zoefff 80% van de frontend werkzaamheden op zich neemt.

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 25-10-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
[...]
[...]

Remy, ik zeg dat niet als persoonlijke aanval. Maar kijk nu eens naar waar het feitelijk op neer komt. We hebben daar op de meet toch uitgebreid over gesproken, en we vonden toch wel dat de rest van de crew afwezig is. Ik zeg niet dat dat verwijtbaar is, maar als je een dergelijke taak aanneemt, en je geen tijd hebt om 'm uit te voeren want je hebt elders verplichtingen, of wat dan ook. Het spijt me, maar dan neem je gewoon een plek in waar een ander misschien meer kan.

Nu remy, zie ik je wels modden, maar 't is alleen af en toe. Al weet ik dat als het gaat om nieuws-post werk je er altijd wel bent. Maar het aantal inhoudelijke mods is zo goed als nihil bij anderen, kijk zelf maar eens naar de slotjes op dit subforum. Van de 8 ofzo is er 1 of 2 van jou. De rest is van Zoefff.

Maar dit is geen persoonlijke aanval, ik constateer gewoon dat zoefff meer aanwezig is dan de rest, veel meer. En dat dan wel op 't mod gebied. Maar ik zie het maken van nieuws posts hier niet als een typische mod functie.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Nu remy, zie ik je wels modden, maar 't is alleen af en toe.
Klopt, en je weet dat dat komt doordat ik geen modfunctie heb maar een adminfunctie :)
Al weet ik dat als het gaat om nieuws-post werk je er altijd wel bent. Maar het aantal inhoudelijke mods is zo goed als nihil bij anderen, kijk zelf maar eens naar de slotjes op dit subforum. Van de 8 ofzo is er 1 of 2 van jou. De rest is van Zoefff.
Klopt :)
Maar dit is geen persoonlijke aanval, ik constateer gewoon dat zoefff meer aanwezig is dan de rest, veel meer.
Dat heb je in zoveel fora: 1 actieve mod en de rest die 'wat minder' actief is ;)
En dat dan wel op 't mod gebied. Maar ik zie het maken van nieuws posts hier niet als een typische mod functie.
Ik ook niet, maar wat probeer je daarmee te zeggen? Ik heb al gezegd dat mijn primaire taak hier niet het modereren is: dat hebben Zoefff, Floris en Grrrrrene op zich genomen. En ja, af en toe modereer ik er ook nog wat tussendoor, dat kan gewoon: maar is dus niet mijn hoofdtaak :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En weer wordt er een argument weggewuifd: "kijk eens wat zij doen..." Tja, anderen geven al hun geld uit aan vakanties, dat wil nog niet zeggen dat ik dat moet doen.

Punt is ook niet jouw moderaties Remy, daar zegt verder niemand iets over, er wordt slechts geconstateerd dat Zoefff bijna al het werk doet terwijl de andere twee mod's niet veel worden gezien en jij hier en daar dus bij moet springen. Dit terwijl er bij een aantal vaste gebruikers onvrede bestaat over het moderatiegedrag. Het valt dus zelfs te waarderen dat je bijspringt terwijl dat eigenlijk niet je taak is :)

Waarom negeer je trouwens zoveel berichten? Dat je niet alle stukjes quote en daar een letterlijk antwoord op geeft, ala, maar reageer dan in inhoudelijk in grote lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmja, wat ik probeer te zeggen is, we hebben wat extra moderatie power nodig. Gewoon zodat je niet alles op de handen van 1 mod hoeft te leggen, gewoon, een extra mod die inhoudelijk kan modden en wat 'administratieve' taken van de handen af kan nemen, zodat 't wat makkelijker loopt :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Waarom negeer je trouwens zoveel berichten?
Die negeer ik zeker niet: ik heb alles gelezen, en neem alles mee in't overleg. Ik pik er nu een paar stukjes uit die niet gans correct zijn en dus gecorrigeerd moeten worden :)

Ik wilde vanmiddag of vanavond op m'n gemak reageren hierop zodat ik alles volledig kan behandelen, echter als je nu een antwoord inhoudelijk wil: prima.

Over de moderatie: ja, op het moment zijn vooral Floris en Grrrrrene wat afwezig. Dit is echter tijdelijk en zullen binnen korte tijd weer normaal aanwezig zijn om te modereren. Dat het er dan wat bij in schiet dat er minder strak en direct gemodereerd wordt: dat kan gebeuren, maar dan is er nog geen man overboord. De moderatie in de HG Fotografie staat, net als andere fora van GoT, op een hoog niveau durf ik te zeggen: in andere fora in NL en wereldwijd wordt er totaal niet gemodereerd, of veel te los, of er wordt alleen gebanned als een user te lastig is.

Het probleem is dat er dan een verwachtingswaarde ontstaat, waardoor men als de activiteit en aandacht wat minder is, zoals nu blijkt teleurgesteld is en begint te mokken.

Ik vind het fijn dat jullie er zo bovenop zitten, echter moet je alsjeblieft niet vergeten dat de crew ook gewoon een leven heeft. Dat betekent dat het af en toe wat minder kan zijn met de aandacht. En ja, met het opnemen van een modtaak komen verantwoordelijkheden ook al is die taak vrijwillig: maar die verantwoordelijkheden zijn niet all-important: er zijn zaken in't leven die belangrijker zijn :) En soms vergeten mensen dat wel eens helaas.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:58:
[...]
Die negeer ik zeker niet: ik heb alles gelezen, en neem alles mee in't overleg. Ik pik er nu een paar stukjes uit die niet gans correct zijn en dus gecorrigeerd moeten worden :)

Ik wilde vanmiddag of vanavond op m'n gemak reageren hierop zodat ik alles volledig kan behandelen, echter als je nu een antwoord inhoudelijk wil: prima.
Het was zeker geen probleem geweest wanneer je vanavond zou hebben gereageerd, maar zeg dat dan: Jongens, ik ben nu even druk, maar vanavond neem ik de tijd om wat inhoudelijker te reageren. :) Reageren terwijl je dit niet zegt en verder nergens op in gaat schept de -gelukkig onterechte- indruk dat je de berichten negeert.
Over de moderatie: ja, op het moment zijn vooral Floris en Grrrrrene wat afwezig. Dit is echter tijdelijk en zullen binnen korte tijd weer normaal aanwezig zijn om te modereren. Dat het er dan wat bij in schiet dat er minder strak en direct gemodereerd wordt: dat kan gebeuren, maar dan is er nog geen man overboord. De moderatie in de HG Fotografie staat, net als andere fora van GoT, op een hoog niveau durf ik te zeggen: in andere fora in NL en wereldwijd wordt er totaal niet gemodereerd, of veel te los, of er wordt alleen gebanned als een user te lastig is.

Het probleem is dat er dan een verwachtingswaarde ontstaat, waardoor men als de activiteit en aandacht wat minder is, zoals nu blijkt teleurgesteld is en begint te mokken.
Ik hoop het van harte en ik hoop dat er dan ook meer tijd is om niet alleen het basale werk te verzetten (topics die werkelijk overduidelijk prut zijn), maar ook de rest. Nogmaals, hoe anderen het doen is hun zaak, we hebben hier op GoT en in FG nou doorgaans eenmaal een goede moderatie. Dat is ook hetgeen wat het hier interessant houdt ten opzichte van de bende die het op sommige andere fora is, maar het gevoel van een aantal regulars is dat het weg aan het zakken is bij gebrek aan tijd (mensen, als ik het hier verkeerd formuleer, roep even wat :P )
Ik vind het fijn dat jullie er zo bovenop zitten, echter moet je alsjeblieft niet vergeten dat de crew ook gewoon een leven heeft. Dat betekent dat het af en toe wat minder kan zijn met de aandacht. En ja, met het opnemen van een modtaak komen verantwoordelijkheden ook al is die taak vrijwillig: maar die verantwoordelijkheden zijn niet all-important: er zijn zaken in't leven die belangrijker zijn :) En soms vergeten mensen dat wel eens helaas.
Daar doet niemand wat aan af, iedereen heeft waardering voor het werk wat er verzet wordt, maar het is al een tijdje zo dat er hier aan de voorkant minder werk verzet wordt. Ik heb dit sowieso al eens halverwege augustus tegen Zoefff geroepen dat hij toen al een tijdlang 80% van het werk deed. Ik zal hier verder niet op de man gaan reageren of iemand afzeiken, maar kijk eens naar de statistieken vanaf februari van dit jaar en je snapt wel wat ik bedoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorry, maar toch zit ik hier met gekromde tenen weer mee te lezen... :| Alleen je laatste post schept hoop;
Remy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:58:
[...]
Mooi dat je die van mij als correct beschouwd;
jules schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:48:
[...]

Als ik eerlijk ben is dit toch uber pijnlijk om te lezen? Het gaat er om dat er meer aandacht gegeven moet gaan worden aan FG. En dan krijgen we zo'n antwoord... Zoefff, echt, ik ben ontzettend blij met je, je bent zo ongeveer de actiefste mod hier. Maar vind het gewoon niet echt kunnen van sommige anderen dat ze zich niet of nauwelijks aangesproken voelen vanwege hun in activiteit.
Het speelt al langer, beloftes worden gedaan, maar er gebeurd te weinig. Loop niet te veel op je tenen, maak geen beloftes die je niet waar kan maken. Gooi er wellicht een vacature uit voor nieuwe mods....
Wanneer kunnen we dat laatste verwachten? Wellicht de in mijn geheugen nog bekende litemod die een paar jaar geleden in de zomer periode actief waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind de litemods tip van je jules een goede oplossing, desnoods regular achtige stijl, iig iets om simpel her en der kracht bij te zetten, zodat 't net allemaal wat makkelijker loopt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
neo: je punt is duidelijk, en zoals gezegd zijn we hierover in overleg :)

jules: vakantiemods of litemods doen we niet meer aan: iemand is gewoon volledig mod tegenwoordig als hij aan zijn (of haar) taak begint :) Verder heb ik daar al op gereageerd:
....

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ik ben benieuwd, vanavond hebben we dus een hoop antwoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:28:
neo: je punt is duidelijk, en zoals gezegd zijn we hierover in overleg :)

jules: vakantiemods of litemods doen we niet meer aan: iemand is gewoon volledig mod tegenwoordig als hij aan zijn (of haar) taak begint :) Verder heb ik daar al op gereageerd:
[...]
Een betere vraag is wat mij betreft Jules: Wanneer kunnen we een substantiele verbetering verwachten? Binnen een paar dagen, een week, een maand? Hoe die verbetering tot stand komt, een betere bezetting of nieuw vlees, I really don't care :P

Dan blijven we trouwens nog met het tweede punt zitten: het niet nakomen van beloften, een datum prikken of een doel stellen is leuk maar als er niks mee wordt gedaan schiet het niet op :) edit: Ik besef trouwens dat dit nogal sceptisch over komt, maar dat komt ook door de ervaringen uit het verleden.

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 25-10-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Misschien is een ander punt om nog te bekijken of er iemand anders (geen mod als er geen tijd voor is maar een vaste user) de weekopdracht elke week kan starten. Wel in overleg met de crew want die hebben de onderwerpen. Zaols de keer dat Neo de weekopdracht heeft gepost. Dat ging allemaal perfect. Nu zie je vaak dat deze laat op de maandag pas word gepost. Terwijl er imo genoeg vaste user zijn die 's maandags morgen al actief zijn op het forum en die taak best goed zouden kunnen vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb al 'iemand' gevonden die vanaf volgende week de weekopdracht stipt om 00:00 gaat plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot de weekopdracht heb ik (ook kijkend naar mijn eigen tijdsindeling) wel een suggestie.

Zou het niet mogelijk zijn om die week te laten lopen vanaf bijvoorbeeld Woensdag tot (en met?) woensdag?

Achtergrond:
Als ik kijk naar mijn eigen tijdsindeling (en ik gok dat dat ook geld voor anderen hier) dan heb ik vooral tijd om in het weekend foto's te maken. Bij mij komt het er dan (vrijwel altijd) op neer dat ik pas na het begin van de nieuwe opdracht ook in staat ben om die foto te plaatsen.
Oke, soms wordt de nieuwe weekopdracht pas op dinsdag of zo geplaatst, maar volgens de regeltjes is de opdracht van de vorige week dan al afgesloten.

Een andere (mogelijke) optie zou zijn om de vrijdag voor de week alvast de nieuwe opdracht te plaatsen, maar dan krijg je weer de discussie over de vraag of een foto geschoten in het weekend wel mee mag doen.

hmmm, laat ik het kort formuleren:
Het feit dat het weekend juist voor de opdrachtafsluiting valt, komt mij (en ik gok ook anderen) niet zo goed uit. Kan dat ook anders?

(n.b. Nee is ook een antwoord. Het was niet mijn bedoeling om een ellenlange discussie uit te lokken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@dickcah: ik snap het niet helemaal. De weekopdracht loopt van normaal gesproken van maandagochtend tot zondagavond. Dan heb je toch de hele week om er over na te denken en het hele weekend om de foto te maken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Och joh, je kan ook te moeilijk gaan doen wat betreft het posten van opdrachten etc. Je kan er ook gerust zelf eens op uit gaan zonder een weekopdracht. En waarom willen de weekendschieters toch altijd de macht naar zich toe trekken B) ;)

Over de Moderatie-discussie: Ben het volledig eens met de andere gebruikers eens. Ben alleen niet bepaald goed in het verwoorden van dingen, dus laat me hier een beetje buiten. Maar een contest die een jaar op zich laat wachten, grote topics die enigzins ontsporen, TR's waar dan niks mee wordt gedaan (tja, dan heb ik ook zoiets van; volgende keer maar niet meer dan); dat is natuurlijk wel allemaal een beetje jammer. Totaal geen ramp, maar er mag wel op worden gelet. Dit moet allemaal ook niet worden gezien als aanval op de Moderators, want zo lijkt het wel over te komen gezien de verdedigende houding van de Mods..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd, eigenlijk wilde ik liever niet belanden in een ellenlange discussie, maar (sorry) toch een korte toelichting:
Door de week zit ik al lang zat achter mijn computer. Vandaar dat vrouwlief (ze heeft ook gewoon gelijk op dat punt) over het algemeen vind dat ik in het weekend dat ding met rust moet laten.

De reden dat ik geen discussie aan wil gaan: (lees ook Inquestos)
In mijn woorden: Ik lees hier heel wat commentaar (mede richting de moderators) dat op zijn minst iets anders, vriendelijker geformuleerd had kunnen worden.
Ik stel jullie acties (i.e. de acties van de moderators _/-\o_ ) en houding erg op prijs. Ik heb dan ook geen zin om een discussie te gaan voeren waar mensen (met name de moderators) zich wellicht aan zouden kunnen storen.

Mijn idee was maar een ideetje ( 8)7 ) en ach laat maar. Het is kennelijk al vaker voorgesteld en afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Even een opmerking over de [fotocursus] Sluitertijd en diafragma (deel 2)

Geweldig initiatief!

Maar zou het niet handiger zijn om de foto's / plaatjes in de startpost te hosten op "crew space", zodat ze behouden blijven als het origineel wordt weg gehaald?

De foto's zeggen meer dan 1000 woorden, het zou jammer zijn als dat weg zou vallen. Het is tenslotte een soort FAQ aan het worden.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
APClll schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:41:
Maar zou het niet handiger zijn om de foto's / plaatjes in de startpost te hosten op "crew space", zodat ze behouden blijven als het origineel wordt weg gehaald?
daar had ik al eerder op gewezen, mede omdat hetgeen de topicstarter doet mogelijk niet legaal is.

verder snap ik alle commotie niet helemaal. wat is er mis met een beetje zelfregulering? vinden jullie daadwerkelijk dat het hier helemaal uit de hand loopt?

nu ben ik wel van mening dat het goed is dat een aantal vaste bezoekers zich 'zorgen' maken over de gang van zaken en dat het moderatieteam zich dan niet te snel op zijn teentjes getrapt moet voelen, maar het fotografie gedeelde functioneert toch op zijn minst redelijk? natuurlijk zal een forum altijd voor verbetering vatbaar zijn en denk ook dat het goed is dat dat het doel is, maar als de middelen daar (even?) niet beschikbaar voor zijn, dan is dat toch - met de huidige situatie in acht genomen - niet heel problematisch!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

zijn de beloftes die vanmorgen/middag gedaan zijn wellicht intern gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
lateef schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:06:
...
verder snap ik alle commotie niet helemaal. wat is er mis met een beetje zelfregulering? vinden jullie daadwerkelijk dat het hier helemaal uit de hand loopt?
Na even peilen bij m'n FG-collega's bleek het idd mee te vallen: er zijn zeker punten die meer cq betere aandacht verdienen, waar we gewoon met z'n allen mee aan de slag gaan :)
nu ben ik wel van mening dat het goed is dat een aantal vaste bezoekers zich 'zorgen' maken over de gang van zaken en dat het moderatieteam zich dan niet te snel op zijn teentjes getrapt moet voelen, maar het fotografie gedeelde functioneert toch op zijn minst redelijk? natuurlijk zal een forum altijd voor verbetering vatbaar zijn en denk ook dat het goed is dat dat het doel is, maar als de middelen daar (even?) niet beschikbaar voor zijn, dan is dat toch - met de huidige situatie in acht genomen - niet heel problematisch!??
Klopt, het mug > olifant-syndroom komt een beetje naar boven zo, maar in't overleg bekijken we de gehele situatie eens rustig, en wat aandacht verdient, krijgt dat ook gewoon :)
jules schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:07:
zijn de beloftes die vanmorgen/middag gedaan zijn wellicht intern gecommuniceerd?
Zie hierboven :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niemand had het over het compleet uit de hand lopen van de situatie en er is natuurlijk weinig levensbedreigend / rampzalig, maar dat wil niet zeggen dat sommige dingen op een gegeven moment erg jammer beginnen te worden.

Is het geen idee om het eens wat opener te bespreken? Ik zie namelijk alleen jou en Zoefff reageren, waarbij een deel van de kritiek wordt geaccepteerd gelukkig. Maar concrete toezeggingen om dingen te verbeteren worden er nog niet gedaan, een open dialoog met de users en de mods kan denk ik meer opleveren dan dat het alleen intern doorgesproken wordt. De users zien wat er gaat gebeuren en kunnen daarop weer feedback geven, zo hou je de feedbackcyclus in stand in plaats van dat er weer na een tijd aan de bel getrokken wordt.

edit: Wat me nu wel opvalt is dat er nu al heel erg weggenuanceerd wordt; het is allemaal zo erg niet en er wordt van een mug een olifant gemaakt. Kijk ook eens wie er aan de bel trekken, dit zijn degenen die veel hier rondhangen en veel zien gebeuren, misschien zit er toch wel wat meer in. Het lijkt met dit soort uitspraken of je de kritiek niet helemaal serieus neemt als ik eerlijk ben. Ik denk dat de oplossing van dit probleem begint met erkenning ervan, ofwel dat er iets dermate scheef zit dat het lijkt of er een probleem is, ofwel dat er echt een probleem is. Daarna kan er pas serieus aan een oplossing gewerkt worden.

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 26-10-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
dat er echt een probleem is.
Als er echt een probleem is, kom met concrete voorbeelden :) Links, quotes, plaatjes, vertel op. Als ik hier in FGS kijk, zie ik ruwweg 4 TR's voor modacties mbt (de kwaliteit en/of grootte van) foto's, en verder een aantal die aangedragen worden voor de hotshots. 4 TR's op 52 actieve topics totaal. Als je dat echt een probleem vindt, tja.
Het lijkt met dit soort uitspraken of je de kritiek niet helemaal serieus neemt als ik eerlijk ben. Ik denk dat de oplossing van dit probleem begint met erkenning ervan, ofwel dat er iets dermate scheef zit dat het lijkt of er een probleem is, ofwel dat er echt een probleem is. Daarna kan er pas serieus aan een oplossing gewerkt worden.
We reageren erop aangezien jullie commentaar leveren: daarna gaan we er dus mee aan de slag om te kijken a) wat er aan de hand is en b) wat en hoe, en of we er wat aan kunnen doen.

We zijn zeker welwillend tov jullie, maar je zit er nu binnen 24u weer bovenop, alsof we totaal niks uitvoeren hiermee: geef ons de kans om hiermee aan de slag te gaan.

Het lijkt een beetje alsof je een mailtje stuurt naar iemand met de vraag om iets te fixen, en 5 minuten later die persoon belt om te vragen wat de status is. Die persoon geef je dan niet de kans om ermee aan de slag te gaan, en hou je van z'n 'werk' af door te bellen.

Snap je mijn voorbeeld een beetje? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
neographikal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:12:Maar concrete toezeggingen om dingen te verbeteren worden er nog niet gedaan
wellicht omdat die concrete toezeggingen nog niet gedaan kunnen worden?
neographikal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:12:
Ik denk dat de oplossing van dit probleem begint met erkenning ervan, ofwel dat er iets dermate scheef zit dat het lijkt of er een probleem is, ofwel dat er echt een probleem is.
wat is dan volgens jou het probleem?

edit; wat remy zei dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sure, maar dat komt ook door het "we zijn ermee bezig", terwijl dat een uitspraak is die ik al vaker voorbij heb zien komen zonder resultaat destijds, vandaar dat ik dus enigzins sceptisch ben zonder dat er toezeggingen worden gedaan. Ik hoop dat je dat ook begrijpt, dit is een ervaring uit het verleden, maar hell: prove me wrong, please :P

Hele concrete voorbeelden geven wat iets wat redelijk subjectief is en wat over langere tijd speelt, is altijd heel moeilijk. Dan zou je onderhand met statistieken moeten gaan gooien en alles uit je hoofd moeten weten. Dat gaf ik in mijn eerste post al aan, vandaar dat ik benieuwd was naar de beeldvorming bij de andere users die hier rondhangen. Het kan natuurlijk ook dat mijn beeldvorming compleet fout is :)

Als je dan toch een concreet voorbeeldje wilt zien: pak de laatste drie pagina's van het solo showcasetopic er even bij, daar zitten een aantal foto's tussen die er volgens meerdere mensen niet echt tussen passen en waar ook gegarandeerd TR's op staan / hebben gestaan :)
lateef schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:38:
[...]
wellicht omdat die concrete toezeggingen nog niet gedaan kunnen worden?
Je kunt jezelf wel doelen stellen: de aanwezigheid van een persoon is onder de maat, binnen een maand zullen we dit moeten verbeteren. Ik noem maar even een zijstraat :)
wat is dan volgens jou het probleem?
Dit is al meermalen aangegeven op de laatste pagina, maar in het kort:

• Het niet nakomen van beloften en daar ook niet proactief mee omgaan
• Er wordt weinig inhoudelijk gemodereerd, alleen het basale werk lijkt gedaan te worden.

Punt twee is lastiger te "bewijzen", vandaar dat ik dus naar het beeld van de andere users vroeg :)
inquestos schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:56:
[...]

Sorry, maar dat is inderdaad het probleem (voor zover het een probleem is). Aangezien er (voor mijn gevoel) lang niet altijd iets met de TR's gedaan wordt ga je op een gegeven moment ook geen topics meer reporten...
Dat is exact wat ik bedoelde met de beeldvorming en het in stand houden van de feedbackcyclus. Geef mensen het gevoel, het liefste door er daadwerkelijk wat mee te doen :P , dat er wel wat met opbouwende kritiek gedaan wordt en je krijgt een hele andere sfeer :)

[ Voor 41% gewijzigd door neographikal op 26-10-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Remy schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:37:
zie ik ruwweg 4 TR's voor modacties mbt (de kwaliteit en/of grootte van) foto's, en verder een aantal die aangedragen worden voor de hotshots. 4 TR's op 52 actieve topics totaal. Als je dat echt een probleem vindt, tja.
[...]
Sorry, maar dat is inderdaad het probleem (voor zover het een probleem is). Aangezien er (voor mijn gevoel) lang niet altijd iets met de TR's gedaan wordt ga je op een gegeven moment ook geen topics meer reporten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
neographikal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:47:Je kunt jezelf wel doelen stellen: de aanwezigheid van een persoon is onder de maat, binnen een maand zullen we dit moeten verbeteren. Ik noem maar even een zijstraat :)
maar dat soort doelen kun je jezelf pas stellen, wanneer je daadwerkelijk zo'n mening bent toegedaan. je zal dus eerst in beraad moeten gaan, alvorens je die doelen kunt stellen.want jij kunt wel die mening zijn toegedaan, maar dat wil nog niet zeggen dat het moderatieteam die mening deelt.
[b][message=26729335,noline]Dit is al meermalen aangegeven op de laatste pagina, maar in het kort:

• Het niet nakomen van beloften en daar ook niet proactief mee omgaan
• Er wordt weinig inhoudelijk gemodereerd, alleen het basale werk lijkt gedaan te worden.

Punt twee is lastiger te "bewijzen", vandaar dat ik dus naar het beeld van de andere users vroeg :)
ik heb dat inderdaad al meerdere keren gelezen. wat betreft die beloftes, ik heb ze nooit gezien, maar dat ligt wellicht meer aan de wijze waarop ik dit forum volg (wat volgens mij wel vrij intensief is). het tweede punt is inderdaad moeilijk te "bewijzen' en daarnaast moet je je afvragen hoe belangrijk het is. moet er daadwerkelijk zo streng gemodereerd worden? of is er met een beetje zelfregulatie niets mis.
kijk, ik vind het niveau van de (solo)showcases niet dusdanig hoog dat die mindere foto's afgeserveerd moeten worden. de mindere foto's krijgen over het algemeen zo'n (of geen) commentaar dat het wel duidelijk is dat het niet zoveel is. ik denk dat het meer aan degene is die die foto plaats wat hij/zij daar mee doet dan aan het moderatieteam. daarnaast vind ik overmatig gemodereer voornamelijk irritant. foto's die weggehaald zijn verstoren over het algemeen de lijn in een topic.
en wat maakt het nu uit of iets show- of testcase is? foto's worden hier volgens mij in de eerste plaats geplaatst omdat men er commentaar op wil, zowel showcase als testcase foto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
lateef schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:19:
[...]
maar dat soort doelen kun je jezelf pas stellen, wanneer je daadwerkelijk zo'n mening bent toegedaan. je zal dus eerst in beraad moeten gaan, alvorens je die doelen kunt stellen.want jij kunt wel die mening zijn toegedaan, maar dat wil nog niet zeggen dat het moderatieteam die mening deelt.
Je kunt jezelf allerlei doelen stellen: oorzaak achterhalen, daar begint het mee zoals je terecht opmerkt, dat is ook een doel an sich :) Voor de rest ben ik het wel met je eens dat meteen het einddoel zetten dan te hoog gegrepen is, het was alleen bedoeld om eens een tip te geven over hoe je wat meer voortgang kan blijven houden :)
ik heb dat inderdaad al meerdere keren gelezen. wat betreft die beloftes, ik heb ze nooit gezien, maar dat ligt wellicht meer aan de wijze waarop ik dit forum volg (wat volgens mij wel vrij intensief is). het tweede punt is inderdaad moeilijk te "bewijzen' en daarnaast moet je je afvragen hoe belangrijk het is. moet er daadwerkelijk zo streng gemodereerd worden? of is er met een beetje zelfregulatie niets mis.
Kijk dit topic maar eens door wat er beloofd wordt en wanneer dit op tijd af komt, als voorbeeld :)
kijk, ik vind het niveau van de (solo)showcases niet dusdanig hoog dat die mindere foto's afgeserveerd moeten worden. de mindere foto's krijgen over het algemeen zo'n (of geen) commentaar dat het wel duidelijk is dat het niet zoveel is
Klopt, maar je kunt jezelf afvragen waarom het niveau niet zo hoog is :) Of dat dit een probleem is, hangt van jezelf af, meerdere mensen geven aan dat dit voor hen wel een probleem is: het wordt minder interessant om doorheen te gaan. Het ligt er, in het geval van mezelf, ook maar net aan waar ik zin in heb: wil ik flink opbouwende kritiek leveren en mensen op het goede pad helpen, dan duik ik een testcase in. Wil ik gewoon eens genieten van mooie foto's en hier en daar een tip geven aan iemand die het allemaal wel snapt, dan duik ik een showcase wel in :)

De scheiding tussen showcases en testcases is heel bewust doorgevoerd, ik denk dat je deze dan ook moet aanhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:12:

edit: Wat me nu wel opvalt is dat er nu al heel erg weggenuanceerd wordt; het is allemaal zo erg niet en er wordt van een mug een olifant gemaakt. Kijk ook eens wie er aan de bel trekken, dit zijn degenen die veel hier rondhangen en veel zien gebeuren, misschien zit er toch wel wat meer in. Het lijkt met dit soort uitspraken of je de kritiek niet helemaal serieus neemt als ik eerlijk ben. Ik denk dat de oplossing van dit probleem begint met erkenning ervan, ofwel dat er iets dermate scheef zit dat het lijkt of er een probleem is, ofwel dat er echt een probleem is. Daarna kan er pas serieus aan een oplossing gewerkt worden.
Eensch met bovenstaande. M'n rugharen begonnen al overeind te staat toen ik het mug/olifant verhaal las. Er zijn een paar users die nu hun zegje gedaan hebben; het gros irriteert zich eraan dat er te weinig gebeurd en een enkeling wuift het weg. Zelf wuif je het ook weg. Maar de vraag is; "Waarom?" als er naar verhouding meer klagende users zijn? Oké, het is vrijwilligerswerk hier. Maar weinig zeggende beloftes (het komt eraan) zijn zoet houdertjes. En in het bedrijfsleven kom je daar echt niet mee weg. Buiten dat, door dingen te beloven en (nog niet waar te maken irriteert dat ook de gemiddelde tot actieve FG-er. Spijkers met koppen, daar vragen we om. Prik gewoon data waarop je hoopt iets klaar te hebben, plak er wat extra tijds speling aan vast, maar zorg bovenal dat iets dat je beloofd wel op tijd word geleverd!

Microsoft beloofd al jaren dat Vista er aan gaat komen. De Haagse Tramtunnel die binnen 5 jaar opgeleverd had moeten worden maar waar 10 jaar over gedaan werd. FireFox 2 die er een jaar later is dan gepland. Al-le-maal zoet houdertjes!

Breng het anders transparanter. Doe minder extra dingen, maar zorg ervoor dat de hoofdtaak wél word gedaan. Besteed meer dingen uit (zoals nu al gebeurd met die foto cursus en wat gepland is voor die week opdrachten), dirigeer. Kijk vooruit wanneer je het zelf drukker gaat krijgen, geef het aan aan je collega's, plan in om een extra kracht te recruten etc... Maar die beloftes zijn gewoon zo frustrerend als ze niet uitgevoerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
neographikal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:29:
Je kunt jezelf allerlei doelen stellen: oorzaak achterhalen, daar begint het mee zoals je terecht opmerkt, dat is ook een doel an sich :) Voor de rest ben ik het wel met je eens dat meteen het einddoel zetten dan te hoog gegrepen is, het was alleen bedoeld om eens een tip te geven over hoe je wat meer voortgang kan blijven houden :)
okay, maar ze hebben gezegd "we zij ermee bezig", jou reactie daarop was - wellicht terecht - cynisch, het is nu aan het moderatieteam om jou "wrong te proven". maar ik denk dat je ze daar iets meer dan 24 uur de tijd voor moet geven.
Kijk dit topic maar eens door wat er beloofd wordt en wanneer dit op tijd af komt, als voorbeeld :)
ik geloof je wel, maar mij was het nog niet opgevallen, wellicht dit topic eens goed doorlezen.
Wil ik gewoon eens genieten van mooie foto's en hier en daar een tip geven aan iemand die het allemaal wel snapt, dan duik ik een showcase wel in :)
okay, maar het probleem wat ik met showcase heb, is dat daar naar mijn mening nog zoveel foto's zijn, waar nog zoveel aan verbeterd zou kunnen/moeten worden, alvorens ik er echt van zou kunnen genieten. ik kom hier slechts zeer zelden foto's tegen waarvan ik zeg WOW. ik heb daar in het verleden wel commentaar op geleverd, maar ben daar mee gestopt, omdat ik het idee had dat dat niet echt werd gewaardeerd. geen probleem, maar dan bespaar ik liever mijn energie.
De scheiding tussen showcases en testcases is heel bewust doorgevoerd, ik denk dat je deze dan ook moet aanhouden :)
okay, maar waar die scheiding ligt, is dus heel subjectief en dat maakt het modereren erg lastig. zeker ook omdat dit forum onderdeel is van tweakers.net en dat er hier regelmatig mensen langskomen zonder enige kijk op de materie/zonder enige smaak die matige foto's bijkans de hemel in prijzen. voor tweakers.net is zo'n foto dus wellicht wel showcasewaardig, voor een specifieke groep binnen dit forum echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Remy schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:37:
[...]
We zijn zeker welwillend tov jullie, maar je zit er nu binnen 24u weer bovenop, alsof we totaal niks uitvoeren hiermee: geef ons de kans om hiermee aan de slag te gaan.
Er werd beloofd dat er gisteravond gereageerd zou worden... 's middags spreek je me aan via msn met wat zoethoudertjes, maar echt concreet word het nog niet... Daarnaast blijft het stil tot vanmorgen, maar lijkt het deels weer weggewuift te worden.
Snap je mijn voorbeeld een beetje? :)
Ik snap het ergens wel, maar verderop word het door anderen weer onderuit geschoffeld. Snap je mijn voorbeeld ook?

[ Voor 28% gewijzigd door jules op 26-10-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
jules schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:45:
Maar de vraag is; "Waarom?" als er naar verhouding meer klagende users zijn?
het spijt me, maar argumenteren is niet bepaald jou sterkste vak, want wederom kom je met een secundum quid. o ja, en dat is gewoon nederlands voor overhaaste conclusie. het overgrote deel van de gebruikers (nederlands voor users) zegt niets. wellicht omdat ze niets hebben om over te klagen.
jules schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:45:
De Haagse Tramtunnel die binnen 5 jaar opgeleverd had moeten worden maar waar 10 jaar over gedaan werd.
maar ondertussen heeft Den Haag de mooiste tramtunnel ter wereld. wellicht wordt dit ook wel de mooiste fotografiesite ter wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

lateef schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:10:
[...]
het spijt me, maar argumenteren is niet bepaald jou sterkste vak
Ik wilde er idd net wat over posten. Het lijkt gewoon weggeëdit... Volgende keer zal ik er wel screenshots van maken :( (nergens meer een "vanavond" te vinden). Overigens ga ik er vanuit dat posts achteraf niet geëdit worden, anders lijk ik idd in het niets te kletsen. Daarnaast ga ik er ook vanuit dat je je wat inleeft in de materie. Zoals Neographikal al vaker eerder postte, of via MSN meldde, dat dingen al veel eerder beloofd worden en simpelweg niet worden uitgevoerd. Ook van andere users gebruikers kreeg ik voorbeelden van posts in dit topic waar gewoon overheen gekeken word.
[...]
maar ondertussen heeft Den Haag de mooiste tramtunnel ter wereld. wellicht wordt dit ook wel de mooiste fotografiesite ter wereld...
Wellicht ja, en daar werken we op het moment samen aan; verbeteringen. Maar ondertussen zijn die extra's allemaal zoethoudertjes terwijl er inhoudelijk ...

....

....

[ Voor 27% gewijzigd door jules op 26-10-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
jules schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:59:
[...]

Er werd beloofd dat er gisteravond gereageerd zou worden... 's middags spreek je me aan via msn met wat zoethoudertjes, maar echt concreet word het nog niet... Daarnaast blijft het stil tot vanmorgen, maar lijkt het deels weer weggewuift te worden.
Pardon, dat waren geen zoethoudertjes, ik heb gemeld wat er oa op stapel staat: niet dat dat gelijk vanochtend allemaal geregeld zou zijn. Je doet alsof je een klant bent die dik betaalt voor haastwerk wat liever gisteren dan vandaag af moest zijn, ipv een gast op een groot gratis forum met vrijwilligers die hun best doen het zoveel mogelijk mensen naar hun zin te maken.

Ja, de aandacht is nu wat minder, en ja, er zijn dingen blijven liggen: dat erken ik gewoon simpelweg. Daar gaat dus zeker wat mee gebeuren, maar elke dag hierop doorgaan schiet geen flikker op: vergeef mij de uitdrukking.

Ik vind het wel welletjes met het commentaar zo: de boodschap is duidelijk. Wacht nu alsjeblieft even af wat eruit gaat komen ipv zo op de zaken te hameren, ok?
Maar ondertussen zijn die extra's allemaal zoethoudertjes terwijl er inhoudelijk ...
Zie hierboven voor mijn reactie daarop. Wat mij betreft mag het best even minder. Op zo'n manier reageren werkt averechts ipv positief op mensen, dus ook op ons.

Normaal heb ik erg veel geduld met mensen, ook hier op GoT, maar dat begint nu toch wat op te raken.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De reden dat er zo doorgehamerd wordt is omdat het weer weggewuifd leek te worden, maar ah fijn, ik zal het braaf afwachten: Ik ben benieuwd wat er over een paar weken met de aangestipte punten is gedaan, succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Remy schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:27:
[...]
Pardon, dat waren geen zoethoudertjes, ik heb gemeld wat er oa op stapel staat: niet dat dat gelijk vanochtend allemaal geregeld zou zijn.
Nee, dat begrijp ik dat dat niet meteen vanochtend klaar zou zijn... :+
Ja, de aandacht is nu wat minder, en ja, er zijn dingen blijven liggen: dat erken ik gewoon simpelweg. Daar gaat dus zeker wat mee gebeuren, maar elke dag hierop doorgaan schiet geen flikker op: vergeef mij de uitdrukking.
Mooi dat je het erkend. Dat ik er nu op doorhamer is om duidelijk te maken dat er meerdere mensen mee omhoog zitten. Bom explodeerd, oké, 't is bekend, 't is duidelijk, boodschap is bijna overgekomen.
Ik vind het wel welletjes met het commentaar zo: de boodschap is duidelijk. Wacht nu alsjeblieft even af wat eruit gaat komen ipv zo op de zaken te hameren, ok?
Of schijnbaar nog niet? Please, kom gewoon met een datum waarop we kunnen rekenen, that's all!
Zie hierboven voor mijn reactie daarop. Wat mij betreft mag het best even minder. Op zo'n manier reageren werkt averechts ipv positief op mensen, dus ook op ons.
Ik denk dat het nu wel wat duidelijker is geworden.
Normaal heb ik erg veel geduld met mensen, ook hier op GoT, maar dat begint nu toch wat op te raken.
Zie voor een antwoord de DM van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
nou ik heb dit topic eens door gelezen en nu toen wist ik weer waarom ik hier vrijwel nooit meer in keek. mijn god wat een hoop gezanik...

maar er zijn twee - of misschien drie dingen - die wat betreft de aanteiging van het niet nakomen van beloftes aandacht behoeven; de contest, de hotshots en wellicht ook de weekopdrachten.

betreft de contest, die is op 17 juli aangekondigd. daarbij is echter geen datum of deadline gesteld, wel is er over binnenkort gesproken. een rekbaar begrip. ik kan jullie reacties begrijpen, dat jullie van mening zijn dat het (te) lang duurt, maar als ik zo de tendens van heel dit topic lees, dan denk ik ook dat het goed is dat dit niet overhaast wordt ingevoerd. anders zouden daar weer allerlei klachten over komen. als het klaar is, komt het vanzelf wel. odertussen loopt dit forumdeel toch gewoon door?

betreft de hotshots. de hotshots zijn een service van de 'FG-crew'. de intentie is/was om dat om de twee weken te verversen. in de praktijk komt dit neer op eens in de twee/drie maanden. zelf denk ik dat er te weinig hotshots zijn om die intentie waar te maken. ik denk dus dat ze die intentie sowieso moeten laten varen (en dus de topicstart aanpassen). nu kan de crew naar mijn idee twee dingen doen. de hotshots iets frequenter updaten, iedere 1/2 maanden of die hotshots helemaal laten varen, dan kan er ook niet over geklaagd worden. inhoudelijk voegen ze aan dit forum niets toe.

dan de weekopdrachten. het is inderdaad jammer dat de weekopdrachten niet iedere maandagochtend gereed staan, maar om daar maximaal een dagje op te wachten is toch ook niet onoverkomelijk? wel denk ik dat op een forum als deze het toch mogelijk moet zijn om zo'n topic van te voren aan te maken en dat die op maandagochtend om 0:00 uur online staat. maar ik heb echt de ballen verstand van dat soort techniek, dus wellicht dat het helemaal niet mogelijk is.

verder denk ik dat jij je niet helemaal kunt vinden in de vorm en inhoud van de weekopdrachten. dat kan en die mening moet je zeker kunnen ventileren, maar wanneer je mening niet gedeeld wordt (door de 'FG-crew') dan denk ik dat je je daar bij neer moet leggen.
wel ben ik van mening dat men zich te veel laat beperken door de weekopdrachten en te weinig laten uitdagen. de thema's zijn divers en kunnen inspirerend zijn, maar daar moet je wel voor open staan. er wordt naar mijn idee veel te veel gezanikt over bijzaken; wat is de definitie van dit of dat, etc. geef gewoon als fotograaf jouw interpretatie van het thema met een goede foto. that's it. met name die discussie over wat een portret is, was naar mijn idee echt te bizar voor woorden (maar laten we die discussie niet opnieuw aanhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja, wat heet onoverkomelijk, 500 euro verliezen is niet onoverkomelijk maar wel jammer, terwijl de wereld toch echt door draait. Voor wat betreft het niet nakomen van beloften: je gaat zelf bewust een verplichting aan, kijk er dan ook niet van op dat mensen je aan die verplichting houden. Je kunt dan zeggen, ja het is vrijwilligerswerk, maar je bent hem toch echt zelf aangegaan dus zul je de daad bij het woord moeten voegen. :)

Om je een voorbeeld te geven, ik heb de verantwoording genomen om het Canonmount topic van een topicstart te voorzien en die behoeft op gezette tijden ook een update (hier wordt ook om verzocht door users). Als ik een door mezelf gestelde deadline niet haal, dan roep ik gewoon in het topic dat ik het toch echt niet vergeten ben maar dat het binnen een x-aantal dagen eraan komt. Dat is nou het stukje openheid wat vaak wordt gewaardeerd, men heeft dan het idee dat je er serieus mee bezig bent :) Natuurlijk kun je ook stoppen, je hebt immers geen tijd meer, maar ik vind dat niet echt jofel vanuit mezelf. Er is schijnbaar ergens behoefte aan, ik heb vrijwillig de plicht op me genomen om hierin te voorzien, dan zorg ik ook dat iemand het bij wil houden of dat iemand daar de mogelijkheid in ieder geval toe krijgt. Het nakomen van beloften / afspraken is er bij mij in ieder geval door m'n ouders aardig in gestampt :P en het maken van gerichte afspraken wordt er op school werkelijk ingestampt (SMART->specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden; en ja op deze manier afspraken maken helpt daadwerkelijk, zowel voor jezelf als voor de tegenpartij)

Voor wat betreft de weekopdrachten heb je gelijk, ik had graag meer uitdaging gezien, maar dat gaat er komen in de vorm van de contests heb ik van Remy begrepen. Daar ben ik blij mee :) Voor de rest is dat een discussie op een zijspoor :) Voor de weekopdrachten gaat er inderdaad een technische voorziening uit de handen van Zoefff komen, dus we hebben straks op tijd onze uitdagingen ;) *O*

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 26-10-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal eens met het nemen van je verantwoordelijkheden, ook al is het iets vrijwilligs en ik ben ook van mening dat het mod team soms wat daadkrachtiger op zou moeten treden of iig wat meer duidelijkheid zou moeten scheppen (zo heb ik rond de PMA aangeboden om een four-thirds topic te starten, waar niet op was gereageerd. nu las ik niet een aantal weken terug dat iemand dat wilde gaan doen, maar nog heb ik geen four-thirds topic gezien).

maar mijn punt was, dat dingen als een contest, of hotshots niet de essentie van een fotografie forum(deel) zijn. dat is de content in de vorm van foto's en - zeker voor een forum als deze - 'geartalk'. ja, het is belangrijk dat toezeggingen worden nagekomen, maar nee, deze nog niet (of niet volledig) nagekomen toezeggingen tasten de essentie van dit forumdeel niet aan.
ik vind het allemaal ook goed dat - oa - jij dit allemaal aan de orde stelt, maar ik denk ook dat je het in een juist perspectief moet plaatsen.

maar dat is mijn mening over de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Naar deze ben ik zeker benieuwd! B)

Serieus: vraag me af hoe de mededingers dit gaan oplossen, zonder ordinair of flauw uit de hoek te komen. Ik heb in vorige opdrachten al veel creativiteit gezien, dus ik hoop dat het goed komt!

Ik verwacht veel vrouwlijke ruggen, maar wie weet komt men leuker uit de hoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hmm, de opdracht van deze week gaat resulteren in een zelfportret denk ik... >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hmm...vind deze week een beetje teveel naar DPZ neigen. Dit is een rage op DPZ op het moment, vooral de fotografen zelf willen graag uit de kleren. FrankD heeft daar ook altijd genoeg leuks te laten zien, maar dan met modellen O+

Ben benieuwd, naakt is van alles, maar dat is ook erg flauw. Een koe is ook naakt, maar zou ik geen sterke foto vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Waarom denk je meteen aan vrouwen? Je moet juist niet in hokjes denken maar juist aan iets heel anders denken.

Heb meteen een idee, Toevallig wel mét een dame, alleen niet eentje waarbij ze persee naakt moet zijn :P. Alleen, wie heeft er een dame beschikbaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:04:
Hmm, de opdracht van deze week gaat resulteren in een zelfportret denk ik... >:) :D
En dit draadje op afstand volgende....voor sommige 1 tip.

Kijk eens goed in de spiegel en kijk dan of datgene wat je ziet wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me pauluzzz kijkt z'n vriendin lief aan, vriendin schudt snel nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:47:
/me pauluzzz kijkt z'n vriendin lief aan, vriendin schudt snel nee. :P
Zelfde reactie hiero :P Hmm en mezelf uit de kleren is weer niet zo'n opperbest idee, ik denk dat ik er eens een wat vrijere creatievere interpretatie aan ga geven :) Niet alleen een mens kan naakt zijn natuurlijk en het hoeft ook niet fysiek naakt te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mijn vriendinnetje wil dan wel uit de kleren, maar dat vind ik er eigenlijk te dik bovenop liggen :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

WhizzCat schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:14:
Mijn vriendinnetje wil dan wel uit de kleren, maar dat vind ik er eigenlijk te dik bovenop liggen :+
een mooie foto van een mooi meisje is nooit wat mis mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

WhizzCat schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:14:
Ah joh, laat de vrijgezelle tweakers daar es van genieten ;)

Anyway, je kan het natuurlijk ook aan de verbeelding van de kijker overlaten dat het model naakt is ;) Welk vrouwelijk model wil zich daarvoor beschikbaar stellen en woont in de omgeving van Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Neem gewoon een naaktslak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was wat mijn vriendin ook al zei!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 07:33:
[...]
Kijk eens goed in de spiegel en kijk dan of datgene wat je ziet wel bevalt.
* TomSwinnen doet krachttraining. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Blij dat de storm weer even ligt. Elkeweg,
omdat er meestal ge-mod wordt omdat men de opdracht niet snapt (van bedoeld in TS naar bepaald door posters levert wat interpretatie verschillen op dunkt me) is het wellicht een idee deze TS wat meer te belichten?
Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:

* foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben : Dit betekent dat iemand die de foto ziet niet al te lang hoeft na te denken wat de foto met het onderwerp te maken heeft.
* we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
* max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto Link naar de HowTo is wellicht wel handig?
* geen archieffoto's Wat betekent dat de foto VAN NA de publicatie van de opdracht moet zijn, het idee is dat de foto wordt gemaakt met de opdracht in het achterhoofd/zoeker.
* geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn En als ie achteraf niet af was - al dan niet ingegeven door de opbouwende kritiek die je hier krijgt - heb je bij de volgende opdracht weer een kans.
* 1 foto per persoon per weekopdracht
* foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart :(
* Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Het extra belichten van de topicstart heeft geen zin bij dat 'soort' mensen vrees ik. Als ze bij de huidige ts ze weigeren te lezen, en ook nog eens de topicwaarschuwing, gaan ze dat niet plots doen als je ze duidelijker neer zet....

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Sorry hoor, maar we zijn hier toch geen kleuterschool? Het is eigenlijk al jammer dat we een aantal regels in de topicwaarschuwing moeten aanstippen omdat mensen er anders gewoon overheen lezen. Je kan op een gegeven moment álles wel gaan voorkauwen, maar waar trek je dan de grens? Ieder normaal denkend (en lezend) mens kan de regels in z'n huidige vorm prima interpreteren, en daar laten we het w.m.b. ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verkiezingen zijn hier al wel lang gedaan, hoor, jongens. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
TomSwinnen schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:46:
Verkiezingen zijn hier al wel lang gedaan, hoor, jongens. :(
Beetje creatief denken Tom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

relonky schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:49:
[...]
Beetje creatief denken Tom ;)
Ik moet er maar altijd de tijd voor zoeken, voor dat creatief denken. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Plaatje op imageshack (popups!) ???

Ik combineer meestal met ImageShack (ja, ik weet het: "please don't change any codes while linking!")om een 600px klikbaar te maken. Voor de 600 px gebruik ik "hotlink for forums". Dan krijg je een code die begint met
code:
1
[url=http://imageshack.us]

het stukje "http://imageshack.us" vervang ik door de "direct link to image" van een geuploade grotere pic.
Ik zie geen malware/spyware/pop-ups meekomen... bijvoorbeeld:
code:
1
[URL=http://img75.imageshack.us/img75/9295/wo1280654um6.jpg][img=600,450]http://img75.imageshack.us/img75/4761/wo0600654fv3.jpg[/img][/URL]

Volgens mij worden die popups veroorzaakt door het stukje "php" in de code en dat gebruik ik dus niet.
Desondanks zijn al mijn thumbs verdwenen en vervangen door "Plaatje op imageshack (popups!)". Leuk hoor!
Doe liever wat aan die ongevraagde cookies die pixagogo.com op je computer wil zetten, zodra je op een draadje komt waar een bij hun gelinkte pic staat (user: DexterBelgium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat is een functie die forumwide is ingevoerd, opmerkingen horen dus niet in het FGS feedbacktopic, je kan ze beter plaatsen @ Wat te doen tegen popups (van oa imageshack)? in LA :)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.