![]() |
Welkom bij de 29e foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Herfstweer |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Foto-opdracht week 23 - Zomerzin Foto-opdracht week 24 - Minimalisme Foto-opdracht week 25 - Detail Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld Foto-opdracht week 27 - Abstract Foto-opdracht week 28 - Transport Foto-opdracht week 29 - Rond Foto-opdracht week 30 - Klassiek Foto-opdracht week 31 - Leed Foto-opdracht week 32 - Nightlife Foto-opdracht week 33 - Vreugde Foto-opdracht week 34 - Fruit Foto-opdracht week 35 - HDR Foto-opdracht week 36 - Bling-bling Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen! Foto-opdracht week 38 - Pech Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie Foto-opdracht week 41 - Nep Foto-opdracht week 42 - Patronen |
Hier beginnen de blaadjes eindelijk bruin te worden
Dit weekend nog maar een keer het bos in om wat geschikt materiaal te zoeken! Het weer gaat alleen niet echt meewerken vrees ik

Juist wel. Het is echt Herfstweer.lex schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:50:
Hier beginnen de blaadjes eindelijk bruin te wordenDit weekend nog maar een keer het bos in om wat geschikt materiaal te zoeken! Het weer gaat alleen niet echt meewerken vrees ik
Dat moet wel lukken denkik met zo een weer... Iemand tips trouwens om foto's te maken als het regent? Een paraplu is een idee (maar lijkt me vrij onhandig).
Laarzen.0X55AA schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:07:
Dat moet wel lukken denkik met zo een weer... Iemand tips trouwens om foto's te maken als het regent? Een paraplu is een idee (maar lijkt me vrij onhandig).
Vanuit een auto of tentje of gewoon de bikkel uit hangen en in stromende regen foto's maken (let wel op dat ik niet opdraai voor de schade aan je camera0X55AA schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:07:
Camera kan meer hebben dan je denkt, gewoon zorgen dat je lens schoon blijft en dat je hem niet uren lang verzuipt in het water, dan gaat het primaEvil M@V schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:21:
[...]
Vanuit een auto of tentje of gewoon de bikkel uit hangen en in stromende regen foto's maken (let wel op dat ik niet opdraai voor de schade aan je camera)
Als ik naar buiten kijk dan was de opdracht 'zomerweer' makkelijker geweest
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Anoniem: 152901
supermooie foto!!! Alleen had ik liever een dor blaadje of een bruin blaadje willen zien ivm hersft. Groen is zo zomers, toch? Maar het feit dat ie al van de boom is gevallen zegt genoeg hoor.. leuk!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 152901 op 26-10-2006 12:34 ]
Zo mooi
You inspire me ST
thnx guys
Heb alleen thuis mijn sokken/broek moeten verwisselen; stond nl. middenin dat beekje.
Heb alleen thuis mijn sokken/broek moeten verwisselen; stond nl. middenin dat beekje.
[ Voor 91% gewijzigd door Silent Thunder op 26-10-2006 12:49 ]
Prachtig shot THunder, mooi contrast en kleurstelling terwijl het wat lekker vervaagd is
Is dat blaadje daar neergelegd?
Anoniem: 144799
Mooie foto! mooi zacht licht. waar is tie gemaakt eigenlijk?
Wat is het hier slecht herfstweer
Ik ga maar weer buiten in het zonnetje zitten
Mwah, niet echt. Hij dreef meer tegen de kei aan en viel positief op omdat hij zo eruit stak t.o.v. de rest. Het principe is dus in feite hetzelfde gebleven (blaadje wat de aandacht vangt); maar vond em op de rots alleen iets beter.xces schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:25:
Is dat blaadje daar neergelegd?
Tank joe (Brunssum, Zuid-Limburg overigs).Anoniem: 144799 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:31:
[...]
Mooie foto! mooi zacht licht. waar is tie gemaakt eigenlijk?
Thnx neographikal & X.ExceL
[ Voor 43% gewijzigd door Silent Thunder op 26-10-2006 14:42 ]
@silent thunder: in tegenstelling tot veel van mijn voorgangers vind ik er niet zo veel aan.
Wel leuk is de gekozen sluitertijd in combinatie met het stroompje. Het licht is ook lekker en het is overduidelijk een herfstfoto, maar...qua compositie vind ik het persoonlijk een vrij weinig zeggende foto. Zelf zou ik liever nog iets lager de foto hebben geschoten en bovendien geprobeerd hebben om nog wat meer van het mooie licht, wat zich in de bovenkant van de plaat bevindt, vast te leggen. Bovendien is het blaadje wat zo de aandacht trekt IMHO wat overbelicht.
Wel leuk is de gekozen sluitertijd in combinatie met het stroompje. Het licht is ook lekker en het is overduidelijk een herfstfoto, maar...qua compositie vind ik het persoonlijk een vrij weinig zeggende foto. Zelf zou ik liever nog iets lager de foto hebben geschoten en bovendien geprobeerd hebben om nog wat meer van het mooie licht, wat zich in de bovenkant van de plaat bevindt, vast te leggen. Bovendien is het blaadje wat zo de aandacht trekt IMHO wat overbelicht.
Het licht op het blaadje had wat subtieler nog gekund, maar het is niet 255/255/255, dus misschien valt er met een curve en een layermask nog wat aan te fiksen in PS
Ik heb het ter plekke overwogen; maar wou niet teveel uitzoomen maar echt concentreren op het blad+waterval, meer niet. Boven nog meer water erbij zou betekenen dat de waterval minder geaccentueerd werd en de compositie juist verzwakte.relonky schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:07:
Zelf zou ik liever nog iets lager de foto hebben geschoten en bovendien geprobeerd hebben om nog wat meer van het mooie licht, wat zich in de bovenkant van de plaat bevindt, vast te leggen.
Bovendien stond de zon op dat moment vrij laag; als ik nog meer naar boven had gepositioneerd had ik 'em redelijk in mijn lens gehad.
Uiteindelijk heb ik het zo gekozen; voelde het beste aan... maar das misschien ook persoonlijk.
Thnx voor je comment; en blaadje is idd slighty overbelicht, das wel jammer
[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 26-10-2006 16:04 ]
Ehm, zeker op de grote versie vind ik dat je met de saturation knop wel wat bent door geschoten, ik hou ook wel van lekkere kleurtjes, maar dit valt daar niet meer onder als je het mij vraagt....
beetje terug schroeven wordt hij niet minder van (hou hem wel mooi licht)
beetje terug schroeven wordt hij niet minder van (hou hem wel mooi licht)
Niet alleen de verzadiging, maar ook met de USM, dit doet echt pijn aan de ogen hier
Voor de rest mooi gezien hoor, lekker centrale compo en een mooi kleurcontrast
Leuk lijnenspel; beetje donker aan de grond wel
Ik doe ook maar eens mee, hier mijn foto.

edit: bij nader inzien vind ik het toch maar niks..
[ Voor 89% gewijzigd door Atomsk op 26-10-2006 20:07 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Meer herfst dan herfstweer maar soit:

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Samen met Laukui gemaakt in Enschede.
Zelfde plek alleen een andere compositie.
Klik voor oude foto
@Tom: Mooie kleuren en zonlicht valt er mooi op.
Edit: oude foto een link gemaakt.
Zelfde plek alleen een andere compositie.
Klik voor oude foto
@Tom: Mooie kleuren en zonlicht valt er mooi op.
Edit: oude foto een link gemaakt.
[ Voor 15% gewijzigd door October op 27-10-2006 12:23 ]
Hehe dat niemand zijn foto nog Autumn Leaves heeft genoemd
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
@October, even een schep meer constrast toevoegen. En een iets meer scherpte.
@TomSwinnen, lekkere kleurtjes
@ Huricane, mooie foto
, is het nu een blad in een donkere sloot en zie ik nu een regendruppel linksboven op het water vallen?
@TomSwinnen, lekkere kleurtjes
@ Huricane, mooie foto
Strakke plaatjes mensen ! pls add ook de high res versie.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ik heb een lekkere plaat op m'n analoge staan geschoten met de 15mm fish op velvia 50. De kleuren van de fish zijn al achterlijk, het lijkt ofdat er een pola op zit als je er doorheen kijkt, en met die velvia wordt dat nog leuker
Maar die ga ik hier niet op tijd tussen gefrot krijgen
[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 27-10-2006 09:44 ]
Yumneographikal schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:43:
Ik heb een lekkere plaat op m'n analoge staan geschoten met de 15mm fish op velvia 50. De kleuren van de fish zijn al achterlijk, het lijkt ofdat er een pola op zit als je er doorheen kijkt, en met die velvia wordt dat nog leukerMaar die ga ik hier niet op tijd tussen gefrot krijgen
Wil em dan nog wel graag zien in de showcase
Ligt eraan of die er goed uit is gekomen, als het zo is als ik bedoeld heb dan wordt het heel leuk
Alleen laat dia wat minder toe qua belichting, dus ik hoop dat het goed is gegaan
Maar het contrast wat die 15mm levert is echt belachelijk: bijna net zoveel als de 17-40/4L + pola
Dus ik ben benieuwd

Thnx voor je reactie. Ik heb hem bewerkt, ziet er beter uit.littlejoannes schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:32:
@October, even een schep meer constrast toevoegen. En een iets meer scherpte.

Het springt er wel uit qua kleur; maar een beetje onnatuurlijk hard voor mij
@TomSwinnen: nice
@TomSwinnen: nice
[ Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 27-10-2006 16:17 ]
Het is een blad in een beek. Heb de foto wel wat donkerder gemaakt omdat de zon er erg hard op scheen en anders de foto veel te licht werd. Is toevallig een druppel in het water die ik mooi heb laten zitten en niet heb weg gehaald in photoshop. Vind het er wel mooi bij passen.littlejoannes schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:32:
@ Huricane, mooie foto, is het nu een blad in een donkere sloot en zie ik nu een regendruppel linksboven op het water vallen?
Ik heb wel een enorm koel concept gespot op luminous landscape, maar ik heb niet voldoende stromend water in de buurt en ik mis een statief.
Nou, het is even geleden geloof ik. Ik doe ook maar weer eens een duit in het zakje.

Iets waar ik me trouwens ook schuldig aan maakte: herfstkleuren fotograferen, maar toen ik nog eens keek was het de bedoeling om het weer te fotograferen.
't weer wil alleen niet echt meewerken
@ Ballistic, bordermarker met usm aan gebruikt toevallig?
't weer wil alleen niet echt meewerken
[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 27-10-2006 20:12 ]
Yep.neographikal schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:12:
Mooie foto, het vierkante en de compostie is goed gekozen, alleen door de bewerking komt het geheel erg kunstmatig over.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Please, don't, echt zonde van de foto's
Ik heb even een andere versie geplaatst. Deze met de sharpening uitgevoerd in PS.
Thanks.
Thanks.
Het idee van dit topic is dat er 1 foto geplaatst wordt door een gebruiker, de reacties en opbouwende kritiek die hierop volgt mag je incasseren en tot je nemen. Maar het is dan niet de bedoeling dat je een nieuwe foto plaatst, met de aanpassingen zoals genoemd werden.October schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:27:
[...]
Thnx voor je reactie. Ik heb hem bewerkt, ziet er beter uit.
[afbeelding]
Bericht hierboven
Oeps sorry zat al te twijfelen of ik het opnieuw mocht plaatsen. Daarom had ik van mijn oude foto een link gemaakt, zodat de pagina niet vol zou lopen met mijn foto's.Floris schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:36:
[...]
Het idee van dit topic is dat er 1 foto geplaatst wordt door een gebruiker, de reacties en opbouwende kritiek die hierop volgt mag je incasseren en tot je nemen. Maar het is dan niet de bedoeling dat je een nieuwe foto plaatst, met de aanpassingen zoals genoemd werden.
Nogmaals mijn excuus

Het oogt koud en guur; echt wat je van herfstweer zou verwachten, nice catch.
Ik vind alleen de linkerkant ietwat saai; gebeurt weinig.
Ik vind alleen de linkerkant ietwat saai; gebeurt weinig.
[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 28-10-2006 14:59 ]
Ik vind het een van de beste foto's wat betreft het thema. Echt guur, vies herfstweer.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Bij deze mijn herfstweerfoto:

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik mis een onderwerp en een compositie, dit is echt niet mooi zo, vind ik althans.
Als het onderwerp "vervuiling" was geweest, top. Maar bij herfstweer heeft dit in de verste verte niets te doen, sorry.

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Het overgrote merendeel van de foto's in het topic heeft niet als onderwerp herfstweer, hoogstens herfstkleuren. Ik heb in mijn foto iets van het winderige herfstweer proberen vast te leggen en aangezien het niet alleen de herfstbladeren, maar ook de zooi van de markt is die door die wind worden meegenomen, vond ik dat een goed onderwerp voor de foto. Of de foto zelf vervolgens geslaagd is kun je altijd over twisten, maar ik heb zeker wel rekening gehouden met het thema.
Dat de meeste (incluis ikzelf) Herfstkleuren als onderwerp hebben, akkoord. Wat dat betreft is zelfs Evil M@V zijn foto de enige die wat in het onderwerpkader past, maar dat is omdat de mensen die eerder deze week foto's gingen trekken, het weer tegen hadden (zomers, warm, zonnig).Rudedadude schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:42:
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Het overgrote merendeel van de foto's in het topic heeft niet als onderwerp herfstweer, hoogstens herfstkleuren. Ik heb in mijn foto iets van het winderige herfstweer proberen vast te leggen en aangezien het niet alleen de herfstbladeren, maar ook de zooi van de markt is die door die wind worden meegenomen, vond ik dat een goed onderwerp voor de foto. Of de foto zelf vervolgens geslaagd is kun je altijd over twisten, maar ik heb zeker wel rekening gehouden met het thema.
Maar in jouw foto, hoe goed je het ook probeert, hier kan ik nooit herfstweer uit afleiden. Als het nu wat had geregend, en de vuiligheid lag in een plas naast wat dooie bladeren, tot daar toe. Maar hier, nee, doet het niet voor mij.
We hebben gewoon een verschillend idee van de verschijningsvorm van herfstweer dus
Maar ok, hier de conventionele herfstweerfoto:
Sorry, 1 foto per weekopdracht
Maar ok, hier de conventionele herfstweerfoto:
Sorry, 1 foto per weekopdracht
[ Voor 20% gewijzigd door Zoefff op 28-10-2006 20:28 ]
Anoniem: 192750
mijn eerste bijdrage, heb deze week mijn eerste digitale spiegelreflex gekocht. Moet het allemaal nog wat uitvinden, ben benieuwd wat jullie ervan vinden zodat ik er van kan leren. vanacht geschoten.
( hoop dat het linkje werkt)
http://pics1.cig.canon-eu...94AFBBD11FA660DEFD0B2.jpg
Hij is wel erg mini; kun je iets in de trant van 600 á 800 pix uploaden?Anoniem: 192750 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:12:
mijn eerste bijdrage, heb deze week mijn eerste digitale spiegelreflex gekocht. Moet het allemaal nog wat uitvinden, ben benieuwd wat jullie ervan vinden zodat ik er van kan leren. vanacht geschoten.
Hier is mijn inzending van de week:

Deze week gemaakt, maar nog wel in Zwitserland (Sörenberg). Puur toevallig valt het samen met dit onderwerp

Deze week gemaakt, maar nog wel in Zwitserland (Sörenberg). Puur toevallig valt het samen met dit onderwerp
[ Voor 14% gewijzigd door masser120 op 28-10-2006 20:46 ]
ik heb een heel erg mn best gedaan, ik denk dat ik nu wel een plaat heb die foto-opdracht waardig is.

graag heel veel feedback, ik heb namelijk erg mn best op gedaan. zelfs de plantenspuit van mn moeder geleent...

graag heel veel feedback, ik heb namelijk erg mn best op gedaan. zelfs de plantenspuit van mn moeder geleent...
Hij is zeker opdracht waardig; mooie plaat 
Het enige wat ik misschien nog liever had gezien was dat de achtergrond cleaner was.
Dus dat groene out of focus-blad linksonderen weg; en bovenaan dat stukje rood ook.
Het enige wat ik misschien nog liever had gezien was dat de achtergrond cleaner was.
Dus dat groene out of focus-blad linksonderen weg; en bovenaan dat stukje rood ook.
Anoniem: 181914
Mooie foto maar net als Silent Thunder zegt, dat groene en rode stoort. En het blad is imo een beetje té rood, en jammer van die rotte plek op het blad. Maar voor de rest prima foto en zeker opdracht-waardig.hilbren schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:01:
ik heb een heel erg mn best gedaan, ik denk dat ik nu wel een plaat heb die foto-opdracht waardig is.
[afbeelding]
Nou hier mijn eerste deelname aan een foto-opdracht en ook eerste serieuze foto-post op dit forum 
Commentaar en tips zijn zeer welkom.

Grote versie
Commentaar en tips zijn zeer welkom.

Grote versie
Anoniem: 181914
^^
De opdracht is Herfstweer, niet herfst, de foto zou heel goed bij het thema Herfst passen maar hij past niet bij dit thema lijkt mij.
De opdracht is Herfstweer, niet herfst, de foto zou heel goed bij het thema Herfst passen maar hij past niet bij dit thema lijkt mij.
Vanmorgen geschoten
Technisch gezien niet superbijzonder, maar de kleurcombinatie staat me wel aan:

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Mooie foto! Mss wat croppen aan de onderkant?Abbadon schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:43:
Vanmorgen geschotenTechnisch gezien niet superbijzonder, maar de kleurcombinatie staat me wel aan:
[afbeelding]
==
hoi
Anoniem: 124354
Hallo!
Hieronder mijn allereerste bijdrage aan jullie Foto-opdracht. Ik kijk al een tijdje naar de verschillende onderwerpen maar had nog niet de tijd gevonden om een keer mee te doen.
Hierbij dus

Klik op de foto voor de grote versie (meer detail).
De foto komt zo uit de camera, rand & tekst gemaakt met Bordermaker ongetwijfeld bij jullie bekend
Hieronder mijn allereerste bijdrage aan jullie Foto-opdracht. Ik kijk al een tijdje naar de verschillende onderwerpen maar had nog niet de tijd gevonden om een keer mee te doen.
Hierbij dus

Klik op de foto voor de grote versie (meer detail).
De foto komt zo uit de camera, rand & tekst gemaakt met Bordermaker ongetwijfeld bij jullie bekend
Hé, ik had ook een foto die daar best wel op leek.Abbadon schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:43:
Vanmorgen geschotenTechnisch gezien niet superbijzonder, maar de kleurcombinatie staat me wel aan:
[afbeelding]
Maar uiteindelijk toch voor die andere gekozen.
Mooie kleuren Abbadon
Lekker sfeertje GoTTommie, de bladeren sluiten qua toning erg goed aan op het hout
Lekker sfeertje GoTTommie, de bladeren sluiten qua toning erg goed aan op het hout
Hierbij mijn allereerste bijdrage aan de foto opdracht.
Foto is verkleind van 2592x3872 -> 685x1024.

Model NIKON D80
Datum/tijd origineel 29-10-2006 15:46:24
Belichtingstijd 1/500 s
f-getal f/3.5
ISO-sluitingstijden 500
Berekeningswaarde van belichtingstijd 0.00 EV
Wijze van meten Patroon
Flits Flits werkte niet
Brandpuntsafstand 18 mm
Foto is verkleind van 2592x3872 -> 685x1024.
Model NIKON D80
Datum/tijd origineel 29-10-2006 15:46:24
Belichtingstijd 1/500 s
f-getal f/3.5
ISO-sluitingstijden 500
Berekeningswaarde van belichtingstijd 0.00 EV
Wijze van meten Patroon
Flits Flits werkte niet
Brandpuntsafstand 18 mm
[ Voor 140% gewijzigd door avdl72 op 29-10-2006 20:09 ]
De lucht is wel erg uitgebeten wit en de compositie wordt een stuk spannender als je het onderwerp uit het midden plaatst.avdl72 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:04:
Hierbij mijn allereerste bijdrage aan de foto opdracht.
[afbeelding]
DJI Mini 2
toevallig vanmiddag een foto gemaakt voor een weblogje over de maand oktober (het kan nog net). Misschien niet zo goed als andere inzendingen, maar voor een beginnerd niet onaardig (hoop ik).

[ Voor 5% gewijzigd door t-h op 29-10-2006 20:19 . Reden: directe link naar grote versie op Flickr ]
Vind het de beste foto tot nu toe, hij is namelijk in groningen gemaaktt-h schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:16:
toevallig vanmiddag een foto gemaakt voor een weblogje over de maand oktober (het kan nog net). Misschien niet zo goed als andere inzendingen, maar voor een beginnerd niet onaardig (hoop ik).
[afbeelding]
Hij heeft wel behoorlijke ruis en de link naar herfst vind ik niet zo sterk, het bord geeft op geen enkele manier een link met herfstweer vind ik. Een argument als: in de herfst is het slecht weer en ga je dus met de bus, want dat vind ik echt niet een sterk argument
Wel leuk om te zien dat zovelen mee doen deze week
Hallo mensen,
Ik lees al een tijdje mee en ik dacht: laat ik ook eens wat posten.
Ik heb vanochtend even wat foto's geschoten met mijn D80. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Eén foto per weekopdracht!
Ik lees al een tijdje mee en ik dacht: laat ik ook eens wat posten.
Ik heb vanochtend even wat foto's geschoten met mijn D80. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Eén foto per weekopdracht!
[ Voor 20% gewijzigd door Zoefff op 29-10-2006 23:07 ]
Het is niet de bedoeling dat je meerdere foto's post.
Ik vind nummer 1 trouwens de leukste, leuk tunnel effect, en die bomen staan er ook heel leuk (staan ze echt zo scheef in het echt?).
Bij 2 zie je de ondergrond niet (die stenen), maar het tunnel effect is een stuk minder vind ik. Leuk bladeren-tapijt.
Ik vind nummer 1 trouwens de leukste, leuk tunnel effect, en die bomen staan er ook heel leuk (staan ze echt zo scheef in het echt?).
Bij 2 zie je de ondergrond niet (die stenen), maar het tunnel effect is een stuk minder vind ik. Leuk bladeren-tapijt.
Hier mijn inzending

Sinds kort overgestapt naar digitaal (Sony Alpha 100)
Website
http://home.kabelfoon.nl/~fboers/
Website
[ Voor 3% gewijzigd door fboers op 29-10-2006 21:40 ]
Tijdens een korte vakantie in Duitsland heb ik mijn nieuwe camera (Fuji Finepix s9500) naar hartelust kunnen gebruiken, maar ben nog wel helemaal nieuw in de fotografie. Herfstweer, ik vond deze wel bij het thema passen... Niet bewerkt, zo uit de camera:

Sorry, ik had eerst de verkeerde foto...

Sorry, ik had eerst de verkeerde foto...

[ Voor 22% gewijzigd door Velvet op 29-10-2006 21:31 ]
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
@Silent Thunder: lekkere plaat hoor.
@Enanoe: Mooie boom, mooie lucht, maar ik vind de compositie nogal saai.
@Laukui: Mooie kleuren en lijnen, lekkere plaat om naar te kijken. Enige puntje van kritiek, ik vind het contast onnatuurlijk hoog, maar dat heeft volgens mij met jouw stijl en smaak te maken.
@Hurricane: Heerlijke plaat, simpel, duidelijk.
@TomSwinnen: Mooie kleuren, lekkere DOF. Het kadertje had van mij niet gehoeven.
@October: Qua idee lijkt hij erg op die van Laukui, sterker nog, het lijkt wel een crop van dezelfde foto
Hoe dan ook, ik vind de kleuren van jou juist wat flets, en de sharpening te hoog.
@BallisticToilet: Leuke foto, ook wat veel sharpening en fletse kleuren.
@Evil M@V: Ja, hij heeft wel wat, er zit in elk geval meer "weer" in dan in de meeste inzendingen. Weer wat minder herfst trouwens.
@Rudedadude: Origineel, qua foto wel aardig, qua invulling van de opdracht erg goed.
@masser120: Hee, er staat een foto in dat zwarte vlak
, nee die border is echt verschikkelijk. Ik vind de foto mooi, maar wat je in je commentaar zegt is niet echt de bedoeling van de weekopdracht.
@ajhaverkamp: Tja, duidelijk herfstweer
maar niet echt een fantastische foto.
@hilbren: Mooi hoor, mooie kleuren, goeie composite, lekker scherp
@lex: Mja, weer veel herfst en weinig weer. De ruis stoort me nogal. Volgens mij heb je wel nagedacht over de compositie, maar ik vind het al met al een beetje druk. Er is ook niet echt een onderwerp. Kleuren hadden van mij wat intenser gemogen.
@Abbadon: Jaaa, mooi hoor! Geel op een blauwe achtergrond doet het altijd goed. (@Lennart's commentaar: Nee, zeker niet croppen aan de onderkant, juist die ruimte maakt het leuk)
@Simon: Lekkere plaat, mooi die zonnestralen vastgelegd, maar waarom zwart-wit? Ik heb het gevoel dat hij juist in kleur nog sterker zou zijn.
@GoTTommie: Goeie scherpe plaat, fijne kleuren. Misschien een beetje centraal, maar dat stoort in dit geval niet echt.
@avdl72: Oke, aan je spullen zal het niet liggen, nu de techniek nog. Ik vind dit eerlijk gezegd helemaal niks. Onderwerp pontificaal in het midden, niet interessant en niet alleen de lucht, maar de gehele foto is overbelicht. Veel blijven oefenen en lezen, en kritisch zijn op jezelf.
@t-h: Hmm, wat probeer je met deze foto over te brengen? Zit er een idee achter de bushalte? Technisch gezien, beetje jammer van de ruis.
@Jigs: Wie van de drie? Ik vind ze allemaal een beetje flets, het idee is wel leuk.
@fboers: zet hem even tussen [img]-tags. Ik vind de foto niet echt bijzonder.
@qtee: Tja, hij is wel origineel, maar volgens mij is het onderwerp "dode vogel" en geen herftsweer, of hij moet aan het herfstweer zijn overleden... Hij mist ook wat scherpte.
@Enanoe: Mooie boom, mooie lucht, maar ik vind de compositie nogal saai.
@Laukui: Mooie kleuren en lijnen, lekkere plaat om naar te kijken. Enige puntje van kritiek, ik vind het contast onnatuurlijk hoog, maar dat heeft volgens mij met jouw stijl en smaak te maken.
@Hurricane: Heerlijke plaat, simpel, duidelijk.
@TomSwinnen: Mooie kleuren, lekkere DOF. Het kadertje had van mij niet gehoeven.
@October: Qua idee lijkt hij erg op die van Laukui, sterker nog, het lijkt wel een crop van dezelfde foto
Hoe dan ook, ik vind de kleuren van jou juist wat flets, en de sharpening te hoog.
@BallisticToilet: Leuke foto, ook wat veel sharpening en fletse kleuren.
@Evil M@V: Ja, hij heeft wel wat, er zit in elk geval meer "weer" in dan in de meeste inzendingen. Weer wat minder herfst trouwens.
@Rudedadude: Origineel, qua foto wel aardig, qua invulling van de opdracht erg goed.
@masser120: Hee, er staat een foto in dat zwarte vlak
@ajhaverkamp: Tja, duidelijk herfstweer
@hilbren: Mooi hoor, mooie kleuren, goeie composite, lekker scherp
@lex: Mja, weer veel herfst en weinig weer. De ruis stoort me nogal. Volgens mij heb je wel nagedacht over de compositie, maar ik vind het al met al een beetje druk. Er is ook niet echt een onderwerp. Kleuren hadden van mij wat intenser gemogen.
@Abbadon: Jaaa, mooi hoor! Geel op een blauwe achtergrond doet het altijd goed. (@Lennart's commentaar: Nee, zeker niet croppen aan de onderkant, juist die ruimte maakt het leuk)
@Simon: Lekkere plaat, mooi die zonnestralen vastgelegd, maar waarom zwart-wit? Ik heb het gevoel dat hij juist in kleur nog sterker zou zijn.
@GoTTommie: Goeie scherpe plaat, fijne kleuren. Misschien een beetje centraal, maar dat stoort in dit geval niet echt.
@avdl72: Oke, aan je spullen zal het niet liggen, nu de techniek nog. Ik vind dit eerlijk gezegd helemaal niks. Onderwerp pontificaal in het midden, niet interessant en niet alleen de lucht, maar de gehele foto is overbelicht. Veel blijven oefenen en lezen, en kritisch zijn op jezelf.
@t-h: Hmm, wat probeer je met deze foto over te brengen? Zit er een idee achter de bushalte? Technisch gezien, beetje jammer van de ruis.
@Jigs: Wie van de drie? Ik vind ze allemaal een beetje flets, het idee is wel leuk.
@fboers: zet hem even tussen [img]-tags. Ik vind de foto niet echt bijzonder.
@qtee: Tja, hij is wel origineel, maar volgens mij is het onderwerp "dode vogel" en geen herftsweer, of hij moet aan het herfstweer zijn overleden... Hij mist ook wat scherpte.
[ Voor 6% gewijzigd door Stiegl op 29-10-2006 21:25 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Ondanks al de andere reacties, vind ik deze foto super. Ik krijg hierbij gelijk het gevoel van dat de koudere dagen weer eraan komen, dat je s'ochtends naar je trein/bus loopt, langs je voeten de zakjes/bladeren waaien en door je das die koude wint dringt. In mijn mening, prima gelukte foto!
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
Mensen bedankt voor de reactie. Bij het posten van de foto's keek ik nog even bij de waarschuwing of je meer dan 1 mag posten en daar stond niet bij dat het niet mocht vandaar dat ik er maar drie heb neergezet.0X55AA schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:53:
Het is niet de bedoeling dat je meerdere foto's post.
@0X55AA: Ja ze staan in het echt ook zo scheef!
De waarschuwing is natuurlijk alleen maar een toevoeging, we gaan er van uit dat iemand gewoon de topicstart leest. En daarin staat duidelijk vermeld dat je 1 foto per weekopdracht mag inzenden.
[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 29-10-2006 23:08 ]
Anoniem: 124354
Hallo fboers,fboers schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:15:
Hier mijn inzending
[afbeelding]
Website
Misschien off-topic maar ik zie geen optie om je een anders een berichtje te sturen... hoe bevalt jou de Alpha 100? Ik heb hem sinds een maand. Ik zou graag wat ervaringen van je willen weten.
Groet
Je kan in het vervolg beter een moderator aanspreken of zij contact op willen nemen met de betrokken persoon of hij/zij wellicht een emailadres wil geven. Dit is alleen maar topicvervuiling, en bovendien zijn er voldoende ervaringen met de Alpha 100 te vinden op internet (en GoT zelf).
[ Voor 21% gewijzigd door Zoefff op 29-10-2006 23:11 ]
gemaakt @ 6x4,5 analoog, zelf ontwikkeld op Tmax 400 film, ook digitaal geschoten, maar lang niet zo goed als dezeThe Cheese schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:18:
|>
Sterker nog, het is dezelfde locatie (afgezien van de foto)The Cheese schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:18:
Check de boom in het midden van de foto maar eens (dus niet het hoofdonderwerp), die steekt op precies dezelfde manier uit als die van Laukui...
en tja, sorry, heb nu even de foto's naast elkaar gezet.... en het lijkt idd gewoon een directe crop te zijn...
edit: ik heb de foto's in photoshop geknald en een 'difference' gegeven, en october zijn foto is wel degelijk verschillend aan die van laukui... october heeft iets rechts van laukui gestaan.... jullie hebben elkaar een handje kunnen geven...
[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 29-10-2006 23:22 ]
Bedankt voor het commentaar op mijn foto. Verder vind dat ik er deze week heel wat goede foto's bij zitten 
Wat betreft de foto van October: Het is geen crop van mijn foto natuurlijk. Wel zijn de foto's op vrijwel hetzelfde moment op dezelfde plek gemaakt.
@RedXrad: Je hebt helemaal gelijk
Wat betreft de foto van October: Het is geen crop van mijn foto natuurlijk. Wel zijn de foto's op vrijwel hetzelfde moment op dezelfde plek gemaakt.
@RedXrad: Je hebt helemaal gelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Laurens op 29-10-2006 23:30 ]
Toch waar ik aan denk bij herfstweer is wel deze foto ... (maar zolang het klimaat niet verandert is er niets om je zorgen over te maken). Verder vind ik de andere foto's ook mooi en soms duidelijk herfst uitstralen maar te weinig "Weer" hebben.ajhaverkamp schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:36:
Mijn inzending:
[afbeelding]
Weer waarbij je gedwongen wordt om achter het raam te blijven zitten
Herfst stormpje gezien op het strand vandaag, da's "weer" maar nutteloos zonder camera natuurlijk:S
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja hee, voor jou geld natuurlijk exact hetzelfdeAnoniem: 124354 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:09:
[...]
Hallo fboers,
Misschien off-topic maar ik zie geen optie om je een anders een berichtje te sturen... hoe bevalt jou de Alpha 100? Ik heb hem sinds een maand. Ik zou graag wat ervaringen van je willen weten.
Groet
Via mijn website kan je me bereiken
fboers
[mbr]Je kan in het vervolg beter een moderator aanspreken of zij contact op willen nemen met de betrokken persoon of hij/zij wellicht een emailadres wil geven. Dit is alleen maar topicvervuiling, en bovendien zijn er voldoende ervaringen met de Alpha 100 te vinden op internet (en GoT zelf).[/]

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 30-10-2006 08:50 ]
Hehe mijn geplaatste foto hier is inderdaad niet een gecropte van Laukui. We zijn samen op pad geweest om foto's te maken voor deze week opdracht, wij vonden het een mooie locatie dus hebben we elk er een stuk of 50 foto's geschoten. Van Laukui vondt ik iets te donker daarom heb ik ook besloten om van deze mooie locatie een foto te plaatsen.
Edit: Hey Laukui ik heb je geen handje (kunnen) gegeven
(ik zoom in jij niet)
Trouwens ik had bij mijn eerste bericht hier geschreven dat het dezelfde locatie is en samen met laukui is gemaakt alleen dat het een "andere" compositie is.
Edit: Hey Laukui ik heb je geen handje (kunnen) gegeven
Trouwens ik had bij mijn eerste bericht hier geschreven dat het dezelfde locatie is en samen met laukui is gemaakt alleen dat het een "andere" compositie is.
[ Voor 25% gewijzigd door October op 30-10-2006 12:09 ]
http://img339.imageshack.us/img339/1707/inzendingta4.jpg
Mijn inzending
/edit: Crap, ik zie dat, ondanks dat het topic op dinsdag begon, ik een dag te laat ben met m'n inzending. Helaas..
Helaas idd, probeer het deze week nog eens
Mijn inzending
/edit: Crap, ik zie dat, ondanks dat het topic op dinsdag begon, ik een dag te laat ben met m'n inzending. Helaas..
Helaas idd, probeer het deze week nog eens
[ Voor 54% gewijzigd door Zoefff op 30-10-2006 15:46 ]
Mag ik even weten wat er mis is met een zwarte rand?The Cheese schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:18:
@masser120: Hee, er staat een foto in dat zwarte vlak, nee die border is echt verschikkelijk. Ik vind de foto mooi, maar wat je in je commentaar zegt is niet echt de bedoeling van de weekopdracht.
Ik weet wel dat het eigenlijk niet de bedoeling is van de weekopdracht, maar de foto is daadwerkelijk deze week gemaakt, waarbij ik op dat moment in Zwitserland was en waarbij ik aan het zoeken was hoe ik daadwerkelijk het fantastische herfstweer, wat we hadden (met enorm veel geluk), het beste kon vastleggen. Honderden foto's gemaakt en deze sprong eruit. Kom ik thuis en rara wat is het onderwerp...
Nou dat zo'n 20% van je foto uit border bestaat, en dattie zwart is. Ik zou het voor een rouwkaart zelfs overdreven vinden, ik vind hem gewoon niet mooi. Maar dat is mijn meningmasser120 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:24:
[...]
Mag ik even weten wat er mis is met een zwarte rand?
Ik weet wel dat het eigenlijk niet de bedoeling is van de weekopdracht, maar de foto is daadwerkelijk deze week gemaakt, waarbij ik op dat moment in Zwitserland was en waarbij ik aan het zoeken was hoe ik daadwerkelijk het fantastische herfstweer, wat we hadden (met enorm veel geluk), het beste kon vastleggen. Honderden foto's gemaakt en deze sprong eruit. Kom ik thuis en rara wat is het onderwerp...
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Dat mag. Maar een zwarte rand verhoogt voor je ogen het contrast. Hetzelfde met TV's en monitoren. Heel veel meer mensen doen daarom een zwarte rand eromheen, net zoals ik. Kijk maar eens op de zoom gallery.The Cheese schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:31:
[...]
Nou dat zo'n 20% van je foto uit border bestaat, en dattie zwart is. Ik zou het voor een rouwkaart zelfs overdreven vinden, ik vind hem gewoon niet mooi. Maar dat is mijn mening
sorry, was te laat......
[ Voor 86% gewijzigd door jvdb1975 op 31-10-2006 10:53 ]
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...