Tweakers.net & GoT userbase-merge: 17-10-2006

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Al in december 2002 schreef Wouter Tinus het volgende: "In de dikke vier jaar dat Tweakers.net nu al bestaat zijn we op veel punten veranderd en verbeterd. Er is echter één punt dat al sinds het begin der tijden een bron van ergernis is, en dat is het feit dat je voor de frontpage een compleet andere account nodig hebt als voor het forum."

Toen waren we nog heel ambitieus, getuige de mededeling dat e.e.a. binnen enkele maanden uitgevoerd zou worden. We waren niet van plan er een meerjarenproject van te maken, maar door diverse oorzaken is de merge toch steeds uitgesteld. We hadden te maken met verschuivende prioriteiten ("dat mergen duurt toch al lang..."), gebrek aan developmentcapaciteit, veranderde eisen aan de merge-software en af en toe ook nog eens instabiliteit of ondercapaciteit van servers. Het uitstel is inmiddels al zo lang geweest dat de merge een mytische status heeft gekregen. Velen concludeerden dat het nooit meer plaats zou gaan vinden en hooguit nog onderwerp van een 1-april grap uitmaakte.

Van uitstel komt echter geen afstel. De laatste maanden is hard gewerkt aan de voorbereiding van de merge en volgende week dinsdag, 17 oktober 2006, gaan we de forum en frontpage user-databases dan ook daadwerkelijk samenvoegen. Daar beginnen we 's ochtends mee, door de grootte van de databases kunnen we verder niet goed inschatten hoe lang een en ander gaat duren, dus hou er rekening mee dat de hele website de hele dag onbruikbaar is.

Als alles goed gaat kun je vanaf volgende week dinsdag eindelijk met één login en één gebruikersnaam gebruik maken van alle onderdelen van Tweakers.net (m.u.v. bepaalde onderdelen van jobs.tweakers.net, iets wat helaas niet te voorkomen is) . Alle voorkeuren en profielinstellingen zullen voortaan via de frontpage gaan lopen.

Het samenvoegen van de userbases heeft tot gevolg dat vrijwel alle gebruikers een ander user-ID zullen krijgen. Om zeker te zijn dat we de juiste frontpage- en forum-gebruikersaccounts aan elkaar koppelen kun je (voor zover je dat nog niet had gedaan) op deze pagina je mergevoorkeuren opgeven. De account waar we geen voorkeur bij weten worden op basis van gelijke e-mailadressen samengevoegd, nadat eerst de inactieve accounts er uit gefilterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Mocht je al een keer een voorkeur opgegeven hebben (voor 6 oktober), dan kan je hier nagaan wat het ongeveer zou worden. Dat overzicht is van afgelopen 6 oktober en wordt niet automatisch bijgewerkt.

[ Voor 18% gewijzigd door ACM op 11-10-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
En nog gauw even een mini-FAQ:
  • Ik heb mijn nickname laten wijzigen op het forum of de frontpage sinds het opgeven van mijn voorkeur, en nu?
    Niks doen, de koppelingen zijn op userid gelegd, dus er wordt pas naar de nicknames gekeken als we daadwerkelijk gaan mergen. Alleen als na het wijzigen van een nickname je voorkeur voor account verandert moet je even de volgende vraag lezen.
  • Mijn voorkeur is verandert of de verkeerde accounts zijn gekoppeld, wat kan ik doen?
    In dat geval zal je even een topic aan moeten maken in Frontpage Algemeen of Schop een Modje met het verzoek je merge-voorkeur te verwijderen, zodat je zelf een nieuwe kan maken. We laten je expres een nieuwe maken, om zeker te weten dat het alternatieve account wel van jou is.
  • Ik heb een of ander oud kloontje, wat gebeurt daarmee?
    Als die nooit gebruikt is, dan zal die zeer waarschijnlijk verdwijnen. Als ie wel ooit gebruikt is, dan blijft ie bestaan en zal dan ook een kloontje blijven.
  • Wat nou als ik niet weet wat na de merge mijn nickname geworden is?
    Na de merge kan je via de prognose-tool bekijken wat je nieuwe nickname geworden is en welk wachtwoord er geldt. Die pagina zullen we uiteraard ook bij de inlog-pagina gaan vermelden.
    Mocht je er dan alsnog niet uitkomen, dan vindt je hieronder twee e-mailadressen waar je je vragen kwijt kan.
Voor meer informatie en vragen kan je in Lieve Adjes (got-algemene vragen), Schop een Modje (got-account vragen) of Frontpage Algemeen (frontpage vragen) terecht. Of mailen met gathering@ en frontpage@ tweakers.net voor respectievelijk vragen over je forum- en frontpage-account.