sssssjemig de pemig, wat een zware kost allemaal om op en late zondagavond nog even allemaal door te lezen.....
Het was mij in de loop van de week ook wel opgevallen dat in het topic van de weekopdracht van deze week (portret) een aantal foto's werden gepost waarvan ikzelf dacht dat het niet echt iets met de opdracht te maken had of waarvan de "showcasewaardigheid" op z'n minst ter discussie gesteld zou kunnen worden (no offence to anyone personal).
Toen ik vanavond weer eens ging kijken, verbaasde ik mij echter wel over de hoeveelheid foto's en reacties die door Grrrrrene gewieberd waren (ik dacht niet direct aan een botte bijl, maar vond wel dat 'ie met het filleermes hier en daar wat "uitgeschoten" was

).
maar...
Als ik voor mezelf de afgelopen weekopdrachten nog eens langsloop, dan is er toch eigenlijk voor iedereen meer dan genoeg afwisseling: Portret, Landschap & Macro/close-up definiëren inderdaad een bepaald (afgbakend ?!?) gebied van fotografie; Streetlife, Contact, Actie en vooral Geel zijn dusdanig vaag dat het voor ruime interpretatie vatbaar is. Meer dan genoeg ruimte voor eigen creatieviteit, lijkt mij.
Voor mezelf is de uitdaging er danook in gelegen om voor elke weekopdracht iets te schieten dat binnen de kaders van de weekopdracht valt (nee, da's dze week inderdaad niet gelukt)
Ik vind persoonlijk dat (het mod-team vertegenwoordigd door) Zoefff heel goed z'n best doet om variatie aan te brengen in de opdrachten. Soms krijg je een relatief vage opdracht en kun je dat naar eigen inzicht invullen, soms krijg je een iets "beschränktere" opdracht en daar moet je dan met de fotografische skills die je op dat moment hebt een invulling aan zien te geven, en als er dan mod's zijn die je aan die grenzen (soms wat hardhandig) helpen herinneren, moet je daarmee leren leven.
Al met al vind ik het de taak van de mod's om de kwaliteit van het forum te bewaken;
en dat heeft Grrrrrene gedaan (laat ik daar heel duidelijk over zijn). Dat er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn, is evident (ik zou er ook niet blij mee zij als mijn foto in de bitbuckuet zou verdwijnen).
Ik snap heel goed wat (voor sommige mensen) de aanleiding is geweest voor de ontstane comotie,
MAAR...als we willen dat deze vorm van "weekopdrachten" ons allemaal naar een hoger plan gaat tillen, moeten we een paar dingen accepteren:
1) er zijn moderators en die doen gewoon hun werk (en daar hebben we ALLEMAAL profijt van).
2) de weekopdract is laagdrempelig, ook voor mensen die (op bepaalde gebieden van de fotografie) nog niet zo heel erg bekwaam zijn; dat resulteert soms in platen die misschien niet direct "showcasewaardig" zijn, maar is dat zo verschrikkelijk?
(als je het JOUW commentaar niet waard vindt, dan reageer je toch gewoon niet....)
Als het aan mij ligt, zou er een gulden middenweg gevonden moeten worden: wees allemaal iets kritiescher voordat je een foto post zodat er ook minder noodzaak is om te modereren en denk allemaal iets langer na voordat je elkaar in de haren vliegt.....
(and that's just my 2 cents)