Toon posts:

FVM feedback topic

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 16.870 views sinds 30-01-2008

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:25

Remy

Moderator Devschuur® / General Chat

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Niet elke week kan het niveau even hoog of gelijkmatig liggen nee, dat blijft altijd lastig hè met vrije losse opdrachten ;)

Nieuwe opdracht Foto-opdracht week 25 - Detail

Verder zullen we even de genoemde foto's voor Hot Shots bekijken en updaten :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• thalantis
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 06-12 19:20

thalantis

12200 Wp

thema in de startpost even aanpassen

Jsunnyreports

• Lennart
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
threedrules schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:37:
thema in de startpost even aanpassen
Joh, da's een detail ;)

Mmm ... deze opdracht gaat voor veel macro foto's zorgen, vermoed ik. De extra uitdaging zit erin om een foto te maken met onderwerp detail, zonder te vervallen in macro.

[Voor 44% gewijzigd door Lennart op 19-06-2006 08:40]

==
hoi

• Remy

Remy

Topicstarter
Eusebius vroeg in hoeverre je mag soepen: ik zou zeggen, soep er op los, als het te erg is merk je dat vanzelf doordat je foto weggemikt wordt, simpel :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07-12 19:20

Toff

FP ProMod
Help, mijn bijdrage aan de weekopdracht minimalisme is verdwenen!
Zou de verantwoordelijke mod mij hiervoor zijn motivatie willen geven?

• Niko70
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15-10-2006
Toff schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:44:
Help, mijn bijdrage aan de weekopdracht minimalisme is verdwenen!
Zou de verantwoordelijke mod mij hiervoor zijn motivatie willen geven?
Och, doe geen moeite. Mijn persoonlijke mailtjes worden ook niet eens beantwoord.

Nikon D70 || AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G || AF-S VR 70-200mm f/2.8G ED IF || TC-17E II || Lexar Professional 80x 1GB || Sandisk Extreme III 2GB || Lowepro CompuTrekker AW || TOSHIBA Satellite Pro

• Remy

Remy

Topicstarter
Even wat offtopic posts verwijderd :)

Toff: je plaat voldeed blijkbaar niet aan de eisen in de topicstart, vrij makkelijk toch? :)

Niko70: mensen zijn wel eens op vakantie / hebben het druk, dus zo'n post is vrij sneu ;) Het was ook niet in je opgekomen om een andere FG-moderator te mailen, of was het persoonlijk gericht? :)

Anyways: als er dringende zaken zijn, kan je dit beter naar fgmods@tweakers.net sturen, omdat wij ook wel eens druk zijn met studie / werk, of op vakantie zijn en dergelijke :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Niko70
Remy schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:26:
Niko70: mensen zijn wel eens op vakantie / hebben het druk, dus zo'n post is vrij sneu ;) Het was ook niet in je opgekomen om een andere FG-moderator te mailen, of was het persoonlijk gericht? :)
De betrokken mods waren in die periode anders behoorlijk bezig hier.
Inderdaad een persoonlijk mailtje aan jou en Zoefff.

Nikon D70 || AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G || AF-S VR 70-200mm f/2.8G ED IF || TC-17E II || Lexar Professional 80x 1GB || Sandisk Extreme III 2GB || Lowepro CompuTrekker AW || TOSHIBA Satellite Pro

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:04

Zoefff

❤ 

Zou je misschien een datum kunnen specifieren?

Ik heb op 31 mei een mailtje van je ontvangen, wat ik op dezelfde dag nog beantwoord heb. Daarna heb ik een mailtje van je ontvangen op 1 juni, wat ik beantwoord heb op 3 juni. Na die datum heb ik niets meer van je ontvangen. Dus óf ik heb latere mailtjes niet meer ontvangen, óf jij hebt mijn reactie(s) niet ontvangen. Er is in ieder geval geen opzet in het spel, mocht je dat soms denken.

[Voor 3% gewijzigd door Zoefff op 20-06-2006 16:41]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Niko70
Zoefff schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:40:
Zou je misschien een datum kunnen specifieren?

Ik heb op 31 mei een mailtje van je ontvangen, wat ik op dezelfde dag nog beantwoord heb. Daarna heb ik een mailtje van je ontvangen op 1 juni, wat ik beantwoord heb op 3 juni. Na die datum heb ik niets meer van je ontvangen. Dus óf ik heb latere mailtjes niet meer ontvangen, óf jij hebt mijn reactie(s) niet ontvangen. Er is in ieder geval geen opzet in het spel, mocht je dat soms denken.
13 juni rond 14.30 uur. Ik heb het zelfde adres gebruikt als bij de eerdere mailtjes en geen foutmelding terug ontvangen.
Het ging over die discussie met Zoefff en de manier waarop jij mijn laatste bericht weggegooid hebt terwijl ik jouw break nog niet gelezen had omdat ik op dat moment mijn bericht aan het schrijven was. Tevens heb ik mijn excusses aangeboden dat ik in die discussie de boel met opzet een beetje aan het stangen was en daar toch wel lol in had. Vandaar dat ik een beetje verbolgen was dat ik daar geen reactie op gekregen heb.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Die mail heb ik toch écht niet ontvangen. Stuur hem anders eens opnieuw, en contact me op ICQ / IRC / MSN (zie profiel) wanneer je hem verstuurd hebt? :)

• Niko70
Zoefff schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:58:
Die mail heb ik toch écht niet ontvangen. Stuur hem anders eens opnieuw, en contact me op ICQ / IRC / MSN (zie profiel) wanneer je hem verstuurd hebt? :)
Sorry, mijn laatste bericht was dus gericht aan Remy.
Dus de manier waarop Remy mijn laastste bericht verwijderd heeft.....

Ik zal het mailtje straks of morgen even opzoeken en nog eens versturen. Ik moet nu weg.

• Lennart
  • Niet online
Het was voor mij niet zo duidelijk dat ik hier kan reageren op het foto opdracht topic. Staat wel in de FP, maar kan het mss wat hoger :? Onder het kopje "Wat is de bedoeling precies?" Dat is voor mij & anderen mss wat duidelijker :)

==
hoi

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb het nu geplaatst onder het kopje "regels". Tevens ook in de topicwaarschuwing gezet, net zoals vorige week. Als het nu niet opvalt... :P

• inquestos
  • Laatst online: 16:50
Hij staat nu wel een beetje verkeerd. Als je géén foto plaatst hoef je dit dus niet te lezen

Vier opmerkingen voordat je een foto plaatst:

* Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
* Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
* Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
* Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...

dus als je toch bezig bent :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Goed, voor de mierenneuckers onder ons aangepast in "voordat je een reactie plaatst". Zo tevree? :P

;)

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Even over de reactie's tussen Simon en Remy in [dSLR] Sony Alpha 100. Het is niet zo dat Remy het zo stelt dat het feiten zijn, maar als moderator, of in Remy's geval zelfs administrator, wordt er meer gewicht gegeven aan je uitspraken. De minder kritische/oplettende lezer zou ze kunnen aanzien voor waar, puur alleen omdat een mod/admin het post.
In ieder geval, dat is wat Simon probeert te zeggen volgens mij.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Remy

Remy

Topicstarter
Yeps, en juist daarom zet ik er ook onderaan bij dat het verwachtingen zijn: ik ben me daar zeker van bewust. Als iemand daar dan toch overheen leest...tja dan ligt dat buiten mijn macht ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07-12 10:40
Remy, 't kwam gewoon omdat ik toch altijd wel posts van jou zie met 'het is zo' opmerkingen, en ik dacht, laat ik een kanttekening plaatsen, maar niet om je zwart te maken ofzo ;) Maar je zegt met 'overtuiging' Heel groot - minder dan een jaar. Photokina in september, of anders in jan/feb 2007., nouja, dan denk je toch, die heb bewijs, en ik zie niets. Snappez-vous mon gedachtegang?

|>

• Remy

Remy

Topicstarter
omdat ik toch altijd wel posts van jou zie met 'het is zo' opmerkingen,
Vreemd, dergelijke stelligheid gebruik ik vrij weinig eigenlijk, behalve als ik zeker weet dat het om feiten gaat: dan kan ik die zekerheid namelijk overdragen aan anderen :)
Maar je zegt met 'overtuiging' Heel groot - minder dan een jaar. Photokina in september, of anders in jan/feb 2007., nouja, dan denk je toch, die heb bewijs, en ik zie niets. Snappez-vous mon gedachtegang?
Die heb bewijs - ja, en dat postte ik zelfs al in die post, als je goed leest ;) Je hoeft alleen maar naar de lens-lineup te kijken. Een Alpha 100 met een 70-200 f/2.8 van Sony: het kan prima, maar het is een lens die voor serieuzere body's/gebruik bedoeld is, vind je zelf ook niet?

Daar heb je dus al je bewijs :) Ik snap jouw gedachtengang, echter scheelt gewoon goed lezen een hoop verwarring en misverstanden ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
En even wat mogelijke input voor de weekopdrachten:
-drieluik
-snapshots / candid
-reclame
-tegenlicht
-mijn stad / dorp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:45

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ja zijn leuke onderwerpen. Ik moet zeggen dat de opdracht van deze week ook erg hoog drempelig was om actie te ondernemen. De onderwerpen die djengizz noemt zijn breder en geven meer ruimte voor uitleg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Snapshots??? Maak daar maar een apart topic voor: "Dump hier uw snapshots waar toch niemand naar wil kijken". Als je daar een weekopdracht van maakt is het hek helemaal van de dam. De rest is wel bruikbaar imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Je hebt ook snapshots die wel showcasewaardig zijn hoor :) Dingen spontaan vastleggen is ook een kunst :)

Op zoek naar een fotograaf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-06 08:06

djkooij

voorheen Facemodder

neographikal schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:39:
Je hebt ook snapshots die wel showcasewaardig zijn hoor :) Dingen spontaan vastleggen is ook een kunst :)
Hmm.. Het grote voorbeeld wat mij direct te binnen schiet na deze opmerking is Joop van DPZ.. _/-\o_

fotospul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Toff schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:37:
Snapshots??? Maak daar maar een apart topic voor: "Dump hier uw snapshots waar toch niemand naar wil kijken". Als je daar een weekopdracht van maakt is het hek helemaal van de dam. De rest is wel bruikbaar imo.
Snapshots heeft niets te maken met 'fotografeer je familie of je poes'. Er zijn heel wat fotografen die ik bewonder die het maken van snapshots tot een kunstvorm hebben verheven. Snapshot betekent alleen maar dat het een ongeplande foto is, een spontaan moment.
Uiteraard zou voor een eventuele weekopdracht ook gewoon showcase waardig moeten gelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inquestos
Toff schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:37:
Wel eens de snapshots van Joop96 op DPZ gezien bijvoorbeeld? Erg mooi, en vooral origineel omdat het vaak zo spontaan is!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
inquestos schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:20:Wel eens de snapshots van Joop96 op DPZ gezien bijvoorbeeld? Erg mooi, en vooral origineel omdat het vaak zo spontaan is!
Ja, dat schreef Facemodder twee postjes boven je ook al ;), maar als je snapshots vraagt krijg je rijp en rot doorelkaar vrees ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inquestos
ow 8)7

Maar je hebt op zich wel gelijk dat een snapshot-thema vrij gevoelig is voor "dump-foto's"..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:20
Tsja, een beetje mod heeft dat zo d'ruit gefilterd lijkt me? :o

Het lijkt mij eigenlijk wel een gaaf thema. Aan de andere kant, het idee van een snapshot is dat ie spontaan geschoten wordt. Hoe combineer je dat dan weer met een opdracht? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inquestos
Jij ziet een snapshot als het plotseling indrukken van de sluiter uit een opwelling? Nee dan valt het niet te combineren met een weekopdracht.
Een snapshot is meer iets als je iets leuks/opmerkelijks constateert, en dit vastlegt, zonder dat je dat van te voren van plan was. Dus gewoon de stad in gaan, en ik geef je een redelijke kans dat je terugkomt met een aantal leuke snapshots.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
inquestos schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:07:
Jij ziet een snapshot als het plotseling indrukken van de sluiter uit een opwelling? Nee dan valt het niet te combineren met een weekopdracht.
Een snapshot is meer iets als je iets leuks/opmerkelijks constateert, en dit vastlegt, zonder dat je dat van te voren van plan was. Dus gewoon de stad in gaan, en ik geef je een redelijke kans dat je terugkomt met een aantal leuke snapshots.
Ja, dat snap ik :). Het eigenlijk "spontaan" vinden van een situatie waar een gave foto uit voortvloeit.

Het is net zoiets als creativiteit en opdracht natuurlijk. Maarja, wie ben ik om in een fotografie-forum daar opmerkingen over te maken :Y)

• Niko70
djengizz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:43:
[...]

Snapshots heeft niets te maken met 'fotografeer je familie of je poes'. Er zijn heel wat fotografen die ik bewonder die het maken van snapshots tot een kunstvorm hebben verheven. Snapshot betekent alleen maar dat het een ongeplande foto is, een spontaan moment.
Uiteraard zou voor een eventuele weekopdracht ook gewoon showcase waardig moeten gelden.
De begrippen "snapshots" en "kiekjes" worden vaak doorelkaar gehaald.......
Goede/mooie snapshots maken is een kunst apart. Het is een momentopname dus vaak is er sprake van een toevalstreffer.
Bijvoorbeeld paparazzi wachten op "dat ene moment".

[Voor 7% gewijzigd door Niko70 op 05-07-2006 07:43]

• Niko70
Voortzetting van discussie bij Foto-opdracht week 27 - Abstract
Niko70 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 07:03:
[...]

In de abstracte kunst worden slechts vormen en kleuren die niets betekenen uitgebeeld. Ten minste, dat is de definitie van abstracte kunst.
Toff schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:21:
[...]
Dit klopt niet. Het mag misschien in de uiteindelijke vorm vaak niet direct herkenbaar zijn, abstracte kunst beeldt wel iets uit of is van iets afgeleid.
Oke, ik bedoelde eigenlijk een definitie van abstracte kunst i.p.v. de definitie... Ik heb het ook niet zelf verzonnen. Daar zijn de kunstenaars het zelf ook niet helemaal over eens.
@djengizz benadert het anders door "het hoeft het niet persé onherkenbaar te zijn" te schrijven. Dat is al een heel stuk genuanceerder dan "het klopt niet".
Maar goed, jouw uitleg en die van @djengizz vind ik ook wel plausiebel ;)
Het is maar net van welke definitie je uit gaat.

[Voor 12% gewijzigd door Niko70 op 05-07-2006 20:15]

• Garyu
Lekker onderwerp, transport. Daar moet wat van te maken zijn. Nu alleen hopen dat niet iedereen een beetje langs de snelweg truckers gaat lopen pannen ;).

• Silent Thunder
  • Laatst online: 07-12 21:24
Garyu schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:39:
Lekker onderwerp, transport. Daar moet wat van te maken zijn. Nu alleen hopen dat niet iedereen een beetje langs de snelweg truckers gaat lopen pannen ;).
Lijkt mij ook niet ideaal; opeens de hardrijders vol op de rem... denken ze dat je van de flitsbrigade bent :P

• Remy

Remy

Topicstarter
Tips:

- panning voor als je wat 'actie' neer wil zetten: zie ook "Pannen" oftewel "Meetrekken"

- onderwerp: Transport is meer dan een truck die van A naar B rijdt, eventueel via C ;)
- beeldhoek: blik is wat saai bij het gebruik van standaard beeldhoeken, vanaf heup of hoofdhoogte: probeer wat creatiefs te doen met de beeldhoek, mik je cam een end omhoog of juist omlaag :)

Succes allemaal :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Justawitte
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Mag ik vragen wanneer de hotshots weer worden geupdate?

• Remy

Remy

Topicstarter
Snel, mogelijk waarschijnlijk vandaag zelfs, maar zeker deze week, er is weer veel leuks gepost. Tips voor de Hot Shots mogen ook hier trouwens, nogmaals :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• bolke
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 09:57

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik ben pas kort in de nodig topics aan het posten. Het kost me veel tijd om door de oude Foto opdrachten heen te komen. Mede omdat ik graag de op- en aanmerkingen wil lezen over de geposte foto's.

Voor mij is het wel jammer dat ik een aantal opdrachten gemist heb. Er zitten wel een paar leuke bij.

Mede daardoor heb ik een paar ideeen voor toekomstige opdrachten. Misschien dat er meer mensen zijn die mijn ideeen wel uitvoerbaar vinden.

Ideeen voor foto opdrachten:
- Werk/school/studie;
- Computers (we blijft Tweakers hier);
- Sport (Is voor mijzelf wel moeilijk).

http://www.hroling.nl

• Garyu
Nog een paar:
- Ervaring
- Water
- Jong
- Donker
- Emotie
- Interactie
- Fun
- Glas
..

• Mooni
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-10-2006
Hoi,

Ik kijk met grote regelmaat op dit forum en vind het zeer interessant. Nu heb ik me geregistreerd om zelf ook eens een foto te plaatsen en er wat meer van te leren. En natuurlijk heb ik hier een probleem bij... Er zal wel een heel simpele oplossing zijn ofzo, maar ik kan nergens vinden hoe het moet.... en denk dat dit de juiste plek is om een vraag te stellen.

Ik wilde graag een foto plaatsen in het forum Solo testcase foto's, maar ik weet niet hoe het moet... Als je op 'voeg een afbeelding toe' klikt, wordt er gevraagd om een url. Betekent dit dat je persé je te plaatsen foto op een website moet hebben staan? Ik heb alleen de foto's op mijn computer staan en wil ze gewoon vanaf de harde schijf uploaden in het bericht (heb ze al verkleind etc, volgens de voorwaarden). Kan dit? En zoja... hoe?

Het spijt me als deze vraag al 100x eerder is gesteld, maar ik kom er niet uit en kan nergens op deze site vinden hoe het precies moet... Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes Moni

• Stiegl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-12 14:48
Je kan foto's op je eigen webspace hosten, of op een gratis host.
http://imageshack.us/ is een goede. Je zult alleen wel eerst je foto's moeten uploaden en vervolgens de links in je post copieren.

[Voor 4% gewijzigd door Stiegl op 14-07-2006 13:56]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Justawitte
  • Niet online
Als je dan je foto hebt geupload op imageshack, dan moet je de link bij "Direct link to image" kopieeeren. Die kan je vervolgens weer plakken in het gedeelte waar word gevraagd om een url als je een foto wilt plaatsen in je forum berichtje.

[Voor 8% gewijzigd door Justawitte op 14-07-2006 14:03]

• Mooni
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-10-2006
Wow, thanks voor de snelle reacties!!!

Ga het direct proberen, bedankt!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deze week geen nieuwe foto-weekopdracht ivm vakantie?

• Justawitte
  • Niet online
Toff schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:23:
Deze week geen nieuwe foto-weekopdracht ivm vakantie?
Het zal er vandaag wel op worden gezet, lijkt me niet logisch dat door vakantie er geen wedstrijd topic komt. Dan hebben mensen juist meer tijd om dit soort dingen te doen.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Blijkbaar is iedereen (inclusief ikzelf) druk met werk of andere dingen :)

Foto-opdracht week 29 - Rond

• Remy

Remy

Topicstarter
Oei, nu schemert door dat we toch een leven hebben :+

Maar idd, uns allen was druk druk / afwezig, dus het is er dit keer bij ingeschoten :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Justawitte
  • Niet online
Kan gebeuren toch.

mompelt iets over hotshots enzo :P

• Remy

Remy

Topicstarter
Hotshots, ja :) Daar zijn er genoeg van, helaas valt het met het updaten tegen 8)7

Maar ik heb ander nieuws. Groot nieuws! :*)

Zijn de weekopdrachten te saai, geen uitdaging, niet aansporend genoeg om je cam te grijpen en lekker te gaan fotograferen?

Binnenkort een nog grotere uitdaging waar elke fotograaf van iedere klasse heerlijk zijn of haar tanden in kan zetten!

Meer details volgen snel! :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Toff

Toff

FP ProMod
OMG, met echte winnaars en prijzen? Spannend man !!!

• Remy

Remy

Topicstarter
OMG, met echte winnaars en prijzen?
Dat las je niet in mijn post :P
Spannend man !!!
Ja, heel spannend! :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Remy, zit je ons nu een beetje op te fokken met dat hete weer :). Zometeen vallen er slachtoffers 8)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik heb een beetje het idee dat de weekopdracht qua nivo in bedenkelijke regionen terecht aan het komen is. WIP foto''s duiken veelvuldig de kop op, de ene wieldop na de andere wordt gepresenteerd.

Nu is het mooi dat er mensen posten die normaal gesproken niet actief in FG posten, maar echt aantrekkelijk wordt het er allemaal niet op.

Misschien te voorkomen met een weekopdracht-testcase-verzamel-topic?

• Remy

Remy

Topicstarter
Misschien te voorkomen met een weekopdracht-testcase-verzamel-topic?
Nee, we gaan het niet fragmenteren: de regels (kwaliteit!) moeten gewoon toegepast worden (door zowel uns crew als users), dan komt er meer kwaliteit dan dat men losse WIPs in een 'postaluwzuthier' gaat posten.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Garyu
Remy schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:27:
[...]
Nee, we gaan het niet fragmenteren: de regels (kwaliteit!) moeten gewoon toegepast worden (door zowel uns crew als users), dan komt er meer kwaliteit dan dat men losse WIPs in een 'postaluwzuthier' gaat posten.
Precies. Tijd om wat wieldoppen te gaan trashen dus ;).

• Remy

Remy

Topicstarter
Al done :) Ook wat offtopic gepiep weggemikt.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:32:
Al done :) Ook wat offtopic gepiep weggemikt.
tnx

De laatste tijd krijg ik een beetje het gevoel dat er minder inhoudelijk gemodereerd wordt en vooral naar regels wordt gekeken. Daar is niets mis mee en is ook noodzaak: kijk bv. maar naar een weekopdracht topic wat strak gemodereerd wordt qua regels die vaak genoeg niet worden gevolgd.
Toch denk ik dat er best meer signalen afgegeven mogen worden over wat er hier verwacht wordt qua inhoud. Zo vind ik de laatste tijd sommige foto's in solo showcase slechter dan sommige foto's in solo testcase (zonder nu voorbeelden te gaan noemen). Slecht is natuurlijk subjectief maar ik denk dat je door een foto te verplaatsen van show- naar testcase (of andersom!) je een duidelijker beeld geeft over wat 'je beleid' is (wat een @#!woord). Impliciet geef je nml aan met de scheiding test/show dat je eisen hebt qua inhoud.

Ook begrijp ik dat niet elk (verzamel) topic van even hoge kwali hoeft te zijn. Bij bv. een weekopdracht kan het soms best net onder showcase level liggen wat mij betreft maar bij het showcase topic heb ik dat gevoel niet. Zeker nu het zomer is en ik steeds meer nieuwelingen in FG* zie (alleen maar goed natuurlijk) denk ik dat er meer moderatie mag worden toegepast. Liever een foto te veel verplaatst door een mod-team (en daarover mag ook gediscussieerd worden lijkt mij) dan een onduidelijk beleid voor mij!
Ook denk ik dat dit niet alleen vanuit userinput (lees TR's) moet komen maar dat dit ook gewoon structureel kan worden toegepast. Moeilijk punt want het is niet in regels te vangen en het lijkt me niet leuk als mod om een foto te verwijderen / verplaatsen maar het bevorderd wel het kijkplezier en het nivo.

Dus samenvattend: acties zoals hier boven mogen van mij vaker worden toegepast en er mag wat mij betreft wat sterker worden neergezet wat verwacht wordt in Fotografie buiten de FAQ's om.

• TomSwinnen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-03-2017

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

De ideeën stormen in mijn hoofd als zot. Tof onderwerp is dit ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Remy

Remy

Topicstarter
djengizz: we proberen hier in FGx zo open en 'vrijblijvend' mogelijk bezig te zijn, teneinde een goede leuke sfeer neer te zetten: het is dan ook lastig navigeren tussen 'streng' optreden en de boel z'n eigen weg te laten vinden. Een foto is door een mod of door mij nooit objectief te beoordelen helaas: het is altijd subjectief, anders kan je niet goed oordelen :P Er is overigens wel een duidelijke scheiding tussen test- en showcase kwaliteit hier, zowel in de solo- als in de serie topics :)

TomSwinnen: Foto-opdracht week 30 - Klassiek is een leuk onderwerp idd, had zelf ook al een paar leuke ideetjes, maar helaas geen tijd op het moment er wat van te maken.

Mijn tease van 17 juli krijgt een vervolg: we gaan weer beginnen met de contests!

momania heeft een mooie nieuwe versie van de contestsite gemaakt waar we naar hartelust nieuwe contests kunnen gaan organiseren. In eerste instantie zal het een maandelijks gebeuren zijn, met lekker lastige thema's, dus minder vrijblijvend dan de weekopdrachten: die weekopdrachten zelf zullen overigens nog gewoon blijven bestaan naast de contests :)

Details over hoe en wat volgen binnenkort! ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Oe oe :) en wat is binnenkort?
is dat trouwens ook de reden van het uitblijven van hotshots?

En wat is trouwens de volgende stap? Een slowchat en een album gedeelte? ;)

• Remy

Remy

Topicstarter
Oe oe :) en wat is binnenkort?
Dat is binnenkort :)
is dat trouwens ook de reden van het uitblijven van hotshots?
Nee, dat komt door vakantietijd + drukte/afwezigheid van de FG-crew :)
En wat is trouwens de volgende stap?
Dat is nog een verrassing :)
Een slowchat
Hebben we al: http://irc.tweakers.net/fotografie
en een album gedeelte? ;)
Hebben we al: FG Fotoalbums :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Tjonge jij bent vandaag echt uitgeslapen hè :)

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Leuke opdracht deze week. Leed is wel "uit te voeren". :)

Ik ga daar deze week eens over nadenken. Met twee kinderen in de "ren en val" leeftijd is er vast wel een foto te nemen. O-)

• 0X55AA
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 29-05-2020
leed1 (het ~)
1 verdriet

Hmm, toch niet zo een gemakkelijk onderwerp deze week, zou het in de winter zijn... Ach ik vind wel wat :)

• SlinkingAnt
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Toevallig stond er vandaag in de Trouw een mooi stukje over 'kinderleed'. Een (Amerikaanse) fotografe heeft 27 kleine kids een lolly gegeven, meteen afgepakt, en mooie foto's gemaakt van huilende kindertjes.

Natuurlijk met een echte amerikaanse rel tot gevolg :X
Maar ze kregen daarna wel meer lolly's :Y)

Hmm, was de krant van zaterdag zie ik nu :P
klik rechtboven 29 juli kiezen, en pagina 3 :)

[Voor 19% gewijzigd door SlinkingAnt op 31-07-2006 14:26]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Aladeen
  • Laatst online: 26-12-2014
dacht even dat er 1337 bedoeld werd.

i5 3570K @ 4,6Ghz cooled by Scythe Mugen 3 | MSI Z77-G45 | XFX Radeon HD7950 Black DD @1100Mhz | Crucial M4 128GB + 2TB | 8GB Corsair Vengeance LP | Logitech G510 | MadCatz RAT 7 | LG IPS277L-BN

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

SlinkingAnt schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:22:
Toevallig stond er vandaag in de Trouw een mooi stukje over 'kinderleed'. Een (Amerikaanse) fotografe heeft 27 kleine kids een lolly gegeven, meteen afgepakt, en mooie foto's gemaakt van huilende kindertjes.

Natuurlijk met een echte amerikaanse rel tot gevolg :X
Maar ze kregen daarna wel meer lolly's :Y)

Hmm, was de krant van zaterdag zie ik nu :P
klik rechtboven 29 juli kiezen, en pagina 3 :)
Wat een fantastisch idee. Ga ik vandaag uitvoeren met ijsjes.... :):)

• Remy

Remy

Topicstarter
Even weer wat posts van het weekopdracht-topic hiernaartoe gemoved: le-zen mensen! Het weekopdracht-topic is alleen voor foto's en de commentaren daarop: commentaar op het thema hoort hier thuis. Ook deze even stucky gemaakt :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Justawitte
  • Niet online
Mag ik nog een voorzichtig vragen naar de hotshots update. Ik wil er wel een paar voor jullie zoeken hoor :P

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb thuis al een lijstje klaarstaan. Zal proberen om vanavond tijd te vinden :)

• Justawitte
  • Niet online
Zoefff schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:57:
Ik heb thuis al een lijstje klaarstaan. Zal proberen om vanavond tijd te vinden :)
Mooi, ik vond het, toen het er net was namelijk een erg goed initiatief. Zou het ook erg jammer vinden als het daarom dus niet meer word bijgehouden.

• xces
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-11 16:46

xces

To got or not to got..

Ehmz, even over de "leed" fotoopdracht van deze week.. Dit is best een tricky onderwerp, aangezien "leed" vele betekenissen heeft, waaronder bloed bij ongelukken, maar ook dierenleed.. Ik vind het oké dat het gepost word, maar zijn hier ook regels voor?

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Uit de FAQ's:
Schokkende foto's
Het kan zijn dat je foto's hebt gemaakt van een heel indrukwekkend of fotogeniek onderwerp, maar die tegelijkertijd behoorlijk schokkend kunnen zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan oorlogsfoto's, natuurgeweld, etc. In principe willen we deze foto's niet verbieden, maar pas er wel mee op. Weet je niet zeker of je ze kan plaatsen, neem dan eerst contact met 1 van de moderators op.

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:55

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Ik wil niet zeuren, maar de hotshots zouden geupdate worden... :'(

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:06
Voor nightlife foto's verwacht ik dat ik ze niet eerder zal zien dat morgen ochtend, tenzij iemand goed is in serieus nabewerken :P. Het zal anders toch echt wachten op donker worden :)

Wel een leuke week opdracht moet ik zeggen. De snelweg lampjes (voorbijrijdende auto's) zullen waarschijnlijk snel genoeg gepost worden, maar ik weet ook nog niks constructief beters.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• MBV
  • Laatst online: 11:49
jammer, ik heb mijn camera niet meegenomen naar eindhoven, kom er net pas achter dat er kermis is |:( Jammer dan...

• MBV
  • Laatst online: 11:49
wanneer wordt de hotshots nu echt eens geüpdate? Ik ben 2 weken weggeweest, en heb geen zin om de achterstand in te halen ;)

• Justawitte
  • Niet online
Remy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:33:
Hotshots, ja :) Daar zijn er genoeg van, helaas valt het met het updaten tegen 8)7

Maar ik heb ander nieuws. Groot nieuws! :*)

Zijn de weekopdrachten te saai, geen uitdaging, niet aansporend genoeg om je cam te grijpen en lekker te gaan fotograferen?

Binnenkort een nog grotere uitdaging waar elke fotograaf van iedere klasse heerlijk zijn of haar tanden in kan zetten!

Meer details volgen snel! :)
En is er al meer wat je ons kan melden. Ben ondertussen eigenlijk wel nieuwsgierig aan het worden.

• janklp
  • Laatst online: 06-12 20:30

janklp

Les Trois Ballons 2014

Is het niet mogelijk iemand van buiten het moderatie team rechten te geven om de hot shots te updaten? Nu gebeurd het niet echt regelmatig terwijl het toch niet zoveel werk kan zijn. Verder vind ik het wel echt een leuke aanvulling in het fgs forum.

"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

• neographikal
  • Niet online
Remy in "FGS feedback topic"

Het begint een beetje erg lang te duren inderdaad, we zijn inmiddels bijna een maand verder: een vers lijstje kan inderdaad geen kwaad :) Ik kan me trouwens best voorstellen dat het druk is, aangezien met name Zoefff al het modwerk de laatste maanden doet met Remy als een goede tweede.

[Voor 27% gewijzigd door neographikal op 13-08-2006 18:21]

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

"Hot Shots! - Laatste update 20 juni"

Woeha, gaap, geeuw... Hmz, bijna 2 maanden jongens!

Lijkt me sterk dat er gedurende die tijd geen nieuwe hotshots meer langsgekomen zijn.

Overigens zou ik graag een uitbreiding zien, als in, dat er een archief met hotshots ontstaat. Als je een maandje overslaat dat je dan steeds terug zou kunnen bladeren. Bijvoorbeeld het sticky topic zoals het nu is, maar dat er steeds posts aan toegevoegd worden door (liefst nog steeds alleen) mods (, anders krijg je users die denken hotshots materiaal aan te leveren terwijl het er toch niet in thuis hoord). Zoendoende kun je via RSS iedere keer op de hoogte blijven van de beste foto's op GoT. Rielext toch!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• neographikal
  • Niet online
Op zich moet dat toch te doen zijn? ctrl-x van de huidige post, post eronder aanmaken en het daarin ctrl-v'en aan het begin van de post. Blijft het nog mooi chronologisch ook :)

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Inderdaad, chronologie is ook nog best leuk lijkt me.

Enige probleem zou je krijgen als het voor sommigen te veel bandbreedte zou gaan slurpen. Maar het lijkt me dat er ergens op de tweakers.net B.V. servers wel genoeg ruimte is om dit spul te hosten, mits met toestemming van de auteursrecht hebbende natuurlijk! Bovendien is FG al nooit iets geweest voor 56k-ers. Wat dat betreft lijkt me dat dus ook geen probleem te zijn...

Wel vreemd overigens dat er sommige testcase topics tussenzitten, of ja, meer leuk voor diegene natuurlijk. Een experiment dat een best goede uitvoer heeft gehad!

[Voor 10% gewijzigd door jules op 13-08-2006 19:15]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ach, die hotshots boeien mij niet zo. Is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind veel "hotshots" veel te bewerkt. Aardig om eens te zien wat "men" nu als "showcasewaardig" meent te moeten beschouwen, maar niet meer dan dat.
Als je het echt niet meer kunt houden, kan je jouw favoriete foto toch gewoon hier dumpen/plakken?

• neographikal
  • Niet online
Het boeit anderen zeker wel, maar die kunnen niet in het topic aan de gang om de boel bij te werken. Maar het wordt ook al een maand lang beloofd, dus dat men er dan naar vraagt is niet zo heel verwonderlijk :)

• janklp
  • Laatst online: 06-12 20:30

janklp

Les Trois Ballons 2014

julius schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:53:
Inderdaad, chronologie is ook nog best leuk lijkt me.

Enige probleem zou je krijgen als het voor sommigen te veel bandbreedte zou gaan slurpen. Maar het lijkt me dat er ergens op de tweakers.net B.V. servers wel genoeg ruimte is om dit spul te hosten, mits met toestemming van de auteursrecht hebbende natuurlijk! Bovendien is FG al nooit iets geweest voor 56k-ers. Wat dat betreft lijkt me dat dus ook geen probleem te zijn...

Wel vreemd overigens dat er sommige testcase topics tussenzitten, of ja, meer leuk voor diegene natuurlijk. Een experiment dat een best goede uitvoer heeft gehad!
Goed idee Julius.

Misschien is het handig anders Thumbnails te maken van oudere hotshots. Ben je ook van het bandbreedte probleem verlost.

"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

• neographikal
  • Niet online
Hmz, dat vereist wel weer een stuk handmatig werk. Ik kan eens kijken of ik wat kan brouwselen in php wat automatisch de benodigde RML uitspuugt en wat de plaatjes resized?

[Voor 8% gewijzigd door neographikal op 14-08-2006 11:17]

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:10

franssie

Save the albatross

komt er ook een nieuwe weekopdracht of is iedereen op vakantie (of ben ik blind en zie ik 'm niet - dat kan natuurlijk ook).

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Arno
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-11 16:33

Arno

PF5A

Mja, mis um ook wel eik :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Toff

Toff

FP ProMod
Onderwerpsuggestie weekopdracht: REGEN...

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Wegens omstandigheden wat later dan normaal: Foto-opdracht week 33 - Vreugde.

@ Toff, ik heb al zoveel regen gezien, dat het (deze week) niet in de opdracht komt. Met daarmee meteen de hoop dat het deze week verder niet regent :+

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-05 22:09
wow.. mijn geminimaliseerde wiskeydop is een (hot) shot ;)

hopelijk vind ik na start van het uni jaar weer wat tijd om wat leuke projectjes te bedenken

No worries m8

• neographikal
  • Niet online
Heldt O+ Weer wat te kijken :9 ;)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Hé hotshots :9 , maar waar zijn nu de vorige? Of worden ze gewoon iedere keer vervangen?

• TomSwinnen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-03-2017

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Weekopdracht: Fruit? :/
Vorige week bijna geen inzendingen, deze week verwacht ik tientallen stillevens van appels, citroenen, bananen, e.a... Help :P

* TomSwinnen heeft wel al een origineel idee in gedachten.
Twee zelfs. Maar dat gaat niet, wegens erotiek beetje verboden is, enzo .. >:)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• neographikal
  • Niet online
Kunstzinnig naakt moet toch wel kunnen neem ik aan? Remy heeft ook al eens een serie met functioneel naakt laten zien, dus ik zie het probleem niet direct, behalve bij het regelen van onderwerpen :+

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee