Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:
  • 174.601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

IEF

Why so serious?

MeTheOne2008 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:07:
Ik heb wel een opmerking over moderator IEF , deze beweert dat hij van alles weet, maar hij weet niks, en bemoeit zich met de discussie of een provider zoals caiway juist handelt. Hij vindt dat de topic maar gesloten moet worden , omdat er teveel kritiek op Caiway is, lekker censuur beleid als je het mij vraagt , je zou bijna denken dat hij betaald wordt door Caiway om de topic te sluiten. I.i.g. vind ik IEF een incompetente moderator en verzoek ik het topic weer te openen.
Het staat je vrij om mij een DM te sturen om hierover verder te discussieren.
Ik sta achter mijn besluit om het topic te sluiten, voornamelijk gezien jouw historie.

Dat jij mij een incompetente moderator vindt, dat is je goed recht. Zorg er dan wel voor dat je die mening via de juiste kanalen ventileert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

nou heb ik een topic geopend
software voor het aan/uit zetten pc
maar die wordt na 5 minuten al dicht gegooid terwijl ik mijn antwoord nog niet heb.
zou deze gewoon nog open kunne blijven inplaats van een nieuw topic starten.

bedankt

timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blijkbaar begrijp je niet waarom je topic dicht is gegaan.

Dit forum is geen afhaalbalie voor antwoorden, waar je je vraag neerzet en wacht op antwoord.
Hier verwachten we van forumgebruikers ook een bepaalde mate van inzet, en dat wordt je ook uitgelegd als je je aanmeldingsvoorwaarden (je weet wel, daar waar je mee akkoord gaat als je je useraccount aanmaakt hier) doorleest.

zoals Spider.007 al aangeeft: wat jij wil is prima mogelijk en zelfs op verschillende manieren, maar je geeft de indruk dat je zelf nog niks hebt gezocht of nagekeken wat er zonder extra software te installeren al mogelijk is.

oftewel: we missen een flink stuk inzet van jouw kant in je topic.
Het is dan ook niet zo dat we dan maar een topic open gaan houden totdat jij je antwoord hebt gekregen - dat zou een beetje de omgekeerde wereld zijn, denk je ook niet?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 15-07-2009 13:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

jullie hebben daar wel gelijk in. en ben ook wel een stuk vergeten bij te zetten dat ik wel gezocht heb. maar ik kon niks vinden wat aan mijn voorwaarde voldoet. of het zou kunnen dat ik op de verkeerde woorden zoek. maar er wordt mij ook niet echt de mogelijkheid geboden om op de reactie van spider.007 te reageren.

omdat ik mijn antwoord nog niet gekregen/gevonden heb zou ik wel graag willen dat het topic nog open blijft.

groet,

timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op je laatste zin kan ik alleen maar herhalen wat ik al eerder heb gezegd:
Dit forum is geen afhaalbalie voor antwoorden, waar je je vraag neerzet en wacht op antwoord.[..]
Het is dan ook niet zo dat we dan maar een topic open gaan houden totdat jij je antwoord hebt gekregen - dat zou een beetje de omgekeerde wereld zijn, denk je ook niet?
Je mag een nieuw topic openen, maar neem dan daarin wel de hints en aanwijzingen die je hier en in zowel het Het algemeen beleid als het forumspecifiekere CSA Beleid hebt gekregen mee :)

En eigenlijk heb je al een bruikbaar antwoord gekregen, dus besteedt daar ook de tijd aan om te zien of het doet wat jij wilt - als dat niet het geval is, dan is het ook wel zo verstandig te zeggen waarom dan wel niet want het is een prima werkbare optie. Anders zou die suggestie die je al gekregen hebt ook niet gemaakt zijn :)

ps: En groeten doen onder elke post hoeft ook niet, we zijn geen brieven met aanhef en afsluiting aan het schrijven toch? :)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 15-07-2009 20:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Hup weer een topic gesloten en waarom?? omdat ik niks van computers weet is dat het?

Hoe moet ik een uitleg typen als ik niet eens weet wat het is hoe het komt dat ik een blauw scherm krijg?
Tuurlijk zeggen jullie weer GOOGLE!!!
Tja als ik een computer nerd ben zou ik weten naar wat ik moest gaan zoeken.

Google---Blauw scherm---->>
Na dan krijg je 100000000000000 verschillende blauwe schermen

Het is gewoon jammer dat mensen met iets wat minder kennis gelijk hun topics worden gesloten en dat het niet gewoon op een andere manier kan.
Misschien een tip, maak een gedeelte voor mensen met weinig kennis en leeg dat om de maand ofzo heb je ook geen gelul dat het een zooitje word (denk ik)

Na ja, bedankt maar weer tweakers voor de hulp, en mods, pas op dat je niet dood valt op je toetsenbord.... zo zonder van je leven he..... :?
8)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
zBEASTORz schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:06:
Hup weer een topic gesloten en waarom?? omdat ik niks van computers weet is dat het?

Hoe moet ik een uitleg typen als ik niet eens weet wat het is hoe het komt dat ik een blauw scherm krijg?
Tuurlijk zeggen jullie weer GOOGLE!!!
Als je nou eens op de foutcode googled. Je inzet is natuurlijk 5x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Megamind schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:15:
[...]

Als je nou eens op de foutcode googled. Je inzet is natuurlijk 5x niks.
Als ik weet wat een foutcode is zou dat helpen ja 8)7
Maar de eerste post van men topic heeft me dat verholpen...

Maar ja, je inzet is hier nooit goed, al heb je een heel verhaal of als je niet in computer taal spreekt dan heb je geen inzet.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
Toch is de eerste link die in jouw topic gepost wordt een heel handig startpunt voor jou, daar wordt precies uitgelegd waar je op moet letten in het blauwe scherm en staat per fout een aantal microsoft artikelen met suggesties wat je kan proberen.

Echt makkelijk zal het niet zijn voor een computerleek, maar het oplossen van blauwe schermen is helaas niet triviaal. Als je die faq helemaal hebt doorgelopen en die Microsoft-suggesties hebt uitgeprobeerd, dan kun je altijd een nieuw topic openen met uitgebreide informatie (dus de exacte foutmelding, wat bijv. memtest heeft opgeleverd als de foutmelding duidt op hardwareproblemen, welke MS-artikelen je al geprobeerd hebt etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, omdat je na vijf jaar aanwezigheid op dit forum nog niet doorhebt dat we hier enige zelfredzaamheid willen zien.

Daar valt onder dat je niet gelijk een topic opent maar op z'n minst (in dit geval) de Windows Clients - FAQ nakijkt of je daar iets nuttigs uit kan halen.
Als je dat namelijk wél had gedaan was je die llink die je gegevn werd zelf al tegengekomen en had je daarmee aan de slag gekund.

Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Ik heb misschien 5 jaar een account, dat wil niet zeggen dat ik hier elke dag kom.
Maar zal proberen om wat meer aan me topic te doen maar als dat ook weer niet goed dan weet ik het ook niet.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het overal mee eens, ik heb alleen een vraagje:

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Dit snap ik niet helemaal, is een beetje onduidelijke zin. :X Dit staat onder het Windows 7 topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het punt is dat bespreken van niet-officiële / illegale releases niet wordt gewaardeerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, oké. Maar dat is niet meer dan logisch? 8)7

Is het niet slimmer om dat daar neer te zetten in plaats van die - in mijn ogen - redelijk vage zin.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou het er sowieso niet eens hoeven neerzetten, maar blijkbaar werkt een zin die je tot nadenken aanzet beter dan de forum guidelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57

Lulukai

God's gift to women

elevator schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:26:
over je topic (dus ga niet alsnog vragen hoe je je product activation omzeilt)[/list]
Dit topic geld enkel voor:
Foutje in de OP.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens sommigen op dit forum schijnt 'geldt' een archaïsche spellingsvorm te zijn :+
* alt-92 vindt overigens van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:38:
Volgens sommigen op dit forum schijnt 'geldt' een archaïsche spellingsvorm te zijn :+
Archaïsch - volgens http://taaladvies.net/taal/advies/popup.php?id=117
"Verouderd, ouderwets, in onbruik geraakt (gezegd van een woord, een uitdrukking of een zinswending)"

Archaïsch - volgens de modale Tweaker
"Zo hebben die ouwe lullen me dat op school geleerd maar ik weet het allemaal veel beter - fouten maken is de nieuwe spelling, dynamische taal FTW enzovoorts!"

Maak d'r effe geldt van - dan klopt het weer wat er staat :+
offtopic:
ignore dyslecten en luiwammessen zonder spellingscontrole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:38:
Ehh? Misschien moeten 'sommigen' dan maar weer eens terug naar de basisschool? Kunnen ze in groep 8 weer leren spellen :X. Waarom zou 'geldt' ouderwets zijn? Of is de spelling (stam + t) die ik afgelopen schooljaar in groep 8 nog heb aangeleerd ouderwets? Zoja, dan zou ik graag een nieuwe methode van deze 'sommigen' ontvangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbsaerens schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:30:
[...]

Dacht even dat je vroeg welke characterreeks hij ingaf :+
Jmo82!*9faILM42s
alt-92 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:32:
Ik zie de TS ertoe in staat om zelfs dat nog te doen ;)
Dit slaat natuurlijk nergens op. Zeker niet als je moderator bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:36:
[...]
[...]

Je bedoelde knipogen he? Ik ben het helemaal met je eens. Foei moderator! Je mag niet meer knipogen. Anders voor straf zonder sokken aan naar bed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:41:
[...]
Maak d'r effe geldt van - dan klopt het weer wat er staat :+
Zo goed? :+

[ Voor 53% gewijzigd door pasta op 05-08-2009 01:17 . Reden: Knippen in een quote ftw (Lees: Zinloze onderdelen uit een citaat verwijderen maakt je bericht wat makkelijker leesbaarder. ) ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel bedenkingen bij de vormgeving, maar goed, er is onmiskenbaar een letter T aanwezig daar.
Gefeliciteerd, je basisschoolopleiding "Nederlands" werpt z'n vruchten af >:)
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:36:
Met alle respect, ik ben het met Awakener eens: dat topic had echt dicht gemoeten. Zo'n lamlendige TS en dan nog een topic starter die het vertikt terugkoppeling aan de helpende community te geven...

Oh en dat knipogen. Tsk tsk. foei enzo, niet meer doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:50:
[...]

Moet je niet doen. Er zijn namelijk veel luie mensen die net doen alsof ze gezocht hebben, en juist door aan te geven wat je gedaan hebt, kun je dat voorkomen. Ook voorkom je dat mensen oplossingen gaan suggereren die je al geprobeerd hebt. Altijd een volledige startpost maken, daar heb je zelf ook het meeste aan :)
Dit is de meest wijze les die je kunt geven; prima vero, gambieter :)
Ik ben het er helemaal mee eens :)

Duidelijk je probleem beschrijven in een nieuw topic kun je alleen maar goed doen als je ook met links, thumbs of plaatjes het probleem kunt aantonen.
Ook als we weten welke hardware iemand heeft kan er veel gerichter naar een oplossing worden gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Ik ben best wel tervreden van de moderators!!!
Zij doen hun werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik niet.

ik vind het gewoon stom dat een Poken niet verkocht mag worden in V&A, omdat het niets met computers te maken zou hebben.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

En het is relevant om dat hier te plaatsen?

Hoe je hier dan verdwaald bent is me een raadsel aangezien je de juiste richting op bent gewezen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch wel.
want die weg heb ik al bewandeld, en die reageert niet.
Dus dat is de 2e klacht. Reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Wat PromoX bedoelt is dat dit topic niet gelezen wordt door de mensen die gaan over het gedeelte V&A van Tweakers.net en dat je dus ook geen antwoord zal krijgen. Het is een beetje alsof je tegen de watermaatschappij klaagt over de elektriciteitsmaatschappij, je zal geen zinnig antwoord krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja.. ik zie het anders.
Ik klaag niet bij de electriciteitsbedrijf.. maar tegen de buurvrouw, schoolmeester, de bakker...

Gewoon een beetje mijn frustatie kwijt ;)

Ik bedoel.. een Poken word verwijdert, omdat dat niets met een computer te maken heeft? En dingen als televisies, muurbeugels, afstandsbedieningen en dergelijke mogen WEL!

Gaat mij niet om die stomme dingen te verkopen, het gaat mij er om dat dit zo ontzettend belachelijk is, dat ik niet weet of ik nu moet lachen, of moet gillen!
En enig comment wat je dan krijgt is, met jou kan je niet discusseren, en gooien dan de topic dicht.
En PM's worden niet beantwoord.
Wie kan er dan niet discusseren?

Zijn dus al 3 acties waar ik het niet mee eens ben:

1. het onterecht verwijderen van een item
2. het niet reageren
3. gewoon de topic op slot gooien wanneer ik (en anderen) met goede argumenten komen.

dus ik denk dat ik niet verdwaald ben, met mijn klachten? Ook al word het hier niet opgelost.. het is zeker on-topic!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:48:
Nouja.. ik zie het anders.
Ik klaag niet bij de electriciteitsbedrijf.. maar tegen de buurvrouw, schoolmeester, de bakker...

Gewoon een beetje mijn frustatie kwijt ;)
[...]
dus ik denk dat ik niet verdwaald ben, met mijn klachten? Ook al word het hier niet opgelost.. het is zeker on-topic!
Lieve mona is een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Da's niet zo mooi, maar het is vooral niet waar. Je maakt een en ander niet sterker door beschuldigingen te uiten die niet waar zijn. Misschien heb je wel een Direct Message getikt, maar verzonden iig niet. Tenzij je onder nog een ander account opereert maar dat stellen we sowieso niet op prijs :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lustucru schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:14:
[...]

Da's niet zo mooi, maar het is vooral niet waar. Je maakt een en ander niet sterker door beschuldigingen te uiten die niet waar zijn. Misschien heb je wel een Direct Message getikt, maar verzonden iig niet. Tenzij je onder nog een ander account opereert maar dat stellen we sowieso niet op prijs :)
Betekent dit dat we hier off-topic mogen, of gaan jullie verder DMen? :+

/me hides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Rooien mogen offtopic, gebruikers moeten zich aan de regels houwen.
:+
* Lustucru doet search & destroy

[ Voor 18% gewijzigd door Lustucru op 07-10-2009 20:23 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lustucru schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:14:
[...]

Ok, misschien was DM niet correct. Ik kreeg een e-mail met de melding, dus waarschijnlijk heb ik ook per e-mail geantwoord.
Heb toen wel 1x antwoord gehad, met het bericht dat hij geen verband zag tussen een Poken en computers. Daarna niets meer gehoord. Ook niet na uitleg wat een Poken precies is.

Daarbij... sinds wanneer is de V&A ALLEEN voor pc-related artikelen? Staat vol met andere electronica! Ook Floppus beweerd dus dat een Poken er niet thuis in hoort, want het heeft te weinig geheugen enzo?
What is dat voor <censuur> onzin? Mijn artikel stond gewoon bij het juiste gedeelte, bij elektronika/gadgets.
* Client Software Algemeen
* Windows Clients
* Serversoftware en Windows Servers
* Non-Windows Operating Systems
* Officesuites en -software
* Beveiliging & Virussen
mijn klachten horen inderdaad niet in dit rijtje thuis.
Hiervoor mijn excuses.

on-topic maar dan;
Ja... ik denk dat je in feite de spijker op de kop slaat.
Veel mensen maken de fout dat ze denken dat het hier een helpdesk is. Dat is niet zo.
Daar heb je weer andere forums voor. Voorbeeld: www.helpmij.nl
Dit is hier meer een hobbyclub van (wannabee) tweakers. Je gaat toch ook niet langs bij een motorclub, en vragen, jongens, kunnen jullie me helpen mijn band te plakken?

Toen ik jaren geleden hier kwam, dacht ik het ook hoor, hee, makkelijk, als je problemen hebt kan je dat hier vragen! En je hebt nog snel antwoord ook! (meestal).
Inderdaad lopen er hier best wel veel mensen rond met verstand EN die bereid zijn om de beginner te helpen. Maar het moet wel een beetje van 2 kanten komen. Je moet het eerst zelf proberen ;) Het is hier geen afhaalchinees voor antwoorden zoals al gezegd is ;)

Overigens word ik ook wel eens beschuldigt dat ik te weinig inzet toon, maar dat is maar schijn. Als ik al een idee heb waar ik moet zoeken, en waar niet, meld ik niet altijd alles wat ik al geprobeerd heb, of welke config ik heb ofzo, maar probeer het probleem bondig samen te vatten ;)

Overigens; ik steun jouw idee voor een aparte topic, waar newbies en leken hun vragen kunnen stellen. Zo blijft de rest van de topics redelijk schoon, en alle die-hards die liever niet met die mensen in aanraking willen komen, kunnen deze gewoon mijden ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:13:
Overigens; ik steun jouw idee voor een aparte topic, waar newbies en leken hun vragen kunnen stellen. Zo blijft de rest van de topics redelijk schoon, en alle die-hards die liever niet met die mensen in aanraking willen komen, kunnen deze gewoon mijden ;)
Als je soms al de reacties/discussies bekijkt op de frontpage (waar moderatie lang niet zo zwaar is), is de kans bizar groot dat zo'n apart topic binnen een dag al complete flamewar is geworden over zo'n beetje versus discussie die je kan hebben.

Simpel, mischien lullig, maar t.net is niet voor leken en newbs. Goed, electronica/vervoer is waarschijnlijk de uitzondering, maar het PC-gerelateerde zut moet je gewoon wat kennis van hebben, er zijn genoeg andere fora's op het internet waar je anders terecht kan.

Dat er 'voorkeursbehandeling' heerst hier is een ander verhaal, consequent zijn ze in iedergeval niet ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat begrijp ik dus niet.
Waarom flamewar?
Als iemand geen zin heeft om alles voor te kauwen, of anderzijds niet tegen domme vragen kan, waarom dan niet domweg zo'n topic uit de weg gaan?
Net zoals je niet hoeft te klagen over televisiezenders die je niet aanstaat, KIJK er gewoon niet naar!

En aangezien de echte tweaker uitsterft (zelf ben ik ook maar een quasi tweaker), is het helemaal niet slecht voor t.net om noob-vriendelijk te zijn door een aparte ruimte voor z te creeren.

Zie het als een soort van permanente open dag, waar iedereen kennis kan maken met de wondere wereld van de geeks, zonder dat je er meteen zelf 1 hoeft te zijn. (maar wel misschien de intresse gewekt word).

Maar dat er genoeg andere plekken zijn.. ja, dat ben ik het wel met je eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet om het één of ander, maar er lopen (zeker omdat je het forumwide gaat betrekken) al veel langer dergelijke discussies.
Waarom mag ik hier geen domme vragen stellen?
Een toegankelijker en vriendelijker GoT, hoe gaat het?
Basic topics zonder enige zelfredzaamheid in WoS
Tweakers voor al je antwoorden ?

Ik stel voor dat je je licht daar ook op gaat steken, want hier is je verhaal van weinig meerwaarde boven die al lopende zaken..
Je weet dat Waarom is je topic weggegooid of anderszins verdwenen? en Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! je de weg wijzen op de diverse alternatieven die er zijn, Dit topic echter gaat over de door PromoX in "Oneens met de actie van een moderator? P..." aangehaalde forumonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:30:
Ik denk dat het heel erg moeilijk is om op een groot forum 'iedereen' tevreden te houden. Alle mensen die hier net nieuw zijn zullen hier waarschijnlijk (schreeuwend) jullie gaan vertellen dat ze jullie sukkels vinden. Terwijl ik persoonlijk het liefst een strakker beleid zou hebben om het niveau wat omhoog te krijgen. Maar dan praat ik over GoT in het algemeen, niet over WOS.
Dit is een intressant stukje.

Tevreden houden klinkt groot en het is misschien beter dat als je commentaar krijgt om daar niet op in te gaan. Bij twijfel kun je iets navragen en het ligt ook aan jezelf.
Met 250.000 leden zal er altijd wel iemand tussen zitten die het niet met je eens is, maar om daar nu een punt van te maken?

Ook het uitmaken voor sukkel kan frustraties oproepen. De baas spelen is niet echt wenselijk en iedereen heeft zijn eigen specialiteit en die moet men inzetten. Respect hoort er gewoon bij.

In plaats van mopperen zou je ook navraag kunnen doen bij die persoon en vaak is het dan niet zo bedoeld, maar het praat vrij lastig als je geen gezichten ziet en geen emoties kan aflezen.

Of een strakker beleid gaat helpen vraag ik me af. Het is al een hele prestatie om een forum met 250.000+ leden goed in te delen en ik denk dat de moderator hier zijn handen aardig aan vol heeft.

Ik denk dat als mensen zelf nadenken dat het veel werk zal schelen en als je ergens niet zeker van bent vermeld je dat even in je post en de leden snappen dat best wel.

Zinnen zoals "ik denk dat" of "ik vermoed dat" klinken vriendelijker dan een zin zoals "het is zo dat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Ik ben het niet oneens met een moderator, maar omdat ik zo snel geen feedbacktopic zag in één van de diverse categorieën.

Nu, met de komst van Win7 heb ik al een aantal x32 vs x64 topics gezien, kennelijk is daar een hele hoop onduidelijk over. Over het kunnen mappen van een shared videokaartgeheugen buiten het 3,2GB bereik (wat niet kan) en ook over het feit dat het nog brak is (dat is sinds Vista niet meer het geval).

Misschien is het iets om dat op te nemen in de FAQ; Windows Clients - Vista FAQ

Ik hoor het wel!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruim twee weken geleden is een thread van mij op een manier afgesloten waar ik grote moeite mee heb.

Erger is dat niemand op het forum nu weet wat de status is. Ben ik met die ingreep eens? Krijg ik een kans om de zaken aan te vullen? Enzovoort.

Het gaat om de thread
"Bestaat er een Windows 7 in "Light"-uitvoering?"
in het forum Windows Clients.

De manier van modereren was slordig. Samengevat: deze moderator doet maar wat. De thread is zonder goede reden op slot gegaan. De slotpost (modbreak) is buiten proporties. Voorbeeld: de titel werd wel degelijk gewijzigd, en dat gebeurde zónder overleg (vooraf!). Zie ook de inhoud van de thread. De mod heeft zich met de discussie bemoeid, maar begreep niet waar ik het over had. Dat onbegrip bleek uit zijn reacties, waar zelfs een beledigende opmerking aan mij niet werd geschuwd.

Ik sta door deze gebeurtenis op dit Professionele Forum al ruim twee weken bekend als een leugenaar en een nitwit, en op een snel nationaal en openbaar forum zoals dit, is dat een eeuwigheid. Deze situatie is ontoelaatbaar.

Ik kan momenteel niets meer doen om iets toe te voegen aan die treurige thread. Ik ben daarom geheel volgens de forum-regels met de moderator in gesprek gegaan (mail). Ik heb onder andere een positief voorstel gedaan om mijn thread nog eenmaal heel helder toe te mogen lichten. Echter tot nu toe heb ik geen énkel antwoord van de mod ontvangen. Niets.

Tweakers vraagt in de faqs om onderwerpen van hoog nivo. Welnu: dit wás een thread van nivo. Sommige leden begrepen dat! Als dat echter door een mod/Tweakers niet wordt begrepen, neem dan je verantwoordelijkheid. Ik hoor achteraf dat mods het druk hebben. Dit is begrijpelijk maar het staat los van het probleem. Het is geen excuus om dan maar aan te rotzooien. Tweakers pretendeert niet te rotzooien, doe dat dan ook niet, en schuif de schuld voor het wél rotzooien dan al helemaal niet in de schoenen van de poster.

Het probleem ligt nu bij het doktersteam van Tweakers, en zij hebben mij gevraagd even geduld te hebben. Dat begrijp ik, maar omdat die thread daar maar blijft staan, voor iedereen over de hele wereld leesbaar, schrijf ik deze post.

YALK
(ps ik stuur een kopie van deze post ter info naar het doktersteam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om de post van Yalk te verduidelijken even de link: Bestaat er een Windows 7 in "Light"-uitvoering?.

Echter, zelf claimen dat een topic van hoog niveau is? Dat is niet iets wat je zelf kunt beoordelen, dat is juist iets waar anderen beter over kunnen oordelen. Ik ben het niet met je eens :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gambieter schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:22:
Echter, zelf claimen dat een topic van hoog niveau is? Dat is niet iets wat je zelf kunt beoordelen, dat is juist iets waar anderen beter over kunnen oordelen. Ik ben het niet met je eens :)
Met ^^. Als je een berg tekst neergooit over je 'ongenoegen' van Windows 7 en daarmee ook nog een vergelijking gaat maken richting emule/donkey, met eind van de rit 1 vraag: Wie weet wat? Daarnaast zie ik diverse dubbelposts van jou (binnen 1 minuut), praten over 'commerciele trucs'. Neuh, dat lees ik absoluut niet als 'hoog niveau'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Idem hier. Ik heb het topic even door zitten lezen en waar een hoop mensen vragen hoe het zit met je voorbeelden en argumenten, ga je er amper/niet op in met foute of wazige voorbeelden of richting ''op de man''. Denk dat je doktersteam-request dan ook weinig kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

SinergyX schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:32:
Met ^^. Als je een berg tekst neergooit over je 'ongenoegen' van Windows 7 en daarmee ook nog een vergelijking gaat maken richting emule/donkey, met eind van de rit 1 vraag: Wie weet wat? Daarnaast zie ik diverse dubbelposts van jou (binnen 1 minuut), praten over 'commerciele trucs'. Neuh, dat lees ik absoluut niet als 'hoog niveau'.
Wel de lusten, niet de lasten...

Ik heb dat topic gevolgd en wijselijk niet gereageerd. Daarbij komt nog dat ik denk dat je het voor jezelf een beetje verziekt hebt.

offtopic:
Waarom kom je na ruim 2 weken met deze post/flame :?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Yalk: nu zeg je weer dat het helemaal aan anderen ligt, en absoluut niet aan jezelf...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jester-NL schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:53:
Yalk: nu zeg je weer dat het helemaal aan anderen ligt, en absoluut niet aan jezelf...
Ik heb zelden een treuriger topic zo lang open gelaten zien omdat de mods hoopten dat er nog een haalbare discussie van te maken was. En iderdaad, de TS vind dat alles aan iedereen ligt maar dat alles vooral bij een ander te zoeken is.

Goed slot, alhoewel wat laat gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:11:
Ruim twee weken geleden is een thread van mij op een manier afgesloten waar ik grote moeite mee heb.

Erger is dat niemand op het forum nu weet wat de status is. Ben ik met die ingreep eens? Krijg ik een kans om de zaken aan te vullen? Enzovoort.
[...]
Mijn post had maar één bedoeling, en die heb ik in mijn post aangegeven.
Een nieuwe discussie is volgens mij om diverse redenen niet zinvol.

Ik wacht de reactie van het doktersteam rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De status is redelijk simpel: de post is gesloten. Daar is ongeveer iedereen die de link in de post van Gambieter geklikt heeft wel achter. Jou eens zijn met de reactie is door je vorige post al duidelijk (niet), maar zowel je posts hier als je reacties in de gesloten draad maken duidelijk dat je een beetje last hebt van een niet geheel strategisch gedragen, en uitzicht belemmerend houtje plaatje...
Genoemd optioneel 'kledingstuk' (of is het een gekozen houding) maakt dat de posts in de besproken forumdraad door iedereen behalve jouzelf als constructief werden beschouwd.

All in all... behalve jijzelf begrijpt iedereen (zowel in die thread als hier) waarom die draad gesloten is... en toch ben jij van mening dat het aan de moderatie en aan T.net ligt. :? :>

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jester-NL schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:41:
De status is redelijk simpel: de post is gesloten. Daar is ongeveer iedereen die de link in de post van Gambieter geklikt heeft wel achter. Jou eens zijn met de reactie is door je vorige post al duidelijk (niet), maar zowel je posts hier als je reacties in de gesloten draad maken duidelijk dat je een beetje last hebt van een niet geheel strategisch gedragen, en uitzicht belemmerend houtje plaatje...
Genoemd optioneel 'kledingstuk' (of is het een gekozen houding) maakt dat de posts in de besproken forumdraad door iedereen behalve jouzelf als constructief werden beschouwd.

All in all... behalve jijzelf begrijpt iedereen (zowel in die thread als hier) waarom die draad gesloten is... en toch ben jij van mening dat het aan de moderatie en aan T.net ligt. :? :>
Het is zo jammer allemaal. Ik ben niet zo uitgekookt als sommigen denken. Gekozen houding?

Er waren enkelen in die trieste thread die het met me eens waren en die zagen wat ik bedoelde. Je vergist je dus (ik zal niet zeggen: "je hebt niet goed gelezen", want dan zullen er van de 10-duizenden hier, er vast wel weer een paar zijn die zeggen dat ik niet zo arrogant mag zijn).

Er werd geprotesteerd: "hier zitten geen jaknikkers", maar het probleem is natuurlijk dat ik iets probeerde te melden dat eigenlijk niet geschikt was voor een discussie, en niet voor een technische uitleg. Dat zijn de geijkte onderwerpen hier.

En dat laatste is waarschijnlijk mijn grootste "fout": ik heb mijn protest tegen de fratsen van Microsoft doodgewoon op een forum geplaatst dat daar absoluut niet geschikt voor is. Want hier zitten techneuten die graag een probleem met een driver oplossen. Maar dat mag ik niet zeggen, natuurlijk. En natuurlijk ligt het aan mij. Owee als je in Nederland iets zegt dat buiten het gemiddelde valt. Daar is Nederland te klein voor.

Tenslotte: ik lees dat ik niet constructief was. Deze opmerking komt maar van één lezer, die ook de vergissing (voorzichtig zijn, het was maar een vergissing!) heeft gemaakt niet te merken dat er 2 of 3 of 4 posters waren die het wél begrepen,.... Maar goed, ik geef deze poster en alle anderen mee:

- het is treurig dat ik een post maak over de fratsen die Microsoft uithaalt, over de gehele breedte van Windows, en dat er vervolgens zo veel negatieve reacties komen. Er werd niet met me meegedacht, het werd door de meesten niet begrepen.

Op een zo groot forum als dit, is het per definitie absoluut onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. En omdat ik het heb gehad over iets dat normaal nooit wordt besproken, heb ik gewoon teveel gevraagd. Waar ik echter een probleem mee heb, is de aantijging leugenaar, en een belediging zoals "Tin Foiled Hat", gevolgd door een totale blokkering om nog maar iets te mogen zeggen.

En het mag al helemaal nooit zover komen, denk ik, dat het alleen van een meerderheid afhangt of iemand iets mag zeggen of niet. En of hij gelijk heeft ja of nee. Dat zou een mooie boel worden! De vertrossing in optima forma.

Meer is er niet aan de hand. En DIT is de status, geachte poster.

Nogmaals: ik denk dat het het allerbeste is om het nu aan de dokters over te laten. Mijn post van enkele dagen geleden was alleen maar bedoeld om aan te geven dat het me stoort dat ik helemaal niets meer kan doen, dus ook niet de zaken aanvullen / corrigeren. En dat ik daar (geheel volgens de FAQs) mee bezig ben.

En ik zal hier nooit meer wat anders doen dan vragen naar driverproblemen enz enz. Wat dit betreft ligt het inderdaad allemaal aan mij, wat er is gebeurd.

EDIT: reageer svp niet meer, want zoals gezegd wilde ik alleen maar aangeven wat de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Betreft:
Apple gooit Google in de strijd tegen Microsoft

Is dit niet wat voorbarig het al dicht te gooien? Goed, ze gingen even de andere kant op, maar er kwamen toch best 'HK waardige' discussies uit? Het is immers de HK, dan moet toch wel een grapje links er rechts wel kunnen, zijn nu niet direct flames richting MS of Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:04:
Betreft:
Apple gooit Google in de strijd tegen Microsoft

Is dit niet wat voorbarig het al dicht te gooien? Goed, ze gingen even de andere kant op, maar er kwamen toch best 'HK waardige' discussies uit? Het is immers de HK, dan moet toch wel een grapje links er rechts wel kunnen, zijn nu niet direct flames richting MS of Apple.
Dat moet je dan met de betreffende mod opnemen, dit topic is alleen voor mod acties betreffende softe goederen, niet de huiskamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX moet leren de TS te lezen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alt-92 sloot mijn topic ([Vista] Local only of limited connectivity) wegens te weinig info en omdat het niet relevant was voor Windows OS. Ongetwijfeld geheel terecht, maar dan hoor ik graag hoe ik m'n vraag beter kan plaatsen:

- Welke info is nog meer nodig om een zinnig antwoord te kunnen geven?
- Waar het ik het beter kunnen plaatsen? Ik plaatste het in het Windows forum omdat het naar mijn gevoel een probleem met Vista is; eerder met XP had ik (met dezelfde verbinding en dito modem) nooit problemen.

Thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Simpelweg: je geeft veels te veel nietszeggende informatie over een netwerkprobleem in een windows topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

De oplossing wordt al gegeven denk ik
alt-92 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 08:35:
[...]

Sowieso lijkt me dat je wellicht kunt bellen met de ServiceDesk en een keer kan vragen waarom je je modem moet resetten voordat je internet hebt.
Dat lijkt me stap 1, daarna zou je op het ziggo forum kunnen kijken of dit soort problemen vaker voorkomen, inloggen op je modem om te zien of een DHCP release/renew gaat werken enz enz

Ik denk dat als je de bekende stappen genomen hebt (search, google, fora, helpdesk) en er nog niet uitkomt je dit even moet opnemen in een evt. nieuwe post en dat je zal merken dat mensen je beter kunnen helpen omdat ze dan een beeld van je probleem krijgen ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:00

sanzut

It's always christmas time

Zie mijn TR van Online applicatie => Printer aansturen. Graag verplaatsen naar Programming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:58:
Simpelweg: je geeft veels te veel nietszeggende informatie over een netwerkprobleem in een windows topic.
...en in mijn bovenstaande post wordt duidelijk dat ik blijkbaar niet door heb dat mijn info nietszeggend was, en daarom vraag ik om hints over wat jullie dan wel ietszeggend vinden. Simpelweg een negatieve kwalificatie geven zonder enige aanwijzing wat ik beter kan doen helpt niet echt. Niet iedereen weet evenveel van dit onderwerp als jij - anders zouden dit soort fora er toch niet zijn? Als je niet wilt helpen, regaeer dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je internet provider heeft een speciale helpdesk in het leven geroepen voor problemen met je internet verbinding.
Dat lijkt mij het (logische) eerste aanspreekpunt voor je vraag.
- Welke info is nog meer nodig om een zinnig antwoord te kunnen geven?
- Waar het ik het beter kunnen plaatsen? Ik plaatste het in het Windows forum omdat het naar mijn gevoel een probleem met Vista is; eerder met XP had ik (met dezelfde verbinding en dito modem) nooit problemen.
Lees je eigen topicstart in dat gesloten topic nog eens door - let ook op dat ik die enorme lap ipconfig ertussenuit heb gehaald maar je post voor de rest compleet heb aangehaald in mijn sluitmessage..

En hou die nou eens naast Het algemeen beleid - de topic-quickstart.
Valt het niet op dat je in je bovenstaande reactie meer inhoudelijk nuttige info zet (je had dit met XP niet op dezelfde PC met hetzelfde modem) dan in die zo belangrijke topicstart? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Zeg, kan het modje even zijn arrogante en belerende toontje matigen @ [Vista] Kopieren files (pics), maar volgorde behouden .

Is een beetje normale (lees; nette) communicatie teveel gevraagd? Misschien kan dit modje ook even kijken naar iemands reg date en dan bepalen een user niet als een klein kind te behandelen?

Anyway, aangaande mijn topic, ik had al een tijdje lopen Googlen, helaas niets gevonden. Als het antwoord dan makkelijk te vinden is, hoort een mod dan niet een hint/linkje in de sluitmessage te doen? Denk dat hij nog veel te leren heeft qua zijn 'werk' goed doen en niet met een god-like attitude zijn users te woord denken te staan.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrJ schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:02:
Anyway, aangaande mijn topic, ik had al een tijdje lopen Googlen, helaas niets gevonden. Als het antwoord dan makkelijk te vinden is, hoort een mod dan niet een hint/linkje in de sluitmessage te doen? Denk dat hij nog veel te leren heeft qua zijn 'werk' goed doen en niet met een god-like attitude zijn users te woord denken te staan.
Vertel dan waarop je gezocht hebt, wat je al geprobeerd hebt, en waarom het niet lukt. Nu is van eigen inzet niets te merken in je startpost. Reageren zoals hierboven helpt echt niet :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

gambieter schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:45:
[...]

Vertel dan waarop je gezocht hebt, wat je al geprobeerd hebt, en waarom het niet lukt. Nu is van eigen inzet niets te merken in je startpost. Reageren zoals hierboven helpt echt niet :) .
En jij bent? :?

Maareh is het tegenwoordig nodig je hele Google history te copy/pasten in je startpost om te laten zien dat je eigen inzet hebt getoond? Beetje bullshit, misschien dat dit opgaat voor nieuwe users, vrees dat ik even wat langer hier rondhang dan jij, iig lang genoeg om te weten hoe 't hier werkt. Ik open dan ook geen topic als ik niet eerst zelf heb gezocht. En ook de moderators kunnen dat best inzien, mits ze uberhaupt de moeite nemen enige achtergrond info tot zich te nemen ipv gewoon maar een topic dicht te gooien met een arrogante sluitmessage.

[ Voor 45% gewijzigd door MrJ op 26-12-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie gambieter. Iets vriendelijker mag wel, er wordt hier niet alleen door klagers en mods gepost :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

gambieter schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:57:
[...]

Zie gambieter. Iets vriendelijker mag wel, er wordt hier niet alleen door klagers en mods gepost :) .
Klopt. Sorry. ;)

Anyway, ik ben van mening dat een moderator ook aan de hand van de user dient te bepalen of deze wel of niet voldoende tijd zelf in het probleem heeft gestoken en niet iedereen hetzelfde te behandelen en al zeker niet op deze in mijn ogen arrogante toon het topic dichtgooien zonder verder enige info zoals een link naar een topic of search query.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OK :) .
Anyway, ik ben van mening dat een moderator ook aan de hand van de user dient te bepalen of deze wel of niet voldoende tijd zelf in het probleem heeft gestoken en niet iedereen hetzelfde te behandelen en al zeker niet op deze in mijn ogen arrogante toon het topic dichtgooien zonder verder enige info zoals een link naar een topic of search query.
Het gaat natuurlijk iets verder dan alleen laten zien van inzet. Het voorkomt bijvoorbeeld ook allerlei tips waarop jij dan zegt "heb ik al gedaan" of "werkt niet". Als je aangeeft hoe ze gesorteerd zijn (op naam, extensie, datum?) dan kan er veel specifieker worden gekeken. Oftewel: des te meer specifieke informatie je geeft, des te meer kans heb je op een oplossing.

Qua posthistorie, ach. Iemand die >100,000km per jaar rijdt krijgt dezelfde bekeuringen als de persoon die alleen op en neer naar de buurt-Appie rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

gambieter schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:25:
Het gaat natuurlijk iets verder dan alleen laten zien van inzet. Het voorkomt bijvoorbeeld ook allerlei tips waarop jij dan zegt "heb ik al gedaan" of "werkt niet". Als je aangeeft hoe ze gesorteerd zijn (op naam, extensie, datum?) dan kan er veel specifieker worden gekeken. Oftewel: des te meer specifieke informatie je geeft, des te meer kans heb je op een oplossing.
Klopt. Maar 't lijkt mij ook redelijk duidelijk dat dit niet opgelost wordt met een standaard 'sort' optie. Er is een custom sort gedaan, maar meekopieren werkt niet. Had dit misschien kunnen toevoegen als 2e regel, dan was eea duidelijker.

Maar dat neemt niet mijn klacht weg van een bijzonder onhulpvaardige sluitmessage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even los van dit specifieke voorbeeld, een hulpvaardige sluitmessage heeft in mijn ogen weinig zin. Hoe denk je mensen op te voeden om zelf te zoeken door hen het antwoord alsnog aan te reiken? De reden dat een topic, waarvan de inzet discutabel is, gesloten wordt is dat dergelijke topics niet worden gewaardeerd, en mensen worden gedwongen eigen inzet te tonen. Het geven van de oplossing in de sluitmessage lost het probleem van de TS op, en dus zal hij het de volgende keer op dezelfde manier doen :)

Uiteraard zeg ik niet dat je iemand niet de juiste richting op mag helpen; maar het doel moet nog altijd zijn om de TS zelf zijn probleem op te laten lossen.

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 26-12-2009 13:09 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Spider.007 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:08:
Even los van dit specifieke voorbeeld, een hulpvaardige sluitmessage heeft in mijn ogen weinig zin. Hoe denk je mensen op te voeden om zelf te zoeken door hen het antwoord alsnog aan te reiken? De reden dat een topic, waarvan de inzet discutabel is, gesloten wordt is dat dergelijke topics niet worden gewaardeerd, en mensen worden gedwongen eigen inzet te tonen. Het geven van de oplossing in de sluitmessage lost het probleem van de TS op, en dus zal hij het de volgende keer op dezelfde manier doen :)

Uiteraard zeg ik niet dat je iemand niet de juiste richting op mag helpen; maar het doel moet nog altijd zijn om de TS zelf zijn probleem op te laten lossen.
Misschien had ik inderdaad in mijn sluitmessage iets netter en vriendelijker gemogen, maar aangezien MrJ al iets langer meeloopt ging ik er eigenlijk vanuit dat hij wel weet hoe het werkt hier en dat het eenvoudig droppen van een probleem niet gewenst is en er dus wel enige inzet verwacht wordt. Was MrJ nu nog geen 8 jaar Tweakert, dan was mijn sluitmessage ook wat behulpzamer geweest :+ Dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat MrJ van mij verwacht.....

Verder sluit ik mij wel aan bij Spider z'n reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 26-12-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

TheVMaster schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:22:
[...]

Misschien had ik inderdaad in mijn sluitmessage iets netter en vriendelijker gemogen, maar aangezien MrJ al iets langer meeloopt ging ik er eigenlijk vanuit dat hij wel weet hoe het werkt hier en dat het eenvoudig droppen van een probleem niet gewenst is en er dus wel enige inzet verwacht wordt. Was MrJ nu nog geen 8 jaar Tweakert, dan was mijn sluitmessage ook wat behulpzamer geweest :+ Dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat MrJ van mij verwacht.....
De boel omdraaien is gemeen! ;(

Maareh... als ik een straks een soortgelijk topic aan, met wat extra info en ook nog eens aangeef dat ik al heeeeel veeeeel gegoogled heb, blijft die dan open? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrJ schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:35:
Maareh... als ik een straks een soortgelijk topic aan, met wat extra info en ook nog eens aangeef dat ik al heeeeel veeeeel gegoogled heb, blijft die dan open? O+
Tip: zeg dan ook waarop je gezocht hebt, want er komen heel veel topics langs waarin alleen gezegd wordt "ja ik heb gegoogled" ;) . Openblijven bemoei ik me niet mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MrJ schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:35:
[...]

De boel omdraaien is gemeen! ;(

:+ Tuurlijk blijft hij dan open...want het probleem is wel irritant ;) maar extra info is nooit mis..hoe meer info hoe groter de kans dat we kunnen bijdragen aan een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 05:36
In het microsoft certified topic ( [Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 ) had ik een link gezet naar een document dat ik zelf in elkaar geknutseld had als samenvatting/voorbereiding voor de beta examens op het gebied van virtualisatie. Dit zodat andere mensen hier ook van konden leren.
Voor de liefhebbers nog een samenraapsels van dingen die ik wel belangrijk vond voor de virtualisatie examens : <insert link here>
Deze link werd weggemod waardoor het bericht als volgt werd:
Voor de liefhebbers nog een samenraapsels van dingen die ik wel belangrijk vond voor de virtualisatie examens : *snip* - hoe goed bedoeld ook, dat was nou net NIET de bedoeling.
Ik verwachtte toen dat er een aanname werd gedaan dat het om vragen/antwoorden voor het examen ging of stof specifiek gericht alleen op datgene wat in het examen voor komt. Ik heb aangegeven dat dit niet het geval was en dat ik het examen nog moest doen en dit dus een soort van samenvatting / voorbereidingsdocument ging. Verder heb ik erbij gezet dat indien het toch niet mocht deze weg kon worden gehaald, wat dus is gebeurt. Hier werd aangegeven dat ik het vooraf had moeten bespreken, wat ik wel kan begrijpen.
Hmm schijnbaar werd dit verkeerd gelezen/opgevat .... ik heb het examen pas woensdag en dit is een samenvatting die ik gemaakt heb gebaseerd op technet en de VMM guides. Of er dingen van terugkomen in het examen en in hoeverre weet ik dus niet. Ik post hem daarom nogmaals. mocht het toch niet mogen, dan verwijder hem maar.

Modbreak:
'Als iets niet mag, haal het dan maar weg'?
Nee, zo werkt het niet hier.
Dat vraag je dan maar aan een modje VOORDAT je het neerkwakt.
Wat ik echter wel mis is toelichting waarom dit niet de bedoeling was, wat was fout met dit document ? Daarnaast zorgen dit soort acties ervoor dat ik steeds minder zin krijg om mensen op tweakers te helpen / voor te lichten. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is van het forum.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens mij was er niet zo zeer iets fout met het document, maar het is voor ons natuurljik ondoenlijk om alle links naar externe doc's te controleren om zo uit te sluiten dat het om illegal shit gaat. Vandaar dat Alt-92 hem verwijdert heeft (denk ik).

Wat je wel kunt doen is natuurlijk een aantal aandachtspunten gewoon in je post noemen...zo is het ook nog eens terug te vinden in de GoT Search :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik had al eerder in het topic alt-92 in "[Microsoft Certified] Ervaringen en disc..."
Ik wil toch even benadrukken dat het niet de bedoeling gaat worden dat men elkaar hier gaat lopen attenderen op allerlei minder legale testkings/transcender/testout/vce's.
benadrukt dat je voorzichtig moet zijn met het plaatsen van linkjes.

Natuurlijk begrijp ik wel dat je het ook alleen doet om behulpzaam te zijn, maar dan is het wel zo verstandig om vóórdat je zoiets neerzet even één van de mods te contacteren - better safe than sorry, maar dat wist je zelf ook eigenlijk al getuige je opmerking:
Klopt, dat had ik eigenlijk moeten vragen alvorens ik het nogmaals plaatste, maar ik dacht dat het om een misverstand ging waarbij mijn document link ten onrechte was verwijdert.
Zeker nadat je al in het topic zelf daar een heads-up over hebt gekregen, als je dan tot twee keer toe toch plompverloren dezelfde link gaat neerzetten dan wordt daar wel wat van gezegd - wat had je anders verwacht?
TheVMaster schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:27:
Wat je wel kunt doen is natuurlijk een aantal aandachtspunten gewoon in je post noemen...zo is het ook nog eens terug te vinden in de GoT Search :+
What he says overigens :)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Allereerst, het betreft geen minder legale testkings/transcender/testout/vce's maar een samenvatting van punten waarvan ik zelf het idee had dat deze nuttig waren (gebaseerd op technet en andere microsoft websites). Daardoor beschouwde ik de voorgaande algemene waarschuwing niet als zijnde van toepassing op mijn situatie. Ik tel dit daarom ook niet als een eerste waarschuwing.

Na de eerste edit, was ik in de in mijn ogen juiste veronderstelling dat de link ten onrechte was weggehaald. Er was ook verder weinig nuttige info die verklaarde met welke insteek het was verwijderd. Vandaar dat ik hem nogmaals toegevoegd heb, met ook daarbij de opmerking dat ik niet zeker was of dit mocht.

Ook heb ik al vaker links geplaatst, waar voorheen niet moeilijk over werd gedaan:
punisher007 in "[Microsoft Certified] Ervaringen en disc..."
punisher007 in "[Microsoft Certified] Ervaringen en disc..."

Het zijn totaal ongeveer 20 pagina's A4, dus dat is niet iets dat je zomaar in een topic zet in mijn ogen. En dit is al een samenvatting, dus veel kleiner kan het niet. Ook zou het weer extra tijd en moeite kosten om dit aan te passen (zeker ivm opmaak). Tijd die ik nuttiger kan besteden voor de daadwerkelijke certificering.

Als laatste nog de vraag of ik de link mag terugplaatsen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

punisher007 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:27:
Daardoor beschouwde ik de voorgaande algemene waarschuwing niet als zijnde van toepassing op mijn situatie. Ik tel dit daarom ook niet als een eerste waarschuwing.
[...]
Na de eerste edit, was ik in de in mijn ogen juiste veronderstelling dat de link ten onrechte was weggehaald. Er was ook verder weinig nuttige info die verklaarde met welke insteek het was verwijderd. Vandaar dat ik hem nogmaals toegevoegd heb, met ook daarbij de opmerking dat ik niet zeker was of dit mocht.
Lijkt het je in zo'n geval niet handiger om direct bij een modje dan te vragen wat de bedoeling is in plaats van ijzerenheinig de link gewoon wéér neer te zetten? :)

Wat moet ik dan van jou denken? Dat je je eigen zin gewoon wil doordrukken? :)
Als laatste nog de vraag of ik de link mag terugplaatsen of niet ?
Wat mijn collega ook al zegt: is het niet 'netter' of voor de hand liggender om dan de info (wat een verzameling is wat ook op technet e.d. al terug te vinden, study guides en whitepapers) dan in een post te zetten in plaats van een linkje naar een sharing site?
Voor mijn part bouw je er een alinea aan vast met wat uitleg ofzo.

Het ging niet om de inhoud an sich, meer het ongevraagd en zonder enige vorm van overleg alsnog weer neerzetten van de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Als ik had begrepen dat het bewust om die specifieke reden was weggemod had ik hem inderdaad niet nogmaals neergezet. Als ik slechte bedoelingen had, had ik ook niet erbij gezet dat indien het toch niet mocht deze weg kon worden gehaald. Volgende keer zal ik wel vantevoren contact opnemen.

Het in een post plaatsen is een hoop extra werk voor mij, terwijl het mijn inziens weinig meerwaarde bied. Ook raak je dan zoals ik al aangaf een stuk opmaak kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
[Win Server 2k8R2] Virusscanner
Hallo,

Ik ben het oneens met de beslissing mijn topic te sluiten omdat:
1. Het is idd een Windows server 2K8, maar omgetoverd tot een workstation waardoor hij vrijwel hetzelfde is als Windows 7, daarom heb ik hem in Windows Clients geplaatst

2. Als je weet WAAR je naar moet zoeken duurt het idd maar < 5 minuten, ik wist niet waar ik naar moest zoeken en ben dus zeker 45 minuten naar gratis Server Virusscanners wezen zoeken, het was me ook niet in me opgekomen om te zoeken naar hacks daarvoor, gezien het fiasco met Windows 2K (dat kon de moderator dan weer niet weten)

Hopelijk begrijpen je me,
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hopelijk begrijp je dat aan een topic niet af te lezen is hoeveel inzet je daar zelf in gestoken hebt :) Vandaar dat we in Policy: Alle regels die op het forum gelden een aantal tips geven over hoe je duidelijk kan maken wat je zelf al hebt gedaan. Zo had je kunnen noemen waar je precies op gezocht had; dan had je je inzet een stuk duidelijker kunnen maken en was je topic een stuk minder als een luie helpdeskvraag overgekomen. Hopelijk kun je deze tips meenemen voor de volgende keer dat je een topic start! :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Ik kan mij vinden in de beslissing van alt-92.

1. Het topic zou wmb beter passen in Beveiliging & Virussen.
2. Het topic zou daar ook dichtgegaan zijn. We verwachten hier namelijk dat je eerst zelf zoekt voordat je een topic opent. Als je dat topic opent dat je aangeeft wat je geprobeerd hebt en wat je gevonden hebt. Dit zorgt er voor dat wij weten wat je zelf al gedaan hebt, zodat we dat niet als tip hoeven aan te geven.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

buiten wat mijn collega's al aanvoeren over de procedurele kant van de zaak ;)
Holograph schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:44:
[Win Server 2k8R2] Virusscanner

1. Het is idd een Windows server 2K8, maar omgetoverd tot een workstation waardoor hij vrijwel hetzelfde is als Windows 7, daarom heb ik hem in Windows Clients geplaatst
Dus?
OS is nog steeds een Server-OS, waarom denk je dat je geen client-antivirus kan installeren? :)
2. Als je weet WAAR je naar moet zoeken duurt het idd maar < 5 minuten, ik wist niet waar ik naar moest zoeken en ben dus zeker 45 minuten naar gratis Server Virusscanners wezen zoeken, het was me ook niet in me opgekomen om te zoeken naar hacks daarvoor, gezien het fiasco met Windows 2K (dat kon de moderator dan weer niet weten)
Hier wederom ga je er maar vanuit dat we met een half woord van jouw kant precies weten wat jij bedoelt met een Windows 2000 fiasco (huh? RU4Real?) en 'hacks' voor een gratis av.
Het is ook niet aan ons om jouw van Google-vaardigheden te voorzien, iets meer inventiviteit kwa zoektermen is misschien wel eens verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holograph
alt-92 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:56:
buiten wat mijn collega's al aanvoeren over de procedurele kant van de zaak ;)

[...]

Dus?
OS is nog steeds een Server-OS, waarom denk je dat je geen client-antivirus kan installeren? :)

[...]
Nouja dat was wel het probleem uiteindelijk want ik wist niet zeker of ie nou bij servers moest of bij clients gezien ik hem gebruik als workstation (client)
Hier wederom ga je er maar vanuit dat we met een half woord van jouw kant precies weten wat jij bedoelt met een Windows 2000 fiasco (huh? RU4Real?) en 'hacks' voor een gratis av.
Het is ook niet aan ons om jouw van Google-vaardigheden te voorzien, iets meer inventiviteit kwa zoektermen is misschien wel eens verstandig ;)
Hacks voor antivirus: Antivirus voor servers hebben erg hoge licentiekosten (vaak a 300 euro) en ik wilde een gratis antivirus software gebruiken: dat gaat dus niet zonder modificatie's is het register aka hacks

En ik denk niet dat iemand die voor het eerst een 'server' OS draait en de virusscanner wil installeren meteen gaat googlen naar: How to install workstation virussscan on a Windows server 2008.
Ik ging (en ik denk de meeste die voor het eerst die ziet dat workstation virusscanners niet op server OS'es kunnen) googelenen naar virusscanners voor server-os'es, waarna ik uitkwam op dure licentie kosten. Daarom ging ik na ongeveer 45 minuten naar dit forum, waardoor ik het argument dat ik langer had moeten door googelen ongegrond vind, ik was er anders toch niet op gekomen.

gr

EDIT:
Maar waar zou ik de topic nou moeten neerzetten?
Alt zegt bij de server os'en
iisschots zegt bij virus en beveiliging

[ Voor 3% gewijzigd door Holograph op 04-01-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Holograph schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:16:
[...]

En ik denk niet dat iemand die voor het eerst een 'server' OS draait en de virusscanner wil installeren meteen gaat googlen naar: How to install workstation virussscan on a Windows server 2008.
iemand die een Server OS gaat gebruiken heeft doorgaans wat meer qluecookies op voordat ie daaraan begint - dat wel ja.
Ik ging (en ik denk de meeste die voor het eerst die ziet dat workstation virusscanners niet op server OS'es kunnen) googelenen naar virusscanners voor server-os'es, waarna ik uitkwam op dure licentie kosten. Daarom ging ik na ongeveer 45 minuten naar dit forum, waardoor ik het argument dat ik langer had moeten door googelen ongegrond vind, ik was er anders toch niet op gekomen.
Vind je het erg als ik niet warm of koud wordt van dat 45 minuten argument van je?
Maar waar zou ik de topic nou moeten neerzetten?
Alt zegt bij de server os'en
iisschots zegt bij virus en beveiliging
Breng de vraag terug tot de essentie en het bepalen waar je topic thuishoort wordt een stuk gemakkelijker.

Wij mods schonen wel eens wat op enzo, maar we gaan niet al la je moeder de rommel achter je kont opruimen zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holograph
alt-92 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:35:
[...]

iemand die een Server OS gaat gebruiken heeft doorgaans wat meer qluecookies op voordat ie daaraan begint - dat wel ja.

[...]

Vind je het erg als ik niet warm of koud wordt van dat 45 minuten argument van je?

[...]
Eigelijk wel, je had 2 redenen om mijn topic te sluiten: 1. verkeerde forum, 2. ik had wat 'langer' moeten zoeken: wanneer heb je lang genoeg gezocht?
Breng de vraag terug tot de essentie en het bepalen waar je topic thuishoort wordt een stuk gemakkelijker.

Wij mods schonen wel eens wat op enzo, maar we gaan niet al la je moeder de rommel achter je kont opruimen zeg maar ;)
Dus je begrijpt niet mijn redenatie van server -> workstation = client (igg zo dacht ik), want hier zijn nl ook 2 mods met verschillende interpetaties... maargoed laat dan ook maar...

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Misschien had je niet langer moeten google-en, maar je had zeker meer dan 45 seconden in je openingspost kunnen stoppen. WAT heb je al gevonden, WAAROM is dat niet goed (genoeg). Nu komt het erg over als "geef me eens een gratis virusscanner voor W2k8..."

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Holograph schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:44:
Eigelijk wel, je had 2 redenen om mijn topic te sluiten: 1. verkeerde forum, 2. ik had wat 'langer' moeten zoeken: wanneer heb je lang genoeg gezocht?
Ik zeg dat je 45 minuten argument geen hout snijdt.
Je mag er ook een uur van maken, maar een uur lang [search=gratis server antivirus] lijkt mij nogal een doodlopende weg eerlijk gezegd.
Wees niet verbaasd als je zonder verdere variatie op je thema (zoektermen) dan ook niks bijzonders meer tegenkomt.
Om die reden is het ook wel zo verstandig om beter te leren zoeken (waarbij Google je nog behulpzaam bij is door alternatieven te geven boven en onderaan elke pagina nota bene) en voor jezelf ook eens na te gaan of het niet handiger is om van tactiek te wisselen als je geen gewenste resultaten behaalt met aanpak 1 punt nul..
Dus je begrijpt niet mijn redenatie van server -> workstation = client (igg zo dacht ik), want hier zijn nl ook 2 mods met verschillende interpetaties... maargoed laat dan ook maar...
Ik begrijp jouw redenatie heel goed, alleen klopt die niet.
En daar ben je door je software installatie én door mij op gewezen.
Mag je hierna zelf beslissen waar je topic beter op z'n plek is. Je hebt twee beter aansluitende opties gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn topic 'Adobe Reader opent in browser of standalone' is op slot gegooid maar ik bedoelde niet dat ik als maker van de pdf dit wil beïnvloeden maar als gebruiker van Adobe Reader die keuze wil kunnen maken, deze optie kan ik niet vinden in Adobe dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:41:
Mijn topic 'Adobe Reader opent in browser of standalone' is op slot gegooid maar ik bedoelde niet dat ik als maker van de pdf dit wil beïnvloeden maar als gebruiker van Adobe Reader die keuze wil kunnen maken, deze optie kan ik niet vinden in Adobe dus vandaar mijn vraag.
Als je het zelf niet kunt vinden, is het niet de bedoeling dat je hier plompverloren je antwoord af komt halen. Dit lijkt me bij uitstek makkelijk te vinden met een willekeurige zoekmachine.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En het tweede deel van alt-92 in "Adobe Reader opent in browser of standalone" geeft de reden aan van het sluiten.
Je hebt al een topic lopen met dezelfde vraagstelling in een ander forumdeel, crossposten (dezelfde vraag in meerdere subfora tegelijk neerzetten) is nou niet echt de meest nette manier van doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Het beleid wat de laatste jaren gevoerd word is gewoon slecht, bijna alles gaat dicht en je kan niks meer normaal vragen zonder een hele topicstart van een pagina te plaatsen met daarin wat je al gedaan hebt en dan nog word hij soms dichtgegooid...

Treurig maar waar, alle oude tweak vrienden zijn daarom allang vertrokken naar andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mangahuisman schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:31:
Het beleid wat de laatste jaren gevoerd word is gewoon slecht, bijna alles gaat dicht en je kan niks meer normaal vragen zonder een hele topicstart van een pagina te plaatsen met daarin wat je al gedaan hebt en dan nog word hij soms dichtgegooid...

Treurig maar waar, alle oude tweak vrienden zijn daarom allang vertrokken naar andere sites.
Je beschrijft een gevoel wat vaker terug komt bij anderen. Meestal wordt er in de vervolgposten om voorbeelden gevraagd, omdat het heel moeilijk discussieren is over dit soort gevoelens zonder concrete voorbeelden. Zou jij dus voorbeelden kunnen aandragen waar jij je gevoel op baseert? Dan kan er veel makkelijker vanuit een beleidsperspectief over jouw gevoel gesproken worden en kan er gekeken worden of jouw gevoel breder wordt gedeeld.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mangahuisman schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:31:
Het beleid wat de laatste jaren gevoerd word is gewoon slecht, bijna alles gaat dicht .
Ik zie meer open topics dan dichte. Laat je ogen eens nakijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Om even antwoord te geven op je vraag:
Ga in Adobe Reader naar Bewerken -> Voorkeurstinstellingen.
Daarna tabblad Internet -> PDF tonen in browser

Misschien heb je er nog wat aan :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
alt-92 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Ik zie meer open topics dan dichte. Laat je ogen eens nakijken? :)
Omdat er in open topics meer gepost word dan in dichte misschien?
Ik begrijp zijn reactie wel. Er wordt heel snel een slotje op je vraag gegooid, wat ik in het begin ook erg vervelend vond. Op een gegeven moment wen je er wel aan, maar het is niet fijn, en het zal ook best mensen afstoten.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er wordt helemaal niet snel een slotje op een topic gegooid. Ik ken forums waar dat veel sneller gebeurd. Waar je op moment x 'gewoon' 7 gesloten topics kunt tegen komen tussen de 25 laatst actieve.
Kijk hier, op een willekeurig moment, naar de laatste x tijd, en ga dan de ongesloten topics afzetten tegen de gesloten. Ik betwijfel ten zeerste of er een periode gevonden kan worden waarin de hoeveelheid gesloten topics groter wordt dan de niet-gesloten topics.

"Omdat er meer gepost wordt in open topics". :?
Hoe heeft de postcount in de topics enige relatie met de hoeveelheid topics an sich?

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

thijsje66 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:33:
[...]

Omdat er in open topics meer gepost word dan in dichte misschien?
Je kan niet eens meer in een dicht topic posten.
Ik begrijp zijn reactie wel.
Ik ook - maar dan anders, maar dat komt ook omdat we ook naar iemands posthistory en gedrag kijken bij het nemen van zo'n beslissing, en naar dingen die jij niet zo snel zal zien.
Een slotje kan ook een vorm van gedragssturing zijn namelijk, bij herhaaldelijk ondermaats gedrag.
En vaak genoeg komt daar achter de schermen nog meer bij aan werk voor ons.

Denk daar ook eens aan voordat je zoiets gaat roepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
alt-92 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:44:
[...]
Je kan niet eens meer in een dicht topic posten.

Joh, écht? ;)
[...]
Denk daar ook eens aan voordat je zoiets gaat roepen? :)

Denk je dat ik dat niet heb gedaan? Zeg ik dat ik het er mee oneens ben? Ik zeg alleen dat ik zijn reactie wel begrijp!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenspider
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik plaatste zojuist een vraag (Koppeling datum aan registersleutels) en prompt wordt het na twee antwoorden gesloten. Geen idee waarom. Kan iemand me dat vertellen? Stel ik een foute vraag of zo?

[ Voor 8% gewijzigd door screenspider op 01-02-2010 14:09 ]

Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik denk zomaar omdat het wel ernstig riekt naar het omzeilen van beveiligingen.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bouwt er zo'n vaag verhaal van dat er twee dingen kunnen gebeuren.
1) het gaat inderdaad om het ongedaan maken van een trial periode voor $software

2) Het gaat heel ergens anders over maar daar valt geen touw aan vast te knopen.

Ik neig bij voorkeur naar optie 2, dus ik zou zeggen: probeer het nog een keer met een poging waar dit keer wel een rode draad in zit en waar wel een touw aan vastgeknoopt kan worden :)

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste