Basic topics zonder enige zelfredzaamheid in WoS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De afgelopen weken kom ik steeds meer topics tegen in met name WOS, en ook wel in WSS, die echt beneden alle niveau zijn.De moderators zullen zeker hun best doen, maar er is volgens mij niet tegen op te boksen.Ik ben zelf met name actief in deze fora, vroeger was WOS best wel hoogstand, maar ik vind het erg jammer dat ik het niveau erg zie afglijden.

Nou moet ik wel zeggen dat ik ook met mijn eerste topic flink op mijn kop ben getikt, maar heb er wel van geleerd ;). Ik vind dat die mensen daarvoor naar sites als helpmij.nl moeten gaan, en niet dat hier neer plempen.

Ook moet ik ook wel zeggen dat ik inmiddels wel een goede neus heb gekregen omdat dat soort topic eruit te vissen, die niet voldoen aan het Algemeen Beleid van het forum ;).

Misschien is er een middenweg te vinden dat we toch redelijk streng zijn en onze nieuwe leden meteen goed opvoeden, of duidelijker maken bij registratie wat de regels zijn, maar een paar ideeen.

Een aantal voorbeelden:
  1. Windows 7 BSOD bij installeren drivers
  2. [ XP ] Netwerkproblemen met shares
  3. [Vista] Dll foutmeldingen in Vista
  4. Download link voor Windows 7 RC •
  5. [XP] chipset driver gezocht
  6. Windows Installatie Probleem [Vista]
  7. Windows 7 vertraagt*
  8. Computer faalt tijdens installatie windows 7
  9. [vista] geen dns vertaling op eigen netwerk
  10. [Vista] BSOD 0x0000007e met nieuwe dell laptop
  11. [WS 2008] Hosts sneller vinden dmv DNS en DHCP (laat niet zien waar hij/zij heeft gezocht)

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 08-09-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
TMF is voor frontpage moderatie, ik denk dat je in Lieve Adjes moet zijn, of in schop een modje als het je om de bewuste topics te doen is in plaats van algemeen beleid. :)

edit:
Wat is er mis met die tweede link eigenlijk (buiten de link zelf)? Hij heeft toch wel redelijk duidelijk zijn best gedaan en gezocht naar een oplossing maar dit niet kunnen vinden...

[ Voor 30% gewijzigd door Arne op 08-09-2009 22:28 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:18:
Ik ben zelf met name actief in deze fora, vroeger was WOS best wel hoogstand, maar ik vind het erg jammer dat ik het niveau erg zie afglijden.
Nu vind ik dat bij bijna alle onderdelen van tweakers.net (niet alleen ik, mijn collega's vinden dat ook ;) ). Maar is dat erg? Ik bedoel als ik echt grondige informatie wil hebben weet ik dat ik niet op tweakers moet zijn. Voor de rest is tweakers.net een prima site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien dit over beleid gaat, move ik dit naar Lieve Adjes toe.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
edit:
Wat is er mis met die tweede link eigenlijk (buiten de link zelf)? Hij heeft toch wel redelijk duidelijk zijn best gedaan en gezocht naar een oplossing maar dit niet kunnen vinden...
Link is aangepast ;), thnx voor de tip

Nou ja hij heeft zijn eventlogs niet goed doornemen, anders had ie ook kunnen vinden wat er in mijn tweede post staat, wat toch wel een van de eerste dingen moet zijn als je een probleem gaat troubleshooten.
En later lees ik dat hij het heeft opgelost, door een ipconfig /renew te doen, dat doe je ook standaard als je netwerk issues gaat troubleshooten, dat hoef ik hier toch niet meer te vertellen? Ik steek er ook moeite in om te zoeken naar een oplossing en te helpen, en dan frusteert me dit gewoon best wel. Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om niet te reargeren, maar ja ik wil wel andere leden blijven helpen hier, dat vind ik ook leuk om te doen.

edit:
Nog eentje kunnen toevoegen aan mijn lijst ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:27:
[...]

Nu vind ik dat bij bijna alle onderdelen van tweakers.net (niet alleen ik, mijn collega's vinden dat ook ;) ).
Mooi ik heb dus een medestander, want Tweakers.net is nog steeds een site voor IT-pro's, en probeert volgens mij wel (diepgaande) technische informatie te bieden aan zijn leden?Of klopt het niet wat ik nu zeg?

[ Voor 74% gewijzigd door Turdie op 08-09-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik kom niet zo heel vaak op dit forum en dat heeft een reden. Ik vind de sfeer vaak arrogant en onvriendelijk en dat komt juist door het beleid wat hier gevoerd wordt. Als je niet net doet of je heel erg je stinkende best hebt gedaan om een oplossing te vinden dan kan je een grote mond verwachten. Het lijkt wel of de regulars zitten te wachten tot een nietsvermoedende leek een vraag stelt om hem vervolgens keihard in zijn gezicht uit te lachen dat hij het niet snapt en dat hij een luiwammes is die het gore lef heeft om een expert iets te vragen wat hij ook zelf had kunnen weten als hij de moeite had genomen om 6 maanden Cisco training te nemen. Uiteraard is een beetje overdrijven mij niet vreemd ;)

Het probleem is, waar leg je de grens wat je mag verwachten aan zelf initiatief. Immers (vrijwel) ieder probleem is ook buiten tweakers om op te lossen. Het probleem wordt nog eens groter als je je bedenkt dat ieder subforum een eigen cultuur kent. Is een bepaalde mate van zelf initiatief in de game forums ruim voldoende, de zelfde mate van initiatief is volstrekt ontoereikend in het forum over professionele netwerken.

Redelijk recent had ik een probleem met DNS. Ik heb de vraag uiteindelijk toch hier op tweakers gesteld en heb eigenlijk een troubleshoot scenario moeten verzinnen omdat ik geen flauw idee had waar het vast liep. Ik kon niet zomaar mijn vraag stellen want ik zag ze in de verte al loeren met kettingen en hangsloten. Ik zou schuldig zijn tot het tegendeel bewezen was. Ik schreef dus dat ik o.a. in de host file had gekeken en dat daar niets mee aan de hand was. Nogal wiedes was daar niets mee aan de hand, het was een redelijke verse installatie en ik had er niets ingezet. Ik heb braaf sommige adviezen opgevolgd ook al wist ik dat deze tot niets zou leiden. Uiteindelijk had iemand het probleem eerder gezien en ben ik geholpen.

En dat laatste is nu precies waarom een forum handig kan zijn. Soms zijn problemen niet heel erg logisch, soms heb je geen idee waarom je een probleem hebt, soms weet je dan ook geen goede zoektermen te vinden, en dan is het heel erg handig als iemand anders dat zelfde probleem vorige week al heeft opgelost. Die persoon hoeft dan slechts 2 zinnen te typen om jou uit de brand te helpen. En het mooie is, een andere keer help jij misschien hem weer uit de brand.

Sommige beweren dat het niveau achteruit gaat als je mensen maar hun vraag laat plaatsen zonder initiatief te tonen. Ik denk dat het niveau van een forum samenhangt met het onderwerp wat behandelt wordt en de doelgroep die benadert wordt. Als je een website hebt die voor 100% over Cisco apparatuur gaat, en alle artikelen op die website worden geschreven voor een doelgroep van Cisco netwerkbeheerders, dan zal automatisch het niveau van het forum hoog zijn omdat de huisvader met zijn adsl modem niet wordt aangetrokken tot deze website. Dan hoeft de netwerkbeheerder ook niet uit te leggen dat hij eerst op de juiste wijze zelf het probleem heeft onderzocht. Dat wordt dan als vanzelfsprekend aangenomen. Op tweakers bestaat wellicht 75% van de bezoekers uit gamende tieners en 25% uit IT profesionals. Dat is logisch omdat er meer informatie op de voorpagina staat over de laatste games dan over professionele IT apparatuur/software. Omdat tweakers een commercieel bedrijf is zal dat steeds meer richting de luchtige onderwerpen gaan en daar helpen geen duizend sloten tegen.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is een misvatting dat je tot in den treure van alles zelf geprobeerd moet hebben om hier een topic te mogen openen. Het enige wat we vragen is een beetje eigen inzet. Het heeft namelijk geen zin om een topic te openen over iets wat met Google binnen 2 seconden te vinden is. Als we constant het wiel opnieuw uit moeten vinden dan wordt het forum een stuk minder interessant. GoT is namelijk simpelweg geen helpdesk. Iedereen komt hier vrijwillig, en constant dezelfde kleine vraagjes beantwoorden omdat iemand te lam is om te Googlen gaat op een bepaald moment ook vervelen ;)

Maar daar is eigenlijk ook alles mee gezegd. Als jij een topic opent over iets waar je niet uit komt, en je geeft aan wat je al geprobeerd hebt (Google, handleiding, dat soort simpele dingen) dan gaat je topic niet snel dicht. Ook al zou het misschien allemaal niet zo moeilijk te vinden zijn. Het hoeft namelijk echt niet van rocket science-niveau te zijn voordat je hier een topic mag openen. Simpele dingetjes mogen hier ook best. We vragen dus alleen een beetje eigen inzet, en de wil om er iets van te leren.

Wat betreft de voorbeelden in dit topic.. ik vind dat de meeste topics duidelijk iets van eigen initiatief laten zien. Waarom zouden deze dan niet gepost mogen worden? Neem nou [vista] geen dns vertaling op eigen netwerk. Er staat zelfs een lijstje met wat er al geprobeerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RazorBlade72nd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 02:04:
Redelijk recent had ik een probleem met DNS. Ik heb de vraag uiteindelijk toch hier op tweakers gesteld en heb eigenlijk een troubleshoot scenario moeten verzinnen omdat ik geen flauw idee had waar het vast liep. Ik kon niet zomaar mijn vraag stellen want ik zag ze in de verte al loeren met kettingen en hangsloten. Ik zou schuldig zijn tot het tegendeel bewezen was. Ik schreef dus dat ik o.a. in de host file had gekeken en dat daar niets mee aan de hand was. Nogal wiedes was daar niets mee aan de hand, het was een redelijke verse installatie en ik had er niets ingezet. Ik heb braaf sommige adviezen opgevolgd ook al wist ik dat deze tot niets zou leiden. Uiteindelijk had iemand het probleem eerder gezien en ben ik geholpen.

En dat laatste is nu precies waarom een forum handig kan zijn. Soms zijn problemen niet heel erg logisch, soms heb je geen idee waarom je een probleem hebt, soms weet je dan ook geen goede zoektermen te vinden, en dan is het heel erg handig als iemand anders dat zelfde probleem vorige week al heeft opgelost. Die persoon hoeft dan slechts 2 zinnen te typen om jou uit de brand te helpen. En het mooie is, een andere keer help jij misschien hem weer uit de brand.
Hier even op inhakend: wat verwacht jij dan? Dat jij kan posten van "hoi m'n DNS is stuk", en dat iedereen dan maar moet raden wat er aan de hand is, en dat dan toevallig iemand langsloopt die precies hetzelfde probleem had als jij, namelijk dat z'n DNS stuk is, dat diegene dan ook nog even zijn oplossing wil posten?

GoT is basaal gezien een discussieforum en ook vanuit die aard opzeget, daarom juich ik subfora zoals die over mediaspelers toe. Hier deelt men weer ervaringen, wat het oorspronkelijke doel van dit forum ooit was. Niemand zit hier om de installatieproblemen van een ander op te lossen, men zit hier om zijn oplossingen van installatieproblemen te posten, om daarmee anderen wellicht te helpen, en te laten zien hoe inventief men is :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
shadowman12 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:00:
[...]

Link is aangepast ;), thnx voor de tip

Nou ja hij heeft zijn eventlogs niet goed doornemen, anders had ie ook kunnen vinden wat er in mijn tweede post staat, wat toch wel een van de eerste dingen moet zijn als je een probleem gaat troubleshooten.
En later lees ik dat hij het heeft opgelost, door een ipconfig /renew te doen, dat doe je ook standaard als je netwerk issues gaat troubleshooten, dat hoef ik hier toch niet meer te vertellen? Ik steek er ook moeite in om te zoeken naar een oplossing en te helpen, en dan frusteert me dit gewoon best wel. Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om niet te reargeren, maar ja ik wil wel andere leden blijven helpen hier, dat vind ik ook leuk om te doen.
Uiteraard. Sterker nog, het was dus al opgelost geweest wanneer hij even op de standaard repair had geklikt. Maar dat neemt niet weg dat hij er wel duidelijk moeite in had gestoken, de search op GoT had gebruikt en had aangegeven wat hij gedaan had. Dat het een simpel probleem met een simpele oplossing is doet daar niks aan af, als hij van te voren wist dat de oplossing zo simpel was had hij hem vast niet gepost. Het kan toch geen kwaad als een ander het hem dan even verteld wanneer google niet helpt?

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RoD schreef op woensdag 09 september 2009 @ 02:14:
Wat betreft de voorbeelden in dit topic.. ik vind dat de meeste topics duidelijk iets van eigen initiatief laten zien. Waarom zouden deze dan niet gepost mogen worden? Neem nou [vista] geen dns vertaling op eigen netwerk. Er staat zelfs een lijstje met wat er al geprobeerd is...
Ze laten inderdaad een klein stukje eigen inzet zien, maar ik mis steeds steeds waar ze zelf hebben gezocht en waarom dat wel of niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we nou dit topic specifiek over WoS houden, en niet laten verzanden in de maandelijks weer terugkerende discussie dat de een de eisen te streng vindt en de ander te soepel. De vorige topics erover lopen nog:

Waarom mag ik hier geen domme vragen stellen?
Een toegankelijker en vriendelijker GoT, hoe gaat het?

Inclusief soortgelijke topics:
GoT klacht
(Taal)gebruik Pushmessages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RazorBlade72nd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 02:04:
Redelijk recent had ik een probleem met DNS. Ik heb de vraag uiteindelijk toch hier op tweakers gesteld en heb eigenlijk een troubleshoot scenario moeten verzinnen omdat ik geen flauw idee had waar het vast liep.
Bingo: resultaat gedeeltelijk al bereikt, want blijkbaar is dat troubleshoot scenario iets waar je zonder die 'regels' never nooit niet naar omgekeken zou hebben.

Je bent als het ware 'geforceerd' wat serieuzer naar je probleem en de oplosrichting te kijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met alt ^^

Misschien is dit mijn bevooroordeelde mening, maar voordat ik crew was heb ik ook meermaals de volgende situatie gehad:

Ik had een probleem met mijn pc waar ik zelf niet uit kwam. Ik wilde de vraag hier stellen maar dat moet natuurlijk samen met wat aantoonbare eigen inzet. Toen ik bezig was na te kijken of ik de FAQs en troubleshooters allemaal wel bekeken had (wat toch wel een stukje minimale inzet is) heb ik meerdere keren daarmee mijn probleem al opgelost voordat ik het topic hoefde te openen.

Dit is iets wat op de achtergrond gebeurt, waar we geen beeld van hebben. Maar volgens mij zijn er wel meer gebruikers die juist dankzij de 'eigen inzet'-regel, hun problemen zelf al oplossen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

shadowman12 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:00:

Mooi ik heb dus een medestander, want Tweakers.net is nog steeds een site voor IT-pro's, en probeert volgens mij wel (diepgaande) technische informatie te bieden aan zijn leden?Of klopt het niet wat ik nu zeg?
Helaas (of niet) zit je er gedeeltelijk naast.
We richten ons dan wel op de persoon met een bovengemiddelde belangstelling voor IT-gerelateerd spul (let op, ik noem geen computers meer, maar eerder alles wat enigszins met elektronika, snoertjes en een (BI)OS werkt), maar dat betekent ook dat je als forum aantrekkelijker wordt voor mensen met minder feeling.

tegelijkertijd is er in het algemeen een trend te bespeuren dat men liever consumeert dan collaboreert - ik wil vs. kan ik - wat te merken is in het gedrag op het forum hier.
Voor zo'n trend kun je je ogen sluiten en hard 'nenenenenene' roepen maar daar verander je dat gedrag ook niet mee.
We hebben dan ook bewust de keuze gemaakt om voor die mensen niet de deur keihard dicht te smijten, maar blijkbaar is dat niet voor iedereen even logisch ;)

Wij vereisen nog steeds die inzet, maar zijn enkel wat minder snel met het verslijten van onze voorraad ABUS artikelen (kost geld, en er is een crisis enzo).

Overigens : Waarom gelijk in LA een topic openen en niet eerst even via het WOS/WSS Feedback topic?
Je forceert nu een antwoord waar je gegarandeerd niet blij van gaat worden.

persoonlijke noot:
Ik heb de tijd niet om voor personal troubleshooter te spelen voor iemand, dus ik ga ook echt niet op alle slakken zout leggen.
De enige slak waar ik in ieder geval wél zout op ga leggen zijn de nogal wannabe mod achtige replies die sinds een paar dagen de kop op steken in WOS - wie de schoen past mag 'm bij deze ook aantrekken.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2009 13:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Overigens : Waarom gelijk in LA een topic openen en niet eerst even via het WOS/WSS Feedback topic?
Je forceert nu een antwoord waar je gegarandeerd niet blij van gaat worden.
Sorry, maar ik wist niet dat ie er was, mijn excuses daarvoor
persoonlijke noot:
Ik heb de tijd niet om voor personal troubleshooter te spelen voor iemand, dus ik ga ook echt niet op alle slakken zout leggen.
De enige slak waar ik in ieder geval wél zout op ga leggen zijn de nogal wannabe mod achtige replies die sinds een paar dagen de kop op steken in WOS - wie de schoen past mag 'm bij deze ook aantrekken.
Misschien is daar wel een reden voor, om het niveau iets beter proberen te krijgen, maar dat is inderdaad niet aan mij zal het dan ook niet meer doen. Anyway, mij zul je niet meer zien op dit forum ;). Ik laat mijn account dan ook deleten, niet persoonlijk bedoelt.Ik zit op zo'n niveau dat ik dit forum ontgroeid ben ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Turdie op 09-09-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
Het belangrijkste, en de kern van het probleem waar Shadowman12 tegen aan loopt is het feit dat tweakers niet een puur tech-forum is. Tweakers is commercieel (geworden) en ze verdienen veel meer reclameninkomsten met de zoveelste game review, discussie over firefox vs IE, discussie over piraterij, etc dan aan een technisch artikel over de Microsoft System Center producten, de configuratie van een Cisco firewall of het programmeren in C++ / C#. Als Billy Hackzore1111 een portforward probleem probeert voor te leggen aan een MVP SQL DBA die net bezig is zijn 8 node SQL2008 cluster te optimaliseren, dan loopt dat misschien niet altijd even soepel. Zeker niet als Hackzore 1 t/m Hackzore 1110 daarvoor al dezelfde vraag hebben gesteld. Mr. MVP denkt, Gaaaaaap,…Billy denkt, Dude WTF ????!!!! Alleen Billy heeft nog 1110 maatjes en MVP is er in zijn eentje. En Adje kan misschien wel 1000 sloten bij zich hebben, maar dat zijn er 111 te weinig. Met andere woorden, ze blijven komen en ze hebben de overhand. Met nog andere woorden je kan er geen fluit aan doen. Het blijft dweilen met de kraan open. Je kan alleen wel proberen om niet grofweg RTFM, GOOGLE! Slotje! tegen je wat minder technisch onderlegde bezoekers te roepen. Het zijn tenslotte wel je klanten.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ah, het is de schuld van de VNU. Wilde je dat horen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
De schuld van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

RazorBlade72nd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:44:
Het belangrijkste, en de kern van het probleem waar Shadowman12 tegen aan loopt is het feit dat tweakers niet een puur tech-forum is. Tweakers is commercieel (geworden) en ze verdienen veel meer reclameninkomsten met de zoveelste game review, discussie over firefox vs IE, discussie over piraterij, etc dan aan een technisch artikel over de Microsoft System Center producten, de configuratie van een Cisco firewall of het programmeren in C++ / C#. Als Billy Hackzore1111 een portforward probleem probeert voor te leggen aan een MVP SQL DBA die net bezig is zijn 8 node SQL2008 cluster te optimaliseren, dan loopt dat misschien niet altijd even soepel. Zeker niet als Hackzore 1 t/m Hackzore 1110 daarvoor al dezelfde vraag hebben gesteld. Mr. MVP denkt, Gaaaaaap,…Billy denkt, Dude WTF ????!!!! Alleen Billy heeft nog 1110 maatjes en MVP is er in zijn eentje. En Adje kan misschien wel 1000 sloten bij zich hebben, maar dat zijn er 111 te weinig. Met andere woorden, ze blijven komen en ze hebben de overhand. Met nog andere woorden je kan er geen fluit aan doen. Het blijft dweilen met de kraan open. Je kan alleen wel proberen om niet grofweg RTFM, GOOGLE! Slotje! tegen je wat minder technisch onderlegde bezoekers te roepen. Het zijn tenslotte wel je klanten.
* gorgi_19 mist het punt? Tweakers is een commercieel bedrijf, maar dat zijn ze al jaren. Wat heeft dit te maken met een niet puur tech-forum? Kan je in 1 zin zeggen wat je nu eigenlijk wilt zeggen? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dude, je hebt geen benul waarover je het hebt. Commercie heeft nul komma nul te maken met het forum en de forumcrew heeft carte blanche wat betreft het runnen ervan. Daarvoor luisteren we naar wat onze gebruikers roepen. Als jij het daar niet mee eens bent, dan ben je hier inderdaad misschien aan het verkeerde adres.

Roepen dat het komt omdat "we geen geld verdienen" aan het forum is pertinent niet waar en vind ik ronduit een belediging voor alle uren vrijwilligerswerk die ik erin gestoken heb.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
Ik heb het gevoel dat ik me niet helemaal duidelijk maak. Ik zie Tweakers website en GoT niet als geheel gescheiden. De artikelen die je op de voorpagina plaatst, de redactie die wordt samengesteld, heeft invloed op de bezoekers die het forum aantrekt. Dit forum trekt nu eenmaal zowel IT professionals als minder technisch onderlegde bezoekers. Dat botst zo nu en dan. Deze draad is daar een prima voorbeeld van. Ik vind het niet prettig om een opvoedcursus zelfredzaamheid te krijgen en Shadowman12 wil juist graag de regels strakker trekken. Shadowman12 is vertrokken en ik kruip ook maar weer weg.
…dan ben je hier inderdaad misschien aan het verkeerde adres.
Tot deze conclusie was ik zelf ook al gekomen voordat ik in deze draad deelnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RazorBlade72nd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:36:
Dat botst zo nu en dan. Deze draad is daar een prima voorbeeld van. Ik vind het niet prettig om een opvoedcursus zelfredzaamheid te krijgen en Shadowman12 wil juist graag de regels strakker trekken.
Dat is precies wat ik zeg: wij luisteren naar onze gebruikers en zoeken de gouden middenweg. Dat niet iedereen daar even blij mee is begrijp ik ook wel maar intussen is het voor ons (waarbij "ons" staat voor "de tweaker" in het algemeen) wel de meest bruikbare opzet.

Voor een aantal mensen zullen we het nooit goed doen, maar voor de rest hopen we in elk geval een voldoende fijne omgeving voor discussie te creëren. Ik denk persoonlijk dat we daar goed in geslaagd zijn, vooral ook omdat we steeds maar weer op zoek zijn naar verbetering, zowel achter als voor de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
CodeCaster schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:45:
Ah, het is de schuld van de VNU. Wilde je dat horen?
Ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat het sinds die tijd wel berg afwaarts is gegaan.

Wie vind het leuk met veel ervaring om steeds de basic dingen moeten zeggen, niemand toch? De afgelopen week heb ik meerdere malen moet wijzen hoe je memory dumps moet analyseren, om maar een voorbeeldje te noemen. Nou kan ik me voorstellen dat niet iedereen dat weet, maar ja als je gaat zoeken op het forum vind je dat wel toch als je zoekt op crash ofzo. Is het zo wat duidelijker, mijn punt?

Verder is dit niks tegen de crew, die doen zeker goed werk, maar tegen het gevoerde beleid

[ Voor 64% gewijzigd door Turdie op 09-09-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan me klaagzangen over het nivo herinneren vér voor uberhaupt ook maar iets als VNU aan de horizon als een misschien ooit in de heel verre toekomst mogelijke partner verscheen.

Dus echt nieuw is je klaagzang niet. Ik heb het je zelf ook wel eens in person verteld, voor iedereen komt er een keer een moment dat ie zegt 'voor mij hoeft het even niet meer'.
Bij de een is dat eerder, de ander is dat later, en bij weer anderen komt het en gaat het ook weer over na een tijdje en keert men toch weer terug op z'n vertrouwde plekkie op deze Internetwereldbol.

Je hebt het zelf in de hand, hoe je daarmee omgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor mijn gevoel werd in Programming op een gegeven moment ook bijna alles toegelaten, maar inmiddels worden de slechte topics weer gesloten. Een proces heeft meestal een beetje overshoot bij veranderingen. Misschien dat dit het probleem is. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shadowman12 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:05:
[...]

Ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat het sinds die tijd wel berg afwaarts is gegaan.
Ik kan je garanderen dat VNU geen enkele inbreng heeft gehad in hoe het forum gerund moet worden en alles gewoon netjes aan ons is overgelaten, precies zoals dat vóór VNU ook was. En als daar ooit verandering in zou komen en VNU meer invloed wil uitoefenen op het forum ten koste van de autonomie van moderators, dan denk ik dat heel veel crewleden (inclusief ikzelf) er ineens mee gaan stoppen. ;)
AlainS schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:39:
Voor mijn gevoel werd in Programming op een gegeven moment ook bijna alles toegelaten, maar inmiddels worden de slechte topics weer gesloten. Een proces heeft meestal een beetje overshoot bij veranderingen. Misschien dat dit het probleem is. :)
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat we sinds ik admin geworden ben meer of minder strikt geworden zijn. :P Niet bewust in elk geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:45:
Ik laat mijn account dan ook deleten, niet persoonlijk bedoelt.Ik zit op zo'n niveau dat ik dit forum ontgroeid ben ;)
Ehm... ik ga proberne hierop te reageren zonder enorm te flamen hoor maar...
[Windows 7] Crashende machine
Volgens mij heb je hier twee slotjes gevangen en daar een beetje bewezen hoe hoog je niveau ligt.
[W2K3]Timeout waiting for a transaction response
En anders, als je het allemaal zo goed weet, heb jij je PFY je account geleend ofzo? D'r heeft woensdag nog iemand vragen lopen stellen, en die persoon heeft "al" vier jaar ervaring met windows beheer dus die kan nooit zoveel weten lijkt me.

Systeembeheerders en hun problemen - deel 31
Hier en in voorgaande topics heb je wellicht de indruk gekregen dat je bij een bijzonder select groepje BOFHs hoort, de echte harde kern van de profi ICTers. Da's gelul: de mensen die dat topic vullen zijn meestal degenen die tijd over hebben om een beetje te gaan posten. Hoe minder men daar post hoe harder er gewerkt wordt. Let ook op het hoge aantal scholieren, stagiairs en kakelverse sysops dat er rondhuppelt. Geldt ook voor mezelf trouwens: als ik druk ben, ben ik niet in dat topic en niet op IRC.

Je niveau is niet bijzonder hoog. Je hebt gewoon al een tijdje niets nieuws meer gedaan en denkt daarom dat je alles weet schijnbaar. Nieuwsflits: als je iets nieuws gaat doen kom je hier direct weer terug want dan moet je weer van alles leren en wil je erover praten met andere ervaringsdeskundigen.

Er zijn veel topics waar de kennisdrempel laag is (de eigen-inzet drempel overigens niet) en die hoef je niet allemaal te lezen, en er zeker niet allemaal op te reageren. Er zijn echter zat topics waar je wél wat technisch kunt leren en waar wel dingen gebeuren waar je geen verstand van hebt. In plaats van nu te doen alsof je TweakingGod was, zou je daar eens naar kunnen kijken.

En áls je dan denkt "ik weet het tóch allemaal beter dus houwdoe en de ballen" doe me dan een lol en schrijf het ons niet? Niemand gelooft je, en je lokt hooguit flames uit. Want laten we wel wezen, ál vier jaar ervaring... Dat is feitelijk bijna niets. Ik heb dan ook de indruk dat de "ik peer hem wel" melding niet is omdat je het écht weet, maar gewoon omdat je onvolwassen omgaat met de opmerking dat er al mods genoeg zijn en dat er geen wannabe mods gevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb me bedacht, het is denk iets van deze tijd. En toch blijft het een geweldige site en geweldig forum waar ik nog altijd veel van leer. Ik wil dan ook mijn excuses aan bieden voor de dingen die ik heb gezegd, en nogmaals het was nooit persoonlijk bedoeld.

Ook heb ik vernomen dat we hebben inmiddels ook twee MCM-ers hebben, waaronder Knettergek ;), dat is een certificering die ik over een aantal jaar ook hoop te kunnen gaan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 14-09-2009 02:29 ]

Pagina: 1