(Taal)gebruik Pushmessages

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Je bent hier recent nog op gewezen. We verwachten nu echt verbetering.
Volgens mij ontving ik deze pushmessage nog geen 10 minuten na de bewuste dubbelpost. Krijg hier een gemengd gevoel bij, en helaas geen 'slecht/goed' maar eerder een 'slecht/slecht' dubbel gevoel.

1) Blijkbaar loopt er hier een soort van avondpatrouille rond die als een bijna-gepensioneerde rector met een lange meetlat door de examenruimte sloft om zeker te weten dat niemand spiekt
2) Het taalgebruik, zelfs al ben ik nu toch al enkele jaren (HK) tweaker, stoort me behoorlijk. Ondanks dat ik de community ken en over het algemeen als fijn ervaar kan ik me niet over dit soort elitair taalgebruik zetten.

Naar mijn beleving maken de users het forum, en zolang die users dat op een nette beleefde manier doen, en met de juiste intenties, zijn ze daar welkom. Per ongeluk een dubbelpostje maken is in mijn ogen niet anders dan een spelfout, en daar heb ik nog nooit een pushmessage voor gekregen.

Gaarne dit in overweging te nemen, het past m.i. helemaal in het nieuwe beleid om het imago van GoT op de juiste manier (verder) omhoog te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je dit niet beter per DM bespreken met de moderator in kwestie, en als je er niet uitkomt met de lokale admin of uiteindelijk het Doktersteam? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Het was een copy-paste melding, dus de mod in kwestie was imo niet fout. Meer een beleid-iets, dunkt me. Die heb ik overigens wel een dm teruggestuurd, maar ik wilde hierover meer meningen hebben dan alleen de zijne.

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-09-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je aanname van een avondpolitie is natuurlijk erg overdreven, een moderator ziet het, kent je misschien, kijkt in je usernotes en ziet dat je al gewaarschuwd bent, en stuurt je de PM. Gewoon erop letten en verder niet al te moeilijk over doen? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er staat niets in het beleid over hoe pushmessages verstuurd moeten worden, en we hebben er ook geen templates voor. Als de toon van de PM je niet bevalt, kun je daarover dus beter met de moderator in kwestie in discussie. Met beleid heeft het namelijk weinig van doen. Het spreekt namelijk voor zich om PM's zoveel mogelijk met fatsoen te versturen. En de normale gang van zaken als je het niet eens bent met een mod, is om eerst het met de mod zelf te bespreken. Ik weet dus ook eigenlijk niet wat je nu verwacht dat er in het beleid (welk beleid je dan ook maar mag bedoelen) veranderd of aangepast moet worden.

Overigens ruk je het ook een beetje uit de context.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 06-09-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik neem aan, aangezien je zelf selectief uit je PM's quote, dat je het niet erg vindt als ik hier de complete PM neerzet?
Beste HTT-Thalan,

HTT-Thalan in "[translationparty.com] Rare vertalingen!"

Hier is ons opgevallen op dat je binnen zeer korte tijd meerdere reacties onder elkaar plaatst. Ik wil je vragen of je in het vervolg die reacties wilt samenvoegen tot 1 bericht, door middel van de editknop. Dit heeft de voorkeur, als je wilt reageren op meerdere mensen, of je wilt nog wat toevoegen aan je laatste bericht. Je bent hier recent nog op gewezen. We verwachten nu echt verbetering. Bij voorbaat dank :)
Het is altijd makkelijk om dingen uit de context te plaatsen, maar ik zie niet in wat hier nu zo erg aan is.

ik kreeg trouwens laatst ook een DM over een dubbelpost van mijn collega trouwens. Dus je bent heus niet de enige ;) :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

HTT-Thalan schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:19:
[...]

Ondanks dat ik de community ken en over het algemeen als fijn ervaar kan ik me niet over dit soort elitair taalgebruik zetten.

Naar mijn beleving maken de users het forum, en zolang die users dat op een nette beleefde manier doen, en met de juiste intenties, zijn ze daar welkom. Per ongeluk een dubbelpostje maken is in mijn ogen niet anders dan een spelfout, en daar heb ik nog nooit een pushmessage voor gekregen.

Gaarne dit in overweging te nemen, het past m.i. helemaal in het nieuwe beleid om het imago van GoT op de juiste manier (verder) omhoog te helpen.
En zonder op de specifieke PM in te gaan (daarvoor moet je inderdaad buiten dit draadje en bij de desbetreffende moderator zijn), hoe zou je aangesproken willen worden als je een dubbelposting maakt die in de ogen van de crew onnodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik vind het een erg vriendelijke PushMessage hoor, als je hem helemaal leest en dus niet alleen "We verwachten nu echt verbetering".
Hoe moeilijk is het ook om die edit-knop in te duwen in plaats van "post reply"? Je ziet toch dat je de laatste post hebt... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LuNaTiC schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:34:
ik kreeg trouwens laatst ook een DM over een dubbelpost van mijn collega trouwens. Dus je bent heus niet de enige ;) :P
Ik heb er ook twee van dezelfde mod (als het geen templates zijn). Ik vond ze wel irritant, maar dat is meer omdat ik zelf ook wel weet dat dubbelposten niet gewaardeerd wordt dan door de toon van het bericht. Soms moet je schijnbaar even aan herinnerd worden dat je niet mag dubbelposten, en het is nooit leuk als iemand zegt dat je iets niet goed doet. Daar veranderd de toon van een bericht niks aan ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me dan toch af: hoe had je een dergelijke melding wel verwoordt willen zien? Want ik krijg het idee dat het niet de toon is, maar de boodschap. Je ergert je denk ik aan het idee dat je in de gaten wordt gehouden. En de realiteit is dat moderators iedereen in de gaten houden. Daarvoor zijn ze er. De analogie die je aanhaalt vind ik dan ook ietwat onsmakelijk.

Je hebt een stukje sturing gehad, en het verzoek er op te letten. Wat daar elitair aan is, is me een raadsel?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sowieso werkt berichtjes sugarcoaten ook maar averechts. Los van het feit dat die zin in de juiste context absoluut niet bot overkomt op mij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:02:
Ik vraag me dan toch af: hoe had je een dergelijke melding wel verwoordt willen zien? Want ik krijg het idee dat het niet de toon is, maar de boodschap. Je ergert je denk ik aan het idee dat je in de gaten wordt gehouden. En de realiteit is dat moderators iedereen in de gaten houden. Daarvoor zijn ze er. De analogie die je aanhaalt vind ik dan ook ietwat onsmakelijk.

Je hebt een stukje sturing gehad, en het verzoek er op te letten. Wat daar elitair aan is, is me een raadsel?
Het is absoluut de toon. "We verwachten nu echt verbetering"? Seriously? Zitten we hier op de middelbare school en zijn we net gezakt voor wiskunde?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:57
CyBeR schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:37:
[...]

Het is absoluut de toon. "We verwachten nu echt verbetering"? Seriously? Zitten we hier op de middelbare school en zijn we net gezakt voor wiskunde?
In de context valt het 100% mee, komop zeg een beetje kritiek moet wel kunnen. Als je zo'n teer zieltje hebt kan je beter niet met mensen om gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Nee, we zitten hier op een forum waar we graag de kwaliteit bewaken voor we verworden tot een veredeld chatmedium. Mag je mij eens vertellen hoe we dat op een andere manier hadden kunnen verwoorden die dezelfde boodschap overbrengt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Dat wou ik dus ook net gaan typen. Als het nu al de 10de waarschuwing is okay. De eerste of 2de keer mag wat mij betreft wel wat genuanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Voor mij was het toch de inhoud.

Wat moet je dan in zo'n berichtje zetten? Het is de bedoeling dat de user het in het vervolg niet meer doet na het lezen van het bericht. Als je dat weg laat dan klopt de inhoud niet meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Dat wou ik dus ook net gaan typen. Als het nu al de 10de waarschuwing is okay. De eerste of 2de keer mag wat mij betreft wel wat genuanceerder.
Jorrit schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:39:
[...]

In de context valt het 100% mee, komop zeg een beetje kritiek moet wel kunnen. Als je zo'n teer zieltje hebt kan je beter niet met mensen om gaan...
Kritiek? Ts begrijpt heus wel de inhoud van de message echter is hij minder gecharmeerd van de onderwijzerstaal waarin het gebracht word en daar kan ik inkomen. De hele pushmessage bevat weinig tot geen kritiek eigenlijk.

Nondeju... Helaas moet ik weer eens constateren dat er 'kritiek' is op het beleid en alle admins/pro mods/mods/etc duiken er op. Afijn maar hoe het anders te doen. Misschien pas bij een 3-4 bericht/waarschuwing iets er in zetten in de trend van "we verwachten nu veranderingen.

Maar komt dit nu echt zo vaak voor dan? Ik zelf heb er volgens mij nog nooit een probleem mee gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-09-2009 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beleid? Wat is dan het beleid waar kritiek op is?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
Jullie zeuren, allemaal :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Marzman schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:50:
Beleid? Wat is dan het beleid waar kritiek op is?
Nou ja beleid. Er word een kritische noot geplaatst. En de inhoud gaat welzeker over een onderdeel van het beleid hier.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-09-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Marzman schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:44:
Wat moet je dan in zo'n berichtje zetten? Het is de bedoeling dat de user het in het vervolg niet meer doet na het lezen van het bericht. Als je dat weg laat dan klopt de inhoud niet meer.
Ach, ik kan me wel voorstellen dat het schoolmeesterig overkomt. Je kunt het vervangen door het wat meer volwassen "We verzoeken je vriendelijk doch dringend het dubbelposten voortaan achterwege te laten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 07 september 2009 @ 01:02:
[...]

Ach, ik kan me wel voorstellen dat het schoolmeesterig overkomt. Je kunt het vervangen door het wat meer volwassen "We verzoeken je vriendelijk doch dringend het dubbelposten voortaan achterwege te laten".
Dat komt imo nog minder vriendelijk over. Naar mijn idee is het bij sommigen nooit goed omdat ze gewoon überhaupt geen sturing wensen te ontvangen. Sja dat is op een forum toch echt nodig soms.

Voor alle duidelijkheid: dit was niet de 1e maal dat een dergelijk bericht is gestuurd naar de TS. De zin in kwestie die op de imo lange tenen van de TS gaat staan is pas bij het 2e verzoek op het dubbelposten te letten er bij verschenen. Ik vind dat nogal een nette manier om iemand ergens op te wijzen.

Het is sowieso wel grappig om te zien hoe er op dergelijke sturing wordt gereageerd.
9 van de 10 iets van: "ok ik zal er op letten :) "
1 van de 10 iets van: "pff ga toch fietsen"

Die laatste groep is niet toevallig vaak dezelfde groep gebruikers die wel vaker aanvarinkjes heeft hier. Dat geeft te denken ..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Dat kan ik me ook wel voorstellen, maar ik stel me dan ook meteen een moderator voor die datzelfde bericht tientallen keren per dag moet versturen en als hij dan in je history ziet dat je vorige pushmessage over hetzelfde gaat. Het is inderdaad wel een beetje schools, maar het bericht zal ook ook opvoedend bedoeld zijn :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ManiacsHouse schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:48:
[...]
Hier stond een gedeeltelijke dubbelpost:) maar daar zullen we het maar niet over hebben...

[...]

Kritiek? Ts begrijpt heus wel de inhoud van de message echter is hij minder gecharmeerd van de onderwijzerstaal waarin het gebracht word en daar kan ik inkomen. De hele pushmessage bevat weinig tot geen kritiek eigenlijk.
Bekijk het eens van de andere kant, hij heeft al 1x ( recent ) een PushMessage gehad, die inhoud heeft hij kennelijk niet begrepen...
Als je als mod eerst alles 2x vriendelijk moet vragen voordat iemand er naar kijkt.

Behalve de laatste zin lijkt de rest van de PM gewoon een standaard copy/paste ding te zijn van mods ( ik had er gister eentje bijna identiek ), tja als het dan de 2e x is in korte tijd mag er wmb wel een extra zinnetje bij...

En ja, het zinnetje had anders gekund. Maar dat is enkel de vorm, het voordeel van deze vorm is dat de TS en alle lezers hier er weer eens kennis van hebben genomen en er hopelijk op letten.
[...]

Ik kan me andersom wel weer voorstellen dat het als een schoolmeesterig gevoel overkomt als je iemand in korte tijd 2x op hetzelfde moet attenderen

[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 07-09-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men mag ook gerust hier een poging tot herschrijven wagen. Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

't is trouwens geen ramp als een dubbelpost af en toe voorkomt. Het hangt af van het topic. Maar de ervaring leert wel dat mensen die er een keer op gewezen zijn beduidend beter opletten. Helaas is er altijd een kleine groep die erg hardleers is. En hoe wil je duidelijk maken dat een bepaald gedrag moet veranderen zonder de toon daar op af te stemmen?

Ik krijg het gevoel, en ik ben benieuwd of men het daar wel mee eens is, dat men gewend is om op meerdere fora dezelfde poststijl te hanteren. GoT is dan een vrij goed georganiseerd forum ivm veel andere fora. Hier wordt ook wat meer nettiquette verwacht. Als je veel switcht tussen fora en dan hier snel even wat neerkrabbelt, voldoet dat wellicht niet aan de verwachtingen die hier gelden. Maar moeten wij dan maar lakser worden, of is het aan de poster om er wat beter bewust van te zijn waar hij of zij zich bevindt op het internet? Imo dat laatste :)

Ik heb wel een tip: op alle fora waar ik kom, hanteer ik een stijl die op GoT acceptabel is. In de praktijk betekent dat, dat het op alle fora acceptabel is. Makkelijk. 1 stijl, past overal :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 01:06:
Dat komt imo nog minder vriendelijk over. Naar mijn idee is het bij sommigen nooit goed omdat ze gewoon überhaupt geen sturing wensen te ontvangen. Sja dat is op een forum toch echt nodig soms.
Oh, mij zou het niets uitmaken, ik probeer naar de inhoud te kijken en voorbij de presentatie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 01:06:
[...]

Dat is juist goed. Sturing moet op een zo formeel mogelijke manier, anders voelt degene die je stuurt zich als een kind. En da's natuurlijk prima bij kinderen, maar niet bij volwassenen. Op het moment dat een volwassene zich voelt alsof hij behandeld wordt als een kind, ga je nooit medewerking krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2009 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voelt. Daar zeg je het. Ik vind die zin niet schools. Ik vind 'm zelfs vriendelijk en direct. Als je je als kind behandeld voelt, dan is het natuurlijk goed mogelijk dat je je perceptie van commentaar moet bijstellen. Alle commentaar komt dan over als belerend, en dus als schools. Oftewel: kritiek niet welkom, ongeacht de gekozen bewoording. Dat idee krijg ik dus.

Nogmaals: zeggen dat het niet goed is, is makkelijk. Herschrijf het zoals je het zelf prettig zou vinden.
We staan open voor suggesties ;)

Edit: en dan dus voor meer dan alleen de 1e keer dat er op gewezen moet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 01:32:
Voelt. Daar zeg je het. Ik vind die zin niet schools. Ik vind 'm zelfs vriendelijk en direct. Als je je als kind behandeld voelt, dan is het natuurlijk goed mogelijk dat je je perceptie van commentaar moet bijstellen. Alle commentaar komt dan over als belerend, en dus als schools. Oftewel: kritiek niet welkom, ongeacht de gekozen bewoording. Dat idee krijg ik dus.
Ho, ik ben hier überhaupt niet behandeld want dat bericht ging niet naar mij :P Ik zeg als buitenstaander dat die manier van formuleren heel erg de neiging in de hand wekt dat de geaddresseerde als kind behandeld wordt. En vervolgens zeg ik: dat moet je koste wat kost vermijden want dat helpt medewerking bepaald niet in de hand.
Nogmaals: zeggen dat het niet goed is, is makkelijk. Herschrijf het zoals je het zelf prettig zou vinden.
We staan open voor suggesties ;)
Gambieter gaf een prachtige suggestie. Zet er nog bij waarom je dat graag hebt en 't is compleet. Het idee geven dat er stomme regeltjes zijn alleen om er stomme regeltjes te laten zijn is nog zoiets dat medewerking frustreert. Leg uit wat de reden is dat een bepaalde regel bestaat.

Om maar even terug te haken op het schoolse: denk aan je lessen Nederlands waarbij je een zakelijke brief moest schrijven :P

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2009 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op maandag 07 september 2009 @ 02:06:
Gambieter gaf een prachtige suggestie.
Ik stel die zin hierbij gratis ter beschikking aan de crew en hoef er geen royalties voor te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb zelf ook twee keer zo'n pushmessage gehad, en de tweede keer inderdaad met de toevoeging 'je bent hier al eerder op gewezen'. Wat me meer irriteert dan het taalgebruik is de dat ik uberhaupt zo'n message krijg - ik heb zat posts waar ik zes verschillende mensen quote, en ja, ééns in de honderd keer vergeet je dat je net een reactie op persoon X hebt gepost, en druk je na het schrijven van een reactie op persoon Y op 'verstuur bericht' in plaats van CTRL+A / CTRL+X. Waarom mij dan een pushmessage versturen met daarin letterlijk 'gebruik aub de edit-knop', als één blik op m'n post history je vertelt dat ik ook wel weet dat je kunt editten en dat ik dat normaal gesproken ook gewoon doe. Alsof ik een debiel bent.

Aan de andere kant, ik lig er niet wakker van. Wat een best wel ironisch statement is gezien het tijdstip waarop ik in dit topic reageer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Da's idd het tweede probleem. Ik heb ook wel 's zo'n PM gehad. Van HlpDsk notabene. Terwijl ik hem en daarbij hij mij vaak genoeg tegenkomt om ondertussen te moeten weten dat ik prima posts combineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind wel dat als je er notabene al voor de 2e of 3e keer op bent gewezen, dat er toch iets niet helemaal goed is. Het maakt in weze ook niet uit of het onwil is of ondoordachtzaamheid. Het is dan toch een terugkerend aandachtspuntje. Net als met alle sturende berichten verwachten we wel dat er verandering optreedt. Je kunt dan ter goede wil zijn, maar als je dan voor de 3e keer in korte tijd vaak toch niet zit op te letten, vind ik dat toch een stukje eigen verantwoordelijkheid waar aan gewerkt mag worden. Het is imo ook raar, dat als je gewoon bent om idd te editten, waarom dat dan poef ineens even vergeten wordt. Wat je dan ziet is een post bestaande uit 3 quotes, netjes aaneengesloten, en dan in dezelfde minuut nog een bericht los er onder. Dat staat heel raar. Zo van: "ik weet wel hoe het moet maar ik ben met teveel dingen tegelijk bezig om mijn hoofd er bij te houden".

De 1e keer vragen we vriendelijk of je er op wilt letten.
De 2e keer staat er idd bij dat we toch verbetering verwachten.
Niet meer en niet minder. Er staat niks over een sanctie. Het is allemaal nog steeds poepielief imo. Maar wel duidelijk. Duidelijkheid is belangrijk. We willen die verbetering graag van je zien.

De kern van zo'n 2e of 3e bericht zal toch altijd die zijn van: "we hebben dit eerder onder je aandacht gebracht, en helaas blijkt het dat we het nogmaals moeten doen". Hoe je dat ook op papier gaat zetten, daar blijft een toon aan zitten die ietwat belerend is. Maar dat is dan ook precies de boodschap die overgebracht moet worden in zo'n geval. We kunnen niet 10 keer hetzelfde bericht sturen zonder dat de toon dringender wordt. Dat werkt niet. En als je het dan hebt over het strenger worden van de toon, dan vind ik "we verwachten verbetering" toch én netjes, én vriendelijk, én to-the-point.

We willen best suggesties ter harte nemen wbt de formulering van de boodschap, echter de boodschap blijft wel noodzakelijk om onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
:)

Ik blijf erbij dat ik het niet nodig vind om over elke scheet een DM te sturen. De reden dat ik de tekst, om even een overtrokken woord te gebruiken, 'aanstootgevend' vind, is omdat het een belerende lading heeft. Het klinkt alsof ik nog niet zindelijk ben en jullie vinden dat ik nu oud genoeg ben om op het potje te kunnen...

In principe prop ik zoveel mogelijk in 1 post en dus gaat het zeker wel bijna altijd goed, ik vind het gewoon jammer dat als het dan wel weer een keer 'misgaat' omdat ik met 3 dingen tegelijk bezig ben, er gelijk een mod met klaarstaat. Als ik nu in een week/dag een paar keer achter elkaar dubbelpost had die DM zin gehad, imo. Niet bij 1 dubbelpost in de 3 maanden.

- Als je je toch genoodzaakt voelt een DM te sturen, waarom dan niet gewoon een "dubbelpost ;-) <link topic>" in plaats van de genoemde tekst... desnoods in het topic zelf, imo stukken vriendelijker en net zo effectief.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-09-2009 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

HTT-Thalan schreef op maandag 07 september 2009 @ 06:55:
*hoop suggesties voor het wijzigen van de dubbelpost-PM-template*
Of je kijkt een post even na nadat je hem gemaakt hebt - en checkt daarbij gelijk op een mogelijke dubbelpost.

Nu heb ik echt geen record-postcount hier, maar ik heb eigenlijk nog nooit zo'n PM gehad; mocht ik een dubbelpost maken merge ik m'n reactie, laat de tweede leeg, en doe een TR met linkje naar het bericht zodat een modje hem kan verwijderen. Werkt bij mij al jaren prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

HTT-Thalan schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:19:
[...]

2) Het taalgebruik, zelfs al ben ik nu toch al enkele jaren (HK) tweaker, stoort me behoorlijk. Ondanks dat ik de community ken en over het algemeen als fijn ervaar kan ik me niet over dit soort elitair taalgebruik zetten.
Als ik heel eerlijk ben zie ik niets elitair in de door jou gequote teksten. Het is gewoon hedendaags net Nederlands toch?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Welke 'straf' staat er eigenlijk op dubbelposten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week niet computeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Hoewel in de minderheid zie ik dat ik niet de enige ben met dit gevoel. Zoals eerder aangehaald door Cocytus en Cyber - we weten hoe het moet en doen dat ook. Ik wijs wederom op mijn opmerking ten aanzien van spel- en typfouten, het gaat 100 keer goed en een enkele keer mis, tough luck, het heeft geen zin en is niet goed voor de sfeer als je op alle slakken zout gaat leggen. De boodschap kwam de eerste keer ook al over en zoals dus ook in mijn historie te zien is heb ik daar zeker wat mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 06:45

Haan

dotnetter

Aan de ene kant vind ik ook dat de TS niet zo moet 'zeuren' om de inhoud van de PM, aan de andere kant is het wel weer zo dat het sturen van een PM wat mij betreft een beetje 'overkill' is om iemand te wijzen op het maken van een dubbelpost. Zo'n PM voelt dan toch als een virtuele tik op de vingers en als het inderdaad gaat om soms per ongeluk eens een dubbelpost kan ik me voorstellen dat zo'n tik op de vingers verkeerd kan vallen. Als het om een relatief nieuwe user gaat met nog weinig posts, kan een beetje sturing misschien wel nodig zijn, maar bij een user met duizenden posts en al jaren actief, zou ik persoonlijk wat terughoudender zijn geweest met PM's*.

my 2 cents :)

*ik heb geen zin om de hele posthistory na te pluizen en kan natuurlijk geen user notes inzien, maar het lijkt wel mee te vallen met het de dubbelposts van de TS

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

@HTT-Thalan

noted, maar aan de andere kant van het spectrum is het ook handig om dingen niet meteen als persoonlijk op te vatten (of als te belerend oid). Kritiek/sturing is iets wat niemand echt leuk vindt (hell, toen ik m;n eerste slotje als onervaren user kreeg, vond ik dat al kut), maar het is puur om de kwaliteit van het forum te verbeteren.

Jij valt puur over één zinsnede terwijl de hele PM verder volgens mij vrij netjes is. Had er alleen die zinsnede gestaan, had ik je volmondig gelijk gegeven.

@ Haan elke manier om iemand aan te spreken is toch een soort van 'digitale tik' zoals jij het beschrijft. Dus dat is lastig te voorkomen denk ik.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Heb je gelijk in Lunatic. Misschien dat het op een ander moment anders was aangekomen. Natuurlijk weet je, rationeel bekeken, dat het niet persoonlijk bedoeld is (anders was ik vast vaker lastiggevallen), het is net wat je zegt, een tik is vervelend.

Ik denk dat het te voorkomen is dat dit als tik overgekomt, door een andere manier van modereren.

Als de mod in kwestie in plaats van een pushmessage, een kleine edit in mijn 2e post had gemaakt (die blauwe tekst, weet de naam niet) met daarin de tekst "dubbelpost ;-)" was de boodschap even duidelijk geweest en had ik er totaal geen moeite mee gehad. Ik begrijp dat dit een persoonlijke opvatting is, dus hoor graag wat jullie van dat idee vinden. Het zou niet meer werk moeten zijn dan een DM, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ManiacsHouse schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:48:
[...]

Nondeju... Helaas moet ik weer eens constateren dat er 'kritiek' is op het beleid en alle admins/pro mods/mods/etc duiken er op.
Als je over beleidszaken wilt praten in LA (het contactpunt met de admins), dan is het niet meer dan normaal dat opstellers en uitvoerders van het beleid zich in de discussie mengen, toch? En daarbij is er maar van een zeer beperkt aantal ceen reactie geweest, dus ik zie niet in waar je ophef over maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach pushmessages. In mijn geval niet meer dan een hoop geblaat en kastje muur effect wil je er iets over zeggen. De persoon in kwestie mag dan grappig genoeg schijnbaar wel deze 'tegen de regeltjes' posts maken, meerdere maatstaven anyone? Want vreemdgenoeg, frontpage team valt dus weer niet onder LA's, of ik heb het weer verkeerd begrepen.

Maar ook mijn andere PM's zijn in de categorie: waarom? Een avatar te groot, een typefoutje of foute link, of gewoon een mod-break in je post.
Let hier in het vervolg zelf wat meer op, ik zag dat je hier namelijk al eerder op bent gewezen.
Staat ook in mijn PM, maar vraag je hierover na, krijg je nooit antwoord. 1x 4 jaar geleden in een AMD/Intel topic kwam er een soortgelijke post langs, dat werd ook een PM.

Genoeg rode naampjes hier die ik respecteer en goed hun werk doen, jammer dat er toch een paar tussen zitten met harde tik van grootheidswaanzin.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 07-09-2009 10:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als de mod in kwestie in plaats van een pushmessage, een kleine edit in mijn 2e post had gemaakt (die blauwe tekst, weet de naam niet) met daarin de tekst "dubbelpost ;-)" was de boodschap even duidelijk geweest en had ik er totaal geen moeite mee gehad. Ik begrijp dat dit een persoonlijke opvatting is, dus hoor graag wat jullie van dat idee vinden.
Jíj hebt liever een edit en een kleine modbreak, een ander voelt zich dan weer publiekelijk afgezeken en wil in plaats van een publieke edit een PM/DM want 'van mijn posts blijf je af'. Serieus: deze discussie is op die manier eens gevoerd nadat ik 2 posts had samengevoegd. :)

Schriftelijke communicatie is extreem moeilijk. Je mist het hele non-verbale deel, d.w.z. intonatie, gelaatsuitdrukking, gebaren, timing etc, en zo gaat 80% van onze uitdrukkingsmogelijkheden verloren. Dat stelt eisen een schrijver én lezer. Die ene zin is alleen dan storend als je ervan uit gaat dat de Mod de intentie heeft om je op je plaats te zetten. Binnen de context van de hele PM zie ik dat niet zo.

Qua beleid: er zijn geen templates voor PM's. Als je zaken zo gaat opschrijven dat niemand er onder welke omstandigheden dan ook aanstoot aan kan nemen krijg je zouteloze teksten en zal bij een deel van de doelgroep de boodschap helemaal niet meer aankomen. Het beleid is erop gericht dat je open communiceert met de gebruikers, daarbinnen zingt ieder vogeltje zoals hij gebekt is. Crew scheldt niet, onthoudt zich van verbale schop- trek en slachtpartijën, maar de een schrijft vlotter en jovialer, de ander licht ironisch, de volgende is formeler in zijn woordkeuze. Er zijn weinig mods die nooit commentaar krijgen op hun woordkeuze, maar een beleidszaak zie ik in deze PM iig niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 07-09-2009 10:43 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Lustucru schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:41:
[...]

Jíj hebt liever een edit en een kleine modbreak, een ander voelt zich dan weer publiekelijk afgezeken en wil in plaats van een publieke edit een PM/DM want 'van mijn posts blijf je af'. Serieus: deze discussie is op die manier eens gevoerd nadat ik 2 posts had samengevoegd. :)

Schriftelijke communicatie is extreem moeilijk. Je mist het hele non-verbale deel, d.w.z. intonatie, gelaatsuitdrukking, gebaren, timing etc, en zo gaat 80% van onze uitdrukkingsmogelijkheden verloren. Dat stelt eisen een schrijver én lezer. Die ene zin is alleen dan storend als je ervan uit gaat dat de Mod de intentie heeft om je op je plaats te zetten. Binnen de context van de hele PM zie ik dat niet zo.
Spijker op de kop, lijkt me: Uit de context blijkt dat niet direct, ben ik met je eens, maar wel wanneer je de DM ontvangt 10 minuten na de 'overtreding' en ook nog eens onnodig is - voor jouw gevoel dan. Dan heb je zoiets van 'waar gaat dit in hemelsnaam nog over'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Overigens is de kracht (en tegelijkertijd soms ook juist het vervelende) van een PM dat ie wel gelezen moet worden, en dat daardoor de boodschap dus aangekomen is. Als je alleen edit in de thread is er een reëele kans dat de gebruiker misschien nooit meer in het topic kijkt en/of post. Even los van dit specifieke geval, maar het is ook wel eens voorgekomen dat bv een mod alleen edit heeft geplaatst vanwege een flamerig karakter. De user in kwestie heeft die edit nooit meer gezien, en de keer erna kreeg hij een waarschuwing via mail bij eenzelfde overtreding.

De user was perplext omdat ie zomaar ineens een waarschuwing ontving - terwijl hij toch eerder gewaarschuwd was.

Het voordeel voor de administratieve afhandeling voor mods is ook dat PM's voor de hele modcrew zichtbaar is; inclusief de conversatie die daar uit voortvloeit. Bij DM's heb je dat niet (kunnen alleen admins bij in uitzonderlijke gevallen). Een PM biedt ook kans op wederhoor, en kan ook in je voordeel werken (wat ik voor het PM-tijdperk al deed bij mails - mocht iemand relaxed reageren op een mailtje met bijsturing, dan zette ik dat in de notes. Als je reageert als een complete asshole, ook. Dat is nu eenmaal handig voor de beeldvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HTT-Thalan schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:59:
[...]

Spijker op de kop, lijkt me: Uit de context blijkt dat niet direct, ben ik met je eens, maar wel wanneer je de DM ontvangt 10 minuten na de 'overtreding' en ook nog eens onnodig is - voor jouw gevoel dan. Dan heb je zoiets van 'waar gaat dit in hemelsnaam nog over'.
Jij vindt hem onnodig, de mod die hem heeft gestuurd blijkbaar niet. We hebben al eens eerder gezien waar het heen gaat met topics en complete forums als iedereen maar kan blijven spammen waardoor we die dubbelpostregel hebben. En zo'n regel moet je natuurlijk wel naleven, want anders heeft het geen nut om hem überhaupt te hebben; als je per geval moet gaan beoordelen of Pietje wel mag dubbelposten in die en die context en Jantje in een andere context juist niet, dán krijg je pas gezeik.

Dus ja, nogmaals: laat je niet zo kennen. Er is je vriendelijk gevraagd om asjeblieft erop te letten. Dat jij ervoor kiest om het als onvriendelijk op te vatten omdat dat makkelijker past in jouw beeld van de modactie in kwestie moet je zelf weten, maar ga dan niet zeuren dat je onvriendelijk benaderd bent, want dat was je eigen keuze omdat je de modactie an sich al niet als terecht erkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wellicht is een wat soepelere hantering van de dubbelpostregel een idee. Want als iemand op twee berichten reageert en twee berichten onder elkaar plaatst, is dat niet zo storend als wanneer iemand dat met 5 berichten doet en dat structureel doet.

Ik heb van het weekend ook twee berichten onder elkaar geplaatst, omdat ik antwoord kreeg van een bedrijf wat ik als update in het topic wilde posten. Ik zou ook minimaal een wenkbrauw optillen als ik daarom een bericht kreeg met het verzoek het niet meer te doen.

Soms heb ik een beetje het gevoel dat er misschien iets teveel aan 'iedereen zou de regels moeten kennen en je moet je aan de regels houden' wordt gehangen en te weinig wordt gemodereerd vanuit 'is dit storend bij het lezen op het forum'.

Lang niet altijd overigens, maar het is wel iets wat best weleens voorkomt en wat naar mijn mening samen met een potentieel belerend overkomend berichtje averechts werkt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NMe schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:25:
Dus ja, nogmaals: laat je niet zo kennen. Er is je vriendelijk gevraagd om asjeblieft erop te letten. Dat jij ervoor kiest om het als onvriendelijk op te vatten omdat dat makkelijker past in jouw beeld van de modactie in kwestie moet je zelf weten, maar ga dan niet zeuren dat je onvriendelijk benaderd bent, want dat was je eigen keuze omdat je de modactie an sich al niet als terecht erkent.
Maar dan is het imho gewoon 'uitlokken'. Als je in een bepaald topic erg actief bent, kom je vanzelf wel je modbreak tegen, of de modbreak an sich is zelfs twijfelachtig. En ik kan dan absoluut niet zeggen dat dit wordt gedaan 'op een vriendelijke manier' (je bent er al eerder opgewezen - alsof je iemand aangeeft dat hij een vraag al heeft gesteld.. in een topic 5 jaar geleden).

En zeker tov frontpage is dit een wereld van verschil, waar je daar doodleuk de meest grote onzin kan posten (tot een bepaalde hoogte) is enkel een -1 moderering het maximale wat je eruit kan halen. Zet zo'n soortgelijk topic op het forum met identieke reacties, was de PM-server overbelast :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

JvS schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:26:

Soms heb ik een beetje het gevoel dat er misschien iets teveel aan 'iedereen zou de regels moeten kennen en je moet je aan de regels houden' wordt gehangen en te weinig wordt gemodereerd vanuit 'is dit storend bij het lezen op het forum'.

Lang niet altijd overigens, maar het is wel iets wat best weleens voorkomt en wat naar mijn mening samen met een potentieel belerend overkomend berichtje averechts werkt.
Dit is overigens wel een goed punt dat elke mod in zijn achterhoofd mag hebben. En volgens mij zit het in de regel wel aardig goed, maar kan het soms wat beter. Dat ben ik wel met je eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:59:
[...]

Nofi, maar ik krijg bij dit hele topic dat gevoel ;) Aan de ene kant weet je uit m'n vorige post dat ik het op zich met je eens ben. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat de communicatie wat onpersoonlijker wordt op het moment dat je een community met tienduizenden actieve leden in het gareel moet houden. Je weet nu dat er meer ervaren gebruikers zijn die eenzelfde bericht krijgen, in dezelfde bewoordingen, en dat het geenszins persoonlijk bedoeld is. Zie het als een automatisch verstuurd bericht: als je weet dat je het 99% van de tijd wel goed doet, hoef je je ook niet aangesproken te voelen, en haal je beter gewoon je schouders op :)

offtopic:
Kijk, nu edit ik er een quote in, omdat ik zo lang bezig was met schrijven dat er alweer vijf posts bij waren gekomen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Cocytus op 07-09-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LuNaTiC schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:34:
[...]

Dit is overigens wel een goed punt dat elke mod in zijn achterhoofd mag hebben. En volgens mij zit het in de regel wel aardig goed, maar kan het soms wat beter. Dat ben ik wel met je eens. :)
Ik kan me eigenlijk geen recent voorbeeld bedenken van waar dat fout is gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van het weekend ook twee berichten onder elkaar geplaatst, omdat ik antwoord kreeg van een bedrijf wat ik als update in het topic wilde posten. Ik zou ook minimaal een wenkbrauw optillen als ik daarom een bericht kreeg met het verzoek het niet meer te doen.
Hoeveel tijd zat daar tussen? Imo is het wat anders om een halve dag later een update te plaatsen in een topic over een ontwikkeling, dan om op meerdere mensen los te reageren. Zo ook willen we wel eens een oogje dichtknijpen als iemand druk bezig is zijn PC te herstellen oid. Ook dan zie je regelmatig updates in een topic. Ook als dat dingen zijn die prima geedit hadden kunnen worden. Een forum is toch een relatief traag medium, waar dat net zo effectief is als een nieuwe post. Ook al is GoT dan relatief hoogtempo soms. Een nieuwe post puur om te kicken is dan weer gewoon iets wat we hier niet willen zien binnen een dag.

Ik zou persoonlijk geen PM sturen als er significant veel tijd tussen 2 posts zit. Echter wanneer je een nieuwe post maakt omdat je nog wat wilt toevoegen aan een post van 5 minuten geleden, dan ja, dan kun je een PM verwachten.

Ik hanteer het 'dubbelpostontmoedigingsbeleid' niet als een keiharde regel maar ik ben er wel vrij strak in. Er zit wel degelijk nuance in, maar je kunt niet teveel mensen ongelijk gaan behandelen want dan krijg ie ook daar weer commentaar op. Het is idd nooit goed, dus je doet het zoals het de minste mensen tegen de schenen schopt. Aan het eind van de dag is het natuurlijk nog wel zo dat er beleid is waarvan we verwachten dat je er van op de hoogte bent en er naar geluisterd wordt. Liefst door zelfregulatie en sociale controle, maar de crew staat wel klaar om bij te sturen. En sja, als iemand roept van 'ik weet het, val me niet lastig', maar vervolgens toch met enige regelmaat een steekje laat vallen, wat verwacht je dan dat we daarmee doen? Het wordt vanzelf storend.

Overigens lijkt een automatische samenvoeging van opeenvolgende posts van dezelfde user me een handige feature. Met vinkje om expliciet een dubbelpost te maken als je meent dat dat beter is in een specifieke situatie. Wij als crew kunnen beoordelen of je daar naar ons idee dan terecht die afweging maakt. Maar standaard worden posts dan samengevoegd. Ik kan me namelijk voorstellen dat je na een dag een topic wilt kicken, of je wilt een TS maken die zo lang is dat ie over meerdere posts verspreid moet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 114% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 15:30 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat wordt dan stelselmatig genegeerd. Helaas. Als je nu post in een topic waar het laatste bericht 2 weken oud is, dan krijg je ook een waarschuwing. En er zijn genoeg topics met een topicwaarschuwing die ook te zien is bij het reply-veld. Dat is verre van een garantie dat mensen het lezen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:05:
Ja maar dat wordt dan stelselmatig genegeerd. Helaas. Als je nu post in een topic waar het laatste bericht 2 weken oud is, dan krijg je ook een waarschuwing. En er zijn genoeg topics met een topicwaarschuwing die ook te zien is bij het reply-veld. Dat is verre van een garantie dat mensen het lezen.
Des te meer terecht als een user wordt aangesproken.

Excuses als "iedereen maakt weleens een dubbelpost" gaan gewoon niet op, je wordt vaak genoeg gewezen op acties die je wellicht beter niet zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is een wat soepelere hantering van de dubbelpostregel een idee. Want als iemand op twee berichten reageert en twee berichten onder elkaar plaatst, is dat niet zo storend als wanneer iemand dat met 5 berichten doet en dat structureel doet.
Ik heb nog nooit gehoord van PMs wegens "schei eens uit met dubbelposten" en ik heb er ook nooit één gekregen - terwijl daar af en toe best aanleiding voor geweest is, want iedereen doet wel eens per ongeluk iets waarvan je later denkt "ho, dat had beter gekund".

De veronderstelling dat er dus modjes direct bij de eerste de beste dubbelpost gelijk erop springen, lijkt me onterecht. Gezien je eigen ervaring in deze lijkt me dan ook dat dit:
Eigenlijk niet zo aan de orde is.

Het is heel menselijk (helaas niet leeftijd gebonden) om te gaan lopen klagen als iemand je ergens op wijst wat je niet goed doet. Daar zou ik niet direct de conclusie aan binden "er wordt af en toe te streng gemod".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:41:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord van PMs wegens "schei eens uit met dubbelposten" en ik heb er ook nooit één gekregen - terwijl daar af en toe best aanleiding voor geweest is, want iedereen doet wel eens per ongeluk iets waarvan je later denkt "ho, dat had beter gekund".

De veronderstelling dat er dus modjes direct bij de eerste de beste dubbelpost gelijk erop springen, lijkt me onterecht. Gezien je eigen ervaring in deze lijkt me dan ook dat dit:
Die veronderstelling lijkt me gedeeltelijk terecht. :) Sommige modjes zijn er gewoon wat strenger op dan andere. Het ligt naar mijn ervaring nogal aan in welk subforum je zit.

Niet dat ik er wakker van lig. Maar dat ik dat ik per ongeluk de quick-reply voor de tweede keer in korte tijd had gemaakt wist ik zelf ook al dat ik een "foutje" had gemaakt. Daar had ik geen PM voor nodig :). Overigens waren mijn PM's echt authentiek handwerk :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik dnek dat het allemaal wel losloopt. Ik heb inmiddels over de 10.000 posts en kan me niet heugen ooit te zijn aangesproken op mijn gedrag :P

/en bedankt Zeef :+

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 09-09-2009 13:43 ]

Pagina: 1