Windows 7 vertraagt*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijdje windows 7 draaien en het werkte perfect tot gisteren... Opeens duurt het heel lang om mijn personal folder te openen (via start -> profielnaam), dat varieert in tijd (soms wel een minuut). De rest van het browsen gaat perfect en via C:\users\profiel\ gaat het ook vloeiend.
Daarnaast is ook de prullenbak heel langzaam geworden...

Ik heb geen idee waar dit aan ligt, heeft iemand een idee bij deze symptomen? Ik heb al een virusscan gedraaid zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Heb je al eens een tijdje taskmanager/taakbeheer gedraaid om te kijken of er processen zijn die toevallig veel resources vragen op het moment dat je het probeert te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb even gekeken - geen verschil :\ het lijkt alsof hij heel hard ergens naar zoekt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou je aanraden om eerst een performance log in te stellen met wat default counters.Die dan een dag te laten draaien, en dan te analyseren om te kunnen kijken waar het fout gaat. Windows 7 heeft daar mooie nieuwe dingen voor zoals een System Health Report.Ook is het handig om je event logs even door te nemen om te kijken of daar rare meldingen in voorkomen.
5 Ways to Monitor and Improve Windows 7 Performance

Ik mis trouwens wat je zelf hebt geprobeerd en waar je op hebt gezocht, misschien kun je dat nog even aanvullen. Zo is het ook voor ons gissen waar het probleem ligt, en helaas hebben we geen glazen bol, snap je?

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 02-09-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Eigenlijk is er nu dus niks meer aan de hand, want het probleem is al opgelost aangezien de TS in z'n topictitel 'vertraagd' schrijft.

Voltooid verleden tijd :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een externe hd - lacie internet space. de verbinding ermee is opeens best traag geworden sinds de stroom een keer is uitgevallen en ik heb het idee dat het op een of andere manier daarmee verbonden is. ik heb dus alle mappen die op die schijf staan uit mijn libraries gehaald zodat hij daar niet meer naar zoekt. dat helpt helaas niet :(
het rare is ook dat het alleen die folder is, alle subfolders doen het wel snel.

ik zal die performance dingen eens proberen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het lag toch aan die externe hd... mijn profielpagina doet het weer snel. nu moet ik alleen nog uitvogelen waarom dat ding zo traag is geworden ;)
Pagina: 1