quote: Bouwdewijn
Ik vind van niet.
Motiveer eens aub
Mijn motivatie is trouwens:
Er zijn al genoeg fora vol newbies en prutsers. Tweakers steekt daar bovenuit door een userbase met vrij veel kennis, en die wil je behouden. Simpele vragen kunnen op tig andere plekken opgelost worden.
Verder een prima insteek en ik ben het daar wel mee eens.
Tweakers.net is een grote community zoals ik het noem en de moderatoren moeten wel blijven opletten of er geen grenzen overschreden worden. Soms kan dat alleen door iets aan banden te leggen en hard op te treden voor het escaleert.
Wat mijn motivatie is?
Dat mensen elkaar helpen en als je geholpen wordt help dan ook andere mensen als je wel de oplossing weet. Ook het overmatig rondsmijten van jargon gebruik vinden veel mensen irritant.
Ook is het prettig als mensen wat meer rekening zouden houden met elkaar. Als je het ergens niet mee eens bent wordt dan niet boos, maar vraag hoe de vork in de steel steekt.
Ik ben ook newbie, maar wel een newbie die gewoon begint mee te praten in topics. Ook moet iemand niet zichzelf opdringen. Ik ben dan wel sysadmin in een serverpark, maar iedereen heeft veel meer baad bij een heldere uitleg. Dat jargon gebruik ik wel op mijn werk.
De newbies die jij bedoeld zijn mensen die zich klakkeloos aanmelden en zich niet richten naar de achtergrond van het forum en de voorwaarden ook niet doorlezen. Je past dan niet bij de community.
Dan worden die posts al snel als irritant opgemerkt en komt er een nare sfeer. In zo'n geval sluit de moderator het topic.
Flamen, trollen, liegen en rellen zijn gewoon niet gewenst en als je hier nieuw komt vind ik dat je daar gewoon rekening mee dient te houden. Zo moeilijk is dat niet.
Je hebt ook mensen die heel hun levensverhaal op dit forum gaan ophangen en daar erger ik me aan omdat ik en anderen hier daar niets aan kunnen doen. Als ik last heb van kiespijn meld ik dat aan de Tandarts en niet hier. Houdt je bij dus het onderwerp, geef een goede onderbouwing en duik ook eens in de achtergronden van dit forum. Dan komt het vast wel goed.
Dus je bent hier te gast omdat je de passie met de community deelt. Mensen die dat niet doen zullen snel door de mand vallen. het is een soort etiquette. Hieragie is een basiselement; door te vrij te spreken heb je kans dat mensen je gaan mijden.
Verder : pricewatch wordt veel te streng gemodereerd.
Ik maakte een grapje in deze deze advertentie. Ik zei : Alsof je een geluidskaart moet inspelen .
Veel mensen zullen de grap niet inzien. Je advertentie bevat veel pedante taal.
Ongetwijfeld zul je dit goed bedoelen, maar je moet nu eenmaal erg opletten met on-line marketing.
Wat jij van die geluidskaart vind boeit andere mensen niet. Het gaat hun of het een goede geluidskaart is of dat je dat vind. 2 verschillende aspecten.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 07-09-2009 22:23
]