Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 33.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 08:19
Onlangs is er onderzoek gedaan naar de beleving van forum en frontpage. Van alle deelnemers aan de enquête is zo’n 80% (zeer)tevreden over ons. Dat is een leuke score en daar kunnen we ook best tevreden over zijn. Interessanter is het echter om eens te kijken wat men niet goed vindt bij ons op het forum. Dit is niet in percentages te vatten maar blijkt vooral uit de respons op open vragen van het onderzoek.

Een aantal zaken komt daarbij nadrukkelijk naar voren. De belangrijkste daarvan zijn de vermeende strengheid en onvriendelijkheid van de moderatoren én met name de houding van de users onderling. Veel wordt geklaagd over slotjes, regeltjes en de mods. Daar werken we intern hard aan, we zetten minder slotjes en sturen meer naar oplossingen. Maar gek genoeg wordt er nog meer geklaagd over de botheid van reactie van users onderling. Dat is helaas niets nieuws.

Dat gaan we in het nieuwe jaar dus anders doen. Wat we in 2009 echt niet meer willen zien is het op een al dan niet botte manier negatief corrigeren van een user. Het moet afgelopen zijn met het reageren op een post en daarin vertellen dat een post 'oh zo fout' of onzinnig is of slecht is...

Zie iets dat niet door de beugel kan? Maak een topic report, schiet een mod aan via DM/MSN/IRC/ICQ of post een topic in Schop een Modje als het je dusdanig ergert dat je bloeddruk of the scale is of het om andere reden veel spoed heeft. Om de wijze woorden van JvS maar eens te herhalen : Afkatten van mede users in de topics zelf is ten eerste offtopic, ten tweede flamen en ten derde zeer slecht voor de algehele sfeer.

Natuurlijk mag je wel positief sturen. Niet meer een koude ‘zoek het zelf maar uit’ douche geven! Natuurlijk binnen alle grenzen van de redelijkheid. Ik begrijp heel goed dat jullie dat een paar keer doen voor een user X maar het hoeft ook geen standaard service te worden. Help iemand op weg en leer iemand vervolgens zelf de weg te vinden. Geef bijvoorbeeld een link naar een topic of andere plek waar de oplossing staat en vertel ook hoe je daar op bent gekomen. Of geef zelf het antwoord als je het weet ;). Positieve antwoorden zien we graag, negatieve dus niet meer.

Belangrijk om te weten is dat we deze negatieve bejegening en botheid met harde hand gaan bestrijden in 2009. Vanaf 1 januari zullen we hier meer aandacht aan gaan besteden met als doel een vriendelijker en een beter GoT. We zijn al een heel eind op weg, nu is jullie hulp nodig. Samen maken we het forum en imho is dat een plek waar we nieuwelingen welkom heten en helpen, zonder afbreuk te doen aan ons geliefde en alom gerespecteerde (kennis)niveau.

Ik wens u alleen een voorspoedig, gelukkig en positief 2009 toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In hoeverre wordt dit beleid ingevoerd, daarmee doelende op subforum's zoals het ABO, HK en evt A61? In de genoemde subforums zijn de posts die men plaatst al een stuk anders als posts in PMG, WOS of SG.

Wanneer is deze enquête gehouden en waar? Ik zit hier behoorlijk vaak, maar heb niks voorbij zien komen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij het lezen van de OP had ik toch een aantal bedenkingen.

Waar ligt de grens tussen het 'afkatten' en een user vertellen dat ie eerst maar eens de stickies en registratievoorwaarden moet lezen, google en de search dient te gebruiken om een onderbouwde topicstart te maken.
Hoe het nu op mij overkomt is: al is het topic nog zo slecht help de user maar, ook al heeft deze er zelf geen enkele moeite voor gedaan. En wanneer je dat met een mindere of meerdere mate van subtiliteit aan de foutieve user meldt, krijg je straks nog een OW ook. Nee dank je feestelijk.

Het genoemde geklaag over slotjes is mijns insziens onterecht: het gaat veruit het grootste deel van gevallen om users die (constant) slechte topics maken. De meeste slotjes gaan op topics die er ook echt een verdienen.
Samen maken we het forum en imho is dat een plek waar we nieuwelingen welkom heten en helpen, zonder afbreuk te doen aan ons geliefde en alom gerespecteerde (kennis)niveau.
Nieuwelingen, graag :) Nieuwelingen die zonder zich ook maar ergens in te verdiepen etc (zie alinea 1 van mijn post) een post neerplempen, en denken dat ze op het beginnersweb/computeridee forum zitten, en dat over een serie topics niet weten te verbeteren, daar heb ik niet veel trek in. Die kan je maar beter 'afkatten', anders dringt het niet door. Dan maar niet vriendelijk. En hopelijk komen ze niet meer terug totdat ze behoorlijke topics kunnen maken :) En daar wordt iedereen hier uiteindelijk dan weer vrolijk van: een forum vol kwaliteitstopics.

Dat zijn mijn 2 centjes. Het klinkt misschien (waarschijnlijk) wat negatief, maar ik voel er weinig voor om GoT af te zien zakken tot niveau van bovengenoemde forums.

edit: typo's+nieuw ideetje...

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 31-12-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 16:28

sanzut

It's always christmas time

Amen!
Heb zelf overigens ook regelmatig sterk wisselende ervaringen met medeusers. Laten we hopen dat het verbetert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeef, is het de bedoeling om drempelverlagend te worden? Ik moet namelijk eerlijk zeggen dat ik minder slotjes zetten geen goed doel vind; als er minder slotjes worden gezet omdat de topics beter worden, prachtig, maar zet gewoon slotjes als het topic daarom vraagt.

Nieuwelingen: graag, maar dan wel nieuwelingen met inzet. Te lief zijn zal juist de aantrekkingskracht vergroten op de luilakken; en een van de dingen die GoT juist speciaal maken is dat men catert voor de gevorderde gebruiker :) .

Dat wil trouwens niet zeggen dat het geen goed doel is om afkatten van gebruikers aan te pakken, mits blijvend gekoppeld aan aanpakken van mensen die slechte topics blijven openen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 31-12-2008 02:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

defiant

Moderator General Chat
Ik moet allereerst zeggen dat ik me persoonlijk (ik heb die enquête niet gezien) niet herken in de negatieve aspecten die worden geschetst. Ik kom misschien niet in de juiste subforums/threads, maar over het algemeen kom ik echt zelden negatieve acties tegen van mods en vind ik dat de forumgebruikers over het algemeen redelijk vriendelijk en beschaaft zijn.

Het is natuurlijk wel zo dat er maar 1 iemand tussen hoeft de zitten die de boel voor anderen flink kan verkloten, maar dat risico loop je altijd. In vergelijking tot andere fora denk ik dat GoT gebruikers niks te klagen heeft.

Ik sluit me verder aan bij de reacties over nieuwelingen, als (?) de drempel wordt verlaagt vergroot het de kans op helpdesk gebruikers. En van de meeste helpdesk gebruikers weet je 1 ding zeker, die worden nooit tweakers.

Voor de rest sluit ik me aan bij de uitkomst van de enquête, en heb ik niks te klagen over GoT :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gambieter schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:54:
Zeef, is het de bedoeling om drempelverlagend te worden? Ik moet namelijk eerlijk zeggen dat ik minder slotjes zetten geen goed doel vind; als er minder slotjes worden gezet omdat de topics beter worden, prachtig, maar zet gewoon slotjes als het topic daarom vraagt.
Nee, maar sturing heeft soms betere effecten dan domweg een slotje op een topic knallen. Door iemand bij te sturen die geen eigen inzet in zijn topicstart laat blijken kan er best nog een goed en GoT-waardig topic ontstaan. Vooral bij nieuwelingen ben ik van mening dat het een stuk beter is om iemand de kans te geven een GoT-waardig topic neer te zetten dan er meteen maar een slotje op gooien.

Maar het moet natuurlijk niet te ver gaan. Iemand die ondanks pogingen om een topic op een goed spoor te krijgen toch aan het handje vastgehouden wil worden krijgt het slotje op z'n neus.

In ieder geval, een slotje hoeft bij een "slecht" topic niet de default optie van een mod te zijn :)
Nieuwelingen: graag, maar dan wel nieuwelingen met inzet. Te lief zijn zal juist de aantrekkingskracht vergroten op de luilakken; en een van de dingen die GoT juist speciaal maken is dat men catert voor de gevorderde gebruiker :) .
De inzet-eis gaat echt niet verdwijnen. Het hoeft alleen niet zo te zijn dat je bij nieuwelingen direct een slotje op het topic knalt met verwijzingen naar allerlei FAQ's. Bijsturing werkt op zo'n moment minder afschrikwekkend, is vriendelijker, en zal waarschijnlijk ook positievere effecten hebben op iemand zijn bereidheid om de regels op GoT in acht te nemen. Echter, bij notoire helpdeskers zal er wel iets anders mee om worden gegaan dan bij een nieuweling. Het houdt een keer op natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 22:54

Yor

Yor1313#2571

Ik zou het eens een idee vinden om "slotwaardige"topics een bepaalde tijd doelbewust open te laten alvorens tot sluiten over te gaan. Simpelweg omdat een mod/faq/andere user het niet eens is met de vraag/stelling/onderwerp/probleem van de TS, wil niet zeggen dat er in bijv 24 uur geen user voorbijkomt die de TS wel een schopje in de goede richting cq hulp kan aanbieden.

En owja, waar kan ik solliciteren als Mod'je?? (ik voorzie een groot probleem voor sommigen onder jullie..... ;) )

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

spone schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:38:
Bij het lezen van de OP had ik toch een aantal bedenkingen.

bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
Denk gewoon zo. Als de user niet netjes post, reageer dan gewoon niet ipv negatief te reageren. Dat helpt 99% van de gevallen al 100%. Dan gaat de draad weg zonder problemen of negatieve reacties, en dat zou echt een verademing zijn voor de sociaalheid van de posts soms ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 14:03
Als jullie uit het resultaat van de enquête lezen dat mensen de mods streng vinden. En ik lees in dit topic dat dat juist goed is, zodat mensen aangespoord worden zelf dingen uit te zoeken. Maar als je nu uit het oogpunt van iemand kijkt die een topic maakt dat wordt gesloten vind je de mod al snel streng lijkt me.

Ik denk dat het dus een beetje inherent is aan het strenge beleid, en dat je dus eigenlijk niet het een zonder het andere kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik vind het op zicht geen slecht idee voor de technische subfora. Een site als deze is gebaat bij een breed publiek en veel users. Deze vanaf minuut 1 afschrikken en wegjagen kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

De slotmessages in dat soort topics zijn altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Ik heb in technische topics zelfden slotjes gezien die niet kunnen. Er wordt altijd rekening gehouden met het feit dat het vaak de eerste stapjes op GoT zijn. Die message staat dan meestal ook vol handige links en vriendelijke smileys. Dus dat is het probleem niet.

Wat echter wel eens moet ophouden, zijn de users die zichzelf mod vinden. Dat autoritaire gedrag van gewone users die zichzelf toch wel heel wat vinden, kan niet streng genoeg afgestopt worden. Ik vind het on-ge-loof-lijk pedant overkomen, en misplaatst. Doet mij een beetje denken aan de geflopte security guard die niet binnenraakte op de politieschool.

In dat sooort topics zijn de eerste drie/vier reacties vaak van dergelijke beroepsmongolen die helemaal strak in dat soort topics corrigerend gaan optreden. Vaak op onvriendelijke 'kijk mij eens beter en jij n00b' zijn manier, het 'ons kent ons' clubje... Tuurlijk ziet iedere GoT'er dat het topic zal gesloten worden, maar laat dat dan over aan de mods. Tab dicht en verder browsen of report plaatsen, maar niet IN het topic de betweter uithangen.

Echter... Als dit beleid ook zal gelden voor de 'zachte' subfora (SG, HK, VV, WL, WI, enz...) heb ik daar toch een dubbel gevoel bij. Daar hoort enkel af en toe zachtjes gestuurd te worden, maar niet hard en streng op de topics zitten als haviken en bij het minste met DM's en breaks te gaan rondstrooien.
Ja, het kan er vaak hard gaan, maar sommige posts maken het er ook naar. Het komt waarschijnlijk omdat je hier vaak met users in gesprek gaat waarmee je in het echte leven nooit een woord zou wisselen, maar dat moeilijk kan inschatten wegens de anonimiteit. Die incompabiliteit gaat zich sowieso ergens uiten, dan is het zaak om je verantwoordelijkheid te nemen en de discussie te verlaten (wat niet altijd even vlot lukt ;) )
Iedereen heeft er lak aan om continu belerend op de vingers getikt te worden, ooit wordt je dat ook te veel... Ik zeg: meer verantwoordelijkheid aan de users. Bevalt een reactie je niet, reageer er dan niet op of lees er over. Het is hier de kleuterschool niet meer.

Als je trouwens in een hoekje gaat zitten hurken en huilen om iets wat je hier gelezen hebt, heb je andere problemen denk ik. Dus continu rekening houden met het zwakke zieltje van de tegenpartij gaat ook vermoeien...
zeef schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:22:

Belangrijk om te weten is dat we deze negatieve bejegening en botheid met harde hand gaan bestrijden in 2009. Vanaf 1 januari zullen we hier meer aandacht aan gaan besteden met als doel een vriendelijker en een beter GoT.
Voor technische topics: akkoord.

Over de hele lijn: dan ga ik in 2009 toch afstand moeten nemen van GoT, want ik balanceer nu vaak op het randje, en dat besef ik ook wel. Als dat randje echter naar beneden wordt bijgesteld wordt het helemaal niets meer. Niet dat mijn afwezigheid een gemis zou zijn voor GoT, dat besef ik ook wel :) Dus in feite kunnen jullie mij prima wandelen sturen als het zo ver zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:14:
Nee, maar sturing heeft soms betere effecten dan domweg een slotje op een topic knallen. Door iemand bij te sturen die geen eigen inzet in zijn topicstart laat blijken kan er best nog een goed en GoT-waardig topic ontstaan. Vooral bij nieuwelingen ben ik van mening dat het een stuk beter is om iemand de kans te geven een GoT-waardig topic neer te zetten dan er meteen maar een slotje op gooien.
Ik denk dat de vriendelijkheid zal moeten afhangen van de subfora. De Hardware en Telecom forums trekken veel helpdeskers aan (bijv CSL), en dat is gelukkig door het harde slotjes zetten een stuk beter en leefbaarder geworden. Ik zou het jammer vinden als bijvoorbeeld dat forumdeel weer minder strikt zou worden. Op zich lijkt het me best wel goed om zoals in HW wel vaker gebeurd, de TS erop wordt gewezen wat hij of zij eerst zal moeten gaan doen voordat er een nieuw topic mag worden geopend :) .

Ook moet je uitkijken dat je geen ergernis krijgt bij mensen die hier al wat langer zitten maar nog geen "regulars" zijn: als bij nieuwelingen er gestuurd wordt en bij hen niet, dan komt dat ook niet echt consistent. Misschien is het goed als mods erbij zetten "omdat je nieuw bent kijken we het nog even aan en geven we je een kans om het topic op niveau te krijgen"?

Anyway, het is misschien wat ongelukkig geformuleerd door Zeef in zijn OP. Het doel is dus niet om minder slotjes te zetten, maar om topics al dan niet begeleid op een hoger niveau te krijgen.
Maar het moet natuurlijk niet te ver gaan. Iemand die ondanks pogingen om een topic op een goed spoor te krijgen toch aan het handje vastgehouden wil worden krijgt het slotje op z'n neus.

In ieder geval, een slotje hoeft bij een "slecht" topic niet de default optie van een mod te zijn :)
Niet default, maar ook niet schuwen waar nodig. Het lijkt me namelijk ook belangrijk rekening te houden met de regulars; voor hen is het ook geen lol om een waslijst aan nieuwe topics te zien waar mensen aan het handje worden vastgehouden om het topic een kans te geven.
De inzet-eis gaat echt niet verdwijnen. Het hoeft alleen niet zo te zijn dat je bij nieuwelingen direct een slotje op het topic knalt met verwijzingen naar allerlei FAQ's. Bijsturing werkt op zo'n moment minder afschrikwekkend, is vriendelijker, en zal waarschijnlijk ook positievere effecten hebben op iemand zijn bereidheid om de regels op GoT in acht te nemen. Echter, bij notoire helpdeskers zal er wel iets anders mee om worden gegaan dan bij een nieuweling. Het houdt een keer op natuurlijk :)
Zie hierboven. Laten we zeggen: vriendelijkheid, maar met mate ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
disjfa schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:19:
[...]

Denk gewoon zo. Als de user niet netjes post, reageer dan gewoon niet ipv negatief te reageren. Dat helpt 99% van de gevallen al 100%. Dan gaat de draad weg zonder problemen of negatieve reacties, en dat zou echt een verademing zijn voor de sociaalheid van de posts soms ;)
Daar los je het probleem niet mee op. Een beetje het idee van de poolkappen: "als ik de andere kant op kijk hoef ik iemand die beweert dat ze niet smelten ook niet te melden dat ie het fout heeft".
Dan gaat de draad weg zonder problemen of negatieve reacties, en dat zou echt een verademing zijn voor de sociaalheid van de posts soms ;)
a) Daar is de topicstarter van de betreffende post al helemaal niet mee geholpen, die heeft meer zoiets van 'waar is mijn topic gebleven' en maakt er zo weer een van dezelfde "kwaliteit".
b) De TS gaat z'n topic maar kicken en krijgt alsnog een slotje met een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een vraag die in me naar boven komt is: hoe wordt aangekeken tegen het geven van links naar FAQ of onderdelen van de FAQs? In PMG, VB, OM, CSL en OH kijken de topicstarters structureel niet in de FAQs of policy van het forumdeel.

Nu kan ik me (intussen) goed vinden in de scheidslijn tussen policy en FAQ: het is aan moderators om naar de policy te verwijzen, niet aan users. Maar er zijn ook mensen die vinden dat het al te ver gaat om iemand naar de FAQ te verwijzen, omdat dit als UTFS/RTFM kan worden opgevat.

Nu is het mijn gevoel dat mensen die het als UTFS/RTFM opvatten, vaak inderdaad gewoon te lui zijn geweest om de FAQ na te kijken of te zoeken. Maar het is een hulpvaardige reactie om ze door te verwijzen, zolang het niet pedant of vervelend gebeurd (ton, musique).

Hoe kijkt de crew hier tegen aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

scorpie

Supra Addict

Yor schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:19:
Ik zou het eens een idee vinden om "slotwaardige"topics een bepaalde tijd doelbewust open te laten alvorens tot sluiten over te gaan. Simpelweg omdat een mod/faq/andere user het niet eens is met de vraag/stelling/onderwerp/probleem van de TS, wil niet zeggen dat er in bijv 24 uur geen user voorbijkomt die de TS wel een schopje in de goede richting cq hulp kan aanbieden.

En owja, waar kan ik solliciteren als Mod'je?? (ik voorzie een groot probleem voor sommigen onder jullie..... ;) )
Is een slecht plan vind ik, zo laat je zien dat je nieuwe users die geen inzet tonen 'tolereert' (niet komend op een beter woord). Ik stoor me persoonlijk aan nieuwe users die openingposts lezen of zoeken op zo'n forum te veel werk vinden, want ze zijn toch al immers bij het goede adres? Even een post vragen en 5 minuten later heb ik wel antwoord, en zo niet, dan kick ik m'n topic gewoon en ga ik een antwoord eisen. Ik krijg ook steeds vaker de neiging om links naar "letmegooglethatforyou.com" te posten, want zelfs melden dat het met een simpele search nog sneller gevonden zou worden ipv een post op het forum heeft al geen zin meer.

Ik vind het fijn om te weten dat GoT een userbase kent die veel know how heeft. Tuurlijk zijn er nieuwe users, en tuurlijk zijn die welkom, ik waardeer het juist als mensen willen leren, maar nieuwe users die geen moeite willen doen... nee, die ben ik liever kwijt dan rijk.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
scorpie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:39:
[...]
Ik vind het fijn om te weten dat GoT een userbase kent die veel know how heeft. Tuurlijk zijn er nieuwe users, en tuurlijk zijn die welkom, ik waardeer het juist als mensen willen leren, maar nieuwe users die geen moeite willen doen... nee, die ben ik liever kwijt dan rijk.
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20

crisp

Devver

Pixelated

gambieter schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:30:
[...]
Ook moet je uitkijken dat je geen ergernis krijgt bij mensen die hier al wat langer zitten maar nog geen "regulars" zijn: als bij nieuwelingen er gestuurd wordt en bij hen niet, dan komt dat ook niet echt consistent. Misschien is het goed als mods erbij zetten "omdat je nieuw bent kijken we het nog even aan en geven we je een kans om het topic op niveau te krijgen"?
De newbies van vandaag zijn natuurlijk wel de 'regulars' van morgen, tenzij je ze teveel afschrikt en ze elders wel respons krijgen, dan ben je ze ook meteen weer kwijt. GoT is altijd wel dé vraagbaak geweest op het Nederlandse internet, maar er zijn tegenwoordig veel kleinere maar specifiekere fora voor allerlei onderwerpen te vinden waardoor nieuwe gebruikers minder genegen zijn om primair op GoT te blijven...

GoT draait toch voornamelijk op regulars, maar nieuwe aanwas is tanende

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 31-12-2008 02:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

crisp schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:44:
De newbies van vandaag zijn natuurlijk wel de 'regulars' van morgen, tenzij je ze teveel afschrikt en ze elders wel respons krijgen, dan ben je ze ook meteen weer kwijt. GoT is altijd wel dé vraagbaak geweest op het Nederlandse internet, maar er zijn tegenwoordig veel kleinere maar specifiekere fora voor allerlei onderwerpen te vinden waardoor nieuwe gebruikers minder genegen zijn om primair op GoT te blijven...

Dat vraag ik me dus af. Newbies die baggertopics openen, dat is toch niet de toekomst voor GoT? Ik zou juist verwachten dat de iets ervarener mensen dat zijn, die al op een ander forum wat ervaring hebben opgedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:38
spone schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:38:
Waar ligt de grens tussen het 'afkatten' en een user vertellen dat ie eerst maar eens de stickies en registratievoorwaarden moet lezen, google en de search dient te gebruiken om een onderbouwde topicstart te maken.
De voorbeelden zijn precies die zaken waar zeef op doelt.

De voorbeelden die je aanhaalt zijn voorbehouden aan moderators. Het zijn corrigerende opmerkingen en medegebruikers onderling horen primair constructief inhoudelijk te reageren. (De enige hint om te zoeken is dus de concrete (zoek)link te geven die het antwoord op de vraag geeft, uiteraard op een manier niet pedant of vervelend is (c) Gambieter.)
Hier gaat het al fout...
nieuwe users die geen moeite willen doen... nee, die ben ik liever kwijt dan rijk.
... en hier wordt bevestigd dat dit topic hard nodig was.

Men mag elke mening hebben die men wenst zolang men in zijn uitingen vriendelijk en constructief reageert. Hierboven zijn in dit kader al wijze woorden gevallen die ik daarom nog eens quote:
disjfa schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:19:
[...]

+ topic report uiteraard :)
gambieter schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:46:
[...]

Dat vraag ik me dus af. Newbies die baggertopics openen, dat is toch niet de toekomst voor GoT? Ik zou juist verwachten dat de iets ervarener mensen dat zijn, die al op een ander forum wat ervaring hebben opgedaan :)
Men moet de kans krijgen de mores van een forum te leren en niet meteen bij de eerste poging hard en onvriendelijk het deksel op de neus krijgen. Er vindt gewoon bijsturing plaats zoals altijd, maar het onvriendelijke sausje van users en crew moet er vanaf.

Als voorbeeld van bovenstaande beginnen slotjes en moderaties door de crew voor nieuwe gebruikers regelmatig met "Welkom op GoT". Het zou mooi zijn als medegebruikers onderling ook zo'n houding aannemen. Bedenk daarbij ook dat het niet alleen de direct aangesprokene of betrokkene is die het waarneemt, maar ook andere potentiele forummers: help mee met een vriendelijke positieve uitstraling en perceptie daarvan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2008 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 04:09
Nu ik de TS zo lees was me dit beleid onbewust al opgevallen.

Waar ik van de zomer soms nog vrij korte, 'botte' sluitmessages zag, zijn ze nu duidelijk vriendelijker en informatiever geworden.

Een mod die me vroeger wat dat betreft altijd positief opviel was BaLusC, zijn 'slotjesposts' waren gedecideerd, maar altijd vriendelijk, en informatief. Mooi dat dit nu gemeengoed gaat worden.

Een punt blijft dat sommige GoTters erg bot kunnen reageren als er weer dezelfde eenvoudige vraag door een newbie wordt gesteld, fijn dat dit nu meer aandacht krijgt.

Als ik zo'n post tegenkom, en ik erger me eraan, dan ga ik meteen naar de vorige pagina, en laat het los, of als de TS wel erg pover is stuur ik een TR.

Ik heb er zelf de barre hekel aan als ik botte replies krijg, daarom zal ik zelf niet gauw zo reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 21-04 22:54

Yor

Yor1313#2571

Rukapul schreef op woensdag 31 december 2008 @ 03:49:
[...]
Als voorbeeld van bovenstaande beginnen slotjes en moderaties door de crew voor nieuwe gebruikers regelmatig met "Welkom op GoT". Het zou mooi zijn als medegebruikers onderling ook zo'n houding aannemen. Bedenk daarbij ook dat het niet alleen de direct aangesprokene of betrokkene is die het waarneemt, maar ook andere potentiele forummers: help mee met een vriendelijke positieve uitstraling en perceptie daarvan :)
Misschien een optie om die nieuwe users dan eens te voorzien van een herkenbare kleur? Voor mijn part maak je ze GeenStijl-Roze (niemand wil een roze nick op een tech-forum...(op Mr.Ghey na natuurlijk...) en vallen ze direct op zonder dat je dus die regdatum en aantal posts moet opzoeken/uitklappen.
Op veel fora heb je ergens wel zo'n indicator, al is het een riedeltje onder je naam.

En als men de tijd heeft om mensen te beoordelen alvorens HK-Access te geven, kan men ook wel een meetpunt inbouwen voor newbies om van dat irri roze kleurtje af te komen...

En om om van de door zeef aangehaalde wannabe-opmerkingen af te komen:

Simpel, warning, warning, BAN. Hielp bij het feedback gedeelte van V&A toch ook, of niet?
Twee keer een waarschuwing, derde keer even een weekje vrij, en vierde keer mag je naar computertotaal toe. Als je als bedrijf door onderzoek te weten gekomen bent dat men zich ergert aan die utfs, slotje!, IBTL antwoorden, moet je ook eens ballen tonen en gewoon actie ondernemen.
Ben je als bedrijf niet bereidt die stap te nemen, moet je jezelf afvragen of je geen geld/tijd hebt verspild met het onderzoek.

Bij de V&A heeft het ook geholpen, en ja, een verkeerde link of foute interpretatie van een MOD en je hebt idd een week vrij als user. Daar moet men ook nog vaak een duidelijke lijn vinden in wat wel en niet kan. Maar het doel is bereikt, minder vage rea's onder de advertenties en geen ellenlange discussies.

Duidelijke Policy, geen zoetsappige verhalen en keihard zijn. En dan niet omdat het "userxxxx" is, die zoveel leuke dingen post, zijn "IBTL" plaatje / riedeltje over het hoofd zien, maar juist dan het beleid uitvoeren.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Regels gelden zeker niet voor de HK? :+

Maargoed, tot hoever vallen hier ook de moraalridders, mierenjeweetwellers en taalpuristen onder? Ook al bedoelen ze het vaak 'goed', loopt dit vaak uit tot flink wat posts over en weer die een mod dan weer recht mag gaan zetten. (wat soms wel eventjes duurt).

Al moet ik zeggen, persoonlijk zie ik iets te vaak dat er richting search of google wordt gewezen er een weer een slotje komt. Ooit gedacht dat iemand wel eens zocht, maar dus enkel gesloten 'use the freaking search' topics tegenkomt? (office 2003 afwezigheidsassisent bijv, had ik 6 of 7 topics in eerste hits met enkels slotjes). Het is wel vaker voorgekomen dat ik net een reply klaar had met wat relevante linkjes (was er mischien zelf eerder mee bezig), maar blijkt het topic al weer dicht te zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 31-12-2008 05:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ik deel je mening.
Er moet linksom of rechtom een drempel blijven om de kwaliteit, en het enthousiasme van bestaande users, te waarborgen.

Ik ben benieuwd hoe dit beleid vorm gaat krijgen in de praktijk.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

De meeste regulars van nu hebben in hun begintijden ook vaak "baggertopics" geopend :)
gambieter schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:39:
Een vraag die in me naar boven komt is: hoe wordt aangekeken tegen het geven van links naar FAQ of onderdelen van de FAQs? In PMG, VB, OM, CSL en OH kijken de topicstarters structureel niet in de FAQs of policy van het forumdeel.

Nu kan ik me (intussen) goed vinden in de scheidslijn tussen policy en FAQ: het is aan moderators om naar de policy te verwijzen, niet aan users. Maar er zijn ook mensen die vinden dat het al te ver gaat om iemand naar de FAQ te verwijzen, omdat dit als UTFS/RTFM kan worden opgevat.
Die vraag heb ik mij "vroeger" ook afgevraagd (nog ver voordat ik voor t.net ging werken) en vaak was de juiste balans niet door het linkje naar de FAQ te posten en meer niet, maar door een relevant stukje te quoten uit die FAQ en eventueel nog wat extra uitleggen. Op die manier komt het niet UTFS achtig over maar wel een stuk vriendelijker :) Geen idee hoe de modjes daar tegenwoordig nog tegenover staan, ik post helaas niet zoveel meer in de techfora ;(

Goed voornemen voor volgend jaar iig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

crisp schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:44:
[...]

I agree, ik erger me inderdaad aan het niveau van sommige posts en ik ben ook een fervent gebruiker van de topic report functie.

Een goede stap voorwaarts :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik denk dat het verbod op het openen van draadjes over nieuwe systemen ook veel gevolgen heeft gehad op de aanwas van nieuwe mensen.
Er zat hier een groep mensen die andere mensen hielp en echt heel goede adviezen kon geven (daar heb ik veel van geleerd). Er waren regels dat mensen wel inzet moesten tonen (dus niet systeem neerknallen en afwachten..).
Nadat de regel is ingesteld zijn er volgens mij veel mensen verdwenen naar de andere fora, om daar dan ook te blijven. Dus mensen met kennis. Niet alleen over systemen, maar ook over andere zaken.

Ook veel nieuwe mensen merken dat ze niet welkom zijn met dit soort vragen en gaan naar andere fora, om ook direct daar te blijven. Onder zie mensen zitten ook veel potentiele tweakrs.

GoT is zo verworden tot een forum van insiders, dat steeds minder interessant wordt voor de mensen die informatie / hulp zoeken voor hun probleem.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

[...]

Dat klinkt zo gigantisch hoogmoedig: iedereen is in het begin een newbie. Help die personen zodat ze leren en groeien, dan stellen ze zich vanzelf wel netjes op.

Als een newbie een bericht maakt en hij reacties krijgt van 'Hey, dit mag niet. Kijk maar naar deze FAQ' dan is hij totaal niet geholpen en zorgt dat alleen voor wederzijdse ergenis. Terwijl je als je behulpzaam bent er alleen bij jou ergenis is ;). Stukjes uit de FAQ's er als quote bij zetten is dan wel iets dat ik handig vond, maar sommige mensen vinden je dan weer een mod-wannebe. Maargoed, ik denk dat veel mensen dat ook doen omdat moderators niet altijd even snel zijn in hun reacties en je TS toch meteen wil helpen :+

En er is nog iets anders. Ik neem als voorbeeld even een -url verwijderd, ging om een bericht waarin opmerkingen werden geplaatst over taal/spelling-
Dergelijke offtopic opmerkingen zijn zo gigantisch zinloos om op het forum te plaatsen, mocht je je er aan ergeren zou je naar mijn mening gewoon even een DM moeten sturen. Ik ga er verder geen energie in steken (is het niet waard enzo, vakantie) dus heb verder ook niet in het topic gereageerd omdat dat zowel offtopic is alsmede sfeerverpestend. Ik heb verder geen topic report gedaan omdat ik er van uit ga dat er toch helemaal niks aan wordt gedaan, maar met het beleid uit deze TS zou ik sneller geneigd zijn een TR te praten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 31-12-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 204528 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:22:
Dergelijke offtopic opmerkingen zijn zo gigantisch zinloos om op het forum te plaatsen, mocht je je er aan ergeren zou je naar mijn mening gewoon even een DM moeten sturen. Ik ga er verder geen energie in steken (is het niet waard enzo, vakantie) dus heb verder ook niet in het topic gereageerd omdat dat zowel offtopic is alsmede sfeerverpestend. Ik heb verder geen topic report gedaan omdat ik er van uit ga dat er toch helemaal niks aan wordt gedaan, maar met het beleid uit deze TS zou ik sneller geneigd zijn een TR te praten.
Dat je er niet over hebt gereageerd in het topic zelf is natuurlijk goed, maar je reden om er geen TR over te maken omdat je denkt dat er niks mee gedaan wordt is natuurlijk raar? Waarom denk je dat er niks aan gedaan wordt? Juist als een modje er niet op gewezen wordt kan er niks aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:33
Amen, echt waar. Ik betrap me er soms zelfs op dat ik een reactie aan het typen ben en dan halverwege besluit toch niet te posten omdat er toch weer gezeik van komt. Nu is mijn mening niet echt afwijkend, maar ik heb er gewoon geen zin in.

Maar de vraag van SinergyX vind ik wel een goede: Wordt er ook harder opgetreden tegen mierenneukers, taalpuristen, etc? In mijn ogen zijn deze ontzettend storend en kunnen een topic ontzettend laten ontsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 21-04 23:11
Goed bericht en een goed voornemen voor 2009! Ik kan me er helemaal in vinden.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Met andere woorden: er komen steeds minder nieuwe users, in veel fora is het een incrowd-festijn en het aantal nuttige posts daalt? De causale verbanden hiertussen laat ik aan de lezer zelf over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

Eensch!

Als newb moet je vriendelijk doch dringend verzocht worden om de FAQ's en bestaande topics/sticky's/search te gebruiken,omdat het anders een erg makkelijke Hlpdsk wordt. Dit heb ik ook moeten ervaren, vond ik in eerste instantie niet heel leuk, maar als je eenmaal de weg weet, gaat er een wereld voor je open en leer je alleen maar. Dat willen we toch?

Goede en behulpzame slotjes zie ik steeds meer, behulpzame andere gebruikers ook, en als ik dan nog een aantal suggesties mag doen om het ontsporen van topics/ergernissen te voorkomen (niet dat ik er zelf veel last van heb, zijn vaak dezelfde lui, dus lees er maar gewoon overheen):

- Aanpakken Taalpuristen, zeker hun die gaan mekkeren over d/t's en/of 2 letters. Als het echt onbegrijpelijk is, is het een ander verhaal, maar foutloos Nederlands hoeft niet, en is ook niet haalbaar/wenselijk in mijn ogen (ben het zelf ook absoluut niet)
- Aanpakken flamen en trollen in HK/SG topics, gebeurd toch nog te vaak. Als je commentaar wil geven, doe het dan opbouwend en onderbouwd. Afkraken is zo makkelijk, maar je bewijst er jezelf, en de gene waarop je reageert absoluut geen dienst mee.

En wat mij betrefd dan ook aanpakken met edits/DM's/OW en wat er na komt aangezien het vaak dezelfde zijn.

Fijn 2009! En zorg ervoor dat je ook volgend jaar gewoon met 10vingers kan typen d:)b

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 10:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ok, * Tukk snapt meteen de reactie van PromoX in "Prince of Persia"

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maar had je daar echt dit topic voor nodig om te begrijpen dat dat soort reacties nou echt niet gewenst zijn? :)

Ik hoop het eigenlijk niet. ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik kan me goed voorstellen dat nieuwkomers afgeschrikt worden als hun eerste post meteen met een slot wordt begroet. Ik denk dan ook niet dat nieuwkomers als eerste de FAQ etc zullen lezen. Nieuwkomers hebben een probleem, horen van kameraden: "Probeer Tweakers!" en plempen dan hier hun probleem neer, waarbij ze zo snel mogelijk alles aanvinken wat er bij registratie gevraagd wordt.

Nu valt dit prima op te lossen door als antwoord te verwijzen naar de relevant FAQs en er geen slotje op te zetten, maar in de praktijk valt dit tegen. Waarom? Omdat een groot deel van de forumgebruikers zit te springen om antwoord te geven.

Posts die beginnen met hellup, rook uit pc, ik niet weten, krijgen toch veelal al een hoop replies van mensen met suggesties over hoe het op te lossen, al dan niet met verwijzing naar FAQ. Misschien is het geen gek idee om januari een slotloze maand te maken met betrekken op nieuwkomers. Dan kan er gekeken worden of dit een positief effect heeft, of dat dit uit de hand loopt.

Tweakers januari actie: nu onbeperkt beginners posts zonder slotje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Minder snel een slotje zetten zal (zeker in het begin) vreemd overkomen op mensen die een TR indienen op zo'n post.

Zij zullen dan (terecht) denken dat er niets aan wordt gedaan, terwijl dit vroeger wel het geval was.
Ik vind het overigens prima gaan hier, maar dat komt denk ik omdat ik me meer erger aan mensen die niet willen zoeken dan aan mensen die hierop wat bot reageren.

En voor de mensen die zijn begonnen over taalpuristen: spelfouten ok, we zijn niet allemaal even goed in de taal, maar posts waar geen witregels in voorkomen, geen interpunctie of voorzien zijn van MSN taal mogen van mij toch echt gesloten worden. Dat kunnen we namelijk allemaal wél goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Exorcist schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:05:
Minder snel een slotje zetten zal (zeker in het begin) vreemd overkomen op mensen die een TR indienen op zo'n post.

Zij zullen dan (terecht) denken dat er niets aan wordt gedaan, terwijl dit vroeger wel het geval was.
Daar waar er eerst een slotje gezet werd zal er nu wellicht wel een post door een modje gedaan worden. Dus zie je alsnog resultaat van je TR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Erkens schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:09:
[...]

Daar waar er eerst een slotje gezet werd zal er nu wellicht wel een post door een modje gedaan worden. Dus zie je alsnog resultaat van je TR :)
Ah, ok. Voorkomt wellicht wat wrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

Een aantal zaken komt daarbij nadrukkelijk naar voren. De belangrijkste daarvan zijn de vermeende strengheid en onvriendelijkheid van de moderatoren én met name de houding van de users onderling. Veel wordt geklaagd over slotjes, regeltjes en de mods. Daar werken we intern hard aan, we zetten minder slotjes en sturen meer naar oplossingen.
Dus jullie gaan nu ook anders reageren op klachten over de modbot?
Dit blijft een heikel punt hier op Tweakers.net en door de botte reacties van de moderatoren kom je ook niet tot een oplossing en blijft de modbot slecht werk afleveren.
De huidige reacties op de frontpage lees ik niet meer omdat je tussen de waardeloze posts geen waardevolle posts meer kan onderscheiden omdat de meeste op 0 staan. En nee, ik ga niet voor elke positieve reactie iets in Het kleine-mismoderatietopic deel XII of Het kleine +2 posts topic: neerzetten.

Verder vind ik het een goed idee om de beginnende gebruiker wat beter te sturen en minder snel slotjes te zetten. Alhoewel er wel hardleerse gebruikers bij zijn. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De ModBot en hoe deze zijn werk doet is heel iets anders en heeft ook niets met dit topic te maken. FP-moderatie zit heel anders in elkaar en de punten die in dit topic door zeef zijn genoemd hebben daar niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Onbekend, ik denk dat dit absoluut niet de plaats is om dat soort zaken ineens aan te gaan kaarten. Dit nieuwe beleid gaat immers over het forum. Het heeft dus niets te maken met het modereren op de Frontpage.

Verder zijn beargumenteerde opmerkingen over het moderatiesysteem nog altijd welkom in Tweakers.net Moddereter Forum.

[ Voor 25% gewijzigd door Cloud op 31-12-2008 10:34 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erkens schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:32:
[...]

Dat je er niet over hebt gereageerd in het topic zelf is natuurlijk goed, maar je reden om er geen TR over te maken omdat je denkt dat er niks mee gedaan wordt is natuurlijk raar? Waarom denk je dat er niks aan gedaan wordt? Juist als een modje er niet op gewezen wordt kan er niks aan gedaan worden.
Ik denk omdat ik de opmerking daar niet flamend genoeg voor vindt en ik er ook van uit gaan dat anderen het niet zo 'zwaar' opvatten :$
Ik kan me goed voorstellen dat nieuwkomers afgeschrikt worden als hun eerste post meteen met een slot wordt begroet. Ik denk dan ook niet dat nieuwkomers als eerste de FAQ etc zullen lezen. Nieuwkomers hebben een probleem, horen van kameraden: "Probeer Tweakers!" en plempen dan hier hun probleem neer, waarbij ze zo snel mogelijk alles aanvinken wat er bij registratie gevraagd wordt.
Juistem en dat soort mensen zijn newbies maar wie weet wat voor een potentie ze hebben... Daarom ben ik er ook voor om die mensen te helpen, ipv meteen te sluiten omdat het 'tegen de regels is'. Uiteraard kan er wel even een modje TS op het beleid wijzen voor de volgende keer...

Ook zijn er leden die tientallen topics hebben aangemaakt voor eigen problemen, maar nooit in het topic van een ander helpen. Hier en daar kom ik ook wel eens opmerkingen daarover tegen, ben eigenlijk wel benieuwd hoe de staff hierover denkt :)

Dat vind ik ERG fijn aan F_J_K en een aantal Apple moderators: het topic werd niet geslopen na mijn report, maar ik kreeg wel een mailtje met daarin uitleg waarom :)
natuurlijk zag ik je TR bij Antivirus nodig(welke is op het moment erg goed) (en ben ik het behoorlijk met je eens), maar ik gaf de TS net genoeg 'bonuspunten' wegens het kunnen noemen van een dozijn opties (en dus heeft 'ie even rondgekeken) om niet meteen te sluiten. Al zijn de bonuspunten afhankelijk van zijn vervolgactie inderdaad wel op

Anyway, dus dank voor het meedenken maar ik sloot nog even niet
Dat soort mailtjes zorgen ervoor dat ik toch TR's blijf plaatsen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:12

Cyphax

Moderator LNX
Een aantal zaken komt daarbij nadrukkelijk naar voren. De belangrijkste daarvan zijn de vermeende strengheid en onvriendelijkheid van de moderatoren
Strengheid is niet zo'n punt (vind ik), maar onvriendelijkheid van moderators is erger. Het valt me genoeg mee op GoT, zelfs in vergelijking met veel andere fora, maar soms wordt iemand die nieuw is behandeld als iemand die alweer een helpdesktopic heeft geopend en geen moeite heeft gedaan.
én met name de houding van de users onderling.
Maar daar wordt nu ook tegen opgetreden, gaat dat wat strenger worden? (krijg je daar volgend jaar weer keurig klachten over :+)

Ik hoop ook dat jullie mensen die op een sympathieke manier proberen iemand te sturen (wat je normaal een mod ziet doen) niet gaan weren ofzo, ik doe dat zelf weleens maar dat is puur en alleen maar om die persoon te helpen, oprecht. Zoals ook eigenlijk de bedoeling wel is. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 31-12-2008 10:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

Cloud schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:33:
Onbekend, ik denk dat dit absoluut niet de plaats is om dat soort zaken ineens aan te gaan kaarten. Dit nieuwe beleid gaat immers over het forum. Het heeft dus niets te maken met het modereren op de Frontpage.

Verder zijn beargumenteerde opmerkingen over het moderatiesysteem nog altijd welkom in
Cloud en RoD, Mij ging het meer om de botheid van de berichten in Tweakers.net Moddereter Forum en niet over de modbot zelf, want dat is een aparte discussie.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zie veel mensen hier die zich druk maken over de kwaliteit, die zou mogelijk achteruit gaan. Maar wat is het verschil dan?

Een topic dat gesloten wordt vol met negatieve reacties.
Of
Een topic dat gesloten wordt.

Doe mij toch maar die onderste, zeker als er aandacht wordt besteedt aan de sluitmessage (en dat gaat de laatste tijd heel goed) kan dit een zeer positief effect hebben.
Ik ben zelf ook newb geweest en heb ook m'n fouten gemaakt hier, ik was toen ook een stuk jonger en onbedachtzaam, maar daar hoef je niet voor in de grond te worden geboord. En dat geldt voor de nieuwe users van nu nog net zo goed.

Voor veel mensen die hier voor het eerst komen is het gewoon "weer een ander forum". En jullie gaan me niet zeggen dat jullie op elk nieuw forum wat je bezoekt alle regels helemaal door gaan lezen. Dat doet zo'n nieuwe user hier ook niet meteen, de meesten niet in ieder geval.
Opent hij echter eerst een "slecht" topic en wordt hij daar netjes op zijn fouten gewezen, dan is de kans groot dat hij/zij daarna toch even beter onderzoek doet omdat hij/zij merkt dat het hier toch allemaal net iets strikter werkt.

Nu heb je er altijd heikneuters bij zitten die niet leren, maar die verdwijnen vanzelf als hun topics telkens worden gesloten, daar zijn geen negatieve reacties van andere users voor nodig, maar TR's. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Onbekend schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:50:
[...]

Cloud en RoD, Mij ging het meer om de botheid van de berichten in Tweakers.net Moddereter Forum en niet over de modbot zelf, want dat is een aparte discussie.
De botheid van berichten van mede-gebruikers bedoel je dan? :)

Ik heb dat niet zo gemerkt maar zal ook zeker /TMF in de gaten houden gezien deze 'beleidswijziging'. Botte gebruikers willen we daar natuurlijk ook niet zien, daar heb je gelijk in. Het aantal slotjes in /TMF is al erg laag (we laten vrijwel alles open) dus daar zal w.m.b. niet zo heel veel in veranderen.

edit:
Oja vergeet ik het belangrijkste natuurlijk nog: zet TR's als je je stoort aan bepaalde reacties ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 31-12-2008 10:58 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
--MeAngry-- schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:53:
Ik zie veel mensen hier die zich druk maken over de kwaliteit, die zou mogelijk achteruit gaan. Maar wat is het verschil dan?

Een topic dat gesloten wordt vol met negatieve reacties.
Of
Een topic dat gesloten wordt.
Ik ben zelf meer voorstander van het topic niet zo snel sluiten. De topicstarter wordt erop gewezen dat ie eerst wat meer vooronderzoek moet doen, en dan krijgt ie gewoon een nieuwe kans (open een nieuw topic). Maar moet je daar het oorspronkelijke topic voor sluiten? Als je de topicstarter stuurt binnen het topic kan dat gewoon open blijven. Laat 'm de startpost aanpassen, en als ie dan ziet dat er meer resultaten komen lijkt me dat een hele goede stimulans. Ik geloof echt heilig in sturen ipv "straffen", ik denk dat je dan veel meer gebruikers houdt die niet ontevreden weggelopen zijn en in het vervolg mooi meeposten. Ik kan me ook voorstellen dat wanneer je als GoT het signaal afgeeft dat, wanneer je startpost niet voldoet, je topic gewoonweg gesloten wordt, zo'n gebruiker dat overneemt. Als je dan een voorbeeld wilt stellen, laat het dan een voorbeeld zijn dat je gebruikers graag ziet opvolgen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 31-12-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 18:04

PcDealer

HP ftw \o/

Gaat dit nu over het onderzoek een aantal maanden geleden, misschien al zo ver terug als in augustus juli zelfs?

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 31-12-2008 11:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nee dit is minder lang geleden volgens mij. Is dat niet het onderzoek dat via de mail is gedaan, en ook niet naar iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Cyphax schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:58:
[...]

Ik ben zelf meer voorstander van het topic niet zo snel sluiten. De topicstarter wordt erop gewezen dat ie eerst wat meer vooronderzoek moet doen, en dan krijgt ie gewoon een nieuwe kans (open een nieuw topic). Maar moet je daar het oorspronkelijke topic voor sluiten? Als je de topicstarter stuurt binnen het topic kan dat gewoon open blijven. Laat 'm de startpost aanpassen, en als ie dan ziet dat er meer resultaten komen lijkt me dat een hele goede stimulans. Ik geloof echt heilig in sturen ipv "straffen", ik denk dat je dan veel meer gebruikers houdt die niet ontevreden weggelopen zijn en in het vervolg mooi meeposten. Ik kan me ook voorstellen dat wanneer je als GoT het signaal afgeeft dat, wanneer je startpost niet voldoet, je topic gewoonweg gesloten wordt, zo'n gebruiker dat overneemt. Als je dan een voorbeeld wilt stellen, laat het dan een voorbeeld zijn dat je gebruikers graag ziet opvolgen. :)
Dat zou ook kunnen bijdragen inderdaad. :) Maar dat werkt bij voorbaat al niet in topics vol met negatieve reacties, die moeten vervolgens eerst weggeveegd worden, etc.

Oftewel, weer een voordeel gevonden voor minder negatieve reacties. :Y)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Ik vind het zelf behoorlijk naïef om te denken dat je op deze manier kunt bereiken wat je wilt.

Als moderators té bot reageren moet je maar andere moderators aanstellen als het je doel is om immer vriendelijke moderators te hebben. Sommige mensen zijn gewoon zo, en dat verander je niet. Dat iedereen vriendelijk moet gaan lopen doen is wat mij betreft een misvatting en ik voel mezelf behoorlijk aangesproken.

Moderators zijn er niet om vriendelijk te doen, die zijn er om het forum goed te laten lopen. Misschien kun je beter een knuffelteam aanstellen om gekwetste gebruikertjes een beetje op te beuren.

Ik blijf gewoon de dingen zeggen zoals ik dat zie. Als de moderators dus niks meer durven te zeggen doe ik dat wel. Ik zie de waarschuwingen wel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
--MeAngry-- schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:05:
[...]

Dat zou ook kunnen bijdragen inderdaad. :) Maar dat werkt bij voorbaat al niet in topics vol met negatieve reacties, die moeten vervolgens eerst weggeveegd worden, etc.

Oftewel, weer een voordeel gevonden voor minder negatieve reacties. :Y)
Van die echte negatieve (en vaak daarmee gepaard botte) reacties mogen van mij ook gewoon aangepakt worden. Dan is zo'n topic vast gewoon te redden, toch? :)
Anoniem: 26306 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:08:
Als moderators té bot reageren moet je maar andere moderators aanstellen als het je doel is om immer vriendelijke moderators te hebben. Sommige mensen zijn gewoon zo, en dat verander je niet. Dat iedereen vriendelijk moet gaan lopen doen is wat mij betreft een misvatting en ik voel mezelf behoorlijk aangesproken.
Er is meer tussen onvriendelijk en vriendelijk, het hoeft niet zwart/wit te zijn. Een neutrale, sturende reactie zal in de meeste gevallen eerder gezien worden als vriendelijk dan als onvriendelijk, als het topic erbij niet gesloten wordt. Ik vermoed dat een sluitactie een wat grotere impact heeft dan of een bericht van een moderator nou vriendelijk is of neutraal.
Moderators zijn er niet om vriendelijk te doen, die zijn er om het forum goed te laten lopen. Misschien kun je beter een knuffelteam aanstellen om gekwetste gebruikertjes een beetje op te beuren.
Je gebruikers goed behandelen hoort net zo goed bij het forum goed laten lopen. Als je daarmee namelijk effectiever je doel bereikt (mensen leren hoe ze een goed topic openen en in het algemeen omgaan met een forum als GoT) doe je het gewoon goed. Gewoon normaal en/of vriendelijk posten is een middel, geen doel.
Ik blijf gewoon de dingen zeggen zoals ik dat zie. Als de moderators dus niks meer durven te zeggen doe ik dat wel. Ik zie de waarschuwingen wel verschijnen.
Het gaat er niet zozeer om wat je zegt, maar hoe. Je kunt je boodschap in bijna alle gevallen beschaafd verpakken. Hoef je niets in te boeten. :)

Ik had in plaats van bovenstaande zin ook kunnen zeggen "stel je niet zo aan man, je kunt toch gewoon normaal posten of kan je alleen maar flamen ofzo??", dan had ik dezelfde boodschap overgebracht maar of ik daarmee effectiever zou zijn geweest betwijfel ik.

[ Voor 66% gewijzigd door Cyphax op 31-12-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cyphax schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:04:
Nee dit is minder lang geleden volgens mij. Is dat niet het onderzoek dat via de mail is gedaan, en ook niet naar iedereen?
Gevonden:Tevredenheidsonderzoek en met name ook Wilbert de Vries in "Tevredenheidsonderzoek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het zelf behoorlijk naïef om te denken dat je op deze manier kunt bereiken wat je wilt.

Mja, ik zie zelf ook wel eens moderators reageren waarbij ik het idee heb dat de TS onrecht wordt aangedaan. Persoonlijk denk ik dat de mogelijke frustraties door andere topics/users het zicht van de moderator vertroebelen waardoor hij/zij vooroordelen heeft O+

Al zie ik dat minder de laatste tijd, maar ik ben ook niet meer zoveel online :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 31-12-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:01
Eerlijk gezegd zijn mijn ervaringen op GoT altijd heel erg positief geweest en ik vind het ook niet heel erg noodzakelijk om hier pro-actief dingen aan te gaan veranderen. Ik heb het in dat geval wel over de forums over hardware / videokaarten e.d.

In deze fora wordt er wel van je verwacht dat je altijd vooronderzoek doet en FAQ's leest alvorens je iets post. Dit vind ik terecht want anders wordt het echt een forum waarin iedere nitwit zijn vraagjes maar lekker dumpt. Toen ik me voor het eerst had geregistreerd op GoT kreeg ik ook vaak slotjes en achteraf gezien is dat in mijn ogen wel terecht. Ik weet inmiddels wel beter en zorg er voor dat ik altijd voldoende info in mijn TS zet en wat ik zoal heb gedaan om het op te lossen.

Hierbij moet ik dus wel vermelden dat ik niet echt actief ben op alle fora ( alleen hardware, games en vervoer ) dus weet ook niet hoe het daar gesteld is.

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 31-12-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:23
Ik heb er zelf een beetje tweeledig gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het terecht dat de scherpe randjes verwijderd moeten worden. De botheid waarmee regulars en modjes op nieuwe users af kwamen was iets te veel van het goede.

Aan de andere kant vind ik (persoonlijk) dat het soms bijzonder vervelend is om "luie" topic/reply posters te zien.
Voorbeelden:
In de telecom topics komt het regelmatig voor dat er naar "<x> functie wijzigen" wordt gevraagd terwijl het in de handleiding staat. Ook de bekende weg om applicatie <x> op S60 te signen komt veelvuldig terug in nokia<serienummer> topics.
In mindere mate geldt dit ook voor de Softe Goederen forums waarin veelal vragen kunnen worden beantwoord door Google in met combinatie steekwoorden. Vooral het NOS forum is een feest wanneer ubuntu release <x> uitgebracht is.

Het "vervelende aspect" zit niet eens bij de nieuwe user zelf, het is meer de vervuiling waar je overheen moet lezen om het topic/forum te volgen. De kennis die een regular bezit heeft hij niet verkregen bij de geboorte maar zelf opgedaan door o.a. GoT maar ook door andere forums/tutorials/howto's/Wiki's te lezen. Het is daarom vervelend om "iets voor de hand liggend" voorbij te zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:19:
Het "vervelende aspect" zit niet eens bij de nieuwe user zelf, het is meer de vervuiling waar je overheen moet lezen om het topic/forum te volgen. De kennis die een regular bezit heeft hij niet verkregen bij de geboorte maar zelf opgedaan door o.a. GoT maar ook door andere forums/tutorials/howto's/Wiki's te lezen. Het daarom vervelend om "iets voor de hand liggend" voorbij te zien komen.
Dat klopt, maar juist daarom moet je nieuwe leden een kans geven in plaats van ze af te ketsen en weg te sturen. Er zijn natuurlijk een hoop FAQ's, beleidtopics, etc. Ik vind het echter erg naief om te verwachten dat een nieuw lid deze helemaal gaat doorlezen voordat hij een topic maakt.

Als je een probleem hebt wil je niet eerst een half uur besteden aan het doorlezen van het algemene en specifieke beleid: je wil geholpen worden. Als deze leden dan in een rustigere periode zitten (dus geen problemen), lezen ze misschien vanzelf wel een keer deze FAQ's door. En anders kun je ze na 3 fouten (dat wil zeggen: 3 topics die niet aan de regels voldoen) nog wel een officiele waarschuwing geven.
Een moderator schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:27:
En dicht, aangezien je dit best zelf even op kan zoeken, of uit kan proberen. Er zijn al honderden gelijke topics geweest.
Dit vind ik bijvoorbeeld een sluitmessage die wel even wat netter mag. Nu weet ik natuurlijk niks van de postgeschiedenis van de topicstarter (23 berichten in 6 zelfgemaakte topics + ander topic waarvan 3 eigen berichten nu gesloten zijn). Een iets formeler/netter berichtje met een link naar de FAQ (zoals sommige gewone leden het doen) is IMHO al een stuk prettiger

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 31-12-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22-04 21:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hulde en succes Zeef. Dat elkaar afkatten is al jaaaaaren mijn ergernis nummer een. Ik kom nu veel minder op het forum, dus zie het minder. Maar mijn zegen om dit helemaal door te zetten heb je. Ik hoop de middelen en de ondersteuning ook.

(voorbeeld van topic uit 2003, zelfde onderwerp :P Users die andere users op regels gaan wijzen (in LA))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Aan de andere kant vind ik (persoonlijk) dat het soms bijzonder vervelend is om "luie" topic/reply posters te zien.
Je maakt hier wel een aanname waar je op zult reageren: is die persoon echt lui? Lui ben je namelijk opzettelijk. Als je hier voor het eerst komt en je hebt niet in de gaten dat je wat meer moeite moet doen, en je opent een topic met een te karige post, ben je dan lui of weet je niet beter? In het laatste geval: zou je niet behoorlijk op je teentjes getrapt zijn als mensen je behandelen alsof je lui bent?
Het "vervelende aspect" zit niet eens bij de nieuwe user zelf, het is meer de vervuiling waar je overheen moet lezen om het topic/forum te volgen. De kennis die een regular bezit heeft hij niet verkregen bij de geboorte maar zelf opgedaan door o.a. GoT maar ook door andere forums/tutorials/howto's/Wiki's te lezen. Het is daarom vervelend om "iets voor de hand liggend" voorbij te zien komen.
Dat je de beste resultaten verkrijgt door te zoeken is ook iets dat je moet leren denk ik. Dat is net zo goed als de kennis van het onderwerp niet aangeboren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We gaan niet ineens vriendelijker doen, het is een andere manier van sturing. Dat kan in sommige gevallen best beter, zodat het ook bij de (vooral nieuwe) user aankomt.

Ik denk toch dat je het niet helemaal goed zit. Users die constant proberen onder de regels van GoT uit te komen worden echt niet met fluwelen handschoentjes aangepakt. Het is echter wel zo dat je je af kunt vragen of je bij elk slecht topic er direct een slotje op moet knallen.

Ik vind het zelf vrij redelijk om nieuwe gebruikers iets meer de kans te geven om iets topicwaardigs neer te zetten. Echter, als een user dan doorgaat met (bijvoorbeeld) geen inzet tonen is dat krediet ook héél snel weer weg.

Dat is hoe ik het zelf een beetje zie.
Cyphax schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:28:
[...]

Je maakt hier wel een aanname waar je op zult reageren: is die persoon echt lui? Lui ben je namelijk opzettelijk. Als je hier voor het eerst komt en je hebt niet in de gaten dat je wat meer moeite moet doen, en je opent een topic met een te karige post, ben je dan lui of weet je niet beter? In het laatste geval: zou je niet behoorlijk op je teentjes getrapt zijn als mensen je behandelen alsof je lui bent?
Zo denk ik er ook ongeveer over. En uit mailtjes die ik van users krijg merk ik ook wel eens dat dit niet helemaal goed begrepen wordt :)

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 31-12-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 10:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

LuNaTiC schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:40:
[...]

Maar had je daar echt dit topic voor nodig om te begrijpen dat dat soort reacties nou echt niet gewenst zijn? :)

Ik hoop het eigenlijk niet. ;)
Kom op, moet ik als een helpdeskmedewerker reageren?

Het resultaat zal zijn dat ik n00b-discussies zal negeren, soms helpt een hardere reactie beter dan een zachte (IMHO).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tukk schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:35:
[...]

Kom op, moet ik als een helpdeskmedewerker reageren?
Nee, maar je kunt wel vriendelijk uitleggen waar men dit soort dingen zelf kan vinden.
Het resultaat zal zijn dat ik n00b-discussies zal negeren, soms helpt een hardere reactie beter dan een zachte (IMHO).
Dat is zo, maar maak dan een TR en laat het aan de modjes over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb er zelf een beetje tweeledig gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het terecht dat de scherpe randjes verwijderd moeten worden. De botheid waarmee regulars en modjes op nieuwe users af kwamen was iets te veel van het goede.

Voorbeelden:
In de telecom topics komt het regelmatig voor dat er naar "<x> functie wijzigen" wordt gevraagd terwijl het in de handleiding staat. Ook de bekende weg om applicatie <x> op S60 te signen komt veelvuldig terug in nokia<serienummer> topics.
In mindere mate geldt dit ook voor de Softe Goederen forums waarin veelal vragen kunnen worden beantwoord door Google in met combinatie steekwoorden. Vooral het NOS forum is een feest wanneer ubuntu release <x> uitgebracht is.

Wat ben jij briljant!! Respect voor je hoge IQ e.d. Nooit een domme vraag gesteld. Altijd alles direct begrepen uit tuorials, vragen van andere fora, ed. Heel knap. Je zou jezelf Einstein moeten noemen _/-\o_
Modbreak:Het is heel apart dat je uitgerekend in een topic als dit waarin we meer tolerantie willen uitdragen nu net op deze manier moet reageren. Touché!

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 31-12-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

scorpie

Supra Addict

Hij zegt het er toch zelf bij:
De kennis die een regular bezit heeft hij niet verkregen bij de geboorte maar zelf opgedaan door o.a. GoT maar ook door andere forums/tutorials/howto's/Wiki's te lezen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Quacka schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:46:
[...]

Wat ben jij briljant!! Respect voor je hoge IQ e.d. Nooit een domme vraag gesteld. Altijd alles direct begrepen uit tuorials, vragen van andere fora, ed. Heel knap. Je zou jezelf Einstein moeten noemen _/-\o_
Moet ik nu voor dit soort opmerkingen in 2009 een TR aanmaken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Cyphax schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:08:

Van die echte negatieve (en vaak daarmee gepaard botte) reacties mogen van mij ook gewoon aangepakt worden. Dan is zo'n topic vast gewoon te redden, toch? :)
Het redden van topics moet geen doel zijn.
Er is meer tussen onvriendelijk en vriendelijk, het hoeft niet zwart/wit te zijn. Een neutrale, sturende reactie zal in de meeste gevallen eerder gezien worden als vriendelijk dan als onvriendelijk, als het topic erbij niet gesloten wordt. Ik vermoed dat een sluitactie een wat grotere impact heeft dan of een bericht van een moderator nou vriendelijk is of neutraal.
Houd deze gedachte vast.
Je gebruikers goed behandelen hoort net zo goed bij het forum goed laten lopen. Als je daarmee namelijk effectiever je doel bereikt (mensen leren hoe ze een goed topic openen en in het algemeen omgaan met een forum als GoT) doe je het gewoon goed. Gewoon normaal en/of vriendelijk posten is een middel, geen doel.
Goed dat je dat zegt. Vriendelijk posten is een middel. Iemand op minder vriendelijke manier op de feiten drukken ook. De kunst is om het middel te pakken dat het beste werkt om het gewenste doel te bereiken.

Soms is dat iemand vriendelijk bijsturen, soms is dat even de mouwen opstropen. Als je dat laatste in de ban gaat doen maak je jezelf vleugellam.
Het gaat er niet zozeer om wat je zegt, maar hoe. Je kunt je boodschap in bijna alle gevallen beschaafd verpakken. Hoef je niets in te boeten. :)
Het kán. Maar dat is lang niet altijd gewenst. Waar het nu op neerkomt is dat men blijkbaar van mening is dat het doel beter bereikt kan worden als we één middel wat vaker gaan gebruiken dan nu gebeurt. Dat is onzin. De reden dat het zo gaat zoals het gaat is dat het de normale gang van zaken is in een community als deze.
Ik had in plaats van bovenstaande zin ook kunnen zeggen "stel je niet zo aan man, je kunt toch gewoon normaal posten of kan je alleen maar flamen ofzo??", dan had ik dezelfde boodschap overgebracht maar of ik daarmee effectiever zou zijn geweest betwijfel ik.
Mijn huid is dik genoeg wat dat betreft.

Ik hoop maar dat iedereen van de crew constant blijft bedenken wat het doel ook alweer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 26306 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:55:
Het doel is dat de (nieuwe) users op GoT blijven, als je daarvoor zo'n topic moet 'redden' dan is dat een onderdeel van het gehele doel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je krijgt een "luie" poster eerder zover om goed te posten als je hem helpt bij het uitvinden hoe het hier werkt. Dus geen reply als "gebruik de search!" maar "ik heb in de search gezocht op ... en dit gevonden". Moderators zorgen verder wel dat het niveau bewaard blijft. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hoe zit het dan met de 'wat moet ik kopen'-topics, verwijzen naar de FAQ, BBG's en er vervolgens een slotje op laten gooien door een mod of....

Verder is het zo dat sommige wat moet ik kopen topics beter op http://helpmij.nl/ passen aan de reacties die 'de oudgedienden' in deze topics geven.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sommige dingen zijn simpelweg niet toegestaan op GoT. Lijkt me niet dat dat veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

RoD schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:06:
Sommige dingen zijn simpelweg niet toegestaan op GoT. Lijkt me niet dat dat veranderd :)
Maar de reacties in die topics mogen dus ook niet meteen ontsporen zoals: zoek het zelf uit, wat heb je gevonden in reviews etc. Gewoon dus op de FAQ's wijzen en een TR aanmaken of moet je het hele uitgezochte systeem gaan beoordelen per onderdeel (of beide :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
NMe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:00:
[...]

Je krijgt een "luie" poster eerder zover om goed te posten als je hem helpt bij het uitvinden hoe het hier werkt. Dus geen reply als "gebruik de search!" maar "ik heb in de search gezocht op ... en dit gevonden". Moderators zorgen verder wel dat het niveau bewaard blijft. :)
Ik snap de verandering naar een socialer opvoedkundige beleid maar in hoeverre en hoe lang moeten GoT members en crew de nieuwe user opvoeden.
Wat wordt dan precies het beleid? Kant en klare oplossingen aandragen of de user leren hoe je zoekopdrachten in de search of Google kunt doen en verfijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 26306 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:55:
Dat zeg ik ook niet, maar het is wel een positief iets waar het forum bij gebaat is, of niet?
Goed dat je dat zegt. Vriendelijk posten is een middel. Iemand op minder vriendelijke manier op de feiten drukken ook. De kunst is om het middel te pakken dat het beste werkt om het gewenste doel te bereiken.

Soms is dat iemand vriendelijk bijsturen, soms is dat even de mouwen opstropen. Als je dat laatste in de ban gaat doen maak je jezelf vleugellam.
Als je het hebt over gevallen waarin je geen aannames hoeft te doen ben ik het met je eens. Maar dan gaat het over gebruikers die je al eerder hebt geprobeerd te sturen en die niet leren.
Het kán. Maar dat is lang niet altijd gewenst. Waar het nu op neerkomt is dat men blijkbaar van mening is dat het doel beter bereikt kan worden als we één middel wat vaker gaan gebruiken dan nu gebeurt. Dat is onzin.
Boud statement. Waarop gebaseerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Miki schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:52:
[...]

Moet ik nu voor dit soort opmerkingen in 2009 een TR aanmaken :?
Waarom?
Ik heb juist heel veel respect voor je. Ik vind het namelijk echt heel knap dat je er altijd uitgekomen bent, zonder (in de ogen van andere mensen) domme vragen te stellen.
Ik kan dat namelijk niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Quacka schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:23:
[...]

Waarom?
Ik heb juist heel veel respect voor je. Ik vind het namelijk echt heel knap dat je er altijd uitgekomen bent, zonder (in de ogen van andere mensen) domme vragen te stellen.
Ik kan dat namelijk niet zeggen.
De manier waarop je het bracht met de smiley erbij getuigde niet echt enige vorm van respect. En geloof me zo bijzonder is het niet om google te gebruiken. Bedenk dat een probleem waar jij tegenaan loopt veelal niet uniek is. Vaak is het google-en op een foutmelding of een steekwoorden combinatie op het probleem al voldoende om een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Miki schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:13:
[...]

Ik snap de verandering naar een socialer opvoedkundige beleid maar in hoeverre en hoe lang moeten GoT members en crew de nieuwe user opvoeden.
Wat wordt dan precies het beleid? Kant en klare oplossingen aandragen of de user leren hoe je zoekopdrachten in de search of Google kunt doen en verfijnen?
Het klinkt misschien gek, maar je zou ook gewoon niks kunnen zeggen en wachten tot de crew langskomt als dat de keuze is waar je voor staat. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 31-12-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Nakebod

Nope.

Ik ben altijd al reuze vrolijk! Dus van mij zal je geen last hebben O-)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Jammer dat mijn posts (die als eerste staat) nog niet beantwoord is, iemand? :)
Ik ben benieuwd hoe die enquete tot stand is gekomen, heb helemaal niets gezien.

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 31-12-2008 12:59 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
NMe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:54:
[...]

Het klinkt misschien gek, maar je zou ook gewoon niks kunnen zeggen en wachten tot de crew langskomt als dat de keuze is waar je voor staat. ;)
Over een opener en vrolijker GoT gesproken -O-

Ik mag toch enigzins een vraag stellen hoe jullie vanaf morgen het beleid inhoud willen geven?

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 31-12-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Outerspace schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:58:
Jammer dat mijn posts (die als eerste staat) nog niet beantwoord is, iemand? :)
Ik ben benieuwd hoe die enquete tot stand is gekomen, heb helemaal niets gezien.
ABO, HK en A61 hebben toch een ietwat andere status wat betreft moderatiebeleid. Ik denk dat dat er dus ook een beetje los van staat.
Dat was je vraag toch?
Miki schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:59:
[...]

Over een opener en vrolijker GoT gesproken -O-

Ik mag toch enigzins een vraag stellen hoe jullie vanaf morgen het beleid inhoud willen geven?
Waar staat dat je dat niet mag? NMe heeft het over het feit dat je in een dergelijk "slecht" topic in sommige gevallen beter niks kan zeggen en wachten op een modje... niet dat je hier geen vragen mag stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Als moderators té bot reageren moet je maar andere moderators aanstellen als het je doel is om immer vriendelijke moderators te hebben. Sommige mensen zijn gewoon zo, en dat verander je niet.
Een moderator doet zijn werk niet alleen op basis van hoe hij is, maar ook op basis van wat er van hem verwacht wordt. Die verwachting wordt deels bewust meegenomen door de moderator, maar wat iemand weet over wat mede-crew en users van hem verwachten beinvloedt vooral in belangrijkere mate op onbewuste manieren het gedrag. Als mede-crew en bepaalde users te kennen geven dat botte slotjes niet gewenst zijn, dan zal zelfs de botste moderator vanzelf zijn gedrag aanpassen.
Hoe je iets ziet is onafhankelijk van de manier waarop je het brengt. Van bepaalde reacties kan je op je klompen aanvoelen dat de ander daardoor enkel de hakken in het zand zal zetten. Daar wordt niemand beter van. Hoe je het ook brengt: je levert kritiek en sommigen zullen het zich persoonlijk aantrekken en er niet constructief op reageren. Dat zal jou niet aangerekend worden, als voor anderen duidelijk is dat je de kritiek constructief gebracht hebt.

Iets als "Met welke vragen blijf je zitten na het lezen van de eerste Google hits op http://www.google.com/search?q=constructieve+kritiek ?" is veel constructiever dan "UTFS" of "Google even op 'constructieve kritiek'". Als je dat soort dingen niet wilt typen, wat ik me heel goed voor kan stellen, doe het dan gewoon niet. Wacht tot een moderator die moeite neemt. Dat is geheel in lijn met het beleid op reacties op slechte topics: als je denkt dat een topic slecht is, dan moet je gewoon niet reageren.

[ Voor 9% gewijzigd door Confusion op 31-12-2008 13:09 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

RoD schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:05:
[...]

ABO, HK en A61 hebben toch een ietwat andere status wat betreft moderatiebeleid. Ik denk dat dat er dus ook een beetje los van staat.
Dat was je vraag toch?
Ook, maar ook over die enquete? Hoe is die tot stand gekomen en wanneer is die enquete gehouden?
Ik heb er niets, maar dan ook niets over meegekregen namelijk :)

Als de enquete alleen binnen de moderatorkroeg en de beschermde kroeg van A61 gehouden wordt, dan heb je een vreemde enquete gehouden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 31-12-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het ligt er ook maar net aan hoe iemand iets interpreteert. Ik neem als voorbeeld Dion_b.

Zijn slotjes kunnen soms worden opgevat als bot, maar ze zijn bijna altijd constructief en voorzien van veel informatie. Ik vind dat dus niet bot, terwijl iemand anders dit wel zo kan zien.
Outerspace schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:08:
[...]

Ook, maar ook over die enquete? Hoe is die tot stand gekomen en wanneer is die enquete gehouden?
Volgens mij heb ik er ook aan meegedaan, en kreeg toen een mailtje van Wilbert de Vries. Maar dat kan ook een andere enquete zijn geweest, kan even niet bij die mail.

[ Voor 45% gewijzigd door Exorcist op 31-12-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Outerspace schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

amen ;)

wat is er mis met een beetje bot?

Ik laat cheatah de waarschuwingen wel krijgen, ik heb er al genoeg :P
Maar ik denk dat je gewoon moet kunnen zeggen waar het op staat.

Dat hebben Cheatah en ik-zei-de-gek altijd gedaan en dat zullen we wel blijven doen ook denk ik.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even een quote van crisp in een ander topic:
crisp schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:40:
Het sluitingspercentage van topics lag in 2003 nog boven de 30%, in 2004 nog op zo'n 20% en vanaf 2005 redelijk stabiel rond de 17%
Het gaat dus al de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wiethoofd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:32:
Even een quote van crisp in een ander topic:
[...]
Het gaat dus al de goede kant op :)
Dat hangt er vanaf. Als dat omlaag gaan van het sluitingspercentage komt doordat de kwaliteit van de topic omhoog is gegaan, mooi. Anders niet, want dat suggereert dat het niveau van het forum omlaag gaat. Ook hangt het af van het anatal geopende topics, etc etc.

(lies, damn lies and statistics ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Exorcist schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:09:
Volgens mij heb ik er ook aan meegedaan, en kreeg toen een mailtje van Wilbert de Vries. Maar dat kan ook een andere enquete zijn geweest, kan even niet bij die mail.
Dat was die enquête inderdaad, waarvoor een x aantal gebruikers uit verschillende groepen (geselecteerd op bijvoorbeeld activiteit) gevraagd is om een lijst vragen in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
D2k schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:29:
Mensen zijn daar vaak niet van gediend, waarom zou je het bot verpakken? Wat denk je ermee op te schieten? Laten we vooral niet botheid verwarren met kort en bondig trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 31-12-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cyphax schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:55:
[...]

Mensen zijn daar vaak niet van gediend, waarom zou je het bot verpakken? Wat denk je ermee op te schieten? Laten we vooral niet botheid verwarren met kort en bondig trouwens.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

D2k schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:29:
[...]
Niets, maar met altijd bot alles.

Als iemand als een botte hork door het leven wil gaan én daar nog plezier in heeft is dat zijn/haar keuze.

Niemand vraagt echter om op zo'n botte manier een reactie te krijgen. Respect hebben voor en dat tonen aan een ander lijkt me effectiever dan de ongeslepen bijl, sterker nog daar ben ik van overtuigd.

Wat denk jij nou wat een positief effect heeft?

Je moet eens leren hoe je iets moet zoeken want je snapt het totaal niet
of
Heb je al eens andere zoekgegevens geprobeerd? Bijv. xxx yyy zzz. Ik vond nl. wél wat links die je verder kunnen helpen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:00:
[...]

Je krijgt een "luie" poster eerder zover om goed te posten als je hem helpt bij het uitvinden hoe het hier werkt. Dus geen reply als "gebruik de search!" maar "ik heb in de search gezocht op ... en dit gevonden".
En door dan direct de zoekresultaten aan te reiken die die "luie poster" zelf ook in 20 seconden had kunnen vinden motiveer je deze om volgende keer zelf te gaan zoeken? Ik denk dat de gedachte dan alleen maar wordt versterkt van "Ik plemp een topic hier neer en over een kwartiertje staat er een oplossing. Klaar!".

Het niveau laten dalen en de teugels vieren om koste wat kost nieuwe mensen binnen te halen? In dat geval vrees ik dat ik in het nieuwe jaar minder tijd op GoT door ga brengen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

spone schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:39:
[...]

En door dan direct de zoekresultaten aan te reiken die die "luie poster" zelf ook in 20 seconden had kunnen vinden motiveer je deze om volgende keer zelf te gaan zoeken? Ik denk dat de gedachte dan alleen maar wordt versterkt van "Ik plemp een topic hier neer en over een kwartiertje staat er een oplossing. Klaar!".
Mocht dat voorkomen dan wordt er in zo'n geval wel wat duidelijker verteld dat het niet de bedoeling is. Ik denk juist dat users het eerder goed op zullen pakken, maar mocht iemand toch kansen zien om misbruik te maken van de vriendelijkere aanpak dan is dat vriendelijke er ook gauw af.
Het niveau laten dalen en de teugels vieren om koste wat kost nieuwe mensen binnen te halen? Dan vrees ik dat ik in het nieuwe jaar minder tijd op GoT door ga brengen :N
We laten het niveau echt niet dalen. We verwachten nog steeds dat mensen zich aanpassen aan de regels die nu gelden. Dat hoeft echter niet altijd gepaard te gaan door domweg een slotje op een topic te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:42:
[...]

Mocht dat voorkomen dan wordt er in zo'n geval wel wat duidelijker verteld dat het niet de bedoeling is. Ik denk juist dat users het eerder goed op zullen pakken, maar mocht iemand toch kansen zien om misbruik te maken van de vriendelijkere aanpak dan is dat vriendelijke er ook gauw af.
De tijd zal het leren, maar laten we hopen op het beste dan :)
We laten het niveau echt niet dalen. We verwachten nog steeds dat mensen zich aanpassen aan de regels die nu gelden. Dat hoeft echter niet altijd gepaard te gaan door domweg een slotje op een topic te knallen.
Mee eens, een slotje hoeft niet by default de moderatierichtlijn van een topic te zijn. Maar zoals ik al eerder zei, ik kom nooit echt topics tegen waar geheel onterecht een slotje op is gegaan. Meestal zijn dat de topics die toch al niet meer te redden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

spone schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:49:
[...]

De tijd zal het leren, maar laten we hopen op het beste dan :)
Wij mods ergeren ons ook aan helpdeskers, dus ga er maar niet vanuit dat die vrij spel gaan krijgen ;)
Mee eens, een slotje hoeft niet by default de moderatierichtlijn van een topic te zijn. Maar zoals ik al eerder zei, ik kom nooit echt topics tegen waar geheel onterecht een slotje op is gegaan. Meestal zijn dat de topics die toch al niet meer te redden waren.
Misschien als resultaat van het feit dat het beleid achter de schermen al een tijdje gehanteerd wordt door de meeste mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 09:46
Over het algemeen ben ik best tevreden met de manier waarop we op GoT met elkaar omgaan; we blijven mensen en af en toe mag er dan een beetje ergernis zichtbaar zijn.
Slotjes lijken inderdaad minder voor te komen, maar af en toe ontbreekt het me wat aan onderbouwing. Met name de antwoorden op navraag per DM blijven soms steken op 'jammer zeg' of iets met die strekking.
Wat mij op het moment het meest stoort, is de overdonderende hoeveelheid waarschuwingen die aan topics wordt gehangen. Er lijkt geen langer dan gemiddeld topic meer te bestaan dat niet van een waarschuwing is voorzien. Daar zou van mij wel iets aan mogen veranderen. Het versterkt het gevoel van controle en dat ervaar ik niet als prettig. Om te beginnen is 'waarschuwing' zo'n groot woord. Een 'reminder' klinkt al een stuk vriendelijker.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat mij op het moment het meest stoort, is de overdonderende hoeveelheid waarschuwingen die aan topics wordt gehangen.
Volledig mee eens. Helaas hangen we die dingen er niet aan omdat we graag overal waarschuwingen aan hangen. Stuk voor stuk wordt zo'n waarschuwing pas geplaatst nadat in praktijk voor dat topic gebleken is dat het nodig is. Precies wat er mis gaat verschilt van topic tot topic, maar 9 van de 10 keer komt het erop neer dat mensen schijnen te denken dat de GoT Huisregels alleen gelden in kleinere topics en dat alles wat niet mag in een eigen losse topic opeens wel mag in een grote.

Aangezien we in VB nogal last hebben van dat fenomeen sta ik erg open voor constructieve suggesties voor alternatieven voor dergelijke waarschuwingen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat was je vraag toch?
Even terug te vallen op mijn eerdere vraag, taalpuristen, moraalridders en mierendingetjes. Ook in de HK komt dit regelmatig voor, neem bv het grote plaatjes topic waar soms een pagina (tot zelfs 3) weer gezeur is over spelling, de 'grappigheid' van plaatjes of welke vorm dan ook. Ik betrap me er dan ook op na zoiets te hebben gelezen ook vaak een wat 'negatievere' lading mee te geven in topics waar gewoon hulp wordt gevraagt. (is het nazis of nazi's.. kom op zeg.. :/). Doet me altijd weer denken aan de grap 'how many people you need to change a lightbulb'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

spone schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:39:
[...]

Er staat geen oplossing als je het goed doet. Er staat een linkje waar een lijst met topics staat waarin een oplossing zou kunnen staan, én de manier waarop dat lijstje gevonden is. Als dat mensen niet leert hoe de zoekmachine werkt, wat dan wel?
Het niveau laten dalen en de teugels vieren om koste wat kost nieuwe mensen binnen te halen? In dat geval vrees ik dat ik in het nieuwe jaar minder tijd op GoT door ga brengen :N
Hoe vaak moet er in dit topic gezegd worden dat het niveau écht wel bewaakt zal worden door de modforce? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Dat was je vraag toch?

[...]
Denk eerder PcDealer in "Een opener en vrolijker GoT, help mee!" ?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.