Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 33.864 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

NMe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:51:
[...]
Volgens mij is er laatste paar pagina's niets nieuws over de enquête verteld hoor. :o Hooguit dat de resultaten niet gecorrespondeerd worden, maar ik nam stiekem aan dat dat al eerder duidelijk was. :)
Neem maar van mij aan dat je slechts hoogstzelden iets moet aannemen. :)

Om mezelf maar aan te halen:
Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:06:
[...]
Feitelijk ging het altijd al wel goed wat de regulars betrof alleen de korter op dit forum aanwezige gebruikers gaan nog weleens de fout in.
Dat schijnt dus anders uit die enquete te blijken en het leek mij interssant dat eens na te gaan. Daarna komen (nonsens) reacties vanuit de crew die doen vermoeden dat die enquete iets verbergt. Dat gaat nog een poosje zo door.

Als men vanuit de crew een discussie voert door vaagheden te posten is het een aardige uitdaging om die verduidelijkt te krijgen. Om te zeggen dat het voor zeef in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..." al duidelijk was gemaakt, nee, dat was niet zo.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

DIe quote van jezelf met daarin het woord ´feitelijk´ is nogal misplaatst. Dat dit jouw mening is, moge duidelijk zijn. Maar dit is echt allesbehalve feitelijk. Mijn mening is al 5 jaar dat users en ook sommige regulars veel teveel bezig zijn om andere op de regels te wijzen. Dat wil niet zeggen dat het feitelijk ook zo is.

Wat wel feitelijk is, is dat dit in de enquete als grootste klacht naar voren komt van 8500 gebruikers. En dat is al in de eerste mededeling zo verteld (niet expliciet onderscheid tussen ´regulars´ en gebruikers, omdat die eerste gewoon onder de groep van de laatste valt).

Ik heb zelf heel sterk het idee dat jij vindt dat regulars het allemaal helemaal keurig doen. Maar ook voor die groep zal IMO gewoon moeten gelden: Ga een ander niet de les lezen, laat dat over aan moderators.

En IMO wordt hierboven wel ERG gemierenneukt om de uitslag, de manier waarop dat gecommuniceerd is. ELK mogelijk woordje wordt op een weegschaaltje gelegd en ALLES wordt aangegerepen om maar aan te tonen (?) dat het eigen standpunt goed is. Zelfs als de relevantie ver te zoeken is, wordt retoriek gebruikt...

IMO is deze discussie met name door de tegenstanders verzand in totaal zinloos modder gegooi en retorisch en irrelevant gezeur waarbij allerlei andere zaken erbij betrokken worden (grote topics) die helemaal niets te maken hebben met het onderwerp: Ga als gebruiker niet andere gebruikers belerend toespreken en verwijs daarom nietnaar de FAQ met die intentie, maar help of blijf weg uit de discussie en maak een TR aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik zal nog een keer een poging doen om een en ander te verwoorden. Het onderzoek/de enquête betreft marketing onderzoek. Daarop baseren wij onze koers, strategie, investeringsplannen etc. etc. Om onze geachte concurrentie niet wijzer te maken dan strikt noodzakelijk is :+ wordt dat onderzoek niet vrijgegeven. Het schijnt dat al onze andere collega's in het Nederlandse bedrijfsleven er ook zo over denken.

De resultaten van dat onderzoek komen natuurlijk wel vanzelf naar boven drijven. Veel gehoorde klachten, daar moet je iets mee. Nummer een klacht was : 'teveel regels en te strenge moderatie'. Dat hebben we -waar nodig- vorig jaar al aangepakt. Positief modereren dat doen we al veel langer. Open laten waar het kan en slechts ingrijpen cq. sluiten waar het moet. De aanpak van de veelheid aan regeltjes en policies van afgelopen najaar is ook een direct gevolg van deze klacht.

Dan klacht nummer twee, de onderlinge bejegening. Het wijzen van mensen op hun gebrek aan kennis of onkunde, de TS op fouten wijzen ipv daadwerkelijk helpen en meer van dat soort praktijken. Er worden geen namen van personen genoemd. Het gaat om het algemene beeld. Dit topic is er daarom gekomen maar achter de schermen zijn we hier natuurlijk ook mee bezig.

Uit het klein grut hoekje : Het vrijgeven van hotmail, gmail en live is er een zijdelings voorbeeld van. Overigens tegelijkertijd óók een voorbeeld van luisteren naar klachten in LA, maar dat terzijde. ;)

We doen dus echt iets met jullie feedback en zijn er niet op gebrand om het verblijf op GoT en andere Tweakers.net pagina's zo vervelend en naar mogelijk te maken. In tegendeel zelfs. Mijn MSN/mail/DM staat altijd open voor tips en suggesties. Je kan ideeën lanceren in LA, LD en zelfs de uitgewerkte feature requests in de devtrack plaatsen. Natuurlijk zal niet alles altijd daadwerkelijk kunnen worden ingevoerd of gemaakt maar er wordt in alle redelijkheid wel degelijk geluisterd én gehandeld naar gevoelens en geluiden die we meekrijgen uit de userbase. Wij zijn er voor jullie en niet tegen jullie.

Ik heb volgens mij al eerder overduidelijk aangegeven waarom de boel niet openbaar gemaakt wordt. Waarom toch altijd die achterdocht? Waarom altijd die premisse van het slechte? Dat zou ik nou eigenlijk wel eens willen weten. Welk groot onrecht is jullie door de crew aangedaan dat een reden geeft om je zo negatief (en soms ronduit vijandig) op te stellen? Het is mij echt een raadsel. Reacties bij voorkeur per DM of mail, alles zal in het striktste vertrouwen behandeld worden

[ Voor 28% gewijzigd door zeef op 13-02-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
zeef schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:58:
Waarom toch altijd die achterdocht? Waarom altijd die premisse van het slechte? Dat zou ik nou eigenlijk wel eens willen weten. Welk groot onrecht is jullie door de crew aangedaan dat een reden geeft om je zo negatief (en soms ronduit vijandig) op te stellen? [/b][/small]
Een aantal (niet allemaal) moderators hebben gewoon een te hoge dunk van zichzelf wat duidelijk naar voren komt als je hun reacties ziet.
Gecombineerd met een dosis machtsgevoel/misbruik en een portie bijdehand zijn resulteert in mijn ogen niet echt als een goede moderator.
Zo komt het over dat je eerst 43.6438 topics doorgelezen moet hebben voordat je überhaupt ook maar iets mag openen/vragen.
Ik zal eerlijk bekennen dat ik het echt verdom om 43.6438 topics door te lezen die grotendeels allemaal zijn dichtgegooid omdat die betreffende TS in de ogen van de moderator niet zn best heeft gedaan, d.w.z. dat ik daardoor niet een oplossing kan vinden voor mijn probleem.
En mocht je mazzel hebben en een oud topic gevonden hebben en daarop reageren, wordt hij alsnog dichtgeknikkerd omdat je een oud topic naar boven kickt 8)7, Hoe krom is dat?.

Als ik een oud topic omhoog haal omdat daar exact het zelfde probleem in staat als wat ik heb vind ik het onnodig om een nieuwe te openen en daar mn best op te doen en vervolgens de kans lopen dat hij gelijk weer gesloten wordt, dat is moeite doen voor niks...

Basis kennis is een groot begrip en ik weet helaas niet alles, als iemand het zou weten zou hij het niet vragen...
Iedereen heeft een andere definitie van basis kennis, wat een moderator basic vind of wat peanuts voor hem is vind een ander niet en nergens staat wat basis kennis inhoud.

De echte forum vervuiling komt door al die gesloten topics en niet eens zo vaak (ok soms wel) door een TS zelf.
Dus het nodigt niet echt uit te gaan zoeken of een uitgebreide topic start te maken als je bijna zeker best dat je het antwoordt toch niet gaat krijgen/vinden.
Je zou bijna zeggen dat je eerst en universitaire studie gevolgd moet hebben voordat je hier iets mag vragen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 17:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh, basiskennis? Het draait hier om inzet. Je hoeft echt geen 43.6438 topics door te lezen maar zelf eerst opzoek gaan naar een oplossing door de search te gebruiken, even te googlen etc. wordt hier wel van je verwacht.

Als je een probleem hebt dan is het het beste om een eigen topic te openen waarin je precies uitlegt hoe en wat en wat je zelf hebt gedaan/gevonden en waarom dat niet voldoende was. Dit voorkomt dat je oplossing aangedragen krijgt waar je niks aan hebt en het laat zien dat je er echt mee bezig bent geweest. Hoe basic je topic dan ook is, dan blijft het echt wel open. Vind je nu echt dat dat teveel gevraagd is?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:08:
Je zou bijna zeggen dat je eerst en universitaire studie gevolgd moet hebben voordat je hier iets mag vragen.
Inzet is gewoon goed googlen, en als je goed googled of hier de search gebruikt moet je in de topics die je vindt meestal wel een oplossing vinden, mocht je 5 of 10 oplossingen geprobeerd hebben zonder resultaat, ga dan een topic kicken waar meer mensen met hetzelfde onopgeloste probleem zijn of maak eventueel een nieuw topic.

Gewoon Googlen is geen kunst. Goed kunnen Googlen is met een beetje gewoon googlen ook geen kunst meer :+ En met goed kunnen googlen kan je vrijwel altijd een oplossing voor je probleem vinden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En vind je geen oplossing, dan open je gewoon een topic met de beschrijving van je probleem, waar je op gegoogled hebt, en waarom dat niet hielp. Tsja, het kan aan mij liggen, maar ik vind het geen rocket science.

En zolang je maar laat zien dat je zelf bereid bent om moeite erin te steken. Dan gaat je topic ook niet zo snel dicht, ook al is het antwoord misschien niet eens zo moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Ik zal eerlijk bekennen dat ik het echt verdom om 43.6438 topics door te lezen die grotendeels allemaal zijn dichtgegooid omdat die betreffende TS in de ogen van de moderator niet zn best heeft gedaan, d.w.z. dat ik daardoor niet een oplossing kan vinden voor mijn probleem.
En mocht je mazzel hebben en een oud topic gevonden hebben en daarop reageren, wordt hij alsnog dichtgeknikkerd omdat je een oud topic naar boven kickt 8)7, Hoe krom is dat?.
Dus wat doe je dan? Dan open je maar een nieuw topic zodat de volgende persoon 43.6439 topics door moet lezen?

Sowieso kan je filteren op open topics

Sowieso is dit imho niet een helpdesk waar je een even snel een oplossing kan vinden voor je probleem. Dit is een discussieforum.
Kan jij je probleem discussieerbaar maken ipv een enkele vraag dan is het de moeite van het beantwoorden waard :)
Als ik een oud topic omhoog haal omdat daar exact het zelfde probleem in staat als wat ik heb vind ik het onnodig om een nieuwe te openen en daar mn best op te doen en vervolgens de kans lopen dat hij gelijk weer gesloten wordt, dat is moeite doen voor niks...
Oftewel je wilt geen inzet tonen. De kans dat een echt oud topic exact hetzelfde beschrijft als jouw probleem is imho vrij klein, de IT gaat daarvoor te snel.
En sowieso omdat er blijkbaar geen antwoord in het oude topic stond, is de info daarin blijkbaar niet voldoende, dus je moet wel nieuwe info geven en daar moeite voor doen.
[...]
De echte forum vervuiling komt door al die gesloten topics en niet eens zo vaak (ok soms wel) door een TS zelf.
Dus het nodigt niet echt uit te gaan zoeken of een uitgebreide topic start te maken als je bijna zeker best dat je het antwoordt toch niet gaat krijgen/vinden.
En al die gesloten topics komen weer door onvoldoende inzet en mensen die oude topics omhoogtrappen terwijl het toch niet hetzelfde probleem is etc.

Aub niet oorzaak en gevolg omdraaien, de stelling op GoT is afaik dat elk goed topic gewoon openblijft.
Als jij dan last hebt van gesloten topics dan is dit de schuld van de mods, maar van de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

RoD schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:38:
En vind je geen oplossing, dan open je gewoon een topic met de beschrijving van je probleem, waar je op gegoogled hebt, en waarom dat niet hielp. Tsja, het kan aan mij liggen, maar ik vind het geen rocket science.

En zolang je maar laat zien dat je zelf bereid bent om moeite erin te steken. Dan gaat je topic ook niet zo snel dicht, ook al is het antwoord misschien niet eens zo moeilijk te vinden.
Dit is mijn beeld van de policy ook. En volgens mij ook het 'officiele' beleid. Dit is alleen zeker weten niet het beleid dat door alle moderators wordt uitgevoerd / nageleefd. Toen ik nog meehielp niet en nu ook niet. Er zijn zeker een hoop mensen in de crew die wél vinden dat je bepaalde dingen hoort te weten. Zeker in sommige subfora komt dat sterk terug en wordt dat ook niet ontkend.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:06:
Dit is mijn beeld van de policy ook. En volgens mij ook het 'officiele' beleid. Dit is alleen zeker weten niet het beleid dat door alle moderators wordt uitgevoerd / nageleefd. Toen ik nog meehielp niet en nu ook niet. Er zijn zeker een hoop mensen in de crew die wél vinden dat je bepaalde dingen hoort te weten. Zeker in sommige subfora komt dat sterk terug en wordt dat ook niet ontkend.
Dat kun je ook uitleggen als "dat staat al tot in den treure uitgelegd in FAQs en webpagina's, dus als je dat XXX niet weet, dan heb je onvoldoende moeite gedaan". En in sommige fora zoals de DevSchuur is dat niveau toch wel een vereiste :) .

Ook staat er in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! (samengesteld door een zekere JvS ;) ) het stukje "Waarom gaan die topics eigenlijk dicht, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Zonder vragen geen forum!", waar de niveau-eis toch wel wordt gesteld; imo terecht :) .

Er stond toch ook ergens een stukje tekst dat voor simpele vragen en gebrek aan inzet je beter bij Beginnersweb, ComputerTotaal of Helpmij.nl kon gaan kijken, maar ik kan dat stukje niet zo snel meer vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 07-03-2009 13:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Toch heb ik nog steeds het idee dat dit wel de achterliggende gedachte is.

Alleen bij sommige onderwerpen is gewoon een stuk basiskennis nodig. Het vergaren van die basiskennis is dan onderdeel van de inzet.
Als iemand in WEB een uitgebreid JS framework neerplempt en hier wat php doorheen wil zetten maar niet het verschil tussen client-side / server-side coding ziet,dan kan je je vraag nog zo uitgebreid neerzetten. Nog zo veel google links etc neerzetten.
Je inzet ontbreekt dan gewoon omdat je de basiskennis niet hebt opgezocht, zonder die basiskennis is het gewoon een helpdeskvraag.

Zolang de sluitmessages maar hints / verwijzingen bevatten waar die basiskennis te halen ( mits de TS genoeg inzet heeft ) dan zie ik er niks mis mee om het topic op slot te gooien.
Het topic is op dat moment gewoon te hoog voor de TS, en om nu alle basis-tutorials etc te herhalen hier op GoT lijkt me ook niet echt bevordelijk.
Als de TS genoeg inzet heeft dan vergaart hij de basiskennis en komt hij terug als hij een beter beeld heeft van wat noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:35
Slechte topics waar normaal in gereageerd word kunnen gewoon open blijven toch? Dan blijven oude "items" ook zoekbaar in de zoekmachine.

Ik ben het wel eens met de regels e.d., maar als er een slecht topic is waar wel goede reakties opkomen vind ik het onnodig die te sluiten. Dit zie ik echter wel eens gebeuren. Dat vind ik een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Om even een voorbeeldje bij te pakken.

Ik vind het goed dat dit topic in deze manier is blijven bestaan :)

DDR SDRAM bijprikken in oude pc

Er moeten er niet al te veel van komen, maar ik snap best dat je door de bomen het bos niet meer ziet af en toe.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:08:
Om even een voorbeeldje bij te pakken.

Ik vind het goed dat dit topic in deze manier is blijven bestaan :)

DDR SDRAM bijprikken in oude pc

Er moeten er niet al te veel van komen, maar ik snap best dat je door de bomen het bos niet meer ziet af en toe.
Dat topic is maar 1 dag oud, mogelijk heeft er nog geen moderator naar gekeken. Verder is het wel een heel simpel FAQ/manual/fabrikant website vraagje, zoals de TS in tweede instantie doet. Dus persoonlijk lijkt me dat topic geen aanwinst, maar dat is aan de lokale crew :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is ook geen aanwinst, maar er word normaal gereageerd en je helpt er een potentiele GoT'ter wel mee. Ik ben blij dat die open is gebleven. Prima als hij nu wegzakt, maar ik zou het jammer vinden als hij was gesloten en de persoon er niet mee was geholpen. Daarmee weet je zeker dat de persoon in kwestie niet weer komt.

Daarnaast is de PMG FAQ hopeloos veroudert en staat er echt een heleboel in die je niet interesseert en staat er ergens tussen de kleine regeltjes de informatie die je nodig hebt.

Alles kan je in principe googlen, echter dan heeft dit forum ook geen bestaansrecht meer. De dingen waar ik niet uit ben gekomen en hier postte, wist over het algemeen niemand een antwoord op, omdat ik alles al had gedaan. Ik vind het best leuk om mensen te posten en als je alleen al een beetje kan zien dat iemand zijn best ervoor heeft gedaan, dan vind ik het al prima.

Daarnaast zijn er ook mensen van 15 jaar oud, die het hele concept PC2100 ram niet eens kennen, dat is net zoiets als voor mij edo ram, ik weet dat het bestaat, maar verder...

[ Voor 53% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:16:
Het is ook geen aanwinst, maar er word normaal gereageerd en je helpt er een potentiele GoT'ter wel mee. Ik ben blij dat die open is gebleven. Prima als hij nu wegzakt, maar ik zou het jammer vinden als hij was gesloten en de persoon er niet mee was geholpen. Daarmee weet je zeker dat de persoon in kwestie niet weer komt.
De moderators zetten vaak zat wat behulpzame links in de sluitmessage, die de TS ook helpen, of nodigen uit tot openen van een nieuw topic als de TS moeite heeft gedaan, dus daar ben ik niet zo bang voor. Het blijft altijd een afweging, maar een minimum-eis aan de inzet stellen blijft van belang imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb mijn post van daarnet iets ge-edit trouwens. ;)

Het topic is net gesloten, maar dit vind ik dus absoluut _niet_ de manier om het te sluiten. Zeker al niet, omdat die FAQ daar zo ontzettend verouderd is.
Terw_Dan schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:20:
Pak de manual erbij en kijk wat er op het bord kan, controleer evt de QVL om compatibility issues te voorkomen.

Dit topic gaat in elk geval op slot omdat het iets is dat makkelijk zelf uit te zoeken is.
I rest my case...

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:16:
Daarnaast is de PMG FAQ hopeloos veroudert en staat er echt een heleboel in die je niet interesseert en staat er ergens tussen de kleine regeltjes de informatie die je nodig hebt.
So what? Als je moeite doet vind je er nog heel veel nuttigs in, ook basisprincipes. Het hoeft niet op een presenteerblaadje te worden aangeboden :)
Alles kan je in principe googlen, echter dan heeft dit forum ook geen bestaansrecht meer. De dingen waar ik niet uit ben gekomen en hier postte, wist over het algemeen niemand een antwoord op, omdat ik alles al had gedaan. Ik vind het best leuk om mensen te posten en als je alleen al een beetje kan zien dat iemand zijn best ervoor heeft gedaan, dan vind ik het al prima.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Er zijn zat dingen niet te googlen omdat daar praktijkervaring voor nodig is. Niemand verwacht het onmogelijke van topicstarters, maar de redenering hierboven wordt dan snel als smoesje gebruikt om niets te doen.
Daarnaast zijn er ook mensen van 15 jaar oud, die het hele concept PC2100 ram niet eens kennen, dat is net zoiets als voor mij edo ram, ik weet dat het bestaat, maar verder...
Wiki? Dat kan toch echt niet de reden zijn. Anyway, beetje vreemd om te klagen over dat de PMG FAQ te oud is, en dan dat je niets weer over oudere PMG-types. Lees de FAQ, zou ik zeggen ;) .
Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:22:
Het topic is net gesloten, maar dit vind ik dus absoluut _niet_ de manier om het te sluiten.
[...]
I rest my case...
Dan kun je dat het beste met Terw_Dan opnemen. Echter, hij geeft een belangrijke tip in de sluitmessage: QVL-lijst. Dus of je het nu leuk vind of niet, de TS wordt wel geholpen maar niet beloond voor gebrek aan inzet :) .

Wat is trouwens gebeurd sinds Hooglander1 in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12

Het topic is net gesloten, maar dit vind ik dus absoluut _niet_ de manier om het te sluiten.
Tsja, waarom niet?
- TS heeft genoeg tips gehad en moet het nu maar zelf verder uitzoeken.
- Het ontmoedigt imho gelijk de volgende mensen die zo'n vraag willen stellen ( jij gaf zelf al aan dat het wel ok was zolang er niet te veel van dit soort vragen kwamen )
- Imho is de 1e onzin reactie alweer gekomen.
- En bovenal, het slotje vind ik juist de beste info geven voor iemand die met een soortgelijke vraag zit. Het antwoord staat gewoon in de manual en er worden gelijk nog wat termen tegenaan gegooid waar je op moet letten als je toch af wilt wijken van wat de manual letterlijk zegt.

Imho als dit niet gewoon hard afgekapt wordt dan heb je binnen no-time de volgende vraag van iemand met net een ander mobo, zoals TS zelf al aangeeft heeft hij nu gewoon de gewenste info op de MSI site zelf gevonden ( oftewel zelf niet genoeg inzet getoond, eerst een topic openen en dan pas kijken op de website van de fabrikant, manual stond dit waarschijnlijk ook in, maar deze is waarschijnlijk nog niet eens opengeslagen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan altijd wel alles vinden, maar dan heeft dit forum ook zijn bestaansrecht niet meer denk ik.

Wat mij opviel bij dit topic was vooral de houding en de toon in de startpost, die was vriendelijk, duidelijk, hij had al opgeschreven wat hij had gevonden, hij was al een heel eind op weg.

Wel grappig dat je zegt dat QVL een tip kan zijn, echter die zijn bar lastig te vinden voor die moederborden hoor, dus daar help je hem geen steek verder mee. Die FAQ spreekt nog van de 440 BX chipset en met informatie die op te zoeken was op de site van BalusC, iets wat tegenwoordig ook niet meer kan, ondanks dat t.net de site heeft overgekocht tzt.

En ik neem bewust geen contact op met Terw_dan, omdat het dan weer gaat om een specifiek iets, terwijl ik vind dat de verwachtingen wel iets omlaag mogen. Ik zou eerder eisen stellen aan de toon en de opzet van het topic, dan daadwerkelijk aan de informatie die erin staat.

En wat er met mij is verandert, is dat ik mij erger aan te simpele startposts van 1 regel en dat ik antwoorden moet gaan typen van 20 regels. Andersom kan ik mij er niet aan ergeren, ik wil best helpen met de laatste stap, maar dan moet wel blijken dat de topicstarter iets heeft gedaan, daar was bij dit topic zeker sprake van.

Ik zie in ieder geval geen gegronde redenen om dit topic direct te sluiten, het was vanzelf wel afgezakt. De reden dat dat soort topics worden gesloten en dat de topics die overblijven mij weinig interesseren is de reden dat ik er bijna niet meer te vinden ben.

Overigens heeft de TS inderdaad wat gevonden op de site, maar daar vergist hij zich wel in dat hij nu denkt dat hij ook PC1600 kan gebruiken, terwijl dat niet de bedoeling is, ik kan hem daar nu niet meer op wijzen en dat vind ik ook wel erg jammer.

[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:40:
Wel grappig dat je zegt dat QVL een tip kan zijn, echter die zijn bar lastig te vinden voor die moederborden hoor, dus daar help je hem geen steek verder mee.
Juist wel. Hier kan de TS iets van leren ( ongeacht hoe moeilijk het voor dit specifieke ding te vinden is )
Dit kan hem helpen met dit probleem, maar belangrijker dit soort termen kunnen hem helpen met volgende problemen.
Ik zou eerder eisen stellen aan de toon en de opzet van het topic, dan daadwerkelijk aan de informatie die erin staat.
Simpele vraag, is het gewenst als ik zometeen hetzelfde topic open met hetzelfde uitzoekwerk alleen dan mijn eigen moederbord?
Toon en opzet kunnen goed zijn, dit zegt nog niets over de inzet.
maar dan moet wel blijken dat de topicstarter iets heeft gedaan, daar was bij dit topic zeker sprake van.
Serieuze vraag, wat heeft de TS dan precies gedaan? Ik zie dat hij 1 rapportje heeft gedraaid en volgens mij heeft hij daarna gewoon in de pricewatch gezocht naar DDR SDRAM en kwma daar wat termen tegen die hij gewoon copy-paste..
Handleiding is geen sprake van, uiteindelijk wordt er eens naar de website van de fabrikant gekeken en daar staat gewoon het antwoord. Ik zie er echt niet veel inzet in.
Het is niet alsof hij zelf aangeeft wat de verschillen tussen de SDRAMs zijn maar het laatste restje niet meer snapt.
Overigens heeft de TS inderdaad wat gevonden op de site, maar daar vergist hij zich wel in dat hij nu denkt dat hij ook PC1600 kan gebruiken, terwijl dat niet de bedoeling is, ik kan hem daar nu niet meer op wijzen en dat vind ik ook wel erg jammer.
DM het naar Terw_Dan dan zet hij het er vast wel bij, of DM het naar de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij verschillen we gewoon van mening over deze kwestie. Ik vind dat de TS daar wel enige inzet heeft getoond, wat dingen onder elkaar heeft gezet, in ieder geval al iets heeft gedaan.

Zoals de zaken er nu voor staan kan ik mij niet ergeren aan dat soort topics en als mensen dat wel doen, kunnen ze ze links laten liggen wat mij betreft.

Ik spreek ook uit ervaring dat de search hier op GoT ook raar werkt, dus dat dingen ook niet altijd zo makkelijk terug te vinden zijn als je denkt.

Ik erger mij er niet aan en ik denk dat het erg goed is voor de nieuwe aanwas op GoT als we wat coulanter worden.

Dit soort topics mochten vroeger ook wel:

P4 533mhz icm 400MHz geheugen?

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is één topic, wat bovendien ook nog eens 4,5 jaar oud is. Ik zie niet in hoe dit relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is een voorbeeld, bewust oud, ik noem ten slotte vroeger.

Ik heb bewust een willekeurige pagina gepakt en eens gaan kijken wat er stond, ik vond deze meteen en vond het wel een goed voorbeeld van een simpele vraag waar men alsnog geholpen word. De vragen en houding waarom ik vroeger ook naar PMG en t.net kwam :)

[ Voor 31% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik hoop dat je die gedurfde uitspraak niet zomaar maakt, maar wat je zegt zie ik dus helemaal niet terug. Ik vind het bovendien nogal laf dat je je eigen crewervaring gebruikt om je mening kracht bij te zetten, want je zegt nu iets over wat min of meer binnen gesloten deuren gezegd zou zijn wat vervolgens niemand kan controleren behalve de crew. En die wordt blijkbaar niet vertrouwd. :/

Ikzelf en de moderators in mijn hoofdgroep houden altijd het "officiële beleid" zoals het hier genoemd wordt in de hand en handelen ernaar. Je impliceert dat we een corrupt stelletje idioten met een eigen agenda zijn en dat vind ik erg kwalijk, zeker uit de mond van een ex-crewlid dat wéét wat dat soort uitspraken juist uit de mond van een ex-crewlid teweeg kan brengen. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
@NMe : het simpele feit dat sommige subfora niet alleen op inzet maar ook op een stuk basiskennis modereren zie ik toch ook echt wel terug.
Alleen vind ik het niet erg, ik vind dat stukje basiskennis net zo goed een teken van inzet.

Je hoeft imho in PRG niet aan te komen met dat je sims 3 in 2 maanden wilt programmeren vanaf scratch zolang je niet kan programmeren. Ongeacht hoeveel inzet je ook toont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

En wat er met mij is verandert, is dat ik mij erger aan te simpele startposts van 1 regel en dat ik antwoorden moet gaan typen van 20 regels. Andersom kan ik mij er niet aan ergeren, ik wil best helpen met de laatste stap, maar dan moet wel blijken dat de topicstarter iets heeft gedaan, daar was bij dit topic zeker sprake van.
Dan maak je een TR en reageer je niet ;) (ook dat hoort bij een vriendelijker GoT). Dan pakt een mod het vanzelf op. Een TS van 1 regel is not done hier juist vanwege de eigen inzet. Eigen inzet blijkt absoluut niet uit een topicstart van1 regel.

@Gomez: dat is juist toch echt eigen inzet. Als je zelf bent gaan zoeken hoe je een game moet maken dan snap je zelf snel genoeg dat dat niet kan. Inzet gaat vooraf aan basiskennis. Puur op het niet hebben van basiskennis gaan (in elk geval in de Devschuur maar volgens mijn gevoel gewoon GoT wide) geen topics dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 07-03-2009 18:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294176

Sorry, maar waar staat GoT voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Creepy schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:43:
[...]

Dan maak je een TR en reageer je niet ;) (ook dat hoort bij een vriendelijker GoT). Dan pakt een mod het vanzelf op. Een TS van 1 regel is not done hier juist vanwege de eigen inzet. Eigen inzet blijkt absoluut niet uit een topicstart van1 regel.
Dat is exact wat ik ook zeg. En in die gevallen dat ik me erger, maak ik ook een TR aan hoor. :Y)

Ik heb ook aardig wat TR's op mijn naam volgens mij :X
Gathering Of Tweakers.

Vroeger toen het forum nog niet zo geintegreerd was met de frontpage, had het zijn eigen naam :)
Toen stond het forum ook nog onder community en had het niet zijn eigen tab :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het topic is net gesloten, maar dit vind ik dus absoluut _niet_ de manier om het te sluiten. Zeker al niet, omdat die FAQ daar zo ontzettend verouderd is.

[...]

I rest my case...
Ik vind het een prima slot met een duidelijke "zoek het maar in deze richting" slotzin eigenlijk. Voor te makkelijke (zoek)vragen hoeft niet altijd plaats te zijn. Stel je alle vragen, mits er maar netjes op word gereageert, toe zoals bv beginnersweb vragen dan jaag je de meer technisch onderbouwde member (aka tweaker) vanzelf weg.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Geen onvriendelijke Topics
Gek op Tweakers

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:57:
[...]

Geen onvriendelijke Topics
Gek op Tweakers
Gelukkig geen GoB (Gathering of Beginners) :p Maw, een bepaald instap niveau blijft in mijn ogen zeer gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:53:
[...]

Ik vind het een prima slot met een duidelijke "zoek het maar in deze richting" slotzin eigenlijk. Voor te makkelijke (zoek)vragen hoeft niet altijd plaats te zijn.
Jammer alleen dat die richting een doodlopende straat is, omdat er geen QVL's waren voor mobo's uit die tijd, maar goed.
Stel je alle vragen, mits er maar netjes op word gereageert, toe zoals bv beginnersweb vragen dan jaag je de meer technisch onderbouwde member (aka tweaker) vanzelf weg.
Is dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

No offence maaruh.. je laat precies zien wat we hier bedoelen met eigen inzet :X. Tik voor de gein een "GoT" in op google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat mij betreft wel. Ik zit hier bv omdat het niveau over het algemeen juist wat hoger ligt dan op andere non single issue fora. Met single issue doel ik dan bv op een forum rond alleen VMware of alleen Citrix etc. Ik heb nog steeds het idee dat dit voor een groot deel van de tweakers geldt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 07-03-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:04:
[...]

Wat mij betreft wel. Ik zit hier bv omdat het niveau over het algemeen juist wat hoger ligt dan op andere non single issue fora. Met single issue doel ik dan bv op een forum rond alleen VMware of alleen Citrix etc. Ik heb nog steeds het idee dat dit voor een groot deel van de tweakers geldt.
Maar de vraag is of je weg zou gaan als er iets simpelere vragen toegestaan worden, dat is heel wat anders!

Dan heb ik het niet over alle topics, maar dat de starteis ietsje lager word en iets coulanter wordt omgegaan met slechte startposts.

Wat ik mij van vroeger ook kan herinneren was als je dan een slechte reactie gaf op een slecht topic, je dan keihard op je flikker kreeg. Zo kreeg het topic nog een kans en kreeg je als je reageerde gewoon op je flikker. Nu heb ik het idee dat het topic word gesloten, vanwege de slechte reacties. Puur omdat dit makkelijker is voor de modjes...

[ Voor 32% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:05:
[...]

Maar de vraag is of je weg zou gaan als er iets simpelere vragen toegestaan worden, dat is heel wat anders!

Dan heb ik het niet over alle topics, maar dat de starteis ietsje lager word en iets coulanter wordt omgegaan met slechte startposts.
Als het aantal simpele vragen de overhand neemt gaat de meer onderbouwde forummer vanzelf op zoek denk ik. Natuurlijk is het veel onderbuik en "denk ik" gevoel.

Waarom zou je de starteis uberhaubt lager willen leggen? Het enige wat je er waarschijnlijk mee bereikt is dat je inboet op kwaliteit en meer luie topicstarts krijgt. Waarom moet het startniveau zo nodig omlaag? Ik zie er weinig redenen voor en imho heeft verlaging van de eisen rond een goede topicstart niet direct iets te maken met een opener of toegankelijker GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:09:
[...]

Als het aantal simpele vragen de overhand neemt gaat de meer onderbouwde forummer vanzelf op zoek denk ik. Natuurlijk is het veel onderbuik en "denk ik" gevoel.
Maar daar hoeft geen sprake van te zijn, ik denk dat mensen de makkelijkere topics links laten liggen en hun eigen dingetjes opzoeken. Nu spreek ik wel voor het HW gedeelte waar ik vooral kom hoor.
Waarom zou je de starteis uberhaubt lager willen leggen? Het enige wat je er waarschijnlijk mee bereikt is dat je inboet op kwaliteit en meer luie topicstarts krijgt. Waarom moet het startniveau zo nodig omlaag? Ik zie er weinig redenen voor en imho heeft verlaging van de eisen rond een goede topicstart niet direct iets te maken met een opener of toegankelijker GoT.
Omdat je dan meer mensen hier houdt en dat is wel wat je wilt, de huidige regulars zullen op een moment toch minder komen.

Ik denk wel degelijk dat het zal schelen, uiteraard is het goed om de dingen te vragen die nodig zijn, maar nu worden de topics te snel dichtgegooid, waardoor ik als beginner er niet eens eentje zou durven te openen, daar jaag je wel mensen mee weg denk ik.

Nu is die keuze (gelukkig) niet aan mij om te maken, maar ik denk dat als GoT door wil gaan ze er wel op moeten letten.

Het niveau van de frontpage is overigens wel naar beneden gezakt, als ik daar toch eens TR's mocht maken :X

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het hogere niveau is absoluut een reden voor de gevorderde gebruiker om hier te komen. Vind jij het fijn als iedereen je blijft vragen hoe het papier in de printer moet worden bijgevuld?
Dat is al heel vaak langsgekomen, inclusief voorstellen voor GoT-lite, een apart hoekje voor luilakken/beginners (doorhalen naar keuze), etc. Maar waarom zou je je op het doelgebied van Beginnersweb richtten als dat nu juist de users zijn die alleen zullen leechen, zonder bij te dragen?

Ik ben juist sterk voor dichtgooien. Het is geen gratis afhaalchinees: als mensen zelf geen moeite doen, waarom zouden anderen dat dan wel moeten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

gambieter schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:48:
[...]

Het hogere niveau is absoluut een reden voor de gevorderde gebruiker om hier te komen. Vind jij het fijn als iedereen je blijft vragen hoe het papier in de printer moet worden bijgevuld?
Jij geeft geen antwoord op de vraag. Probeer het nog eens zou ik zeggen. Ik stelde de vraag bewust andersom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:52:
Jij geeft geen antwoord op de vraag. Probeer het nog eens zou ik zeggen.
Zoek nu eerst eens naar de eerdere discussies, zoals men hier verwacht: eigen inzet :) .

En ja, ik was behoorlijk actief op het computertotaal forum, en GoT is een verademing juist doordat er inzet vereist is. Daaruit mag je zelf conclusies trekken over wat ik zou doen als het hier een beginners- en luilakkenforum wordt. Zoeken naar truffels is niet mijn geliefde bezigheid.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 07-03-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je trekt het meteen in het extreme, dat hoeft helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:00:
Je trekt het meteen in het extreme, dat hoeft helemaal niet.
Ik trek niets in het extreme. Jij stelt voor het niveau te verlagen en de inzetseis te droppen, en dan krijg je iets vergelijkbaars als wat er is CSL gebeurde: het droppen van boodschappenlijstjes. Verder is dit een community, waar je mensen wilt hebben die bijdragen. De mensen die GoT als afhaalchinees zien, zijn niet degenen die bijdragen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wou je beweren dat
Daaruit mag je zelf conclusies trekken over wat ik zou doen als het hier een beginners- en luilakkenforum wordt.
dat geen extreme vorm is?

Dat is het wel hoor.

Overigens is in CSL gebleken dat mensen het ook wél leuk vonden om mensen er mee te helpen en zijn er nu gerichte topics voor ontstaan en dat werkt erg goed vziw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:06:
Wou je beweren dat
[...]
dat geen extreme vorm is?

Dat is het wel hoor.
Dat is inderdaad niet extreem. Op het moment dat je het instapniveau verlaagt, krijg je veel mensen die nu nog op Beginnersweb komen, naar GoT gaan omdat er hier veel meer kennis is. Het is imo juist erg goed dat er een barriere is, het mag best een beetje afschrikken om er voor te zorgen dat je alleen hen aantrekt die bereid zijn om inzet te tonen.
Overigens is in CSL gebleken dat mensen het ook wél leuk vonden om mensen er mee te helpen en zijn er nu gerichte topics voor ontstaan en dat werkt erg goed vziw!
Helaas is het aantal boodschappenlijstjes niet echt terug gelopen, als ik het zo zie. Dat er enkele specifieke topics zijn waarin de boodschappenlijstjes gedumpt mogen worden is een keuze van de lokale crew.

Je vergist je trouwens in je suggestie dat andere mensen niet willen helpen. Alleen willen die eerst inzet zien, en boodschappenlijstjes en zelfzoekvraagjes zijn nu juist een teken van afwezigheid van inzet. Als je de boodschappenlijstjes keurt doe je dat waarschijnlijk meer voor jezelf dan voor de kopers.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 07-03-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

gambieter schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:11:
[...]

Dat is inderdaad niet extreem. Op het moment dat je het instapniveau verlaagt, krijg je veel mensen die nu nog op Beginnersweb komen, naar GoT gaan omdat er hier veel meer kennis is. Het is imo juist erg goed dat er een barriere is, het mag best een beetje afschrikken om er voor te zorgen dat je alleen hen aantrekt die bereid zijn om inzet te tonen.
Ik denk dat daar nog een aardig wat tussenvormen tussen zitten.
[...]

Helaas is het aantal boodschappenlijstjes niet echt terug gelopen, als ik het zo zie. Dat er enkele specifieke topics zijn waarin de boodschappenlijstjes gedumpt mogen worden is een keuze van de lokale crew.

Je vergist je trouwens in je suggestie dat andere mensen niet willen helpen. Alleen willen die eerst inzet zien, en boodschappenlijstjes en zelfzoekvraagjes zijn nu juist een teken van afwezigheid van inzet. Als je de boodschappenlijstjes keurt doe je dat waarschijnlijk meer voor jezelf dan voor de kopers.
Zoals ik al helemaal in het begin heb gezegd, alles is te vinden op internet en als dat niet werkt, zal het wel stuk zijn, als het zo werkt zou ik dat erg jammer vinden.

En sommige mensen vinden het wel degelijk leuk om mensen die minder verstand van zaken te hebben te helpen, je maakt daar wel een erg makkelijke conclusie zeg. :| Het mag wel wat minder hard en wat meer toegankelijker en vriendelijker denken als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Eigenlijk had ik wat eerder willen instappen in dit topic en persoonlijk vind ik de initiële vraagstelling onhaalbaar als men geen duidelijke richtlijnen stelt. Het is gewoon algemeen bekend dat outsiders minder geaccepteerd worden binnen een community.

Ik begin het idee te krijgen dat de organisatie achter GoT een bredere doelgroep aan wil spreken en dat is gewoon heel lastig met een bepaalde harde kern die geen n00bs ducht. Ik zou eerder zeggen richt gewoon extra beginnersfora op waar mensen kunnen posten die geen zin hebben om eerst zelf op onderzoek uit te gaan.

Toen ik hier voor het eerst kwam werd ik eerst ook uitgekaft (en nog steeds ;) ), het kost zeker wat moeite om hier te blijven plakken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

LauPro schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:20:
Ik begin het idee te krijgen dat de organisatie achter GoT een bredere doelgroep aan wil spreken en dat is gewoon heel lastig met een bepaalde harde kern die geen n00bs ducht. Ik zou eerder zeggen richt gewoon extra beginnersfora op waar mensen kunnen posten die geen zin hebben om eerst zelf op onderzoek uit te gaan.
Wat is er mis mee dat de harde kern eens een keer zijn bek dicht houdt als hij een topic ziet waarvan hij het reageren niet waard vind? Waarom reageren ze dan gewoon niet en gaan ze verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:25

Onbekend

...

Een topic openen om ergens iets wijzer van te worden resulteert bij mij meestal in een discussie over bijzaken. Uiteindelijk laat ik het topic dan zitten omdat ik dan toch weet dat ik er geen normaal antwoord op krijg, en post ik de vraag op andere fora. Daarom open ik nog nauwelijks topics hier.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:19:
[...]
En sommige mensen vinden het wel degelijk leuk om mensen die minder verstand van zaken te hebben te helpen, je maakt daar wel een erg makkelijke conclusie zeg. :| Het mag wel wat minder hard en wat meer toegankelijker en vriendelijker denken als je het mij vraagt.
Een paar vrij recente topics in PMG die terecht op slot gingen:

Hoe CPU te installeren
wat is dual of single channel
Maximale cpu temperatuur
Beste processor
Processor vervangen!
hoge piep ..

Toegankelijker worden en coulant zijn houdt ergens op. Met vriendelijkheid alleen red je het trouwens ook niet hoor.

Het is voor de gevorderde gebruikers een kwestie van je voorkeuren zodanig instellen dat je het soort bovenstaande topics nooit meer ziet. Je mist dan wel de interessante topics natuurlijk én de vragenstellers missen de reacties en de bron van kennis die eerder wel altijd aanwezig was.

Heb je zo af en toe zin om je eens flink te ergeren dan kies je heel gewoon tijdelijk voor de actieve topics zonder forumfilter en kun je volop genieten van de nieuwe aanwas die 2-3 keer in een jaar zijn HELP-topic neerplempt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LauPro schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:20:
Eigenlijk had ik wat eerder willen instappen in dit topic en persoonlijk vind ik de initiële vraagstelling onhaalbaar als men geen duidelijke richtlijnen stelt. Het is gewoon algemeen bekend dat outsiders minder geaccepteerd worden binnen een community.
Ik heb niet het idee dat er een probleem is met acceptatie van nieuwe mensen, mits die bereid zijn moeite te doen. Het idee achter een community is dat iedereen een bijdrage levert, en zij die alleen komen om een oplossing af te halen dragen niet bij aan een community.

Je ziet vaak zat dat er mensen zijn die alleen vragen stellen en in hun topichistorie alleen eigen topics hebben, zonder ooit een positieve bijdrage aan andere topics te leveren. Als bioloog begint dat dan in de buurt te komen van "parasitisme", dwz nemen zonder geven, leechen bij downloaden. Zolang dat beperkt is, gaat het nog wel, maar je gaat dan richting een ongezonde verhouding van mensen die wel/niet bijdragen :) .
Ik heb persoonlijk helemaal geen probleem met n00bs, wel met n00bs die geen eigen inzet tonen. Dat een bijeffect is dat simpele zoekvraagjes worden gesloten is imo eerder positief, omdat je daarmee toch aangeeft iets van topicstarters te verwachten. En als die de inzet tonen, dan is de beloning in antwoorden en het opdoen van nieuwe kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:22:
[...]

Wat is er mis mee dat de harde kern eens een keer zijn bek dicht houdt als hij een topic ziet waarvan hij het reageren niet waard vind? Waarom reageren ze dan gewoon niet en gaan ze verder?
Omdat dat heel erg snel uit de hand gaat lopen.Waardoor het niet meer over een klein aantal topics gaat, maar op een gegeven moment over het merendeel van de active topics.

Zoals je zelf al aangaf :
Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:08:
Er moeten er niet al te veel van komen
Afscheidingen / aparte subfora etc is allemaal al uitgebreid eerder besproken.

P.s. Hoe combineer jij trouwens commentaar op de search met de wens om nog meer slechte zoekresultaten erbij te gooien?
Onbekend schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:28:
Een topic openen om ergens iets wijzer van te worden resulteert bij mij meestal in een discussie over bijzaken. Uiteindelijk laat ik het topic dan zitten omdat ik dan toch weet dat ik er geen normaal antwoord op krijg, en post ik de vraag op andere fora. Daarom open ik nog nauwelijks topics hier.
Tja, maar dan wil je er imho niets wijzer van worden. Je wilt gewoon een afhaal antwoord op je vraag.
Die bijzaken zijn over het algemeen gewoon een andere kijk op jouw probleem / best practice / discussie of jouw manier wel de handigste is etc.

Daar kan je ook wijzer van worden

[ Voor 28% gewijzigd door Gomez12 op 07-03-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja dat is een beetje de fundenmentele vraag waarom mensen überhaupt hier rondhangen. Persoonlijk haal ik er gewoon veel voldoening en kennis uit en het is altijd leuk om een pittige discussie te voeren over zaken.
Ik moet wel bekennen dat ik volgens mij wel eens een topic van jou gekaapt heb als de scope van de TS te smal is. Gelukkig zijn er tegenwoordig topic-splits waarbij dit fenomeen afgevangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

gambieter schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:43:
Ik heb niet het idee dat er een probleem is met acceptatie van nieuwe mensen, mits die bereid zijn moeite te doen. Het idee achter een community is dat iedereen een bijdrage levert, en zij die alleen komen om een oplossing af te halen dragen niet bij aan een community.
Je hebt gelijk, als mensen bereid zijn moeite te doen dan is het meestal makkelijker. Maar ook in dat geval moet je je bedenken dat je toch vaak even ontgroend gaat worden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Die kant lijkt het inderdaad voor andere en mijzelf ook op te gaan.

Wat ik vaak mee maak en zie bij andere die een vraag stellen, krijg je gelijk reacties van: "Gebruikt de search", "Wat heb je zelf gedaan", "Dit is hier niet toegestaan", "Waarom dit", "Waarom dat"

Dan denk ik echt bij die reacties van jezus hou ff je bek joh, als het je niet bevalt reageer dan gewoon niet dan het topic te vervuilen met dat soort nog nutteloze reacties.

Die vervolg reacties zijn meestal nog kanslozer dan de wat minder topic start die tenminste nog bedoeld is om iets te vragen.
Soms is iemand "ik zelf ook" gewoon een mens van weinig woorden ;)

Ik zie dagelijks vragen die je in mijn ogen makkelijk kan vinden maarja als je iets niet weet zie dan maar eens een juist trefwoord te verzinnen om te zoeken.
Ik geef gewoon antwoord hoe simpel het voor mij dan ook mag zijn, Iemand anders is er dan weer mee geholpen en kan verder, voor mij een kleine moeite...
En als je zelf ergens mee zit is het ook fijn om van een ander gewoon een antwoord terug te krijgen in plaats van op je gebrek aan kennis gewezen te worden, daar zit die gene niet op te wachten,gewoon antwoorden: kleine moeite toch?
Zo niet reageer dan niet, dan komt de TS er zelf wel achter dat niemand iets met zijn informatie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het idee achter een community is dat je je erbij betrokken voelt, en je dus probeert om negatieve ontwikkelingen en uitwassen te voorkomen. Wat je je blijkbaar niet realiseert is dat een community juist draait op betrokken mensen die niet opzij kijken of problemen negeren.

De crew geeft zelf aan dat ze optreden tegen wannebe mods, wat wil je nog meer? Luilakken hoeven zich niet aan te passen, maar anderen wel? De oorzaak van dergelijke (foute) bijdragen is het geopende topic, de foute bijdrage is een gevolg. Je maakt de gevolgen niet minder als je de oorzaken niet aanpakt.
Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:19:
Ah, je trekt zelf heel erg makkelijk de conclusie dat andere mensen niet willen helpen als ze tegen boodschappenlijstjes gedump zijn, en dan klaag je als een ander je een spiegel voorhoudt? :)

Je blijft negeren dat inzet van belang is. Zoals al heel vaak is aangegeven, gaan topics waar de TS echt inzet toont echt niet zovaak dicht. Manuals en FAQs lezen mag echt wel een minimumvereiste zijn :)
LauPro schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:45:
Je hebt gelijk, als mensen bereid zijn moeite te doen dan is het meestal makkelijker. Maar ook in dat geval moet je je bedenken dat je toch vaak even ontgroend gaat worden ;) .
Ik moet zeggen dat ik nooit het gevoel heb gehad ontgroend te zijn. Maar ik kwam hier niet om een topic te openen. Ik ben zelf actief in W&L, en bleek er nog nooit een topic te hebben geopend (totdat een post van mij deze week afgesplitst werd als startpost :P ).

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 07-03-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:49:
[...]

Wat ik vaak mee maak en zie bij andere die een vraag stellen, krijg je gelijk reacties van: "Gebruikt de search", "Wat heb je zelf gedaan", "Dit is hier niet toegestaan", "Waarom dit", "Waarom dat"
Die eerste drie zijn zaken die we aanpakken, die laatste twee zijn (voor mij) niet erg concreet om iets over te kunnen melden. Als dit soort opmerkingen komen, dan is 9 van de 10 keer de betreffende topicstart niet erg uitgebreid en willen mensen wel helpen maar hebben ze te weinig informatie.
Dan denk ik echt bij die reacties van jezus hou ff je bek joh, als het je niet bevalt reageer dan gewoon niet dan het topic te vervuilen met dat soort nog nutteloze reacties.
Daar is dus TopicReport voor uitgevonden, dan kan je je frustraties bij een mod kwijt zonder dat het je al te veel moeite kost of het topic verziekt. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Gomez12 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:43:
[...]

Tja, maar dan wil je er imho niets wijzer van worden. Je wilt gewoon een afhaal antwoord op je vraag.
Die bijzaken zijn over het algemeen gewoon een andere kijk op jouw probleem / best practice / discussie of jouw manier wel de handigste is etc.

Daar kan je ook wijzer van worden
Natuurlijk wordt ik van elke discussie wijzer. Maar ik zoek dingen zoveel mogelijk zelf uit en prop dat in een voor mij goed werkende oplossing. En een andere kijk mag best, maar als ze dan dingen gaan roepen wat (bijna) onmogelijk is te implementeren zal ik dat toch niet doen.
Ik open een topic om hulp te krijgen om een probleem van mij op te lossen en om te kijken of meer mensen het zelfde probleem hebben (gehad). Ik hoef geen afhaalantwoord, want meestal moet zo'n antwoord toch aan de situatie aangepast worden. Ik wil gewoon hints en tips hebben om het antwoord te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34
Guardian Angel schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:36:
[...]

Een paar vrij recente topics in PMG die terecht op slot gingen:

Hoe CPU te installeren
wat is dual of single channel
Maximale cpu temperatuur
Beste processor
Processor vervangen!
hoge piep ..

Toegankelijker worden en coulant zijn houdt ergens op. Met vriendelijkheid alleen red je het trouwens ook niet hoor.
Hey GA :)

Right on the money.

Dan over de HELP topics. Die kunnen imho redelijk vaak voorkomen worden. Dat vraagt inzet van ons, van jullie maar ook een (nog) betere search. Ik ben overigens op het moment aan het nadenken met onze devvers of en hoe we een antwoord in een bepaald topic hoger in de search ranking kunnen krijgen. Maar het probleem van 'vind het goede antwoord op een vrij algemene vraag' is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

zeef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:57:
[...]
Hey GA :)

Right on the money.
:)

Speaking about money......

Is er al wat aandacht geschonken aan de diverse opmerking over de TR's.... kleur etc. zoals eerder ergens in dit topic is voorgesteld?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Wat ik mij van vroeger ook kan herinneren was als je dan een slechte reactie gaf op een slecht topic, je dan keihard op je flikker kreeg. Zo kreeg het topic nog een kans en kreeg je als je reageerde gewoon op je flikker. Nu heb ik het idee dat het topic word gesloten, vanwege de slechte reacties. Puur omdat dit makkelijker is voor de modjes...
Dat zijn twee totaal losstaande dingen. Users die slecht reageren in een topic worden aangepakt - sterker nog, dat is *juist* het speerpunt van het nieuwe beleid naar aanleiding waarvan dit topic geopend is :o

Of een topic open blijft of niet hangt in beginsel niet af van evt kansloze reacties van anderen, maar van de inzet van de topicstarter. Nu zal een topic zonder inzet sneller slechte reacties krijgen, maar we zullen zeker niet een prima topic sluiten alleen omdat een of andere leukerd zich niet in kan houden. Maar omgekeerd wil dat nog niet zeggen dat alle topics waar gemod wordt op slechte reacties per definitie open blijven. Als er geen eigen inzet van de topicstarter blijkt, dan gaat hij dicht. Wat dat betreft is weinig veranderd.
Het is maar wat je "bijzaken" noemt. GoT is nadrukkelijk geen helpdesk maar een discussieforum. Dat betekent dat er in een topic meer besproken kan worden dan alleen de oplossing die de topicstarter voor ogen heeft. Daar komt bij dat in dit soort geval vaak een heel specifieke oplossing gezocht wordt voor één manier om iets te doen, terwijl er vaak een andere, veel meer voor de hand liggende manier is om iets te doen, wat anderen dan ook zullen aanraden. Je *kunt* per waterfiets van Amsterdam naar Almere, maar als je iemand vraagt waar je daarvoor waterfietsen kunt huren moet je niet raar opkijken als iemand antwoordt dat het een stuk makkelijker is om per trein of auto te gaan, en je dan richting station verwijst ipv richting waterfietsenverhuur :z

[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 08-03-2009 01:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Guardian Angel schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:14:
[...]

:)

Speaking about money......

Is er al wat aandacht geschonken aan de diverse opmerking over de TR's.... kleur etc. zoals eerder ergens in dit topic is voorgesteld?
Het was even zoeken maar uiteindelijk heb ik dan toch gevonden wat je bedoelt. :P Guardian Angel in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..."

Ik kan daar niks over zeggen, zeef vast wel. Wat ik wél weet, is dat je eerder feedback krijgt als je hier gewoon een feature request voor maakt in Lieve Devvers, aangezien het dan automatisch bij de devvers op hun bord komt, en het vanuit hier eigenlijk eerst nog eens via met name zeef gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Die mag ook weleens wat te doen hebben hoor. Is weleens goed voor hem. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:15:
[...][...]

Omdat je dan meer mensen hier houdt en dat is wel wat je wilt, de huidige regulars zullen op een moment toch minder komen.
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom regulars weglopen. Daar kunnen meerdere redenen voor zijn: men is het zoveelste te makkelijke topic zat, voelt zich te oud voor de doelgroep, verliest interesse etc
Ik denk wel degelijk dat het zal schelen, uiteraard is het goed om de dingen te vragen die nodig zijn, maar nu worden de topics te snel dichtgegooid, waardoor ik als beginner er niet eens eentje zou durven te openen, daar jaag je wel mensen mee weg denk ik.
Een topic gaat natuurlijk niet voor niets op slot. Topics van een te laag niveau en / of waaruit blijkt dat de TS GoT meer als beginnersweb / helpdesk ziet hoeven niet open te blijven. Ik zie maar weinig topics die in mijn ogen onterecht dicht gaan. Zie het sluiten van slechte topics ook als een soort kwaliteitsbewaking.

Als voorbeeld dit topic: active directory bureaublad van server halen?

Gewoonweg veel te basic, makkelijk zelf uit te zoeken en de TS reageert niet tot nauwlijks op replies behalve in de helpdesk stijl. Waarom zou je dergelijke topics open willen laten?
[...]

Sorry maar moet dat echt op deze manier?
Interessant, heb je enkele voorbeelden?
crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:49:
[...]

Die kant lijkt het inderdaad voor andere en mijzelf ook op te gaan.

Ofwel: je geeft onvoldoende aan wat je zelf al hebt gedaan om een antwoord op de vraag te vinden waarbij de vraag in de ogen van anderen blijkbaar te basic is of al veel vaker is langsgekomen. Wanneer je een goede topicstart maakt waarin je aangeeft wat je zelf al hebt ondernomen om tot een oplossing te komen heb je het probleem wat je nu omschrijft opgelost en kun je ontopic reacties verwachten.
Je illustreert hier waarom mensen een hekel hebben aan vraagbaak topics.
Guardian Angel schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:14:
[...]

Erg goede tip :) Nu krijg ik bijna nooit een reactie op TR's wat ik erg jammer vind. Zelfs soms niet wanneer je bv een gerichte vraag aan de betreffende mod stelt voor bv het renamen van een door jou gemaakt topic.

Een makkelijke status indicator vind ik zeker gewenst.

[ Voor 50% gewijzigd door Bor op 08-03-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

dion_b schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:02:
Je *kunt* per waterfiets van Amsterdam naar Almere, maar als je iemand vraagt waar je daarvoor waterfietsen kunt huren moet je niet raar opkijken als iemand antwoordt dat het een stuk makkelijker is om per trein of auto te gaan, en je dan richting station verwijst ipv richting waterfietsenverhuur :z
Als ik per sé met een waterfiets wil fietsen, heb ik die keuze niet voor niets gemaakt. Ik vraag niet of er een gemakkelijker alternatief is.
Dus als de discussie ineens over het OV of de auto gaat, heb ik er als topicstarter niets aan, en is het topic voor mij als TS waardeloos geworden.
Bor de Wollef schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:20:
[...]
Interessant, heb je enkele voorbeelden?
[css] Hoe moet ik de submenu's positioneren?
Conclusie was dat mijn html-code niet zou kloppen en gemakkelijker kan.
Inmiddels heb ik het probleem zelf al opgelost en staat de website nu op een testlocatie. :)

[php] Hoe verzend je realtime data tussen twee gebruikers?
In het begin loopt het topic goed. Ik krijg goede reacties binnen, tot MueR in "[php] Hoe verzend je realtime data tusse..." gepost wordt. Roy-t probeert daar na het topic nog te sturen, maar het loopt steeds verder weg met de vraagstellingen "Wat is realtime", "Wat doe je met exotische browsers" en "Mensen met een trage internetverbinding".
Natuurlijk zijn dat relevante vragen, maar als ik ze ga beantwoorden worden de antwoorden afgeschoten en is het topic helemaal ontspoord.
Vanwege tijdgebrek ligt het projectje stil, maar de communicatie waarvoor ik het topic opende werkt bijna vlekkeloos. (Ik vermoed dat ik een paar programmeerfoutjes er in heb zitten.)

Wat is de web 2.0 variant hiervan?
Dit topic ging ook de foute richting op, maar daarna werd het door BtM909 weer goedgetrokken. d:)b

Hoe geschikt bedrijf te vinden voor advies voor serverpark?
De vraag is dus niet of iemand een bedrijf weet, maar hoe ik die kan vinden.
Vervolgens vraagt iemand wat meer achtergrondinformatie, waarvan ik dan een kleine samenvatting geef, en vervolgens wordt het topic dor dion_b gesloten met de melding dat ik op Marktplaats.nl moet zoeken. In het topic lijkt de vraag geleidelijk te veranderen of iemand zo'n bedrijf weet, en dat was juist niet de bedoeling van dit topic waardoor het is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Onbekend schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:09:
Als ik per sé met een waterfiets wil fietsen, heb ik die keuze niet voor niets gemaakt.
Waar en niet waar. Vaak is het zo dat iemand niet op de hoogte is van alle mogelijkheden. Het is dan zeker prettig om daar op gewezen te worden. Er kan een veel handiger alternatief tussen zitten. En ik vind het dan niet raar dat je verwijzingen in een andere richting krijgt.

Als je kunt onderbouwen waarom je per se de moeilijke manier wilt bewandelen zul je ook vast wel antwoorden krijgen die je daarbij helpen.

Buiten dat heeft een topic dat een zeer specifiek probleem vertaalt naar een meer algemeen probleem een grotere meerwaarde voor de community. Denk aan de search. Niet alleen kan voor jouw probleem een oplossing aangedragen worden, zeer waarschijnlijk ook voor andere problemen die een groot raakvlak hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 08-03-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anoniem: 4629 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:15:
[...]

Waar en niet waar. Vaak is het zo dat iemand niet op de hoogte is van alle mogelijkheden. Het is dan zeker prettig om daar op gewezen te worden. Er kan een veel handiger alternatief tussen zitten. En ik vind het dan niet raar dat je verwijzingen in een andere richting krijgt.

Als je kunt onderbouwen waarom je per se de moeilijke manier wilt bewandelen zul je ook vast wel antwoorden krijgen die je daarbij helpen.
Doet mij denken aan iemand die rails op zijn zolder wilde leggen voor opslag, zodat hij dingen erover heen kon laten glijden, zodat hij er toch makkelijk bij kon. Hij was best blij met het antwoord dat er ook opslagboxen bestaan met wieltjes :)

Meestal is meedenken gewenst, als men dat niet wil, volstaat meestal een simpele uitleg waarom je op deze oplossing bent gekomen.
dion_b schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:02:
[...]

Dat zijn twee totaal losstaande dingen. Users die slecht reageren in een topic worden aangepakt - sterker nog, dat is *juist* het speerpunt van het nieuwe beleid naar aanleiding waarvan dit topic geopend is :o

Of een topic open blijft of niet hangt in beginsel niet af van evt kansloze reacties van anderen, maar van de inzet van de topicstarter. Nu zal een topic zonder inzet sneller slechte reacties krijgen, maar we zullen zeker niet een prima topic sluiten alleen omdat een of andere leukerd zich niet in kan houden. Maar omgekeerd wil dat nog niet zeggen dat alle topics waar gemod wordt op slechte reacties per definitie open blijven. Als er geen eigen inzet van de topicstarter blijkt, dan gaat hij dicht. Wat dat betreft is weinig veranderd.
Ik zal eens proberen wat meer op slechte reacties te letten en daar TR's op te maken :)

Misschien helpt dat ook voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Daar ben ik het wel met je mee eens. Maar als je al een reden hebt gegeven waarom je voor een bepaalde mogelijkheid niet kiest, moeten de posters ook niet gaan doorzeuren.
En je gaat je zoekresultaten van je vooronderzoek niet allemaal posten en aangeven waarom het wel of niet een goed alternatief is. Je krijgt anders een hele lange startpost die bijna niemand leest.
Daarnaast verwacht ik (of ga ik er van uit) dat de basis waarmee je een topic open al goed heb uitgezocht naar wat de mogelijkheden zijn en welke overblijven. Natuurlijk kan het zijn dat je aan bepaalde mogelijkheden niet gedacht hebt. Maar als je steeds bij dat startpunt blijft, komt je nooit bij je eindpunt aan omdat je steeds wordt gevraagd of je startpunt wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Onbekend schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:27:
En je gaat je zoekresultaten van je vooronderzoek niet allemaal posten en aangeven waarom het wel of niet een goed alternatief is. Je krijgt anders een hele lange startpost die bijna niemand leest.
Daar vergis je je in denk ik. Dat soort dingen zijn meestal interessant om te lezen. Resultaat kan wel zijn dat doordat je zo volledig bent geweest je soms wel wat langer moet wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Helaas is dat niet de praktijk. Je mag er niet vanuit gaat dat als iemand een optie niet noemt, dat hij er wel aan gedacht heeft maar die optie al naast zich neer heeft gelegd. Zoals je ongetwijfeld weet verwachten we eigen inzet en ook duidelijkheid in de startpost. Juist je vooronderzoek is wel degelijk belangrijk en vermeldenswaardig. Je hoeft niet pagina's tekst neer te zetten maar als jij een oplossing zoekt voor een probleem, en je hebt al 3 methodes gevonden maar niet goed bevonden: noem ze kort en de reden waarom dat voor jou niet de manier zou zijn. Het ontbreken van informatie is verreweg een van de grootste problemen in een topicstart. Juist dat "ja maar dat heb ik al gedaan", of "ja dat wist ik al maar dat wil ik niet" irriteert mensen mateloos.

Ik vind niet dat je van zeuren mag spreken wanneer mensen geen bevredigende reden hebben gekregen van je, waarom manier X niet goed zou zijn. Het komt heel eigenwijs over. Ipv doe je er verstandig aan om uit te leggen waarom iets niet van toepassing is. Je geeft er mee aan welk gedachteproces je er op nahoudt. Als daar een vast stramien in zit wil het nog wel eens voorkomen dat iemand het over een compleet andere boeg gooit. Iets waar je door je zoektocht in 1 richting wellicht helemaal niet bij hebt stilgestaan.

Kun je echter aangeven waarom je het in 1 hoek zoekt en het daar ook wilt houden, dan versmal je wel de potentiele aantal antwoorden. Echter, die paar reacties die je krijgt zullen wel meer toegespitst zijn op jouw manier om het probleem te tacklen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 08-03-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Onbekend schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:27:
Daarnaast verwacht ik (of ga ik er van uit) dat de basis waarmee je een topic open al goed heb uitgezocht naar wat de mogelijkheden zijn en welke overblijven. Natuurlijk kan het zijn dat je aan bepaalde mogelijkheden niet gedacht hebt. Maar als je steeds bij dat startpunt blijft, komt je nooit bij je eindpunt aan omdat je steeds wordt gevraagd of je startpunt wel klopt.
@Bold stukje, dat vind ik redelijk tegenstrijdig. Je geeft aan dat je misschien niet aan alles gedacht hebt waardoor het interessant kan zijn om andere mogelijkheden te horen die structureel beter kunnen werken.
Heb je die mogelijkheden wel bekeken maar afgeschreven dan is het aan jou om aan te geven waarom je iets afgeschreven hebt. Zolang jij het niet aangeeft is het nog steeds een mogelijkheid die je niet meegenomen kan hebben en dus relevant.

Sowieso zolang je niet aangeeft waarom je niet voor een andere oplossing wilt gaan, maar puur en enkel een antwoord op dit deelprobleem ( want over het algemeen zit het probleem dichter bij je startpunt en is dit alleen een deelprobleem ) dan ben je meer aan het helpdesken dan aan het discussieren.
De toegevoegde waarde voor andere mensen is ook bijna nihil omdat jij de andere aanpakken benadert als bijzaken.
Iemand anders die later met een soortgelijk probleem zit heeft niets aan de uiteindelijke oplossing ( want het is een soortgelijk probleem en niet exact hetzelfde ) en kan ook niet zien waarom jij de andere aanpakken afgewezen hebt. Dus hij opent ook maar weer een topic waarin dezelfde "bijzaken" genoemd worden.
Nogmaals, GoT is geen persoonlijke helpdesk, het is een discussie platform

En qua startpunt is het eigenlijk gewoon heel simpel, dit moet gewoon goed zijn. Is dit niet goed en blijkt dit pas later in het project dan moet je alsnog bereid zijn om opnieuw te starten ipv allerlei quickfixes eromheen te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 23:01
* GENETX heeft veel gemist, dan toch maar even een kleine reactie:

Het niveau willen we hoog houden. inzet is vereist. Echter, we moeten ook rekening houden dat niet iedereen overal evenveel van weet, laat staan wat iemand schrijft in een FAQ, op Wikipedia of het internet. De één weet alles van Linux, een ander juist van Windows. Persoonlijk weet ik veel van het hele PMG en Video gebeuren en notebooks. Ik kan je de elementaire werking van een CPU in begrijpbare taal uitleggen. Dat laatste zullen niet veel kunnen. Het idee? Kennis delen! Samen sta je sterk!

Je moet niet alles en iedereen een slot geven, want zeg nou zelf: Alles zou te vinden moeten zijn met FAQ's, wikipedia, helpdesks etc etc. Ook, wij tweakers, geven hints omdat we er via via eens van hebben gehoord. Zolang mensen zich willen inzetten is er niets mis.

Verder ben ik, nav een paar pagina's terug, mee eens dat een slotje goed moet worden gezet. Op een boodschappenlijstje gaat een template omdat er een up to date beleid is en daarbij ook een topic met uitgebreide uitleg waar wij op terug kunnen vallen. Wat ook voorkomt is dat iemand Windows XP niet op de laptop krijgt vanwege SATA, standaard probleempje idd. Maar de FAQ is daar niet mee uitgerust en de topics verdienen een extra uitgebreide sluitmessage tot we op de FAQ terug kunnen vallen (project CSL FAQ 2.5 staat helaas nog even in de ijskast...)

Kortom: Mensen goed informeren en niet te snel sluiten. Niveau mag worden geëist, maar we zijn niet allemaal experts. Welke CPU kan op dit mobo mag natuurlijk dicht, maar iemand die zich nte heeft geregistreerd en een probleem heeft met zijn PC en wel inzet toont, maar de troubleshooter niet heeft doorgenomen kan prima open blijven en op zijn minst aanzien.

@ Zeef:
Mbt tot het verhaal naar de devvers toe had ik nog wel ideetjes. Net als op de fp een mod systeem zou al een stuk schelen om posts of topics in te delen. In de mockups van de nieuwe GoT template stonden ook sterren zoals bij de product reviews. Wordt daar nog wat mee gedaan? Ik denk dat een user rating systeem wel handig is. In [Ervarignen]-topics zou zo iemand met een goede tip omtrent een laptop een +2 rating kunnen krijgen zodat deze niet verdwijnt in de duizenden posts zoals bij de EeePC.

Moderators zouden waar nodig kunnen ingrijpen en posts 'vast' modereren waarna er geen optie is tot wijzigen van de users om zo mismodden te voorkomen. Andere prominente users in een subforum zouden ook een moderatie status kunnen krijgen à la frontpage

Een andere optie die ik laatst tegenkwam is om net als nucia.eu (opvolger van beginnersweb :X ) een stukje toe te voegen aan het profiel welke aangeeft hoe ver gevorderd iemand is. Door de user aan te laten geven op welk niveau hij zichzelf inschat kan dit worden weergeven onder de avatar bijvoorbeeld. Zo is voor de rest zichtbaar hoe ver iemand is. Bij een beginner kun je dan bijvoorbeeld gericht tips geven met een wat uitgebreidere uitleg. Zo krik je het niveau van deze persoon op en krijg je ook geen reactie van :? "Wat betekend OC?" etc etc.

Zo heb ik wel eens een topic gezien met een goede inzet, alleen de TS zat gewoon niet in de computerwereld. Nadat ik hem daar naar had gevraagd werd zijn niveau duidelijk en met een beetje extra uitleg kon de user ineens heel veel. Aan de inzet lag het absoluut niet, zeker GoT waardig. Alleen was er net een beetje meer uitleg nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 08-03-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Guardian Angel schreef op zondag 08 maart 2009 @ 03:34:
Die mag ook weleens wat te doen hebben hoor. Is weleens goed voor hem. :)
Toch lijkt het me handiger als het op de todo-lijst staat. ;)
[Feat] Topicreport icon dynamisch van kleur veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:56:
Welke CPU kan op dit mobo mag natuurlijk dicht, maar iemand die zich nte heeft geregistreerd en een probleem heeft met zijn PC en wel inzet toont, maar de troubleshooter niet heeft doorgenomen kan prima open blijven en op zijn minst aanzien.
Maar als ik dan even vlug bedenk dat er geen simpele linkjes naar faq ( en dus ook Troubleshooter vermoed ik ) mogen, wat voor reacties verwacht je dan te krijgen als moderator? Want ik ga er niet vanuit dat een regular zin heeft om de hele troubleshooter te copy/pasten omdat het een nieuwe user betreft.

In dit soort situaties zou ik toch echt de neiging hebben om een post als : use the troubleshooter luke. te maken met dan een linkje erin verwerkt.

Elke extra effort is gewoon dubbelop met de troubleshooter.
Een andere optie die ik laatst tegenkwam is om net als nucia.eu (opvolger van beginnersweb :X ) een stukje toe te voegen aan het profiel welke aangeeft hoe ver gevorderd iemand is. Door de user aan te laten geven op welk niveau hij zichzelf inschat kan dit worden weergeven onder de avatar bijvoorbeeld. Zo is voor de rest zichtbaar hoe ver iemand is.
Persoonlijk lijken me hier te veel haken en ogen aanzitten omdat GoT te breed is. Jij geeft zelf al aan expert te zijn op CPU-gebied etc, dan vul jij in je profiel in Expert. Nu heb jij een htmlvraagje, moet jij dan eerst je profiel gaan aanpassen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:56:

Het niveau willen we hoog houden. inzet is vereist. Echter, we moeten ook rekening houden dat niet iedereen overal evenveel van weet, laat staan wat iemand schrijft in een FAQ, op Wikipedia of het internet. De één weet alles van Linux, een ander juist van Windows. Persoonlijk weet ik veel van het hele PMG en Video gebeuren en notebooks. Ik kan je de elementaire werking van een CPU in begrijpbare taal uitleggen. Dat laatste zullen niet veel kunnen. Het idee? Kennis delen! Samen sta je sterk!
Kennis delen is iets waarvoor veel van de oude garde hier ook zitten, zij het wel op een hoog nivea en na goede eigen inzet van een topicstarter. De angst die bij veel mensen lijkt te leven is dat we straks veel noob vragen gaan toestaan en minder streng worden omtrend de regels voor een topicstart. Ik zie weinig input waaruit blijkt dat deze angst totaal ongegrond is.

Uit de uigebreide TS van Zeef lees ik namelijk over plannen om GoT vriendelijker te maken maar aan de andere kant zie ik ook input waaruit ik het gevoel krijg dat het bij sommige mensen juist gaat om het aantrekken van nieuwe aanwas.

Is er een concreet plan om meer mensen aan te trekken waarbij juist ook oog is voor de meer onderbouwde Tweaker?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 08-03-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gomez12 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:23:
[...]

Maar als ik dan even vlug bedenk dat er geen simpele linkjes naar faq ( en dus ook Troubleshooter vermoed ik ) mogen, wat voor reacties verwacht je dan te krijgen als moderator? Want ik ga er niet vanuit dat een regular zin heeft om de hele troubleshooter te copy/pasten omdat het een nieuwe user betreft.

In dit soort situaties zou ik toch echt de neiging hebben om een post als : use the troubleshooter luke. te maken met dan een linkje erin verwerkt.

Elke extra effort is gewoon dubbelop met de troubleshooter.
Users mogen dan ook wijzen op de troubleshooter, zolang het maar niet zo kortaf is als jou 'quote'. Links naar FAQ's mogen ook. Beleid, daar mag je niet naartoe linken en op wijzen. Voorbeeld:
Zo te zien heb je nog niet gekeken naar de videokaart. Wellicht dat daar wat mis mee is. Heb je toevallig nog een andere liggen, of kun je de igp inschakelen in de bios? Wellicht vindt je ook nog handige tips in de FAQ en Troubleshooter.
Dat zijn posts die prima mogen. Tenslotte zijn het de users die iemand met een probleem willen helpen en is het goed dat verschillende hulpmiddelen worden gebruikt. Wat we niet willen is:
Probleemtopics mogen niet in de CSL, zie ook Beleid. Daarnaast moet je toch eerst de troubleshooter doornemen.

* GENETX vraagt een slotje aan
Ik denk dat het verschil tussen deze 2 heel duidelijk is. In het eerste wordt geholpen en gewezen op eventueel andere methodes die in de FAQ staan met als uitgangspunt om iemand te helpen. In het tweede is het eerder "opzouten noob, ga lekker naar nuci oid"
Persoonlijk lijken me hier te veel haken en ogen aanzitten omdat GoT te breed is. Jij geeft zelf al aan expert te zijn op CPU-gebied etc, dan vul jij in je profiel in Expert. Nu heb jij een htmlvraagje, moet jij dan eerst je profiel gaan aanpassen ofzo?
Het gaat dan ook om zijn algemeenheid. Mijn niveau ligt hoog genoeg om mij aan te passen. Ik zou zelf willen zeggen dat dit ook deels met opleidingsniveau/IQ naast ervaring. Je zou het ook kunnen opsplitsen in 2 of 3 categorieën:

Hardware: *****
Software: ****

Persoonlijk zou ik mijn status dan weer niet aanpassen, maar dat komt omdat ik wel wat basic ervaring heb met html/webdesign en ook kan programmeren. Algemene kennis dus waar ik op zou kunnen teren. Brengt mij wel weer op een ander idee nu. Met Windows weet ik weer wel veel, maar met Linux eigenlijk niet. In een sterrensysteem zou ik mezelf 2/5 geven. Wellicht is een andere optie om bij de TS aan te geven wat het niveau is over het onderwerp en deze te displayen onder de avatar in dat topic. Een idee zou zijn om deze 2 te combineren:

Allround kennis: ****
Kennis mbt onderwerp: **
Bor de Wollef schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:30:
[...]

Kennis delen is iets waarvoor veel van de oude garde hier ook zitten, zij het wel op een hoog nivea en na goede eigen inzet van een topicstarter. De angst die bij veel mensen lijkt te leven is dat we straks veel noob vragen gaan toestaan en minder streng worden omtrend de regels voor een topicstart. Ik zie weinig input waaruit blijkt dat deze angst totaal ongegrond is.

Uit de uigebreide TS van Zeef lees ik namelijk over plannen om GoT vriendelijker te maken maar aan de andere kant zie ik ook input waaruit ik het gevoel krijg dat het bij sommige mensen juist gaat om het aantrekken van nieuwe aanwas.

Is er een concreet plan om meer mensen aan te trekken waarbij juist ook oog is voor de meer onderbouwde Tweaker?
CSL 2.5 8)
Een mix tussen het laagste niveau op GoT haalbaar: CSL 1.0 ;( en het te hoge niveau CSL 2.0.

CSL 1.0 was namelijk de dumpplaats van GoT. "is dit goed", "wat is hier het probleem" etc etc. Boodschappenlijstjes omtrent hetzelfde systeem. Op een dag zijn er dan een gamesysteem voor 1000 euro, een ander wil er 1 van 1100 en een ander heeft 800 euro... Gewoon dumpen en het advies slikken, :r

Dus kwam CSL 2.0. Geen boodschappenlijstjes. Alles zelf uitzoeken. Ga maar naar beginnersweb ofzo :w

Afijn, CSL 2.5 is er nu. Wat hebben we gedaan? We gooien alle probleemtopics omtrent PC's nog altijd naar PMG en dergelijke, die horen niet in de CSL. Basic systemen die geen specifieke eis hebben (en dat moet echt een exotisch specifiek afwijkend iets zijn) boodschappenlijstjes worden gesloten. Wel hebben we nu [BBG Aanschaf]-topics. Vanaf de frontpage is er een link naar de betreffende aansluitende topics. Mensen kunnen daar een systeem dumpen met onderbouwing en vragen.

Daar komt vraag en aanbod samen: Nieuwelingen komen binnen via de fp en tonen wel inzet. Samen met de deskundigen (oude garde) kijken we naar de systemen en geven advies en tips, maar ook waarom en hoe. Zo leren we de mensen hoe het zit en worden ze netjes welkom geheten op GoT. De oude garde (onder andere gambieter en GA) die hier niets van wilde weten hoeven de topics niet te zien. Alles staat mooi gebundeld in 4 topics in plaats van een jungle van 10 boodschappenlijstjes zoals CSL 1.0.

Reagulars en de oude garde kan de mensen in die topics helpen mochten ze dat leuk vinden. We hebben namelijk vraag (nieuwe userts) en aanbod (regulars) wat betreft advies omtrent een systeem. De ervaren tweaker kan op niveau meediscussiëren over de nieuwe BBG's.

CSL 2.5 is wat mij betreft een beetje de proeftuin en wellicht dat ideeën hiervan doorstromen naar de rest van GoT. Het idee werd bij zeef bekend (Thandor en ik hadden ook al wat ideeën voor dit topic er was op papier) en hebben na het toejuichen van zeef extreem snel gehandeld. Dus, neem een kijkje in de vernieuwde CSL mocht je hier wat van willen zien:

CSL is nu weer helemaal op niveau ipv het afvoerputje van GoT. Nieuwelingen, regulars, oude garde voor iedereen hebben we plaats. Daarnaast zijn we ook vooruitstrevend met de frontpage-forum integratie zoals bij de BBG *O*

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 08-03-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hooglander1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:19:
Meestal is meedenken gewenst, als men dat niet wil, volstaat meestal een simpele uitleg waarom je op deze oplossing bent gekomen.
Sorry als ik nu wat cynisch overkom, maar tegenwoordig is men veel minder genegen dat meedenken te accepteren.
Een vraag naar de beweegredenen wordt al te vaak afgeblaft met iets als 'geef dan geen [pasklaar*] antwoord' emphasis mine

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

alt-92 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:58:
[...]

Sorry als ik nu wat cynisch overkom, maar tegenwoordig is men veel minder genegen dat meedenken te accepteren.
Een vraag naar de beweegredenen wordt al te vaak afgeblaft met iets als 'geef dan geen [pasklaar*] antwoord' emphasis mine
Een goed punt. Ik ben vaker reacties tegen gekomen waarbij het meedenken van iemand die de ts wil helpen afgestraft word met een grote bek of een wel erg kort-af reactie. Vaak overigens wel jonge en nieuwe members waarbij je dit ziet. In veel gevallen plemt de ts zijn vraag neer in de hoop op een snelle en pasklare reactie.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 08-03-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

alt-92 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:58:
[...]

Vaak zijn dat toch de users die meer topicstarts dan posts op hun naam hebben staan en als die weg zijn betreuren vrij weinig mensen dat.

Maar wat wil je met je post zeggen/bereiken exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bor de Wollef schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:03:
In veel gevallen plemt de ts zijn vraag neer in de hoop op een snelle en pasklare reactie.
^^

Dat dus.

En dat is niet iets wat enkel op GoT voorkomt, maar eerder een verschijnsel van de moderne forumbezoeker in het algemeen.

'Ik wil geen uitleg, jij moet me gewoon zeggen welk vinkje ik moet klikken'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar dat is je beeld van de nieuwe garde zogezegd?

Maar goed, die mensen zullen we niet missen toch? Dat was dacht ik over het algemeen wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hooglander1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:08:

Maar goed, die mensen zullen we niet missen toch? Dat was dacht ik over het algemeen wel duidelijk.
De angst is meer dat je door het verlagen van de topic start eisen en het langer open laten van nubbie topics je meer en meer van dit soort members krijgt denk ik.

De vraag die je jezelf moet stellen (wanneer het aantrekken van nieuwe mensen het doel is) is of je de juiste doelgroep wel aantrekt wanneer je (kwaliteits) eisen naar beneden gaat bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hooglander1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:08:
Dat is een beeld wat ik zowel op diverse fora als IRL zie.
En niet voorbehouden aan de nieuwe garde van de laatste maanden, overigens hoor :)
Het punt is alleen wel dat we in het verleden daar wat gauwer tegen optraden en actief ontmoedigden - en het is een verschijnsel wat met een wat opener aanpak zoals deze nu gehanteerd wordt ook meer merkbaar gaat worden.

Een nevenverschijnsel daarvan is dat je wat meer gevorderde users die al een tijdlang hier rondhangen van je gaat vervreemden, want dat zijn die mensen die gewoon afhaken (want ze weten over het algemeen wel dat off-topic reacties niet echt fijn gevonden gaan worden).

Je ziet ze vervolgens steeds minder reageren, en op een gegeven moment compleet wegblijven. Waar ze dan heengaan is fora waar ze voor hun specialiteiten beter terecht kunnen zoals vmug, diverse andere soortgelijke gespecialiseerde communities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:35:
[...]

Users mogen dan ook wijzen op de troubleshooter, zolang het maar niet zo kortaf is als jou 'quote'. Links naar FAQ's mogen ook. Beleid, daar mag je niet naartoe linken en op wijzen. Voorbeeld:

[...]

Dat zijn posts die prima mogen. Tenslotte zijn het de users die iemand met een probleem willen helpen en is het goed dat verschillende hulpmiddelen worden gebruikt. Wat we niet willen is:
Tja, ik ken de faqs niet uit mijn hoofd. Maar ik ga ervanuit dat dit soort dingen daar ook al in vermeld staan.

Als ik in een verwijzing naar de faq al het juiste stukje uit de faq moet gaan noemen en beschrijven vraag ik me af wat het nut van de FAQ's is.
Overduidelijk faq dingen "moeten" blijkbaar toch beantwoord worden als iemand een topic start ( let op de quotes rond moeten ) .
Als helpdesker kan ik dus allerlei FAQ's doorspitten ( kost tijd en inzet ) of een topic starten. Ik weet wel waarvoor ik zou kiezen als helpdesker...
Wellicht is een andere optie om bij de TS aan te geven wat het niveau is over het onderwerp en deze te displayen onder de avatar in dat topic. Een idee zou zijn om deze 2 te combineren:

Allround kennis: ****
Kennis mbt onderwerp: **
Ging niet echt om jouw specifieke kennis hoor :)
Maar dit klinkt al een heel stuk beter, voor de gespecialiseerde onderwerpen dan. Algemene onderwerpen blijf je met de valkuil zitten dat iemand een verkeerde aanpak heeft waardoor hij denkt veel kennis te hebben, maar over de echte aanpak heeft hij weinig kennis ( ik zou dan ook een optie erbij zetten dat een mod het 2e kennis puntje kan aanpassen )
Als ik bijv veel ervaring heb met hitman pro maar ik heb nu spyware die niet door hitmanpro gevonden wordt, heb ik dan veel kennis van het onderwerp of weinig? Ik denk dat je een heel groot schemergebied hebt waar deze arbitraire aanduiding niet goed werkt.

Maar het is in ieder geval een verbetering met het huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gomez12 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:58:
[...]

Tja, ik ken de faqs niet uit mijn hoofd. Maar ik ga ervanuit dat dit soort dingen daar ook al in vermeld staan.

Als ik in een verwijzing naar de faq al het juiste stukje uit de faq moet gaan noemen en beschrijven vraag ik me af wat het nut van de FAQ's is.
Overduidelijk faq dingen "moeten" blijkbaar toch beantwoord worden als iemand een topic start ( let op de quotes rond moeten ) .
Als helpdesker kan ik dus allerlei FAQ's doorspitten ( kost tijd en inzet ) of een topic starten. Ik weet wel waarvoor ik zou kiezen als helpdesker...
Je hoeft ook niet alles uit de FAQ te posten als helpende user, maar gewoon wat in je opkomt. In het voorbeeld haal ik de FAQ en Troubleshooter dan ook aan als tip van "goh, naast het idee wat ik beschrijf zou je daar ook in kunnen kijken, wellicht staat er nog iets nuttigs in". Merk hier in ook het stukje "je zou kunnen". Je dwingt niemand, je geeft alleen advies.

Over het algemeen is het beleid zo dat we nieuwe users de kans geven om de TS aan te passen als het niets is en van users die hier al langer rondlopen wat meer inzet eisen. We verwachten dat je tenminste een aantal zaken uit de FAQ hebt getest waartoe je de mogelijkheden hebt. Alles is wel overdreven.
Ging niet echt om jouw specifieke kennis hoor :)
Maar dit klinkt al een heel stuk beter, voor de gespecialiseerde onderwerpen dan. Algemene onderwerpen blijf je met de valkuil zitten dat iemand een verkeerde aanpak heeft waardoor hij denkt veel kennis te hebben, maar over de echte aanpak heeft hij weinig kennis ( ik zou dan ook een optie erbij zetten dat een mod het 2e kennis puntje kan aanpassen )
Als ik bijv veel ervaring heb met hitman pro maar ik heb nu spyware die niet door hitmanpro gevonden wordt, heb ik dan veel kennis van het onderwerp of weinig? Ik denk dat je een heel groot schemergebied hebt waar deze arbitraire aanduiding niet goed werkt.

Maar het is in ieder geval een verbetering met het huidige systeem.
Ik mag mijn ideeën dan ook graag versterken met een reallife voorbeeld. Dat is handig wanneer er iets mee gedaan wordt zodat ingezien kan worden waarom een aantal keuzes bij het design zijn gemaakt. Ja, ik ga gelijk even een stukje verder ;)

Het is een goed idee dat de moderator dit kan aanpassen wanneer nodig. Verder gaat het over de algemene kennis. Als je expert zou zijn hoef je niet te vragen natuurlijk ;) . Nee, jij zit vast alleen je niveau geeft dan aan wat je zo ongeveer van het onderwerp weet. Als je veel met hitmanpro werkt dan zul je wel de vaktermen van virussen kennen of niet? Verder zul je wel weten hoe een virus werkt ongeveer en virusscanners. Ik zou je niveau op 3 of 4 sterren zetten.

Waar het met name om gaat is dat je termen kent en mogelijke tussenstappen. Als je ervaring hebt dan hoef ik je niet uit te leggen wat een backdoor is of hoe je in de veilige modus komt bijvoorbeeld. Als iemand aangeeft dat hij weinig van het onderwerp afweet (*) en ook in het algemeen (**) dan kun je je posts daarop aanpassen, 2 voorbeelden:

Ervaren
Dat virus kun je met tool x van je pc afkrijgen in de veilige modus met het doorlopen van dit stappenplan
Newbs
Dat is een bekend virus. Je kan gebruik maken van product x dat gratis van www.google.com te downloaden is. Na installatie ervan zul je de pc moeten rebooten naar de veilige modus. De veilige modus bereik je door op F8 te rammen voor Windows opstart, maar NA de POST (zwart scherm met witte letters met PC informatie ;) ). Als je daar dit stappenplan volgt moet je er wel uit komen denk ik
In beide staat hetzelfde, alleen post 2 is iets uitgebreider an afgestemd op het niveau van de TS. Ik denk dat jij wel uit 1 zou komen ;) Merk ook op hoeveel de nieuwe user leert:

- Hoe kom ik in de veilige modus
- Wat is de POST (heel globaal dan, maar begrijpt het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Ik weet niet of dit nu echt de goede richting is qua newbs. ( Alhoewel ik waarschijnlijk het verkeerde voorbeeld pakte )
Jouw newbee voorbeeld is gewoon bijna voorkauwerij.

Wmb is hoe iemand in veilige modus komt gewoon een stukje inzet. windows veilige modus in google intypen geeft al genoeg resultaten.

Als iemand met de vraag komt : wat is de veilige modus / hoe start ik op in veilige modus dan is dit voor mij in ieder geval gewoon een teken dat iemand geen inzet toont en alleen maar helpdeskerig bezig is.

Als je veilige modus moet gaan uitleggen dan wordt ik angstig of je stappenplan wel duidelijk genoeg is ( staat er bijv bij klik op het start-menu wel een plaatje van de knop en dat deze over het algemeen linksonderin te vinden is of kan je daar dan ook weer vragen over verwachten? )

Sowieso verwacht ik bij jouw newbee antwoord al de vervolgvraag : Ik kan niet tussen POST en windows opstarten op F8 drukken, want ik heb geen tijd tussen POST en windows opstarten zitten ( ik heb een heeeeele snelle computer namelijk ). Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gomez12 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:54:
Ik weet niet of dit nu echt de goede richting is qua newbs. ( Alhoewel ik waarschijnlijk het verkeerde voorbeeld pakte )
Jouw newbee voorbeeld is gewoon bijna voorkauwerij.

Wmb is hoe iemand in veilige modus komt gewoon een stukje inzet. windows veilige modus in google intypen geeft al genoeg resultaten.

Als iemand met de vraag komt : wat is de veilige modus / hoe start ik op in veilige modus dan is dit voor mij in ieder geval gewoon een teken dat iemand geen inzet toont en alleen maar helpdeskerig bezig is.
Iemand kan ook gewoon een nieuwkomer zijn in computerland natuurlijk en vanuit dat oogpunt de vraag stellen. Dat is niet erg maar je moet je afvragen of je dergelijke mensen nu al wilt hebben als "klant" of na een tijdje wanneer ze bv eerst op beginnersweb wat meer kennis op hebben gedaan. Ik denk dat het wel duidelijk is dat dergelijke beginners niet tot de doelgroep "tweakers" behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mijn idee komt ook meer naar aanleiding van Advies gevraagd bij samenstelling pc om te OCR-en

Daar merkte de TS even later op dat hij leek was op gebied van hardware en dat maakte het een stuk duidelijker. Door dan net iets meer aandacht te schenken aan de uitleg doe je een ander veel plezier.

Wij als tweakers kennen termen als FSB, OC, Cache etc etc, een leek niet! Iemand kan best inzet hebben maar als je geen verstand hebt en bij elke term google moet pakken is de lol er snel af. Mijn voorbeeld was misschien te laagdrempelig, maar het is dan ook een voorbeeld.

Als je zo iemand goed op weg helpt door even iets meer uitleg te geven wordt het een stuk gezelliger. Bovenstaand voorbeeld was verder een prima topic. De TS had inzet en wilde graag leren. ook voro andere users was het zeer leerzaam. Maar er was gewoon een beetje extra aandacht nodig.

Het gaat dan met name over het smijten met termen. Leg zo'n persoon eens uit wat Overclocken is, wat is de FSB, wat doet de multiplier. Weinigen zullen zich er in verdiepen, maar als je gewoon in 1 zin krachtig samenvat hoe en wat het doet dan geef je zo iemand wat kennis mee.

Zoals ik al zei: Kennis moet worden gedeeld. Ik kan je bovenstaande termen uitleggen, maar ik zal wellicht bepaalde dingen in Windows niet kennen. Voor een noob bijvoorbeeld: "Zet UAC uit". UAC is voor ons een makkelijke term, maar voor een noob? Wat is UAC? Nu kent die term toevallig als eerste hit wel het goede antwoord. Er zullen echter afkortingen zijn waar men niet snel de juiste betekenis van zal vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 08-03-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Bor de Wollef schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:14:
[...]

Iemand kan ook gewoon een nieuwkomer zijn in computerland natuurlijk en vanuit dat oogpunt de vraag stellen. Dat is niet erg maar je moet je afvragen of je dergelijke mensen nu al wilt hebben als "klant" of na een tijdje wanneer ze bv eerst op beginnersweb wat meer kennis op hebben gedaan. Ik denk dat het wel duidelijk is dat dergelijke beginners niet tot de doelgroep "tweakers" behoren.
Tja, toch schat ik in dat zelfs de grootste nieuwkomer weet dat als je iets in google intikt dat je dan resultaten krijgt. Bij veel van die 1-regelige simpele vraagjes heb ik over het algemeen echt het idee : type die vraag gewoon eens in in google en klik op doe een gok. Dan heb je het antwoord in 1 keer.
GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:19:
Mijn idee komt ook meer naar aanleiding van Advies gevraagd bij samenstelling pc om te OCR-en

Daar merkte de TS even later op dat hij leek was op gebied van hardware en dat maakte het een stuk duidelijker. Door dan net iets meer aandacht te schenken aan de uitleg doe je een ander veel plezier.
Tja, maar dan heb je het ook weer net over de uitzondering die de regel bevestigd. Als ik daar gewoon de Topicstart pak dan heb je ook gewoon een gebruiker die ontzettend veel inzet toont ( blijkt ook uit de rest van zijn posts ).

Hij volgt ook zo ongeveer alle adviezen op en is bereid om zo ongeveer alles uit te testen en te proberen. Niet echt een standaard nieuwkomer.
Wij als tweakers kennen termen als FSB, OC, Cache etc etc, een leek niet!
Snik, ben ik nu geen tweaker meer? Alleen omdat ik een paar afkortingen niet ken?
De TS had inzet en wilde graag leren. ook voro andere users was het zeer leerzaam. Maar er was gewoon een beetje extra aandacht nodig.
Tja, ik heb het idee dat dit toch vooral bepaald wordt door de TS zelf, heel simpel ( en misschien bot gezegd ) hij ging er niet vanuit dat alles wat niet in zijn gedachtengang paste bijzaken waren etc. Hij was gewoon bereid om het te proberen, en dat is imho niet lang niet elke nieuwkomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als je een paar afkortingen niet kent ben je nog wel tweaker, maar het is gewoon vervelend als je in elke zin 1 a 2 afkortingen tegenkomt waarvan je geen flauw idee hebt wat het is. Dan kun je nog zo graag mee willen werken, maar ik zou ook niet voor alles google er bij willen pakken, wat jij?

Er zijn ook zat nieuwkomers die wel willen. Dit is wat ik hier op tweakers wel vaker bespeur: mensen die direct negatief zijn. Imho, wees eens een beetje positief en geef iemand een kans.

Zoals al aangegeven, nieuwkomers krijgen een kans om de TS aan te passen ook al is het topic nog zo slecht. Bij de volgende keer zal hij er op gewezen worden en is zo iemand nog steeds snel genoeg weg en blijven niet hangen. Ik zeg niet dat we het beleid moeten laten varen, alleen zo nu en dan wat meer persoonlijke aandacht moeten schenken aan nieuwkomers.

Juist in de nieuwe [BBG Aanschaf]-topics kom ik nieuwe users tegen die wel willen alleen de kennis nog niet hebben. Imho, ze leren er veel van en het doet mij ook goed dat anderen mijn inzet, maar ook de inzet van andere regulars waarderen.

Dus, wees eens vriendelijk. Zet een smile op je face en wees eens niet zo negatief. Het beleid blijft wel zoals deze is en je hoeft ook echt niet bang te zijn voor te veel newbies want op een gegeven moment (en dat moment is snel genoeg) eisen we wel inzet van de users en anders zouten ze maar op :w . Echter, de mensen die wel willen, maar op hetzelfde niveau beginnen behoren wel een kans te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:43:
Als je een paar afkortingen niet kent ben je nog wel tweaker, maar het is gewoon vervelend als je in elke zin 1 a 2 afkortingen tegenkomt waarvan je geen flauw idee hebt wat het is. Dan kun je nog zo graag mee willen werken, maar ik zou ook niet voor alles google er bij willen pakken, wat jij?

Er zijn ook zat nieuwkomers die wel willen. Dit is wat ik hier op tweakers wel vaker bespeur: mensen die direct negatief zijn. Imho, wees eens een beetje positief en geef iemand een kans.

Zoals al aangegeven, nieuwkomers krijgen een kans om de TS aan te passen ook al is het topic nog zo slecht. Bij de volgende keer zal hij er op gewezen worden en is zo iemand nog steeds snel genoeg weg en blijven niet hangen. Ik zeg niet dat we het beleid moeten laten varen, alleen zo nu en dan wat meer persoonlijke aandacht moeten schenken aan nieuwkomers.

Juist in de nieuwe [BBG Aanschaf]-topics kom ik nieuwe users tegen die wel willen alleen de kennis nog niet hebben. Imho, ze leren er veel van en het doet mij ook goed dat anderen mijn inzet, maar ook de inzet van andere regulars waarderen.

Dus, wees eens vriendelijk. Zet een smile op je face en wees eens niet zo negatief. Het beleid blijft wel zoals deze is en je hoeft ook echt niet bang te zijn voor te veel newbies want op een gegeven moment (en dat moment is snel genoeg) eisen we wel inzet van de users en anders zouten ze maar op :w . Echter, de mensen die wel willen, maar op hetzelfde niveau beginnen behoren wel een kans te krijgen!
Eens, vergelijkbaar met wat ik hierboven heb proberen te zeggen, jij kan het alleen verdomd goed verwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dwalen we niet (weer) af? Ik zie weer allerlei posts over semantiek en ander onzinnig geblaat terwijl we het er uiteindelijk allemaal wel mee eens kunnen zijn om gewoon vriendelijk met elkaar om te springen. De modforce pakt verder de excessen wel aan op de manier die daarvoor geschikt is. Dit topic loopt nu al wekenlang en eigenlijk roept iedereen gewoon hetzelfde op een nét iets andere manier. Ik begin het persoonlijk onderhand wel zat te worden zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien eens tijd voor een gezonde samenvatting en slotje door zeef? Inclusief eventuele gevolgen/idee-en die worden opgepakt?

[ Voor 29% gewijzigd door Hooglander1 op 08-03-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:43:
Ja en nee, als nieuwkomer zou ik niet overal google bij willen pakken maar als regular zou ik moe worden van elke keer maar weer dezelfde afkortingen uitleggen. Het is een spanningsveld.
Perfecte oplossing hiervoor zou imho een systeem als CA zijn wat hier een aantal jaar geleden door crew voorgesteld was ;) die zou dan gewoon alle afkortingen ( die ergens in systeem bekend zijn ) standaard voorzien van een abbr tag. of een link naar een wiki.

Voor de rest sta ik er een beetje dubbel in.
Van mij mogen nieuwkomers van alles fout doen en aardig behandeld worden in lopende / bestaande topics, daar heb ik niet zoveel last van. Maar het openen van een topic daar mogen wmb best wel wat hogere eisen aan hangen en die hoef je niet te blijven corrigeren, die zie ik namelijk in AT etc.
En qua beleid heb ik ook het idee dat CSL bijvoorbeeld hetzelfde nastreeft. Je hebt blijkbaar 4 topics waar boodschappenlijstjes in mogen, voor de rest moet je gewoon een unieke config zoeken en een goede Topicstart om een topic te mogen openen ( qua boodschappenlijstje dan ) afaik.
Maarja, met die insteek bevestig ik iets wat al eerder door mensen gezegd was, nieuwkomers zijn bang om nieuwe topics te openen, ze blijven liever hangen in bestaande topics, dat kan ook nooit de bedoeling zijn.

Ik zie wat dat betreft wel iets in een optie zelf aan kunnen geven wat je kennis over dat topic is ( voor in de topicstart ) gecombineerd met een mogelijkheid om hierop te filteren.
Dan kunnen de mensen die echt altijd aardig willen zijn en nieuwkomers willen helpen dit filter op 0 sterren zetten en mensen zoals ik kunnen dan gewoon dat filter op 2 sterren of hoger zetten .
Is iemand echt eens in een goede bui / heeft hij zelf een vraag over een onderwerp waar hij niets vanaf weet dan kan hij het filter naar beneden aanpassen.
Zit je alleen met het probleem dat een eerlijke TS zoals jij als voorbeeld gaf, waarschijnlijk ook 0 sterren aan zijn eigen topic geeft terwijl ik dat juist door zijn inzet heel goed de moeite waard vind en ik daar ook graag aan mee zou helpen...

En wat negativiteit over nieuwkomers betreft, dat is heus niet zo zwaar hoor. Alleen kijk ik andersom, ik kijk niet bij iedere post of het een nieuwkomer of regular is, alleen bij slechte topicstarts kijk ik wat de andere posts van iemand zijn en dat zijn dan imho steeds vaker mensen met weinig posts, de goede nieuwkomers zie ik hierdoor niet, want ik kijk er gewoon niet naar.

@NME: Doe eens niet zo onvriendelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

NMe schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:36:
Dit topic loopt nu al wekenlang en eigenlijk roept iedereen gewoon hetzelfde op een nét iets andere manier. Ik begin het persoonlijk onderhand wel zat te worden zo. :)
Dat betekent dat iedereen het over het algemeen wel eens is op enkele nuances na denk ik. Wat mij betreft slotje en invoeren. Is er ook iets van evaluatie gepland oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Invoeren? Het is al ingevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Het bewijs is dan ook dat NMe het zat wordt maar het topic nog steeds niet gesloten heeft, vriendelijkheid ten top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Gomez12 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:47:
Het bewijs is dan ook dat NMe het zat wordt maar het topic nog steeds niet gesloten heeft, vriendelijkheid ten top ;)
Of zich ook aan de regels houden en niet reageren als hij het zat is en een TR indienen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat is je doel met die opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hier mag inderdaad onderhand wel een slotje op. In de afgelopen twee maanden is het oorspronkelijke idee van alle kanten belicht en ondertussen waaierde het topic alle kanten op, terwijl ook de kern waar het om gaat bij tijd en wijle aardig uit zicht raakte.

Een korte samenvatting is dan ook bijna niet te geven, maar een poging daartoe is nooit weg: :)

De kern van het verhaal is en blijft dat we als crew, regulars, halfbies en newbies een gezamenlijke verantwoordelijkheid dragen voor het goed lopen van het forum. Waar het aan schortte is soms de bejegening tegenover elkaar (crew-users en users onderling), en dan met name riching geheel nieuwe gebruikers. Het forum heeft een beleid geformuleerd in een aantal regels. Het handhaven van die regels is per definitie de functie van de crew, ook al mag de invloed en input van de overige gebruikers niet onderschat worden.

Een van de verbeterpunten aan het forum is de manier waarop mensen geconfronteerd worden met de regels. Een helder beleid en dito handhaving is prima, maar het heeft geen zin om mensen belerend of betuttelend toe te spreken, en als gebruikers elkaar de maat gaan nemen is dat al snel dodelijk voor de sfeer op het forum. Dit is niks nieuws: het befaamde Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics stamt al uit 2002.

De crew werkt intern eraan om een modus te vinden om én het niveau te kunnen blijven bewaken en nieuwkomers met een zekere welwillendheid tegemoet te treden. Waar het gaat om de bejegeing onderling hebben we de *medewerking* nodig van iedereen die hier al langer komt en GoT een warm hart toedraagt. :)

Daarnaast zijn er een aantal mogelijkheden geopperd om d.m.v. ratings van topics/users een duidelijker onderscheid te maken t.b.v. van newbies/regulars etc. Ook daar zitten haken en ogen aan maar alle genoemde opties en opmerkingen worden serieus bekeken. Die verdienen t.z.t echter een apart topic. :)

Wat betreft een evaluatie: je kunt ervan uitgaan dat de crew continue met elkaar in discussie is over de manier waarop je het beste kunt reageren op gebruikers die op een of andere manier 'de bocht uitvliegen'. Dus ook deze aanpak is onderwerp van evaluatie. :) Wat echter nooit zal gebeuren is dat alle moderators en admins exact dezelfde aanpak en stijl van modden krijgen. Daarvoor verschillen we, en de subfora onderling -gelukkig- teveel.

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 08-03-2009 21:31 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.