Hoe CPU te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.050 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuleKinG
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2014
Hoi Tweakers,

ik ben niet zo thuis in hardware dingen, dus ik ga even een vraag stellen die voor mening bezoeker hier misschien beetje dom over komt :)

Ik heb een ASUS M2N32-SLI moeder bord met een Athlon X2 +3800 en 2 gig geheugen. Nu wil ik met deze computer wat gaan audio bewerken, dus ik ben aan het upgraden: 8 gig geheugen er in en een Athlon X2+6400 geregeld.

Nu weet ik even niet hoe het werkt met het processor vervangen. In die bios staan geen CPU settings die ik kan wijzigen. Als ik de CPU installeer gaat hij dan automatisch op de goeie klok snelheid werken?

Verder, moet ik er ook van die koel pasta tussen smeren?

Bedankt!

R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RuleKinG schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:42:
Hoi Tweakers,

Nu weet ik even niet hoe het werkt met het processor vervangen. In die bios staan geen CPU settings die ik kan wijzigen. Als ik de CPU installeer gaat hij dan automatisch op de goeie klok snelheid werken?

Ja

Ja

Alstublieft.

Volgende keer www.google.com how to install cpu of boekje lezen dat erbij komt ern 't is ook gebakken.(in de figuurlijke zin :/ )
Veel plezier!

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:01
Met mijn bovenbuurman eens, mar smeer in hemelsnaam geen koelpasta op de contact pennetjes. Koelpasta moet tussen de processor en de koeler, en NIET tussen het moederbord en de processor.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuleKinG
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2014
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
En zuinig ermee doen, een heeeeel dun laagje volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik de CPU installeer gaat hij dan automatisch op de goeie klok snelheid werken?
Eventueel moet je een BIOS-update doen. Check ook de PMG FAQ :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met SunnyD: een rijstkorreltje volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 23:01
1. ZIF (Zero Insertion Force) socket is het, dus geen kracht zetten, de CPU moet er in "vallen".
2. Gewoon de handleiding volgen
3. Koelpaste idd grootte van een rijstkorrel en goed gelijkmatig verdelen met een creditcard oid.

Maar het belangrijkste:
Check eerst even voor je begint of je moederbord de CPU wel aankan op de Asus site. Eventueel moet je de BIOS upgraden en dat moet je dan voor de upgrade van je CPU doen voor een correcte werking.

Verder, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-07 11:47
Check ook op de site van Asus of je moederbord deze processor uberhaupt wel ondersteunt, anders gaat een bios update ook niet werken :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
draai je wel 64 bit OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618

nsa1984 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:49:
[...]

Met mijn bovenbuurman eens, mar smeer in hemelsnaam geen koelpasta op de contact pennetjes. Koelpasta moet tussen de processor en de koeler, en NIET tussen het moederbord en de processor.
* Anoniem: 291618 zou graag wat pics zien van iemand die dat wel heeft gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Link naar de asus site: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us

Ik zie overigens dat de Athlon X2 6400+ al ondersteunt wordt vanaf de 1201 bios voor de M2N32-SLI deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos1142
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 19:41
Is het wel handig om zoiets te gaan doen zonder dat je zelf niet één beetje kennis hebt van wel eens gezien of voor gedaan lijkt het mij niet handig het is eerder kapot als je het zelf kan repareren (kopen). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Gewoon rustig aan doen, en met beleid. Zoveel kan er niet misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:01
Anoniem: 291618 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:55:
[...]

* Anoniem: 291618 zou graag wat pics zien van iemand die dat wel heeft gedaan :D
Helaas moet ik je daarin teleurstellen. Heb het echter wel meegemaakt dat ik bij een zelfbouw systeem geroepen ben wat rookte als die aangezet werd, en dat ze niet konden vinden hoe of wat.

Laat me de korte samenvatting geven. Koelpasta en cpu sockets vinden elkaar bij power-up niet aardig O-) Zowel het moederbord als de processor heb ik overleden verklaart en nieuw besteld. Daarna een cursus hoe installeer ik de cpu.
jos1142 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:09:
Is het wel handig om zoiets te gaan doen zonder dat je zelf niet één beetje kennis hebt van wel eens gezien of voor gedaan lijkt het mij niet handig het is eerder kapot als je het zelf kan repareren (kopen). 8)7
Hmmm ik snap je reactie, maar het is niet moeilijk. Neem er rustig de tijd voor en denk logisch na voordat je iets gaat doen. Computer onderdelen vergelijk ik eigenlijk altijd met lego :) Het past of het past niet, je hebt nergens een hamer voor nodig.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Beste TS, kijk ook ff op YouTube.

Staan veel handige filmpjes met uitleg.
De koelpasta moet OP de processor :)

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Anoniem: 291618 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:55:
[...]

kijk anders eens naar http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Upgraden-van-pc-onderdelen.htm
daar staan wel twee pics ivm koelpasta aanbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Filmpje van amd over het installeren / verwijderen van een CPU:
http://www.youtube.com/watch?v=rRe4lnz5t6k .

Zonder kennis proberen is geen enkel probleem, je moet het toch ergens leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos1142
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 19:41
nsa1984 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:42:
[...]

Helaas moet ik je daarin teleurstellen. Heb het echter wel meegemaakt dat ik bij een zelfbouw systeem geroepen ben wat rookte als die aangezet werd, en dat ze niet konden vinden hoe of wat.

Laat me de korte samenvatting geven. Koelpasta en cpu sockets vinden elkaar bij power-up niet aardig O-) Zowel het moederbord als de processor heb ik overleden verklaart en nieuw besteld. Daarna een cursus hoe installeer ik de cpu.

[...]

Hmmm ik snap je reactie, maar het is niet moeilijk. Neem er rustig de tijd voor en denk logisch na voordat je iets gaat doen. Computer onderdelen vergelijk ik eigenlijk altijd met lego :) Het past of het past niet, je hebt nergens een hamer voor nodig.
Ik denk dat je er niet te makkelijk over moet denken als je naar de verbouwings programmas kijk lijkt het ook allemaal makkelijk en ik denk ook dat als het een keer goed is voor gedaan en je weet waar je op moet letten is het wel te doen. O-)
Maar het spul is eerder kapot als je lief is
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe je een cpu moet installeren valt toch echt onder de basiskennis die we verwachten. Niet omdat het zo makkelijk is, maar omdat het zo doodeenvoudig te vinden is als je even in de handleiding kijkt.

Dit topic gaat dus dicht wegens gebrek aan inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.