'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 13:18 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Extra vinkje voor global moderators om het zaakje weer als ongelezen te markeren lijkt me niet zo lastig.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:17:
Da's leuk behalve dat ik bv. regelmatig een TR inkijk in fora waarin ik, excessen daargelaten, niet modereer. Maar dan is de TR wel ingezien. Echter (nog) niet door een lokale moderator
TR's worden lang niet altijd weggegooid. En óf ze weggegooid worden maakt ook niet uit, want ze worden niet hard verwijderd. Ze staan nog gewoon in de database als ik het goed heb. Dan lijkt een vinkje dat markeert als ongelezen me handiger, domweg omdat dat in de minste gevallen moderator-input vereist.TheZeroorez schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:19:
Volgens mij gooien in bijna alle subfora de modjes de TRs weg wanneer ze gelezen zijn? Misschien is het een idee om bij het weggooien dan het handje een andere kleur te geven, en voor de mods die ze laten staan ter discussie of voor het archief, een 'gelezen' vinkje te maken?
[ Voor 65% gewijzigd door NMe op 08-03-2009 13:21 ]
I.i.g. heeft het geen prioriteit.... voor de devvers dan natuurlijk.
Misschien een ideetje erbij. Is het haalbaar dat er een contest komt om dit soort dingen te implementeren? Lijkt me voor sommige mensen erg leuk om zich mee bezig te houden én het is nuttig, en vanwege de kredietcrisis, het kost nauwelijk iets, misschien een klein prijsje of eeuwige roem.
ARME AOW’er
Ik kan me voorstellen dat er soms wel iets ernstigs is en dat wanneer er binnen 24h geen bevestiging is dat de TR is afgehandeld alsnog een keer aan de bel kan worden getrokken door bv de moderator in kwestie te DM'en.
Verder denk ik dat de implementatie wel weer diep ligt in react? In ieder geval zal een contest neit makkelijk liggen ivm geheimhouden van de code. We mogen dan de source hebben, openbaar maken lijkt me niet bepaald een goed idee
[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 08-03-2009 14:20 ]
Voor wat betreft het zetten van vinkjes: hou dat asjeblieft voor iedereen zo ver als mogelijk is op de achtergrond. De user die er niets mee te maken wil hebben moet er geen last van ondervinden, de moderator die geen zin heeft om nóg meer tijd aan topics kwijt te zijn ook niet. Hetgeen juist zo mooi/elegant is aan dit idee is dat het van beide partijen geen extra moeite kost terwijl het toch ook voor beide partijen voordelen kan hebben.
Verwijderd
Het lijkt me dan beter om een TR juist als wél read te vinken door de moderator die over dat subforum gaat. Dan is het duidelijk dat het is gezien. Wat nog niet wil zeggen dat er actie ondernomen moet of zal gaan worden. Dat hangt af van het topic in kwestie.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 18:39 ]
Punt is echter, zoals GENETX al aangeeft, dat dit redelijk diep in de source ingrijpt. Het is zelfs zo dat dit nog redelijk veel werk is om te implementeren en mede gezien de lage prioriteit voorlopig dus op de plank zal blijven liggen.
Onze broncode openstellen voor derden om dit soort verzoeken toch gedaan te krijgen is niet iets dat wij snel zullen overwegen, niet alleen vanwege het feit dat we daarmee onze IP op straat gooien maar ook omdat puur het managen van zoiets dergelijks misschien juist wel meer werk kost omdat wijzigingen en toevoegingen aan de code natuurlijk wel aan onze kwaliteitseisen moet voldoen, en die liggen een stuk hoger dan wat een gemiddelde PHP'er produceert... (nofi offcourse)
Intentionally left blank
Is dat zo?crisp schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:20:
Punt is echter, zoals GENETX al aangeeft, dat dit redelijk diep in de source ingrijpt. Het is zelfs zo dat dit nog redelijk veel werk is om te implementeren
Enige nadeel wat ik zo snel zie is dat je topicviews een tikje trager maakt door de extra join cq. query afhankelijk van hoe je het implementeert.
disclaimer: bovenstaande uitspraken zijn niet op basis van enige inhoudelijke kennis van de code van React
Precies, laat lezen door de globale moderators of zelfs lokale admins niet tot kleurverandering leiden, alleen als het lokale moderators zijn. Als het echt erg is, zullen de global mods wel ingrijpen en dan maakt het niets meer uit, en anders, tja, dan is het aan de lokalo'sVerwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:38:
Een vinkje om een TR weer op unread te zetten lijkt me onwenselijk. Dan ben ik de halve dag bezig met vinkjes zetten en de andere helft van de dag vergeet ik het.
Het lijkt me dan beter om een TR juist als wél read te vinken door de moderator die over dat subforum gaat. Dan is het duidelijk dat het is gezien. Wat nog niet wil zeggen dat er actie ondernomen moet of zal gaan worden. Dat hangt af van het topic in kwestie.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat is dan wel weer tricky omdat het rechtensysteem van React volstrekt generiek is - het vinkje 'mag modden in Lieve Devvers' is hetzelfde voor devvers, global mods, local mods of admins. Het systeem kan dus geen onderscheid maken tussen verschillende viewers.gambieter schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:31:
[...]
Precies, laat lezen door de globale moderators of zelfs lokale admins niet tot kleurverandering leiden, alleen als het lokale moderators zijn.
Wat wel zou kunnen denk ik is boven de topicreports page on demand een stukje renderen "Er waren ongelezen reports toen je deze pagina opende, klik hier als je deze niet afhandelt."
Verwijderd
In de eerste plaats moet je dat natuurlijk beperken tot de view van iemand die ueberhaupt een report heeft geplaatst (we geven nu ook geen pointers /dat/ er een report is geplaatst aan iedereen), en in de tweede plaats is het de vraag of puur een 'is gezien/niet gezien' indicatie wel afdoende is of dat we wellicht meerdere 'statussen' (al dan niet per TR/reporter) willen kunnen communiceren.curry684 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:16:
[...]
Is dat zo?Als je gewoon bij de tabel topicreports een int 'seen' toevoegt en bij een topicview een "select min(seen) from topicreports" doet krijg je daar oftewel NULL, 0 of 1 uit: in volgorde geen reports, er zijn unread reports, er zijn geen unread reports". Dus dit gecombineerd met een simpele "update seen = 1" in de view_topicreports page na de access check ben je toch klaar of ben ik nu gek? Op deze manier kun je het zelfs op de forumlists e.d. tonen voor de mods zelf met een ander icoontje (pluspunten!) om hun werk te besparen omdat je de min-truc ook in een group by situatie kunt uithalen.
Enige nadeel wat ik zo snel zie is dat je topicviews een tikje trager maakt door de extra join cq. query afhankelijk van hoe je het implementeert.
Gelukkig kent de topics tabel wel een 'reportscount' veld waarmee we het aantal nutteloze joins kunnen beperken...
Iets als 'de beste stuurlui...'?disclaimer: bovenstaande uitspraken zijn niet op basis van enige inhoudelijke kennis van de code van React
Intentionally left blank
Als het idd user-dependent moet is het kut
en ik ben best een goeie stuurman!
Ik ben een manager, dus een slechte stuurman maar een goede indewegloper
Gooien moderators TR's eigenlijk weg? Ik blijf altijd zien dat ik al geTR'ed heb
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
NOFI, maar ik heb liever dat plaatselijke moderators hun acties niet hoeven aan te passen, dus ook geen vinkjes hoeven te zetten. Er zijn minder globals dan plaatselijke mods, dus zie ik liever dat jij en ik wat meer werk moeten doen dan de "gewone mod" die hier verder ook niet om vraagt.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:38:
Een vinkje om een TR weer op unread te zetten lijkt me onwenselijk. Dan ben ik de halve dag bezig met vinkjes zetten en de andere helft van de dag vergeet ik het.
Los daarvan: een aparte link die TR's niet automatisch als gelezen markeert terwijl je GM-rechten hebt lijkt me dan wel weer redelijk eenvoudig in te voeren. Verzint crisp vast wel iets op.
Ook niet altijd. Je kunt je vast nog een topic van .oisyn herinneren met de titel "Ruim je TR's op!" of iets dotergelijks.
softdeletegambieter schreef op maandag 09 maart 2009 @ 01:19:
Gooien moderators TR's eigenlijk weg? Ik blijf altijd zien dat ik al geTR'ed heb.
Verwijderd
Mijn bedenksel vergt voor het bekijken helemaal geen actie. One size fits all. Pas als iemand actief iets als gelezen wil markeren dan doet hij/zij dat.NMe schreef op maandag 09 maart 2009 @ 07:17:
NOFI, maar ik heb liever dat plaatselijke moderators hun acties niet hoeven aan te passen, dus ook geen vinkjes hoeven te zetten. Er zijn minder globals dan plaatselijke mods, dus zie ik liever dat jij en ik wat meer werk moeten doen dan de "gewone mod" die hier verder ook niet om vraagt.
Wat effectief betekent dat het vergeten gaat worden of domweg uit principe niet gedaan wordt, waardoor de gebruiker alsnog geen feedback krijgt. Lijkt me niet handig.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:55:
[...]
Mijn bedenksel vergt voor het bekijken helemaal geen actie. One size fits all. Pas als iemand actief iets als gelezen wil markeren dan doet hij/zij dat.
Verwijderd
Edit: ik bedenk net dat het nog veel leuker wordt.
Ik doe namelijk zelf ook TR's. En ik kijk dan altijd even of die gelukt is. En als er meerdere reports staan dan kijk ik in hoeverre die overeen komen met de mijne. Of ik kijk wat er al staat en besluit dan dat het pointless is om de 6e persoon te zijn die 'zoekvraag' neerzet als TR.
Aniehoe ... ik heb dan in alle gevallen de TR's bekeken
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 15:23 ]
Standaard is deze roze (

Let op: de status van alle huidige reports is om praktische redenen op 'afgehandeld' gezet. Dit hoeft natuurlijk nog niet per-sé zo te zijn. Uiteraard is dat een tijdelijke situatie
Intentionally left blank
Dit is echt een top oplossing! Ik denk dat men nu ook sneller geneigd is om een TR aan te maken omdat je het niet in een zwart gat schiet maar daadwerkelijk ziet dat er wat gebeurd.
Maar verder heel netjes inderdaad! Denk dat het de frustratie van "er wordt niks gedaan met m'n melding" voor een (groot) deel zal afnemen.
[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 18-02-2011 12:34 ]
The devil is in the details.
Ik hoop dat de "waarom is mijn topicreport afgehandeld maar zie ik daar niets van terug"-vragen niet gaan toenemen though.Hahn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:34:
Maar verder heel netjes inderdaad! Denk dat het de frustratie van "er wordt niks gedaan met m'n melding" voor een (groot) deel zal afnemen.
Moest dit natuurlijk even controleren en het is echt een geweldige aanpassing. Je ziet nu min of meer wat er met feedback gebeurt en daar ging het mij om.
Dankjewel, zeg ik maar gemakshalve namens alle gebruikers. !
[ Voor 60% gewijzigd door Guardian Angel op 18-02-2011 12:55 ]
ARME AOW’er
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
ARME AOW’er
Klein maar fijnStukfruit schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:43:
Crips
Zo klein, maar toch zo opvallend en informatief! Top
[X] Geschift | [_] Ongeschift
Verder niets dan lof
Waarom zou hij weer roze moeten worden? Je vorige topicreport staat er nog steeds en is ook nog steeds afgehandeld. Is toch logisch gedrag?Wiethoofd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:28:
Jammer dat voor lang geleden ingediende TR's je TR-statusafbeelding niet weer automatisch op roze springt. Vooral hinderlijk bij de langer lopende topics waar je bij post 1 een TR in kunt dienen voor een titelfix en 3 maanden later een om een mod even door het topic te laten bezemen. In de tussentijd zou hij dan wel weer roze mogen worden. (of valt dit onder de aangegeven hickup met alles op 'afgehandeld'?)
Verder niets dan lof
Stel: 2 maanden lang staat je TR icoontje dan op groen en krijg je de melding dat je TR is afgehandeld, ik weet dan al niet meer welke TR ik dan ingediend heb.
Wat als je er meerdere op 1 dag indient op hetzelfde topic, per vinger een statuskleur
En als je een nieuwe neerzet wordt hij weer rood, totdat die is gelezen/afgehandeldNMe schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:35:
[...]
Waarom zou hij weer roze moeten worden? Je vorige topicreport staat er nog steeds en is ook nog steeds afgehandeld. Is toch logisch gedrag?
De laatste TR telt geloof ik.Wiethoofd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:38:
Wat als je er meerdere op 1 dag indient op hetzelfde topic, per vinger een statuskleurof de laatste TR geldt voor de kleur
[ Voor 89% gewijzigd door PowerUp op 18-02-2011 15:43 ]
Maakt dat dan uit? Je wist bij het indienen dat je TR verwerkt is. Maanden later maakt het niet meer uit wat je eerdere TR was en of de status nou groen of roze is.Wiethoofd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:38:
TR indienen => statusupdate krijgen dat ie gelezen is en vervolgens afgehandeld.
Stel: 2 maanden lang staat je TR icoontje dan op groen en krijg je de melding dat je TR is afgehandeld, ik weet dan al niet meer welke TR ik dan ingediend heb.
Mooi gedaan
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Maar waarom? Wat interesseert het jou na 3 weken nog wat je nu voor TR gemaakt hebt, als die blijkbaar toch afgehandeld is? Wat ga je in godesnaam met die informatie doen? Informatie geven om het informatie geven is ook weer zo zinloos, crisp heeft wel meer te doen.Wiethoofd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:12:
Als het me niet had uitgemaakt had ik het niet gemeldEr zou eventueel nog een datum/tijd bijkunnen in de status wanneer je TR afgehandeld is die er na een week oid bij komt te staan.

Het lijkt me niet dat er enig praktisch nut voor is. Het boeit totaal niet of je een week geleden een TR hebt ingediend voor $iets. Als die al is afgehandeld is daarmee de kous af. Wat zou je verder nog willen bereiken met de datum van je laatste TR? Die informatiegeilhed van je snap ik nog steeds niet.Wiethoofd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:12:
Als het me niet had uitgemaakt had ik het niet gemeldEr zou eventueel nog een datum/tijd bijkunnen in de status wanneer je TR afgehandeld is die er na een week oid bij komt te staan.
[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 18-02-2011 16:19 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Oops... openbaar forum. Tricky
[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 18-02-2011 20:28 . Reden: tricky ]
ARME AOW’er
Als het handje weer terug verandert naar roze en je hebt gemist dat 'ie ooit groen was, kan je daar weer gezeik over krijgen.Wiethoofd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:20:
Mijn vraag is eerder, waarom blijft de afgehandeld status 3 weken lang staan totdat ik een volgende TR indien. Een groen handje valt meer op dan een lichtroze handje naast je titel => onnodige afleiding en een onnodige statusmelding die alleen op korte termijn interessant is om te weten.
Ga je druk maken om andere dingen
The devil is in the details.
Buk maar alvast voorover! Dan kan de veer er zo inGuardian Angel schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:27:
Als iemand mijn ego wil vergroten door óók even te zeggen wat voor een geweldig idee dit was, dan heb ook ik een fijne dag.
Oops... openbaar forum. Tricky
Top dat zo'n kewle feature uit de userbase komt
crisp: kan ik crew specifieke dingen beter vragen in een CA / PD topic?
[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 18-02-2011 21:09 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik zal speciaal voor jou alle TR's die ik je zie doen gewoon verwijderen, dan blijft je handje vast weer roze. We zouden niet willen dat je afgeleid raakt natuurlijk...Wiethoofd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:20:
Mijn vraag is eerder, waarom blijft de afgehandeld status 3 weken lang staan totdat ik een volgende TR indien. Een groen handje valt meer op dan een lichtroze handje naast je titel => onnodige afleiding en een onnodige statusmelding die alleen op korte termijn interessant is om te weten.

Zonder gein: ik zie nog steeds niet waarom een status ineens anders zou moeten alleen omdat er een arbitraire hoeveelheid tijd voorbij gaat. Voor hetzelfde geld zijn er mensen die maar eens per 2 weken op het forum komen die óók willen weten of er wat met hun feedback wordt gedaan.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Lang leve custom CSS, ik F5 m'n topics genoeg om de status te zien veranderen of moet even opletten wat er gebeurd is als handje weer roze is.Hahn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:29:
Als het handje weer terug verandert naar roze en je hebt gemist dat 'ie ooit groen was, kan je daar weer gezeik over krijgen.
1
2
3
4
5
| /* Afgehandelde TR statusafbeelding default op roze zetten */ #title a img[src$="icon_hand_handled.gif"] { width: 0; height: 0; padding: 7px 6px 8px; background: url(http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) no-repeat; } |
* Wiethoofd gaat weer verder z'n verjaardag vierenGa je druk maken om andere dingen

Verwijderd
/me steelt.Wiethoofd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:01:
[...]
Lang leve custom CSS, ik F5 m'n topics genoeg om de status te zien veranderen of moet even opletten wat er gebeurd is als handje weer roze is.
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 /* Afgehandelde TR statusafbeelding default op roze zetten */ #title a img[src$="icon_hand_handled.gif"] { width: 0; height: 0; padding: 7px 6px 8px; background: url(http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) no-repeat; }
Feature request: ik zou graag zien dat er geen

Ik bedoel, wat heeft het voor zin om te weten dat er ergens waar ik geen rechten heb afgehandelde topicreports zijn? Ik kan er geen bedenken.
Edit: ahh, ik zie dat je daar al op hebt gereageerd in het crewfora, ik ben slordig vandaag...
In tegenstelling tot icoontjes voor afgehandelde reports vind ik het wel nuttig om te zien of er niet afgehandelde reports in een ander fora zijn, met deze custom css word beiden uitgeschakeld.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 16:00 ]
Mooie functie, in ieder geval bedankt
Dat onderscheid wordt niet gemaakt, dus dat is niet mogelijk.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:02:
[...]
In tegenstelling tot icoontjes voor afgehandelde reports vind ik het wel nuttig om te zien of er niet afgehandelde reports in een ander fora zijn, met deze custom css word beiden uitgeschakeld.
Intentionally left blank
Nou breekt m'n klomp. Er wordt al tijden gevraagd om een feedbackfeature voor TR's zodat je kan zien of er wat met je TR gedaan wordt, en volgens mij was jij een van de mensen die daar hard om vroeg. En nu is de feature er, blokkeer je de helft van de functionaliteit.Wiethoofd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:01:
[...]
Lang leve custom CSS, ik F5 m'n topics genoeg om de status te zien veranderen of moet even opletten wat er gebeurd is als handje weer roze is.
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 /* Afgehandelde TR statusafbeelding default op roze zetten */ #title a img[src$="icon_hand_handled.gif"] { width: 0; height: 0; padding: 7px 6px 8px; background: url(http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) no-repeat; }

Nouja, zelf weten. Jouw feestje.
Had even gezocht in dit topic op poster, ik heb niet eerder dan eergisteren voor het eerst in dit topic gereageerd...NMe schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:49:
en volgens mij was jij een van de mensen die daar hard om vroeg.
Daar lijkt het wel op, hele oude topics met TR's van me zijn nu weer rozealex3305 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:58:
En het lijkt er nu standaard in te zitten... Aangezien Wiethoofd het voor zover ik kan zien niet in z'n css heeft opgenomen.
Ik heb daar niets aan aangepast hoorWiethoofd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:03:
[...]
Daar lijkt het wel op, hele oude topics met TR's van me zijn nu weer roze(ja, zonder custom CSS gecheckt)
Intentionally left blank
Nee, een (soft-)deleted topicreport wordt naar de gebruiker altijd als 'afgehandeld' gerapporteerd. Het kan dus alleen als de TR fysiek verwijderd is.NMe schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:32:
Zal wel met het verwijderen van die TR's te maken hebben?
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.