active directory bureaublad van server halen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
ik zit met het volgende

ik heb 1 server die: windows server 2003 datacenter edition
en de clients draaien: windows xp professional

active directory geïnstalleerd

als ik nu bijvoorbeeld achter pc 1 zit en ik sla een document op het bureaublad
dan ga ik vervolgens op pc 2 zitten en log in en het document staat niet meet op het bureaublad

is dit op een andere manier wel mogelijk dat je bijv al je documenten van de server haalt

en die ook vervolgens van een andere pc weer kan bewerken

heb ook al een beetje op internet gezocht maar zonder resultaten

iemand een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
Met mijn n00berigheid zou dit folder redirection zijn.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
heb het geprobeerd en het werk nu ook hij slaat nu ook op de server op maar ik kan group policy nog niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mijn Glazen Bol ® is een beetje afwezig vandaag, zou je kunnen vertellen waar je dan aan het kijken bent?

Scheelt weer onnodig gokwerk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
in administration tools heb ik gekeken en heb hem er niet tussen zien staan

[ Voor 4% gewijzigd door cateye-1 op 04-03-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
cateye-1 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:33:
in administration tools heb ik gekeken en heb hem er niet tussen zien staan
dat klopt. Trefwoord: group policy.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-08 16:04

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dat komt omdat de GPO's beheerd worden vanuit ADUC mits je GPMC installeert. Dus google effe op GPMC en je krijgt een aparte console om je group policies te beheren....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
ik heb op google gekeken en zo iets gevonden ga het een keer proberen

download group policy.

[ Voor 14% gewijzigd door cateye-1 op 05-03-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
offtopic:
Waarom heb je een Datacenter Edition gekocht voor simpele fileserver/domain controller rollen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
maartena schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:27:
offtopic:
Waarom heb je een Datacenter Edition gekocht voor simpele fileserver/domain controller rollen?
welke versie van windows server 2003 is dan beter voor domeinen

en heb dit download group policy. geprobeert en dat lukt me ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cateye-1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:18:
[...]

en heb dit download group policy. geprobeert en dat lukt me ook niet echt
Standard ? En moeten wij nou gokken wat er niet lukt ?

En als je iets zoekt van MS dan is een mooie plek om te starten het download center:

http://www.microsoft.com/...bd-4b35-9272-dd3cbfc81887

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cateye-1 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:28:
ik heb 1 server die: windows server 2003 datacenter edition
en de clients draaien: windows xp professional
active directory geïnstalleerd

als ik nu bijvoorbeeld achter pc 1 zit en ik sla een document op het bureaublad
dan ga ik vervolgens op pc 2 zitten en log in en het document staat niet meet op het bureaublad

is dit op een andere manier wel mogelijk dat je bijv al je documenten van de server haalt
en die ook vervolgens van een andere pc weer kan bewerken

heb ook al een beetje op internet gezocht maar zonder resultaten
iemand een idee ;)
Zoals je al hebt kunnen lezen in de reacties zijn er hier op Tweakers mensen genoeg die je willen helpen, maar aan jouw reacties te lezen vraag ik me af of het wel goed komt..

Vraag jezelf af wat precies je doel is, en wat je ervoor nodig hebt om dat doel te bereiken.
Windows 2003 Datacenter voor simpel filesharing is echt teveel van het goede.

Als je hulp nodig hebt bij de werking van roaming profiles, folder redirection, group policies, domains, etc dan is iedereen hier waarschijnlijk bereid om te helpen, maar zorg wel dat je eerst zelf uitgezocht hebt hoe het werkt, en wat het is.

Mij is in elk geval nog niet helemaal duidelijk wat precies je probleem is, maar wat betreft het document op het bureaublad, na aanmelden op een andere pc dat kan je realiseren met roaming profiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
cateye-1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:18:
Standard Edition is prima voor een domain controller. Maar ik begin er toch wel van overtuigd van te raken dat je die "Datacenter Edition" ergens "geleend" hebt, en dat je zoiets had van "server die het meeste kost = DUS de beste die ik kan kiezen" zonder echt ingelezen te hebben waar Datacenter Edition nu eigenlijk voor bedoeld is.

Zoals gezegd, Standard Edition is voor een thuis situatie de ideale server. De Enterprise Edition biedt voor kleine netwerken eigenlijk niets meer. Maar wellicht is het handiger dat je jezelf eerst eens wat inleest over Windows Server, de mogelijkheden ervan, en wat je wel/niet nodig hebt.

Begin eens hier: Wikipedia: Microsoft Servers

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
maartena schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:06:
[...]

Standard Edition is prima voor een domain controller. Maar ik begin er toch wel van overtuigd van te raken dat je die "Datacenter Edition" ergens "geleend" hebt, en dat je zoiets had van "server die het meeste kost = DUS de beste die ik kan kiezen" zonder echt ingelezen te hebben waar Datacenter Edition nu eigenlijk voor bedoeld is.

Zoals gezegd, Standard Edition is voor een thuis situatie de ideale server. De Enterprise Edition biedt voor kleine netwerken eigenlijk niets meer. Maar wellicht is het handiger dat je jezelf eerst eens wat inleest over Windows Server, de mogelijkheden ervan, en wat je wel/niet nodig hebt.

Begin eens hier: Wikipedia: Microsoft Servers
dat klopt ook wel was eerst van plan om er maar een simpel file servertje van te maken :P
maar ik denk dat ik even naar een andere windows versie kijk op die pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
heb windows server 2003 standard edition geïnstalleerd

maar group policy staat er niet tussen bij administration tools |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ook geen Group Policy Management Console?
En start, uitvoeren, GPMC.MSC ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Misschien kan je beter Windows 2003 SBS proberen, die is makkelijker voor beginners..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 12:16

Sa1

vind het vervelend om te zeggen , maar misschien moet je gewoon stoppen. Als je in eerste instantie Datacenter gaat installeren, waar je geen grouppolicies kunt vinden, en je gaat om die reden standaard installeren.. dan ben je echt niet goed bezig.

ga eerst is wat kennis op doen, ergens.....

wil je een gpo instellen, start uitvoeren DSA.MSC, klik rechts op een OU kies voor eigenschappen, laatste tabblad en daar kan je policies instellen. Makkelijke ris als je de management console geval voor gpo's installeert, de link daarnaartoe staat ook op het laatste tabblad.

succes!, maar k raad je aan om eerst is een boek ofzo open te slaan dat je iig weet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gewoon een roaming profile, geen GPO voor nodig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:02:
[...]

Gewoon een roaming profile, geen GPO voor nodig.
maar het is niet zo dat wanneer je ook maar totaal geen kennis hebt van deze materie dat het opzetten van roaming profiles makkelijker is dan een folder redirection via een gpo. Als je weet hoe je beide op kunt zetten is er qua config werk echt niet veel van elkaar verschillend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sa1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:05:
[...]
maar het is niet zo dat wanneer je ook maar totaal geen kennis hebt van deze materie dat het opzetten van roaming profiles makkelijker is dan een folder redirection via een gpo. Als je weet hoe je beide op kunt zetten is er qua config werk echt niet veel van elkaar verschillend...
Roaming profiles zijn voor de minder onderbouwde tweaker in ieder geval makkelijker te troubleshooten dan een GPO. Bovendien zorg je met een redirection min of meer voor een roaming stuk van het profiel. Vroeg of laat zul je ook andere instellingen mee willen nemen waardoor een roaming profile imho gewoon beter is. Folder redirection van bv desktop mappen is imho juist meer om die mappen buiten het profiel te kunnen wegzetten.

Nofi maar als iemand niet weet hoe een folder redirection of roaming profile in te stellen kun je beter van datacenter edition afblijven en het werk aan iemand anders overlaten of zorgen voor voor meer vooropleiding en kennis.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 07-03-2009 18:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
Sa1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:00:
vind het vervelend om te zeggen , maar misschien moet je gewoon stoppen. Als je in eerste instantie Datacenter gaat installeren, waar je geen grouppolicies kunt vinden, en je gaat om die reden standaard installeren.. dan ben je echt niet goed bezig.

ga eerst is wat kennis op doen, ergens.....

wil je een gpo instellen, start uitvoeren DSA.MSC, klik rechts op een OU kies voor eigenschappen, laatste tabblad en daar kan je policies instellen. Makkelijke ris als je de management console geval voor gpo's installeert, de link daarnaartoe staat ook op het laatste tabblad.

succes!, maar k raad je aan om eerst is een boek ofzo open te slaan dat je iig weet waar je het over hebt.
wat is de naam van dat laatste tablad ze staan namelijk niet in de goede volgorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

cateye-1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:02:
[...]

wat is de naam van dat laatste tablad ze staan namelijk niet in de goede volgorde
group policy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 20:45
Heb je wel een domein/active directory opgezet? Heb je niet alleen een losse win2k3 server geinstalleerd en alleen filesharing gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 08:29
Download en installeer dan even Group Policy Management zoals al gezegd werd.
Vervolgens ga je naar de Active Directory en klik je met de rechtermuisknop op de OU waarop hij van toepassing moet zijn en kies je voor het maken van een nieuwe GPO. Dan ga je naar Administrative tools en start je Group Policy Management. Navigeer naar de zojuist aangemaakte GPO, klik hier met de rechtmuisknop op en kies "Edit". Dan staat onder User Configuration/Windows Settings aan de rechterkant Folder Redirection. Door met rechts te klikken op Desktop kan je deze verwijzen naar een map.

PS: Tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
cateye-1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:35:
heb windows server 2003 standard edition geïnstalleerd

maar group policy staat er niet tussen bij administration tools |:(
Wellicht is het handiger als je je eerst eens gaat inlezen over hoe Windows Server 2003, Active Directory, en Group Policies nu eigenlijk werken. Ik heb ook het sterke vermoeden - gezien het feit dat je "gewoon" de DataCenter editie installeerde - dat je de boel gewoon illegaal gedownload hebt, in plaats van dat je echt bezig bent voor een bedrijfje een server op te zetten.....

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1