ARME AOW’er
Er is letterlijk aangegeven dat door sommige regulars te vaak met de policy-stok gemept werd. Als ik me niet vergis zijn er zelfs namen gevallen die als voorbeeld dienden, maar dat weet zeef beter dan ik. De mensen die die klacht indienden hadden het dus sowieso over niet- (of ex-)crewleden. Door de frequentie van die specifieke klacht hebben we besloten tot het aanpassen van het beleid en het strengere modereren daarop.Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:12:
En dus niet te herleiden naar regulars noch (ex)crewmembers.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Interessant om te horen.NMe schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:31:
[...]
Er is letterlijk aangegeven dat door sommige regulars te vaak met de policy-stok gemept werd. Als ik me niet vergis zijn er zelfs namen gevallen die als voorbeeld dienden, maar dat weet zeef beter dan ik.
Dan vraag ik me toch nog af of die reacties dan als onvriendelijk werden gezien of echt waren. Voor de meeste regulars zal het ongetwijfeld zo zijn dat tegen 500 perfecte reacties misschien 1 foute staat. Om dan regulars in het algemeen als een mede-reden te noemen?
Ik blijf van mening dat het de vrij verse gebruiker is, een die zelf meerdere keren op zijn falie heeft gehad, die de fout in gingen. Voorbeelden daarvan zijn er zat. De >5000+ posters kennen het klappen van de zweep heus wel.
Voeding krachtig genoeg? maar eens bekijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 12-02-2009 20:11 ]
ARME AOW’er

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 12-02-2009 20:35 ]
Eeeh, bedoel je nu echt dat de enquete die is gedaan niet goed is? Die enquete is gedaan onder regulars, newbies, kort geregistreerden, lang geregistreerden etc. Die steekproef was dus niet goed? Het zijn klachten van gebruikers over gebruikers. Als dat uit een enquete komt met een fatsoenlijke populatie dan zul je dat toch echt serieus moeten nemen. Nogmaals: bedoel je nu echt dat dat niet goed is of niet goed is gedaan? Sorry, maar dan wordt er echt eens gevraagd aan users wat ze ergens van vinden en dat geeft een (kleine) beleidsverandering en dan is het blijkbaar nog niet goed?Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:46:
[...]
Interessant om te horen.
Dan vraag ik me toch nog af of die reacties dan als onvriendelijk werden gezien of echt waren. Voor de meeste regulars zal het ongetwijfeld zo zijn dat tegen 500 perfecte reacties misschien 1 foute staat. Om dan regulars in het algemeen als een mede-reden te noemen?
Ik blijf van mening dat het de vrij verse gebruiker is, een die zelf meerdere keren op zijn falie heeft gehad, die de fout in gingen. Voorbeelden daarvan zijn er zat. De >5000+ posters kennen het klappen van de zweep heus wel.
Voeding krachtig genoeg? maar eens bekijken.
Mij ben je echt kwijt GA. Wat wil je nu precies? Of snap ik je nu niet?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik ben absoluut geen tegenstander van een toegankelijker en vriendelijker GoT, integendeel zelfs, want dat blijkt voldoende uit al mijn reacties.
Ik wil simpelweg weten waarom er n.a.v. van o.a. NMe in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..." zo stellig over regulars wordt gesproken.
ARME AOW’er
Omdat dat uit die anonieme enquête is gebleken. Jij wil blijkbaar bevestiging dat gebruikers zoals jij het toch echt goed doen, en die bevestiging gaan we je niet geven. Ook regulars maken wel eens inschattingfoutjes of laten zich meeslepen door wannabemodgedrag.Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:36:
Ik probeer uit te vinden wat er nu in die enquete is gevraagd, aan wie het is gevraagd, hoe het is gevraagd. Een uitslag is er niet, alleen conclusies waar altijd aan getwijfeld kan worden.
Ik ben absoluut geen tegenstander van een toegankelijker en vriendelijker GoT, integendeel zelfs, want dat blijkt voldoende uit al mijn reacties.
Ik wil simpelweg weten waarom er n.a.v. van o.a. NMe in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..." zo stellig over regulars wordt gesproken.
[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 12-02-2009 22:10 ]
ARME AOW’er
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Je kunt prima wat over de doelgroep vertellen zonder ervoor te zorgen dat resultaten (die afaik niet voor ons tot in detail direct inzichtelijk zijn) tot een enkele persoon zijn terug te herleiden toch?alt-92 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:18:
Dan is ie niet echt anoniem meer, ofwel?
Wat betreft openheid scoort het zo geheimzinnig over de enquête doel in ieder geval geen hoge ogen.
Kan ik mij voorstellen want bij een groep zal ook angst voor represailles meespelen wanneer er wel crew mensen aangeduid worden.Er is letterlijk aangegeven dat door sommige regulars te vaak met de policy-stok gemept werd. Als ik me niet vergis zijn er zelfs namen gevallen die als voorbeeld dienden, maar dat weet zeef beter dan ik. De mensen die die klacht indienden hadden het dus sowieso over niet- (of ex-)crewleden.
[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 12-02-2009 22:23 ]
ARME AOW’er
1) de geënqueteerden blijven anoniem
2) de gebruikers waar de geënqueteerden het over hebben blijven anoniem.
Een vraag als die hierboven staat genoemd is voor beide varianten van uitleg vatbaar, dus zeg maar of je met naam en toenaam genoemd wil zien worden wie wat hoe doet of niet.
Persoonlijke visie: als je niet tussen de regels door kan lezen wat er bedoeld wordt dan is dat NMP.
[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 12-02-2009 22:24 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Zaten er overigens ook regulars in de doelgroep? Waarom wel / niet?
[ Voor 98% gewijzigd door Bor op 12-02-2009 22:24 ]
[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 12-02-2009 22:31 ]
Dat lijkt me duidelijk genoeg over de doelgroep/populatie van de enquête. Verder hebben we de deelnemers anonimiteit beloofd en die zullen ze krijgen ook. Zelfs wij als moderators hebben geen namen gezien.Creepy schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:13:
[...]
Die enquete is gedaan onder regulars, newbies, kort geregistreerden, lang geregistreerden etc. [..] Het zijn klachten van gebruikers over gebruikers. Als dat uit een enquete komt met een fatsoenlijke populatie dan zul je dat toch echt serieus moeten nemen.
Is het werkelijk zo'n probleem om alle vragen van de enquete openbaar te maken met daarachter, aannemende dat het meerendeels multiple choice vragen waren -en voor zover dat kan- een uitslag?
Ik ben gewoon geïnteresseerd in enquetes, dingen zoeken die er achter mijn vraag zouden kunnen zitten zijn er niet. Misschien komen er nog leuke vragen uit voort.
ARME AOW’er
Geen idee of het een probleem is, maar is het nodig? Zelfs al zou de hele enquete verzonnen zijn, feit is dat T.net heeft besloten dat modreply's door moderators geplaatst horen te worden en dat we meer moeten gaan letten op onvriendelijk postgedrag. Iets wat altijd al gold, maar opnieuw aandacht nodig heeft.Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:49:
Is het werkelijk zo'n probleem om alle vragen van de enquete openbaar te maken met daarachter, aannemende dat het meerendeels multiple choice vragen waren -en voor zover dat kan- een uitslag?
En ja, ik kan me nieuwsgierigheid naar de vragen wel voorstellen maar noodzakelijk om te plaatsen is het allerminst
Dit is zo'n vraag waar je alleen maar ja op kan antwoorden om af te zijn van alle speculaties. En toch doe ik dat niet. Dit is onderzoek maakt onderdeel van onze bedrijfsstrategie en dus niet bedoeld voor derden. Ik waardeer je belangstelling en interesse maar Heineken & Albert Heijn geven de in opdracht gemaakte marktonderzoeken ook niet vrij.Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:49:
Er is maar één uitslag; 80% is (zeer) tevreden over ons. 20% is dus niet helemaal tevreden.
Ik ben gewoon geïnteresseerd in enquetes, dingen zoeken die er achter mijn vraag zouden kunnen zitten zijn er niet. Misschien komen er nog leuke vragen uit voort.
Laat ik het nu maar kort houden. Wat een flauwekul.
Mmmm staat er weer een reactie tussen.
[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 12-02-2009 23:43 ]
ARME AOW’er
Wil je een enquête gebruiken ter verbetering van je interne proces, dan kan het het prima zelf doen, maar dan moet je de resultaten van zo'n enquête ook niet openbaren. Kleine stukjes openbaren van een interne enquête levert alleen maar twijfel en vragen op, je kan dan beter het besluit op zich zelf nemen en helemaal niet naar een enquête refereren.
Overigens is het zo dat bij voldoende steekproef grootte en niet al te specifieke persoonlijke vragen de enquêtes bijna altijd voldoende geanonimiseerd zijn. Ik krijg echter de indruk dat er specifiek onderscheid is gemaakt naar doelgroepen (regulars/newbies/etc), en dat men de verschillen daartussen niet openbaar wil maken. Een doelgroep vind ik echter niet anoniem.
Met de volgende opmerking wil ik absoluut geen verkeerde indruk wekken, maar ik vind het wel frappant dat (ik heb even gezocht op enquête in deze thread en heb hem verder passief gevolg), er zo snel niemand zich heeft gemeld die de enquête gedaan heeft. Als ik mee had gedaan, dan had ik me absoluut in deze thread gemeld met feedback of simpelweg een compliment.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ik stel n.a.v. de uitkomsten een deel staand beleid weer aan de orde. Het is een probleem dat al jaren speelt en dat al jaren bekend is. Zie het bewuste topic in [MED].defiant schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:43:
Mijn mening: Als je een enquête wilt gebruiken voor een publiek doel, d.w.z. je wilt dat niet alleen jezelf maar ook de doelgroep er kennis van heeft, dan moet je imho de enquête laten uitvoeren door een onafhankelijke 3e partij (ik heb die enquête niet gezien, dus geen idee of dat ook is gebeurd) die de resultaten geanonimiseerd openbaart aan de doelgroep. Bij zo'n opzet zal niemand aan de enquête twijfelen en de uitslag accepteren.
Wil je een enquête gebruiken ter verbetering van je interne proces, dan kan het het prima zelf doen, maar dan moet je de resultaten van zo'n enquête ook niet openbaren. Kleine stukjes openbaren van een interne enquête levert alleen maar twijfel en vragen op, je kan dan beter het besluit op zich zelf nemen en helemaal niet naar een enquête refereren.
Overigens is het zo dat bij voldoende steekproef grootte en niet al te specifieke persoonlijke vragen de enquêtes bijna altijd voldoende geanonimiseerd zijn. Ik krijg echter de indruk dat er specifiek onderscheid is gemaakt naar doelgroepen (regulars/newbies/etc), en dat men de verschillen daartussen niet openbaar wil maken. Een doelgroep vind ik echter niet anoniem.
Met de volgende opmerking wil ik absoluut geen verkeerde indruk wekken, maar ik vind het wel frappant dat (ik heb even gezocht op enquête in deze thread en heb hem verder passief gevolg), er zo snel niemand zich heeft gemeld die de enquête gedaan heeft. Als ik mee had gedaan, dan had ik me absoluut in deze thread gemeld met feedback of simpelweg een compliment.
Er is een onderzoek gedaan naar diverse zaken onder bijna 8500 respondenten uit diverse doel & focusgroepen.
Ik neem maar kennis van je mening, kan er niet zoveel mee.Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:40:
Pffffft de kat verwijderde mijn uitgebreidere reactie door te proberen op mijn toetsenbord te gaan slapen.
Laat ik het nu maar kort houden. Wat een flauwekul.
edit:
Mmmm staat er weer een reactie tussen.
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 12-02-2009 23:56 ]
Is dit niet al een deel van de kern van het "probleem". Dat jullie al te open zijn over zaken, waarover je eigenlijk niet te open moet zijn. Want informatie roept meestal de vraag op naar meer informatie. En die is dus niet te geven als gevolg van (begrijpelijk) bedrijfsbelang. Ergo moet je dan wel "schermen" met een uitslag van een enquete die je niet vrij kan geven, maar zou je niet moeten volstaan met "wij hebben besloten dat....."zeef schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:38:
[...]
Dit is zo'n vraag waar je alleen maar ja op kan antwoorden om af te zijn van alle speculaties. En toch doe ik dat niet. Dit is onderzoek maakt onderdeel van onze bedrijfsstrategie en dus niet bedoeld voor derden. Ik waardeer je belangstelling en interesse maar Heineken & Albert Heijn geven de in opdracht gemaakte marktonderzoeken ook niet vrij.
Openheid is mooi als je dat volledig kunt doen. Gedeeltelijke openheid gaat meestal tegen je werken.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik vraag me af of Heineken dezelfde feedback heeft gekregen bij de invoering van bijvoorbeeld Extra Cold door haar klanten. Volgens mij niet. En toch gaat het om ongeveer hetzelfde. Een bestaand product dat je verbeterd. Nu zou ik natuurlijk de een op een vergelijking tussen een biertje en de 'replies in slechte topics' niet aan willen maar het gaat om het idee.Cyberpope schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:55:
[...]
Is dit niet al een deel van de kern van het "probleem". Dat jullie al te open zijn over zaken, waarover je eigenlijk niet te open moet zijn. Want informatie roept meestal de vraag op naar meer informatie. En die is dus niet te geven als gevolg van (begrijpelijk) bedrijfsbelang. Ergo moet je dan wel "schermen" met een uitslag van een enquete die je niet vrij kan geven, maar zou je niet moeten volstaan met "wij hebben besloten dat....."
Openheid is mooi als je dat volledig kunt doen. Gedeeltelijke openheid gaat meestal tegen je werken.
[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 13-02-2009 00:02 ]
Ik heb datzelfde ook bij sommige reacties.zeef schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:53:
[...]
Ik neem maar kennis van je mening, kan er niet zoveel mee.
Het is eigenlijk treurig dat er pas ná een enquete wordt ingezien wat er zoal fout gaat/ging terwijl dat al honderden keren in LA is aangegeven. Maak voortaan gewoon gebruik van de commentaren in LA en doe er dan wél wat mee.
ARME AOW’er
qua heineken feedback & bier: als ooit een door t.net geintroduceerd nieuw product de oudejaarsconference haalt mag de vlag wel uit, zelfs al is het buckler.net
Kunnen we even samenvatten: de genoemde enquete maakt onderdeel uit van een in opdracht van t.net uitgevoerd onderzoek naar haar bezoekers en wordt dus niet verder openbaar gemaakt. Het onderzoek bevestigde ondermeer een opvatting die al langer binnen de crew leefde: namelijk dat een bepaalde vorm van reageren als storend wordt ervaren. Dat het onderzoek dat bevestigde zul je op onze blauwe ogen moeten geloven, maar zo heel schokkend is die conclusie niet.
De vervolgdiscussie wie of welke groep zich nu het meest 'schuldig' maakt aan 'slechte replies' is amper relevant: het beleid is niet gericht op een specifieke groep gebruikers. Bovendien moet je voor ogen houden dat voor een dynamisch forum alle categorieen bezoekers noodzakelijk zijn. Wie niet voldoende aantrekkelijk is voor verse instroom of wie zijn trouwe gebruikers niet aan zich weet te binden is komt op termijn zichzelf tegen.
nogmaals: het beleid om te letten op gebruikers die elkaar met de policy om de oren meppen is al zo oud als de weg naar Rome. De commentaren in LA worden gehoord en er wordt naar commentaar geluisterd. Je kunt alleen niet alles tegeljk doen. In oktober vorig jaar zijn alle policy's weer eens flink afgestoft en teruggebracht en eind december is de policy van 'replies in slechte topics' weer opnieuw onder de aandacht gebracht.
[ Voor 17% gewijzigd door Lustucru op 13-02-2009 00:24 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Verwijderd
Ik krijg sterk het idee dat wat je echt wilt zeggen is dat er met JOUW opmerkingen wat moeten worden gedaan (of waar jij je gelijkgestemd in ziet). En ik denk dat je dáármee vooral wilt zeggen dat wat jij zegt doorgevoerd moet worden.Guardian Angel schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:13:
Het is eigenlijk treurig dat er pas ná een enquete wordt ingezien wat er zoal fout gaat/ging terwijl dat al honderden keren in LA is aangegeven. Maak voortaan gewoon gebruik van de commentaren in LA en doe er dan wél wat mee.
Oftwel: het is nooit goed, zolang het niet precies gaat zoals jij het wilt. Jij als man van de wereld moet toch ook inzien dat wat je vraagt totaal niet realistisch is?
Ik denk als Heineken een communicatie kanaal had opgezet voor haar klanten ze wellicht wel dit soort dingen te horen gekregen had. Maar dat doen ze (verstandig genoeg) niet. Als je iets verbeterd (veranderd) stuit je altijd op weerstand. En aandacht voor de weerstand, vergroot deze alleen maar tenzij je hem weg kunt nemen. En dat gaat bij een hele grote groep niet lukken. Alleen als je de behoefte kunt bevredigen die aan die weerstand ten grondslag ligt.zeef schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:58:
[...]
Ik vraag me af of Heineken dezelfde feedback heeft gekregen bij de invoering van bijvoorbeeld Extra Cold door haar klanten. Volgens mij niet. En toch gaat het om ongeveer hetzelfde. Een bestaand product dat je verbeterd. Nu zou ik natuurlijk de een op een vergelijking tussen een biertje en de 'replies in slechte topics' niet aan willen maar het gaat om het idee.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Cyberpope schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:38:
[...]
Ik denk als Heineken een communicatie kanaal had opgezet voor haar klanten ze wellicht wel dit soort dingen te horen gekregen had. Maar dat doen ze (verstandig genoeg) niet. Als je iets verbeterd (veranderd) stuit je altijd op weerstand. En aandacht voor de weerstand, vergroot deze alleen maar tenzij je hem weg kunt nemen. En dat gaat bij een hele grote groep niet lukken. Alleen als je de behoefte kunt bevredigen die aan die weerstand ten grondslag ligt.
Nou weet ik toevallig wat meer over de marketingonderzoeksmethoden van Heineken. Er wordt inderdaad continu en breed gepeild in de consumentenmarkt. Daarnaast zijn er diverse focusgroepen waarmee gewerkt wordt.
Daar komt geen feedback naar terug tijdens of na het onderzoek. None whatsoever. Als je geluk hebt krijg je het NA de introductie van het te onderzoeken product misschien te horen dat je aan de ontwikkeling van product X hebt meegewerkt. Maar onderzoeksgegevens? Hell no. Je mag bijvoorbeeld niet eens je aantekeningen blocnote meenemen. Die zijn gelabeld met naam en toenaam en mogen de afdeling niet af.
Je wilt niet weten wqat er bij heineken binnenkomt als ze het etiket wijzigen of een ander model flesje of kroonkurk introduceren.
[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 13-02-2009 00:47 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dan heb je wel erg vreemde ideeën.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:20:
[...]
Ik krijg sterk het idee dat wat je echt wilt zeggen is dat er met JOUW opmerkingen wat moeten worden gedaan (of waar jij je gelijkgestemd in ziet). En ik denk dat je dáármee vooral wilt zeggen dat wat jij zegt doorgevoerd moet worden
Oftwel: het is nooit goed, zolang het niet precies gaat zoals jij het wilt. Jij als man van de wereld moet toch ook inzien dat wat je vraagt totaal niet realistisch is?
Ik krijg sterk het idee dat jij juist tegen veranderingen bent die gebruikers voorstellen. Zoveel concrete voorstellen heb ik trouwens niet op mijn naam staan.
Het strakker voeren van een vriendelijker beleid is pas n.a.v. klagen en commentaar van gebruikers tot stand gekomen. Niet op voorstel van de crew. Wees daarom dan ook blij dat er gebruikers zijn die bij tijd en wijle commentaar geven.
Waarom kwamen er eerst opmerkingen die de geheimzinnigheid rond het raadsel enquete startten? Reageer dan gewoon niet als crew en wacht totdat iemand die wél weet hoe de vork in de steel zit duidelijk uitlegt waaróm aan een uit nieuwsgierigheid geboren vraag niet kan worden voldaan.
Dat is nog maar net gebeurd door Zeef -dat had in een eerder stadium gekunt- waarna het duidelijk was hoe de vork in de steel zit. Daarna hoor je mij er niet meer over.
ARME AOW’er
Verwijderd
Ik ben graag in goed gezelschapGuardian Angel schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 04:31:
Dan heb je wel erg vreemde ideeën.
Staaf dat dan aub ook ergens mee want volgens mij zuig je het uit je duim. Wellicht om maar een imo zwak weerwoord te bieden. Er worden vaker voorstellen gedaan voor verandering door gebruikers. Soms naar mijn idee goede, soms niet, dus ook soms zie ik er wat in, en soms niet. Waar jij de notie vandaan haalt dat ik toch 'juist tegen' ben zou ik graag wat onderbouwd zien.Ik krijg sterk het idee dat jij juist tegen veranderingen bent die gebruikers voorstellen.
Ik ben overigens, net als de hele crew, zeer blij met gebruikers die meedenken en suggesties doen! Ik ben minder te spreken over gebruikers die bij een 'nee' net zo lang door blijven zeuren tot een discussie verzandt in een wellus-nietus verhaal. Je kunt niet alles krijgen in het leven wat je wilt hebben. Soms heb je geluk, en soms ook niet. Dat laatste lijkt voor een aantal mensen zeer moeilijk te verkroppen. Niet zelden is dat dezelfde groep die lijkt te zijn vergeten dat het forum toch echt geen democratie is, waarin alles via inspraak gaat en/of waar de meerderheid zijn zin krijgt. Zoals nu de vraag om meer openheid in de enqueteresultaten. Het zit er niet in. Accepteer het en hou er over op.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 04:47 ]
Extra Cold is een nieuw product in een productlijn, daar gaat het in dit geval niet om.zeef schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:58:
[...]
Ik vraag me af of Heineken dezelfde feedback heeft gekregen bij de invoering van bijvoorbeeld Extra Cold door haar klanten.
Als dit op mij slaat, ik was er al mee gestopt maar speciaal ter verduidelijking voor jou nogmaals, na de laatste uitleg van Zeef was het duidelijk dat de uitslag er niet komt én waarom niet.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 04:37:
[...]
Zoals nu de vraag om meer openheid in de enqueteresultaten. Het zit er niet in. Accepteer het en hou er over op.
Wellicht hadden er bij plaatsing nog wat ideeën gekomen, andere inzichten worden gegeven e.d.. Die komen nu niet en ik vind dat persoonlijk jammer want ook daarmee is het forum gebaat en daarnaast vind ik dit soort enquetes gewoon interessant.
Trek mijn bijdragen nu eens een keer niet door in het negatieve en probeer eens te zien dat we het samen over de meeste onderwerpen het forum aangaande voor bijna 99% eens zijn.
ARME AOW’er
PcDealer in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..."
Dit betekent ook dat ik niet meer aan een onderzoek op tweakers.net ga meewerken als ik niet eens de uitslag (anoniem) te weten krijg en vragen erover genegeerd worden. Waarom moet ik mijn tijd hierin gaan stoppen zonder er iets voor terug te zien?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Q.E.D. zou ik bijna durven zeggen. Dit hele draadje is direct gevolg van de respons in ons onderzoek. De hele policy afstof en versimpel actie is gedaan naar aanleiding van dat onderzoek. We doen er dus in de praktijk wel degelijk wat mee. Een aantal mensen wil blijkbaar graag de hele sheet met alle cijfers hebben. Dat gaat gewoonweg niet gebeuren, de reden daarvoor heb ik al eerder in dit draadje uitvoerig uitgelegd.Royz schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:20:
Het geeft toch voldoening om te zien waar je vrijwillig aan hebt meegewerkt toe leidt?
Volgens mij is er laatste paar pagina's niets nieuws over de enquête verteld hoor.Guardian Angel schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 04:31:
[...]
Dat is nog maar net gebeurd door Zeef -dat had in een eerder stadium gekunt- waarna het duidelijk was hoe de vork in de steel zit. Daarna hoor je mij er niet meer over.
Tsja als je er zo over denkt moet je dat zelf weten. Gelukkig zijn er ook gebruikers die wél gewoon meedoen aan dit soort verzoeken om de site te verbeteren, want dat doe je door mee te werken. Als je niet meewerkt is dat hetzelfde als niet stemmen: ga dan ook niet zeuren over de gekozen partijen/personen, want je hebt je inspraak niet laten gelden.PcDealer schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:00:
Dit betekent ook dat ik niet meer aan een onderzoek op tweakers.net ga meewerken als ik niet eens de uitslag (anoniem) te weten krijg en vragen erover genegeerd worden. Waarom moet ik mijn tijd hierin gaan stoppen zonder er iets voor terug te zien?
Zoals hierboven, je ziet het wel terug in een beleidsaanpassingen.PcDealer schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:00:
Eindelijk wordt bekend gemaakt hoe men met de uitslag omgaat. Ik had het al langer geleden aangekaart:
PcDealer in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..."
Moet je bedenken dat ik niet heb meegewerkt en dus ook niet weet wat er exact gevraagd is. Ik heb de resultaten ook niet, terecht, gezien. Tochehoor ik tot de crew, toch moet ik personen bijsturen waar nodig en ook ik heb deze hele discussie gezien en gelezen. Ik heb mijn stem laten horen en we zijn tegelijkertijd bezig geweest om ook delen van deze enquete door te voeren in het CSL 2.5 beleid.
Op zich zou ik veel meer met die data kunnen doen, echter hoor je mij klagen? Ik heb er geen enkel probleem mee dat het anoniem is en blijft, dat ik niet weet wat er is gevraagd. Ik ga er vanuit dat onze forum coördinator zeef de waarheid aan ons en jullie doorgeeft en alles wat uit zijn posts en die van alle andere users komt in deze discussie is genoeg voer voor mij om het beleid op een goede manier te herzien.
Neem maar van mij aan dat je slechts hoogstzelden iets moet aannemen.NMe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:51:
[...]
Volgens mij is er laatste paar pagina's niets nieuws over de enquête verteld hoor.Hooguit dat de resultaten niet gecorrespondeerd worden, maar ik nam stiekem aan dat dat al eerder duidelijk was.
Om mezelf maar aan te halen:
Dat schijnt dus anders uit die enquete te blijken en het leek mij interssant dat eens na te gaan. Daarna komen (nonsens) reacties vanuit de crew die doen vermoeden dat die enquete iets verbergt. Dat gaat nog een poosje zo door.Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:06:
[...]
Feitelijk ging het altijd al wel goed wat de regulars betrof alleen de korter op dit forum aanwezige gebruikers gaan nog weleens de fout in.
Als men vanuit de crew een discussie voert door vaagheden te posten is het een aardige uitdaging om die verduidelijkt te krijgen. Om te zeggen dat het voor zeef in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..." al duidelijk was gemaakt, nee, dat was niet zo.
ARME AOW’er
Wat wel feitelijk is, is dat dit in de enquete als grootste klacht naar voren komt van 8500 gebruikers. En dat is al in de eerste mededeling zo verteld (niet expliciet onderscheid tussen ´regulars´ en gebruikers, omdat die eerste gewoon onder de groep van de laatste valt).
Ik heb zelf heel sterk het idee dat jij vindt dat regulars het allemaal helemaal keurig doen. Maar ook voor die groep zal IMO gewoon moeten gelden: Ga een ander niet de les lezen, laat dat over aan moderators.
En IMO wordt hierboven wel ERG gemierenneukt om de uitslag, de manier waarop dat gecommuniceerd is. ELK mogelijk woordje wordt op een weegschaaltje gelegd en ALLES wordt aangegerepen om maar aan te tonen (?) dat het eigen standpunt goed is. Zelfs als de relevantie ver te zoeken is, wordt retoriek gebruikt...
IMO is deze discussie met name door de tegenstanders verzand in totaal zinloos modder gegooi en retorisch en irrelevant gezeur waarbij allerlei andere zaken erbij betrokken worden (grote topics) die helemaal niets te maken hebben met het onderwerp: Ga als gebruiker niet andere gebruikers belerend toespreken en verwijs daarom nietnaar de FAQ met die intentie, maar help of blijf weg uit de discussie en maak een TR aan.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
De resultaten van dat onderzoek komen natuurlijk wel vanzelf naar boven drijven. Veel gehoorde klachten, daar moet je iets mee. Nummer een klacht was : 'teveel regels en te strenge moderatie'. Dat hebben we -waar nodig- vorig jaar al aangepakt. Positief modereren dat doen we al veel langer. Open laten waar het kan en slechts ingrijpen cq. sluiten waar het moet. De aanpak van de veelheid aan regeltjes en policies van afgelopen najaar is ook een direct gevolg van deze klacht.
Dan klacht nummer twee, de onderlinge bejegening. Het wijzen van mensen op hun gebrek aan kennis of onkunde, de TS op fouten wijzen ipv daadwerkelijk helpen en meer van dat soort praktijken. Er worden geen namen van personen genoemd. Het gaat om het algemene beeld. Dit topic is er daarom gekomen maar achter de schermen zijn we hier natuurlijk ook mee bezig.
Uit het klein grut hoekje : Het vrijgeven van hotmail, gmail en live is er een zijdelings voorbeeld van. Overigens tegelijkertijd óók een voorbeeld van luisteren naar klachten in LA, maar dat terzijde.
We doen dus echt iets met jullie feedback en zijn er niet op gebrand om het verblijf op GoT en andere Tweakers.net pagina's zo vervelend en naar mogelijk te maken. In tegendeel zelfs. Mijn MSN/mail/DM staat altijd open voor tips en suggesties. Je kan ideeën lanceren in LA, LD en zelfs de uitgewerkte feature requests in de devtrack plaatsen. Natuurlijk zal niet alles altijd daadwerkelijk kunnen worden ingevoerd of gemaakt maar er wordt in alle redelijkheid wel degelijk geluisterd én gehandeld naar gevoelens en geluiden die we meekrijgen uit de userbase. Wij zijn er voor jullie en niet tegen jullie.
Ik heb volgens mij al eerder overduidelijk aangegeven waarom de boel niet openbaar gemaakt wordt. Waarom toch altijd die achterdocht? Waarom altijd die premisse van het slechte? Dat zou ik nou eigenlijk wel eens willen weten. Welk groot onrecht is jullie door de crew aangedaan dat een reden geeft om je zo negatief (en soms ronduit vijandig) op te stellen? Het is mij echt een raadsel. Reacties bij voorkeur per DM of mail, alles zal in het striktste vertrouwen behandeld worden
[ Voor 28% gewijzigd door zeef op 13-02-2009 14:02 ]
Een aantal (niet allemaal) moderators hebben gewoon een te hoge dunk van zichzelf wat duidelijk naar voren komt als je hun reacties ziet.zeef schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:58:
Waarom toch altijd die achterdocht? Waarom altijd die premisse van het slechte? Dat zou ik nou eigenlijk wel eens willen weten. Welk groot onrecht is jullie door de crew aangedaan dat een reden geeft om je zo negatief (en soms ronduit vijandig) op te stellen? [/b][/small]
Gecombineerd met een dosis machtsgevoel/misbruik en een portie bijdehand zijn resulteert in mijn ogen niet echt als een goede moderator.
Zo komt het over dat je eerst 43.6438 topics doorgelezen moet hebben voordat je überhaupt ook maar iets mag openen/vragen.
Ik zal eerlijk bekennen dat ik het echt verdom om 43.6438 topics door te lezen die grotendeels allemaal zijn dichtgegooid omdat die betreffende TS in de ogen van de moderator niet zn best heeft gedaan, d.w.z. dat ik daardoor niet een oplossing kan vinden voor mijn probleem.
En mocht je mazzel hebben en een oud topic gevonden hebben en daarop reageren, wordt hij alsnog dichtgeknikkerd omdat je een oud topic naar boven kickt

Als ik een oud topic omhoog haal omdat daar exact het zelfde probleem in staat als wat ik heb vind ik het onnodig om een nieuwe te openen en daar mn best op te doen en vervolgens de kans lopen dat hij gelijk weer gesloten wordt, dat is moeite doen voor niks...
Basis kennis is een groot begrip en ik weet helaas niet alles, als iemand het zou weten zou hij het niet vragen...
Iedereen heeft een andere definitie van basis kennis, wat een moderator basic vind of wat peanuts voor hem is vind een ander niet en nergens staat wat basis kennis inhoud.
De echte forum vervuiling komt door al die gesloten topics en niet eens zo vaak (ok soms wel) door een TS zelf.
Dus het nodigt niet echt uit te gaan zoeken of een uitgebreide topic start te maken als je bijna zeker best dat je het antwoordt toch niet gaat krijgen/vinden.
Je zou bijna zeggen dat je eerst en universitaire studie gevolgd moet hebben voordat je hier iets mag vragen.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Als je een probleem hebt dan is het het beste om een eigen topic te openen waarin je precies uitlegt hoe en wat en wat je zelf hebt gedaan/gevonden en waarom dat niet voldoende was. Dit voorkomt dat je oplossing aangedragen krijgt waar je niks aan hebt en het laat zien dat je er echt mee bezig bent geweest. Hoe basic je topic dan ook is, dan blijft het echt wel open. Vind je nu echt dat dat teveel gevraagd is?
Inzet is gewoon goed googlen, en als je goed googled of hier de search gebruikt moet je in de topics die je vindt meestal wel een oplossing vinden, mocht je 5 of 10 oplossingen geprobeerd hebben zonder resultaat, ga dan een topic kicken waar meer mensen met hetzelfde onopgeloste probleem zijn of maak eventueel een nieuw topic.crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:08:
Je zou bijna zeggen dat je eerst en universitaire studie gevolgd moet hebben voordat je hier iets mag vragen.
Gewoon Googlen is geen kunst. Goed kunnen Googlen is met een beetje gewoon googlen ook geen kunst meer
En zolang je maar laat zien dat je zelf bereid bent om moeite erin te steken. Dan gaat je topic ook niet zo snel dicht, ook al is het antwoord misschien niet eens zo moeilijk te vinden.
Dus wat doe je dan? Dan open je maar een nieuw topic zodat de volgende persoon 43.6439 topics door moet lezen?crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:08:
[...]
Ik zal eerlijk bekennen dat ik het echt verdom om 43.6438 topics door te lezen die grotendeels allemaal zijn dichtgegooid omdat die betreffende TS in de ogen van de moderator niet zn best heeft gedaan, d.w.z. dat ik daardoor niet een oplossing kan vinden voor mijn probleem.
En mocht je mazzel hebben en een oud topic gevonden hebben en daarop reageren, wordt hij alsnog dichtgeknikkerd omdat je een oud topic naar boven kickt, Hoe krom is dat?.
Sowieso kan je filteren op open topics
Sowieso is dit imho niet een helpdesk waar je een even snel een oplossing kan vinden voor je probleem. Dit is een discussieforum.
Kan jij je probleem discussieerbaar maken ipv een enkele vraag dan is het de moeite van het beantwoorden waard
Oftewel je wilt geen inzet tonen. De kans dat een echt oud topic exact hetzelfde beschrijft als jouw probleem is imho vrij klein, de IT gaat daarvoor te snel.Als ik een oud topic omhoog haal omdat daar exact het zelfde probleem in staat als wat ik heb vind ik het onnodig om een nieuwe te openen en daar mn best op te doen en vervolgens de kans lopen dat hij gelijk weer gesloten wordt, dat is moeite doen voor niks...
En sowieso omdat er blijkbaar geen antwoord in het oude topic stond, is de info daarin blijkbaar niet voldoende, dus je moet wel nieuwe info geven en daar moeite voor doen.
En al die gesloten topics komen weer door onvoldoende inzet en mensen die oude topics omhoogtrappen terwijl het toch niet hetzelfde probleem is etc.crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:08:
[...]
De echte forum vervuiling komt door al die gesloten topics en niet eens zo vaak (ok soms wel) door een TS zelf.
Dus het nodigt niet echt uit te gaan zoeken of een uitgebreide topic start te maken als je bijna zeker best dat je het antwoordt toch niet gaat krijgen/vinden.
Aub niet oorzaak en gevolg omdraaien, de stelling op GoT is afaik dat elk goed topic gewoon openblijft.
Als jij dan last hebt van gesloten topics dan is dit de schuld van de mods, maar van de users.
Dit is mijn beeld van de policy ook. En volgens mij ook het 'officiele' beleid. Dit is alleen zeker weten niet het beleid dat door alle moderators wordt uitgevoerd / nageleefd. Toen ik nog meehielp niet en nu ook niet. Er zijn zeker een hoop mensen in de crew die wél vinden dat je bepaalde dingen hoort te weten. Zeker in sommige subfora komt dat sterk terug en wordt dat ook niet ontkend.RoD schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:38:
En vind je geen oplossing, dan open je gewoon een topic met de beschrijving van je probleem, waar je op gegoogled hebt, en waarom dat niet hielp. Tsja, het kan aan mij liggen, maar ik vind het geen rocket science.
En zolang je maar laat zien dat je zelf bereid bent om moeite erin te steken. Dan gaat je topic ook niet zo snel dicht, ook al is het antwoord misschien niet eens zo moeilijk te vinden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat kun je ook uitleggen als "dat staat al tot in den treure uitgelegd in FAQs en webpagina's, dus als je dat XXX niet weet, dan heb je onvoldoende moeite gedaan". En in sommige fora zoals de DevSchuur is dat niveau toch wel een vereisteJvS schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:06:
Dit is mijn beeld van de policy ook. En volgens mij ook het 'officiele' beleid. Dit is alleen zeker weten niet het beleid dat door alle moderators wordt uitgevoerd / nageleefd. Toen ik nog meehielp niet en nu ook niet. Er zijn zeker een hoop mensen in de crew die wél vinden dat je bepaalde dingen hoort te weten. Zeker in sommige subfora komt dat sterk terug en wordt dat ook niet ontkend.
Ook staat er in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! (samengesteld door een zekere JvS
Er stond toch ook ergens een stukje tekst dat voor simpele vragen en gebrek aan inzet je beter bij Beginnersweb, ComputerTotaal of Helpmij.nl kon gaan kijken, maar ik kan dat stukje niet zo snel meer vinden?
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 07-03-2009 13:53 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Toch heb ik nog steeds het idee dat dit wel de achterliggende gedachte is.JvS schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:06:
[...]
Dit is mijn beeld van de policy ook. En volgens mij ook het 'officiele' beleid. Dit is alleen zeker weten niet het beleid dat door alle moderators wordt uitgevoerd / nageleefd. Toen ik nog meehielp niet en nu ook niet. Er zijn zeker een hoop mensen in de crew die wél vinden dat je bepaalde dingen hoort te weten. Zeker in sommige subfora komt dat sterk terug en wordt dat ook niet ontkend.
Alleen bij sommige onderwerpen is gewoon een stuk basiskennis nodig. Het vergaren van die basiskennis is dan onderdeel van de inzet.
Als iemand in WEB een uitgebreid JS framework neerplempt en hier wat php doorheen wil zetten maar niet het verschil tussen client-side / server-side coding ziet,dan kan je je vraag nog zo uitgebreid neerzetten. Nog zo veel google links etc neerzetten.
Je inzet ontbreekt dan gewoon omdat je de basiskennis niet hebt opgezocht, zonder die basiskennis is het gewoon een helpdeskvraag.
Zolang de sluitmessages maar hints / verwijzingen bevatten waar die basiskennis te halen ( mits de TS genoeg inzet heeft ) dan zie ik er niks mis mee om het topic op slot te gooien.
Het topic is op dat moment gewoon te hoog voor de TS, en om nu alle basis-tutorials etc te herhalen hier op GoT lijkt me ook niet echt bevordelijk.
Als de TS genoeg inzet heeft dan vergaart hij de basiskennis en komt hij terug als hij een beter beeld heeft van wat noodzakelijk is.
Ik ben het wel eens met de regels e.d., maar als er een slecht topic is waar wel goede reakties opkomen vind ik het onnodig die te sluiten. Dit zie ik echter wel eens gebeuren. Dat vind ik een beetje jammer.
Ik vind het goed dat dit topic in deze manier is blijven bestaan
DDR SDRAM bijprikken in oude pc
Er moeten er niet al te veel van komen, maar ik snap best dat je door de bomen het bos niet meer ziet af en toe.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dat topic is maar 1 dag oud, mogelijk heeft er nog geen moderator naar gekeken. Verder is het wel een heel simpel FAQ/manual/fabrikant website vraagje, zoals de TS in tweede instantie doet. Dus persoonlijk lijkt me dat topic geen aanwinst, maar dat is aan de lokale crewHooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:08:
Om even een voorbeeldje bij te pakken.
Ik vind het goed dat dit topic in deze manier is blijven bestaan
DDR SDRAM bijprikken in oude pc
Er moeten er niet al te veel van komen, maar ik snap best dat je door de bomen het bos niet meer ziet af en toe.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daarnaast is de PMG FAQ hopeloos veroudert en staat er echt een heleboel in die je niet interesseert en staat er ergens tussen de kleine regeltjes de informatie die je nodig hebt.
Alles kan je in principe googlen, echter dan heeft dit forum ook geen bestaansrecht meer. De dingen waar ik niet uit ben gekomen en hier postte, wist over het algemeen niemand een antwoord op, omdat ik alles al had gedaan. Ik vind het best leuk om mensen te posten en als je alleen al een beetje kan zien dat iemand zijn best ervoor heeft gedaan, dan vind ik het al prima.
Daarnaast zijn er ook mensen van 15 jaar oud, die het hele concept PC2100 ram niet eens kennen, dat is net zoiets als voor mij edo ram, ik weet dat het bestaat, maar verder...
[ Voor 53% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 14:20 ]
De moderators zetten vaak zat wat behulpzame links in de sluitmessage, die de TS ook helpen, of nodigen uit tot openen van een nieuw topic als de TS moeite heeft gedaan, dus daar ben ik niet zo bang voor. Het blijft altijd een afweging, maar een minimum-eis aan de inzet stellen blijft van belang imoHooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:16:
Het is ook geen aanwinst, maar er word normaal gereageerd en je helpt er een potentiele GoT'ter wel mee. Ik ben blij dat die open is gebleven. Prima als hij nu wegzakt, maar ik zou het jammer vinden als hij was gesloten en de persoon er niet mee was geholpen. Daarmee weet je zeker dat de persoon in kwestie niet weer komt.
Het topic is net gesloten, maar dit vind ik dus absoluut _niet_ de manier om het te sluiten. Zeker al niet, omdat die FAQ daar zo ontzettend verouderd is.
I rest my case...Terw_Dan schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:20:
Pak de manual erbij en kijk wat er op het bord kan, controleer evt de QVL om compatibility issues te voorkomen.
Dit topic gaat in elk geval op slot omdat het iets is dat makkelijk zelf uit te zoeken is.
[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 14:30 ]
So what? Als je moeite doet vind je er nog heel veel nuttigs in, ook basisprincipes. Het hoeft niet op een presenteerblaadje te worden aangebodenHooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:16:
Daarnaast is de PMG FAQ hopeloos veroudert en staat er echt een heleboel in die je niet interesseert en staat er ergens tussen de kleine regeltjes de informatie die je nodig hebt.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Er zijn zat dingen niet te googlen omdat daar praktijkervaring voor nodig is. Niemand verwacht het onmogelijke van topicstarters, maar de redenering hierboven wordt dan snel als smoesje gebruikt om niets te doen.Alles kan je in principe googlen, echter dan heeft dit forum ook geen bestaansrecht meer. De dingen waar ik niet uit ben gekomen en hier postte, wist over het algemeen niemand een antwoord op, omdat ik alles al had gedaan. Ik vind het best leuk om mensen te posten en als je alleen al een beetje kan zien dat iemand zijn best ervoor heeft gedaan, dan vind ik het al prima.
Wiki? Dat kan toch echt niet de reden zijn. Anyway, beetje vreemd om te klagen over dat de PMG FAQ te oud is, en dan dat je niets weer over oudere PMG-types. Lees de FAQ, zou ik zeggenDaarnaast zijn er ook mensen van 15 jaar oud, die het hele concept PC2100 ram niet eens kennen, dat is net zoiets als voor mij edo ram, ik weet dat het bestaat, maar verder...
Dan kun je dat het beste met Terw_Dan opnemen. Echter, hij geeft een belangrijke tip in de sluitmessage: QVL-lijst. Dus of je het nu leuk vind of niet, de TS wordt wel geholpen maar niet beloond voor gebrek aan inzetHooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:22:
Het topic is net gesloten, maar dit vind ik dus absoluut _niet_ de manier om het te sluiten.
[...]
I rest my case...
Wat is trouwens gebeurd sinds Hooglander1 in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..."
Tsja, waarom niet?Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:22:
Ik heb mijn post van daarnet iets ge-edit trouwens.
Het topic is net gesloten, maar dit vind ik dus absoluut _niet_ de manier om het te sluiten.
- TS heeft genoeg tips gehad en moet het nu maar zelf verder uitzoeken.
- Het ontmoedigt imho gelijk de volgende mensen die zo'n vraag willen stellen ( jij gaf zelf al aan dat het wel ok was zolang er niet te veel van dit soort vragen kwamen )
- Imho is de 1e onzin reactie alweer gekomen.
- En bovenal, het slotje vind ik juist de beste info geven voor iemand die met een soortgelijke vraag zit. Het antwoord staat gewoon in de manual en er worden gelijk nog wat termen tegenaan gegooid waar je op moet letten als je toch af wilt wijken van wat de manual letterlijk zegt.
Imho als dit niet gewoon hard afgekapt wordt dan heb je binnen no-time de volgende vraag van iemand met net een ander mobo, zoals TS zelf al aangeeft heeft hij nu gewoon de gewenste info op de MSI site zelf gevonden ( oftewel zelf niet genoeg inzet getoond, eerst een topic openen en dan pas kijken op de website van de fabrikant, manual stond dit waarschijnlijk ook in, maar deze is waarschijnlijk nog niet eens opengeslagen )
Wat mij opviel bij dit topic was vooral de houding en de toon in de startpost, die was vriendelijk, duidelijk, hij had al opgeschreven wat hij had gevonden, hij was al een heel eind op weg.
Wel grappig dat je zegt dat QVL een tip kan zijn, echter die zijn bar lastig te vinden voor die moederborden hoor, dus daar help je hem geen steek verder mee. Die FAQ spreekt nog van de 440 BX chipset en met informatie die op te zoeken was op de site van BalusC, iets wat tegenwoordig ook niet meer kan, ondanks dat t.net de site heeft overgekocht tzt.
En ik neem bewust geen contact op met Terw_dan, omdat het dan weer gaat om een specifiek iets, terwijl ik vind dat de verwachtingen wel iets omlaag mogen. Ik zou eerder eisen stellen aan de toon en de opzet van het topic, dan daadwerkelijk aan de informatie die erin staat.
En wat er met mij is verandert, is dat ik mij erger aan te simpele startposts van 1 regel en dat ik antwoorden moet gaan typen van 20 regels. Andersom kan ik mij er niet aan ergeren, ik wil best helpen met de laatste stap, maar dan moet wel blijken dat de topicstarter iets heeft gedaan, daar was bij dit topic zeker sprake van.
Ik zie in ieder geval geen gegronde redenen om dit topic direct te sluiten, het was vanzelf wel afgezakt. De reden dat dat soort topics worden gesloten en dat de topics die overblijven mij weinig interesseren is de reden dat ik er bijna niet meer te vinden ben.
Overigens heeft de TS inderdaad wat gevonden op de site, maar daar vergist hij zich wel in dat hij nu denkt dat hij ook PC1600 kan gebruiken, terwijl dat niet de bedoeling is, ik kan hem daar nu niet meer op wijzen en dat vind ik ook wel erg jammer.
[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 14:43 ]
Juist wel. Hier kan de TS iets van leren ( ongeacht hoe moeilijk het voor dit specifieke ding te vinden is )Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:40:
Wel grappig dat je zegt dat QVL een tip kan zijn, echter die zijn bar lastig te vinden voor die moederborden hoor, dus daar help je hem geen steek verder mee.
Dit kan hem helpen met dit probleem, maar belangrijker dit soort termen kunnen hem helpen met volgende problemen.
Simpele vraag, is het gewenst als ik zometeen hetzelfde topic open met hetzelfde uitzoekwerk alleen dan mijn eigen moederbord?Ik zou eerder eisen stellen aan de toon en de opzet van het topic, dan daadwerkelijk aan de informatie die erin staat.
Toon en opzet kunnen goed zijn, dit zegt nog niets over de inzet.
Serieuze vraag, wat heeft de TS dan precies gedaan? Ik zie dat hij 1 rapportje heeft gedraaid en volgens mij heeft hij daarna gewoon in de pricewatch gezocht naar DDR SDRAM en kwma daar wat termen tegen die hij gewoon copy-paste..maar dan moet wel blijken dat de topicstarter iets heeft gedaan, daar was bij dit topic zeker sprake van.
Handleiding is geen sprake van, uiteindelijk wordt er eens naar de website van de fabrikant gekeken en daar staat gewoon het antwoord. Ik zie er echt niet veel inzet in.
Het is niet alsof hij zelf aangeeft wat de verschillen tussen de SDRAMs zijn maar het laatste restje niet meer snapt.
DM het naar Terw_Dan dan zet hij het er vast wel bij, of DM het naar de TS.Overigens heeft de TS inderdaad wat gevonden op de site, maar daar vergist hij zich wel in dat hij nu denkt dat hij ook PC1600 kan gebruiken, terwijl dat niet de bedoeling is, ik kan hem daar nu niet meer op wijzen en dat vind ik ook wel erg jammer.
Zoals de zaken er nu voor staan kan ik mij niet ergeren aan dat soort topics en als mensen dat wel doen, kunnen ze ze links laten liggen wat mij betreft.
Ik spreek ook uit ervaring dat de search hier op GoT ook raar werkt, dus dat dingen ook niet altijd zo makkelijk terug te vinden zijn als je denkt.
Ik erger mij er niet aan en ik denk dat het erg goed is voor de nieuwe aanwas op GoT als we wat coulanter worden.
Dit soort topics mochten vroeger ook wel:
P4 533mhz icm 400MHz geheugen?
[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 15:44 ]
Ik heb bewust een willekeurige pagina gepakt en eens gaan kijken wat er stond, ik vond deze meteen en vond het wel een goed voorbeeld van een simpele vraag waar men alsnog geholpen word. De vragen en houding waarom ik vroeger ook naar PMG en t.net kwam
[ Voor 31% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 15:50 ]
Ik hoop dat je die gedurfde uitspraak niet zomaar maakt, maar wat je zegt zie ik dus helemaal niet terug. Ik vind het bovendien nogal laf dat je je eigen crewervaring gebruikt om je mening kracht bij te zetten, want je zegt nu iets over wat min of meer binnen gesloten deuren gezegd zou zijn wat vervolgens niemand kan controleren behalve de crew. En die wordt blijkbaar niet vertrouwd.JvS schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:06:
[...]

Ikzelf en de moderators in mijn hoofdgroep houden altijd het "officiële beleid" zoals het hier genoemd wordt in de hand en handelen ernaar. Je impliceert dat we een corrupt stelletje idioten met een eigen agenda zijn en dat vind ik erg kwalijk, zeker uit de mond van een ex-crewlid dat wéét wat dat soort uitspraken juist uit de mond van een ex-crewlid teweeg kan brengen.

Alleen vind ik het niet erg, ik vind dat stukje basiskennis net zo goed een teken van inzet.
Je hoeft imho in PRG niet aan te komen met dat je sims 3 in 2 maanden wilt programmeren vanaf scratch zolang je niet kan programmeren. Ongeacht hoeveel inzet je ook toont
Dan maak je een TR en reageer je nietEn wat er met mij is verandert, is dat ik mij erger aan te simpele startposts van 1 regel en dat ik antwoorden moet gaan typen van 20 regels. Andersom kan ik mij er niet aan ergeren, ik wil best helpen met de laatste stap, maar dan moet wel blijken dat de topicstarter iets heeft gedaan, daar was bij dit topic zeker sprake van.
@Gomez: dat is juist toch echt eigen inzet. Als je zelf bent gaan zoeken hoe je een game moet maken dan snap je zelf snel genoeg dat dat niet kan. Inzet gaat vooraf aan basiskennis. Puur op het niet hebben van basiskennis gaan (in elk geval in de Devschuur maar volgens mijn gevoel gewoon GoT wide) geen topics dicht.
[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 07-03-2009 18:45 ]
Dat is exact wat ik ook zeg. En in die gevallen dat ik me erger, maak ik ook een TR aan hoor.Creepy schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:43:
[...]
Dan maak je een TR en reageer je niet(ook dat hoort bij een vriendelijker GoT). Dan pakt een mod het vanzelf op. Een TS van 1 regel is not done hier juist vanwege de eigen inzet. Eigen inzet blijkt absoluut niet uit een topicstart van1 regel.
Ik heb ook aardig wat TR's op mijn naam volgens mij

Gathering Of Tweakers.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:48:
Sorry, maar waar staat GoT voor?
Vroeger toen het forum nog niet zo geintegreerd was met de frontpage, had het zijn eigen naam
Toen stond het forum ook nog onder community en had het niet zijn eigen tab
[ Voor 24% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 18:52 ]
Ik vind het een prima slot met een duidelijke "zoek het maar in deze richting" slotzin eigenlijk. Voor te makkelijke (zoek)vragen hoeft niet altijd plaats te zijn. Stel je alle vragen, mits er maar netjes op word gereageert, toe zoals bv beginnersweb vragen dan jaag je de meer technisch onderbouwde member (aka tweaker) vanzelf weg.Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:22:
Ik heb mijn post van daarnet iets ge-edit trouwens.
Het topic is net gesloten, maar dit vind ik dus absoluut _niet_ de manier om het te sluiten. Zeker al niet, omdat die FAQ daar zo ontzettend verouderd is.
[...]
I rest my case...
Geen onvriendelijke TopicsVerwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:48:
Gek op Tweakers
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Gelukkig geen GoB (Gathering of Beginners)crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:57:
[...]
Geen onvriendelijke Topics
Gek op Tweakers
Jammer alleen dat die richting een doodlopende straat is, omdat er geen QVL's waren voor mobo's uit die tijd, maar goed.Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:53:
[...]
Ik vind het een prima slot met een duidelijke "zoek het maar in deze richting" slotzin eigenlijk. Voor te makkelijke (zoek)vragen hoeft niet altijd plaats te zijn.
Is dit zo?Stel je alle vragen, mits er maar netjes op word gereageert, toe zoals bv beginnersweb vragen dan jaag je de meer technisch onderbouwde member (aka tweaker) vanzelf weg.
No offence maaruh.. je laat precies zien wat we hier bedoelen met eigen inzetVerwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:48:

Wat mij betreft wel. Ik zit hier bv omdat het niveau over het algemeen juist wat hoger ligt dan op andere non single issue fora. Met single issue doel ik dan bv op een forum rond alleen VMware of alleen Citrix etc. Ik heb nog steeds het idee dat dit voor een groot deel van de tweakers geldt.
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 07-03-2009 19:04 ]
Maar de vraag is of je weg zou gaan als er iets simpelere vragen toegestaan worden, dat is heel wat anders!Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:04:
[...]
Wat mij betreft wel. Ik zit hier bv omdat het niveau over het algemeen juist wat hoger ligt dan op andere non single issue fora. Met single issue doel ik dan bv op een forum rond alleen VMware of alleen Citrix etc. Ik heb nog steeds het idee dat dit voor een groot deel van de tweakers geldt.
Dan heb ik het niet over alle topics, maar dat de starteis ietsje lager word en iets coulanter wordt omgegaan met slechte startposts.
Wat ik mij van vroeger ook kan herinneren was als je dan een slechte reactie gaf op een slecht topic, je dan keihard op je flikker kreeg. Zo kreeg het topic nog een kans en kreeg je als je reageerde gewoon op je flikker. Nu heb ik het idee dat het topic word gesloten, vanwege de slechte reacties. Puur omdat dit makkelijker is voor de modjes...
[ Voor 32% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 19:07 ]
Als het aantal simpele vragen de overhand neemt gaat de meer onderbouwde forummer vanzelf op zoek denk ik. Natuurlijk is het veel onderbuik en "denk ik" gevoel.Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:05:
[...]
Maar de vraag is of je weg zou gaan als er iets simpelere vragen toegestaan worden, dat is heel wat anders!
Dan heb ik het niet over alle topics, maar dat de starteis ietsje lager word en iets coulanter wordt omgegaan met slechte startposts.
Waarom zou je de starteis uberhaubt lager willen leggen? Het enige wat je er waarschijnlijk mee bereikt is dat je inboet op kwaliteit en meer luie topicstarts krijgt. Waarom moet het startniveau zo nodig omlaag? Ik zie er weinig redenen voor en imho heeft verlaging van de eisen rond een goede topicstart niet direct iets te maken met een opener of toegankelijker GoT.
Maar daar hoeft geen sprake van te zijn, ik denk dat mensen de makkelijkere topics links laten liggen en hun eigen dingetjes opzoeken. Nu spreek ik wel voor het HW gedeelte waar ik vooral kom hoor.Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:09:
[...]
Als het aantal simpele vragen de overhand neemt gaat de meer onderbouwde forummer vanzelf op zoek denk ik. Natuurlijk is het veel onderbuik en "denk ik" gevoel.
Omdat je dan meer mensen hier houdt en dat is wel wat je wilt, de huidige regulars zullen op een moment toch minder komen.Waarom zou je de starteis uberhaubt lager willen leggen? Het enige wat je er waarschijnlijk mee bereikt is dat je inboet op kwaliteit en meer luie topicstarts krijgt. Waarom moet het startniveau zo nodig omlaag? Ik zie er weinig redenen voor en imho heeft verlaging van de eisen rond een goede topicstart niet direct iets te maken met een opener of toegankelijker GoT.
Ik denk wel degelijk dat het zal schelen, uiteraard is het goed om de dingen te vragen die nodig zijn, maar nu worden de topics te snel dichtgegooid, waardoor ik als beginner er niet eens eentje zou durven te openen, daar jaag je wel mensen mee weg denk ik.
Nu is die keuze (gelukkig) niet aan mij om te maken, maar ik denk dat als GoT door wil gaan ze er wel op moeten letten.
Het niveau van de frontpage is overigens wel naar beneden gezakt, als ik daar toch eens TR's mocht maken

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 19:16 ]
Het hogere niveau is absoluut een reden voor de gevorderde gebruiker om hier te komen. Vind jij het fijn als iedereen je blijft vragen hoe het papier in de printer moet worden bijgevuld?Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:05:
Maar de vraag is of je weg zou gaan als er iets simpelere vragen toegestaan worden, dat is heel wat anders!
Dat is al heel vaak langsgekomen, inclusief voorstellen voor GoT-lite, een apart hoekje voor luilakken/beginners (doorhalen naar keuze), etc. Maar waarom zou je je op het doelgebied van Beginnersweb richtten als dat nu juist de users zijn die alleen zullen leechen, zonder bij te dragen?Dan heb ik het niet over alle topics, maar dat de starteis ietsje lager word en iets coulanter wordt omgegaan met slechte startposts.
Ik ben juist sterk voor dichtgooien. Het is geen gratis afhaalchinees: als mensen zelf geen moeite doen, waarom zouden anderen dat dan wel moeten?
Jij geeft geen antwoord op de vraag. Probeer het nog eens zou ik zeggen. Ik stelde de vraag bewust andersomgambieter schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:48:
[...]
Het hogere niveau is absoluut een reden voor de gevorderde gebruiker om hier te komen. Vind jij het fijn als iedereen je blijft vragen hoe het papier in de printer moet worden bijgevuld?
[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 07-03-2009 19:56 ]
Zoek nu eerst eens naar de eerdere discussies, zoals men hier verwacht: eigen inzetHooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:52:
Jij geeft geen antwoord op de vraag. Probeer het nog eens zou ik zeggen.
En ja, ik was behoorlijk actief op het computertotaal forum, en GoT is een verademing juist doordat er inzet vereist is. Daaruit mag je zelf conclusies trekken over wat ik zou doen als het hier een beginners- en luilakkenforum wordt. Zoeken naar truffels is niet mijn geliefde bezigheid.
[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 07-03-2009 19:58 ]
Ik trek niets in het extreme. Jij stelt voor het niveau te verlagen en de inzetseis te droppen, en dan krijg je iets vergelijkbaars als wat er is CSL gebeurde: het droppen van boodschappenlijstjes. Verder is dit een community, waar je mensen wilt hebben die bijdragen. De mensen die GoT als afhaalchinees zien, zijn niet degenen die bijdragenHooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:00:
Je trekt het meteen in het extreme, dat hoeft helemaal niet.
dat geen extreme vorm is?Daaruit mag je zelf conclusies trekken over wat ik zou doen als het hier een beginners- en luilakkenforum wordt.
Dat is het wel hoor.
Overigens is in CSL gebleken dat mensen het ook wél leuk vonden om mensen er mee te helpen en zijn er nu gerichte topics voor ontstaan en dat werkt erg goed vziw!
Dat is inderdaad niet extreem. Op het moment dat je het instapniveau verlaagt, krijg je veel mensen die nu nog op Beginnersweb komen, naar GoT gaan omdat er hier veel meer kennis is. Het is imo juist erg goed dat er een barriere is, het mag best een beetje afschrikken om er voor te zorgen dat je alleen hen aantrekt die bereid zijn om inzet te tonen.Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:06:
Wou je beweren dat
[...]
dat geen extreme vorm is?
Dat is het wel hoor.
Helaas is het aantal boodschappenlijstjes niet echt terug gelopen, als ik het zo zie. Dat er enkele specifieke topics zijn waarin de boodschappenlijstjes gedumpt mogen worden is een keuze van de lokale crew.Overigens is in CSL gebleken dat mensen het ook wél leuk vonden om mensen er mee te helpen en zijn er nu gerichte topics voor ontstaan en dat werkt erg goed vziw!
Je vergist je trouwens in je suggestie dat andere mensen niet willen helpen. Alleen willen die eerst inzet zien, en boodschappenlijstjes en zelfzoekvraagjes zijn nu juist een teken van afwezigheid van inzet. Als je de boodschappenlijstjes keurt doe je dat waarschijnlijk meer voor jezelf dan voor de kopers.
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 07-03-2009 20:12 ]
Ik denk dat daar nog een aardig wat tussenvormen tussen zitten.gambieter schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:11:
[...]
Dat is inderdaad niet extreem. Op het moment dat je het instapniveau verlaagt, krijg je veel mensen die nu nog op Beginnersweb komen, naar GoT gaan omdat er hier veel meer kennis is. Het is imo juist erg goed dat er een barriere is, het mag best een beetje afschrikken om er voor te zorgen dat je alleen hen aantrekt die bereid zijn om inzet te tonen.
Zoals ik al helemaal in het begin heb gezegd, alles is te vinden op internet en als dat niet werkt, zal het wel stuk zijn, als het zo werkt zou ik dat erg jammer vinden.[...]
Helaas is het aantal boodschappenlijstjes niet echt terug gelopen, als ik het zo zie. Dat er enkele specifieke topics zijn waarin de boodschappenlijstjes gedumpt mogen worden is een keuze van de lokale crew.
Je vergist je trouwens in je suggestie dat andere mensen niet willen helpen. Alleen willen die eerst inzet zien, en boodschappenlijstjes en zelfzoekvraagjes zijn nu juist een teken van afwezigheid van inzet. Als je de boodschappenlijstjes keurt doe je dat waarschijnlijk meer voor jezelf dan voor de kopers.
En sommige mensen vinden het wel degelijk leuk om mensen die minder verstand van zaken te hebben te helpen, je maakt daar wel een erg makkelijke conclusie zeg.
Ik begin het idee te krijgen dat de organisatie achter GoT een bredere doelgroep aan wil spreken en dat is gewoon heel lastig met een bepaalde harde kern die geen n00bs ducht. Ik zou eerder zeggen richt gewoon extra beginnersfora op waar mensen kunnen posten die geen zin hebben om eerst zelf op onderzoek uit te gaan.
Toen ik hier voor het eerst kwam werd ik eerst ook uitgekaft (en nog steeds
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Wat is er mis mee dat de harde kern eens een keer zijn bek dicht houdt als hij een topic ziet waarvan hij het reageren niet waard vind? Waarom reageren ze dan gewoon niet en gaan ze verder?LauPro schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:20:
Ik begin het idee te krijgen dat de organisatie achter GoT een bredere doelgroep aan wil spreken en dat is gewoon heel lastig met een bepaalde harde kern die geen n00bs ducht. Ik zou eerder zeggen richt gewoon extra beginnersfora op waar mensen kunnen posten die geen zin hebben om eerst zelf op onderzoek uit te gaan.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Een paar vrij recente topics in PMG die terecht op slot gingen:Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:19:
[...]
En sommige mensen vinden het wel degelijk leuk om mensen die minder verstand van zaken te hebben te helpen, je maakt daar wel een erg makkelijke conclusie zeg.Het mag wel wat minder hard en wat meer toegankelijker en vriendelijker denken als je het mij vraagt.
Hoe CPU te installeren
wat is dual of single channel
Maximale cpu temperatuur
Beste processor
Processor vervangen!
hoge piep ..
Toegankelijker worden en coulant zijn houdt ergens op. Met vriendelijkheid alleen red je het trouwens ook niet hoor.
Het is voor de gevorderde gebruikers een kwestie van je voorkeuren zodanig instellen dat je het soort bovenstaande topics nooit meer ziet. Je mist dan wel de interessante topics natuurlijk én de vragenstellers missen de reacties en de bron van kennis die eerder wel altijd aanwezig was.
Heb je zo af en toe zin om je eens flink te ergeren dan kies je heel gewoon tijdelijk voor de actieve topics zonder forumfilter en kun je volop genieten van de nieuwe aanwas die 2-3 keer in een jaar zijn HELP-topic neerplempt.
ARME AOW’er
Ik heb niet het idee dat er een probleem is met acceptatie van nieuwe mensen, mits die bereid zijn moeite te doen. Het idee achter een community is dat iedereen een bijdrage levert, en zij die alleen komen om een oplossing af te halen dragen niet bij aan een community.LauPro schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:20:
Eigenlijk had ik wat eerder willen instappen in dit topic en persoonlijk vind ik de initiële vraagstelling onhaalbaar als men geen duidelijke richtlijnen stelt. Het is gewoon algemeen bekend dat outsiders minder geaccepteerd worden binnen een community.
Je ziet vaak zat dat er mensen zijn die alleen vragen stellen en in hun topichistorie alleen eigen topics hebben, zonder ooit een positieve bijdrage aan andere topics te leveren. Als bioloog begint dat dan in de buurt te komen van "parasitisme", dwz nemen zonder geven, leechen bij downloaden. Zolang dat beperkt is, gaat het nog wel, maar je gaat dan richting een ongezonde verhouding van mensen die wel/niet bijdragen
Ik heb persoonlijk helemaal geen probleem met n00bs, wel met n00bs die geen eigen inzet tonen. Dat een bijeffect is dat simpele zoekvraagjes worden gesloten is imo eerder positief, omdat je daarmee toch aangeeft iets van topicstarters te verwachten. En als die de inzet tonen, dan is de beloning in antwoorden en het opdoen van nieuwe kennisIk begin het idee te krijgen dat de organisatie achter GoT een bredere doelgroep aan wil spreken en dat is gewoon heel lastig met een bepaalde harde kern die geen n00bs ducht. Ik zou eerder zeggen richt gewoon extra beginnersfora op waar mensen kunnen posten die geen zin hebben om eerst zelf op onderzoek uit te gaan.
Omdat dat heel erg snel uit de hand gaat lopen.Waardoor het niet meer over een klein aantal topics gaat, maar op een gegeven moment over het merendeel van de active topics.Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:22:
[...]
Wat is er mis mee dat de harde kern eens een keer zijn bek dicht houdt als hij een topic ziet waarvan hij het reageren niet waard vind? Waarom reageren ze dan gewoon niet en gaan ze verder?
Zoals je zelf al aangaf :
Afscheidingen / aparte subfora etc is allemaal al uitgebreid eerder besproken.Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:08:
Er moeten er niet al te veel van komen
P.s. Hoe combineer jij trouwens commentaar op de search met de wens om nog meer slechte zoekresultaten erbij te gooien?
Tja, maar dan wil je er imho niets wijzer van worden. Je wilt gewoon een afhaal antwoord op je vraag.Onbekend schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:28:
Een topic openen om ergens iets wijzer van te worden resulteert bij mij meestal in een discussie over bijzaken. Uiteindelijk laat ik het topic dan zitten omdat ik dan toch weet dat ik er geen normaal antwoord op krijg, en post ik de vraag op andere fora. Daarom open ik nog nauwelijks topics hier.
Die bijzaken zijn over het algemeen gewoon een andere kijk op jouw probleem / best practice / discussie of jouw manier wel de handigste is etc.
Daar kan je ook wijzer van worden
[ Voor 28% gewijzigd door Gomez12 op 07-03-2009 20:49 ]
Tja dat is een beetje de fundenmentele vraag waarom mensen überhaupt hier rondhangen. Persoonlijk haal ik er gewoon veel voldoening en kennis uit en het is altijd leuk om een pittige discussie te voeren over zaken.Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:22:
Wat is er mis mee dat de harde kern eens een keer zijn bek dicht houdt als hij een topic ziet waarvan hij het reageren niet waard vind? Waarom reageren ze dan gewoon niet en gaan ze verder?
Ik moet wel bekennen dat ik volgens mij wel eens een topic van jou gekaapt heb als de scope van de TS te smal is. Gelukkig zijn er tegenwoordig topic-splits waarbij dit fenomeen afgevangen kan worden.Onbekend schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:28:
Een topic openen om ergens iets wijzer van te worden resulteert bij mij meestal in een discussie over bijzaken. Uiteindelijk laat ik het topic dan zitten omdat ik dan toch weet dat ik er geen normaal antwoord op krijg, en post ik de vraag op andere fora. Daarom open ik nog nauwelijks topics hier.
Je hebt gelijk, als mensen bereid zijn moeite te doen dan is het meestal makkelijker. Maar ook in dat geval moet je je bedenken dat je toch vaak even ontgroend gaat wordengambieter schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:43:
Ik heb niet het idee dat er een probleem is met acceptatie van nieuwe mensen, mits die bereid zijn moeite te doen. Het idee achter een community is dat iedereen een bijdrage levert, en zij die alleen komen om een oplossing af te halen dragen niet bij aan een community.
Die kant lijkt het inderdaad voor andere en mijzelf ook op te gaan.Onbekend schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:28:
Wat ik vaak mee maak en zie bij andere die een vraag stellen, krijg je gelijk reacties van: "Gebruikt de search", "Wat heb je zelf gedaan", "Dit is hier niet toegestaan", "Waarom dit", "Waarom dat"
Dan denk ik echt bij die reacties van jezus hou ff je bek joh, als het je niet bevalt reageer dan gewoon niet dan het topic te vervuilen met dat soort nog nutteloze reacties.
Die vervolg reacties zijn meestal nog kanslozer dan de wat minder topic start die tenminste nog bedoeld is om iets te vragen.
Soms is iemand "ik zelf ook" gewoon een mens van weinig woorden
Ik zie dagelijks vragen die je in mijn ogen makkelijk kan vinden maarja als je iets niet weet zie dan maar eens een juist trefwoord te verzinnen om te zoeken.
Ik geef gewoon antwoord hoe simpel het voor mij dan ook mag zijn, Iemand anders is er dan weer mee geholpen en kan verder, voor mij een kleine moeite...
En als je zelf ergens mee zit is het ook fijn om van een ander gewoon een antwoord terug te krijgen in plaats van op je gebrek aan kennis gewezen te worden, daar zit die gene niet op te wachten,gewoon antwoorden: kleine moeite toch?
Zo niet reageer dan niet, dan komt de TS er zelf wel achter dat niemand iets met zijn informatie kan.
Het idee achter een community is dat je je erbij betrokken voelt, en je dus probeert om negatieve ontwikkelingen en uitwassen te voorkomen. Wat je je blijkbaar niet realiseert is dat een community juist draait op betrokken mensen die niet opzij kijken of problemen negeren.Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:22:
De crew geeft zelf aan dat ze optreden tegen wannebe mods, wat wil je nog meer? Luilakken hoeven zich niet aan te passen, maar anderen wel? De oorzaak van dergelijke (foute) bijdragen is het geopende topic, de foute bijdrage is een gevolg. Je maakt de gevolgen niet minder als je de oorzaken niet aanpakt.
Ah, je trekt zelf heel erg makkelijk de conclusie dat andere mensen niet willen helpen als ze tegen boodschappenlijstjes gedump zijn, en dan klaag je als een ander je een spiegel voorhoudt?Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:19:
En sommige mensen vinden het wel degelijk leuk om mensen die minder verstand van zaken te hebben te helpen, je maakt daar wel een erg makkelijke conclusie zeg.Het mag wel wat minder hard en wat meer toegankelijker en vriendelijker denken als je het mij vraagt.
Je blijft negeren dat inzet van belang is. Zoals al heel vaak is aangegeven, gaan topics waar de TS echt inzet toont echt niet zovaak dicht. Manuals en FAQs lezen mag echt wel een minimumvereiste zijn
Ik moet zeggen dat ik nooit het gevoel heb gehad ontgroend te zijn. Maar ik kwam hier niet om een topic te openen. Ik ben zelf actief in W&L, en bleek er nog nooit een topic te hebben geopend (totdat een post van mij deze week afgesplitst werd als startpostLauPro schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:45:
Je hebt gelijk, als mensen bereid zijn moeite te doen dan is het meestal makkelijker. Maar ook in dat geval moet je je bedenken dat je toch vaak even ontgroend gaat worden.
[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 07-03-2009 20:56 ]
Die eerste drie zijn zaken die we aanpakken, die laatste twee zijn (voor mij) niet erg concreet om iets over te kunnen melden. Als dit soort opmerkingen komen, dan is 9 van de 10 keer de betreffende topicstart niet erg uitgebreid en willen mensen wel helpen maar hebben ze te weinig informatie.crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:49:
[...]
Wat ik vaak mee maak en zie bij andere die een vraag stellen, krijg je gelijk reacties van: "Gebruikt de search", "Wat heb je zelf gedaan", "Dit is hier niet toegestaan", "Waarom dit", "Waarom dat"
Daar is dus TopicReport voor uitgevonden, dan kan je je frustraties bij een mod kwijt zonder dat het je al te veel moeite kost of het topic verziekt.Dan denk ik echt bij die reacties van jezus hou ff je bek joh, als het je niet bevalt reageer dan gewoon niet dan het topic te vervuilen met dat soort nog nutteloze reacties.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Natuurlijk wordt ik van elke discussie wijzer. Maar ik zoek dingen zoveel mogelijk zelf uit en prop dat in een voor mij goed werkende oplossing. En een andere kijk mag best, maar als ze dan dingen gaan roepen wat (bijna) onmogelijk is te implementeren zal ik dat toch niet doen.Gomez12 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:43:
[...]
Tja, maar dan wil je er imho niets wijzer van worden. Je wilt gewoon een afhaal antwoord op je vraag.
Die bijzaken zijn over het algemeen gewoon een andere kijk op jouw probleem / best practice / discussie of jouw manier wel de handigste is etc.
Daar kan je ook wijzer van worden
Ik open een topic om hulp te krijgen om een probleem van mij op te lossen en om te kijken of meer mensen het zelfde probleem hebben (gehad). Ik hoef geen afhaalantwoord, want meestal moet zo'n antwoord toch aan de situatie aangepast worden. Ik wil gewoon hints en tips hebben om het antwoord te vinden!
Speel ook Balls Connect en Repeat
Hey GAGuardian Angel schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:36:
[...]
Een paar vrij recente topics in PMG die terecht op slot gingen:
Hoe CPU te installeren
wat is dual of single channel
Maximale cpu temperatuur
Beste processor
Processor vervangen!
hoge piep ..
Toegankelijker worden en coulant zijn houdt ergens op. Met vriendelijkheid alleen red je het trouwens ook niet hoor.
Right on the money.
Dan over de HELP topics. Die kunnen imho redelijk vaak voorkomen worden. Dat vraagt inzet van ons, van jullie maar ook een (nog) betere search. Ik ben overigens op het moment aan het nadenken met onze devvers of en hoe we een antwoord in een bepaald topic hoger in de search ranking kunnen krijgen. Maar het probleem van 'vind het goede antwoord op een vrij algemene vraag' is bekend.
Dit topic is gesloten.