Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 33.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

pino22 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:29:

Sorry dat ik het zeg, misschien wel heel fout dat ook ik dit doe omdat iemand anders het al zei maar niet op jullie 2 gericht meer in het algemeen.. als iemand die zich nog relatief een beginneling voelt en dat ik dit zeg tegen jullie, de 1 een crew lid en de ander een ex crew lid(toch?) dat voelt aan 1 kant ook niet goed omdat je er van uit mag gaan dat een crew lid en een ex crew lid zelf zouden kunnen inzien van he we gaan echt te persoonlijk op elkaar in dit is niet juist en daar word niemand beter van.
Ik wil tevens niemand tegen het been schoppen maar toen ik de pagina's aan het bij lezen was zag ik zo veel aanvallen van de 1 naar de ander en verwijten en ga maar door.. :N
GoT-meubel vs Crewlid :)
Maar je hebt een punt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zowel Exirion als Confusion schuift niet onder stoelen of banken wat hij denkt, maar zó ver gaat het toch ook niet? Bovendien geeft Confusion in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT,..." best netjes aan hoe en waarom dat alles relevant is. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Tja NMe ik vind het gewoon deels niet passend, het voegt weinig toe om elkander zo aan te spreken, ik vind bepaalde dingen gewoon erg respectloos , ook vind ik deels dat dit meer iets is tussen de 2 zelf dan van toepassing op dit topic al zijn er natuurlijk wel punten die erg relevant kunnen zijn tot dit topic dat denk ik wel zeer zeker, maar er zit een soort van ja hoe zeg je dat tint aan waar ik van denk jongens moet dit nu zo?
( maar dat is mijn gevoel en mening) het voelt gewoon niet goed aan, als ik dit al merk dan moet iedereen toch merken dat de toonzetting verder gaat onderling dan een een standaard onenigheid.. of discussie van en voor dit topic?
Volgens mij zit er veel meer achter maar ik kan ook spoken zien natuurlijk, ik hoef ook niet te weten wat er allemaal gebeurd is maar het valt gewoon heel erg op in de onderlinge beargumentaties die te veel op de man gericht zijn.
Ik zal er verder niets over zeggen natuurlijk want ook dat voegt niets toe.

Ik bedoel er verder niets verkeerds mee naar beiden toe en andere leden/crew, wist ook niet mag ik dit wel aangeven, als iemand die absoluut erg weinig recht van spreken heeft tov de over de inzet die de 2 mannen hebben gegeven en geven aan tweakers.net en dat al jaren lang.
Het voelde aan als de drempel waar sommigen al vaker over spraken , zou je als relatieve beginner op GoT op deze manier je mening kunnen/mogen geven je gevoel uitten of is dat onverstandig en word je afgeserveerd.( wat bepaalde mensen blijkbaar zo voelen en denken)
Gezien tot nu toe de reacties denk ik dat het laatste al niet opgaat, dus voor mij bevestigd het tot nu toe des te meer ,je kan gewoon ook als nieuweling iets aankaarten waarvan je zou kunnen denken ja maar ik ben nieuw en en en..

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 23-01-2009 02:28 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

pino22 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 02:23:
ook vind ik deels dat dit meer iets is tussen de 2 zelf
Waarom denk je dat? Ik heb, voorzover ik weet, geen verleden met Exirion. Ik ga hier, overigens voor het eerst in dit draadje, een discussie met hem aan en hij beroept zich op het feit dat zijn oud-tweaker en ex-crew-zijn mee zou moeten wegen. Ik geef aan dat dat niet zo is en ik neem aan dat hij begrijpt hoe dat zo gekomen is. Daar heb ik verder niets mee te maken.

Misschien had ik dat niet en plein publique moeten zeggen, maar dan lijkt het alsof we niets te zeggen hebben op een redelijk lijkend standpunt. Als je je op zoiets beroept, dan moet je de gevolgen kuinnen dragen.

@NMe
Ik had me niet gerealiseerd dat mijn reactie op Guardian Angel geinterpreteerd zou kunnen worden als slaande op Exirion. Het was gewoon algemeen bedoeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Confusion op 23-01-2009 10:36 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-09 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Confusion schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 07:16:
[...]
De meest problematische gevallen zijn juist de trouwe gebruikers, waaronder ex-crewleden, die nog steeds de botte-bijl methode van vijf jaar geleden hanteren. De gevallen die we niet graag OW'en of bannen, omdat we ze als inhoudelijke aanwinst beschouwen, terwijl ze zich tegelijkertijd door de vorm van hun reacties onmogelijk maken. Die daar al jaren mee wegkomen, terwijl iedere nieuwkomer op basis van dat gedrag gebanned zou zijn. Als nieuwe aanwas zich zo gedraagt, dan is het door het slechte voorbeeld dat al jaren gegeven wordt.
Ach kom nu toch... Moeten we dan allemaal maar in het keurslijf geduwd worden zodat het hier een soort hemelse rozentuin wordt waar kritische/botte/dwarse geluiden niet worden geaccepteerd? Ik schaar mezelf ook maar in de categorie 'trouwe gebruikers met onaangepast gedrag' en ik ben juist blij dat er ook ruimte is voor wat meer botheid. Zou een saaie bedoeling worden hier anders.

Inhoudelijk: leeg-editen van posts is IMHO not done, alleen schijnen sommige mods daar een soort sardonisch genoegen in te hebben als de boodschap te bot (of duidelijk, zo u wilt) is.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach kom nu toch... Moeten we dan allemaal maar in het keurslijf geduwd worden zodat het hier een soort hemelse rozentuin wordt waar kritische/botte/dwarse geluiden niet worden geaccepteerd?
Als ik dat wil ga ik wel naar de hardware.info forum. Jullie willen toch niet lijken op het hardware.info forum? :|

Oh en ff iemand een veer in zijn reet steken:
Thandor in "prijs Q6600"
Keurig, gewoon keurig. Ik zelf heb meerdere keren een hand op mijn voorhoofd geslagen en do'h gezegt door dit topic. Mag ook wel een keer gezegt worden dat het toegankelijk en vriendelijk gebeurt!!!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Confusion schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:34:
[...]

@NMe
Ik had me niet gerealiseerd dat mijn reactie op Guardian Angel geinterpreteerd zou kunnen worden als slaande op Exirion. Het was gewoon algemeen bedoeld.
Weet ik, maar het was ook relevant voor je reacties op Exirion. :)
Wokschotel schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:53:
[...]
Ach kom nu toch... Moeten we dan allemaal maar in het keurslijf geduwd worden zodat het hier een soort hemelse rozentuin wordt waar kritische/botte/dwarse geluiden niet worden geaccepteerd?
Kritisch: prima. Bot/dwars? Nee.
Ik schaar mezelf ook maar in de categorie 'trouwe gebruikers met onaangepast gedrag' en ik ben juist blij dat er ook ruimte is voor wat meer botheid. Zou een saaie bedoeling worden hier anders.
Als jij hier alleen maar lol kan hebben door anderen te beledigen of de deksel op hun neus te geven, dan is dit misschien inderdaad niet (meer?) het forum voor jou. Maar in dat geval is het dat al jaren niet meer, want dergelijke botheid hebben we sowieso nooit getolereerd.
Inhoudelijk: leeg-editen van posts is IMHO not done, alleen schijnen sommige mods daar een soort sardonisch genoegen in te hebben als de boodschap te bot (of duidelijk, zo u wilt) is.
Er wordt wel eens te snel naar modtools gegrepen, maar een gesprek met een mod is zo aangegaan, evenals een gesprek met diens admin als de mod niets oplevert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:54:
[...]

Als ik dat wil ga ik wel naar de hardware.info forum. Jullie willen toch niet lijken op het hardware.info forum? :|

Oh en ff iemand een veer in zijn reet steken:
Thandor in "prijs Q6600"
Keurig, gewoon keurig. Ik zelf heb meerdere keren een hand op mijn voorhoofd geslagen en do'h gezegt door dit topic. Mag ook wel een keer gezegt worden dat het toegankelijk en vriendelijk gebeurt!!!
Props inderdaad, prima afhandeling. De manier van schrijven in de laatste post van de TS is echt gewoon té.
Had je een hele dikke vette rant over kunnen maken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het jeukte omdat zelf te doen, maar ik dacht toen aan dit topic :P. Voor mod spelen is een no no. Ik had daarboven al van die posts die richting het belerende gingen.

Al moet ik zeggen dat soms lastig is te zeggen of je nu voor mod speelt, iemand helpt, of belerend bent. Ik wijs mensen in het ATI Nieuws topic er vaak op dat dit het nieuws topic is en dat ze voor problemen beter naar het HD48XX topic kunnen gaan. Is dat spelen voor mod? Een beetje. Help je iemand? Als hij daar heen gaat wel :P. Is het belerend? Denk het wel. Ik denk dat het Ati nieuws topic ook een hell is voor de modjes :P.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Ach kom nu toch... Moeten we dan allemaal maar in het keurslijf geduwd worden zodat het hier een soort hemelse rozentuin wordt waar kritische/botte/dwarse geluiden niet worden geaccepteerd? Ik schaar mezelf ook maar in de categorie 'trouwe gebruikers met onaangepast gedrag' en ik ben juist blij dat er ook ruimte is voor wat meer botheid. Zou een saaie bedoeling worden hier anders.

Amen :)

En om nog even te reageren op het feit dat zogenaamd de hele crew tegen mij en mijn standpunt zou zijn: ik heb een ICQ message ontvangen van iemand uit de crew die me steunde in m'n mening over de gang van zaken. Hij noemt letterlijk zaken als "crew wederom een ivoren toren betrekt", "geen tegenspraak meer", "vooral geen invloed van die-hards", "is een gigantische bemoeizucht ontstaan met wat users wel en niet posten", "vergeten de consequenties te aanvaarden", "pakken ze zelfregulerende users alsnog keihard aan", "wat mij betreft slaan ze door".

Nu mag je dit ook als "borrelpraat" zoals op een IRC-kanaal afdoen, maar goed... dan bevestig je eigenlijk alleen maar wat hierboven beschreven wordt over het crewbeleid. Succes ermee :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Exirion schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:13:
[...]

Nu mag je dit ook als "borrelpraat" zoals op een IRC-kanaal afdoen, maar goed... dan bevestig je eigenlijk alleen maar wat hierboven beschreven wordt over het crewbeleid. Succes ermee :)
Het maakt niet uit wat we doen, in jouw ogen bevestigen we tóch altijd wel jouw idee van deze hele discussie. Ik ga dus ook geen moeite meer doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Exirion schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:13:
En om nog even te reageren op het feit dat zogenaamd de hele crew tegen mij en mijn standpunt zou zijn:[..]
Dat heb ik niet gezegd en dat je dat er van maakt is precies een van de problemen: het is zwart-wit denken Ik heb gezegd dat jouw mening voor veel crewleden niet meer telt zoals bijvoorbeeld die van JvS nog steeds telt: dat die mening gewaardeerd wordt en invloed heeft, enkel door de persoon die hem formuleert en de manier waarop die persoon meningen formuleert.
Juist, dus als ik het er niet mee eens ben, dan bevestig ik het en als ik het er wel mee eens ben, dan bevestig ik het. Leuke drogredenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Ach kom nu toch... Moeten we dan allemaal maar in het keurslijf geduwd worden
Dat is weer een zwart/wit drogredenering. Nee, geen keurslijf. Ja, wel wat minder bot.
als de boodschap te bot (of duidelijk, zo u wilt) is.
En dat is het grote misverstand dat jullie er op nahouden: dat botheid noodzakelijk en zelfs duidelijk is. Botheid is volstrekt niet constructief. Je jaagt de discussiepartner er alleen maar mee tegen je in het harnas. Zoals ik eerder heb betoogd in dit topic, werkt botheid alleen bij bekenden en mensen die je al respecteren. Niemand heeft daar iets tegenin gebracht, omdat het simpelweg een waarheid is, gestoeld op wat psychologische basisprincipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik snap ook de meerwaarde van botheid niet, het heeft inderdaad nooit een positief effect.

Er is niets mis met een beleefd antwoord, doch wijzend op evt. onvolkomenheden in iemand zijn post. Een snauw en een sneer zijn prettig om jezelf mee af te reageren, maar daar is niemand behalve de snauwer zelf bij gebaat.

Ik vind overigens ook niet dat alles met bloemetjes moet worden gekleurd in de postings, maar enige nuance aanbrengen is een post is geen moeite, en is prettiger voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Exorcist schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:37:
Ik vind overigens ook niet dat alles met bloemetjes moet worden gekleurd in de postings, maar enige nuance aanbrengen is een post is geen moeite, en is prettiger voor iedereen.
En dát is nu waar dit beleid naartoe wil, niets meer en niets minder. Geen bloemetjes en parfum, wél normale respectvolle reacties, ook tegen mensen die niet zoveel weten als jijzelf. Verder ben ik het met je eens dat een sneer meestal alleen nut heeft voor degene die hem uitdeelt, tenzij zoals Confusion al zegt de uitdeler en ontvanger elkaar al kennen en respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat een crap zeg :D

Een boel gezever over botheid. Ik wist niet dat je daar meer dan 50 posts over kan hebben in een fantsoenlijke discussie (of wat daar op moet lijken) :X

Waar gaat deze discussie nu trouwens over? Ik neem aan dat duidelijk is wat de crew van plan is en wat de gebruikers daar mee moeten doen? Dat het nog niet helemaal vlekkeloos loopt en dat de crew onderling anders handelen is alleen maar een teken van een start. Ik hoop dan ook dat dit uiteindelijk beter verloopt. Dat we dan uiteindelijk zitten te bleren over botheid, RTFM, UTFS als gebruiker is dan imo ook bullshit.

* Outerspace gaat weer verder lurken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Confusion schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:34:
[...]

Waarom denk je dat? Ik heb, voorzover ik weet, geen verleden met Exirion. Ik ga hier, overigens voor het eerst in dit draadje, een discussie met hem aan en hij beroept zich op het feit dat zijn oud-tweaker en ex-crew-zijn mee zou moeten wegen. Ik geef aan dat dat niet zo is en ik neem aan dat hij begrijpt hoe dat zo gekomen is. Daar heb ik verder niets mee te maken.

Misschien had ik dat niet en plein publique moeten zeggen, maar dan lijkt het alsof we niets te zeggen hebben op een redelijk lijkend standpunt. Als je je op zoiets beroept, dan moet je de gevolgen kuinnen
Ik begrijp je maar het kwam op mij als iemand die alles aan het lezen was zeer vijandig bijna over tussen jullie 2..
Maar bedankt voor je uitleg, ik zal spoken gezien hebben dat kan gebeuren, heb het verkeerd begrepen blijkbaar

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
ik ga misschien met dit statement ook een hele grote knuppel in het al veel te kleine hokje smijten maar soit.

vroeger had je dit soort zaken veel meer in LA, dat er op het scherptst van de snee gediscussieerd werd, op het puntje van flamen af. En eerlijk gezegd vind ik dit goed, omdat je gewoon (mits gefundeerd) je mening kunt zeggen. Moesten de mods niet naar ons luisteren, waarom heeft dit topic dan al meer als 500 posts? dan kon het toch evenzeer gewoon gesloten worden zoals al de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 20:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ikzelf kwam hier ook binnen als 14 jarig menneke. Je zit in de 2e klas, je kunt niks maar je wilt vanalles, je kent dat wel :P. Ook bij het teruglezen van mijn vroegere reacties komt het schaamrood hier en daar op mijn kaken. Ik kan hier gewoon mijn eigen pubergedrag teruglezen. :+

Begane misdaden:
-Kort door de bocht reageren.
-Met de botte bijl meer plezier!
-Voor noorderlingen onleesbaar brabants dialect neerkwakken.
-Het posten van spudgun-howto's en ander niet policy proof materiaal :D
Mijn eerste stapjes op GoT: Nvidia op win2k TIP
:$

Ik ben hier ook door schade en schande wijs geworden, maar in die tijd was het nog wat gebruikelijker om newbies af te zeiken en sjah, waarom niet? In mijn eerste topics snapte ik ook niet dat het de bedoeling was dat je eerst zelf dingen uitzocht. Als ik op mijn plek werd gezet door een meer ervaren user was dat ook niet erg (in retrospect). Ik kreeg alleen maar meer respect voor de slimmere gebruiker. Ik keek tegen jullie op. :P

Bijna alles wat ik geleerd heb over computers is te danken aan dit forum. :)

Maar om de nieuwe gebruikers nou dood te gaan slaan met rozen vind ik ook weer zowat. Ik vind het ook niet echt een prioriteit dat een modje altijd politiek correct reageert. Hij is ook maar een mens, ik zou ook gestoord worden van de 35e helpdesker die dag.
En dat is ook wat ik een beetje mis aan GoT tegenwoordig (jaja vroeger was alles beter) . Ik heb zo'n gevoel dat jullie haast verzuipen in de richtlijnen en regeltjes. Maakt dat het modderen niet een stuk minder aantrekkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Richtlijnen en regeltjes?

Ik persoonlijk mod heel simpel met de vraag: toont de TS zelf inzet? Ja? Mooi. Nee? actie ondernemen
En vervolgens: wordt er normaal gereageerd in het topic? Ja? Mooi? Nee? actie ondernemen
En als laatste: is het voor mij als gebruiker een interresant topic? Ja, reageren dan maar :)

En thats it. Dat doe ik al jaren en dat blijk ik nog even zo doen. Ik heb dan ook geen idee welke regeltjes ik allemaal zou moeten controleren of nagaan om te kunnen modden? Het is niet meer dan even je gezond verstand gebruiken. Sommige mensen slaan ook nogal door door de regels letter voor letter te gaan ontleden en vervolgens hierop flinke kritiek te geven. Kijk er nu eens met een gezond verstand tegenaan en ga nu niet letterlijk alles lopen uitpluizen. Dan zal je ook zien dat het echt allemaal wel meevalt en dat er echt niet zo heel veel is veranderd. Alleen op de echt botte reacties wordt misschien wat sneller actie ondernomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 26-01-2009 13:19 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

AtomicShockwave schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:17:
Ik heb zo'n gevoel dat jullie haast verzuipen in de richtlijnen en regeltjes. Maakt dat het modderen niet een stuk minder aantrekkelijk?
* Confusion with Creepy. Er is ook helemaal geen lijstje met regels en richtlijnen die moderatoren dienen te volgen. De algemene voorwaarden en aanverwante teksten dekken het meeste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AtomicShockwave schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:17:
En dat is ook wat ik een beetje mis aan GoT tegenwoordig (jaja vroeger was alles beter) . Ik heb zo'n gevoel dat jullie haast verzuipen in de richtlijnen en regeltjes. Maakt dat het modderen niet een stuk minder aantrekkelijk?
We hebben de afgelopen paar maanden juist het aantal regels en richtlijnen drastisch teruggebracht... Verder heeft Creepy gewoon gelijk dat modden veel meer nattevingerwerk is dan wat anders en de regels er alleen maar zijn als extra stok om mee te slaan áls het dan eens echt nodig is. Ik probeer zelf zo weinig mogelijk te linken naar regeltjes of beleidstopics.

Ik heb af en toe het idee dat mensen elkaar maar naroepen over de regels hier op GoT. Ja, het is erg geweest. Echter hebben we daaraan gewerkt na een lading kritiek en inmiddels is het allang niet meer allemaal van toepassing wat er nog geroepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vaker geïrriteerd heeft (dat heb ik ook toen niet nagelaten om te melden) is dat het soms lijkt dat er met 2 maten gemeten wordt. Zo is na het officeel uitbrengen van Windows Vista het "Het grote Vista topic" gesloten omdat men vond dat we maar voor elk vista probleempje een nieuwe topic moesten maken. Hiermee was het dan ook niet meer mogelijk om over je ervaringen te praten aangezien je daar niet zo snel een topic overmaakt EN omdat dit niet meer mocht.

Maar als ik dan wel "grote" topics over Katten, sigaren, gabbers, alfa romeo, aquarium, wielrennen..... enz zie heb ik wel zo iets van waarom mag dit dan niet over vista. Ik heb toen ook al aangegeven dat men dan ook de topics over ubuntu en Mac OS moesten sluiten kreeg ik een erg onbevredigend antwoord dat men dit ook niet wist hoe dit ging in andere fora's op GOT maar bij windows dit niet meer mocht.

Ik ben dan ook benieuwd hoe dit gaat na het uitkomen van Windows 7. :S

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:16:

Maar als ik dan wel "grote" topics over Katten, sigaren, gabbers, alfa romeo, aquarium, wielrennen..... enz zie heb ik wel zo iets van waarom mag dit dan niet over vista.
Er zit wel wat verschil tussen tech-topics en de categorie die je daar opnoemt natuurlijk ;)

Over Grote Tech-topics is genoeg terug te vinden, laten we daar nu niet weer over beginnen :+
Iets met fingerspitzenknappenfuhlen enzo ;)
[edit]

Even concreet over je voorbeeld: tot nu toe hebben we voor beta-meuk zoals Windows 7 'gekozen' om dat wel centraal te houden, zodra je RTM gaat is dat ook weer 'over' en is het weer aan de orde van de dag.
Losse topics, net als voor 2000, XP en nu Vista. Anders hou je alleen maar 3 of 4 'het grote <vulmaarin> topic over.
Lijkt mij ook niet fijn om te lezen voor jou.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 26-01-2009 20:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:16:
Wat vaker geïrriteerd heeft (dat heb ik ook toen niet nagelaten om te melden) is dat het soms lijkt dat er met 2 maten gemeten wordt. Zo is na het officeel uitbrengen van Windows Vista het "Het grote Vista topic" gesloten omdat men vond dat we maar voor elk vista probleempje een nieuwe topic moesten maken. Hiermee was het dan ook niet meer mogelijk om over je ervaringen te praten aangezien je daar niet zo snel een topic overmaakt EN omdat dit niet meer mocht.

Maar als ik dan wel "grote" topics over Katten, sigaren, gabbers, alfa romeo, aquarium, wielrennen..... enz zie heb ik wel zo iets van waarom mag dit dan niet over vista. Ik heb toen ook al aangegeven dat men dan ook de topics over ubuntu en Mac OS moesten sluiten kreeg ik een erg onbevredigend antwoord dat men dit ook niet wist hoe dit ging in andere fora's op GOT maar bij windows dit niet meer mocht.

Ik ben dan ook benieuwd hoe dit gaat na het uitkomen van Windows 7. :S
Dit heeft niets te maken met waar dit topic over gaat. Maar er is een compleet subforum voor windows... Daar kunnen die vragen allemaal gesteld worden :).

Je kan natuurlijk wel een tips & tricks topic toevoegen of een topic over tuning openen. Je kan alles openen. En het mooie is, dat ik het dan met de zoekfunctie specifiek kan terugvinden (en samen met mij iedereen :)). Dat is het handige van niet een groot centraal topic gebruiken.

Verder mag jij dus gewoon een topic openen om specifieke ervaringen in te delen... Ik zie het probleem niet echt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 20:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

NMe schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:29:
[...]

We hebben de afgelopen paar maanden juist het aantal regels en richtlijnen drastisch teruggebracht... Verder heeft Creepy gewoon gelijk dat modden veel meer nattevingerwerk is dan wat anders en de regels er alleen maar zijn als extra stok om mee te slaan áls het dan eens echt nodig is. Ik probeer zelf zo weinig mogelijk te linken naar regeltjes of beleidstopics.

Ik heb af en toe het idee dat mensen elkaar maar naroepen over de regels hier op GoT. Ja, het is erg geweest. Echter hebben we daaraan gewerkt na een lading kritiek en inmiddels is het allang niet meer allemaal van toepassing wat er nog geroepen wordt.
Laat ik beginnen te zeggen dat ik niemand na-roep. En al helemaal geen kritiek heb op jullie manier van moderereren. Laten we wel zeggen: ik kom lang niet in alle subfora, maar van wat ik er van zie doen jullie het prima. Het was alleen een vraag van mij naar jullie of jullie niet ooit moe werden van afspraken/regels mbt. jullie eigen modereer acties.
Je geeft al duidelijk aan dat je er zelf nog een redelijk vrije hand in houdt/en dat regels zijn terug gedrongen. Dat was ook eigenlijk het antwoord waar ik naar zocht. Ik ben namelijk helemaal voor nattevingerwerk in deze. En vooral omdat dat het modereren menselijk en leuk houdt. Wat ook bijdraagt aan de sfeer. Ik kan van de buitenkant namelijk niet goed inschatten hoe jullie je aan gemaakte afspraken moeten houden. En dat is waar ik mij een beetje zorgen over maakte.
Als een modje het namelijk helemaal gehad heeft met een usertje dan hoeft ie van mij niet vriendelijk te reageren als hij daar geen zin in heeft. Vooral omdat ik dan het gevoel krijg dat hij beleid uitvoert ipv. te zeggen wat hij/zij zelf denkt.
Dat zie ik een beetje als een gevaar van een "vriendelijkheids"-beleid, zie het als lachen met een opgetrokken lip.
Ik zou me dan ook kunnen voorstellen dat een mod ivm beleid niet meer oprecht durft te zijn. Maar Ik begrijp uit je reactie dat dat niet zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:12
AtomicShockwave schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:00:
[...]

Laat ik beginnen te zeggen dat ik niemand na-roep. En al helemaal geen kritiek heb op jullie manier van moderereren. Laten we wel zeggen: ik kom lang niet in alle subfora, maar van wat ik er van zie doen jullie het prima. Het was alleen een vraag van mij naar jullie of jullie niet ooit moe werden van afspraken/regels mbt. jullie eigen modereer acties.
Je geeft al duidelijk aan dat je er zelf nog een redelijk vrije hand in houdt/en dat regels zijn terug gedrongen. Dat was ook eigenlijk het antwoord waar ik naar zocht. Ik ben namelijk helemaal voor nattevingerwerk in deze. En vooral omdat dat het modereren menselijk en leuk houdt. Wat ook bijdraagt aan de sfeer. Ik kan van de buitenkant namelijk niet goed inschatten hoe jullie je aan gemaakte afspraken moeten houden. En dat is waar ik mij een beetje zorgen over maakte.
Als een modje het namelijk helemaal gehad heeft met een usertje dan hoeft ie van mij niet vriendelijk te reageren als hij daar geen zin in heeft. Vooral omdat ik dan het gevoel krijg dat hij beleid uitvoert ipv. te zeggen wat hij/zij zelf denkt.

Dat zie ik een beetje als een gevaar van een "vriendelijkheids"-beleid, zie het als lachen met een opgetrokken lip.
Ik zou me dan ook kunnen voorstellen dat een mod ivm beleid niet meer oprecht durft te zijn. Maar Ik begrijp uit je reactie dat dat niet zo is. :)
Zelfs ik laat zo nu en dan users weten dat ik het niet eens ben met hun manier van doen en laten. Zo nodig ook op een wat directere manier.

Nogmaals, het is business as usual. Mensen die een sturende mail nodig hebben zullen die ook gewoon krijgen. evenzo voor een vermanende mail. Of heel soms gewoon een botte mail. Is nu al zo & blijft ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:45:

Verder mag jij dus gewoon een topic openen om specifieke ervaringen in te delen... Ik zie het probleem niet echt.
Wie gaat nu een topic openen om even wat snelle ervaringen te delen over nieuwe functionaliteit? Als je even wil meedelen dat de preview venstertjes wel leuk werken, en of iemand anders dat ook zo ervaart...

Vind je bvb dat er nog bepaalde mankementjes aanzitten, of wil je even laten weten dat de nieuwe taskbar mooi werkt, en wat ervaringen sprokkelen van hoe anderen deze optimaal inzetten.

Gewoon korte ervaringsgesprekjes voeren, wie gaat daar in hemelsnaam telkens een nieuw topic voor beginnen? Een nieuw topic is nog altijd een 'gewichtige zaak', dat doe je niet zomaar voor iets onbenulligs.

Maar het betekent wel dat je niet meer zo vlot ervaringen kan uitwisselen over windows 7.

En dat heb ik dus nooit begrepen, als er users zijn die daar nood aan hebben, of als daar vraag naar is, waarom dan steeds verbieden, verbieden, verbieden om een hogere topiccount te forceren? Wat stoort het jou nu dat daar één lijntje extra in het topicoverzicht staat? Een topicje extra. Niemand kan daar toch zwaar over vallen? Zolang het in het topic netjes blijft, en niemand verplicht wordt er op te klikken.

PS3 heeft ook een eigen topic om over specifieke 'features' te praten (videoweergave, fotoviewer, enz...) Het lijkt me dat windows 7 als platform/systeem ook groot genoeg is om ervaringen over een nog breder scala aan onderwerpen te delen. Zo leer je er nog iets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stoor me het meeste eraan dat dit alleen voor windows geld en niet voor de rest.
Iedereen kan bij zijn eigen "het grote"topic terecht maar wij niet.

En dat valt niet uit te leggen door de Mod's.
gelijke monniken gelijke kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oneens met de actie van een moderator? Post het hier is dan een betere plek voor bovenstaande twee heren.

Die moeten dan toch ook eens in Windows Clients gaan kijken alvorens onterecht met de beschuldiging te komen dat grote topics in WOS niet zouden mogen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In Telecommunicatie staan we grote topics ook toe. Ik weet dat er regelmatig discussie over is, maar dit is a) niet het juiste topic en b) hebben we er goede redenen voor. :)

(In Verwijzen naar centrale topics, dat was toch niet de bedoeli is deze discussie nog redelijk recent aangekaart.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

AtomicShockwave schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:00:
[...]

Ik zou het iets nuanceren. Als een mod het "gehad heeft" met een user, doet ie user maar een e-mail of pm sturen en niet flippen in het openbaar op het forum. Je zou je ook kunnen afvragen of de mod in kwestie wel tegen stress bestand is, wat me een redelijke eis voor het werk lijkt.
Ik zou me dan ook kunnen voorstellen dat een mod i.v.m. beleid niet meer oprecht durft te zijn. Maar Ik begrijp uit je reactie dat dat niet zo is. :)
Je kunt op meerdere manieren en bewoordingen oprecht zijn. En de manier waarop, daar schort het weleens aan m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Nu ben ik het zat:

9800GT XXX als garantie-oplossing voor 8800GTX
Lees de modbreak.

Ik stel in het nvidia draadje, omdat ik weet dat nieuwe draadjes niet zo gewaardeerd worden op GoT, een vraag. Dus nadat ik zelf heb gezocht en er niet goed uitkom. Notabene om iemand op een ander forum (wat meer beginnersforum) te helpen.

Quacka in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

En dan krijg ik als reactie van The_Mask:
"Misschien even Googlen?
9800GT is een rebranded 8800GT btw. en aangezien er wat meer info is over de 8800GT vs 8800GTX heb ik dat maar gedaan."

Wie is The_mask om te oordelen over een vraag van een gebruiker? Zover ik weet staat zijn naam niet in het rood geschreven: hij is dus geen mod. Daarnaast slaat zijn antwoord nergens op, want dat had ik zelf al in mijn vraag gezegd...

Daarna volgt op een reactie van mij (die volgens mij best normaal is)
"Daarnaast is dit een nieuws & discussie topic. :z "
Met name dus het :z .
Weer gedraagt hij zich als mod, en kennelijk vind Dion dit heel normaal.

Is dit nu het vriendelijker GoT in de praktijk?

En misschien is dit niet keurig netjes omschreven, maar ik ben er echt een beetje pissig over.
Zolang dit soort opmerkingen getolereerd worden, zal het 'vriendelijker got' nooit gaan werken.

En tevens had Dion ook gewoon mijn opmerking kunnen weghalen en me desnoods een DM kunnen sturen.
Volgens mij is het botte gedrag van Dion al eerder opgemerkt in dit draadje....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft je draadje wel open gelaten. Dat is al iets :D.

offtopic:
Ik ben geen modje maar:
In principe zou hij volgensmij zelfs dicht moeten. Het is namelijk meer een topic voor in het shopping forum( Het garantie gedeelte). De rest is imho meer een 'is de 9800GT XXX beter dan de 8800GTX'(Wat moet ik kopen gedeelte).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sorry, maar in mijn ogen sta jij hier echt aan de verkeerde kant van de streep.
Ik had het al gevraagd in het nvidia-draadje, maar daar werd mij verteld dat dit het 'Daarnaast is dit een nieuws & discussie topic. " onderdeel is....

Maar goed: wellicht dat bij een nieuw draadje wel normale mensen reageren.
edit: en dan is die smiley nog niet overgekomen die je erin had gezet: :z
Dit kan ik echt niet zien als normaal en vriendelijk. The_mask heeft jou (terecht overigens) gewezen op het feit dat het NV topic niet voor je eigen kleine probleempjes is. Sterker nog, je vraag hoort in SF waar het een prima valide topic zou kunnen zijn.

Users mogen elkaar best, mits op normale manier, op de regels wijzen. We zijn tenslotte oud en wijs genoeg om elkaar op fouten te wijzen en zelf open te staan voor suggesties ter verbetering. Dat jij in jouw topic eerst een trap na geeft en vervolgens hier zeurt dat men (mod) niet lief genoeg voor je is...

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 28-01-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@quacka: zoals hierboven al aangegeven, slecht voorbeeld. Je bent zelf de enige die onvriendelijk reageert, nadat je zelf de regels overtreed. In plaats van te gaan mokken en ietwat na te trappen is het toch beter eerst bij jezelf te kijken of je dit niet beter had kunnen aanpakken.

Verder kan je toch beter eerst contact opnemen met dion_b ipv hier proberen je gram te halen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hoewel ik me nog kan voorstellen dat de modbreak bij je in het verkeerde keelsgat schiet, moet ik je toch vragen direct contact op te nemen met Dion_B of Oscar The Grouch. Om dan meteen op de vraag van Mockingbird terug te komen waarom dat per DM moet:

Netzomin als dat we gebruikers en plein public bespreken bespreken we individuele modjes hier. Ook moderators zijn mensen en het is voor niemand prettig om publiekelijk voor bot uitgemaakt te worden. Daarnaast is het weinig zinvol: je opent een aanval op iemand en het valt te verwachten dat die in de verdediging schiet. Er komen mensen bij die het met je eens zijn, anderen zijn het weer oneens, je krijgt terug dat je zelf ook fouten maakt en voor je het weet zijn we 50 posts verder en is de essentie van je opmerking verloren.

Gerichte, persoonlijke feedback is dan stukken effectiever. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quacka schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:29:
Ik stel in het nvidia draadje, omdat ik weet dat nieuwe draadjes niet zo gewaardeerd worden op GoT, een vraag.
Tsja, zolang je dát blijft denken ga je inderdaad nog heel veel commentaar krijgen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een modbreak was niet nodig. Quacka is daar niet goed bezig maar openlijk aan de schandpaal zetten is ook niet nodig. Een eenvoudige DM had ook effect gehad en is onzichtbaar.

Het e.e.a. had vriendelijker opgelost moeten worden maar dat kan nog steeds lijkt me. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Inderdaad. :)

Ik kan me overigens wel voorstellen waarom dion_b het zo aanpaktem aangezien hij min of meer direct openbaar aangevallen werd. Dan zou ik er ook sneller voor kiezen om een modbreak te zetten in plaats van de extra moeite van een PM te nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Quacka schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:29:
En tevens had Dion ook gewoon mijn opmerking kunnen weghalen [..]
Maar misschien is dit wel een stuk effectiever om er voor te zorgen dat je het niet nog een keer doet?
Wie is The_mask om te oordelen over een vraag van een gebruiker? Zover ik weet staat zijn naam niet in het rood geschreven: hij is dus geen mod
Zover ik weet geeft hij ook gewoon een behulpzame reply, zij het niet op de meest constructieve manier. Er is niets modderig aan die reply. Je negeert de topicwarning op flagrante wijze.
Is dit nu het vriendelijker GoT in de praktijk?
Zolang mensen ieder geval waarin het (nog) niet goed gaat gaan aanhalen als 'bewijs' voor de stelling dat de doelstelling die in de topicstart gepresenteerd is niet gehaald wordt, dan kan ik enkel concluderen dat mensen alleen met zichzelf bezig zijn en niet naar het grotere plaatje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

NMe schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 01:52:
[...]

Tsja, zolang je dát blijft denken ga je inderdaad nog heel veel commentaar krijgen ben ik bang...
Tja... Wees er maar gerust van dat dit wel een heersende gedachte is bij veel gebruikers.

En om maar even wel iets persoonlijks te zeggen. Ik denk dat die post van Quacka er een mag zijn die eens goed gelezen kan worden. Alles wat hij aanhaalt ben ik het mee eens:

- Het belerend modereren (inderdaad het :z smilietje erbij, hoe ook bedoeld, komt niet goed over)
- Users die belerend elkaar commentaar geven
- Bang zijn om een topic te openen

Dat laatste had ik al eens aangekaard in mijn missie tegen het grote topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het bestaan van grote topics hoeft niet te betekenen dat eigen topics ineens niet meer mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 18:13

Sargan

Filmfreak...

JvS schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:39:
[...]

Gisteren plaatste ik een nieuwsbericht in het Centaal voetbaltopic 2008/2009 zonder een eigen mening daarbij te geven. Ik werd door een andere tweaker er fijntjes op gewezen dat dit niet de bedoeling is. Dit werd op een heel nette manier gezegd en ik had er ook geen moeite mee, en erkende dan ook dat ik fout zat.
Ik heb ook wel eens reacties gelezen van tweakers die op een botte manier iemand terecht wezen.
Kortom; zolang het op een nette manier gezegd wordt moet je elkaar kunnen wijzen op "foutjes".

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
NMe schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:42:
Het bestaan van grote topics hoeft niet te betekenen dat eigen topics ineens niet meer mogen...
Aan de andere kant betekent het dat soms juist wel en dat maakt het wat lastiger. De ene keer open je een topic en krijg je te horen dat je in "het grote [..] topic" had moeten posten, de volgende keer heb je een probleem met Ubuntu en dan mag je het niet posten in het grote Ubuntu-topic. Je kunt er vast wel achterkomen of het de bedoeling is maar als je per topic al na moet gaan of er nog speciale regels gelden die niet forum-breed eenduidig zijn, dan wordt het erg verwarrend. En heel toegankelijk is het natuurlijk ook niet. Ik kan me wat dat betreft prima vinden in JvS' opmerking. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

NMe schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:42:
Klopt. Maar dat is zegmaar niet echt algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

En om maar even wel iets persoonlijks te zeggen. Ik denk dat die post van Quacka er een mag zijn die eens goed gelezen kan worden.
Ik denk dat je de daadwerkelijke gang van zaken niet goed hebt bekeken? Het had zo kunnen zijn dat de kritiek van Quacka terecht was, maar gezien de feiten is dat in dit geval absoluut niet zo.
- Het belerend modereren (inderdaad het :z smilietje erbij, hoe ook bedoeld, komt niet goed over)
Er was in de moderatoe geen :z gebruikt. De user die op Quacka reageerde gebruikte hem, omdat er bovenaan de topicwarning letterlijk staat dat het niet de bedoeling is in dat topic de vraag te stellen die Quacka stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Confusion schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:23:
[...]
Maar misschien is dit wel een stuk effectiever om er voor te zorgen dat je het niet nog een keer doet?
Nou.......

Het punt is ook dat je als gebruiker zeker niet een reactie moet geven zoals de moderator in dit geval deed.

Die modbreak was in deze vorm overbodig en deze flame van Quacka had op een andere, vriendelijker, manier kunnen, nee moeten, worden rechtgezet en opgelost. Dan is GoT wat vriendelijker.

Ik herhaal het nog maar een keer, dat kan alsnog. Zoiets is al eerder gedaan. O-)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:10:
Die modbreak was in deze vorm overbodig en deze flame van Quacka had op een andere, vriendelijker, manier kunnen, nee moeten, worden rechtgezet en opgelost. Dan is GoT wat vriendelijker.
Wat wil men nu eigenlijk? De een zegt dat er niet zomaar ge-edit mag worden in een boodschap, de ander wil dat opeens wel door weghalen van de flame. De Modbreak was imo niet onterecht, daar het hier ging om een nogal vervelende reactie.

Het specifieke geval is een heel slecht voorbeeld in deze discussie, daar de klager zelf de onvriendelijkheid uitstraalde :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 18:13

Sargan

Filmfreak...

Confusion schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:11:
[...]

[...]

Er was in de moderatoe geen :z gebruikt. De user die op Quacka reageerde gebruikte hem, omdat er bovenaan de topicwarning letterlijk staat dat het niet de bedoeling is in dat topic de vraag te stellen die Quacka stelt.
Is het dan geen idee om bepaalde emoticons weg te halen? Vaak worden deze gebruikt waardoor het soms denigrerend of neerbuigend kan overkomen

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Valt dat niet gewoon onder "common sense"? Wordt hier niet teveel met zout geknoeid?

Help mee naar een vriendelijker GoT, reageer gewoon behulpzaam met een glimlach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat voorvallen zoals dit vriendelijker worden opgelost. Of het nu een gebruiker, een moderator of beide zijn doet er niet eens toe.

Flauwekul zoals "maar hij begon" hebben de meesten van ons al lang achter zich gelaten.

offtopic:
:w naar BalusC

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 29-01-2009 19:02 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Cyphax schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Je kunt er vast wel achterkomen of het de bedoeling is maar als je per topic al na moet gaan of er nog speciale regels gelden die niet forum-breed eenduidig zijn, dan wordt het erg verwarrend.
Ik neem aan dat je Invulling en behandeling Grote Topics aangepast kent, want specifieke vragen horen al geruime tijd in aparte topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BalusC schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:57:
Valt dat niet gewoon onder "common sense"? Wordt hier niet teveel met zout geknoeid?
Er wordt niet met zout geknoeid, er wordt af en toe azijn gepist. :P We vragen of het allemaal wat vriendelijker kan en meteen breekt de hel los waarbij iedereen juist onvriendelijker lijkt te worden tegen elkaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NMe schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:58:
[...]

Er wordt niet met zout geknoeid, er wordt af en toe azijn gepist. :P We vragen of het allemaal wat vriendelijker kan en meteen breekt de hel los waarbij iedereen juist onvriendelijker lijkt te worden tegen elkaar. 8)7
BalusC schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:57:

Help mee naar een vriendelijker GoT, reageer gewoon behulpzaam met een glimlach :)
_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:59:
Dat voorvallen zoals dit vriendelijker worden opgelost. Of het nu een gebruiker, een moderator of beide zijn doet er niet eens toe.

Flauwekul zoals "maar hij begon" hebben de meesten van ons al lang achter zich gelaten.
Da's een mooie wagenwijd open deur, maar aan de andere kant ook compleet nietszeggend en vaag. Bijna een politicus-antwoord ;) .

Hoe had de moderator dit nu op moeten lossen als deze a) niet in de tekst van users mag knippen en b) niet mag modbreaken. Common sense, maybe, maar het gaat hier om een geval waar de klager ook grotendeels het probleem was. En daar moet je geen beleid op maken of aanpassen. Het belangrijkste is dan dat degene die het probleem maakt zich realiseert dat deze fout was. Dat is blijkbaar niet gelukt door de modbreak, want anders hadden we de discussie van de laatste 24u niet gehad :) .

En ja, misschien was *knip* + DM/PM beter geweest. Als je alles van te voren weet, ga je liggen voor je valt etc. Maar als de acties van crew dan gelijk onder een vergrootglas gaan worden gelegd, dan gaat het moeilijk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Maar natuurlijk had de moderator een PM/DM moeten sturen met een duidelijke hint/mededeling om de reactie aan te passen! Laat het elkaar publiekelijk afzeiken gewoon achterwege, regel dit als moderator achter de schermen.

Terecht of onterecht doet er i.m.o. absloluut niet toe. Als dit door een moderator wordt gedaan is het i.m.o. i.v.m. zijn voorbeeldfunctie nog nét iets meer onwenselijk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je lijkt te vergeten dat moderatie soms bewust zichtbaar gemaakt wordt. Mensen zouden het idee kunnen krijgen dat er niet gemodereerd wordt of waarop, en LA-topics gaan aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat is toch mooi dan, op die evt. topics in LA na?

Als een moderator onzichtbaar aanwezig is kan niemand zich immers aan hem storen.

Even een aanvulling:
Ik heb als gebruiker enkele DM's gestuurd aan andere gebruikers met het advies hun post aan te passen. Dat werkte ook prima en in alle gevallen was de reactie terug positief.

[ Voor 42% gewijzigd door Guardian Angel op 29-01-2009 23:53 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:41:
Maar natuurlijk had de moderator een PM/DM moeten sturen met een duidelijke hint/mededeling om de reactie aan te passen! Laat het elkaar publiekelijk afzeiken gewoon achterwege, regel dit als moderator achter de schermen.
Niet mee eens. Als het de bedoeling is dat de flame verwijderd wordt, dan ga je niet vragen/bevelen dat de TS dat zelf moet doen, dan doe je dat zelf. Een moderator is toch geen impotente stadswacht?

De keuze was Modbreak of flame verwijderen/PM. Allebei de keuzes zijn een valide optie, maar bij beide opties komt de azijnfles uit de kast.
Terecht of onterecht doet er i.m.o. absloluut niet toe. Als dit door een moderator wordt gedaan is het i.m.o. i.v.m. zijn voorbeeldfunctie nog nét iets meer onwenselijk.
En daarvoor geld dat iedere moderator dat weer anders doet. Ik snap echt niet dat er discussie over dit specifieke geval is, afgezien van wel of geen modbreak plaatsen. Maar het gebruiken van een van de beide serieuze opties die de moderator heeft levert dus gezeur op, of van de mensen die hun tekst heilig vinden of van hen die een modbreak als afzeiken zien.

De *knip* is subtieler en vriendelijker, maar de halfzachte mogelijkheid om de TS te verzoeken iets aan te passen, die levert in ieder geval niets op. Dan staat de flame er langer, storen mensen zich eraan, reageren erop, etc. En dat omdat de crew lief moet blijven?

De beste manier om geen onvriendelijke crewactie te krijgen blijft altijd het niet plaatsen van een vervelende reactie :) .

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 29-01-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

gambieter schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:53:
[...]
Niet mee eens. Als het de bedoeling is dat de flame verwijderd wordt, dan ga je niet vragen/bevelen dat de TS dat zelf moet doen, dan doe je dat zelf. Een moderator is toch geen impotente stadswacht?
Wat maakt een stadswacht (ivm dit topic nu met bekeuringsbevoegdheid) nu vriendelijker. De vraag om je auto 25 meter verderop te parkeren of het rigoreus uitschrijven van een bon?
De keuze was Modbreak of flame verwijderen/PM. Allebei de keuzes zijn een valide optie, maar bij beide opties komt de azijnfles uit de kast.
Dat is per definitie natuurlijk niet zo. Een sturende DM/PM is vele malen effectiever juist omdat die zo persoonlijk is.
[...]
En daarvoor geld dat iedere moderator dat weer anders doet. Ik snap echt niet dat er discussie over dit specifieke geval is, afgezien van wel of geen modbreak plaatsen. Maar het gebruiken van een van de beide serieuze opties die de moderator heeft levert dus gezeur op, of van de mensen die hun tekst heilig vinden of van hen die een modbreak als afzeiken zien. De *knip* is subtieler en vriendelijker, maar de halfzachte mogelijkheid om de TS te verzoeken iets aan te passen, die levert in ieder geval niets op. De beste manier om geen onvriendelijke crewactie te krijgen blijft altijd het niet plaatsen van een vervelende reactie.
Iedere moderator zou het zo moeten doen. Publiekelijk ingrijpen moet het laatste middel zijn om een ontspoorde gebruiker tot de orde te roepen. Reageert zo'n gebruiker binnen x-uur niet dan kan die modbreak/*knip* actie altijd nog wel.

Geen mens die zich nog langer stoort aan een specifieke moderator. Geen modbreaks.... geweldig toch zo'n schoon forum?`

Aanvulling:
Ik denk dat je juist een stuk begrip kweekt. Menige gebruiker kijkt naar zijn reactie en denkt.... hmmm heeft die rooie eigenlijk best gelijk in. Ik haal het eventjes weg. Misschien stuurt hij zelfs een DM naar de moederator en zegt'tie "Je hebt gelijk, mijn koffie was verkeerd gevallen". :)

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 30-01-2009 00:08 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Sommigen wel, sommigen niet. Sommigen sturen complete scheldmails, anderen reageren helemaal niet, en anderen reageren inderdaad van 'zo had ik het niet bekeken'. Net mensen. :)

Anyhow, bepaalde reacties kunnen en moeten geedit of verwijderd worden. Je wilt niet weten hoeveel 'topicreports er in een x-uur kunnen staan van mensen die zich groen en geel geergerd hebben, of hoeveel off-topic reacties één opmerking kan uitlokken waarmee een draadje compleet ontspoort. Discreet sturen heeft zeker mijn voorkeur, maar heeft ook beperkingen.

Ten tweede is het soms ook naar andere gebruikers duidelijker waar de grens ligt en waar niet als een modactie publiekelijk zichtbaar is. Om een onschuldiger voorbeeld te noemen: de M$ of mickeysoft-troll. Door die zichtbaar te modereren attendeer je ook anderen erop dat het bedrijf microsoft heet, en dat linux linux is en niet linsux.

In dit geval kiest een mod een actie die een gebruiker niet apprecieert. Spreek er de mod op aan! Dezelfde argumenten om een DM te gebruiken en geen publieke terechtwijzing gelden namelijk ook de andere kant op:
Ha Modje

Ik zag dat je mijn post gemodbreaked had. Die uitval was niet zo netjes nee, maar nu krijg ik het geval dat jij mij weer natrapt met zo'n vette modbreak. Wil je die flame weghalen (ik kan mijn post niet meer bewerken) en die modbreak ook?

mvrgr, user
Ook een mod stuurt misschien een DM terug en zegt hij; "ok, mijn koffie was verkeerd gevallen".

Ik krijg soms het idee dat er verwacht wordt dat er meteen door een Admin wordt beslist en eventueel weer de modbreak modbreaked o.i.d. Dat doen we niet. :) Lokale crew is tot op grote hoogte autonoom en admins zijn geen supermods die hun mods actief controleren en corrigeren. Ooit was er een tijd dat gebruikers voor ieder verschil van inzicht direct naar het DT konden stappen. We hebben dat afgeschaft omdat het DT werd overspoeld met kleine irritaties die twee volwassenen prima zelf op konden lossen. Vandaar het steeds herhalende credo: 'neem eerst contact op met de mod'.

Die stadswachtanalogie doorgevoerd: we gaan hopelijk niet iedere 'bon' die uitgedeeld wordt bediscussieren omdat de burgemeester de burgerij en ambtenarij heeft opgeroepen vriendelijker te operen tegen vreemdelingen in de stad?

En inhoudelijk: persoonlijk had ik die flame weggeknipt en een DM, of als de gebruiker er eerder op aangesproken was, misschien zelfs een waarschuwing gestuurd. De moderator koos hier voor een modbreak. Ik weet niet waarom; dat zou ik hem moeten vragen. Maar dat kan de gebruiker net zo goed, of zelfs beter, zelf doen.

Het komt anders te liggen als je constateert dat de crew stelstelmatig en structureel hardhandig of bot ingrijpt waar een DM misschien beter op zijn plek is. Die indruk heb ik niet: het aantal verstuurde DM's is hoger dan het aantal modbreaks. En als het om specifieke mod gaat is de geeigende weg nog steeds via zijn/haar admin of het DT.

ik ben nog steeds te lang van stof :X

[ Voor 12% gewijzigd door Lustucru op 30-01-2009 00:50 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
SmartDoDo schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:18:
[...]
Ik neem aan dat je Invulling en behandeling Grote Topics aangepast kent, want specifieke vragen horen al geruime tijd in aparte topics :)
Ik word oud... :o
Ja ik ken het topic wel in tweede instantie maar om nou te zeggen dat ik er zelf aan gedacht had.. nee, sorry. :)
(dat is dus wel het nadeel van niet nieuw zijn hier :+)

Wat ik mij een beetje afvraag naar aanleiding van de modbreak in Quacka's post: waarom geen reactie van dezelfde moderator in een nieuwe reactie? Heeft een modbreak binnen zijn post meer betekenis, of komt het daadkrachtiger over volgens "jullie"? (nou is daar misschien geen beleid voor intern, dus ik kan me voorstellen dat iedere moderator daar een eigen mening op nahoudt)
Geen mens die zich nog langer stoort aan een specifieke moderator. Geen modbreaks.... geweldig toch zo'n schoon forum?
Dat zou wel mooi zijn ja, maar of het effectief is, is een tweede. Een publieke reactie (in welke vorm dan ook) heeft als groot voordeel dat iedereen er even stil bij kan blijven staan. Tevens lijkt het mij niet onwenselijk dat duidelijk blijft dat we "in de gaten gehouden worden". :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Guardian Angel schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:02:
Wat maakt een stadswacht (ivm dit topic nu met bekeuringsbevoegdheid) nu vriendelijker. De vraag om je auto 25 meter verderop te parkeren of het rigoreus uitschrijven van een bon?
Ik denk dat degene die met een (afwasbare) spuitbus 'je staat op een gele streep' op de auto spuit heel wat glimlachen teweeg brengt en tegelijk zorgt dat het nooit meer gebeurd.

* Confusion zet wegens gebrek aan parkeerplaatsen in de wijk regelmatig zijn auto op een gele streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik ben een paar dagen een beetje ziek geweest en had dus weinig energie in de discussie (heb dus GoT maar een paar dagen gemeden).

Wat ik nog wil zeggen:
Natuurlijk had ik die opmerking niet moeten plaatsen, toen ik het nieuwe draadje opende. (ik had hem al verzwakt voor ik postte) Wat dat betreft had dion best wel gelijk dat ie ingreep. Dat is nu eenmaal de regel.

Waar ik kwaad op werd is de manier waarop en dat alleen ik werd aangesproken.
De cynische opmerking sloeg dus wel op de cynische opmerkingen die ik van The_mask naar mijn hoofd gesmeten kreeg. Als die gebruiker had gezegd dat dit soort vragen niet in het centrale draadje gesteld mogen worden: dan prima: we mogen elkaar best wijzen dat het soms anders moet.
Maar al die cynische opmerkingen, alsof ik de 1e de beste beginner ben...

2 reacties hierboven geplaatst:
[...]

Tja... Wees er maar gerust van dat dit wel een heersende gedachte is bij veel gebruikers.

En om maar even wel iets persoonlijks te zeggen. Ik denk dat die post van Quacka er een mag zijn die eens goed gelezen kan worden. Alles wat hij aanhaalt ben ik het mee eens:

Dat laatste had ik al eens aangekaard in mijn missie tegen het grote topic.
Precies. Dat is ook waarom ik het hier plaatste.
Cyphax schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Aan de andere kant betekent het dat soms juist wel en dat maakt het wat lastiger. De ene keer open je een topic en krijg je te horen dat je in "het grote [..] topic" had moeten posten, de volgende keer heb je een probleem met Ubuntu en dan mag je het niet posten in het grote Ubuntu-topic. Je kunt er vast wel achterkomen of het de bedoeling is maar als je per topic al na moet gaan of er nog speciale regels gelden die niet forum-breed eenduidig zijn, dan wordt het erg verwarrend. En heel toegankelijk is het natuurlijk ook niet. Ik kan me wat dat betreft prima vinden in JvS' opmerking. :)
Dat bedoel ik. Ik kom zelf heel veel in het 'complete systemen' onderdeel. Daar is het beleid dat alles zoveel mogelijk centraal moet.
Vandaar dat ik ook dacht dat mensen een vrij kleine vraag (die uiteindelijk heel uitgebreid is beantwoord toen ik een nieuwe vraag had geopend) ook liever in een centraal topic wilde.

Er is gewoon geen touw aan vast te knopen. Je moet als Got'er blijkbaar elke maand de regels van alle subforums lezen, om te weten wat je moet doen.... (en je moet die regels ook nog eens zo onthouden dat je weet welke regel bij welk subforum hoort)

Dus nogmaals: ik had de opmerking niet moeten plaatsen, maar het zou in het 'vriendelijker GoT' wel een idee zijn om anders met dit soort zaken om te gaan.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De welles-nietes discussie over de invloed die de recessie heeft op het beleid van de crew van T.net is afgesplitst naar een eigen draad.

Modbreak:Als je nog iets toe wilt voegen aan dit topic, vraag je dan eerst even af of het niet een herhaling is van een van de 500 posts hierboven. :)

[ Voor 98% gewijzigd door Lustucru op 11-02-2009 22:23 ]

• Outerspace

Outerspace

Ik vraag me af hoe het nu gaat na een maand nieuw beleid :)
Zelf merk ik er niet zo heel veel van (deels door inactiviteit), dus ik kan er weinig over vertellen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Verwijderd

:z

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 02:48 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vraag me af waarom ik nog in ga op een reactie van als deze, maar goed. Ten eerste: niemand anders heeft geklaagd over die post. Dat betekent ofwel dat hij niet storend is, ofwel dat niemand TR's maakt. Moderators lezen ook niet alles, en zonder topic report open ik geen topics die er naar aanleiding van de titel niet interessant uitzien.

Waarom bepaalde vragen niet mogen? Simpel: niveau. Ik kom hier omdat er gepraat wordt over dingen die me interesseren. Als ik mensen wil helpen met elk stom vraagje ga ik wel naar Beginnersweb.nl of Helpmij.nl. Wie wij zijn om dat te bepalen? De mensen die dit forum al ruim tien jaar met succes runnen. ;)

edit:
Ik wil graag opmerken dat ik het bijzonder kinderachtig vind dat je je post op zulke manier weghaalt. :/

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 12-02-2009 08:24 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 02:23:
Niet zo veel? Er verandert gewoon helemaal niets. Zie bvb hier

Die eerste reactie van Gambieter. Op het moment dat ik zoiets lees, tune ik bijna letterlijk uit en lees ik gewoon "blaaaaaaaaaaaaa"...

Se-rious-ly. HOE moeilijk is het nu om gewoon uit dat topic weg te blijven als het je niet bevalt? Vanwaar die onhoudbare drang om telkens naar die FAQ te wijzen. Z'n vorige topic is gesloten, en dat kan vast ook wel met dit topic als daar vraag naar zou zijn VIA DM of TR!!
Iets verkeerds gegeten of zo :? ? Als je goed kijkt zie je dat ik hem probeer duidelijk te maken dat hij onverstandig bezig is door snel te willen kopen en niet na te denken over de beslissing. Dat jij het niet hulpvaardig vind moge duidelijk zijn, maar wil je svp niet voor een ander besluiten of het hulpvaardig is? :)

• zeef
Wat een draak van een topic. Wat NMe ook zegt : we zijn er nu eenmaal niet allemaal 24/7 dus plaats TR's. Is hier inmiddels ook in ruime mate gedaan, waarvoor dank!

Enne gambieter : Helpen = prima, maar naar de FAQ en andere regels verwijzen is de taak van de modforce. Juist over dat soort "Lees eerst de FAQ" posts heb ik zo ontzettend veel klachten voorbij zien komen.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sorry zeef, maar ik ben het hier diep met je oneens.
Ik snap dat je graag hulp hebt, maar het is hier juist de bedoeling dat je het zelf uitzoekt, en met specifieke vragen komt. Begin met het lezen van de FAQ en de specifieke onderdelen over systemen kopen, en de BBGs.
Gambieter is hier vriendelijk en behulpzaam en vertelt TS gewoon waar hij de nodige info kan vinden. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind dat dat moet kunnen. Ik verwijs mensen zo vaak naar een troubleshooter, FAQ of een ander topic als ze daar beter uit zijn. Moeten we dan altijd maar lijdzaam wachten tot een mod tijd en ruimte heeft om een sluitmessage te posten? Ik denk het niet. Zolang het op een correcte manier gebeurt kan een user hier best een verwijzing naar maken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
In dit geval toch echt met gambieter en Ed_L. Het voorbeeld van gambieter is juist wat we in CSL 2.5 wilden proberen en wat mij betreft goed werkt. Zeef, je hebt zelfs zelf de DM gezien die naar een aantal prominente personen is gegaan om als voorbeeld te volgen (waaronder gambieter), daarop is geen commentaar geweest.

Wellicht dat de post van gambieter nog op een net iets vriendelijkere toon kan, maar heel verkeerd is het wat mij betreft ook niet. De laatste zin had mooier geweest in de trand van:
Begin eens met het lezen van de FAQ en de specifieke onderdelen over systemen kopen. Ook de BBG's op de frontpage geven je veel inzicht in de keuzes die experts maken. Lees je dus in om je kennis te verbreden als je die nog niet bezit :)
Er wordt keurig verwezen naar de locaties waar men zich kan inlezen over het onderwerp zonder dat daartoe wordt gedwongen, maar meer op de toon van "ga aub dat eens doen, je leert er veel van". Verder wordt verwezen naar info bronnen. Ditmaal is het onder andere onze FAQ en de BBG (intern), een andere keer kan dat een recent topic zijn met een mogelijke oplossing of een link naar een benchmark. Die laatste 2 zullen zals behulpzaam worden gezien. Waarom deze niet |:(

Het is toch iets heel anders dan wat voorheen gebeurde:

"Dit soort topics zijn niet toegestaan, lees ook CSL Beleid

Een modje zet hier zo toch wel een slotje op."

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 12-02-2009 09:28 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zeef schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 07:20:
Enne gambieter : Helpen = prima, maar naar de FAQ en andere regels verwijzen is de taak van de modforce. Juist over dat soort "Lees eerst de FAQ" posts heb ik zo ontzettend veel klachten voorbij zien komen.
Zeef, het was wat mij betreft terechte kritiek geweest als ik naar het CSL Beleid had verwezen of alleen een opmerking "lees de FAQ". Maar je moet de post in zijn geheel zien, zeker daar er ook naar de BBGs wordt verwezen en de TS wordt gewaarschuwd voor hooastige spoed. Het is imo zwaar overdreven als er niet eens meer naar de FAQ mag worden verwezen, dat is namelijk een locatie waar de topicstarter mee wordt geholpen; FAQ, BBG, topic, etc.

Laten we svp niet panisch gaan worden en allemaal op onze tenen moeten gaan lopen. Er is een groot gebied tussen vriendelijk en onvriendelijk, en je verwacht toch hopelijk niet dat we allemaal krampachtig onze mondhoeken optrekken om te grimlachen :) .

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GENETX schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:22:
Wellicht dat de post van gambieter nog op een net iets vriendelijkere toon kan, maar heel verkeerd is het wat mij betreft ook niet.
Hij is vriendelijk genoeg, alleen worden mensen niet graag op hun fouten gewezen. Als dat vanuit de crew gedaan wordt komt daar tenminste nog een beetje autoriteit van uit, een user kan dat niet "afdwingen" (and I use the term lightly) en lokt dus veel sneller flames of trolls uit. Vandaar dat het eigenlijk nergens op het forum echt gewenst is, behalve in CSL blijkbaar. ;)

• zeef
gambieter schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:13:
[...]

Zeef, het was wat mij betreft terechte kritiek geweest als ik naar het CSL Beleid had verwezen of alleen een opmerking "lees de FAQ". Maar je moet de post in zijn geheel zien, zeker daar er ook naar de BBGs wordt verwezen en de TS wordt gewaarschuwd voor hooastige spoed. Het is imo zwaar overdreven als er niet eens meer naar de FAQ mag worden verwezen, dat is namelijk een locatie waar de topicstarter mee wordt geholpen; FAQ, BBG, topic, etc.

Laten we svp niet panisch gaan worden en allemaal op onze tenen moeten gaan lopen. Er is een groot gebied tussen vriendelijk en onvriendelijk, en je verwacht toch hopelijk niet dat we allemaal krampachtig onze mondhoeken optrekken om te grimlachen :) .
Mee eens. Zo zie je maar dat ik ook wel eens iets fout interpreteer. Het is en blijft mensenwerk. No hard feelings? :* :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:22:
Hij is vriendelijk genoeg, alleen worden mensen niet graag op hun fouten gewezen.
Sorry, maar het verwijzen naar een FAQ is niet hetzelfde als iemand op een fout wijzen. Verwijzen naar het specifieke of algemene beleid of naar een vorige slotje, OK, maar verwijzen naar een FAQ?

In CSL is er al wel eens opgemerkt dat er erg veel stuckies zijn; ik heb ooit voorgesteld om in PMG de Hangen en Opstarten Troubleshooter als apart stuckie neer te zetten, maar men wilde niet teveel stuckies. Bij CSL is dat intussen ver voorbij dat kritieke aantal, en ik was toch al van plan dit met de CSL-crew op te nemen; de FAQ e.d. vallen bijna niet meer op.
Als dat vanuit de crew gedaan wordt komt daar tenminste nog een beetje autoriteit van uit, een user kan dat niet "afdwingen" (and I use the term lightly) en lokt dus veel sneller flames of trolls uit. Vandaar dat het eigenlijk nergens op het forum echt gewenst is, behalve in CSL blijkbaar. ;)
Er is in dat topic niet geflamed of getrolled. Dat suggereert al dat er niet veel mis is :)
zeef schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:23:
Mee eens. Zo zie je maar dat ik ook wel eens iets fout interpreteer. Het is en blijft mensenwerk. No hard feelings? :* :)
Of course not :) . Ik weet dat het goed bedoeld is, net zoals mijn tegengas :P .

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 12-02-2009 10:32 ]

• GENETX
@ NMe

Geef mij dan eens aan op welke fout de TS wordt gewezen? Ik zie hem namelijk niet :? .Er worden alleen belangrijke tips gegeven over hoe en waar informatie te vinden en waarom dat belangrijk is.

We hebben hier een forum-ethos om het zo maar te noemen. Die luidt als volgt: "Probeer het eerst zelf en toon inzet" als ik me niet vergis. Wat moeten users dan? Zoals in het voorbeeld van gambieter hints geven hoe en waar de informatie te vinden om het zelf uit te zoeken. Of moet een user gewoon het antwoord geven zonder aan te geven hoe en waar te vinden.

Volgens mij hebben we het daar voorheen al over gehad: Geef mensen aanwijzingen hoe en waar spul te vinden ipv voorzeggen. IMHO, nu proberen we DAT weer terug te draaien? Moet iedereen zich in vervolgt stil houden en TR's maken ipv de topicstarter, hoe slecht ook, toch een schop in de goede richting te geven op een goede manier?

Als je buurman te veel lawaai maakt (muziek hard aan bv) dan ga je toch ook eerst aanbellen en beleefd vragen om het wat zachter te zetten (zie post van gambieter) en wanneer dit niet gebeurt de politie er bij halen? (al kan de mod dus met een TR worden geinformeerd om er naar te kijken).

@ gambieter:
Klopt dat er veel stuckies zijn, maar de FAQ en beleid staan helemaal aan kop. Het is gewoon duidelijk dat nieuwe users bij voorbaat al geen beleid en FAQ lezen, dat is nu duidelijk. Ik zal vanavond het CSL 2.5 topic wel een schop omhoog geven voor een 2e analyse. Jij hebt terecht commentaar en de vorige ingreep, het naar boven halen van [BBG Aanschaf]-topics heeft geen gewenst resultaat moet ik stellen. Nog steeds zie ik evenveel boodschappen lijstjes open gaan als voor CSL 2.5, en dat terwijl het nu wel in het oog moet springen.

Conclusie:
Nieuwelingen in de CSL drukken op "new topic" voor ze ook maar een blik werpen in het forumdeel: Wat direct moet opvallen: Geen wat moet ik kopen topics, [BBG Aanschaf]-topics en ee beleid. Worden dus finaal gemist....

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 12-02-2009 10:37 ]

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Fwiw: ik deel hier de interpretatie en beleving van Genetx & Zeef in 2e termijn.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

GENETX, ik voel me weldegelijk aangesproken door je boodschappenlijstjes-verhaal. Omdat ik het persoonlijk niet erg vind om een beetje moeite te doen voor zo'n vraag, geef ik vaag antwoord. Als ik hierdoor meewerk aan subforum vervuiling: mijn excuses hiervoor. Wellicht dat een directe verwijzing naar het BBG-aanschaf topic beter zou zijn.

Wel moet ik de stelling van gambieter onderschrijven: er staan te veel stuckies en stickies in CSL. In mijn non-abo 12x10 layout is er maar ruimte voor 4 reguliere topics als ik CSL open. Dit werkt het snel op 'nieuw topic' klikken in de hand. Ik juich een heroverweging van de structuur dan ook van harte toe.

• GENETX
Edmin schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:03:
GENETX, ik voel me weldegelijk aangesproken door je boodschappenlijstjes-verhaal. Omdat ik het persoonlijk niet erg vind om een beetje moeite te doen voor zo'n vraag, geef ik vaag antwoord. Als ik hierdoor meewerk aan subforum vervuiling: mijn excuses hiervoor. Wellicht dat een directe verwijzing naar het BBG-aanschaf topic beter zou zijn.
Niks mis mee hoor, ga gewoon verder zo. De topics zijn niet voor niets aangemaakt omdat er gewoon vraag (nieuwe users) en aanbod (onder andere jij) was. Zelf doe ik het ook wel in die topics hoor ;)
Wel moet ik de stelling van gambieter onderschrijven: er staan te veel stuckies en stickies in CSL. In mijn non-abo 12x10 layout is er maar ruimte voor 4 reguliere topics als ik CSL open. Dit werkt het snel op 'nieuw topic' klikken in de hand. Ik juich een heroverweging van de structuur dan ook van harte toe.
:? Uitgelogd zie ik gewoon alle posts van de afgelopen 24 uur. Dat is toch ook standaard bij nieuwe userts? Iig kunnen we wel gaan snoeien. Alle BBG's verzamelen in een topic en wellicht ook de aparte beleid sticky samensmelten met het beleid. (vind het ook niet handig om dat op te delen). Maar genoeg offtopic denk ik. Schop anders even het CSL topic naar boven hier in LA.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

GENETX schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:20:
[...]

:? Uitgelogd zie ik gewoon alle posts van de afgelopen 24 uur. Dat is toch ook standaard bij nieuwe userts? [...]
Correct, maar ik doel puur op datgene wat (zonder te scrollen) op mijn scherm staat. De reguliere topics van de afgelopen 24 uur staan bijna allemaal buiten beeld.

edit: roger vwb offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 12-02-2009 11:37 ]

• Outerspace

Outerspace

GENETX schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:22:
Zeef, je hebt zelfs zelf de DM gezien die naar een aantal prominente personen is gegaan om als voorbeeld te volgen (waaronder gambieter), daarop is geen commentaar geweest.
Waarom wordt er zulke dingen naar een select groepje gestuurd ipv een algeheel verhaal op het forum zelf :? Zijn er dan een bepaald aantal mensen die beter zijn dan de rest? Wat is hiervoor het criteria dat ik bijvoorbeeld daar niet tussen zit of een ander persoon?

Toegankelijk?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

NMe schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:22:
[...]
Hij is vriendelijk genoeg, alleen worden mensen niet graag op hun fouten gewezen. Als dat vanuit de crew gedaan wordt komt daar tenminste nog een beetje autoriteit van uit, een user kan dat niet "afdwingen" (and I use the term lightly) en lokt dus veel sneller flames of trolls uit. Vandaar dat het eigenlijk nergens op het forum echt gewenst is, behalve in CSL blijkbaar. ;)
Het is en was voor mij al logisch dat de regulars in "hun forum" reageren zoals voorheen. Wat dat betreft is de DM van GENETX als een gewaardeerde kennisgeving te beschouwen.

Feitelijk ging het altijd al wel goed wat de regulars betrof alleen de korter op dit forum aanwezige gebruikers gaan nog weleens de fout in.

Ik post bewust al weken niet meer in de HW sectie en ik stel vast dat het aantal topics dat m.i. op een non-GoT niveau is, is toegenomen. Het is soms bedroevend zo'n topic te lezen. Ik vind het knap dat überhaupt nog wat die-hards proberen te helpen. Ik heb zegge en schrijve één poging gedaan maar dat was totaal nutteloos omdat de TS gewoon overal overheen las. Gewoon zonde van mijn tijd.

ARME AOW’er

• zeef
Outerspace schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:02:
[...]

Waarom wordt er zulke dingen naar een select groepje gestuurd ipv een algeheel verhaal op het forum zelf :? Zijn er dan een bepaald aantal mensen die beter zijn dan de rest? Wat is hiervoor het criteria dat ik bijvoorbeeld daar niet tussen zit of een ander persoon?

Toegankelijk?
Dat is een groep mensen waar we vooraf wat feedback aan hebben gevraagd over het nieuwe CSL beleid. Niets meer en niets minder. Enne... usertjes die vragen..... ;) :+

• Outerspace

Outerspace

zeef schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:10:
[...]

Dat is een groep mensen waar we vooraf wat feedback aan hebben gevraagd over het nieuwe CSL beleid. Niets meer en niets minder. Enne... usertjes die vragen..... ;) :+
Die krijgen antwoord ;)

offtopic:
En ja, ik vind het wel stiekem wel jammer dat ik niet benaderd, ben toch met grote regelmaat daar te vinden ;) :+

• GENETX
Daarnaast is het ook een soort van test. Dit topic had destijds nog geen conclusie, achter de schermen wel te verstaan. Thandor, zeef en ik waren het eens dat CSL 2.5 zo snel mogelijk online moest. Daarnaast wilden we dat de users duidelijk en helder voor ogen hadden hoe ze moeten reageren binnen CSL 2.5. We hebben namelijk in dat beleid, na aanleiding van dit topic en de discussie over CSL 2.5 de touwtjes een stuk minder strak getrokken. Daarnaast wilden we de users zelf het forum in goede banen laten leiden.

Zie het als een besloten beta test waarin we wat hebben geëxperimenteerd met reply's in zgn slechte topics. Ik moet zeggen dat dat prima gaat. De slechte reply's zijn weg en alles wordt wat vriendelijker. Nieuwe users wordt op een vriendelijke manier de weg gewezen naar FAQ's en andere computertermen waar ze nog nooit van hebben gehoord zoals 'reviews'. De CSL heeft weer een beter imago gekregen.

Daarnaast stond er in de DM weinig verassends. Het is grotendeels wat hier al naar boven kwam: niet belerend overkomen. Daarnaast een voorbeeld erbij om alles te verduidelijken. Het beleid is ook niet heel erg anders ten opzichte van de rest van GoT, alleen zal het in de CSL vaker voorkomen dat een user anderen de weg wijst omdat er relatief veel nieuwkomers zijn die in de CSL starten. Dat moet goed gebeuren en we hopen ook dat het voorbeeld wordt gevolgd dat de prominente users laten zien.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Edmin schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:37:
[...]

Correct, maar ik doel puur op datgene wat (zonder te scrollen) op mijn scherm staat. De reguliere topics van de afgelopen 24 uur staan bijna allemaal buiten beeld.
Begrijp ik nu goed dat je je webpaginawindow niet maximaal hebt staan?

• GENETX
* GENETX telt ook 12 topics op het 19" 1440x900 scherm van zijn stageplaats wanneer ik uitgelogd (reclame) ben.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jawel :) maar incl header, advertentie en stickies/stuckies (zoals de BBGs) blijft er aan de onderkant van het scherm maar ruimte voor 4 topics. Window is weldegelijk gemax'ed.

edit: Ik tel achttien threads, waarvan 5 FAQ's en dan een berg (N)BBG's. Ben ik nou gek?

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 12-02-2009 13:14 ]

• zeef
Heren, ON topic graag!

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 12-02-2009 13:34 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:06:
Feitelijk ging het altijd al wel goed wat de regulars betrof alleen de korter op dit forum aanwezige gebruikers gaan nog weleens de fout in.
En toch zijn het juist de forummeubels die denken de waarheid in pacht te hebben en niets fout denken te kunnen doen degenen waarover geklaagd werd in de door zeef aangehaalde enquête. :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:42:
En toch zijn het juist de forummeubels die denken de waarheid in pacht te hebben en niets fout denken te kunnen doen degenen waarover geklaagd werd in de door zeef aangehaalde enquête. :)
Hmm, dit is wel erg generaliserend. Er zijn forummeubels die zich daaraan schuldig hebben gemaakt, maar nog veel meer forummeubels die dat niet deden. Dit om te voorkomen dat je een Wilderiaanse forummeubelfobie krijgt ;)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat maakt het toch des te belangrijker dat een mod zijn meubeltjes juist instrueert? Als je nou juist die mensen die veel aanwezig zijn in je forum aan jouw kant hebt, dan kan dat toch een enorme verlichting voor de mod zijn? Er is immres geen betere regulering dan zelfregulering. Betreffende mod hoeft dan alleen maar te waken dat dit op de juiste wijze gebeurt en grijpt alleen daar in waar strikt noodzakelijk.

Ik heb het al eerder gezegd, maar gebruikt je meubels!

• zeef
gambieter schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:48:
[...]

Hmm, dit is wel erg generaliserend. Er zijn forummeubels die zich daaraan schuldig hebben gemaakt, maar nog veel meer forummeubels die dat niet deden. Dit om te voorkomen dat je een Wilderiaanse forummeubelfobie krijgt ;)
Daar heb ik wel een oplossing voor. :+

Inderdaad betreft het een kleinere groep regulars.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Is die groep trouwens te herleiden naar de verschillende fora? Ik kan me absoluut niet voorstellen dat er überhaupt klachten over de regulars in de HW-sectie zijn gekomen.

ARME AOW’er

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Je leest mijn post verkeerd:
Het hele onderstreepte stuk is volgens de Nederlandse grammaticaregels het onderwerp, en ik zeg dus niet dat álle forummeubels slecht bezig waren, maar alleen de forummeubels die die denkwijze erop nahouden. ;)
Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:11:
Is die groep trouwens te herleiden naar de verschillende fora? Ik kan me absoluut niet voorstellen dat er überhaupt klachten over de regulars in de HW-sectie zijn gekomen.
Die enquête is site-wide gehouden, en ik kan je garanderen dat er ook binnen HW wel zo'n klachten over regulars geweest zijn. Ik kan zo uit mijn hoofd wel een paar namen bedenken in elk geval. En nee, die ga ik hier niet namen en shamen. De mensen die ik bedoel weten dat van zichzelf ook wel. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 12-02-2009 14:46 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ja we gaan ze aanwijzen.

Het zijn degenen die klagen over het nieuwe beleid.
Of misschien degenen die zich aangesproken voelen.

Tot zover heb ik al veel namen hier gezien die ik ook zou verwachten, wat aangeeft dat de verandering goed ingezet is.

Who is John Galt?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

justmental schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:37:
[...]
Tot zover heb ik al veel namen hier gezien die ik ook zou verwachten, wat aangeeft dat de verandering goed ingezet is.
Ik denk dat je die mensen op moet splitsen in mensen die zich net zoveel zorgen maken over de vriendelijkheid op het forum en figuren die in alles een aanleiding zien om "anti" te zijn. Van die laatsten vind je weinig reacties trouwens.

ARME AOW’er

• zeef
Guardian Angel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:11:
Nee, het is een statistisch significant onderzoek geweest maar wel anoniem. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.