Slecht voorbeeld. Als het modbeleid op GoT werkt zoals het bedoeld was, zullen jouw internetequivalenten van de gele-streep-stoppers namelijk met een pakkans van richting de 100% door de internetequivalenten van de politie, de moderators, gepakt worden. Met als straf - doorgaans - een gesloten topic met - niet zelden - een slecht in elkaar gebouwde sluitmessage.zeef schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:33:
[...]
Vergelijk het met de situatie waar jij op de stoep loopt naast een straat waar een stopverbod geldt. Iemand stopt met de auto naast je en vraagt waar de V&D is. Ga jij hem/haar dan uitleggen waar de V&D is? maar óók nog even toevoegen dat het niet toegestaan is om te stoppen langs een onderbroken gele lijn? Of vertellen dat de chauffeur een n00b is omdat 100 meter verder een bordje van de V&D hangt met een pijl? I don't think so. Het enige dat ik van jullie verwacht is dat je doet wat je in het normale leven ook zou doen. Helpen, melden of negeren.![]()
Nogmaals, er is niets nieuws onder de zon. Ik trek bij wijze van spreken met alle liefde en plezier mijn TS in ten faveure van elke eerdere post uit Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.
In dat geval is het imo best wenselijk dat users de TS erop wijzen. Om het maar even terug te buigen naar jouw voorbeeld:
Het is inderdaad wenselijk gedrag wanneer iemand naast een gele lijn stopt om te vragen naar de V&D die persoon er op te wijzen dat hij niet naast een gele lijn mag staan, zodat hij zich tijdig kan verbeteren. Het alternatief is immers een pakkans van bijna 100% door de mod-politie die een goed oogje in het zeil houdt met als - mogelijke - concequentie dat z'n auto teruggesleept wordt naar het begin van de straat met een opmerking van agent snor waar de bestuurder niet veel wijzer van wordt. Nee, dan had de bestuurder liever de waarschuwing van de man langs de stoep gehad, waardoor hij sneller bij de V&D was, niet op zijn vingers getikt was door de politie en goed uitgelegd kreeg wát hij nu precies fout deed.
De waarschuwing dient inderdaad wel nut te hebben.."noob" roepen ofzo is niet echt constructief - naast dat het je in echte leven voor schut zet
Het zou me allemaal om het even zijn wat het beleid hier is, maar de rare kronkels die er regelmatig gemaakt worden om het beleid aan de man te brengen zijn mij vooral een doorn in het oog. Nee doe dan liever wat beleidsmakers en uitvoerders in het echte leven doen: gedegen verantwoorden of wijs negeren.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 19:20 ]