Nieuwe Computer kopen V&A help

Pagina: 1
Acties:
  • 1.443 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alsjeblieft niet deze topic sluiten, zoals me eerdere topic vandaag, want ik weet niet goed wat goede systemen zijn ;( ;(

Ik ben bereid om 300-350 euro te leggen voor een computer die redelijk goede spellen speelt.
Op dit moment zou ik graag willen dat het fear en vooral fear 2:project origin goed kan spelen. Niet op de hoogste prestaties, maar redelijk goed kan spelen. Ik weet echt niet welke pc ik moet kopen voor dit bedrag. Hoger dan 350 euro kan ik net niet gaan. Ik heb deze computer gevonden: V&A aangeboden: AMD X2 4000+/2Gb DDR2/320Gb HD
maar ik weet niet of dat goed genoeg is, of of dat een hoge prijs is.

Graag zou ik jullie aanraders willen weten wat een goed pc is om te kopen voor mij, ik wil heb zo liefst mogelijk vandaag/morgen kopen.

Nogmaals, sluit alsjeblieft deze topic niet af, totdat ik een, met behulp van jullie, een keuze heb gemaakt welke het wordt ;(

dank jullie wel.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:34:
Graag zou ik jullie aanraders willen weten wat een goed pc is om te kopen voor mij, ik wil heb zo liefst mogelijk vandaag/morgen kopen.

Nogmaals, sluit alsjeblieft deze topic niet af, totdat ik een, met behulp van jullie, een keuze heb gemaakt welke het wordt ;(
Ik snap dat je graag hulp hebt, maar het is hier juist de bedoeling dat je het zelf uitzoekt, en met specifieke vragen komt. Begin met het lezen van de FAQ en de specifieke onderdelen over systemen kopen, en de BBGs.

Belangrijk: als je weinig geld hebt, dan moet je geen haast hebben. Neem je tijd om het goed uit te zoeken, want anders gooi je je zuurverdiende geld weg. Dus als je haast hebt, dan loop je veel risico. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Even een tip : Voor 300-350 euro ga je niet ver komen.

Wil je ook een beeldscherm bij je computer, andere randapparatuur etc?

Als ik jou was zou ik toch zo rond de 600 euro rekenen voor een pc die leuke graphics heeft.

En idd, zoals hier boven beschreven, lees eerst eens zelf de FAQ door.

[ Voor 14% gewijzigd door Ch3cker op 11-02-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je budget wordt per gesloten topic verdubbeld. :P

Als een modje dit topic op slot gooit en je opent wéér een nieuw topic, dan kan je steeds een betere computer kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen scherm toetseborde muis etc, niet nodig. Alleen een kast/systeem.

Weten jullie welke goed zou zijn bij de V&A of ergens anders voor bv fear 2? En ik wil hem egt zo liefst mogelijk morge kopen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je moet geen 300 euro uitgeven aan een PC.

Spaar nog een half jaar door en koop een fatsoenlijke PC van een euro of 5, 600, zodat je niet over een half jaar alweer moet kijken naar een nieuwe...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@fatal error: nee, want ik heb net 100 euro gekrege vakantiegeld van mn werk, wat ik niet had verw8, dus verhoog ik de prijs een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mensen die morgen iets "moeten" kopen, zien we overmorgen weer terug op het forum met de melding dat spel X niet werkt of dat Vista's Aero er ruk uitziet etc.

Eens met de mensen boven me; lezen, leren, sparen en daarna een beargumenteerd en correct topic openen bij bepaalde twijfels.

/edit
Je hebt het over redelijke kwaliteit; voor de ene persoon is dat 1024x768, voor de volgens 1920x1200 8xAA... Dus dan kunnen we blijven discussieren over wat een "goede" PC is.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 11-02-2009 23:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wille jullie aub niet meer zegge dat ik moet sparen of w8en, maar gewoon eff helpen wat ik vroeg? zou het zeer op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:44:
wille jullie aub niet meer zegge dat ik moet sparen of w8en, maar gewoon eff helpen wat ik vroeg? zou het zeer op prijs stellen :)
Ok, koop de eerste de beste PC van 300 euro die je ziet en succes met je spijt over een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:42:
En ik wil hem egt zo liefst mogelijk morge kopen.
Geduld is een schone zaak. En ook een goedkopere zaak.

Nogmaals, je hebt tijd nodig om het goed uit te zoeken. Haastige spoed is zelden goed, want waarom wil je die PC kopen? Heb je de minimale eisen voor de speler bekeken, heb je reviews gelezen, etc?
Maar zo werkt het hier niet. Het is geen afhaalchinees, maar een discussieforum. Waarom denk je dat die PC voldoet aan je eisen? :)

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 11-02-2009 23:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je wilt advies, krijgt zeer kostbare en bruikbare advies, maar dan zint het je niet... Moeten we soms liegen en zeggen dat je gerust een computer van een paar knaken kan kopen om FEAR 2 op te spelen... Is dat wat je wilt horen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Laatst online: 09:35
Dan is antwoord toch voor 300 euro ga je geen leuke game pc kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke laat maar zitten dan, toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300 euro kun je al een x2 6000/c2d met een redelijke kaartje drin kopen, mensen niet overdrijven. Misschien vind je nu niks op V&A , gewoon door blijven zoeken.

Net op MP gekeken, genoeg x2 6000tjes met aardige graka rond 300 te koop. Je kan makkelijk uit je voeten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:49:
300 euro kun je al een x2 6000/c2d met een redelijke kaartje drin kopen, mensen niet overdrijven. Misschien vind je nu niks op V&A , gewoon door blijven zoeken.
Redelijk is in the eye of the beholder. Alleen al vanwege mijn werk wil ikzelf bijvoorbeeld geen scherm meer lager dan 1680x1050 maar daar moet dan wel voor games (zoals Fear 2) een dikke GPU achter hangen wil je dan nog redelijk kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tog nog wat mensne die willen helpen =) dankje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:51:
[...]

Redelijk is in the eye of the beholder. Alleen al vanwege mijn werk wil ikzelf bijvoorbeeld geen scherm meer lager dan 1680x1050 maar daar moet dan wel voor games (zoals Fear 2) een dikke GPU achter hangen wil je dan nog redelijk kunnen gamen.
True, true.Maar ik ga uit van als Dhr. max 350 wil uitgeven hij max op 12**x1024gaat gamen. Voor 1680x1050 heb je idd minimaal een 8800GT(s) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Ja niet dat t goed is ofzo hoor, en ben t 100% eens met de mensen boven me.

En van een ATI 4350 kaartje kan je ook weer niet echt wat verwachten maar ok, t is wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook dat is geen probleem, max 12x1024 is al meer dan genoeg dus =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom zoveel meer uitgeven voor een hogere resolutie? Drink gewoon enkele pintjes voor het gamen en je ziet de pixels toch dubbel :-)

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Little Bear schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:55:
Waarom zoveel meer uitgeven voor een hogere resolutie? Drink gewoon enkele pintjes voor het gamen en je ziet de pixels toch dubbel :-)
Denk na, Je moet toch ook voor bier geld uitgeven!. En Smorgens zie je dubbel zo weinig met de hoofdpijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En van een ATI 4350 kaartje kan je ook weer niet echt wat verwachten maar ok, t is wat.

zo denk ik nu, het is wel wat.

enig idee welk systeem dan voor mij goed is?

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:57:
[...]

Denk na, Je moet toch ook voor bier geld uitgeven!. En Smorgens zie je dubbel zo weinig met de hoofdpijn :o
Geld voor bier uitgeven moet zowieso, dus dat is geen extra kost. En Smorgens moet je niet kijken, dan moet je je roes uitslapen.

@TS: als je gewoon wat wil gamen op lage resoluties volstaat zowat elk systeem waar geen mega budget kaart of onboard rotooi inzit. Dan volstaat 90% van wat er op V&A te krijgen is.

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Behuizing: antec nsk4480B black edition Nieuw (+12 cm regelbare fan achterzijde)
Voeding: Antec Earthwatts 380 watt 80+ efficient
moederbord: MSI K9A2GM-F V3 (AMD 740G) (nieuw met bon)
Processor: AMD Dual core x 2 6000 (6mnd oud met bon)
Koeler: origineel amd boxed
Geheugen 2x1 GB DDR2 PC800 Kingston (optioneel 4 gb =22€ xtra) Nieuw met bon
Harddisk: 250 Gb SATA 2 (optioneel 640gb nieuwe western digital green 25€ xtra)
Videokaart: Gigabyte 8600 gts 256 MB Passief gekoeld

Eerste beste Copypasta van MP, zoiets. (je kan eigenlijk iets beter vinden, want ik heb niet eens zo goed gezocht, het is puur dat ik nu levenloos zit te zoeken een nieuw serverstje voor thuis +extern 1TB hdd)

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

[BBG Aanschaf] Basissysteem januari 2009

laat toetsenbord en monitor weg, en om de laatste paar tientjes te besparen een iets goedkopere videokaart en kleiner HD.....

[ Voor 50% gewijzigd door Frentik op 12-02-2009 00:03 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op zich misschien niet onaardig maar er zal nog een DVD speler/brander in moeten en inclusief verzenden zit je dan toch alweer op 400 euro. En echt lekker gamen zit er dan nog niet in.

Testing, one, two ...

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:53:
[...]

True, true.Maar ik ga uit van als Dhr. max 350 wil uitgeven hij max op 12**x1024gaat gamen. Voor 1680x1050 heb je idd minimaal een 8800GT(s) nodig.
Ja, vertel mij wat; mijn 8800GT doet al enige tijd weinig meer behalve Windows afserveren; FarCry2 en Crysis vielen me qua gameplay toch tegen en daar was mijn 8800GT voor gekocht (ooit eens). Volgende videokaart wordt onboard en knaken over voor flink wat storage.

@topicstarter: er zijn tientallen zo niet honderden machines voor 350 Euro te koop die "wel wat" kunnen met een spelletje. Alleen op dit forum hebben we 100000 meningen en dus mogelijk 100000 systemen voor je op internet te vinden. Het is eerlijk gezegd: of zelf je geld ergens aan uitgeven of sparen. Tussenweg zie ik in dit topic niet gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
jmmr , helaas dan. Zou geen al te goede pc willen, maaare gewoon om lekker de games van 2007 eens te kunne spelen.

Verwijderd

Het lukt mij zelfs om met de pricewatch een PC voor onder de 300 euro samen te stellen (zonder scherm). Waarom zou jou het niet lukken?

Denk aan een Athlon X2 4x00, goedkoop moederbordje met nForce 520, 2x1GB DDR2, 160 GB schijfje, ATI HD4670, goedkope behuizing met brakke meegeleverde 350W voeding en een goedkope DVD speler.

Dan heb je een gloednieuw systeem waar je flink mee uit de voeten kan. Nog even ergens goedkoop een of ander scherm, toetsenbord en muis vandaan regelen en jij kan gamen.

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34
Fear 2 PO, die je zojuist noemde, is toch echt een spel wat nog niet eens uit is..

Werk ook eens aan de interpunctie in je posts, is erg vervelend.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:07:
Het lukt mij zelfs om met de pricewatch een PC voor onder de 300 euro samen te stellen (zonder scherm). Waarom zou jou het niet lukken?

Denk aan een Athlon X2 4x00, goedkoop moederbordje met nForce 520, 2x1GB DDR2, 160 GB schijfje, ATI HD4670, goedkope behuizing met brakke meegeleverde 350W voeding en een goedkope DVD speler.

Dan heb je een gloednieuw systeem waar je flink mee uit de voeten kan. Nog even ergens goedkoop een of ander scherm, toetsenbord en muis vandaan regelen en jij kan gamen.
omdat ik niet veel verstand heb of dat dan een goede kaart is of niet, en of die cpu goewd is of niet, daarom vraag ik jullie om hulp..

en beeldscherm muis etc heb ik al =)

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar F:PO heeft niet zo heel zware systeem eisen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:08:
[...]

omdat ik niet veel verstand heb of dat dan een goede kaart is of niet, en of die cpu goewd is of niet, daarom vraag ik jullie om hulp..

Nee, die videokaart is niet goed, die is matig. Maar als je budget 300 euro is, dan is die videokaart zeer extreem goed. Het is namelijk de enige die een beetje up to date is en nog in je budget past.

Bovenstaand verhaaltje nog even videokaart weghalen en CPU invullen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:08:
[...]

Heb je al zelf op marktplaats gekeken?
*ondertussen al zijn server gekocht 8)

Verwijderd

Topicstarter
laat maar, zo kom ik niet echt ver, dan zoek ik een pc op marktplaats voor rond de 300 euro, en koop ik die dan, ene waar ik denk dat het wel redeleijk goed is.

tog bedankt

mvg

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Vergeet ook niet, om door een kundig iemand, je pc te laten assembleren. :z

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

freak1982 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:21:
En installeren.

Verwijderd

Topicstarter
kijk, zo iets bv, ik zou niet weten wat hieraan negatief aan is, of wat slecht is, in mijn ogen, is bv dit een goede game pc voor mij: http://koopjes.marktplaat...O%2FoWU%3D&fta_ind=4&df=1

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:19:
laat maar, zo kom ik niet echt ver, dan zoek ik een pc op marktplaats voor rond de 300 euro, en koop ik die dan, ene waar ik denk dat het wel redeleijk goed is.

tog bedankt

mvg
Je houd vast aan de max 300 euro? Vergeet mijn gestuurde DM dan maar snel :X

Testing, one, two ...

Verwijderd

freak1982 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:21:
Wrm? Dan leer je toch geen ene reet? Ik herinner nog, begon met me computer carrière waneer painkiller niet wou draaien met 256mb, dus moest er nog 256 erbij gekocht. Beetje bij beetje sleutelen begon het chaos.

Hij kan het best zelf, als ie er maar zin in heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:25:
[...]

Wrm? Dan leer je toch geen ene reet? Ik herinner nog, begon met me computer carrière waneer painkiller niet wou draaien met 256mb, dus moest er nog 256 erbij gekocht. Beetje bij beetje sleutelen begon het chaos.

Hij kan het best zelf, als ie er maar zin in heeft.
Dit topic doet anders vermoeden, anders had hij al lang Google opgestart en alle reeds gegeven strings ingeklopt om te kijken wat het is, al dan niet in combinatie met 'test', 'benchmark' of 'chart'.

Verwijderd

Topicstarter
Februari Aktie Intel Core2 Duo E7300 Game Computer met 1024Mb Video Kaart nu slechts € 350,-

wat moet ik hierbij denken dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:27:
[...]

Dit topic doet anders vermoeden, anders had hij al lang Google opgestart en alle reeds gegeven strings ingeklopt om te kijken wat het is, al dan niet in combinatie met 'test', 'benchmark' of 'chart'.
Dat is wel waar, Ik vraag me af hoeveel uur in ingestoken heb , om de goede reepje SDRAM te kopen.... Mjah als je iets (goedkoop)wil, moet je iets voor doen in deze maatschappij, we wonen hier niet in Noord-Korea
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:30:
Februari Aktie Intel Core2 Duo E7300 Game Computer met 1024Mb Video Kaart nu slechts € 350,-

wat moet ik hierbij denken dan?
Niet veel, ze kunnen ook van pentium 1 zeggen game machine, want kan quake 1 draaien. Als er geen graka bij staat moet je er ook niet na kijken. Overigens wil je iets meer over welke videokaart je nodig hebt , ga naar tomshardware.com Bij VGA charts kijk bij alles met performance boven de 8600gts is een game kaart.
/offtopic
Slaapse, ik heb nog een pw morgen...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 00:34 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
2.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ze vermelden allemaal netjes de onderdelen van de pc's, dus het is aan jou om deze onderdelen te gaan vergelijken. Gooi ze in de pricewatch, bekijk benchmarks, kijk wat het systeem in z'n geheel nu waard zou zijn...

Vooral nummer 1 met z'n 40 gig lijkt me leuk trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 12-02-2009 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus u vind nmmr 2 het beste? denk je dat je daar fatsoendelijk fear en games van 2007/eventueel 2008 op kan spelen?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nummer 2 biedt inderdaad het meeste waar voor zijn geld. Ik denk dat Fear etc op 1024x768/medium wel moet lukken dan.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel.

Ik ga dan een reactie plaatsen bij nmmr 2. Bedankt.

mvg :)

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:44:
dus u vind nmmr 2 het beste? denk je dat je daar fatsoendelijk fear en games van 2007/eventueel 2008 op kan spelen?
Ik denk van wel, maar misschien weet je zelf ook wel een benchmark te vinden over een E8400 icm die graka.
Fear heeft als ik het goed heb zijn eigen benchmark.

Lekker kort.

Verwijderd

Wat ik eerder zei is sneller dan wat je hier ook opnoemt. Je hebt Google nog niet gevonden denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
goeie keuze of niet?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Zo kan 'ie wel weer. GENETX was helder genoeg in je vorige topic dus ik copy paste het maar gewoon hier.
GENETX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:02:
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Basissysteem januari 2009. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Maar voor 150 euro koop je niks eigenlijk. Daarvan koop je hooguit een kleine upgrade voor je huidige systeem. Kijk dus of je 2e hands wat leuks kan scoren zoals al gezegd is hierboven. Een andere optie is om gewoon te sparen, want een beetje PC (en dan hebben we het nog neit eens over een echt game systeem) begint pas rond de 500 euro.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.