gambieter schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:35:
[...]
Niet intolerant, maar gewoon streng (en gelukkig maar). Vooral CSL maar ook PMG en VB werden overstroomd met "is dit goed" en "welke moet ik kopen" topics. En van die TS waren er >99% gewoon te lui om zelfs de BBG of FAQ maar op te zoeken, en kreeg je zelfs geirriteerde reacties als je die links aanbood. Vooral rond vakantiegeld en kerst liep het de spuigaten uit in de tijd dat ik hier ben (eerste helft 2006). En dat zero-tolerance beleid is zeer goed imo

.
Ik zou het beleid niet zero-tolerance noemen. Een "welke moet ik kopen?"-topic waar duidelijk zelf inzet in gestoken is en een vraagstelling heeft die je niet gewoon met het googlen van twee of drie reviews kunt beantwoorden zal niet gesloten worden. Helaas ben ik met je eens dat het meerendeel van "welke moet ik kopen?" topics die moeite mist, en dus wel op slot gaat.
Juist in subfora waar veel van dat soort topics geopend worden moeten we met de nieuwe aanpak voorzichtig schipperen tussen "klantvriendelijk" zijn en de spuigaten teveel openen. Maar eigenlijk is het een kleiner spagaat dan dat het lijkt. De nieuwe aanpak is zeker niet een oproep tot tolereren van inzetloze topics. Het gaat er met name om daar waar inzet wel aanwezig is, maar schoonheidsfoutjes gemaakt worden niet lomp of hardhandig op te treden. Puur voor mezelf sprekend is daar zeker verbetering mogelijk
gelijk een nieuwjaarsvoornemen te pakken 
, maar dat staat zeker niet gelijk aan het open laten van topics waar iemand geen moeite in gestoken heeft. Wel betekent het dat ook daar sluitmessages vriendelijk moeten zijn, duidelijk moeten melden waarom het op slot is en waar mogelijk ook tips voor hoe ofwel zelf verder te zoeken, danwel hoe wel een goed topic te openen
Edit: spuit.. ik moet sneller tikken, DirkW was me voor

Maar schiet eens een HW-modje (figuurlijk) aan, zou ik zeggen

offtopic:
NMe heeft zeker al eens aangeschoten HW-modjes mee mogen maken