Percentage posts met slotje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Kunnen jullie ook zien wat het percentage posts is waar een slotje op komt te zitten? Het lijkt mij namelijk interessant om dit per maand in een grafiek te zien voor de afgelopen jaren.

Ik heb sterk het idee dat het aantal, kweeniethelpmij posts toeneemt maar kan dat natuurlijk niet checken. Dus mocht een hoger gelegen forum persoonlijkheid dit ook interessant vinden, dan bij deze een verzoekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja zou een leuke feature zijn :)
Best makkelijk te doen met een leuke sql query denk ik :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb persoonlijk niet het idee dat het aantal n00bposts die direct op slot gaan toenemen eigenlijk. :P Misschien dat een server admin zich een keer verveelt en wat stats wil laten uitpoepen; we hebben er in elk geval geen feature voor. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FireAge schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:13:
[...]
Ik heb sterk het idee dat het aantal, kweeniethelpmij posts toeneemt maar kan dat natuurlijk niet checken. Dus mocht een hoger gelegen forum persoonlijkheid dit ook interessant vinden, dan bij deze een verzoekje :)
Gokje: jij hebt zelf nogal groei doorgemaakt de laatste jaren en zou nu veel minder snel een "kweeniethelpmij" post doen dan een paar jaar terug :z

Bekend fenomeen. Als relatief ouwe zak (zowel IRL als op GoT) zou ik overigens het tegendeel willen beweren: de laatste jaren is mijn indruk dat het vrij stabiel is, en kijk je verder dan zo'n 5 jaar terug, dan zie je dat het niveau ten opzichte van toen daadwerkelijk gestegen is :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
948025 met de status Open
349932 met de status Closed

Per maand stats mag iemand anders doen; overigens is het lang niet zo dat gesloten slecht is; het kan ook prima 'vol' betekenen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
dion_b schreef op maandag 29 december 2008 @ 02:36:
[...]

Gokje: jij hebt zelf nogal groei doorgemaakt de laatste jaren en zou nu veel minder snel een "kweeniethelpmij" post doen dan een paar jaar terug :z

Bekend fenomeen. Als relatief ouwe zak (zowel IRL als op GoT) zou ik overigens het tegendeel willen beweren: de laatste jaren is mijn indruk dat het vrij stabiel is, en kijk je verder dan zo'n 5 jaar terug, dan zie je dat het niveau ten opzichte van toen daadwerkelijk gestegen is :)
Nah, als ik zelfreflectie toe moet passen, dan is het gewoon dat ik nu teveel tijd heb (vakantie) en daardoor alle nutteloze posts ook lees 8) . Heb gisteren zelfs mijn eerste topic report gemaakt, waar ik normaal bij het zien van een nutteloos topic geen halve seconde er aan zou besteden.

Toch interessante statistiek. Dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kees schreef op maandag 29 december 2008 @ 05:08:
948025 met de status Open
349932 met de status Closed

Per maand stats mag iemand anders doen; overigens is het lang niet zo dat gesloten slecht is; het kan ook prima 'vol' betekenen.
Dan moet je ff de topics die meer dan 500 berichten hebben eruit filteren ofzo, weet-je-wel. 8) :P

Maar goed: ik zie niet in waarom de verhouding tussen open en gesloten topics relevant is voor wat-dan-ook. :?

Overigens kan je met de search ook nog het een-en-ander achterhalen, maar dan moet je wel erg gericht gaan zoeken. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
pven schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:14:
Maar goed: ik zie niet in waarom de verhouding tussen open en gesloten topics relevant is voor wat-dan-ook. :?
Relevant niet, maar nooit van nieuwsgierigheid gehoord?
Wat dat betreft zijn er talloze dingen die ik wel uit de server zou willen trekken.

Leeftijdsverdeling per maand over de afgelopen jaren. Verjongt tweakers, of vergrijst het.
Aantal actieve tweakers per maand. Zijn er meer mensen die posten bijgekomen.
Aantal posts per maand. Wordt er meer gepost.

etc etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het sluitingspercentage van topics lag in 2003 nog boven de 30%, in 2004 nog op zo'n 20% en vanaf 2005 redelijk stabiel rond de 17%

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

crisp schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:40:
Het sluitingspercentage van topics lag in 2003 nog boven de 30%, in 2004 nog op zo'n 20% en vanaf 2005 redelijk stabiel rond de 17%
Dat past mooi bij het idee minder snel posts op slot te gooien maar de user te sturen, dus ben ik benieuwd naar de cijfers van 2009. Schop tegen die tijd wel weer omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Exorcist schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:26:
[...]

Dat past mooi bij het idee minder snel posts op slot te gooien maar de user te sturen, dus ben ik benieuwd naar de cijfers van 2009. Schop tegen die tijd wel weer omhoog ;)
Terwijl in CSL (m.i.) meer slotjes zijn gekomen vanwege nieuw beleid in zake "welke pc moet ik kopen" topics.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PcDealer schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:05:
[...]

Terwijl in CSL (m.i.) meer slotjes zijn gekomen vanwege nieuw beleid in zake "welke pc moet ik kopen" topics.
Die zullen ook in 2009 gesloten worden begrijp ik, het was geen "excuus" om iedere, meest kansloze, topic maar open te laten. Beleid = beleid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
En toch is het vreemd dat er geen ruimte is voor dat soort draadjes.

Als ik een systeem in elkaar zet voor mezelf, dan wil ik ook wel weten of ik geen fouten heb gemaakt. Ik kan vrij fluitend systemen maken (geef vrijwel dagelijks adviezen), maar iedereen heeft wel eens iets waar hij zich op verkijkt.
En als je net wat minder de hardwareontwikkeling volgt als wij tweakers, dan kan je net de verkeerde produkten kiezen qua prijs-kwaliteit-verhouding.

Natuurlijk hoef het niet te betekenen dat iedereen maar z'n lijstje in dient, maar dat het helemaal niet mag dat vind ik gewoon ook belachelijk. En men merkt nu dus op dat er toch minder gebruikers bij komen.

Dat kan de huidige gebruikers geen drol schelen: immers des te leuker is het voor hun (ons kent ons gehalte), maar voor een commercieel bedrijf als tweakers.net is het iets zorgbarends. Althans, dat moet het zijn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quacka schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:28:
Natuurlijk hoef het niet te betekenen dat iedereen maar z'n lijstje in dient, maar dat het helemaal niet mag dat vind ik gewoon ook belachelijk. En men merkt nu dus op dat er toch minder gebruikers bij komen.
Het lijkt me sterk dat je helemaal geen discussie mag hebben over een samengesteld systeem zolang je zelf maar aangeeft waar je over twijfelt en waarom. Ik ben geen HW-modje, maar zó intolerant zijn ze in HW ook weer niet? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee NMe, die topics zijn volledig uitgebannen door een wildgroei aan die topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben geen HW-modje, maar zó intolerant zijn ze in HW ook weer niet. :P
Dus wel.

En naar mijn bescheiden mening is dat een verkeerde keuze. Maak dan een subforum onder HW speciaal gericht op die topics. Op die manier is het toch mogelijk om op een laagdrempelige manier technisch advies te krijgen over een gepland samengesteld systeem, zonder dat het de rest van GoT gaat vervuilen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het niet meer toestaan van dat soort topics was nou niet echt de eerste optie. Het liep toentertijd gewoon de spuigaten uit.

In ieder geval, deze discussie lijkt me offtopic hier. Denk dat je hier beter bij de CSL-mods terecht kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:43:
Ik ben geen HW-modje, maar zó intolerant zijn ze in HW ook weer niet? :P
Niet intolerant, maar gewoon streng (en gelukkig maar). Vooral CSL maar ook PMG en VB werden overstroomd met "is dit goed" en "welke moet ik kopen" topics. En van die TS waren er >99% gewoon te lui om zelfs de BBG of FAQ maar op te zoeken, en kreeg je zelfs geirriteerde reacties als je die links aanbood. Vooral rond vakantiegeld en kerst liep het de spuigaten uit in de tijd dat ik hier ben (eerste helft 2006). En dat zero-tolerance beleid is zeer goed imo :) .

Maar schiet eens een HW-modje (figuurlijk) aan, zou ik zeggen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bovendien blijft er wel een enkeling open, diegene die wél onderzoek heeft gedaan, waar een uitgebreide startpost is en waar je ook altijd een leuke discussie ziet ontstaan. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gambieter schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:35:
[...]

Niet intolerant, maar gewoon streng (en gelukkig maar). Vooral CSL maar ook PMG en VB werden overstroomd met "is dit goed" en "welke moet ik kopen" topics. En van die TS waren er >99% gewoon te lui om zelfs de BBG of FAQ maar op te zoeken, en kreeg je zelfs geirriteerde reacties als je die links aanbood. Vooral rond vakantiegeld en kerst liep het de spuigaten uit in de tijd dat ik hier ben (eerste helft 2006). En dat zero-tolerance beleid is zeer goed imo :) .
Ik zou het beleid niet zero-tolerance noemen. Een "welke moet ik kopen?"-topic waar duidelijk zelf inzet in gestoken is en een vraagstelling heeft die je niet gewoon met het googlen van twee of drie reviews kunt beantwoorden zal niet gesloten worden. Helaas ben ik met je eens dat het meerendeel van "welke moet ik kopen?" topics die moeite mist, en dus wel op slot gaat.

Juist in subfora waar veel van dat soort topics geopend worden moeten we met de nieuwe aanpak voorzichtig schipperen tussen "klantvriendelijk" zijn en de spuigaten teveel openen. Maar eigenlijk is het een kleiner spagaat dan dat het lijkt. De nieuwe aanpak is zeker niet een oproep tot tolereren van inzetloze topics. Het gaat er met name om daar waar inzet wel aanwezig is, maar schoonheidsfoutjes gemaakt worden niet lomp of hardhandig op te treden. Puur voor mezelf sprekend is daar zeker verbetering mogelijk gelijk een nieuwjaarsvoornemen te pakken :), maar dat staat zeker niet gelijk aan het open laten van topics waar iemand geen moeite in gestoken heeft. Wel betekent het dat ook daar sluitmessages vriendelijk moeten zijn, duidelijk moeten melden waarom het op slot is en waar mogelijk ook tips voor hoe ofwel zelf verder te zoeken, danwel hoe wel een goed topic te openen :)

Edit: spuit.. ik moet sneller tikken, DirkW was me voor :P
Maar schiet eens een HW-modje (figuurlijk) aan, zou ik zeggen ;)
offtopic:
NMe heeft zeker al eens aangeschoten HW-modjes mee mogen maken :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dion_b schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:27:
Ik zou het beleid niet zero-tolerance noemen.
Als ik zo de post herlees waar je op reageerde, was ik in staat om in een paar regels mezelf ietwat tegen te spreken ;) . Streng is de beste benaming, zoals er nu eigenlijk in 3 aparte topics wordt besproken :P .
offtopic:
NMe heeft zeker al eens aangeschoten HW-modjes mee mogen maken :+
:+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1